1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.12.18. 09:22 HaFr

Összegzés: három döntő ok miatt nem lesz kormányváltás 2018-ban

Ezek: a javulás a tíz évvel ezelőtti szubjektív biztonságérzetben (ami nem tévesztendő össze az ország objektív lecsúszásával a régióban), a mai ellenzék (MSZP-Gyurcsány) 2004-2010-es emlékezete, a harmadik pedig az ellenzék mai produktuma.

1. A szubjektív biztonságérzetben persze jelentős szerepe van az intenzív propagandának, akár a migrációról és Sorosról, akár a gazdasági "sikerekről", akár a kormányzati mederbe terelt, a narratíva nyújtotta szellemi igazodási pontok nyilvánosságbeli dominanciájáról van szó. A biztonságérzet komplex dolog, és a társadalom alsó és középső harmada számára meghatározó jelentőségű a politikai választásaikban (vagy nem választásaikban). A szubjektív biztonságérzet hatása még akár egy évtizedig kitarthat, konkrétan addig, amíg az objektív lecsúszásunkat -- különösen a háztartások fogyasztásában, azaz kb. az életszínvonalban tapasztalható lemaradást -- még el tudja takarni a biztos szavazók többsége elől, ideértve, hogy még nem omlik össze látványosan a jóléti és egészségügyi rendszer, nem ér el kritikus méretet az elvándorlás, illetve a magyar munkaerőpiac -- megfelelő oktatás és képzés híján is -- még valamennyire meg tud felelni a félperifériával szemben támasztható befektetői elvárásoknak.

2. 2004-2010 kormányzati teljesítményének emlékezete annyira sikeresen annullálódott, sőt vált a többség szemében negatívvá, hogy az még akár egy évtizedig minimálisra csökkenti annak az esélyét, hogy Gyurcsány vagy az MSZP nagyobb szerepet kaphasson ebben a politikai rendszerben, mint az elrettentését. Ezért is roppant visszás, hogy képtelenek bezárni a boltot. Az meg egyenesen viccessé teszi a jelenlétüket, hogy az MSZP nyilvánvalóan Orbán kedve és céljai szerint csökken vagy emelkedik a szimpátiaindexekben, Gyurcsány pedig Orbán antitéziseként létezik csak amellett, hogy jó ideje a legelutasítottabb politikus. Akik a legjobban utálják Orbánt, azok szavaznak rá.

3. Az ellenzék mai produktumát már nem kell túlmagyarázni. A narratíva és a jövőkép csaknem teljes hiányától kezdve az alsóbb szintű, akár a Fidesszel egyeztetett korrupcióban való lelkes részvételen át a saját szavazóinak folyamatos becsapásáig tucatnyi összefüggő -- az ellenzék nagyobb pártjainak erkölcsi züllésére mutató -- okot sorolhatnók. Megtetézve ezeket a megmaradt szimpatizáns médiájuk igénytelenségével, a politikusaik aggasztó szellemtelenségével és az értelmiségük impotenciájával (vessük össze például a politikai hozzáadott értéküket a Fidesz ellenzéki időszakában végzett nem éppen magas színvonalú, de fókuszált századvéges munkával), nem csoda, hogy partvonalon lesznek még jó ideig.

Mindent összevetve magam is úgy látom, hogy Orbánnak nagyon jó esélyei vannak hatalmon maradni legalább a húszas évek közepéig, talán 2030-ig. Eddig azonban nyilvánvalóan nem lát még el a mai szem, sok minden történhet, amire most nem lehet számítani, de a mai trendnek ebben a három pontban összegzett meghatározói nem sok jót sejtetnek az elkövetkező évtizedre. Az a baj, hogy a baloldalon egyelőre még a tükör sincs kész, számvetés sem készül, amelyből politikai tanulságokat lehetne levonni, nemhogy a számvetés politikai cselekvést váltana ki. Az említett három tényezőben fordulatot elérni mindegyik esetében kb. egy évtizedes horizontot igényel, együtt tehát egyértelműen az említett prognózist erősítik.

213 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6313508817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 09:51:21

Nagyon kifacsartad ezt.

Én elmondom egyszerűbben.

1. Az életszínbvonal emelkedett. Csekély mértékben csak, de mégis.

2. A fő alternatíva a ballibek kormányzása, azt pedig sokkal többen utálják, mint a Fideszt.

3. Mára érett be teljesen az a nézet, hogy a rendszerváltás hibásan zajlott, s a ballibek azok, akik ragaszkodnak ehhez a hibához.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 09:52:54

Paradox módon, ha a ballibek megsemmisülnek jövőre, akkor Orbán nem lesz ME 2022 után. Ha viszont vereséget szenvednek, de nem megalázó módon, azaz hozzák a 2014-es eredményt, akkor Orbán még 2040-ig biztosan hatalmon lesz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 09:53:13

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: leírtam világosan, amit le kellett, te meg beírod ide a propagandát, de mindegy, ezért tartalak itt én is, csak tőlem pénzt se kapsz

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 09:54:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: ennyire nem mennék előre, de KL is valami ilyesmitől fél -- nyilván nem lenne jó, ha a mai korrupt baloldal helye felszabadulna egy kredibilis új erő előtt

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 10:25:16

Most olvasom az Indexen, hogy sikerült nagynehezen, 11 év után elérni a 2006-os csúcsot a gazdasági bizalomban.
Mert eddig az volt a csúcs Magyarországon.

Tudjátok, amikor Orbánék népfelkeltek, középületeket gyújtogattak , Orbán a bandája élén ultimátumot adott a kormánynak a lemondásra és fél évig randalíroztak a Kossuth téren és máshol is a molotov-koktéljaikkal meg a kétmilliós csürhéjükkel.

Szóval abban az évben, amelyikben a gazdasági bizalomindex a valaha volt legmagasabban állt.

És akkor most ezt a szintet elértük, és nincsenek gyujtogató fidesznyikek az utcákon, se puccsoló cigányok nem ugatnak a hangosbeszélőkbe.
Ez az ország fénykora.
A Gyurcsány-szint Gyurcsány nélkül.
Milyen szánalmas.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 10:53:56

Néhány napja volt Olga műsorában az altatóorvosok szövetségének elnöke, aki azt monda Olga legnagyobb elképedésére, hogy az orvos bérek 2010 óta megháromszorozódtak..

2017.12.18. 11:04:17

az ellenzék lényegében anarchiát kínál. és ezzel szemben a többség inkább választja diktatúrát. és ezzel kvázi egypártrendszer alakul ki. orbán a pártok közötti csatározást megnyerte. azzal, hogy bajnai gordon nem vállalta fel a nemzeti liberalizmust, vona gábor elárulta a nemzeti radikalizmust nem maradt politikai ellenfele. gyurcsány szétverte a szocialista pártot. nagyon úgy tűnik, hogy a pártoskodás kizárja a középutasságot. kupa mihály, schiffer andrás kísérletei kudarcba fulladtak. vagy seres mária és tétényi éva próbálkozásai. persze lehet mondani, hogy a szabad "sajtó" és ron werber felépíti széll bernadettet. tessék. ők lesznek a korszakváltók és az új kezdet?
mno.hu/data/cikkek/2434/24343/cikk-2434370/_NBB5987_focuspoint_926x504.jpg
profi kampánytanácsadók termékei, akik dollármilliókat számláznak. a momentum. lehet, hogy londoni magyarok között sikeresek bödőcs tibivel. de az csak a vidékiességgel szemben álló városias kontrakultúra. orbán hofit is lenyomta. sas józsit is. bödőcs tibi az új sas józsi. a viccpártok szánalmassá váltak. persze, hogy ez azért méltatlan:
ezatuti.blogstar.hu/pages/ezatuti/contents/blog/45871/pics/lead_800x600.jpg
de az mennyivel jobb.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25445962_1930812130469927_4492344731973714115_n.jpg?oh=f5b768fe9ac6a6ce8b9ebe7036f10cf2&oe=5AC34B0C
mindenki fasiszta, aki nem mi vagyunk. a hímsovinizmussal szemben a nőiséget teljesen mellőző feminizmus. schilling árpád ugyanolyan perverz disznó, mint marton lászló. előbbi palástolja, utóbbi ki is plakátolja. a magyar közéletből a bántóan hiányzik a nőiség. egy kontrakultúra van helyette, amit akárhogy csűrjük csavarjuk a zsidó nőág szervezett. csak ez megint olyan, hogy ilyet nem szabad mondani a mainstream médiában. mert egyesek félreértik. de ezzel szemben jött létre a jobboldal és erősödött meg a szélsőjobb az underground környezetben. ez lett csúcsra járatva a sorosozással. korábban ugye a kommunistázás, a libsizés is zsidózás volt. de ténylegesen van egy magyarellenes társaság, akik közül az idősek joggal gyűlölhetik a magyarokat. de a gyerekeik már nem. de nyilván ki kellene egyezni a magyar zsidók részével. a rendszerváltás óta azt mondtam, hogy legyen félig amerikanizált zsidónegyed pesten amerikai-magyar vegyesvállalatokkal. és azt mondták, hogy mit képzelsz. csak nem ereszkednek le a magyarokhoz. és alaphelyzetben a németség egy része is ilyen. errefelé legalább részben magyarrá kellene válni. egyszerűen támogatni kellene a kárpát-medencei nagy-magyar településhálózatot. annak hagyományosan részei az erdélyi szászok, a délvidéki svábok. de akinek az nem tetszik menjen bajorországba. értem persze szatmárnémeti vagy beregszász szegényebb. ez kontrollálja az oroszok nyomulását. ami ukrán konfliktus lezárásáig erősödni fog.

summa summárum. ha 18 tavaszán a fidesz megnyeri a parlamenti választást és 19 őszéig nem kell megszorítaniuk önkormányzatokba is ők kerülnek (24 őszéig), akkor ki lehet jelenti, hogy pártoskodást ők nyerték. ádert 17 márciusában választották újra. a mandátuma 22 tavaszán jár le. a következő parlament még államfőt választhat 27 tavaszáig. ha ezeket a fidesz behúzza, akkor tovább erősödik familiáris hálózatuk. és a belpolitikában alig marad pártpolitikai ellenfelük. az európai külügy és biztonságpolitika inkább destabilizáló tényező. az európai unió is nyilván reformokra szorul. svájci típusú város-vidék alkotta vegyesgazdaság és vegyesönkormányzatiság hálózatokba szerveződő nemzetállamok. nemzeti keresztény európa. kelet-közép európa. csak persze azért ez is kérdéses. a nagy-magyar ipart kis-lengyel kapcsolattal krakkóból modernizálni. és a balkán felé piacokat szerezni. észak-déli nyitás. magyar-német vegyesvállalatokkal célozni erdélyt. szerintem nagyjából ez az optimista forgatókönyv. a pesszmista az, hogy vagy az amerikai demokraták kavarásával hidegháború új fejezete nyílik. a realista pedig az, hogy mindegy megy szokás szerint. magyarországon az "úgy szoktuk" kultúrája erős.

kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok és boldog új évet mindnyájatoknak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 11:34:15

@444:

"de ténylegesen van egy magyarellenes társaság [...] errefelé legalább részben magyarrá kellene válni."

Mindez feltételezi, hogy a magyar népnemzetiszocialista: ebből a tézisből indulva könnyen megmutatható, hogy mindazok akik nem népnemzetiszocialisták azok magyarellenesek és/vagy (Magyarországon élő) nem magyarok.

De ehhez el kellene tudni adni azt a koncepciót, hogy a magyar népnemzetiszocialista. Annak hiányában ugyanis körkörös az érvelés: csak az a magyar, aki népnemzetiszocialista; csak az lehet valódi népnemzetiszocialista, aki magyar(rá válik).

Neked is mindazokat a jókat amiket másoknak kívánsz.

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 13:00:06

@a nemzet fogatlan provokátora:

Biztosan az altatóorvosok megháromszorozott bére miatt van, hogy bevezetik a műtéteknél, hogy nem altatóorvos, hanem talpas nővér fog altatni.

Brix 2017.12.18. 13:15:12

@a nemzet fogatlan provokátora: Az orvosok bére lehet megnövekedett , de az egészségügyi dolgozók 80%- a nem érzékel semmilyen érdemi reàlbér -növekedést..Az àltalànos életszínvonal is inkàbb csak szelektíven, felsőbb osztàlyok esetében javult. Àtveres van, de azt nagyon jól eladjàk, és a többség bedől neki...A migràns-kàrtya, meg a legerősebb lap, ami mindent visz...2022-re lesz itt vàltozàs, amikor az Lmp- Momentum koalíció levàltja a jelenlegi kormànyt.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 13:48:46

@Lavinia Pinkerton: Még ez a bérnövekedés sem elég, hogy elegendő számú orvos itthon maradjon. A beszélgetésből egyébként kiderült, hogy az altatóorvos hiány inkább a kisebb vidéki kórházakra jellemző.
Az orvoshiány általános kelet-európai jelenség. Ez a következménye annak, hogy felelőtlenül, korlátok nélkül összeeresztettek egy egyszeres jövedelmű régiót egy ötszörös jövedelművel. Itt lett volna szükség kvótákra..

nemecsekerno_007 2017.12.18. 13:49:57

Hát egyelőre csak a Fidesz van. Ez messze nem tökéletes, de messze jobb mint az ellenzék.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 13:51:07

@Brix: Tudsz mondani olyan kormányt a módszerváltás óta, amely alatt háromszorosára növekedett az orvosok bére?

Janossz 2017.12.18. 13:51:50

A nagy sikerre való tekintettel az első 100 kommentet elvitte a cica" :-)

Janossz 2017.12.18. 13:54:03

@Janossz: Ja, hogy ez már másik poszt? Bocs, nem győzöm ezt a tempót...

2017.12.18. 14:08:30

@neoteny:
de ez csak egy dolog. én azt nem látom, hogy amiket @444: leír, az mennyiben előny a népnemzetiszocialistáknak? minél rosszabb, annál jobb? a szomszéd, meg az ő tehene?

ugye ez a svájcias kantonizálódás gazdasági szempontból inkább csak valami hagymáz.
ennek a balkáni piacnak pont a helyi, népnemzetiszocializmushoz közelálló szereplői, behozhatatlan hátrányban vannak a piac minden létező szegmensében az eu többi versenyzőihez képest.
magyarország az energetikai forráshiányosságát kompenzálandó most adósodik el hosszútávon egy a balkánon erős nem is eu-s szereplőnek és picike piaci érdekérvényesítő képessége(nem úgy mint a pofája, de az is csak befelé) ahhoz, hogy a +forrásának értékesítésével csökkentse ezt az adósságot, pláne, hogy közben a többiek(a balkonon sem, de az eu-ban pláne) nem a paksi erőmű üzembeállítására várnak.
talán a bp-.beograd vasútvonal átadására.
az jó az egész balkánon(a kínaiaknak)
az ilyenek miatt merül föl bennem gyakran a kérdés, van még hely odaát? :D

nem is értem.
még van 4 nap karácsonyig.
addig BUÉK.
:D

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 14:15:37

@Bánegressy:

"én azt nem látom, hogy amiket @444: leír, az mennyiben előny a népnemzetiszocialistáknak?"

Hát ezt vele kell megbeszélned.

Kellemeseket meg boldogakat. :)

Censored Trompf 2017.12.18. 14:16:36

Nem hiszem hogy a szubjektív valóság akár csak egy hétig is eltakarhatja az objektívet.

Ha az emberek úgy érzik, hogy a több a pénzük, az azért van, mert tényleg több.
Ahogyan tényleg nincs banki kamat, tényleg alig van infláció, tényleg csökken az államadósság, és tényleg nincs munkanélküliség.

Persze abban maximálisan igazad van, hogy ez a teljesítmény csak a ballib kormányokhoz képest elfogadható, EU-s mércével cirka közepesre becsülhető.

Abban is igazad van, hogy az MSZP és Gyurcsány amíg nem tünnek el, addig nem tud veszíteni a Fidesz.
Márpedig úgy nézem, nem tünnek el.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 14:20:13

@Censored Trompf: ó, nagyon is hat a szubjektív valóság -- az egész magyar történelem ezt igazolja, különben bajosan lehetne igazolni 500 év süllyedést

Bolshevik 2017.12.18. 14:27:31

@HaFr: Jah igen ma pl. sokkal rosszab helyzetben vagyunk, mint mikor pestisjárvány volt, vagy mikor három részre szakadt az ország, vagy mikor bevonult a szovjet hadsereg, ezek mind sokkal jobb idők voltak, mint ma, a legnagyobb gazdasági és katonai hatalom részeseként, hetven éve békében.

DFK 2017.12.18. 14:38:23

2004-2010 között milyen gazdaságo eredményre gondol a poszter? A 2006 nyarára bekövetkező elkúrásra? Ami miatt a 2008-as válság már kivérzett állapotban ért minket... Még emlékszünk a kvázi államcsődre, amit a nagyon szakértő nagyon demokratáknak sikerült összehozni.

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 14:39:00

@a nemzet fogatlan provokátora:
Megnyugtatlak, hogy én például nagyobb budai kórházban voltam, és fertelmes tájszólású - nyilván nem közép-magyarországról való, kamasz orvosokat és ápolókat láttam, de őket is csak futólag és a sürgősségi olyan volt, hogy Guantanamo is lehetett volna, ha nem magyarul jajgatnak a magára hagyott betegek.
Úgyhogy a leginkább azt gondolom, hogy a budapesti orvosok már mind szétszéledtek a világban, a szórványból jön ide a maradék, aki nem tud nyelveket, legfeljebb ukránul, vagy románul,
és a vidéknek esélye sincs a nagy jólétében életben maradni, ahogy a háromikres anyukának sem, aki császár közben elvérzett a műtőasztalon Debrecenben.

Ja, és vigyázzatok a rozsdás kapuval, mert a tetanusz hiánycikk.

Janossz 2017.12.18. 14:44:36

@Censored Trompf:" Ahogyan tényleg nincs banki kamat, tényleg alig van infláció, tényleg csökken az államadósság, és tényleg nincs munkanélküliség."
Ezek egytől egyig a kedvező világgazdasági környezet következményei. Hogy mit hozna Unortodixia népére egy 2008-ashoz mérhető válság, inkább ne tudjuk meg!

Janossz 2017.12.18. 14:48:14

@Lavinia Pinkerton: Légy erős, tavaly Romániába távozott 21 magyar orvos! Itt tartunk.
Csak remélhetjük, hogy a képesítés nélküli altatóorvosok a képesítés nélküli bírókon fogják majd megszerezni a szükséges gyakorlatot.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 14:50:44

@DFK: nem értem, mit akarsz, barátom

Bolshevik 2017.12.18. 14:51:10

@Janossz: "Légy erős, tavaly Romániába távozott 21 magyar orvos! Itt tartunk."

1. hány "román" (erdélyi vagy határközeli, vagy akár igazi román) orvos jött közben Magyarországra? Ez nem egyirányú folyamat. Most is az év orvosa egy külföldi származású orvos lett.

2. 21 orvos brutálisan kevés, ezen nyafogsz?

Bolshevik 2017.12.18. 14:55:41

@Janossz: "Ezek egytől egyig a kedvező világgazdasági környezet következményei. "

Igen, úgy van, ha bármi pozitív dolog történik, az ezek miatt van:
1. régióra mindenhol jellemző jelenség
2. a nyugat miatt van
3. egyszeri, kiugró eredmény
4. a kedvező idójárás hatása
5. az előző kormányzatok tevékenysége

Ezek az okok persze mágikusan elfelejtődnek, ha bármi rossz dologról van szó. Pl. ha a kivándorláson sírdogálsz , akkor nem szabad arra gondolni, hogy ez egy régióra jellemzó dolog, hanem orrvérzésig kell kántálni, hogy "ORBÁNHIBÁJA".

Janossz 2017.12.18. 15:07:02

@Bolshevik: Az is oda van írva, inkább ne tudjuk meg, hogyan viselne ez a nagyszerű gazdaság egy sokkot...
De ha nektek mindig Mohács kell, még megkaphatjátok.

Janossz 2017.12.18. 15:09:20

@Bolshevik: "21 orvos brutálisan kevés, ezen nyafogsz?"
A tény a brutális, hogy nem a "Nyugat", már Románia is jobb feltételeket kínál a jelek szerint.
Ma 21-nek, holnap lehet, hogy 210-nek.

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 15:31:40

@Janossz: Románia nem olyan rossz. Van tengerpartja, szép hegyei, kultúrája.
Pár év romántanulás után kimehetnek bátran olaszba, spanyolba, dél-amerikába. Latin nyelvek... Még a francia is könnyebb lesz.
De mit nyújt Magyarország az itthonmaradóknak ?

Még 300 forintot is népszavazással vettek el az orvosoktól ezek a fidesznépségek.
Bár igaz, hogy a fideszorvosok is ezért kampányoltak.
Aztán elhúztak, mint a vadlibák.

kalbász 2017.12.18. 15:33:32

@HaFr: Ez nem propaganda, hanem az igazság. Egyébként kibaszott szomorú, hogy ha valaki elírja a véleményét, akkor az nyilván rögtön pénzt kap érte / náci / picsatudjami de valami alávaló.

Ez bennetek a legundorítóbb dolog.

Ja és ezt olyanként írom, bármilyen hihetetlen, aki nem fog elmenni szavazni, mert nincs kire.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 15:40:33

@kalbász: öö, nem tudom, miről beszélsz, miért beszélsz többes számban, miközben ráadásul az igazság letéteményesének gondolod magad -- ez nem szomorú, hanem ellenkezőleg, nagyon vicces :D

kalbász 2017.12.18. 15:41:53

@Janossz: 2002-2007 ig példátlan konjunktúra volt, sikerült belőle egy stagnálást kihozni, majd beszakadni 2008-ban. Úgy, hogy SZARRÁ adósították az államot / önkormánzatokat / magánszférát. Kinyalva mindenkinek a seggét, aki nem magyar állampolgár, őket meg leszarva.

Köszi, még élénken emlékszünk rá, nem kell többet.

kalbász 2017.12.18. 15:42:20

@HaFr: Nem érthető vagy nem akarod érteni?

kalbász 2017.12.18. 15:44:28

@HaFr: Bocsi, elolvastam a bevezetőt, mivel index címlap meg a szokásos duma, belestem abba a hibába, hogy rögtön besoroltalak.

Azt hittem a birkát is emiatt szidod. :)

kalbász 2017.12.18. 15:46:41

@Janossz: Jelenleg pont ugyanúgy viselne, mint bármelyik környező ország.

DFK 2017.12.18. 15:55:08

@HaFr: mit is írtál a kettes pontban? A 2004-2010 eredmények emlékeinek annullalásodásáról, negatív emlékké alakulásáról írsz. Mintha nem lett volna ténylegesen negatív az az időszak.

Janossz 2017.12.18. 15:57:33

@Lavinia Pinkerton: Az nagy diadal volt. Nincs már a népnyúzó vizitdíj, van helyette egy óra bumlizás a legközelebbi kicsit nagyobb településre, meg egy elizélt nap, mondjuk egy jogosítvány-hosszabbításért.
Amíg meg nem unja az ottani orvos is a fél járást ellátni, és áll tovább. Több száz település van már háziorvos nélkül.

Janossz 2017.12.18. 16:00:44

@kalbász: Erős a te hited. Meg az igazságérzeted is...
Birkaprókátor.
Jelzem: Nem a bevezetőt, az írást szoktuk kommentelni.
Nálunk. Tudod: A Mi Hazánk. :-)

2017.12.18. 16:01:30

Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki definiálni azt, hogy mi az a "magyar"? Van definíciója, vagy hogyan lehetne körülírni?

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 16:05:04

@Geza vagyok:
Fideszes. Hiszen mindig Orbán mondja meg, mit gondolnak a magyarok.

2017.12.18. 16:06:15

És aki nem fideszes az nem magyar?

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 16:08:48

@Geza vagyok: Nem. Az a magyarok ellensége. Orbán vezérük már régen magyarázza.

ijontichy 2017.12.18. 16:17:37

@Geza vagyok: Egyébként - viccet félretéve - ez egy elég nehéz kérdés. Sok kérdést felvet, pl: bírja az anyanyelvet? Na de ha nem, akkor most Liszt Ferenc nem volt magyar? ;-)

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 16:17:55

@Lavinia Pinkerton: Ha megtapasztalnád a brit állami egészségügyet, sírva menekülnél haza, és jobban megbecsülnéd azt, ami itt van.
A Kálmán Olga féle interjúban arról beszélt a behívott orvos, hogy nem igaz, hogy országos hiány lenne jelenleg altatóorvosokból, ez bizonyos régiókban igaz.

"én például nagyobb budai kórházban voltam, és fertelmes tájszólású -... "

Ez a mondat téged minősít. ( Nem kapnál dícsérő szavakat Kodálytól vagy Bartóktól..)

"Úgyhogy a leginkább azt gondolom, hogy a budapesti orvosok már mind szétszéledtek a világban"

Ezt rendszeresen elsütitek, mintha kizárólag magyar ,és nem általános kelet-európai jelenség kenne.
Mégegyszer modom, kvótákat nem a migránsok befogadásával kapcsolatban kellene bevezetni, hanem a kelet-európai munkaerő nyugati alkalmazásával kapcsolatban kellett volna.

( Egyébként csak én nem tudok az index főoldalról kommentelni? Esetleg a választások közeledtével nehezített a pálya a kormánypárti kommentelők számára?:)

Kivlov 2017.12.18. 16:23:39

Csak 1 indok van: nem lenne jobb másokkal sem, sőt...

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 16:26:31

@Geza vagyok: Nálam az, aki magyarul beszél, magyar kultúrájú, és ennek az országnak az érdekeit tekinti elsődlegesnek más országokkal szemben.
Hogy példát is hozzak: Teller Ede magyar volt, Lukács György nem. ( Az igazolványában mindkettejüknek "izr." kitétel volt írva vallásként tudtommal..)

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 16:29:33

@a nemzet fogatlan provokátora:
Te valami komcsi határőr lehettél kiskatona korodban, hogy ezeket az útleveleket nézegetted.

bekerült 2017.12.18. 16:33:01

Elképesztő a blog minden szempontból.

Téves képzeteket ébreszt és nyeglén kihagyja a tényeket.
Nem ott téved, hogy az ellenzék gyenge, hanem ott, hogy mitől gyenge .
A baloldal válsága ismert és nem most kezdődött.
Ezt nem lehet az MSZP-re, vagy Gyurcsányra lőcsölni.
Az utóbbi legalább megpróbál valami újjal kezdeni, míg az előbbi azt se tudja, hogy mit akar.

Egyedül Orbán tudja, hogy mit akar.
Meggazdagodni és ezzel együtt egy tőkés osztályt létrehozni a haverjaiból !

A többi smafu és körítés !
Egyenlőre nyerésre áll, de ne vegyen tartós tejet, mert elég csúszós pályán halad !

2017.12.18. 16:36:18

Mi@a nemzet fogatlan provokátora: Mit jelent a magyar kultúra?
A magyar nyelv ismerete alapkövetelmény?

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 16:40:33

@a nemzet fogatlan provokátora:

Nem hinném, hogy az Index fideszes tulajdonosai nehezítenék a kormányzati trollok szorgalmas munkáját.
Szerintem nem érdekel más országok egészségügyi ellátása, mert én itt élek.
Ha efféle fidesztolvaj meg is teheti a lopott pénzből, hogy külföldön jár orvoshoz attól még mi, akik itt élünk, nem leszünk ellátva.

sas70 2017.12.18. 16:42:52

@nemecsekerno_007: Ez a fideszes önigazoló mantra, mint a vallásokban, az isten akarata.

Censored Trompf 2017.12.18. 16:46:29

@HaFr:

Mi ez az 500 év süllyedés ?

És mióta dönthetnek szerinted az emberek, hogy szubjektív érzetük a kormányban manifesztálódjon ?

Censored Trompf 2017.12.18. 16:47:55

@sas70:

Márhogy a Fidesz a legjobb választás, mint önigazolás ?

Ez kőkemény tapasztalat, a jelenlegi felhozatalt tekintve.

ijontichy 2017.12.18. 16:48:35

@a nemzet fogatlan provokátora: "ennek az országnak az érdekeit tekinti elsődlegesnek" Azért én vityát magyarnak tekintem, bár a feltétel nem áll meg :-)

"magyar kultúrájú" az milyen? ez már megint csak dobálózás a szavakkal.

""izr." kitétel volt írva vallásként" ez hogy jön a magyar etnicitáshoz? És ha hozzám - talán vérvonalilag is - kozelebb áll Koppány, mint St. Steve, akkor "pog" kerülne abba a rovatba, vagy tán nem is vagyok magyar?
Az a baj, hogy az ilyen leegyszerűsítés sérelmet okozhat embereknek. Például anno. morvai körsztin olyant talált szónokolni, hogy ő a gárdistákkal vizsgáztatna magyarból. Nem akarok nagyképű lenni, de ez jó eséllyel olyan kínos eredményre vezetne, amit csak egy jól eltalált ököcsapással lehetne - látszólag - feloldani; amit persze én kapnék ;-) :-(. Pedig még zsidó sem vagyok :-))).
Visszatérve a feltételeidre, meg a pár kommenttel korábbi felvetésemre: akkor most Liszt Ferenc szerinted mi volt (márha a feltételeid egyes pontjai között "ÉS" logikai művelet áll)?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 16:53:31

@Censored Trompf: 500 év az 500 év, 90%-a állami függőségben, a polgárosodás és a modernizáció töredékessége, ilyesmi. A szubjektív érzület hatása a magyar kormányzásra a törökök alóli felszabadulás óta játszik, de már a kuruc-labanc megosztottság óta.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 16:54:22

@bekerült: jajh, de okosak lettünk most... grazie

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 16:56:50

@DFK: de, orbitális kreténség volt a Gyurcsányság -- de a karikatúráját sikerült kapnunk az Orbáncságtól és a nép ez utóbbit habzsolja még mindig

sas70 2017.12.18. 16:57:27

@Censored Trompf: Egyfelől szurkolok is a fidesznek, hogy nyerjen és majd baromira kíváncsi leszek a gazdasági géniuszokra, amikor megint lesz egy jó kis világgazdasági válság, hogy, hogy magyarázzák majd a bizonyítványukat.
Persze tisztában vagyok vele, hogy a hívők majd mentegetni fogják akkor is, de szép képek készülnek majd arról, hogy szarják össze magukat és milyen módon próbálják majd megmenteni a jó magyar bankokat, amikor a tőkepótlást majd adófizetői pénzből kell berakni, hogy ne dőljön össze az egész rendszer.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 16:58:40

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Kedves bircánk, te -- ha jól botlom beléd -- kb 20 blogon tartod rajta óvó kezedet, ezt a mesterséget úgy hívják, propagandista, és akkor most ne menjünk abba bele, hogy ki fizeti a révészt, mert napi 8-10 órás munka mellett biztos nem menne mindez

Janossz 2017.12.18. 17:03:03

@a nemzet fogatlan provokátora:
"Egyébként csak én nem tudok az index főoldalról kommentelni?"
A Soros intézte ezt is, antifa algoritmus...
Nem ám, csak az i2-t valami oknál fogva nem látja biztonságos helynek a böngésződ. Amiben igaza van, mert az egy főre eső barmok száma már jóval tűréshatár felett jár.
Ha kikapcsolod a védelmet, szórhatod a nyilas dumát napestig.
Szívesen.

ijontichy 2017.12.18. 17:10:36

@sas70: Hogy te milyen gonosz vagy ;-) :-)

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 17:17:47

@Janossz: A lakásban két gép is van, és egyikről sem lehet tegnap óta..

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 17:21:32

@HaFr:

Napi 9 órában dolgozom egy multinál, s engem senki se fizet közéleti tevékenységemért.

Janossz 2017.12.18. 17:25:43

@a nemzet fogatlan provokátora:
"Nem ám, csak az i2-t valami oknál fogva nem látja biztonságos helynek a böngésződ. "
Két gépről két böngésző. Tíz gépről tíz böngésző.
Mit nem értesz ezen?

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 17:26:17

@ijontichy: Azt írtam ,hogy szerintem. Szeritem Orbán politikája messzemenőkig az ország érdekét szolgálja, a kozmopolita ballibsi bagázsé pedig messzemenőkig nem.

Az anyanyelv pedig a jelenlegi viszonyok mellett feltétel nálam, nem pedig a 19. század első felében születettek kapcsán.

""izr." kitétel volt írva vallásként" ez hogy jön a magyar etnicitáshoz?"

Éppen úgy, hogy tökmindegy a vallás meg a származás. Teller zsidó származása ellenére is magyar volt elsősoeban, Lukács nem.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 17:31:24

@Lavinia Pinkerton: Látom sikerült a lényeget kihámoznod... IQ teszttel ne kísérletezz , ha javasolhatom.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 17:36:50

@Lavinia Pinkerton: "Szerintem nem érdekel más országok egészségügyi ellátása, mert én itt élek."

Persze máskor nagyon is érdekelnek más oszágok viszonyai. Aki A-t mond, mondjon B-t is.. De ok nem érdekel Mégis mivel magyarázod azt, hogy kint EÜ hozzájárulást fizető magyarok inkább hazajönnek megműttetni magukat, a "szar magyar egészségügybe"?

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 17:41:54

@Janossz: Mindkét gépen több böngésző is van. Egyiken sem lehet.

ijontichy 2017.12.18. 17:44:42

@a nemzet fogatlan provokátora: "Azt írtam ,hogy szerintem" OK. Ez máris egy jó pont nálam. A többit elfogadom.

Janossz 2017.12.18. 17:46:55

@a nemzet fogatlan provokátora:
Hogyan mondjam el neked....
Azon túl, hogy osztod az észt, ki a magyar, meg ki nem, mert neked valami jogsid lehet erre, nem sok eszed van.
Ha az adó oldalon valami nem látszik biztonságosnak, azt akárhány gépen lévő akárhány böngésző is gázosnak fogja látni.
A Kossuth rádiót öt készüléken hallgathatod egyszerre, a hazugság mindegyiken az lesz, így érted?

ijontichy 2017.12.18. 17:50:39

@a nemzet fogatlan provokátora: Jut eszembe... a brit állami eü kivétel az eu-ban. A háziorvosi szint nagyon tré. Viszont... ha kivárod a "zárórát" ;-) és a sürgősségire mész be, akkor már más az ásás (meg az ellátás). A kórházi szinten pedig teljesen. A túlélés/teljes gyógyulás esélyét nem lehet egy lapon emlegetni a honival.
Csaxóltam ;-).

Persze vannak Mo-n nagyon jó orvosok. Csak ha azért veszted el mondjuk az egyik lábad, mert a te rokonod nem ismert valakit... (konkrét eset volt ismeretségi körben, hogy maradt meg a cimborám lába).

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 17:56:19

@Janossz:

A nettó munkaidőm napi 2-4 óra egyébként, ez a titkom.

nemecsekerno_007 2017.12.18. 17:56:25

@sas70: Jaja, ez tény. Aztán azon még lehet rúgózni, hogy szomorú v. örömteli.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 17:56:47

@Janossz: És akkor mi a megoldás, te hatalmas ész? Magyarázd el nekem, szegény hülye bölcséznek !

Janossz 2017.12.18. 18:02:46

@a nemzet fogatlan provokátora:
"Ha kikapcsolod a védelmet, szórhatod a nyilas dumát napestig."
Egy bölcs észtől azért elvárható lenne az értő olvasás.
Egy órája leírtam neked.
Vagy menj a blog saját helyére, ne az Indexen keresztül próbálkozz!
De még jobb lenne, ha magadéid közt osztanád az igazat.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 18:04:28

@ijontichy: Egy konkrét ismerősöm egy síbaleset után, szembesülve a brit egészségüggyel, végül inkább az itthoni műtét mellett döntött.
De a Határátkelő blogon is volt egy poszt, amelyben az illető egyre fokozódó gerincfájásával egyszerűen nem foglalkozott komolyan brit háziorvosa, és ott ugye nem lehet csak úgy elmenni szakrendelésre, mint nálunk. Még MR-re sem volt hajlandó elküldeni !!
Végül, megunva a packázást,szabit vett ki, és hazajött. Itthon derült ki, hogy jóindulatú gerincdaganata van, és később Pécsen meg is operálták..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 18:08:17

@Janossz: Hogy kapcsoljam ki a védelmet?

"De még jobb lenne, ha magadéid közt osztanád az igazat."

Zavarnak az eltérő vélemények?

Egyallampolgar 2017.12.18. 18:10:27

@HaFr

Szerintem az ellenzék 2018-ban is gyorsan fog változni. A PM biztosan eltűnik Karácsony elképesztő kanyarjai után. Az MSZP is jó eséllyel szertefoszlik, szerintem túl sokáig látszódtak a legkomolyabban vehető ellenzéki pártnak. A Jobbik-ban is komoly változások várhatóak szerintem, hiszen Vona kiengedte a középre húzódás szellemét a palackból. Szerintem már csak Vona nélkül fognak onnan visszafordulni és azt nem biztos hogy túlélik.
Gyurcsány pártja idős szavazóival lép majd át a múltba.
Az LMP - Momentum párosból csak az egyik marad meg szerintem 2020-ra. Most éppen az LMP-nek áll a zászló, de meglátjuk.
Ebből azt akartam kihozni hogy megjósolhatatlanul összetett most az ellenzék. 2022-re bármi lehet.

Janossz 2017.12.18. 18:16:57

@a nemzet fogatlan provokátora:
"Hogy kapcsoljam ki a védelmet?" Ahogy akarod.
"Zavarnak az eltérő vélemények?" Csak a nácik, azok eléggé.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 18:26:42

@Janossz: De hol?
Mitől lenne náci a véleményem?

vajdasagi 2017.12.18. 18:28:32

@Egyallampolgar: Nem jó malomban őröltök. 2022 már túl későn jön. Addigra végérvényesen elmegy már a hajó. Kimaradunk az EU-s erős magból, egyre kevesebb nemzetközileg is versenyképes szakemberünk nő fel, a meglévők egyre nagyobb száma megy el nyugatra, és már csak egy olyan területe leszünk az EU-nak, mint egy indián rezervátum az USA-ban.

Ha jól meggondoljuk, akkor majd jól is jön a rovásírás meg a hátrafelé nyilazás. Gazdag kínai, amcsi én német meg angol turisták jönnek majd megcsodálni ezeket a képességeket. Aztán hazautaznak a gazdagabb és fejlettebb országaikba.

Ezen az úton vezet minket bölcs vezérünk. És közben enyhén növekszik a gazdasági jólétünk, csakhogy mindenki másé gyorsabban növekszik. De technológiailag lemaradunk. És tudásban nemkülönben.

Értsétek már meg: NINCS MÉG 4 ÉVÜNK.
És elnézést, hogy ordítok. Én ehhez a technológia fejlődéshez értek, és biztosan tudom, hogy most vagy soha a helyzet.

Sajnos HaFr érveit nem tudom cáfolni. Talán csak egy: az LMP karácsonyi "partija" igen jól nézett ki tegnapelőtt. Különösen Gémesi szereplését tartottam kimagaslóan jónak. Lehet, hogy ők fognak minket megmenteni? Valami azonnali megváltásban kell bizakodnunk, mert mondom: nincs már későbbi esély.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 18:32:03

@Egyallampolgar: Vona bukni fog, és a Jobbikban elindul egyfajta visszarendeződés. Az Mszp és a DK valóban eltűnik, de nem 2022-re.
A jövő az LMP-és és a Mometumé. Az LMP hosszabb távon jobb-közép párt lesz, a Momentum bal-közép.
A túloldalon pedig hosszabb távon közeledni fog egymáshoz a Fidesz és a Jobbik, mint EU szkeptikus pártok, és még inkább radikalizálódni fog a közbeszéd.

ijontichy 2017.12.18. 18:37:10

@a nemzet fogatlan provokátora: Nézd, erről folytathatjuk a sort oda-vissza példákkal: Közvetlen (nyugdíjas) családtagom azért élhet teljes életet, mert a honi elbarmolt szimpla epekőműtétjének következményeit Ausztriában tették helyre - és én álltam a számlát a saját zsebemből. Még a lehetséges minimumra vágott kórházi "hotelszolgáltatás" mellett is húzós volt.
A helyzet az, hogy a statisztikák nem igazolnak téged. A '90-es évek közepe táján pár ex eümin/tótumfaktum vitatkozott(már nem emléxem kik ültek ott - csehák, surján... lényeg hogy akkor már egyik sem volt poszton, azaz nem kötelezte őket a politika) és egyben nagyon megegyeztek: hogy a magyar orvoshoz, de leginkább kórházba kerülő (tehát: amikor már orvos kezében van) beteg esélyei szignifikánsan rosszabbak, mint a hasonló osztrák-német betegeké, és ezen kell sürgősen javítani. Ez azóta sem változott (de facto), csak a propaganda győzelmi jelentéseiben. És azért az elgondolkoztató, hogy az "emúttnyócévben" a nyilvánosságért vívott harc legnagyobb "hősei" (igen, a fideszpolitikusokra gondolok), miképpen - és miért? - akarnak ma mindent titkosítani, és mindenkit elnémítani, vagy letiltani, aki nem énekel velük uniszónóban (erős alcsúti akcentussal :-) ).
És roppantul szeretném, ha a SOTE visszakapaszkodna az egyetemi rangsorban oda, ahol egykor állt. Ezek ugyanis szvsz. nagyjából független mérések, csak a ner szerint a soros ármánykodása.

vajdasagi 2017.12.18. 18:37:21

@a nemzet fogatlan provokátora: Én pedig abban vagyok biztos, hogy orbán politikája messzemenően magyarellenes. A nemzet jövőjét teszi tönkre, aki ennyire ellene van az oktatásnak. Igaz ugyan, hogy a művelt, képzett embereket nehezebb a propaganda mákonyával meghülyíteni, mint a képzeteleneket. De ez csakis az ő érdeke. A nemzetnek pont a fordítottja lenne az érdeke. Tehát a te definiciód szerint orbán nem magyar.

Másrészt mára nem ritka az országban a vegyesházasság. Ott az egyik családtagot nem tartod magyarnak? Vajon megvonnád tőle a választójogot is? Netán elüldöznéd? És a vagyonával, amit itt hagyna, mit tennél? És ha ő történetesen több magyar irodalmat olvas el, mint te, noha nem magyar az anyanyelve, akkor mi légyen?
Ennek ellenére én nem mondanám rád, hogy "náci" a véleményed. De eléggé kirekesztőnek tűnik, vagy te nem úgy gondolod?

Janossz 2017.12.18. 18:41:42

@vajdasagi: Igazad van. Nincs még négy évünk.
És nincs egy népünk se, aki ezt megértené.
A populisták megették reggelire a demokráciát.
Ordíthatsz, ordíthatunk, a kutyát sem érdekli.
Nekünk Mohács kell.

Janossz 2017.12.18. 18:46:35

@a nemzet fogatlan provokátora:
Honnan tudnám, milyen böngészőt használsz, melyik verzióját? Keresd meg a menüben, egy bölcs észnek csak nem jelent problémát?!
Te Lukácsot egy laza félmondattal megfosztottad magyarságától, aki mellesleg a 20. sz. egyik legjelentősebb filozófusa volt, és igen, zsidó, ezek után kérded, miért is lennél náci?

screpes 2017.12.18. 18:47:52

@HaFr:

Leírtad szépen, hogy miért nem lesz kormányváltás...
Most írd le, hogy miért lesz...
Vagy ilyesmi nincs is készleten?

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 18:51:27

@Janossz: Nem én fosztottam meg, ha nem ő fosztotta meg önmagát az életútjával. Ez független attól, hogy mennyire volt jelentős filozófus.

"és igen, zsidó, ezek után kérded, miért is lennél náci?"

Ha képes lettél volna logikusan értelmezni azt a kommentemet, akkor abból épp az derült volna ki a számodra, hogy nem a származása miatt nem tekintem magyarnak, hisz a szintén zsidó származású Tellert annak tekintem..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 18:58:05

@vajdasagi: Általában nem szoktam gyengeelméjűekre pazarolni az időmet, de most kivételt teszek.
Idemásolom neked, ami Janossz kartársadnak írtam:

Ha képes lettél volna logikusan értelmezni azt a kommentemet, akkor abból épp az derült volna ki a számodra, hogy nem a származása miatt nem tekintem magyarnak, hisz a szintén zsidó származású Tellert annak tekintem..

Ha javasolhatom ne kommentelj ösztönszinten, és próbáld meg értelmezi az olvasottakat..

vajdasagi 2017.12.18. 19:02:06

@a nemzet fogatlan provokátora: "Tekintem magyarnak", meg "Nem tekintem magyarnak". Ezekről jóérzésű ember nem ír, nem gondolkodik. Valakit tekints jónak vagy rossznak. Okosnak, vagy butának. Embertársai és a társadalom számára hasznosnak, vagy semmirekellőnek. Becsületesnek, vagy tolvajnak. Igazmondónak, vagy hazugnak. Ezekről a kategóriákról elmélkedj, és ne "tekints valakit magyarnak". Ettől, hogy "magyarnak tekinted" már rögtön több ő? És hogyan áll a dolog a "magyarság" kártevőivel: azok akkor nem magyarok? És te vagy én döntjük el, hogy ki a kártevő? És mivel én orbánt is annak tartom, akkor a te szemedben már én sem vagyok magyar? Nekem úgy tűnik, ez az út egy mocsárba vezet és aki oda téved, ott elsüllyed.

vajdasagi 2017.12.18. 19:05:30

@a nemzet fogatlan provokátora: Ha alaposan végigolvasod a kommentfolyamot, akkor mintha éppen te nem értenéd meg, amit mondanak neked. Mind a műszaki, mind a társadalmi fronton mintha gyengélkednél. De hát erre majd magadnak kell rájönnöd egyszer.

Janossz 2017.12.18. 19:33:00

@a nemzet fogatlan provokátora:
"Kartársam", ha már így összeboronáltál minket, szépen elmondta a lényeget. Nincs hozzáfűzni valóm, esetleg annyi, menj valami neked való helyre, ahol osztják a nézeteid! És biztonságos.
Üdv!

Visceroid 2017.12.18. 19:39:40

"hogy még nem omlik össze látványosan a jóléti és egészségügyi rendszer, nem ér el kritikus méretet az elvándorlás..."

Naja. Ha ez megtörténik, akkor indul be igazán a propagandagépezet. Soros, Soros (ha még akkor él), hanyatló nyugat, gyíkemberek, vagy ami éppen Orbán eszébe jut. Mondjuk azért gondoljunk bele: Orbán 2000 óta nyomja a gyűlöletpropagandát, 2006 óta igazán sikeresen. Az őszödi beszéd óta több, mint 11 év telt el. Ebben az elmúlt 11 évben a nép szüntelenül kapta, és nyelte Orbán propagandáját. Orbán lassan a rendszerváltás óta eltelt idő több mint felében lesz miniszterelnök. Nincs az a politikai erő, ami ebben változást hozhatna, ha elfogy a pénz, az emberek az életükkel fogják Orbánt hatalomban tartani, szüntelenül harcolva a (főleg vélt) ellenséggel. Talán azt is ki lehet jelenteni, hogy ennek az országnak Orbán lesz az utolsó miniszterelnöke, jelen pillanatban pedig egy nép haldoklását láthatjuk.

meszena 2017.12.18. 19:56:46

Ha a közvélemény kutatási adatok jók, akkor a legfőbb ok, hogy a fideszre fognak messze a legtöbben szavazni.
Nagyon sokan érdekeltek, hogy megmaradjon
1, az egykulcsos szj (az ellenzék nem támogatta)
2. a családi adókedvezmény (mosatni formájában)és általában a családbarát politika
3, a csok is sokakat fellekesített
4, a közmunka rendszer (keveset adnak, de korábban csak a segély volt...)
5, és persze a bevándorlás politika.

Másrészt ma fidesz a legbeágyazottabb párt a társadalomban. Ezt nem lehet ellensúlyozni egy választási kampánnyal, meg néhány (szinte kizárólag fővárosi) demonstrációval.

Peter Götz 2017.12.18. 20:01:48

szégyen az ország ahol születtem,felnőttem,adóztam,közben pedig bűnözök elfoglalták,és a leg senkibb emberek kerülnek fontos pozíciókba,fideszes trollok dicsérgetik itt Őket a mi pénzünkből. és közben Kósa Ój Zélandra repül Rolling Stones koncerte,Lázár 2 éves kisfia már Budán vesz 100 milliós villát,Rogán Helikopterrel utazgat fontos esküvőkre
és persze mint becsületes Magyar politikushoz illik hazudik egészen a lebukásig,Pintér az Örökös fidesz MAFFIA belügyminiszter,Viktor akinek a faluja már csak futball pályából áll 7 év alatt pedig közel 20 milliárd TAO pénzt benyelve,és Persze Putyin évi 2-3 látogatása ebbe a büszke erős országba

Peter Götz 2017.12.18. 20:09:44

ezek vagyunk MI Magyarok

IDÉZET mai cikkből>
Még az osztrák fővárosban találkozott Guttmann Bélával az emblematikus kávéházban, ahová a magyarok jártak. A Benficával BEK-győztes legendás edző azt a jó tanácsot adta neki, hogy becsülje meg magát külföldön, és

feltétlen kerülje el azokat a helyeket, ahol magyarok vannak, mert abból nem fog jól kijönni.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
„Igaza lett az öregnek,

dare 2017.12.18. 20:40:21

Kormányváltás szerintem se lesz (hacsak nem valami furcsa koalícióval :D), de talán meg lehet ezt majd emészteni.
Egyetlenegy dolog kell hozzá.
Le kell vinni a Fideszt 50% alá.
Hogyan lehetséges ez?
Taktikai szavazással.
Minden pártvezetőnek a választások előtt azt kell majd mondania a választóknak, az egyéni szavazatukat a legerősebb ellenzéki jelöltre adják.
Ha nem lépnek visza sehol egymás javára, ennek a mondatnak a választások előtt mindenképp el kell majd hangzania, mert oké a tudatos választók mérlegelése, de kellenek hozzá a pártvezetők is a többiek tisztánlátásához.
Aztán persze lehet, hogy nem fognak kelleni, de erősebb bennem az az érzés, hogy igen.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 20:45:53

@vajdasagi: Valaki felvetette, hogy hogyan definiálható az, hogy valaki "magyar". Erre reagáltam a következőt:

"Nálam az, aki magyarul beszél, magyar kultúrájú, és ennek az országnak az érdekeit tekinti elsődlegesnek más országokkal szemben.
Hogy példát is hozzak: Teller Ede magyar volt, Lukács György nem. ( Az igazolványában mindkettejüknek "izr." kitétel volt írva vallásként tudtommal..)"

Na mot akkor magyarázd már el nekem szépen kisfiam, hogy ebben mi antiszemita..

(A "teschnikai" részhez: Az index főoldalon be tudok menni a blogzónában a blogokba, el tudom olvasni a posztot, viszot ott kommentelni nem tudok, csak ha külön felkeresem az adott blogot..)

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 20:55:29

@dare: És akkor majd a borsodi roma a Jobbik jelöltjére fog szavazni ugye? Ez az egész közös jelöltes faszság egy valóságidegen ostobaság. De mégha sikerülne is közös jelölteket állítani, és sikerülne a Fideszt a parlamentben kisebbségbe szorítani, a Jobbik akkor is inkább belemenne egy Orbán nélküli Fidesszel való közös kormányzásba, mint egy katasztrófa koalícióba Gyurcsánnyal, a balfasz szocikkal és Szél Bernivel..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.18. 21:02:32

@ijontichy: Az angol egészségügyről beszétem, nem az osztrákról. Csak azért írtam le, hogy ne gondoljuk már azt, hogy nyugaton mindenhol nagyszerű a helyzet e tekintetben.

dare 2017.12.18. 21:05:04

@a nemzet fogatlan provokátora: Lesz olyan körzet, ahol nem lesz könnyű meggyőzni választókat erről, azok persze el is fognak majd veszni.
Aztán majd a borsodi roma aki kormányváltást akar, majd a választás után foghatja majd a fejét.
Nem valóságidegen, sőt, aki nem képes ezt felfogni, az véleményem szerint ne is menjen szavazni.
Aki nem képes mérlegelni, az maradjon is otthon.
Majd azt mondja magának.
-én a Jobbikra, biztos hogy nem
Nem baj, maradjon otthon és rágja tovább a kefét.
Itt most nem az a kérdés ki kivel akar, vagy fog, vagy álmodunk arról kivel kellene együtt kormányoznia, hanem az a kérdés sikerül-e a Fidesz vízióját meghiúsítani?
Engem más nem érdekel.
De a Fideszes jövőkép viszont igen.
Az viszont nekem nem tetszik.

Bolshevik 2017.12.18. 21:07:20

@Peter Götz: Az a jó, hogy azzal minden külföldi magyar egyetért, hogy a külföldi magyart el kell kerülni, mert lehúzós, stb, de akkor ők ezt valójában egymásról mondják, nem? :D

Bolshevik 2017.12.18. 21:08:57

@dare: "hanem az a kérdés sikerül-e a Fidesz vízióját meghiúsítani?
Engem más nem érdekel. "

Okos, előremutató álláspont, kb. mint a hároméves, aki Anyunak akar mindenáron ellent mondani. De hogy mit akar, azt nem nagyon tudja. Csak azt, hogy mit nem. Kb. ez a "bármi, csak Orbán ne" álláspont.

Janossz 2017.12.18. 21:13:51

@a nemzet fogatlan provokátora:
"...inkább belemenne egy Orbán nélküli Fidesszel való közös kormányzásba..."
Vén protkós! Megint nem figyeltél a szemináriumon, nem érted, hogy Orbán A Fidesz?
Orbán nélküli Fidesz. Ja, mint az ébredésmentes reggel...
Menj a kultúrkörödbe, mondtam már!

dare 2017.12.18. 21:14:33

@dare: Helyesbítek.
Menjen el szavazni, és adja le a szavazatát a kedvenc pártjára.
Szavazzon nyugodtan bármelyik egyéni jelöltre is mellé.
Talán nem fog sokat zavarni az ilyen mentalitású választók szavazata, de a pártlistás szavazatuk hiányozhat majd, ezért ha nem tudnak a szelepen engedni, attól függetlenül még szavazzanak valakire.

Peter Götz 2017.12.18. 21:16:45

@Bolshevik: de,csakhogy belföldön is ez megy az Uralkodó párt ugyanezt teszi,hiszen az ország közpénzét teszi zsebre saját céljaira !!!!!!!
csak egy példa kb 150 milliárd ft, nemzeti bank tulajdonából átmegy alapítványokba,aztán közlik ez már nem közpénz,aztán BÍRÓSÁGNAK kell kimondani,hogy DE az,TAO pénz ugyanez,köztörvényes módon lopják el a tulajdonainkat

dare 2017.12.18. 21:21:27

@Bolshevik: A minap Kövér haknizta körbe a médiát, hogy ők azért ilyenek, mert gyenge az ellenzék.
Na ez inkább a hároméves álláspont, de tudod mit, rajtunk ne múljon.
Ha erős ellenzékre van szükségük a patkóban, akkor ezt meg kell az Ő kedvükért nekik adni.
Küzdjenek erős ellenzékkel, ők akarják ezt.
Én csak az ő álláspontjukat követem.
Remélem a kiábrándultak akik gyűlölik a pártokat is elmennek majd szavazni, és behúzzák majd a kétfarkúakat, akik talán így bejutnak.
Őket csak Kövér kedvéért.
Ne csináljanak semmit, csak üljenek ott vele szembe. :D

Bolshevik 2017.12.18. 21:29:38

@Janossz: "A tény a brutális, hogy nem a "Nyugat", már Románia is jobb feltételeket kínál a jelek szerint."

Mert szerinted Magyarországon nulla darab román (romániai magyar) orvos van? Gondolod Romániából nem vándorolt ki usque 3x annyi orvos, mint Magyarországról?

Baszki, annyira kibaszottul ostoba dolog abból, hogy 21 orvos Romániában dolgozik, azt a következtetést levonni, hogy Románia általánosan jobb mint Magyarország. Ezt csak az hiszi el, aki nagyon el akarja hinni.

Sőt ezen az ostobaságodon annyira felbasztam magam, hogy direkt kikerestem az eredeti forrást, és érdekes dolgokat találtam. Pl. Magyarországról valóban ment (mára már 27) orvos romániába. Tudod, ugyanennyi idő alatt hány orvos jött Magyarországra Romániából? 376. Jaja, több mint tízszer ennyi.

Még pl. Németországból Magyarországra is jött 31 orvos (persze Magyarországról Németországba sokkal több ment, majdnem ezer).

ec.europa.eu/growth/tools-databases/regprof/index.cfm

Beállítod a képzést nyújtó országot, a célországot, beírod a professionba hogy doctor, aztán kiválasztod a medical doctort. Lehet nézegetni.

Összegzésként, mert valószínűleg kicsit retardált vagy, elmondom, hogy mit NEM állítok:

NEM állítom, hogy nincs orvoskivándorlás.

Segítek abban hogy mit állítok:

AZT ÁLLÍTOM, hogy az orvoskivándorlás egyrészt régiós sajátosság, másrészt abból, hogy huszonx orvos Romániába ment, nehéz azt a következtetést levonni, hogy Románia jobb feltételeket nyújt mint MO, HISZEN pl. Németországból is jött MO-ra harmincx orvos, illetve MO sokkal jobban szívja el a román orvosokat mint viszont.

Ettől persze a nyugat elszívó hatása még erősebb, de Románia elszívó hatása a tizede a magyarénak.

Nem hiszem hogy fel bírod fogni, de hátha értelmes emberek is olvassák a kommentet, az ő kedvükért írom.

Bolshevik 2017.12.18. 21:32:13

@Peter Götz: Te miről beszélsz összevissza? Én azon röhögcsélek, hogy minden külföldi magyar elmondja, hogy a többi külföldi magyar elkerüli mert átverik, lehúzósak. Ezek a külföldi magyarok, akik szerint minden külföldi magyar ilyen, ezek egymást is utálják akkor? :D

Peter Götz 2017.12.18. 21:39:32

@Bolshevik: nem csak te röhögcsélsz,szerintem Viktorék folyamatosan röhögnek

ijontichy 2017.12.18. 21:49:11

@a nemzet fogatlan provokátora: Édesmindegy. Nem találsz a Lajtától nyugatra olyat, ahol KOVÁCS 23. JÁNOS (JOHN DOE) az ő nagy átlagosságában ne lenne nagyobb biztonságban a végeredményt illetően. A csatornán túl is. De elmondok neked még valamit pluszban. A nejem az eü-ben dolgozik (persze nem Mo-on). Tőle tudom, hogy a "krautok" saját véleménye szerint, vannak területek, ahol tanulhatnának a britektől.
De egyáltalán mit akarsz bizonyítani? Hogy a vitya országában nem áll a tönk szélén a (köz)egészségügy? Annyi tisztesség nincs benned azt a recsegő tákolmányt a szakmai kötelességtudatból életben tartó elhivatottakkal szemben, hogy hagyod a picsába a pártmarketinget? :-/
Nota bene: Európában bárhol kapsz magas szintű ellátást, ha van pénzed (és persze épp nem vagy egyedül, magatehetetlenül). Ami viszont Mo-on folyik, az nem más, mint az "akinek semmilye sincs, az annyit is ér" módszeres megvalósítása. Rám sokszor mondják a neten, hogy rohadt kapitalista vagyok, de az én morális sztenderdjeim szerint a 21. sz-i Európában ez elég szégyen. Hatékonynak lehet hatékony, de ha már ez van, akkor nem kéne tetszelegni az erkölcsi piedesztálon.

Bolshevik 2017.12.18. 21:57:32

@Lavinia Pinkerton: "Szerintem nem érdekel más országok egészségügyi ellátása, mert én itt élek."

Ez esetben érthetetlen, miért érdekel más országok GDP növekedése, inflációja vagy jóléti indexe.

naivugyfel 2017.12.18. 22:20:11

+ 1 ok: inkompetens ellenzék és SAJNOS túlértékelt ellenzéki személyek, mint Gémesi György, Mellár Tamás, Illés Zoltán, ..., aztán HaFr... :-) (bocs az utóbbiért, de Te sem vagy képes figyelni :-))

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 22:21:31

@naivugyfel: nagyon rejtélyes vagy, szerencse, hogy te figyelsz

morph on deer 2017.12.18. 22:42:44

@Bolshevik:
“Még pl. Németországból Magyarországra is jött 31 orvos ”

Nem kötözködni akarok, de az nem derült ki, hogy (eredetileg) milyen nemzetiségüek?
Úgy értem: nem a korábban kiment magyarokból jött haza néhány?
Nem mintha ez változtatna valamin, csak elmerengtem.

morph on deer 2017.12.18. 22:50:52

@meszena:
“Ha a közvélemény kutatási adatok jók,”

Egy gondolatkisérlet erejéig tegyük fel, hogy mostantól mindenki azt válaszolja minden felméréskor, hogy a fideszre fog szavazni!

Tudod mi lenne ebből?
Totál káosz a kormányoldalon, meg a megélhetési ellenzék köreiben! :))

Akkora bulinak látszik, hogy érdemes lenne megpróbálni!

Amúgy jórészt igazad van, bizony ez a helyzet.

DFK 2017.12.18. 23:19:11

@HaFr: és tegyük hozzá, a baloldal a csődbe vitte az országot, a fidesz meg kivitte a csődből.

sinus67 2017.12.19. 00:44:28

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Már multinak lehet nevezni a bérkommentelő irodát?
Mik vannak?
:)))

zsoltix 2017.12.19. 02:38:47

Ebből a három okból egyik sem elég arra, hogy rájuk szavazzak. Összesen a három sem, rég túl vannak már azon a határon, ahol ilyenekkel befolyásolni lehet.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 06:41:18

@sinus67:

Vannak bérkommentelő ismerőseim - bár pont nem politikai cégnél -, de nekem még sose volt ilyen munkám.

torró 2017.12.19. 07:33:47

Ha az ellenzék 8 év alatt, semmit nem tudott fejlődni, szavazókat gyarapítani, gyakorlatilag az Orbán pocskondiázásban merült ki az egész tevékenységük, akkor hogy a búbánatban fognak kormányozni? Csak azért váltsuk le a kormányt, hogy káoszba zuhanjunk, ez tényleg megéri? Senki nem akar racionálisan gondolkodni? "A harag rossz tanácsadó"! Mondták régen! De ez most is érvényes! Ennyi időt elfecséreltek gyűlölködésre, ahelyett hogy a pártot építgették volna erősre. Orbán amikor ellenzékben volt előkészítette a csapatát, és választókat szerzett, hogy alkalmasint meg tudjon nyerni egy választást! A mostani ellenzék nem tanul? És ezekre akarjátok bízni az országot? Nagyot csalódnátok. Nincsenek felkészülve az ország vezetésére. 2020-n leáll az EU pénzek bejövetele.Egy rosszul működő kormányzat ebbe belebukik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 07:40:44

@torró: persze, nem mintha az Orbánya kormányzat jól működnek, mert ugye konkrétan kormányzás az nincs

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 07:41:34

@DFK: ez mondjuk ordas hülyeség legalább fele részt, de hát istenem, ez is a mítosz része

torró 2017.12.19. 07:52:42

@HaFr:
Azt én nem is állítottam! De tudod jól, a mostani ellenzék csak marakodna fél évig a koncon. De azt is tudod, ha nem nyernek 2/3-l akkor Orbán , fél vagy max egy év alatt ledarálja őket. Vagy ők magukat. Békesi azt mondta egyenlőre az ellenzék nincs ütőképes helyzetben. Egy politikai elemző azt mondta, hogy Orbánt legaláb kétszer egymás utáni választáson kellene megverni, hogy alul maradjon. Szerinted fog menni? De úgy hogy az ország ne rokkanjon bele?Ne az Orbán elleni gyűlölet legyen a vezérfonal, mert az zsákutca!

torró 2017.12.19. 08:07:31

Csak röviden. Azt hiszem a történelmünket mindenki figyelmen kívül hagyja. Nézzétek végig! Mindig nyomorultul élt az ország nagy többsége. A Kádári éra is hamis. Akkor mindenki a maga kis kommunizmusát próbálta felépíteni, majd az egész bedőlt, mert az úgy nem működik. Nem mennék bele a gazdasági tényezőkbe, aki élt benne velem eggyütt az tudja. Majd a rendszer váltásnak hazudott történet után, mindenki a saját kis kapitalizmusát próbálta megcsinálni, a semmiből, ami nem egy szerencsés dolog, ha nem tudtál az elit része lenni, mert azok tudták ingyen a javak nagyrészét bezsebelni, a többség kárára. És ez még mindig zajlik.Na! Megyek gyógyszert felíratni! Ne mond semmit! Hetven felett Te is fogsz menni, ha megéred, vagy lesz aki felírja!

midnightcoder2 2017.12.19. 08:21:36

"a javulás a tíz évvel ezelőtti szubjektív biztonságérzetben (ami nem tévesztendő össze az ország objektív lecsúszásával a régióban), a mai ellenzék (MSZP-Gyurcsány) 2004-2010-es emlékezete"

A baloldal 2002-2010-ig volt utoljára hatalmon. Megyó komát se felejtsük el. Na most, ha jól megnézed azokat az objektív lecsúszási adatokat a régióban, akkor azt fogod látni, hogy pont annyival vagyunk lejjebb mint a versenytársak, ami mínuszt ebben a két ciklusban szedtünk össze. Azóta kb. együtt mozgunk a régióval, más kérdés hogy milyen bázisról indultunk 2010-ben. És ez is azért _csak_ ennyire rossz, mert a végére csak került egy épeszű ember a baloldal élére - Bajnai - aki ha csak ideig-óráig is, de meg tudta fékezni a szocikat és helyretette az elkúrásokat, persze a kár addigra már megesett. Bajnai eszét dicséri az is, hogy utána viszont elhúzott a politika közeléből. Remélhetőleg nem végleg, és remélhetőleg nem baloldalon tér vissza.

"a harmadik pedig az ellenzék mai produktuma."
Ezzel viszont nincs mit vitatkozni. Ezek szarabbak mint a szocik idejében. Ha netán hatalomra kerülnének az legalább akkora katasztrófa lenne mint a szocik 2002-2010-es "kormányzása".

Kataj 2017.12.19. 08:25:33

"...nem lesz kormányváltás 2018-ban"

Kedves HaFr!
Gondoltál már arra, hogy az ilyen jóslatok az orvbáni maffiát segítik?
Ugyanis egyik legfontosabb törekvése a választásokhoz közeledve mindig az, hogy a feudális (bolseviknáci) szisztéma szerint hozzá (a hátsójába) símuló sleppje nehogy elbizonytalanodjon ebben a hitében, és netán másfelé kacsintgasson.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 08:28:53

@Kataj: tudod, mit jelent angolul "to be sick and tired"? Kb így érzek, amikor öt évnyi posztírás, négy évnyi saját pártban végzett (nyilván nem túl látványos) munka (hiszen amúgy civil vagyok), és 25 év pusblicisztikai munkásság után -- amikor hajszálra ugyanazt mondtam és csináltam, mint ebben a posztban -- azt hallom, hogy a maffiát segítem. Ennyi.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 08:30:20

@midnightcoder2: ha jól megnézem, ez nem igaz -- sajnos pechedre nagyon jól ismerem a makroadatainkat -- a lecsúszás folytatódott, konkrétan 2009-10 bajnais felívelése után stabilizálódott

konrada 2017.12.19. 08:31:22

@morph on deer:
Jó helyen kapisgálsz, mert szinte 100%, hogy a Romániába ment orvosok sem kis-Magyarországon született őslakosok...

Nancsibacsi 2017.12.19. 08:31:35

1. Az a biztonságérzet abszolúte nem szubjektív, hanem teljesen objektív. Idén 2x kaptam 2 számjegyű béremelést - ha a márciusihoz viszonyítjuk, 40%-al nőtt a fizum, ami eleve bőven átlag fölötti volt - ennyire érezheti magát biztonságban aki dolgozik, jól. A megrendelések dőlnek a cégnek, jövő évre annyi projectünk van már most, hogy kitölti az egész évet. Ez nem szubjektív, meg nem kommunikáció - ez kőkemény objektív pénz. A gazdaság köszöni szépen - jól van. Nyilván a kommancsbloggerek ezt kevésbé érzik.
2. 2002-ben megyó úgy vette át a kormányzást Orbántól, hogy mindenre ráígért. Orbán azt mondta, hogy 4 év múlva lesz euro - megyó 2 évet ígért. Mivel is fizetünk? 2002-től 2008-ig pörgött a gazdaság, és Magyarország ez idő alatt csúnyán lemaradt - ezt senki másnak nem köszönhetjük, csak a szoci kormányoknak. A válság is minket viselt meg kb legjobban a régióban, nálunk volt a legnagyobb mértékű GDP visszaesés, brutális adóssághalmozás mellett. Igen, sajnos emlékszünk erre, de van egy rossz hírem: 20 év múlva is emlékezni fogunk. Majd talán a 2000 után születettek nem fognak - várjátok ki, amíg ők lesznek a fő szavazóbázis.
3. Teljesen egyetértek, de tegyük hozzá hogy a baloldalnak 1990 óta sose volt jövőképe - mindig a túlélésre, és a hatalom valamilyen formában történő megtartására játszottak. Az ország és a magyar nép egy szükséges rossz volt számukra mindig is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 08:35:50

@Nancsibacsi: oké, narancsos szemellenződ van, vagytok még így ezzel, nézz körül csak egy ötszáz km-es körben, hasonlíts, aztán gyere vissza

Nancsibacsi 2017.12.19. 08:41:19

@Lavinia Pinkerton: "Megnyugtatlak, hogy én például nagyobb budai kórházban voltam, és fertelmes tájszólású - nyilván nem közép-magyarországról való, kamasz orvosokat és ápolókat láttam,"
Mert az egy oktatókórház, te zseni.

"a sürgősségi olyan volt, hogy Guantanamo is lehetett volna,"
A sürgősségit ha sürgősségiként, és nem türelmetlenségiként használnák az emberek, akkor nem volna gond. Pl. az mikor lesz, hogy ha valaki nem sürgős esettel megy a sürgősségire, akkor fizet? Merthogy így lenne a korrekt azokkal szemben, akik miatta várnak.

"ahogy a háromikres anyukának sem, aki császár közben elvérzett a műtőasztalon Debrecenben"
És persze makk egészséges volt, csak hát azok a fránya orvosok, ugye. Nyilván ki fogják vizsgálni hogy mi állt a dolog mögött, de persze ez lényegtelen, mert te kinyilatkoztatod, hogy egy egyetemi oktató kórházban nyilván azért hal meg a beteg, mert csak a félhülye tájszólással beszélő (ez nagyon fontos) orvosok maradnak Magyarországon, meg nincs pénz WC papírra se, nemhogy kötszerre.

Kataj 2017.12.19. 08:55:47

@HaFr: Kedves HaFr! Bocsánatot kérek, nem akartalak megbántani!
Mint az írás mesterségében kicsit talán magam is jártas, tudom értékelni, mekkora energiát, kitartást, tudást igényel a teljesítményed.
A félelmem azonban változatlan az ilyen mondatokkal kapcsolatban, ahogyan az imént említettem.
A személyes teljesítményedet azonban ez a kis aggály semmiben sem kissebbítheti.
Inkább azok érezzenek szomorúságot, akik hazai értelmiségi létükre még mindig nem hajlandóak látni, mi történt a hazánkkal az elmúlt 8 évben, és mi fog történni, ha ez a hazaáruló maffia a hatalomnak akárcsak a közelében is marad!
Igen, legyenek fáradtak, szomorúak és szégyelljék magukat azok, akik aktívan, vagy paszívan (akár csak a hallgatásukkal) hozzájárulnak ehhez az orbáni rémálomhoz!
Mert cinkosok, akik láthatnának, de könnyebb vaknak maradniuk, és eljön majd az is, amikor legalábbis a saját lelkiismeretüknek számot kell adniuk, hogyan járultak hozzá a borzalmak eljöveteléhez. Ajánlom figyelmükbe Szabó István Mephisto -ját! Akinek Oscardíjas filmje talán azért is lett akkora siker, mert - ma már tudhatóan - maga is keresztülment hasonló dilemmákon.

vajdasagi 2017.12.19. 09:08:33

@Bolshevik: A "bármit csak orbánt ne" állaspont egy nagyon valid álláspont a jelenlegi helyzetben. Mi sokan tudjuk/látjuk/érezzük, hogy a nemzetet a jelenlegi kurzus a végveszélybe sodorja. Ekkora veszély esetén bármi más megoldás jobb, mint a biztos pusztulás.

Az sajnálatos, hogy olyan sokan vagytok akiket megvezettek, másokat lefizettek és ezért nem látjátok a végveszélyt. Nem tudunk mit tenni: ordítunk a fedélzetről, hogy "a kapitány a jéghegynek kormányozza a hajót!". De hát Te a hajó ebédlőjében ülsz és jól érzed magad. (Megjegyzem, anyagilag nekem is jól megy, én is személyes haszonélvezője vagyok az egykulcsos adónak, meg a hasonlóknak. De attól még látom a jéghegyet az orrunk előtt.)

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 09:11:31

@Nancsibacsi: Szerintem ne találd ki, hogy mit láttam, hanem vigyen be téged a mentő, te agyalágyult.

Kataj 2017.12.19. 09:13:05

@Kataj:
javítás:

paszívan
=
passzívan

Oscardíjas
=
Oscar-díjas

Egyallampolgar 2017.12.19. 09:26:49

@vajdasagi:
Nekem rengeteg bajom van az LMP-vel. Az legutóbbi két parlamenti választáson rájuk szavaztam és lehet áprilisban is rájuk fogok.
Ettől még úgy látom csoda lenne és az általam is emlegetett ellenzéki átrendeződés egy extrém forgatókönyve ha az LMP mondjuk a széteső MSZP és a kispártok (az MSZP is kicsi :) ) veszteség minimalizáló szavazatait begyűjtve mondjuk megkapja a szavazatok 25%-át. Az a rossz választási rendszer miatt lehet hogy csak 8% a parlamentben.
Ezért is írtam, 2022 re futhat fel alternatívának valaki. Igen, az LMP-t én is alkalmasnak látom erre.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:28:25

@ijontichy: "De egyáltalán mit akarsz bizonyítani? Hogy a vitya országában nem áll a tönk szélén a (köz)egészségügy? "

Azt, hogy közel sem olyan rossz, mint ahogy egyesek megpróbálják beállítani, és a nyugati sem mindenütt olyan jó.A statisztikák meg olyanok, amilyennek az előállítójuk láttatni akarja a helyzetet.
Számos történetet hallani Angliában dolgozó magyaroktól, hogy milyen is valójában az ottani Eü. rendszer. Azt pl. felejtsd el, hogy csak úgy elmész egy szakrendelésre, mert erre egyszerűen nincs mód.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:32:18

@Janossz: Nagyon ostoba vagy. Jót röhögnék a hülye ábrázatodon, ha április után létrejönne egy Jobbik-Fidesz koalíció Lázár vezetésével..:)
Persze erre nem sok esély van, mert harmadjára is csúnyán meg lesztek szopatva. ( Naaagyra nyit..;))

vajdasagi 2017.12.19. 09:36:40

@Kataj: @HaFr: HaFr írásainak nagy tisztelője vagyok (kivéve geopolitikai vonalon - de az most mindegy). A gondolatainak a többségéhez magam is eljutottam. Másokat tőle hallottam és helyeslek. Az egyetlen kérdés, amiben talán másként gondolkodunk: én fergetegesen gyorsnak látom a szemünk előtt lezajló technológiai/informatikai forradalmat (ez a szakmám, és állítólag jó vagyok benne) és szerintem már nagyon rövid időnk van csak hátra, hogy a megmaradó nemzetek közé kerüljünk (oktatásaal, tudással, kompetenciákkal kellene ezt elérnünk). Én talán nagyobbra taksálom a mesterséges intelligencia okozta változásokat az emberiség életében, mint HaFr, de ezek nüanszok. Nem ismervén őt személyesen, csak az írásain keresztül, bizton érzem, hogy egy rendes ember. Majdnem még a pártját is támogattam.

Itt azonban Kataj véleményével egyetértek. Nem illik a nemzet bukását megénekelni, amikor még vannak olyanok, akik próbálják azt a bukást elkerülni. Lásd: Petőfi - A XIX: század költői. Olyan írások kellenek, amelyek hozadéka pozitív.

Tisztelettel,
Vajdasági

Censored Trompf 2017.12.19. 09:38:53

@vajdasagi:
"A "bármit csak orbánt ne" állaspont egy nagyon valid álláspont"

Akkor egy kaptafára gondolkodtok az ország nagyrészével.

Apró különbség, hogy a "bármit csak az elkúró ballibeket ne" álláspontot, több mint kétszer annyian vallják magukénak jelenleg.
Okkal.

vajdasagi 2017.12.19. 09:42:36

@a nemzet fogatlan provokátora: Ha Lázár vezetné az országot, akkor az maga lenne a menekvés. legalábbis a mostani helyzethez képest: mert most orbán, habony, matolcsy, rogán, kósa vezetik. Ők a nemzetveszejtők. Közben Varga teszi a dolgát, és Lázár is a pozitívak közé tartozik a lehetőségei szerint.

De mit értesz te ehhez: ostoba, nagyképű fajankó. Gondolom a Fradi B-középben érzed magad legjobban. Mind a stílusod, mind a gondolati "mélységed" olyasmit mutat.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:44:29

@dare: Mégha a Fidesz kevesebb mint a felét szerezné meg a parlamenti helyeknek, a Jobbik akkor sem koalícióképes a DK-val és az mszp-vel, meg a sok kis fisz-fasz baloldali pártocskával.
Sokkal racionálisabb a részükről a Fidesszel összeállni, persze fő feltételük Orbán távozása lenne.

Kataj 2017.12.19. 09:45:04

@vajdasagi:
"Bármit csak orbánt ne! Mi sokan tudjuk/látjuk/érezzük, hogy a nemzetet a jelenlegi kurzus a végveszélybe sodorja. Ekkora veszély esetén bármi más megoldás jobb, mint a biztos pusztulás."

Ez annyira igaz, hogy bemásoltam. Ezt kellene tavaszig ezerszer elmondani, leírni, fülekbe ordítani!

Mert arról is ejtsünk pár szót, miért van ez így! Azért, mert az orvbáni maffia, amely a keleti zsarnok bábja lett, minden erkölcsi alapját eljátszotta. Az imént említettem Szabó István Mephistóját, amelyben elhangzik a mondat a 30-as évek Németországának áldozati bénultságban politizáló, gondolkodó társaságában, Hitlerrel kapcsolatban: "...nem történt más, mint hogy egy demokratikus választáson hatalomra jutott az egyik párt." A németek, ha korábban nem is, de a porig rombolt hazájukat látva egy életre megtanulták, hogy bizony sokkal több történt.

A kádári diktatúra folyamatos küzdelme volt "legitimitásának" elfogadtatása.
Ma a keleti zsarnoktól személyét ért zsarolásnak/zsák pénznek lefeküdt, Putyin bábjává változott Orbán elvesztette a legitimitását, minden erkölcsi alapját. Sokkal inkább, mint a 300 ezer szovjet fegyeveres "érvei" súlya alatt meghajló Kádár.

Tehát mondjuk el újra!
"Bármit csak orbánt ne! Mi sokan tudjuk/látjuk/érezzük, hogy a nemzetet a jelenlegi kurzus a végveszélybe sodorja. Ekkora veszély esetén bármi más megoldás jobb, mint a biztos pusztulás."

vajdasagi 2017.12.19. 09:45:36

@Censored Trompf: Csakhogy az elkerülte a figyelmedet, hogy ebben is egyetértünk. Én a Jobbikot vagy az LMP-t látom az egyetlen esélyünknek - rájuk is fogok szavazni. Csak a kormány agymosása hiteti el sokakkal, hogy aki nem akarja vityát, az a "ballibet" akarja. A gyurcsány meg a szocik is egy ugyanakkora katasztrófa mint az orbán.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:45:52

@vajdasagi: Ok, de abban ne bízzatok,hogy a Fidesz nem lesz kormányzóerő 2018 után. Mindenképpen az lesz, és egy pici esélyetek van rá, hogy nem Orbánnal az élen..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:49:08

@vajdasagi: "De mit értesz te ehhez: ostoba, nagyképű fajankó. Gondolom a Fradi B-középben érzed magad legjobban. Mind a stílusod, mind a gondolati "mélységed" olyasmit mutat. "

Te buta segg. Láthatóan minimális logikai készséged sincs, a politikai racionalitásérzéked pedig a 0-hoz konvergál. Tulajdonképpen kiválóan reprezentálod szánalmas politikai oldaladat, amely szép lassan elrohad a történelem szemétdombján..;)

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:50:46

@vajdasagi: Tehát a rasszista Jobbikra fogsz szavazni. Gratulálok te NÁCI gyökér !

vajdasagi 2017.12.19. 09:52:06

@Kataj: Jól megdicsértük egymást, mintha összedolgoznánk :-)

Én meg a Te ideírt kommentjeidet tartom sokra. És most megyek GDP termelni, mert eljárt az idő :-)

midnightcoder2 2017.12.19. 09:52:19

@HaFr: Akkor nézd ezt szépen meg:

midnightcoder2 2017.12.19. 09:59:19

@HaFr: Akkor nézd ezt szépen meg:
gvi.hu/grafikon/29/az_egy_fore_juto_gdp_alakulasa_a_visegradi_orszagokban_2000_es_2017_kozott

Ha most veszed az egy főre eső magyar GDP növekedést 2002-2010 között, és veszed ugyanezt a szlovákok esetében, aztán a különbséget hozzáadod a mostani adatokhoz, akkor ma hol is tartunk ? De ne legyünk szigorúak, vegyük csak a 2010-es szlovák és magyar adatok közti különbséget, és adjuk hozzá a végleges magyar adatokhoz. Ehhez pedig tegyük hozzá, hogy a fenti időszakban sikerült az GDP arányos államadósságot is feltornászni 55%-ról 70% fölé.

Lehet, hogy Orbánék sem annyira nagyon ügyesek, de nem sokkal bénábbak mint Pl. a szlovákok. A komcsik viszont fényévekkel szarabbul dolgoztak mint a szomszéd.

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 09:59:47

@Nancsibacsi: Na, most, hogy ráérek, átkomat visszaszívom, nehogy meggebedj.

Bár biztos nem érted, de talán mégis leírom, miért rémületes, hogy budai kórházban nincsenek budai orvosok.
A Buda egy olyan király hely Magyarországon, ahol nemzedékek hosszú sora óta a legjobb orvosok laktak.
Orvosdinasztiák, orvoscsapatok, orvoskultúra.
Ezeknek jó dolga volt itt, szép házakban, lakásokban éltek jómódban.
Hogy mind elhagyták ezt a király helyet, és helyükbe még csak nem is mások jöttek, hanem kiürültek a kórházak és tanyasi fiatalok kapkodnak, akiknek már nincs kitől tanulniuk, mert egyedül hagyják őket és nincs idejük megszakállasodni, mert továbbálnak,
ez annyit jelent, hogy nincs segítség, ha bajba kerülünk.
A vidékiek is tudhatták régen, hogy ha ráér a bajuk, a helyi orvos megbuherálja, de ha nagy szarban vannak, felhozzák őket pestre, hogy meggyógyítsa őket a professzor stábja.
Na, ebben már ne reménykedjen senki, mert nincsenek itt se a professzorok, se a stábok.
A budai orvosok elpárologtak az országból.

Hogy a pótorvosok tájszólnak, az meg annyit jelent, hogy nincs idejük megtanulni a helyi dialektust, mert olyan kis időt töltenek itt átmenetileg,
és nincs kitől megtanulni a helyi dialektust, mert a kórház egész személyzete átutazó, csak a szél hordta össze őket egy kis időre.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 10:01:26

@Kataj:Miért is változott Putyin bábjává?? Nem Gyurcsányod akarta átjátszani az ororszoknak a Mol-t? Nem ő járt úgy 6-szor Moszkvában? Nem ő ebédeltette Vlagyimir Vlagyimirovicsot a saját villájában?

midnightcoder2 2017.12.19. 10:02:04

@Kataj: Ma az európai demokraták rombolják épp 100x annyira alaposan szét a hazájukat mint anno Hitler. Mert Hitler bukása után pár évvel az NSZK már virágzott, és ha nincsenek a kommunisták akkor az NDK is ezt teszi - de a béketáboron belül még ők is viszonylag jól éltek. De az EU bukása után kő kövön nem marad.

vajdasagi 2017.12.19. 10:03:31

@a nemzet fogatlan provokátora: Már mondtam, hogy a stílusod téged minősít.
Amúgy a Jobbik utolsó egy évében sokkal kevésbé rasszista, mint volt. Javuló pályán mozognak. Nem így a fityisz, amely idegengyűlölő és homofób párt. Tudod: menekültezés, soros disznózás, öcsényi autógumik megrongálása, bőrfejűek a választási irodánál, majd a fityisz székházánál. Történelemhamisítás schmidt máriától kövér lászlóig. Sorolhatnám még.

Szóval: a legrosszabbtól meg kell óvnom a hazámat, még ha kockáztatok is. A Jobbik hatalomra kerülésének lesz egy nagyon ígéretes hozadéka ám: talán sikerül nekik utólag megbüntetniük az összes korrupt politikust. Ettől rettegnek vajon annyira vityáék? És ezért nem szövetkeznének a Jobbikkal a balos gazfickók sem. Szerencsére még itt az LMP és a Momentum, akik nem loptak - nem véletlen, hogy ők nem is zárják ki kategorikusan a választási együttműködést a Jobbikkal. Hát: hajrá!

vajdasagi 2017.12.19. 10:13:46

@midnightcoder2: Egy programozó hogyan gondolhatja valóban, hogy az EU szétesik és rombol. Én ezt nem értem. Kolléga: ez nem így van! Ott nyugaton jól élnek. Hallunk ugyan 1-1 merényletről, de egy 500 milliós csoportosulásról van szó. Ebben 1-1 merénylet az statisztikailag elenyésző. A világ bármely más ekkora csoportjában ennél több merénylet van. Te tényleg voltál Londonban, Párizsban, Brüsszelben, Genfben, Bécsben? Ott nem a konszolidált jómódot láttad, hanem szétesést? Mert akkor mi nem ugyanazt látjuk.

Azt elfogadom, hogy Kína sokkal gyorsabban fejlődik (sajnos), mint Németország, de mi nem tudunk kínaiul megtanulni, meg Kína távol van, és végül egy nagyon kíméletlen országról van szó. Akkor már inkább Merkel legyek a szövetségesünk és a követendő utunk.

abdul hackeem 2017.12.19. 10:37:13

@midnightcoder2: Az is megvan, hogy Magyarország 2017-ben, százalékosan (100%= 2014 EU15) 65,44% és utolsó? A komcsik IS és a narancskomcsik IS szarul dolgoznak a mi szempontunkból.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 10:47:49

@Kataj: nem bántottál meg, ám tiszta a lelkiösmeretem

Janossz 2017.12.19. 10:51:14

@a nemzet fogatlan provokátora:
"Jót röhögnék a hülye ábrázatodon, ha április után létrejönne egy Jobbik-Fidesz koalíció Lázár vezetésével..:)"
"Tehát a rasszista Jobbikra fogsz szavazni. Gratulálok te NÁCI gyökér ! "
Ezt így hogy is gondoltad? Nem egyszerű ez a trollmesterség, mi, időnként belezavarodsz...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 10:52:03

@vajdasagi: köszönöm a dicséretet és a szimpátiát, de ha ismered az írásaim egy részét, akkor pontosan tudod, hogy nem a nemzet bukását éneklem (főleg nem remélem), de a strukturális problémái miatt, amelyek megoldása a készségek többrétegű hiánya miatt a belátható időben a jelenlegi kényszerpályán tartják, a süllyedése elkerülhetetlen. Nem tudomásul venni ezt és ennek fényében keresni a kiutat szerintem naivitás és többet árt, mint a keserű pirula

Janossz 2017.12.19. 10:56:54

@a nemzet fogatlan provokátora:
Egyébként Lázár az egyetlen értékelhető, épeszű figura a csodacsapatban. Ezért aztán az ő felelőssége a történésekért nagyságrenddel nagyobb, mint a fogalmatlan barmoké, mint a kamaszbirkózó zsírosbödön, mivel ő fel is tudja fogni, mit művelnek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 11:00:26

@midnightcoder2: Igen, ez éppen azt mutatja, mint amit mondok (mellesleg nem árt kiegészíteni Romániával is, ha már), stagnáló leszakadás, a Gyurcsány-érához képest egy hajszálnyira kevésbé látványosan, de semmi áttörés a fene nagy nemzeti pofázás közepette https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN:HRV:SVK:ROU:POL&ifdim=region&hl=hu&dl=hu&ind=false

Kataj 2017.12.19. 11:09:02

@a nemzet fogatlan provokátora: @midnightcoder2:
Nem szívesen válaszolok olyanoknak, akik vagy tettetik, hogy hülyék, mert megfizetik, vagy tényleg azok.

Az "EU bukása", meg amit Hitler tett ugyanazon a mérlegen. Ez most komoly? Ilyet csak az ír le, aki a moszkvai KGB központ troll részlegében kapja a fizetését. "Orbán ügynököt védeni minden áron!" Azt értem, hogy miért ez a napiparancs Moszkvában ma, és talán tavaszig minden nap, de nem lehetne ezt egy kicsit értelmesebb "érvekkel"? Már csak azért, hogy érezzük, ennyire nem vagyunk hülyének nézve, hogy ne lógjon ki annyira az a lóláb!

Az meg, hogy a "Gyurcsányom"...! Az a "Gyurcsányom", akinek Orbán ügynök a 2/3-ot köszönheti. Talán épp ezt egyeztette putyingazdával is az emlegetett találkozókon. Hogy aztán Orbán ügynök százszorosan elárulhassa és eladhassa a "hazáját, hazája", azaz a mi hazánk érdekeit, sokkal inkább, mint azt a "Gyurcsányom" valaha is álmodni merte volna.
Paks 2, metró "felújítás", Gazprom milliárdok saját zsebbe, NATO és EU bomlasztása, Putyin szíriai menekültgerjesztése Orbánügynök migráncs-színházas megmentésére, mind megvan?
Persze hogy megvan, nem vagy hülye, csak eljátszod. Teljesen hiteltelenül.

blah 2017.12.19. 11:13:18

a lényeget, a hülye magyart kihagytad

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 11:17:10

@blah: nem gondolom, hogy ez lenne a lényeg, sőt egyáltalán megfelelő jelző lenne -- de itt virágozhat száz virág, te is egy vagy

kalbász 2017.12.19. 11:31:49

@Janossz: Hát ez van. A szomorú helyzet az az, hogy a teületi elhelyezkedés determinál. Sokkal jobban, mint ahogyan azt gondolnád.

vajdasagi 2017.12.19. 11:37:02

@Janossz: Én még a Lázár mellé felsorolom a Vargát is, mint jó minisztert. Sőt: lehet, hogy ő még jobban megérdemli ezt a dícséretet, mint a Lázár. De a lényegben nincs közöttünk differencia. És sajnos nem ezek ketten adják meg az irányt.
Mondjuk azt, hogy gonosz/korrupt/hülye kapitány mellett egészen jó munkát végez a gépész. De persze ez nem segíthet sajnos a hajónkon.

vajdasagi 2017.12.19. 11:49:03

@HaFr: With all due respect, I strongly disagree this time, Sir.

Még nincs vége a csatának. Az az elkeseredett kísérlet, hogy a nemzetünk megmeneküljön a pusztulástól, az 2018 áprilisában ér véget. Addig még van remény, ha csak parányi is. Addig helytelen a reménytelenség hangján írni. Egy végső csata előtt senkinek sincs joga arról énekelni, hogy "már úgyis késő, már nincs remény". Mert ezzel csak csökkenti az amúgy is kicsiny esélyeket. Addig én azt kérném, hogy ne ilyeneket írj. Ráérsz ezzel később is. Utána majd mindenki a személyes kármentesítését végzi. De addig buzdíts, vagy vagy másról írj :-)

"Ha a belátható időn belül a jelenlegi kényszerpályán tartják..." Ha van mondjuk 100.000 tettre képes és cselekvésre hajlamos ember és ezek mind egy irányba mozdítanák a hazánkat, mert az (új) kormányzat teret ad nekik erre, akkor elmozdulhatnánk a "jelenlegi kényszerpályánkról". És ezek az emberek nem is csupán nemzeti felbuzdulásból tennék ezt, hanem személyes gazdasági érdekük diktálja ezt. Csak ezek most gúzsba vannak kötve, vagy mondjuk más az érdekük.

konrada 2017.12.19. 11:56:50

@vajdasagi:
...inkább csak más az érdekük....

vajdasagi 2017.12.19. 12:01:35

@a nemzet fogatlan provokátora: " és egy pici esélyetek van rá, hogy nem Orbánnal az élen.. "

Esélyünk nem nekünk van, hanem neked. Mert ez nem egy focimeccs, hanem egy ország sorskérdése. És én/mi elég képzettek vagyunk, és fizetni fognak a tudásunkért külföldön akkor is, amikor itt már a fű se nő. Valójában te és a gyerekeid azok, akiknek kell az esély, ami abban nyilvánul meg, hogy én továbbra is itt élhetek (mert itt szeretnék élni) és akkora adót fizetek, hogy abból másokat is eltart az állam. Mondjuk azokat, akiknek annyi az eszük, mint neked. Hát csak ennyit az "esélyünkről". Rossz társaságban vagy. A focihuligánok közt jobban éreznéd magad: ott te műveltnek és okosnak fogsz tűnni.

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 12:02:57

@HaFr:

Szóval szerinted a Gyurcsány érában látványosan leszakadtunk Romániával szemben ?

Én úgy emlékszem, megsértődtek, hogy nem kaphatnak magyar állampolgárságot.

Az osztrákok, akiktől tényleg le voltunk szakadva, nem is kérték volna...

inteligencs elenzeki 2017.12.19. 12:03:54

@vajdasagi:

"Értsétek már meg: NINCS MÉG 4 ÉVÜNK."

Remélem nektek nem is lesz.

Nyugi, nyugi.

Ez az ország 2010-ig olyan mélyrepülésben volt, hogy onnan kikászálódni nem évek kérdése.
Minden nem megy egyszerre. De majd lassan rendbe jövünk. Végső soron a 3 cikluson át tartó ballibsi balf.szkodást, és a 2 évtizedes ballibsi gazdasági és média domnanciát nem lehet egy két év alatt sitty sutty helyretenni.
Ok volt Orbánéknak is 4 éve, de egy olyan országban, ahol sem a sajtó, sem a gazdasági erőforrások felett nem volt kontrolljuk.
Okultak hát ebből a dologból, és 2010 után nagyon helyesen "rendbe tették" a dolgokat, amit én messze támogatok a mai napig.

Amúgy az ország pénzügyi és gazdasági helyzete messze jobb annál, amit 2010-ig a ballibsik produkáltak.
Talán ránk férne még egy kis adócsökkentés, és az ezt követő növekedés gyorsulás, de ugyebár akkor az egészségügyre, oktatásra még kevesebb jutna. Mindent nem lehet egyszerre.

vajdasagi 2017.12.19. 12:06:47

@konrada: Nem, valóban gúzsba is vannak kötve. Például az informatikában: egyrészt nincs elegendő fiatal művelt/jó informatikus, akikkel csodákat lehetne tenni nemzetközi porondon. Másrészt túl sok cég fekteti az energiái jelentős részét korrupt állami és EU-s pályázatokon való részvételre. Ezek a pályázatok sokkal többet ártanak, mint amennyi a hasznuk.

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 12:13:40

@Comte de Gippaud:

Gyurcsány 5 évig volt kormányon és minden poszton fideszesek loptak végig.

Orbán már 12 évet kormányzott, és abból 8-at teljhatalomban.

És még mindig Gyurcsányra mutogattok ?

Aljanép.

midnightcoder2 2017.12.19. 12:36:38

@HaFr: Látod 2002-ben azt a picit piros vonalat ? Ott volt 8000 környékén a szlovákokkal, lengyelekkel egy csoportban.
Na most nézd meg, hogy 2010-re mekkora különbség lett a lila szlovákok és a piros magyarok között. Kereken 4000 különbség. Na most, ha ezt a 4000 pontot hozzáadod a 2015 végi álláshoz, akkor centire ott leszünk a szomszéd mellett. Szóval, itt nem arról van szó, hogy Viktorék egy picit kevésbé kúrták el. A szocik kúrták el, de nagyon, és azóta kb. azt a pályát futjuk be mint a többiek. Az amivel szarabbak vagyunk mint a szlovákok, 2002 és 2010 között jött össze.

midnightcoder2 2017.12.19. 12:40:32

@Lavinia Pinkerton: "Gyurcsány 5 évig volt kormányon és minden poszton fideszesek loptak végig."

Pesze, a szoci kormány és az államigazgatás teli voltak FIDESZ-esekkel. Ne hülyéskedj, mert úgy maradsz. És Fletó barátunk előtt ott volt a jó Megyó is.

Aki a csapatból jó volt, az egyedül a Bajnai. Ha ő nincs, akkor jó nagy szarban lennénk, mert Orbánnak a büdös életben nem lett volna annyi vér a pucájában hogy visszavonja a szocik öngyilkos osztogatósdiját ami az egyik fő oka volt a zuhanópályára állásunknak.

Szóval, az hogy nem álltunk bele a földbe az nem Orbán érdeme hanem Bajnaié, de az ég óvjon minket egy újabb balos kormánytól!

inteligencs elenzeki 2017.12.19. 13:22:03

@Lavinia Pinkerton:

Abból a 12 évből az a 4 év azért nem számít, amit az előbb leírtam. Olvasd át még egyszer.
A legutóbbi 8 év számít igazán, mert ebben a 8 évben megengedhették maguknak a pragmatizmus luxusát.
Megfelelően ki is használták, szerencsére.
És igen, szerencsére tanultak az első 4 évből, és megteremtették a megfelelő média hátteret maguknak.

Csinálnak persze balf.szságokat is, főleg a kampányaikkal, de még mindig összeszedettebb a kormányzásuk, a lényegesebb dolgokban, mint a ballibsiké volt.

@midnightcoder2:

"Aki a csapatból jó volt, az egyedül a Bajnai. Ha ő nincs, akkor jó nagy szarban lennénk, mert Orbánnak a büdös életben nem lett volna annyi vér a pucájában hogy visszavonja a szocik öngyilkos osztogatósdiját ami az egyik fő oka volt a zuhanópályára állásunknak."

Bajnai azt tette, amit az IMF diktált. Ezeket egyébként szerintem a Fidesz is megtette volna, gondoljunk bele, olyan helyzetben voltak, hogy a ballibsik balf.szkodására hivatkozva bármit megtehettek.

konrada 2017.12.19. 13:24:37

@Lavinia Pinkerton:
Legalábbis GDP növekedésünk 2002-2010 között 15% volt a román 46%-kal szemben. (S a románok is csak az új belépők Magyarország nélküli átlagát hozták, növekedésük nem volt kimagasló a többiekéhez képest..)

De persze ettől még ki vágyik oda, ahol ezt a magyar GDP feléről indulva tudták elérni...

konrada 2017.12.19. 13:29:02

@vajdasagi:
...na most: ha megnézed az EU átlagot az informatikus végzettségben, és a magyart, akkor meg fogsz lepődni.

...de az informatikusokkal is ugyanaz a helyzet, mint az orvosokkal: sokkal gazdaságosabb felszívni a perifériákon - az ott dolgozók jövedelméből - kiképzett szakembereket, mint otthon kinevelni őket a szükséges menyiségben...

konrada 2017.12.19. 13:32:41

@midnightcoder2:
...na ja. Kellett egy kolonc, aki a balhét elvigye.
...de akkor mindenki tudta, hogy Bajnai csak likvidátor, nem is tervezett vele senki, mert azt minden poltikus tudja: válságmenedzsernek lenni nem nyugdíjas állás...

Janossz 2017.12.19. 14:02:25

@Comte de Gippaud: "... a Fidesz is megtette volna, gondoljunk bele, olyan helyzetben voltak, hogy a ballibsik balf.szkodására hivatkozva bármit megtehettek. "
És ez helyzet annyira megtetszett nekik, hogy azóta az összes tehetetlenségük, marhaságuk és bűnük ebbe csomagolják.

blah 2017.12.19. 14:08:33

@HaFr: pedig lényeges ebben a történetben a csodaváró hülyék szerepe, akik azt hiszik valamelyik párttal egy oldalon állnak... nekik szól a politika, ők meg nem éppen az értelmesebbje ha azt nem sikerült még észrevenni, hogy vannak az adófizetők meg vannak akik elköltik azt amiért a paraszt megdolgozott.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 14:10:10

@midnightcoder2: de, igazad van a Szlovákiával való összevetésben

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 14:11:06

@blah: jó, jó, de itt öröklött kórságok vannak, a hülye nem a legmegfelelőbb szó

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 14:32:15

@midnightcoder2:

Az államigazgatás, az államhatalmi szervek, az önkormányzatok, az ellenőrző szervek és az állami tulajdonú cégek, az állami megrendeléseket kapó oligarchák, meg a média és más civilnek álcázott szervezetek, mint a szakszervezetek és ipartestületek, egyházak és sportszervezetek mind tele voltak fideszesekkel.

Miért, azt gondoltad, hogy a mai fideszeseink talán eljárogattak kapálni 8 évig napszámba ?

Megkúrt úrfi látens heteroszexuális vezérüszü 2017.12.19. 14:35:25

@Janossz: Ja, mondod te aki tegnap ugyanitt azt se tudta, h hol van

torró 2017.12.19. 16:43:25

Lehet mutogatni bárkire, de egyet azért ne felejtsetek el! Magyarországon mikortól beszélhetünk "úgymond " demokráciáról és nyugati társadalomra való berendezkedési "kísérletről"? Mert ez kísérlet! 27 éve! Ember! A nyugat 200 éve gyakorolja! És tökéletes? Nem egészen! Egyszerűen a lehetetlent kéritek számon mindenkitől, holott alig hevertük ki még csak a szocialista korszakot! Ez nem megy máról holnapra. Egy jóléti társadalmat nem csak kormányokon kell számonkérni, hanem a polgáraikon is. A kapitalizmusban az egyének a vállalkozók tulajdonosokon múlik, hogy tudnak e az állampolgárok minőségi életet élni. DE itt még mindig a Kádári korszaknak megfelelően a kormánytól várja mindenki a megoldást! Nem! A kormányoknak a megfelelő törvényi feltételek megteremtése a feladata. Nálunk nem voltak gyártulajdonosok, vagy mezőgazdasági nagyvállalkozók! Nincs egy pártnak sem megfelelő tapasztalata ez irányban, csak ismereteik. Nem ugyanaz! Úgy érzem, mintha egy buszban ülnénk, és egy rakás ember jogsi nélkül, ide oda rángatja a kormánykereket. Ezáltal csak össze vissza kanyargunk az úton, és előbb utóbb összemegyünk egy kamionnal!!!

Janossz 2017.12.19. 16:49:29

@torró: Van igazság abban, amit mondasz. Csak hát ugye az ex-KGST kollégák is ugyanebben a cipőben járnak, és úgy tűnik jobban teljesítenek.
Külön ajánlom figyelmedbe a három Balti országot, akik egyenesen a nagy SZU-ból csöppentek a piacgazdaság háborgó tengerébe, és nem süllyed egyik sem.

midnightcoder2 2017.12.19. 17:05:52

@Lavinia Pinkerton: Kormányváltáskor az aktuális kormány a közszférában mindig nagytakarít, oldaltól függetlenül, és a saját embereit rakja oda. A hagyományos nagy szakszervezetek pedig mindig is az MSZP kezében voltak, kivéve talán a VDSZSZ-t ami hol ide hol oda húzott. De mára a szakszervezetek amúgy is eléggé a jelentőségüket veszítették.

Az állami megrendeléseket kapó oligarchák is mindig az aktuális kormány mögötti népek. MSZP-s kormány aligha etetne FIDESZ-es oligarchát és fordítva. Más kérdés, hogy az igazán profiknak mindkét irányba megvannak a kapcsolataik.

midnightcoder2 2017.12.19. 17:08:09

@Comte de Gippaud: "Bajnai azt tette, amit az IMF diktált."

Bajnai azt tette, amit tenni kellett. És amit Fletó nem vállalt fel, inkább elhúzott mint az a bizonyos rágcsáló a süllyedő hajóról. És Orbánban sem hiszem hogy meg lett volna a gerinc ezeknek a népszerűtlen intézkedéseknek a felvállalására.

torró 2017.12.19. 17:15:34

@Janossz:
Ez igaz! De tudjátok jól, hogy több országban egyszerűen megtiltották a kommunista vezetőknek 15 évig a politikai szereplést. A cseheknél az összes pártkatonát kirúgták az egyetemekről is. Erről persze senki nem beszél. Nálunk meg? Részletezzük? Nem mondom, hogy ez nálunk is bevált volna, mert nem lett volna olyan aki a helyükbe tudott volna ülni. Aki nálunk pártitkár lett a háború után, az előtte egy évvel még nyilas karszalaggal sétált. Majd a "rendszerváltás" után, két hónap múltán a boltban azt a kijelentést tette, :Na most legalább rend lesz!
Szerintem sokan tudnának ilyen történetet prezentálni. De szerintem már nincs sok értelme.Így hát mivel nálunk majdnem minden volt vezető maradt újra másfajta vezető, így a helyzet sokat nem változott. Lett itt elvtársi mutyi, most uram bátyám mutyi, hogy majd az ő gyerekeik milyen mutyit találnak i azt én már nem érem meg. De hogy lesz az biztos!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.19. 17:27:08

@torró:

"Aki nálunk pártitkár lett a háború után, az előtte egy évvel még nyilas karszalaggal sétált."

Erre mondták azt akkoriban, hogy "megérett a zöld": ti. hogy a zöldinges nyilasból piros zászlós/párttagkönyves komcsi lett.

vajdasagi 2017.12.19. 18:56:20

@konrada: Nem fogok meglepődni az informatikusokkal kapcsolatban. Azon a pályán képbe vagyok. Ezt elhiheted nekem.

Képezni kell belőlük nagyon-nagyon sokat. És igen: egy része majd esetleg elmegy, de azok jó része később vissza is jön majd. Én azt sem bánom, ha piaci alapon képezzük őket és diákhitelekkel segítjük ezt. Aztán aki kimegy, majd visszafizeti a diákhitelt kamatostul, és mi megint egyre többet képzünk. De ehhez növelni kéne pl. az egyetemi autonómiát és nem politikai komisszárokat (akarom mondani kancellárokat) ültetni a nyakukba. Hagyni őket egymással versengeni, hogy kiemelkedhessen a jó egyetem a rosszt mellől. De ez nem megy állandó állami beavatkozással. Meg rendes fizetést kéne végre adni az egyetemi oktatóknak. És meglásd: végre lenne elegendő képzett fiatal informatikusunk, akikkel egyre több cégünk nemzetközi vizeken is versenyképes lehetne.

Nem az a komoly gond most, hogy kivándorolnak (noha van olyan is). Az a gond, hogy a gázszerelő informatikai cégekbe is beszállt, nagyon sok állami megrendelést ő nyer meg, átcsábítja nagyobb fizetéssel az informatikusokat, aztán szarul dolgozva is "átadják" a projektet. A vége: a rendes cégek informatikusok nélkül maradnak, a gázszerelő cégében meg nem fejlődik ki a minőség, hiszen nincs igazi verseny. Tudom: a szocik idejében is hasonló volt ez, de a mérték most sokkal nagyobb. Nagyon is tudom, mit beszélek.
És mellesleg: amikor a Simicska cégei nyertek ilyesmiket, akkor ott tetten érhető volt valami igyekezet a világszínvonal elérésére. Mert a Lajos egy koponya. Korrupt cégben dolgoztak az ismerőseim, de legalább világszínvonalon zajlott a meló. Most ilyennek nyoma sincs. Most Felcsút-színvonalon zajlik az ilyen munka. Vagy inkább Alcsút - ami gondolom még lejjebb van :-)

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.20. 10:26:06

@vajdasagi: "És én/mi elég képzettek vagyunk, és fizetni fognak a tudásunkért külföldön akkor is, amikor itt már a fű se nő."

Libsi übermensch és kiválasztottságtudat. Ebben még mindig nagyon jók vagytok, a realitások ellenére is. ( Kb. ilyenek lehettek a dzsentrik a Horthy rendszerben..:)
Tényleg elhiszitek, hogy aki az ún."baloldal"-hoz húz, az szükségszerűen képzett és magas a munkaerőpiaci értéke.
( Nézz már meg egy DK-s szeánszot te szerencsétlen.. Hát kik alkotják ennek a pártnak a szavazóbázisát??)

A "fű" pedig egyre jobban nő ebben az országban kis barátom, egyre jobb az ország helyzete, és az a nagy büdös helyzet, hogy ebbe szép lassan belezöldültök..:))

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.20. 10:30:07

@Janossz: Értem, tehát Lázárnak is jár a bűnbocsánat, mint Siminek. A cél szentesíti az eszközt?
Azért ha mondjuk 5 éve azt jósoltam volna neked, hogy Simicskát, Vonát és Lázárt fogod bevédeni, elég hülyén bámultál volna magad elé..:))))) Dehát, változnak az idők.;)

Lavinia Pinkerton 2017.12.20. 10:46:27

@a nemzet fogatlan provokátora:

Tudtommal a különféle képzettséget igényelő szakmákban kialakult itthon a munkaerőhiány.
Minél magasabb a képzettség, annál nagyobb a hiány.

Viszont fideszesből semmilyen hiány nem mutatkozik. Pont annyian vagytok, mint annakelőtte.

Ebből tiszta logikával le tudom vezetni, hogy a fideszesek a képzetlenek köréből kerülnek ki.

Kiválasztottságtudatos faluszéli nyócosztályosok.
Csak sokan vagytok , mert nagy a család a fajtátokban.

Janossz 2017.12.20. 16:57:10

@a nemzet fogatlan provokátora: "Ezért aztán az ő felelőssége a történésekért nagyságrenddel nagyobb, mint a fogalmatlan barmoké, mint a kamaszbirkózó zsírosbödön, mivel ő fel is tudja fogni, mit művelnek."
Ebből a mondatból hogy sikerült kiolvasnod a bűnbocsánatot?
A másik mondatod is pont olyan hülyeség, mikor védtem én ezeket?

vajdasagi 2017.12.20. 18:22:54

@a nemzet fogatlan provokátora: Sajnos nagyon hülye vagy. Nemcsak fogatlan, hanem fogalmatlan is.

Először is én nem érzem magam libsinek. Még véletlenül sem. Igaz: elég művelt vagyok ahhoz, hogy tudjam, hogy az nem egy szitokszó. De te még ezt sem tudod.

Másodszor: kiválasztottságtudat helyett én azt mondanám magamról, hogy kötelességtudat. Én valóban úgy érzem, hogy képzetteb vagyok az átlagnál, jobban boldogulok az átlagnál, de ebből nekem az következik, hogy magasabb erkölcsi mércének kell megfelelnem, és többet kell adnom a társadalom számára, mint amennyit az átlagos állampolgár ad. Persze, mivel te nem szeretnél többet adni, számodra ez ismeretlen, megmagyarázhatatlan. Valami idegen dolog, amit gyűlölni kell. Legyen meg a te élvezeted e téren.
Én nem húzok az új baloldalhoz, de valóban úgy érzem, hogy sokat fizetnek nyugaton a munkámért. Meg keleten is, de az nem Azerbajdzsán a vezér baltás gyilkosával, hanem pl. Szingapúr.

Harmadik dolog: a DK-s hívők valóban elég lesújtó látvány. Csak egy kicsivel jobbak ők, mint a fityisz-hívők. Mert a fityisz-hívők közöttük mostanára már nagyrészt csak képzetlenek és a romlás haszonélvezői vannak. A legképzetlenebbek pártja lett ez.

A "fű" egyre jobban nő: járd körbe a világot, és gondold ezt át újra. Hogy lehet, hogy máshol sajnos zöldebb? Meg nagyobb? Nemsokára szinte mindenki, aki képzett elmegy, és itt fogsz élni egy rezervátumban. Jönnek majd a külföldi turisták megnézni, ahogy rovásírással írsz és hátrafelé nyilazol. És adnak majd alamizsnát is.

Te annyira szánalmas vagy, hogy arra nincs kifejezés.

vajdasagi 2017.12.20. 18:42:54

@a nemzet fogatlan provokátora: A Lázár viszonylag korrekten irányította a kormánygépezetet. El tudnám képzelni egy működő ország miniszterelnökének is.
Mert a mostani kurzussal

A Simicska sokat lopott és közben nagy dolgokat is próbált csinálni. És most, amikor a viktor kiárúsít minket az oroszoknak, akkor ellenséggé vált. Ő most, mint ilyen, igyekszik keresztbe tenni a vezérnek, és jót tenne az a Hazának, ha sikerülne neki. Ilyen téren tehát ő most hasznos szerepet tölt be a Nemzet érdekében.

Mi ezen a meglepő?

naivugyfel 2017.12.22. 17:27:03

@HaFr:
igen, én figyeltem, kb. 3 évig a blogposztokat, a tieidet is :-), az összes kommentárt, és igen, kijött az, hogy ha valamivel, akkor mivel lenne érdemes lépni...
Próbálkoztam Nálad is, de aaaanyira Te sem figyeltél... :-) de nem vagy egyedül... (de Te legalább szóba álltál velem, amit külön köszönök, aztán lepasszoltál - odafigyelés helyett :-)).
Könyvet írhatnék arról, hogy a rengeteg ilyesmi cikket /
blogot írogató és valami normális kormányváltást (aminek leginkább minél inkább pártfüggetlen verzióban lenne jó megvalósulnia) kívánó blogolók, kommentelők mennyire nem kívánnak a gyakorlatban lépni (minimális időt fordítani a téma megértésére, ami tényleg az újszerű, egyszerű és logikus megoldás lehetne). Olyanok ők - és igen, kicsit Te is - mint az egymást veszetten ugató kutyák a kerítés két oldalán, amikor egyszercsak végetér a kerítés - hirtelen elszáll a "harci kedv" :-) Itt: ha megvan a faék egyszerű megoldás, az nem érdekel senkit, mert akkor nem lehetne többet siránkozni, hogy jaj, elveszik / elveszett 2018...
De hát ez van, senki - egy ország sem - tudja átugrani a saját árnyékát, mi meg magyarok mint NÉP úgy látszik, ilyen kormányt érdemlünk... :-)
süti beállítások módosítása