1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.09.28. 19:36 HaFr

Miért kell hülyének nézni a Fidesz választóit?

Képtalálat a következőre: „tradition modernity”

A Fidesz - a legutóbbi közvéleménykutatások szerint a biztos szavazók táborában többséggel (!) bíró támogatóit - az általam ismert baloldali értelmezések legalább megtévesztettnek gondolják, rosszabb esetben szociológiai stb. okokat keresnek az elmaradott, versenyképtelen világnézetükhöz, sőt vannak olyanok, akik egyszerűen lehülyézik őket.

A baloldal problémája ebben az esetben a rációba tett túlzott hit és az ebből fakadó homályos látás. Képviselői nem veszik tudomásul, hogy az ember nemcsak ésszel él, ami nem csökkenti az értékességét. Az ember bonyolult lény és a Fidesz stabil támogatottsága mögött annak ellenére van érték, hogy egyénileg és közösségileg is sok szempontból ésszerűtlen választásnak tűnik (hiszen az emberek többsége nem gazdagodik, evidensen csökken a nemzet versenyképessége -- bár most először éppen néhány százalékot javult tavalyhoz mérten --, lemaradni látszunk a régiótól a lényeges gazdasági számok tükrében stb).

A Fidesz viszont szellemi biztonságot ad a választóinak, apellálva a tradíciókra, a bevett gyakorlatokra, a vallásra -- amely még azoknak is érték, akik nem hívők --, továbbá a nemzetre, a közösségi előítéletekre, az ideális családhoz fűződő biztonságérzetre, az állami gondoskodásra. Ezekkel szemben nem érv, hogy egyrészt fikciók, másrészt manipulációk, harmadrészt meghaladandó, avítt álláspontok, hiszen az értékük éppen abban rejlik, hogy azok (miközben nem mind azok, és a két réteg még koherens is a maga módján, miért ne). Az ember biztonságérzete és az adott egzisztenciális igényeinek kielégítése fontosabb a legtöbbünknek, mint a jövőbeni, perspektivikus nyereség és az érte való küzdelem, ez utóbbi részeként - ráadásul - a világképeink és státusaink kényszerű, folyamatos, fáradságos felülvizsgálata, versenyeztetése.

A biztonság mellett ez az álláspont értelmet ad az ember posztmateriális igényeinek is, amit a tipikus baloldali értelmező szintén nem ért abban az esetben, ha ezek nem a magas kultúrához kötődnek. A biztonság és a tágabb világnak a hagyományokon, a transzcendencián, a szokásokon, a családon keresztül történő értelemadás egyformán az élet reflexszerű védelmének része, és sokkal fontosabb azonnali értékkel bír, mint az absztrakt javak, ideértve a szó szoros értelemben vett jólétet, műveltséget, versenyképességet, nem beszélve a liberális demokráciáról, a jogokról és a "fontos emberek" erkölcseinek kritikájáról. A baloldal érvelésmódja az utóbbiak köré szerveződik, de ezért az emberek többsége számára idegen marad, illetve csak akkor nyom a latban, ha az események nem állítják  szándékosan ellentétbe ezen absztrakt, progresszív javakat a kézzelfogható, hagyományos értékekkel. Mármost Magyarországon egy ravasz és számító politika szembeállította őket, ezért az emberek nagyobb része nem teheti meg, hogy ne az utóbbiakra - és a Fideszre - szavazzon.

Főleg, mivel a kettőt még csak összevetni sem tudja. A hideg modernségre, az absztrakt, progresszív javakra nincs elgondolható ajánlat sem. Ráadásul a legjobb a köztes verzió volna: a kézzelfogható, hagyományokba ojtott, organikus modernizáció. Ez a lehetőség volna igazán az erőnk jele. Az emberi élet értékének intuitív tágassága a jobboldali "ellenforradalommal" most megkapta az ideológiai igazolását is: nem kell modernnek lenni mindenáron. Veszítesz - úgymond - az emberségedből, ha nem véded meg a parttalan modernségtől. És van ebben igazság. Csak a rendszert kell megtalálni hozzá, amelyik érvényre juttatja ezt az igazságot úgy, hogy közben a hordozóit nem ítéli nélkülözésre és megőrzi a politikai közösség működőképességét.

205 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5012909770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jaegtoer 2017.09.30. 07:05:34

@Le Orme 2:

Nem tisztem Béndeket védeni, de épp te is azt teszed, amivel vádolod.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.09.30. 07:52:28

@ben2:
Amikor Allah nem mozdította meg a hegyet, akkor azt Mohamed úgy értelmezte, hogy Allah milyen könyörületes, különben meghaltak volna. Egy igazi hívő mindig megmagyarázza magának, hogy elmaradt apokalipszis is csak a próféta igazát bizonyítja.
2007-ben még a Déli Áramlat támogatása a nép megpuccsolása volt. 2012-ben már nemzeti érdek. 2007-ben még Oroszország egy hely volt, ahonnan soha semmi jó nem származott, mostanra meg már szinte haza jár Putyin Budapestre. Érdemes megnézni, hogy hányszor találkozott magyar és orosz kormánytag 2010 előtt és után.
Döntés arról volt, hogy legyen Paks 2, nem arról, hogy az oroszok építsék és nem arról, hogy orosz hitelből. Azokat már a kormány döntötte el.
De egyébként más területeken is ugyanez volt. 2007-ben még fontos volt Tibet függetlensége. 2011-ben pedig már az volt fontos, hogy Wen Csia-pao elvtárs látogatását nehogy megzavarják.

Úgy, mint ahogy a csipszadó szívatja az energiaital szolgáltatókat?
Rizsa. Egyszerűen megnézték, hogy honnan lehet elvenni pénzt anélkül, hogy nagy baj lenne. Mi az, ami nehezen mozdítható.
A bankok szívatása mögött nem a devizahitelek voltak, hanem Matolcsy téveszméje, miszerint a bankszektor elszívja a tőkét a reálgazdaságtól, ezért vissza kell szorítani. Viszont mióta nem Matolcsy van, ez megszűnt és már nem szívatják őket.

2010-ben még fiskális lazítás volt a tervben, ahogyan a Matolcsy terv is mondja. Csakhogy 2010-ben volt a görög válság is és az Unió elkezdte szigorúan venni a költségvetési hiányt. Aztán próbálkoztak újabb IMF hitelhez jutni, de nem sikerült, ezután jött az, hogy igazából nem kútba esett a terv, hanem kipaterolták, nem leszünk gyarmat stb. Próbálkoztak azzal, hogy az MNYP rendszert elszámoltatni, mint az államháztartás részét. Ez egy könyvelési trükk, amivel növelhető lett volna a hiány, anélkül, hogy a kimutatott hiány emelkedett volna. Mivel ezt sem engedték, lett végül az, hogy az MNYP eltőzsdézi a vagyont és meg kell védeni...
A fiskális szigor azóta van, amióta az EU azt mondta, hogy vagy abbahagyjátok a pénzszórást, vagy nem kaptok. 2013 óta meg a Varga-féle technokrata vonal megy, ami viszont nem az állami pénzszórásban látja a problémák megoldását.

Nem kell azon szörnyülködni, hogy mindenki hülyének nézi a Fidesz szavazókat. A Fidesz maga is ezt teszi (hamarosan postázzák a legújabb bizonyítékot rá) és működik. Lehet, hogy a diplomások körében már csak egy számjegyű százalék a támogatottságuk, de a Fidesz is tudja, hogy egy szakmunkás szavazata pont annyit ér, mint egy egyetemi tanáré és sokkal könnyebb megszerezni, valamint több is van belőlük.
Az, hogy választást nyer, az csak annyit jelent, hogy jól csinálja. Nem a kormányzást, arról az nem mond semmit, hanem a hatalomtechnikát.

2017.09.30. 08:07:52

@Lord_Valdez:
írhatnák azt is a borítékba, hogy akarja ön, hogy felszámoljuk az szdsz még működő hálózatát? csak ugye ilyet nem lehet kérdezni. nem nézik hülyének a választókat. a sorok között kell olvasni. csak a kislányosan gondolkodók nem értik, hogy virágnyelven fogalmaznak. azt is írhatnák, hogy gyuri bácsi: mondd, hogy harminchárom. nyald a seggem télen nyáron.
www.youtube.com/watch?v=OUEChGYFlmA

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 08:13:48

@444:

"nem nézik hülyének a választókat. a sorok között kell olvasni."

A kocsma népe még a sorokat se' tudja elolvasni, hát még a sorok között.

jaegtoer 2017.09.30. 08:34:42

@BéLóg:

"_Azt szeretem, hogy azok az emberek gyalázzák a Fidesz szavazóit, akik a választási kampányban vért pisilnek hogy maguknak szerezzék meg őket.
Igazából elég lenne a Fidesznek néhányat ezekből a gyalázkodásokból összeszedni prominens vagy ismert emberek, bloggerek, megmondók tollából, ezzel kiplakátozni az országot és elérnénk önműködően a Kádár korszak szavazatainak arányát, dafke.
Faxok ezek az ellenzék, méretes bránerek.De így van jól._"

Összeszedni???????

Gyere, b+, meg szedjél össze.

John Nethem 2017.09.30. 09:10:45

@Lord_Valdez:

"...Az, hogy választást nyer, az csak annyit jelent, hogy jól csinálja. Nem a kormányzást, arról az nem mond semmit, hanem a hatalomtechnikát...."

A világban, mondom a VILÁGBAN! ezt hívják POLITIKÁNAK....

virgo 2017.09.30. 09:17:05

@nevetőharmadik: Semmi baj nincs ezzel. 1. Te lehülyézel engem és mindenki mást, aki Orbánékra szavaz 2. Mi továbbra is ugyanoda szavazunk

Egyszóval business as usual.

Azért engedtessék meg tőlem pár észrevétel: szerintem sem a baloldali pártok, sem pedig a baloldali szavazók nem igazán akarnak választást nyerni, ugyanis nem azt csinálják, ami ehhez kellene. Sokkal kényelmesebb, és szívüknek kedvesebb az az olcsó szájkarate (sírással egybekötve), amit az elmúlt években láthattunk, olvashattunk tőlük.
Ilyen szempontból ez a cikk jó irányba halad, ugyanis okokat keres arra, miért van ez így.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 09:21:09

@siriq111:

Az emberek menekülése az országból csak egy nedves, ballib álom.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 09:24:01

@Khonsu:

Most a rombolás idejét éljük, rombolnunk kell a szemét brüsszelita-euroatlanti tákolmányt. Ez lassan a fő cél egész Kelet-Európában.

Mindenki rádöbben lassan: a nyugatiak átvertek minket 30 éve.

John Nethem 2017.09.30. 09:24:21

@jaegtoer:

Valami ficam van a logikádban...

Ha veszett fejsze, akkor hogyan is lehetne egymás ellen hangolni ?
Abban is érdemes lenne elgondolkozni, melyik oldalban van több konstruktivitás és melyikben destruktivitás.
Nos éppen a balliberalizmus az, amelyik nem népben-nemzetben gondolkodó, hanem egy világot átszövő globális valamiben.....
A határvonalak elmosódottak, még annak ellenére is, hogy mindkét oldal régen megásta a maga lövészárkát....

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 09:26:47

@Lord_Valdez:

Ott tévedsz, hogy azt hiszed, mindig ugyanazok szavaznak a Fideszre. Ez egyszerűen nem igaz.

ami szabad 2017.09.30. 09:27:38

Ok. Részemről, elfogadva, hogy a racionalitást rendre felülírja az érzelmi alapú választás a politikában. Rengeteg olyan fidesz szavazót ismerek mellesleg, akik kifejezetten kedvelek, vagy akár szeretek is, igyekszik az ember nem bedőlni ennek a megosztó szarnak, jó emberek vannak itt is ott is( most a választókra gondolok, és messze nem a politikusokra) Gondom ott van, hogy ez az egész maszlag kétkedés nélkül lenyeletik a zömnél. A migráncsozás, sorosozás, brüsszelezés, á, nem is lopnak ezek olyan sokat, de legalább rend van. A saját gyerekeik panaszát sem értik ha iskolás, és a saját családtag is, ha orvoskézre kerül, megértően viszonyulnak a döbbenetes nívóhoz. Támogató hozzáállásuk a tízezredik stadionhoz, értelmezhetetlen. És így tovább, a lista végtelen. Amit itthon jobb-és baloldalon nem ártana érteni, hogy a ma élő emberek családjuk, felmenőik tapasztalásain, meséin nőttek fel. Ha valakit jobbról, avagy balról méltánytalanság ért, - esetleg déd-vagy nagyszülői vonalon- nehezen veti le gyanakvását, sőt, akár mondjuk ki, gyűlöletét. És EHHEZ kellene a józan ész, a racionalitás, hogy lássuk be végre, ezek az emberek személyükben -és ideológiájukban is, már rég mások, mint amazok voltak. Ámbár nehéz nem látni, a történelem ismétlődő lenyomatait... Ez olyan, mint amikor középkori zsidózás még Jézus halálához kötődött. És magyarázhatta bárakárki, hogy azóta néhány generáció kihalt már! Ha egyszer a papbácsi hetente tolta a marhaságait a szószékről, a józan észnek esélye sem lehetett! Hát pontosan ez az, ami idehaza zajlik! A teljes média kisajátítva, és lényegében 15 éve megy a gyűlöletkeltés, most meg ráadásul, teljes hadi - fegyverzetben! 10 percenként üvölt rád egy moslék reklám sorosozva- brüsszelezve miegymás, és az emberi agy képtelen ennyi erőszakos sulykolást kiszűrni! Lusta hozzá az agy. És akkor el is érkeztünk az alapproblémához: mennyire hülye/ megvezetett az a fidesz szavazó, aki ezt képtelen kiszűrni, noha nem kevesen képesek vagyunk rá, függetlenül attól, hogy MELYIK NEM FIDESZES párttal szimpatizálunk, avagy úgy döntünk, hogy senki nem érdemel itthon bizalmat? Talán mégiscsak a gyengébb/ lustább agy az, amelyik beveszi a maszlagot? Aki az adott korban, ha akkor él, nyilastól az AVH-ig bármit bevállal, ha elég sokat mondogatják, hogy ez a helyes ideológia? Számukra lehet, hogy csak a születési dátum az, ami meghatározta melyik diktatúra az, amit felvállalnak, sokszor habzó szájjal kiállva mellette? ??? Vagy ha rászánná az időt valaki, hogy egyenként elbeszélgessen velük hosszasan, akkor elgondolkodtathatóak? Jelen pillanatban az ú.n. "kemény mag" esetében, nem ideológia meggyőződést, inkább vallásos - jellegű, HITET érzékelek. És oda azért lássuk be, nehéz az igazsággal, a tényekkel helyre tenni!

ami szabad 2017.09.30. 09:30:14

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Így igaz. Mára a mérések szerint, lényegesen lejjebb ment a nívó. A keresztény - konzervatív értelmiség kifarolt mögülük, érdekes lesz megnézni, hogy az egy a zászló egy a tábor begyűjtögetés után ( ami ugyebár a teljes jobboldal bezabálásából állt 2010-ig nagyjából) mit kezd majd azzal a helyzettel, hogy elkezdtek vegytiszta konzervatív jobboldali pártok is alakulni a sok bal- lib, esetleg dekraláltan középpárt mellett..

virgo 2017.09.30. 09:52:44

@ami szabad:
"Gondom ott van, hogy ez az egész maszlag kétkedés nélkül lenyeletik a zömnél."

Rosszul gondolod, a többség a kétkedése ellenére szavaz a FIDESZ-re.

"Támogató hozzáállásuk a tízezredik stadionhoz, értelmezhetetlen."
Az "értelmezhetetlen" meg a "te nem érted" között van különbség, kár hogy nem érzékeled.

"Aki az adott korban, ha akkor él, nyilastól az AVH-ig bármit bevállal, ha elég sokat mondogatják, hogy ez a helyes ideológia?"
Igen, a többség sodródik a tömeggel, mi ebben az új, vagy a meglepő? A túlélés parancsa a legerősebb az emberekben, és csak ritkán a morálé. A kivételes emberek pont attól kivételesek, hogy kevesen vannak.
Azért veled is el lehetne beszélgetni, mert valamiért baloldalon egy nagy vakfolt van a gondolkodásodban. Én olvastam arról pl, hogy a kommunisták egész egyszerűen meg akarták semmisíteni a keresztény egyházat, mert nagyon zavarta őket. Mai viselkedésükben is tetten érhető az erős vallásellenesség, ami a vallások totális meg nem értéséből fakad persze, de hát mások at birkázni mindig jobb (és persze egyszerűbb), mint saját hiányosságainkkal megpróbálni tisztába jönni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 09:55:05

@ami szabad:

Mindez jó hír. Kinek kell a konzervatív értelmiség? Kőkemény, baloldali, populista szükséges.

Lavinia Pinkerton 2017.09.30. 09:57:11

@ami szabad: HÁt igen. Szerintem fölösleges ésszel közelíteni hozzájuk, mert egyrészt holnapra elfelejtik, hogy ma mi győzte meg őket, másrészt holnapután már új kampányt csinál a fidesz, úgyhogy ezek ellen a hiedelmek ellen küzdeni egy sziszifuszi vállalkozás.
Én inkább ráhagyom fideszes hozzátartozómra, mert így boldog, és én meg nem kapok gutaütést a hülyeségeitől.
DE azért azt tudni kell, hogy adott esetben, ha mint szemüveges, a halállistán pont te lennél, gond nélkül lemészárolna, hogy megmentse vele a nemzetét, vagy a földet, vagy amit Orbán épp mondott neki.

John Nethem 2017.09.30. 10:00:01

@ami szabad:

Szó volt ÉRZELMI és ÉRTELMI megközelítésről.
Nincs olyan, hogy az egyik fél csak érzelmi , a másik csak értelmi szinten dönt.
Elmondom: a gyors döntések MIND ÉRZELMI alapúak (egyén tudat alatti érdeke) . Mert ilyen az ember biológiája. Ősi és ösztönszintű, amit nem képes levetni, mert még nem is tudatosul benne. (olyan, mint a légzés, néha rákoncentrálunk, párszor irányítjuk, de alapvetően rábízzuk a szervezetre annak működését.)
Aztán később racionálisan próbáljuk ezeket megmagyarázni..

A RACIONÁLIS döntések jobbára megfontoltak (ideológiába ágyazottak) , emberalkotta VISZONY-ÉRDEK alapúak, ezért lehet ellentmondás a belső érzelmi döntés, meg a külső (társadalom felé prezentált) döntés között....

jaegtoer 2017.09.30. 10:00:43

@John Nethem:

anyád picsája, kérlek tisztelettel. ha nem érted, amit írok, akkor ne kezd el hegyezni.

Pop40 2017.09.30. 10:00:51

Azért, mert azok.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 10:04:13

@ami szabad:

Az átlagember mindig túlélni akar elsősorban, minden rendszerben. A liberális demokráciában is, ugyanis az ugyanúgy nem ad szabadságot az átlagembernek, ahogy a többi rendszer se.

Ha a rendszer demokratikus, akkor az átlagember él választási jogával. Milyen alapon választ:
- szimpla racionalitás: aki kevésbé veszélyezteti őt, arra szavaz,
- érzelmi alapon,
- tetszik XY politikus, szimpatikus, hiteles ember,
- politikai alapon: ez a legritkább, az emberek 1 %-a dönt így.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 10:06:13

@Pop40:

Amikor ugyanezek az emberek a ballibekre szavaztak még, érdekes módon, még okos, megfontolt választók voltak... ki érti ezt...

stim 2017.09.30. 10:07:08

A szerző igyekszik a jobboldalt úgy beállítani mintha a rációk ELLENÉRE választanák a Fideszt miközben a realitások azt mutatják, hogy a Fidesz alatt több ember dolgozik és 55 (mostmár 56) hónapja nő a bérek reálértéke. A szavazókat valóban nem kell hülyének nézni:D

A maradian baloldalnak hívott egyéb erő amelyik ideológiát vesztve a liberalizmushoz vagy a radikális (élettisztelő:)) jobboldalhoz csapódik valójában csak a média gerjesztette gyűlölet és a rendszer működésének hibái miatt protest szavazók de több szempontból is látszik, hogy egyedül kevesek (már együtt is) és egyébként is örülnek ha álláshoz jutnak ésmármessze nem arról szól a történet a "baloldalon" hogy hogyan kellene vezetni ezt az országot.

Én személy szerint egy darab vasat sem bíznék rájuk mert azt is elrontanák.

Nézzük meg mennyire "progresszívak".

1968-ban lestoppolták a progresszív kifejezést, azóta a nyugat hanyatlik. Bocs, hogy ezt így sarkosan ki merem jelenteni de gondoljuk végig.

A liberalizmus (és Obama beszéde) isarról szól, hogy akiválók bevándorolnak és a bevándorlás jó, milyen szuper a nyitott határ. A helyzet az, hogy több kevésbé tehetséges, kivételes, übermensch ember születik a világon mint tehetséges (exeptional). Nekik is joguk van boldogulni. Ezt hívják társas intelligenciának amikor törődöm a másikkal is. A hazámbeliekkel. Mert van egy vallás amelyik azt mondja, hogy csak közösségben lehet üdvözülni. Ezt mindenki döntse el saját maga de tény, hogy ha egy szűk banki elit lerabolja a közösséget amelyikből való akkor utána nehezen tud nekik eladni bármit is. És lehet errea bevándorlás megoldás, hogy a mindenkori urak mindnekit lerabolnak csak nézzenek tükörbe, márha exeptional módon sikeres emberek ezt meg szokták tenni. Az élet tisztelete nem nyitott határokat jelent hanem felelősséget a vele együtt élőkért. Még akkor is ha ők esetleg nem exeptional-ok és előttük nincs annyira nyitva a határmert csak jó emberek akik nem feltétlenül akarnak elköltözni a hazájukból mert szeretik vagy mert a saját hazájában boldogulna de máshol nem biztos.
És félreértés ne essék, ez nem jelenti azt, hogy egy közösségnek, nemzetnek, állmnak nincsenek exeptional tagjai. Sőt, az egy szint ha valaki az önzésen túl közösségben is gondolkozik.

Ezért nyert Trump az USA-ban mert a kínai munkásnak nincs Kínában amerikai állampolgársága és vele járó szavazata de Detroitban ha a helyieknek a haszon reményében nem adnak munkát hanem kiszervezik Kínába akkor az amerikai nép elszegényedik mert az extremly exeptional üzletemberek nem törődnek a gazdasággal és a közösséggel amiből valók.

A "progresszió" vagyis HALADÁS meghatározása elég összetett dolog. Haladás-e 52 különféle nem elfogadása és mi ez valójában mifelé haladás? Haladás-e a fenntartható fejlődésnek hívott gazdasági modell ha a Föld nem nő? A minél több kényelem, luxus, kiszolgálás minél jobban öli a természetet. Ez valóban haladás? Haladás-e egy közösség egyénekre bontása amikor már a legelső társadalmak megjelenése óta nyilvánvaló, hogy a közösség együtt többre képes mint az egyén egyedül? Még a farkasok is tudják, hogy a falka hatékonyabb mint magányos farkasnak lenni. Kinek jó ez a XXI. századi magány ami a családok, közösségek, társadalmak szétbomlasztásához vezető elvek miatt egyre elterjedtebb? Hatékonyabb-e az ember család nélkül és boldogabb-e?
Cui prodest?

A jobboldal közösséget teremt, többezer éve működő, életközpontú elvek szerint.Isten, haza, család. Közösség. Ennyit az elvekről.

Nézzük a mateokt, hogy valóban kevesebbet keresnek-e az emberek mostanában vagy sem?

A bérek az inflációt meghaladó mértékben nőnek 56. hete. Melyik progresszív kormány alatt volt ilyen? Úgy, hogy ezt nem hitelből kellett finanszírozni hanem a büdzsé egyensúlyban maradt? Mert Medgyessy jószándékú volt amikor duplájára emelte a fizetéseket, bele is állta költségvetés a földbe. Tehát ennyit a Bérúnió ígéretéről. Szakemberek kézben tartják a költségvetést. Politikai szerencsevadászok és jószándékú dilettánsok pedig felborítanák azt, nagyobb kárt okozva mint hasznot.

Én javaslom mindenkinek, hogy szedjen fel közgazdasági alapismereteket. Igazán indulhatna egy felnőtteknek szóló műsor, sorozat mert nagyon sok ember csak panaszkodik, lázad bele a világba de nincs meg az érzéke a közgazdaság számainak, arányainak megítéléséhez ami akkor alakulhat ki ha az ember hosszabb ideje foglalkozik vele.

Az a jó a matekban, hogy azon látszódik, hogy honnan hová tartanak a folyamatok. Meg kell tanítani a magyaroknak azt a részét is számolni és tárgyilagosan mérlegelni akik csak felindulásból vagy az életük egyéb hiányosságai miatt szidnak egy egyébként számokkal igazolhatóan jól működő kormányt.

Mert akik hőbörögnek azok alá mindig lesz olyan párt aki örömmel adja alovat és az indulataikra hatva az érzelmeiket használják fel ellenük szavazatszerzésre.

Van aki uralkodik az indulatain és van akin uralkodnak az indulatait kihasználva.

www.echotv.hu/video/124215/20170924_Heti_merleg_2_resz

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 10:08:52

@John Nethem:

Amerikai ismerősömmel beszélgetés tavaly ősszel:
- Ki tetszik a legjobban?
- Trump.
- Rá szavazol?
- Nem. Clintonra.
- Miért?
- A mi családunkban hagyományosan a demokratákra szavazunk.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 10:15:00

@stim:

Így igaz.

Az emberek akkor akarnak valakit leváltani, ha az:
- olyan rossznak tűnik, hogy bármi jobb helyette,
- ha olyan ellenzéki erő lép fel, mely hitelesen képes az embereket meggyőzni, javulni fog a helyzet.

Mo-on egyik sincs:
- a helyzet gazdaságilag stagnál, ill, enyhén javul,
- a fő ellenzék, a ballbek arra építenek, hogy visszahozzák, ami volt 2010 előtt, az pedig semmivel se volt jobb annál, ami most van, sőt a legtöbbek szerint rosszabb volt,
- a mellékellenzék, a Jobbik nem mond semmi értelmeset.

Azaz:
- nincs gazdasági zuhanás,
- nincs alternatíva,
- a fő érv. a korrupció nem hiteles, mert a ballibek is korruptak voltak,
- az európázás meg még növeli is a Fidesz népszerűségét.

Pop40 2017.09.30. 10:26:16

@Lord_Valdez:

Tökéletes összefoglaló.

Lavinia Pinkerton 2017.09.30. 10:30:20

Szerintem azért váltották le az előző kormányokat, mert nem volt egy törpe kreol szinű csőcselék vezetőjük, aki röhincsél, lop és handabandázik.

Magyarországon az ilyen féle emberekből van egy többség, egy tömeg, amelyik igényli a nagyszájú buta agresszív törpét, mert maga is ilyen.

Amikor Orbán még libbancs volt, akkor is nagyon népszerű volt a pofája a magukfajták között.
Vidéken, a képzetlen, bolond és primitív, sokgyerekes emberek között. Ahogy most is.

Pop40 2017.09.30. 10:31:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Nem szavaztak a ballibekre. Ezredennyi lopás és elkúrás után már otthon maradt a ballib szavazók zöme, nem véletlenül tudott a vajda meg a maffiája 2010-ben kétharmadot szerezni, még a régi választási rendszerben.

A ballib szavazók zöme az ezredrészétől visítva menekülne annak, amit egy hülye fideszesnek simán letolnak a torkán (sőt, le se kell tolni, letolja magának.)

A vajda jelenleg 2 dologból él, a migránsválságból, meg abból, hogy a jelenleg zajló világgazdasági konjunktúra, és ultralaza monetáris politika (meg a szocik alatt idetelepült autógyárak) eredményeit a magáénak hazudja. Ennyi.

Lavinia Pinkerton 2017.09.30. 10:35:38

@Pop40: Nem hinném, hogy a ballibek különösebben loptak volna. Akkor most nem Mészáros Lőrinc meg Ráhelke lenne a nagyvállalkozó, hanem nagyon sok ballib milliárdossal lenne tele az ország.
De ilyenek nincsenek - az elmúltnyolcév nem volt korrupt.
Ez csak az egyik hazugságkampánya volt a fidesznek.

stim 2017.09.30. 10:39:31

aztán van még egy dolgo amit érdemes figyelembe venni.

Abból lehet választani ami van. Ami nincs az nem választható. Megígérni sok mindentlehet de van ami megteremthető és van ami nem.

A szocik előszeretettel kampányolnak oktatással és egészségüggyel. Mindkettőt kiszervezték önkormányzati szeintre ahol lerongyolódtak, tönkrementek, eladósodtal. A Fidesz-Kdnp vette vissza állami tulajdonba, nem a bankokat konszolidálta hanem az egészségügyet és az oktatást meg az önkormányzatokat amikor 1100 milliárdot tolt bele, hogy ezek az intézmények működőképesek maradjanak. Az esetből okulva gazdasági vezetőket is rendelt az intézményekhez.

Erre mit mond az MSZP, mi a megoldás az oktatásügyre? Önkormányzati hatáskörbe adni. Fasza. Mert az egyszer már működött:)

Az emberek nagy többsége kiáll a határvédelem és a kerítés mellett.Mit mond Botka? Amint ő jön lebontja. És csodálkoznak a közvéleménykutatások eredményén. Nem értik, hogy a miniszter szolga. A közt szolgálja.Persze megértem, hogy a hajdan bazinagy, omnipotens MSZMP maradéka most azzal van elfoglalva, hogy a 8 szűk esztendő után a maradék székek egyikét mindenki igyekszik maga alatt tudni. Ilyen szellemi kondíciókkal attól tartok nem alkalmasak egy ország vezetésére. Mindenük megvolt, hogy egy jólműködő országot csináljanak ebből a helyből de magukkal voltak elfoglalva.

A Jobbik ajánlata nagyon népszerű és időszerű. Bérúnió. A béreket emelni kell, valóban. Gondolatkísérlet. Ha nem a német autóipar adja az iparunk legnagyobb részét hanem saját kis- és középvállalkozások növik ki magukat akkor ők majd ... annyival fogják emelni a bért mint amennyire lehetséges a piacon maradáshoz egy combosodó Ázsia mellett. Ne felejtsük, az internet korában a tudás perceken belül ott van a világ másik felén és akik értik, hogy egy társadalom erősebb mint az egyén az államilag finanszírozott keretek között olcsó munkaerővel hamar legyárthatják a konkurrens terméket. Ez meghatározza a béremelés lehetőségeit.

Uff, én beszéltem:) Kellemes hétvégét mindenkinek.

Lavinia Pinkerton 2017.09.30. 10:39:33

@stim: Én nem nagyon látom azt az istenhazacsaládot.

Mészáros Lőrinc minden nap vesz valamit néhány milliárdért, a kilőtt szemű fidesztüntető meg öngyilkos lett.
Hol van akkor a közösség tinálatok fidesznyikek ?

Exploiter 2017.09.30. 10:51:24

Addig érdekes hülyézni a fidesz szavazókat, amíg nem úgy fejeződik be a mondat, hogy: pedig x párt sokkal jobb lenne mindenkinek, ezért hülye, aki nem rá szavaz.
Csak sosincs alternatíva.
Mondjuk szerintem is hülyék, ezért nem szavaztam legutóbb senkire, de akkor meg azért vagyok hülye, mert biztos nincs véleményem.
Pedig van, szerintem mindenkitől, aki mostani mainstream pártra szavaz, meg kéne vonni a szavazójogot, mert miattuk tart itt az ország.
Tetszik?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 10:55:41

@Pop40:

Az adatok máts mondanak...

Részvételi arány a választásokon:
- 1990: 65 %,
- 1994: 69 %,
- 1998: 56 %,
- 2002: 71 %,
- 2006: 68 %,
- 2010: 64 %,
- 2014: 61 %.

virgo 2017.09.30. 10:55:42

@stim: Ameddig ez a faszom "vas és acél országa vagyunk" rögeszme nem múlik el politikusaink fejéből, addig ki leszünk szolgáltatva a külföldi tőkének.
Ez egy agrárország, egyedülálló adottságokkal, jó lenne végre felfogni. Ja, meg bocsánatot kérni végre a hazai parasztságtól,kuláklistákért, miegymásért.

Kivárjuk.

Andy73 2017.09.30. 10:55:56

"A baloldal problémája ebben az esetben a rációba tett túlzott hit."
"Képviselői nem veszik tudomásul, hogy az ember nemcsak ésszel él."

Ezt komolyan gondolod, vagy viccnek szánod? Az ember nem csak ésszel él, de azért szerencsére azt is használják, és ezért nem szavaznak többé a bukott baloldalra. Ha összehasonlítod a 2010 előtti főbb gazdasági adatokat a mostaniakkal, akkor te is megérted, miért ilyen hatalmas a Fidesz fölénye. Akkor a 10 százalék feletti hiány is volt, világbank-IMF mentőcsomag kellett a csőd elkerüléséhez. Most már évek alatt 3 % alatt van a hiány, és az ország a piacról szinte kamatmentesen tud felvenni hitelt. A munkanélküliség is jelentősen csökkent, sok területen már munkaerőhiány van. És már nem csak a bérek emelkednek számottevően, hanem a reálbérek is.

Pop40 2017.09.30. 10:56:15

@Lavinia Pinkerton:

Volt akkoriban is lopás, csak 2 dologban eltért a mostanitól.

1, Összegszerűen a töredéke volt a jelenleginek. Akkoriban a 20 millás nokiás doboz volt a korrupció, ma meg már egy kompletten ellopott ezermilliárdos közbeszerzésre fel se nézel.

2, Akkoriban ha lebukott valaki, az következménnyel járt, nem pedig elsikálta a haveri ügyész.

Akkoriban lopás volt, ma pedig egy state capture maffiaállam keretei között zajló, intézményesített szabadrablás van.

Mellesleg akkoriban csöndben, szégyenkezve csinálták, ma meg kérkedve a pofádba nyomják, hogy látod paraszt, mi ezt is megtehetjük.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 11:00:10

@Pop40:

A lényeg mégis más:
- akkoriban az egész magyar állam a nyugati érdekek mentén működött, azokat segítette,
- ma a magyar állam, bátortalanul, de igyekszik a nyugati érdekekkel szembe menni.

virgo 2017.09.30. 11:00:16

@Pop40: "Összegszerűen a töredéke volt a jelenleginek."

Ezt mondogasd magadban sokszor, hátha magadat legalább sikerül meggyőzni.

Pop40 2017.09.30. 11:00:43

@Andy73:

"Most már évek alatt 3 % alatt van a hiány, és az ország a piacról szinte kamatmentesen tud felvenni hitelt. "

Igen, ennek semmi köze hozzá, hogy a nagy jegybankok ultralaza monetáris politikája miatt világszerte zéró a kamatszint. Csakis a vajda zsenialitásához van köze.

"A munkanélküliség is jelentősen csökkent, sok területen már munkaerőhiány van. "

Ennek is a hasító magyar gazdasághoz van köze, nem pedig ahhoz, hogy lassan minden épkézláb ember elhúzott külföldre.

index.hu/gazdasag/allas/2017/09/21/ezert_nem_talal_honapok_ota_szakit/

És a szerencsétlen fideszes még csodálkozik, mikor hülyének nézik.

Pop40 2017.09.30. 11:01:35

@virgo:

Meggyőztél, drága elvtárs, lehengerlő érveidet lehetetlenség megcáfolni.

jaegtoer 2017.09.30. 11:05:02

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"_ a helyzet gazdaságilag stagnál, ill, enyhén javul,_"

Nem gondolom.
A nem termelő beruházásokra és a haveri kör + családtagok kistafírozására elherdált euromilliárdok egy újabb 150 éves lemaradást alapoznak meg.

Pop40 2017.09.30. 11:05:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Rizsa.
Pont akkora rizsa, mint mikor a fideszmaffia előadja a nagy szabadságharcost a tökkelütött híveknek, de nincs még egy frakció a Néppártban, akik olyan arányban megszavazták volna a Néppárt álláspontját, mint a fidesz.

A fidesz tényleg szembemegy a nyugati érdekekkel, de nem úgy, ahogy a féleszű szavazóinak beadja, hanem pl azzal, ahogy csont nélkül ellopja az eus lóvét.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 11:06:36

@Pop40:

Ballib mítoszokat gágogsz.

Ha így lenne, ahogy mondod, Orbánt istenítené az egész EU.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 11:07:23

@jaegtoer:

Az ok a nyugati gyarmati igaz, ezen kell lassan változtatni. A haveri kapitalizmus is egy eszköz ehhez.

virgo 2017.09.30. 11:07:46

@Pop40: Neked fölösleges érvelni, attól tartok.

Pop40 2017.09.30. 11:12:56

@virgo:

Azért csak próbáld meg.
Biztosan gond nélkül levezeted, hogy a csak tavaly 100(?) milliárddal gazdagodó, a fél Balatont felvásárló Mészáros korrupciója elhanyagolható még úgy is, hogy ez csak egyetlen fideszes tolvaj a sok közül.

Pop40 2017.09.30. 11:15:30

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Isteníti is.

Azzal, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy egy köztörvényes maffiózó, de ennek ellenére nem baszták még ki a néppártból, az szimplán azért van, mert a néppártnak szüksége van a fideszes maffiózók szavazatára.
Ezzel nagy hülyeséget csinálnak, de a néppártban is csak gyarló emberek ülnek.

Lavinia Pinkerton 2017.09.30. 11:20:46

@Pop40: HÁt ezaz, hogy a nokiás doboz egy hamistanuzás volt, amit már be is vallott a fideszes tanu.
Koncepciós perek voltak, mert semmit sem találtak.
Még egy meggazdagodott gázszerelőt se.
És sehol nincs egyetlen ballib milliárdos, aki az elmúltnyolcévben cselédből nagyvállalkozóvá lett volna.
Van egy csomó tanár , professzor meg kisvállalkozó, de egyik se gazdagabb, mint a kormányrakerülése előtt.
Ami a vagyonokon látszik, az az, hogy a ballib elmúltnyolcévben is a fideszes milliárdosok gazdagodtak.
Úgyhogy ami lopás akkor volt, azt is a fidesz lopta.

virgo 2017.09.30. 11:30:11

@Pop40: Irrelevááns az én életem szempontjából, mennyivel gazdagodik pénztároslőrinc. Az ország szempontjából ugyanúgy.

$pi$ 2017.09.30. 11:42:57

@Pop40: "Akkoriban a 20 millás nokiás doboz volt a korrupció,"

Meg talán a megyó párszáz milliós sikerdíja a metrószerelvényekre. Meg talán a százmilliárdos metrócsontváz ami fél éve bukott ki. Meg ugye a többi... de igen, csak a 20 millió, csak az számít.

"ma meg már egy kompletten ellopott ezermilliárdos közbeszerzésre fel se nézel."

És talán csak annyival lehetne ezt kiegészíteni, hogy a fidesz alatt nem volt egyetlen ezermilliárdos közbeszerzés sem. Soha!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 11:43:18

@Pop40:

Nem mafffizó, ahogy a ballibek se voltak azok.

Kit érdekel a liberális néppárt? Senkit. Sóhivatal.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.30. 11:44:25

@Pop40:

Még mindig jobb, ha Mészárosé lesz, mintha egy nyugati rablóbefektetőé.

Janossz 2017.09.30. 11:44:36

@virgo:" Ez egy agrárország, egyedülálló adottságokkal, jó lenne végre felfogni."
Volt. Amíg termelésből élt a vidék népe, nem területalapú támogatásból a "szerencsések" és közmunkából a kevésbé szerencsések.
A lengyel gazdák meg szépen ellátják már az EU-s piacokat élelmiszerrel, köztük minket is.

Janossz 2017.09.30. 11:50:55

@virgo:" Irrelevááns az én életem szempontjából, mennyivel gazdagodik pénztároslőrinc. Az ország szempontjából ugyanúgy. "
Aki ilyen magvas gondolatokat képes kiizzadni magából, annak az élete is irreleváns.

Janossz 2017.09.30. 11:54:03

@$pi$: Tudod, ezt úgy hívják, metafora. Nem amfora, az más.Ha 1,9 milliárdos közbeszerzést ír, elcsalva, az rendben van, csak az összegbe kötsz bele, nem érted a mondandód, kis lovag?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 11:54:50

@virgo:

"Irrelevááns az én életem szempontjából, mennyivel gazdagodik pénztároslőrinc."

Ez lehetséges -- ha több az államtól származó jövedelmed, mint amennyit adókban és járulékokban befizetsz az államnak.

"Az ország szempontjából ugyanúgy."

Ez viszont már nem lehetséges: az összes magyar polgárnak nem több az államtól származó jövedelme, mint amennyit adókban és járulékokban befizet az államnak.

virgo 2017.09.30. 11:57:35

@Janossz: Van amit nem lehet pénzen megvenni, ízlelgesd ezt egy kicsit.

virgo 2017.09.30. 12:04:55

@neoteny: Ezek olyan dolgok, amik jönnek-mennek, egyesek hirtelen meggazdagodnak, mások kihullanak a pixisből, ugyan ki nem szarja le. Percemberkék, strómanok, ilyenek mindig voltak és lesznek. Valójában jelentéktelenek, ha nem ők, akkor majd lesz aki a helyükre áll.
Jó lenne ha látnád, ebből a szempontból ez az ország nem változott semmit az írott történelem óta. Tehát hiába próbálod úgy beállítani, mintha a lopást orbánék találták volna fel, úgyis tudja mindenki, hogy csak a létező gyakorlatot vitték tovább, a mértéken meg hiába rugózol.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 12:12:40

@virgo:

Mindennek semmi köze sincs ahhoz az állításodhoz, hogy irreleváns az ország szempontjából, mennyivel gazdagodik pénztároslőrinc. Ugyanis ha pl. az ország népességének fele, kb. 5 millió ember nettó befizető az államnak (többet fizet be adókban és járulékokban, mint amennyi jövedelme van az államtól), akkor 100 milliárd fejenként 20,000 Ft-ot jelent: amit ezek az emberek másra költhettek volna.

Lavinia Pinkerton 2017.09.30. 12:17:14

@virgo: Ők gyakorolták a lopást már a ballib alatt is.
Orbánékba tartozik az összes magyar milliárdos, és nem kapálással hordták össze.

John Nethem 2017.09.30. 12:30:06

@jaegtoer: Bocsánat, rossz lett a címzett.

Ide akartam: Khonsu 2017.09.30. 00:48:19

Bár nem ártana neked egy kis olvadóbiztosíték csere, no meg pár mély lélegzet, aztán talán kevesebb lenne a gyalázkodás.... :-)

$pi$ 2017.09.30. 12:30:20

@Janossz: "Tudod, ezt úgy hívják, metafora. "

Nem, nem úgy hívják, a metafora egészen más. Ezt úgy hívják, hogy kamuztál egyet, tettél egy tényállítást, ami egyértelműen nem igaz. Te is tudtad, hogy nem igaz.

John Nethem 2017.09.30. 12:33:00

@Lavinia Pinkerton: Igen. Sőt a ballibeknek is ők lopták össze....
Most újat mondtál... Eddig úgy tudtuk, amit a Mészáros csinál, azt nevezik kapálásnak :-)

jaegtoer 2017.09.30. 12:33:02

@virgo:

"_ Irrelevááns az én életem szempontjából, mennyivel gazdagodik pénztároslőrinc. Az ország szempontjából ugyanúgy. _"

Akkor finanszírozd egyedül, a saját zsebedből.

jaegtoer 2017.09.30. 12:35:19

@John Nethem:

Kedves John!

Ha rossz volt a címzés, ráadásul véletlen, akkor az én anyámé.

$pi$ 2017.09.30. 12:38:22

@Janossz: "Ha 1,9 milliárdos közbeszerzést ír, elcsalva, az rendben van, csak az összegbe kötsz bele, nem érted a mondandód, kis lovag? "

Egyelőre ott tartunk, hogy kamuztál egy ezermilliárdost. Most cirka három magyságrenddel kevesebbet mondasz, de vajon bízhatunk -e abban, amit mondasz? Vagy talán ez is metafora? :)

Azt, hogy megyó pár száz milliót lenyúlt a metróépítésből sikerdíjként azt tudjuk. Ő maga is elismerte. Nyilván nem ingyen kapta, nyilván a sokmilliárdos projektben nem az ország érdekei érvényesültek, ezt is tudjuk.

Ezt hasonlítod a nem bizonyított, képzeletbeli ezermilliárdos (vagy csak milliárdos) dolgokkal. Bizonyítatlan dolgok volumenét hasonlítod bizonyított dolgok volumenéhez, így nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy akiket nem kedvelsz azok lopnak többet.

A probléma ezzel az, hogy becsapod magad.

Janossz 2017.09.30. 12:53:10

@$pi$: Szegény, szegény Troll-legény!
Ez se olvas, csak ír, ír, ír...Azt legalább szorgosan.

Jelöld már meg, ahol én ezer-milliárdoztam! Nem nekem válaszoltál, amire én reagáltam. Demencia van, öreg?

Egyébként meg, ha én ne adj'Isten, beírom, hogy csilliárdokat loptatok a közösből, te nekiállsz vitatkozni, hogy nem is csilliárdok voltak azok, mindössze százmilliárdok! Ezzel el van intézve?

Nem jut el a lényeg a tudatodig, sehogyse?

screpes 2017.09.30. 12:59:14

@$pi$:
De amazokat - annyi amennyi - ELKERGETTÜK!
Akkor most miért nem ágálsz, a maiak miatt te fidesszemét?
Nyilván, mert te is kapsz belőle, (lehet, hogy csak morzsákat, de jut mindannyiótoknak, mert még így is kevesebben vagytok. Úgyhogy,
ne hozz magaddal még egy embert, mert még a végén osztozkodnotok kell!)

Janossz 2017.09.30. 13:11:25

@$pi$: "Bizonyítatlan dolgok volumenét hasonlítod bizonyított dolgok volumenéhez, így nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy akiket nem kedvelsz azok lopnak többet."

Mészáros 100 milliárdja eléggé bizonyított. Még büszke is rá a balga lélek.
Most te bizonyítsd, hogy pár év alatt ekkora vagyont összehozhat valaki tisztességesen, vagy, hogy bármely előző kormányzat alatt bárki is mondjuk ennek a tizedével gazdagodott volna.
Kíváncsian várom.

John Nethem 2017.09.30. 13:32:09

@jaegtoer: Spongyát rá !! ( Nem a Bobot ! )

virgo 2017.09.30. 13:43:42

@neoteny: Mondom, számomra is, meg még sok más ember számára is nyilvánvaló, hogy nem a lopás ténye fáj nektek- ami lényegében állandónak tekinthető, rendszereken átívelő sport itt-, hanem hogy nem a ti általatok kedveltek lophatnak.
Ez így a semminél is kevesebb.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 13:53:10

@virgo:

Mindennek semmi köze sincs ahhoz az állításodhoz, hogy irreleváns az ország szempontjából, mennyivel gazdagodik pénztároslőrinc. Ugyanis ha pl. az ország népességének fele, kb. 5 millió ember nettó befizető az államnak (többet fizet be adókban és járulékokban, mint amennyi jövedelme van az államtól), akkor 100 milliárd fejenként 20,000 Ft-ot jelent: amit ezek az emberek másra költhettek volna.

Janossz 2017.09.30. 14:15:18

@virgo:" Mondom, számomra is, meg még sok más ember számára is nyilvánvaló, hogy nem a lopás ténye fáj nektek- ami lényegében állandónak tekinthető, rendszereken átívelő sport itt-, hanem hogy nem a ti általatok kedveltek lophatnak."

Ki az a nektek?? Fel se tudod tételezni, hogy vannak emberek, állampolgárok, választók ebben az országban, akik ab ovo utasítják el a lopást?
Ilyen mélyen járunk? Ha valaki szót emel nyilvánvaló lopásért, csak az lehet a baja, hogy nem ő vitte haza a szajrét?
Ide süllyedtünk? Mi nem, Ti, meg az ország, alattatok! És ezzel érvelsz itt, hogy egyik tolvaj helyett jön a másik? Természeti törvény ez?
Köpni kell.

virgo 2017.09.30. 14:26:24

@Janossz: Nem természeti törvény, bár annak is vehetjük, hiszen legtöbbször a túlélés függött a lopás sikerességétől.Most hogy nem lenne muszáj lopni, a régi reflexek működnek tovább.
Még ha el is hiszem esetleg, hogy vannak itt tisztességes emberek- akik erkölcsi okokból utasítják el a lopást- biztos nem a soraitok között fogom keresni, ne haragudj.

Tipikus vagy, más szemében a szálkát is, satöbbi.

$pi$ 2017.09.30. 14:43:41

@Janossz: "Mészáros 100 milliárdja eléggé bizonyított. Még büszke is rá a balga lélek.
Most te bizonyítsd, hogy pár év alatt ekkora vagyont összehozhat valaki tisztességesen, "

Miért kellene nekem bármit is bizonyítanom? Te állítasz, neked kell bizonyítanod.

Különben is milyen rendszer már az, ahol az ártatlanságot kell bizonyítani?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 15:14:46

@virgo:

"legtöbbször a túlélés függött a lopás sikerességétől"

Meg legtöbbször a túlélés függött a lopás sikertelenségétől. Ezért találták ki az emberek a lopás büntetését: hogy ezzel megdrágítsák annak kísérletét, és így motiválják a lopni szándékozókat arra, hogy ne próbálkozzanak lopással. Ezért is volt a lopás büntetése bizonyos időkben, bizonyos helyeken és bizonyos mennyiségű jószágok esetében a halálbüntetés: hogy azoknak a lopni szándékozókkal, akik a (sikeres) lopást gondolták a túlélésük egyedül lehetséges biztosításának, tudatosítsák azt, hogy a sikertelen lopás következménye _biztosan_ az lesz, ami _esetleg_ bekövetkezik, ha nem próbálnak lopni.

screpes 2017.09.30. 17:43:23

@virgo:
Te már oda jutottál, fidesznyik, hogy nyíltan a szemét oldalára állsz. ráadásul azonos vagy SpiS- sel.
Helyből csalsz, csalni próbálsz, majd leírod a csalás védőbeszédét...
Egy égő, szemét ronyggyal vitatkozzunK?
Bizonyítsuk Mészáros indokolatlan vagyongyarapodását, miközben azt nyilatkozta, hogy a szerencsének, istennek, és Orábánnak köszönheti?!
Adjak meg egy linket?
nem kézenfekvőbb, hogy te egy fideszrongy vagy?
Ez a fenti párbeszéd az újabb, a bizonyíték.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.30. 18:01:58

@virgo: "ogy nem a lopás ténye fáj nektek- ami lényegében állandónak tekinthető, rendszereken átívelő sport itt-, hanem hogy nem a ti általatok kedveltek lophatnak."

Te idióta!

2017.09.30. 19:14:49

@neoteny:
na de azt elfelejted, hogy "pénztáros lőrinc" felpörgette a tőzsdét. és ezzel a "piacok" által elismert módon értéket teremtett, vagy nem?

virgo 2017.09.30. 19:58:14

@screpes: A képzelgéseid kizárólag rád és az elmeorvosra tartoznak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 20:13:59

@444:

""pénztáros lőrinc" felpörgette a tőzsdét"

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

2017.09.30. 20:26:01

@neoteny:
a konzum részvény egy éve 62 forint volt és legutóbb 2,250 forinton zárt. ez 3529% növekedés. az opimus (új nevén opus) egy éve 32 forint volt. és most 213 forint. ez 565% növekedés. ez a "piacok" értékítélete. ilyen "aranyemberek" kellenek az országnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.30. 20:50:57

@444:

Ha egy rabló elrabol egy millát valaki(k)től és azt elkölti, azzal nem pörgeti fel jobban a gazdaságot, mint ha a megraboltak költötték volna el a pénzüket.

2017.09.30. 23:41:00

@neoteny:
na de mészáros lőrinc nem rabolt senkitől. hanem egy ügyes üzletember, aki nagy összegű hitelekhez jutva megmozgatta az árfolyamokat. és pareto hatékonyság javítást hajtott végre cégeken. mindezt víz-gázszerelőként. egy igazi őstehetség. ha hamarabb talált volna rá országunk, akkor nem itt tartanának a magyarok. kár, hogy a jövőben a felcsúti polgármesterség már nem fér bele az idejébe. remek kisvasutat épített. az európaiak is megirigyelték. átrendezte a sajtópiacot, de úgy ahogyan előtte senki: rendkívül humánus módon. és mellette futball csapatokat igazgat határon innen és túl. és ami külön öröm, hogy gyermekei is örökölték ezeket a készségeket. nem találom a szavakat. tényleg.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.01. 02:46:26

@444:

"na de mészáros lőrinc nem rabolt senkitől."

Rabolt az állam az adófizetőktől; neki pedig az államtól volt rengeteg jövedelme.

2017.10.01. 07:42:56

@neoteny:
mészáros lőrinc mesés meggazdagodásában államkapitalista nézőpontból semmi kivetnivaló nincsen. ő (illetve a mögötte álló hatalmi csoportok) lényegében csak használják azokat az eszközöket, amelyekkel legitim módon jelentős mértékű tőkejövedelmet lehet termelni és hatalmas vagyonokhoz lehet jutni. az igaz, hogy ezekben az ügyletekben az állam segédkezik. ha nem lennének államok (egyesült államok, egyesült királyság, magyarország, etc), akkor soros sem keresett volna egy centet sem. lőrinc koma legalább rendelkezik egy egy piaci mesterséggel: gázszerelő. lehet mondani, hogy tolvaj. de akkor soros is tolvaj. bajnai is tolvaj és strohman. amikor a wallis vette meg az indexet, akkor az ugye a szabad sajtó megteremtését szolgálta. miközben bajnai miniszterelnök jelölt és miniszterelnök volt. na de ő egy "világhírű" közgazdász. matolcsy pedig egy idióta. a francokat. bajnai kiszolgált bizonyos érdekköröket és vele szemben matolcsy állítható. a multinacionális vállalatok túlhatalmát nemzeti korporációkkal lehet megtörni. és ezek után az önkormányzati hatalom alkalmas arra, hogy a központi kormányzati túlhatalmát a polgárság lebontsa. legfeljebb a helyi társadalmak teremthetnek tisztességes (fair) piacot. teljesen szabad (free) piac valóságban nem létezik. az egy mese.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.01. 07:53:48

@444:

"mészáros lőrinc mesés meggazdagodásában államkapitalista nézőpontból semmi kivetnivaló nincsen."

Ahol is a hangsúly az államkapitalizmuson van.

"ha nem lennének államok (egyesült államok, egyesült királyság, magyarország, etc), akkor soros sem keresett volna egy centet sem."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

"a multinacionális vállalatok túlhatalmát nemzeti korporációkkal lehet megtörni."

A multinacionális vállalatok túlhatalma az államokkal való összefonódásukkal származik: az államoknak van túlhatalma.

"ezek után az önkormányzati hatalom alkalmas arra, hogy a központi kormányzati túlhatalmát a polgárság lebontsa."

Mint ahogy az önkormányzatok is eladósodtak orrba-szájba, hogy aztán a hatalmukat a központi kormányzatnak adják cserébe azért, hogy a központi kormányzat kifizesse az adósságaikat?

"legfeljebb a helyi társadalmak teremthetnek tisztességes (fair) piacot."

Nem definiáltad a tisztességes (fait) fogalmát: olyasmiről filozofálgatsz amit nem is tudsz meghatározni.

"teljesen szabad (free) piac valóságban nem létezik."

Ahogy már többször írtam volt, a fekete/szürkepiacok elég jó közelítései a szabadpiacoknak.

$pi$ 2017.10.01. 08:56:44

@screpes: "Bizonyítsuk Mészáros indokolatlan vagyongyarapodását,"

Nem ti szoktatok állandóan jogállamot követelni? Gondolod az azt jelenti, hogy akire te mondod az bűnös és ha bizonyítékot követelnak, akkor játszod a felháborodottat.

Szép kis jogállamot csinálnátok ti b+, még szerencse, hogy egyhamar nem juttok a hatalomhoz.

"miközben azt nyilatkozta, hogy a szerencsének, istennek, és Orábánnak köszönheti?!"

Na, ez megint valami hatalmas balos bizonyíték. Aki erősen hisz, az még a naplementében is az igazát látja. Most aztán ebből mindent ki lehet olvasni.

Öregem, nem akarlak elkeseríteni, te is orbánnak köszönheted, hogy nem kenyérjegyen tengeted az életed, mert ha maradnak a mszp elk.rói, akkor bizony már régen megomlott volna a gazdaság, az utcán meg lőnének.

stim 2017.10.01. 09:50:23

az előző hozzászólásaimban azt néztem miért nem lehet béreket emelni holott egyéni- és közérdek, hogy a béreket emeljék.

Hogy lehetséges ez?

A hazai KKV szektor erősítése adhatná meg erre az alapot. Sok mindent tesz ezért a kormány és van aki igénybe vesz hiteleket van aki nem.

Aki akar az belevághat csak nyilván vannak rizikók. Az első félelem az ismeretlentől való félelem. Az ember nem tudja mennyire lesz sikeres. Ez minden vállalkozás elején (és közben is) fennáll. Ha halad a szekér a mindennapi realitás eloszlatja ezt a félelmet.

Az ismeretlentől való félelemhez tartozik a bonyolult bürokráciától való viszolygás és az ügyintézésből fakadó reális problémák. Kellemes meglepetés volt számomra, hogy a kormányablakoknál mennyivel gyorsabban lehet ügyet intézni mostanában. Amire egy fél napor 2-3 órát számoltam legutóbb 15 perc alatt megvolt.A bürokráciacsökkentése és a rendszer átláthatósága, kiismerhetősége bizalmat szül mert tervezhetővé válik az a rész ami az ismeretlentől való félelem kategóriába tartozik. Minél egyszerűbb, annál jobb.

Ide tartozik az adórendszer is.Minél kevesebb adótétel annál áttekinthetőbb. A vállalkozások adóterheit ha csökkentik (ami folyamatban van) akkor nagyobb kedvvel vágnak bele, több bevételük lehet, jobban megéri és többen vállakoznak. Ami miatt több embert tudnak felvenni emiatt még többen dolgoznak, még több az adóbevétel ezért lehet csökkenteni az adókat.
Ez történik most, remélhetőleg minél egyszerűbbé válik a rendszer.

A német tulajdonú autógyárakban 1/4, 1/5 annyiért dolgoznak Magyarországon mint Németországban. A német ipar beágyazódása Magyarországba jelentős. Többek között nekik köszönhető a GDP növekedése, sok munkahelyet teremtenek. De a jól hangzó nevű autómárkákat a végén ők adják el és akinek van Mercije az tudja mennyiért. Én is Mercivel járok csak még ülnek páran rajtam kívül a buszon :D! Saját sofőr meg minden:)

Szóval ha megnézzük, hogy ezek a kocsik mennyiért mennek elés akkor is van rajta haszna ha 4x-5x annyit kifizet érte otthon akkor nem kérdés, hogy sajátot éri meg csinálni. Minden egyes év amit mások szolgálatával töltünk elvesztegetett idő ahhoz képest amivé akkor válhatnánk ha sajátot csinálnánk. Persze munkahelyet biztosítaniderék dolog de nézzük meg a cseheket akiknek vannak saját termékeik, saját iparuk. Elsősorban ezért vannak előrébb. Na meg közelebb vannak az Únióközpontjához és ők elzavarták a szocikat a rendszerváltásukkor amivel évtizednyi problémahalmazt spóroltak meg maguknak, mi meg nem.

Avállalkozásokat hogyan lehetne népzserűsíteni? Először is a zsigeri irigységet ki kellene nevelni a népből. El kell jutni oda, hogy aki siekres, aki embereknek ad munkát azt ismerjék el és ne irigykedjenek hanem követendő példaként tekintsenek rá. Aki vállalkozik az többet vállal. Többet kockáztat, embereknek ad munkát. Tessék megbecsülni őket, megérdemlik.

2, korrupció visszaszorítása. Ne a haveri ismeretség határozza meg, hogy ki mennyit keres, ne a visszaosztás és a bennfentes pályázatok. EZ megöli a vállalkozószellemet. A vállalkozószellem ha kiszámolhatja, ha elindulhat a pályázaton, ha megnyerheti akor szárba szökken és fejlődik, gyümölcsöt hoz. Ismerősemindenkinek van, az még nem érdem. Attól nem erősödik a KKV szektor. Ha teheteségtelen, kevésbé rátermettemberek kapcolsatok révén beelőzhetik a tehetségesebbeket, rátermettebbeket akkor az a tehetségek és a rátermettek elpazarlása. A jövendőbeli vállalkozó réteg nem tud kifejlődni. Ahogy a szocializmusban aki X-es volt az mehetett vagont pakolni egyetemi végzettséggel mert nem volt ideológiailag elég képzett. Vagy csak nem akart belépni a pártba. A bennfentességből fakadó gazdagodás disznók elé gyöngyszórás. A talentumok elherdálása. Mindaz a tőke, lehetőség amit rátermettebbek hatékonyabban, ötletesebben tudnának meforgatni, kamatoztatni, gyümölcsöztetni, a haza gyarapodását szolgálni vele az tehetségtelen ismerősök kezében halott pénz. És elveszi az ember kedvét a vállalkozástól mert az ilyen jelenség messziről mutatja, hogy más a siker útja nem a szorgalmasmunka, az ötltetek amiket könnyű idehaza szabadalmaztatni, hogy a közösség és a feltaláló élvezhesse az előnyét és ne külföldre vigye a kiskirályok miatt.

Sok mindenben jó irányba tart a kormány de attól nem kell félni, hogy elfogy a munka. Akinek anemzet kedves az különösen érzékeny a korrupcióra hiszen amit a közpénzből veszek el az a közt károsítja és a közösségben lévő emberek életlehetőségei szűkülnek be urambocsá' annyira, hogy családot sem tud alapítani. Minden korrupcióval elvett közpénz miatt magyar gyerekek nem születnek meg. Ebben a szellemben kellene felveni a harcot a korrupció ellen. A halott pénz, a parkoltatott tőke, a tehetségtelenek pénzzel kitömése máshol életet jelent. Aki hisz a nemzet felemelkedésében az ilyet nem tesz. A vállalkozószellem becsüéetének visszaadása akorrupció visszaszorításával kezdődik.

Sok sikert kívánok ehhez is.

stim 2017.10.01. 10:09:19

Hogyan lehetne még fejleszteni a vállalkozószellemet? Sok mindent tanítanak az iskolában ami nem feltétlen tesz sikeressé hanem a lexikális tudást ővíti. Az életrevaló tudást, a gyakorlatias, problémamegoldó, használható tudást kellene tanítani. Bankolás, THM, kamatos kamat, adórendszer. Közgazdasági alapismeretek, pénznemek, valuták, átváltási ráta, stb. Ezekkel mindenki fog találkozni de nem mindenki lesz fizikus, nem mindenki lesz művész. Persze utóbbikra is szükség van. A fizikára és a lélek, a szellem örömeire is. Ettől teljesebb az ember. De aki magtanulja a vállalkozáshoz kapcsolódó alapvető fogalmakat az nem retten vissza egy komplex ismeretlen tudáshalmaztól ha az életben szembesül vele.

stim 2017.10.01. 10:34:24

ja, és még valami. Lehet valaki egyszerre ismerős és tehetséges is, a kettő nem zárja ki egymást. Ez egy kis ország, itt elég sok ember ismerőse a másiknak. És valakit aki rátermett csak azért nem segíteni mert ismerős, az nem életszerű és ugyanúgy a tehetség elherdálása.

Nem mindenki alkalmas vállalkozónak, ahhoz kell, hogy legyen némi plussz az emberben. Felelősségvállalás, önmaga igyekszik irányítani az életét, elvállalja a lehetőségeket, a kihívásokat és nem a havi fixet várja. Az egy másfajta életmód. Aki otthon nem látja, nem tanulja az vagy ráérez vagy nem.

BéLóg 2017.10.09. 14:45:17

@HaFr: Helló! De rég nem beszéltünk. Értettem én mindent. Azt nem értem, te mit nem értesz? AZOK hülyézik a Fidesz szavazókat, akik azt szeretnék, hogy ők RÁJUK szavazzanak. EZT nem értem.

BéLóg 2017.10.09. 14:46:19

@jaegtoer: Majd valaki +b de az nem én leszek. :-) :-) :-) :-)
süti beállítások módosítása