1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.08.11. 20:28 HaFr

Miért béna és üres az orbáni ellenforradalom?

Képtalálat a következőre: „counter revolution”

Konzervatív szempontból érdemes végiggondolni, miért ragadt meg az orbáni világkép a migrációellenességnél, a brüsszelezésnél és a nacionalizmusnál ahelyett, hogy ezeket a reakció érdekében továbbgondolta volna és megtöltötte volna tartalommal. Az első kézenfekvő választ, hogy ti. Obán sosem gondolt egy komolyabb reakciós, ellenforradalmi örökség kialakítására (mert mindig is csak lopni akart stb.) most vessük el, tegyünk úgy, mintha mégis... Ugyanakkor szimptomatikus, hogy az ideológiai támaszait, elsősorban Tellér Gyulát és Lánczi Andrást is csak a hatalom megszerzéséig használta Orbán, utána teljesen felváltotta őket az addig párhuzamosan futó Habony-Finkelstein duóval, amely utólag kiegészült még az orosz-típusú propagandával.

Orbán körül, de akár bizonyos távolságban tőle se jött lére komolyan vehető szellemi műhely, amely elhelyezné az orbánizmust a modernizációval szembeni tágabb konzervatív-reakciós küzdelemben. Ez utóbbi egyébként az Egyesült Államoktól Franciaországon át Oroszországig a magyarnál lényegesen magasabb szellemi színvonalon zajlik. A magyar reakciónak nincsen szellemi hátországa, a korábban ez iránt érdeklődő fiatalok könnyű súlyúnak bizonyultak, és a szélrózsa minden irányába szétszéledtek -- talán mert menet közben, legkésőbb 2014-ben rájöttek, hogy Orbán és környezet számára nem érdekes, amit művelnek. A maiak... hát, hadd ne minősítsem az írogató iparosokat. Itt legfeljebb G. Fodor Gáborból lehetett volna valaki, de sajnos más pályát választott.

A fentebb jelzett, inkább azonnali, legfeljebb politikai haszonnal bíró motívumok mögött van egy jelentős betöltetlen szellemi űr, noha a "keresztény Európa" sokat emlegetett védelme, a progresszióval, a relativizmussal és a társadalmi homogenizációval szembeni, és a nemzeti identitás érdekében vívott harc meglapozása -- amelynek egy részében fedheti egymást a konzervatívok és a reakciósok érvelése -- nagyon is követeli a szellemi munkát. Ezzel az adóssággal mára oda jutottunk, hogy a reakció és az orbánizmus megmaradt politikai agressziónak és korrupciós gépezetnek, de bajosan néz ki belőle a progresszivizmus komoly szellemi ellenlábasa. Márpedig amíg nem kerül ebben az értelemben is egy súlycsoportba az ellenfelével, addig a politikai agresszió visszavonulásával vagy vereségével nem marad semmi maradandó a progresszió társadalmi kritikájából, és még érintőlegesen sem nyertünk semmit Orbán uralmával -- miközben rengeteget veszítünk rajta.

Az olyan antireakciós konzervatív modernistáknak, mint én, akik igyekeznek a technológiai és a gazdasági változások kontextusába ágyazni az ember védelmét, ez a reakciós szellemi üresség persze nem nem segít, mert elvileg jó volna valamiféle párbeszéd ezzel az oldallal, miközben azzal -- a progresszivizmussal, amely csak alig valamivel van jobb állapotban Magyarországon -- folyik, ha szűk körben is, a politikai és szellemi csata. De általában nyugodtan elmondható, hogy a szegényes közéleti gondolkodásunk pontos látlelete a szétesett politikai közösségünknek, amelyben a eszméknek és az egy napon túl látó érveknek semmilyen szerepük nincs már.

96 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr912740612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.11. 20:32:38

Na, ezzel szinte teljesen egyetértek.

Valóban hiányzik a Fidesz mögül a politikai-filozófiai háttér. Ez nagy baj.

Őszíntén kéne beszélni 2017.08.11. 21:54:25

Mondjuk ki: Orbán Viktornak a leginkább egy politikai filozófusra lenne szüksége. A szerző akár még példát is tudna mondani. Na.

Khonsu 2017.08.11. 22:39:20

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Ezen csak az lepődik meg, aki nem érti a NER működését. Ennek a képződménynek nincs szüksége semmilyen politikai-filozófiai háttérre, csak profi tömegmanipulációra. Az egész cucc opportunista, egy szilárd politikai-filozófiai háttér csak korlátozná a mozgásterét. Annak hiányában szélkakasként foroghat szabadon.

Khonsu 2017.08.11. 22:44:30

"Az első kézenfekvő választ, hogy ti. Obán sosem gondolt egy komolyabb reakciós, ellenforradalmi örökség kialakítására (mert mindig is csak lopni akart stb.) most vessük el, tegyünk úgy, mintha mégis... "

Akkor nagyon rosszul csinálja...

Őszíntén kéne beszélni 2017.08.11. 22:58:16

@Khonsu: 1998 és 2002 között az átlagámberek kaptak politikai filózófiát. A polgári Magyarországot. Aztán inkább a 40 ezer forint ígéretét választották. És akkor most lehet őket birkázni az elefántcsont toronyból.

Khonsu 2017.08.11. 23:14:31

@Őszíntén kéne beszélni:

A NER receptjét 2002 és 2010 között találták ki/szerezték/kapták meg(?).

A leglátványosabb változás pedig 1998-2002-höz képest, hogy ami akkor mellékszálon ment, mostanra az lett a fő szál.

miért 2017.08.12. 00:08:56

@Őszíntén kéne beszélni: Pedig a Kedves Beteg akkor is ugyanezt csinálta, és akkor is szemellenzős híveket gyűjtött!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 00:58:29

@Khonsu:

+1: ennél tömörebben nehezen lehetett volna összefoglalni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.12. 09:04:48

@Khonsu:

A NER alapja helyes: ellenpontot képezni a liberális, nyugati gyarmatosító modell ellen.

Nem az alappal van gond, hanem az eszmei háttér kidolgozásával.

2017.08.12. 09:17:24

@neoteny:
geci orbán / orbán geci. ez a legtömörebb fogalmazás. simicska lajostól. az ellenzék úgy tűnik, hogy képtelen ennél tovább lépni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 09:24:38

@444:

"az ellenzék úgy tűnik, hogy képtelen ennél tovább lépni."

Helyesen: neked és a Fácán törzsközönségének tűnik úgy. Ebből te egy blöffkirályfi vagy, a Fácán törzsközössége meg úgy mélyelemez, mint ahogy a birca teszi Szeredőcön.

2017.08.12. 09:31:59

a pkp induljon el a választásokon. és majd meglátjuk, hogy hányan szavaznak rájuk mondjuk miskolcon.

szerintem polgári konzervatív fejlődéshez nem kell állampárt. mi a francnak. létre lehet hozni. csak mi a francnak.

2017.08.12. 10:13:29

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
a filozófia eszköztára momentán üres. az ideológia a matek.

2017.08.12. 10:18:50

@neoteny:
momentum facebook oldala. első hír.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/s480x480/20621931_932884910186658_9084919575643496407_n.jpg?oh=0fbdce9420912f4ff5f210da797f4679&oe=5A3819B2
erre sanyi azt mondja. ez a haraszti miklós nem az szdsz-es zsidó? de. és az ungváry miklós nem az zsidó? de. ez a soproni nyilván homoszexuális. inkább orsós likud viktor, mint soros schwartz györgy. orbán még mindig így nyeri meg a választás.

ricardo 2017.08.12. 10:28:40

Tévedés a közélettől magvas politikafilozófiai vitákat várni, kedves Péter. A közéletet réges-régen napi pártpolitikára redukálódott, azon belül döntően kamarillapolitikára (nagyjából mindenhol). Itten az számít legfőbb közéleti kérdésnek, hogy melyik párt kivel fog össze; mit üzent Botka tegnap Gyurcsánynak, és Vadai Ágnes mit válaszolt. Plusz nettó bulvár; hol nyaral a miniszter. Ezen forog a haza üdve. A közéleti sajtó másból sem áll. (Nem kis részben persze azért, mert az újságírók semmilyen szakpolitikai kérdéshez nem értenek; tágabb nemzetpolitikai vagy épp gazdaságpolitikai víziójuk meg végképp nincs (a politikusoknak sincs, pláne az Uj Péter mackónadrágjából előbújt huszonéves újságíróknak).)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 10:29:46

@444:

"momentum facebook oldala."

És a Momentum mióta "az ellenzék"?

Te csak blöffölgetsz itt össze-vissza -- de ez nem zseniális, hanem alávaló.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.08.12. 10:29:51

@ricardo: ez, ugye, egyáltalán nem igaz a civilizált világban, ne Magyarországból indulj ki

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 10:32:36

@444:

"erre sanyi azt mondja."

Sanyi egy garázda szarjankó.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.12. 10:42:29

@444:

Oroszországban nem így van: ott hatalmas eszmei háttere van a politikának, a dolgok meg vannak indokolva, sok szempontból.

2017.08.12. 10:47:34

@neoteny:
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p480x480/20727828_935626126579203_5117458014569232320_n.jpg?oh=f8b68f35a781e4771508ca78f580564e&oe=5A307DBF
a magyar emberek többsége európai értékek szerint él. rendben van. és ők választják meg orbánt, a nemzeti radikális vonát (csak elárulta őket), a szociálisan demagóg botkát és gyurcsány ferencet. ők adják a regnáló rezsimet. na de szerencsére itten van a momentum. ami nagyon európai. és alex már nagyon európai. ez ugyanaz, mint a kisz. ideológiai mozgalom. momentán "európainak" kellene lenni és nem szovjetnek. de alex mi a lófaszért akar a hatalomba kerülni. és miért lenne ő jobb, mint rétvári bence, vagy rogán antal. mert ők majd nem lopnak. akkor vajon miért jött létre a párt? leváltsa geci orbánt. és utána mi lesz? anarchia! az anarchistákat szétverik.

2017.08.12. 11:03:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
az ideológia az elbától keletre (berlinben is) továbbra isez.

Szövetségbe forrt szabad köztársaságok,
A nagy Oroszország/Németország/Magyarország kovácsolta frigy,
A szovjet/német/magyar hatalma és egysége éljen,
Sok nép így akarta s megalkotta így.

Szálljon szabad hazánk,
Dicsőség fénye rád,
Népek barátságát vívtad Te ki!
Lenini/Putyini/Merkeli/Orbáni párt vezet.
Láng, mely a népeket
Kommunizmus/Kapitalizmus/Vegyes-gazdaság győztes útján viszi.

2017.08.12. 11:06:17

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
az új átírásban

Oroszország/Németország/Magyarország a mi szent államunk,
OroszországNémetország/Magyarország a mi szeretett országunk.
Erős akarat, hatalmas dicsőség
a tiéd, örök időkre.

Légy dicső, szabad hazánk,
Testvéri népek hatalmas szövetsége,
Elődök adta népi bölcsesség!
Légy dicső, ország! Mi büszkék vagyunk rád!

A déli/északi/adriai tengerektől a sarkvidékig/délvidékig
Terültek el erdeink és mezőink.
Egyedüli vagy a világon! Egyedül te vagy ilyen,
Isten védte szülőföld!

Tágas terület a vágynak és az életnek
Nyitnak nekünk az eljövendő évek.
Erőt ad nekünk a hazához való hűség,
Így volt, így van és így lesz mindig!

2017.08.12. 11:10:44

@neoteny:
momentán a momentum az ellenzék. a többi pártban belharcok dúlnak. időnként a momentumban is persze. két elnökségi tag kilépett. mert az a kérdés, hogy ki kivel fogjon/ne fogjon össze. nagyjából úgy működnek, mint a gyurcsány vezette kisz. vagy az ifjú orbán vezette fidesz. orbán 93-ban beválllalta, hogy soros ellen fordul. és ez a terv 25 év után beválni látszik. jelen állás szerint újra többsége lesz. esetleg még kétharmada is lehet. a többit nem tudja. de az senki se tudja.

2017.08.12. 11:13:05

@HaFr:
a pkp tudtommal az osztatlan államhatalmat akarja megszerezni. csak így lehet leváltani a geci orbánt, az orbán gecit.

2017.08.12. 11:15:49

@ricardo:
a szakértők se értenek szakpolitikai kérdésekhez. politikai kérdéseknek az a lényege, hogy senki se ért hozzá, illetve egy kicsit mindenki. olyasmi, mint a foci.

Khonsu 2017.08.12. 12:11:02

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Pillanatnyi érdekből.

Épp az eszmei háttér hiánya miatt nem tudható az sem, hogy ez meddig marad így és mikor fordul akár az ellenkezőjére (tippjeim lennének rá). A NER-nek nem áll érdekében így megkötnie a saját kezét, a jelenlegi állapotban könnyebben biztosíthatja hatalma hosszú távú megtartását (azt mondhat és azzal szövetkezhet, amit épp a helyzet kíván). Az államhatalom birtoklására szüksége van a fő tevékenységének zavartalan működéséhez. A hatalom megtartásához pedig elegendő a médiauralom és az ügyes propaganda. Minden egyéb csak bezavarna.

ricardo 2017.08.12. 12:12:52

@HaFr: A napi sajtó nagyjából mindenhol a politika felhőrégióiban zajló szappanoperáról tudósít. Ez jelenti a közéletet. Az előző rész tartalmából: Molnár Gyula szerint a JOBBIKot erősíti, aki a MaSzoPon élcelődik; a következő részből megtudhatjuk, Botka László mit reagál, vegye meg a holnapi lapszámot. „Barátok közt”. (Szegény megboldogult Hankiss bizonyára remek strukturalista tanulmányt tudna írni a bulvársztárok zűrzavaros párkapcsolatairól szóló tudósítások és a koalíciós politikáról szóló tudósítások hasonlóságáról, és fogyasztásáról.) Persze vannak sajtótermékek, ahol dualizmus kora meg EU tagság, Leo Strauss meg Alexandre Kojève –– mind a száz olvasónak. Nota bene a rendszeres hírfogyasztók száma kb. 80-100 ezer, ennyit érdekel a napi politikai habverés, számukra létezik olyan, hogy közélet.

2017.08.12. 12:13:50

@HaFr:
van egy tucat párt, amelyik orbánt akarja leváltani. a logó lilára, zöldre, pirosra, kékre, sárgára festve. a fidesz narancsra. egyik pártnak sincs cselekvési programja túl azon, hogy a kormánypárt az ellenzéket akarja szétverni. az ellenzék a kormánypártot.

ez egy polgárháborús logika. ebben a hatékony fegyver a zsidózás, cigányozás, buzizás. csak ez ugye nem európai. rendben van. így marad magyarkodás és a párton belüli marakodás.

Khonsu 2017.08.12. 12:24:26

@HaFr:

Ennek a megváltoztatása nehezebb lenne, mint a NER leváltása.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 12:30:37

@444:

"momentán a momentum az ellenzék."

Az olyan blöffkirályfiknak, mint te.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 12:34:29

@444:

"van egy tucat párt, amelyik orbánt akarja leváltani."

"momentán a momentum az ellenzék."

Annyira irigyled a TörökGábort, hogy már nem tudod, mit blöffölj.

Andy73 2017.08.12. 12:39:43

"Obán sosem gondolt egy komolyabb reakciós, ellenforradalmi örökség kialakítására."elhelyezné az orbánizmust a "modernizációval szembeni tágabb konzervatív-reakciós küzdelemben."

Öregem, akár Grósz Károlyt hallanám, 1988-89-ből! A haladó, modern, progresszív baloldal szemben a konzervatív-reakciós ellenforradalmi erőkkel. Counter-revolution! Gratulálok! Tényleg nem zavar, hogy közben eltelt 30 év?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 12:41:21

@444:

"a hatékony fegyver a zsidózás, cigányozás, buzizás."

Az internet nem felejt:

"nem kell 8 milliónak zsidózni, cigányozni, buzizni. elég ha néhányan teszik. ha a többi nem határolódik el, akkor az ország a pokolra kerül."

2017.08.12. 12:43:40

@ricardo:
vidékies lapok.

hajdú-bihari napló (ezt most ugye megvette a népszabadság korábbi tulajdonosa pecina úr és ezzel sötét diktatúrába borult a tiszántúl).

címlap:
-- megyeszerte szórja a pollent a parlagfű
-- biztonságosabbá vált a 471-es út (lázár jános adta át)
-- komoly agrárpotenciál a hajdúságban (ezt mi sem bizonyítja mint az, hogy "traktorkarnevál" lesz hajdúböszörményben)
-- idegenbeli túrák előtt csapataink (ez futball hír. a balmazújváros a haladás vendége lesz. és a loki a pancho arénéba látogat.)
-- továbbra is áram nélkül. néhány településen továbbra sincs áram. a javítási munkálatok szombatra húzódnak közölte az e-on illetékese.
-- magyar szépségek a nagyerdőn. a magyarok "világszépe" a győztes 5,000 euróval gazdagodott. senánszky flóráért is varga regináért izgulhattak a debreceniek. de még izgulhatunk egy kicsit, mert eredményt lapzárta után hirdettek.

további híreink belföld:
-- közelebb hozzák a kárpátaljai lakosságot. magyar nyelv tanulását segítő erzsébet táborokkal
-- kedvezőek a nemzetközi marhahúspiac kilátásai
-- digitális evolúció várható a bevásárlásban

külföld.
-- brüsszel "tojáscsúcsot" hív össze
-- fokozott hadkészültség moszkvában (az észak-koreai helyzet miatt)
-- több újságírót letartóztattak jeruzsálemben (mármint a palesztin hatóságok)
-- martin schulz elektromos autó kvótát javasol berlinben.

a nap kérdése: külföldön vagy belföldön érdemesebb-e nyaralni?
-- karacsi sándor szerint mindenki ismerje meg saját országa kincseit.
-- marozsán krisztián mindenképpen a belföldet választaná.
-- gráma vivien szerint magyarországon szép helyek vannak
-- reichenbach rita most inkább a külföldi nyaralást választotta
-- szakál péter szerint érdemes szétnézni idehaza
-- barra ákosnak belföldi útra van lehetősége.

mit is kínál nekik a pkp? függetlenségi nacionalizmussal szemben modernizációt. aha.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.08.12. 12:53:58

@Andy73: nem tudom, én akkor még kicsi voltam

2017.08.12. 12:54:07

@neoteny:
ezek között ellentmondást keresed. én meg azt próbálom demonstrálni, hogy a sztereotipizálásnak nincs túl sok értelme. de ha kinyitja egy helyi lapot, akkor azt tudja meg, hogy a palesztin hatóságok újságírókat tartóztattak le. nota bene moszkva növeli a harckészültséget. tehát azt látja, hogy izreali és orosz befolyás van. és a kocsma népe ezt kérdi, hogy egy helyi lapban miért érdekes ez?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 12:57:47

@444:

"én meg azt próbálom demonstrálni, hogy a sztereotipizálásnak nincs túl sok értelme."

Azzal, hogy "a hatékony fegyver a zsidózás, cigányozás, buzizás"?

Miért érzed kényszeres szükségét annak, hogy a döglött lóról magyarázd, hogy valójaban csak szundikál a paci?

2017.08.12. 12:58:11

@neoteny:
vagy mondjuk hír a haon (hajdú online) címlapjáról.

Rémálommá vált a testvérpár utazása a hadházi férfiak miatt
A nyíregyházi testvérpár a Debrecen–Záhony között közlekedő személyvonattal tartott hazafelé, amikor három hajdúhadházi férfi rémálommá változtatta az utazásukat. A tolvajok előbb azt kihasználva, hogy a lány elaludt, ellopták a táskáját, elvették belőle több tízezer forintját. S ez csak a kezdet volt…

a "hadházi férfiak" azt jelenti, hogy cigányok. hajdúhadház részben egy cigánytelep. és 100 olvasóból 100 úgy fejti meg, hogy a "cigányok" valakit megint kiraboltak a vonaton.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 12:59:33

@444:

"a hatékony fegyver a zsidózás, cigányozás, buzizás."

Az internet nem felejt:

"nem kell 8 milliónak zsidózni, cigányozni, buzizni. elég ha néhányan teszik. ha a többi nem határolódik el, akkor az ország a pokolra kerül."

2017.08.12. 13:12:27

@neoteny:
rendben van. de ha egyszer etnikai konfliktusok vannak, akkor azokat kell megoldani.

létrejön egy új párt. ez a momentum. ők nem baloldal, ők nem jobboldal. ők az új erő. nem akarom kipécézni. az első esmény a facebook oldalukon, hogy badacsonyon vitaestre várnak mindenkit. és oda beül két zsidó, hogy leváltsák a geci orbánt. de azért választották meg orbánt, hogy haraszti miklóst, ungváry rudolfot elzavarják. eleget voltak a hatalomban. és elbuktak. nem vált be. lehet, hogy azért, mert a többségi magyarok hozzájuk képest hülyék. de akkor se. nem őket akarják megválasztani. a jobboldal és a szélsőjobb egysége ezen alapul.

2017.08.12. 13:14:00

nincs itt sem forradalom, sem ellenforradalom
most a harc kizárólag a pénzcsapok ellenőrzéséért folyik és az ellenforradalminak titulált oldal legfeljebb annyiban felel meg a hagyományainak, hogy szűkítené azt a keretet, amelyiknek hozzáférést biztosítana ehhez, míg a haladár oldal megpróbál ellenállni, hiszen az ő utánpótlása csak akkor biztosított, ha minél szélesebb körű a támogatottsága, azaz minél több embert kecsegtet fényes karrierrel, nagy társadalmi elismertséggel, viszonylag szabad tevékenykedéssel bármilyen szakmai vonalon.

ellenforradalmároknak erre semmi szüksége, hiszen az istenadta akkor is támogatja őket, ha semmi esélye a feljutásra az ő magaslataikba, csak megkapja a napi betevőt, a fennforgáshoz feltétlenül szükséges koncot és nyugodtan bízhatja a sorsát a felettük állókra, akik semmi rendkívüli(szellemi) erőfeszítést nem várnak el tőlük.

figyelmeztetésként, emlékeztetőként legfeljebb egy kis így harcolt a magyar katona a nagy háborúban, . . . mi hazafiak ! stb

de ez nudli. retorika. simán meg lehetne verni csak most a modernizáció semmilyen téren nem jelent olyan kihívást, ami a zeccerű zembereket vagy akár a középosztály nagy részét bármiben is inspirálná, motiválná.
van kocsi, van mobil, van(lehet) kecó

lesz (lesz a lófaszt !) nyugdij
hurrá, szabasság ! (mi vagyunk az urak)

mi kell még?

ricardo 2017.08.12. 13:15:02

@444: A vidéki sajtó jó felvetés. Bevallom, a megyei lapokat nem ismerem. Az itteni lapot, a „Kisalföldet” (múlt heti hír: Andy Vajna veszi meg) soha nem olvastam. (Nota bene én magam nem vagyok rendszeres hírfogyasztó.)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 13:16:38

@444:

"rendben van. de ha egyszer etnikai konfliktusok vannak, akkor azokat kell megoldani."

Azzal, hogy "a hatékony fegyver a zsidózás, cigányozás, buzizás"?

Miért érzed kényszeres szükségét annak, hogy a döglött lóról magyarázd, hogy valójaban csak szundikál a paci?

Andy73 2017.08.12. 13:19:49

Akkor nézz utána! És akkor talán rájössz, hogy amit írtál, nem csak blőd, hanem ijesztő is.
A rendszerváltás előtt a kommunisták gondolkoztak így, ők beszéltek hasonlóan a rendszerváltást akarókról, többek között Orbánról is. Ők hazudták 1956-ot ellenforradalomnak, a kommunisták ellenfeleit pedig reakciósnak.
Ezt egyébként illene tudni ma mindenkinek, különösen, ha értelmiséginek tartja magát és a politikával akar foglalkozni.

Andy73 2017.08.12. 13:21:03

@HaFr: Akkor nézz utána! És akkor talán rájössz, hogy amit írtál, nem csak blőd, hanem ijesztő is.
A rendszerváltás előtt a kommunisták gondolkoztak így, ők beszéltek hasonlóan a rendszerváltást akarókról, többek között Orbánról is. Ők hazudták 1956-ot ellenforradalomnak, a kommunisták ellenfeleit pedig reakciósnak.
Ezt egyébként illene tudni ma mindenkinek, különösen, ha értelmiséginek tartja magát és a politikával akar foglalkozni.

2017.08.12. 13:21:27

@neoteny:
tehát van 10+ ellenzéki párt, amelyik le akarja váltani a kormányt. hol van a cselekvési terve hajdúhadházra, vagy görbeházára. mi lesz ott a polgári konzevatív fejlődés? körösszegapátiban miben áll majd a modernizáció, szemben a függetlenségi nacionalizmussal?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 13:22:35

@444:

"-- továbbra is áram nélkül. néhány településen továbbra sincs áram. a javítási munkálatok szombatra húzódnak közölte az e-on illetékese."

Amiből a kocsma népe megfejti, hogy azért nincs néhány településen továbbra sem áram, mert az istentelen idegen E.ON bitorolja még mindig a népek egy részének áramellátását. Mert ahol a nemzeti kormány által birtokolt áramszolgáltatók adják a rezsicsökkentett áramot, ott nincs áramkiesés sem.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 13:23:00

@444:

"a hatékony fegyver a zsidózás, cigányozás, buzizás."

Az internet nem felejt:

"nem kell 8 milliónak zsidózni, cigányozni, buzizni. elég ha néhányan teszik. ha a többi nem határolódik el, akkor az ország a pokolra kerül."

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 13:24:15

@444:

"tehát van 10+ ellenzéki párt"

"momentán a momentum az ellenzék."

2017.08.12. 13:29:26

@neoteny:
momentán az összes többi azon viaskodik, hogy fogjanak össze-e gyurcsánnyal, vagy botkával, vonával, vagy hogy ki az áruló. vagy nem áruló. a momentum járja az országot. ők olyasmi, mint egy ellenzéki párt. az egy másik kérdés, hogy ők is ugyanazt tudják, mint a többi. ők a nagyon európaiak. de most ők az ellenzék. aztán majd botka és molnár kigyeznek hillerrel, vagy nem tudom kivel, egyeztetnek gréczyvel és vadai ágnessel, lengyel lászló nyilatkozatot ad az átévének, tgm ír egy glosszát a barna esőről. és el van intézve.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.08.12. 13:33:53

@Andy73: tényleg fogalmam sincs, mirôl beszélsz, a reakciósság büszkén vállalt jelzô a radikális jobboldalon

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 13:39:23

@444:

"tehát van 10+ ellenzéki párt"

"momentán a momentum az ellenzék."

2017.08.12. 13:41:54

@neoteny:
tegnapi hír.

Tűzoltásra sincs pénzük a vízműveknek
Debrecen – Az évtizedek óta elhanyagolt víziközmű­rendszereket fel kell(e­ne) újítani.

a helyi vízmű vezetője szerint évi 400 millió forinttal csökkent az árbevétel a rezsicsökkentés következtében. és évi 700 millió forint hiányzik a költségvetésükből. (sanyi szerint azért év végén a prémiumot hazaviszik a "fejesek". a "melósoknak" nem jut semmi.) ám ha a város évi 1-1,5 milliárd forintot költhetne rekonstrukcióra, 10 év alatt svájci színvonalú rendszert alakítana ki.

de most a szemlélet az, hogy pénz kell hozzá. pénz annyi van, amennyit matolcsiék nyomnak. a felújításhoz markológépek, csövek kellenek. és effélék. ha azt mind meg kell venni, akkor úgy nehéz lesz. elő kellene állítani a kisebb műanyag csöveket, nagyobb gépalkatrészeket. tehát ahhoz, hogy működjön a vízmű árut kell termelni.

2017.08.12. 13:42:45

@neoteny:
és ebben mi az ellentmondás? van 10+ ellenzéki párt. de momentán a momentum az ellenzék. ők járják az országot.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 13:46:49

@444:

"ők is ugyanazt tudják, mint a többi."

"a hatékony fegyver a zsidózás, cigányozás, buzizás."

"én meg azt próbálom demonstrálni, hogy a sztereotipizálásnak nincs túl sok értelme."

"de ha egyszer etnikai konfliktusok vannak, akkor azokat kell megoldani."

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 13:50:48

@444:

"van 10+ ellenzéki párt. de momentán a momentum az ellenzék."

Ez a magyar nyelv ősi belső szóképző rendszeréből fakad.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 14:05:48

@444:

"ők járják az országot."

Mátyás király álruhában járta az országot, mégsem ő volt az ellenzék.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 14:07:37

@444:

"ha azt mind meg kell venni, akkor úgy nehéz lesz."

"pénz annyi van, amennyit matolcsiék nyomnak."

2017.08.12. 14:16:30

@neoteny:
a momentum a latin movere igéből ered. az oxfordiak rekonstruálta proto-indoeurópai gyök a "meue-". többek között ebből ered a szanszkrit "mivati" és a litván "mauti" szó is. de a magyar "mozogni" ige nem. mert a magyar nem proto-indourópai. köztudomású, hogy a magyarok a szamojéd népekkel szedték a bogyót a tundrában.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 14:28:38

@444:

Az ellenzék szó a magyar nyelv ősi belső szóképző rendszeréből fakad: el len[ni mint a befőtt] + [s]zék. Ezért az igazi ellenzék a 10+ párt amelyik belháborúzik: mert azt tudják a karosszékből is csinálni. De az országjáró Momentum nem lehet az ellenzék: ők nincsenek el a székben, ők mozognak, mert _nomen est omen_ (persze ez sem totálisan igaz, mert pl. az amerikai Képviselőházban van egy Demokrata párti képviselő, akinek a neve Adam Smith, de nagyon távol áll a híres Adam Smith-től a gazdaságtani álláspontjában).

2017.08.12. 14:33:58

@neoteny:
na, így jöjjön be a lottó ötösöm, mint a szamojédek említse. hivatalosan a mozog szó "bizonytalan eredetű". a legvalószínűbb, hogy a szamojéd "manćarā" szóból ered. aminek jelentése "inog, ingadozik". ezt a szót a magyarok legvalószínűbb, hogy a szamojéd nyelvből vették át. igaz, hogy a magyarok között szinte egyáltalán nincs szamojéd. de nyilván találkoztak néhánnyal. és addig arra, hogy valami mozog nem volt szavuk. de a szamojédek ha valami lengett azt mondták: "manćarā". és a magyarok azt erre azt felelték, na jó. mi mondjuk azt, hogy "mozog". így vettük át a szamojédektől. ez a legvalószínűbb az akadémia szerint. minden egyéb tudománytalan népi etimológia.

ezek hangutánzó szavak. ide-oda izeg-mozog, ing-leng és rezeg. szó se lehet róla. ez tudománytalan népi etimológia. a makogó majomhoz hasonló a szamojédektől vettét át legvalószínűbben.

2017.08.12. 14:34:30

a makogó majomhoz hasonló magyarok a szamojédektől vették át legvalószínűbben.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 14:34:50

@444:

"köztudomású, hogy a magyarok a szamojéd népekkel szedték a bogyót a tundrában."

Nem csak köztudomású, de a magyar nyelv ősi belső szóképző rendszeréből is belátható: a bogyószedésnél lényeges volt, hogy a lehető legrövidebb szavakkal képesek legyenek családtagokra hivatkozni, ezért az ősi belső szóképző rendszer generált olyanokat, mint

anyós
após
meny


míg az angolszászok ostoba módon állították elő az ekvivalens szavakat:

mother-in-law
father-in-law
daughter-in-law
son-in-law

Az ősmagyar csak felkiáltott:

Hé anyós, itt egy csomó bogyó!
Hé após, arra menj ha a bogyósba akarsz eljutni!
Hé meny(em), mennyi bogyót találtál ma?
Hé vő(m), mi ma a piaci cserearány a bogyó és a kumisz között?

Na amíg ezeket kimondta egy óangol, lement a nap.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 14:43:28

@444:

"a makogó majomhoz hasonló magyarok a szamojédektől vették át"

A nyelvtanulás szakértői a gyerekek. Szóval ez úgy történhetett, hogy a magyar leány legeltette a lovat a pusztában, amikor odasettenkedett egy szamojéd legény, befogta a magyar leány száját -- hogy ne kiabáljon; segítségért úgy sem tudott volna kiáltani, hiszen egy makogó majom volt --, aztán megbaszta kajakra. A gyerek így fél magyar, fél szamojéd lett. A magyar nagycsaládjában csak makogást tanult a gyerek; de amikor a nyári szünetben látogatóba ment szamojédékhez, hogy az apjával is töltsön valamennyi időt, akkor a nyelvileg sokkal fejlettebb szamojéd gyerekek kiokították a makogó majom magyar gyereket szamojédből. Így kétnyelvű lett a magyar gyerek: aztán visszatérve a magyar nagycsaládhoz, amikor a magyarok csak makogtak valamit egy tárgyra vagy élőlényre vagy más fogalomra, akkor a szamojéd nyelvi kultúrát magába szívott gyerek kiröhögte a makogásukat, és megtanította nekik a szamojéd szót. A többi már (nyelv)történelem.

2017.08.12. 14:45:41

@neoteny:
izeg, mozog, inog, leng, rezeg, pereg. nem érzed, hogy ezek hangutánzó szavak? ebből lesz a mozdít, indít, lendít, rezdül, perdül. a mozdulat, az indulat, a lendület, a perdület. vagy a mozzanat.

az akadémia szerint ez lehetetlen. ez népi etimológia. a szamojéd mancsára szóból képződött legvalószínűbben. és erre a válasz, hogy elmentek a picsába.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 14:50:44

@444:

"izeg, mozog, inog, leng, rezeg, pereg. nem érzed, hogy ezek hangutánzó szavak?"

Igen, igen, de _szamojéd_ hangutánzó szavak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 15:02:04

@444:

"és erre a válasz, hogy elmentek a picsába."

Amit a makogó majom ősmagyarok a proto-peruiaktól vettek át. Amikor a proto-peruiak vándoroltak a Bering-szoros felé, összetalálkoztak az ősmagyarokkal. De az ősmagyarok csak majomkodva makogni tudtak: erre azt mondták nekik a proto-peruiak, hogy "elmentek ti a maccsu piccsuba", ami alatt azt értették, hogy a magas hegyek közé. Az ősmagyaroknak csak a piccsu maradt meg, és ebből lett a picsa.

2017.08.12. 16:04:43

@neoteny:
a picsa szláv szleng.

2017.08.12. 16:36:49

@HaFr:
ez a büszkén vállalt ez azért nagyon függ a kontextustól, mert ha olyan valaki mond ilyet, akinek esetleg van tekintélye, de kívül áll azon a politikai eszmeközösségen, amiben a magyar radikális jobboldalnak helye lehet, akkor ez egy gonosz magyarellenes rágalom, egy csúnya rasszista sztereotípia.
ugyanúgy, mint a zérótoleranciás cucc, ami "idegen a magyarságtól", ha valaki még csak nem is általánosítón ilyet említ akármilyen magyar politikai vonatkozásban.
csakhogy arról, hogy megfelelő társaságban van egy jobboldali radikális, csakis ezen keresztül bizonyosodhat meg és még trianon és a románok megfelelő említésén keresztül, tehát ezek alapok.
ezekkel viszont a nem radikális, de jobboldali is igyekszik elkerülni a konfliktust.
vitáról ugye nem is lehet szó, az többnyire hamar durva acsargásba torkollik

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 17:03:34

@444:

Még erre sem futotta a makogó majom magyaroknak.

2017.08.12. 17:24:39

@neoteny:
a lányt a szülőktől a vő (legény) veszi el. és a fiú a háztól elmegy. akihez hozzámegy az a meny (asszony). így lesznek az apákból és az anyákból apósok és anyósok. ezt 100 magyarból 99 így képzeli, képzi.

az akadémia szerint ez teljesen tudománytalan népi etimológia. ugyanis a makogó majmokhoz hasonló magyarok ezt a finnektől vették át. a vő finnül vävy. a meny pedig miniä. na de éppenséggel az is lehet, hogy a finnek vették át a magyar nyelvjátékot/észjárást. vagy ez esetleg már korábban is létezett. és egy közös örökség. ősműveltség. amit a magyar megőrzött. ezt mondják a "náci" nyelvészek. a "libsik" azt, hogy a makogó majom magyarok találkoztak a finnekkel. láttak egy finn esküvőt. ahol ugye a két fél (a férj és a feleség) megesküdtek egymásnak. és tőlük vették át a szavakat.

és az, hogy a nép, amelyik évszázadok, vagy eseteg évezredek óta használja a nyelvet mind hülye. mert a magyar nyelvben nincs semmiféle belső szóképző logika. aki az ilyesmit belelátja a magyarba az iditóta, fasiszta, kripli, kretén.

noha azt elismerik, hogy a lakodalomnak valami köze a lakáshoz és a lakomához. természetesen a lak nem magyar szó. hanem finn lakka szóból ered. aminek jelentése: födém, eresz, védőtető. az ősfinnek építettek födém (ami nem abból ered, hogy fönt véd), vagy ereszt (ami nem abból ered, hogy ereszt). a makogó magyar majmok látták a finn védőtetőt. amit úgy hívtak: lakka. és így lett a magyar lakik ige. a laknak nem lehet köze a -lak, lek, a háznak nem lehet köze a -hoz, -hez raghoz. ugyanis a sátor finnül "kota". és ebből lett a magyar "ház". ez nem vicc.

ricardo 2017.08.12. 17:55:41

@444: Az ember nem hagyja el a hazáját. Mert "odatartozik". Tartozik a bankjának, "adóssága" van. Nem mehet el, az adósság "vissza tarja". Egy helyhez odatartozni, tartozni oda. Aki odatartozik, annak tartozása van oda. Adósa annak, amihez tartozik. Az odatartozás az adósság visszatartó kötése. Aki adós, kötelessége visszaadni adósságát. Odatartozni: tudni azt, hogy tartozunk annak, amihez tartozunk -- adósságunk van afelé, amihez tartozunk. Az ember a hazájához tartozik. A haza eredendően az "otthon". Az ember az otthonhoz tartozik. Az odatartozás mindenekelőtt az otthonhoz tartozás; tartozás az otthonért. Az ember eredendően otthon tartózkodik. Az otthon az ember tulajdonképpeni tartózkodási helye. Az ember sohasem tartózkodik attól, hogy otthon tartózkodjon. Az adósság: adósság az otthon felé. Odatartozni: tudni azt, hogy tartozunk az otthonnak, ami visszatartón köt, amíg az adósság fennáll. Az otthon eredendően az "anya". Az ember az anyához tartozik. Az anya nem tartózkodik otthon, az anya az otthon "maga". Az anya az odatartozó-oda-tartozás-visszatartó-kötése. Az anya nem tartozik másra. Az anya nem van. Az anya a törleszthetetlen adósság.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 18:05:43

@444:

"az akadémia szerint ez teljesen tudománytalan népi etimológia. ugyanis a makogó majmokhoz hasonló magyarok ezt a finnektől vették át."

Filozofikusan csak azt lehet mondani, hogy vagy a finnektől, vagy a szamojédektől. Lehetett így is és lehetett úgy is. Ki tudja? Hát az akadémia. Amit az államalkotó népek által alkotott állam törvényhozásában a népeket képviselők ruháztak fel a magyar nyelv védelmének feladatával. A tudománytalan népi etimológiának nincs helye a Magyar Tudományos Akadémia nyelvőrző tevékenységével szemben. Mert a többség erre szavazott: ismét érvényesül a demokráciaminimum. A kisebbség verheti a seggét a földhöz: leszavazták.

2017.08.12. 18:11:24

@444:
őrdöngős egy észjárású a nép, melynek észjárása egy ilyen nyelven keresztül "transzmittálodik" (:D) az egyedei közt.

a szállásterületén élő többi nép nem is tudott megbirkózni vele, igaz különösebb késztetésük sem volt rá, pedig a számarányok miatt ez nem biztos, hogy előnytelen lett volna a domináns népre.
de ha nem, hát nem

persze volt olyan kisebbség is, amelyik viszont nagyon is ambicionálta a nyelv minél magasabb szinten való elsajátítását és itt, a (anya)nyelvi kompetenciákban komoly, konfliktusokra is okot adó különbségek keletkeztek.

megnyugtató, hogy mint mára kiderült takaró prof. jóvoltából, jelentős magyar nyelvű, de nem magyar irodalom létezik

az egyéb területeken igazságügy, jog-, egyebek a nyelv segítségével is történt illetéktelen beavatkozás meg könnyűszerrel visszájára fordítható

2017.08.12. 19:44:49

@ricardo:
azt, hogy mi a vő és a meny azt szerintem 100 magyarból 99 úgy magyarázza, hogy a fiú elveszi a lányt és úgy lesz vő (vőlegény). a lány pedig hozzámegy és úgy lesz meny (menyasszony).

aztán, hogy ezek a szavak hogyan keletkeztek az ősiségben azt a franc se tudja. lehet, hogy úgy van ahogyan az akadémia mondja. ők azt mondják, hogy ez népi etimológia. és nem tudomány. rendben van. de a mi a bizonyság arra, hogy ez ügyben nekik van igazuk. nincs se biológiai kapcsolat. se fölrajzi. a finn-permi népek egy másik éghajlati övben éltek. és vélhetően a nagy hidegek elől északról délre menekülve télen találkoztak az őeurázsiai indoszkítákkal, szittya ősmagyarokkal és kelet-nyugati irányban vándorló lovas nomád törzsekkel. tehát vélhetően volt időleges kapcsolat. a magyarok a finnekkel és (néhány kisebb néptől eltekintve) csak is a finnekkel beszéltek egy közös ősnyelvet. ennek nincs se írott nyoma (se a finneknél, se a magyar hagyományban), se tárgyi emlékei. kapcsolat van. de közös kizárólagos ősiségnek nyoma nincs. és genetika azt mondja, hogy a finnek szinte a legtávolabb állnak a magyaroktól. baromságokon kell vitázni. és azért kellenek orbánék, hogy ezt a magyarellenes társaságot szétverjék. senki se gondolja, hogy németh szilárd és mészáros lőrinc hozza el a polgári fejlődést magyarországon. ők azért lettek megválasztva, hogy a filoszemita bölcseletet szétverjék. kiegyezéspárti vagyok eredendően. de ha mindkét tábor harcolni akar, akkor dűlőre kellene vinni ezt a dolgot. mert csak úgy lehet értelmes közélet hogy legalább időlegesen véget ér ez a vallásháború.

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2017.08.12. 19:48:51

@444: A magyar nyelvvel kapcsolatos írásaid arról tanúskodnak, nagyon sokat tudsz a nyelvekről, ezért ezeket jó olvasni.

A kistérségekkel kapcsolatos meglátásaid már homályosak. A többit (a zagyvaságokat) csak azért írod, senki se jöhessen rá kicsoda vagy.

2017.08.12. 20:02:37

@Bánegressy:
nem a nyelvet sajátította el hanem a pénzrendszert. a hatalmi szempontból kulcs ágazatokat foglalta el egy csoportosulás. ha a németek feladják a nemzeti kereszténységet és nem vegyesvállalatokat akarnak, hanem külső elnyomatást, akkor hidegháború lesz. a ha visegrádi országok összezárnak, akkor azért. ha nem, akkor azért. idén ősszel lesznek a szövetségi választások bécsben és berlinben. és az majd elválik, hogy új kormányok milyen külpolitikát folytatnak. soros alex átvette ngo-k irányítását. azoknak végük van. haraszti miklós és ungvári rudolf még verhetik a seggüket badacsonyban. tgm még cikkeket fog írni a hvg-ben. de ennek a baloldali liberálisnak mondott politikai közösségnek vége van. hacsak nem állnak elő valamilyen új elképzeléssel. ez nem a fasizmus, hanem a demokrácia. ők nem kellenek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 20:11:35

@444:

"kiegyezéspárti vagyok eredendően."

Helyesen: kiegyezésnek tekintenéd azt, ha rá tudnád kényszeríteni az emberekre a népnemzetiszocializmust. Amiben te és a hozzád hasonló "reálértelmiségiek" pofoznák a népeket az általad megálmodott rendbe. Érpataki Modell meg ilyesmi.

"ez nem a fasizmus, hanem a demokrácia."

Az illiberális többségi demokrácia fasizmus. Te is a korporatív államról fantáziálgatsz; csak az olasz fasizmus modernizáló, futurisztikus víziója helyett te vagy három évtizedet visszalépnél a technológiában: vissza akarnád hozni a késői Kádár-kor termékeit a gazdaságszervezésével együtt.

ricardo 2017.08.12. 20:14:50

@444: (Jaj, ökörködöm! Kis karikatúrája az olyan etimologizáló filozofálásnak, amit pl. Derrida művelt.)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.12. 20:23:03

@444:

"ha a németek feladják a nemzeti kereszténységet és nem vegyesvállalatokat akarnak, hanem külső elnyomatást, akkor hidegháború lesz."

Ahhoz először meg kell szabadulni az Orbán-rezsimtől: az ugyanis az adófizetők tízmilliárdjaival támogatja a "külső elnyomatást". Ahelyett, hogy a 80-as évek technológiájába fektetne be.

2017.08.13. 07:03:41

A "reakciós" jobboldalnak szüksége van a legszélsőségesebb progresszivizmusra - szintúgy a progresszivizmusnak is szüksége van a "reakciós" jobboldalra.

2017.08.13. 10:37:20

@neoteny:
van mondjuk a magyar-ukrán-román határ menti térség. kárpátalja és a partium. a többség mély szegénységben. a periféria perifériája.
www.inco.hu/inco6/valos/images/images1.jpg
ezek az emberek a legjobb esetben is a 80-as évek technológiai fejlettségi szintjén tudnak belépni mikroelektronikába.

jelenleg (és nem csak jelenleg 25, de inkább 125 éve) a magyar közéletben egy értelmetlen ideológiai vitát kell vívni. te azt mondod, hogy az feltétlen rossz, hogy ebben a térségben minimális állami szerepvállalással létrejön egy hirdatástechnikai kisszövetkezet a 80-es évek technológiai fejlettségi szintjén. mert közösségileg ezen a szinten tudunk belépni. erre azt mondod, hogy ez a másik probléma. miért kellene kollektíven hozzájárulni az előző generációs technológia fejlesztéséhez. éppen most, amikor beköszönt az új űrkorszak. és ellon musk marsutazást tervez. miért kellene ilyen nindentdo játékokat gyártani.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Gameboy_Innen_IMG_0177.jpg
azért, mert túrricseiek momentán legfeljebb ezt képesek legyártani. aztán lehet mondani, hogy ez szép. pénzeljük ezt. és aztán megvenni ki fogja. az óvodákban játszanak logikai játékokat. még azt is az állam? na ne. ez egy újabb kommunista kísérlet és a fasizmus kísértete. mert az egész arra épül, hogy a jól teljesítőktől rabolnak. nagyjából ez az ortodox liberális alapvetés. és erre a válaszom az, hogy rendben. jogos. ne legyen hozzá kötelező kapcsolódni. de akkor legyen megkülönböztetve ez a két vallás. ez a szerinted fasisztoid nemzeti kereszténység. mert ugye ebből tényleg nemzeti korporációk jönnének létre. félállami national instruments. a híradástechnikai kisszövetkezet értékesíteni új fejlesztésű kézi konzolokat az áfész üzletekben. és a videton tv computer új modellje megjelenik a centrum áruházban. és erre joggal mondhatja valaki. kösz nem. inkább consumer electronics show és las vegas. rendben van. a termelés oldaláról lépjünk be a lehető legmagasabb technológiai fejlettségi szinten. mert most az van, hogy megvesszük a vizes vébé megnyitójára a technikát. és 1 milliárd forintért adják kölcsön. és még 4 milliárdért az experince tánegyüttes huszárai odaverték csizmát és a lányokkal eltáncolták a kék duna keringőt. vendéggül láttuk a világot. fényes győzelmeket arattunk. na da ha magyar brg (budapesti rádiótechnikai gyár, ami indulásként nem olyan erős, mint a berkley research group) és a tungsram tervezte volna a fényjátékot. akkor nem olyan nagyon szép. ha bme schönherz kollégium tervezi, akkor ilyesmi
www.youtube.com/watch?v=S957BkXTbcw
na de ha ezt tudjuk, akkor ezt adjuk el a világnak. úgy, hogy az expedidence tánceggyütes huszárjai jól odaverik a csizmát és a lányokkal eltáncolják a kék duna keringőt. mert a termelői oldalról ezt tudja magyarország. aztán ha magasabb szintet is meg tudunk ugrani, akkor ugorjuk meg.

de ehhez előzetesen szét kell verni az ortodox liberálisokat. hiszen ez az egész ütközik az elvekkel. és ehhez kellenek a "cigányok". orsós likud viktor megszervezte a zsidó "jobboldalt" a hívő izraelitákból (akik sémiták) és az elvtelenek zsidókból (akik valójában a balkánról cigányok). sanyi etnicista elmélete. ez politikailag nem korrekt. ezt nem lehet se igazolni, se cáfolni. mert szembe megy az ortodox liberális alkotmányossággal és a jogállammal. rendben.

én eredendően kiegyezés párti vagyok. ha egyik tábor se akar egyezséget, akkor harcoljanak. ez esetben viszont döntsük. ahogyan mindenhol a civilizált világban. többségi alapon. ez a demokrácia és nem a fasizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.13. 10:52:41

@444:

"te azt mondod, hogy az feltétlen rossz, hogy ebben a térségben minimális állami szerepvállalással létrejön egy hirdatástechnikai kisszövetkezet a 80-es évek technológiai fejlettségi szintjén."

Valóban: mert az az erőforrások pazarlása. A fogyasztók nem a 80-as évek technológiai fejlettségi szintjére vágynak: legalább is nem hajlandóak annyit fizetni azért, hogy abból egy híradástechnikai kisszövetkezet megéljen. Az csak a te fantáziálgatásod, hogy az emberek Szokol rádión akarják hallgatni a "Jó ebédhez szól a nóta"-t, miközben a 3,60-as kenyeret majszolják a császárszalonnával amit az ÁFÉSZben megvettek, majd leöblítik csatos Bambival és elszívva egy Szimfóniát, visszamennek GMK-ban maszekolni a félállami kisszövetkezetükbe.

"na de ha ezt tudjuk, akkor ezt adjuk el a világnak."

Csak épp' a világ nem veszi meg, vagy ha igen, akkor kevesebbért, mint amennyibe az egész került. Tudod, ahogy az ősi magyar szólás tartja: többe kerül a leves mint a hús.

"én eredendően kiegyezés párti vagyok."

Ez csak egy blöff a részedről: kiegyezésnek azt tekintenéd, ha rá tudnád kényszeríteni az emberekre a népnemzetiszocializmust. Amiben te és a hozzád hasonló "reálértelmiségiek" pofoznák a népeket az általad megálmodott rendbe. Érpataki Modell meg ilyesmi.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.13. 10:55:07

@444:

"ahogyan mindenhol a civilizált világban. többségi alapon. ez a demokrácia és nem a fasizmus."

Az illiberális többségi demokrácia fasizmus. Te is a korporatív államról fantáziálgatsz; csak az olasz fasizmus modernizáló, futurisztikus víziója helyett te vagy három évtizedet visszalépnél a technológiában: vissza akarnád hozni a késői Kádár-kor termékeit a gazdaságszervezésével együtt.

2017.08.13. 12:53:22

@digipenna:
nézd, a bölcslelet legalább fele részben hit. tehát az, hogy a magyarban az elemi mozgásformák hangutánzó szavak az vagy igaz, vagy nem igaz. de azért mondjuk a magyarok döntő többsége úgy érzi. és egyesek nem. és ők lehet, hogy tényleg azért, mert nem magyarok. mondjuk elemi közelítéssel van egy ABCD többségi és DCBA összetételű kisebbségi populáció. és az egyik a másik szempontjából egy ellenkultúra.

mondjuk egy magyar úgy érzi, hogy a hoz szónak azért valami köze a -hoz, -hez raghoz. és mondjuk a húz ehhez kapcsolódik és hangutánzó vagy hangfestő szó. szerintem a többség nagyjából ezt gondolja, vagy ezt fogadja el. na de az akadémia szerint ez nem így van. sőt ez teljesen tudománytalan népi etimológia.

az akdémia szerint a húz szó a vogul kåt szóból ered. jelentése: szakít, ránt. és az osztják kŏpi̮tə pedig azt jelenti, hogy feldarabol. és a szó belseji p spirantizálódott, majd vokalizálódot. és így lett húz. ezt most hogy döntsük el.

a csúszik esetén elfogadják, hogy hangutánzó-hangfestő szó. de a húz esetén nem. szerintem még a forr is hangutánzó. és még talán a fagy és az olvad is. az el-vé valami olyasmit sugall, hogy valami elválik. de értem persze, hogy ez vitatható. és az is, hogy az elemi mozgásformák a magyarban hangutánzó-hangfestő szavak. mert mi van ha tényleg úgy van ahogyan az akadémia mondja, hogy a magyarok sose húztak semmit se. vagy nem volt rá szavuk. aztán egyszer találkoztak az osztjákokkal. tartósan együtt nem éltek velük. eltér éghajlati öv és a genetikai távolságok is elég nagyon. de találkoztak. nyilván volt kapcsolat, amikor ezek a népek a nagy hidegek elől délebbre vándoroltak. szóval a magyar törzsek láttak egy osztják csapatot. akik feldaraboltak valamit. és azt mondták kŏpi̮tə. ezt a szót átvették. és ezek után a szó belsejei p spiralizálódott majd vokalizólódott. és így lett a húz. lehet? miért ne lehetne. a szabad bölcselet olyan, hogy bármekkora baromságot lehet mondani. szándékosan írok sületlenségeket is. azért, mert ha nincs mód kiegyezésre, akkor csak zsigeri indulatokat gerjesztve válhat világossá, hogy kik melyik oldalon állnak. na most persze ez nem túl jó megoldás. na de még mindig jobb, mint amit ellentábor kínál. az a teljes önfeladás. de ezek vallási kérdések.

befolyásolják az oktatást. elemi mozgásformákat hangutánzó-hangfestő szavakként tanítják az óvodában. szavakat a gyerekek megtanulják leírni. és utána ezeket el lehet játszani és számolni vele. na de ehhez kell az, hogy a tanító, a tornatanár, a fizika tanár, a művésztanár és a nyelvtanár előzetesen egyeztesse a tanrendet. és ebből nyilván nem az a pedagógiai iskola lesz, amelyik azt mondja, hogy a magyar nem őriz semmiféle ősműveltséget. vegyék tudomásul. rendben van. ez legyen a "liberális" "zsidó" iskola. a zsidó kultúrához sincs köze. meg ez a politikai csoportosulás annyira nem is liberális. legyen ez. és legyen nemzeti keresztény közoktatás. aztán persze ebbe nem kell a végletekig szerelmesnek lenni. mert a szakképzés keretei között idegen szavakat és esetenként egy formális, aximotatikus nyelven, nyelvezeten való gondolkodást kellene elsajítatni. de az alapnyelv ez esetben sem az angol vagy a német, hanem a matek.

2017.08.13. 13:42:44

@neoteny:
ha az közjogot nekem kellene megalkotni, akkor a magyar államiság nem olyan lenne, mint a jelenleg. de sólyom lászló, tölgyessy péter és társaik (például tgm) ültek a hatalomban. és ők ezt a rendszert vezették le a "láthatatlan alkotmányból". és orbán ebben szerzett alkotmányos többséget. és lényegében csak a személyzeti politikával élt vissza. a saját embereit ültette be mindenhová. és az ellenfeleit kirakhatta, mivel lényegében senkivel sem kellett erről tárgyalnia. (na jó a kereszténydemokratákkal. de ők leginkább csak névlegesen léteznek a közéletben. azért, hogy orbán a papság nagyobb részét maga mögött tudhassa.) szóval orbán visszaélt a rendszerrel. és rendben van. még azt is elfogadom, hogy a rendszerváltás idején ezt kutyafuttában kellett megalkotni. túl sok demokratikus tapasztalat sem volt. olyan nagyon nem volt mire hagyatkozni, mint a nyugatra. és úgy egyébként se nagyon lehetett volna mást csinálni, mint privatizálni, stb. tehát nem azt mondom, hogy az összes rendszerváltóra feltétlen húzzuk rá a vizes lepedőt. hanem azt, hogy akkor változtatni kellene a közjogon.

és kérdés, hogy milyen irányban. az egyik válasz az, hogy az egyéni képviseleti rendszerre nincs szükség. ezt támogatja az ellenzék (beleértve a szélsőjobboldali médiaértelmiséget is) hanem arányos listás képviseleten alapuljon a parlamentarizmus. ahogyan mondjuk a németalföldön. hollandia elég szabad. ha az ott bevált, akkor miért ne válhatna be ugyanez magyarországon. rendben van.

de a brit és a francia alsóház egyéni képviseleten alapul. az államiság egy térség feletti időleges joggyakorlás. nagyfokú önkormányzatiság alakítsák ki azt az anarchistát elképzelnek. lehessen az utcán szarni. a férfiak pávatollal a fenekükben vonuljanak. nekem úgy tűnik, hogy ez szodoma és gomorra lenne. most az van, pávatollal lehessen vonulni. a progresszió. na jó, de ez esetben darutollal is lehessen. na de az meg a retrográd fasizmus. szóval úgy tűnik, hogy mindkét tábor a 20. századot akarja újrajátszani. de miért ne lehetne azt gondolni, hogy a trianon nem lezárt ügy. a mol stadiont épít dunaszerdahelyen. én egyszer dolgoztam szlovákokkal. és szinte mind normális volt. kivéve a főnököt, aki nagyon utálta a magyarokat. és neki mondtam, hogy miért ne érné meg nekik a csallóközt átadni. és a pozsonyi parlament sokkal nemzetibb lenne. úgy, hogy bős különmegállapodás tárgya. erre azt mondta, hogy de így szlovákia kisebb lenne. erre azt mondtam, hogy ha komárom-komarno szabad város. és révkomáromi hajógyár lehetne vegyesvállalat. nógrád-novo hrad lehetne egy megye. vagy akár abaúj-abov. vagy zemplén-zemplín. és onnan nézve tűnhetne úgy, hogy szlovákia még nagyobb. csak persze vegyes zónákban kisebbségbe kerülnének szlovákok ahogyan maradnának kisebbségben magyarok is. így lehet nagy-cseh-morva-szlovákia. és nagy-magyarország. vannak közös részek. és ha ilyenformán kapcsolódnak a magyarokhoz, akkor nem kell alárendelődni a prágának. a tátra teherautó mögött mátra lehet a pótkocsi. és ebből kivehetik a részüket. és ez valamennyire meggyőzte. ezt az ortodox liberálisok nem fogadják el. mondván, hogy ezt így nem lehet. de évszázodokon át így volt. a magyar és a cseh király közös volt. ebbe nem akarnak beszállni a németek, hanem a térség ellen fordulnak, akkor innen gratulálok martin schulznak, timmermansnak, verhofstadtnak és a többi szarfaszúnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.08.13. 14:28:40

@444:

"ha az közjogot nekem kellene megalkotni"

Mindenki szerencséjére nem neked kell; te képtelen vagy másra, mint a kényszeres blöffölésre.

DrGehaeuse 2017.08.13. 20:51:51

@Khonsu: Nagyjából!
Annyit tennék hozzá, hogy orv-bán megértette a hazai hatalmi "elit" (mostani nevén NERit) természetét (a 89 előtti kádárista "régi újgzdagok" és a 89 utáni privatizőr és olajmaffiózó "újabb újgazdagok" kiegyezésével létrejött álelit) és pillanatnyilag mindenki másnál jobban képes kielégíteni összes igényeit és védeni érdekeiket. Ez a fő oka orv-bán leválthatatlansgának és nem az ellenzék bénasága (az csak bónusz a fityisznek).

DrGehaeuse 2017.08.13. 20:55:48

@Khonsu: És éppen ezért nincs szüksége tudományosan megtámogatott szellemi háttérre sem.

DrGehaeuse 2017.08.13. 21:00:33

@Khonsu: + ne becsüljük alul az egzisztenciális bizonytalanságból fakadó "fortélyos félelem" igazgató hatását sem.

DrGehaeuse 2017.08.13. 21:10:12

A hivatásos forradalmárok és a hivatásos reakciósok harca lejárt lemez (szerintem még színjáték is, cirkusz a népnek). Orv-bán elég dörzsölt ahhoz hogy ne menjen bele ebbe az útcába. Az ott zajló iszapbírkózáshoz ő és csapata kevés és gyenge. Semmi szüksége egy eleve kudarcos küzdelemre, nem lenne jó senkinek, a NER urainak végképp nem fűződik semmi érdeke a részvételhez.

2017.08.15. 16:42:56

Make middle age great again! (fidesz)
süti beállítások módosítása