1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.12.20. 09:46 HaFr

Európa védtelen Putyinnal szemben

A berlini merénylet az oroszok és a kontinens autokratikus lator kormányzatainak érdekében állt -- hogy  a KGB szervezte-e be a muszlimot, aki elkövette, és a KGB lőtte/lövette-e le a saját ankarai nagykövetüket a terelés és a "terrorizmus" elleni háború kiszélesítésének megalapozására, az elég plauzibilis, noha -- még sokáig -- nem lesz bizonyítható. És hát lehet, hogy nem így történt -- adja az Isten! Adja az Isten, hogy "csak" iszlamista merénylet legyen a tegnapi.

Az előző forgatókönyv mindenesetre úgy folytatódna, hogy a Merkel elleni koncentrált orosz támadások, a német választások manipulálása evidenciává válik a nyugati titkosszolgálatoknak is, talán (közvetett) bizonyítékok is alá fogják támasztani ezt -- de mégsem tehetnek semmit. Az Egyesült Államok politikai átrendeződése védtelenül hagyta Európát egy nukleáris hatalom terrorista, cyber, sőt adott esetben a Baltikum-elleni hagyományos fegyverekkel vívott háborúja esetére. A feszültség tervszerű eszkalációjában nem lesz olyan pillanat, amikor Európa egységesen és elrettentő hatással tudna beavatkozni, amíg Putyin sorban ássa alá és "szedi le" a nyugati centrista kormányzatokat. A NATO nem fogja vállalni a kockázatot, nem is lesz hozzá politikai egység. Az EU-nak nincs más választása, mint dermedten figyelni, gyakorlatilag belenyugodva egy új "Jalta" foganatosításába. Az oroszoknak nem céljuk az európai háború, de céljuk a befolyásuk jelentős, visszafordíthatatlan növelése, ennek érdekében az európai destabilizáció további erősítése, majd egy új alapokon nyugvó status quo kialakítása.

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2512059547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2016.12.20. 13:41:35

@padlogaz: Önmagában az elárasztás nem ér sokat. Lehet itt akár 10 millió új muszlim, ha nincs velük semmi baj, akkor indulat sem lesz akkora velük szemben, és marad a mostani politikai elit. De ha a jövevények bajt okoznak, akkor a társadalom már egymilliót sem visel el, és a politikai elit attól fog megbukni. Az EU destabilizálását pedig ez hozza el.

Tehát kellettek a menekültek, és kellenek a terrorcselekmények, így működőképes a terv.

Khonsu 2016.12.20. 13:46:46

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Oroszországban arányaiban több a muszlim, mint az EU-ban.

Az EU megegyezett Törökországgal, senki sem vágyik több migránsra. Megvárták, míg összejön a tervezett létszám, aztán zárták az utat.

Olyan probléma miatt aggódunk, ami minket közvetlenül nem érint (nem vagyunk célország). Cserébe eltereli a figyelmünket a valós gondjainkról.

Bónusz: A ballibeknek gyakorlatilag vége, egy ideje már a valósággal és a józan ésszel álltok harcban.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 13:49:12

@nevetőharmadik:

És az nem lehet, hogy az
- aki nyíltan kampányol az EU muszlimokkal való elárazstása mellett, és
- aki nyíltan kampányol a hitelből történő betelepítési programjuk mellett,

..

Szóval nem lehet hogy Soros Gyuri és szervezeteinek az érdeke hogy destabilizálódjon az EU ?

Tekintve hogy már
- a muszlimok nélkül is sikerült napokra destabilizálnia Soroséknak az EU 1-2 országát, valamint
- ha megnézzük az illegális bevándorlókkal kapcsoltaos kijelentéseiket
- a kiszivárgott levelezésben a Clinton féle éra törekvéseit
- az EU-ban nyilvántartott Soros számára megbízhatónak titulált képviselőket, politikusokat,
- a törekvéseket a politikai befolyás szerzésére, a közösségi médiában,

...

Szóval nem lehet hogy az EZ destabilizációjában némi szerepe a már kiderült, és nyilvánvaló tényeknek is van Soros Gyuriék kapcsán ?

Khonsu 2016.12.20. 13:59:32

@komisz_kölök:

Azért, mert az EU egy túlbürokratizált tehetetlen csődtömeg, amit mindenki lát, de nem hagyják továbblépni, mert ha összeszedné magát, akkor nem lehet olyan könnyen hülyére venni és kihasználni.

nevetőharmadik 2016.12.20. 14:03:48

@Ballib cenzúrázók réme 18: Ez azt feltételezi, hogy Sorosnak az EU bomlasztása a célja, de ő maga pont, hogy ennek ellenkezőjét szorgalamazza, valamint az sem látszik, hogy ő személyesen mennyivel lenne előrébb egy bomlasztott EU-val, mint egy egységes erőssel. Mert az, hogy Soros a kinevezett sátán tifelétek, az még nem indok.

komisz_kölök 2016.12.20. 14:06:22

@Khonsu: mondjuk a kerdesek jo resze a nemet kormanyra vonatkozott. Azt sem hagyjak külsö erök tovabblepni, es összeszedni magat?

Amugy szerintem az EUban nagyajbol az van, amit a nemetek akarnak. Ha szepen, finoman, es ugy csinaljak, hogy a nepek erezzek az EU elönyeit, meg hogy beleszolhatnak, barmilyen szoros szövetseget csinalhatnanak belöle. Nyilvan nem lehet par ev alatt lezavarni egy Europai Egyesült Allamok felepiteset. Kicsit több türelem kene hozza. Ja, meg a nemzetallamok felvegyitese mindenfele bevandorloval.

nevetőharmadik 2016.12.20. 14:08:51

@Khonsu: Azért nézd meg, milyen érdekes lesz, amikor kiderül, hogy Gülen volt a támadás mögött, és a ruszkik elkezdik követelni Amerikától a kiadatását :)

(Bár inkább arra számítok, hogy Putyin egy darabig nem fogja piszkálni az amcsikat, mert a jelek szerint Trump figyelme Kínára terelődik, el az orosz érdekszféráról. Hülye lenne megrángatni Trump bajszát, jobb így.)

Zb74 2016.12.20. 14:11:54

"hogy a KGB szervezte-e be a muszlimot, aki elkövette, és a KGB lőtte/lövette-e le a saját ankarai nagykövetüket a terelés és a "terrorizmus" elleni háború kiszélesítésének megalapozására, az elég plauzibilis"

Nem annyira plauzibilis, ha figyelembe vesszük, hogy 25 évvel ezelőtt megszűnt.

new_boy_on_the_block 2016.12.20. 14:12:14

Sok volt a kox, barátom? Kevés betegebb írást találtam ma a témában.

nevetőharmadik 2016.12.20. 14:20:08

@Zb74: Mármint a neve. Vagy komolyan azt gondolod, hogy a szervezeti/személyzeti folytonosság nem maradt meg?

padlogaz 2016.12.20. 14:21:36

@Ballib cenzúrázók réme 18: @nevetőharmadik:

elfogadom, amit irtatok, ebben tényleg lehet logika.

stim 2016.12.20. 14:29:21

azért én érdeklődöm aziránt, hogy azok a civil servezetek amik segítették az illegális bevándorlókat a határsértésben és aktív szerepet játszottak abban, hogy emberek illegálisan jutottak be Európába milyen büntetőjogi következményekkel felelhetnek halált okozó terrorcselekmények miatt. Aminek az előkészítésében ezáltal szerepet vállaltak. Ne vicceljünk már, emberek haltak meg. Ez nem egy ideológiai vita, vér folyik.

Ha ezért egy vezető nem felel akkor az EU-ban az állampolgároknak olyan vezetőik vannak akik nem garantálják a biztonságukat?

Khonsu 2016.12.20. 14:37:36

@komisz_kölök:

A németek minden bizonnyal gazdasági hasznot remélnek a migránsokból. Ami még be is jöhet, de a lakosságnak nyilván nehéz beadni. Terrortámadások mellett még nehezebb. Majd kiderül, jó vagy rossz döntés volt hosszútávon.

Az EUban nyilván a németeknek van legnagyobb súlya a gazdaságuk ereje miatt.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 14:41:52

@nevetőharmadik:

" Ez azt feltételezi, hogy Sorosnak az EU bomlasztása a célja, de ő maga pont, hogy ennek ellenkezőjét szorgalamazza, "

Már boccs, de Soros speciel a több milliárd muszlim EU-ba telepítését szorgalmazza, és azt, hogy az itt lakók hitelből fedezzék az eltartásukat integrációjukat.

Tekintve hogy ez egyenértékű törekvés a Nemzetállamok felbomlásával, és eladósításával, valamint párhuzamos társadalmak, kultúrák létrehozásával, ez maga a DESTABILIZÁCIÓ-ja az EU-nak.

nevetőharmadik 2016.12.20. 14:42:50

@stim: Olyan civil szervezetek, amelyek az illegális határátlépést segítették, nincsenek. Olyanok vannak, akik emberibb körülményeket igyekeztek teremteni azoknak, akik már itt voltak. Enni-inni adni még egy gyilkosnak sem bűn, pláne büntetőjogi következményről nem lehet beszélni. De persze nyugodtan jelents fel bárkit, akit kedved tart terrorcselekményben való bűnrészességért - azt majd látjuk, kiröhög-e a bíró.

At pedig te is nagyon jól tudod, hogy senkinek a biztonságát nem lehet garantálni (még egy orosz nagykövetét sem).

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 14:43:47

@Khonsu:

Kísérletezenek csak Frau Merkelék amennyit akarnak a muszlimokkal, és a rájuk fordított összegekkel.

magyaridok.hu/kulfold/19-milliard-eurot-koltenenek-nemetek-jovore-migransokra-815095/
Németországban a szövetségi kormány jövőre 19 milliárd eurót fordítana a menekültügyre a költségvetés szerdán elfogadott tervezete szerint.
------

De minket hagyjanak ki ebből !
NINCS KVÓTA !

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 14:45:30

@nevetőharmadik:

Márpedig azok, akik a kerítés megépítése ellen kampányoltak, azok egytől egyig az illegális, papírok nélküli, határátlépést támogatták.
Azt támogatták hogy a Keleti pályaudvar koszfészek legyen, és azonosíthatatlan migránsok gyűjtőhelye legyen.

Khonsu 2016.12.20. 14:46:41

@nevetőharmadik:

Erre nem is gondoltam, de simán megtörténhet :)

Putyin óriásit nyert Trump-al. Lefoglalja Kínát, így az később fordulhat Szibéria felé.

Jakab.gipsz 2016.12.20. 14:48:39

HaFr és a polgári konzervatívok!

Kínlódjatok még egy kicsit, olyan jó látni, mert csak kiüresedett sztereotípiákkal vagytok képesek gondolkodni, dolgozni, csak ennyi a bajotok "lebutított libsi barmok".

Mint ahogyan azt már többször elmondtam, a paradoxonok és a tautológiai állítások, koránt sem ártalmatlan dolgok, olyanok, mint amikor a lemezjátszón megakad a tű, mindig ugyan azt a rövid dallamot játssza.Tehát csak egy technikai kérdésről van szó, aminek semmi köze sincs a hagyományosan meg szokott politikai diskurzusokhoz így a bal-jobb oldali megosztáshoz, sem.
Hasonló a helyzet jelen esetünkben is, amikor a K.Popper-Soros féle nyitott társadalom, mint fantazmagória szorgalmazása folyik, a migrációs kérdés túl dimenzionálásával.
Csakhogy Soros tökéletesen tisztába van azzal a ténnyel, hogy a "Nyitott társadalom és ellenségei" egy tudománytalan fércmű, csak a propaganda és a kilóra megvett szakértő politológusok képesek életbe tartani. Tehát más egy újabb kultúra filozófiát kell felmutatni a tudomány számára.
Az óbégatást a jajveszékelést tessenek abban hagyni, azzal nem sokra megyünk. Jaj mi lesz akkor ha jön Putyin, semmi sem lesz, mert esze ágába sincs kínlódni a legyőzöttekkel. Mindig is a szomszéd nép volt az orosz úgy hiányzik Putyinak Európa mint púp a hátára.
És most tegyük félre gondolatban a jól ismert izmusokat, mink marad egy görög filozófiára alapozott keresztény identitás, amely viszont permanens stressz helyzetben van tartva, ezért nincs időnk önmagunk létezésének értelmén elgondolkodni. Továbbá azért sem mert, a metafizikai állítják a zsidó-filozófusok értelmetlen és helyette kiagyaltak minden féle marhaságot.
Itt tartunk most egy teológiai-filozófiai háború kellős közepén, teljesen tanácstalanul.
Szóval, kínlódjatok még egy kicsit. Nekem már nincs kedven (hi-hi-zni).

komisz_kölök 2016.12.20. 14:51:22

@Khonsu: pont ez nem äll össze. Ha gazdasagi hasznot akarok, akkor miert nem kepzett munkaeröt hozok be? Es miert akarom öket tovabbosztani a többi EUs ällam fele?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 14:51:45

@nevetőharmadik:
Szerinted hányan fognak még jönni a következő 50 évben ?

index.hu/gazdasag/2015/11/18/klimavaltozas_terror_sziria/
A klímaváltozás és a terrorizmus erősödése között direkt kapcsolat van.

stim 2016.12.20. 14:52:01

@nevetőharmadik: mindenki számoljon el a lelkiismeretével, hogy kit-mit támogat. Hogy a cselekedeti hasznára vannak-e annak a közösségnek amiben él és barátai, rokonai, ismerősei és önmaga biztonságára.

Laikus Érdeklődő 2016.12.20. 14:53:26

@Khonsu: "Majd kiderül, jó vagy rossz döntés volt hosszútávon."
Azt viszont már most is lehet tudni, hogy nem demokratikus döntés volt. (Hiszen te is elismered, hogy először döntöttek, majd utána próbálják a döntésüket "beadni" a Zembereknek.)

nevetőharmadik 2016.12.20. 14:56:54

@stim: Ezt támogatom, erre mindenkinek szüksége lenne. Ám azt aligha várhatod el, hogy az illetők önként börtönbe vonuljanak (és oda beengedjék őket bemondásra), szóval lehet, mégiscsak jobb, ha feljelentést teszel.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 14:59:53

@Laikus Érdeklődő:

Marhaság.
Az illegális bevándorlók bejutásának megekadályozása törvényi kötelességünk volt.
A kerítés építése pedig ezt a célt szolgálta.

De azért megkérdem.
Tudsz más módszert arra, hogy a teljes határszélességben az azonsoító irataitól megszabadult, napi több tízezres számban az országba érkező illegálsi muszlim határátlépőket megfékezd, mint a kerítés építése ?

nevetőharmadik 2016.12.20. 15:00:19

@Ballib cenzúrázók réme 18: Nem tudom, szerinted hány milliárd muszlim fog jönni?

stim 2016.12.20. 15:01:21

@nevetőharmadik: biztos vannak olyan szervezetek akik kellő jogi ismeretekkel rendelkeznek ahhoz, hogy utánajárjanak a jogi lehetőségnek. A határsértés támogatása a terrorcselekmények segítése.

nevetőharmadik 2016.12.20. 15:02:43

@stim: Igen, és melyik civil szervezet hozta át őket a határon?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 15:07:50

@nevetőharmadik:
2010 és 2015 között 13 millió muszlim érkezett az EU-ba.

2015 óta évente érkezik 5-10 millió, és a számuk folyamatosan nő.

Ideje megállítani őket, tekintve hogy hozadéka az érkezésüknek sehol nincs, hátránya meg mindenhol, minnél hamarabb !

Khonsu 2016.12.20. 15:10:06

@komisz_kölök:

Ez nekem sem áll össze. Lehet, hogy úgy gondolták, hogy egyszerűbb és olcsóbb beengedni azokat, akik amúgy is tömegével érkeznek és majd kiképezni, mint 1-2 millió képzett munkaerőt összevadászni a világban. Kelet-Európa kiesik, mert innen már a többsége ott van aki menni akart, ha Európán kívülről hoznak, akkor pedig már majdnem ugyanott vannak, mint a migránsokkal. A szétosztást még így sem értem, talán így akarták lepasszolni a felesleget.

tamas11 2016.12.20. 15:13:29

@Faszerkezet:
Pontosan!
Szerintem is ez az érvényes logika.

...
" Most Putyin rászáll a Törökökre. A törökök sírnak majd emiatt az eu-ba... De lássuk be, mégiscsak a törökök lötték le a ruszki vadászgépet, és lőtték le a nagykövetet. ... Mivel a törökök majd a nagy eu-ba széttárt kezekre fognak találni, így előveszik a menekültügyet ismét, hogyha nem csinálunk valamit az öreg Putyinnal, akkor szélnekengedi a nála tanyázó cirka 4 millió menekültet.

Nah az eu nyugati vezetőinek úgy kellene ez, mint üveges tóthnak a hanyattesés.
És hopp. Így lesz feloldva mindennemü embargó az oroszok ellen."
--
Szerintem is kulcskérdés az embargó, azaz Putyin önelfogadtatásának és az EU meggyengítésének ügye, amihez elég kézenfekvő út vezet: háborúk nélkül, ráengedni Európára a vándorlókat. A török konfliktus erre alkalmas.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 15:16:48

@Khonsu:

A terv egyenlőre nem működik:

888.hu/article-otven-migranst-sikerult-eddig-munkaba-allitani-a-2-milliobol-nemetorszagban
Ötven migránst sikerült eddig munkába állítani a 2 millióból Németországban.
...

index.hu/gazdasag/2016/09/14/a_nemet_topcegek_szerint_a_menekultek_nem_keszek_a_munkara/
A Reuters hírügynökség felmérést végzett 30 német nagyvállalat körében, és azt találta, hogy ezek mindössze 63 menedékkérőt foglalkoztatnak, holott több mint egymillióan érkeztek az országba tavaly.

Khonsu 2016.12.20. 15:19:38

@Ballib cenzúrázók réme 18:

A saját pénzükből tőlem annyit költenek rájuk amennyi jólesik. Kvótáról egyébként már szó sincs, de az amúgy is kivitelezhetetlen lett volna.

komisz_kölök 2016.12.20. 15:23:09

@Khonsu: szerintem igen hamar meglenne az adag mondjuk indiai vagy kinai fiatalokkal, ha mar ragaszkodnak a nem kereszteny hatterhez. Vagy orosz friss diplomasok, akik a fel labukat adnak e lehetösegert. (Jo, tudom az oroszok _sokkal_ veszelyesebbek, mint az arabok).

Raadasul a mult evi bejövök fele asszony (aki soha sem fog-), meg gyerek, aki husz ev mulva fog dolgozni. Pont mire a robotok elveszik a zemberek munkajat. Szoval nem is egy-ket miliot kene behozni par ev alatt, csak ennek a munkara foghato reszet, mondjuk fel milliot.

"Kelet-Európa kiesik, mert innen már a többsége ott van aki menni akart" ez sem igaz szerintem. Csomo ember nem megy, mert nem tud nyelvet, csak a nagy duma van, hogy de nagyon akarnek menni. Ha ugyanugy kapnanak mondjuk fel ev ellatast, meg ingyen nyelvtanfolyamot, szerinted hanyan indulnanak meg el?

"ha Európán kívülről hoznak, akkor pedig már majdnem ugyanott vannak, mint a migránsokkal" ezt meg gondolom viccnek szantad :)

Szoval nagyon nem kerek ez igy. Merkelmama meg nem szokott csak ugy viccböl csinalni semmit.

nevetőharmadik 2016.12.20. 15:23:36

@Ballib cenzúrázók réme 18: 2010 és 2015 között 2,5 millió illegális bevándorló érkezett Európába, ennek 70%-a 2015-ben.

Honnan vetted ezeket a barom számokat?

Hány milliárd muszlim fog még jönni? (Ez csak azért is fontos kérdés, mert jelenleg az egész világon összesen van másfél milliárd muszlim.)

Khonsu 2016.12.20. 15:24:15

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Ez nem meglepő, ha azt nézed, hogy nyelvtudás és hasznosítható képzettség (pl. pont nyelvtudás hiánya miatt) nélkül érkeztek. Kell még neki néhány év, mire kiderül a végeredmény. A bukás lehetősége benne van, de még nem biztos.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 15:26:08

@Khonsu:

Pontosabban legutóbb (5 napja) nem sikerült a kvótát az országokra erőltetni, többek között a Visegrádi négyek ellenállása miatt.
De még nem adták fel.

De a lényeg, hogy a ide ne jöjjön muszlim, csakmert Soros Gyuri azt tervezi, és a Civiljei plusszban mindent megtsznek ezért.

idokjelei.hu/2016/04/soros-azt-javasolja-hogy-az-eu-vegyen-fel-kolcsont-a-menekultek-finanszirozasara/
Soros azt javasolja, hogy az EU vegyen fel kölcsönt a menekültek finanszírozására

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.12.20. 15:32:36

@nevetőharmadik:

Fenti linkekben láthatod, hogy 1 év alatt cirka 2 millióan érkeztek csak Németországba.

A 2010 és 2015 közötti időszak becsléséd sokallod ?

Khonsu 2016.12.20. 15:34:54

@komisz_kölök:

A robotizáció miatt nem sok értelmét látom a behozataluknak, de a németeknek biztosan volt valami okuk rá.

""ha Európán kívülről hoznak, akkor pedig már majdnem ugyanott vannak, mint a migránsokkal" ezt meg gondolom viccnek szantad :)"

Kulturálisan idegen néptömegek, akiket ugyanúgy meg kell tanítani németül (nem világnyelv), és némi szakmai továbbképzés sem árt, mert az indiai vagy kínai munkás nem biztos, hogy kapásból tud a német berendezésekkel is dolgozni. Tehát majdnem ugyanott lennének.

Ráadásul a kínai és indiai bármikor odébb állhat, a menekültek mozgástere kisebb.

nevetőharmadik 2016.12.20. 15:37:42

@Ballib cenzúrázók réme 18: Igen, ugyanis ilyen túlzó becslésre semmi szükség, rendelkezésre állnak az összesített adatok.

en.wikipedia.org/wiki/European_migrant_crisis#Migrant_routes.2C_development.2C_and_responses_in_individual_countries

De hát ezt te is nagyon jól tudod, csak remélted, hogy pont most fogok ráunni az otromba csúsztatásaid leleplezésére :)

Khonsu 2016.12.20. 15:38:14

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Senki sem veszi már komolyan a kvótát. Döglött ló. Ha bevezetnék se működne, mert egy se akar ide jönni, le meg ugye nem kötözhetjük őket. Másnap visszamennének nyugatra. Ezen nem aggódom.

szemtanú 2016.12.20. 15:45:39

'"Kavarja ez, vagy nem kavarja?" Megint nagyon valószínűen hangzik, amit mond, tehát biztos, hogy hazudik.'

n3spr3ss0 2016.12.20. 16:00:14

@nevetőharmadik: Neki mindegy,nem ismeri a számokat,azt írja amit mondanak.

Laikus Érdeklődő 2016.12.20. 16:09:13

@Khonsu: Tehát elismered, hogy Németország, sőt Európa jövőjét visszafordíthatatlanul befolyásoló Willkommenskultur egy antidemokratikus döntés eredménye volt, de azért titokban reménykedsz, hogy az idő majd igazolja a döntés helyességét.
Szerintem ezt a demokráciaértelmezést nevezik liberális demokráciának.

dr kotász (törölt) 2016.12.20. 16:13:28

@maxval bircaman BircaHang szerk: Nem vagy te olyan meghatározó entitás, hogy ne csupán a saját nevedben beszélj. Sőt...

Khonsu 2016.12.20. 16:22:38

@Laikus Érdeklődő:

Elismerem, hogy abban az értelemben antidemokratikus volt, hogy nem kérdezték meg róla a zemberek véleményét, mint ahogy minden más döntés is antidemokratikus, ahol erre nem kerül sor. Szerintem ez a demokrácia lényegéből következik. Ez azonban nem jelenti, hogy minden antidemokratikus döntés egyben rossz is.

"de azért titokban reménykedsz, hogy az idő majd igazolja a döntés helyességét."

Európai lakosként így logikus. A józan észnek mondana ellent, ha azt akarnám, hogy bebukjon a terv és rossz legyen nekem. Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de reménykedem a sikerben.

ВUNКÓ 2016.12.20. 16:27:12

A rohadt libsik szervezték ezt.

Hidvégi Mihály 2016.12.20. 17:45:48

@Ballib cenzúrázók réme 18: Nem a ballib cenzúrázók réme vagy te, hanem az emberiség réme. Hiszed-e?

Ostoba kölyök vagy, írsz hülyeségeket, amit az Orbán-kölök a szádba ad. Mi lenne, ha gondolkodnál is? Bevadítottak, hogy ide migráncsok fognak érkezni, s fosol, mint egy bezabált birka. Uramég!

Hidvégi Mihály 2016.12.20. 17:49:41

@Laikus Érdeklődő:

"...Európa jövőjét visszafordíthatatlanul befolyásoló Willkommenskultur egy antidemokratikus döntés eredménye volt..."

Az volt, egy magát embernek valló politikus, Angela Merkel döntése volt, nem demokratikus döntés volt. S még így is százszor különb döntés volt, mint Orbán kerítésépítése, ami szintén nem demokratikus döntés volt, hanem, egy ostoba szájhős hasztalan pótcselekvése.

stim 2016.12.20. 18:11:02

@nevetőharmadik: az a Soros féle szervezet amelyik brossúrákat is nyomtatott, hogy hol ne adj ujjlenyomatot, amelyik tanácsot adott, hogy szórd el a papírjaidat, hogy ne lehessen azonosítani. Amelyik kitanít arra, hogy nem tarthatnak bezárva ezért a belépés elbírálása alatt le lehet lépni. Tettes továbbá tömegek illegális átlépésben minden olyan szervezet amelyik jogszabályokkal gyakorlatilag megszüntette a jogi akadályokat az illegális bevándorlók előtt. Az a szervezet amelyik megszüntette a határvédelmet, személy szerint azok akik erre szavaztak. Az a szervezet amelyik megtiltotta a menekültkérelem elbírálása alatt az azonosíthatatlan személyazonosságú bevándorlók zárva tartását. Ezek EU-s intézmények és civil alapítványok.

Hamár civil alapítványok. A civil alapítványok mögött nem a többség támogatása áll. Hanem lobbiérdek. Van egy civil szevezet amit viszont demokratikus körülmények között, hitelesen, ellenőrzött módon civil állampolgárok támogatnak a szavazataikkal. Úgy hívják, hogy kormány.

A kormányok legitimek mert demokratikus választásokon mérettetnek meg. Több ember igénye, szükséglete több szavazat. A kormány fel van hatalmazva arra, hogy garantálja az állampolgárok biztonságát. Sőt, elvárják tőle. Kötelessége. Amelyik kormány ezt nem teszi meg az veszít a támogatottságából. Mert az emberek a bőrükön érzik a fenyegetést. Ezek az évek jönnek amikor akik a rend fenntartására alkalmatlanok ideológiai vagy egyék okok miatt azokat a nép demokratikusan eltávolítja a hatalomból. Önvédelemből. És egy olyan civilek, állampolgárok által támogatott kormányra szavaznak amelyik nem ideológiailag eltévedt, gyakorlatiasságból megbukott emberek gyülekezete.

Jönnek az újabb választások. És nem olyan civil szervezetekre fognak szavazni amiknek a működése terrorcselekményeket segít elő és zűrzavarkeltésben, a zavarosban halászásban, haszonlesésben és eladósodásban érdekelt hanem olyanokra amelyik megvédi őket. Van elég baja Európának. Nem kell még ez is. A világ kiveheti a részét a feladat megoldásából. Háborút be kell fejezni, a szír központi kormányt megerősíteni, az országot újraépíteni. Gyűjtőtáborok Európán kívül ahova azok kerülnek akikről nem tudni, hogy kicsodák. Nincsen papírja, nincs személyazonossága, nem tud nyelvet, nem akar, nem tud dolgozni. El kell küldeni Európából mert ha nem tud legálisan boldogulni ilegálisan akar vagy bosszút akar állni vélt vagy valós sérelmein.

Európa attól jobb hely mint ahonnan jönnek mert itt tanulni, doplgozni, fejlődni kell, hogy boldoguljon az ember. Magasak az elvárások. Ez egyben sajnos visszaveti a termékenységi rátát is. Ezt is meg kell oldani. De nem így, ez nem megoldás.

Az Európai Úniónak nem csak papíron kell vállalnia, hogy megvédi a határait; ezt a gyakorlatban is meg kell tenni.

Jó lenne ha az elmélet és a gyakorlat nem válna külön mert akkor az elmélet csak duma. Olyan kormányokra van szükség amelyik megoldja a problémákat nem csak beszél róla, hogy meg kellene oldani a problémákat. Különben szétesik az EU. Gyakorlati lépésekre van szükség. Nem kommunikációra. A problémát ki kell vinni az EU-ból nem szétosztani, hogy mindenhol legyen probléma. És nem engedni, hogy bejöjjön.

Hidvégi Mihály 2016.12.20. 18:54:18

@stim: Primitív szöveget nyomsz, stimmt?

leponex 2016.12.20. 19:00:32

@Hidvégi Mihály: "S még így is százszor különb döntés volt, mint Orbán kerítésépítése, ami szintén nem demokratikus döntés volt, hanem, egy ostoba szájhős hasztalan pótcselekvése. "

amire azt mondta a PKP akkori elnöke, hogy ő se tudna jobb megoldást javasolni.

Alkalmasint majd beszélgess el vele Mihály bátyám ;-)

"Én személyesen eljutottam már oda, hogy nem vagyok ellene a kerítésnek (még ha ez az ab start etnicista kormány állítja is"

" Orbán pozíciójának sikerességéről mindenesetre sokat elárul, hogy a baloldali pártjaink kisebb-nagyobb mértékben, de folyamatosan módosítani kényszerülnek az álláspontjukat bevándorlás-ügyben, és nincs az övével szembeállítható robusztus narratíva még felelősebb értelmiségi körökben sem. Az Orbánnal szembeni utálat egy része (ami a korrupciós és kormányzati teljesítményét illeti) minden bizonnyal jogos, de ha a migrációs politikáját úgy játszotta volna meg, ahogy a balos pártok elvárták volna tőle egy éve, akkor Európa ma jelentősen nagyobb bajban lenne.

Hogy világos legyen az álláspontom mögöttes indoka: számomra az (oroszok, esetleg mások által manipulált) terrorizmushoz fogható probléma maga a bevándorlás is, mert perspektivikusan olyan térre szorítja az európai együttélést (a jogra és gazdaságra, de ezeket is torzítva), amelynek alapján még sosem működtek emberi közösségek (ehhez további szempontok itt). Kultúra, dominánsan közös értékek, patriotizmus, tolerancia (hangsúlyosan nem a PC), vélemény- és szólásszabadság, törvény előtti egyenlőség, egyensúlyi piac híján nemhogy európai egység, de európai béke sem alakulhat ki, és egy ilyen -- alapvetően hiányos, zombi -- projekttel Európa túl vékony jégre kerülne: az interkulturális jogi és gazdasági egység (a legnagyobb közös osztó Európája) végképp szembekerülne a termékeny nemzeti szenvedélyekkel és a szabadság kulturális feltételeivel. Ebben is egyetértek Orbánnal. Hogy ő mennyire őszinte ezekben az ügyekben? Visszakérdezek: mennyire kell, hogy érdekeljen engem ez? Az, amit látok, hogy a diszfunkcionális EU -- jól tükrözve a korábbi minőségét -- gyakorlatilag elsüllyedt, nemzetállamainak sorsától függ, eléggé igazolja a projekt alacsony értékét."

stim 2016.12.20. 19:03:41

@Hidvégi Mihály: tőlem csak ilyenre telik, én kérek elnézést:) De térjünk vissza a témára 3-4 év múlva. Addig is kellemes estét.

leponex 2016.12.20. 19:05:34

@Hidvégi Mihály:
de hogy ne kelljen fáradoznod, ídézek még néhányat HaFr blogjáról, jó lesz?

"Az európai terrorizmus tehát legfeljebb csak a felszínen iszlamista ügy. Valójában Európa (nem az EU! ez másodlagos) aláásására irányuló nagyhatalmi konfliktus, amelyben minden hatalom -- így Oroszország -- álláspontja is abszolút érthető a maga jogán. Az viszont a legkevésbé sem lesz érthető, ha az európai nemzetek nem tudják megvédeni a közös hazájukat, ennek érdekében nem számolnak le minden illúzióval, ami az Örök Béke-projektet illeti, és nem kezdenek sürgősen hozzá a kivérzésünk megállításához az oroszokkal, az IÁ-val, a belső széthúzással, a belső ellenségekkel, és saját interkulturális fölvilágosító megrögzöttségeikkel szemben. Az igazi ellensége ennek a hallatlanul gazdag, félmilliárdos lélekszámú, de ahogy számos szerző régebb óta mondja, a relativista radikalizmusba fordult Nyugatnak a saját cél- és értékvesztésünk, a humanizmus kulturális kontextusának megvédésére való képtelenség. Nota bene, kétségtelenül demokratikusabbak is vagyunk ma, mint egy vagy két éve, és ez akkor is így van, ha nem szeretjük, ami a demokrácia katlanjából előbugyog."

Nem tom mennyit mennél a PISA teszten, azért csak próbálkozz meg dekódolni Dr.Béndek Péter írásait :)

PS: ne zavarjon meg a tisztánlátásodban, hogy ezek a posztok persze csak a rengeteg semmitmondó lózungok közt bújnak meg, de ott vannak ...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.20. 19:16:27

@leponex: Mihálynak minden joga van más véleményhez, ,mint ez enyém -- tök értelmetlen ilyen szövegekkel bombáznod,

leponex 2016.12.20. 19:26:16

@HaFr: igazad van, Mihály bátyánkat értelmetlen dolog a PKP volt elnökének mondataival 'bombázni', igaz mással se nagyon :)

leponex 2016.12.20. 19:28:51

@HaFr: azért ezért hadd dícsérjelek szembe:

" számomra az (oroszok, esetleg mások által manipulált) terrorizmushoz fogható probléma maga a bevándorlás is, mert perspektivikusan olyan térre szorítja az európai együttélést (a jogra és gazdaságra, de ezeket is torzítva), amelynek alapján még sosem működtek emberi közösségek"

neked sem egyszerű. belátom ;-)

Hidvégi Mihály 2016.12.20. 19:30:09

@leponex: Lepó, Lepó, olyan vagy, mint mindig is voltál... semmi gondolkodás... semmi kis életek.

Ugye el sem tudod képzelni, hogy a demokrácia arról is híres, hogy van ellenvélemény még párton belül is. Ugye, nem tudod elképzelni Lepó, te, aki Orbán csöcsön csüggsz, el sem tudnád képzelni, hogy ostoba vezéred ellen merészelj gondolni.

Máshol nem így van ez, s ez így van jól.

Én soha nem írnám le, hogy amagyar kerítés valaha is szükséges volna. Ami szükséges, az Európa erősítése, s ehhez a kerítés nem kell, egyenesen kerülendő. Hogy a menekülteket minél közelebb kell tartani a hazájukhoz, ez igaz, ahogyan az is igaz, hogy tavaly, amikor már egy tömeg útban volt a Kánaán, a kultúrált és erős Európa felé, akkor a Wilkommen! volt az egyetlen emberséges szó. De te ezt úgy sem érted Lepó, elég összetett dolog ez, nem fekete és fehér, ne is olvasd hát.

leponex 2016.12.20. 19:33:25

@Hidvégi Mihály: :)
szóval ha én nagyra értékelem a PKP volt elnökének írásait, akkor semmi gondolkodás ...

Tényleg neki kellene futnod egyszer a PISA tesztnek, hadd romoljon tovább ...

Hidvégi Mihály 2016.12.20. 19:39:23

@leponex: Értékeld csak nagyra a PKP volt elnökének írását nyugodtan, ennyi tán még tőled is kitelhet. Az én gondolataimat nem kell nagyra értékelned, azok a te értékelésed nélkül is azok.

nevetőharmadik 2016.12.20. 21:30:03

@stim: Úristen, mennyit írtál - csak minek?

Megkerestem a Soros-féle brossúragyártó migránssegítőket és elolvastam a görög és olasz brossúráikat. Szó sincs bennük arról, amiről te írsz. Korrekt tájékoztatást adnak a migránsokra vonatkozó helyi jogszabályokról, és ennyi. Sehol sem javasolják, hogy el kéne kerülni az ujjlenyomatadást, kifejezetten felhívják rá a figyelmet, hogy legyen meg az összes papírjuk, és a többi. Mondjuk a vádjaid szinte szóról-szóra ott vannak a PestiSrácokon meg a Magyar Időkben, de nem ez az első alkalom, hogy ezek teljes hazugságokat írnak le.

Egyáltalán nem érthető, miféle törvényszegés lenne a migránsoknak tájékoztatást nyújtani az adott ország törvényesen megválasztott kormányai által megalkotott törvényekről. Ez csak abban az esetben "rossz", ha a hatóságoknak feltett szándékuk megsérteni a saját országuk jogszabályait... ez az, amit te szeretnél? Mert ha igen, akkor különösen vicces, hogy a civil szervezeteket meg jogilag akarnád felelősségre vonni olyasmiért, ami nem is jogsértés.

Persze a fideszesektől nem újdonság, hogy jogsértéseket szeretnek elkövetni a nekik nem tetszőkkel szemben, csak akkor miért vannak meglepve, ha ez utóbbiak diktatúráznak? Nevetséges.

A civil szervezetekkel kapcsolatban tökéletes fogalmi zavarban vagy, szemmel láthatóan fingod sincs róla, mik azok, mire valók, és mire nem valók. Még szép, hogy a civil szervezetek mögött nincs választói többség, mi a fasztól lenne? Az meg végképp közröhej, hogy a kormányt civil szervezetnek nevezed, miközben a civil szervezet alapkövetelménye a kormánytól való függetlenség (NGO, nézz utána). És a civil szervezeteknek egyébként sincsen semmilyen hatalmuk, és nem tudnak semmi olyasmit tenni, amit bármely állampolgár ne tehetne meg törvényesen egyébként is, és szavazni sem lehet rájuk.

De újra: ha gondolod, jelentsd föl őket, indíttas büntetőeljárást, hajrá! (Csak hazugságokkal és marhaságokkal ne traktálj legközelebb, légy szíves!)

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2016.12.20. 21:43:47

Valamikor régen még úgy nézett ki, ezen a blogon gondolkodni próbálnak. Nos, lehet így volt, de ennek mára már minden bizonnyal vége lett. Vazze! Gondolkodj nagyobban! A WTC tornyok lerombolása meg az USA destabilizációját szolgálta, mivel az is orosz érdek, tutira ők szervezték az egészet.

Laikus Érdeklődő 2016.12.20. 22:09:37

@Khonsu: A demokrácia - különösen a képviseleti demokrácia - valóban nem azt jelenti, hogy minden egyes döntés előtt ki kell kérni a választók véleményét. Viszont azt sem jelentheti - még szabad mandátum esetében sem -, hogy a demokratikusan választott képviselők olyan kérdésekben is szabadon dönthetnek amelyek jelentősen túlmutatnak az adott választási cikluson ÉS utólag nem módosíthatóak.
A menekültek (akiknek a többsége valójában migráns) tömeges beengedése szerintem tipikusan olyan hosszú távra szóló döntés, amire egyetlen képviselő se kapott felhatalmazást a választóitól. Különösen nem úgy, hogy a beengedettek a státuszuk elbírálása alatt is szabadon mozoghatnak, gyakorlatilag lehetetlenné téve ezzel a későbbi kitoloncolást.

"A józan észnek mondana ellent, ha azt akarnám, hogy bebukjon a terv..." A józan észnek az mond ellent, hogy azt se tudod mi a terv, de reménykedsz a sikerében.

@Hidvégi Mihály: Szerintem meg nehéz emberinek nevezni egy olyan döntést, ami arra bíztatja a szerencsétlen sorsú embereket, hogy több ezer kilométert gyalogoljanak, csónakázzanak hóban-fagyban-viharban, rablók és embercsempészek között hogy aztán a menyország kapujához érve izgulhassanak, vajon maradhatnak-e vagy mehetnek vissza hasonló megpróbáltatások közepette.
És akkor még nem is említettem az európai emberek önérdekét, akik nem biztos, hogy menekülttábort akarnak csinálni a földrészükből, ami már így is a világ egyik legsűrűbben lakott régiója.
A Világ még nem érett meg a nyitott határokra kedves Mihály, és a mi életünkben nem is fog megérni.

stim 2016.12.20. 22:21:28

@nevetőharmadik: az, hogy tudatosan kerülték, akadályozták az ujjlenyomatvételt egy olyan tény ami ellentmond az állításodnak.

teljesen tisztában vagyok vele, hogy mi a civil szervezet de köszi, hogy emlékeztetsz rá. Azért hívom civil szervezetnek a kormányt is mert sokkal több civil legitim támogatását élvezi és az ő feladata az ország védelme. Amikor tehát arról megy a vita, hogy a civil szervezetek szentek mert a civilek akaratát tükrözi a kormányéval szemben akkor ez egy médiahazugság. Valójában a civil szervezetek idegen pénzek érdekeit szoglálják a civilek által megszavazott legitim kormánnyal szemben. És ha megnézzük, hogy az embereket mennyire el tudják kábítani, meg tudják vezetni ideológiával, hogy saját érdekeik ellen hagyják, hogy tevékenykedjenek akkor nem szabad lebecsüólni őket mert a média olyan erősen képes befolyásolni az emberek józan ítélőképességét, hogy ilyen helyzetekig jutottunk.

Természetesen vannak tisztességes civil szervezetek is, a dolog fekete vagy fehér mint a legtöbb esetben. Nyilván van sok hasznos civil szerevezet és vannak olyanok akik messze nem azok és egy káros ideológia szemüvegén keresztül nézve ön- és közveszélyesek. Azt hiszem nem szorul magyarázatra persze ezt is tekintheted hazugságnak, hogy a nyitott közösség projekt megbukott, káoszt és haláleseteket okoz és igenis vannak szervezetek akik ebben a folyamatban közreműködtek, hogy ideáig jussunk ahol most vagyunk.

stim 2016.12.20. 22:25:27

@nevetőharmadik: a perelés pedig nem az én dolgom , arra -ahogy korábban írtam- vannak sokkal jobban felkészült (akár civil) szervezetek is akik jobban vágják a jogot mint én. Talán el kéne gondolkozni a személyes felelősségen és nem erőltetni ezt a nyitott határok projektet amikor emberek halnak bele. Te mondod a magadét én meg az igazat. A fennálló helyzet önmagáért beszél. Ez a projekt megbukott. Ismét.

Khonsu 2016.12.21. 01:17:42

@Laikus Érdeklődő:

Értelmezés kérdése, az is, hogy mit tekintünk demokráciának (én pl. a képviseleti demokráciát nem), és az is, hogy miről kellene megkérdezni a választókat ("igazi" demokráciában mindenről).

A józan észnem az mond ellent, hogy önmagamra nézve ne pozitív végkifejletben reménykedjek, bármi legyen is a terv, ha van egyáltalán, és nem csak arról van szó, hogy néhány politikus gyenge pillanatában csinált egy óriási hülyeséget, mert az is lehet. Lényeg, hogy értelmes ember önmagának nem akar rosszat.

Hidvégi Mihály 2016.12.21. 07:37:32

@Laikus Érdeklődő: Szerintem meg emberi döntés volt, épp akkor, amikor a magyar hatóságok se kiköpni se lenyelni nem tudták a menekültáradatot, akkor azt mondani, hogy a Szíriából jöttek, akik Orbán elv-társának, Putyinnak "köszönhetően" a poklot hagyták egyenesen maguk mögött (lásd a mai Aleppót), azt mondta egy ember, egy női politikus, Merkel, hogy ők Németországban támaszra találnak.

Ha van emberi döntés, keresztényi cselekedet, akkor ez az.

Hidvégi Mihály 2016.12.21. 07:40:03

@stim:

"Amikor tehát arról megy a vita, hogy a civil szervezetek szentek mert a civilek akaratát tükrözi a kormányéval szemben akkor ez egy médiahazugság."

De szerencsétlen hozzáállás ez, mintha csak Orbánt hallanám. Nem tudnál emberi hangon beszélni, hagyva a kormánypropagandát a fenébe?

leponex 2016.12.21. 08:51:59

@Hidvégi Mihály: pedig elég lenne csak az Eu legfontosabb 'intézményét', a schengeni egyezmény dokumentumát elolvasnod, ott ölég egyértelműen leírják, miképpen kell az Eu külső határain ellenőrizni az ott belépni szándékozókat, hogy aztán a 'belső határokon' már ne kelljen (nem is lehetséges) ellenőrizni sehol.
Aki tényleg menekül, az örvendezve jelentkezik a határátkelőkön, és hálásan fogadja a segítséget. Mert egyetlen valódi menedékkérőtől sem tagadták meg volna azt.

Nem tudnád elhagyni végre ezt az orbánozós bullshitet?

A civil szervezetek meg ha tényleg a menedékkérőknek akarnának segíteni, hát a határok előtt megtehetnék - ha ezt akarnák, ez lenne a céljuk. Sátrak, melegedők, élelmezés, ruházat, stb.

A 'civil szervezetek' nem civilek, fizetett alkalmazottak, nem civilek hozzájárulásaiból működnek, de ezt te is tudod. A fenntartóiknak meg céljuk van, nyilván.

HaFr minden orbángyűlölete mellett a józan eszére hallgatott amikor a kerítés helyett ő sem tudott jobbat javasolni ahhoz, hogy a schengeni egyezményből fakadó uniós kötelezettségének eleget tegyen egy ország, akinek a határain ellenőrizetlenül (gyakran erőszakos módon) százezrek özönlöttek be.
És nem 'menedéket' kérve, hanem hogy a nyugat-európai célországokba juthassanak.
Ott vannak már, sokszázezren, és hiába akarod majd utólag 'kitoloncolni' azokat akik nem jogosultak még a német hatóságok szerint sem a menedékes-státuszra, ők majd minden ott fognak maradni.
És a saját fantáziádra bízom, mit fognak ők néhány év 'integrálatlanság' után kezdeni magukkal....
De ezt mind te is tudod.

Nem tudnál végre értelmes emberhez illően némi gondolkodás után elhagyni ezt az egész hamis 'kereszténykedést'? A kereszténység alapítója soha nem mondta hogy legyetek ostobák, lúzerek, balekok.
Aki segítséget kér, annak segítsetek.
Aki kér.

Sok közöd amúgy sem lehet ehhez a szellemiséghez.
Európa nem a Putyin ellen, hanem a végtelenül primitíven demagóg, hazug 'libdem' ellen védtelen.
Szerintem.

De ezt gondolta Kertész Imre Nobel-díjas író, gondolkodó, liberális felebarátaink egykori ikonja.
Keress rá a guglival, ő írta például a 'Sorstalanság' című könyvecskét is, valamit talán már megértett a mai világból. Is.:

„Még a politikáról kellene egyet s mást mondanom, de az igazán fölösleges és unalmas időfecsérlés lenne. Arról volna szó, ahogyan a muzulmánok elárasztják, s majd birtokukba veszik, magyarán elpusztítják Európát; ahogyan Európa mindezt kezeli, az öngyilkos liberalizmusról és az ostoba demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a csimpánzoknak.

Mindig ez a vége: a civilizáció eléri azt a túltenyésztett állapotot, amikor többé már nemcsak hogy képtelen rá, de már nem is akarja megvédeni magát; amikor, látszólag értelmetlen módon, a saját ellenségeit imádja. Ráadásul mindez nem mondható el nyilvánosan. Miért nem? A kérdés nem nyugtalanítana, ha időközben nem vált volna belőlem »közéleti ember«.

Kezdem megérteni a kényszert, amelyből az általános nagy hazugság táplálkozik; egyszerűen lehetetlenség megvívni a kényszerrel, a politikusnak azért, mert elveszíti népszerűségét, az írónak ugyanezért; a jó modor a hazugság és a totális önfeladás. (...)

Lemondtam a Neue Zürchernek írandó cikkemet, holott szívesen elmondanám a véleményemet az előttünk álló várható változásokról. Gyilkos világ kezdődik, rasszizmus, nacionalizmus; Európa kezdi felismerni, hová juttatta őt liberális bevándorláspolitikája. Hirtelen ráébredtek, hogy olyan állatfajta, amelyet multikulturális társadalomnak hívnak, nem létezik. ...
Az általános félelem és hisztéria keltette indulatok által felkavart mélységekből előbukkanó politikusok inkább a saját hatalmuk javára akarják fordítani a helyzetet, semmint hogy valódi megoldásokon törnék a fejüket. Magyarán: megnyílt a lehetőség új diktatúrák előtt, amelyek a veszélyhelyzet ürügyén elsősorban a saját állampolgáraikra hoznak veszedelmet.”"

A gyilkos világ vízióból már kóstolgat a liberálisdemokrata 'nyugat'.
(Nizzáról, Berlinről eddig egészen más aszociációink lehettek)
Sok kétségünk ne legyen, ez még csak a kezdet...
Ha csak be nem látják brüsszeli uraink a végzetessé válható tévedésüket ( legyünk végtelenül jóindulatúak, ez csak tévedés lehet)
üdv!

ricardo 2016.12.21. 09:02:02

(Emlékszem, az egyetemen egyszer felvettem egy biztonságpolitikai kurzust. Magam sem tudom, milyen megfontolásból. Egyetlen előadáson nem voltam ott, az oktatót a vizsgán láttam először. Még előadásjegyzetet sem hajtottam fel. Valójában egyetlen percet sem akartam tanulni a vizsgára. Teljesen el voltam havazva, a fejem fölött összecsapott az iszap, a legfontosabb tárgyaimra volt csak időm. Gondoltam, elmegyek vizsgázni felkészülés, tanulás és bármiféle tudás nélkül. A vizsga szóban volt. Arra számítottam, ha faarccal előadok valami púdert, a tanár majd veszi a lapot, és ad egy kegyelem kettest. Legfeljebb elküld, és pótvizsga, és akkor mégis csak tanulnom kell egy kicsit. Ahogy mondani szokás, egy próbát megért. Szóval ott vagyok a vizsgán, a tanár kérdez, nekem meg persze fogalmam sem volt mi a válasz. Elkezdtem hát mellébeszélni. Úgy voltam, ha már így megalázom magam, akkor megadom a módját. Emlékszem, még Brzezinskit is belekevertem a rögtönzött halandzsába, aminek az volt az egyetlen oka, hogy nem sokkal előtte olvastam A nagy sakktáblát, és még friss volt az emlék. A tanár kerek szemekkel nézett, somolygott az orra alatt. Nyilván rögtön tudta, hogy pofátlan szélhámos vagyok. Végül megkérdezte: Gondolt már arra, hogy politikus legyen? Mondom, nem tervezem. Mire az a tanár: Pedig lenne tehetsége. Adott egy kettest, mondván, többé ne kerüljek a szeme elé.)

Hidvégi Mihály 2016.12.21. 10:02:11

@leponex:

Van közöm a kereszténységhez, kérem ezt nem megkérdőjelezni, hogyne lenne. Egész Európának van szinte, valszeg még az úttörők 12 pontja is nagyjából a keresztény értékekre épült fel anno.

Persze, hogy a kereszténység nem egyenlő a balekséggel, ez evidens, mint az is, hogy erős Európára van szükségünk, erős Európa tud védelmet nyújtani az embertelenségben is. De a segítség sosem egyenlő a balekséggel. Még akkor sem, ha olykor-olykor robbantgatnak egyet szélsőségesek, látod, én is tudok szinte cinikus lenni. Sajnos, lesz még vétlen áldozat Európában, ezt tudomásul kell venni, lehet én is ott leszek a következők között, lehet te is ott leszel, bármely szeretett hozzátartozónk ott lehet, de ez nem lehet ok arra, hogy a keresztényi segítséget ne adjuk meg annak, aki rászorul.

Ez az erő tudod, az, hogy segítek ha szükséges, még akkor is, ha retorzió áldozata lehetek.
Ezt már nem biztos, hogy megérted, hogyan tudnád a befogadott 1-2 millió ember szenvedését összevetni 259 ártatlanul meggyilkolt európai halálával (ha jól emlékszem a számokra).

Kerítés.
A kerítés nem egyenlő a határ védelmével, tudom, hogy a schengeni határt védeni kötelesség, azt is tudom, hogy befogadni üldözötteket szintén kötelesség.

Én tudom, hogy bajt is okozott jócskán az úgynevezett liberalizmus, annak hamis értelmezése, leginkább nálunk itthon okozott bajt, az Eu-ban nem annyira, az EU gazdag, mi meg általuk (a liberalizmus helytelen alkalmazása miatt) is maradtunk szegények, mint ahogy most Orbán miatt is maradunk szegények, aki pedig illiberális. Nem az izmusokkal van baj, sokkal inkább az értelmezőkkel, a magyar elittel.

Szegény Kertész, ő meglátta, hogy a zsidóság sem tökéletes, naná, hogy nem, miért is lenne, s naná, hogy írt róla. Naná. Érintett volt származása miatt is szegény.
Jaj, Lepó, meg tudsz te engem nevettetni, hajjaj!

stim 2016.12.21. 11:20:34

@Hidvégi Mihály: ahogy írtam vannak jó civil szerevezetek is. Aki akarja érti amit írtam a többinek meg nyilván fizetnek a vakságáért mint ahogy az EU bevándorlást eröltető bürokratáinak is. Csak nem annyit.

nevetőharmadik 2016.12.21. 12:56:55

@stim: "az, hogy tudatosan kerülték, akadályozták az ujjlenyomatvételt egy olyan tény ami ellentmond az állításodnak."

Az állításom nem vita tárgya: a brossúrák elérhetők, letölthetők, elolvashatók. Nincsen bennük ujjlenyomatvétel elkerülésére vagy a szabályok kijátszására való buzdítás semmilyen szinten vagy értelmezés szerint. Ez az, ami tény - és ezzel semmilyen ellentmondásban nincs az, hogy egyesek esetleg elkerülték az ujjlenyomatadást. Az az állításod, amely szerint ez brossúráknak meg útmutatásoknak köszönhető, valótlanság, és ha tovább ragaszkodsz ehhez a hülyeséghez, akkor már hazugság is.

(Ennek fényében különösen vicces, hogy "Te mondod a magadét én meg az igazat".)

Hiába hiszed, hogy tudod, mi a civil szervezet, ha közben folyamatos marhaságokat beszélsz ezzel kapcsolatban. A kormány attól nem lesz civil szervezet, hogy civilek (a szavazóik) támogatják. Valami attól lesz civil szervezet, mert civilek önkéntes szerveződése és független a kormánytól. A civil szervezetségnek nem az a feltétele, hogy a társadalom többségét képviselje, hanem hogy civilek önkéntes szerveződése legyen tetszőleges célra. (A kormánnyal szemben pedig ellenőrző szerepük akkor van, ha a kormány nem szeret számot adni a saját tetteiről és költéseiről. De hát az ilyen kormány akkor sem tekinthető demokratikusnak, ha amúgy demokratikus módon választották meg.)

(Ennek fényében megint csak különösen vicces, hogy "Te mondod a magadét én meg az igazat". Esetleg majd ha sikerül nem butaságokat állítanod.)

Lehet, hogy vannak olyan civil szervezetek is, amelyek károsak és megkérdőjelezhető ideológiákat képviselnek. De a migránssegítő szervezetekre ezt nem lehet mondani, ugyanis ők nem hozzák a migránsokat (azok az embercsempészek), hanem azoknak, akik már idejöttek, emberibb körülményeket teremtenek, valamint tájékoztatják őket a dolgok szabályszerű menetéről. Ha nem tennék, akkor is itt lennének a migránsok, legfeljebb néha kicsit eltévedtek volna Szerbiában, és pár héttel később értek volna ide, és még nagyobb lenne a káosz.

Ha te azt hiszed, hogy migránssegítők híján sem migrációs válság, sem terrorizmus nem lenne, végtelenül nagyot tévedsz. Persze Európában a "felelős" vezetők teljesen elbaszták ennek helyzetnek a kezelését, Merkelék is, Orbánék is, bár más miatt. A vicc az, hogy pont a civil szervezetek nem hibáztak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.21. 13:48:49

@leponex: ne tegyünk úgy, mintha K. egyoldalúan a liberális demokráciát ócsárolná -- a nacionalizmussal és a rasszizmussal együtt teszi. Ez a blog álláspontja is, szemben a hazai jobbos mainstreammel, ami a naci-rassz (etnicista) demagógiát az ország megváltásaként ódvözli. Tudnám, miért nem rebegnek akkor hálát "Brüsszelnek", amiért sikerült kiváltania

2016.12.21. 14:06:21

szerintem Európa vége egy ábránd vége, mert bebizonyosodik, h mindig(!) dominanciára törekvő csoportok, bármilyen rendszerező elv szerint jönnek létre nem lehetnek képesek valódi demokratikus működésre, ha a működési elvükben mindig a saját dominanciájuk az alap és nem képesek/hajlandók egy helyzet másképpen értelmezőkkel együttműködni.
márpedig így épülnek föl a társadalmak és így hierarchizálódnak a nemzetállamok is.
az erősebb kutya elve mukod.
vagyis nemzetállami elvek alapján nem működhet egy EU, mert ez az elv tkp a nagyhatalmak érdekei szerint polarizálja a nemzetállamokat, amelyeknek ezen a nagyhatalmak erőviszonyaira csekély(semmi) befolyása van, hiszen azért polarizálhatók, mert mind függ valamilyen(leginkább anyagi) okból a nagyhatalmak valamelyikétől.
viszont szövetségi rendszerként szintén nem működhet, mert akkor egy a jelenlegi brüsszelihez hasonló központi irányítás megerősítésére kéne törekedni, amit meg ugye (majdnem)senki sem akar.

közben meg „a nemzetközi helyzet egyre fokozódik”, amit valójában ilyen módon ez a szervezet nem képes egységes szempontok szerint átlátni sem

viszont a nemzetállamok "saját" érdekeiknek megfelelően szeretnék mindezt értelmezni és a megfelelő választ megkeresni(egy adott helyzetben melyik nagy/hatalom érdeke felel meg nekünk?), ami egyet jelent azzal, h a nagyhatalmak kitúrják őket, vagy a saját elképzelésüknek megfelelő helyre teszik a homokozóban.

tht most új helyzetre lehet (lehet?) fölkészülni a Trump elnökség kezdetével és stratégiai céljainak átrendezésével.

abban lehet valami ami Ballib cenzúrázók réme 18 hozzászólásaiban van, de az miért jó?

megint egy függőség, megint egy új túlélőtábor

és akkor - mindezek tükrében még arról, hogy mit hoz hosszútávon a migráncsáradat , fogalmunk nincs

nekem úgy tűnik, h végső soron ezt sem Európa fogja eldönteni

nem maradhat ki a döntésből(inkább csak a következményeiből :D), de ez a döntés inkább bedöntés lesz

Európa szép zsákmány

gondoljuk át ki szeret(het)né leginkább megkaparintani.
hogyan és mi célból

leigázni és kifosztani, mint Hitler/Sztalin?

ezen kívül mit lehet vele kezdeni, ha ez a megkaparintás nem jár mindezekkel

kell e nekünk Európa, vagy vívjanak érte(értünk :D) a nagyok :D

súlyos életformaváltás lehet a következmény
sokak számára meg ez a váltás nem az életet fogja jelenteni

az élet mindenek fölött való tisztelete is egyre inkább egy nagy PC hazugság lesz azok szemében akik a jogállamot, meg a tulajdonjogokat és hasonló cuccokat önállóan és kreatívan szeretik alakítgatni

ezeknek Putyin még bőven lehet Európa
(sőt Erdogan is :D)

tamas11 2016.12.21. 14:42:02

@stim:
Ha lehetséges, egyezzünk meg abban, hogy a kormány nem civil szervezet...Szeretném látni, hogy leírod.
Ez elejét vené további félremagyarásáoknak.
Ezt a közhatalmi szervezetet nem egyes állampolgárok támogatják, (hiszen többségük jelnleg is ellene tart, és négy éven át nem is nyilvánít véleményt) - hanem pártok. csoportérdekek manifesztálódott keretei közt, iszonyú sok pénzzel.
(csak azért nem lesz valami civillé, mert kiválasztódásában és szerveződésében sok civil vett részt. Épp azért támogatták, akik tették , hogy hivatalossággá emelkedjék, ne maradjon civil).
fel kéne hagyni ezzel a kinn is vagyok benn is vagyok, hazug közbeszéddel, mert már igazi kovácszoltáni magasságokba emelkedtél, tudod, a hadari , hazug rosszarcú pápai, kormányszóvivő
Mlgegyszer mondom: CIVIL, azt jelenti: közigazgatástól és karhatalomtól független. (ez az értelmező szótár tévelygése).
Azonfelül: nekem és Hídvégi Mihálynak NEM fizetnek az álláspontunkért, ezzel szemben neked egészen bizonyosan, sokat, a mi adóinkból.

stim 2016.12.21. 16:45:17

@tamas11: :D, a kormány a legtöbb civil által támogatott, demokratikuasan megválasztott szervezet:)

Ezen kívül léteznek még civil szervezetek akiket nem civilek támogatnak csak pár alkalmazott bürokrataként civil szervezetnek álcázva üzemeltet egy olyan céget ami a tőkét képviseli, a korlátozás és határok nélküli szabad piac érdekeit szolgálja. Soxor a kormány ellenében vagyis ezzel a lehető legtöbb civil érdekét megsértve.

Ezen kívül sok más, hasznos munkát végző civil szervezet is létezik az országban. A legtöbb civil érdekét a kormány képviseli. Értelmes kormány nem megy szembe a választói akaratával mert akkor bukik mint Rottembiller. Akinek fontos a civilek visszajelzése az időnként konzultációban vagy népszavazáson megkérdezi őket, hogy mit szeretnének. A többi pedig kiszorul a hatalomból mert a demokrácia a nép uralma és a népet civilek alkotják. A legtöbb civil szavazata a mindenkori kormány legitimációja.

Aki nem veszi figyelembe a nép, a civilek igényét azt elküldik mert a minister szolga. Szolgálja a népet nem pedig lecseréli.

stim 2016.12.21. 17:32:58

egyszerűen megfogalmazva. A népnek joga van lecserélni a választott képviselőit, a képviselőnek nincs joga, se lehetősége lecserélni a népet. Azon egyszerű oknál fogva, hogy a hatalom a néptől jön tehát ha le akarja cserélni aki őt legitimmé tette akkor önmaga legitimációját szünteti meg.
Ez a demokrácia garanciája.

Ezért teljesen elfogadhatatlan, hogy egy nép elfogadja önmaga fölött olyan képviselők fennhatóságát akiket nem ő választott. Ez antidemokratikus és súlyos visszaélésekre ad lehetőséget amik az Európai Únió szervezeteiben meg is történnek. Amíg vannak olyan pozíciók amiket be lehet tölteni anélkül, hogy valaki a néptől legitimációt, szavazatokat kapna addig ez a probléma fenn fog állni.

tamas11 2016.12.21. 17:40:02

@stim: nem vagy vitaképes, nullát fogtál fel abból, amit írtam. Meglehet, ennek az az oka, hogy előtte is tisztában voltál vele.
tehát: a kormány nem civil szervezet!
Százszor leírod, aztán mutogasd anyádnak.

leponex 2016.12.21. 18:18:28

@HaFr: " ne tegyünk úgy, mintha K. egyoldalúan a liberális demokráciát ócsárolná -- a nacionalizmussal és a rasszizmussal együtt teszi."

Ne tegyünk úgy, mintha Kertész nem a liberális holokausztbohóc-szerep felismerését követően váltott volna nagyot.
Ne tegyünk úgy,mintha nem világos ok-okozati összefüggést, sorrendet írt volna le Kertész.

"szívesen elmondanám a véleményemet az előttünk álló várható változásokról. Gyilkos világ kezdődik, rasszizmus, nacionalizmus; Európa kezdi felismerni, hová juttatta őt liberális bevándorláspolitikája."

Ha a rasszizmus, nacionalizmus ( az igazi, nem az amit te annak föstögetsz évek óta ) gyilkos világa valóban elkezdődik, az az ostoba liberális demokráciának az egyenes következménye lesz - ha nem állítják ezt a folyamatot meg az Eu-ban.
És itt az 'ostoba' jelzőn van a hangsúly.
Az orbáni 'illiberalizmus' ezzel az ostobasággal fordult szembe, nem a szó valódi értelmében vett 'liberális' demokráciával.
Azzal a hazug 'liberalizmussal', amivel lassan a fél világnak tele van a hócipője.

De te csak told tovább a nacionalista-rasszista-etnicista-taktaktak orbániáidat, néha számold meg hányan gondolják ezt hozzád hasonlóan.
A szemellenződet nem én fogom leszedni rólad :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.21. 18:21:44

@leponex: szívesen tolom, te meg csak olvass, tanulj

stim 2016.12.21. 18:33:06

@tamas11: bocsánatot kérek, hogy csalódást okoztam és azt csinálom amit én szeretnék és nem azt amit te látni akarsz:) Jogom van a saját véleményemhez neked meg jogod van tiszteletben tartani. Egy vita elé nem lehet forgalmi rendőrt állítani:) Engedd el.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.12.21. 21:03:31

@stim:

"Jogom van a saját véleményemhez"

"Mindenkinek joga van a saját véleményéhez, de senkinek sincs joga a saját tényeihez" -- Daniel Patrick Moynihan

A kormányzat (amibe beletartozik a törvényhozás is, a végrehajtó hatalmi ág is [aminek csúcsán áll a kormány] és a bíróságok is) az állam mindenkori gyakorlati megnyilvánulása. Az állam pedig (a weberi definíció szerint) az az entitás, amelyik sikeresen fenntartja magának a "jogos" erőszakgyakorlás monopóliumát egy adott terület fölött.

A kormányzat törvények meghozatalán ill. azok végrehajtásán keresztül működik: ahol is a végrehajtás a törvényeknek erőszakkal ill. annak hiteles fenyegetésével történő érvényt szerzést jelent. Erre egyetlen civil szervezet sem képes: a civil szervezetek alárendeltek a kormányzatnak (államnak). Egy civil szervezet nem hozhat törvényt; nem szerezhet érvényt a (belső) szabályainak erőszak alkalmazásával; nem sajátíthatja ki a tagjainak (vagy bárki másnak) a magántulajdonát önkényesen. Mindezekre csak a kormányzat (állam) képes.

Így hát a kormányzat (aminek a kormány csak egy része) nem civil szervezet _olyan értelemben_, ahogy a többi civil szervezetekről beszélünk.

Habár a galamb is meg a bagoly is egy madár, az az egér amelyik képtelen különbséget tenni közöttük nem sokáig él.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.12.21. 21:11:39

@leponex:

"nacionalizmus ( az igazi"

Meg az igazi keresztény szellemiség.

leponex 2016.12.21. 21:25:43

@HaFr: továbbra is szívesen:)
Békés Karácsonyt!
@neoteny: Neked is:)

stim 2016.12.21. 21:41:15

@neoteny: köszönöm a kimerítő választ; tényleg tudom, hogy mit hívnak civil szervezetnek és, hogy a kormány nem az. Mindössze azt szerettem volna ha azt a fajta kommunikációt újragondolnánk, hogy vannak a civil szervezetek akik a civilek érdekeit szolgálják míg a kormány meg rendszerint ezzel szembe állítják és negatív színben tüntetik fel. Mégegyszer már nem írom le amit eddig gondoltam arról, hogy melyik szervezet képviseli idehaza a legtöbb civilt.

Békés, Áldott Karácsonyt kívánok mindenkinek és sok jókedvet meg bőséget az Újévre:)

leponex 2016.12.22. 08:35:41

@nevetőharmadik:
444ponthu
"Az EU határainak felügyeletét végző alakulat, a Frontex azzal vádolja a mediterrán térségben működő jótékonysági szervezeteket, hogy titokban összejátszanak az embercsempészekkel, derül ki azokból a bizalmas jelentésekből, amiknek állításait most tette közzé a Financial Times.

A Frontex szerint a menekültek világos útmutatót kapnak a civilektől arra, hogyan érhetik el az Olaszországba induló hajókat, és már az is előfordult, hogy az embercsempész hálózatok jótékonysági szervezetek hajóján szállították az embereket az EU-ba. "

Jobb és közép 2016.12.22. 10:07:08

Lefekvés előtt érdemes alaposan átvizsgálni a szoba sarkait és az ágy alá is benézni! Lefogadom, hogy a t. szerző szobájában mindenhol csak úgy hemzsegnek a kis fehér putyinok!
Afelől már vannak kétségeim, hogy erre az adekvát gyógymód a blogírás-e. Lehet, hogy inkább a szakorvosi rendelő felkeresése lenne javallott...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.22. 10:39:42

@Jobb és közép: nem tudom, úgy látom, te még kezdő blogger vagy, majd tudósíts -- de a kommentelés alfája és ómegája, hogy ne vesztegesd mások idejét fölösleges, üres kommentekkel -- a minimális tisztelet jele

leponex 2016.12.23. 00:33:26

@HaFr:
hogy ki, mi ellen védtelen?

a mandin néha ilyen is olvasható:

"Oroszország gazdasága minden szálával kötődik a Nyugathoz. A diverzifikáció, az alternatív piacok (Mongóliától Kínán át Indiáig és a Fülöp-Szigetekig) ellenére az olaj- és gázexport, az Oroszország gazdaságát életben tartó legfontosabb termékek piaca továbbra is Európa. Nincs sem oka, sem értelme annak, hogy Putyin ezt kockára tegye. Ellenben nem szeretne „futottak még” szereplőként helyet kapni a kisasztalnál, és ott is csak akkor, ha jól viselkedik. Reagan a nagyasztalhoz, a másik asztalfőre hívta Gorbacsovot, és miközben bemutatta neki a valóságot és a szabályokat (határozottan, de elfogadható módon és nem megalázóan), baráti jobbot nyújtott.

Ha Trump ugyanezt teszi Putyin felé, a puszta optimizmus mellett a realitás is sokkal inkább abba az irányba mutat, hogy nincs különösebb félnivalónk. Annál is inkább, mert a valós veszély, a radikális iszlám sokkal inkább itt van Európa nyakán; nincsenek gátlásai, pragmatikus szempontjai, sokkal kevésbé (sőt egyáltalán nem) racionális. A radikális iszlám pedig pontosan ugyanakkora veszélyt jelent Oroszország, mint Európa számára, és a megállítása is csak közösen képzelhető el. Berlin és Ankara ugyanazon a napon. Ép ésszel, öngyilkos hajlam nélkül, tényleg gondolja-e még valaki, hogy Trump és Putyin lennének Európa ellenségei?"

szerintem sem.

2016.12.23. 09:07:15

@leponex:
ezzel a kérdésfelvetéssel még mindig csak ott tartunk, mintha azt kérdeznénk, Orbán Magyarország ellensége-e?

bőven akad/hat/nak 'magyaremberek'(nemcsak betolakodók), akiknek az eddigi működése alapján igen és a válaszuknak racionális az alapja, főleg az őket hátrányosan érintő változások miatt.

de persze meg nem, mert ha a magyaroknak szerencséje van, attól, h Magyarország az övé, az ő tulajdona, azt csinál benne, amit akar és ami neki megtetszik az az övé, attól Magyarország még Magyarország marad 'magyaremberekkel'.
csak ez így nem az amiért sokak szerint rencert váltottunk(de nem sokat tettünk érte, h ne lehessen nagyon hamar ilyen. mük vogmuch a hibások)

tamas11 2016.12.23. 11:05:53

@Bánegressy:
nem tudom, mük vogmuk e a hibások, de:
isapur es homu vogmuk, az biztos.

(idézet az ómagyar Halotti Beszédből, az ELSŐ magyar írásos nyelvemlékből), gyengébbek kedvéért:
por és hamu vagyunk...
süti beállítások módosítása