1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.01.22. 08:54 HaFr

Kérem a fideszes szavazókat, vonják meg a bizalmukat Orbántól

Mivel a fideszes szavazók az összes szavazó átlagának megfelelően ésszerűen, megfontoltan és beleérzően gondolkodnak a világról, biztos vagyok benne, hogy egyre nehezebben tudják összeegyeztetni Orbán tevékenységét a közjóval, ami -- szintén biztos vagyok benne -- egyre nagyobb lelkiismereti gondokat is okoz nekik függetlenül attól, hogy látnak-e alternatívát, vagy sem.

Idézzük fel a valóság egy-két szeletét, amely aggodalommal töltheti el a fideszes szavazókat. Az oktatási és az egészségügyi rendszer mély válsága. A strukturálisan versenyképtelen szemlélet, rendszer és tananyag, amely nem készíti fel a gyerekeinket arra, hogy holland, svéd, szlovák kortársaikkal azonos esélyekkel induljanak majd az európai munkaerőpiac jobb állásaiért; az egyre szélesebb körű, mára elnyomhatatlanná dagadt elégedetlenség a tanárok és a családok körében; az egészségügyi rendszer igazságtalan -- alulfinanszírozott, a betegek hozzájárulásaira és az orvosok szívességeire építő -- volta, az orvosok és az ápolók elvándorlása, miközben a megmaradtak munkakörülményeinek és fizetési helyzetének megítéléséhez elég bemenni egy kórházba, szakrendelésre, megnézni a várólistákat, beszélni a szakszemélyzettel; a nyugdíjrendszer fenntarthatatlansága; a magyar gazdaság leszakadása a régiós versenytársaktól és a fizetések sokkal lassabb növekedése -- hogy csak ennyit említsünk -- mára erős kétségeket kell, hogy ébresszen a fideszes szavazókban a kormány szakpolitikai kompetenciáit illetően (ilyen kompetenciák egész egyszerűen nincsenek, pontosabban, ha lennének is alkalmas szakpolitikusok a Fideszben, azokat elrettenti és megfojtja a híres politikai kormányzás, amely Orbánhoz rendeli már nem csak a stratégia döntéseket, de a minisztériumi költségvetések felhasználását is). A magyar állam tervutasításos rendszerben működik, amelyben a terveket hetente újraírják, és az utasításnak egyetlen kútfeje van: a -- szomorú belátnunk, de -- a kormányzásra teljesen alkalmatlan Orbán Viktor.

Miért tűnhet ennek ellenére fideszes honfitársainknak úgy, hogy -- az esetleges személyes szimpátiájukon túl -- Orbán jól kormányoz? Amiatt az érzéki csalódás miatt, amit a jól kiépített propagandagépezete kelt azokban, akiknek nincs idejük összevetni az ott születő információkat a valósággal. Fideszes honfitársaink emlékezetében elsüllyedt már a rezsicsökkentési kampány, amely választási győzelmet hozott a Fidesznek, ugyanakkor a szolgáltatók tervszerű kivéreztetésével állami kézbe juttatta a közművállalatokat. Ezek ma már a piaci árhoz képest komoly felárral szerzik be a gázt egy Orbán-közeli közvetítő cégtől (MET), és a magyar lakosság fizet meg minden költséget, ami a közben a felére (!) esett piaci és a "rezsicsökkentett" hatósági ár között van. A különbözet Orbán-közeli zsebekbe vándorol. (Orbán-közelinek mondjuk őket, noha egy részük vélhetően közvetlenül Orbán-zseb, csak nehéz lenne még bizonyítani ezt, hiszen a miniszterelnök személyesen sosem jelenik meg se tulajdonosként, se tranzakciókban.) A "rezsicsökkentés" hatalmas veszteség a magyaroknak -- sosem tanulunk.

A legújabb -- szintén szívszorítóan emberbarátian kommunikált -- aljasság az ún. CSOK-kal (új lakástámogatási rendszerrel) kapcsolatos. Ennek keretében semmi más nem történik, minthogy a Fidesz közpénzekből és hitelekből finanszírozza az építőipart (és ennek részeként a saját, építőipari vállalatokba bevásárló vagy a régi tulajdonosokat megzsaroló és kinyomó hiénáit), majd elkönyvel kéttized percent GDP-növekedést, hazugságból erős várat épít e köré ("növekszik a magyar gazdaság" -- fenntartható értelemben nem növekszik, csak a közpénz és a hitel beruházások formájában átmenetileg megjelenik a GDP-ben), miközben -- valójában -- az ország folyamatosan hanyatlik.

Sajnálnám, ha nem érné el fideszes honfitársaink ingerküszöbét a most készülő felhatalmazási törvény (alkotmánymódosítás), amely terrorveszély esetére teljhatalmat adna egyetlen embernek: a miniszterelnöknek. Nem igaz, amit Lázár mond, hogy ez is nyugati példákra támaszkodik. Egyrészt a kivételes állapot kihirdetése sehol sem egy ember akaratán alapul, de még fontosabb, hogy precízen körül van írva: nem képzelhető el, mint nálunk, hogy praktikusan bármilyen veszélyre rámondhatja a miniszterelnök, hogy terrorveszély, aztán attól kezdve tankok grasszálnak az utcákon, feloszlatják a civilszervezeteket, lekapcsolják az internetet, és lezárják az országhatárokat. Hadd éljek a gyanúperrel, hogy akinek érdekében áll a terrorveszély kihirdetése, az létre is hozza ehhez a megfelelő indokot. Ismerünk már ilyet a történelemből, és semmi okunk arra, hogy akárkiben -- a legangyalibb politikusban is -- megbízzunk az ellenkezőjével kapcsolatban. Ezért vannak civilizált országokban komoly alkotmányossági korlátai az ilyen végszükségre alkalmazott helyzeteknek. Nem úgy, mint nálunk. Egy Röszke mérvű "fenyegetés" messze nem volt terrorhelyzet, hiába példálózik ezzel Lázár. Elég ijesztő, ami azt illeti, hogy olyasmivel példálózik, amiben a kormány bűnrészessége legalábbis nem oszlatható teljesen el.

Magyarországon nincs demokrácia. Ám ennél sokkal rosszabb is jöhet. A demokrácia és a nyílt diktatúra közötti senki földjén vagyunk, és mindenkin múlik, hogy milyen jövő vár ránk. A fideszes szavazóktól annyit kérek, tájékozódjanak, fontolják meg azt is, amit most leírtam, és ne tegyenek mást, mint vonják meg a bizalmukat Orbántól. Nem agitálok a saját pártom mellett (PKP), azt főleg nem kérem, hogy szavazzanak baloldali pártokra, csak azt kérem: vonják meg a bizalmukat Orbántól, amíg nem késő. Érzékelni fogja ezt a közvéleménykutatások eredményeiből, és még elég lesz neki ahhoz, hogy ne lépje át a senki földjét.

272 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr368300984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.23. 22:49:23

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"mindkettő létrejön."

Az egyik erőszakon alapul; a másik beleegyezésen.

2016.01.23. 23:16:19

@neoteny:
a google hülye, hogy alacsony kamatos és magas hozamok mellett nem tőzsdézik? a válság utáni negyedévben megjelent egy hatalmas veszteség. honnan a lópikulából, ha nincsenek google pénzalapok?

a google az extra adók fejében védelmet kap amerikától. a google olyan számlákat állított ki, hogy ha azt magyarországon valaki megteszi, akkor darabonként több százezer forintra bírságolják. eleve van egy exlex állapot: hol valósul meg a szolgáltatás. a szerver nem magyarországon van, de a forgalom mégis csak keresztül megy bix-en. miért engedi át, ha nincs nincs adófizetés. és ha azért, mert az információnak szabadon kell áramlania, akkor miért nem élvez adómentességet akárki. ebből lett az, hogy akkor mindenki ott adózzon ahol akar. és legyen minden offshore. a jobboldal oligarchiái is ezt használják ki, de ők legalább azt mondják, hogy ez így nem helyes. a "baloldalon" azt mondják, hogy ez így jól van, csak vannak kisebb igazságtalanságok.

orbán azt mondja, hogy új kapitalizmust kell építeni, és a csórók elé szórja üveggyöngyöt a rezsicsökkentéssel. ami magyar családok millióinak brutális módon jól jött. a baloldal megmagyarázta, hogy hiába esnek az energiaárak hiába estnek világpiacon. nem lehet csökkenteni, mert a szegény kismultik így nem fognak befektetni. de ők csak azt a pénzt forgatják vissza, amit a csóró családokon megkerestek.

a közművek privatizációjába műszaki oldalról valamennyire beleláttam. érintőlegesen a pénzügyeket. pénzintézetek és ebből következően a lakosság és kisvállalatok sorsa azon múlt, hogy ezek a cégek az árbevételüket hová irányítják. de ez az a pénz volt, amit a magyar családoktól beszedtek. a felső vezetésben egy embert nem érdekelt a cég valós tevékenysége, hanem csak az, hogy a megszerzett hatalom birtokában kit hogyan szívathatnak meg. a szakmaiság az alsó középvezetőktől lefelé érdekes. nagyjából, mint egy minisztériumban. természetesen ezek is német cégek voltak. nem kell magyarázni, hogy a német elit mennyire alávaló. nagyjából látszik, hogy mennyire képviselik a német érdekeit. szinte az összes multi ilyen. leszámítva azokat, ahol eredeti tőkefelhalmozók vezetik a céget. de ott is kénytelenek trükközni. illetve hülyék lennének nem megtenni.

ezért mondom azt, hogy az olyan szegény országoknak, mint magyarország a befektetői kört minimálisra kell szűkíteni. egy irányból, egy helyről egy kormányzat hatálya alá tartozó csoporttal kell tárgyalni. ami rendkívül kockázatos persze, de nincs másik módja a tömeges felemelkedésnek, a felzárkózásnak, a polgárosodásnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.23. 23:43:00

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a google hülye, hogy alacsony kamatos és magas hozamok mellett nem tőzsdézik?"

Nem, te vagy a hülye ha azt hiszed hogy 20%-al több adót fizet a Google azért hogy előled eltüntesse a tőzsdei nyereségeit. :)

Egyébként pedig: ha olyan okos vagy, csináld jobban, mint a Google. Ha pedig azért nem tudod jobban csinálni, mert a zsidók nem adnak neked pénzt, akkor húzz magadra egy zsidó mezt. Mert a mezhúzogatás megy neked ...

"a közművek"

De nagyszerű: épp' a "természetes monopóliumokról" értekezel, ahol hangsúlyosan nincs szabadverseny -- mert hatóságilag van 'szabályozva'. :))

"magyarország a befektetői kört minimálisra kell szűkíteni"

Ez kimeríti a gazdasági nemzet(ki)árulás tényállását.

"nincs másik módja a tömeges felemelkedésnek, a felzárkózásnak, a polgárosodásnak"

Hogyne lenne: például ott van Chile.

2016.01.24. 00:23:42

@neoteny:
én nem tudom, hogy mi az igazság. vagy az van, hogy a google a világ legnagyobb információs tárházának birtokában nem tőzsdézik. csak a válság idején tették meg. és soha előtte, soha utána. ez az egyik opció. a másik, hogy dehogynem teszik meg. csak épp ezt a nyilvános jelentésekben sehol sem tüntetik fel. ez a két eset lehetséges. a google vagy hülye, vagy hülyének nézik a világot.

az, hogy mit fizetnek az usának egy lényegtelen kérdés. az számít, hogy milyen védelmet kapnak. te azt hiszed, hogy ezek a cégek úgy működnek, mint a kiskerskedők. azt hiszed, hogy a globális kapitalizmus kiskereskedelem logikájára épül fel. háborús üzleti logika van. a globális kapitalizmus egy permanens kereskedelmi háború. az über is egy maffia. és a taxisok is egy maffia. és a kérdés, hogy melyik üti ki a másikat. persze van tisztességes taxis és über sofőr. de maga a rendszer olyan, hogy a kérdés: ki pofozza ki a másikat.

2016.01.24. 00:26:42

@neoteny:
magyarországon nincs. itt hiába árusítod ki a világnak. egy befektetői körrel lehet tárgyalni. mert ha van egy német iparos és német bank, német a kereskedő, akkor esetleg több pénzt fizet. mert ez a pénz még tovább gazdagítja. ha sokféle érdekeltség van, akkor ugyanez nem áll. de ez megint olyan, hogy csak a hülye nem látja.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 00:30:14

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"ez a két eset lehetséges."

Közel sem: lehet hogy hedge műveleteket végeztek, és azon buktak.

"az, hogy mit fizetnek az usának egy lényegtelen kérdés."

Te meggárgyultál: egy vállalat számára mindegy hogy mennyi adót fizet?

"az über is egy maffia. és a taxisok is egy maffia."

Az Uber-t a 'szabályozó' állam tekinti maffiának. A taxisokat meg a fogyasztók tekintik egy maffiának.

"a kérdés: ki pofozza ki a másikat"

Csak nem mindegy, hogy ki a meccs pontozója: az állam vagy a fogyasztók.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 00:32:02

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"magyarországon nincs. itt hiába árusítod ki a világnak. egy befektetői körrel lehet tárgyalni."

Mindenféle alapot nélkülöző állítások, bármiféle támogató érvelés nélkül.

2016.01.24. 01:14:36

@neoteny:
a google az adóért cserébe védelmet kap az usától. csak néhány főt foglalkoztó kis cégeket hoznak létre a világban. magyarországon is, miközben nyilvánvaló, hogy a szolgáltatás a végpontokon valósul meg. tehát nem központosítva, hanem decentralizáltan kellene adózni. csak ebben az esetben egyenlő feltételekkel indulnának a helyi vállalkozásokkal. és a google olyan szarfaszúakból áll, hogy ezt óriásra nőve se vállalják be. és ilyen cég az über is. ezek mind egyenlő bánásmódot akarnak, miközben gátlástalanul rombolják le a piacokat. engem nem zavar ez különösebben. mert tisztában vagyok vele, hogy a világ nagyrészt így működik.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 01:43:20

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a google az adóért cserébe védelmet kap az usától."

Amely 'védelmet' minden más amerókus cég is megkapja.

"decentralizáltan kellene adózni"

Egyáltalán nem kellene adózni: azt csak az állam faszát térdre hullva szopkodó etatista-kollektivista 'értelmiségiek' követelik.

"gátlástalanul rombolják le a piacokat"

Épp' fordítva: létrehozzák ill. bővítik a piacokat. Ezért gyűlölik őket azok, akik a szűkített, 'szabályozott' piacokon vannak monopol- vagy oligopol helyzetben. És akiknek te is a szekerét tolod: próbálod elhitetni hogy ez az egyetlen lehetséges út a magyar 'polgárosodáshoz'.

gázóra ellenőr 2016.01.24. 02:54:14

@obir.jatov: Friss nick:

obir.jatov
Aktivitás
Adatlap
obir.jatov 0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2016.01.23. óta tag.

"Unokatestvér" - Ja, persze! :-))

abdul hackeem 2016.01.24. 08:06:57

@unionista᠍᠍᠍᠍: Az Über kapcsán valaki elgondolkodott, hogy mennyi adót fizet be a megtermelt értékből? A befizetett adót mire herdálják el, kiknek juttatják és miért?
A közvetlen környezetemet megszondázva az általános válasz kb.: nem érdekel.

2016.01.24. 09:57:24

@gázóra ellenőr:
ezért írtam azt, hogy viszonylag ritkán. 1956 októberében is sokkal inkább idegen elnyomók ellen folyt a küzdelem. 57 májusában nem nagyon lehetett volna ez:
videa.hu/videok/hirek-politika/kadar-beszede-57-majus-1-majalis-mszmp-MhmriVtyUzyJNmeE
vagy mondjuk ez is elég érdekes.
videa.hu/videok/hirek-politika/kadar-janos-csapatkivonas-haza-mszmp-oroszok-Bh3CNKLT4hFQK6P5
a szovjet csapatkivonást moszkava 87 őszén eldöntötte. ezt már akkor lehetett tudni. és közvetlen ez után pozsgay bábáskodásával alakult meg az mdf. ami kis túlzással iii/iii taggyűlés volt. volt iii/ii is. mert ez a kettő egymást figyelte. nem sokkal kádár nyilvános bejelentése előtt jött létra a fidesz. azzal, hogy ha esetleg mégis visszarendeződés lesz, akkor akinek nincs titkosszolgálati kapcsolata lépjen be a katonai elhárításba. mert erről ők tudnak elsőként. senki se legyen mártír. most ott tartunk, hogy orbán zavarta ki az oroszokat. ezek után kezdett szorosabban szereződni az szdsz (jelentős részben iii/i ugyebár) és az fkgp valamint a kdnp. a köztársaság kikiáltása előtt létrejött az mszp. a volt kommunisták rájöttek, hogy ők valójában kapitalisták.

egyébként a grósz károly által favorizált félállami gazdasági modell nem volt hülyeség. az, hogy a párt maradjon hatalomban igen, de grósz volt az, aki úgy gondolta, hogy félszuverenitást biztosítani kell. és a nagy iparvállalatoknak a felét kell eladni. és mivel a lakosság tőkeszegény, csak nagyon kis mértékben tud privatizálni ezért olyan vegyesvállalatokat kell létrehozni, ami részben köztulajdonban van. a hungaroring egy brit-magyar, vagy a mc-donalds hungary amerikai-magyar vegyesvállalat volt. bábolna volt a kizárólagos beszállító. csak ez nem tetszett elsősorban az amerikaiaknak és az amerikai magyaroknak. hagyjuk, hogy ők mennyiben szolgálják a magyar nép érdekeit. a gazdasági érdekeikkel ellentétes volt. és ezért nevezték ki németh miklóst. akinek a fiát mikikét taníttatták cserébe. lényegében elárulták az országot. gazdasági értelemben az ellenzéki kerekasztal is. az elképzelés az volt, hogy a magyar gazdaság nem ér egy fabatkát se, szanálni kell az egészet. idejön a nyugat. és olyanok leszünk mint ausztria. lényegében ez az értelmiségi kör gondolta azt, hogy inkább egy belső elnyomás van. mindenki más úgy érezte, hogy külső.

2016.01.24. 10:10:00

@abdul hackeem:
az über általában 20% jutalékot szed. magyarországon 25%-ot. tehát ők budapesti taxizás teljes költségének negyedét úgy nyúlnál le, hogy jogegyenlőtlenséget teremtenek. tehát ők lényegében az államban létrehoznának egy privát államot. egy szervezett magánhatalmat, ami maga diktálná a szabályokat. ez lényegen az anarchizmus. ami rendben van. de ez esetben az übernek magának kellene megvédeni a sofőrjeit. gazdasági szabályozás hiányában lényegében alvilági módszerekkel működő csoportok fizikai vagy biológiai összecsapása dönti el, hogy ki uralja a piacot. az anarchiából következik a kommunista vagy a fasiszta diktatúra.

2016.01.24. 10:18:08

@neoteny:
ez az, hogy a piac a külföldiek belépésével hosszú távon nem bővül. a szolgáltatások terén ez nyilvánvaló. legfeljebb csak ideiglenesen fognak többen taxizni. és az über belépésével a teljes személyszállítási üzletág bevételének negyede külföldre kerül. úgy, hogy egyesek betartják a szabályokat. mások nem tartják be. és filozofikusan megmagyarázzuk, hogy az übernek van igaza. sanyi haverom ha iszik, akkor akárkit szétflexelne. és megmagyarázza filozofikusan, hogy ez a "sanyiság". az "überség" ennél technikailag sem fejlettebb. sanyi a flexszel erősebb.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 10:24:55

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"legfeljebb csak ideiglenesen fognak többen taxizni."

Mindenféle alapot nélkülöző állítás, bármiféle támogató érvelés nélkül.

"úgy, hogy egyesek betartják a szabályokat. mások nem tartják be."

Mert a magyar a nagy szabálykövetéséről ismert.

"sanyi a flexszel erősebb."

Sanyit már elítélték garázdaságért; Sanyi jobb ha jogkövető magatartást tanúsít, másként visszaeső lesz.

2016.01.24. 10:36:01

@neoteny:
sanyi azóta azt mondja: a kocsmában úgy kell leülni, hogy minden ember és minden asztal [társaság] jóban legyen a szomszédjával. nem kell mindenkinek mindenkivel jóba lenni csak a közvetlen szomszéddal. úgy nincs verekedés, hanem rend van. sanyi egy számára félelnyomó rendszerben (felfüggesztett börtönbüntetéssel) viselkedik racionálisan. sanyi a kocsmai próféta. lényegében ezt találta fel.

mark 12:31
You shall love your neighbor as yourself. There is no other commandment greater than these.

zipe moha 2016.01.24. 10:37:20

@unionista᠍᠍᠍᠍: ...így van unionista...gázora ellenörnek adott válaszod nagyjából a de lényeget fedi..

..és ma már a becsapott közemberek egymás közötti véleményét is leírod...

..jeges csendben tömegek gondolkodnak arról,hogy ezt újra kell kezdeni...vagy mást kell kezdeni...ami ezzel is elszámol...

ehhez képest van a nyílvánosságban az értelmiségi maszlag liberalizmusról, demokráciáról, versenyalapú kapitalizmusról, esélyegyenlőségről..,ect......amik nyilván 1 pillanatra sem voltak jelen sem s szándékokban sem a magyar valóságban...

az entrópia megszületett..vagy kreált bünbakok viszik el a balhét..egymásnak ugrasztott kisemberek ( erre vannak történelmi példák ...számtalan...bevet hatalomtechnikai módszer a bűnjelek eltüntetésére9...vagy a bűnösök ( erre mondjuk kevesebb történelmi analógia van ..de azért van..)...mert a balhét el kell vinni..

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 10:43:50

@unionista᠍᠍᠍᠍:

Majd ha Sanyi lehozza a kőtáblákat a Kékestetőről, a parancsolatai szépen rájuk faragva, akkor oszthatja az észt.

2016.01.24. 10:44:25

@neoteny:
az über elég régóta működik. meg lehetne mérni, hogy a taxizás piaca mennyit növekedett. de itt két dolog keveredik. az egyik a műszaki előrelépés. az, hogy szoftveresen fejlettebb a diszpécserszolgálat. a másik, hogy az über nem tartja be a szabályokat. mindegy, hogy mi. lehet akár majdnem teljes szabadság is. felteszem a kresz-t nem akarják eltörölni. az über a minimális tisztességet tartsa be. és legyen verseny a diszpécserek között. nyilván lesz aki nem 25%, hanem 5% vagy 1% jutalékért megoldja a minimális út, maximális potenciál problémát. sőt lesz aki majd ingyenességgel próbálkozik a reklámokért cserébe. az über úgy akar versenyt, hogy az ő taxisai előnyöket élvezzenek a többi társasággal szemben. és azt mondják, hogy ez vezet el a szabadsághoz. ez erőszakhoz vezet. az über sofőrt megverik, az erőszaktevőt bebörtönzik. a gátlástalan geci tulajdonosok felmarkolják a pénzt és röhögnek a markukba. pontosan úgy, mint rogán tóni vagy habony árpi.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 10:54:27

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"az über a minimális tisztességet tartsa be."

Vagyis legyen sikertelen. Mert csak azok tisztességesek, akik sikertelenek. A siker a tisztességtelenség legnyilvánvalóbb bizonyítéka.

"azt mondják, hogy ez vezet el a szabadsághoz"

Ez maga a szabadság. A taxisok összeszövetkezése az erőszakot gyakorló államhatalommal az emberek gazdasági szabadságának elnyomása.

abdul hackeem 2016.01.24. 11:27:35

@unionista᠍᠍᠍᠍: Pont lesz@rom, hogy az Über mennyit visz el. Vigyen 90%-ot. Miért nem magyar tulajnak jutott eszébe? Vagy eszébe jutott csak...
Nehogymá a külföldi cég legyen a hülye.

2016.01.24. 12:26:19

@zipe moha:
a medián településméret 17 ezer. tehát nagyjából olyan, mint mezőkövesd, vagy ha jobban tetszik, akkor kalocsa. valaki magyarázza már el, hogy egy ilyen településen az átlag magyar mégis hogyan képes versenyezni a világgal. úgy, hogy a piacokra bárki bármikor beléphet. a globalizált szabad kereskedelem a fejletlen területeken az ipart teljesen szétveri. kína a grósz féle félállami módszert követte. a beijing benz egy kínai-német vegyesvállalat. tehát nyitott a gazdaságán, de nem nyitotta ki teljesen. és azért nyitott az egész világ felé, mert globális gazdasági szereplővé akart válni. ez kínának bejött. olyannyira, hogy tavaly óta a gazdasági össztermék vásárlóerő paritáson magasabb, mint az usában.
i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/10/09/1412858241452_wps_3_Chart_comparing_China_s_G.jpg
tehát kína a világban árufölényben van. és az évtized végére vagy a következő évtized elejére nominálisan is az első helyre kerülhetnek. mindenki azon van, hogy ezt megakadályozza. elvben ezt is kihasználhatná magyarország. és mondhatná azt, hogy kis elemszámú sorzatgyártásra korlátozva megvásárolja a technológiát. ennek az ára az, hogy a magyar összterméknek monjduk a huszadát az elkövetkező húsz évben kínának leosztjuk. a technológia transzferért cserébe egy évi gdp-t átengedünk. és minden huszadik kelet turkesztánit (tipikusan azt, akinek európai az ősanyja és eurázsiai az ősapja) befogadunk. az ujgurokból egy új türk közvetítő népet csinálunk. ezt törökország is támogatná. és az indoirániak is. ilyesmivel próbálkozik orbán. a pávatánc része, hogy azt mondja a saul fiára: "wov". vau-vau. mint egy kutya. ezért ő sátán, mivel ez nem tetszik amerikának és nagyon nem jó izraelnek.

dunai német/kis-lengyel, nagy-orosz vagy dél-kelet ázsiai magyar szövetség jöhet létre. éppenséggel össze lehet kombinálni ezeket. de abban az esetben van esély a latin-amerikanizálódásra. egyszerűen nem jó az ha a közvetlen külföldi érdekeltségek túlságosan sokfelől erednek. ez etnikailag homogén társadalom esetén működik. a magyar nem ilyen. az ortodox zsidó (mindegy, hogy liberális vagy nacionalista) ilyenné akar válni. magyarországon ezek nincsenek szembeállítva. a magyar történeti hagyományokból a nemzeti liberalizmus következik majdnem egyenesen. és nem a balliberalizmus. a baloldalon klasszikus szociáldemokrata, ökoszociális és keresztényszocialista pártokra lenne igény. de az ökoszociális lényegében szövetkezeti agrárszocialista. a cigányokat bevonhatók a szövetkezeti biotermelésbe, az állami gazdaságokban az állattartásba. ezt a kibbutz jelleget sehogy se fogják preferálni belpestiek. különösen úgy, hogy évtizedek óta meg sem próbálják megérteni a vidéken élők többségét. mert ők a fejlettebbek, meghaladták, stb. a közakarat az lesz, hogy menjenek amerikába vagy menjenek vissza a sivatagba.

2016.01.24. 12:36:51

@abdul hackeem:
ne viccelj már. én is tudom, hogy az über milyen algoritmusra épül. legyenek egyenlő feltételek. és az übert tisztességes versenyben elég egyszerű legyőzni.

a probléma az, hogy van egy szarfaszú társaság, amelyik a rendszerváltás után szétlopta, szétverte az országot, a törvény erejével csődbe vitte a termelőszövetkezeteket, szanálta az ipart, lenyúlta külkereskedelmet, szabadjára engedte a belkereskedelmet, a kereskedelmi televíziózással szétverte a magyar kultúrát. ez az alapprobléma. és igen ennek a csoportnak van etnikai színezete. ez a zsidó baloldal és a zsidókeresztény jobboldal műve. csak persze nem minden sémita ennyire alávaló. vannak nemzeti kiválóságok, csak ők vannak kevesebben. ezzel szemben szerveződött egy antiszemita társaság. ahová beálltak a zsidók közül a disznók. tehát ez szimplán egy törzsi háború.

az über nem tud semmit, amit több ezer magyar nem tud. semmi extra nincs benne. annyi a különlegességük, hogy az über tulajdonosai seggfejek. és sajnos velük szemben is csak ezzel a seggfej mentalitással lehet menni. mert olyan mértékben alávalóak.

gázóra ellenőr 2016.01.24. 13:29:40

@unionista᠍᠍᠍᠍: Világos. Aki neked nem tetszik, az vagy seggfej, vagy zsidó. Nem túl komplikált a világnézeted.

tebir.jatov 2016.01.24. 15:46:51

@gázóra ellenőr: Szerencsétlen!
HaFr-nak van valami gondja a Jatov családdal és egymás után szórja ki őket mert nem azt írják mint amit ő szeretne.
Ha pedig kibaszta innen Kibir unokaöcsénket aztán meg Obir testvéremet is, hogyan reagálhatna bárki is erre?
PERSZE hogy kell egy új friss nikket regisztrálni ahhoz hogy válaszolhassunk, nem?
Imádjuk az ilyen okoskákat mint te is.
Gondolom percek múlva már én sem tudok ide írni, nem mintha ez lényeges lenne. Csak Obir testvéremnek még a hozzászólását is kitörölte, ja persze, kicsit felkapta a bátyó a vizet. Nincs még hozzászokva a magyar liberálisok toleranciahatárát illetően.

ja és persze MOST is utána nézhetsz:
Obir Jatov: Friss nick, két perce regisztrál AZÉRT hogy válaszolhasson.

Ha a család nem korrekt lenne, simán valami teljesen más néven regisztrálnánk új nikket aminek köze nincs a Jatov családhoz, de ez nem a mi módszerünk. De ez azt jelentené hogy a bloggazdával akarunk szórakozni, miközben mi csak a véleményünket mondanánk el. De hát a legegyszerűbb az ilyesmit kitiltani, akkor abban a hiszemben lehet élni, hogy nincs is olyan aki ne értene velünk egyet.
Արդյոք լավ է խաղալ God?
(Ardyok’ lav e khaghal God?)

2016.01.24. 16:13:52

@gázóra ellenőr:
azt gondolom, hogy a magyarországon a szolgáltató szektorba értelmetlen beengedni a külföldet. ezzel piacot nem nyerünk. és a működéshez szükséges technológia rendelkezésre áll, legyártható, vagy megvásárolható.

ebben az esetben sem arról van szó, hogy magyar programozók képtelenek lennének elektronikus diszpécserszolgálatot írni.

adott helyrajzi számon vagyok. utazni szeretnék.
a vevő ezt a kérést küldi a főtaxi diszpécsernek.
fotaxi.hu/helyrajzi_szam
adott földrajzi koordinátán vagyok és utaztatni szeretnék. ezt a szállító küldi.
fotaxi.hu/szelesseg,hosszusag
és ezeket a szoftver megválaszolja. majd a taxit elvezeti a legrövidebb úton a célhoz úgy, hogy hozzáfér egy nyilvános adatbázishoz. meghatározza a minimális úthosszt. az üres taxit is lehet irányítani. azért, hogy elég gyorsan ki lehessen szolgáltatni az utast. maximális potenciál. ezt a problémát megoldani középiskolai matematikai végzettséggel sem lehetetlen. felsőfokú végzettséggel meg kötelező házi feladat. ehhez nem kell über. egyszerűen el kell dönteni, hogy ilyet akarunk. még az is lehetne, hogy ezeket a szoftvergyártók ingyesmit bocsássák rendelkezésre ingyen feltéve, hogy fel van tüntetve a gyártó és esetleg egy link, hogy azt ki készítette. ez egy műszaki probléma.

ilyenkor jön egy csoport, amelyik ebből filozófiát csinál. és beszél a szabadságról és a sötét elnyomtásról, a fasizmusról. magas filozófiát akarnak csinálni ebből. de ennél sokkal erősebb az elemi biológia. magyarázzuk el, hogy abdul te lehet, hogy azért gondolkodsz így, mert a jordán mellől jössz. idegen vagy ebben az országban. és a magyarellenességedből következik az antiszemitizmus. ez egy erő és ellenerő. ami egymást gerjesztik. vigyük be a zsidó szuperászok elképzeléseit. a lábszagú munkás-parasztokról (egyébként inkább hónaljszagúak, a cigányok lábszagúak) és azt, hogy belelövik a dunába a maradék szegény kiszsidót, akiknél okosabb a világon nincs. hidd el, hogy kevés ember van, akit ez nálam sokkal jobban zavar. egymás mellé teszem a kettőt. és kíváncsi vagyok, melyik az érdekesebb. és most egyértelműen a zsidózás. de ha ez antiszemitizmus, akkor legyen hungarofóbia, legyen antihellenizmus (ne lehessen szidni a szegény kisgörögöket) és legyen russzofóbia. ne lehessen bírálni oroszországot se, mert a szórványban élő szegény kisoroszok rettegésben élnek. engem zavarna se egyik, se másik. csak döntsük el, hogy egyik vagy másik utat választjuk. de az egy vicc, hogy az amerikai bomba mindig demokráciát csinál, hiszen az amerikaiak a demokraták. volt már olyan, hogy idegen nagykövetségek akarták eldönteni a választásokat. és hagyjuk, hogy annak a rendszernek kik voltak az ideológusai. ha majd lesz egy tisztességes magyar baloldali párt, akkor meg fogják a magyarok választani. amíg nincs addig tiltakozzanak a fasiszták ellen. és az ellenoldalról úgy is megkapják a zsidózást. ha nem tőlem, akkor mástól.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 16:44:06

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"ehhez nem kell über."

Mégis az Uber csinálta meg. Utólag már könnyű okosnak lenni: lettél volna okos az Uber előtt, az durranás lett volna.

De persze te nem tudtál okos lenni az Uber előtt, mert a zsidó nem adott pénzt neked a fejlesztésre. Mert te tisztességes vagy: értsd olyan csóró, hogy még egy felsőfokú házifeladat megoldásának kifejlesztését se' tudod megfinanszírozni.

abdul hackeem 2016.01.24. 17:04:14

@neoteny: +1 kösz
@unionista᠍᠍᠍᠍: miért nem a nemzeti dohányboltot/italboltot boncolgatod? Mert az elérhető, esetleg megsütheted magadat?
Kanapékarate?
Hülyítés esetleg.

abdul hackeem 2016.01.24. 17:12:43

@unionista᠍᠍᠍᠍: A politikusokat ÉN is fizetem, hogy az ÉN érdekeimet IS képviseljék.
Nehéz lehet ezt megérteni, hogy valaki aki MÁSHONNAN jött nem úgy gondolkodik, mint a magyarok többsége, t.i. hogy NEM csak a másik rovására juthatok előbbre. És ehhez SEMMI köze sincsen a vallásnak, zsidóknak.

Laptop7712 2016.01.24. 17:24:35

@neoteny:
Figyelj, az Uber semmi más, csak egy átlag megoldás, aminek a fizikai szolgáltatási háttere csapnivaló, úgy fogalmaznék, hogy a cég mögött nincs egyedi innováció. Ezt azok is látják, akik befektetnek a történetben. Ez tényszerűen így van. A technológiai „startupok” nagyon ritkán tudnak felmutatni igazi innovációt.
Szét is szedik őket, ahogy kell.
Láttam nagyon komoly innovációt, amihez nem kellett zsidó tőke, de láttam olyant is, amit komoly zsidó tőke támogatott, de nem engedtek neki 10 %-nál magasabb beleszólást. Ezért vált komplex innovatív megoldássá több iparágban.

Laptop7712 2016.01.24. 17:35:04

@abdul hackeem:
Lassan eljutunk oda, hogy a szabályrendszer nagyon meg fog változni. felfestenek egy új játékteret. Amúgy beszélgethetnénk arról, hogy mit is jelent az értékteremtés, mivel nagyon komoly nézeteltérések vannak ebben az ügyben. Az történik, hogy érdekérvényesítő tereket csoportosítnak át, és a kiszorulók nagyon nem látják azt, hogy mi a szerepük. nagyon nem osztanak lovat a fiúk. Volt ilyen nem egyszer. 1867-es kiegyezést a vörös terror, fehér terroron át horthy zárta le. Ugyanez a figyelhető meg a kádári konszolidáció alatt a másik irányban. A modszerváltás utáni időszak most zárul le, mivel sok a vesztes, és egyszerű magyarázatot akar a nép. Megkapja. Egyszerű ez, mint a faék.

abdul hackeem 2016.01.24. 17:39:43

@Laptop7712: Oké. Aki fizet ( igénybe veszi a szolgáltatást ) az mit kap a pénzéért?
Egyszerű mint a faék.

Laptop7712 2016.01.24. 18:09:26

@abdul hackeem:
Valahogy nem tette fel ezt a kérdést a módszerváltás után egyik kormány sem. Pedig mindent szépen leépült. Akkor most majd az új szabályrendszer szerint megválaszolják. Itt tartunk.

abdul hackeem 2016.01.24. 18:10:47

@unionista᠍᠍᠍᠍: index.hu/gazdasag/2016/01/24/uber_adozas/ Ha ŐK ennyit adóznak, akkor a munkavállalók miért ennyit: www.aktualitasok.hu/munkaadoi-jarulekok.html#
Én speciel ugyanennyi nettó után főállásban kb. 7-szer ennyit adót fizetek. Nyilván ez azért van, mert 7-szer ennyit is tanultam. :-D

tamas11 2016.01.24. 18:14:12

@Béndek mélyponton:
Hol, mibe "merüljön ki" a párt arcainak tevékenysége?
Ha a NET-es trollkodás kevés, akkor tán van más felület, netán megépült közösség?
Persze, az utcára küldenél fölöslegesen, hidegben bennünket, szabadítsuk ki Táncsicsot, hozzuk le embervonta szekéren a Várból, hogy megírhasd trolltenyésztő helyeken, meg elolvasd a mainstreamon, hogy "ezek" kevesen vannak, fáztak a Táncsicsszekér elé magukat fogva.
És akkkor a TEK még vállát se rándította, a mozgalmak vezetői pedig, a Fekete ápolónők, a miskolci pedagógusok stb - az állásukat máris elvesztették.
Gratulálok, szakértőkém, a tanácsaidról rádismerek rongyember..
Menjünk hideg utcákra, állást kockáztatni - ezt ajánlod nyerő stratégiának.
Ezer méterről megismerlek, kormánypárti lihegő hazaáruló.

2016.01.24. 18:30:09

@abdul hackeem:
ide figyelj, a közvélekedés az, hogy ti beköltözötök belvárosok közepébe, elfoglaljátok a hatalmi szempontokból kulcs ágazatokat. a kereskedelmi bankokat. ez a legfontosabb a pénz az istenetek. a pénzügyi fölény mellé árufölényt akartok. ehhez kellenek a hipermarketek. de ez nem elég, mert kultúrfölényt is szeretnétek. ehhez kellenek a kereskedelmi tévék. és a szabad sajtó ahhoz, hogy ellenőrizzétek a közállapotokat. és telesírjátok a világsajtót arról, hogy micsoda elnyomatásban kell élnetek. ha egy cent részesedést vesztetek, akkor rohantok a baráti amerikai követségre, hogy kitört a fasizmus. és közben szidjátok a többséget. ez így megy 70 éve. nagyjából ez a nácik alapvetése. és szerintem egy nagyon kicsit a náciknak igazuk van.

a rendszerváltás után hofi szájából is csak a szar folyt ugyanúgy, ahogyan kövéréből is. ez a probléma. hofi a rendszerváltás után egy poént nem tudott mondani. kern andris is egy szar filmet csinált. pedig a félelnyomó rendszerbe milyen jó volt. tehát itt a probléma nem az, hogy ki zsidó és ki nem zsidó, hanem az, hogy két egymástól elég távol álló népcsoport a legnagyobb szabadságban nem képes összekovácsolódni. ehhez kell egy minimális presszió. és ti ilyet nem akartok. ti teljesen szabadok akartok lenni. a magyarok a szabadság totalitását, az anarchiát nem akarják. inkább választanak egy cigányvezért, aki nyíltan lop, csal, hazudik. de így is újraválasztják. és a lakosság ezek után még tovább jobbra tolódik. na most ezzel mit csináljunk? szerintem ebben az évtizedben el kellene dönteni, hogy lehet-e ebből kiegyezés féle, vagy teljesen fölösleges. a holokauszt után úgysem fogtok megbocsátani. a magyarok trianont nem fogják elfelejteni. valamint a kommunista kegyentlenkedést és a kapitalista szemétséget. aztán lehet vitázni, hogy melyik sérelem a nagyobb. a 20. századi történelmet a mindkét csoport nemzetgyilkossági kísérletként értékeli. lehet-e ezek után békésen együtt élni? a leggazdagabb amerikán és saját magatokon kívül tudtok-e bárkivel békésen együttélni egyáltalán?

tamas11 2016.01.24. 18:54:24

@neoteny:
Hű NEO , le akartad tromfolni Unióst, repült a nehéz, kő, ki tudja, hol áll meg....

Hát az én fejemnél állt meg, mert magam is próbálkoztam az Überhez hasonló szolgáltatás hazai bevezetésével.
Elárulom, hogy nem sikerült, könnyű volt előre is okosnak lenni, nem csupán utólag .
Nem csak utólag, hanem folyamatosan, "közben" is sokat agyaaltam, mitől NEM valósul meg idehaza egy ilyen elképzelés, mi veszélyezteti .
(Hiszen ez a tudás segíthet sikerhez).
A tőkehiány ez egyik , valóban az. Viszont összefonódik több, jellegzetesen magyar másik okkal: például, a szellemi tulajdon védelme megoldatlan.
ha rengeteg pénzed van persze legyorsíthatod a potenciális konkurrenseket, akik pont úgy hezitálnak, mint az A-változatban te magad.

Ezt lehet lazábban is fogalmazni: nem tudtam eleérni, hogy azt, ami akkor eredeti gondolatnak számított (egyéni ad hoc társasfuvar-szervezés on line) - miként hozhatna garantáltan jövedelmet. azokban az években az elektronikus fizetés még túlságosan újnak számított.
Tudom, rémesen földhözragadt a viszonyunk egy-egy jelentős (?) elképzeléshez, ha az kell hogy irányítsa, nehogy hoppon maradj. Mondhatni, nem adtak rá pénzt, nem a zsidók, hanem senki, de úgy is fogalmazhatnék: nem tudtam "várni".......
A környező rendelkezések sem kedveznek, mert induláshoz pl egy egy fizetős telefonvonal-bérléshez nagyságrendeket kell produkálni, garantálni, olyan illetékekhez, kauciókhoz van kötve..
Ha pedig egy egy IT- nagyvállallathoz kerülsz, még végig se modhattad a teóriádat, rutinban az a válasz: és maga kicsoda, ezt mi holnap MI megcsináljuk, de maga kicsoda?
Szóval a jogos aggodalom is része a helyi jellegnek, olyasmi, mint egy hungarikum.Az az érték, ami (eseteleg) benne van az elképzelsben, azonnal a hatalomi oldalon álló tulajdona lesz, és aki ott birtokon belülre jut, természetesnek veszi ezt.
Az első éjszaka joga - függetlenül attól, hogy az nála egy szörnyű éjszaka lesz. lenne.
Visszatérve apropónkhoz, az Überhez, számomra nyilvánvaló, hogy az elképzelés nem adókerülésre, hanem rugalmas, gazdaságos utasfuvarozásra irányult. Szembetalálkozik azzal a "taxis" rendszerrel, amely - mint annyi területen- abből akar megélni, megtartani abban a formában ahogy eddig ( rosszabbul) csinálta . Állam is, és a hiéna is..
Az adózás (adóztatás) átirathatja a számszerűségeket, de a lényegen nem változtat.

tamas11 2016.01.24. 19:03:22

@unionista᠍᠍᠍᠍:
amit imént írtam NEO-nak, tkp neked is szánom

M illumino d immenso 2016.01.24. 21:04:59

@unionista᠍᠍᠍᠍: 'lehet-e ezek után békésen együtt élni? a leggazdagabb amerikán és saját magatokon kívül tudtok-e bárkivel békésen együttélni egyáltalán? '

Hogyne, a te cigányvajdád pontosan ezt csinálja.
Csak be kellett látnia, hogy mi lehet ennek a ma egyetlen lehetséges verziója: megtanulta ha megteheti ... és meg is teszi. És ha ötezernél többen sipákolnak, akkor tudomásul veszi, ez már komoly kritika.

**************************************
'a probléma az, hogy van egy szarfaszú társaság, amelyik a rendszerváltás után szétlopta, szétverte az országot, a törvény erejével csődbe vitte a termelőszövetkezeteket, szanálta az ipart, lenyúlta külkereskedelmet, szabadjára engedte a belkereskedelmet, a kereskedelmi televíziózással szétverte a magyar kultúrát. ez az alapprobléma. '
***************************************

M illumino d immenso 2016.01.24. 21:10:39

@unionista᠍᠍᠍᠍: 'ezért mondom azt, hogy az olyan szegény országoknak, mint magyarország a befektetői kört minimálisra kell szűkíteni. egy irányból, egy helyről egy kormányzat hatálya alá tartozó csoporttal kell tárgyalni. ami rendkívül kockázatos persze, de nincs másik módja a tömeges felemelkedésnek, a felzárkózásnak, a polgárosodásnak. '

M illumino d immenso 2016.01.24. 21:14:07

@unionista᠍᠍᠍᠍:
'egyébként a grósz károly által favorizált félállami gazdasági modell nem volt hülyeség. ... csak ez nem tetszett elsősorban az amerikaiaknak és az amerikai magyaroknak. hagyjuk, hogy ők mennyiben szolgálják a magyar nép érdekeit. a gazdasági érdekeikkel ellentétes volt. és ezért nevezték ki németh miklóst. akinek a fiát mikikét taníttatták cserébe. lényegében elárulták az országot. gazdasági értelemben az ellenzéki kerekasztal is. az elképzelés az volt, hogy a magyar gazdaság nem ér egy fabatkát se, szanálni kell az egészet. idejön a nyugat. és olyanok leszünk mint ausztria. lényegében ez az értelmiségi kör gondolta azt, hogy inkább egy belső elnyomás van. mindenki más úgy érezte, hogy külső. '

huhhh!

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 21:38:33

@tamas11:

"azokban az években az elektronikus fizetés még túlságosan újnak számított"

Igen, csatlakozó (műszaki) feltételeknek is meg kell lenniük.

Nekem pl. kiválóan megfelelne egy teljesen elektromos autó: napi 7.7 km-t ingázok a munkahelyemre egy irányba, és ha a városba megyek, arrafelé is hasonló nagyságrendű távolságok vannak (egy sziget déli csücskében élek, fizikailag sem tudok túl távol menni).

Viszont nincs sem a bérelt lakásom parkolójában elektromos csatlakozó, sem a munkahelyi parkolóban.

"A környező rendelkezések sem kedveznek, mert induláshoz pl egy egy fizetős telefonvonal-bérléshez nagyságrendeket kell produkálni, garantálni, olyan illetékekhez, kauciókhoz van kötve"

Ami az előző ponthoz hasonló: a(z egyik) csatlakozó feltétel ugyan létezik, de az igénybevételének küszöbe magas. Ami épp' azon a területen ad innovációra lehetőséget: ha valaki tudott volna neked jobb/könnyebb feltételekkel elérhető telefonvonal-bérlést nyújtani, bevételre tett volna szert tőled már a vállalkozásod kezdetétől fogva.

Az "utólag könnyű okosnak lenni" kitételt partikulárisan unionista alkalmazás-elemzésére írtam. Az egész "rendszert" elindítani nyilvánvalóan több munkát igényel, mint csak az alkalmazás kifejlesztése -- és épp' ez az a munka, amit vállalkozók (entrepreneur) elvégeznek. És jóval több startup bukik be, mint "hullik termékeny talajra": mi csak azokról hallunk, amelyek sikeressé válnak, a kb. háromszor többről, amelyek dugába dőlnek, nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 21:44:32

@Laptop7712:

"az Uber semmi más, csak egy átlag megoldás, aminek a fizikai szolgáltatási háttere csapnivaló, úgy fogalmaznék, hogy a cég mögött nincs egyedi innováció. Ezt azok is látják, akik befektetnek a történetben. Ez tényszerűen így van."

Ez a "tény" nem zavarja az Uber szolgáltatásainak felhasználóit abban, hogy preferálják a hagyományos taxiszolgáltatókhoz képest.

Az Uber-nek nem a legjobbnak kell lennie: csak jobbnak, mint a hagyományos taxitársaságok.

2016.01.24. 22:02:47

@tamas11:
az egy hogy az állam a gazdaságban milyen mértékű nyitottságot enged meg politikai kérdés. az nyugatos/amerikai modell elvben az, hogy teljes nyitottság van. és a keleties/ázsiai az, hogy teljes zártság. ezek az elvek. mert a gyakorlatban a megoldások szerve a világban keverednek. magyarországon a rendszerváltás óta folyik erről a vita. szerintem mindkét oldalnak fel kellene adni az ortodoxiát. találjunk köztes megoldást. és nem kellene félni nemzeti keretek között szabályozni. msz (magyar szabvány) kellene. vagy din (deutsches institut für normung).

a taxizásnak van egy protokollja. az utasok betárcsáznak, a sofőrök cb rádión keresztül üzengetnek. ugyanezt kell csinálni csak korszerűbb technológiával. a fejlesztők között általában abban egyetértés szokott lenni, hogy a specifikáció nyitott, az implementáció lehet zárt.

tehát kell egy köztestület (ez lehet lehet a magyar szabványügyi testület, a műegyetem és a vidéki egyetemek műszaki karai, a sztaki), amelyik meghatározza a műszaki feltételeket. és ezt egy kormányzati vagy önkormányzati rendelet mellékletében megtalálható. ezek után valamilyen üzleti modellt követve megvalósíthatja az abban leírtakat. ha valaki szeretne egy másik specifikációt, akkor kezdeményezze a nyilvánosságban. ha valaki valamilyen találmánnyal áll elő, akkor szabadalmaztassa. de az überben mi a találmány? eddig is voltak sofőrök és utasok. és eddig is voltak diszpécserek. és a rendszer is lényegében nyitott volt, mert a taxitársaság felvehetett sofőröket. és voltak magánzók. tehát itt arról van szó, hogy ez az egész sokkal flottabbul mehetne. a magyar szabványokat kellene korszerűsíteni. az utasok, a sofőrök kommunikációját valamilyen hálózati protokollra átírni. ez lehet http (web), xmpp (chat), smtp/imap (e-mail), vagy akár új alkalmazási protokollt vagy protokoll családot csinálni a közlekedésre. ez ahhoz kell, hogy a különféle szolgáltatások össze tudjanak kapcsolódni. az über ezt zárja ki. ők azt mondják, hogy erőből kiszorítanak mindenkit. hálózati szolgáltatásokban a kárpát-medencébe nem nagyon kellene külföldieket beengedni. pozsony, zágráb, budapest versenyeznek. vagy bécs. szerintem ezen a téren világversenyt hirdetni. hacsak magyarország nem akar globális játékossá válni. de arra esélye nincs.

tehát ha valakinek van egy cége nagykanizsán, akkor hiába jelenik meg a keleti parton. kinevetik. nádzsikaniszá, wtf? leszámítva a zsidókat. ők hallgathatják, hogy utolsó mocsadék állatok, szar, szemét emberek, stb. (ami általában véve egy hülyeség, mert ez egy folyamatos helyzeti előny, amit kihasználnak), a magyarok hallgathatják, hogy mennyire hülyék. ezt játsszuk 25 éve. és mivel erre egy emberöltő óta nincs megoldás tartok tőle, hogy nem is lesz. de legyen. mert nyilván az lenne a jobb.

2016.01.24. 22:05:24

@neoteny:
oké, de az überrel legálisan nem versenyezhetsz. tehát ez olyan, mintha egy társaság azt mondaná, hogy az ő autóik a járdán is közlekednek. mert úgy sokkal gyorsabb. ez az utasok érdeke. a gyalogosok járjanak taxival. sokkal korszerűbb.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 22:12:10

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"az überrel legálisan nem versenyezhetsz"

Lobbizzanak a taxisok azért, hogy legálisan versenyezhessenek az Uber-el.

"ez olyan, mintha egy társaság azt mondaná, hogy az ő autóik a járdán is közlekednek"

Dehogy olyan: az Uber-sofőrök ugyanazt a tevékenységet végzik, mint a 'hivatalos' taxitársaságok sofőrjei.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 22:17:10

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"tehát itt arról van szó, hogy ez az egész sokkal flottabbul mehetne."

Vagyis a szabályozás a fejlődés kerékkötője.

2016.01.24. 22:48:28

@neoteny:
az informatikában ez a hálózati semlegesség probléma. ott is nagy vita folyik arról, hogy ez legyen vagy ne legyen. tehát minden szereplő ugyanazt a protokollt használja, vagy egyeseket engedjünk előrébb.

a google (aki korábban, kisebb, innovatívabb cégként a net semlegességének híve volt, a don't be evil szlogen is innen jön) most már azt akarja, hogy mondjuk a youtube tartalom gyorsabban eljusson a felhasználókhoz, mint minden más. hiszen meg lehet tenni. ez a fogyasztók számára jobb. csak a többi szolgáltató számára rosszabb. és ebből következően a fogyasztók számára is rosszabb. a google azt mondja, hogy semmi probléma azzal ha azok tönkre mennek, mert majd ő majd mindenki helyére lép. és újabban a microsoft (aki korábban a net semlegességét nem nagyon támogatta, de most a piaci pozíciói ) mondja ezt, hogy ez így nem jó. tehát a piaci pozíciójuk szabja meg, hogy milyen politikát tartanak erkölcsösnek, vagy erkölcstelennek.

tehát a kérdés, hogy egy városban vagy egy államban a közúthálózatot egy közös protokoll szerint használjuk, vagy sem. lehet ez nagyon modern. a politikai kérdés nem az, hogy legyenek-e automatizált elektromos autók vagy űrkabinok. hanem az, hogy az egy olyan közút, amin érvényes egy kresz (közúti rendelkezések egységes szabályozása), amihez kapcsolódik a taxizásnak egy protokollja. vagy mindenki úgy közlekedik, ahogy akar.

azt tartanám jobbnak ha lenne egy kormányzati ajánlás, de a szabályozás az önkormányzatok szintjén folyna. mert ha valakinek nem tetszik egy város, akkor viszonylag egyszerűen elköltözhet egy másikba. így a szomszédok között versengés van. a vasárnapi zárva tartásra válaszul románia területéről nagyváradról dobálták a szórólapokat debrecenbe. sőt új buszjáratot indítottak. de a magyarok döntő többsége országos megoldásokat akar. lehet úgy is. lehetne teljes egyénieskedés is. csak azt nagyon kevés gondolja errefelé.

Laptop7712 2016.01.24. 22:49:49

@neoteny:
Az Uber, és a többi ilyen jellegű informatikai platformon alapuló szolgáltatásrendszer azért nem lesz sikeres, mivel semmi újat nem visz bele a játékba. A történet fizikai alapja hiányzik, és mivel hiányzik, ezért nem képvisel innovációs faktort. Egy újítás akkor ír át egy iparágat, amikor az iparág összes dimenzióját képes átírni. Ezzel van most nagyon komoly probléma a Szilícium- völgyben, kezdenek hullani az unikornisok, Nincs a szolgáltatások mögött fizikai alap, ezen nem segít pár millió dollár.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 22:52:56

@Laptop7712:

"azért nem lesz sikeres"

Már az.

abdul hackeem 2016.01.24. 22:56:27

@unionista᠍᠍᠍᠍: Pont jól leírtad, hogy mitől ilyen ostoba hely ez az ország.
Azoktól, akik így gondolkodnak cselekszenek, mint Te. Ráadásul nemkicsit nácikok vagytok, én viszont az általad leírtak után már zsidó lettem.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 22:58:00

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"amihez kapcsolódik a taxizásnak egy protokollja"

Mert a hatalom hozzákapcsolja.

"lehetne teljes egyénieskedés is. csak azt nagyon kevés gondolja errefelé."

Nem az számít, hogy mit mondanak az emberek: hanem az, hogy mit csinálnak. Revealed preferences. Márpedig az Uber-nek vannak fogyasztói. Ha nem lennének, senkit nem zavarna az Uber. Pontosan az a 'hivatalos' taxisok bánata, hogy sokan az Uber-re szavaznak a pénzükkel.

2016.01.24. 23:25:45

@neoteny:
a fogyasztó majd leváltja azt, aki a szabályozást hozta. vagy legalizálják az übert. tehát ebben a modellben mindenki egyenlő szavazati joggal indul. ez a demokrácia. lehet mondani, hogy ez egy hülyeség, mert így a plebs dönt. és jobb lenne ha a patríciusok uralkodnának a köznép felett szabad piaci alapon. lehet. de akkor nem kell demokratának lenni. a pénzzel az a probléma, hogy nem feltétlen valós teljesítményt mér. és ugye hatványfüggvény szerint a piacon nem összegződik hanem szorzódik.

1.01^100=2.704
0.99^100=0.366

tehát ha relatív fejlettségben kis különbség van. valaki kicsit az átlag felett van, és valaki kicsit az átlag alatt, és statisztikai értelemben nem is szignifikáns a különbség, akkor 100 termelési ciklus alatt 7-8 szoros különbség jön létre. gyorsuló világban egyre nagyobb.

ha valakinek helyzeti előnye, hátránya van (és az simán lehet plusz és mínusz 10% területi eltérés), akkor a különbség brutális.
1.1^100=13,780.612
0.9^100=0.000026561
a különbség több, mint 500,000 szeres. tehát ahol a relatív fejlettség alacsony és nincs network, ami kihúzza őket a szarból, ott folyamatosan szakadnak le. ezt úgy szokták mondani, hogy a gazdagok gazdagodnak, a szegények szegélyednek. sanyi haverom szerint a kapitalizmus olyan, mint a szexben a szopatás. a lényeg, hogy a fasz jó oldalán kell állni. sokféleképpen meg lehet ezt közelíteni.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.24. 23:29:00

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a fogyasztó majd leváltja azt, aki a szabályozást hozta."

Olyanokra, akik más szabályozást hoznak. :)

"ez a demokrácia. lehet mondani, hogy ez egy hülyeség, mert így a plebs dönt. és jobb lenne ha a patríciusok uralkodnának a köznép felett szabad piaci alapon. lehet. de akkor nem kell demokratának lenni."

Valóban:

www.riosmauricio.com/wp-content/uploads/2013/04/Hoppe_Democracy_The_God_That_Failed.pdf

2016.01.24. 23:56:28

@neoteny:
ez rendben van. de a jelenlegi ellenzék egy 2,5 milliós agglomerációban 800-1000 embert tud utcára vinni. igaz, hogy elég hideg van. tehát ez lehet, hogy tavasszal 2-2,5 ezer ember. erre mondom azt, hogy ez egy vagy néhány hitközség. ebből azt lehet szervezni. nem vagyok antiszemita. azt mondom, hogy ebből hozzák létre a zsidó és zsidóbarát hitközséget. vívják ki a jogokat. ez azzal jár, hogy a főhatalmat feladják.

bokrosék ugyanúgy uralkodni akarnak a többiek felett. ők nem azt mondják, hogy engedjétek már meg, hogy szabadon szerveződjön ez a néhány ezer ember. hanem azt, hogy ők a überdemokraták. a nép hülye. ilyen nincs.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 00:16:09

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a nép hülye. ilyen nincs."

"A népnek" meg van a magához való józan esze, amikor magáról van szó: ld. Uber-t használók -- de akár a 'hivatalos' taxisok is, hiszen ők is a saját érdekükben kérik a hatalmi tiltást az Uber-re.

A 'hivatalos' taxis érdeke az, hogy _ő_ vigye a pesti polgárt 380 Ft/km-ért, és _más_ ne vihesse kevesebbért. Ez nem közérdek: ez magánérdek, amely szembemegy a taxiszolgáltatást fogyasztók érdekével -- akik jóval többen vannak. Ha létezik egyáltalán olyan, hogy "közérdek", akkor az épp' nem a 'hivatalos' taxisok érdekével esik egybe, hanem a taxiszolgáltatást fogyasztókéval. Mindegy, hogy mire szavaz a paraszt: olcsón akar venni és drágán eladni, mint bármelyik zsidó is. Az, hogy megígérik neki, hogy majd olcsó(bba)n vehet (ld. pl. "rezsicsökkentés") és drágá(bba)n adhat el (ld. pl. "nem leszünk gyarmat"), nem jelenti azt, hogy ez meg is történik -- sem a Fidesz alatt, sem a Jobbik alatt. Az állami szocializmusok mindig lemaradnak a magántulajdonon alapuló szabadpiaci kapitalizmus mögött. Mint ahogy az Uber inkább kell "a népnek" mint a szabályozott, 'hivatalos' taxi.

A késő-kádár korral nem az volt a probléma hogy abszolút szegénységben éltek az emberek: nyilvánvalóan nem ez volt a helyzet. De relatív szegénységben éltek -- ezért mentek Bécsbe a Gorenjéért, ahelyett hogy megvették volna a tervezett gazdaság termékét, a Hajdú mosógépet vagy centrifugát. És közel sem csak a zsidó ment Bécsbe.

2016.01.25. 01:05:16

@neoteny:
zárjuk rövidre, mint zipe mohával. kurva anyád.

zipe moha 2016.01.25. 12:02:25

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"zárjuk rövidre, mint zipe mohával. kurva anyád. "

így zártad velem rövidre??...nem emlékszem erre...de az sajnálatos lenne...

onnantól akkor vége a párbeszédnek.. anyja mindenkinek van és a tiédet legföljebb gyakrabban juttatom eszedbe a továbbiakban..

2016.01.25. 12:19:11

@zipe moha:
ne vedd túl komolyan. ez azt jelenti, hogy vége a párbeszédnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 12:36:40

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"vége a párbeszédnek"

De nincs vége a megalomán monológjaidnak. :)

2016.01.25. 12:37:43

@my_anyád:
nem hiszem, hogy valaha is egyetértünk majd, bármiben is.

2016.01.25. 12:38:30

@neoteny:
igen, valójában nem is volt semmilyen párbeszéd, seggarc.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 12:58:14

@unionista᠍᠍᠍᠍:

Ezért csak magadra vethetsz: a te paradigmád az, hogy csak az lehet tisztességes, aki sikertelen.

2016.01.25. 17:06:58

@neoteny:
ha egy populáció az önfenntartáshoz sem termel elég árut, akkor a piacon az emberek kénytelenek becsapni egymást.

ennek oka lehet az, hogy egy szemét népfaj egy másik népcsoport totális versenyre, lényegében hadigazdálkodásra próbálja kényszeríti. ez általában az eleve fejlettebb (pl. usa) vagy a legnagyobb országoknak (pl. kína) kedvez. azzal, hogy kína megerősödött, az usa relatíve meggyengült lesz esély egy kicsit mást csinálni. az egy másik kérdést, hogy kínát mindenki (jenki és a ruszkik is) megpróbálják kicsinálni. a majdani csendes óceániai (kereskedelmi) háborúskodás hullámai remélhetően nem érik kelet-közép európát.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 17:09:16

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"ha egy populáció az önfenntartáshoz sem termel elég árut"

... akkor éhen hal.

Tudod: biológia ...

2016.01.25. 17:26:11

@neoteny:
eladhatja a közvagyont, megszorító intézkedéseket hozhat, növelheti a külső eladósodottságot, szétlophatja a támogatásokat, felélheti a pénzügyi tartalékot, különadókat vethet ki a külföldre és államosíthat. a kormányok nagyjából ezekkel próbálkoztak.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 17:52:53

@unionista᠍᠍᠍᠍:

Szerinted és a cikkíró szerint csak az tisztességes, aki befizeti az összes adót, Mo-n. Szerintem az adószedés intézményesített rablás: a magántulajdon elsajátítása 'törvényes' erőszak alkalmazásával vagy annak hiteles fenyegetésével.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 17:59:29

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"eladhatja a közvagyont"

Ha van "közvagyon", akkor a populáció eleget termel(t) annak felhalmozásához: vagyis nem igaz, hogy az önfenntartáshoz sem termel elég árut.

"megszorító intézkedéseket hozhat"

Ez hogyan növeli a populáció termelését az önfenntartó szintre?

"növelheti a külső eladósodottságot"

Amivel a populáció jövőjét adósítja el: ha most nem képes a populáció az önfenntartáshoz sem elég árut termelni, akkor hogyan fogja kitermelni azt _és_ a hitelek összegét _és_ a kamatokat?

"szétlophatja a támogatásokat"

A "támogatások" sem végtelenek.

"felélheti a pénzügyi tartalékot"

Ld. "közvagyon" pontot.

"különadókat vethet ki a külföldre"

Azt teheti, csak akkor "a külföld" kivonul -- és a támogatásokat is abbafejezi.

"és államosíthat"

Mit államosít? Azokat a vállalkozásokat, amelyekbe tömörült populáció az önfenntartáshoz sem termel elég árut?

unionista᠍᠍᠍᠍ (törölt) 2016.01.25. 18:10:18

@neoteny:
nem vagyok erkölcscsősz. hagyjuk.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 18:16:07

@unionista᠍᠍᠍᠍:

Akkor miért használod a "tisztességes" szót olyan nagy előszeretettel?

unionista᠍᠍᠍᠍ (törölt) 2016.01.25. 18:39:38

@neoteny:
tévesen használom.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.25. 18:46:27

@unionista᠍᠍᠍᠍:

A "tisztességes" szót tévesen használni tisztességtelen. :)

ahonfia 2016.01.27. 12:17:48

@neoteny:
A relativ gazdagság forrása a relatív szegénység.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.27. 12:42:39

@ahonfia:

1988-ban az osztrákok relatív gazdagságának a forrása a magyarok relatív szegénysége volt?

ahonfia 2016.01.27. 17:30:07

@neoteny:
88-ban bizony a konkrét összefüggés is tettenérhetö volt. Sok-sok bécsi kereskedö gazgagodott meg a relatív gazdagságuk okán.
De általában az erö határozza meg az összefüggést. (Persze 88 is az erö következménye volt.)
Az erö pedig fegyver és a tulajdon, kéz a kézben.
A globalista birodalom fegyverhordozója a USArmy.
Talán nem bonyolult belátni, hogy az ezer támaszpontjuk meg az anyahajóik közvetlenül nem az usák nép érdekeit szolgálják.
Évente kb. 10x annyi pénz, érték vándorol a 3. világból a relatív fejlettekhez, mint amennyi segély címen vissza. (Megcímkézve.)
Régen az ollóval demonstrálták a helyzetet.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.27. 17:54:38

@ahonfia:

"88-ban bizony a konkrét összefüggés is tettenérhetö volt. Sok-sok bécsi kereskedö gazgagodott meg a relatív gazdagságuk okán."

Azért gazdagodtak (még jobban) meg, mert olyan termékeket árultak, amiket a relatív szegények meg akartak venni -- mert jó üzletnek találták, vagyis az gazdagította őket is.

"De általában az erö határozza meg az összefüggést."

Valóban: a magyar állam relatívan erős volt, az osztrák meg relatívan gyenge. Ezért volt a magyar polgár relatívan szegény, az osztrák polgár meg relatívan gazdag.

"Évente kb. 10x annyi pénz, érték vándorol a 3. világból a relatív fejlettekhez"

Amiért árukat/termékeket/szolgáltatásokat kapnak. Ez azért nem kellene kihagyni.

ahonfia 2016.01.28. 20:05:10

@neoteny:
Ne viccelj. Mindkét állam gyenge. De az USArmy meg az évszazadok alatt összeharácsolt vagyon nem velünk van.
A 10-szeres áramlás pedig nem az áruforgalomra vonatkozik. Hanem leginkább a multik hasznára. Amit az USArmy árnyékában rabolnak.
Aztán 1/10-ét visszadják segélyként, amiböl szabad a helyi diktátoroknak fegyvert venniük.
Nem olyan nagy baj, ha nem érted a világ alapvetö müködését, csak titkoljad inkább.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.28. 20:20:20

@ahonfia:

"Mindkét állam gyenge."

1988-ban az osztrák állam gyengébb volt, mint a magyar állam.

"A 10-szeres áramlás pedig nem az áruforgalomra vonatkozik. Hanem leginkább a multik hasznára."

Amely haszonra azért tesznek szert, mert az árukat megveszik az azokat fogyasztók. Mert úgy gondolják, hogy az áruk többet érnek számukra, mint az, amit fizetnek érte.

"segélyként, amiböl szabad a helyi diktátoroknak fegyvert venniük"

Igazad van: a segélyek a legritkább esetben szolgálják a helyi népesség javát. Akkor miért adják őket?

"Nem olyan nagy baj, ha nem érted a világ alapvetö müködését"

Mindenesetre nem mondok olyasmiket, hogy "nem az egyén túlélése a fontos, hanem a faj fennmaradása".

nevetőharmadik 2016.01.28. 21:05:56

@ahonfia: Mindig nagyon szórakoztató, amikor egy balos világmegértő éppen nagyon érti a világot, de keveri a rablás és a vásárlás fogalmát.

Az persze igaz, hogy "nyugaton" (az idézőjel annak szól, hogy ebben az értelemben pl. Japán és Dél-Korea is nyugat) a vagyon gyarapszik, míg a harmadik világban nem (nem annyira). De ahogy neoteny is folytonosan felhívja rá a figyelmet (tök hiába), amikor vásárlás történik, akkor pontosan ugyanakkora érték áramlik a harmadik világból a nyugati világba, mint a nyugati világból a harmadik világba. Az egyik fél a munkájának gyümölcsét szabad akaratából elcseréli a másik fél munkájának a gyümölcsére, amit az szintén szabad akaratából ajánlott fel. Nem történik semmiféle rablás, nem történik harácsolás, tulajdonképpen nem történik semmi.

És valahogy mégis az van, ami van. Két lehetőség közül választasz: 1) hazudok, 2) valamit nem veszel figyelembe.

ahonfia 2016.01.28. 21:48:21

@nevetőharmadik:
- szó sincs itt vásárlásról
- a szabad akaratról beszélni nevetséges, látva az USArmy-t szerte a világban
amit nem veszel figyelembe.
Gondolod - csak apró példa - a görögök szabad akaratukból vettek a válság közepén francia hadihajót?
Az iraki embargó - 500e gyermek halálával - hogyan illik a szabad akaratos világképedbe?

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.28. 21:55:07

@nevetőharmadik:

"tulajdonképpen nem történik semmi"

Ahogy már említettem volt, az érték szubjektív: egy csere alkalmával mindkét fél a cserét megelőző állapotánál szubjektíven jobb állapotba kerül. Ha Annának van két almája és Bélának két körtéje, és mindketten szubjektíven azt preferálják, hogy egy almájuk és egy körtéjük legyen, akkor az egy alma egy körtére cserélése mindkettőjüket 'boldogabbá' teszi: mindketten 'haszonra' tesznek szert. Nincs értékegyenlőség: Annának többet ér a körte mint az egyik almája _és_ Bélának többet ér az alma mint az egyik körtéje.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.28. 22:01:49

@ahonfia:

"a görögök szabad akaratukból vettek a válság közepén francia hadihajót?"

Vettek? Akkor mégis csak vásárlásról van szó?

Ha nem a szabad akaratukból vettek, akkor miért?

"Az iraki embargó - 500e gyermek halálával"

Ha kereskedsz egy országgal, akkor az a baj: hasznot húzol belőlük, kizsákmányolod őket.

Ha nem kereskedsz egy országgal, akkor az a baj: 500 ezer gyerek hal bele.

Akkor mi a célszerű magatartás: a kereskedés egy országgal, vagy a nem kereskedés egy országgal?

nevetőharmadik 2016.01.28. 22:27:07

@neoteny: És ha úgy írom le, hogy Annának pont ugyanannyit ér Béla körtéje, mint amennyit Bélának ér Anna almája, tehát az értékegyenlőség így áll elő: "alma + haszon = körte + haszon"? De akárhogy és akármiért is, ebben a tranzakcióban az alma-körte árfolyama mégiscsak 1:1. Illetve ha nincs értékegyenlőség, akkor ki ad többet?

nevetőharmadik 2016.01.28. 22:43:36

@ahonfia: Ha nem vásárlásról van szó, akkor miről? Nevezd meg!

És a franciák talán odahajóztak Görögországba, és azt mondták, hogy ha nem veszitek meg ezt a hajót, rommá lőjük Pireuszt, vagy mi? Egyébként nem találtam nyomát francia hadihajó vásárlásának a válság közepén.

A szabad akaratba meg úgy fér bele az iraki embargó dolog, hogy a szabad akarat az nem a csodalámpa dzsinnel, hogy bármit lehet kívánni, az úgy lesz. A szabad akarat az adott helyzetben elérhető választási lehetőségek közötti döntés szabadságát jelenti - amely választásoknak következményei lesznek. Hogy mi közül lehet választani, azt a korábbi, szabad akarattal meghozott döntések befolyásolják. Lehetett volna más döntéseket hozni, amiknek a következménye nem embargó.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.28. 22:45:20

@nevetőharmadik:

"ebben a tranzakcióban az alma-körte árfolyama mégiscsak 1:1"

Igen, de ez nem jelenti azt, hogy valamiféle abszolút értékskálán, ami egyaránt Annáé is és Béláé is, az alma és a körte pontosan ugyanazt a helyet foglalják el. Mert ha így lenne, akkor valóban nem történne semmi: nem lenne motiváció cserére, hiszen az olyan lenne, mint ha Anna és Béla elcserélne egy-egy százforintost. Persze megtehetik, de miért tennék?

A csere azért történik meg, mert Anna szubjektív (!) preferencia-listáján az az állapot, hogy egy almája és egy körtéje van, magasabban helyezkedik el, mint az az állapot, hogy két almája van. Hasonlóan, Béla szubjektív (!) preferencia-listáján az az állapot, hogy egy almája és egy körtéje van, magasabban helyezkedik el, mint az az állapot, hogy két körtéje van.

"akkor ki ad többet?"

Mindketten többet kapnak mint amennyit adnak -- a szubjektív rangsorolásuk szerint.

Ha a téma részletes tárgyalása érdekel, itt

mises.org/library/man-economy-and-state-power-and-market

a PDF változat 84. oldalán kezdődik.

nevetőharmadik 2016.01.28. 23:18:26

@neoteny: Értem már, mit mondasz, én csak az "árfolyamra" koncentráltam. Kár, hogy így már nem fogalmazhatom meg annyira egyszerűen - viszont így még távolabb kerül a tranzakció besorolása a harácsolástól :P

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.28. 23:42:55

@nevetőharmadik:

"én csak az "árfolyamra" koncentráltam"

Amikor a Hudson's Bay Company emberei még szőrmékért jártak Észak-Kanadába, egy bennszülött (indián) teljesen meg volt rökönyödve hogy az angolok hajlandóak 10 kést adni egy hódprémért. Azt minden valószínűség szerint nem tudta hogy ugyanaz a hódprém Londonban kb. 35 kés áráért került eladásra ... vagyis egészséges hasznot termelt a HBC (kereskedői) számára.

A lényeg az, hogy az indián sokkal boldogabb volt a 10 késsel, mint a hódprémmel; a HBC kereskedője meg sokkal boldogabb volt a hódprémmel, mint a 10 késsel.

Persze sokan azt mondják, hogy a HBC kizsákmányolta az indiánt: adhatott volna neki 25 vagy 30 kést is a hódprémért. Csakhogy a csere ott történt, ahol az indián élt: a késeket a HBC-nek kellett elvinnie az óceánon és a kontinensen át az indiánhoz, a hódprémet meg elvinnie Londonba. Ha az indián vitte volna el a hódprémet Londonba, kapott volna érte 35 kést; de azokkal vissza is kellett volna mennie Északnyugat-Kanadába. Vagyis a HBC-nek költségei voltak a hódprémre. Valószínűleg nem 25 késnyi költsége, de nem is 0 késnyi költsége.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.28. 23:51:16

@neoteny:

"Vagyis a HBC-nek költségei voltak a hódprémre."

Plusz költségei, azon a 10 késen túl amit fizetett az indiánnak.

ahonfia 2016.01.29. 17:58:04

@nevetőharmadik:
Zsarolásról.
Ti láthatóan azt is kereskedelemnek gondoljátok, amikor, az egyik oldalon kibiztosított gépfegyverrel állkna a lélekkufárok.
Nyílván már a rabszolgavásárok is belefértek az elképzeléseitekbe.
Amúgy a szabad akartban filozófiailag is csak hinni lehet, eldönthetetlen, hogy létezik-e.
Az USArmy-val szemben pedig gyakorlatilag is nevetséges ilyenekröl tárgyalni.
Még mindig a szabad verseny utópiájában éltek, pedig az talán sose létezett, de már az is régen volt.
Gondolom, a TTIP-et is támogatjátok, hiszen az is kereskedelemröl szól. Mármint a mese szerint.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.29. 19:19:46

@ahonfia:

"Zsarolásról."

Azt még nem mutattad meg, hogy hol és hogyan történt zsarolás.

"Ti láthatóan azt is kereskedelemnek gondoljátok, amikor, az egyik oldalon kibiztosított gépfegyverrel állkna a lélekkufárok."

Te láthatóan úgy gondolod, hogy csak imperialista kereskedelem létezik.

"Nyílván már a rabszolgavásárok is belefértek az elképzeléseitekbe."

Nyilván nem: senki sem adhatja el magát rabszolgaságba, hiszen ahhoz épp' azt a fakultását kellene gyakorolnia, ami megszűnése következne a tranzakcióból.

"a szabad akartban filozófiailag is csak hinni lehet, eldönthetetlen, hogy létezik-e"

Ezt az állítást szabad akaratodból tetted?

"Gondolom, a TTIP-et is támogatjátok, hiszen az is kereskedelemröl szól."

A TTIP nem a szabadkereskedelemről szól, hanem a kereskedelem a szerződő felek általi egységes szabályozásáról. Ha a szabadkereskedelemről szólna, akkor csak a kormányzatokat korlátozó kitételek lennének benne -- amit a kormányzatok nyilvánvalóan nem akarnak.

A TTIP-t támogatni olyan, mint amikor a rabszolgák támogatják a rabszolgatartójuk azon törekvését, hogy kikölcsönözhesse őket egy másik ültetvényre is. A TTIP-t ellenezni olyan, mint amikor a rabszolgák azt támogatják, hogy csak a rabszolgatartójuk saját ültetvényén legyenek dolgoztatva.

nevetőharmadik 2016.01.29. 19:42:25

@ahonfia: Zsarolás - fejtsd már ki! Mert egyelőre csak dobálózol a szavakkal.

A rabszolgakereskedelem nem fér bele. Miért kéne beleférjen, honnan szeded ezt a bődületes marhaságot?

Hogy hiszel-e a szabad akaratban vagy sem, az engem nem érdekel. Annyira mindenesetre létezik, hogy a benne való hit lehetővé teszi, hogy tudatosan formáljam a sorsom. És azok a társadalmak, ahol elterjedtebb a szabad akarat létezésébe (és a személyes sorsért való felelősségbe) vetett hit, gazdagabbak és élhetőbbek, mint a fatalista, passzív társaik.

A tökéletes szabad verseny utópia, olyan utópia azonban, amelyhez való közeledés erőforrásbővülést eredményez, míg a távolodás (piackorlátozások) erőforrások elpazarlását és csökkenését hozzák. Szemben bármely más utópiával, amelyhez eddig közelíteni próbáltak a történelemben.

Ha a TTIP pusztán a kereskedelemről szólna, támogatnám. De már ebből a mondatodból is (egy kommenten belül másodszor) kibukik az a differenciálatlan szemlélet, ami feltételezi, hogy csak mert belekerült a "kereskedelem" szó, kritika nélkül rajongunk érte.

ahonfia 2016.01.30. 21:49:46

@nevetőharmadik:
A zsarolásnak sokféle eljárása zajlik
- nem kaphatsz hitelt
- leminösítünk
- nem vesszük meg a termékeidet
- embargót hirdetünk
- felakasztunk, ha nem engedelmeskedel
- kinevezünk antiszemitának
- pénzt adunk az ellenfeleiteknek
- rátok szabadítjuk a népvándorlást
- autóbaleset ér
- nem nyílik ki az ejtöernyöd
- feljelentünk korrupció vádjával
+ az egész maffiatárház.
Elég nagy naivitás kell ezek meg nem látásához.

A szabad akaratba vetett hit csak azt a hitet gerjeszti, hogy magad formálod a sorsod.

A történelembn már mindent kipróbáltak, vagy vannak dolgok, amiket tiltanak, megakadályoznak?

Azt nem tudom, hogy szabad akaratomból írok-e.

Látom, néhányan nagy sötétséget gerjesztetek errefelé.

nevetőharmadik 2016.01.31. 22:44:09

@ahonfia: Komolyan, majd kiköptem a vacsorámat, amikor láttam, hogy ezzel kezded a felsorolást: "nem kaphatsz hitelt". Még jó, hogy kihagytad a másik nagy zsarolást: "vissza kell fizetned a hitelt"! Ti balosok ezzel szoktatok még haragban lenni :D

De jó, áruld már el:

- Mikor és hogyan gyarapodott azáltal a nyugat, hogy valaki nem kaphatott hitelt?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy leminősített valakit?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy nem vette meg valakinek a termékeit?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy embargót hirdetett valaki ellen?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy valakit felakasztott/felakasztással fenyegetett?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy valakit antiszemitának "nevezett ki"?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy pénzt adott ellenfelei ellenfeleinek?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy valakikre rászabadította a népvándorlást?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy valakit autóbaleset ért?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy valakinek nem nyílt ki az ejtőernyője?
- Mikor és hogyan gyarapodott a nyugat azzal, hogy valakit feljelentett korrupció vádjával?

Megválaszolnád ezeket a kérdéseket? És ne beszélj mellé: ilyesmi "zsarolások" előfordulhatnak a nemzetközi hatalmi játszmákban (bár némelyik ötleted arra enged következtetni, hogy túl sok kémfilmet nézel), de hol vannak emögött azok az állítólagos rablott javak, amiktől szerinted gazdagszik a nyugat?

Értem én, hogy te látod az erőszakot. Nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy mást nem látsz és a gyarapodásnak te sem ismered más útját: így csak erőszakot alkalmazva tudnál jobban élni.

Alighanem azért látsz te sötétséget, amikor ránk nézel, mert szorosan becsukod a szemed, nehogy valami kis plusz információ beszivárogjon a fejedbe: mert akkor nem tetszeleghetnél az igazság bajnokaként a kényelmes és egyszerű erőszakos világodban.

ahonfia 2016.02.03. 21:24:33

@nevetőharmadik:
Tetszeleg a fene.
Ha így kiállítod a bizonyítványt tudatlanságodról, hogy a felsoroltak egyikére sem látsz példát, akkor kár veled szó csépelni.
De csak az utolsó pontról: a cseh kormányt így buktatták meg, hogy az övék legyen ott az atomüzlet.
Az elözö kettönél Haiderröl meg Möllemanról nyílván nem is hallottál.
Kéne egy kicsit tájékozódnod a világban, úgy tünik, rád férne.

nevetőharmadik 2016.02.06. 19:13:50

@ahonfia: Tudásról éppen te sem teszel tanúbizonyságot. És szövegértésről sem:

Minden egyes "példádnál" arra kérdeztem rá, hogy abból hogyan gyarapodott anyagilag a nyugat (a harmadik világ rovására)?

Nem azt kérdeztem, hogy ilyes machinációk előfordultak-e, mert igen, előfordultak. De nem ezt kérdeztem. Mert ha nem látható a nyugatnak (USÁ-nak) kedvező gazdasági érintettség, akkor a példáid nem támasztják alá az állításodat.

A listádból sikerült három esetet konkretizálnod, nézzük ezeket:

1. A korrupcióvádba belebukott cseh kormány - itt felmerül a temelíni beruházással való összefüggés, tényleg nagy üzlet, CSAKHOGY a kormány bukásával éppen hogy az oroszok nyertek, annyira, hogy rögvest elkezdtek velük beruházási szerződéseket aláírni.

Oroszország neked a nyugat? Ezt csinálta a USArmy? Ne nevettess, lyukra futottál és kész!

2. Jörg Haider: ha mégsem baleset volt - és nyugodtan maradhat az, mert minden adott volt hozzá -, akkor is bőven vannak esetleges merényletben érdekelt felek: az osztrák kormánypártoktól, saját egykori pártjától kezdve Izraelen, az EU-n át magánéleti háttérig, az összeesküvéselméletek közül gazdasági vonatkozása pedig csak egynek van: a Bärental-örökösödési vitának. A USArmy még közvetve sem jelenik meg, ráadásul az egész a nyugaton belül történt. Hogy lehetne hát összefüggésbe hozni azzal, hogy a nyugat kihasználná a harmadik világot?

3. Möllemann: amennyiben ez sem baleset volt, itt is legfeljebb Izrael jön be a képbe, mint a halálában esetleg érdekelt különleges fél (hiszen durván arab-barát- és antiszemita szólamokat tologatott), de az FDP-ből hamarosan ki is rúgták, egyedül képviselőhelye maradt meg, eljárások voltak ellene, halála pillanatára már végképp ártalmatlan volt, és előtte sem zavart sok vizet, legfeljebb a médiában. Hogy a halálából hogyan profitált anyagilag a nyugat a harmadik világ rovására, megint csak rejtély.

Összefoglalva: egyáltalán nem sikerült arra való bizonyítékot hoznod, hogy a nyugat gyarapodása a katonai erőfölényének és zsaroló politikájának lenne köszönhető.

Úgyhogy tényleg teljesen kár szót csépelned velem, ha eddig nem tudtál értelmes dolgot mondani, valószínűleg ezután sem fogsz már.

De hidd csak, hogy te tudsz mindent, még úgy is, hogy 20 perc alatt be lehet látni, hogy rosszul tudod :)
süti beállítások módosítása