1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.12.04. 12:29 HaFr

A miniszterelnök Schengen-hazugsága

Még mielőtt valaki azt hinné, hogy Orbán meglepődött azon, hogy van Schengenen kívül is élet, elmondanám, hogy ő a leginkább érdekelt abban széles e hazában, hogy ez így is legyen, és mi ezt az életet is éljük. Orbán egész utóbbi másfél éve az EU-ból való kihátrálásról szól, Paks 2től a migránsválságig, amely -- ez itt -- abból állt, hogy előbb átengedett százezreket fű alatt az év elejétől, egy részüket regisztrálva, más részüket -- köztük terroristákat -- nem, majd belecsapott a levesbe a Keleti pályaudvari show-val, ennek kapcsán egyre erősebb hangon számon kérte Brüsszelen az "európai megoldást", és mire a hagyományos és borítékolható brüsszeli inkompetencia teljes formájában előttünk állt, lezáratta a határt, provokáltatott kicsit Röszkénél, ennek sajtója nyomán elkezdte gyúrni kifejezetten a nyugati közvéleményt a saját politikusai ellen, áztatta Merkelt és Junckert minden lehetséges orgánumban, miközben tovább buszoztatta a migránsokat Ausztriáig, hogy amott nőjön a feszültség, bblablabla, és közben végig diszkreditálta az Uniót és elutasította a vele való együttműködést -- most meg eljátssza, hogy csodálkozik a természetesen fejleményeken, hogy kvázi a magyarokat, akik hatalomban tartják Orbánt, "büntetik." Lehet, hogy egy kicsit büntetik is (a politikai vezetőik miatt), de főleg bebizonyosodott néhány fontosabb nyugati vezető számára, hogy Kelet-Európa -- az autokratái egyetlen túlélési opciójaként -- orosz pufferzóna akar lenni. Hát Istenem, veszítettünk ebben a régióban már elég illúziót, mit számít eggyel több vagy kevesebb.

Orbán addig maradhat hatalmon, amíg a magyarok túl nagy többségben a nemzetük védelmezőjének, és nem elárulójának tartják.

195 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr518139250

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Béndek Péter: A miniszterelnök Schengen-hazugsága 2015.12.04. 12:52:04

Orbán egész utóbbi másfél éve az EU-ból való kihátrálásról szól, Paks 2-től a migránsválságig.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2015.12.04. 12:42:45

Höh. Orbán geci. Juncker meg Merkel egy-egy geci. Putyin is geci. Hova álljanak a belgák? Molenbeekbe?

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 12:49:34

ennyire azért ne legyen depi kedves HaFr, hogy kinek az illúziói, mikor és mik vesztek el, azt néhány éven belül meglátjuk, vélem.

sokaknak van sejtése róla, nem feltétlen egyezik az ön illúzióvesztésével.

Abban viszont bölcsen lát, bizony addig marad egy kormány hatalmon, amíg a többség jónak látja.
a demokráciának is vannak hátrányai :)

tessenek forradalmat csinálni, van már olyan Párttagja, akinek nagyon bizsereg erre a gondolatra a jogállammvédelmező tenyere.

kezdhetnének mindjárt egy naggyűléssel :)
shalom!

DrGehaeuse 2015.12.04. 12:49:39

Én speciel 2006 szeptembere óta sejtem, 2010 márciusa óta biztosan tudom, hogy ő egy orv-bán (bánk bán ellentéte).
A többségnek egy nagyon nagy sokk kellene, hogy rájöjjön.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 13:00:10

'Orbán egész utóbbi másfél éve az EU-ból való kihátrálásról szól, Paks 2től a migránsválságig,'

- jó egy éve jegyeztem meg valahol, az Orbán lehet hogy a villanyos tragacsokra tette a tétet, azért tolja annyira a paksi projektet, ön 30 évet kért ahhoz, hogy itt polgárságot csináljon leghamarabb, legyen akkor ahhoz is türelme, mi leszen a paksi villanybizniszből.

- megismételné a migránsokkal/bevándorlókkal kapcsolatos álláspontját? mert mintha ön is hazaküldte volna őket, sőt még ön sem ajánlott jobbat a kerítésnél.
vagy ennyire feledékenynek véli szegényes fanklubját és hűséges kommentelőit?

vagy ön is felcsatlakozik ugyanaztmondó kollégához: rezzenéstelen arccal ... mintha mit se mondott volna, mintha mi se történt volna ... ??

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 13:04:29

@DrGehaeuse: a kisebbségnek -meg úgy látszik - semekkora sokk nem elegendő ahhoz, hogy rájöjjenek talán mégis tévesen ítélnek :)
így aztán tovább püfölik azt a szegény döglött dakota lovat, és nem értik miért nem jutnak előbbre ;-)

DrGehaeuse 2015.12.04. 13:04:48

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

WTF? Legalább 2001 óta Magyarországon a egy sajátos irányított demokrácia van. A végrehajtó hatalom egy túlhatalmú (pártelnök-)miniszterelnök vezérletével minden tevékenységét annak rendeli alá, hogy az éppen következő választásokat megnyerje.

Ez 2002-ben orv-bánnak még nem sikerült. Fletónak 2006-ban sikerült de don Elqro és pártja a 2008-as válság miatt bajba került. Ennek köszönhetően orv-bán 2010-ben potya 2/3-al nyert (segge alá tolták) és 2011-es alkotmánybitorló puccsal tökélyre fejlesztette a rendszert.

A 2006-os magyarverés miatt itt nem lesz semmiféle "forradalom" ( = jól leverhető zavargás / nem hülyék a zemberek) bármennyire is szeretnék orv-bán seggnyalói.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.12.04. 13:07:03

Orbán mellett áll ki jelenleg egész Európa. Nem véletlenül. Mert kimondta az igazságot. A nyugat önzően és liberális módon magának akar mindent, s le akarja zárni határait. Ez ellentmond azonban az EU alapelveinek. Ezt leplezte le Orbán, szövetségnek Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Horvátország népi vezetőivel.

DrGehaeuse 2015.12.04. 13:13:17

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

Azt a dakota lovat én soha nem ültem. Magasról teszek az álliberális álbaloldal áldemokratikus álkoalíciójára meg a külön összefosására is. Rugdossák ők a dögöt ahogy nekik tetszik.

A PKP a magyarság egyetlen esélye(Lakiteleki zsargon).

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 13:22:15

'provokáltatott kicsit Röszkénél, ennek sajtója nyomán elkezdte gyúrni kifejezetten a nyugati közvéleményt a saját politikusai ellen, áztatta Merkelt és Junckert minden lehetséges orgánumban, miközben tovább buszoztatta a migránsokat Ausztriáig,'

Kedves HaFr!
Az ominózus Keletinél megesett online tv-közvetítés alatt még ön sem gondolt orbáni provokációra.

A röszkei csata meg tényleg provokáció volt, nagyon helyesen látja.

Csak ugye a provokáció épp a határ túloldaláról történt, csak nem sikerült megijeszteni a magyar rendőrséget.
Meglepően hamar be is látták: itt nem érdemes tovább próbálkozni, elvégre a migránsturizmus egy remek biznisz, kerülni kell a további kockázatokat, felesleges költségeket. A szabadversenyes kapitalista migránsutaztatás profitoptimalizációja kikényszerítette az ésszerű döntést a szervezőkből.
A szállítmányozási utak allokálása rögvest meg is történt, ugye. Az üzlet nem állhat meg.

Orbán megint csak zseniális volt, józan és racionális.
Az eredmény minősítette utólag is.

A buszoztatás meg egészen kitűnő válasz volt a liberális hisztériára - lásd bécsi konvoj a szegény menekültek kimentésére, akiket a gaz orvbán nem engedett csak úgy ki Merkel Anyuhoz.
Legyen kívánságotok szerint! - mondta Orbán, és lőn.
Menjetek békességben!

Mit is mondott ön Merkelről, Junckerről a párizsi 130 halottal kapcsolatban??
Miért is felelősek??

Orbán kifogástalan úriemberként igyekezett a józan észre hatni, kár hogy lassan eszmélnek derék uniós vezetőink.

Orbán akarata ellenére történelmet ír, még ha nem is tetszik ez önnek.

DrGehaeuse 2015.12.04. 13:25:28

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

Röszke ügyében a belügy balfék volt a migráncsok vezérürüi meg dörzsöltek. Ha nem jön a TEK, simán áttörtek volna. Szépen sikerült besározni Magyarország becsületét.

DrGehaeuse 2015.12.04. 13:29:29

'Orbán megint csak zseniális volt, józan és racionális.
Az eredmény minősítette utólag is.'

Röviden: Lószart!

Hosszabban:

Orv-bán csak hozta a szokásosnál is cinikusabb pragmatizmusát. Amit ő tett azt egy agyhalott Vona félrészegen és másnaposan május 2.-án meglépte volna (vagy még többet és még hamarabb is).

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 13:32:47

@DrGehaeuse: ó ezt az irányított izét ismerjük, gyatra sillabuszokhoz kár tovább ragaszkodni, abból értelmes helyzetfelismerés, valóságértelmezés sosem született még. Kéri bácsi, Lengyel Laci bácsi, de még a Békesi bácsi is remekül tolja, csak nem mennek vele semmire

én kezdettől fogva szurkolok/tam a pkp-nak, kár hogy szinte teljesen elhagyta a valódi konzervatív iránytűjét :( már azt sem hiszem, volt-e valaha.
aki a családban a békeidők legnagyobb veszélyforrását látja, az bármi lehet, csak nem konzervatív.
szerintem.

a pkp valódi célja a liberális demokrácia újra?felépítése, mert az Elnök úr szerint is félrecsúszott a sosemvolt magyar libdem.
Elnök úrnak a német libdem sem jó igazán, még eddig egyetlen konkrét, létező libdemokráciát nem nevezett meg, aki az ő kényes konzervatív? ízlésének megfelelne - ha jól emlékszem.
Az álmok világa szép, színes, és tökéletes.

DrGehaeuse 2015.12.04. 13:33:48

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

'Orbán megint csak zseniális volt, józan és racionális.
Az eredmény minősítette utólag is.'

Röviden: Lószart!

Hosszabban:

Orv-bán csak hozta a szokásosnál is cinikusabb pragmatizmusát. Amit ő tett azt egy agyhalott Vona félrészegen és másnaposan május 2.-án meglépte volna (vagy még többet és még hamarabb is).

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 13:35:35

@DrGehaeuse:
'Ez úgy röhej ahogy van..

Ja.
Most már :))

DrGehaeuse 2015.12.04. 13:41:13

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

orv-bán viszont q..a jó álkonzervatív illiberális (lehát nem antiliberális) populista álnacionalista cinikus ganyé.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 13:47:21

@DrGehaeuse: így van, egyáltalán nem 'anti' liberális, a liberalizmus valódi értékeit igyekszik integrálni a keresztény és a konzervatív világgal, ki nem rekesztve a szocdem értékeit.
ezért sem lehet primitív sablont ráhúzni, egy átlagember belátja: a járható utak a 'szélsőségek' között találhatók.
ezért lehet ekkora támogatottsága itthon, és ezért az elutasítottság a mindenféle csökött mainstreamben.
ahogy Péter bölcs belátással - némi látens rezignációval fűszerezve - írta:

'Orbán addig maradhat hatalmon, amíg a magyarok túl nagy többségben a nemzetük védelmezőjének, és nem elárulójának tartják.'

hosszú ideig sok ember nem tévedhet nagyot :)

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 13:55:51

'de főleg bebizonyosodott néhány fontosabb nyugati vezető számára, hogy Kelet-Európa -- az autokratái egyetlen túlélési opciójaként -- orosz pufferzóna akar lenni.'

Hogyne kedves @HaFr:

ezeknek a bölcs nyugati vezetőknek ölég sok idő kellett, mire papírtantuszukat elengedve az a természettörvénynek engedelmeskedve kezd leesni.

ahhoz nyilván ezeknek a 'zseniknek' - érettségi mellőzhető, ha valaki ab ovo született európai politikus - még több idő kell annak belátásához: Európa csak akkor lesz tartósan prosperáló térség, akkor lehet valódi versenytársa az USA-nak, Kínának, ha végre kiegyezik az oroszokkal, normális gazdasági és politikai kapcsolatokat épít ki.
Jónéhány értelmes gondolkodó mondja már ezt.

Moin Moin 2015.12.04. 14:32:51

@nevetőharmadik: "...hova álljanak?" - Ha csak álltok, ácsorogtok továbbra is, akkor megbaszhatjátok!:)

borzimorzi 2015.12.04. 15:12:06

Örülök, hogy a bloggazda újra köztünk! Már hiányzott. Remélem, nem volt beteg!

Ami a posztot illeti, szerintem nem eszik olyan forrón a kását.

Orbán nem egy nagy formátumú politikus, hanem egy lókupec, annak megfelelő mentalitással. Úgy van vele, hogy ha a németek és az EU többi nettó befizetői annyi migránst szabadítanak rá a szociális ellátó rendszereikre, hogy nem fognak tudni többé nettó befizetők lenni, illetve a britek tán még ki is lépnek, akkor üresek lesznek az EU alapjai. Orbán és haveri köre tehát nem tud majd miből kiskirálykodni. Az EU pénze adja ki hazánkban minden fejlesztési költségvetés 95%-át. Jut belőle a haveroknak, a holdudvarnak is szépen. Orbán a maga lókupec hozzáállásával úgy kezeli ezt, hogy amíg megfizetik érte, addig hajlandó úriembert játszani. De ha nem fizetnek, akkor nótát se rendeljenek, nem ingyen játszik ő!

Ennyi ez, nem több. Értékválasztásokról itt már régen nincsen szó. Nem mellesleg: épp ezért Orbánnak esze ágában sincsen az EU-ból kilépni, pláne nincsen kedve orosz érdekszférába átlépni, amíg megéri neki. A max, ami jöhet, az egy lengyel-cseh-szlovák-magyar-horvát kisunió, belső határok nélkül, viszont kemény külső határvédelemmel. Ha annyira nem tetszik az EU magországainak, hogy mi itt nem akarunk muszlim mennyországot csinálni közpénzen, hogy emiatt kirugdalnak bennünket, akkor nincs mit tenni.

Onnantól kezdve viszont eladjuk a mezőgazdasági termékeinket az oroszoknak, a mag-EU meg csak embargózzon, ha nincs jobb dolga. Azon a szerény színvonalon, ahogy eddig, eztán is megélünk. Az amerikaiak hülyére keresik magukat azzal, hogy mióta az EU embargózik a ruszkikkal, ő sokszorosára növelte az eladásait ugyanott. Ettől az USA kevésbé demokrácia?

Nem mellesleg, amíg az EU vezetői olyan hülyék, hogy a saját katonáikat küldik Szíriába harcolni és esetleg meghalni, míg a migránsok az európai adófizetők pénzén dőzsölnek Európában ahelyett, hogy a hazájukért harcolnának otthon, addig ebben a kollektív öngyilkosságban még jó, hogy nem akarunk részt venni. Pláne, hogy arról közben szó sincsen, hogy ez mégis, hol fogja az EU-nak megérni? Vagy csak menjenek az európaiak megdögleni, aztán persze kötelesek lesznek ezüsttálcán kínálni Szíriát a tisztelt migránsoknak, hogy ugyan, méltóztassanak hazaköltözni? De arról egy szó se eshet, hogy mondjuk, hány olajkút jövedelme vagy az összes szír olajbevétel hány százaléka illeti meg az adott felszabadító országot a Szíria felszabadulását követő 50 évben... Nevetséges.

Itt egy karikatúra, amely jól bemutatja a helyzetet:
a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/2886/6595/original.jpg

Üdv:
b

2015.12.04. 16:23:35

@DrGehaeuse: írtam privátban, nézd meg lécci

@nevetőharmadik: csatlakozom az előttem szólóhoz. Megértem, ugyanakkor nagyon szomorúnak tartom azt az apátiát, amivel a magyarok többsége lemondott az országa sorsáról. Itt a PKP, legalább mondd el nekünk, mit szeretnél másképp

gellért mária 2015.12.04. 16:27:06

@borzimorzi: Az hogy Orbán Viktor egy lókupec és nem egy "nagyformátumú" politikus, egyetértek. A mi lókupecünk árulja a vak lovat, mint bátor lovat.Átverni mindenkit, ez a lényege a lókupec politikának. De a végén nem fogunk jól járni, az biztos.

gellért mária 2015.12.04. 16:30:19

A PKP már megírta , mit szeretne másképp.Az más kérdés, hogy kell e mögé tömegeket állítani.

borzimorzi 2015.12.04. 16:39:05

@gellért mária: Ha sokáig hagyjuk még vekengeni, benavigálja az országot két szék közt a pad alá. Teljesen el van ájulva magától. Pedig a vak tyúk, ha talál is szemet, attól még vak tyúk marad.

A legrosszabb forgatókönyv az, hogy kirugdaltatja az országot az EU-ból anélkül, hogy lenne egy fix V4-es tömb + Horvátország, amelyik együtt megy tovább. Akkor aztán magunk leszünk, mint az ujjam, és cseszhetjük. Putyinnak a fél fogára sem leszünk elég. Márpedig a V4-ek egyelőre nem óhajtják elhagyni az EU-t, és pláne nem fogják csak azért, mert ez a düttő Orbán a mi hazánkat kirúgatta.

Üdv:
b

tamas11 2015.12.04. 16:51:19

@DrGehaeuse:
Fiatal vagy öregem! Néhányunkat már 98 és 2002 közt is kigúnyoltak a fölösleges Orbánfóbiánk miatt...

tamas11 2015.12.04. 16:52:40

@borzimorzi:
Ha a PKP kellően előretekint, zászlajára tűzheti az EU-hoz való csatlakozásunkat.

gellért mária 2015.12.04. 17:18:16

Amit HaFr a blogban ír, a helyzet leírása pontos és logikus.Mégsem vagyok abban biztos, hogy ez a kormány ki akar lépni az EU-ból.Lehet hogy csak "elmegy a falig" a mi lókupecünk,aztán visszafordul.Lehet, hogy olyan kommunikációs és stratégiai spirálban van amiből ha akarna sem tud kilépni, mert akkor összeomlik a hatalma.Most a mának él, hogy amíg lehet mindent a maffia állam javára fordítson, amit most az EU szabályrendszere akadályoz, ezért kell az EU ellen uszítani.A menekült politika hátterében is az állhat, hogy egyetlen fillért sem akar menekültekre fordítani és semmiféle terhet nem akar vállalni, ami a maffia állam építésétől eltéríti."Ide ne jöjjön egy se" és akkor nincs gond, "business as usual".Lehet, hogy elszámítják magukat, lehet, hogy nem.A kockázatot vállalják...már nincs is más lehetőségük, szinte ez egyben a menekülési útvonaluk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.04. 17:28:26

@gellért mária: ez még nyitott kérdés: de amilyen Merkel, simán belemegy a politikai szervezetből való kilépésbe, de közben a gazdasági kapcsolatok továbberősítésébe :)

borzimorzi 2015.12.04. 17:42:15

@tamas11: Akár még az is bejöhet. :-)

Magyarországnak és általában a V4-es országoknak nem az az érdeke, hogy Merkel mámival legyenek jóban, hanem az, hogy a német tőkével legyenek jóban, sőt, csalogassák csak be ide. Tehát, ha netán megvalósulna egy V4+Horvátország kisunió, akkor onnantól kezdve az összes gépjárművet ugyanaz a vám terheli. Innentől kezdve nem Opelt és Volkswagent vesz az átlag magyar, hanem KIÁ-t, meg Toyotát, mert az is van olyan jó, és ha mindegyiken ugyanannyi a vám, akkor árban is jócskán versenyképes. Viszont lehet azt mondani, hogy ha itt gyártják vagy szerelik össze az adott európai terméket, akkor továbbra sincsen rajta vám. A magyar fogyasztóknak nem kell lemondaniuk a megszokott német márkáktól, viszont a német autóipar komoly ösztönzést kap rá, hogy bővítse a gyártóbázisát a V4-ek területén, így Magyarországon is.

A kabaré az, hogy a migránsok olyan durva bűnözéshullámot generálnak, hogy aki németként, franciaként, angolként a családját, a gyerekeit biztonságos helyen akarja tudni, az inkább alapít céget a V4-ek területén, mint Németországban, Franciaországban, Angliában. Ennek egyszerű az oka, a migránsok nemcsak maguk követnek el számos bűncselekményt, különösen nemi erőszakokat és testi sértéseket, de a regisztrációjuk és kordában tartásuk rengeteg rendőri erőt elvon máshonnét is. Így a rendőr nélkül maradt területeken a bűnözők vígan cincognak, hiszen oda nem jut macska. Sőt, még a terroristákra is csak akkor jut rendőr, ha akad hozzá egy szemfüles szobalány is. Georg Spöttle beszélt erről, majd mindjárt kikeresem. Itt is van, 8:30-tól: www.youtube.com/watch?v=TsRrdb7_fTE

Ugyanakkor nincsen többé olyan, hogy pl. a TESCO a magyarországi forgalma után is az angliai székhelyén adózik, mert nincsen többé hatályban az ilyen értelmű EU-s szabályozás. Vagyis a magyarországi forgalma után lesz szíves itt is adózni minden adónemben, tehát társasági adó tekintetében is.

Az EU sajnos elkövette azt a hibát, hogy az EU-s forrásoknak a költését nem ellenőrizte elég alaposan, és nem tett róla akár szankciókkal is, hogy ne lehessen EU-pénzből sehol sem a helyi kiskirály holdudvarát kistafírozni. Ahol ez történt, mint pl. Görögországban és Magyarországon is, ott a nép nem sokat érzékelt az országba beömlő EU-s forrásokból. Azért senki se adja életét és vérét, hogy jövőre is legyen olyan EU-s beruházás, amelyiknek a huszadik beszállítójaként épp, hogy a minimálbárnél kicsit többért dolgozhasson. Pláne, hogy azt is olyan sokáig parkoltatják a holdudvar cégei, hogy több hónapos késéssel kapja csak kézhez.

Egy szó, mint száz, az EU-s pénzeső legfőbb haszonélvezője nem a görög vagy a magyar nép volt, hanem éppen azok az oligarchák, akik most maguk alatt vágják a fát az EU-nál. Abban a hiszemben teszik, hogy mindig elég vastag marad az az ág ahhoz, hogy őket megtartsa. Nem fog bejönni, mert ehhez sokkal okosabbaknak kellene lenniük...

Üdv:
b

tamas11 2015.12.04. 17:47:30

@gellért mária:
Kedves Mária, kérem majd értesítsen a válaszról.

tamas11 2015.12.04. 17:52:21

@borzimorzi:
Ez valószínűsíthető forgatókönyv, én csak annyit képzelek hozzá (már írtam is valahol), hogy a kvótásan vagy anélkül elosztott migránsok egyben szervezett és kontrollált (be)fogadást jelentenek, ott ahol ez a menetrend. Akiket viszont MAJD "kinéznek" maguk közül, a zacc, az vajon hová csapódik vissza? Ahol nincsenek meg a hasonló tudatosság és kontroll keretei. Orbán tiltakozósdija csak egy látványkonyha, ahol nem a közemberekre főznek. Már látható, hogy hamarosan az ellen kell összefogni VELE, hogy visszaszivárgott az ellenség: európai sgédlettel és forgatókönyvvel, a hontalanra esztergált menekült típusa.

tamas11 2015.12.04. 17:59:05

@borzimorzi:
...és még annyit: keményen benne van e pakliban következő lépésként a határok lezárása, ami a diplomáciában mindig is kölcsönös. ... Ha abba sem bukik bele orbán (nem fog, mert odaátra mutogat majd), akkor én is kivándorlok.. apropo, nem lehet majd...
.Fogadjunk, hogy ez lesz a forgatókönyv?

tamas11 2015.12.04. 18:58:13

@gellért mária:

(kell e a PKP mögé tömegeket állítani.)

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 19:36:42

@tamas11:
' Néhányunkat már 98 és 2002 közt is kigúnyoltak a fölösleges Orbánfóbiánk miatt... '
:))
Tényleg felesleges műhiszti volt, amikor olyan remek tanácsadói voltak akkor Orbánnak, aztán mire vitte vele. Nem az Orbán ...

gellért mária 2015.12.04. 19:43:56

@tamas11: pontosabban, HOGYAN kell a PKP mögé tömegeket állítani. Válasz: a PKP programmal...lassan...áldozatos, kitartó munkával.De nem vagyok optimista...és ez nagyobb téma, mint egy hozzászólás.Nem is veszem hozzá a bátorságot, hogy erre válaszoljak.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 19:46:29

@tamas11:
'Ha abba sem bukik bele orbán (nem fog, mert odaátra mutogat majd), akkor én is kivándorlok.. apropo, nem lehet majd...
.Fogadjunk, hogy ez lesz a forgatókönyv? '

Ja.
Vagy belebukik Orbán vagy nem.
Vagy kivándorolsz, vagy nem.
Vagy lesznek tömegek, vagy nem.

De egyik legalább biztos :)

De mi lesz akkor így a PKP-ból?

'Akiket viszont MAJD "kinéznek" maguk közül, a zacc, az vajon hová csapódik vissza?'

Ölég beszédes liberálisan konzervatív megközelítése ez a menekülteknek.
A haszontalan zaccal mi legyen, amit a híresen liberális tolerancia majd 'kinéz' az Unióból, ahova előzőleg emberbarátilag beinvitálta őket.
grat.

bezzeg az unionista csúnya beszédért kitoloncolva.
orcák rezzenéstelenek ...

gellért mária 2015.12.04. 20:30:35

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: Nem tudom miért nem egy fideszes blog-nál osztod az észt...ott jobban tudnád erősíteni nézeteiket.

explanatus 2015.12.04. 20:46:28

A dolog végtelenül egyszerű. Minden választott vezető meg akar maradni a pozíciójában, hiszen nincs az a szolgáltatás, termelő tevékenység, ahol a(z anyagi) SIKER annyira tervezhető, mint itt, kezdve a legkisebb falucska választott képviselőjétől a legfelsőbb méltóságig. Aki ide bekerül, nehezen tud ellenállni.

Ennek legszebb, legszemléletesebb példája a magyar határon nem fog begyűrűzni a (legszebb éveit élő gulyáskommunizmusba az olajválság) felállva megtapsolt kijelentés. Aztán amikor mégis, akkor csak azért nem lehetett nálunk is autópályán biciklizni, mert alig volt autópálya. Nagy tanulság volt ez az akkori „helyzetben” lévők gyerekeinek, unokáinak. Ha egyszer nagy ember lesz belőletek, egyet jegyezzetek meg fiaim/lányaim szólt a felismerésből az intelem: --Soha semmit nem ígérjetek, mert úgyse tudjátok betartani!--

Ennek az intelemnek hányt fittyet a kétharmad vezetője, amikor ünnepélyesen megígért egymillió új munkahelyet. Bölcsek után szabadon: kilőtt nyíl, egymillió új munkahely ígérete nem vonható vissza. A felismerést tett követte és elkezdődött a legújabb kori szabadságharc csatáinak sorozata: rezsi csata, házi disznóvágás csata, svájci alapú hitel csata, trafik csata, pálinkafőző csata, migráns csata, végül föld csata.

A felsorolásból látszik, nem mindből lett Pozsonyi csata, meg pákozdi csata. Az egymillió munkahely csata úgy néz ki ausburgi csata kimenetelű lesz, hiszen jóvátételként előre adtunk több, mint félmillió (munka)ereje és nemzőképessége teljében lévő munkaerőt a fejlett nyugatnak.

Minden (be nem ismert) vesztett csata után emelni kell a tétet (random módon), így bizony előfordulhat, hogy „jó ügyért” szállunk csatába, ami nem a hadvezér(ek) zsenialitásának köszönhető, hanem a véletlenek összejátszásának. A kerítésépítő csatát egyelőre a győztes oldalra lehet írni, bár elindíthat egy olyan folyamatot amit úgy meg fogunk bánni, mint a kutya, amelyik kilencet kölykezett, hiszen még messze ennek a vége és a kimenetelét nincs az a javasasszony, aki meg tudná jósolni.

Mivel gazdasági teljesítményeink alapján éppen a mohácsi csatánkat vívjuk. Arany Jánossal szólván: „Ha lenne puskaporunk...”

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.04. 21:43:01

@gellért mária: dög unalom lenne, nem gondolod?
bár ez csak vélelmezés részemről, sose jártam arrafelé

egy okos blogger épp a kulturált kritikusait kellene hogy megbecsülje, ahogy egy bölcs tudós sem azon töri magát, miképpen bizonygassa elméletét, inkább a cáfolatán töri magát.
talán

gellért mária 2015.12.04. 22:05:45

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: Nem, mindig bizonyítani kell...a cáfolatot is bizonyítani kell..és a cáfolat cáfolatát is bizonyítani kell.

integrans 2015.12.04. 22:43:02

Nos

"Egy korszaknak akkor van vége, amikor az alapját képező illúziók elpárologtak." Arthur Miller

zipe moha 2015.12.04. 22:48:16

...azt kellene világosan látnotok..hogy orbán mögött ott a ( majdnem ) teljes 89'-es állrendszerváltó poszt mszmp , és az az mögött húzódó rendszereket kreáló politikai aktorok körei....
ebből azért sok minden következik a pkp számára ( is)...felveszi a kapcsolatot ezekkel az aktorokkal és szerepet kér a szereposztásban...vagy alternatíva rendszerajánlatot tesz az agyon manipulált szándékaiban és érzéseiben viszont sértett és ma már egész mást akaró Társadalom felé...
a kettő között szerintem nincs semmi..

zipe moha 2015.12.04. 22:58:22

...az lmp-ről és a jobbikról sejthető hogy ők mit csináltak a szerepért...úgyhogy már ők sem "kivülállók"......érdektelenek...
( dk, együtt, mikvannakmég pedig "' világítanak"..)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.05. 00:02:40

Nem tudom, a blogger és a PKP vajon észreveszi-e, hogy olyan eszmék mögé áll (kapitalizmus, demokrácia, szabadság, Európa, nyugat), amelyek Magyarországon az elmúlt években lejáratódtak, méghozzá okkal. Aki ezen eszmék mögé áll, az, ha önhibájából is, de hitelességi hátrányból indul - és erre valamit lépnie is kell.

Most például itt van ez a vád, hogy Orbán kihátrálna az EU-ból. Tíz évvel ezelőtt erre sokan automatikusan felhördültek volna, hogy nahát, ejnye Orbán, hogy képzeli, ne merészelje. Csakhogy mostanra egy ilyen vád már nem ütőkártya, hanem lassan inkább tök alsó. Sok választó számára most már nem olyan egyértelmű, hogy jó-e nekünk az EU. Aki a kihátrálást vádként fogalmazza meg, annak most, 2015-ben már azt is el kellene magyaráznia, miért lenne rossz a kihátrálás.

Az emberek többsége nem érzi úgy, hogy a nyugathoz tartozástól és az EU-tagságtól Magyarországnak jobb lett volna. Felvásárolták a piacainkat, félgyarmatosítottak minket - ezt még ki lehetne bírni, de közben az utóbbi pár évben a nyugat úgy szippantja fel a humán erőforrásainkat, mint befutott fiatal fideszes a feltörekvő gyakornoklány mellei közül a kokót. Szó szerint a húsunkat és a vérünket veszik meg kilóra néhány szökőkutas-térköves főtérre váltható támogatással.

És közben itt a migránshelyzet is, Wilkommenskultur, kvóták, iszlámveszély, fékevesztett liberalizmus.

Biztosan baj lenne, ha kihátrálnánk ebből az EU-ból?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.05. 00:03:27

Pardon: "önhibájából is" helyett "önhibáján kívül is"

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.05. 00:26:32

@Holger Hartland:

"az utóbbi pár évben a nyugat úgy szippantja fel a humán erőforrásainkat"

Amikor nincs röghözkötöttség, a jobbágy elvándorol a rossz földesúr uralma alól, és jobb után néz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.05. 00:34:40

@neoteny: Amikor könnyen el lehet menni máshová, ahol sokkal több a pénz és a lehetőség, akkor sokan elmennek. Nyugi, mennének akkor is, ha Bajnai lenne a miniszterelnök. Pont ahogy a fiatalok mennek országon belül is faluról a városba. Magyarország nem tud versenyezni azzal az életszínvonallal, ami tőlünk csak pár száz kilométerre van, és ahova útlevél sem kell. És ez így lesz még jó ideig.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.05. 00:37:03

@Holger Hartland:

Valóban: de ezért a folyamatért "a nyugatot" felelőssé tenni tévedés.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.05. 00:37:49

@neoteny: Nem a "felelősség" a lényeg, hanem a probléma.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.05. 00:42:28

Közben update-elem a tök alsót királyra: kattintottam pár közv.kutatást (pl. Eurobarométer), melyek szerint a magyarok többsége még bízik az EU-ban. De 2015 májusban, vagyis még a migránsválság előtt.

Az általános hitelességi probléma viszont ettől még fennáll, mert a kapitalizmus, a demokrácia, szabadság stb. messze nem olyan jó hívószavak az átlag magyarnak, mint a poszt írójának. _Amilyen_ ezekből a dolgokból Magyarországnak jutott, nem is csoda.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.05. 00:43:38

@Holger Hartland: az EU-tagság egy ilyen gyenge ország számára élet-halál kérdés, befektetőnek garancia a viszonylagos kiszámíthatóságra, vámmentes terület, emberek, tőke, és munka szabad mozgása, közvetlen transzferek, még a garanciáknak ebben a tetszhalott állapotában is az autokrácia legfontosabb gátja -- az EU nélkül szegény, sivár, még boldogtalanabb ország leszünk

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.05. 00:58:29

@Holger Hartland:

A "probléma" megoldásra kerül azáltal, hogy elvándorolnak azok akik képesek rá.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.05. 01:26:02

@Holger Hartland:

"_Amilyen_ ezekből a dolgokból Magyarországnak jutott, nem is csoda."

Tetszik a passzív hangvétel: Mo-nak "jutott", a magyaroknak semmi közük nem volt ahhoz hogy mi "jutott" nekik.

Hidvégi Mihály 2015.12.05. 08:00:54

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne:

Nos, Uram, azt hiszem Ön lesz majd az, aki egy idő után a leghangosabban fogja kiabálni, hogy húzzák már fel Orbánt, de jó magasra. Akik ilyen elfogultak, mint Ön, ennyire hisznek egy gonosz embernek, a megvilágosodás után ők lesznek majd, akik a leghangosabban elhatárolódnak a korábbi kedvencüktől.

S még csak nem is túl meggyőzően gondolkodik, Uram. Miből gondolná, hogy Orbán a demokrácia miatt van még hatalmon. Nem, Uram, olyan begőzölt emberek miatt, mint Ön, de még inkább azért, mert képes volt olyan törvényeket hozni, amelyek a demokráciával épp összeegyeztethetetlenek (de hülye szavat találtam!). De a lényeg, hogy a mai Magyarország minden, csak nem demokrácia. Gondoljon csak, Uram, a vasárnapi boltzár miatti népszavazási zűrre.

zipe moha 2015.12.05. 08:22:32

@neoteny: ..így hogy "magyaroknak" valóban nem sok köze volt ahhoz hogy mi alakul ebben a 93 ezer négyzetkilométerben...bevettük, hogy a kerekasztal mellett lovagok ülnek...akiknek küldetése van...volt is persze..:(

alegtöbben már régen azon gondolkodnak, hogy hogyan tudnák lepattintani ezeket a lovagokat...mindet...s mivel arra jutnak, hogy sehogy...vagy kardozzon az akinek 2 anyja van ( legtöbbünknek egy..)...inkább felszámol, csomagol....

schengent 2014-ben kellet volna lezárni...az a magyar népi akarat ami kint van , mára már lefeszítette volna a födőt...lovagostól..
itthon maradnak egyetmondok 300 ft-os ezres élősködői-és az eszköz-és kompetencia hiányos sokaság...ezen semmi jó nem áll meg...

ui: Péteren csodálkozom...minél inkább jön szembe a valóság annál jobban húzza a szemébe az egyutas szemellenzőt...lényegét tekintve csináljuk azt ami ebbe a helyzetbe hozta az országot ( a púdert leporolva kb ez van alatta..) nulla kreatív munka...ennek persze semmi értelme...semmi

zipe moha 2015.12.05. 08:27:31

"300 ft-os ezres"
bocs'
300 ezer ft-os

zipe moha 2015.12.05. 08:37:06

@neoteny: ....itt van 5 rablólovag mind ÉN vagyok ...válassz ( tök mindegy...az egyiknek matt ezüst a másiknak csillogó ezüst a vértje...más különbség nincs is)...
"utólag paraszt ne panaszkodj, minden felelősség a tiéd...hiszen 1000 év után először beleszólhattál mi legyen...a rossz választásaid az oka mindennek"

"...de hát Főnök mit csináljak ....csak ti indultatok...szívesen szavaztam volna a német kancellára ...de ő nem indult.. ( közvetlenül legalább is..:)

" paraszt, a demokrácia nélküli többpártrendszer arra való, hogy képviselőim képviseljenek téged....örülj hogy bevontalak és meghallgattalak..ugye nem volt mindig így...legközelebb meg se kérdezlek ha ez nem tettszik..nézzek inkább én is helyetted valami népecskét keleten aki nem ilyen okvetetlenkedő..."

Moin Moin 2015.12.05. 09:23:11

@borzimorzi: "...ahelyett, hogy a hazájukért harcolnának..." - Cak két megjegyzés:
1.) Ha abból indulsz ki, hogy a migránsok kultúrája és motivációi olyanok, amilyennek te (és az európai radikális jobboldal) leírja, akkor miért akarod, hogy százezerszámra fegyverezzük fel őket és képezzük ki? Hiszen a te "iszlám expanzió"-gondolatmenetedből ebben az esetben az következne, hogy nem Szíriát foglalnák vissza, hanem Európát el.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.05. 09:45:27

@zipe moha: nem értem a rám vonatkozó sorokat (már ha én a vagyok a nevezett Péter)

gellért mária 2015.12.05. 10:31:30

@Holger Hartland: És te hogy oldanád meg a problémát? lezárnád a határokat?A te logikád szerint ez a megoldás.

Hidvégi Mihály 2015.12.05. 10:54:09

@Kampfer: Uram, Ön is egy hihetetlenül átvágott ember. S nem azért minősítek, hogy ezzel Önnek ártsak, hanem azért, hogy tessék már reálisabban szemlélni a világot. S benne természetesen ezt a g(atöbbitgondoldide)i Orbánt.

Uram, Önnek nem mond semmit az a szó, hogy szolidaritás. Szolidaritás olyan emberekkel, akik hazátlanok lettek egy olyan másik g(atöbbitgondoldide)i ember miatt, aki Szíriában a saját népét lövi halomra, csak hogy épp úgy hatalomban maradhasson, mint a g(atöbbitgondoldide)i Orbán?!

Nos, Uram, ha hiszi, ha nem, tőlünk nyugatabbra még humánus emberek és vezetőik élnek, akik az üldözötteket nem lökik vissza oda, ahol biztos halál várna rájuk. Inkább tökölnek, pöcsölnek, hagyják kicsit veszni Európát, de az emberségből akkor sem lehet engedni. Nem, Uram. Még akkor sem, ha itt a vadkeleten ilyen gondolatsor-nélküli Kampfok járják örömtáncukat a mások véres hulláin, mint Ön.

tamas11 2015.12.05. 10:56:21

@Holger Hartland:

na, ez a nézet is olyan, ( a tiéd), amivel már le kéne számolni., visszatekintve már lejáratott fogalmakkal operálsz.
Érvanyag, muníció pedig lenne - veled szemben.
Miétr mennek el az emberek- ez a probléma csak nálad forintosodik, "le".
Bajnainál is mennének?
Hát igen, csak nincs Bajnai rég, változást létrehozni módja sem volt, nem ugyanazok mennek, nem annyian..:
Akkor már ne a nemlétező bajnaival hasonlítsunk össze, hanem egy képzeletbeli harmadikkal, egy olyannal, aki visszatartotta volna "őket"- a róluk való hazudozás helyett.. (" tapasztalattal, szakmával térnek majd vissza" mondta egy alakalommal Orbán)...
Tehát az sem lehet érv hogy ha mindenki hazajönne, akkor így meg úgy...
Akkor kiképzett mosogatókban nem lenne hiány, voszont nálunk MOSOGATÁSBAN is hiány van. Konyhalányok helyváltoztatással már nem dönthetik el ezeket a meccseket.
Azt írod országon belül is hasonló a trend, mennek a jobb jövedelemmel kecsegtető helyre..Elfeded, hogy a kiindulás: a lehetetlenné vált helyzetük.... Konkrétan.
Ezt fogalmazza meg a belföldi migráns, nem forintokban méricskél.
Hallgatsz arról, hogy a szellemi munkások 100 %-a és atöbbi jelentős hányada is aszerint kap, szerez munkát, miként tagozódott a politikába. Szerinted jött MSZP-s a Nyírségből Soproni trafikosnak?!, Összemosni hogy egy vonatra szállnak, eltekintve attól, hogy miért száll ki-ki vonatra, ez sötét publicisztikai munka HH barátom!
A te vasúti fülkében már mindenki egyenlő, ettől vagy demokrata.
Az EU-t is aláértékeled, mondván, migránsválság óta csak a csalódási statisztikát húzta fel, amúgy meg a főtérkövezésben alkottak nagyot,
Nem igaz.
Egyrászt nyilvánvaló, bár nem nyilvános az elit sohasemlátott vagyonosodása, a rejtett számlákon. Annak vbalóban nem termelékenység volt a forrása!

A migráns tömegek Európába érkezése tény, de nem az EU válotta ki, és mostanra születőben van a k ö z ö s válasz is, és az jellegzetesen Uniós: németek katonai erejétől kezdve Törökország aktivizálásáig , ahogy védelmi pénzekbe öltöztetik.
Ki tehet arról, hogy már megint nem vagyunk akatív részesei?
Úgy látom, te nem veszed észre a fától az erdészt.
Attól tartok te személy szerint is részese voltál (vagy) e káros folyamatnak.
Másképp nem lennél ennyire elnéző.

Pipas 2015.12.05. 11:07:34

@Hidvégi Mihály: "Nos, Uram, ha hiszi, ha nem, tőlünk nyugatabbra még humánus emberek és vezetőik élnek, akik az üldözötteket nem lökik vissza oda, ahol biztos halál várna rájuk."

Kit lökött vissza magyarország oda, ahol megölik? Miért mondasz ilyet?

Mi csak biztonságos országba küldtünk vissza embereket ahogyan sok más európai ország is. Sőt, igazából németország messzebre küldi vissza őket mint mi, sőt, ők százezerszámra.

Ugye nem akarod azt hazudni, hogy magyarország olyan országba toloncolt embereket, ahol azokat megölték?

Aldou Raine 2015.12.05. 11:40:29

.... pedig kevés olyan miniszterelnöke volt kis hazánknak, aki annyit ártott volna Magyarországnak, mint Orbán. Élete fő műve az lehet, ha kirakat bennünket az EU -ból. De talán idáig nem megy el, mert a körülötte lévő élősködő hadnak kell az az évi 4 milliárd euró, amit kicigánykodnak Brüsszeltől.

Emília Röszkei 2015.12.05. 12:22:27

Érdekes ez a fantasy blog. Szabálykönyv is van hozzá vagy azt menet közben alakítjátok ?

lavór 2015.12.05. 12:22:57

"Keleti pályaudvari show-val..."

Azt is a kormány hozta össze.

A hazug, kétkulacsos politizálás kezd visszanyalni. Tessék fogyasztani, csak tessék, tessék...

Hidvégi Mihály 2015.12.05. 12:31:52

@Pipas: Azt akarom mondani, hogy ha Orbán, a maga gonoszságában azt tenne, amit akarna, nos, akkor az összes menekült mehetne vissza oda, ahol épp olyan gazemberek, mint Orbán öldösik a normál békés lakosságot.

Érted, Pipas? A gazember az gazember, még akkor is, ha épp egyetlen menekültet sem vitt vissza a dzsihádisták elé, hogy lőjék le. Érted?

Hidvégi Mihály 2015.12.05. 12:34:33

@Pipas: Azt is akarom mondani Pipáskám, hogy vegyétek már észre, hogy az általatok oly csodált ember egy szélkakas, éppen azt teszi mindig, amivel nagyobb hasznot tud húzni a magatokfajta emberek lesüllyesztésével. Lófaszt érdekli őt egy ember sorsa sem, a maga haszna érdekli, erkölcs még nyomokban sincs a tevékenységében.

Nzoltan 2015.12.05. 12:47:35

Orbán a menekültügyön azzal nyert, hogy ha érdekből is ugyan, de az egyszerű pataszti logika szerint cselekedett és nem valami logikátlan faszság mellett kardoskodott mint a brüssszeli brancs.

Nzoltan 2015.12.05. 12:51:11

@tamas11: "Hát igen, csak nincs Bajnai rég, változást létrehozni módja sem volt,..."

Szerencsére. Ha a változások a bukott főnök csalásaihoz való asszisztálásával kezdődnek, akkor jobb ha továbbra is külföldön rágja a kittet.

Netuddki. 2015.12.05. 12:52:29

Tolvaj bűnöző, bűnöző fejjel gondolkodik. Így nem is értheti a nyugati politikusokat, mint ahogy megjegyezte a tegnap reggeli, szokásos monológjában a közpénzből sikkasztott fideszes rádióban.

Hidvégi Mihály 2015.12.05. 12:53:59

@Nzoltan: Orbán nem nyert a menekültügyön, mert gonosz ember csak veszthet hosszú távon. Az agyatlan emberek körében esetleg vált ki szimpátiát, azzal, amit tett, de a művelt világ és művelt emberek között csak nyilvánvalóvá vált brutális hataloméhsége.

Netuddki. 2015.12.05. 12:54:42

@tamas11: "tapasztalattal, szakmával térnek majd vissza" mondta egy alakalommal Orbán"

Persze, ha majd itt is olyanok lesznek a körülmények. Munkabér, közhangulat, egyebek. Kábé sohanapján sohase...

Nzoltan 2015.12.05. 12:58:24

@Hidvégi Mihály: Sokra megy a művelt világ a kivagyiságával, ha nem képes a birodalmát fenntartani.

Nzoltan 2015.12.05. 13:02:53

Egyébként csak nekem karcos, hogy míg mi másfél évtizeden át próbáltunk mindenfélében megfelelni az EU elvárásainak, hogy egyszer valaha egyenlőként kezeljenek minket, addig ugyanazon EU bürokraták simán válogatás nélkül áttelepítenék Szíriát Európa közepére?

monddazigazatmar 2015.12.05. 13:03:27

@Hidvégi Mihály: :D:D:D:D:

Jaj, ennyi balfaszt egy rakáson :D:D:D
A művelt világ :D:D

Pipas 2015.12.05. 13:08:28

@Hidvégi Mihály: "Lófaszt érdekli őt egy ember sorsa sem, a maga haszna érdekli, erkölcs még nyomokban sincs a tevékenységében. "

Belgium most kezdte visszatoloncolni hozzánk az afrikaiakat. Kizárólag egyedülálló férfiakat, tehát válogatnak közülük.

És a németek? Százezrével toloncolják vissza őket afrikába. A svédek korlátoznak, az osztrákok, a franciák, az angolok kerítést építenek.

Akkor mindezek erkölcstelenek? Vagy ők nem önös érdekből cselekszenek?

Netuddki. 2015.12.05. 13:12:12

@Nzoltan: Kisfácán! Számolatlanul öntik ide az EU adófizetőinek a pénzét az ország felzárkóztatására! Az már nem az ő bűnük ha a tolvaj orbánék ennek egy részét elszórják fasságokra, a maradékot meg ellopják.

tamas11 2015.12.05. 13:19:25

@Nzoltan: Nzoltan:
En csak egy tényt írtam: nem volt módja változást létrehozni.
Nem annyira asszisztált, hiszen VÁLTOTTA A BUKOTT főnököt...
Itt vagy szerencsére te, aki egy a nyerő főnök csalárdságaihoz asszisztálsz sok eve, ezúttal is szót emeltél, nyerő oldalon. Nyerni fogunk, olvastam, hogy nyerőben vagyunk.. Szebben élünk, mint akárhány éve. A kivandoroltak pedig egyet látnak csak: a fizetéscédulájukat, úgy mint te, itthon.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.12.05. 13:22:10

@Hidvégi Mihály: jó Mihály bátyám, - ha már megint visszaváltunk magázódásba - én itten most meg vagyok félemlítve, a Diktátor diktatúrájának kézivezérelt bíróságával fenyegetett meg derék párttársa, épp a bőröndöt csomagoltam össze, várom a behívót :(

PS: nyugtasson meg, otthon azért csak elröhögi magát néha, két gőzölögtetés közben :))

tamas11 2015.12.05. 13:22:22

@Nzoltan:
Na ez mát nettó hazugsag, az EU BÜROKRATÁK NEM TELEPÍTETTEK.

Pipas 2015.12.05. 13:28:36

@tamas11: "Nem annyira asszisztált, hiszen VÁLTOTTA A BUKOTT főnököt..."

Előtte meg miniszter volt. A *felelős* magyar kormány minisztere.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.12.05. 13:47:20

Mire felköltözik a Palotába, már minden életképes - épeszű - fiatal és középkorú az "ös Sengeni" területen él és dolgozik.
Neki itt maradnak a nyuggerek, lumpenek, szocpolosok.
Azok (mint a mostani nagy rajongó tábor ) viszont nem tudnak majd felmászni hozzá, hogy ünnepeljék meg kezet csókoljanak a vezénylő tábornoknak.

BéLóg 2015.12.05. 14:15:35

Milyen érdekes egy blog, amely EZZEL a felütéssel kezdődik:
"...Még mielőtt valaki azt hinné, hogy Orbán meglepődött azon, hogy van Schengenen kívül is élet..."

Hosszú percekig gondolkodtam azon hogy ez pontosan mi is. Ugyanis (de ha valaki nálam alaposabb megcáfolja), én NEM EMLÉKSZEM hogy Orbán vagy akármelyik fideszes valaha ILYET mondott volna.
Én legjobb tudomásom szerint arra emlékszem, hogy Orbán azt mondta: "EURÓPÁN kívül is van élet".
Namármost Európa (az EU) =/= Schengen! Vagy ezt senki nem tudja?
Dehogynem.

Akkor pedig már MÁSODSZOR futok bele HaFr úr olyan blojába (tesék megnéznie a Kapitalizmust vagy... munkáját), amelynek már AZ ELSŐ MONDATA kamu.

Az EU-ból ki lehet lépni, Schengenből NEM. Onnan csak kizárni lehet valakit, valakiket. Ha pedig a piszkos, a menekülteket MAGUKRA és ránk zúdító aljas valódi ÁL-liberális demokráciák (miután a polgáraik sőt a szavazóiknak is JELENTÉKTELEN hányadát képviselik) most magukra akarják zárni az ajtót.
Ami logikusan NEM állítja meg a menekülteket, de súlyos károkat okoz Lengyelország, Csehország, Szlováki, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Románia, Bulgária gazdaságának.

monddazigazatmar 2015.12.05. 14:16:42

@bértrollbosszantó_kovi1970: Számolatlanul öntik a pénzt ide ugye?
Milyen rendesek ezek az önzetlen eu-sok

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.05. 14:30:47

@HaFr: Befektetőkhöz nem kell feltétlenül EU-tagság, a szabad áramlást pedig éppenséggel meg is szívhatjuk, ahogy a transzfereket is, ha ezek csak a korrupciót növelik. Az a PKP dolga, hogy mit mond és hogyan, csak nem kéne elfelejteni, és remélem, nem is felejtitek el, hogy bizonyos, az elmúlt 25 év hibás és korrupt gyakorlatai által lejáratott értékeket és irányokat ma Magyarországon csak hitelességi hátrányból indulva lehet képviselni. Már ha 1-5%-nál több a cél.

@neoteny: Igen, azt gondolom, hogy a magyar nemzet nagy részének nem volt hozzá sok köze.

@gellért mária: Én ezeket a nemzeti/országos problémákat sehogy, én kérlek szépen a saját problémáimat oldom meg. Szavazó vagyok, nem politikus, és több kérdésem van, mint válaszom.

@tamas11: Nehezen tudom eldönteni, hogy a butaságra, a hamis érvekre vagy a konkrét rágalomra válaszoljak, vagy egyikre sem. Vagy kimoderáltassam magam? :)

No, csak ennyit: "a szellemi munkások 100 %-a és atöbbi jelentős hányada is aszerint kap, szerez munkát, miként tagozódott a politikába" - és utána még "Attól tartok te személy szerint is részese voltál (vagy) e káros folyamatnak."

Jelentem, szellemi munkás vagyok és NULLA százalékban vagyok betagozódva a politikába. Oké, az igaz, hogy nem vagyok egy különösebben jelentős szellemi munkás. Inkább csak átlagos. De te 100%-ról beszéltél. Fölöslegesen személyeskedsz, és még borzasztóan mellé is lősz.

Hidvégi Mihály 2015.12.05. 14:56:18

@Nzoltan: Úgy beszél hülyeséget, Uram, ahogy van.

Igen, Európa sokra megy a műveltségével, van neki, ahogyan gazdagsága is. Hülye beszéd az, hogy elveszti birodalmát, hülye beszéd ez, Uram. Európának nincs birodalma, erkölcse van, birodalma nincs. Ez csak bolond Orbán beszéde, hogy elveszíti a fene tuggya mijét. El tudod te képzelni, hogy egy gazdag német, francia vagy angol polgár elveszíti valamijét? Azok ott polgárosodott társadalmak, ne félj a polgár vigyáz magára, az övére, még ha művelt is.

Bolond lukból bolond szél fúj, Uram. Az Önéből is, Orbánéból is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.05. 15:09:54

@BéLóg: nem értem, mit nem ért... mivel az egész gondolatmenet arról szól, hogy Orbán ki akarja vezetni az országot az EU-ból (ami persze csak egy hipotézis, amit vagy igazol a jövő, vagy nem, de ez az én álláspontom most), az első mondat is tökéletesen megállja a helyét, üdv

tamas11 2015.12.05. 15:14:13

@Holger Hartland:
Bocs, túloztam, azért, hogy hasonlíthassak az igazságra.

monddazigazatmar 2015.12.05. 15:38:38

@HaFr: "lezáratta a határt, provokáltatott kicsit Röszkénél, ennek sajtója nyomán elkezdte gyúrni kifejezetten a nyugati közvéleményt a saját politikusai ellen, áztatta Merkelt és Junckert minden lehetséges orgánumban, miközben tovább buszoztatta a migránsokat Ausztriáig, hogy amott nőjön a feszültség, bblablabla, és közben végig diszkreditálta az Uniót és elutasította a vele való együttműködés"
Kihagytál egy-két dolgot. Orbán személyesen fojtotta a vízbe a szír kölyköt, parókában felrűgta a szír fatert a gyerekkel, lövöldözött Párizsban. Unalmában fókabébiket gyilkol és chemtrailes gépekről mérget zűdít a világra.

BéLóg 2015.12.05. 15:39:54

@HaFr: Kedvs HaFr. Azon már nem csodálkozom hogy nem érti én mit nem értek.
Hát AZT nem értem, mi köze Schengennek az EU-n kívüli élethez?
De megismétlem:
Az EU-n kívül van élet, de az EU-n belül (ahol most vagyunk) a Schengenen kívül NINCS élet!
Ez egy ilyen HALMAZELMÉLETI kérdés, hogy korábbi kedves @newfact kolléga tollaival ékeskedjek.
Schengen halmaza az EU halmazának része, abba szépen be van foglalva.

Orbán NEM lepődött meg azon hogy Schengenen kívül is van élet -- mert ez az EU halmazában mondva HAZUGSÁG.
Orbán azt mondta, az EU-n kívül is van élet. EBBEN a mondásban az EU-t (nagyobb halmaz) Schnegenre kicserélni mondjuk úgy ......csúsztatás.

Ez FÜGGETLEN attól hogy ki akarnánk-e valaha lépni az EU-ból vagy sem.

Orbán idézetettel AKRTA kezdeni a blogot, de ez nem jött össze.
Mint a "Kapitalizmus..." blogban. Már ott sem volt a legelső mondat igaz.
Ettől kezdve lehet még kétezer sort írni, az egész kuka.

EZT a kritikát legyen kedves megszívlelni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.05. 15:43:21

@BéLóg: aha.. akkor kezdjük az elején, ez mit jelent? "Az EU-n kívül van élet, de az EU-n belül (ahol most vagyunk) a Schengenen kívül NINCS élet!"

borzimorzi 2015.12.05. 15:44:31

@explanatus: Úgy van vele a minielnök, hogy "olyan szegény még sose voltam, hogy ne tudtam volna ígérgetni". Ő ezt fogja csinálni a jövőben is. A buta nép meg bedől neki. Oda kéne eljutni, hogy vagy ne legyen ennyi sok buta ember, vagy legyenek egy kicsit kevésbé buták.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.05. 15:44:52

@monddazigazatmar: nem, ez utóbbiak nem történetek meg, az előbbiek viszont igen

borzimorzi 2015.12.05. 16:11:22

@Moin Moin: 1.) Európában nem fegyvert kell nekik adni, hanem csak GPS-nyomkövetős csipet, mégpedig olyan helyre betéve, hogy csak valamely életfontosságú szerv durva roncsolásával lehessen belőlük eltávolítani. Közölni, hogy ez a haláluk után is még sokáig jelez, speciális eszközökkel letapogatható, és ha az ISIS megöli őket és tömegsírba dobálja, akkor az ISIS iszonyatos bosszúnak néz elébe.

2.) Megmondani, hogy Európától zsoldot, feladatot és eszközöket kapnak, de európai letelepedést csak kiemelkedő katonai teljesítményekkel lehet kiérdemelni. A cél az, hogy felszabadítsák Szíriát, és a továbbiakban békében, megbecsült polgárként élhessenek ott. Megígérni azt is, hogy az újjáépítésben kiemelt szerepük lesz, és komoly nemzetközi tőke fogja segíteni az újjáépítést a Marshall-terv mintájára.

3.) Aztán kivinni őket Irakba vagy olyan szíriai területre, amely amerikai vagy kurd fennhatóság alatt van, kiképezni őket és fegyvert adni nekik. Aztán hajrá, szabadítsák fel Szíriát! De aki közülük megindul visszafelé, azt visszafordítják. Aki pedig fegyveresen, ártó szándékkal indul el Európa felé, az dezertálásért és árulásért golyót kap.

Ez egy tisztességes alku. Betartható mindegyik fél oldaláról.

Amit Merkel ajánl, azt sem betartani, sem fenntartani nem lehet, csak a gyűlölet elszabadulását garantálja. Ráadásul a hadszíntér Németország lesz, nem Szíria. Már most látszik, hogy mindkét fél csalódik a másikban.

A németek, ahogy azt a Daimler vezérigazgatója nyilatkozta, fiatal, képzett és motivált dolgozókat reméltek ettől a bevándorló tömegtől. Nem fogják megkapni. A német hivatalos vélemény az, hogy gyerek alig van, a felnőttek 80%-a használhatatlan, képzetlen analfabéta. Csak 20% az, akit vagy be lehet iskolázni, vagy munkába lehet állítani. Keress rá, meg fogod találni magyar sajtóban is, német eredetiben is.

A migránsok fejét telebeszélték az embercsempészek azzal, hogy itt ingyen családi házat, jó autót kapnak és olyan havi apanázst, amennyiért Szíriában minimum egy évet kell dolgozni békeidőben is. Ez nem az átlag európai életszínvonal, ez Beverly Hills. Szteroidokkal tömve. Nem fog összejönni.

Jobb lett volna, ha Merkel inkább az eszét használta volna. Ebben a nagy népboldogítási projektben szétcseszte a kontinens gazdasági motorját, Németországot. A migrik ugyanis exponenciálisan növekvő terhet jelentenek. Egyrészt, mert egyre csak jönnek és tavasztól még nagyobb hullám várható, másrészt a szaporulat miatt. Az első 2 generációban még biztos, hogy az őshaza családmodellje és demográfiája lesz a jellemző. Szíria lakossága 1960-ban 4,6 millió fő volt. 2012-13-ban 23 milliónál is többen voltak. ÖTSZÖRÖS népességnövekedés 52 év alatt! Agyrém. Ehhez képest a német gazdasági növekedés legjobb esetben is csak lineáris növekedést mutat, és az sem meredek. De kinéz egy stagnálás és stagfláció, utána meg akár recesszió is jöhet. Mindenképpen forráshiány lesz, a migrik ellátáshoz adóemelések fognak kelleni. Vagy el kell adósodni.

Merkel irdatlanul eltolta, hogy durvábban ne fogalmazzak...

Üdv:
b

Netuddki. 2015.12.05. 16:16:46

@HaFr: Lófaszt akarja kivezetni. Azt akarja, hogy a pénzt adják csak, de ne ugassanak bele amit ő itt csinál a magyarokkal. Kérdés meddig hagyják neki?

borzimorzi 2015.12.05. 16:24:49

@Moin Moin: Egy dolgot kihagytam. Ha Európa nem csinálja meg, a törökök meg fogják csinálni. Nem ok nélkül nyomatják a Szulejmánt orrba-szájba. Nem véletlenül korbácsolják a nacionalista indulatokat. Birodalom akarnak lenni megint. Még nem tartanak ott, még csak a remény csillant fel, de már úgy beszélnek és viselkednek Merkellel, Putyinnal és Hollande-dal is, mintha mindezek hárman csak Erdogan kapcái volnának...

Nagy gyakorlatuk van a janicsárok kiképzésében és felhasználásában, nem ma kezdték ezt az ipart. Azokat az eurómilliárdokat, amelyeket az EU fog beleönteni a törökországi menekülttáborokba, nem az EU támogatásaként fogják megkapni a menekültek. Hanem Erdogan könyöradományaként, és csakis valamiért cserébe...

Mostantól talán el kéne gondolkodni azon, hogy jó-e az EU-nak egy olyan Törökország a szomszédban, amelyik bekebelezte Irak és Szíria jó részét is, különös tekintettel az olajlelőhelyekre, és még éhes...

Üdv:
b

monddazigazatmar 2015.12.05. 16:29:04

@HaFr: :D:D: te szerencsétlen. Hülye vagy mint a föld :D
"lezáratta" "provokáltatott" "elkezdte gyúrni a nyugati közvéleményt" " áztatta Merkelt és Junckert" miközben tovább "buszoztatta" "nőjön a feszültség""elutasította a vele való együttműködést"
Inkább nem térek ki a hazugságaidra, mert mindet meg lehet cáfolni. Kezdve ott, hogy nem mentek át százezrek regisztráció nélkül, pont azon ment a balhé, hogy regisztrálni próbálták őket, folytatva azzal, hogy ha megtámadják a határt az nem a kormány provokációja.

DE! Ha szerinted tényleg ekkora istencsászár az Orbán, hogy mindezt el tudta intézni, akkor ugyan miért nem szavazzuk meg Európa királyává? De komolyan. Ha egymaga ezt mindet meg tudta csinálni, akkor ő egy akkora géniusz amilyet még a hátán nem hordott a Föld.
A német kancellár mindjárt megbukik, zuhan a népszerűsége, Junckert úgy basszák ki hamarosan ahogy kell, és ezt mindet innen Orbán intézte?
A svédek most jelentették be, hogy nem kell több gyapjas nekik, a belgák toloncolnak, a németek kerítést építenek. És mindezt tényleg egy kis ország miniszterelnöke intézte volna? Nobel díjat neki azonnal!

Ja, és akkor továbbfolytatva a gondolatmenetet az Orbán ennyi mindent intézett, akkor nézzük mire képes az ellenzéke. ÖÖÖ. Semmire? Az elmúlt másfél évben annyit tudtak csinálni, hogy rájöttek, hogy tényleg vannak migráncsok, aztán Fletó szállásoltatott néhányat?

borzimorzi 2015.12.05. 16:35:12

@Hidvégi Mihály: Ne húzd fel magadat, ez itt nagyjából mindenki számára világos.

Üdv:
b

Moin Moin 2015.12.05. 16:38:42

@borzimorzi:

4,4
21,3

Az előbbi a német GDP/török GDP, az utóbbi az eu-s GPD/török GDP.

Erről ennyit...

Ami meg azt illeti, hogy miképpen lehet harcra bírni a migránsokat, azzal kapcsolatban kérlek, nyugtass meg: ugye, sosem voltál katona? és még inkább nyugtass meg: ugye, sosem fognak rád bízni kommentben említetthez hasonló védelmi-biztonságpolitikai stratégiai szervezői feladatokat, ill. nem vállalsz el ehhez hasonló megbízást?

borzimorzi 2015.12.05. 16:43:21

@Hidvégi Mihály: Ajánlom b. figyelmedbe a történelmet. A hipercivilizált, dúsgazdag és turbókeresztény Bizánc elveszett. A csóró és barbár magyarok, akik a király és a rend ellen lázadó vezéreket hol felnégyelték és darabonként a négy legnagyobb vár fokára kitűzték, hol meg tüzes trónra ültették és megetették az alvezérekkel, nos, ez a barbár, alulcivilizált népség megmaradt. Még országa is van. Akkora, amekkorát érdemel az utóbbi évszázadok idiotizmusa alapján. De van. És Bizánc?

Üdv:
b

borzimorzi 2015.12.05. 16:52:45

@Moin Moin: Mindegy, mekkora a GDP-d ma, ha védelmi pénzt fizetsz a törököknek a migránsok ellátásáért, addig embargózol az oroszokkal, amíg az ottani piacaidat mind meghódítják az ázsiaiak és az amcsik, továbbá a kulcstermékeid sajnos önhibájukból is áldozatul eshetnek a lassuló világkereskedelem után borítékolhatóan lelassuló világgazdaságban jellemző kereslet-csökkenésnek. Pláne, hogy közben a stagnáló vagy csökkenő állami bevételeid mellett van két, szignifikáns mértékben és exponenciálisan növekvő költségtételed, amely még az unokáid idején is fizetendő lesz, bár Merkel asszony, aki az egyiket bevállalta, érdemi, szabad szemmel látható demokratikus felhatalmazással nem bírt erre nézve. (A másik ilyen költségtétel a nyugellátások fizetése.)

Amúgy meg miről nyugtassalak meg? Arról, hogy jobb-e Európának ez a tömeg úgy, hogy Szíriában harcol a hazájáért, mint úgy, hogy Európa szívében harcol különféle szeparatista törekvései érvényre juttatása és az őslakosság terrorizálása érdekében? Erről nem tudlak megnyugtatni. Ha mi nem szervezünk belőlük hadsereget Szíria felszabadításáért, majd a törökök megteszik. Hatékonyan és kegyetlenül.

Üdv:
b

BéLóg 2015.12.05. 16:58:33

@HaFr: Az a helyzet, és ezt nem tudod látszólag értelmezni, KÉT teljesen különálló dologról van szó.

Az EU egy intézmény a maga jó meg rossz dolgaival. mivel hosszú ideje megy a szopatásunk és a rengeteg magyar és külföldi szeménben jól látható szopatásunk, LOGIKUS hogy a miniszterelnök felveti, hogy OK, jó lenne kicsit átgondolni, mert az EU-n kívül is van élet!
Ez egy diplomácia SZÁJKARATE, aki nem látja, az vak. A kérdés az, KI VESZÍTENE ezzel többet. Orbán szerint az EU, amit én 100%-ban nem tudok elfogadni, de inkább neki van igaza, miután az EU sikeresen gyarmatosított minket.
ENNEK a sztorinak ITT vége van.

Schengen az EU egyik legnagyobb vívmánya, alapdolog, jár a szerződés aláíróinak mint a garancia a vásárolt TV mellé. Schengen nekünk is meg minden schengeni tagnak egy, gazdasági és privát élethez mára már NÉLKÜLÖZHETETLEN feltétel. Egy "mini Schengen" létrehozása illetve schengeni tagok kizárása ebből, a schengeni szerződés súlyos megsértése, megcsúfolása. Hála Istennek ezt nem csak a patásördög látja így, de az összes többi potenciálisan kívülálló ország is.
Ergó, Orbán SOSEM mondta és nem is fogja mondani hogy Schengene kívül is van élet.
Tehát, mint mondtam, ezúttal ismét az a helyzet, hogy már a BEVEZETŐ mondatod sem igaz, akkor pedig az összes ezután írt szöveg is csak kuka.

Úgy látom ezt a nézetet (utóbbit, azaz hogy kuka a fejtegetésed) többen is osztják velem együtt.

Moin Moin 2015.12.05. 17:29:13

@borzimorzi: Jó, én akkor elmentem angolt tolmácsolni!

6.Lenin 2015.12.05. 17:37:31

@gellért mária:

"A PKP már megírta , mit szeretne másképp.Az más kérdés, hogy kell e mögé tömegeket állítani. "

Nem kell.Rá kell kényszeríteni a tömegekre. Léteznek már bevált módszerek.
Tudatosítani kell, hogy 1edüli igazság a PKP programja, aki képtelen megérteni, az ......
(HaFr, és Hidvégi Misi majd beírja a kipontozott részbe)

Hidvégi Mihály 2015.12.05. 18:02:06

@6.Lenin:

Iljicsem Vlagyimirom, mi polgárok vagyunk, nem kényszerítünk senkire semmit. Ha kellünk kellünk, ha nem, hát nem. Mondjuk ez utóbbit nem ajánljuk melegen, elég sok rablólovag volt már tényező ebben a szedett-vedett kis országban, ideje lenne már egy kissé összekapottabb banda, nem?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.05. 18:30:11

@Holger Hartland:

"Igen, azt gondolom, hogy a magyar nemzet nagy részének nem volt hozzá sok köze."

A csehek, szlovákok, lengyelek, szerbek, oroszok nagy részének sok köze volt ahhoz hogy mi "jutott" nekik?

6.Lenin 2015.12.05. 19:12:19

@Hidvégi Mihály:

Kellene(?), de hát a tömegek választanak (a legtöbb szavazatot elnyerő összekapott társaság kap esélyt, hogy kiderüljön nem hazudott-é, amikor éppen megváltóként illegette magát)

Szerintem a bejutási küszöbön átesőkre nem nagyon van már most sem kereslet (talán a Nagy Vízen túli pénzcsapok is kiszáradnak előbb-utóbb, ezek után ácsingózni sem 1 tömegeket megmozgató célkitűzésnek látszik)

MEDVE1978 2015.12.05. 22:04:27

Igazából ez a mini Schengen egy meglehetősen idióta ötlet. Valójában mindenki tudja, hogy itt a görögöktől bűzlik a hal, akik nem képesek ellenőrizni a határaikat. De Görögország már ezen kívül is ezer sebből vérzik, ezért nem akarnak további késeket szúrni bele, mert így is az összeomlás szélén táncol. A mini Schengen azért is használhatatlan, mert a jelenlegi Schengen tagok - a görögök kivételével - immár komolyan veszik a kérdést: mind a magyarok, mind pedig a szlovének regisztrálnak vagy nem engedik be a menekülteket.
Így hát ez a mini Schengen ötlet igazából egyetlen egy dologra jó, a többi tagország szivatására. A menekültügyben igazi hozadéka nem lenne, nyilvánvalóan a menekültek nem Kelet vagy Dél-Európába akarnak menni. Ennek a javaslatnak egyedül akkor van értelme, ha állandó kvótát sikerül bevezetni. Ezt pedig bár akarja az EB, igazi esélye nagyon kevés van rá. Egyetlen egy áron tudják ezt megvalósítani, akkor ha összekötik a transzferek (EU támogatások) kérdésével. Ez viszont egyértelmű dezintegrációt indít majd el, hiszen a déli- és keleti államok egyértelműen vesztes, rájuk kényszerített szituációként élnének meg egy ilyen helyzetet.

borzimorzi 2015.12.05. 23:04:19

@Moin Moin: Jó is az! Legalább annyiban, hogy csak képesítés kell hozzá, meg kuncsaft. Ehhez képest a politikához meg szavazat kell, irdatlan sok. Aztán lehet valaki akármilyen hülye...

Üdv:
b

gellért mária 2015.12.05. 23:28:49

@monddazigazatmar: Minden pont úgy történt, ahogy HaFr írta...Neked ennél többet nem érdemes válaszolni.

tralalala 2015.12.06. 00:15:22

Ez valami alternatív valóságos, összeesküvéses blog? Tök szuper, jó, hogy már nem csak a széljobbosoknak vannak összeesküvéselméleteik, hanem a magatokfajtáknak is. Így tovább, gyerekek!

monddazigazatmar 2015.12.06. 00:54:07

@gellért mária: Jó. Hát egy bizonyos szint alól nem is vagyok kíváncsi válaszokra. Pedig az összes hajléktalan életviteli tanácsadó, minden taxis és fodrász közgazgász zseni..

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 05:16:55

@monddazigazatmar: Na meg a gallyat gyűjtögető anyókák. Különben végül is megszüntették az eljárást a falopás miatt ellened?

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 05:22:06

@borzimorzi: "Ebben a nagy népboldogítási projektben szétcseszte a kontinens gazdasági motorját, Németországot. A migrik ugyanis exponenciálisan növekvő terhet jelentenek."
Hülyeséget beszélsz. A gazdaság miért állna le mert a migránsok pénzbe kerülnek? Kevesebbe kerül filléreket adni neki, mint amennyi hasznot hajt, hogy szarért, húgyért fognak dolgozni.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 05:23:08

@borzimorzi: "Oda kéne eljutni, hogy vagy ne legyen ennyi sok buta ember, vagy legyenek egy kicsit kevésbé buták. "
Ez lehetetlen küldetés.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 05:27:02

@monddazigazatmar: "Számolatlanul öntik a pénzt ide ugye?
Milyen rendesek ezek az önzetlen eu-sok "
Mi is az a GDP 3 százaléka amit ide adnak? Lófasz ugye? Gallyacska. Igaz több mint a magyar GDP növekedés. Ciki, nem? Nélküle mínuszban lenne a fideszes gazdasági csoda.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 05:50:02

@MEDVE1978: "Valójában mindenki tudja, hogy itt a görögöktől bűzlik a hal, akik nem képesek ellenőrizni a határaikat."
Ja, hülyék ezek a görögök. Képtelenek 15000 kilométer tengerpartot őrizni. Bezzeg mi néhány hónap alatt felhúztunk 175 kilométer kerítést! Nekik alig több mint az ezerszeresét kell. Semmiség. Magyarország jobban teljesít!

ob.szerver 2015.12.06. 07:52:46

@Holger Hartland:

"Biztosan baj lenne, ha kihátrálnánk ebből az EU-ból?"

Olvasd el ez a cikket, és válaszold meg magad:

www.portfolio.hu/gazdasag/megis_hogyan_neznenk_ki_eu-tamogatasok_nelkul.223003.html

Azt persze nem harsogja a fideszes agitprop, hogy EU támogatások nélkül, a NER az 2009-es gazdasági világválság mélypontjához képest is csak hanyatlana, és azt is elfogadom, hogy a tipikus, funkcionális analfabéta, földbuta és könnyűszerrel átbaszható fidesz szavazó zsigerileg nyugat és EU ellenes. Azonban e szint felett illene nem megkérdőjelezni, hogy jó-e nekünk az az év nettó 1000 milliárd forint amit kapunk, még akkor is, ha a felét a maffia ellopja.

Pipas 2015.12.06. 08:01:02

@ob.szerver: "EU támogatások nélkül, a NER az 2009-es gazdasági világválság mélypontjához képest is csak hanyatlana"

Ha nem lennének EU támogatások, akkor lenne orosz piacunk, lennének cukorgyáraink, lehetnének védővámok, a magyarországon üzemelő külföldi cégek nálunk fizetnének nyereségadót, nem kellene nefizetnünk az euba. Minden más lenne.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 08:35:43

@Pipas: "Ha nem lennének EU támogatások, akkor lenne orosz piacunk, lennének cukorgyáraink, lehetnének védővámok, a magyarországon üzemelő külföldi cégek nálunk fizetnének nyereségadót, nem kellene nefizetnünk az euba. Minden más lenne. "

Te olyan hülye vagy hogy az elképesztő. Az orosz piacot még Antall alatt vesztettük el. Különben az oroszoknak szállítani miben különbözik EU-ból, vagy EU-n kívülről? Böffentesz egyet és végig sem gondolod. A cukorgyárakat mikor adták el? Mikor lettünk EU tagok? Még a közelmúltat sem ismered, te baromarc! Ha védővámok vannak, akkor szerinted az nem sújtja a mi exportunkat is? Akkor szerinted az Audi és a Mercedes, meg a többi tartana itt összeszerelő üzemet?
Jellemző hogy fideszes vagy, csak azok ilyen tájékozatlanok és buták. Azoknak lehet mindent beadni.
Az alapvető tényekkel nem vagy tisztában.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 08:37:23

@Pipas: A cukorgyárakat a 90-es évek elején adták el, Eu tagok meg 2004-ben lettünk. Buta, tájékozatlan fideszes vagy.

ob.szerver 2015.12.06. 09:16:06

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

Döbbenet b+. És az ország többsége ezekből áll, ők döntik el a választásokat, és befolyásolják alapvető módon az ország jövőjét.

dr kíváncsivagyok 2015.12.06. 11:19:16

@Holger Hartland:
"Biztosan baj lenne, ha kihátrálnánk ebből az EU-ból? "
..aztán hazakuldik a nyugaton dolgozó félmillió fiatalt... és egy éven belul államcsod...

zipe moha 2015.12.06. 11:36:51

@dr kíváncsivagyok:

" ..aztán hazakuldik a nyugaton dolgozó félmillió fiatalt... és egy éven belul államcsod... "

..szerinted miért kerülnek magyar lakossági kezekbe a templeton helyett az állampapírok...leesett??,....:))))...hogy a hozam itthon maradjon...biztos azért...:)))))

Nemfajtalan srác 2015.12.06. 11:52:40

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:
"Az orosz piacot még Antall alatt vesztettük el. "

Ez nem igaz

Már 1989-ben a komcsikormány leállította a prompt inkasszót, ami gyakorlatilag a szovjet kiszállítások leállítását jelentette, mert a cégek nem kapták meg az ellenértéket. A szovjet adósságok bennragadtak, aminek a kiegyenlítésére Antallék tárgyalásokat folytattak, ebből lett volna például a 4-es metró projekt amit Demszkyék fúrtak meg

Nemfajtalan srác 2015.12.06. 11:57:39

@MEDVE1978:
A neokommer athéni kormány és a brüsszeli ősbolsi klikk egy húron pendülnek. Gyakorlatilag mindkettő elszabotálja a határok ellenőrzését, a migráció kontrollját. Ha jóhiszemű vagyok azt mondom hogy inkompetensek, ha kevésbé jóhiszemű akkor ők az EU diverzánsai

Nemfajtalan srác 2015.12.06. 12:04:59

@MEDVE1978:
Az állandó kvóta gyakorlatilag az európai életforma megsemmisítését jelentené, a fehér népesség lecserélését egy másfajta népességre

A fizikai önmegsemmisítést a dzsihádista rabszolgatartás tudná csak késleltetni, hiszen a fehérek mesterséges szaporítása nekik is érdekük, hogy legyen aki eltartja a dolgozni nem szerető muszlimot

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.06. 12:35:40

@dr kíváncsivagyok: Egysoros válaszokat bármelyik párttól kapok, még szebbeket is, mint tőled.

@ob.szerver: A támogatás nem biztos, hogy olyan jó dolog. Egyrészt mert ellopják, másrészt mert sokkal többet adunk cserébe, harmadrészt mert kiszolgáltatottá tesz. A bent maradás mellett is vannak érvek, persze. De nem tudom, melyik lenne jobb.
Ahogy abban sem vagyok biztos, mennyire hihetek ennek a Dedáknak.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.06. 12:38:31

@neoteny: Sokszor van olyan, hogy az emberek nagy részének nem sok köze van hozzá, mi jut nekik. A nép lehülyézését nem csupán kontraproduktív, hanem szellemileg is roppant igénytelen megközelítésnek tartom. Hosszú komment helyett itt egy két éves link, ha tldr, akkor nem érdekes:
hartland.blog.hu/2013/10/27/a_birka_nep_az_apokalipszis_es_a_politikai_elemzo

nemecsekerno_007 2015.12.06. 13:09:38

@ob.szerver: 2020 után nem kapunk, akkorra te is lenyugszol :) Addig is inkább azon agyajjá, hogy miböl pótoljuk a kiesö bevételt. Rinyálás helyett.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.06. 15:15:39

@Holger Hartland:

"A nép lehülyézését nem csupán kontraproduktív, hanem szellemileg is roppant igénytelen megközelítésnek tartom."

A nép felmentését bármilyen felelősség alól arra vonatkozóan hogy mi "jut" nekik nem csupán kontraproduktívnak, hanem szellemileg is roppant igénytelen megközelítésnek tartom.

Itt egy link: bizonyosan TL, de az nem ad felmentést az alól hogy DR.

www.burmalibrary.org/docs13/The_Dictators_Handbook.pdf

monddazigazatmar 2015.12.06. 15:46:59

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:
Bocs, hogy beleszólok a nagy anyázásotokba.
"Te olyan hülye vagy hogy az elképesztő. Az orosz piacot még Antall alatt vesztettük el. "
Elvesztettük? Azt nem lehet mondjuk újrakezdeni? Emlékeim szerint nem elvesztettük, hanem nem tudtak fizetni. Most speciel más a helyzet.
"Különben az oroszoknak szállítani miben különbözik EU-ból, vagy EU-n kívülről?"
Esetleg abban, hogy bojkott van, és senki semmit nem szállít az EU-ból? Mi sem. Ezzel mondjuk a szerbek marha jól járnak. Értelme mi? Mert ez EUnak nem tetszik az, amit 2 független ország egymással művel.
"Böffentesz egyet és végig sem gondolod. A cukorgyárakat mikor adták el? Mikor lettünk EU tagok? "
Mi van akkor, ha eladták? Lehet újat nyitni. Illetve nem, mert nem éri meg.
"Még a közelmúltat sem ismered, te baromarc! Ha védővámok vannak, akkor szerinted az nem sújtja a mi exportunkat is? Akkor szerinted az Audi és a Mercedes, meg a többi tartana itt összeszerelő üzemet?"
AZ Audi Mercedes szerinted a világ többi részén nem tart összeszerelő územet? Soeciel egyik tevékenysége sem esne semmilyen formában vám alá max aktív feldolgozás történik ezekben a gyárakban. Behozzák az alkatrészt, összerakják, kiviszik. Ezt nem befolyásolja, hogy van e vám.

Nem, nem állítom, hogy jobb lenne az unión kívül.
Az viszont biztos, hogy amivel riogatsz azokból egyik sem valós. Miért zavarnák haza azt aki kint dolgozik? (török vendégmunkások németben)
Nem kötelező, hogy legyen vám vagy határellenőrzés attól mert adott ország EU-n kívüli.

A remek uniós támogatásokról pedig annyit, hogy ugye nem gondolod komolyan, hogy ezeket puszira adják? Komolyan az lenne a világképedben, hogy öntik ide önzetlenül a pénzt, mert annyira szeretnek minket?

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 16:34:47

@monddazigazatmar: "Az viszont biztos, hogy amivel riogatsz azokból egyik sem valós. Miért zavarnák haza azt aki kint dolgozik?"
Hol írtam én ilyet?
Tök mindegy miért nem szállítottunk az oroszoknak, nem az EU miatt vesztettünk piacokat. A cukor ügyben elismerted, hogy semmi köze hozzá az EU-nak.
Az autógyárak az EU kivűl jobbára az ottani piacokra szerelnek össze, ez nálunk nem így van.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 16:40:31

@monddazigazatmar: "Behozzák az alkatrészt, összerakják, kiviszik. Ezt nem befolyásolja, hogy van e vám."
Már hogyne befolyásolná! Mi van a hozzáadott értékkel?

@ob.szerver: És látod, még neki is állnak megmagyarázni, amit fél perc alatt cáfolni tudok.

@Nemfajtalan srác: Ennek is figyuzz oda!
"Ez a viszonylag barátságos viszony, fejlődő gazdasági kapcsolatrendszer az évtized közepétől megtorpant. Ennek főbb okai az 1998-as pénzügyi válság, a NATO keleti bővítése, a délszláv helyzet alakulása, valamint az első Orbán-kormány politikája. Az 1998-1999-es oroszországi válságot követően a magyar export szereplői (Rába, Ikarus, Medicor, Globus, Transelektro) megszűntek vagy exportjuk mértéke jelentősen zsugorodott. Mindemellett az 1998-ban hatalomra került Orbán-kormány folytatta a rendszerváltás oroszellenes retorikáját. Így például az akkori magyar kormányzat hatékonyan közbenjárt, hogy a Gazprom ne tudjon komoly befolyást szerezni két fontos hazai vegyipari vállalatban, a BorsodChemben és a TVK-ban. A koszovói háború idején pedig komoly diplomáciai botrány lett abból, hogy Magyarország vonakodott átengedni egy szerbeknek szánt orosz segélyszállítmányt. A szállítókonvojban ugyanis páncélozott járművek, valamint ENSZ-embargó alá tartozó üzemanyagszállítmány is volt. Egynapos huzavona után a katonai járművek nem, de az üzemanyag fele áthaladhatott az országon. [4]"

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 16:41:57

@Nemfajtalan srác: A szovjet piac a Szovjetunióval együtt fordult fel, az meg nem 1989-ben volt.

pitcairn2 2015.12.06. 18:08:19

@Nemfajtalan srác:

az addig OK, hogy toloncolják vissza az illegális határátlépőket, de minek kell ez az anti-muszlimista bullshit?!

pitcairn2 2015.12.06. 18:11:36

@Pipas:

az általad képviselt etatista-kollektivista világkép már csak az EU-ban életképes

EU = etatista kartell

pitcairn2 2015.12.06. 18:16:17

@Pipas:

különben az EU támogatásokhoz még add hozzá az alábbiakat is

1. cirka évi 550 milliárd HUF a külföldre ingázok és a külföldön dolgozók jóvoltából (kb. 100 ezer ember ingázik napi rendszerességgel Ausztriába)
2. EU tagállamként sokkal olcsóbb a magyar államadósság refinanszírozása

Lődörgő Hollandi 2015.12.06. 18:22:00

Valahol olvastam, hogy az EU 2020-ig fogja támogatni Magyarországot. Szefintem OV az EU elhagyására készül ezután, hiszen akkor már pénz nem, csak kötelesség járna a tagsággal.

pitcairn2 2015.12.06. 19:25:02

@Lődörgő Hollandi:

még a Jobbik sem készül az EU elhagyására, Magyarországon ma nincs olyan politikai erő, amely komolyan foglalkozna effélével...

Pipas 2015.12.06. 19:58:13

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: "A cukorgyárakat a 90-es évek elején adták el, Eu tagok meg 2004-ben lettünk. Buta, tájékozatlan fideszes vagy. "

Az euban kvótarendszer van a cukorgyártásra, ami 2006-ban lépett életbe és ami miatt a maradék cukorgyártásunk nagy részét le kellett építeni. Ha nem lennénk az eu tagjai, akkor annyi cukrot termelnénk amennyit akarnánk.

Erre céloztam, de a cukorgyárak persze csak egy példa.

Nem vagyok fideszes és nem vagyok buta sem. Egyszerűen jeleztem, hogy ostobaság azt képzelni, hogy ha hirtelen kikerülnénk az euból, akkor minden változatlanul menne tovább csak nem kapnánk támogatást.

pitcairn2 2015.12.06. 20:22:02

@Pipas:

az EU-ból kollektivista téveszmék mentén nem lehet sikeresen kilépni...

a langymeleg kollektivizmushoz az EU-kell...

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.06. 20:48:03

@Pipas: Nyilván azért van kvóta renccer, mert csak úgy kapkoggyák a cukrot, mint a cukrot, hát érdemes termelni. Te hülyébb vagy mint gondoltam.

Pipas 2015.12.06. 20:57:12

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: "Nyilván azért van kvóta renccer, mert csak úgy kapkoggyák a cukrot, mint a cukrot, hát érdemes termelni."

Ha nem lenne érdemes, akkor nem termelnének.

zipe moha 2015.12.06. 21:07:23

magyar politikai osztály 26 év alatt bohócot csinált a saját népéből...amire a magyarok
ácsingóztak és erőfeszítésekért nyerték el az utazás és a munkavállalás, vállakozás lehetőségét...amiért cserébe cserébe szemlesütve elnézték hogy az országukat kirabolja a nyugat és a helyi segítőik.....hamarosan fordulhat: a magyarok a szírekkel és a törökökkel egy sorban " versenyezhetnek, hogy kompenzálják a magállamok elöregedő népességét..:)))).privatbankar.hu/makro/a-torok-munkasok-94-szazaleka-emigralna-epp-kapnak-hozza-vizummentesseget-is-288210

zipe moha 2015.12.06. 21:13:56

az a mainstream okoskodás, hogy ők 25 éve nem bécsi kávézót ígértek a magyaroknak.... hanem lehetőséget, hogy bécsben pincérként dolgozzanak...is csak úgy lesz igaz hamarosan ha előtte a magyarok egy török kezéből kiveszik a tálcát..ha adja...ezt a luzer népet...sajnálom magunkat..

zipe moha 2015.12.06. 21:23:23

...végül is az bontakozik ki, ha nemzeti ellenkezések kerítések miatt nem jöhetnek vagy kevesebb számban a szír bevándorlók...akkor az Eu megnyitja a törökök előtt az utazás- de végeredményben a munka erő piacát is....ki van ez találva, micsoda kreatív cselekvési terv,tisztelni kell az eredetiséget..még ha momentán ez az országnak ..szintén nem jó..vagy ki tudja..:))

pitcairn2 2015.12.06. 21:33:10

@Pipas:

a kvóta a szubvenciók felosztásáról szól...

BéLóg 2015.12.06. 21:43:13

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Ja hülyegyerek!
Ki kérte a görögöket hogy "védjék" a 15000 kilométer tengeri határt?
Nekik REGISZTRÁLNI kéne a hozzájuk már beérkezett migránsokat és nem továbbengedni minden nélkül!
Görögország milliókat keres azon, hogy a pénzzel megtámogatott migránsokat szakmányban horja komppal, busszal, vonattal mittoménmivel a szomszédos országokra.
Ja és igen, EBBEN Magyarország hála Istennek jobban teljesít.

zipe moha 2015.12.06. 21:47:02

@pitcairn2:
privatbankar.hu/makro/sziriaiak-helyett-torokoket-kapunk-soros-allaspontja-nagyot-valtozott-menekultugyben-287348

...elképzelhető, hogy a kvóta is csak terelés volt...a török vállalkozóknak már drága a török munkavállaló...az eu-nak még jó...a törökök integrálják a szíreket...rendkívül sok vetülete van...ha így van..

az átlagember utólag (sem) érthet semmit az egészből...ez is fontos elem..

pitcairn2 2015.12.06. 22:00:56

@zipe moha:

a cukor-kvótára reagáltam

MEDVE1978 2015.12.06. 22:11:31

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Senki nem mondta, hogy könnyű dolguk lenne. Ettől függetlenül lehetséges. Egy effektív védelemhez minden megvan: ki kellene nézni egy két nem lakott görög szigetet és a menekülteket oda szállítani. Ott kellene dönteni arról, hogy ki kaphat menekültstátuszt, akár Németországban is. Aki pedig nem az vissza török barátainkhoz. Ehhez persze effektív görög határvédelem kellene. Az EU segítené a görögöket ebben, csak mondjuk ez egy erős PR bukta, mert az egész nemzetközi média ekézné őket.

MEDVE1978 2015.12.06. 22:35:06

Nagyon nehéz kérdés az, hogy Orbán megfelelően cselekedett-e a helyzetben. Az eleje szerintem rosszul indult, hiszen önmagában egy rövid távú belpolitikai érdekből indította el a menekültellenes médiakampányt. Végig jelen van ez a motiváció, miközben összeforr gyakorlatilag a külpolitikai cselekvés a belföldi vonallal.

Külpolitikailag pedig a helyzet nagyon rossz. Elsősorban a menekültáradat hosszútávú hatásai okoznak gondot. Maga a menekültválság egy nagyon negatív összegű játszma, gyakorlatilag mindenki veszít vele, csak szűk csoportok nem. Két nyertes csoport van: az első a német munkaadóké, akik szarrá keresik majd magukat az olcsó munkaerővel, a másik pedig a menekültek töredékéé, akik jobban meglesznek, mint otthon, mert jobb életfeltételeket kapnak. Mindenki más veszít: veszítenek a nyugati államok, mert rengeteg pénzt kell kiadniuk az írástudatlan, nyelvet nem beszélő és gyökeresen eltérő kultúrájú migránsok integrációjára, illetve még a saját szavazóik is elfordulnak majd emiatt tőlük. Veszítenek a nyugati átlagpolgárok, mert az iradatlan mennyiségű pénzt, amibe a menekültek ellátása és integrációja kerül, el kell vegyék valahonnan. Ez bel- és külföldi forrásból megy majd: a belföldi források pedig a saját állampolgárokat terhelik majd. Veszítenek a nyugati szegények és rosszul képzettek, mert az ő szegmensükben jelentenek majd versenyt a migránsok. Veszít a migránsok 90%-a, de legalábbis a döntő része. Sem a francia, sem a svéd, sem az angol integrációk nem teljes sikertörténetek, sőt. Mindenhol gettók alakultak ki, nem véletlen, hogy az ezekben élő, migrációs hátterű fiatalok radikalizálódnak (lásd Párizs pár éve) és fellázadnak vagy terroristának állnak. Tehát a migránsok jövője is a nyugati társadalmak alján, a periférián rajzolódik ki, a többségi társadalom által megvetetten és lenézetten, másodrendű állampolgárként. Veszítenek a kelet- és dél-európai államok is, mivel előbb-utóbb vélhetően a szolidaritást rajtuk akarják majd a nyugatiak megspórolni. Nekik bel- és külföldi forrás kell a menekültek eltartásához, a külföldi forrás az EU integráció gyengülése, a fejlesztési pénzek megkurtítása lesz. Veszítenek a kelet- és dél-európai államok állampolgárai is, hiszen az utazásuk nehezebb lesz (mini-schengen, ha lesz belőle valami), illetve nehezebben vállalnak majd munkát nyugaton, hiszen megjelentek konkurenciának a szinte ingyen dolgozó menekültek. Ezzel a hazautalásuk, amiből a nagyi és a munkanélküli apu tengődik is csekélyebb mértékű lesz.

Szóval mivel gyakorlatilag mindenki veszít, kérdéses, hogy mi Orbán részéről a jó stratégia. Sajnos a fentiek miatt leginkább az, hogy minél kevesebb menekült jusson be Európába. Minél kevesebb menekült = minél kevesebb probléma = kevesebb költség. Emiatt valószínűleg jól jár el, ha ironikus módon nem is ebből az okból, hanem belpolitikai indokokból.

zipe moha 2015.12.06. 23:01:35

@pitcairn2: ...bocs..nem olvastam vissza az előzményeket..:)

zipe moha 2015.12.06. 23:08:24

@MEDVE1978: egész Törökország jön...erre fordul a migráns -ürügy...ami még az is lehet, hogy csak műbalhé volt.... a németek kanadába az usába mennek, az angolok ausztráliába, a törökök nyugatra, a szírek a törökökhöz...a magyarok meg sehova..:)...anglia zár, austrália már zárt, szó van egy magállami schengenről...addig vitatkoztunk " bal-jobb" " liberális-náczi" ," kommunista- hortysta"...blablabla...amíg a sajt kipottyant...ez is

siriq111 2015.12.06. 23:52:39

@monddazigazatmar: Ha nem "ontottek volna" ma egy siralmas helyzet lenne. Igaz, most is az van de ennel sokkalta de sokkalta rosszabb lenne. A kormany meg megerdemli , hogy utanna nezzenek. Maximalisan kijar nekik.

monddazigazatmar 2015.12.07. 01:17:05

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Valaki fentebb írta, hogy hazazavarnák a kint dolgozükat. Ha nem te voltál, bocs.
Az orosz piacot most az eu szankciók miatt veszítettük éppen el.

Mi van egy autógyár hozzáadott értékével? Semmi. Kifelé nincs vám, ha bevezetik akkor magukkal csesznek ki. Egyébként olyan is volt, hogy a suzuki teljes terűlete vámszabadterület volt.
Nem mellesleg az audi, opel és suzuki bőven unió előtt már itt voltak.

monddazigazatmar 2015.12.07. 01:25:11

@siriq111: Sajnos azzal nem lehet vitatkozni, ha ugy állsz neki, hogy az eu egy jótékony szervezet és nem egy gazdasági közösség. Nem önt pénzt sehova, a saját érdekei alapján cselekszik

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.07. 01:51:20

@neoteny: Hát akkor politikailag ellenségek vagyunk, na bumm.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.07. 02:28:47

@Holger Hartland:

A linkelt tanulmány előszavából:

These stories of the horrible things politicians or business executives do are appealing in their own perverse way because they free us to believe we would behave differently if given the opportunity. They liberate us to cast blame on the flawed person who somehow, inexplicably, had the authority to make monumental —-- and monumentally bad —- decisions.

[...]

To improve the world, however, all of us must first suspend faith in conventional wisdom. Let logic and evidence be the guide and our eyes will be opened to the reasons why politics works the way it does. Knowing how and why things are as they are is a first, crucial step toward learning how to make them better.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.07. 07:47:28

@BéLóg: ja, Magyarország száz kilométer hosszan "sikerrel" védte szárazföldi határait (Görögországé mennyi is a tengeren, hány ezer?), miközben persze mi sem védtük, viszont a gyalázatos stílusod ellenére bátran öntöd ide a propagandát -- valójában, kit is érdekelsz? No, azok pont nincsenek ezen a blogon.

tamas11 2015.12.07. 08:58:11

@MEDVE1978:
Végre valaki, aki történetileg, és a kárvallottakat besorolva, szerkezetében kezeli a be sem vándorlottak sorsát.
Ezzel a megközelítéssel hozzá lehet férni a teendőinkhez is.
Kimondása közhely, egyébként nullához közeli az a megoldás, hogy nekik (is) munka kéne.
Az mentálisan is jót tesz, de főleg segít a minősítésekhez, besorolásokhoz, változások előmozdításáshoz.. (Ha önkéntes...)
Kiderülhet, ki akar dolgozni, képes e, kitart e, maradna e, stb stb.
A kialakuló egészséges kötődésekhez is hasznos tevékenységekre lenne szükség.
keletmagyarországon is, ( a sikasztó szociális szövetkezetiek) magyar munkavállalókkal erdőteelpítésben "vettek részt". (még ki is fizették őket, aztán erdő, folytatás sehol....) a pénz nagyját, milliárdokat, valakik elsikkasztották).

A kvóta is elviselhetőbb, ha úgy vezetiek elő a világban: "hozzánk magyarokhoz lehet jönni, FÁT ÜLTETNI, talajt rendezni..." Ez kellő indok a ténylegesen betelepítendők szétszóródásásra. Ha egyetlen táborban, a semmivel múlatják az időt, az nem vezethet jóra.
A másik a gyerekek, gyermekesek "ügye" Nem véletlen, hogy azt bezzeg lefölözik azok az országok, akiknek módjuk van szelektálni (Németo és Austria).

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 13:43:10

@monddazigazatmar: Jaj, jaj+Mi az hogy kifelé nincs vám? Ha mi védő vámozunk, akkor a többiek is!
Ráadásul az összeszerelésnél a védővámokkal különösen rosszul jár a gyártó.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 13:44:31

@monddazigazatmar: " Egyébként olyan is volt, hogy a suzuki teljes terűlete vámszabadterület volt."
Persze. De az csak azt jelenti hogy mi nem vetünk ki vámot. Az nem jelenti azt hogy a különbözetre a másik ország nem vet ki vámot.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 13:46:20

@BéLóg: Mennyi eszed van! És ha regisztrálja? Akkor akinek nem tetszik, attól visszakapja. Az nem oldja meg a 15 ezer kilométer tengerpartjának védelmét!
Te szedsz valamit gondolkodás ellen? Mert nagyon hatékony gyógyszer lehet.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 13:48:22

@Pipas: "Ha nem lenne érdemes, akkor nem termelnének. "
Ez egyre elképesztőbb. Bazz, azért van kvóta, hogy ne kelljen szubvenciókhoz és védővámokhoz folyamodni, hogy ne legyen túltermelés. Tehát a gazdaságosság határán van a cukor termelés. Istenem, te tényleg elképesztő mennyire hülye vagy. :-((

MEDVE1978 2015.12.07. 14:40:20

@tamas11: Gazdaságilag Magyarországnak egyértelműen nem érdeke a bevándorlás. A szelektált bevándorlás - ahol olyan mérnökök, orvosok, ápolónők, szociális szféra munkások jönnek, akikből tényleg hiány van - viszont nem vagy csak rossz hatásfokkal elérhető nekünk, mert pontosan ezt a területet rabolják le a magas bérszínvonallal a nyugati államok.

Képzetlen munkásokra egész Európában nincs szükség. Nálunk még ehhez hozzájön a külföldiek számára nehezen elsajátítható nyelv is. Magyarországnak emellett óriási tartaléka van a nyelvet ismerő, képzetlen munkásokból is, ők ma munkanélküliként vagy közmunkásként tengetik az életüket.

Az emberek többsége akar dolgozni, a menekültek között és Magyarországon is.

Pipas 2015.12.07. 15:29:04

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: "hogy ne legyen túltermelés. Tehát a gazdaságosság határán van a cukor termelés. Istenem, te tényleg elképesztő mennyire hülye vagy."

butaság

népoldali 2015.12.07. 15:44:28

A jo Isten beszélne Önböl,kedves Péter!
Ha zseniális huzásként kihátrálnánk ebböl az akolbol,ugy hogy ne lehessen ránk mondani hogy mi léptünk ki,hanem olyan helyzetet teremteni ami egy még nagyobb eu válság idején maga az eu léptetne ki minket nem bünteésül,csak gazdasági megfontoláésbol---hát Isten bizony kedves Péter szállitanák Önnek 50 körzetbe 50 jelöletet.amire szüksége lenne....
Megérné! Sokszor a véletlen mondatja ki a távoljövő valóságát.Hátha most Ön ezt tette.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 15:57:05

@Pipas: Figyu hülyegyerek!
Te teleböfögöd a netet, a baromságiddal, miközben sorban derül ki rólad hogy mennyire tájékozatlan vagy.

hu.wikipedia.org/wiki/Az_Eur%C3%B3pai_Uni%C3%B3_cukorpiaci_rendtart%C3%A1sa

A cukor gyártása Európában drágább a brazil, ausztrál cukornál. Ezt régebben szubvencióval oldották meg, de ez ellentétes a világkereskedelmi egyezménnyel.
Azonban Európa nem lehet kiszolgáltatva a világpiacnak, ezért fenntartják az önálló termelést, de kvótákkal szétosztva. Mivel a magyar cukortermelés csak állami dotációval volt fenntartható, ezért már a kilencvenes évek elején ezek többségét eladták.
Hülye vagy, tájékozatlan és megpróbálod osztani az észt.

pitcairn2 2015.12.07. 16:05:34

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

a szubvenció kidobott pénz, különöse egy olyan jól eltartható és nem különösebben egészséges terméknél mint a cukor

ebből is látszik, hogy az EU baromságokra költi az adófizetők pénzét

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 16:21:06

@pitcairn2: Pontosan. Ezért találták ki a kvótákat. Ugyan nem nyereséges, de mindenki termelje meg a maga szükségletét, vagy az adottságai szerint. A norvégok ne termeljenek cukrot, mert a brazil cukornád az Amazonasnál kicsit olcsóbb.
Így elkerülhető a piaci manipuláció és az ár hullámvasút. Tavaly rengeteget esett a cukor ára, most meg éppen emelkedik.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 16:23:53

@pitcairn2: A jó eltarthatóság meg különösen visszaélésekre ad alkalmat. Ha van tőkéd és fel tudsz halmozni, akkor egyszer csak elöntöd vele a piacot. Erre sokan, a pénzügyileg gyengébbek, felhagynak a termeléssel. Ezután pedig méreg drágán adod.
A szubvenció ezt úgy ahogy kiküszöbölte, de a gazdaság teljes szélességében káros volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.07. 17:06:31

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

"Ha van tőkéd és fel tudsz halmozni, akkor egyszer csak elöntöd vele a piacot. Erre sokan, a pénzügyileg gyengébbek, felhagynak a termeléssel. Ezután pedig méreg drágán adod."

1) Amikor felhalmozod a jószágot, akkor az abba fektetett tőkéd "áll", nem termel. Vagyis itt veszítesz.

2) Amikor "elöntöd" vele a piacot, akkor azt olcsóbban kell adnod, mint a többi termelő által kért ár: ha a te előállítási költséged magasabb volt mint a dömpingár, amin "elöntesz", akkor ismét veszítesz.

3) Ahhoz hogy "méregdrágán" adhasd a termékedet, az szükséges hogy a többi termelő permanensen kilépjen a piacról, ill. hogy más tőke ne fektessen be az áru termelésébe (ne lépjen be a piacra), annak ellenére hogy most "méregdrága" az, ti. magas az ára (és így nagy a haszon azon termék termelésén). Ezen feltétel teljesülése nem triviális: vagy a termék természete kell legyen olyan, hogy nehéz (újra)indítani a termelését, vagy más -- pl. törvényes tiltás -- eszközzel kell rendelkezned hogy megakadályozd mások piacra történő vissza- ill. belépését.

Amit te itt leírtál, az egy változata annak amit úgy hívnak hogy "cornering the market": en.wikipedia.org/wiki/Cornering_the_market

Néha működik, de nem mindig.

zipe moha 2015.12.07. 18:38:07

@neoteny:

központi bankok szuperszámítógépeikben felhalmozott elektronok türelmetlenül feszengenek: .." mikor önthetjük már el végre a piacokat.."...:)))

zipe moha 2015.12.07. 18:47:09

"..ne türelmetlenkedjetek...várjuk az entert...

a parancs megérkezett a következő 100 milliárd elektron előre lép! ..Igen is!

Ti Magyarországra mentek olcsósítani..de mindent ám! Embert, árut, élet-időt!

Higgyetek magtokban megtudjátok csinálni, képesek vagytok...kiáltsuk együtt hangosan: megtudjukcsinálni..!!
megtudjuk!! megtudjuk! képesek vagyunk!!!

..mehettek már várnak az embereink..sok 40cm-es kilátót kívánok!..."

BéLóg 2015.12.07. 19:25:21

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Te minden bizonnyal ismered azt a gyógyszert, mert én nem. Majd írd meg a nevét, OK?
Két dolgot mondtam:
1. regisztrálniuk kell Schengen miatt a menekülteket. Ezzel nem hiszem hogy vitatkoznál, hacsak nem szeded azt a gyógyszert amit te ismersz, én nem.
Ezt ugye nem, vagy csak részben teszik.
2. Abba kell hagyni a migránsok pénzért való TOVÁBBFURIKÁZÁSÁT kompokkal, buszokkal meg mittudoménmikkel! Talán ezzel is egyet értesz.

Ahogy mások leírták: Mehetnek a migránsok egy szigetre mondjuk, az EU fizetné az össszes költséget és onnan aztán lehetne visszatoloncolni vagy továbbküldeni. Ezen túlmenően ugyanezt a szárazföldön is megcsinálni, csak persze az már nácizó liberálisainknak egyenlő lenne a koncentrációs táborral...
Akkor meg ne ugassunk a 15e km határról hülyeségeket.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.07. 20:10:16

@BéLóg: Figyu öreg! A görögök határainak védelméről írtunk, nem arról hogy mit csináljon a menekültekkel.
Persze hogy nem tudod a gyógyszer nevét, hiszen lefognak téged az ápolók és megszúrnak.

BéLóg 2015.12.07. 20:20:14

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Ja, már értem. VELED így csinálják!
A görög határ védelme ABBAN is áll, hogy ahol nem lehet ellenőrizni a belépést ott ÖSSZESZEDIK az embereket és TÁBOROKBA viszik ahonnan nem tudnak szétszaladni AMÍG hivatalosan nem regisztrálták őket és bírálták el a kérelmüket.
Nem pedig komppal meg vasúton meg busszal meg taxival továbbküldeni őket jó pénzért a szomszédokhoz.
Megvan?
Akkor jó.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.07. 22:27:46

@neoteny: Sajnos mire oda jutok, hogy ezt a könyvet (is) elolvassam, el fogom felejteni ezt a threadet. Most egyfajta játékelméleti szemléletet követve azt gondolom, a fő felelősök a játékszabályok illetve a kifizetési mátrix alakítói, és nem a játékosok, még akkor sem, ha utóbbiak sok millióan vannak. Nekik egyesével nagyon nehéz mást választani, mint játszani a minimax-elv szerint és benne maradni egy akár nem túl kellemes Nash-egyensúlyban.

Tovább is van, de most nem mondom, pillanatnyilag nem érdekes. A könyvet ismertem, rajta van az olvasási listámon, csak sajnos a lista hosszú, és ez a könyv nem is az elején van...

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.07. 22:54:14

@Holger Hartland:

"a fő felelősök a játékszabályok illetve a kifizetési mátrix alakítói, és nem a játékosok"

Ahogy a szólás tartja: vannak olyan játékok amelyekben csak akkor lehet nyerni ha bele sem kezd az ember.

A "rendszer" alapvető problémája hogy a játékosok azt várják hogy a játékszabályok illetve a kifizetési mátrix alakítói olyan játékszabályokat ill. kifizetési mátrixokat alakítsanak ki ami az összes játékos számára előnyös, mert az "jogos" (habár kérdéses hogy ez milyen mértékben lehetséges egyáltalán).

Az én álláspontom az, hogy azoknak a játékosoknak, akik pusztán ezzel az elvárással lépnek fel, de nem tesznek semmit annak érdekében hogy ezek az elvárások -- legalább valamilyen mértékben, hiszen teljesen soha nem lehetséges -- érvényesüljenek is, nem rendelkeznek valódi "jogalappal". Minden szentnek maga felé hajlik a keze: minden gyakorló politikus, aki hatalmon van -- vagy arra törekszik -- elsősorban a saját érdekeit nézi, utána pedig a támogatóiét, akiknek a hatalomba kerülését és abban maradását köszönheti. Akik maguk is aktívan politizálnak, vagy legalább a "gazdasági hátteret" biztosítják. Mindazok akik az "igazságosság" és "méltányosság" zászlajai alatt azt várják hogy velük "igazságosan" és "méltányosan" bánjanak, _anélkül hogy ők aktívan politizálnának_ (ti. anélkül hogy aktívan részt vennének a közügyekben, a policy-k kialakításában), erényt próbálnak kovácsolni a hibájukból.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.07. 23:43:39

@neoteny: A "játék" maga a társadalom élete, abba nem lehet nem belekezdeni, benne vagyunk. A komoly politizáláshoz pedig olyan erőforrások szükségesek, amelyek a játékosok túlnyomó többségének nem állnak a rendelkezésére. Erőforrás az idő is, amit az ember ezzel tölt, pl. rászán egy estét, hogy a netadó ellen tüntessen. Ha sokan összedobják ezeket a kicsi erőforrásaikat, abból lehet valami, ld. pont a netadó elleni tüntetést. Vagy a veszprémi és a tapolcai körzetek lakóinak az esetét, akiknek volt egy lehetőségük, hogy időközi választáson büntessék a kormánypártot, és meg is tették.

De ilyen esetekből és lehetőségekből nem sok van. A játékosoktól olyat vársz, amit egyes emberként nem tudnak megtenni - vagyis: ilyen szempontból indokolatlan a néphibáztatás.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.08. 00:04:54

@Holger Hartland:

"De ilyen esetekből és lehetőségekből nem sok van."

Nem akarásnak nyögés a vége.

"A játékosoktól olyat vársz, amit egyes emberként nem tudnak megtenni"

Pontosan az a probléma, hogy nem szövetkeznek: hogy azt várják hogy a vezetőik -- akik viszont szövetkeznek, pártokba/kormányzatokba ill. "holdudvarokba" -- az ő érdekeiket nézzék elsősorban ... de nem tesznek semmit azért hogy a politikai vezetésnek bármilyen érdeke fűződjön ahhoz hogy jó (de legalább is jobb) kormányzást végezzenek. Mivel a széles tömegek azt mondják hogy "a komoly politizáláshoz pedig olyan erőforrások szükségesek, amelyek nekünk nem áll rendelkezésünkre", önfelmentik magukat ... de attól még viselniük kell a passzivitásuk következményeit.

Én nem várok el semmit senkitől: az én álláspontom az hogy mindenféle viselkedésnek következményei vannak -- és azokkal szembe kell tudni nézni. Akik politikailag passzívak kívánnak maradni, szívük joga: de akkor ne csodálkozzanak azon hogy birkáknak nézik őket, akiket populista propagandával etetnek, miközben szorgosan nyírják a gyapjukat.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.12.08. 07:04:15

@BéLóg: Nyilván, mert az annyira könnyű, t9bb százezer embert összeszedni. Mellesleg ugye a határőrizetről beszéltünk, nem az összeszedésről, te kis dislexiás!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.12.08. 12:47:53

@neoteny: De nem tudnak szövetkezni. Ahhoz is erőforrás kell, vagy lehetőség, vagy egy nagy lökés (netadó). Meg hogy legyen kivel. Tiltakozást stb-t inkább ügyek mentén kellene szervezni, semmint úgy, ahogy az elmúlt években az ellenzék teszi. Ha egy tüntetés vagy mozgalom egyszerre szól arról, hogy le a korrupcióval, nyissanak ki vasárnap a boltok, ezen kívül Orbán takarodjon, plusz melegházasság és menekültek, akkor csak azok fognak részt venni, akik mindegyikkel, vagy legalább a nagy részével egyetértenek.

No meg itt van nekünk a PKP, csak egyelőre nagyon nem látszik, hogy micsoda is, valóban konzervatív-e avagy inkább liberális, és egyáltalán lesz-e belőle valami. A többségnek nincs rá kapacitása, hogy maga szervezzen pártot (nekem sincs), vagyis nézzük, hogy mi van, és választunk belőlük. Nagyon-nagyon kevés, amit az egyes egyén tehet.

Természetesen a következményeket mindenki viseli, nem is lehet nem viselni őket. Lehet, hogy előbb-utóbb kibontakozik majd valami, de ehhez idő kell. A természeti folyamatokban is tényező az idő, a társadalmiakban úgyszintén.

BéLóg 2015.12.08. 16:04:11

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Tudod (dehogy tudod!) a legtöbb menekült a görög SZIGETEKRE érkezik és nem a görög FÉLSZIGETRE. Namármost legjobb tudomásom szerint egy sziget azért sziget, mert VÍZ veszi körül.
Ezeken a szigeteken semmi akadálya nincs annak hogy akármennyi embert összeszedjenek, regisztráljanak és hazaküldjenek ha kiderül hogy gazdasági migráns és nem háborús menekült. Ehhez képest kompokkal szállítják őket JÓ PÉNZÉRT a félszigetre onnan meg tovább.
A török-görög határ meg ZÁRVA van ha nem tudnád (dehogy tudod!) hiszen épp hogy csak nem állnak háborúban egymással.
Szóval ki a dixleszkiás? (siccccc!)
süti beállítások módosítása