1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.02.28. 19:15 HaFr

A szabadság méltányos rendje

(A mai Fővám téri beszédem)

Barátaim!

Nagyon sok dolgunk van. Nehéz lenne sorrendet felállítani közöttük, de előbb-utóbb szembe kell néznünk valamennyi tennivalónkkal, hiába odázzuk őket. Eljött az idő!

Először is tudnunk kell hova tartunk, mivé akarunk válni. Kerítsünk tehát egy iránytűt, amelytől sosem válunk már meg, amelyet szorosan a kézben tartunk, amely pontosan a végcél, a végső problémáink megoldása felé mutat. Arra kell vennünk az irányt. De ezért egy ilyen iránytű nagy teher is, amelyet hordozni és elviselni nagy lélekerőre, kitartásra, és mindenekelőtt önismeretre van szükség.

Egyet viszont egyszerűen eldönthetünk: ha az iránytűnk Nyugat felé mutat – és oda mutat, ez ugyanis Szent István, Széchenyi és Bibó iránytűje --, akkor nem sok értelme van kelet felé indulnunk, hogy aztán elcsigázva, kiéhezve, félholtan összeessünk valahol félúton, esetleg egy árokparton, aztán valakik be is lökjenek az árokba.

Jó barátaim, polgárok, szögezzük le ez alkalomból, hogy a „Vissza Keletre” elnevezésű terv elbukott! Oszlassuk el a kételyt magunkban, hogy esetleg mégis lenne benne valami megfontolandó, valami tiszteletre méltó. Nincs. Eredendően sem volt benne semmi jó és megőrzendő, hát még ahogy végrehajtották. A Keletet már ismerjük, megjártuk, jött onnan elég átok és áldás a múltban, miből több, miből kevesebb, tiszteljük végtelen sztyeppéit és íróit, tiszteljük a népeit, ha a politikai rendszereit nem is, de nem érdemes visszahurcolkodnunk oda. Temessük hát el magunkban és nyilvánosan is a keleti példát, egyszer és mindenkorra.

Ebben a szellemben lépjünk tovább. Hosszú-hosszú évek, talán évtizedek munkájába kerül majd az elmaradt polgárosodásunk bepótlása, de éveket visznek el majd a politikai kultúránk körüli feladatok és a gazdaság képességeink felélesztése is. De neki kell fognunk valahol, el kell kezdenünk a nem olyan magas, viszont könnyebben vehető akadályokkal. Javaslom, kezdjük ott, hogy megszabadulunk a politikának attól az embertelen felfogásától, ami belénk ette magát. Jegyezzük meg ezt a szót, embertelen. Ez a szó az elmúlt 25 év, meg a megelőző 75 megértésének a kulcsa.

Sokan vannak itt fiatalok, de az idősebbek emlékezhetnek még ’89-90-re, amikor határtalan optimizmussal és elszántsággal tekintettünk a jövőbe. Azt hittük, a nép végre megmutathatja, hogy a régóta vágyott szabadság körülményei között mire képes.

Azóta megbizonyosodhattunk arról, hogy amit ajándékként kap az ember, azt messze nem becsüli annyira, mint amiért meg kell dolgoznia. Örültünk a szabadságnak, de nem küzdöttünk meg érte. Politikai alkuk eredményeként kaptuk.

Ez a szabadság azonban már akkor hamis volt!

Mögötte állt az akkori kádárista és ellenzéki elit kiegyezése, és ez a kiegyezés volt az is, amelynek a keretében megkezdődött az ország gazdasági kifosztása, menlevelet kaptak a kommunista párt vezetői, a besúgók, utódpárt jöhetett létre az MSZMP átalakulásával, és ami a legfontosabb, e kiegyezésben dőlt el, hogy a nemzet alig részesülhet az ország formálásának felelősségéből. Megkezdődött a politikai kaszt kivonulása a társadalomból. Megkezdődött a társadalom alávetése a politikai elitnek. Az e kiegyezésben született szabadságunk eleve bukásra volt ítélve. Itt egyedül egy szűk réteg lett szabad, amelyik alig változó felállásban azóta is ajándékozóként tekint magára, ha a mi szabadságunkról van szó, és azóta is az ország uraként viselkedik.

Hiába hittük, hogy 1990 után megmutatkozhat majd a magyar nép önbizalma és tehetsége. Azzal, hogy először belenyugodtunk a Kádár felkínálta életbe, majd belenyugodtunk a Kádár utódaitól és ellenzéküktől ajándékba kapott szabadságba, megpecsételődött a sorsunk.

Amikor a politikai lehetőségeinkről és vágyainkról gondolkodunk, ezért mindenekelőtt önmagunkat kell megvizsgálni. Alkalmasak vagyunk-e még egyáltalán arra, hogy a szabadság körülményei között éljünk?

Kedves Barátaim! Polgárok!

Sok jel mutat arra, hogy a 25 év alatt kihalt bennünk a szabadságra való igény. Amikor 1989-ben és ’90 ben tömegek tüntettek és tettek hitet a Nyugathoz tartozás mellett, egy transzparenst, molinót, zászlót sem láttam, amelyre az lett volna írva: nyugati béreket akarunk kevés munkával! De olyat sem, hogy le a zsidókkal, a cigányokkal, a bevándorlókkal és a hajléktalanokkal. Annál többet láttam viszont a szabad ország különböző kulcsszavaival. Akkor ugyanis még pontosabban tudtuk, mitől lesz egy társadalom nagy és erős. Erre a tudásra azóta árnyék borult.

Hogyan jutottunk odáig, hogy nem emlékszünk a régi álmainkra, és velük feladtunk az országot is?

Ma azzal vádolnak minket sokan, hogy a magyarok mindig is csak az osztrák életszínvonalat akarták, az azzal járó kötelességeket nem. Én nem osztom ezt a véleményt. A magyarok legföljebb abban nem lehettek biztosak, hogy pontosan melyek azok a kötelességek, amelyek naggyá tehetik az országot, röviden, hogy mit kell tennünk. De bíztunk abban, hogy a politikai elitünk tudja, és eszerint szervezi meg majd a társadalom új intézményrendszerét és közerkölcsét.

Nem így történt.

Az a feladat, amelyet egy jól megszervezett politikai és gazdasági rendszernek kellett volna elvégeznie a társadalmon, elvégezetlenül maradt. A magyar életnek az a rendszere, amellyel szemben a társadalom bizalommal viseltetik, nem jött létre. Ez a politikai elit felelőssége.

A politikai társadalom megszervezése elmaradt, helyette a politikai osztály szervezte meg önmagát a társadalom erőforrásainak kifosztására. A szabadság privilégium, előjog maradt.

Kedves Barátaim, a szabadság iránti igényt ebben a környezetben kell szemlélni. Amikor a társadalom nagy része elkezdett lecsúszni, a szabadsága pedig, hogy úgy élje az életét, ahogy neki tetszik, elkezdett beszűkülni, a szabadság iránti kezdeti lelkesedés helyét érthető módon átvette a bizonytalanság, a csalódottság, majd éppenséggel a szabadság bírálata. Csodálkozzunk ezen? Nem kellene. Csodálkozzunk azon, hogy ma a zavarodottság az úr a magyar szívekben, és olyan megoldások törnek elő a homályból, amelyek a legrosszabb múltat idézik?

Engedtessék meg felháborodnunk azon, hogy ma azok mondják meg, hogy a szabadságot el kell vetnünk, akik a szabadságot mindvégig maguknak tartották fönt. Azok bírálják a liberális demokráciát, akik a minap nyilatkozó háziasított ideológusuk szerint valójában sosem akartak polgári társadalmat, ellenben már 1998-ban arra esküdtek fel, hogy félrevezessék a saját polgári középosztályi szavazóbázisukat egy politikai blöffel, a saját hatalmi céljaik érdekében. E blöfföt polgári Magyarországnak keresztelték el. Ami remény volt a MI számunkra – a polgári Magyarország megteremtése --, az NEKIK cinikus blöff. Jó szándékú, reménykedő polgárok millióit vezették félre ezzel az – úgymond – „politikai termékkel”. Amíg mi abban reménykedtünk, hogy a kommunista utódpárt világa helyett lehetőség nyílik a magyar polgárságnak és kulturális hagyományának felvirágoztatására és újraszervezésére; míg mi abban reménykedtünk, hogy lehet jobb országot építeni, amely egyszerre európai és magyar, csak egy Patyomkin-rendszert kaptunk, amely mögött már az ezredfordulón ott munkált a gátlástalan hatalmi vágy.

És mi lett ennek a legsúlyosabb következménye? Hogy a polgárokat és a polgárság jelszavait megutálta a többség, mire a jobboldali szavazók önvédelemből egyre mélyebben behátráltak az őket csapdába ejtő zsákutcába, és ebbe a zsákutcába ment utánuk az egész ország. Ott halt meg az értelem, a jószándék és a méltányosság, ebben a sötét politikai sikátorban. A nemzetünk hangját azóta is a politikai alvilág torzítja. Ezt mi hagytuk, ez a mi felelősségünk.

Kérdezem, meddig folyhat ez így? Mi kell még ahhoz, hogy a polgárság kiábránduljon abból a hatalmi gépezetből, amelyben ő is csak csavar; amely őt is csak megvehető szavazattömegnek látja? Mikor ébred fel a hazai polgárság a tizenöt éves kómájából, és áll végre a nemzet élére?

Az a politikai kaszt, amelyről beszélek, Kedves Barátaim, előbb tönkretette a szabadságot azzal, hogy nem táplálta a nemzet egészében, miközben azért fenntartotta magának előjog gyanánt. Majd elkezdte leszólni a szabadságot és az intézményrendszerét, a jogállamot, a közbizalmat, a kiszámítható életet, amiért az nem tudta betölteni a feladatát. Felháborító szemtelenség. És egy ideje nemcsak leszólja a gúzsba kötött szabadságot, hanem feljogosítva érzi magát arra, hogy eldobja azt, és keleti despoták és a táguló lakások kulturális színvonalára cserélje fel Szent István, a Hunyadiak, Széchenyi, Szekfű Gyula, Márai, a kisgazda Nagy Ferenc és Antall József nyugatos örökségét.

Kedves Barátaim!

A szabadság zéró összegű játszma. Eltolódhat az egyensúlya, és ahol eltolódik az egyensúlya, ott sokan bánják a hiányát, viszont kevesek gátlástalanul visszaélhetnek a nekik jutó plusz szabadsággal. Nehogy azt higgyük, hogy az autokráciák urai a saját szabadságukkal is olyan szűkkeblűen bánnak, mint a népükével.

Ó, egyáltalán nem. Igenis igényt tartanak rá: kijátsszák a törvényeket, büntetlenül lopják a közpénzt, megfélemlítik a civil társadalmat, visszaélnek a hatalmukkal, gátlástalanul hazudnak és manipulálnak, úgy vélik, joguk van jószerivel bármire, amihez kedvük szottyan akkor, amikor a kedvük szottyan rá. Olyan autokráciát még nem látott a világ, és nem látott Magyarország sem, amelyben az önkényúr a népével szenved.

Ma sem ennek vagyunk a tanúi.

A többség értelemszerűen mindannak az elszenvedője, aminek a kisebbség a haszonélvezője. Nem jut az igazságához, az életlehetőségei beszűkülnek, nap mint nap kiszolgáltatott, megalázott helyzetekbe sodródik, lecsúszik, majd az út végén végleg feladja a becsvágyát, az önbecsülését és a valamikori álmait. A jelenségek gyökere közös: a szabadság egyensúlyának megbomlása.

Ezért nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy a szabadság egyensúlyának megbomlása a legnagyobb kár, amely egy politikai közösséget érhet.

Kihat a mindennapokra, minden egyes ember személyes életére, de könnyen álcázza magát tőle idegen okokként. A lehető legritkább esetben fedezzük fel a kiszolgáltatottságainkban és a minket érő méltánytalanságokban éppen a szabadság hiányát. Pedig végső soron az áll mögöttük. A szabadság nem más, mint méltányos társadalmi rendben élni, ahol kötelességek és jogok egyensúlya érvényesül, a közbizalom őrködik fölöttünk, és az emberek nagy eséllyel kibontakoztathatják a bennük rejlő értékteremtő erőt. Ahol azonban nincs törvény előtti egyenlőség, nincs átláthatóság, kiszámíthatóság, viszonylagos esélyegyenlőség, nincs egymás iránti tisztelet, erkölcs, közbizalom, és nincsenek szabadon kialakítható emberi kapcsolatok, ott nincs esélye a méltányos társadalmi rendnek – röviden, nincs szabadság sem.

Csak előjogok egy szűk kisebbségnek.

Magyarország ma az előjogok országa. Politikusi családok és oligarchikus érdekek uralkodnak az ország népe és erőforrásai felett. Magánvagyonokba fordul át a köztulajdon. A joggal való visszaélésbe a joguralom. Azok papolnak erkölcsről, akik abból élnek, hogy felrúgják azt.

Az országban, amely miniszterelnökünk példaképe az illiberalizmusban, tegnap a nyílt utcán, a Kreml közelében lőtték szitává Borisz Nyemcovot, Putyin ellenzékének egyik vezérét, egykori miniszterelnök-helyettest. Az ő emlékének szentelem a most következő rövid szünetet a beszédben, mielőtt a konkrétumokra térnék. Zenét hallgatunk, és mindenkit a gondolataira bízok.

----

Tisztelt Barátaim, Honfitársaim!

Ha eközben az emberek alávetése azzal a ravasz propagandával társul, amely a szabadságot teszi felelőssé a rend megbomlásért, az könnyen elültetheti azt az érzést a kisemmizettekben és megalázottakban, hogy más úton-módon kell visszaállítaniuk a világ megbomlott igazságát. Szélsőséges politikai nézetekkel vagy egyenesen erőszakkal. Ezek a más utak-módok azonban, még ha Jobbik címkével vannak is ellátva, mind pótszerek, a hatásuk könnyen reménytelen helyzetbe sodorhat egy talajt vesztett közösséget.

Ilyen helyzetnek a határán állunk most.

A közösségünk sok szempontból a legnehezebb választások előtt áll az utóbbi 25 évben. Lesodródtunk a szabadság útjáról, elfeledtük a szabadságra való kezdeti igényünket, ezért nem lehetünk biztosak abban sem, hogy még képesek lennénk egyáltalán létrehozni a szabad társadalmat -- és közben oda jutottunk, hogy már a szabadságtól idegen eszközöket keressük a társadalom megszervezésére.

Valójában azonban a magyar társadalom sosem élt a szabadság körülményei között. A kudarcunk és mai válságunk nem a szabadság kudarca, hanem azé a politikai-gazdasági osztályé, amelyik változó formában ugyan, de a társadalom alávetésében érdekelt. A baloldala a szabadsággal való manipuláció, a jobboldala a szabadság kivéreztetése révén.

Ami utóbbi években folyik – és félreértés ne essék, a legutóbbi választások óta felgyorsult --, az a magyar társadalom tökéletes és hosszú időre szóló alávetésének kísérlete. Ezt szolgálja a politikai és az alkotmányos rendszer, a nyilvánosság és a bankrendszer központosítása, a külpolitikánk, a közmunka, a tulajdonbiztonság aláásása, ezt szolgálja a korrupció és a nyílt, fitogtatott erkölcsi züllés.

A konzervatív politikának, Barátaim, ezzel szemben egyetlen célja van: az ember életének gazdagítása. Ennek magától értetődő feltétele az említett központosított politikai-gazdasági közeg feltörése, az uralom szétterítése a társadalomban, a szabadság és az autonómiák megerősítése. Ennek eszközei az alkotmányosság, a fékek és ellensúlyok rendszere, az önkormányzatiság, az önsegélyezés, a piaci intézmények, a klubok, az egyházak, és az itt fel nem sorolt rengeteg civil kezdeményezés és intézmény, majd az ezekre épülő gyakorlatok és hagyományok. Nem lehet megállni a jogrendszernél, mert – látjuk a magyarországi liberalizmus kudarcából -- ez nem garanciája semminek. A szabadság kultúráját és intézményrendszerét a társadalomban és a közgondolkodásban mélyen kell beágyazni.

Ha visszaszerezzük az igényünket a saját életünk feletti ellenőrzésre, és ennek nyomán arra, hogy az ember és az emberi élet kerüljenek a politika középpontjába, attól kezdve minden automatikusan adódik a jó politikai rendre vonatkozóan.

Ez a lehetőség egy az eddigiektől teljesen elütő politikai vízióval kecsegtet.

Én egy olyan polgári Magyarországot látok a szemeim előtt, amelyben minden ember a lehető legnagyobb eséllyel tudja kiteljesíteni a benne rejlő képességeket, ennek érdekében a nemzet versenyképes oktatási, egészségügyi és jogi szolgáltatásokban részesíti, amiért cserében ő kamatoztatja a képességeit a saját, valamint a kisebb és nagyobb közösségei javára, adózik, és lehetőleg gyermeket nevel.

A konzervatív politika az ember létéről szól a politikai társadalomban. Erkölcsi rendje az igazságos egyenlőtlenségé, de IGAZSÁGOS egyenlőtlenségé. Aki képességei és szorgalma révén többet ér el, magasabb státusba emelkedik a társadalomban, az hadd élvezze ezt a helyzetét, ameddig a társadalom egyébként mindenkinek megadja a lehetőséget arra, hogy kiteljesítse a képességeit és a szorgalmát. A piacon kevésbé jutalmazott képességek – például a gyermeknevelésben, beteggondozásban, szociális munkában – olyan társadalmi érdekek, amelyek finanszírozása közügy, ezért világosan el kell választani egymástól a piaci és a közösségi értékek rendjét, az egyiket nem alárendelve a másiknak, ahogy az állami funkciókat is világosan meg kell határozni az egyik meg a másik dolgában.

Hogy néhány konkrétumot is mondjak, a polgári konzervatív politika olyan tehetséggondozási és oktatási rendszerben gondolkodik, amely mindenkiben meg akarja találni a benne rejlő értékteremtő erőt, ezért a mi pártunk a jelenlegi oktatási rendszer radikális átgondolását, a költségvetésének legalább megkétszerezését, és a tanárképzés rendszerének kiemelt nemzeti ügyként való kezelését az elsődleges középtávú céljának tekinti.

Az elsődleges rövid távú célunk a gyermekéhezés azonnal felszámolása, amely kiegészül egy lényegesen alkalmasabb gyermekjóléti rendszer felállításával. Ehhez nincs mit hozzátenni, erkölcsi kötelesség és politikai ráció egyformán előírja ezeket. A gyermekjóléten túl a magyar társadalom tagjainak minimális létfenntartását és alapvető egészségügyi ellátását biztosítani ugyancsak az emberek erkölcsi létében fogant közügy. Ennek mindössze a jól megválasztott formájában lehet vita, amely az egyéni könyörülettől a közösségi/intézményi szereplőkön át az állami feladatokig ível – de teljes körű, és mindenkire kiterjed.

A lényeg, hogy a társadalom leszakadó fele – hiszen már lassan ötmillió ember él európai mércével elviselhetetlen körülmények között – újra reményre leljen, és visszakapcsolódhasson (vagy sokak esetében először kapcsolódhasson be) a társadalmi értékteremtésbe.

Felhívom a figyelmet arra, hogy bár a kérdésnek megvannak a költségvetési szempontjai, ez nem egyenlő azzal, hogy a kérdés költségvetési kérdés lenne. Túl sokszor – mondhatjuk 25 éve folyamatosan – tekintjük úgy a megoldandó társadalmi problémákat, mint költségvetési kérdéseket. Ezek nem azok. Ezek erkölcsi, társadalmi és állampolgársági kérdések. A szegénység és a cigányság ügye feszítő erkölcsi és társadalmi probléma, amelynek a kezelését csak elodázzuk azzal, ha költségvetési, vagy akár gazdaságpolitikai fejezetként tekintünk rájuk. Ahhoz képest, hogy mennyire pazarló a magyar állam – és ennek taglalásától most eltekintek – a mély társadalmi problémáink kezelése bicskanyitogató módon elnagyolt, felületes és cinikus.

Kedves Barátaim, Polgárok!

Ezen túl nincs most értelme sokkal többet beszélni. A párt közzéteszi a programját, ahogy ma illusztráltam az elesettebbek és a megalázottak kapcsán, a jövő héten és azt követően is röviden meg fogom tenni a társadalom szerencsésebb csoportjai felé, miközben vissza-visszatérően kiegészítem majd a korábbiakat. De nem ez – nem a program -- fogja az országot élhetővé tenni.

Mit se számít az, hogy egy párt mit állít magáról, ha azok, akik a pártot hatalomhoz segíthetik annak érdekében, hogy az képviselje őket, nem erősebbek, nem eltökéltebbek és nem látnak tisztábban a párt vezetésénél. Ahhoz hogy így legyen, nem programdarabokat kell kutatni a pártvezetők köpönyege alatt, hanem saját értékrendszerrel kell rendelkezniük a szavazóknak, amelyet minden körülmények között bevasalnak a pártok vezetésén.

Ennek az értékrendszernek az alapjául ajánlom – és én nem tehetek mást, csak ajánlást –, ajánlom a szabadság méltányos rendjét, amelyről korábban beszéltem.

            A szabadság rendjére épülhet az a politikai értékrendszer, amely a társadalom tagjainak legfőbb biztosítékát jelenti a hatalmi visszaélésekkel, a közjó tönkretételével és a folyamatos manipulációval szemben. A szabadság méltányos rendje minden egyes honfitársunk biztonságának egyetlen legfontosabb garanciája. Tanuljunk az utóbbi öt évből: minél nagyobb egy állam, az élet minél több területére terjeszkedik ki, annál inkább fenyegeti a polgárok életét. Nem a polgárai biztonságát, ellenkezőleg, az ellenőrzésüket és a kifosztásukat szolgálja gyakran ravasz módon – miközben az államot irányító politikusi családok és az oligarchák élvezik e kollektív rabló vállalkozás gyümölcseit.

Ha mindenki megérti, hogy a szabadság méltányos rendjéből nem szabad engedni, az államot pedig ennek részeként ellenőrizni kell, és ehhez a tanulsághoz úgy ragaszkodtok, mint az életetekhez, akkor ezen az országon a Pokol kapu sem vesznek erőt. Ám ha elherdáljátok a szabadságotokat, akkor nem lesz se biztonságotok, se boldogságotok, se országotok.

Ez a biztonság alaptörvénye egy társadalomban. Szabadság nélkül nincs biztonság, szabadság nélkül kiszolgáltatottság van. MA kiszolgáltatottság az osztályrésze csaknem az összes magyarnak.

Ezt az országot közösen gyengítettük az elmúlt évszázadban, ki azzal, amit megtett, ki azzal, amit elmulasztott megtenni, és nem tudtuk megmutatni az utóbbi negyed században sem, hogy jobbak lennénk az eleinknél. Miért? Mert nem voltak kőbe öntött értékeink és vérrel-vassal védett elveink, nem védtük az emberi minőséget. Mindennel megalkudtunk, ami éppen fenekedett ránk, mindennel szemben megengedtük önmagunk mindig kicsit radikálisabb feladását, míg a végén oda nem jutottunk, hogy nem tudjuk, kik vagyunk. A magyar népnek vissza kell szereznie az értékeit, fel kell nőnünk a saját mítoszainkhoz, a Hunyadiakhoz, Dobóhoz, a legjobb költőink világához, a reformkorhoz és ’56-hoz, a diktatúrával és az elnyomással szembeni ellenállás hagyományához, ezek alapján vissza kell szereznünk az önbecsülésünket, hogy végre újjászervezzük Magyarország rendjét -- és ez nem mehet a szabadság rendjének kimunkálása nélkül. A valós alapokon nyugvó önbecsülés és a szabadság rendje kéz a kézben járnak. Az önbecsülés és a szabadság a nagy tettek szülői, egy sikeres nemzet vezetői. Ezekből leadni, ezek intézményrendszerét lebontani a nemzet hanyatlásának biztos jele.

Ha a Nyugat felé törekszünk – nem azért, mert az szeplőtlen, hanem mert az adja meg a lehetőséget arra, hogy autonóm módon, szabadon, önbecsüléssel és a lehető legnagyobb jólétben éljünk – akkor ezek szerint a korábban említett politikai iránytű képzeletbeli nyugati pólusára ezt is írhatnánk: a szabadság méltányos rendje. Ez nem a szabad piac rendje és nem az állam rendje, hanem a méltányosságé, amely az emberi együttélés legfejlettebb képessége.

Míg a miniszterelnök természetes politikai inkorrektséget lát a magyarokban, én a szabadság méltányos rendje iránti vonzódást. E vonzalomban mutatkozik meg a legnagyszerűbb –József Attilát idézve, gyönyörű – képességünk, a rend. A szabadság méltányos rendje, amely több mint az igazságosság, mert könyörületes, több mint a szabadság, mert nem egy elvont tan áll a középpontjában, hanem az ember, és több mint a rend, mert az élettől hangos. Az urainkat leszámítva mindenki erre vágyik, csak az eszközeink hiányosak egyelőre.

Az elmondottakból következik, hogy aki a szabadság méltányos rendje ellen vét, az a nemzet és minden tagja ellen cselekszik. Amelyik politikai rendszer az embert megalázza, az autonómiáját és az önbecsülését összetöri, a szabadságának intézményes garanciát aláássa, az a rendszer ember- és nemzetellenes. Az ún. Nemzeti Együttműködés Rendszere ilyen rendszer. Az egésznek a történelem szemétdombján a helye, ahogy azoknak a politikusoknak is, akik kitalálták, üzemeltetik, és hasznot húznak belőle. Fogalmazzunk egyértelműen: az országot kilopják alólunk. Fogalmazzunk egyértelműen: a végső felelősség ezért a mienk, akik engedjük. Az alacsony emberi minőség és az igénytelenség jutott hatalomra fölöttünk -- mi engedtük meg.

Mi döntjük el közösen, meddig hagyjuk. Eddig nem volt egyszerű a dolgunk, hiszen szilárd értékrend és politikai elvek nélkül azt hihettük, a hamisság rendszeréből akár jó is kisülhet. Szilárd felelősségérzet nélkül hihettük, hogy nem a mi ügyünk ügyelni a politikára! És akik kihasználták a gyengeségünket, túlságosan is jól ismernek minket. Tudták, hogy hagyni fogjuk. De tévednek arra vonatkozóan, hogy meddig!

Én azt mondom: eddig és ne tovább! A nemzet vissza akarja és vissza fogni szerezni a szabadságát, vissza fogja szerezni az uralmat maga fölött! Fél éve korábban nem hitt események határozzák meg a közéletet. Egyik nap ezrek, másik nap tízezrek vonulnak rendszeresen az utcára, a kormányzó párt cinkos egysége repedezik, ellenzéki jelöltek egyre másra nyerik a különböző választásokat. A rendszer hanyatlása megkezdődött, ezért ha esetleg korábban féltetek volna a hatalom bosszújától, most már végképp nem érdemes!

Elő kell bújni az otthonokból, elő kell jönni a korábban biztonságosnak hitt, de mára ostrom alá került magánéletekből, és tenni kell – nem másért, mint az otthonokért és a magánéletért. Az otthonotokat és a magánéleteteket az utcákon és a szavazófülkékben fogjuk megvédeni!

Aki azt hiszi, hogy egyedül felveheti a harcot a rezsimmel és bűnös miniszterelnökével, elbújhat előle, vagy biztonságban lehet tőle, az az életét, az értékeit és a családját teszi kockára! A rezsim ereje semmi másból nem származott ez idáig, mint a magányotokból, a megosztottságunkból, és a reménytelenség magvainak elhintéséből. Most egyesülnünk kell egy közvetlen cél, az ellenállás és a NER megbuktatása, és egy következő cél, a szabadság rendjének kiépítése érdekében.

Én konzervatív ember vagyok, aki az embert, a szabadságát, a közösségeit, a hagyományait és az értékes életet hirdeti. Az államot ezek szolgálatába állítja. De nem vetem meg a liberális és a szocialista barátaimat sem, ameddig hitelesek a törekvéseik, ameddig a választóikat nem becsapni, hanem szolgálni akarják. A fideszes szavazókat óvom a miniszterelnöktől, akinek változatos politikai pályája a majd’ 30 év alatt valójában egyetlen eszme, a radikalizmus jegyében telt. Ezzel ojtott be mindent, ami a keze ügyébe került, hogy eltüntessen mindent, ami közösséget tudott volna teremteni az ő személyén túl. Tudom, hogy sokan vannak, akik hiába csalódtak már többször, hiába szembesültek már a lelkükben azzal, hogy mást akartak, jelentős részüknek még szoknia kell a gondolatot, hogy a Fidesz vezetése az utolsó, amelyik itt versenyképes, otthonos polgári világot és erős Magyarországot akar.

Éppen ezért a Polgári Konzervatív Pártnak még sokat kell dolgoznia azon, hogy meghódítsa e honfitársainkat. Ennek ellenére már most nyilvánvalóvá teszem: tárt karokkal várjuk fideszes barátainkat, akik egy nyugati típusú társadalomban szeretnének élni a saját hagyományaik és tehetségük szerint, Magyarországon. Szükségünk van rájuk, és számítunk a támogatásukra.

Kedves, jó barátaim!

Az ellenségeskedés mételyét dobták közénk a számító politikusok, és az azóta is mérgez, miközben az ország vérzik. A jobb és baloldal közötti törésvonal teljesen értelmetlen a mai formájában, úgy metszi keresztbe a nemzetet, hogy annak a társadalom óriási többsége csak a kárát látja, de eddig azt hittük, ez a politikánk természetes törésvonala; mondhatjuk, Istentől elrendelt dolog, hogy ebbe születünk bele és ebben halunk meg. Nem igaz! Az egyetlen Istentől elrendelt dolog az életünkkel kapcsolatban, hogy az ember szabadnak születik, és az egész élete során felelősséggel tartozik a saját hitéért, erkölcseiért és döntéseiért. Aki feladja ezt a jogát, feladja a helyes és a jó választásokhoz fűződő személyes érdekét és felelősségét, ezt átruházza másokra, ráadásul EZEKRE a politikusokra, az egész egyszerűen kiüresíti és feladja az életét.

Felszólítok ezért mindenkit, gondoljon a szabadságára, és tűzze ki magának a visszaszerzését. Nem visszaköveteljük – visszaszerezzük azt! Nekünk nem partnerünk ez a rezsim, nem követelünk semmit tőle, hanem visszaszerezzük, ami a mienk, de ellopták tőlünk. Csak a visszaszerzés módjában lehet közöttünk vita. Tekintsen mindenki önmagára, a családjára és mindazokra, akik tőle függenek, akik szemében számít a szava, tekintsen az embertársaira, és emelje fel a fejét! Lehetőséget és programot adok nektek arra, hogyan ezt közösen végigcsináljuk! Nehogy azt higgyétek, hogy a Fideszt legyőzni hasonló szörnyeteg felnövesztésére van szükség. Ellenkezőleg, mivel a szörnyeteg – mint mindegyik – agyaglábakon áll, őt is csak a benne dolgozók összeadódó hitei tartják össze, kis győzelmekkel meg lehet roppantani – és meg is fogjuk.

Az ellenszörnyetegek kora lejárt – a Szocialista Párt is haldoklik. Egy hét múlva elmondom, mit tehetünk közösen, hogy elinduljunk az úton, elmondom, hogy építsünk fel a társadalmi ellenállást az önkényurainkkal és az önkény körülményeivel szemben, amelynek a végén, az ellenállás végén ott lesz egy jobb Magyarország lehetősége – elmondom, ha a mai kb 80 fős létszámnak legalább a háromszorosa lesz itt a jövő szombaton, ha esik, ha fúj. 250 ember! 250 polgár! Ennyit kérek tőletek, ennyi honfitársunkat várom egy hét múlva ugyanekkor, ugyanitt. Ehhez azt kell tennetek, hogy újra eljöttök, és hoztok magatokkal még két embert. Kezdődjön a közös felelősségünk gyakorlása ott, hogy mindenki valóban hoz két embert, mert ha nem mutatunk erőt, létszámot, jövőt, akkor most is csak kudarcot vallunk.

Holnaptól tavasz, rügyfakadás. Egy hét múlva találkozunk! (Fővám tér, március 7. 16 óra. A mai beszédről készült videofelvétel a jövő hét elejétől elérhető lesz a párt honlapján -- www.pkp.hu -- és FB oldalán.)

182 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr857228881

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Béndek Péter: A szabadság méltányos rendje 2015.03.01. 15:52:01

Felszólítok ezért mindenkit, gondoljon a szabadságára, és tűzze ki magának a visszaszerzését. Nem visszaköveteljük – visszaszerezzük azt!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eqlessootista 2015.03.01. 13:01:38

@HaFr:
Csak, hogy figyelmed el ne kerülje, s kiegészítve azzal: többet nem megyek PKP nyilvános eseményre, nekem ez így hamis, belterjes, nem adekvát)
(de a jó oldalát hangsúlyozom másoknak)

"Jó beszéd, karizmatikus előadó, jó gondolatok - nekünk, jó pár tucat embernek. Közben a háttérben egy pompás nagyvilági világváros, benne léha népek könnyed életvitelével. Milyen hipotetikus problémáról beszél ilyen szépen ez a jó ember? Hamis egy kép.
Az emberek zöme úgysem néz a felszín mögé, s csak perc-emberkék, élnek jellemtelenül, okosba', stikákkal, ügyeskedve, simlisen.

(Minden erőmet összeszedve megpróbálok valami konstruktívat kisajtolni magamból:) pénz, pénz, pénz, s a PKP menjen az emberekhez. Az emberek nem fognak hozzá menni. S ők vannak 8 millióan."

Voltatok ti már pl. Toldon? vagy Ózdon? vagy ---
még a beszédben is említett 5 millió magyar életterében? Amíg nem, addig nincs hiteles diskurzus, addig 78 (+/- 50) a célt ért közönség.

eurosceptic (törölt) 2015.03.01. 13:14:55

@panelburzsuj: A tőke és a vállalkozó felismerné (és fel is ismerte), de a közgazdaságtanban van egy olyan axióma, hogy oda megy a tőke, ahol a legnagyobb profitot képes realizálni. Nem elég csak rendelkezni az erőforrásokkal, azokat ki is kell ám aknázni olyan módon, hogy a leghatékonyabban hasznosuljon. A tőke számára nagyon fontos a környezetelemzés, amelynek fontos tényezője a politikai, gazdasági, jogi, kulturális környezet.

A gazdaságpolitikát a politikusok határozzák meg. A makroközgazdaságtan tanárom, aki egyébként nemzetközi szaktekintély is, azt mondja: a gazdaságot mindig fogságban tartják a politikai érdekek. Vagyis mindig a politikai osztály érdekei határozzák meg a gazdaságpolitika irányát. El lehet képzelni, hogy a rövidtávon gondolkodó, korrupt magyar politikai osztálynak mennyire érdeke az, hogy itt hosszútávon az ország erőforrásai hatékonyan hasznosuljanak és ezáltal jólétet teremtsenek a társadalom többi tagja számára. Elég egy vaskos kis boríték vagy nokiás doboz az egyik multi cég vezetőjétől és már nem is érdekli a komparatív előny :-))) Szóval hiába van nekem tengernyi olajam a föld alatt ha olyan feltételeket teremtek a tőke számára, hogy még véletlenül se érje meg azt felszínre hozni.

Példa: Rengeteg tehetséges magyar orvos van, az erőforrás rendelkezésre áll. Kihasználjuk? Nem éppen. Ellenkezőleg, a tehetséges orvosok külföldön dolgoznak.

A magyar föld minősége kiváló, ez tény. Erőforrás rendelkezésre áll? Igen. kihasználjuk? Hát, nem nagyon.

Magyarország elhelyezkedése Európa közepén van, ez előnyös kelet-nyugat áruforgalom szempontjából, kihasználjuk? Én nem úgy látom. És így tovább.

eurosceptic (törölt) 2015.03.01. 13:23:24

@panelburzsuj: A magyar buszgyártásnak van hagyománya és most is gyártanak magyar buszokat. Talán le kellene építeni? Az autógyártásnak nincs itt hagyománya, nincs meg a technológiája, és a piac is telített. Ha a német kormánynak közvetlen és közvetett módon megéri támogatni az autógyártásukat, vagy a franciának a Peugeot-t, akkor a magyar kormány miért ne támogathatná a magyar buszok gyártását? Ha már rendelkezésre áll a technológia, háttér, tudás akkor miért ne fejlesszük azt tovább?

Egy idealista 2015.03.01. 13:33:02

Nagyon jó beszéd. Csak támogatni tudom az itt leírt törekvéseket.

A hozzászólások alapján a nyugati iránnyal kapcsolatos vita látszik. A működő demokráciák valóban számos sebből véreznek.

Különösen ezért tartom nagyon fontosnak, hogy nem "jóléti államot" hirdet meg a beszéd, hanem a szabadság méltányos rendjét.

Ezt a rendet pedig a kiválóak - vagy ha úgy tetszik - egy új arisztokrácia köztársaságaként tudnám elképzelni. És itt erre az arisztokráciára nem mint a letűnt nemesség egyfajta pótlékára vagy "feltámasztására" gondolok, hanem egy igazi, erkölcsi-etikai értékeken alapuló közösség létrehozására.

Egy öntudatos, felelős polgár lehet egy valódi arisztokrata ebben az értelemben, ami nagyon hasonló az angol gentleman ideáljához.

Kíváncsian várom a folytatást. :)

panelburzsuj 2015.03.01. 13:39:52

@eurosceptic:
Visszatérő kérdésed: "kihasználjuk?"

És még mindig nem világos, hogy ha ezek tényleges, kihasználatlan előnyök - akkor ki az "mi", aki ezeket nem használja ki?

Szóval ha ezekből a területekből profitot lehet csinálni - akkor mi az ördögnek kell hozzá az állami gazdaságpolitika?

panelburzsuj 2015.03.01. 13:41:18

@eurosceptic:
"és a piac is telített"

A buszpiac nem?

Gamamama 2015.03.01. 13:44:09

Ez a beszéd!
Friss levegő az áporodott, romlott magyar politikában. Kiváló, klasszikus szónoklat, ilyet nem is tudom, mikor olvastam/hallottam utoljára!

Lehet részleteken vitatkozni, de nyilvánvaló, hogy új minőség és tartalom, amire régen vártunk!

Osztom, ahol tudom.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.03.01. 13:49:47

@eurosceptic:
"következő ágazatokban tevékenykedő cégeknek adnék támogatást:

1, Egészségügyi szolgáltatások (a magyar orvosi képzés még mindig kiemelkedő)
2, Logisztikai szolgáltatások (ezzel az ország földrajzi helyzetét használnánk ki, Európa közepén vagyunk)
3, Turizmus és vendéglátás
4, Buszgyártás, gépgyártás
5, Mezőgazdaság"

Te jó ég! Ti most 2015-ben ugyanazokból a könyvekből tanultok, mint a 80-as évek egyetemistái?
Nem is csoda, hogy nem versenyképes a magyar mukaerő ha még mindig a 80-as évek mantráit sorolja fel.

Ilyen hogy komparatív előny már rég nincsen. Ezt felváltotta a magasabb hozzáadott érték nevezetü játék. Ergo komparatív előny helyett ma már versenyképességi előny van. Ez a nyerő, nem az hogy te az ő Mercedeséért tudsz uborkát adni.

zenonküp 2015.03.01. 14:08:04

Még nem is létezett a közgazdaságtan komor tudománya amikor a tőke és vállalkozó oda ment, ahová érdekei diktálták.
Vállalkozott, profitot termelt. meggazdagodott.

Csak a példa kedvéért említem az itáliai szakosodott villagazdálkodást az időszámításunk előtti második században, az itáliai városok posztóiparát a korai reneszánszban, a Fuggerek részvételét a a magyarországi nemesfémbányászatban.

Köztudott, hogy a megfelelő időszakban az európai arany- és ezüsttermelés több mint jelentős része a királyi Magyarországról származott. A hiányzó szaktudás a német nyelvű bányászokkal, bányavállalkozókkal érkezett.
Elszívtuk a szakképzett munkaerőt.)
Ehhez természetesen kellett gazdaságpolitika is, amely viszonylag sikeres volt.
Fogalmilag természetesen nem is volt még gazdaságpolitika.)

Ahhoz a témához, hogy mennyien mehetnek még el?
Gondoljunk arra, hogy az ókori Athén teljes lakossága fénykorában alig haladta meg a háromszázezer főt.
Ki merné vitatni gazdasági és kulturális teljesítményük nagyságát?)

eurosceptic (törölt) 2015.03.01. 14:09:32

@panelburzsuj: Itt már föladom... Tudod mit? Jó ez így ahogy van, nem kell állami gazdaságpolitika, semmi. Laissez faire aztán kész :-)) Egyáltalán mi a fenének kell az állam?

Győzzétek csak kivárni az EU bérszínvonalhoz való felzárkózást, nem mostanában lesz :-))

DrGehaeuse 2015.03.01. 14:10:13

@panelburzsuj:
Néhány lehetséges ok:
- állam pénzéhsége (adóprés) a folyamatosan megújuló adósság finanszírozásra és állami "rongyrázás"-ra valamint segélyekre.
- korrupció mindenütt
- jogállam gyengesége (nem érzi biztonságban a pénzvagyont a gazdag pláne ha fekete gazdaságban szerzett profitból származik, vagy korrupcióból)
- teljes erkölcsi nihil.

eurosceptic (törölt) 2015.03.01. 14:19:01

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül:

Na jó, végleg befejeztem itt a vitát. Érdekes, Nagy-Britanniában nem röhögtek ki miatta, meg ott nem mondták azt, hogy nem vagyok versenyképes, sőt, azt mondták, hogy bármikor visszavárnak. Azt hiszem kár volt hazajönni, visszamegyek a hanyatló nyugatra, ahol ugyanezeket tanulják :-)))

Egyébként Paul Krugman könyvéből tanultunk, aki a Princeton egyetem professzora és Nobel-díjas közgazdász. Szegény, ő is nagyon le van maradva.

egyetmondok 2015.03.01. 14:22:23

@eurosceptic:
A tanárod mit válaszolna,ha megkérdeznéd tőle, hogy az éppen úgy csak négy évre választott pl. holland kormányzat szó szerint jobb emberekből áll (valami erkölcsi értelemben/?/),mint a pl.a magyar,és ezért gazdagabb Hollandia?
Mert akkor is képesek pl. hosszú távban gondolkodni,ha egyébként nekik is csak egy ciklusnyi idejük van a hatalomban ?
Annyi a titok, hogy a nyugati politikai osztály érdekei (milyen érdekei? anyagi tán?) valami "össztársadalmi" érdekek, míg pl.a magyaré meg nem ?

DrGehaeuse 2015.03.01. 14:26:32

@zenonküp: Nono! Az ókori Athén (a klasszikus fénykorában Priklész idejében) azokat a vitathatatlan teljesítményeket a déloszi szövetség összes aranypénzének kisajátítása után a gyarmatositás uzsorahitelezéséből nyert profitból finanszírozta.

32FNewYork 2015.03.01. 14:29:22

Ezt most mi? Valami jó szándékú hülyék gyülekezete? Mondjuk Béndekről még ezt sem feltételezem. Hitgyülis manipuláció a köbön.

32FNewYork 2015.03.01. 14:32:10

@eurosceptic: Öreg, te meg tényleg menj vissza az iskolapadba. Külön röhej, hogy itt vannak, akik vitatkoznak veled. Mégis miből éljen az pármillió képzetlen balfasz, akinek még az összeszerelés is legtöbbször megoldhatatlanul bonyolult?

eurosceptic (törölt) 2015.03.01. 14:32:50

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül:

Egyébként, versenyképességi előny ha jól emlékszem, akkor a Porter féle megközelítésből eredeztethető. Van egy csomó modell, elmélet te kiválasztottál egyet magadnak és önkényesen kijelentetted, hogy a többi idejétmúlt... Na mindegy, nem érdekes.

A tőzsdén is ezzel oktattak ki engem múltkor, a Buffett technikát leszólták, hogy már nem érvényes mert a technikai elemzés a menő, aztán Buffett bátyánk ott tanyázik az előkelő helyen a világ leggazdagabb emberei között az idejétmúlt, régi, elavult stratégiájával. Pedig mennyire frankó új elmélet van, csak az a baj, hogy attól még hogy új, nem biztos, hogy jövedelmező.

eurosceptic (törölt) 2015.03.01. 14:35:44

@32FNewYork: Te is visszamehetnél ezzel a stílussal, de nem csak oda. Gondolom a képzetlen .... magadra értetted elsősorban ;-)

integrans 2015.03.01. 14:36:16

A szabadság méltányos rendje, és egyáltalán a közszabadság beteljesedése csakis az érvényesen fenntartott konvencionális (megegyezéses) jogállapoton alapulhat. A jog kizárólagosan helytálló érvényesülésének jogalapja, a vonatkozó, előzetes Közmegegyezés. Amelynek jogformai alakja, a jogalkalmazásba és feltételeibe beleegyező társadalmi szerződés.

Tehát mindenki, akik mielőtt politikailag bármihez is kezdenek: tudniuk, világosan érteniük kell, hogy a jogállamiság megteremtése, megalapozása nélkül, egyszerűen nem lehetséges előrelépni.

Egyértelműen belátható, bizonyítható annak okán, hogy a magyar társadalom egésze 25 éve meg sem egyezett az akkori jogrend alkalmazásában, így nem is jöhetett létre a tényleges jogállam.

Ami létrejött helyette az egy kínos államszervezetileg a joggal visszaélő torzó. Ugyanis amikor a megegyezéstelenségi közállapot az elfogadott érvényesnek, akkor ez azt is jelenti, hogy annak ellenére, hogy nem egyeztek meg a felek, ámde a hatalomgyakorlók által mégis kényszerítve vannak a megalapozatlan jogkövetés teljesítésére az embertársak, - ekkor érthető, hogy diktatúra, parancsuralom áll fenn, és úgy, hogy mindezt teszik a felek a joggal visszaélve, a jogot felhasználva az eredeti hatalombirtokosokkal szemben és kárára.

Demokráciát mondanak, miközben a jogrend bevezetése diktatórikusan, oktrojált (ráerőszakolt) módon és kevesek által történt.

Noha teljesen egyértelmű, hogy jogosulatlan, jogellenes állapot az, amikor a jog a nem rendet biztosítja/szolgálja elsőként, hanem a joggal visszaélő hatalomgyakorlást.

DrGehaeuse 2015.03.01. 14:37:44

Wikinéni Periklészről eztet pletyizi:
"A politikában, Victor L. Ehrenberg szerint Periklész hagyatékának egyik alapeleme az athéni imperializmus, amely az uralkodó államon kívüli embereket megfosztja a valódi demokrácia és szabadság jogától."
Ez tökre olyan mint orv-bán gyökér munkássága.

panelburzsuj 2015.03.01. 14:38:30

@DrGehaeuse:
Szóval valami egyre terebélyesedő "last minute"-hangulat?

Amit ma fölélhetsz, ne halaszd holnapra? ...

DrGehaeuse 2015.03.01. 14:41:31

Péter! Hallgass zenét!

www.youtube.com/watch?v=8mcQMGDeZ8k

de ha nem bírod a punkrock csörömpölést, csak olvasd:

mi ez a sok kérdés?
ha várod a választ, szoptad
mások mást választottak
és szépen teszi a dolgát
tereli a hordát
dolgokat épít, keveri a maltert
ha bántanak minket, osztja a sallert
ne szólj bele, nem látod át
csak erős kéz tesz erős csodát

foglalkozz mással, nem olyan rettentő
nehéz
látni, hogy rendel a megmentő

itt épül a lehető legszebb temető
a kedves vezető számít rád
tartsd meg a kritikád, csak tátsad a kicsi szád
a kedves vezető számít rád

mire fel ez a kétely
kis csermely, mit csobogsz
gondolkodni túl ortodox
a vállad elbír még pár terhet
hát tartsad a tervet
alattvaló vagy, térdelj bátran
felfele nézz, ha mégis gáz van
bolond lennél nem fogni fel
egy erős kéz majd segít, ha kell

foglalkozz mással, nem olyan borzasztó
nehéz
látni, hogy itt csak így lesz jó

itt épül a lehető legszebb temető
a kedves vezető számít rád
tartsd meg a kritikád, csak tátsad a kicsi szád
a kedves vezető számít rád

az állam a vallás, miért nem hiszed el
jobban tudják, miért nem hiszed el
eljön az álom, miért nem hiszed el
amíg nem visznek el?

aki együtt van, mindig az erősebb
aki együtt van, mindig az erősebb
aki együtt van, mindig az erősebb
aki együtt van, az egyszer egyedül lesz

unionista (törölt) 2015.03.01. 15:41:44

@panelburzsuj:
az alapprobléma, hogy óriás üzemméretekre törekszünk. csak azért, hogy megverjük ázsiát. műszakonként 3200 félsertés helyett legyen 3600 a norma. a hadiipart leszámítva mégis miért kellene versenyezni a világegyetemmel? mégis miért?

szabad piaci viszonyok között a 80 milliós irán is lenyomja német gazdaságot. azért, mert iránban 27 év a medián életkor. vesd ezt össze nagyjából ugyanekkora németországgal. a 45 éves átlag németet és a 27 éves átlag perzsát. mit jelent ez termelékenységben és termékenységben. a zsidókeresztények elképzelése az, hogy ez nem számít, majd errefelé a népek majd "megokosodnak". mindenki kutatni és fejleszteni fog. ezt tanítják a nemzetközi szuperászoknak, hogy a kutatás-fejlesztés mennyire fontos. laissez-faire kapitalizmus lesz. hogy a faszomba működne ez gyügyén?

oké, kell aki kutat-fejleszt. mert mondjuk gyügyén lehet jó ha van 1 ember aki almát nemesít és van 1 másik, aki tökéletesíti a gépsort a léüzemben. az mondjuk rendben van. ezen kívül mégis mit kutasson-fejlesszen a többi?

szóval itt az egyik "oldal" úgy képzeli, hogy majdgy 10 metropolisszá alakul az ország. és abba bekapcsolható gyügye. béndek péter elmagyarázza, hogy mi a szabadság úgy általában. magyarázza el, hogy mi a szabadság gyügyén. ne általában, hanem gyügyén mi a szabadság. csak ott. ne a oldja meg, világegyetemet ez a sok szuperász. oldja meg gyügyét. csak azt.

egy ilyen településen az utolsó működő gazdaság az volt, hogy mondjuk almát termeltek a téeszben. az alma az egyik évben "tipikes" volt. jól megpermetezték. a másik évben "fuszikos" lett. aztán összekevertek kétféle permetszert. úgy meg "gubicsos" lett. az lehullott. jó lesz pálinkának. utána egy évig jó volt a termés. de ettől függetlenül az almát eladták az oroszoknak. hogyan lesz ebből versenyképes gazdaság? hogy a faszomba lesz laissez-faire kapitalizmus gyügyén? uniós forrásból építenek a konferencia központot. és akkor majd mindenki kutat és fejleszt és konferenciázik. így lesz árpád népe versenyképes a han dinasztiával. aha.

itt van a híres német gazdaság. 80 millió német szuperász. le lehetne szerelni a 80 milliós iránt. csak annyira nem érdek. mert az átlag német 45, az átlag perzsa 27 éves. mit jelent ez termelékenységben és termékenységben. a németek felköthetik a gatyát ha versenyre kelnek velük a perzsák. szabad piaci viszony úgy verik őket kenterbe ahogyan kell.

zenonküp 2015.03.01. 15:52:23

@DrGehaeuse:

Thuküdidész leírja Periklész beszédét, amely az athéni demokrácia védelmezése legalábbis Periklész szerint. Első olvasatként vegyük komolyan Periklész szándékát.
Thuküdidésznek a rekonstruált vagy konstruált beszéd leírásával szintén megvolt a maga szándéka. Ezt is illik komolyan venni.
Egyes történészek szerint ez a demokrácia egy ember, Periklész uralma.

Az én értelmezésem az, hogy Periklész tisztában volt azzal, hogy az athéni demokráciának, melyet ő a legjobbnak tartott - megvan a maga ára. A beszéd ezt nem titkolja el. A meggyőzés célja - az athéni demokrácia magasabb rendű uralmi forma, mint amit Spárta és szövetségesei képviselnek.

Többet nem írnék - félek, hogy az elnök úr kitilt a blogból.)

unionista (törölt) 2015.03.01. 15:56:16

@integrans:
hagyjuk már ezt a sok hülyeséget a szabadság méltányos rendjéről. ez süket duma. élnek a népek gyügyén. mit csináljanak?

DrGehaeuse 2015.03.01. 16:10:28

@unionista: "Rise and rise again, until lambs become lions."

DrGehaeuse 2015.03.01. 16:15:09

@zenonküp: Nem hinném, hogy ez a veszély fenyegetne. :)

panelburzsuj 2015.03.01. 16:15:20

@unionista:
Az alapprobléma az, hogy folyton többesszámban beszélünk.

A te "a priori" feltételezésed az, hogy Gyügye egy kommuna. Ahol mindenki a másik, a "többiek" javára kíván tevékenykedni.

Az én tapasztalatom meg az, hogy a helyi kulákok, zsírosparasztok, káefték is magasról leszarják, mi van/lesz a többi gyügyeivel.

(Az "is" úgy értendő, hoyg Gyügyétől nem kell még Debrecenig se szaladni, nemhogy Budapestig vagy Manhattanig, ha a "helyi erőforrásokat" gözüként csak és kizárólag önmaga alá kaparó figurákat keresünk.)

fn.hir24.hu/nagytotal/2013/05/31/a-baranyok-alakulnak/

zenonküp 2015.03.01. 16:19:40

@DrGehaeuse:

Azt már le sem merem írni, hogy szívem csücske a street punk.)

Titimataifaaaro 2015.03.01. 16:31:36

Van már elég labanc párt, persze keresztény-kapitalista förmedvényből valóban hiány mutatkozik, de szerintem túl nagy igény nincs rá.
Aki egyszerre keresztény és kapitalista, már eleve menthetetlen.

panelburzsuj 2015.03.01. 16:36:31

@panelburzsuj:
Szóval nagyon örülök, hogy szóba hoztad:

"azt eszik szalkán, amit megtermelnek. és ha a szart, akkor a szart."

Amire soha semmit se mondtál: hogy mit kezdesz azokkal a dezertőrökkel, akik kilépnek ebből a "deal"-ből? Ott, helyben.

zenonküp 2015.03.01. 16:48:35

@Titimataifaaaro:

A probléma nem ott van, hogy önnek véleménye van.
Fejtse ki részletezően, ítéleteit támassza alá érvekkel.
Fog találni vitapartnert.

Titimataifaaaro 2015.03.01. 17:14:01

@zenonküp: Nem tudom mit kell ezen magyarázni. Aki mindig az aktuális nagyhatalom (hatalmak) seggét nyalja, akinek éppen a befolyási övezetébe tartozunk (legyenek éppen az osztrákok, vagy a szovjetek, vagy éppen az USA, vagy az EU), az labanc, ez egy szép, régi szó, és tökéletesen kifejezi a lényeget.
Hogy ilyen labanc pártból van elég, ezt nem kell bizonyítani tán, hiszen a teljes magyar baloldal ilyen, de a MOMA képében jobboldali megfelelője is van. A MOMA ezzel együtt bizonyítja azt is mennyire nincs igény az ilyen jobboldali pártokra a magyar társadalom részéről.
A kereszténységgel kapcsolatban lehet, hogy tévedtem, hiszen Jézus is megmondta, hogy "gyűjtsetek magatoknak kincseket a bankban..." (vagy nem?), meg Max Weber úr is megírta már a protestáns etika, meg a kapitalizmus kapcsolatát, szóval a keresztények sok mindenre képesek, mondjuk inkább úgy, az evangélium szellemével ellentétes a kapitalizmus.

integrans 2015.03.01. 17:20:33

@unionista: Nézd amikor nem értesz meg egy összefüggést, és még másnak is állítod be, akkor elsőként önmagad téveszted meg.

Tehát olvasd el újra: A szabadság méltányos rendje, és egyáltalán a közszabadság beteljesedése csakis az érvényesen fenntartott konvencionális (megegyezéses) jogállapoton alapulhat. A jog kizárólagosan helytálló érvényesülésének jogalapja, a vonatkozó, előzetes Közmegegyezés. Amelynek jogformai alakja, a jogalkalmazásba és feltételeibe beleegyező társadalmi szerződés. - Érts.

unionista (törölt) 2015.03.01. 18:21:02

@panelburzsuj:
a helyi társadalmak határait alapvetően a biológia jelöli. a legegyszerűbb közelítéssel az, hogy a csoporton belül több a párkapcsolat, mint a csoportok között. nem tudjuk, hogy gyügye kommuna, vagy sem. de ezt el lehet dönteni. ha az, akkor racionális lépés hitközséggé alakulniuk. gyügyén a népek arra büszkék, hogy közel 250 éve összefogott a falu. felújították a templom belsőt. fel is írták: "ez isten házában levő mennyezettet tsináltatta a gyügyei szent eklésia a magok költségékkel isten dicsőségére". béndek plébános erről papolt a fővám (!) téren. ezt a gyügyeik tudják. vagy legalábbis 250 éve tudták. mert ez nem filosz, hanem biosz.

meg kellene nézni, hogy a szatmári tiszahát szaporodási közösséget alkot, vagy sem. mert alapvetően ez dönti el, hogy a kistérség képes-e az önmozgásra (autonómiára) vagy nem képes. persze ez csak szükséges feltétel. mert minden magyarok sem képesek autonómmá válni. autonóm módon se összetartani, se szétszéledni nem képesek. pedig a nemzet szinte biztosan szaporodási közösséget alkot. a magyarok magyarokkal többet valószínűleg többet szexuáltak, mint nem magyarokkal. de ennél kisebb közösségek is léteznek. és a demokráciát alulról kell építeni. gyügye felől.

persze az is lehet, hogy gyügye nem értelmezhető önmagában. de ezt pontosan nem tudjuk. azért nem, mert nem mérjük meg. vagy mintát véve nem becsüljük. de a filoszt ettől függetlenül felülírja a biosz. elemi természeti törvényekről van szó. általános iskolai ötödikes tananyagról. ember és természet című tárgyról. régebben környezetismeret.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.03.01. 18:34:58

@Titimataifaaaro: Önnek igen érdekes elképzelése van az érv szó jelentéséről.

unionista (törölt) 2015.03.01. 18:35:31

@integrans:
a "szabadság méltányos rendje" kifejezés filozófiai dekonsrukció. általában véve nem jelent semmit. mindenki mást ért alatta. üres lózung.

panelburzsuj 2015.03.01. 18:50:27

@unionista:
Na, akkor amíg nincs mérés, addig várok a véleményemmel.

integrans 2015.03.01. 18:53:12

@unionista: A jogállamiság - a jogállapot az alapja mindennek. Akkor is, ha ezt bárki nem érti meg.

explanatus 2015.03.01. 18:56:30

@eurosceptic: „Ma éjjel is összeszerelő operátorok százezrei fogják megkezdeni az éjszakai műszakot a német, francia, amerikai tulajdonban levő összeszerelő üzemekben. Nem lenne értelmesebb ezt a kapacitást olyan munkára fordítani, amely magasabb hozzáadott értéket teremt, és amely munkából fakadó profit Magyarországon koncentrálódik?”

„...olyan polgári Magyarországot látok a szemeim előtt, amelyben minden ember a lehető legnagyobb eséllyel tudja kiteljesíteni a benne rejlő képességeket, ennek érdekében a nemzet versenyképes oktatási, egészségügyi és jogi szolgáltatásokban részesíti...”

Az általad feltett kérdésre a beszéden ott a válasz. - - Versenyképes Oktatás! - - Maradjunk az összeszerelő üzemeknél. Ha a versenyképes oktatás -mondjuk- kinevelt volna 3D-s tervezőmérnököket meg dizájnereket, akkor az eszméletlen sokféleségben látható autó első- hátsó lámpák tervezésének egy részét megcsíphettük volna. Ha ezt megcsíptük, akkor a fröccsöntőszerszámok gyártásának egy részét is megcsíphettük volna, de most az van, hogy a maroknyi tervezőt, dizájnerest, szerszámtervezőt az anyaország csípi meg és ők ott termelik az átlagot meghaladó hozzáadott értéket. Ez a világ még egy ideig a technika világa marad. Hétköznapi életünknek nincs egyetlen egy pillanata sem, amikor nem vesz körül bennünket a technika. Ha Dunát rekeszteni való mennyiségben lennének élelmiszeripari mérnökeink, akkor a megtermelt élelmiszer feldolgozottabban kerülne a hazai és külföldi fogyasztó elé. Ma kimegy az élőállat, vagy félsertés és visszajön a csomagolt szeletelt sonka formájában.

Van itt tennivaló bőven.

Titimataifaaaro 2015.03.01. 19:12:29

@Fuxos (ex bömis): :D Önnek is.

Lexa56 2015.03.01. 20:07:23

@DrGehaeuse: nekem (is) ajánlottad, köszönöm

Lexa56 2015.03.01. 20:08:40

@Gamamama: Köszönjük, ezzel házalunk mindannyian

Lexa56 2015.03.01. 20:15:59

@Titimataifaaaro: no akkor nem ártana Weber könyvét tényleg elolvasni nemcsak a kivonatát ...

borzimorzi 2015.03.01. 20:58:35

@eurosceptic: Ez nem így van. De kétségtelen, hogy amíg kiszámíthatatlan a gazdpol és különösen az adóügyi jogszabályok minden szíre-szóra, pikkpakk változnak, addig így tűnik lenni.

Kompetens kormányzat ilyet nem enged. Kompetens kormányzat tisztában van vele, hogy egy komolyabb beruházás esetén 5-10 évre minimum kalkulálni kell, és az adott projekt bevételeit és adóterheit is bele kell venni a számításba. Nincs az a marha befektető, sem külföldi, sem magyar, aki itt a jelenlegi, hektikus kormányzati ökörködésnek kiszolgáltatná a beruházását. Kivételek az autógyárak, de azok is csak azért, mert az idecsalogatásuk érdekében hosszú ideig mindenféle kedvezményeket kaptak.

Kompetens kormányzatra van szükség, kiszámítható, stabil, és hosszú ideig nem változó adópolitikával. És olyan külgazdasági lobbitevékenységgel, amelyik onnét igyekszik idecsalni a pénzt, ahol van: nyugatról. A keleti nyitást meg el lehet felejteni, ami a beruházásokat illeti. Oroszországban és Kínában még az itteninél is olcsóbb a munkaerő, miért akarnának itt beruházni? Amire szükségünk lenne belőlük, az a piacuk. Sajnos, a szankciók miatt ez nem bejövős. De a rendszerváltás óta sok idő eltelt a szankciókig, és nem strapáltuk magunkat az orosz piacok megszerzéséért évtizedekig, csak most siratjuk, és szidjuk az EU szankcióit...

Magyarországnak azonban vannak komparatív előnyei a relatíve olcsó munkaerőn túl is. Paradox módon az, hogy nem tudtuk a mindenkori legfrissebb divatot követni. Mikor a felhőkarcolók építése volt a fő divat, és minden ázsiai nagyváros elkezdett fia-Manhattant játszani, nekünk erre nem volt pénzünk. Mostanra viszont egy csomó nagyváros pont ugyanúgy néz ki, Kuala Lumpur és Szingapúr, Sanghaj és Mumbai. Unalmas és embertelen. Az utcákon járva hátra kell szegned a fejed, ha látni akarod az épületeket teljes terjedelmükben. Úgy érzed magad, mint egy hangya az esőerdőben. Visszaütött a dolog, és megint divatba jöttek az emberléptékű városok, ahol nem 106, hanem max. 6 emeletesek a házak. Bécs, Prága, Budapest, Milánó és Róma milliószám vonzzák a turistákat.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy mi nem vonzottuk a vendégmunkásokat és bevándorlókat a harmadik világból, és mára nincsen ebből nagy problémánk, mint a nyugatiaknak. Mára a dzsihádista fenyegetés mindenhol ott van, ahol nagy számban élnek muszlim bevándorlók. Nos, ide eddig se nagyon jöttek és most sem látjuk őket szívesen, kivéve persze a nagyszerű intellektusokat, művészeket, tudósokat. De tömeges bevándorlást senki sem akar, nem is viselnénk el. Ez pedig egyre erősebb versenyelőny lesz. Londonban ez történhet a turistával, ha mohamedán környékre téved: www.mirror.co.uk/news/uk-news/francesco-hounye-video-brutal-attack-2482587

Hoppá, mi? Azért ez Budapesten nem jellemző. Ahogy Muszlim Járőr (Muslim Patrol) sem fog neked esni, ha egy sörösdobozzal a kezedben vagy miniszoknyában sétálsz, csak mert pár sarokra onnét van egy mecset. Ahogy ezek az elemek elszaporodnak Ny-Európa nagyvárosaiban, úgy lesznek azok egyre élhetetlenebbek. És úgy lesz a mi versenyelőnyünk emiatt egyre kifejezettebb. Mert az egy dolog, hogy mennyire nehéz a vállalkozási környezet, de az meg egy másik, hogy az adott céghez találnod kell embereket, akik elvezetik. És nem fognak rajongani a gondolatért, hogy olyan helyre menjenek, ahol kislányokat ezerszám erőszakolnak meg, mire a rendőrség egyáltalán hajlandó foglalkozni az üggyel. Lásd még: Rotherham, Oxford, Birmingham. Nehogy rasszistának vagy iszlamofóbnak nevezze valaki a rendőrséget, ugye... Ha arról van szó, hogy évekre le kell telepedned valahol, akkor olyan helyet keresel, ahol a gyereked is biztonságban van, meg az élet is olcsó. Budapest és Prága az expatok számára mennyország.

Ez a versenyelőnyünk csak egyre izmosodik, de nagyon fontos, hogy békében éljük meg, mire kiteljesedik. Ha közben Putyin megint ráteszi a medve mancsát az országra, akkor fújhatjuk.

Üdv:
b

unionista (törölt) 2015.03.01. 21:04:29

@panelburzsuj:
alakítsanak hitközséget a járásban.

ha gyügyén a parasztok azt mondják, hogy mi itt kukoricás kenyeret eszünk, mert azt akarunk enni, akkor tehessék meg. feltéve, hogy ezt a többség akarja. persze értem, hogy mindig lesz egy kisebbség, amelyik azt mondja, hogy ők esetleg nem arnak ehhez igazodni. ők majd "magánimportban" hozatnak dányádról vagy újlakról olyat, ami nem kukoricás. ha elég sokan vannak, akkor alkothatnak egy alsó, felső hitközséget. ha ez ekkora probléma.

értem persze, hogy ez ennél bonyolultabb. mert mi van a kincs kari fia a kis karcsika a kukoricás kenyeret nem tudja megemészteni. akkor ezt a kommuna akceptálhatja. és ebből lesz a lex karcsika. olyan kenyeret hozatnak a kommuna költségén, amilyet karcsika megkíván. de ez eredendően nem filosz, hanem biosz. na most mi van ha a kommuna nem akceptálja karcsika problémáját. ebben az esetben a kerületi törvényszék kötelezheti a járást és a hitközséget, hogy kincs kariéknak ne kelljen trükközni. a dányádról vagy újlakról hozatni. de az is lehet, hogy nem is akarnak külön szabályt. hanem csak hozatnak szalkáról, vagy nyíregyházáról olyan kenyeret, amit kell. a gyakorlatban ez nem jelent akkora problámát. de ebben a modellben elvi megoldás is van. csak az agrárrendtartásnak alapvetően nem filozófiai, hanem biológiai igényeket kell követni. és így akár azt is elő lehet írni, hogy ne legyen adalékanyag. vagy csak korlátozot mértékben. egy zsidókeresztény köztársaságban mindent szabad árulni, ami direktben nem toxikus. és a zsidókeresztények magyarázzák, hogy ez nem lehet másként. de lehet. persze értem, hogy ebből az is lehet, hogy gyügyén valamilyen nagyon rossz kukuricás kenyeret rágnak a parasztok. de az is lehet, hogy a gyügyei pék a kis piacon olyan kenyeret süt, ami eladható. a falusi turizmushoz lesz egy gyügyei portfolió. és akkor attól már nem akar lemaradni sályi. zsarolyánban újrateremtik a szatmári szobabelsőt. tradicionális bútorokat. gyarmaton újranyitják a téglagyárat. nem arról van szó, hogy nem lehet másfajta bútort (vagy ahogyan ott mondják butrot) hozatni. lehet. de van egy többségi preferencia. és ha az jó, akkor a népek ahhoz ragaszkodnak. mert attól lesznek valamilyenek. attól lesznek szatmáriak. zsidókeresztény köztársaságban ez az egész alkotmányellenes. szóval egyetmondok nick nyilván elmondja, hogy ez a zsidókeresztény joggyakorlattal szembe megy. igen. és?

DrGehaeuse 2015.03.01. 21:18:23

@zenonküp: Cool! 50 múltam, de KOZMOSZ fun vagyok!

borzimorzi 2015.03.01. 21:53:37

@eurosceptic: Erről a kérédsről saját tapasztalatból kicsit többet tudok, mint te, meg ne haragudj a szóért. Viszont vannak kötelmeim is, úgyhogy csitt.

üdv:
b

panelburzsuj 2015.03.01. 22:13:17

@unionista:
Ez ugye még nem mérés, hanem filosz a bioszról?

Boross Bence 2015.03.01. 22:16:33

Jobban tetszett volna, ha a honlapon megtalálom a párttisztségviselők önéletrajzát, és nem nekem kell kigugliznom, hogy az egyik alelnök, Nagy Tamás az MDF volt Győr-Moson-Sopron megyei elnöke, másik, Hardy László pedig volt pesterzsébeti MDF-es alpolgármester. Amennyiben olvassák ezt, és valamilyen nicknéven tudnak kommentelni, kérem osszák meg velem, hogy mit gondolnak az MDF 2006-2010 közötti korszakáról. Mit tartanak továbbvihetőnek és mit tartanak semmiképpen sem továbbvihetőnek abból az időszakból?

Boross Bence 2015.03.01. 22:25:39

@Boross Bence: Félreértés ne essék: nem gondolom azt, hogy ebben az országban hirtelen a semmiből elő lehetne kapni olyan hiteles, új arcokat, akik nem politikai amatőrök. Nyilván volt az MDF-ben (és kisebb részt SZDSZ-ben) egy olyan második-harmadik vonal, amelynek tagjai még tenni szeretnének valamit az országért. (Én is hiányolom például Katona Kálmánt a közéletből.) De azok a politikai pártok, amelyekhez ők tartoztak, komoly hibákat, sőt bűnöket követtek el a magyar néppel szemben. Hip-hop nem lehet megtisztulni a múlttól. Valamilyen szembenézés vagy elhatárolódás mindenképp szükséges a részükről.

unionista (törölt) 2015.03.01. 22:27:03

@panelburzsuj:
és ugye világos, hogy ez az egész a központi régióban értelmezhetetlen. mert ez valójában egy modern kori feudalizmus. a kerület és a régió rendelkezik felügyeleti jogkörrel. a megye és a járás alkot rendeletet. a városokat illeti a tulajdonosi jogkör. és minddel fel lehet ruházva a hitközség. ebben az a tradicionális zsidókeresztény elem. szóval ez nem az árják felsőbbrendűségét hirdetik, hanem egy modern kori németrómaiságot.

de ez nem idegen a nyugattól. a francia riviérától el akar térni az olasz. és ettől el akarnak térni a szomszdédos spanyolok. illetve dehogy spanyolok, hanem katalánok. a velük szomszédos okcitánok is különbözni akarnak. persze ezt kihasználta andorra. szabad kereskedelmi övezetet hoztak létre a völgységben. még látványosan használja ki monaco.

na most én még csak nem is azt mondom, hogy ezt ne tehessék meg. ez valójában mindkét modellt megengedi. a szabad kereskedelem hívei álljanak össze akárhol. nekem az ellen sincs kifogásom.

az igaz, hogy ebben a modellben budapestnek elég sok versenytársa akad. illetve ez a fővárosoktól távol eső részeknek kedvezne. szerintem szolnoktól keletre nincs másik opció. illetve én nem tudok mondani.

az is igaz, hogy ez a leghülyébb fasiszták játékából indul ki. abból, hogy a kárpát-medence egy 64 megyés (mezős) hexasakkhoz hasonló félkör alakú tábla. a félkörív északi határpontja baráti északi szláv krakkó. a déli a baráti délszláv belgrád. szóval érintőlegesen őket is bevonja ebbe a játszmába. a kárpát-medencébe írt ellipszis keleti fókuszpontja debrecen. debrecen nagyon erős versenytársa kolozsvár. budapestnek nagyon erős konkurense pozsony és zágráb. a nyugat kapuja az őrség és a hanság. hosszasan lehet ezt sorolni. szóval ebben a modellben több kisebb erőtér van. és budapest szempontjából ez az egész egy orbitás faszság. szóval ezt pontosan értem.

a fővárosi modell a napóra:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/Garden_sundial_MN_2007.JPG
ez a másik egy több szinten működő szerkezet:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Harrison_H4_clock_in_The_principles_of_Mr_Harrison%27s_time-keeper_1767.jpg
sokkal több a kockázat. ez a modell valós szakértelmet követel. a megoldást nem egy könyvből kiolvasni, hanem a valóságból. gyügyéből. a földből, növényekből, az állatokból, az emberekből. a valóságból. szóval ebben a modellben az etnográfia és a kulturális antropológia majdnem felülírja a humán filozófia mainstream vonalát. a szabadság méltányos igazságosságának racionális izéjét. mert ez konkrétan meg akarja mondani, hogy mi a fasz legyen. és ezt pártatlan módon meg akarja beszélni a helyi társadalmakkal. szerintem ebből lehet fejlődés. legkorábban a következő évtizetben. nem az ország egészén. leginkább ott, ahol nincs választás.

Nagymackó 2015.03.01. 22:30:38

" ha a mai kb 80 fős létszámnak legalább a háromszorosa lesz itt a jövő szombaton, ha esik, ha fúj. 250 ember! 250 polgár"

A jelentkezők 204 -en voltak ( én a talánban voltam, de nem mentem )

Mi történhetett, hogy csak ennyien voltak?

Vagy ez a 80 fő a "nem csak" kategóriájába tartozik?

Hogy látják a párt tagjai, és a párt szimpatizánsai most ezt a helyzetet?

Szeretném jelezni, hogy nem rossz szándékkal teszem fel ezeket a kérdéseket...

unionista (törölt) 2015.03.01. 23:19:01

@panelburzsuj:
ez nem filosz, hanem egy mese gyügyéről. de a népek élnek egy ilyen nevű településen. és azt várják, hogy találják már ki a kommunájukat és a kistérségüket elsősorban. találják már ki gyügyét. de az nem tudják, hogy mi lenne a "gyügyeiség". csak azt, hogy nehogy a "dányádiság" vagy "újlakiság" legyen. tradicionálisan az identitást a feudális uradalom adta. ezt elvette az államszocialista szövetkezet. de helyette adott biztonságot. mert az oroszok elvitték az almát. mindegy volt, hogy "tipikes", "fuszikos", vagy "gubicsos". érti mindenki, hogy ezt nem lehet visszaállítani. de a rendszerváltás mégis elvette a szociális biztonságot úgy, hogy nem adta vissza az hagyományos identitást. liberalizmus nem adott semmit. adott falunapot. és van ilyen művelődési ház.
gyugye.hu/images/muvelodesihaz.jpg
szép rózsaszín, piros vagy sárga. éppen, ami kéznél volt. ez a ceusescu romániája. a magyar ortodox liberalizmus azt produkálta, amit a határ túloldalán az ortodox román nacionalizmus. aztán lehet mondani, hogy a népek a hülyék. mert az ortodox liberalizmusnál nincs jobb. de gyügyén mégis csak van jobb. kis túlzással minden.

panelburzsuj 2015.03.01. 23:45:54

@unionista:
Legalább azért annyit igazán eldönthetnél már, hogy az autómia egy belülről fakadó, sőt előtörő, mégsőtebb biológiailag determinált önkifejeződés - vagy egy homogén és öntudatlan massza apró falucskákra szaggatott populációira kívülről, egyenként kitalálandó és rábiggyesztendő "identitás".

Mert ide-oda lötyögsz a kettő között.

unionista (törölt) 2015.03.01. 23:54:43

@Boross Bence:
figyeljél bence. a szabó iván (rip) féle mdnp elbukott. és a kupa mihály féle centrum párt is. pedig az még kapott publicitást. nem kell katona kálmán a népeknek. megmutatom neked, hogy mire szavaznak. következik március 15. beszédet mond tasó elvtárs:
www.hadhaztv.hu/wp-content/uploads/marc15-640x360.jpg
és ott áll jóska huszár öltözetben. és sanyi terepszínű gyakorló ruhában fehér kesztyűben egy gépkarabéllyal. tasó elvtárs beszédet mond.

na most ezt úgy lehet győzni ha neked ilyen típusú településekre szabott konkrét elképzeléseid vannak. na most ha nincsenek, akkor mondjuk az számít, hogy ki szervez ingyenes hooligans koncertet. ennél sokkal vadabb dolgok. nem számít a tisztesség. a gazemberséget valós szakértelemmel lehet legyőzni. és ezek a leszakadó települések a lécet nagyon magasra teszik. mert esetenként nem a nullából, hanem a mínusz egyből kell valamit csinálni. de az egy hülyiség, hogy a magyarok nem akarnak változni és vállalkozni. mást se akarnak. csak ez hajdúhadházon ezerszer nehezebb, mint budapest belvárosában.

ők a potenciális szavazóid:
cdn1.szon.hu/2011/09/dvschajduhadhaz-600x400.jpg
vagy az adventi gyülekezet.
www.adventista.hu/hajduhadhaz/images/gyulekezet2.jpg
a néni "sunny beach club" pólóban. de ki van mosva a turkálós holmi. szó nem érheti a ház elejét. ki ad ezeknek az embereknek idenitást, közéleti mintát, cselekvési programot. nem úgy általában. hanem konkrétan nekik. a huszársapkásnak, a gépfegyveresnek. a sunny beach club pólósnak. ők a választók.

Boross Bence 2015.03.02. 01:29:32

Igazad van, a PKP célközönsége nem a kistelepülésen élők. Ott a Jobbikkal kellene versenyezni, és azok az értelmiségi témák, mint amiket itt tárgyalnak (szabadság, jogállam, kiszámítható gazdasági környezet) süket fülekre találnak. A munkanélküliség, a cigányok, a közbiztonság és az infrastruktúra hiánya a fő problémák ezeken a helyeken. Még a te témáid, a helyi identitás meg a helyi önkormányzatiság is csak másodlagos kérdések.

unionista (törölt) 2015.03.02. 01:49:56

@panelburzsuj:
orbán abból indul ki, hogy a magyarok szaporodási közösséget alkotnak. mert a magyar inkább házasodik magyarral, mint nem magyarral.

de ez lehet, hogy ez igaz a gyügyeikre is. az is lehet, hogy gyügye többsége a falun belül házasodik. ebben az esetben onnan kell kezdeni. mert nem fognak összefogni dányádiakkal vagy újlakiakkal ha egyszer nincsenek összeszexuálódva. gyügyén belül nagyobb az összetartás, mint azon kívül. többet nem magyarázom, világos ugye.

de kívülről kell beavatkozni. csak kérdés, hogy mibe kell belenyúlni. gyügyébe, egy szamos menti járásba, a szamos mindkét oldalába a szatmári kerületbe vagy szabolcs-szatmár-bereg megyébe. persze több szinten létrejöhet a szaporodási közösség. a járás és a megye szintje a sanszos. de persze a nemzet, európa vagy a föld egésze is egy populációt alkot. pataki attila szexelt az ufólányokkal. de a többség nem.

többségi alapon mi alkot egy populációt? mi az a legkisebb értelmezhető területi egység, ami inkább összetartó, mint széttartó.

persze ezek a határok módosulhatnak. mert hiába rajzolsz egy be egy vonalat a közigazgatásban. a népek átlépik. a földrajz, a nyelv, a történelem a vallás adja a stabilitást. persze ez adja a komplexitást is. mert egy élőhelyen több ilyen szaporodási közösség is lehet. mivel több etnikum él együtt. de ezek nélkül nincs diverzitás. ha mindenki ugyanolyan ember, akkor mitől lesznek a populációk sokfélék.

ha a diverzitás az, hogy mindenki teljesen különböző, akkor az nincs veszélyben. mert akkor mindenki különböző és kész. a populációk sokfélesége az érdekes. de az általános iskola ötödik osztályos tananyag.

unionista (törölt) 2015.03.02. 02:00:02

@Boross Bence:
a magyarok fele 10 ezer főnél kisebb településen él. ha a határon kívülieket is beleszámítjuk akkor a többség. de mondjuk hajdúhadház nem sokban különbözik debrecen külső kertségeitől. szóval kapásból feladod a lakosság háromnegyedét. magyarul ez a beszéd budapest és néhány nagyobb egyetemi város belvárosához szólt. és közvetlen elért 80 embert. közvetve 800-at. tasó elvtárs kimegy átadni egy bekötőutat. átvágják a nemzeti színű szalagot. kimegy a helyi néptánc együttes. kidülöngél jóska. hátha osztanak egy kis pálinkát. pinák.hu helyett véletlen beüti, hogy pkp.hu. és megtudja, hogy a szabadság méltányos rendje lesz itt. ilyesmire alapoznátok. oké.

Lexa56 2015.03.02. 05:59:35

@gacsiiiz: ezért van szükség arra a néhány emberre, aki ilyen közegből jön, megérti és befogadja ami elhangzik és aztán meg tudja szervezni e gondolatok alapján a helyi szervezetet, ami aztán a helyi problémákkal foglalkozik.

Marcus015 2015.03.02. 06:43:56

Boross Bence: "A PKP célközönsége nem a kistelepüléseken élők." És ugyan már miért kell a PKP-nak lemondania Magyarország feléről mint potenciális szavazókról? A PKP miért csak az elit pártja kíván lenni? Senki nem gondolt még arra hogy az elit is többfelé szavaz majd? Kíváncsi vagyok a válaszra hiszen a PKP pozicionálásáról van szó és ez meghatározza hogy mekkora párt lehet belőle és mekkora politika súlya, érdekérvényesítő képessége lesz!

A beszédet elolvasva hiányérzetem van. Éppen azt nem találom benne amit HaFR korábban ígért: hogy a beszéd a társadalom nagyobbik hányadát kitevő alsóbb rétegek számára képviselendő PKP-irányról fog szólni, fő témája pedig a biztonság lesz. A biztonságól - különös tekintettel a lakosság szegényebb tömegének létbiztonságáról - kiáltóan kevés szó esett, érdemileg szinte semmi. A "biztonság" szó is alig volt benne, a beszéd inkább a szabadságról szólt,nem a létbiztonságról. (Tudom, bele lehet magyarázni hogy szabadság nélkül nincs biztonság de ilyen olcsón nem lehet megúszni azt hogy nem a biztonság lett a beszéd fő témája.) Számomra ez azt jelenti hogy erről nem volt több mondanivaló. Kár. Én még csak megvagyok ezzel a PKP állásponttal továbbra is mert pusztán érdeklődő választópolgárként és nem aktivistaként szemlélem a PKP-t és remélem tudok majd pártot választani a következő választáskor. Hogy azonban benneteket, aktivistákat illetve vezetőket nem zavar az már a ti ügyetek. A kérdést csak azért vetem fel hogy felhívjam rá a figyelmet. Nem kellene elfelejteni hogy minden szavazat ugyanannyit ér majd. Egy Toldon, Ózdon, Mátészalkán vagy Barcson élő nincstelen szavazata ugyanannyit fog érni mint akár egy budapesti elmélkedőé.

2015.03.02. 08:54:41

Az ilyen hosszú és unalmas nagy monológokon szoktak bealudni a résztvevő párttársak .

Rövidebb és ütősebb posztokat kérnék , kevesebb körítéssel ! Elvégre nem szerelmes regényt ír a poszti, vagy igen ?

eqlessootista 2015.03.02. 10:03:29

@Nagymackó: (én nem jelentkeztem a FB-on, nem is használom azt, de ott voltam)
Debrecenből mentem - valószínűleg egyedüliként.
Élmény volt, de egyáltalán nem pozitív politikailag.
Péter remek előadást tartott, jó tartalommal, jó artikulációval, karizmatikusan.
De!
Tudom, messzebb kell látni az orrunknál, ami viszont nem jellemzi általánosan az embereket. Mit láttam ott
(kívülállót játszva)? Egy túristák által is frekventált, pompás világváros, európai civilizációjú ékszerdoboz tere, amin Hyde-park szerűen valaki egy emelvényen áll, és -én tudom, igazolom- jó dolgokról beszél, s hallgatja vagy 80 ember. Közben a háttérben elit-prostik lenézően mennek, fiatal egyetemisták szintén laza nemtörődömséggel, lekezelő-kicsit-kíváncsi ferde pillantásokkal viszik tovább magukat. Kinek van itt gondja ezzel a világgal? Talán az előadónak?
Egy szó, mint száz: borzalmasan rosz választás az a tér egy ilyen beszédhez. Szabad milliomosok között beszélni a rabok által végzett gyufakészítésről vagy zokni stoppolásról...
A környezet, a körítés, a háttér disszonanciája a tartalommal.
S ezt lehet, hogy sokan tudat alatt előre érezték is, s ezért nem is mentek el.

Lexa56 2015.03.02. 12:34:44

@Diorella Queen: Kedves Diorella! Ez nem egy poszt, ez egy beszéd. Annak is lehet unalmas, de ez nem annak készült. Volt, akinek nem volt unalmas hallgatva sem. Aki meg szórakozi szeretne, úgyis inkább moziba megy :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.02. 12:51:41

@Marcus015: A beszédben világosan szó esik a biztonságról, de nem mentem részletekbe a programról. Ennek volt itt az ideje. Saját narratívát kell felépíteni, az ígéreteknek -- ha be is akarjuk őket tartani -- még nincs itt az ideje. Nincs ezért mi zavarjon a beszédben.

quendelapo 2015.03.02. 22:47:07

Jó beszéd, csak túl hosszú.

Flyer68 2015.03.04. 23:30:34

Biztatoan őszinte hangok kezdenek feltűnni végre a politikai közbeszédben. Jobboldalrol a PKP, baloldalrol az Együtt képében. És ami a legfontosabb, az elméletileg eltérő ideológiai álláspont ellenére, döbbentesen hasonló helyeken vannak a hangsulyok. Szabadság, piacgazdaság, oktatás, egészségügy, társadalmi szolidaritás, esélyegyenlőség.
Úgy tűnik végre azonos irányba mutatnak a jószándékú politikusok törekvései.
Most már csak az a kérdés, lehet-e ezen elképzelések mellé tömegbázist épiteni. Mert jelenleg mindkét említett párt csupán törpe minoritást képvisel.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.05. 22:09:18

Nem voltam ott, de most végre elolvastam, jó beszéd volt. Várom a következőt. Valószínűleg azt is olvasni fogom és nem hallgatni, mert a szombat délután a családé.

Az itt közölt beszédhez annyit, hogy a célok szépek, de az odáig vezető úttal kapcsolatban szkeptikus vagyok. Nem biztos, hogy a magyar társadalom a jelen állapotában alkalmas egy olyan rendszerre, mint amilyet a szónok megálmodott. Nyugat-Európában sem a 10. században lett polgári társadalom és demokrácia, hosszú utat kellett addig bejárni.

Nos persze tőlem megkapná az X-et a PKP, ha most vasárnap lennének a választások - meggyőződésből, de különösebb remények nélkül.

Mr. Waszabi 2015.03.06. 17:07:07

Lájkolom a PKP-t, de legalábbis az indító beszédet. Végre valami eredeti dolog, ami értékről szól, nem hazudozásról. Majd figyelemmel kísérem, mi lesz belőle. Esetleg kivételes párttagásgit is váltok, ha megmondják hol lehet:)
Annyi biztos, hogy a mai magyar parlamentben elég szerény támogatásra és sikerre számíthat, aki értékek mellett teszi le a voksát, és nem a szavazatokra hajt. Hosszú és kemény menet lesz ugyanis így érvényesülni, azaz elkurvulás, mocskos alkuk, azaz korrupció nélkül, amik a gyors siker kísértései többnyire. Utóbbit láttuk már párszor. Ha szabad hasonlítani valamihez, hát az MDF jó példa, nm pejoratíve, csak tanulságként. 2 évtized alatt szépen, lassan kiírták magukat a legújabb kori magyar történelemből, talán mert belefáradtak. De azt is gondolom, hogy az emberek azért csak emberek ebben az országban, a hétköznapok szinjén, és nem ők változtak meg az elmúlt évtizedekben, nem az ő igényeik, elképzeléseik a normális emberi létről, csupán a politikai gépezet gyúrta fel magát s nyomta el, igázta le originális identitásukat, vagy lehet hogy még azt se, csak nem tudnak egy állami pénzből PR alapokon a fejükre épített gépezet ellen véleményt formálni.
Szerintem a magyar egyszerű - nem érdekli a politika alapvetően, csak élni akar. Ez teljesen normális. Megvalósítani olyan dolgokat, amiket neki kell, ami hivatása, ami az ő lehetősége, belső indíttatása, meg családot, jólétet, kiszámítható életet. Gyermekeinek is, persze.
Dolgozni tud, ha hagyják, ezt tapasztaltam. Ott és olyan követelményeknek megfelelően, amilyen a legfejlettebb társadalmakban szokásos. Képes rá, akár szakmunkás, akár mérnök, akár vezető. Tehát nem a teljesítménnyel van a baj, hanem a célokkal és motivációkkal, és ez politikai vonalon értendő. Más baj itt nincsen, mint az ingyenélő politikusok elképzeléseivel.
Amikor az ember szájában egy miniszterelnöki, politikusi beszéd után szarrá keseredik a legfinomabb falat is, amikor hazaáruló paktumokat robotként szavaznak meg választott képviselőink, holmi párfegyelemnek inkább engedve, mint saját lelkiismeretüknek, vagy a választóik érdekeinek, akkor nem választóval, az emberrel van a baj, hanem a politikussal.

panelburzsuj 2015.03.06. 17:47:00

@Mr. Waszabi:
Van itt egy ellentmondás:

"nem tudnak egy állami pénzből PR alapokon a fejükre épített gépezet ellen véleményt formálni"

Odáig értem, hogy zuhog szegény zemberekre az indoktrináció.

De ha volt valaha "saját identitásuk", akkor miért mennek el szavazni - ráadásul legnagyobb számban épp azokra voksolva, akiket a leírásod szerint legundorítóbbaknak kellene érzékelniük?

Mr. Waszabi 2015.03.06. 18:14:34

@panelburzsuj: szerintem nincs ellentmondás - csak éretlenség. Itt megtűrték a nyilasuralmat is szó nélkül az emberek. Aztán egy darabig elhordozták a Rákosi rendszert is. Ott aztán lett egy pont, amikor elegül lett, túlment az aktuális divat tűréshatáukon és elhajtották a pcsába az alktuális hatalmat. Aztán jött Kádár rendszer, a langyos komcsi, amit elviseltek 40 évig. De aztán abból is elegük lett. A pártfunkcik felismerték, hogy nem jó, ha megint '56 lesz, így elsőként léptek - z átlag magyar puskalövés nélkül evickélt át a demokráciába. Nos, a lényeg az "ebül szerzett jüszág, ebül vész el" mondásban testeül meg. Amiért nem kell küzdeni az embernek, azt nem becsüli meg. A magyaroknak 89-ben nem kellett. Azt hitték, ez mindenre elég. Nos, Orbán megmutatta, hogy 20 év demokrácia és szabadság után változatlanul ugyanúgy meg lehet nyomorítani ezt a népet, mint 60 éve. A magyar azért utálja a zsidót, az amerikait, mert azok nem gyávák. Ma már. Miért nem azok? Mert voltak korábban alkalmak, amikor vagy megtanultak harcolni magukért, vagy megdöglenek. Nekünk most van az a kor, amikor ezt el kell dönteni, egyénileg, és tenni kell vagy kussolni. MInden nemzet életében, történelmében megtörténik ez, csak lehetnek évtizedes, évszázados különbséget az időtengelyen. Egy britnek természetes, hogy harcol a jogaiért - na ja, nem is ma kezdték, évszázadokkal járnak előttünk. Az idióta hazai elképzelések volumenét az mutatja, hogy egyáltalában Orbán elképzelhetőnek tartja, hogy csak a magyar nemezt öntudata nem fejlődik, azaz, lehet újrázni változatlan formában akármelyik korábban megvalósult állapotát. Hát, ha sikerül neki, akkor ez a nemzet tényleg egy lapát szar, nem több. Mert amelyik nem okul, okosodik saját történelméből, az csak legfeljebb ennyit ér. S etekintetben az oroszok a legrosszabbak között futnak. Nem véletlen, hogy oda haverkodik a nagyfőnök. MInden szentnek maga felé hajlik a keze, tartja a mondás. Észre kéne venni, hogy a cucalisták eladták a vezetést saját kiskirályi érdekeik mentén - ezért baszták ki Gyurcsányt maguk közül az őszödi beszéd után, ahelyett, hogy magukra vették volna annak üzenetét - és ezért süllyed egyre mélyebbre a FIDESZ-KDNP-Jobbik tengely is manapság. Hazugságból sosem lesz valóság, ez a helyzet. Hazudozni pedig csak akkor lehet, ha alapjában véve az emberek megtalálják számításukat. Orbán ott mérte el, hogy nem kellett volna a gazdaságba beavatkoznia - nagyon nagy hiba volt. Élni és élni hagyni, ez a magyar alap mentalitás. Kb 10-15 %-a a magyaroknak mindenkor szélsőjobbos volt - ma sem többen. Ugyanennyi százalékuk volt mindenkor liberális - a másik véglet. A kettő közötti többség meg normális volt mindenkor. De abban a tekintetben is, hogy megfélemlíthető is volt a hatalom által, azaz, ha fenyegette a hatalom, akkor az első, második, harmadik reakciója az összébb húzom magam, nem pofázok, hátha elkerül a baj típusú hozzállás. Mert normális ember, azért.
De változni kell, ha az igény a nyugati életszínvonal. Bizony fel kell egyenesíteni a gerincet, ha az aktuális kormány elvenni akar és küzdeni kell - nézd csak a franciákat, németeket. Nem adták el a nagy kényelemben az öntudatukat, ha a kormány baszogatja a nyugdíjakat, azonnal kimennek az utcára. Pedig sokkal nagyobb jólétben élnek mint mi. A különbség az öntudatban van - itt mára Orbán visszahozta a Rákosi rendszerben meglévő jogokat. Akárkiért kimehet a fekete autó, csak most nem az AVH intézi, hanem akármelyik állami hivatal. Az MNB bírságolhat médiát? Hol a fszban élünk? De ha nem az MNB bírságol, akkor a NAV találja meg a nem kívánatos "elemeket", vagy a TEK éppen. Orbán=RÁkosi. Itt tartunk, ez a mai magyar valóság. Azt is megmondom, hogy Orbám miért nem = Kádár. Mert a kádári MSZMP-ben azért nagyon vigyáztak a babaruhára. Ha valaki valami nép-felháborító túlkapást tett, akkor leváltották, áthelyezték máshová, mindenesetre nem a plebszet hazudták pofán, hanem az elvtársat tünetették el. Szóval olyan orbitális pofánhazudás, ráadásul ideológiai szinten, mint ami ma itt történik, nos, utoljára a Rákosi rendszerben volt itt divat.

panelburzsuj 2015.03.06. 18:26:35

@Mr. Waszabi:
Jó hosszú lett a válaszod.

De az csak kimaradt belőle, hogy

1. miért mennek el tömegesen választani?

2. miért a "potenciális elnyomókra" szavaznak?

panelburzsuj 2015.03.06. 18:30:11

@Mr. Waszabi: @panelburzsuj:
(Remélem, nem kell külön okfejtést tartanom arról, hogy a szavazólapon TITKON elhelyezett ikszek tömege nélkül azért lényegesen körülményesebb lenne a "face to face" jellegű, NYÍLT befolyásolás, irányítás, elnyomás.)

Mr. Waszabi 2015.03.06. 18:31:28

@panelburzsuj: nem maradt ki. Mert félnek az emberek. Még működnek itt a régi mechanizmusok - a párt ellen szólni hátrány. Orbán azért 3 hetes rohadt büdös zoknija ennek a népnek, mert pontosan erre játszik. És ezért jött be neki. Én neki javaslok börtönt, de legalábbis pár év közmunkát - mindenkit meggyalázott, akit ő kommunizmussal vádolt valaha is. Sokkal komcsibb diktátor ő bárkinél, aki itt regnált valaha. És becstelenebb is bármelyiknél. Szerintem Moszkvában lesz a sírja, min Rákosié - a hazai föld kiveti magából, az tuti.

Mr. Waszabi 2015.03.06. 18:38:51

@panelburzsuj: én sem az elképzeléseimről írok, hanem a valóságról. Azaz, hogy mi van, azt mondom. Az ideáim ettől függetlenül megvannak, de azokat nem keverem a magyarság egésze által létrehozott valósággal. Utóbbi, amit ők hoztak - hoztunk - létre, ebből le kell vonni a konzekvenciát, hogy miért történt így. Egy ilyen helyzetben nincs más megoldás - meg kell várni, hogy elege lesz a félős tömegnek az általa választott útból és leveri a takonypócokat a polcról. Nem zárom ki, hogy '56 lesz a vége. A választási törvényt oly módon manipulálta a fidesz, hogy akár e tizedes szavazati többség esetén is nekik hozza a többséget. Szerintem ez a nemzet meggyalázása, már csak az a törvény önmagában. A többit meg sem említem. A magyarázatul mantrázott hazugságaikat meg pláne nem említem. Felesleges.

panelburzsuj 2015.03.06. 18:40:35

@Mr. Waszabi:
Na de bakker - nem kell szólni!

Nem kézfelemeléssel, vizslató tekintetek előtt kell "preferenciát nyilvánítani" - hanem tök magányban.

Tapolcán tizensok jelölt lesz. Ha a "távolmaradástól" rettegnek is sokan (ld: Kubatosv-lista) - miből állna random húzogatnia a két egymást metszőt mindenféle szedetvedett függetlenre? Vagy kreatívabbaknak rajzolgatni az annyit emlegetett fütyiket?

Mr. Waszabi 2015.03.06. 18:49:59

@panelburzsuj: A korábbira egy valós példa. A fidesz párttitkárokat helyezett az isloák élére. Vidéken nem mernek a tanárok másképp szavazni, mert válaszási bizottságban ismerőseik ülnek. Sőt, nem csak ők, de a hozzátartozóik se mernek őszintén voksolni, mert félnek, hogy kibsszák az állásából a közalkalmazott hozzátartozóikat.
Másik példa. 4,5 évvel ezelőtt a munkahelyemen PSZÁF viszgálat folyt. Egyszercsak szóltak, hogy ők pénteken nem jönnek. Kérdeztük, miért nem? Mondták, hogy parancsba kapták, hogy szombati munkavégzést rendelt el a főnökség, cserébe megkapják szabadnapnak a pénteket. Vidéki tanárok mesélték, hogy a békamenetekre ki lettek rendelve, úgy, hogy a helyszínen jelenléti íven iktatták, ki volt ott, ki nem. Ki az a közalkalmazott, köztiszviselő, aki merne nem elmenni, nem oda szavazni? Az egzisztenciájukat féltik - akárcsak az átkosban. Nincs itt semmi új - kommunista diktatúra van. Csak elfedi az ájfon, meg a többi mókusvakítás - egyelőre. De a kivándorlás egyre komolyabb gondot okoz a kormánynak is - csak mégse tilthatják meg, az már nem fér bele a képmutatásba. De van különbség a 10-15 évvel ezelőtti és a mai között. Ma 30-40-es családok emigrálnak kompletten, mert itt nem tudnak megélni - sikerországban. Korábban meg csak a huszonévesek mentek ki, akiknek többsége később hazajött. Na, ezek lényeges különbségek.

panelburzsuj 2015.03.06. 18:53:57

@Mr. Waszabi:
"merne nem elmenni, nem oda szavazni"

Végig kell játszanom: te sem látsz kockázati különbséget a kettő között? A látványos "elmenés"/"nemelmenés" - és annak tetves két kis vonalkának az elhelyezése közt?

Mr. Waszabi 2015.03.06. 18:54:20

@Mr. Waszabi: korrekció: a pszáfosok szombati munkavégzése a békamenet volt. Ez kimaradt, azért teszem egyértelművé.

Mr. Waszabi 2015.03.06. 19:08:47

@panelburzsuj: figyi, szerintem mi nem vagyunk egy ívásúak. Én Orbán kortársa vagyok, azaz, mindent láttam, tapasztaltam a saját bőrömön, amit ő megélt. Ezzel a szemmel nézem tehát az ő dolgait régóta - az idő java részében a mérges szememmel. Gondolom, nem csodálkozol ezen.
A különbség ember és ember között, hogy a hívságokra hajlik - jelen esetben mások ábaszása árán szeretné a lemeztelenedést láthatlan ruhának bebeszélni -, vagy az egyenes gerincet tartja lényegesnek és normális emberként, a normális emberek milliói érdekét szolgálja. Amiként a miniszterelnöknek azt egy normális országban illik. Én ez utóbbira szavaztam mindenkor. És 5 éve nyilvánosan szégyellem Orbánt, mezei hazaárulónak tartom. És nem mellesleg, rá is lehet bizonyítani a Btk alapján még a minősített esetét is. Az 15 év fegyház. Csak olyan ügyészség és bíróság eljövetele szükségeltetik, amely nem az ő befolyása alatt áll. Meglesz ez is, egy diktátor rémuralma sem tartott örökké sehol a világon. Itt sem. Szóval, messze nincs itt még béke, akár akasztás is lehet belőle. Én még a békésebb, értelmesebb fazonok egyike vagyok, de nem mindenki érti, amit vele itt ma művelnek, és minél kevésbé érti, annál hamarabb húzza fel az Andrássyn egy lámpavasra azokat, akiket bűnösnek vél. Nem nekem van félni valóm ez ügyben, ha érted, mire utalok. Mindenki maga választja sorsát - de nagyon kicsi a valószínűsége, hogy elszámolás, vegzálás nélkül emigrálhat innen az Orbán kormány sleppjéből bárki is. A svájci bankszámlák akármikor befagyaszthatóak a mindenkori magyar állam kérésére, és ha nem ott vannak a pénzek, akkor is a legkevesebb, hogy soha az életben nem teheti magyar földre a lábát. Megéri hülyének, mohónak, gecinek lenni? Szerintem nem.

Mr. Waszabi 2015.03.06. 19:16:32

@panelburzsuj: én értem, amit mondasz, csak hogy az emberek többsége másképp gondolkodik. Pont úgy, ahogy Orbán véli. És e szerint manipulálja őket. Tudja, hogy működödött ez a régi rendszerben, amelyben felnőtt, és ezt alkalmazza ő is. Megfélemlíti az embereket. Ami szerintem nem dicső alap egyetlen vezető számára sem. De talán pont ezért vette körül magát csupa nem szakértő tanácsadóval, akárcsak Sztalin - nem akar szembesülni a valósággal, nem akarja igazából megoldani az ország gondjait. Nekem világos e párhuzam - már csak azért is, mert Kádár alatt azért a közgazdasági szempontok domináltak, még ha születtek is béna mellébeszélések, fals reakciók. Na, ma ezek nyomelemekben sem fordulnak elő. Tisztán politikai megbízottak irányítanak mindent - ennek egyik látványos gyöngyszeme L. Simon, aki költő létére azért szemrebbenés nélkül szakérti az energetikai politikát. Mit lehet erre mondani? Semmit. Értelmes embernek nem lehet válasza az értelmetlenség negatív végtelenjére. Nem értelmezhető az ő mozgásterében. Én így fogom fel.

Mr. Waszabi 2015.03.06. 19:30:13

@panelburzsuj: én személy szerint megtanultam nem félni, saját negatív tapasztalatim nyomán. Azaz, ettem abból a főztömből, amit ilyen motivációból létrehoztam. De az átlagember viszonylag kezdetleges, tudatilag, így gyáva, menekül a nehézségek elől. Ez az a téma, amiben egy nemzet csak ilyen szélsőséges kataklizmákon keresztül szerezhet új látásmódot. Ha tőlem a gyerekem nem a harcot, hanem a megalkuvást, a tömeg háta mögé bújást látja, akkor az lesz a követendő mintája élete váratlan helyzeteiben. Én vigyáztam erre, s szerencsére hat a modell. De szomorú, hogy csak a saját fiam számára adhattam mintát. Majd akkor lesz itt bármi fejlődés, előrelépés, amikor ezt nem én mondom egy emberként, hanem mondjuk a lakosság 60%-a. A történelem nem csak események, cselekmények összessége, de bizony időfaktora is van. Talán ez nézőpontunk közti differencia - én tudomásul veszem, hogy ez a nép még évtizedekig fog szopni saját hülyesége miatt - ők nem lesznek ennyire türelmesek, amikor rájönnek arra, hogy a gyávaság fizetsége nagyon-nagyon orális aktus a nem szeretem kategóriában. Erre nincs ráhatásom, tán csak Antall József klasszikusát tudnám idézni segítségül: tetszettek volna korábban gondolkodni...

panelburzsuj 2015.03.06. 19:39:28

@Mr. Waszabi:
Fura. Ha már ilyen érdekes kronológiát használunk: engem már bilire szoktattak, mire Ádert-Kövért meghozta a gólya...

És jártam templomba meg Ifiparkba, avattak kisdobossá-úttörővé és tovább - de sose léptem be pártba, és 1990-ig egyszer sem szavaztam.

És egyiktől se lett különösebb bajom.

Ha te azt mondod, hogy 25 év után a mondjuk a pedagóguskar zöme még mindig nem értette meg, hogy mire való a választás, és hogyan lehet azt használni - akkor nem az "elnyomó-aspiránsokkal" van legnagyobb a baj. Ha egyszer ilyen a piac, ezt eszi még a "kiművelt magyarok" többsége is - hát ezt kell nekik adni.

Vagy - téves a magyarázatod. És a választók direkt mennek, és direkt választanak maguknak "erős emberet" - hogy a többitől megvédje őket.

(Hogy ezt okosan gondolják-e - az egy másik menet... )

panelburzsuj 2015.03.06. 19:47:57

@panelburzsuj:
Ja és másik legkeményebb motiváció: hogy amikor előléptetésről, szabiról, fizetésről döntenek - akkor az "ő emberei" legyen nyeregben. Akik majd diszkréten az ő hóna alá nyúlnak - és nem az "elkötelezetlenek" hóna alá, meg pláne nem az "ellenfelek" iránt szimpátiát mutatóké alá.

Mr. Waszabi 2015.03.06. 20:14:23

@panelburzsuj: szerintem én értem az álláspontodat. Csak nem osztom. Azért nem, mert korod ellére még mindig olyasmit vársz az emberek többségétől, amire a tényekre nézve, reálisan nem képesek. Azt gondolom, hogy az a hasznos gondolat, amely előbbre viheti az aktuális jelent. Ez esetben én gondolkodom reálisabban - kor ide, kor oda. Nem sértés, csak észrevétel. Nálam racionálisabban gondolkodó ember kevés van ma ebben az országban. Gyakorlat, nem vélelem. Évek óta olvasom hozzászólásaidat, ennek mentén biztosan állíthatom, hogy normális ember lehetsz, értékes, de túl sokat vársz másoktól, jelen megnyilvánulásaid alapján. Szerintem nem kéne. A demokrácia a többség akaratának kinyilvánítása - ehhez Orbánnak is volt esze. Csak ő arra használta ezt az igazságot, hogy maga akarata felé hajlítsa a tömegeket. Nem 2010-ben , egy csapásra talált rá az érzékeny pontra- 1994-től próbálkozik szélkakas módjára úgy fordulni, hogy aktuális irányzéka minél több szavazót megnyerjen. Isten is kiveti az ilyen buzit a szájából - eredetiben langyosnak mondja a Biblia. De hát Istennek bölcsességében elfér a humora is minden korra - Orbán egy önimádó buzi, nem egyéb. Szerintem a magyar történelem legszégyenteljesebb, leggerinctelenebb alakja. Itt tartunk ma , szerintem.

panelburzsuj 2015.03.06. 20:39:26

@Mr. Waszabi:
Nagyon letörlek ha azt mondom, hogy a mostani Orbán azért népszerűbb, mint a korábbi verziók - mert a magyarok önimádó buzi szegmense eddig benne látta meg leginkább saját tükörképét? Hogy nem a tömeges félelem, hanem a kollektív önimádat emelte magasba - de csak akkor, amikorra nagy sokára és nagy nehezen eltalálta végre a legtöbb fül számára kedves regisztereket? ...

Mr. Waszabi 2015.03.06. 21:02:46

@panelburzsuj: hát, engem nem törsz le. Nem én hiszek ugyanis a tömeges hazugság győzedelmességében, ugyebár. A hazugság mindig a valós kihívások elkerülése, a "mit ne tegyünk meg a jobb életért" irányába hat ugyanis. Évezredek óta. Én ezért nem hiszek semmi olyan törekvésben, amely hazugságon alapul. Több évtizede élek e személet mentén, és még nem tudott senki meghazudtolni, és nem is basztam rá sosem. Megérem hát a 90-et a magam látásmódja mentén, azt vélem így a felén túl - hogy mások mire jutnak a sajátjuk szerint, az nem igen érdekel, hisz az az ő életük, nincs közöm hozzá. Ha esetleg bebizonyosodik, hogy az árulók, csalók, hazugok a nyerők mégis, akkor csak simán bocsánatot kérek, akár 20 év múlva is, és kullogok lehajtott fővel. De erre szerintem nem fog sor kerülni sosem. A hazugok, rablók, simlisek eddig mindig rábasztak a történelem során, én ezt látom. Erre alapozva azt állítom, hogy Orbán sem kivétel, neki is ez lesz a vége. És nem is olyan sokára. Majd csak figyelj.
Ha profán akarok lenni, 100%, hogy én hugyozok az ő sírjára, mint fordítva. Meglesz, amennyiben nem Moszkvában temetik el:)

panelburzsuj 2015.03.06. 21:47:28

"Megérem hát a 90-et a magam látásmódja mentén, azt vélem így a felén túl - hogy mások mire jutnak a sajátjuk szerint, az nem igen érdekel, hisz az az ő életük, nincs közöm hozzá."

Megtaláltad a magad kis niche-ét - az orbáni rend se akar/tud onnan kipiszkálni - mások meg nem érdekelnek. Neked semleges - más meg mit számít?

Akkor mi a hiba, ami miatt hol itt, hol ott mégiscsak energiát feccölsz abba, hogy Orbánt jól lehordjad? Az ízlésedet sérti a figura, amit domborít??

zipe moha 2015.03.06. 23:37:26

@panelburzsuj: Orbánt az Alternatíva hiány emelte fel és tartja magasan... a NÉP most jól láthatóan tanácstalan és össze van zavarodva...még egy készzoltánt is felemel
( a veszprémiek megérdemelnék, hogy holnaptól!! fizetős legyen az összes veszprémi iskola és az egészségügyi ellátás is...ez a manusz dumája ugyan is..többek között)...értem,csak hogy a fideszt leváltsák...

NINCS KIT VÁLASZTANI..az "elit" összezárt...jobbikostól lmp-stöl mszp-stől, fideszestől....na kedves NÉP , ebből, hogy bújsz ki???...

panelburzsuj 2015.03.06. 23:59:43

@zipe moha:
Nagyon halkan kérdem: az nem opció, hogy "a nép" maga kiáll, hogy "minket válasszatok?"

Macarás, fárasztó, talán kockázatos is ajánlást és szavazatot gyűjtögetni? Bizonyára az, ha ennyire nincs jelenkező a "népvezéri" szerepre - és pláne nincs az "untermanni" funkciókra. Aktivista, agitátor, adományozó ... ilyesmik.

zipe moha 2015.03.07. 00:06:58

@panelburzsuj:

...nagyon jó amit írsz, érdemes végig gondolnod a lehetséges miérteket... mik a gátak..vajon..:)

panelburzsuj 2015.03.07. 00:14:00

@zipe moha:
Roppant kézenfekvő: "hogy így jobban belegondolok, azért annyira talán mégse szar nekem, hogy másokért is vásárra vigyem a bőröm."

Nulla szolidaritás. Ilyen egyszerű.

zipe moha 2015.03.07. 08:26:35

@panelburzsuj: sajnos nemzet nincs, a hivatkozás hatalomtechnikai eszközzé silányult... a klasszikus sorsközösség mely a kádár korban jelen volt még mára elpárolgott...akik hatalmi csoportokba szerveződnek (pártok..) azért teszik, hogy megkopasszák a többieket....a többiek pedig még arra sem hajlandók szövetkezni, hogy a saját megkopasztásukat elkerüljék...egyetlen összetartó kohéziós erő a közös nyelv...ki is van facsarva szegény...a nemzet feloldásra kész állapotban van...akiknek ez volt a megbízásuk elégedettek lehetnek

zipe moha 2015.03.07. 08:49:32

figyu mutatom, hogy csinálták (példa..)

" Az alsó egyharmadot ott kell hagyni az út szélén....sajnos menthetetlenek"..Bogár László

"Hohó legközelebb engem is ott hagynak ezek, viszont ha tényleg ott hagyják őket (ŐK nem én...) akkor több jut nekem s így nagyobb az esélyem, hogy alacsony teljesítményem ellenére sem maradok ott" (alsó közép polgár, nyugdíjas..)

"Mit nem mondanak, ha ŐK (nem Én) otthagyják őket TÖBBRE elég a sarc amit lefaragnak rólam...Én többet nem fizetek nem azért szereztem, hogy ebbe a lukas zsákba rakjam. Nincs segély, közmunka van szuper éljenek vagy haljanak nekem mindegy..de Engem hagyjanak békén" (közép polgár)

"A hatalom nem arra való, hogy tétlenül és kihasználatlanul hagyjuk annak erejét. Hatalmuk biztosítéka a néhány tízezer vazallusunk...akik miund attól a pénztől függnek amit Tőlünk kapnak...mi pedig tőlük függünk. Tehát pénz kell, nem is kevés etetni a Gépet...a gazdaság olyan amilyen,a fölső tized sorsa , az ország irányíthatósága...az alsó harmadtól elvett szolidaritásból biztosítható...ha még nagyobb lesz a szükséges hűbéri lánc (márpedig muszály) akkor még nagyobb lesz az elszegényítés (több pénz kell..), a nyugdíjasokra vigyázni!"
(a 999. nagypolgár gondolatai)

Ok így is lehet..DE ekkor oda a NEMZET

zipe moha 2015.03.07. 09:06:12

..pontosabban ekkor kinevezhetnek néhány százezer Nemzetest..ők a Nemzet a továbbiakban...a többiek pedig levegő..ha valaki figyel hallhatja már hogy kiket nevesít nemzetnek...
a többiek kollektíve elkötözhetnének új hazába ha a saját érdekeiket néznék...persze feltűnne, hogy Egyiptomból leléptek a szolgák...vennének másokat Ázsiából..és lenne új Nép kettő is...1 aki elbatyuzott...1 akit hajón hoztak helyette...hány afrikai és ázsiai örülne a napi 10 dollárnak..és a " mérsékelt éghajlatnak"??...:)))

nem oldja meg a problémát helyettünk senki

zipe moha 2015.03.07. 09:07:22

HATALOM vagy NEMZET?...HATALOM
süti beállítások módosítása