1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.12.04. 21:52 HaFr

Orbán kudarca után, 2015 elé

Orbán nem élt, illetve visszaélt a lehetőséggel, amelyet a válság, a korrupt baloldali kormányzás és saját politikai ereje együtt kínált fel 2010-től: a kétharmad jelentette erőt, amellyel a száz éve sodródó országot a polgári fejlődés biztos pályájára állíthatta volna. Most fel kell készülnünk a legrosszabbra: a rezsim eróziójától várható egyre alacsonyabb hatékonyságú kormánypolitikára, csapkodásra, növekvő károkozásra és agresszióra, mert az országot olyan emberek irányítják, akik nem engedhetik meg maguknak a vereséget. Az erózió káoszba fordulhat 2015-ben, amikor a rezsim életképtelensége egyre több embernek nyitja rá a szemét arra a mérhetetlen cinizmusra, amelyet eddig elfedett a magabiztosság, az agresszió és a nacionalizmus vegyülete. Az indulatok robbanásveszélybe fordulhatnak, midőn az emberek kritikus tömege látja be, hogy nincs vesztenivalója a rendszer elleni tömeges támadással, elkezdik keresni, és meg fogják találni a tereket, amelyeket birtokba vehetnek, tovább rombolva a létező intézmények legitimitását. 2015 az lehet az Orbán-rezsim történetében, mint 1988 volt a Kádár-rendszerében: a nevesíthető rezsim utolsó éve a felszabadulást hozó 2016 előtt.

A kapuk előtt a hivatalos baloldal, amely szétesett, leszerepelt, nagyobb részt korrupt, semmilyen kormányzati víziója nincs, de mégis makacsul ragaszkodik a visszatéréshez. A kapuk előtt a mozgalmár baloldal, amelyik egyelőre csak a megzavarodott, heterogén fiatalság életének káoszából próbál politikát csinálni, de az értékrendszere töredezett és konfliktusos, az államformáláshoz nem ért, nagy formátumú vezetői egyelőre nincsenek. Az országvezetésbe olyan emberek akarnak behatolni, akiket az Orbán-rendszer nevelt agresszióra és negativitásra, tele indulatokkal, szűken mérve a toleranciát és a józan észt, ki akarva borítva Orbánnal együtt a hagyományokra, a transzcendenciára, az iPhone előtti értékekre, a jogokon túli szabadságra, az emberi élet komplexitására való érzékenységet. A jelenlegi rendszerrel nehéz lenne és egyre nehezebb lesz megalkudni: de vajon mi jön utána?

262 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr116958095

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Obama két kislánya túltolta a ribancjelmezt a hivatalos protokoll-eseményen 2014.12.05. 15:35:09

Kilógott a csunyája a két kiskorúnak a szoknyácska alól a Fehér Házban tartott Hálaadás-napi ünnepségen. Bocsánatot kérnie mégis a ribancfelvonulást csípős stílusban véleményező republikánus szóvivőnek kellett. Pedig nem is ő, hanem a két csitri pózolt...

Trackback: Ha én cica volnék, száz kormányt váltanék! 2014.12.05. 15:32:04

Ovis mondókákból plagizált se füle, se farka rigmusokkal próbál tömegeket felrázni a baloldal. Elénekled kétszer a Ha én cica volnékot, háromszor a Miért hagytukot, oszt a kormány le van váltva. Alapfokon, óvodás stílusban: Ha én cica volnék, száz vá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blacklord 2014.12.05. 13:28:56

@Blogger Géza: a 40% gyermekszegénység megvan, Gézukám? Szíriuszi fényességgel ragyogod be a magyar blogoszféra egét... Csak hát azok a fránya tények ne lennének. De kérdezek még: szerinted normális, hogy nem ténylegesen független bizottság vizsgálta ki akár Horváth A., akár az amik vádjait?

sas70 2014.12.05. 13:29:21

@Blogger Géza:
“Sokat kell tenni, hogy pénze legyen az embernek” – mondta Mészáros Lőrinc a sikerét firtató kérdésre. A milliárdos felcsúti polgármester szerint állami pénzekre rendkívül sikeresen pályázó vállalkozásainak “meg kell felelniük a piacon”, mert ha nem felelnének meg, nem lenne egyetlen forintja sem.
Ja ezért kell a stadion, hogy legyen munka! Neki!

high up! 2014.12.05. 13:34:10

A Századvég Csak egy pénzmosoda,
Blogger Gézu meg a Sázadvég félkegyelmü slapaja.

mai nap legnagyobb röheje az, amikor 12.28-kor Blogger fidóta berakott egy linket a Századvéről, ez a CÖF nyugger idióta $$$ meg 2 perc múlva ugyanazt a linket nyomta be.

Hú bazmeg, ezek egy asztalnál ülnek, egy központi Századvéges Hazuságterjesztő brossúrából dolgoznak.

Csak nehyogy kiderüljön, hogy ez a két trikolór idióta még együtt is hál egymással!

FOLYTASSUK!

Blogger Géza 2014.12.05. 13:34:45

@blacklord: Mi az, hogy "ténylegesen független bizottság"? Hol van ilyen ebben az országban? Ha valaki feljelentést tesz Magyarországon, megvan a törvényes rendje, kinek mit kell tennie. A NAV ügyében sem a NAV nyomoz, hanem az ügyészég-rendőrég. Horváthy zavaros, tényekekel nem igazán alátámasztott dolgai miatt aligha kellene sutba dobni a törvényességet.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.05. 13:34:58

@$$$=$$$:

"kiváló politikus"

Miben kiváló?

"jó ember"

Mire jó?

"sokan szeretik."

Adolfot is sokan szerették. Meg Sztálint is. Meg Fidelt. És még sorolhatnám.

high up! 2014.12.05. 13:37:13

@Blogger Géza:

8%-kal nőtt az ipar az Orbaneszku rezsimben, te drága félkegyelmü?

Ja igen, csak éppen a konkurens államoknál.
A magyar 2011 óta összesen nem volt 4%, miközben mindeki másnak ennél csak több volt, erre mondják, hogy Magyaro sebesen és biztosan lemaradt EU-tól.

Hiába, a maTROLLcsizmus, a Trollbanizmus hozza a várt eredményeit.

FOLYTASSUK!

high up! 2014.12.05. 13:39:06

@Blogger Géza:

Te nagy marha, mind a NAV-ban, mind az Ügyészségen, mind a Rendőrségen a fidesz Orbneszku hü pártkatonái ülnek. Na te barom, te akkor a fidesznél jelented fel a fideszt???

AGYAT BLOGGER GÉZÁNAK!

Blogger Géza 2014.12.05. 13:41:48

@blacklord: Amúgy ez a 40% nincs meg, itt épp egész más adatok vannak, kb az nálunk a helyzet, mint az európai átlag. Hozzátéve, hogy 2012 óta szerintem javuló lesz a helyzet (rezsicsökkentés, még több munkahely, olcsóbb tankönyvek, további családi adókedvezmények)

"Ami a gyermekszegénységet illeti, a legtöbb európai országban romlott a helyzet 2008 és 2012 között. Magyarországon is nőtt a szegénységi küszöb alatt élő gyermekek aránya, nagyjából olyan mértékben, mint Franciaországban. Abszolút szinten 2012-ben mintegy 23 százalék körül álltunk, amivel egy kicsivel az európai átlag felett jártunk."

www.portfolio.hu/gazdasag/gyermekszegenyseg_magyarorszag_borzasztoan_teljesit.205686.html

Blogger Géza 2014.12.05. 13:43:42

@high up!: 2010-2014-es öt éves időszakban kb 23%-os lesz az ipari növekedés, és szedd be gyógyszereidet, egyre rosszabbnak tűnik az állapotod... :(

blacklord 2014.12.05. 13:43:57

@ursus artos: tehát szerinted jó az országnak, hogy
0) hogy olyan alkotmányunk van, amit nem övez össz-nemzeti konszenzus (nálam ez kb. 80%-ot jelentene)?
a) amikor egy hivatalnok többezer aktás dossziéval előáll, hogy az ország egyik legfontosabb intézményében milyen visszaélések zajlanak, akkor még csak kísérletet sem tesznek rá, hogy érdemben vizsgálják az állításait, hanem inkább őt kezdik támadni?
b) hogy a magánnyugdíjakat úgy sikerült nagy nehezen és nyögvenyelve államosítani, hogy közben Orbán és Matolcsy is folyamatosan hazudozott ("és bizony, többségében rosszul jártak..." ja, Viktor, ha a 6%-ot többségnek lehet nevezni, akkor biztos úgy van az)
c) hogy úgy sikerült a devizahiteleseket megmenteni, hogy tehetősség sorrendjében adták a kedvezményeket (értsd: szépen sorban kapott mindenki, akinek egyáltalán nem is lett volna szüksége rá - mégis, aki előteremt 40-70 milliót a farzsebéből, az milyen szempontból szorul rá?
És ez csak az első pár dolog, ahol erősen ütközik a véleményünk arról, hogy mi is a "jó" az országunknak (ellenben biztosan jó a Fidesznek és klientúrájának)...

ursus artos 2014.12.05. 13:47:24

@Frady Endre: azokkal az a helyzet, hogy a rendszerváltozáskor a történelem a politikába sodorta őket és azóta benne vannak. Van ez így. Ezt el kell fogadni, ezzel együtt kell élni, vagy ki kell szavazni őket a politikából. Esetleg bizonyítani kell valamilyen bűncselekményt és akkor egyenes az út a politikából kifele. Ehhez mondjuk kellene egy vádírat is, de nem olyan, szinten megfogalmazott hogyaszondja: "a nép ellen az elmúlt húsz évben elkövetett bűnök..."
Egyébiránt meg Orbán huszonéve a politikában van. Van, volt, hogy magas pozicióban is. A világon mindenütt bizonyos poziciókkal, társadalmi szerepekkel együtt jár a gazdagodás, ezen kár felakadni. És valljuk be, azért Orbán ahhoz képpest puritán módon él. Van vagyona, igen, lehet hogy száz milliót ér a háza, meg ilyenek, de mit korábban írtam ezek még tán a művelt nyugaton is természetes dolog. (Lázár más ügy.)

fvipera 2014.12.05. 13:47:42

orbán hatalma túl van az inflexiós ponton, a parlamenti ellenzék szóra sem érdemes. orbán és sleppje az életéért (értsd. vagyona megtartásáért, a börtönbüntetés megúszásért) küzd. a sorsát sem orbán, sem mi nem kerülhetjük el. az nem megy, hogy nem akarjuk megfizetni a változás árát. az utca indulatos (én is indulatos vagyok), de szerencsére nyugatos

rasztaszív 2014.12.05. 13:54:37

@Blogger Géza: "2010-2014-es öt éves időszakban kb 23%-os lesz az ipari növekedés"

igen,amit szinte csakis az előző ciklusban kiépített infrastruktúrára települő autógyárak produkálnak.

blacklord 2014.12.05. 13:57:31

@Blogger Géza: OK, a számot tényleg nem sikerült rendesen idéznem, mea culpa. A súlyos anyagi nélkülözésben élő gyermekek számáról maradt meg, hogy közelít a 40% felé (2012ben jóval 30 százalék fölött). Ez azt jelenti, hogy minden harmadik gyerek ebbe a kategóriába tartozott 2012-ben, és az Orbán-kormány első két évében messze nálunk romlott a legtöbbet a helyzet. Ez feltehetőleg nem független attól sem, hogy az MTA Gyerekszegénység Elleni Programirodáját is bezárták 2011-ben.
Mindezt miért is? Nagyjából azért, hogy be lehessen vezetni az egykulcsost, ami már a világon számtalan helyen zsákutcának bizonyult a múltban (Szlovákia közelben, USA Bush alatt nagyvilágban). Társadalmunk
2 legjelentősebb problémájával a Fidesz nemhogy nem foglalkozott, de a legmesszenőbben rossz irányba befolyásolta a helyzetet. Mik ezek?
a) a társadalmi részvétel hiánya az ország életének alakításában mind lokális, mind országos szinten
b) a bénító mértékű korrupció

zobod 2014.12.05. 13:57:48

@blacklord: az miért jo, ha a boldogulásra képeseket, akik jövedelme utolsó fillérig bevallott, 40% szja-val büntetik? A végtörlesztés nem érintett, de racionális döntés volt, jelentősen csökkent a devizahitelek állománya. Nem a szociális szempontokat kell mérlegelni, akkor se mérlegelték mikor olyanok is kaptak kölcsönt, akiknek nem lett volna szabad adni mert anyagilag túl gyengék voltak. A manyup megint olyan dolog, hogy a megszüntetésével főleg most a legutóbbi fejleményekkel nem értek egyet, de a tőkefedezeti pillér azoknak való, aki fel tud halmozni. Évi pár százezer ft befizetésből kevés jön össze... aki viszont tud felhalmozni, az tud a privát manyupokban, tasz, stb adókedvezmény is van. Más kérdés hogy nem túl ésszerű, de a lehetőség megvan.

ursus artos 2014.12.05. 14:00:02

@blacklord:
0) Nálad kábé 80% az össznemzeti konszenzus, nálam meg kábé 40%.
Egyébként az alaptörvényt már mindenki átnézte, ha kellett ha nem elmondta a véleményét tehát elviekben a világ legfaszább Alaptörvényünk van. Az eddigi módosítások is ezért történtek, hogy bárki fingásának megfeleljen. Tehát addig lett elviekben tökéleteítve, azaz mindenki kifogása szerint kiigazítva, amig a határétéknek megfelelően tökéletes nem lett...
a) én még nem tudom, hogy mi van a zöld dossziéban. Ha az van benne, hogy Orbán bűnös, pontosabban annak a bizonyítéka: akkor irány a dutyi...
b) uncsi...
c) talán nem kellett volna devihitelt csinálni és akkor nem lenne kit megmenteni és akkor a gazdagok sem tudtak volna...
Ezzel aponttal kapcsolatban a probléma a 1998-2002-es kurzus lakáshitelezési programjának szétvetésével kezdődik. Azt nem kellett volna. Presze, pénzébe került a rendszer a költségvetésnek, de koránt sem annyiba, mint amenniy kárt okozott a devihitel és felszámolása.
Ebben az egészben én azt látom, hogy mindenkinek megpróbáltak jó megoldás keresni ez ügyben. Az egy dolog, hogy a nagyon pórult járt az irígykedik a végtörlesztőre. De ez már az emberi gyarlóság tárgykörébe tartozik... (egyúttal balos fegyver a jobboldal ellen).

Blogger Géza 2014.12.05. 14:01:58

@blacklord: Szlovákia pont ebben a "zsákutcás" egykulcsos időszakban hagyott le minket.

A gyerekek helyzete a demagógia termékeny táptalaja, de talán ne üljünk fel minden hülyeségnek.

blacklord 2014.12.05. 14:02:38

@Blogger Géza: érdekes, hogy Németországban (lásd DAC-botrány), Angliában (pl. BBC felügyelőbizottság) ilyen létezik (független bizottság mármint). Hidd el, ha nem az lenne a Fidesz fő csapásvonala, hogy minden sarki bódé ügyében Viktor dönthessen hanem hagynák az embereket dolgozni, vitatkozni és dönteni a területükön levő szakmai ügyekben, abból nem ez sülne ki. Hugo Chavez és hasonló szintű "államférfiakra" jellemző ez a társadalom irányába kifejtett 0% bizalom (valójában paranoi), ami összességében a tekintélylevű hatalomgyakorlás történelem által milliószor bizonyított természetéből adódóan sokkal rombolóbb.

Blogger Géza 2014.12.05. 14:03:57

@rasztaszív: Sőt, minden Szent Istvánnak köszönhető. (Komolyra fordítva: Ne viccelj, mind az Opel, mind az Audi bővítése már az Orbán-kormány után lett eldöntve és leszerződve.)

Blogger Géza 2014.12.05. 14:06:21

@blacklord: Nem igazán hiszek abban, hogy Magyarországon van vagy lenne ilyen. Viktor konkrétan melyik sarki bódé ügyében döntött? Miért kell ilyen hülyeségeket írogatni? Szerinted erre van ideje?

blacklord 2014.12.05. 14:07:02

@ursus artos: jó demokrácia-felfogásod van, ha szerinted az ország 40%-a az már mindenkit jelent...
Annyira megpróbáltak mindenkinek jó megoldást keresni, hogy 5 évig tartott, mire eljutottak a ténylegesen rászorulókig (akiknek problémát jelentett a törlesztés). Hogy, hogy nem, akiknek 5-6 ingatlanra is volt, azok mindegyikre élhettek az árfolyamgáttal. Most őszintén, vagy ennyire idióták, hogy ezt se voltak képes átlátni, vagy pedig szándékosan a saját társasági köreiket "segítették ki a bajból". Egyik sem éppen hízelgő olvasat...

blacklord 2014.12.05. 14:10:07

@Blogger Géza: Operaház igazgatója szerinted nem ez a kategória?

susu64 2014.12.05. 14:10:13

@2015 a fideszesek Moszkva fele menekülnek: légyszi, beszélj már a 2015-ös megszorításokról.
A stadonok fölötti óbégatást meg nyugodtan abba lehet hagyni.
Ugyanis az elmúlt 4,5 évben csak az egészségügybe (igen, egészségügy: új kórházak építése, felújítások, berendezések cseréje) 330 milliárt Ft-t tóltak be. És akkor folytathatnánk a bp-i közlekedéssel: súlyos 10 milliárdok a M4 befejezésére, 1, 3 villamos teljes felújítás, több száz autóbusz. Azután a 2008 - ban fölvett gigahitel visszafizetése. Hol élsz te, hogy mindezt nem látiod, nem tudod. Lehet ezt a mi kis világunkat reálisabban is látni. És büszkének lenni rá, nem mindig csak ócsárolni. Mint már annyiszor mondtam: ez nem menti a Fidesz hibáit, tévedéseit, bűneit.

rasztaszív 2014.12.05. 14:11:06

@Blogger Géza: autópályák nélkül a merci itt sem lenne,a többi autógyár pedig feleennyi beszállítót sem foglalkoztatna.az ipari termelés felfutásához semmi köze a fidesznek,csak megörökölték.de annyi tisztesség már nincs egy fideszesben sem,hogy mások munkáját elismerje.inkább lenyúlják ezt is.

Blogger Géza 2014.12.05. 14:14:10

@rasztaszív: Na most van egy rossz hírem: Kecskemétig már 1989-ig kiépült az autópálya. Nem kéne ennyit szívni, és talán nem romolna ennyit a memóriád. :)

ursus artos 2014.12.05. 14:14:53

@blacklord: te írtál egy számot és én is írtam egyet. Szerinted 80%, de ez csak ate véleményed. Ráadásul azt is kábé írtad, tehát lehetne az 70 és akár kilencven is. És is kábé 40-et írtm...
" hogy 5 évig tartott, mire eljutottak a ténylegesen rászorulókig"
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján muszáj volt ezt az utat végig járni, nem lehetett egyből a lecsóba csapni, mert különben jött volna a külföldi megmondás...

rasztaszív 2014.12.05. 14:17:24

@Blogger Géza: aha.és a határtól el lehetett jutni addig autópályán?
bele is pusztulnál,ha belátnád,hogy az autópályák építése volt az egyetlen értelmes nagyberuházásunk a rendszerváltás óta.

blacklord 2014.12.05. 14:18:05

@Blogger Géza: ...csak közben EU-tagok lettek és a Meciar-féle "erős" bázisról építkeztek, meg mindemellett még erősen visszavettek az állami kiadásokból is (kisebb, nem nagyobb állam, tudod, amit annyit mond Viktor, és valahogy mégis mindig az ellenkezője lesz belőle...).

"A gyerekek helyzete a demagógia termékeny táptalaja, de talán ne üljünk fel minden hülyeségnek." Nyilván ha a mélyszegénységben levő gyerekek száma 20-ról 30%-ra nő, akkor ezzel foglalkozni merő demagógia, és véletlenül sem az ország sorsáért való jogos aggodalom. Tiszta sor, kösz!

susu64 2014.12.05. 14:19:37

@blacklord: Nagyon szar a korrupció. Ámde figyelmedbe ajánlanám a Transparency International idei jelentését, bizony cshország, Szlovákia, Horvátország, Románia, Olaszország, Görögország helyzete még korruptabb. Ez persze nem vígasz, de légyszi, te is kérj legközelebb a fodrásznál számlát.
Máshol meg a korrupciót lobbizásnak becézik, s rögtön jobb a helyzet.
www.transparency.hu/A_korrupcio_2014-es_vilagterkepe?bind_info=index&bind_id=0

Blogger Géza 2014.12.05. 14:25:06

@rasztaszív: :D Te, mennyit kell szívni ehhez a hülyeséghez? Igen, beültél Stuttgartban, és végig autópályán lemehettél Kecskemétre.

Blogger Géza 2014.12.05. 14:27:30

@blacklord: Csak épp nem volt ilyen növekedés. És igen, biztos vagyok benne, hogy aki ezzel jön, az politikai haszonszerzésre akarja használni, és nem az ország sorsáért aggódik. Főleg akkor nem, amikor ugyanabban a bekezdésben a kisebb állam mellett agitál. :)

sanyix 2014.12.05. 14:34:41

@susu64: és nem meglepően azért csak eszközvásárlásba és építkezésbe toltak bele, mert onnan lehet sokat lopni, a fizetésekből meg nem :) Így fordulhat elő az hogy a beletolt pénz ellenére az egészségügy színvonala zuhan.

Szóval igen sokmindenbe tolnak pénzt (aminek egy jelentős része visszaáramlik a párthoz és haverjaikhoz), csak alig van látszata, ellenben a gazdaság rombolásának, és a rekordmagas adóknak már van látszata, a növekvő szegénység, és az elégedetlenség...

susu64 2014.12.05. 14:35:56

@blacklord: a gyerekek helyzetável valóban demagóg módon játszanak, ide-oda tologatva a senki által pontosan nem ismert százalékokat. S miközben valóban gáz, hogy akárcsak 1 gyerek is éhezik, az iskolákban kidobálják az ingyentejet, zsömlét, almát. Nem a pedagógusok, hanem az "éhező" gyerekek. Akik aztán bevásárolnak a büfében. Valószínűleg ez sokkal összetettebb társadalmi probléma, nagyon nem jó, hogy ebből aktuálpolitikát csinálnak.

hosaka 2014.12.05. 14:38:30

@Blogger Géza: ha az életem folyamatos hazudozás lenne, én is hullafáradt lennék. Ettől függetlenül egy pitiáner és kicsinyes alak, akitől minden szarság kitelik. Még az is, hogy pitiáner, kicsinyes ügyekkel bassza az idejét.

Fogyatékos törpe, aki folyamatosan kompenzál. Mintha a személye mindennél fontosabb lenne. Gyakorlatilag el is érte. A kedvéért megtanulok célbaköpni, hátha a közelembe kerül. Szerinted miért vetik meg egyre többen? Mert ő a gerincoszlop?

susu64 2014.12.05. 14:41:36

@sanyix: már megbocsáss, de ez szamárság. Az Eü, a pedagógusok, stb. rekordnagyságú fizetésemelést kaptak, a gyerekesek soha nem látott adó- és járulékkedvezményeket, az SZJA 16%. Naná, hogy egy országban, ahol nemzeti virtus az adócsalás csak a forgalmi jellegű adókból lehet müködtetni az államot. A kiskereskedelmi forgalom hosszú hónapok óta növekszik, stb. Mindezzel nem azt mondom, hogy jólét van, messze nincs, de teljesen európai jelenség, hogy a társadalmak sokkal erőteljesebben szakadnak, mint korábban. Ugyanezt mondják a németek, osztrákok, angolok.

Cormorant 2014.12.05. 14:42:38

@Szvidrigajlov:
Szép gondolatmenet, talán még el is lehetne hinni.
... ha nem egy olyantól olvasnám, aki "ov"-ra végződő nevet választott magának! Tipikus orosz név végződés.
Igy viszont pont az ellenkező összeesküvés elméletet erősíted, az oroszokét!
Persze az is lehet, hogy Jézus leszármazottja köztünk jár - már a hangok és a film is megmondta.

hosaka 2014.12.05. 14:43:18

@susu64: jobb is ha a fidesz szekta nem foglalkozik összetett problémák megoldásával. Még az egyszerűbbeknél is súlyos nehézségekkel köszködnek. Valahogy nem uari a helyzetnek, csak a hangerőt csavargatják egyre feljebb, már a szomszéd is elkezdett dörömbölni. Lesz itt mindenféle probléma még a meglévők mellé.

Blogger Géza 2014.12.05. 14:47:02

@hosaka: ""A Századvég kutatása szerint Orbán Viktor kormányfői megítélése is kedvezőbb ma: míg 2010 decemberében a megkérdezettek 39 százaléka volt pozitív véleményen a miniszterelnökről, most a válaszadók 46 százaléka."

www.origo.hu/itthon/20141205-jelentos-fidesz-vezetest-mert-a-szazadveg.html

Blogger Géza 2014.12.05. 14:47:54

@rasztaszív: Na mi van, már a térképet sem ismered? :D

Blogger Géza 2014.12.05. 14:58:10

@rasztaszív: De, olvasom a hülyeségeidet, és igen jól szórakozom rajta. :)

rasztaszív 2014.12.05. 15:01:16

@Blogger Géza: max ennyit tehetsz,ha már cáfolni nem tudod:)

Blogger Géza 2014.12.05. 15:02:17

@rasztaszív: Már cáfoltam, de annyira buta vagy, hogy nem érted. :)

jet set 2014.12.05. 15:08:45

@2015 a fideszesek Moszkva fele menekülnek: Na az baszna be, ha a NÉP kormányozna. Jöhetne az ingyen sör és a milliós nyugdíj mindenkinek 20 éves korától.

rasztaszív 2014.12.05. 15:15:41

@Blogger Géza: az állítás az volt,hogy az általad hivatkozott ipari növekedéshez szinte semmi köze a fidesznek,az a megépült autópályáknak köszönhető.
ezt mivel is cáfoltad?azzal,hogy 89-ben autópályán lehetett eljutni Kecskemétről Stuttgartba?ez tényszerűen nem igaz,hiszen az m1-es 96-ban érte el a határt.
a merci pedig akkor települt be,amikor már sugarasan kiépült a hálózat,és nem csak Stuttgartba lehetett eljutni autópályán.mit gondolsz,előtte miért a határra települtek a gyárak,okoska?

jet set 2014.12.05. 15:22:16

@blacklord: Sorold fel az alkotmány szerinted nem megfelelő paragrafusait.
És az a 80%, akinek a konszenzusa hiányzik belőle legalább 1 paragrafust.
Nem megy?

rasztaszív 2014.12.05. 15:28:14

@jet set: ott van mindjárt a bevezető,amit a maga kis középkori ideológiai töltetével együtt nyomtak le a torkunkon.

jet set 2014.12.05. 15:32:19

@blacklord: Megtaláltad a közös pontokat. De ezekkel nem csak a fidesz nem foglalkozott, hanem az elmúlt 25 évben egyik párt sem. És ez a baj. Acsarkodhatunk itt értelmetlenül egymásra és mehet az anyázás teljesen feleslegesen. Itt most nem a fidesz és a nemfidesz a fő probléma, hanem az egész korrupt bagázs, az összes pártot beleértve.

jet set 2014.12.05. 15:33:34

@rasztaszív: OK, és milyen hatása van az életedre?

jet set 2014.12.05. 15:45:02

@rasztaszív: OK, de azon kívül?
Irtsuk ki a pókokat is, mert az is undort kelt.
Én igyekszem az ilyesmiket ignorálni. Nem kell az életben még több stressz, és ilyeneken felhúzni magam. De ki mit szeretne. :-)
Számomra problémásabb, hogy nincsenek új munkahelyek, szétrohad az ország. És ezek sajnos mindegyik kormány alatt így voltak.

rasztaszív 2014.12.05. 15:54:58

@jet set: azon kívül hivatkozási alapul szolgál a vatikáni kollaborációhoz,az oktatási és szociális intézmények átjátszásához.

Blogger Géza 2014.12.05. 16:04:00

@rasztaszív: Nem, te ostoba, látod már azt sem tudod, miket írogatsz, azt írtad, az ELŐZŐ ciklusban (azaz 2006-2010) épültek az autópályák, amelyek a 2010-2014-es ciklus növekedését megalapozták, miközben a kérdéses autópálya (M1-M5) már az első Orbán-kormány idején is rég kész volt

2014.12.05. 16:48:31

Orbán Viktor már megint azonosította magát Magyarországgal, pedig tudhatná, hogy Magyarország én vagyok, nem pedig ő. Márpedig én tudom, hogy McCain úr nem engem támadott meg, hanem személy szerint Orbán Viktort. Valaki szóljon már neki, mert teljesen szénné égeti magát...
Különben minden diktátor rögtön a nacionalista kártyát húzza elő, ha a tökét szorongatják, erre mindig ugrik egy csomó hülye. Ezt tette például Galtieri tábornok is, aki háborút kezdett a britek ellen és azt hitte, hogy nyerhet. Nem nyert, ráadásul sok sorköteles argentin katona életébe került a kaland. Az akkori túlélők úgy emlegetik a diktátort, hogy "hijo de puta"...
Most akkor mi lesz a következő lépés: a Legfelsőbb Vezér kiküld 10 Gripent, hogy bombázza a legközelebbi amerikai anyahajót, kettő meg itthon marad kivédeni az ellencsapást?
:)

rasztaszív 2014.12.05. 17:05:03

@Blogger Géza: a kérdéses autópálya az egész hálózat,ami egyrészt lehetővé teszi,hogy ne csak Stuttgartba tudják visszavinni,amit itt összeraktak(ugyanis nem csak a német piacra gyártanak...),másrészt helyzetbe hozza a magyar beszállítókat.a dirib-darab autópálya szakaszok pedig éppen azzal a 2002-2010 között épült kb 700 kilométerrel váltak a határokig érő valódi hálózattá,és pontosan ez az,ami a mostani ipari növekedést megalapozta.konkrétan ezért nem a határ mellé települt a merci,és most ez teremt lehetőségeket a magyar beszállítóiknak.

nem is az a kérdés,hogy szocik ezt miért csinálták meg,hanem hogy a fütyi orbánék az első dúlásuk idején miért szabotálták el!

Dr Gregory House 2014.12.05. 17:48:26

Valami nincs rendben a Századvég kutatásával
A Századvég legfrissebb kutatásának címe markáns: A Fidesz erős, az ellenzék gyenge - ahogy 2010-ben.
Eszembe sincs megkérdőjelezni a Századvég adatait, mert biztos valósak (és ezt mindenféle irónia nélkül írom), de azért az árulkodó, hogy nem a szokásos bázisokra (összes választó, biztos szavazó pártválasztó) vonatkozó adatokat közölték.
Ehelyett - ahogy arra egy politológus ismerősöm felhívta a figyelmet - egy, a többi kutatással összehasonlíthatatlan kategóriát, az aktív választókat hoztak be. "Mit értenek pontosan aktív választók alatt, akik körében egyébként az adataik szerint egy hónap alatt brutálisan nőtt azok aránya, akiknek nem ismert a pártpreferenciája? Ha 2010-hez hasonlítják a mostani változásokat, akkor azt milyen bázison teszik és miért nem támasztják alá adatokkal az ezzel kapcsolatos állításokat?" - kérdezte az ismerősöm. Szerinte ez így nem kutatási jelentés, csak egy fecni.
A kérdést egyébként Török Gábor is feltette az FB-oldalán: "Vajon hová tűntek a teljes népességre vonatkozó - és összehasonlítható - adatok a Századvég felmérésből?"
Sőt, Török tovább megy, szerint valami nincs rendben a Századvég elemzésével, ami azt állítja, hogy a helyzet ugyanolyan, mint 2010-ben. Török erre reagálva ezt írja: "A nyilvánosságra hozott adatok szerint a teljes népességben 2010 novemberében a Századvégnél a Fidesz 45 százalékon állt. Az aktív szavazók között feltehetően akkor ennél nem állhatott rosszabbul, sőt. A mostani felmérés szerint az aktív szavazók között 37 százalékon van a Fidesz. A teljes népességben ennél nagy valószínűséggel rosszabb lehet az adat - csak sajnos ezt most nem hozták valamiért nyilvánosságra. Azaz a jelenlegi helyzet a Fidesz szempontjából biztosan nem lehet szinte teljesen ugyanaz, mint ami 2010 végén volt."

frob 2014.12.05. 17:56:00

Mindig jót röhögök az ilyen jóslatokon.

Hányan voltatok ma ballibsik a tüntetésen, négyszázan? Pedid Soros önti belétek a pénzt.

dadddd 2014.12.05. 18:14:36

@Pan Modry: "Addig az amcsik fognak eleget szivarogtatni a fideszrol"

Már írják papírokat. Csak nehogy az ítéletet küldjék el előbb.

2014.12.05. 18:48:08

@frob: "Pedid Soros önti belétek a pénzt."

Hülye. Csak nem gondolod, hogy ingyen járok tüntetni? Az Orbánod is kapott tőle, ameddig libsi volt, aztán amikor már büdös lett neki a Soros pénze, kitalálta, hogy kiforgatja a pufajkáját és jobboldali lesz belőle. Pénzt meg már megtanultak rendesen talicskázni a mienkből.

Satyala 2014.12.05. 18:57:31

@Szvidrigajlov: Mit nem mondasz! Ukrajna megtámadta Oroszországot?

midnight coder 2014.12.05. 19:15:08

A post azért hülyeség, mert 88-ban az MSZP már aktívan szervezte a gengszterváltást és a saját hatalmának átmentését. Nagyban ment a spontán privatizáció és az elvtársak tűkön ülve várták, hogy mikor kezdődhet végre a szabad rablás. Ami aztán a hülye Antallék alatt meg is történt, és a jóelvtársak sikeresen mentették át a hatalmat, vették meg az értékeket szarért-húgyért (MRP, kárpótlási jegy), a lopott pénz egy részét sajtóra, illetve a kortárs celebek felvásárlására fordítva a következő ciklusban diadalmenetben tértek vissza a kormányzásba.

Red shield representatíve 2014.12.05. 20:09:45

@Blogger Géza: Ja, mert a Századvég annyira, de annyira hiteles!

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.12.05. 20:12:42

@midnight coder: Hú! Képzeld el, ma egy vérszomjas csivava rám mordult, a kerítés másik oldaláról. Még szerencse hogy pórázon volt és szájkosár is volt rajta! A pszichiáterem adott egy csomó nyugtatót így mertem csak végül hazamenni taxival. Külön jattot kellett adnom a taxisnak, hátha a sarkon felbukkan egy vérszomjas palotapincsi!
Mit szólsz mik vannak! Te tudom megértesz!

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.12.05. 20:15:05

@susu64: "Az Eü, a pedagógusok, stb. rekordnagyságú fizetésemelést kaptak,"
Ja. Az egyik ismerősöm 3 diplomás gyógypedagógus. Akkora fizetés emelést kaptak, az adókedvezmények eltörlése mellett, hogy mínusz 10 ezerrel nőtt a fizetése.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.12.05. 20:18:58

@almodhi: Tévedés! @$$$=$$$: csak simán beleokád a blogokba, nem kommunikál. Ezt már többször be is vallotta, amikor éppen be volt szívva.

Tamás Paitz 2014.12.05. 21:01:45

@Blogger Géza: Én kíváncsi lennék egy saját közvélemény kutatásra kb. 1000 emberrel 20%-a budapesti a többi vidéki. Véletlen szerű számot hívnék és csak három kérdést tennék fel: 1. elégedett ön a kormány munkájával, 2. elégedett ön a miniszterelnök teljesítményével, 3. ön jobban él mint 8 évvel ezelőtt. Ez kb. 10000-ft ha telefonálok és 10-12 nap. Kíváncsi lennék az eredményre.

Tamás Paitz 2014.12.05. 21:05:20

@Blogger Géza: Csak azért mert 10000 ember nem megy ki 8 mérkőzésre.

Gerilgfx 2014.12.05. 21:15:25

@csivava ellen dobócsillag nuncsaku: A gyógypedagógusoknak miért kell közalkalmazottnak lennie? srsly.

Tudományos libsizmus 2014.12.05. 21:16:04

@Tamás Paitz:
Ennél sokkal jobb közvélemény kutatás is van. Választásnak hívják. Tudod, azt nyerte meg idén háromszor a Fidesz.

De ne aggódj, februárban megfosztjátok a Fideszt a kétharmadtól. Igazi választáson.

Blogger Géza 2014.12.05. 22:54:08

@Tamás Paitz: Hajrá. De megsúgom: Magyarországon az emberek kb soha nem elégedettek a kormány teljesítményével. És a legritkábban ismernék be, hogy jobban élnek. :) Panaszkodni sokkal trendibb és egyszerűbb.

Ettől függetlenül a Fidesz az utóbbi 8 ében zsinórban megnyert 7 választást és 1 népszavazást. Ezek a tények.

Blogger Géza 2014.12.05. 22:59:01

@Tamás Paitz: Akkor ne építsünk más sportpályát se, mert oda még annyian se mennek ki. És bontsuk le az összes színházat is, mert egy színházi előadásra még annyian se mennek el, mint egy meccsre. Ne rendezzünk koncertet se stadionokban, minek. Mindenki üljön otthon és bámulja a tévét, és kész.

Jolka40 2014.12.05. 23:17:23

@Blogger Géza:

"Eladósodás:

2010 közepe: 85%
2015 végére várható: 75%"

Tényleg? És ezt mire alapozod?

Blogger Géza 2014.12.05. 23:31:31

@Jolka40: Szakértői előrejelzésekre, amelyek a jövő évi költségvetésen és gazdasági folyamatokon alapulnak.

Szúrófény 2014.12.06. 05:26:50

@Dr Gregory House: Nem kell nyugdíjasnak lenni! Ahhoz, hogy önző, önérdekű barom legyen a pali! Neki legyen jó, az ország bele pusztul is, nem számít! Lásd Kádár siránkozók!

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.12.06. 05:45:11

@Gerilgfx: Ja! igazad van! A szellemileg sérült, állami gondozott gyerekek oldják meg a zsebpénzükből a sajátos nevelési szükségleteiket.
Mondd! Te ennyire hülyének születtél, vagy szedsz valamit gondolkodás ellen?

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.12.06. 05:47:39

@Blogger Géza:

"De megsúgom: Magyarországon az emberek kb soha nem elégedettek a kormány teljesítményével. És a legritkábban ismernék be, hogy jobban élnek. :) Panaszkodni sokkal trendibb és egyszerűbb."

- Ja! voltak ilyen jelszavak is. Rosszabbul élünk mint négy éve. Emléxel?

'Ettől függetlenül a Fidesz az utóbbi 8 ében zsinórban megnyert 7 választást és 1 népszavazást. Ezek a tények. "

index.hu/tudomany/tortenelem/2014/11/16/1958_valasztas/

"
Elvtársak, nekünk igazunk volt tegnap is, igazunk van ma is és igazunk lesz holnap is!

Az biztos, hogy erre az évfordulóra a kihalófélben lévő munkásőrökön és Munkáspárt-szimpatizánsokon kívül senki nem fog szívesen emlékezni: idén november 16-án van az 1956-os forradalom utáni első kommunista választás 56. évfordulója.

Az 1953-as, a Magyar Függetlenségi Front laza 98,2 százalékos győzelmét hozó kirakatprocedúrát követően elvileg 1957 nyarán kellett volna újra az urnák elé terelni a népet, azonban az '56-os forradalom utórezgései ekkora még egyáltalán nem ültek el, ezért az MSZMP inkább két évvel meghossszabbította a képviselők mandátumát, hátha addigra sikerül elvégezni a piszkos munkát, és legalább a felszínen konszolidálni a nehezen összetákolt új kommunista vezetést."

Gerilgfx 2014.12.06. 15:39:27

@csivava ellen dobócsillag nuncsaku: igen, és látod, nem is segített a gyógypedagógus :3

kekex 2014.12.10. 19:02:03

@Blogger Géza:
Nettó hazug vagy! Az államadósság 2010 végén 80,2 %, és ebben már benne van a két bohóc görögös tréfálkozásával bedöntött forintárfolyam hatása is!
És ne gyere itt a 2015 "tervezettel" mert én is betervezem minden héten a lottó ötöst - oszt mégsem jön be!
tenytar.blog.hu/2011/06/22/allamadosag_szammisztika_avagy_hogyan_novelte_az_orban_kormany_az_allamadossagot

kekex 2014.12.10. 19:11:39

@Blogger Géza:
Ez már bruttó hazugság (áfával)
index.hu/gazdasag/2014/12/10/megis_osszejott_matolcsy_7_szazalekos_novekedese/
"Tuzson Bence, a Fidesz-frakció szóvivője kedden a parlamentben napirend előtti felszólalásában kifejtette:...
„ebben a három évben a következő évvel együtt már 7,5 százalék lesz a gazdasági növekedés, amit együttesen láthatunk”.

Lassan írom, hogy még Te is felfogd: 3 év alatt összesen 7,5 %. Átlag 2,5. Ha bejön a jövő évi terv. Mert egyébként nyasgem. Az idei 3,2 % pedig elmarad még az uniós 3,7 %-os átlagtól. Azaz folyamatos a leszakadásunk.

A szegénységről pedig:
fedor.blog.hu/2014/12/10/igy_hazudik_orban_mindannyiunk_szemebe

Blogger Géza 2014.12.10. 19:54:33

@kekex: Te analfabéta, én 2010 közepéről írtam, (Ez a kormányváltáshoz legközelebbi adat.)

Blogger Géza 2014.12.10. 20:00:44

@kekex: Lényegében ugyanaz jött ki, Orbán továbbra is az egyik legnépszerűbb politikus (Vona beérte mondjuk), és a Fidesz továbbra is magabiztosan vezet: Századvégnél 37%-on áll, Mediánnál annál jobban (!) 38%-on. Két választás közt mindig lecsökken a részvételi hajlandóság, és ilyenkor a sok lúzer kétségbe esetten ezen rugózik (a Fidesz "elvesztett" X ezer szavazót), aminek nem sok értelme van. 2010 után is ugyanez volt, nem a választás után kell népszerűnek lenni (amikor le kell nyeletni a keserű pirulákat), hanem a következő választáskor.

Blogger Géza 2014.12.10. 20:02:27

@kekex: Miféle 3,7%-os uniós átlag? Honnan szedsz ilyen hülyeségeket? A magyar gazdasági növekedés az egyik legnagyobb az unióban, messze az átlag felett.

2014.12.10. 20:19:48

@Blogger Géza: ...csak kérdezem; a miben való részvételi hajlandóság csökken két választás közt? Csakhogy tudjam, konkrétan min is rugózik "a sok lúzer"? No és konkrétan kik a lúzerek? Vagy csak hadoválsz?

Blogger Géza 2014.12.10. 20:28:18

@megamind: Tudod, mit kérdeznek a közvéleménykutatók pontosan? Vagy csak hadoválsz?

2014.12.10. 20:41:26

@Blogger Géza: Vagyis azt mondod, hogy a közvélemény-kutatásokban való részvétel csökken két választás közt. Indoklásod szerint azért, mert az embereknek "keserű pirulákat kell lenyelni" választás után. A következő választás kampányidőszakára már megjön "lúzerek" kedve, azaz egy időre felhagynak - a fanatikusokat leszámítva - a rugózással, vagyis hajlandóak lesznek részt venni...! Akkor is azért jön meg a kedvük mert? Hm...

Blogger Géza 2014.12.11. 18:04:48

@megamind: Mert egy ügyes kormány így adagolja a dolgokat. Bővebben kifejtve itt:

"Egy képviselő szerint Orbán Viktor szűkebb körben is beszélt arról, hogy senki ne számítson arra, hogy a 2014-ben látott nagy előnyt négy évig fent lehet tartani, a Fidesz vezetése szerint az a lényeg, hogy 2017 végén, majd a választások évében hogy állnak."

"szinte törvényszerű, hogy egy kormány népszerűsége nagyot csökken abban az évben, amelyben nyer"

index.hu/belfold/2014/12/11/pedig_a_fidesz_csak_most_jon_az_igazan_nepszerutlen_dolgokkal/

2014.12.11. 20:09:16

@Blogger Géza: De Te azt - a m.rh.ságot - írtad, hogy a közvélemény-kutatásokban való "részvételi hajlandóság csökken"!

Egyébként pedig nem ügyes, hanem igazi lúzer az a kormány, amelyik "úgy adagolja"... De mi mást is lehetne várni a "vér és föld" pogány szellemiségében gyökeredzőktől!!

Blogger Géza 2014.12.11. 20:43:29

@megamind: Ez nem marhaság, hanem tény. Ellenben mi a frász az a "vér és föld" pogány szellemisége??? :)

2014.12.11. 22:56:52

látom bloggermajom még nyomatja a hülye propagandaszövegét

2014.12.11. 22:57:27

gézukára gondoltam természetesen

2014.12.12. 09:32:52

@Blogger Géza: Azt állítod, hogy a drasztikus népszerűségcsökkenés a közvélemény-kutatásokban való részvételi hajlandóság csökkenésének eredménye. Legalábbis először ezt állítottad. Ezzel az állításoddal bajba kerültél, majd idézethez nyúltál - ami szerint nem az említett kutatásban való "részvételi hajlandóság csökkenése" az oka annak, hogy soha nem látott mértékben zuhant a kormánypártok népszerűsége. Ez a zuhanás oly' drasztikus, hogy még az az általánosság sem magyarázza, amit citáltál, hogy választás után csökken a "győztes" népszerűsége. A keserű pirulák miatt! Valójában azért, mert a Kormány annyira lúzer (gyenge), hogy még csak fel sem meri vállalni azt, amire készül... Ugye van az a hírös mondása valakinek; "Választási kampányban nem a valóság számít".

A valóság az, hogy az emberek "lenyelnék a keserű pirulákat", nem okozna arcvesztést, ha kampány idején legalább annyiba nézte volna őket a mai kormánypárt, hogy felkészítse őket rá. Nem tették meg és ennek ellenére még például neked van képed olyat leírni, hogy "lúzerek rugóznak", meg az állampolgároktól "felelős, megértő és áldozatvállaló hozzáállás" az elvárt...

Egy közvéleménykutatás valami olyasmi, hogy megkérdeznek x embert. Hogy itt a mennyiséget x-el jelöltem, ne tévesszen meg, pontosan meg van határozva, hogy mennyi embert kell sikeresen meginterjúvolni ahhoz, hogy egyáltalán elkészüljön, hogy legyen valami eredménye a kutatásnak. Lehet, hogy sokan azt mondják a vonal másik végén, hogy nincs idő válaszolni, de akkor jön a következő alany...

Nos, ahogyan előadod magad, nem csodálom, hogy még azt is megkérdezed; "mi a frász az a vér és föld pogány szellemisége". Nem hiszem, hogy költői kérdés ez tőled, simán úgy gondolom, hogy fogalmad sincs arról, hogy vajon mit is lehet az...

Blogger Géza 2014.12.12. 09:46:26

@megamind: Én semmiféle bajba nem kerültem, ha ilyen buta vagy, hogy nem érted, hogy a választási hajlandóság csökkenése törvényszerűen csökkenti az egy pártra leadott szavazatok számát, az a te bajod.

2014.12.12. 09:58:51

@Blogger Géza: Már meg választási hajlandóságról beszélsz... meg a leadott szavazatokról -- talán választás volt?

2014.12.12. 10:14:22

@Blogger Géza: Azt meséld már el inkább, hogy vajon a mai kormánypárt miért nem volt képes arra, hogy a kampányban elmondja tisztán és érthetően, hogy egészen konkrétan mit tervez!

Azért nem beszéltek róla, mert annyira tisztelik a magyarokat!?

Azért nem beszéltek róla, mert felelős, megértő és áldozatvállaló hozzáállást várnának?

2014.12.12. 10:45:59

@Blogger Géza: Jól van, hát látom, a közvéleménykutatásokról áttértél a választásra. OK. Nézzük!

Azt írod; "a választási hajlandóság csökkenése törvényszerűen csökkenti az egy pártra leadott szavaztok számát" -- inkább az összes pártra leadott szavaztok lehetséges számát csökkenti. Olyan is előfordulhat ám, hogy bár a választási hajlandóság csökken, ám egy párt mégis több szavazatot kap, mint mondjuk egy olyan korábbi választáson, amelyen többen vettek részt.

2014.12.12. 15:34:31

@Blogger Géza:...talán eligazításon vagy, hogy még mindig nem reagáltál? Vagy esetleg beláttad, hogy a választásokon való részvételi hajlandóság csökkenése - ami igaziból csak választások alkalmával mérhető fel -, állításod ellenére, mégsem ad magyarázatot a minapi szondázások eredményeire, melyek szerint "egy hónap alatt" annyit romlott Orbán és a kormánypárt népszerűsége... amennyit még "Gyurcsányé sem romlott az öszödi évben".

PS.: Valójában, a dolgot illetően nem rendelkezel hiteles magyarázattal. Más témákban, melyekben szeretnél otthon lenni, szintén nem tudsz érdemi megnyilvánulásokba bocsátkozni... Ebből is látszik, hogy csupán propagandista, egy eszköz; báb vagy csupán...
süti beállítások módosítása