1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.07.14. 17:03 HaFr

Fickándoznak a cigányügyben

Lökj oda a balos értelmiségnek egy emancipációs vitát, rögtön szétszedik anélkül, hogy valaha is meg tudnák oldani. Most itt van a cigányok pasztorizációja, előtte a melegügy, az emlékműügy, a holokausztügy, a jóistentudja, milyen -- túlnyomórészt -- identitásügy, de ahogy TGM-et olvasom, bármikor beeshet egy meglepetés is, hiszen aszongya "a kelet-európai antifasizmus és antirasszizmus próbaköve nem a zsidógyűlölet (ezt a többség egyelőre elutasítja), hanem a cigánykérdés, másodsorban pedig a heteroszexizmus", kár, mert tegnapelőtt még a zsidóügy tűnt az identitáspolitikai csúcsának, tegnap meg a melegek büszkesége.Tehát itt ez az egész végeláthatatlan kocsmaharc a szavak és az ideológiák szintjén, amely még aszerint is komplikálódik, hogy éppen ki mit tart próbakőügynek, ami tegnap az volt, az ma nem az, állandó harc folyik az Ügyért is, most már mindjárt meg kell halni a szomorú röhögéstől.

Cigányügy? Kit érdekel ez a Pásztor! Egy Pásztorról folyik a diskurzus? Miért nem mondja már ki valaki ehelyett, hogy ebben az országban leírtuk a cigányokat, ebben az országban a cigányokat a belátható száz évben nem fogja integrálni senki, ennek az országnak nincsen gazdasági, erkölcsi és szellemi ereje ahhoz, hogy bármi európai megoldást találjon a cigányság bonyolult helyzetére, és amin most valójában mindenki gondolkodik a rendőrkapitányoktól az uborkaföld-tulajdonosokon át a kormányzati talpnyalókig, hogy hogyan lehetne őket finoman, de hathatósan szegregálni. Juj, mondja majd a körúti értelmiség, juj. "Nem kéne erre egy másik szót találni?"

Teccettek volna demokráciát csinálni.

253 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr376507945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ráérek 2014.07.15. 13:28:43

@_most_: Járj egy kicsit többet BAZ megyében, vagy akár a nyócker környékén... Akkor majd találkozol velük gyakrabban, és élvezheted az "áldást".

:-DDD

bölcsbagoly 2014.07.15. 13:30:37

@Conchobar: nem adtál választ! mert oda kizárólag a szigorú törvények miatt nem mennek! Ahol az kevésbé szigorú, mindenhol megjelentek, ahova eljuthattak. Nem tolakszanak Oroszországba sem!

Ráérek 2014.07.15. 13:30:39

@HaFr:

"Az a 100-150 véleményformáló értelmiségi, aki eddig meghatározta a közbeszédet cigányügyben, kétségbeesve érzékeli ezt a szemléletváltást. Valójában olyan ideológiai termékügynökökről van szó, akik soha nem vásárolnák meg a saját terméküket. Maguk sem hisznek abban, amit képviselnek. Nehéz elfogadniuk: amit kínálnak, nem eladható, nincs rá igény. A magyar társadalom előbbre jutását nem ezek a termékek szolgálják."

Ez nagyon ott van!

CSak sajnos az lesz a visszhang, hogy Forgács is beállt a "nácik" közé.... Ugyanezektől a termékügynököktől.... :-s

Gera 2014.07.15. 13:31:00

@bölcsbagoly: Szerintem te túlságosan végletekben gondolkodsz a cigányokról. Eleve most is van egy csomó cigány, aki rendes ember. Van egy csomó cigánygyerek, akiből rendes szakmunkás lesz. Ha több erőforrást biztosítanánk erre, akkor többen lennének és ez mindenkinek jó lenne, ennyi ez az egész.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 13:31:54

@Conchobar: Eddig a hazudozás.

Ehhez képest NBr-ben van 300ezer cigány 60 millió lakosra, de a 2 kifejezés:

-I have got gypped

-I have got jewed

...ettől még azt jelenti hogy átQRTAK!

Gilinggalang 2014.07.15. 13:32:49

@bölcsbagoly: ezzel speciel egyet tudok érteni. illetve ez ugyanez, mint a NAV célzott razziái nyáron a vendéglátás, és a mezőgazdaság területén. ott senki sem kiált fel, hogy megbélyegeznek komplett ágazatokat. Nyilván nem hülyék,tudják, hogy a Tesco mindig ad számlát, ezért ott ezzel felesleges baszakodni:)

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 13:32:55

@Gera: 'Szerintem te túlságosan végletekben gondolkodsz a cigányokról. Eleve most is van egy csomó cigány, aki rendes ember.'

Ha egy cigány származású rendes embert lecigányozol megölnek.

Gilinggalang 2014.07.15. 13:35:08

@Tiszteltetem Brüsszelet: ha megölik, akkor mégsem lehetnek rendes emberek :)

Gera 2014.07.15. 13:35:19

@profilo: Én úgy értem, hogy a jobb oktatásért nem várok cserébe semmit, nem úgy, hogy a tanároknak nem lehetnek elvárásaik a diákokkal szemben és nem is úgy, hogy nem várom el a törvények betartását minden magyar állampolgártól, a cigányoktól is.

Az nagyon tetszik, ahogy levezetted, hogy én is csak ki akarom irtani a cigányokat, ezt megjegyzem :)

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 13:36:29

@Gilinggalang: A vír vír marad.

Kiugranak páran de ők már nem cigányok.

Szelid sunmalac 2014.07.15. 13:37:22

@bölcsbagoly: Ezzel ellentetben viszont nem kevesen vannak, akik az osszes ciganyt bunozonek kepzelik.
No, es latod pont itt buktal le.

bölcsbagoly 2014.07.15. 13:37:42

@Gera: persze, mivel vannak végletek! Jómagam hónapokat töltöttem integrálódott cigánycsalád körében, sok tanítványom, ismerősöm és barátom is van köztük, de irtózom a putris mentalitástól, életviteltől! Ahogy a már integrálódottak is!
Semmiféle erőforrás (pénz) sem segít azon, aki csak a mának él és nem is akar ezen változtatni!

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 13:38:34

@Gilinggalang: Én is ismerek egyet ő spanish-hugariannek nevezi magát, meg is tanult annyit hogy Hola!

Vivát az értelmiségüknek

Conchobar 2014.07.15. 13:39:02

@Gera: "Az öröklött tulajdonságoknál én általában véve lényegesebbnek látom a nevelés szerepét" - Azonnal szélsőségekbe esünk. Génekben keressük az okokat, mikor az okok kiverik a szemünket. A cigányokat holmi génhibás mutánsoknak próbáljuk tekinteni, ahelyett, hogy tudomául vennénk, hogy az okok a hagyományaikban és a kultúrájukban leledzik. Amíg nem látják azt, hogy avval a kultúrával, hagyománytömeggel, siker-recepttel, életmóddal nem fog tudni a cigányság fennmaradni, addig nem fognak váltani. Márpedig enélkül a nevelés (mármint a cigánygyerekek nevelése) csak nagyon-nagyon szerény eredményeket tudhat csak hozni (csak agymosási kísérlet tud csak maradni az iskoláztatás erőltetése)

Tapossuk A Szabadságjogokat 2014.07.15. 13:40:40

@Szelid sunmalac: így van! Csak egyet kiragadva: autószerelőbűnözők trükköznek alkatrészekkel, stb, hogy tisztességtelen haszonra tegyenek szert. Van ilyen. Kérdés, hogy a két bűnözői forma közül melyik okoz nagyobb károkat, melyik tesz tönkre több embert.

bölcsbagoly 2014.07.15. 13:41:37

@Szelid sunmalac: továbbra is hülye vagy, ugyanis ha igaz amit Pásztor állitott rendőrkapitány korában, hogy a miskolci rablásokat 100%-ban cigányok követték el, ebből milyen következtetést lehet levonni, te fejre esett idióta?
Az előitéleteknek tapasztalati alapjuk van! A csalánról sem hiszed el, hogy milyen kellemetlen tud lenni, mig nem érintkezel vele. utána meg az árvacsalánt is kikerülöd!

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 13:42:32

@Tapossuk A Szabadságjogokat:@Szelid sunmalac: Még jó hogy a kötsög autószerelők élnek a Gypoidok adójából és nem fordítva!

basszameg

_most_ 2014.07.15. 13:45:26

@bölcsbagoly: szerintem ebből a kijelentésből az következik, hogy Miskolcon mindenki cigány, ami azért nem áll távol a valóságtól :D

bölcsbagoly 2014.07.15. 13:45:28

@Conchobar: forditva ülsz a bilire! A gének az okok, a következmények az okozatok! Egy szelíd lelkületű ember nem válik szadistává, ergo nem fogja élvezni, hogy megöl egy embert vagy állatot! Agy pár éves gyerek, aki élvezettel tépdesi ki a rovarok lábait/szárnyait, kínozza a kiskutyát/macskát viszont kitől tanulja azt, vagy tanítja rá valaki?

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 13:46:01

Az van hogy soha semmilyen politikus nem integrált (=semlegesített) annyi dzsipót mint Hitler Adolf.

Amíg ebből az a tanulság hogy Hitler Adolf náci, addig csak álmodozni lehet integrált Európáról.

bölcsbagoly 2014.07.15. 13:47:44

@_most_: nem , ebből az következik, hogy ha kirabol valaki, az nagy valószinüséggel cigány! S mivel senkinek sincs a homlokára írva, hogy éppen rabolni akar, ergo jobb félni, mint megíjedni!

Gera 2014.07.15. 13:50:28

@bölcsbagoly: Nem hiszek abban, hogy a hat éves kisgyerekek mentalitásán ne tudna komolyan nyomot hagyni akár a szülők ellenében egy reggeltől estig tartó iskola, ha egy tanárnak nem negyven gyerekkel kellene foglalkozni szar fizetésért.

Conchobar 2014.07.15. 13:55:32

@bölcsbagoly: "A gének az okok, a következmények az okozatok! Egy szelíd lelkületű ember nem válik szadistává, ergo nem fogja élvezni, hogy megöl egy embert vagy állatot!" - Nagyon beszűkült a látásmódod, ha csak ilyen szélsőségekben vagy képes gondolkodni. A világháborúkat nem mutánsok, génmódosult szadista emberek vívták

Ráérek 2014.07.15. 13:56:59

@Gera: Ha ez így lenne (mármint, hogy az iskola felülírná a családi imprintet), akkor az átkosban született és nevelkedett gyerekek között egy vallásos se lenne... Hiszen ateista nevelés volt az iskolában.

Na így gondold ezt tovább....

Nagyon rossz nyomon jársz. A család, főleg ilyen törzsi rendszerű népnél, mint a cigányok, ERŐSEN felülír MINDEN külső impact-et.

bölcsbagoly 2014.07.15. 13:57:10

@Gera: egyrészt sehol sem kell 340 gyerekkel foglalkoznia, másrészt pláne nem a HHH-k iskoláiban,osztályaiban. Másrészt, az emberek - s pláne a gyerekek - többségére nem jellemző, hogy a kellemetlent/nehezet kedveljék jobban a kellemesnél/könnyűnél (észérvek alapján), az iskola nem fog vonzóbb lenni számukra, mint az otthoni környezet!
Ezért inkább az otthoni fog nyomot hagyni benne s nem az iskola. Már cask azért sem, mert elvégre a tanulás munka, az iskola meg munkahely, ahol teljesíteni kell, mig a mai putrisok életviteléből a munka és a teljesités (jó szemnpontból) fogalma teljes mértékben hiányzik!

Ráérek 2014.07.15. 13:59:39

@_most_: "szerintem ebből a kijelentésből az következik, hogy Miskolcon mindenki cigány,..."

Te se sok formállogikát tanulhattál életedben... :-))))))

Szelid sunmalac 2014.07.15. 14:00:43

@Tapossuk A Szabadságjogokat: Az attol fugg honnan nezzuk. En pl. kvazi ciagnyok kozt nottem fel. Egyszer volt, hogy elloptak a nagyapam tyukjait, azokat a vajda meg is buntette. Viszont ok voltak azok is, akik az ellopott autonkat visszaszereztek.

Autszerelok viszont sokkal tobbszor basztak at, es bizony sokkal nagyobb osszegekre.

@bölcsbagoly: Hogy milyen kovetkeztetest vonok le abbol, hogy az osszes bunt csak es kizarolag ciganyok kovettek el? Nos: csalnak a statisztikaval / hazudik a rendorfokapitany / nem deritenek fel semmit, cserebe kizarolaga ciganyokra szallnak ra.

Ha te valoban elhiszed, hogy csak es kizarolag a ciganyok bunoznek, akkor a hulye nem en vagyok. Akar hiszed, akar nem, csak az autopalyakkal tobbet vettek mar ki a zsbadbol, mint amennyi kart egy falunyi cigany okozhatna neked.

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:01:57

@Conchobar: butaságokat írsz! hentesnek, katonának, rendőrnek, stb. eleve kevésbé érzékeny lelkületű emberek mennek! A technokraták szemében meg az emberek csak számok, robotok. ezért tesznek tönkre pl. a bankárok milliókat! lelkiismeret furdalás nélkül. Ld. devizahitelezést! Előre tudták, hogy mi lesz a vége, csak nem számoltak azzal, hogy Orbánék kerülnek ismét hatalomra s így némileg ők is ráfizethetnek a pofátlan üzletre.

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:06:07

@Szelid sunmalac: megint terelsz, hülye falvédő módszerrel! Utcai/lakás rablásokról volt szó s nem adócsalásról, s hasonló fehérgalléros bűnözési formáról! S nem is tanár vagy bankár, orvos bűnözésről! mert ugyebár a tanárok, orvosok vagy bankárok, sőt birák is bűnözhetnek/bűnöznek, nemde? DE senki sem tartja mindannyiukat bűnözőnek!

laci_52 2014.07.15. 14:07:00

"a cigányokat a belátható száz évben nem fogja integrálni senki"

Mert nem is akarnak integrálódni!

"hogyan lehetne őket finoman, de hathatósan szegregálni"

Ha nem akarnak integrálódni, marad a szegregáció, mindannyiunk számára az lesz a legjobb.

Pásztor csak azt mondta ki, amit rendőrfőnökként tapasztalt. Ez mitől rasszizmus?

Ha esetleg megválasztják, utána rend lesz Miskolcon, közmegelégedésre. Lehet, hogy lesz szegregáció is, de ha ez az ára a rendnek, hát legyen.

Gera 2014.07.15. 14:07:48

@bölcsbagoly: Mondom, hogy csak a végletekben gondolkozol. A cigányok az nem valami homogén massza, aminek minden tagja bűnözésből él és elutasít mindent, ami jó. Amit én mondok, az nem valami univerzális megoldás, ami egy csapásra megold minden problémát és mindenkinél működik, egyszerűen JAVÍT a helyzeten. A te itteni tevékenységed eddig kb arról szólt, hogy a cigányok így en bloc alkalmatlanok bármire és minden kísérlet a változásra eleve kudarcra van ítélve. Ebből akkor most mi következik? Mert szerintem az, hogy az egyetlen megoldás, ha a Dunába lőjük őket. Én ebben nem hiszek, ennyi. Szerintem most egy olyan 20-30% lehet a cigányok között, akikre ez igaz lehet, ha a többit (a gyerekeiket) kirángatnánk a reménytelen helyzetéből, akkor azok lennének a meghatározók közöttük és ez szép lassan komoly pozitív változásoknak ágyazna meg.

Ettől teljesen független az, hogy a bűncselekmények elkövetőit üldözni kell és a közbiztonságot biztosítani kell, ez ugyanolyan alapvető dolog, de ettől még semmiféle hosszútávú megoldást nem kínál, csak a tünetek kezelése.

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:07:53

@Ráérek: ugyan, ezt a hülye hozzáállást a CEU-n, meg egyes egyetemek ruhatáros szakjain tanítják! Antilogika címen!-:)

nu pagagyí 2014.07.15. 14:08:55

Nem tudom mit akart mondani a poszt írója, szerintem ő sem tudja. TGM kapcsán mond valamit, aki egy szuverén valaki. Elvesznénk, ha a gyakran változó öndefiníciójára hagyatkoznánk. Általában hülyeségeket beszél, de azt mindig őszintén. Olyan ez, mintha Deutsch Tamást tekintenénk jobboldali véleményvezérnek.

nu pagagyí 2014.07.15. 14:12:21

@bölcsbagoly: Viszont az is igaz, hogy nem mindenki tartja a cigányokat kollektíven bűnözőnek, bármennyire is próbálod sugalmazni.

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:12:35

@Gera: okoska, már figyelmeztettelek rá, hogy egyrészt a putrisokról írok (meg a közüllük kikászálódott maffiozó s ezért már módos társaságról), másrészt pont a putris mentalitásuiak nézve sehol a világon sem sikerült még célravezető módszert kitalálni! Olyanokat már igen, amikor csak tömik a feneketlen hordót , ld. a hazatoloncolást, zseb/bánatpénzzel megtoldva. De visszamennek százszor is! látszatintézkedés. Mi hova toloncoljuk őket?

Conchobar 2014.07.15. 14:13:39

@bölcsbagoly: "butaságokat írsz! hentesnek, katonának, rendőrnek, stb. eleve kevésbé érzékeny lelkületű emberek mennek!" - Annyi igaz lehet belőle, hogy aki irtózik a vértől, abból nem lesz hentes, se rendőr (meg tán katona se). De lásd már be, hogy ez a tulajdonság ritkán a génekben, sokkal inkább a környezetben, a kultúrában és a nevelésben leledzik (merthát nagyanyáink idejében, aki nem tartott cselédet, a háziasszonyok döntő többsége maga vágta el a csirke nyakát)

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:13:55

@nu pagagyí: honnan veszed ezt a marhaságot? A családodból / baráti körödből is csak téged tartalak idiótának, a beirásaid alapján.

Szelid sunmalac 2014.07.15. 14:15:00

@bölcsbagoly: Megegyszer: "DE senki sem tartja mindannyiukat bűnözőnek!"

A fenti mondat folytatasa: ellenben a ciganyokat igen.

Es ezzel van a baj.

Gera 2014.07.15. 14:17:00

@bölcsbagoly: Pont erről van szó, hogy mi sehova nem tudjuk toloncolni őket, ezért ilyesmikben gondolkozni felesleges is.

Conchobar 2014.07.15. 14:17:08

@bölcsbagoly: "A technokraták szemében meg az emberek csak számok, robotok. ezért tesznek tönkre pl. a bankárok milliókat!" - A technokrataság oka is a génekben leledzik? Vagy csak szelektíven hiszed azt, hogy a gének determinálnák az eseményeket, motiválnák a szereplők cselekedeteit

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:17:12

@Conchobar: nem igaz! honnan veszed, hogy az élőlény bármilyen olyan jellegre is szert tehet,aminek az alapja, amire való hajlam, képesség eleve nincs belekódolva a genomjába? Biológus vagyok és nem hagyom magam befolyásolni eféle neolamarchista marhaságoktól!

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:21:07

@Conchobar: igen, alaptermészetük s azt magukkal hozták az ivarsejtekből!Egyfajta merev gondolkodásmód az alapja.
nem mindenki bírja egyformán pl.a monotóniát vagy az ellenkezőjét, a túl csapongó, gyorsan változó környezeti viszonyokat sem. De sehol sem tanulják, tanítják ezt, legfeljebb szoktathatják az elviselését.

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:22:35

@Szelid sunmalac: a hülye falvédő agyadban, persze. de kezeltetned kellene, bár szerintem reménytelen az űgy.

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:25:20

@Gera: persze, de valamiben azért gondolkodni kellene, amig nem válik kritikussá, kezelhetetlenné a helyzet! S annak kellene, akinek van perspektivikus látása s nem annak, aki csak a mának él! Ezért nem lehet a putrisok közreműködésére számítani,

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:26:11

@Szelid sunmalac: hülye! egy emberi faj létezik, igaz, ha benneteket nem tekintünk egy külön fajnak!

nu pagagyí 2014.07.15. 14:35:47

@bölcsbagoly: Két hónapról beszélt Pásztor, az előtte és utána levő időszakról nem állított semmit.

"Pásztor Albert sajtótájékoztatóján azt mondta ugyanis, hogy a decemberben, januárban Miskolcon történt valamennyi rablási "bűncselekmény elkövetője cigány származású volt". Újságírói kérdésre közölte: miskolci kapitányként nem tiszte "cigánybűnözésről" beszélni, mindösszesen a tényeket sorolja fel."

Tehát kerülte, hogy "cigánybűnözésről" beszéljen. Akkoriban nem ajánlották, hogy egy állami tisztviselő a nyilvánosan etnikai csoportosítgasson. Úgy gondolták, hogy csak az előítéleteket táplálnák. Kár volt vigyázni, mert voltak elegen, akik politikai előnyöket igyekeztek csiholni az előítéletekből. Egy fajgyűlölő pedig nem nem a tényektől fajgyűlölő, hanem eleve beteg ember.

gigabursch 2014.07.15. 14:38:00

Nagyban javítaná a munkamoráljukat és a közrend irányába folytatott javuló fegyelmet a cigányságnál, ha végre a a (jog)szabályok betartatását tűzzel-vassal keresztül vinnék rajtuk.

Kezdésként Szögi Lajost felkoncoló csürhe mind az 50-60 tagjának már ott kellene lógni a kötélen, vagy inkább feszülnie a karókon a cigánygettó közepén, amíg onnan le nem rohadnak.

Minden más nem megoldás, csak erőforráspazarlás.
Valmaint önámítás és hazudozás.

S baromira nem érdekel, hogy jönnek a huhogók és én leszek a nácifasisztaterroristatrappistabesenyőpista, mert a tények azok makacs dolgok.

Amúgy meg a másik dolog, hogy az életterüket kell beszűkíteni.
Ahol sok a szemét, a hulladék ott sok a svábbogár is.
De nem csak a svábbogár, hanem annak ez emberi megfelelője is.
Magyarán:
Ha egy társadalom belefullad a asját szemetébe, ne csodálkozzon azon, hogy a saját megujúló képessége visszaesik, ugyanakkor az a társadalmi réteg, amelyiknél létforma a szemétben való turkálás és élés (ezek megint tények, mielőtt valaki a PC-s dumával jönne) az természetes úton rászaporodik erre az életlehetőségre.
Magyarán:
Ha szemetet gyártasz (nézd csak meg, naponta mennyit), azzal a saját életteredet rontod, és a szemétfeldolgozó életformát erősíted.
lehet gondolkodni és el lehet gondolkodni.

A dolog ott kezdődik, hogy képes leszel a tejet kimérten üvegben venni, vagy épp minden egyes terméekt csak nejlonban tudsz elhozni.

Ennyire egyszerű.

bölcsbagoly 2014.07.15. 14:42:29

@nu pagagyí: nem hinném, hogy a többi tíz hónap rablási statisztikája nagyon eltérne az emlitetteknél. Egy okot mondjál, hogy ebből minden normálisan gondolkozó ember ne az egyetlen közérthető következtetést vonja le, lehet ítt dumálni fajgyűlöletről, rasszizmusról, de a tények azok tények, bármennyire is igyekeztek megkerülni, félremagyarázni őket.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.07.15. 14:49:22

Azért nem mondja ki senki, mert
1. azzal magunkat írnánk le. Ezzel azt mondanánk, hogy ennyire vagyunk képesek. Hogy minden kísérletünk áldozatául esik vagy a korrupciónak, vagy az inkompetenciának.
Igaznak igaz lenne, de nagyon rosszul mutatna bármelyik párt önéletrajzában.

2. nem vagyunk abban a helyzetben, hogy feladhassuk. Több, mint 800 ezer embert nem lehet egy kevesebb, mint 10 milliós országban veszteséglistára tenni. Nem tudunk ennyi munkaerőt nélkülözni és nem tudunk ennyi rászorulót eltartani.
Tehát egy dolgot tehetünk: küzdünk tovább és esetleg néha változtatunk a módszereken.

nu pagagyí 2014.07.15. 14:52:35

@bölcsbagoly: Az általad "putris" cigányoknak hívottak is többfélék, viszont kitörési lehetőség hiányában előbb-utóbb mind bűnöző lesz. A megoldási próbálkozások sajnos mindig az előítéletek falába ütköztek, azt is elszabotálták, ami működhetett volna, mert a ráfordítandó pénzt inkább helyben lopta el a korántsem cigány bűnözői réteg. Lásd: fészekrakó programból meggazdagodott takarékszövetkezeti csalók, hátrányos helyzetűek oktatására fordítandó összegek.

Kacsura 2014.07.15. 14:52:45

@_most_: Szerencsés ember vagy, és ritka is, mint a fehér holló. Akkor légyszi, hallgasd meg azokat, akik kénytelenek velük, mellettük élni, és ha hasonló véleményekkel találkozol, kezdj el gyanakodni, hogy talán mégis a romákban is lehet valami kis kehe.

bölcsbagoly 2014.07.15. 15:00:34

@nu pagagyí: hányszor írjam le. a putris kifejezés egy életvitelt jelez s nem etnikumot. Az egy más dolog, hogy kik élnek így és kik képesek egy palotát is ledegradálni pár hónap alatt a putri színvonalára! Bocsi, a de azt a pénzt a Darócziék, Mohácsiék, Kolompárék, stb. kapták kézhez és kezelték! nem is engedtek "parasztot" hozzáférni. Ez megint egy öv alatti szúrás részetekről s aki nincs képben a dolgokkal még el is hihetné!

bölcsbagoly 2014.07.15. 15:01:49

@Lord_Valdez: már ha hagynak változtatni! mert eddig nem ezt láthattuk!

nu pagagyí 2014.07.15. 15:03:58

@bölcsbagoly: Ha téged is cigánynak néznének, akkor Te sem egy állami intézménynél osztanád a bölcsességet, hanem kukából próbálnád összehozni a napi betevőt. A társadalom jó szándéka és anyagi áldozata nélkül nem lehet megoldani a cigányok problémáit sem. A mostani hatalom nem is igyekszik megoldani semmit, csak tüneteket kezelget, akárcsak a hajléktalanok ügyében is. Mondhatnám, igyekszik megfelelni a magadfajták kényes ízlésének. Nincs minek örülni, a problémák maradnak, a magyar társadalom (én is, te is) pedig gazdagodik egy újabb kudarccal.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 15:09:22

Cikányok meneküljenek oda ahol integrálni akarják őket.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 15:13:22

Integrálás v. internálás? Az itt a kérdés.

bölcsbagoly 2014.07.15. 15:13:56

@nu pagagyí: a szándék, s pláne a jószándék is kétoldalú kellene legyen, nemde? Mondj csak egy tényt, ami azt igazolja, hogy a védenceidben meg lenne ez a jószándék?

nu pagagyí 2014.07.15. 15:17:40

@bölcsbagoly: Nem vagyok benne biztos, hogy Kolompár és Daróczi csinált bármi rosszat. Nem hiszek a politikai indíttatású boszorkányüldözéseknek. Akkoriban létrehoztak egy Gandhi Gimnázium, támogattak freskófalut, mezőgazdasági szövetkezetet, volt mindenféle magánkezdeményezés: sporttábor. Sokféle problémára sokféle megoldást kerestek.

Ma mi van? Bakancsos vonulás, fenyegetőzés, rendőri zaklatás, kényszermunka rendőri felügyelettel. Akinek nem adnak jogot, azt csak kényszerrel lehet rávenni, hogy betartsa a törvényeket.

Nagykevély 2014.07.15. 15:17:45

@nu pagagyí:
Azt hiszem a liberálisok kicsit olyanok, mint az úttörők, akik átvonszolták az öreg nénit a zebrán, ha át akart menni, ha nem.
A cigányság jókora része, a putrisok a jelek szerint jól érzik magukat abban az igénytelen mocsokban, amiben vannak. Neked csörög az óra reggel hatkor, mosakszol, borotválkozol, melóba sietsz, ha nem vagy szerencsés, akkor valami szar helyen baszogat egy szemét főnök. Este hatra-hétre jó esetben hazaérsz akkor ott a gyerek, akitől kikérdezed leckét és a verkli forog tovább. Na, erre alkalmatlanok a cigányok többsége és nem is volt ez gond évszázadokig, amíg nem volt ingyenpénz. A szabadságnak persze ára van, a nyomor és a putri, és most már az ingyenpénz és a kártékony humanizmus és szolidaritás miatt kitermeltünk egy milliós élősködő tömeget.
Gratulálok ezúton is...

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.15. 15:20:59

@Nagykevély: Azér van különbség.

Komunizmus: belvárosba költözteti a putrisokat adófizetői pénzen

Kapitalizmus: a leélt belvárosból a város szélére költözteti a putrisokat adófizetői pénzen

Az internálás is pézbe fog kerüni.

IP gyűjtögető 2014.07.15. 15:21:27

@Lord_Valdez: "nem tudunk annyi munkaerőt nélkülözni" (naaaagy levegőt veszek) de! EZT a munkaerőt kibaszottul tudjuk nélkülözni. egyetlen, az EU által még így ugy elnézhető megoldás: a segélyek egy 10 km-es körben való kiosztása, hetente. (Előtte onnan a magyarok kimenekítése és az érdekelt jogvédők számára ingyenes képviselet készítése)

bölcsbagoly 2014.07.15. 15:25:24

@nu pagagyí: én például mondanék párat:
- nem innák/cigiznék el azt a pénzt amit semmiért kapnak az államtól a gyerekek étkeztetéséért/neveléséért? mert a ballib megmondóemberek szerint éheznek a gyerekeik, igaz az óvodában/iskolában 3x is kapnak enni, meleg ételt is;
- ösztönöznék, de legalább hagynák őket otthon tanulni, biztositva egy csendes sarkot a gyerekek számára;
- a tizenéves gyerekeiknek nem a o párválasztáson, családalapitáson kellene gondolkodniuk, hanem az iskola elvégzésén, szakma tanulásán;
- nem kellene büntethetetlen gyerekeket bevonni a bűnözésbe, felderitőként, vagy éppen cselekvő félként;
- nem kellene a bűnözőket fedezni, bújtatni, hanem kiszoritani maguk közül;
- a kapott lakásokat meg kellene becsülni, karbantartani, a telken minimum virágot, gyümölcsfákat ültetni s keritést, budit épiteni;
- tisztelni kellene mások magántulajdonát, csendigényét, stb., stb.
Nos, ha csak ezeket teljesitenék, már sokkal közelebb állhatnának az integrálódáshoz és a befogadáshoz!

bölcsbagoly 2014.07.15. 15:33:20

@nu pagagyí: Kolompár ártatlanul ül , nemde? A pénzeket az állam folyósitotta, eredmény gyakorlatilag semmi, ergo valakik zsebretették! vajon kik lehettek?

nu pagagyí 2014.07.15. 15:35:51

@bölcsbagoly: Erre azt tudom mondani, hogy az "átkosban" nem volt velük ilyen jellegű probléma. Külvárosi iskolába jártam, 4-5 cigány származású osztálytársam volt. A szüleik dolgoztak, velük sem volt különösebb gond. Részt vettek mindenben: foci csapat, osztálykirándulás. A tanulás persze nem ment valami fényesen, de a szüleik nem a tanárokat verték e miatt, hanem a gyereket próbálták kapacitálni néhány pofonnal a jobb jegy elérésére. Igyekeztek. Én ezt láttam.

Azt is tudom, hogy amíg nem mutyizták szét az például az építőipart (tudod, az "elmúlt zavaros húsz évben" még nem mindenhol Simicska Lajos építkezett), minden földmunkát cigány emberek végeztek. Nálam is dolgoztak, amikor építkeztem a megbízott cég munkavállalóiként. Többsége a helyi cigánytelepen lakott. Törvényszerű, hogy most a piacgazdaság szétrombolása idején, a szándékos válság viszonyai között, kiéleződik a szegények és még szegényebbek közti viszony, főleg, ha még kifejezetten élezik is.

nu pagagyí 2014.07.15. 15:44:23

@bölcsbagoly: Az előítéletek tételes felsorolását olvashattam. Leírtad azokat a tüneteket, amiket Te is produkálnál, hasonló helyzetben.

Elsősorban munkahelyek kellenek, helyben. Attól a "földesúrtól", aki birtokolja a fél falut, de nem ad munkát a falu népének, el kell venni a földet. Olyan polgármesterek kellenek, akik nem csak állami segélyre várnak, hanem van elképzelésük saját településük fellendítésére. Szóba kell állni a cigányokkal, segíteni kell az önszerveződésüket. Nem akaratuk ellenére, hanem velük együtt kell megoldani a problémáikat. Miért gondolod, hogy ők lopásból szeretnének megélni és börtönben találkozni a családdal.

bölcsbagoly 2014.07.15. 15:47:12

@nu pagagyí: az akkor volt s azért húzták meg magukat, mert elsősorban a kötelességeiket kérték számon rajtuk, s nem ágálhattak a jogaikkal! nem volt olyan, hogy az nekik alapból jár!
Mivel már akkor is szakképzetlenek, iskolázatlanok voltak, persze, hogy őket érintette a legjobban ami történt.
De ez nem válasz arra, amiket az előbb felvetettem, s amit csak ők tudnak teljesiteni!

bölcsbagoly 2014.07.15. 15:49:15

@nu pagagyí: mese, mese, meskete!
egyikük sem hal éhen az állambácsi jóvoltából és cserébe csak azt kellene teljesiteniük,amiket felsoroltam! Az miért nem megy? mert nincs rá jószándék, akarat! A részükről.

Holle anyó 2014.07.15. 15:57:55

Ezeket az ügyeket a dicső baloldal mindig csakis és kizárólag politikai érdekből karolta fel. Soha nem volt egy őszinte gondolata.
Ezeket az ügyeket NEM is kell felkarolni a politikának, nem kell a melegek/zsidók élén pártszínekben és politikai funkcionáriusként vonulni.
A civil szférát kell nagyon megerősíteni, civil szervezetek tudják megoldani a cigányok integrációját, a homofóbok és az antiszemiták meggyőzését.
A holokauszt-biznisz, a pride, a cigányprogramokba tömött pénz csak olaj a tűzre.
Sajnos, segghülye politikusaink nem akarják észrevenni, hogy nincs szükség rájuk ilyen mennyiségben, nem kell ennyi hazug tolvaj egy ilyen pici országban.
Sokkal kevesebb politikust és sokkal több civilt szeretnénk látni a közéletben.
Azt szeretnénk, ha a postban sorolt "problémák" megoldására elbaszott irdatlan mennyiségű adóforint elköltését/elszámolását nyilvánosságra hoznák és főként EREDMÉNYEKET mutatnának fel. Ha nincsenek eredmények, akkor a feladatot és a zsetont át kell adni a civileknek.
Szeretném tudni, hogy a kibaszottul sok befizetett adómból mi a faszért nem tudták még megoldani a cigányok integrációját (de még csak halvány reményeket sem sikerült produkálni)???
Mert attól nem fognak integrálódni a cigányok, hogy PC módon kommunikálunk. Attól sem, ha egy iskolába járatjuk őket és legalább az én gyerekem is tetves lesz.

Ráérek 2014.07.15. 17:20:03

@nu pagagyí: elég egybites módban leledzel...

LOL

Ráérek 2014.07.15. 17:21:41

@nu pagagyí: Az átkosban negyedennyi se volt a létszámuk...

No meg ott volt a KMK.

Ma meg második nap benyögi, hogy "nem bíírja a kötöttségeket", és lelép a munkahelyről.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.15. 17:33:10

@Gera:

"Én komolyan nem értelek. Ha jól értem, ne tanuljanak a cigányok, mert úgyse kapnak munkát? Nehezen tudnám ezt előremutató hozzáállásként értékelni. Ez érvényes a magyarokra is amúgy? Ők is feleslegesen tanulnak?"

Én sem értelek. Semmi olyat nem írtam, amit te kiolvasni vélsz belőle.

Az viszont - ha hiszed, ha nem - komoly probléma, hogy a szakképzett szakmunka iránti kereslet sem nő az égig.

Ez mellesleg nem cigányprobléma, hanem a technikai fejlődéssel megjelenő és már középtávon igen súlyossá váló probléma: egyre közeledig az az idő, amikor a gazdaság - még a szolgáltatásokat is beleértve - nem fog annyi munkaerőt igényelni, mint ahányan munkát keresnek.

Nem véletlenül merült fel máshol is az alapjövedelem ötlete.

bloghal 2014.07.15. 17:41:17

@Szelid sunmalac: már vártam, ilyen kiszámítható, ócska klisék vagytok

mármint nem azt, hogy fennakadsz a "naponta" kifejezésen, hanem, hogy ezen próbálsz fogást találni, ennyi elég is a kérdés - öregek rendszeres, értelmetlen meggyilkolása - megítéléséhez.

moondjuk, ha az újnácik hetente, kéthetente felvonulnak, zsidókat vagy akárkiket megvernek, nemde az az elfogadható reakció, hogy ebben az országban nár naponta ez és ez történik ?

naponta - mert az emberek MINDENNAPJAINAK része lesz ez a fajta erőszak

hát ha rajtatok múlna, be is következik

rosszabbak vagytok akármilyen idióta, masírozó, kopasz náciknál

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.15. 17:43:29

@Gilinggalang:

"van kb 40 millió fekete, azaz hasonló az arány mint nálunk a cigányoknál, ez kb 12%, meg még van 50 millió latinó is."

Valamit elfelejtesz. A négerek és a latinók mindig is akartak dolgozni (legföljebb nem rabszolgaként), és a dolgozni kaarásuk ellenére nyomták el pőket. Ezzel szemben a cigányok nem nagyon akarnak dolgozni, ez óriási különbség, ami az összehasonlításodat eleve érvényteleníti. A cocizmusban a törvényileg büntetett közveszélyes munkakerülés kényszerítette őket a munkába.

"arányokat nyilván nem tudok mondani, de azzal nem vállalok túl nagy kockázatot, hogy a feketék között arányaiban több sikeres ember van, mint a cigányok között, sőt az is szinte 100%, hogy csak a sikeres muzsikus+sportoló arány magasabb jóval, mint nálunk a sikeres cigányok száma."

Pont erről van szó. És ez sajnos a cigányokat minősíti, mert nálunk azért a közoktatás sokkal inkább elérhető egy cigány számára, mint az USA-ban 40-60-80 éve. Avagy pl. mikor volt nálunk hivatalosan is faji alapú megkülönböztetés (helyesen persze rasszról van szó, de így szokták mondani)? Nálunk a cigány már a cocizmusban is előnyben részesült, míg az USA-ban az affirmative action nagyon durva hátrányos megkülönböztetés után jött. Nem is olyan régen volt, amikor voltak pl. csak fehéreknek fenntartott buszok stb.

Na de száz szónak is egy a vége. A négereket lehetséges volt integrálni, a cigányokat eddig sehol, egyetlen országban sem sikerült. Ez ugye csak mond valamit.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.15. 17:46:08

@nu pagagyí:

"Külvárosi iskolába jártam, 4-5 cigány származású osztálytársam volt. A szüleik dolgoztak, velük sem volt különösebb gond."

Most lenne 14-15, és a szüleik nem dolgoznak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.15. 17:48:04

@Holle anyó:

"Sokkal kevesebb politikust és sokkal több civilt szeretnénk látni a közéletben."

Szép, amit írsz, de azt azért tudod, hogy a civilek nem lesznek képesek függetlenek maradni a politikától? Hiszen a pénzt onnan kapják, mert ott van. :(

tamas11 2014.07.15. 19:04:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kategórikusan nem igaz, amit állítasz, és erre itt is , (nu papagyi) felhívják a figyelmed - hiába..
Tudniillik,
Sikerült integrálni, munkába vezetni a cigányokat, a kádári évek alatt. Ennek magam is tanuja voltam egy vidéki faluban, ill Bp-n gyakorló szociológusként. Figyelmen kívűl hagyod, hogy csak az előítéletes mezőben UGYANAZ a probléma, mert egyébként új és új generációk cseperednek, azokkal más és más történik, illetve történhetne.. Az utóbbi évtized rosszul kezelte és kezeli, mostohán alakítja az ügyet.
Erre a te klasszikus válaszod,készen álló hagyományos kártyád, hogy AZOK ilyenek.. Unásig ismert forgatókönyv.
Tehát mégegyszer: lehet, sőt lehetett kezelni a kérdést, a mi országunkban is. A szövegfordulatoddal élve: "ez ugye csak mond valamit"
Igen: Az EGYIK, ami akadályozza a harmonikus kifejletet, te magad vagy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.15. 19:50:40

@tamas11:

"Az EGYIK, ami akadályozza a harmonikus kifejletet, te magad vagy."

A másik meg a jó kurva anyád, ha már csak a személyeskedésre futja az erődből.

Ötperces Nickregisztráció 2014.07.15. 19:59:24

@Gilinggalang: Ehelyett felfuttatták a sportot (ahol a 120+ kilós kigyúrt fekák inkább egymást gyepáljak szanaszét), ezáltal adtak egy reális opciót a bűnözés helyett, amivel ráadásul gazdaságilag is kurva nagyot szakítottak, elég megnézni, hogy itthon is pl mennyien rá tudnak gerjedni az NBA-NFL meccsekre (főleg NFL).

Ne aggódj, képezik M.o-n a pujárókat, de nem egymás gyepálására, hanem a mienkre:

radicalpuzzle.blogspot.hu/2013/07/kepriport-ciganysuhancok-fegyveres.html

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.16. 19:46:32

@Tapossuk A Szabadságjogokat:

Te megválasztottad, hová születtél, szerencsétlenkém!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.16. 19:58:43

@TERÁPIA:

Az nem választhatod meg, hová születsz.

Azt viszont megválaszthatod, milyen emberré válsz.

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.16. 20:17:32

@Ráérek: A szalonrasszizmus tipikus esete. Sajnos, hogy az ilyen kap diplomát, amikor az elemi logikai szabályok ellen is vét!

"A" gondolat:
„Nem a média alakítja a cigányokról kialakult képet, hanem maguk a cigány emberek. A cigány embereknek kell változniuk ahhoz, hogy meg tudják változtatni maguk körül az elő- és utóítéletes társadalmat. Szerencsére látunk biztató példákat.”

Rögtön utána "B" gondolat:

"például az egyház vagy egy hiteles polgármester megfogja a helyi cigány közösséget, ott igenis komoly változás tapasztalható. Uszkán egy cigarettacsikk nincs eldobva az utcán, Cserdiben megszűnt a lopás, este is ki lehet menni az utcára, a cigány polgármester tanulásra biztatja a cigánylányokat. Fontos megmutatni: érdemes a közösségben önmagunkért tennünk."

Elletétes a két gondolat. Most vagy "meg kell fogni a közösséget" (egyház, állam-önkormányzat segítsége), vagy maguktól kellene megváltozniuk a cigányoknak.

Az én meggyőződésem, hogy ahol foglalkoznak a dologgal, ott van, ha nem is azonnal, eredmény. Maguktól - saját hibájukon kívül - nem fognak tudni megváltozni. Talán egy-kettő igen, de az megy csodaszámba.

A szerző nagyon veszélyes ideológiát terjeszt selyempapírba csomagolva, rózsaszín szalaggal átkötve. Tipikus szalonrasszista, aki

"1976-ban született Zalaegerszegen. Az Államigazgatási Főiskolán diplomázott, majd tanult a CEU-n, és a Columbia Egyetemen." (Gondolom, maga emelte ki magát a mélyszegénységből.)

"Az OSI Budapest Roma Programjának munkatársa volt. Dolgozott a közigazgatásban és az Európa Tanácsnak...

Jelenleg saját tanácsadó ügynökségét vezeti, megbízói között önkormányzatok, megyei rendőrkapitányságok is szerepelnek.

Nős, két gyermeke 3 és 6 évesek."

Próbálta volna (mondjuk 6-8 gyerekes mélyszegény családban élőként) elérni azt, hogy rendőrkapitányságoknak, önkormányzatoknak vállalkozóként dolgozzon.

Soha nem tudott volna.

Szerinted a tanulatlan, évtizedek óta munkanélküli cigány mikor fogja tudni magától megváltoztatni az életét?

Kíváncsi lennék, ha ha naponta lecigányoznák a rasszista szülők gyerekeit, hogyan, nevelnék őket? Hogy köszönjék meg és hallgassanak?
Ha elveszne valami az osztályban, rögön az ő gyereküket gyanúsítanák, mert cigány? Na, mit tennének?

Szóval lehet ilyen jól hangzó mondatokat írni olyan cigánynak, aki soha életében nem élt mélyszegénységben, aki felkapaszkodott (tuti, nem egyedül), de ez semmi másra nem jó, mint megerősíteni ebben a társadalomban azokat (sajnos túlsúlyban vannak) , akik nem akarják, hogy a cigányokat segítsék, hanem elvárják, hogy segítsenek a cigányok magukon. :( Akiknek eszébe sem jut, hogy a cigányok is magyar emberek!:(

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.16. 20:18:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Hogyan választottad volna meg, ha mélyszegénységben élő többgyerekes cigány családba születsz? Meséld már el!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.16. 20:25:47

@TERÁPIA:

Úgy, ahogy egyik legkedvesebb, nem mellesleg "mélyszegénységben élő többgyerekes cigány családba" született barátnőm tette: tisztességgel, becsülettel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.16. 20:34:53

@TERÁPIA:

Neked duma, neki az egész élete. És nem "bocs".

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.16. 20:48:42

Milyen konkrét nehézségeket kellett neki "tisztességgel, becsülettel" (pénz, segítség stb. nélkül) megbirkóznia? Csak hogy tanuljanak belőle mások is!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.16. 21:54:51

@TERÁPIA:

Az eddigi kommentjeidből úgy tűnik, ismered ezeket. Neki nagyjából mind megvolt, and then some. Ha pedig mégsem, és csak a szád járt, akkor előbb tájékozódj. Pl. beszélj pár hús-vér cigánnyal azok közül, akik tettek is valamit (sokat) a saját és gyerekeik sobb sorsáért.

Én épp azért ítélem el a lumpen, bűnöző cigányokat, és épp azért állítom, hogy saját választásukból élnek olyan életet, amilyet, mert jópár pozitív példát láttam egészen közelről, vagyis tudom, hogy ki lehet törni onnan. Gyakran kell nyelni, elviselni a megaláztatást és a diszkriminációt (pl. amikor több helyen is kertelés nélkül a szemedbe mondják, hogy azért nem vesznek fel a munkahelyre, mert cigány vagy), mégis ki lehet emelkedni a putriból. Saját erőből, akarattal.

Aztán ha akarsz, nevezz engem is nyugodtam szalonrasszistának. :)

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.17. 09:25:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igen, páran ki tudnak emelkedni, saját erőből, akarattal, de a többség nem.

Miért kell nyelni, miért kell elviselni a megaláztatást és a diszkriminációt? Miért nem tekinted te is őket egyenjogú embernek, akik szegények, nincs munka, nincs rendes lakhatás, ráadásul "rájuk van írva, hogy nem a többségi társadalom tagjai"?

Mert vannak köztük bűnözők? Azokat az államnak ki kellene vonni a forgalomból. Nem más dolga, csakis az államé (rendőrség, bíróság stb.). MIért nem teszik a dolgukat? Miért tízezreket akarnak fizettetni egy zsebkendőért, ha cigányról van szó, miért csak őket büntetik, ha szabálytalan a biciklijük stb. amikor sokkal komolyabb dologban kellene fellépniük. Akár ellenük is. Azt meg nem teszik. Miért? Mert jobb, ha a cigányok és a nemcigányok egymással vannak elfoglalva így, s nem a nagy - nem a cigányok által elkövetett - bűncselekményekkel, amit a "csókosaik" követnek el nap mint nap.

Az államnak lenne a kötelessége emberi életet biztosítani mindenkinek. A rendőröknek "szolgálni és védeni". Mindenkit!

A cigányok egy része úgy segít magán, hogy ha nincs mit enni, enni adni a gyerekeinek, akkor ellopja, elrabolja. Ezt akarjuk fenntartani? Arra várunk, hogy a mélyszegénységben élők között van egy-egy, aki gyerekkorában egyszer csak megvilágosodik, s mindennek dacára sikerül kitörni? Ez lenne az az "erkölcsi mérce", amely alapján elítéljük a kitörni képtelenek 99 százalékát?

A szegénység persze ugyanúgy sújtja a nemcigányokat is, csakhogy őrájuk nincs ráírva a származásuk, így legalább a diszkriminációt nap mint nap elkerülik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.17. 10:09:02

@TERÁPIA:

"Miért nem tekinted te is őket egyenjogú embernek"

A jó kurva anyádat vádold azzal, hogy nem tekinti őket egyenjogú embernek. Többet éltem együtt cigányokkal, mint te és az egész családod együttvéve. Több mint 10 éven át echt cigány ember volt az élettársam, ismerem az egész családját, a tisztességes, dolgos embereket és a simlis bűnözőket is. Te nekem ne papolj arról, hogy nem tekintem egyenjogú embernek őket. Menj a picsába az aljas balliba vádaskodásoddal.

"Mert vannak köztük bűnözők? Azokat az államnak ki kellene vonni a forgalomból. "

Csakhgy ez nem megy, mert a haverjaid, a geci "jogvédők" máris diszkriminációt kiáltanak és szaladnak panaszkodni EU-hoz, ENSZ-hez, anyám kínjához, hogy jaj, szegény cigány bűnöző emberi jogait megsértették, mert azt merészelték mondani rá, hogy bűnöző.

"Az államnak lenne a kötelessége emberi életet biztosítani mindenkinek."

Nem! Lehet, hogy el vagy maradva pár brosúrával, de ez a cocizmusban volt így. A kapitalizmusban a
munkaerőre is érvényes a kereslet-kínálat törvénye, és ha a cigányok munkaerejére nincs kereslet, akkor nem lesz munkájuk. Nem az állam hibája, ha a cigány gyerek nem jár iskolába, ezért szakmája sem lesz. Mellesleg a közmunkaprogram épp azt biztosítja, amit habzó szájjal követelsz.

A volt élettársam bátyja kb. 20 éve dolgozik Németországban megbecsült kőművesként, egymásnak adják őt a megbízók, annyira meg vannak elégedve a munkájával. Nem segélyért ment külföldre, mint a Kanadába meg Franciaországba "emigrált" tetvek, hanem dolgozni. Ez az út bárki előtt nyitva áll, aki dolgozni akar és nem másokon élősködni.

"Ez lenne az az "erkölcsi mérce", amely alapján elítéljük a kitörni képtelenek 99 százalékát?"

Igen, mert az út minden cigány előtt nyitva áll. Az már az ő szabad döntésük eredménye, hogy némelyek a tisztességes munkát választják, a többség viszont a könnyebb megoldást, a tolvaj, élősködő, bűnöző életet.

"csakhogy őrájuk nincs ráírva a származásuk, így legalább a diszkriminációt nap mint nap elkerülik."

A származással kapcsolatos diszkriminációnak igen alapos oka van. Tapasztalati. Mivel pedig tapasztalati alapon keletkezett, ugyanígy tapasztalati úton kell megszüntetni - ehhez azonban leginkább a cigányok munkához, tisztességhez, törvénytisztelethez való viszonyának kell változnia. Ezt pedig csak ők tehetik meg, helyettük senki más.

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.17. 10:54:53

Bocs, de az első mondatod után nem vagyok kíváncsi a magyarázkodásodra.

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.17. 10:59:26

PS: te nem is szalonrasszista vagy, hanem echte rasszista. Nincs mit beszélnem veled!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.17. 11:11:14

@TERÁPIA:

A jó kurva anyád magyarázkodik, te jellemtelen köcsög.

"te nem is szalonrasszista vagy, hanem echte rasszista."

A rasszista az, aki egy főképp bűnözésből, erőszakból, semmittevésből, segélyekből élő, dolgozni, tanulni nem akaró csoport bajaiért a társadalmat hibáztatja. Csakhogy a te rasszizmusod a többségi magyarság ellen irányul. De attól még rasszizmus.

"Nincs mit beszélnem veled!"

Nekem sem veled.

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.17. 13:04:56

"A rasszizmus olyan gondolkodásmódot jelent, amely az emberek külsejében megfigyelhető eltéréseket kiemeli, ezekhez morális, társadalmi vagy politikai különbségeket rendel hozzá, és az így létrehozott csoportok között – feltételezett tulajdonságaik vagy értékeik alapján – hierarchiát állít fel."

"Rasszista előítéletek
Előítéletek egy személy egy „rasszhoz” való vélt vagy valós tartozása miatt. Azaz A személy azt gondolja, hogy B személynek X tulajdonsága van, mivel Y „rasszhoz” tartozik.

Rasszista diszkrimináció
Emberekkel való megkülönböztető bánásmód külső jegyeik, például bőrszínük alapján. Hétköznapi példája, ha A személy nem köszön B személynek, mert az Y „rasszhoz” tartozik. Súlyosabb példa, ha egy munkaadó csak azért nem alkalmaz egy munkavállalót, mert az valamilyen rassz tagja; ha ezt sokan követik, akkor az adott rasszba tartozók között több lesz a munkanélküli. Ha ezt intézményi, törvényi, stb. szintre emelik, az az intézményesített rasszizmus (ld. lentebb).
Történelmi példák alapján a kutatók viszonylag egyetértenek abban, hogy az előítéletesség és a negatív diszkrimináció egy folyamat állomásai. Ha tehát nem tesznek ellene, akkor az előítéletesség diszkriminációhoz vezet, a diszkrimináció pedig egyre súlyosabb és súlyosabb formákat ölt. "

A stílusod pedig Kovácsné, te magad vagy!

TERÁPIA · http://szabadotletekpszicho.blog.hu/ 2014.07.17. 13:13:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Intézményesített rasszizmus
Ha a rasszizmus bármely formáját intézményi, törvényi stb. szintre emelik, az az intézményesített rasszizmus, azaz egyenlőtlen bánásmód egy intézmény vagy szervezet részéről egy személlyel vagy csoporttal szemben annak állítólagos rasszjegyei miatt. Esetenként kormányok (például: a náci Németország vagy a dél-afrikai apartheid), pártok vagy egyéb társadalmi és politikai szervezetek (például: a Ku Klux Klan) a társadalom többségi csoportjainak összekovácsolására gerjesztik a rasszista ideológiát, valamely kisebbséget bűnbaknak kikiáltva, a kiválasztott kisebbség felé irányítva a népharagot, így egy közösség olyasmire is rávehető, amire egyébként nem.

Rejtett rasszizmus
Egy személy vagy intézmény burkolt vagy öntudatlan formában történő negatív megkülönböztetése annak látható rasszjegyei miatt. Főleg akkor jelenik meg, ha a rasszizmus nyílt kifejezését már társadalmi vagy törvényi normák korlátozzák. McConahay[7] szerint a modern rasszizmus fő ismertetőjegyei:

a rasszista személy azt állítja, hogy ő nem rasszista, és a rasszizmus rossz dolog
állítja, hogy a jog előtti egyenlőséggel teljesen megszűnt mindenfajta rasszista megkülönböztetés (tehát nem vesz tudomást a megkülönböztetés egyéb, nem törvényi formáiról)
ugyanakkor azt is tényként állítja, hogy a korábban elnyomott csoportok „túl rámenősek”, „túl hamar” akarnak ugyanolyan helyet kapni a társadalomban, mint a korábbi vezető réteg, tehát olyan helyet akarnak megszerezni, amit „nem érdemeltek ki”
ezen kívül támadja a hátrányos helyzetűeket támogató állami intézkedéseket (a pozitív diszkriminációt), mivel azok „egyenlőtlen feltételeket teremtenek”.

A rejtett rasszizmus révén a rasszista személy elkerülheti a rasszizmus látszatát, miközben véleményével és döntéseivel továbbra is fenntarthatja az elnyomott csoportok hátrányos helyzetét. "

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.07.17. 14:20:32

@TERÁPIA:

"Nincs mit beszélnem veled!"

:)
És még segget is csinálsz a szádból. :D

Törlöm a bejegyzést a Radarról, te csak írogass még, én nem fogom olvasni.

Szúrófény 2014.07.27. 19:08:33

@Ráérek: hogy annál kárhozatosabb elbizakodottság és vakság nincs, mint másoknak tanácsolni, vagy másokat vezetni akarni ahoz kívánható talentum nélkül, s , hogy azok, kik ezen hiányokat nem érezvén, magokat kolomposokká, vezérekké tétetik, több kárt okoznak, mint hasznot, és sok fáradozásukért, ha mégoly tiszta szándékból folynak is, dicséret, s hála helyett gúnyt, s gyűlölséget aratnak — sőt némelykor áldás helyett felebarátaikat könnyekbe borítják!” Hitel 20. Oldal
133.-134. oldalon: a káros következmények okáról „Semmi egyéb, mint országos embereink legnagyobb részének járatlansága a reakciók törvényei körül, mely a közönségre nézve kimondottan káros! A rosszat, lágyvelejűt, tanulatlant, s a gondatlant ápoló törvény, midőn e szép társaságnak néhányit talán megmenti, minden bizonnyal számtalan jót, okost, tanultat, szüntelen büntet, s eképp nem az élet elvének, de a rom istenének állít oltárt.
süti beállítások módosítása