1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.06.11. 16:47 HaFr

Kinek fogja végül a Fidesz eladni az országot?

D MTI20140513010

Két cikk is megjelent ma (itt és itt), amelyek teljesen hülyebiztosan elmagyarázzák (mert ezt még mindig magyarázni kell az értelemtől jobbra), hogy ez a kormány romlásba viszi az országot (és ha még mindig magyarázni kell: igen, a Medgyessy és a Gyurcsány vállain állva, de abszolút szuverén módon). A cikkek udvariasan érzékeltetik nem csak azt, hogy a kormány tagjai jószerivel válogatás nélkül, folyamatosan hazudnak; hogy az egyetlen esélyünk a túlélésre a német és holland adófizetőktől kapott pénz meg a német és holland multik közterhei, de azt is, hogy ebbe az országba piaci alapon nem fognak belátható időn belül annyit beruházni, és nem lesz olyan növekedés, hogy akár csak 2045-re előre tudnánk hozni a felzárkózásunkat az EU mai (!) átlagához. Sok oka van ennek, hadd ne soroljam, de a legvégső, a legszilárdabb, a legnehezebben felszámolható, hogy a társadalmunk olyan nehézkedéssel esik vissza a versenyképességben, hogy azt már igen nehéz lenne megfordítani egy hozzáértő garnitúrával is. (Ezzel szemben megnéztem magamnak Hoffmann köznevelő mai utódát meg az egész HR minisztériumot, ezeket a karaktereket, a szervilis tekinteteket, hát térdre, imára! ezek valóban tükrözik a tehetségünket, és képesek lesznek a maradék erőnket is kiszipolyozni.)

Az eredmények máris csőstül jönnek: egy harmadik, tegnapi kimutatás szerint megbízhatóan az utolsó három között vagyunk az EU szegénységi ranglistáján! Ez csak tíz-tizenkét év eredménye, miközben Orbán szemmel láthatóan az egész életére berendezkedik itt. Én nem tudom, mi kell még a híveinek, hogy felébredjenek, és a posztkommunista baloldalnak, hogy végre felismerje, pont annyira el kell takarodnia, mint Orbánnak, mert a többség megnyeréshez akkor sem lehet elég jó, ha füvet kell majd legelnünk, mert nem lesz más.

A nemzet egyre nagyobb bajban van. Viszont egyre több a historizáló, beteg gondolatokat életre keltő emlékművünk, amelyek kapcsán jókat lehet vitatkozni az identitásunkról meg a történelmünkről (legfőképp egy primitív, erőszakos nemzeti kultusz örvén és az előrenézés helyett!), a politikusi és kiszolgálói öntudatnak nincs párja az egész kontinensen, olyan magabiztosságot sugall minden mozdulatuk, mintha egyenesen Szingapúr vagy Svájc nőtt volna ki a Kárpátok között. De nem, hölgyek, urak -- egy potenciális Bangladest tetszettek összehozni. Még egy ilyen ostoba, pökhendi, veszélyes bandát nem ismer a fejlett világ! Meg egy ilyen gyenge, tétova, csodaváró népet se!

Ami a címben feltett kérdést illeti, ha piaci alapon nem lehet ezt az országot működtetni, valakinek majd valamilyen szívességet tennünk kell, amely -- finoman szólva -- nem lesz piac- és eurokonform. Mit fog majd ígérni Orbán valamelyik keleti hadúrnak, hogy megdobjon néhány milliárd dollárral, amelyből átmenetileg betoldozzuk a költségvetési lyukakat? Mennyiért fogja eladni az országot és odaláncolni egy Nazarbajev, Putyin stb. minőségű alak szekeréhez, nyilván a nemzeti függetlenség jegyében? Vagy -- el se tudom képzelni -- esetleg inkább lemond, és elismeri az inkompetenciáját azon túl, hogy végül is sikerült ezt a népet teljesen megbolondítania?

De legalább lett egy közszolgálati TV-nk a nagy ijedségben. Lehet, hogy legalább annyian fogják nézni rövidesen a híradóját, mint a Mónika-show-t.

205 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr676295893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aleb19 2014.06.12. 12:10:34

@ténytár: 'Ujje, a fideszes NEM amokfutas'

gazdasagi ertelemben a fidesz nem fut atkot ,az elqras utan elerte a stagnalast, helyben topogast, de a beigert csoda elmaradt

nevetőharmadik 2014.06.12. 12:10:55

@moloy: Ismét köszönjük a lényeget elsikálni szándékozó kísérletet! De akkor legyünk pontosak: az Országgyűlés a gyakorlatban teljes mértékben a kormány befolyása alatt áll (két-har-mad + Fidesz frakciófegyelem).

A vezetőket azért választjuk, hogy a javunkra vezessenek, nem pedig azért, saját érdekeiket vigyék keresztül. A kritizálhatóságuk csökkentése kizárólag az ő érdekeiket szolgálja, nem "minket véd magunktól", csak arra szolgál, hogy mi ne találhassuk meg azokat, akik várhatóan a legjobban tudják szolgálni a fejlődésünket.

aleb19 2014.06.12. 12:12:23

@desw: megjott erositesnek a bkozep...

high up! 2014.06.12. 12:17:02

@aleb19:

a fidesz államilag beszedett 20%-nyi GDP-t (manyup+megszorítások), amit aztán a privát számláikra kiszerveztek (egykulcsos szja, végtörlesztés, rezsicsökkentés, közbreszerzés stb).

Mert teccik tudni, ha ez a 20% államadósság törlesztésre ment volna, akkor ma az államadósság 65%-on állna, nem pedig 85%-on, ami még magasabb is a 2010-es átvett értéknél.

Na de ez kell az Átlaghülyemagyarnak: megmagyarázod neki 1000-szer, nem tudja 1-szer sem. Az Átlaghülyemagyarnak az a boldogság, ha a saját vezére rabolja ki a családi kasszáját.

FOLYTASSUK!

32FNewYork 2014.06.12. 12:17:06

@HaFr: Természetesen mehetnek a pokolba. Ugye nem gondolod, hogy amit írtam, azt a Fidesz melletti érvnek szántam?

desw 2014.06.12. 12:18:17

@aleb19:

Hát ha te komolyan gondolod azt, hogy Orbánnak a 3% alatti hiányért járnak a stadionok, akkor te egy igazán jól nyaló NER seggnyaló vagy.

Remélem valaki felterjeszt majd előléptetésért, elvtárs! Megérdemled!

high up! 2014.06.12. 12:19:10

@sas70: " tisztességes magyar vállalkozóknak, akik nem kilopják a profitot, hanem fejlesztésre, meg beruházásra költik!"

Aha, mondjál már egy nevet. Csak úgy brahiból.

I_Isti 2014.06.12. 12:22:20

@high up!: az a fickó aki online pornóból gazdagodott meg.

32FNewYork 2014.06.12. 12:26:09

@kiir: "Egyébként ez az eljárás egyáltalán nem "nevetségesen tudománytalan": ha extrapolációnak vagy deriválásnak hívom, az mond valamit? Az viszont határozottan tudománytalan, ahogy a közgazdászokról egyetemlegesen véleményt formálsz."

Nem elsősorban a közgazdászokról formáltam véleményt. Nem érdekelnek ők se jobban mint más. Viszont a közgazdászok (se)ne extrapoláljanak társadalmi szituációt a technológia fejlődést mint ismeretlent kihagyva. Ez így üres fecsegés. A cikkekben egy szó nincs a peremfeltételek rögzítéséről. Miért? Mert nem tudományos publikációk. Akkor pedig hivatkozni rá, szintén üres fecsegés. Tessék talán, ha van, az eredeti tudományos kutatásokra hivatkozni. Ott szó lesz az általam hiányoltakra. Te az érettségiddel felveted, hogy érettségivel érteni kéne az indexes rittyentéseket. Képzeld, afelett meg azt is illik észre venni, ami hiányzik belőlük.

desw 2014.06.12. 12:28:18

@I_Isti:

Gattyán el is vitte a cégeit gyorsan Luxembourgba és máshová, mielőtt valamelyik NER-tesónak megtetszik az üzlete.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.06.12. 12:30:19

@32FNewYork: Nem gondoltam. A cikk viszont megállja a helyét a mai tudásunk alapján, márpedig mi alapján formálhatnánk véleményt ma? És ha dugába dőlni látszik ez a tudás, legalább szeretném látni, milyen jelenségek mutatkoznak in statu nascendi, amelyek optimizmussal tölthetnek el? Azt te se gondolod, remélem, hogy nekem a fidesz kudarca fontosabb, mint az ország sikere. Örömmel támogatnék egy olyan fideszt (különösen a jelenlegi alternatívák ismeretében), amelyik sikeresen kormányoz.

aleb19 2014.06.12. 12:33:38

@high up!: kedves atlaghulyemagyar!
a manyup kb 90%-a allamadossag torlesztesre ment ha ezt a tenyt nem tudod v. hiszed guglizd ki

az allamadossag dollarban/euroban szamolva csokkent a balibsi ujsagirobarmok ezert dobaloznak mostansag csak %-al

aleb19 2014.06.12. 12:37:36

@desw: 'Hát ha te komolyan gondolod azt, hogy Orbánnak a 3% alatti hiányért járnak a stadionok'
hiszek az egyenlosegben ezert azt vallom, a maszop-szadesznek is jart volna stadion vagy toronyora aranylanccal ,ha kepesek lettek volna az eu csatlakozasnal vallalt 3%-t betartani, de ok elqrtak ...ezt is

desw 2014.06.12. 12:38:55

@HaFr:

"Azt te se gondolod, remélem, hogy nekem a fidesz kudarca fontosabb, mint az ország sikere. Örömmel támogatnék egy olyan fideszt (különösen a jelenlegi alternatívák ismeretében), amelyik sikeresen kormányoz. "

Én mindig is utáltam Orbánt és bandáját, ennek ellenére örültem, amikor 2010-ben 2/3-uk lett. Nagy lehetőséget kaptak ekkor Orbánék a néptől. Kár, hogy nem éltek a lehetőséggel, hanem csak visszaéltek.

Elbaszták, de így már örülök annak is, hogy most is meglett a 2/3, mert így nem tudnak majd az ellenzékre mutogatni, hogy ők jót akarnának, csak a gonosz ellenzék nem szavazza meg.

moloy 2014.06.12. 12:41:15

@ténytár: Most akkor Kormányunkat akarjuk szidni, vagy az ország helyzetéről, lehetőségeiről vitázunk?

nevetőharmadik 2014.06.12. 12:44:55

@aleb19: ha a manyup 90%-ának, mint talált pénznek az elköltésével is még mindig annyi az államadósság, mint előtte, akkor mire vered itt a nyálad?

És hiába csökkent esetleg az adósság euróban számolva, ha egyre több forintot kell kifizetni miatta. Kevesen keresnek és adóznak itt dollárt meg eurót.

Lexa56 2014.06.12. 12:45:39

@tintamin: "roppant ostoba és korrupt nemzet lesz a magyar" - nem lesz, már régen az :)

nevetőharmadik 2014.06.12. 12:46:11

@desw: mindig lesz (ahogy most is van) kire mutogatni, a Fidesz támogatóinak annyi is elég.

desw 2014.06.12. 12:49:47

@aleb19:

"hiszek az egyenlosegben ezert azt vallom, a maszop-szadesznek is jart volna stadion vagy toronyora aranylanccal ,ha kepesek lettek volna az eu csatlakozasnal vallalt 3%-t betartani, de ok elqrtak ...ezt is "

Ez vicc, ugye?

Miért olyan nagy tett, hogy kirabolsz cégeket és magánszemélyeket, indirekt adókat vetsz ki és a kozmetikázott statisztikával kihozod 3% alá a hiányt?

Sexual Harassment Panda 2014.06.12. 12:50:15

@aleb19: Ja.Ùgy csökkent, hogy most több mint volt.Èrtjük.
@desw: hibàs èrvelès.
Sosem fogja a fidesz elismerni hogy valamit rosszul csinàl.
Egyszerűen hazudik ès kèsz.
Mint pl: minket màsol euròpa, csökken a
zàllamadòssàg, stb.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12. 12:51:44

@HaFr: Hogy hiheti valaki, hogy A Fidesz, Orbannal vagy barkivel az elen kepes lenne valodi demokratikus, polgari kormanyzast muvelni??????? (Ami feltelez egy legalabb 20 eves sanyaru atmenetetet a demokraciaba es valodi piacgazdasagba, az eddigi kegyencek es oligarchak hatterbe szoritasaval, lecsuszasaval, bortonbe zarasaval es a szegenyseg tovabbi novekedesevel.)
Ezekkel a kaderekkel, ezzel a multtal es jelennel, ezekkel a modszerekkel? Pont annyira hiteles, mint az MSZP vagy barmelyik egyeb posztkommunista part!

A fo es meghatarozo problema, hogy egy demokratikus fordulathoz nincs meg sem az elit, sem a tamogatoi reteg. Ennek okairol sok szo esett mar itt, nem reszletezem.

aleb19 2014.06.12. 12:54:01

@nevetőharmadik: 'ha a manyup 90%-ának, mint talált pénznek az elköltésével is még mindig annyi az államadósság, mint előtte, akkor mire vered itt a nyálad?'

erre 3-szor is azt tudom mondani:
ki kellene huzni a fejeket a seggekbol, kb 100md dollaros adossaggal nem igazan lehet mit kezdeni ...

'És hiába csökkent esetleg az adósság euróban számolva'
latszik, hogy hulye vagy a matekhoz...igazabol csak ez szamit allamadosageknal

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12. 12:55:48

@moloy: Az orszag helyzeteert a felelosseget a KORMANYOTOK viseli. (Es tovig, jo melyen, legyszives, hatha gazdaid meg odadobnak egy kis uveggyongyot neked!)

desw 2014.06.12. 12:55:54

@Sexual Harassment Panda:

"Sosem fogja a fidesz elismerni hogy valamit rosszul csinàl.
Egyszerűen hazudik ès kèsz.
Mint pl: minket màsol euròpa, csökken a
zàllamadòssàg, stb. "

Persze, csak előbb-utóbb beérnek a "csodás" orbáni megoldások, aztán csak összeomlik végre minden.

Akkor azért csak belátja a 10-es IQ-nál többel rendelkező, most még bégető fideszes seggnyaló is, hogy "B+, há' Orbánék vannak 8-12 éve, mi a picsa van akko'!"

Vagy naív vagyok??

aleb19 2014.06.12. 12:57:38

@desw: 'indirekt adókat vetsz ki és a kozmetikázott statisztikával kihozod 3% alá a hiányt'
mert ez az alap ezt vallalta az orszag mikor belepett az euba, es a bena maszop-szadesz 8 even keresztul tiszta impotens volt es meg erre sem volt kepes

_most_ 2014.06.12. 12:57:50

szerintem jelenleg az a legnagyobb probléma, hogy nincs kiszámítható gazdasági környezet, mégis ki fog befektetni egy olyan országban, ahol naponta változnak a szabályok és egyik napról a másikra tesznek tönkre teljes ágazatokat, ilyen rizikót épeszű befektető nem vállal.

Bogyó 2 2014.06.12. 12:58:06

@aleb19: A Fidesz meg elkúrta a manyupot, elkúrta az államadósság elleni harcot, elkúrta az álláskeresési járadékot, elkúrta az önkormányzatok finanszírozását, hadd ne folytassuk..., oszt mégis neki jár jutalom. Amazok legalább semmiféle ilyen hóbortnak nem voltak a rabjai, kétharmaddal ők is meg tudtak volna rövidíteni pár társadalmi csoportot, s lenyomni a hiányt. Amit 2001-ben ők kezdtek el dagasztani.

moloy 2014.06.12. 12:58:14

@nevetőharmadik:
Azért tettem zárójelbe a mondatot, mert valóban nem ez a lényeg. Csak arra akartam - mellékesen - felhívni a figyelmet, hogy ha pontatlanul fogalmazunk, akkor beszélünk el legkönnyebben egymás mellett. (És különbenis: "Dolgozni csak...") Gyakorlatban teljesen igaz, amit írsz. És azért választunk pártra (is), illetve párt-programra, mert fura lenne, hogy össze-vissza szavazgatnának. (És azt is megjegyezném, hogy nem említettem egyik párt nevét sem...)
A témához: A tervezőt azért kérjük, hogy tervezze meg álmaink házát; a kőművest is azért választjuk, hogy építse fel, valósítsa meg. A politikust, a vezetőt pedig a korábban írtak miatt. Mindenki a saját érdekeiket nézi: a tervező, a kőműves, a politikus és mindannyian. Nem szívességből. (Persze olyan is van/lehet...)

desw 2014.06.12. 12:58:18

@aleb19:

"'És hiába csökkent esetleg az adósság euróban számolva'
latszik, hogy hulye vagy a matekhoz...igazabol csak ez szamit allamadosageknal "

Akkor megkérdezném, hogy miért van gond a deviza hitelekkel? Mert ugye csökken az adóság svejci frankban, euróban, jenben számolva. Nem értem akkor!

aleb19 2014.06.12. 13:00:20

@Sexual Harassment Panda: 'Ja.Ùgy csökkent, hogy most több mint volt.Èrtjük.'
de csak %-ban es forintocskaban kifejezve amit a vilag amugy leszar magasrol, de libsibalos atlaghulyenek jo gumicsont

desw 2014.06.12. 13:01:02

@aleb19:

"mert ez az alap ezt vallalta az orszag mikor belepett az euba, es a bena maszop-szadesz 8 even keresztul tiszta impotens volt es meg erre sem volt kepes "

Esetleg kiadáscsökkentéssel nem lehetett volna 3% alá kihozni a hiányt?? Ja, nem, mert Orbánék is fosnak az állami csecsen lógó szavazók haragjától.

I_Isti 2014.06.12. 13:02:48

@desw: hú, télleg, milyen jó ötlet lenne már, ha az online pornót is államosítanák a fijjug...

_most_ 2014.06.12. 13:04:03

@aleb19: lol, hát ilyen alapon a devizahitelek törlesztője se nőtt, csak forintban :D

Bogyó 2 2014.06.12. 13:04:44

@desw: "Miért olyan nagy tett, hogy kirabolsz cégeket és magánszemélyeket, indirekt adókat vetsz ki és a kozmetikázott statisztikával kihozod 3% alá a hiányt? "

Pontosan. A tranzakciós illeték az egyik legröhejesebb parasztvakítás.
Korábban 0 Ft-os bankszámlákkal reklámozták magukat a bankok. Aztán jött a tranzakciós illeték, amit már nem nyeltek le, majd pár hónapra rá, jól megvédve a bankok sarcától bennünket a hős kormány kötelezte a bankokat a kétszeri ingyenes pénzfelvétre. Tanítani fogják egyszer, hogy a hülyéket hogyan lehet megvezetni, mert tisztelt polgárok ezt is beszopták. A saját maga által kivetett sarctól védett meg bennünket, amit most csak a banktól szed be, újabb teherként rájuk nézve, mert nem ő mondott le az illetékről. Még be is vennénk ezt, ha nem látnánk az arénát Felcsúton, ha nem utazna Lázár kétmillióért és így tovább, de gyakorlatilag az ő személyes gyarapodásuk a cél hosszú távra berendezkedve.

aleb19 2014.06.12. 13:04:50

@Bogyó 2: 2002-ben 400mdFt tartalekkal adtak at Megyonak a kormanyt, ha azt nem picsazza el az evvegi hiany is kb rendben lett volna...de betartotta a hulye igereteit es az orszag elkezdet csodbemenni

moloy 2014.06.12. 13:06:28

@Jedburgh, Darius R.:
Jól látod! Az ország helyzetéért a mindenkori kormány viseli a felelősséget.
Veled ellentétben viszont nekem az a elvem, hogy bármely kormány van éppen vezető szerepben, attól még én itt élek, s fogok meghalni.

sas70 2014.06.12. 13:06:49

@HaFr: Akkor még hozzáteszem, hogy a fidesz kapitalista jó kapitalista, mindenki más meg rohadtkapitalista! És erről nem nyitunk vitát, mert ez evidencia! Éljen a párt, Éljen Orbán Viktor!

ParaZita2 2014.06.12. 13:06:55

@HaFr: Jól érzékelem, "teniszt" nézel?
A jelenegi rezsim adogat, s Te pedig értékeled az adogatást.
Nem új játékszabályokat alkotsz, nem új játékosokat vizionálsz (netán készítesz fel a játékra), hanem követed a mások által megírt forgatókönyveket.
Hol marad a PKP új világa? Hol vannak a továbblépés öteletei? (remélem, lesznek, és nem az iszapbirkózás marad az elkövetkező 50 évre)

aleb19 2014.06.12. 13:07:50

@desw: 'kkor megkérdezném, hogy miért van gond a deviza hitelekkel? Mert ugye csökken az adóság svejci frankban, euróban, jenben számolva. Nem értem akkor! '
allamadossagrol volt nagyBASZO keverheted a szezont a fazonnal, de csak azt bizonyitod ,hogy fogalmatlan vagy

sas70 2014.06.12. 13:08:25

@moloy: Előbb fogsz te meghalni, mint, hogy jól élj! Bocs!

aleb19 2014.06.12. 13:09:47

@desw: 'Esetleg kiadáscsökkentéssel nem lehetett volna 3% alá kihozni a hiányt?? Ja, nem, mert Orbánék is fosnak az állami csecsen lógó szavazók haragjától. '
igen ettol minden politikusbarom irtozik

Bogyó 2 2014.06.12. 13:10:01

@moloy: Egy politikust nem azért választunk meg, hogy a saját érdekeit vigye, ezért ő megkapja ami jár. De ha a saját érdekeit képviseli politikusként akkor az olyan, mintha a kőműves ellopná a téglát meg a cementet, és magának építene belőle otthon egy kérót. Mert hogy ő a saját érdekét nézi. Lehet, de nem erre szerződtünk. A politikussal se arra szerződünk a megválasztásakor, hogy a saját érdekeit képviselje. Ki az a hülye, aki ezért szavazna rá?

nevetőharmadik 2014.06.12. 13:10:19

@moloy: Ha a tervező, a kőműves és bárki, akit megbízok, a saját érdekeit nézi az enyém helyett, akkor kivágom, mint macskát szarni a hóba. Ő a saját érdekeit maximum annyiban nézheti, hogy én azért fizetem, hogy az én érdekeimet nézze.

northern lights 2014.06.12. 13:10:56

@aleb19: 2002-ben Fidesz pár aknát hagyott az utódjára pl.: GYED/GYES pereltek a fiatal anyuák stb.-amit, ha nem veszít fizethetett volna...

sas70 2014.06.12. 13:11:01

@aleb19: Akkor nézd már vissza a KSH jelentéseit a költségvetésről és keresd meg azt a tartalékot, mert az nem az!

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12. 13:11:58

@Void Bunkoid: Ez pontosan igy van. Kiegeszitve azzal, hogy az erre adott, eddigi tudasunk szerinti, legjobb valasz volt a szocialis piacgazdasag (ami eppen agonizal most) es egyik legrosszabb (mara szerencsere kimult) valasz maga a kommunizmus, ill fasizmus. A mindenkori benga allatok az adott tarsadalmak vezetoi, diktatorai leven.

I_Isti 2014.06.12. 13:12:21

@aleb19: Nem érted, hogy az államadósság most is nagy, sőt nagyobb, mint fletó idején?

desw 2014.06.12. 13:13:45

@aleb19:

"2002-ben 400mdFt tartalekkal adtak at Megyonak a kormanyt"

Azért I. Orbánék adtak 1-2 kisebb aknácskát is, pl támogatott ft lakáshitelek, ami csúnya százmilliárdokba kerül 20-25 éven keresztül. Egyébként erről szól Orbánék programja most is: a jelenben jónak néz ki, de a jővőben durva károkat okoz. (ezért örülök, hogy Orbánék nyertek 2014-ben is, omoljon csak rájuk az a szarkupac, amit idefostak)

"de betartotta a hulye igereteit es az orszag elkezdet csodbemenni "

Ebben igazad van, Medgyessy úriember (seggfej) volt és betartotta a választási ígéreteit, sajnos.

_most_ 2014.06.12. 13:15:38

@aleb19: hihetetlen, hogy képtelen vagy megérteni a párhuzamot, a magyar államnak forintban vannak bevételei, ugyanúgy, ahogy a devizahiteleseknek is, így az államadósság forintban számít.

aleb19 2014.06.12. 13:17:02

@_most_: 'hát ilyen alapon a devizahitelek törlesztője se nőtt, csak forintban '

igen ezt jol latod...de az allamadossagot vegyesen 40%/forintalap/ es 60%/devizaalap/ szazalekban finanszirozzak mostansag ezert az idei forint gyengulessel jol jart az orszag, de a hulye szamviteli szabalyok miatt ez forintban kifejezve adossagtomeg novekedesnek latszik es a libsibalos ujsagirogecok erre rakaptak mint gyongytyuk a takonyra

Sexual Harassment Panda 2014.06.12. 13:17:14

@desw: naìv vagy.
Mèg vagy 10evig el lehet vegetàlni a szarban.
Ha àllamcsőd lenne, akkor működhetne a dolog.
Vagy pl az eu ùgy igazàn mehfingatnà Viktort.

nevetőharmadik 2014.06.12. 13:18:05

@aleb19: Úristen, milyen érv már az, hogy 100mrd dollár adóssággal úgysem lehet mit kezdeni? :D

És még te adsz tanácsot, hogy ki húzzon ki micsodát és honnan :D

Azt pedig elmondhatnád a te nagy matekos hozzáértéseddel, hogy adósságnál miért az euróban számolt érték számít egyedül, amikor te csak forintot keresel...

Bogyó 2 2014.06.12. 13:18:53

@aleb19: Hát már ne haragudjatok, de Orbánék nem irtóznak, hanem kialakították a járásokat, a KLIK-et nagy pénzekért. Jó lenne egy kicsit differenciálni, mert ez a demagóg csökkentsük a bürokráciát duma már nem igazán nagyívű, amikor komoly ellátási problémák vannak a közszféra egyes területein, agyonterhelt és alulfizetett közalkalmazottak vannak nem egy helyen, sok a pályaelhagyás is, de a reálgazdaság se nyújt alternatívát. lehet, hogy csökkenne az állam kiadása, mert az a pár közszférás álláskeresőként vagy közmunkásként kínlódna tovább, hogy a többinek jobb legyen. De majd ha nem lesz rendőr, tanító, ápolónő, tűzoltó, akkor majd sírni fog a sok versenyszférás, hogy miélrt nem intézkedik valaki. Kíváncsi volnék melyik területen építenétek le és kit úgy, hogy szerintetek az nem jelentene ellátási színvonal-csökkenést? Mert én csak az újabb politikai szervezeteknél látok ilyeneket, de az eü-ben, oktatásban, szociális szférában de a fegyveres testületeknél vagy a kisebb hivataloknál már ki vannak véreztetve. A pedagógusok fizetése most lett nem röhejes, tisztviselő illetményalapot 2008 óta nem emeltek.

desw 2014.06.12. 13:21:19

@aleb19:

"'Esetleg kiadáscsökkentéssel nem lehetett volna 3% alá kihozni a hiányt?? Ja, nem, mert Orbánék is fosnak az állami csecsen lógó szavazók haragjától. '

igen ettol minden politikusbarom irtozik "

Ergo, Orbánék érdemben semmit sem csináltak az elmúlt 4 évben csak görgették tovább a szart és rabolnak. És ezért jár neki 1-2 stadion, szerinted. Ez jó!

Holnap én is kirablom a szomszéd öregasszonyt és akko' egyből egyenesbe jövök a kis családi költségvetésemben. Jár-e bónusz nekem is-e ezért?

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12. 13:22:16

@moloy: Ha megfizet, hogy ezt ird, akkor - a magad szempontjabol - igazad van. Ha csak hitbol irod, akkor asszisztalsz a katasztrofahoz (beleertve az evtizedekig tarto lecsuszast es tovabbi elszegenyedest), ami talan/esetleg/nagy nehezen elkerulheto lenne, lasd a Balcerowicz-fele sokkterapiat Lengyelorszagban, ami megalapozta a lengyelek egyenes ivu, tartos novekedeset (politikai vihar persze ott is van, hala a Fideszbarat klerikalis populista jobboldalnak). Legalabb egy lenne nekunk is egy Donald Tusk-unk. O k-europai tenyezove, ha nem kozephatalomma tette Lengyelorszagot.

aleb19 2014.06.12. 13:23:46

@I_Isti: 'Nem érted, hogy az államadósság most is nagy, sőt nagyobb, mint fletó idején? '

nem nagyobb ...lasd fentebb
kozgaz tudas nelkul ezt nehez megerteni, de kicsit csokkent a gond, hogy meg mindig kb 100md dollar

desw 2014.06.12. 13:24:55

@Bogyó 2:

" Kíváncsi volnék melyik területen építenétek le és kit úgy, hogy szerintetek az nem jelentene ellátási színvonal-csökkenést? "

Nem a közalkalmazottakkal van gond, hanem a köztisztviselőkkel. Mi a francnak kell pl. 3.200 önkormányzat? Minek ennyi sóhivatal? Kb 1.000 milliárdot lehet évente spórolni a bürokráci leépítésén. Ja, csak akkor lenne pluszban van 200 ezer munkanélküli... rosszul mutatna a statisztika.

I_Isti 2014.06.12. 13:27:57

@aleb19: Hogy lehet valaki ennyire debil? Születési rendellenesség, vagy fizetnek érte?

A múltkor kirabolták fegyverrel a szomszéd falu postáját. Elvitt a rabló kb 60 ezer forintot.
Aztán kiderült, hogy egy 66 éves bácsi az, és a rabolt pénzből egy másik postán kifizette a tartozásait, a maradékot a rendőrök megtalálták a lakásán.

EZ az orbánviktori mAgyarország!

aleb19 2014.06.12. 13:28:01

@nevetőharmadik: 'zt pedig elmondhatnád a te nagy matekos hozzáértéseddel, hogy adósságnál miért az euróban számolt érték számít egyedül, amikor te csak forintot keresel... '

mert a forintocska puha, arfolyama konyen es gyorsan megvaltoztathato rovidtavon ezert osszehasonlitasra nem alkalmas ,nemzetkozi szinten ezert euro/dollart hasznalnak mindenhol

Bogyó 2 2014.06.12. 13:32:12

@aleb19: "de betartotta a hulye igereteit "

Amit a Fidesz is megszavazott. 1998-ban ők is egy emelkedő pályán lévő országot vettek át Bokroséktól. mindkét oldal volt, hogy konszolidált, volt, hogy szórt. Ha a másik oldalnak is olyan teljhatalma lett volna 2010 után, ők is konszolidáltak volna, sőt Bajnai már meg is kezdte ezt több lépéssel.
Ha Gyurcsánynak 2/3-a lett volna 2006-ban plusz ő is kivégezteti a népszavazás intézményét, valószínűleg ő is megtette volna már amit a Fidesz. Nyilván máshogy, biztos lett volna IMF, talán nem lett volna bankadó, de valami lett volna akkor is, gyerekes elképzelés, hogy csak a Fidesz tette volna rendbe az országot. A politikai verseny arra ment ki, hogy kinek lesz erre majd lehetősége. Sajnos az elmúlt évek az ellenzék egy részét arra késztethetik, hogy nekik is hasonló erőszakos módszert kell majd vinniük, mert így könnyebb, s a szabálytalanul játszó ellen nem lehet szabályosan nyerni. Ez a legnagyobb baja ennek az országnak, hogy Orbán intézményesítette a szabálytalan versenyzést, mert ő meg is akarja szüntetni a versenyzést. Nem legyőzni, hanem megsemmisíteni akarja a másik oldalt és a híveknek ez tetszik is, mert nem értik a demokráciát és az előnyeit.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.06.12. 13:32:37

@ParaZita2: Nem, nem érzékeled jól, with due respect

desw 2014.06.12. 13:32:55

@Sexual Harassment Panda:

"naìv vagy."

Lehet! :(

"Mèg vagy 10evig el lehet vegetàlni a szarban."

Szerintem nem lesz már 10 év. Irdatlan kivándorlás indult meg, és nyilvánvalóan az elszántabbak indulnak útra egy szebb élet reményében. Márpedig ha csökkennek a bevételek (áfa, szja, társasági adó, ...), akkor hamarabb jön a game over!

"Vagy pl az eu ùgy igazàn mehfingatnà Viktort."

Nem ártana, ha lépnének, de persze a népnek még mindig ez kellett, így végülis...

aleb19 2014.06.12. 13:33:03

@desw: 'Ergo, Orbánék érdemben semmit sem csináltak az elmúlt 4 évben csak görgették tovább a szart és rabolnak'

megallitottak az elqrast es nem jutottunk a bajnai es tarsai altal eltervezett gorog sorsra
neha a toporgas is eredmeny mikor latod, hogy a gorogoket,hogy filezik ki es vagjak haza min 50 evre

2014.06.12. 13:37:09

@kiir: "Nézz körül a világban: rengeteg lecsúszó (sikertelen) ország van, de csak nagyon kevés az államcsőd. Sajnos nagyon is sokáig el lehet vegetálni csőd nélkül. Emlékezz Ceauscescu-ra: akár évtizedekig elketyeghet a legnagyobb eszementség is."
Szerinted milyen lehet az élet egy ilyen országban. Mondjuk, Csau Romániájáról tudnék mesélni.

I_Isti 2014.06.12. 13:38:06

@aleb19: A szart állítottak meg bármit! Szerinted az megállítás, hogy egy gázvezeték szerelő kisiparos hála viktor barátságának kettő milliárd forintot keres egy év alatt?

moloy 2014.06.12. 13:42:09

@nevetőharmadik:
Szerinted, az az érdeke, hogy Neked dolgozhat?
Az ő érdeke az, hogy jól keressen, megfelelő ellenszolgáltatást kapjon munkájáért. (Ha Te is dolgozol valahol, valakinek, ugyanez a Te érdeked is ebben a pozícióban.) Másik oldalró meg, Neked az az érdeked, hogy valaki, a pénzedért megfelelően elvégezze a rábízott munkát, feladatot. Ezek az érdekek arányokban térhetnek el; ő többet szeretne kapni, Te pedig kevesebbet akarsz fizetni. De ez nem változtat a lényegen. Mindenki érdekek mentén él, akár elfogadjuk, akár nem.

desw 2014.06.12. 13:43:48

@aleb19:

"megallitottak az elqrast es nem jutottunk a bajnai es tarsai altal eltervezett gorog sorsra neha a toporgas is eredmeny mikor latod, hogy a gorogoket,hogy filezik ki es vagjak haza min 50 evre "

Maradjunk annyiban, hogy a statisztika szép, csak ha mögénézünk, akkor láthatjuk, hogy mire épül.

Rablással (új adók, manyup, ...) mindekinek lesz elég pénze arra, hogy a kurvázást, a piát meg a játékgépezést (elbaszott nyugdíjrendszer, felesleges állami sóhivatalok és seggmeresztők, veszteséges állami vállalatok, ...) finanszírozza.

Ha kiadáscsökkentéssel érték volna el ugyanezt, akkor gratulálnék Orbánéknak, de ők pusztán koszos útonálló tolvajok módjára dolgoznak.

high up! 2014.06.12. 13:45:30

@aleb19:

Látom vagy te mint eredeti Átlaghülyemagyar, meg van egy fake nick, amelyik a hülyeségeidet figurázza ki.

Szóval kedves Orbaneszku lakáj: ha a manyupot államadósság csökkentésre fordítom, na meg az IMF hitelt visszafizetem, akkor ma az államadósságnak 65%-on kellene állnia. Mivel 85%-on áll, ezért még a magadfajta üresfejü fidótáknak is meg kellene érteniük, hogy az egész propaganda bebukott mint az ólajtó.

Ez van, a magyar nép Európa leg IQ-hiányosabb népsége, a mai 15 évesek már pont annyira suttyó értelmüek, mint az anyjuk-nagyanyjuk generációja.
És mi lesz még, amkikor a valós életben ez a szellemi képeség még csak romlani fog, ahogy felnöttként majd integrálódnak be a Real Magyar Örökállapotokba.

FOLYTASSUK!

nevetőharmadik 2014.06.12. 13:48:58

@aleb19: ennek egyrészt nem sok köze van a matekhoz, másrészt Mo. forintot termel, ezért nem vigasztalja a forint gyengülése, sőt. Épp a magas devizakitettség miatt szar ez.

Harmadrészt pedig azért használunk százalékot, mert nem az számít igazán, hogy nominálisan mekkora az államadósság, hanem hogy a gazdasági teljesítőképességhez képest mekkora teher az adósságszolgálat.

Negyedrészt pedig eldönthetnéd végre, hogy akkor most csökkent euróban/dollárban az államadósság, vagy 100mrd dollárnyi adóssággal úgysem lehet mit kezdeni.

northern lights 2014.06.12. 13:49:42

@aleb19: azért a görögöknél komoly átverés ment... ne beszélve a megalomán beruházásaikról mint 2004-es olimpia

Bogyó 2 2014.06.12. 13:51:56

@desw: Na, a 3200 önkormányzat ez megint egy régi mantra. És a 3200 önkormányzaton mit spórolnál meg? Ha nem lesz önkormányzás akkor ott már közvilágításra se kell költeni, vagy utakra? Dögöljenek meg? Az önkormányzat nem egyenlő hivatal, nincs 3200 hivatal se köztisztviselőkkel, sose volt. Jelenleg 2000 fő alatt sehol nincs önálló hivatal, egy 2000 fős településen meg már külön orvosi rendelő, nyolcosztályos iskola, több bolt, pénzintézet, akár több templom, adófizető vállakozások vannak, azaz egy teljesen elkülönült önálló életet él, megérdemli, hogy maga döntsön a sorsáról.
Az önkormányzattal mindössze annyi jár, hogy van egy testület meg egy polgármester. Azaz a plusz kiadás az ő bérük, tiszteletdíjuk. Egy pártíz. párszáz, vagy 1-2 ezer fős kistelepüléseken - amiket megszüntetnél, tovább növelve az életminőségbeli leszakadásukat - jellemzően mindenféle tiszteletdíj nélkül dolgoznak a képviselők, vagy nevetséges pár ezer forintokért, a polgármester társadalmi, sok helyen annyi pénzt kap mint egy közmunkás egy -két havi bére. A városokban egy képviselő tiszteletdíja több mint egy párszáz falu összes az önkormányzásból eredő költsége, de enélkül is egy 1000 fős falué mindennel együtt nincs 100 millió. És ennek a zöme a közmunkásokra, meg arra megy el, amit átadnak a nagyobb településnek a közös hivatalra, óvodára, ezen túl a közvilágításra, segélyekre, járdákra, utakra stb. Ezek a kiadások önkormányzás nélkül is meglennének. Országos szinten alig pár milliárd lehetne a megtakarítás, helyette lenne egy jó centralizált állam és az önkormányzatiság eltávolodása. Miközben 4 milliárdért kincseket veszünk, meg valószínűleg amúgyis kéne mégiscsak azokba a kis falvakba valaki, ha nem is polgármester néven, aki viszi az ügyeket, meg néha benéznek hozzá, mert a székhelytelepülések a hozzájuk csatoltakra nagy ívben szarnak majd, mint ahogyan az a közös tanácsok idején is volt.

moloy 2014.06.12. 13:51:58

@Bogyó 2:
Persze, hogy nem azért választunk meg, hogy a saját érdekeit vigye. De attól még lehetnek saját érdekei, mint mindenkinek. (Az is lehet érdeke, hogy jó politikusként jó sokat keressen.)
Mintahogy egy kőműves építheti a saját házát is. Persze nem ebből él meg, hanem abból, amit másnak épít.

high up! 2014.06.12. 13:52:56

@aleb19: "es nem jutottunk a bajnai es tarsai altal eltervezett gorog sorsra"

nagy marha vagy te kis csöpögö orrú fidelitaszos. Ha Libás marad még egy évig, akkor azalatt meglett volna az utolsó megszorítás is, aztán 2012 nem kellett volna több megszorítás. A forint állna 265 körül, nem lenne Mohácsi vereség a devizahitelesekre.
A Görögországi sors csak a Szargyártópetike és Kósa fejében létezett, látszik, hogy ez a két tökfej még a görög makrogazdaság 2-3 adatával se volt tisztában.

ja, és még egy: Libás alatt a müködő tőke áramlás se lett volna elkúrva, se a GDP növekedés - ami a maTROLLcsizmus 3 évében összesen volt 1%(!!!).

Szóval a fidióta paraszt bandádnál még Libás is jobban teljesített! (ezt az égéset)

FOLYTASSUK!

nevetőharmadik 2014.06.12. 13:54:03

@moloy: Már megint mellébeszélsz. A szolgáltatónak _SZOLGÁLTATÁS KÖZBEN_ normális esetben az az érdeke, hogy a vevő érdekét nézze. A vevő érdekének kiszolgálásából fakad minden. Ha nem a vevő érdeke az első, hanem a sajátja (ti. pénzt csináljon), akkor történik az, hogy például a kőműves szarabb anyagokat épít be, így több pénzt tesz zsebre. Ekkor viszont ki kell kúrni a francba.

moloy 2014.06.12. 13:57:07

Elnézést kérek mindazoktól, akiknek nem válaszolok, de sajnos (v. hálistennek) annyi szálra szaladt a beszélgetés, hogy már nemigen tudom követni. Időnként persze benézek és próbálom jól megfogalmazni észrevételeimet, mintahogy a hozzászólásokat is olvasni fogom.
Üdv: moloy

Deepblue Noir (törölt) 2014.06.12. 13:59:48

@Bogyó 2:

nem csak a spórolás, ne feledjük, az önkormányzat a korrupció, a kistelepülési önzés és bezárkózás szimbóluma.
bokrosnak volt igaza, egy régió (maga az ország) és mondjuk 40-50 járás, bőven elég ennyi.

Bogyó 2 2014.06.12. 14:00:37

Jó példa a járási hivatalok létrehozása. Jópár hatáskör visszaszivárgott a településekre, mert ott volt értelme intézni, pl. lakcímbejelentés, meg volt egy kis felháborodás. Aztán egy csomó munka miatt most a falvakat hívogatják adatért, infóért, mert érthetően fogalmuk sincs mi folyik ott.
Egy városinak nyilván tök mindegy. Neki a városi hivatal éppolyan távoli mint egy járási vagy megyei, hiszen az is helyben van sokszor, úgyse ismer senkit, úgyis sorban kell állni, csak x utca helyett y utcába megy intézni az ügyet és ha Kormányhivatal és szépen fel van mosva, van klíma, meg új bútor és kifejezetten az ügyfelezésre fel van véve pár ember, akkor persze jobb mint a korábbi bürokratikus. De egy faluban nem jobb, ott az a jó, ha az 1000 éve ismert és megbízható Mancika akár ügyfélfogadási időn túl vagy otthon vagy az utcán megállva is tanácsot ad.
De mondom, 2000 fő alatt már nincs helyben hivatal, jegyző tutira, esetleg kirendeltség 1-2 állandó vagy csak időszakosan a szomszéd faluból kijáró hivatalnokkal, tehát nekik már ez sincs meg.

kiir 2014.06.12. 14:01:18

@32FNewYork:

(Bocsánat a szavaimban lévő indulatért, igazából nem ellened irányult. Csak éppen tegnap folytattam vitát egy kifejezetten értelmes és művelt közeli ismerősömmel, aki mégis bármiféle forráskritika és az elemi gondolkodás igénye nélkül képes szajkózni a HírTv aktuális szlogenjeit. Őrajta semmilyen sajtószabadság nem segít.)

A kérdéses Index-cikk első tagmondata hivatkozza meg az általad hiányolt háttértanulmányokat. Utána a cikk 1. pontjának első két bekezdése fekteti le az általad hiányolt peremfeltételeket. Valószínűleg ezeken átsiklottál, ezért idézem:

"1,75 százalék. Ennyi van a magyar gazdaságban az IMF szerint, középtávon ekkora növekedésre vagyunk most épp képesek magunktól (tehát ha nem kaptunk kívülről EU-s pénzt, ami nem több a GDP egy százalékánál).

Ez nagyon-nagyon kevés. Tegyük fel, hogy a következő évtizedekben ez így marad, és valóban kevesebb mint két százalékkal fog terebélyesedni a magyar gazdaság. 2013-ban az EU-s átlag 38,5 százalékánál indul az egy főre jutó magyar GDP, ha nem igazítunk ki vásárlóerővel. Ha 1,75 százalékos sebességgel döngetünk előre, akkor 2069-ben fogjuk elérni azt a szintet, ahol most az EU átlaga van (ez nagyjából az olasz–spanyol szintnek felel meg, az osztrák–skandináv gazdagság innen is nagyon távol van)."

Ha tehát eddig a háttértanulmányokat és a peremfeltételeket hiányoltad, most már nem kell többet.

Esetleg arra a különbségre még egyszer felhívom a figyelmedet, ami a jelenbeli állapot elemzése és a jövőbeli állapotra vonatkozó jóslat között van. Ez a cikk az első műfajba tartozik, ezért nem veszkődik a jövőbeli technikai haladás modellezésével. Nem veszkődik az EU fejlődési ütemének meghatározásával sem. Az ötvenéves előreszámítás csak egy vizualizációs eszköz számára. Ez a cikk szigorúan csak a mai magyar viszonyok értékelésével foglalkozik.

desw 2014.06.12. 14:02:04

@Bogyó 2:

:)))

Vidéki önkormányzatnál dolgozó/ismerő haverok mesélnek eleget. Polgi családtagjainak, haverjainak szociáláis bérlakás, idióta és felesleges beruházások ...

Aztán mintha most venné át az állam a "jól" gazdálkodó önkorik adóságát, nem? Ez csak laza 5-600 milliárdocska.

Bogyó 2 2014.06.12. 14:16:20

@Deepblue Noir: Hát ha korrupció, akkor az a város.
Egy kistelepülésen szerinted mit lehet ellopni? Miközben a városokban a nagyberuházásoknál már van az a pénz amiért érdemes kockáztatni mondjuk egy csatornaberuházás visszaosztását. Nem véletlenül sok a női polgármester a kis helyeken, mert a férfiaknak nem pálya a falusi főleg a tiszteletdíjas polgármesterség. Egy faluban amúgyis sokkal inkább feltűnik, ha valakinek nagyon megszalad, az emberek sokkal inkább kontrollálják a polgármesterüket is. Persze vannak kényurak, meg kiszolgáltatottság, de nem ez a többség, a feudális nagyurak vidéken inkább mantra, és semmivel se olyanabb, mint ahogyan Lázár vagy Orbán rátelepszik arra ami éppen az övé. A kicsiknél sokszor nincs tétje a dolgoknak, annyira kevés a pénz és annyira nehezen is lopható el, szerencsére. Ott nem tudsz milliókat fizetni tanácsadásért, nincs olyan beruházás amiből ennyit lehetne visszaosztani. Pont ezek indokolják a kicsik önkormányzását, sokkal jobban átlátható, az ÁSZ tudna erről mesélni. A kicsiknél inkább a szakmaiatlan gazdálkodás a gond, főleg, hogy egyre nehezebben tudnak megfelelően képzett embereket alkalmazni, mert olyan tudással nem éri meg oda menni. A kistelepülési önkormányzás akkor lesz bezárkózó, ha mások döntenek róluk, ha nem veheti kézbe a saját sorsát, erre elég bizonyíték az elmúlt 25 év, főleg a kilencvenes években a kicsik reneszánszukat élték a közös tanácsi lét nyomasztása után, széppé varázsolták a közereiket, iskoláikat, óvodáikat, próbálkoztak a gazdasági fejlődés beindításával. Viszonylagosak a sikerek, de jobb a helyzet mint Kádárék idején, illetve amiben rosszabb, az országos vagy világtendencia. Az EU fontos alapelve amúgyis az önkormányzás, Bokros nem lát túl a makrogazdasági adatokon és mutatókon, az ő politikája a falvak tragédiája és a társadalom még erősebb szétszakadása lenne akkor is, ha több lenne a nyertes. Mert ő már ezzel elégedett lenne, pedig ekkor se mindegy milyen tág az olló.
Az 50 járás nagyon jó lenne a székhelytelepüléseknek. A falvak tovább romlanának le. Franciaországban 36 ezer önkormányzat van, tízszer annyi mint nálunk. Van ahol meg sokkal kevesebb, hidd el, nem ezen múlik.

ParaZita2 2014.06.12. 14:18:12

@HaFr: "... Nem, nem érzékeled jól, ..."
Bizakodom ebben, de, ha megengeded, keveslem a megoldásra törekvő előretekintést, ami -"konkrét helyzet konkrét elemzése" tanon túl, már utat is igyekszik megfogalmazni, s nemcsak a feladott labdákra mozdul rá, hanem alapelvekkel egy "új világot" teremteni igyekszik.
((megvallom, pszichiátriai kezelésben is részesülök a tolerancia szintem könnyű nullára csökkenése miatt, tehát akár könnyen türelmetlenné is válok és haladni akarok - my fault, I know))

Bogyó 2 2014.06.12. 14:26:00

@desw: Ja és ilyen csak vidéken van? Ráadásul ha szociális bérlakás, akkor az már elképzelhető, hogy nem is falu, legalábbis ott ez nem annyira jellemző. Én nem Szegedről vagy akár egy 10 ezres kisvárosról írtam. Nyilván nem ezek önkormányzását akarná a kolléga megszüntetni.
De Pesten szerinted mit lehetne mesélni, kezdve a Nokiás dobozos ügyektől a Molnár Gyula-Rogán-féle botrányokon át, ahol a lakáskiutalások nyíltan korrupciós alapon működnek évtizedek óta.

Az önkormányzati adósságrendezésnél mit gondolsz kinek volt a legnagyobb adóssága? Debrecen, Kecskemét, Pécs, Kaposvár, egyes pesti kerületek stb. Nem a kicsik. Az országban 1200 településnek nem volt adóssága, majdnem kizárólag kistelepülések. Persze a fideszes nagy önkormányzatok többsége pártutasításra kezdte el a kötvények kibocsátását és az adósságfelhalmozását, hogy minél rosszabb gazdasági mutatói legyenek a Gyurcsány-kormánynak, beígérve és be is tartva a konszolidációt. Nézzétek meg Debrecent. Tényleg az életben maradáshoz kellett az adósság? Senki nem gondolhatja komolyan. politikai játszma volt, amiben a kicsik nem voltak tétek, ezért részt sem vettek, de nem is adósodtak el. Ezért ha így nézzük, sokkal inkább a nagyvárosi önkormányzatokat kellene bezárni mint a kicsiket, ami persze nyilván abszurdum, de jól mutatja, hogy nem a nagy méret jelenti a hatékony és tisztességes gazdálkodást, sőt.

moloy 2014.06.12. 14:28:30

@nevetőharmadik:
A vita halála lehet a mellébeszélés, ezért újból megpróbálom megértetni, amit gondolok.
Szerintem az érdek mozgathatja a cselekvést. Én sem akarom megmondani neki, hogy mi az ő érdeke és azt sem kívánom hagyni, hogy ő mondja meg nekem, hogy mi legyen az enyém.

Az ő érdeke, hogy dolgozhasson, sok pénzt keressen, mert jól éljen. (Ha nyer a lottón, az életben nem fogja felépíteni a házadat, semennyiért, nincs az az "érdek".) És azt se keverjük ide, hogy vannak, akik csalnak, v. lopnak, v. mindkettő, merthogy csak így lehetséges az érdekük elérése.

A Te érdeked meg az, hogy épüljön fel a házad. Az, hogy felépüljön, az nem az ő érdeke.
(Ha sz@r tervet kapott Tőled, úgy fogja megcsinálni, mert azt kérted tőle. A mesékben vannak olyan tisztességesek persze, akik ilyenkor inkább nem vállalják a munkát...)

2014.06.12. 15:00:33

@aleb19: en nemtudok gigahitelek felvetelerol csak a lejaro allamadossag refinanszirozasarol

ki kellene huzni a fejeket a seggekbol, kb 100md dollaros adossaggal nem igazan lehet mit kezdeni ...igen a csoda elmaradt viktatornak sem sikerult a vizen jaras "
Nos, érdekes a vitastílusod.
A gigahitel kifejezés tőled származik, én csak hivatkoztam rá.
A Viktorka vízen járása pedig a hívőknek evidens, tehát nekem felróni, hogy számon kérném rajta, elég farizeus dolog.
Gondolom, abban megegyezhetünk, hogy a világot érintő válság egy rosszul felépített, biztosítatlan gazdaságot ért. Ez a maszop hibája. Viktor pedig azt ígérte, hogy jobban fog gazdálkodni, kihúzza az országot a szarból. Gondolom, nem akarod nekem felróni, hogy elrugaszkodást ígért 2012-re? Vagy az is az én szűklátókörűségem?
Tehát tény, a fidesz éra alatt sem sikerült növekedési pályára állítani az országot. Ami látszik, az a német konjunktúra hatása.

2014.06.12. 15:09:57

@aleb19: kozgaz tudas nelkul ezt nehez megerteni, de kicsit csokkent a gond, hogy meg mindig kb 100md dollar "
Na, közgáz tudósom. Akkor világíts már rá légyszíves arra, hogy a manyup pénz a gdp-ben hol szerepel? Aztán vezesd le, hogy mi történik, ha ezt kivesszük az egyenletből? Hogyan fog hatni a hiány per gdp viszonyszámra?
Világosíts már föl minket, légyszi, hogy miért fényes az 1,8-2,5%-os növekedés, ha az előző négy évben folyamatos csökkenés volt?
Most vagyunk a 2006-os szinten. Tudod, amikor Gyurcsánynak mennie kellett volna... ezt sikerül csaknem 2 %-kal meghaladni év végére. És te ennek örülsz....

2014.06.12. 15:19:07

@aleb19: Nos, van egy érdekes számsor a KSH oldalán. A gdp 2000-hez viszonyítva.

2006= 127,4
2007= 127,6
2008= 128,7
2009= 120,0
2010= 121,2
2011= 123,2
2012= 121,1

Mondjuk jól látszik, hogy a válság előtti években magasabban állt a gdp, mint utána. Jól látszik, hogy a válság évéhez képest is alig fejlődtünk... Ez azért nem egy felhőtlen siker...

DrGehaeuse 2014.06.12. 16:04:09

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Igaz ugyan, hogy gigahiteleket veszünk fel folyamatosan, de ez főleg a meglévő giga-adósságok újrafinanszírozására megy el. A gazdaság finanszírozásában a felvett hitelek már nem vesznek részt. A megszorításokkal beszedett pénzből a nagy rendszerek átalakítási költségeit fedezik plusz a haveri cégek (közgép;mészáros stb.)kitömését meg néhány preferált csoport (pl. 2 vagy több gyerekes jól kereső családeltartó alkalmazottak)többletjuttatásait. A zorv-bán unortodoxikus gazdasági modell még lehet sikeres is kb. úgy mint a 68-as új gazdasági mechanizmus. Akkor is az történt, hogy a népet jól megverték (1956 ~ 2006) majd kiéheztették (1956-1963 ~ 2008-2012)ezután bevezettek néhány élénkítő intézkedést (háztáji; maszek; gebin ~ most növekedési hitel + rezsicsökkentés)és szárnyalni kezdett a gazdaság, egészen addig míg moszkva be nem húzta a kéziféket (visszarendeződés-pangás). Ha az IMF-EU valamivel meg nem erőszakolja az orv-báni modellt, az sikerre van ítélve.
Nagyon elszomorít a szabadság fékezett habzása, viszont én szurkolok azért, hogy jól menjen ez az unortodox gazdasági modell, mert több dolog van benne amivel egyet tudok érteni. Egy esetleges gyurcsány-bajnai reneszánsztól viszont semmi jót nem várok.
Az orv-bán rendszer is csak úgy fog megbukni ahogy a kádár-féle: a jólét növekedésével a birkák és a nemszavazók jobban rá fognak érni (nem kell kidolgozni a belüket a felszínen maradásért), hogy észre vegyék a különféle szabadságok hiányosságait és azt, hogy másoknak mennyivel jobban megy. És persze azt is észre fogják majd venni, hogy a rendszer kiváltságosai mennyire pofátlanok és gőgösek. Na akkor fog majd megbukni victorius duplanullus dictatoricus.

DrGehaeuse 2014.06.12. 16:12:24

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Majd nézzük meg a számsor folytatását 2018-ban.
Ez most semmit nem mond.

___________________________ (törölt) 2014.06.12. 16:57:49

@Jedburgh, Darius R.: tényleg kit érdekel, vagy kit kellene? ha az egész mind lopás, akkor is állampolgáronként száz forint, adófizetőnként háromszáz. Miközben a lényeg, hogy a magyar munkavállaló az osztrákhoz képest az éves jövedelem szintjén úgy hárommillió forinttal van lemaradva. Ez a lényeg. Ahhoz képest a háromszáz nem számít.

Megmondom őszintén, ezt már annak idején is kissé bénának tartottam, amikor fordítva volt és a jobboldal támadt a szocik ilyen-olyan lopásait. Leosztva tízmillióra, vagy hárommillió adófizetőre ez mind aprópénz volt. Pl. a gyárak vagy a vidék szétverése sokkal többet ártott.

Nyugaton azért téma ez, mert ott még van a politikában erkölcs, nálunk már rég nincs, tehát már rég nem az a lényeges, hogy a lopás erkölcsileg felháborító, ugyan, ez ma már nagyon idealisztikusan hangzik, ez a régi, erkölcsös kor öröksége, sajnos annak már lőttek.

Ma már lényegében a matek megy. Mennyi munkahely, mekkora jövedelmek, mekkora rezsi, ilyenek.

Akinek kijön a matekban, hogy mondjuk ellopnak tőle havi kétezer forintot-ilyen korrupciós ügyekben, de mondjuk visszakapja az ötszörösét rezsicsökkentésben, azt miért is érdekelje?

sas70 2014.06.12. 17:06:02

@high up!: Hát öööööö, neveket nem tudok, de biztos vannak, mert OV azt mondta, márpedig az tuti tök igaz! Tudod, minden más csak hazugság!

___________________________ (törölt) 2014.06.12. 17:12:59

@ténytár: "Nalunk ugye eppen az a cel, hogy NE legyenek muvelt, tanult emberek mert azok nem szavaznanak a lazar-orban bagazsra."

A felmérések abszolút nem ezt mutatják. Ez a felmérés pl. www.republikon.hu/upload/5000269/partok%20felidben.pdf azt állítja, hogy éppen az alacsonyabb iskolai végzettségű vidéki szavazók csalódtak a Fideszben. Más felmérések szerint alig van összefüggés iskolai végzettség és pártpreferencia között. www.valasztaskutatas.hu/kiadvanyok/toresek-halok-hidak/fabian-zoltan-szavazoi-taborok-tarsadalmi-gazdasagi-beagyazottsaga-statisztikai-melleklet/at_download/file

nevetőharmadik 2014.06.12. 18:42:49

@moloy: "És azt se keverjük ide, hogy vannak, akik csalnak, v. lopnak, v. mindkettő, merthogy csak így lehetséges az érdekük elérése."

De, de, éppen hogy ezt keverjük ide, mert erről van szó! A mellébeszélésed az, hogy ehhez képest beszélsz valami egészen másról és az eredeti témát nem akarod "belekeverni" a "vitába"! De ha másról akarsz vitázni, akkor nyugodtan tedd meg - nélkülem.

32FNewYork 2014.06.12. 19:08:26

"De legalább lett egy közszolgálati TV-nk a nagy ijedségben. Lehet, hogy legalább annyian fogják nézni rövidesen a híradóját, mint a Mónika-show-t."

Megnéztem az éppen most öt perce vetített állítólagosan újszerű közszolgálati RTL-Híradót. Jelentem: valóban létezik háború a 80 IQ alattiakért. A többiekre azonban továbbra is csupán néhány másodperc jut. Az is maximum az agysejtek egy százalékát veszi igénybe. Az RTL Klubra, Péter tehát továbbra sem számíthatsz. Zombi-híradóból nem lesz szalonna.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.06.12. 19:26:26

@32FNewYork: na, tessék, reményeink rövid szárnyalás után újra a porban

jágör68 2014.06.14. 14:37:17

A bodzásokra költött szociális segélyeket kell leállítani és 100%- ban felülvizsgálni az eddigi projektek "eredményeit".
Az eredménytelenül, két kézzel szórt pénz időszakának véget kell vetni.
Aki meg a nyugdíjasokat nyirbálná- képzelje magát a helyükbe már most is 60- 70 ezer Ft- ból kéne megélniük...
A rokkantnyugdíjak felülvizsgálatánál is mekkora "gyilkosozás" kezdődött, mert szíven szúrta magát egy felülvizsgált.
Nincs jó megoldás a magyar problémára.
Amíg rángatózó- Lopcsány, III.osztályú focista, Libatolvaj, D209-es komcsi spicli vagy egy pufajkás a politikai elit? agazdasági elit meg Csányi, Demján, Széles féle rablóprivatizátorok- sajnos nincs miről beszélni.
100%-os megújulás kellene, a legalsó szintről kiindulva.
De jelenleg, a tömegeknek sokkal egyszerűbb az állandó lakhely áttevése 200 km-re nyugatabbra.
És tegyük hozzá: jövedelmezőbb is majdnem minden szinten

igazi Ténytár 2014.08.03. 08:00:56

@ Itt a válaszod!

hazaáruló a javából. Mondjuk nem az elso magyar vezeto aki az volt.

_________

index.hu/gazdasag/2014/08/02/az_orosz_titkosszolgalat_is_benne_lehetett_a_paksi_szerzodesben/

444.hu/2014/08/02/paks-bovites-titkosszolgalat/

Az orosz titkosszolgálatnak is köze lehetett a paksi szerződéshez

2014. 08. 02. 22:03

A 444 szemlézi a legolvasottabb francia hetilap, a Nouvel Observateur július végi számát, mely az OROSZ TITKOSSZOLGALATOK franciaországi tevékenykedése kapcsán egy rövid megjegyzésben azt állítja, hogy a Roszatom orosz nukleáris technológiát gyártó cég “egy európai országgal” kötött üzletében titkosszolgálati eszközöket is igénybe vett.

______________

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.08.03. 12:28:14

@ténytár: esetleg beszervezték annak idején

igazi Ténytár 2014.08.28. 05:20:30

@HaFr: érdekes mert más is irt erről

______
Az orosz elnök kétségtelenül kezében tartja valamivel Viktorunkat, és nem tudjuk, hogy ez a valami a magyar miniszterelnök anyagi megvásárlásával, esetleg szimpla megtévesztésével, vagy netán a Moszkvában őrzött ügynöklistákkal függ e össze (amellyel egyébként a ruszkik valószínűleg zsarolják a Fidesz-vezéreket, akik közt nyakamat rá, hogy k*rva sokan szerepelnek a jegyzékekben.)

koznaplo.blog.hu/2014/08/26/attol_hogy_putyint_eliteljuk_meg_nem_biztos_ukrajnat_meg_sztarolnunk_kell
__________
süti beállítások módosítása