1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.04.29. 13:06 HaFr

Van rosszabb a korrupciónál is

Az a tény, hogy Mesterházyval kapcsolatban egyre többen élnek a gyanúperrel, hogy eladta (finomabban: elengedte) a választásokat, felveti a kérdést, hogy másoknak is megvan-e az ára a magyar politikai rendszerben. (Amit aztán a Fidesz megfizet a centrális erőtér nagyobb dicsőségére. És mivel a Fidesz messze a legerősebb, hovatovább az egyetlen politikai vállalkozó, idővel a demokrácia is végképp bábrendszerré silányul, amelyben mindenkinek -- értsd: mindenkinek -- megvan az ára.)

Az előző 25 év tapasztalata, hogy az itt az egyszerűség kedvéért az egyik legellenszenvesebbjéről rogánizmusnak elnevezett jelenség (a.m. jelentéktelen, ám annál gátlástalanabb alakok rövid hazudozási periódus után kénytelenségből elismert, majd adott esetben erényként feltüntetett látványos, az élet semmilyen más területén el nem érhető meggazdagodása közpénzekhez közeli állásokban) valós tapasztalat, és ma már nemzetgazdasági szintű károkat okoz Magyarországnak -- amit a nép adott esetben újraválasztással honorál. A hangsúly az utolsó félmondaton. De ennél jóval többről is szó van.

A politikai osztály nagyjából egységes a közpénzekhez való intim viszonyában. A cucc az övék. Ha közcélokra is jut belőle, örüljünk, és engedjük meg, hogy azt is a saját sikerüknek érezzék, és egyes szám első személyben átadják nekünk. Egy kutat nálunk polgármester újít fel, negyedkészültségben lévő Várbazárt már maga a miniszterelnök, autópályát, stadiont, múzeumnegyedet, a fél kerületet, mikor, mi jön, mindig az épít, aki jó eséllyel a legtöbbet nyúlja le egyúttal. Ami valaha 10% volt, az átlagban már az 35-öt nyaldossa. De ez csak egy sima háromezer éves ügy, Omszkig kelet felé sűrűsödik, onnan megint ritkul. Már-már unalmas. Unalmas, hogy milyen kiszámítható nálunk minden, ebben a szabadságharcos nemzetben. Nem is ez a lényeg, hanem a korrupció centralizálása és szervezeti újraosztása, ami viszont merőben új jelenség, a centrális erőtér szüleménye. A duális szerkezetű, néha kaotikus közpénzlenyúlást és kijáró rendszereket leváltotta a centrális erőtér, amely minden jel szerint fokozatosan kiterjed az ellenzékre és intézményeire is, amelybe rövidesen beletartozik minden és mindenki, aki élni akar ebben az országban (úgy értem, piaci kockázat nélkül és jól). A Fidesz mint anyatest. A demokrácia mint paraván a szülőágy körül. És akkor "egység uralkodik a nemzeti sorskérdésekről" (Kötcse) az MSZP-től az ATV-n és a Népszabadságon át a Jobbikig, és a nép boldog lesz -- nem szerettük már a sok konfliktust és pártoskodást.

A sima, eseti korrupciónál sokkal rosszabb ez a rendszerszerű -- végső értelme szerint a demokráciát célba vevő -- korrupció, amelyben mindenki tudja, hol a helye és mennyiért, és mindenki tudja, hogy mindenkinek megvan az ára, kivéve azokat, akik nem számítanak, mert azokra még árcédula sem kerül -- de talán meglepő, hogy még ennél a demokráciagyilkos korrupciónál is van rosszabb, mégpedig a szó eredeti jelentésének (az erkölcsi romlásnak) az eluralkodása. Eszerint pro primo, a sajátjaim korrupciója nem hogy nem elítélendő, de egyenesen üdvös, mert erősödünk, és a másik (aki egyre inkább már csak a lúzer nép) gyengül, visszaszorul. Pro secundo, mivel politikai eszményeink a baloldalon sosem voltak, a jobboldalon pedig csak a marketing szintjén, nem csak hülye, hanem erkölcstelen is az, aki nem korrupt. A korrupcióval szemben nincs versenyképes erkölcsi univerzum a magyar nyilvánosságban. Kívüle csak az űr. A korrupció ugyanis legalább csoportképző erő: a rablóbanda egységének alapja, a társaság habarcsa, normaképző. És ha kívül semmi, belül viszont melegség, ugyan miért lenne erkölcstelen korruptnak lenni? Miért lenne erkölcstelen az életünket és a családunkat megóvni a kinti hideg, fekete éjszakával szemben?

Aki erkölcsös (és megteheti), az korrupt. Aki erkölcsös (és meghívják rá), az erkölcstelen -- az avant garde. És az avant garde erkölcse a magyarok erkölcse. Aki nem helyesli, adott esetben megnézheti magát. Haza a mélyben. És csodálkozunk, hogy az államot senki sem akarja visszavágni. Hiszen itt már csak az állam számít, az állam diktál, állami az erkölcs. És az államnak nincs szervezett ellenzéke. Csak konstruktív. A NER az alaptörvényével erkölcsi normává vált. Miért is csodálkozzunk, hogy éppen az LMP jelentette be a centrális erőtér döntő győzelmét? A nemzeti elit rövidesen összeborulhat, már csak az a kérdés, hogy maga a nemzet mennyire lesz versenyképes az összes többi között, amelyekre sajnálatosan nem terjed ki a centrális erőterünk.

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr746098176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2014.04.29. 14:21:00

Mi a f@szért kellett elfoglalni a Kárpát-medencét a morváktól (tudjátok: Szvatopoluk!). Ők, ahogy most látjuk az utódállamukon, sokkal jobban élhető országot produkálnának itt!

wantaan 2014.04.29. 14:40:22

S neked hafr mi az árad? Hogy-é aggyák vagy húgyé aggyák?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.29. 14:54:53

@wantaan: Ebből a posztból mire gyanakocc?

wantaan 2014.04.29. 15:18:25

@HaFr: Nem ebből hanem az idei termésedből. ....hogy Te ugyan olyan kis megvett szerencsétlen vagy mint Obersovszki vagy akik a közmédiát teli pukizzák.
.... csak te az örök szervilis helyett az örök jólmegmondom bohóc szerepébe tetszelegsz. (de csak módjával s az irány azért világos)
Szellentesz egyet s próbálod ráfogni a nyuszira, hogy miatta bűzös a levegő.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.29. 16:04:57

@wantaan: van egy nagyon egyszerű mércéje a kommentelő állapotának: minél vaskosabb jelzőket használ a blogger személyére, annál inkább híján van a szalonképességnek jobb helyeken (azaz nem érvelünk ad hominen -- ha nincs mondanivalónk, inkább meghúzzuk magunkat és figyelünk)

tamas11 2014.04.29. 16:38:29

@wantaan:
tisztázzuk, hogy egyetérthessünk:
1. Ki a nyuszi a példázatodban?
2. Büdös van e általában, bűzös e a levegő?
3. Mekkora jelentősége van a bloggernek a légszennyezésben?

abdul hackeem 2014.04.29. 16:43:48

Ez nagyon igaz, nagyon jó írás.
Ez nagyon fájt.

wantaan 2014.04.29. 16:45:45

No de ha az ember szart olvas akkor minek nevezze?
Rózsavíznek?
"Az a tény, hogy Mesterházyval kapcsolatban egyre többen élnek a gyanúperrel, hogy eladta (finomabban: elengedte) a választásokat, felveti a kérdést, hogy másoknak is megvan-e az ára a magyar politikai rendszerben. (Amit aztán a Fidesz megfizet a centrális erőtér nagyobb dicsőségére. És mivel a Fidesz messze a legerősebb, hovatovább az egyetlen politikai vállalkozó, idővel a demokrácia is végképp bábrendszerré silányul, amelyben mindenkinek -- értsd: mindenkinek -- megvan az ára.)"

S ha ezt olvasnám:

Az a tény, hogy HaFr-val kapcsolatban egyre többen élnek a gyanúperrel, hogy eladta (finomabban: elengedte) a blogot, felveti a kérdést, hogy másoknak is megvan-e az ára a magyar média rendszerben. (Amit aztán a Fidesz megfizet a centrális erőtér nagyobb dicsőségére. És mivel a Fidesz messze a legerősebb, hovatovább az egyetlen politikai vállalkozó, idővel a média világ is végképp bábrendszerré silányul, amelyben mindenkinek -- értsd: mindenkinek -- megvan az ára.)"

No mi a véleményed? Mennyire pontos a megállapításom? Ugye, ugye ha pontosan fogalmazunk .... mert pl ez a változat nagyon logikus és még hihető is.

wantaan 2014.04.29. 16:50:15

@tamas11: Gondolkodj! Kételkedj! S próbálj magad választ találni. Mindig a saját fölismerés a leghihetőbb. .... de ahhoz gondolkodni kell!

abdul hackeem 2014.04.29. 16:55:54

@wantaan: Szerintem nem annyira ütős, hogy egy bizonyos értékek, elvek mentén írott (szerveződő) blogot (ami néhány okosnak tűnő gondolatot is ébreszt bennem) kicsoda vezet (bocs, HaFr, én nem ismerlek személyesen).
De hogy az országunkat ki (és milyen értékek mentén) vezeti az azért kicsit más.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.29. 16:56:05

@wantaan: Azt javasolnám, ha választ akarsz a kérdéseidre, olvasd a blogot.

wantaan 2014.04.29. 17:01:35

@abdul hackeem: Pont az értéket és az elvet nem látni sehol!

nevetőharmadik 2014.04.29. 17:09:36

@wantaan: Nehéz napokat élsz át, vagy mitől vagy ennyire megborulva?

Egyáltalán mire alapozod azt, hogy HaFr meg van véve? Miben és hogyan segített Orbánnak, hogy megvettnek nevezheted? Milyen értéket és elvet kérsz rajta számon? Hogy lehetsz olyan vak, hogy nem látsz semmi értéket és elvet?

wantaan 2014.04.29. 17:19:25

@nevetőharmadik: Ó Én nem ...Én és csak sejtetem mind Ő! pl. Mesterházival kapcsolatba. .... vagy ugorjak rá mint a blog ValóVilág hiénái Kálmán Olgára?

Van-e lejjebb? S milyen felelőssége is van egy Hafr-nak?
Milyen értéket s elvet kérek rajt számon? ....legalább azt amit fellengzősen az általa betámadottakon keres.

Ha nekem úgy tűnik meg van véve, akkor ezért Én vagyok a hibás?

nevetőharmadik 2014.04.29. 17:33:18

@wantaan: Attól még nem vagy hibás, viszont ő legalább elmondta, hogy mire alapozza a véleményét, te pedig nem, csak vagdalkozol, hogy "te is meg vagy véve geci, na, hogy esik?"

És ugyan melyik az a konkrét elv, amit számon kért Mesterházyn, de ő maga leszart volna, hogy most te számon kéred rajta?

Biztos, hogy nem csak el vagy keseredve azért, mert akikben bíztál, elbuktak, és most felelősöket keresel? Hogy Obersovszky népet agymos, HaFr meg nem tolt Mesterházy-szekeret? (És ha tolt volna, nem ugyanígy és ugyanazért buktak volna el?)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.29. 17:40:11

@nevetőharmadik: Nekem nem okoz túl nagy problémát egyesek szerint megvéve lenni, amíg az egyesek ilyen kommentekkel árasztanak el nyilvánvaló csalódottságukban a balos performansz után: wantaan: @pocaklakó minimanó: Itt aki sima fasisztoid alkat az a magyar kedves vezető Orbán Viktor. S még a... (2014.04.29. 14:44)

De nem engem kellene -- olvasatlanul is -- kérdőre vonnia, elég lenne pl. Szekeres Imrével beszélnie, aki a mai hírek szerint maga is üres halmaznak tartja Mesterházy EP-kampányát. Persze, hiszen nincs.

abdul hackeem 2014.04.29. 17:46:07

@wantaan: Nekem az is érték, hogy megerősít az írásaival a kritikáimban (politikai és gazdasági) és folytassam a saját erőmből boldogulást, nyitott legyek a világ és mások felé, mások véleményét meghallgassam és vitába szálljak, ne melegedjek az akolban a szabadság néha problémás éhezéssel és fázással is jár.
Ennyi Neked elég?

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.04.29. 17:48:18

Mesterházy még ahhoz is hülye, hogy eladja magát.
Az MSZP korrupt embereit pedig nem kellett megvennie a Fidesznek, elég volt megzsarolnia őket.
Ezért nem volt kampánya az MSZP-nek.

brodsky 2014.04.29. 17:55:38

Az utolsó mondat érdekelne bővebben... nagy a baj, az tény, de mi az LMP szerepe ebben?

brodsky 2014.04.29. 17:57:55

Bocsánat, utolsó előtti

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.29. 17:59:50

@brodsky: Megnézted a hyperlinket? mandiner.hu/cikk/20140429_megalakult_az_lmp_frakcioja

Az út a rendszer ellenzékétől a konstruktív ellenzékiségig...

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.04.29. 18:20:45

@HaFr:
Hogyne lenne pénzük, loptak ők eleget.
Orbán megüzente, hogy nem költhetik el, ezért nem lesz se EP, se önkormányzati kampányuk.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.04.29. 18:24:58

Orbán elhatározta, hogy porig rombolja az MSZP-t.
Úgy néz ki, hogy sikerülni fog neki.

panelburzsuj 2014.04.29. 18:48:17

@HaFr:
Ha optikum, legyen pan-:

"Konstruktív ellenzéki szerepre készül a Jobbik, amely minden, az ország érdekét támogató javaslatot támogatni fog – ígérte Vona Gábor pártelnök a Kossuth Rádióban hétfőn reggel."

www.origo.hu/valasztas2014/20140407-a-jobbik-konstruktiv-ellenzeki-szerepre-keszul.html

panelburzsuj 2014.04.29. 18:54:44

@HaFr:

"A Magyar Szocialista Párt kemény, kritikus, határozott és konstruktív, alternatívát felmutatni képes ellenzéki szerepre készül - mondta a párt parlamenti frakcióvezetője szerdán Egerben. Mesterházy Attila azt mondta, hogy minden esetben rá fognak mutatni a Fidesz hibáira, tévedéseire vagy adott esetben hazugságaira. Elmondása szerint szakítani fognak az elmúlt nyolc év fideszes gyakorlatával, és nem mondanak mindenre nemet anélkül, hogy bemutatnák saját elképzelésüket."

www.hir24.hu/valasztas-2010/2010/05/19/az-mszp-kritikus-es-konstruktiv-ellenzek-lesz-/

(De dolgozzál most már te is: Bajnait már említetted valahol - Gyurcsányt meg Fodort meghagyom neked desszertnek... )

nevetőharmadik 2014.04.29. 19:21:35

@HaFr: Ezek belülről akarják lebontani a házat úgy, hogy a lábuknál fogva oda van szögelve a köszöbhöz. Sok sikert nekik :D

almodhi 2014.04.29. 19:54:36

@wantaan: "Ha nekem úgy tűnik meg van véve, akkor ezért Én vagyok a hibás?"

igen.

wantaan 2014.04.29. 20:30:34

@nevetőharmadik: " Az a tény, hogy HaFr-val kapcsolatban egyre többen élnek a gyanúperrel, hogy eladta (finomabban: elengedte) a blogot, felveti a kérdést, hogy másoknak is megvan-e az ára a magyar média rendszerben. (Amit aztán a Fidesz megfizet a centrális erőtér nagyobb dicsőségére. És mivel a Fidesz messze a legerősebb, hovatovább az egyetlen politikai vállalkozó, idővel a média világ is végképp bábrendszerré silányul, amelyben mindenkinek -- értsd: mindenkinek -- megvan az ára.)"

Azért mert Én pl ezt írtam miért és mitől lennék csalódott és elkeseredett s kik buktak el???

" A korrupcióval szemben nincs versenyképes erkölcsi univerzum a magyar nyilvánosságban. Kívüle csak az űr. A korrupció ugyanis legalább csoportképző erő: a rablóbanda egységének alapja, a társaság habarcsa, normaképző."
Tökéletes megnyilvánulása volt a Kálmán Olgát ért csoportos és egy idejű támadás amelynek pl. tagja volt HaFr is.

No akkor milyen erkölcsi magaslatra is képzeli magát HaFr?
Azért az Isten mentsen már meg bennünket az ilyen erkölcsiségtől. Olyan ez mind a pedofil pap aki az ifjúkori szexualitás erkölcsi fertőjéről prédikál.

Hidvégi Mihály 2014.04.29. 20:33:39

Megijesztesz, Péter, pedig nem vagyok ijedős. De remélem nincs igazad, a nép, az istenadta nem erkölcstelen, csak buta. Buta, mert azzá teszi a centrális erőtér, de nem erkölcstelen. Erkölcstelen Orbán és bandája, a mai magyar elit, a nép ezeknél okosabb és sokkal különb, még akkor is, ha annyian szavaztak .
Amúgy érteni vélem amit írsz, de talán s remélem abban tévedsz, hogy a hétköznapi ember erkölcstelen lenne. Ha így lenne, már rég nem lennék itt ebben a kis szaros országban.

Hidvégi Mihály 2014.04.29. 20:34:31

@Hidvégi Mihály: .. ha annyian szavaztak is Orbánra és Vonára.

2014.04.29. 20:35:44

Fodor Gabor a mai indexes interjujaval elebe jott ennek a posztnak :-)

nevetőharmadik 2014.04.29. 21:17:10

@Hidvégi Mihály: Ha jól értettem Pétert, ő nem leerkölcstelenezte a népet, hanem azt állította, hogy a politika/közélet terén ma nincs konzisztens erkölcsi rendszer a korrupció közösségképző erején kívül. Akik ma az országban korrupció nélkül élnek, azok számosságuk ellenére csak úgy egyénenként vagyogatnak, de nem alkotnak erkölcsi közösséget - tulajdonképpen nem alkotnak már közösséget sem, így az erkölcsük sem jelenhet meg. Ma a korrupcióra épülő társadalmi berendezkedésnek nincs alternatívája Magyarországon, azon kívül ma csak a semmi van.

Szeretnénk, ha lenne, de valójában nincs.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.29. 21:24:18

@Hidvégi Mihály: nem írtam a népről, h erkölcstelen -- legfeljebb megtévesztett és szétesett : nemzetet kell belőle faragni

Hidvégi Mihály 2014.04.29. 21:29:23

@nevetőharmadik: Igen, valami ilyesmi létezik (... nem alkotnak erkölcsi közösséget), de ez nem lehet ok arra, hogy belenyugodjunk, hogy ne küzdjünk ellene. Annyira negatív képet festett Péter, hogy kénytelen vagyok ellenkezni, mert különben nem marad más hátra, mint feloszlatni Magyarországot... leoltani a villanyt.
Még ha sokan bele is nyugosznak s éltetik az övéi erkölcstelenségét, azért nem szeretném, ha pesszimista lenne itt az utolsó szó :)
"meghal' a cselszövő s nem dúl a rút viszály"

Hidvégi Mihály 2014.04.29. 21:30:36

@HaFr: Ez már így mindjárt más. Nemzetet kell belőle faragni.

Hidvégi Mihály 2014.04.29. 21:31:21

@HaFr: Ez már így mindjárt optimistább. Nemzetet kell belőle faragni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.29. 21:32:45

@Hidvégi Mihály: elmentünk a kút legmélyére, ezt találtuk, fel lehet jönni

nevetőharmadik 2014.04.29. 21:42:04

@Hidvégi Mihály: @HaFr: azért nagyon nem könnyű feladat, már megtartani a reményt sem az. Ezek a blogok szinte elefántcsonttornyoknak tűnnek, ha kidugom az orrom innen és random cikkek random hozzászólásait nézem. Félelmetes az a tudatlan, de magabiztos sötétség, ami a szerencsétlen emberekből árad.

Persze Moin Moin szokta mondani, hogy nem kell az egész világot (népet) megváltani, megfelelő szervezettséggel kisebb csoport is hozhat nagy változást - lám, a Fidesz pár száz ember, de szervezettségükkel (és e téren más versenyző hiányában) befoglalták az egész országot. Elvileg meg lehetne ezt csinálni ellentétes irányban is, azaz boldoggá lehet tenni a népet anélkül is, hogy a módját kifejezetten akarná.

(És itt eszembe jut valami marketinges idézete, aki olyasmit mondott, hogy "el tudok adni az embereknek olyasmit, amire nincs szükségük, de olyat én sem tudok eladni, amit kifejezetten nem akarnak.")

Hidvégi Mihály 2014.04.29. 21:47:52

@nevetőharmadik: Én meg valahogy úgy gondolom, hogy lassan akkora lesz az erkölcs hiánya, hogy erősen feltűnő lesz s kialakul rá ennek következtében egy nagy igény. Nem lehet hosszan anélkül meglenni.

Remélem nem a szent együgyűség szól belőlem. Orbán takarodj hát!

nevetőharmadik 2014.04.29. 22:16:36

@Hidvégi Mihály: Nem akarlak elkedvetleníteni, de ezt a folyamatot pont máshogy látom. Az igény a tisztább erkölcsre már régen kialakult. A szervezettség hiányzik, ami ezt egységesen, politikai/társadalmi téren meg tudná jeleníteni.

Ám minél tovább várunk a spontán szerveződésre (nem paradoxon ez?), a nép valójában annál inkább beletörődik abba, hogy ez a dolgok normális, egyetlen lehetséges menete (t.i. a korrupció erkölcsisége). Ez nem összetévesztendő azzal, hogy a népnek mennyire van elege egy adott kormányból. A helyükre ugyanolyan erkölcsiségűt rak majd, csak épp ezekkel még nincs tele a hócipője.

A nép úgy válik erkölcstelenné (pontosabban erkölcs nélkülivé), hogy lassan elhiszi, nem lehetséges más erkölcs.

Szóval kétségbeesni nem kell ugyan, de az idő nem nekünk dolgozik. Dolgozik ugyan és helyzeteket teremt, fordulópontokat hoz, de ha csak várunk, akkor mások fogják helyettünk ezeket kihasználni.

Szúrófény 2014.04.30. 06:19:56

@kovi1970: Egyszerű! "Szellemi kapacitásából ennyire telik! Tedd hozzá, ő a kiválasztott "legokosabb"!

Szúrófény 2014.04.30. 06:21:15

@wantaan: Lengyel László 1990

Nem is az a kérdés, hogy jobbra, vagy balra. Hanem, hogy a középszerűek, a hozzá nem értők, a hordón állók, az ökölrázók - egyszóval a buták uralma jön. A butáké, akik érces hangon magyarázzák, hogy miért jó nekünk, ami rossz. Az Isten szerelmére, ne alapozzunk arra egy új világot, hogy kijelentjük az új magyar igazságot: 2x2 = 5, mert az sokkal jobb, mint a korábbi internacionalista igazság, miszerint 2x2 = 6, és mindenkit, aki az ötös számjegyet nem fogadja el egyedül üdvözítő, keresztény és nemzeti igazságként, azt azzal vádoljuk, hogy visszakívánja a 2x2 = 6-ot.
Nem hiszek benne, hogy a magyar társadalom többsége vissza kívánna menetelni a harmincas évekbe. Nem hiszek benne, hogy ez a társadalom nem tanult volna semmit az elmúlt évtizedek butaságban vetekedő rendszereiből, hozta azt akár Gömbös, akár Szálasi, akár Rákosi, akár Kádár. Ennek a társadalomnak a többsége immár maga akarja megítélni, hogy kinek és miben higgyen, s nem kíváncsi régi és új nómenklatúrák ékesebb vagy butább, szellemesebb vagy dadogóbb magyarázataira

wantaan 2014.04.30. 07:29:48

@Szúrófény: "Ennek a társadalomnak a többsége immár maga akarja megítélni ...." De képes-e helyesen ítélni? Nekem úgy tűnik ,hogy a mai magyar társadalom nem képes s vannak akik ezt nagyon jól ki is használják. (gazdasági téren lásd pl. a deviza hitelek ügyét. Az akkori és sajnos a mai vélemény vezérek is jól megmondják a kényelmes tutit s szarnak a következményekre)
Önállóan Gondolkodni kellene! Ezt akármit is tesz a társadalom ha fenn akar maradni rákényszerül. A baj mindig akkor van ha még azt a felelőtlenséget is megengedjük, hogy más gondolkodjon helyettünk. ...és akkor jönnek a buták, a hordón állók, az ököl rázók
...és itt jön be (durvát fogok mondani) a HaFr félék aljassága magával a társadalommal szembe amikor korrumpálhatóságuk okán maguk válnak irányított ököl rázók, hordón állók és blog írók. S akkor jönnek a "Ti miért utáljátok ilyen engesztelhetetlenül szegény Fodor Gábort?" féle címek a blog Való Világba.

Ennek az erkölcsi züllésnek ennek a szellemi korrumpáltságnak tudunk-e és egyáltalán akar-e a társadalom ellent állni?
Mert ha nem akkor valóban tapsoljunk a HaFr féléknek Gazda Alberteknek, Szily Laciknak és merüljünk abba az erkölcsi nihilbe amibe ők is löknek bennünket.
.. milyen találóak és Önleleplezőek HaFr sorai.." A korrupcióval szemben nincs versenyképes erkölcsi univerzum a magyar nyilvánosságban. Kívüle csak az űr. A korrupció ugyanis legalább csoportképző erő: a rablóbanda egységének alapja, a társaság habarcsa, normaképző."

No azért a blog olvasó társadalom és az egyén ezt jó ha eszébe vési és a saját egyéni erkölcsi meggyőződését emberi tartását nem adja föl HaFr és egyetlen Blog Való Világmegmondó ember kedvéért sem. Legalábbis Én még reménykedem.

Munchausen 2014.04.30. 08:18:07

Azért nem szabad elfelejteni, hogy hazánk korruptjai gyakorlatilag már most is, de a várhatóan meglóduló kivándorlás miatt a jövőben már nem a honi adóforintokat, hanem a támogatásként érkező eurót fogják magukévá tenni, ezt pedig biztosan tétlenül fogják nézni a centrális erőtéren kívül. Addig jár a korsó a kútra... már most vannak bizonyos jelek arra, hogy nem lesz ez diadalmenet, a nagy halak azért ne legyünk naívak majd megússzák, de a hatalom szürke eminenciásai a barnanyelvü pattsereg nagyon meg fogja sinyleni. Oké a választáskor lejtett a pálya, de a kormányzás is a meredken kell csinálni, csak ezúttal felfelé. Én nem nézek ki Mesterháziból annyit, hogy direkt hagyta volna Orbánt besétálni ebbe a csapdába, hogy tudta volna, hogy boritékolható a csőd (minden szinten) szerintem max. ráérzett, de ez a csőd őt is magával rántja, könnyen kiszámítható mi lesz itt, bérstop, nyugdíjstop, teljes államcsőd talán csak azért nem mert megment az orosz medve vagy az EU, de mindkét esetben magyarországnak befellegzett.
Most lehet igazán büszke magára a gengszterváltó elit.

Munchausen 2014.04.30. 11:58:50

Magyarországnál csak a balti országok és Portugália lakói kaptak többet. A mi egy főre jutó 1843 eurós nettó EU-támogatásunkkal azért sikerült így is az ötödik legnagyobb haszonélvezőnek járó helyet megszerezni. Befizettünk 6,8 milliárd eurót, kaptunk 25 milliárdot. Az összesen 18,2 milliárd euró kilenc év alatt.

.Gordon Gekko. 2014.04.30. 11:59:28

Perszepersze. Eladta.

Sokkal egyszerübb. A maszop már senkinek nem kell, a Jobbik még idegen sokaknak, főleg Bp-en, így Orbáb szarrányerte magát.

Lehet 4 évig nyekeregni kit érdekel.

.Gordon Gekko. 2014.04.30. 12:00:57

@Munchausen: Ez így qrvára szépen hangzik.

Olyan tanulmányt nem rendel az EU, hogy lehet az hogy Mo. szegényebb mint 2004ben, Németország meg gazdagabb......

Ki érti ezt, én nem.

panelburzsuj 2014.04.30. 12:32:34

@nevetőharmadik:
koordináció kooperáció kollaboráció korrupció

De csak déután lesz rá szuflám.

csárlszbrunzol 2014.04.30. 14:11:05

@HaFr: Komolyan félek attól, hogy majd csak 20-30 év múlva* koppanunk az alján. Addigra fog kábé szerintem kihalni az én generációm is, és talán tűnik el a szocializmus 45 éves rombolása.

*
Már ha kihúzzuk addig bármi rendkívüli esemény nélkül. Ha igen, akkor szerintem még minket meg kell várni, mert ebben a generációban is erős fogékonyság mutatkozik. Ha meg nem, akkor az meg úgyis söpörni fog dolgokat.

csárlszbrunzol 2014.04.30. 14:14:27

@nevetőharmadik: Az nem lehet, hogy pont hogy a nép is híján van az erkölcsnek?
Erkölcstelen most adót csalni?
Erkölcstelen most ügyeskedni? Mutyizni? Uram-bátyám?

Nem lehet, hogy ez is a múlt árnyéka, amit azóta sem tudtunk levetkőzni?

Továbbra is azt gondolom, hogy az elit ilyen tekintetben kiszolgája a népet. Ezt kérjük, ezt tudjuk kitermelni magunkból, erre van igányünk.
Nem a kevesekről, hanem a sokaságról beszélek.

Viszont a kevesek nem fognak világot váltani, attól tartok.

panelburzsuj 2014.04.30. 20:12:55

@nevetőharmadik:

Hát olyan túl nagyot azért ne várj... :)

Mert mindösszesen annyit kívántam csak belepökni a nagy közös levesbe, hogy HaFr most sajnos saját szakmájában tűnik eltévelyedni.

Az "erkölcsi világrend", "erkölcsi univerzum" ugyanis több, sőt inkább más, mint hogy mikor teszünk "jót" vagy "rosszat". Eredeti értelmében egész egyszerűen a "természet rendje" fölé boruló azon szabályok összessége, amelyek nem közvetlenül, fizikai/biológiai kényszerek eredőjeként "üzemeltetik" az embert, hanem az elméjén, szellemén keresztül.

Nincs türelmem végigvezetni, hogy a "mai világban" - elsősorban a munkamegosztás, a specializálódás következtében - hány és hány stációban "kell" megsérteni az erkölcsi világrendet már a puszta életben maradásért is. Úgyhogy csak arra akarok rámutatni: a közpénzek körüli élősködés csak a jéghegy csúcsa. Mire olyan helyzetbe kerül valaki, hogy "tudatos" döntést hozhasson arról, beszáll-e ebbe a játékba, addig milliónyi olyan "együttműködési kompromisszumot" kellett már megkötnie a környezetével, hogy a "végső határ" átlépése szinte már föl sem tűnik.

És ezen a kompromisszumok zömét - bizony-bizony mondom...:) - nem az állam kényszeríti ránk, hanem a saját, személyes mohóságunk - vagy aggódásunk.

panelburzsuj 2014.04.30. 20:29:52

@panelburzsuj:
Szóval hogy "kimondjam a tételt": nem a kormányzat/Fidesz/Orbán szül minket - hanem mi termelünk ki olyan "erkölcsi rendet", amelyből komoly akadály nélkül, sőt közlelkesedésre emelkedhetnek ki efféle "avant garde"-ok.

Mint tudjuk: több is.

Élcsapatokban gazdag nemzet vagyunk.
süti beállítások módosítása