1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.02.28. 21:32 HaFr

Hajrá, magyarok!

Pozsony az ötödik (a tótók!) és nagyon elhúzott, Prága a tizedik, Bécs a tizenkettedik leggazdagabb régió. Budapest nem számít külön régiónak ebben a bontásban, de Közép-Magyarország éppen csak meghaladja az átlagot. A hét magyar régióból négy viszont megtalálható a húsz legszegényebb európai között. Az egyesült magyar bal- és jobboldali politikusseregek konszenzusos munkája nyomán a tündérmese azonban folytatódik. Lesz még az összes magyar régió a legszegényebbek között! Hajrá, Magyarország! Hajrá, magyarok! (2011-es adatok vásárlóerő-egységben. Azóta romlott a relatív helyzetünk.)

Nagyon keserű valóságra fogunk ébredni egyszer. Ahogy az egyik kommentelőm pontosan írja, "a legnagyobb baj ott van hogy nagyon kevesen fogják fel, hogy a gazdaságban nincs olyan hogy behozni a hátrányunkat. Hiába teljesítene az ország ezután sokkal jobban, az elvesztegetett időt, lehetőségeket már nem lehet behozni." A magyarok még mindig nem értik, milyen lehet Európa legszegényebb országává válni. A mai trendben ez kb. 20 év. A legtöbbünk még megláthatja.

171 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr515837635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fggeri 2014.02.28. 22:06:23

Szuper. A múltkori euroszkeptikusoknak és Nyugatot temetőknek a mai verstúltengésre még egy klasszikus (Spengler ellen):

Kosztolányi Dezső

Európa

Európa, hozzád,
feléd, tefeléd száll szózatom a század
vak zűrzavarában,
s míg mások az éjbe kongatva temetnek,
harsány dithyrambbal én terád víg,
jó reggelt köszöntök.

Ó ősi világrész,
te régi, te rücskös, te szent, te magasztos,
lelkek nevelője, illatokat és ízt
szürő, csodatévő, nagyhomloku, könyves,
vén Európa.

Ha mostoha is vagy, viaskodom érted
és verlek a számmal és csókkal igézlek
és szókkal igázlak, hogy végre szeress meg.

Ki téphet el innen,
ki téphet el engem a te kebeledről?
Nem voltam-e mindig hű, tiszta fiad tán?
Kölyökkorom óta nem ültem-e éjjel
lámpám sugaránál tanulva a leckéd,
vigyázva, csodálva száznyelvü beszéded,
hogy minden igéje szivembe lopódzott?

Már értik azóta az én gügyögésem,
bármerre vetődjem, sokszáz rokonom van,
bármerre szakadjak, testvérem ezer van.
Nem láttam-e Kölnben a német anyókát
esőbe csoszogni, Párizsba a tündér
francia leányok könnyű szökelését,
Londonban a lordok hajának ezüstjét,
s nem ettem-e, ittam munkásnegyedekben,
családi szobákba lármás olaszokkal?
Nem fájt-e velőmig a szlávok, a sápadt
szlávok unalma, a bánat aranyszín
fáradt ragyogása?
Mind édes-enyémek a népek e földön,
kitágul a szívem, beleférnek együtt.

Fogadjatok engem
ti is szivetekbe,
s ti távoli népek
kürtösei, költők,
pereljetek értünk otthon a mivélünk
perlőkkel, anyánkért, s mi tiértetek majd
itthon perelünk, hogy élhessen anyátok.
Kiáltsatok együtt,
Európa bátor szellemei, költők,
hogy gyáva vadállat bújik el a vackán
és vaksi vakondok fúr alagútat.
Daloljatok együtt,
fények, fejedelmek, szellem-fejedelmek,
hogy lélek a várunk, légvár a mi várunk,
ezt rakjuk az égig, kemény szeretetből
és légi szavakból.
Kezdjetek előlről építeni, költők,
légvár katonái.

KisEmberke 2014.03.01. 07:04:16

HaFr olyan vagy, mint egy ellendrukker. Ennyire azért nem kellene örvendezni. Olvasva az írásaidat, az nyilvánvalóan látszik, hogy a sikeres politikai jövődet úgy látod a legvalószínűbbnek, ha a nagy összeomlás után a nagy kijózanodás és megvilágosodás szárnyai emelnek fel. Nem hiszem, hogy a helyzet ilyen egyszerű lenne; lehet olyan verzió is, hogy a nagy összeomlás után még ócskább lesz a helyzet. Gondolj Argentínára, ahol hiába járták végig a pokol útjait, azóta sem találták meg a jóléthez vezető ajtót.

Lexa56 2014.03.01. 07:14:53

@fggeri: olvastad is Spenglert, vagy csak beszélsz róla? Mostanában ez a divatos.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 07:35:15

@KisEmberke: Ellendrukker? :) minek? Ne hagyjuk függőben ezt a kérdést, mert különben odajutunk, hogy korrupt és mihaszna politikai elitünk ellenzékéből könnyen az ország ellenzékét faragja meg a kommentelő. Én ennek az elitnek az ellendrukkere vagyok, viszont patrióta. De az ellendrukker voltom annyi eben a történésben, mint az egér farkának rándulása. Mondanom sem kell, nem azért hátrál a csapat, mert nem tetszik a játékuk.

KisEmberke 2014.03.01. 07:56:51

@HaFr: Attól, hogy egérfarka vagy, még lehet az álláspontod önző. (Ez nem baj, csak kár tagadni.) Miután úgy látom, hogy csak a teljesen összeomlott erőtérben látod esélyesnek magadat, a pártodat, ezért örvendezel minden rossz hírnek. Mint jó patrióta.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 08:46:13

@KisEmberke: LEhet, hogy veled is az van, hogy megszoktad, hogy összetéveszd a politikai elit érdekeit az országéval. Ez az elit bűnösen rossz, 12-14 éve rombolja az országot, és te most gyakorlatilag azt mondod, hogy hadd rombolja még 20 évig, közben nevelje ki azt a generációt, ami rád hallgatva a lehető világok legjobbjának gondolja magát, és a végén kössünk ki az EU lista legvégén minden tekintetben. Én vagyok az önző, amikor el akarom őket küldeni?! Tehetek én róla, hogy nem mennek maguktól egyszerűen felmérve a produktumukat? A kérdésednek akkor lenne értelme, ha úgy vetnéd fel, hogy dobnék-e atombombát az országra, hogy elpusztuljon szavazó és beszavazott. Nem dobnék. De amit nem tudok megakadályozni, azt hadd szemléljem a jövőbe vetett bizalommal, hogy ha már megtörténik, utána jöhet valami más.

unionista (törölt) 2014.03.01. 09:01:43

kárpát-medencei összevetés:

SK01 Pozsony 176
HU10 Közép-Magyarország 109
AT11 Burgenland 87
SK02 Nyugat-Szlovákia 68
HU22 Nyugat-Dunántúl 60
SK03 Közép-Szlovákia 59
HU21 Közép-Dunántúl 54
RO42 Bánát 53
SK04 Kelet-Szlovákia 49
HU23 Dél-Dunántúl 45
RO12 Belső-Erdély 45
HU33 Dél-Alföld 43
HU32 Észak-Alföld 42
RO11 Partium 42
HU31 Észak-Magyarország 40

unionista (törölt) 2014.03.01. 09:05:24

magyarok minden regionális összevetést elbuknak. az egyetlen kivétel debrecen, amelyik holtversenyben áll nagyváraddal. csakhogy a lista végén van. azért nem a legvégén, mert miskolc környéke még ezeknél is elmaradottabb.

viszont térdre kényszerítettük európát, és meghódítjuk ázsiát. hja, és megvertük az angolokat hatháromra az évszázad mérkőzésén.

Satyala 2014.03.01. 09:07:37

Nem a hír hozó hibás ha a hír rossz!

A legnagyobb baj ott van hogy nagyon kevesen fogják fel, hogy a gazdaságban nincs olyan hogy behozni a hátrányunkat.
Hiába teljesítene az ország ezután sokkal jobban, az elvesztegetett időt, lehetőségeket már nem lehet behozni.
Akkor sem ha valami csodálatos gazdaság politikával a régió vagy akár az egész EU legjobbjai lennénk. Ez a politikai elitünk legnagyobb bűne.

KisEmberke 2014.03.01. 09:21:01

@HaFr: Megnyugodtam, hogy nem dobod ránk atombombát, bár furcsa lélektanilag, hogy ez a kép egyáltalán az eszedbe jut. Amúgy sokkal bátrabb, államférfibb cselekvésnek tartom a Párbeszéd Magyarországért fiatal politikusainak cselekvését, akik vállalják a kockázatot, hogy szövetkeznek akárkivel akár, hogy megállítsák a jelenlegi rezsimet. Ez a bátor magatartás, nem a Te elképzelésed, hogy várod az összeomlást, hogy felmászhass a romhalmaz tetejére. Szűzen és tisztán, igazi patriótaként.

savanyujóska 2014.03.01. 09:28:53

"A hét magyar régióból négy viszont megtalálható a húsz legszegényebb európai között."
És valószínűleg ez a négy régió az, ahol a Fidesz a legtöbb szavazatot szerzi majd. (Talán Dél-Alföldet leszámítva.)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 09:50:14

@Satyala: Ez pontosan így van, nagyon pontos meglátás, köszönöm

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 09:59:30

@Satyala: Bele is fogalmaztam a posztba, engedelmeddel.

marko11 2014.03.01. 10:04:40

@HaFr: 12-14 éve? És a bűnösen hazug rendszerváltásunk? (A bűnösen sunyító vagy csak ostoba (!?) szellemi "elitünk" közreműködésével.)
A magyar rendszerváltás hazugságra épült. Azzal indított, hogy Mo. rendszerváltás előtti évtizedeit lehazudta az akkori Románia, Bulgária, NDK stb. szintjére.
Az szdsz meg szerette volna magát, mint Kádár-kori ellenzéket felhazudni a lengyel Szolidaritás szintjére. (Ezt kb. 20 évig sikeresen művelték. Nem zavartatva a tényektől, hogy az ő ellenzékük állt kb. 10 főből, a lengyel Szolidaritásnak meg volt 10 millió tagja.)
No és, nem mellékesen, egy szakmailag teljesen elhibázott, és etikailag minősíthetetlen privatizáció keretében kifosztották, kiárusították az országot - és lökték a süllyesztőbe.
Nálunk nem sok jót hozott a rendszerváltás. A többieknél legalább újdonságnak számított, hogy élelmiszerboltokban élelmiszert árulnak. Vagy, hogy van olyan dolog is, mint az útlevél.
Erdélyi magyarok anno nemhogy útlevelet, de még útlevélkérő űrlapot sem mindig kaptak.

Boross Bence 2014.03.01. 10:13:18

1. Magyarország gazdasága szigetszerűen fejlődik. Egyedül az Észak-Dunántúl és Budapest térsége alkot egy valamelyest gazdagabb vidéket, máshol csak egy-egy nagyváros boldogul úgy ahogy.

Lásd egy részletesebb térképen a magyar és európai jövedelmi viszonyokat:
index.hu/gazdasag/2013/10/28/gfk/

Lásd Budapest különleges szerepéről:
index.hu/gazdasag/2013/01/22/gdb_budapest_vs._videk/

2. Nincs stabil hazai kiegyenlítő területi fejlesztéspolitika. A pályázatok is alapvetően a fejlettebb régióknak kedveznek. Ehhez járul Budapest központtal kiépült magyar társadalom-földrajzi térszerkezet, valamint a környező országok nagyvárosainak (Bécs, Pozsony) erősen nyugat felé koncentrálódott felhúzó hatása.

Bővebben lásd: www.napi.hu/magyar_gazdasag/ezert_szakad_szet_magyarorszag.566337.html/01/dobbenetes_adatok_ezert_szakad_szet_magyarorszag

Mindennek eredményeképp 25 év alatt az ország fejlettségileg teljesen szétszakadt, egyszerre van jelen Bécs csillogása és a legsötétebb Balkán világa.

Mindebből nem következik a szerző által sugallt fokozatos és lassú hanyatlás valamint egy ezt stabilizáló pártrendszer; sokkal inkább egy konfliktusokkal terhelt jövő képe bontakozik ki, ahol a társadalmi feszültségek növekedése új politikai erőket emel majd a magasba.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.03.01. 10:14:48

@KisEmberke: Ki mondta, hogy Argentínában megtörtént a végigjárás?

@marko11: Tudom, ostobán eldobtuk magunktól a Kádár-rendszer jelentette kulturális-társadalmi-gazdasági nemzeti aranykort. Ahol, ha téged nem ért valamilyen elnyomás, akkor senkit sem ért. Vagy ha ért, akkor Herényi Károllyal szólva ő volt a hibás érte, miért nem állt be komcsinak idejében.

biohouse 2014.03.01. 10:17:52

Amikor ilyeneket adatokat olvasok felmerül bennem, hogy konzervatív párt néven van-e egyáltalán politikai esély.
Hangsúlyozom, csak a párt nevének életképességével van problémám.

Ma, amikor országos médiába nincs esély bekerülni, amikor csupán a támogatás összegéért alakulnak pártok tucatszámra, nagyon fontosnak éreznék egy ütősebb nevet, rövidet.
Tetszene pl a Felvilágosodás, vagy pl egyenesen angolul Go West! , mert erre lehet felfigyelnek, mint szokatlanra.
A politikai tartalommal persze továbbra is egyetértek.

Boross Bence 2014.03.01. 10:28:43

@biohouse: Valamit félreérthettél itt, neked ott van Bokros vagy Gyurcsány pártja! A konzervativizmus ugyanis szemben áll a felvilágosodással, és nem megy sem nyugatra, sem keletre, mert nem külföldi társadalmi minták átvételét tekinti feladatának.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 10:29:17

@biohouse: Van benne rizikó, annak idején eltűnődtünk ilyesmin -- ha nem is ilyen ütős neveken --, de elvetettük. Lehet, hogy rosszul tettük, egyelőre nem látni, de lépünk, ha beigazolódik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 10:29:59

@Boross Bence: Sajnos a lecsúszás országos, a végső helyünk is az lesz

marko11 2014.03.01. 11:12:54

@Counter: Ide is utánam jössz te egykoron elnyomott kisdobos? (Nem kell válaszolni, mert én sem fogok!)
Kispajtás! Én már akkor szidtam, bíráltam az előző rendszert, amikor te még nem is éltél.
Nekem nincs szükségem arra, hogy beálljak az utólag bátrak és okosak közé.
Azt a szokásom pedig, hogy csak létező rendszereket kritizálok, úgy megszoktam az "aranykorban", hogy már nem tudok ezen változtatni.
Most ezt a rendszert szidom!

A hülyeségeid melyik pártban hasznosítod? Mert az biztos, hogy munkanélkülit, hajléktalant stb. legföljebb csak tévén láttál. Te még nem tapasztaltad meg!

unionista (törölt) 2014.03.01. 11:16:12

@HaFr:
a lecsúszás relatív. ezzel a jelenlegi politikával győrt és székesfehérvárt fel lehet húzni a kelet-nyugat átlagára. nagyjából a főváros szintjére. de az még előrelépés lesz. ehhez képest le fog csúszni a többi térség. összességében az egész ország. budapest nem tud majd előrelépni. béccsel és az elővárosával (pozsonnyal) nem tud versenyezni. együttműködni sem tud. mert ahhoz valós önkormányzatiság kellene. egy szoros testvérvárosi kapcsolat. de olyat nem akar a nép országosan. mert az labancpolitika lenne. mi meg ugye kurucok vagyunk.

bizonyos értelemben magára kell hagyni a vidéket. önkormányzatiságot kell adni. de a közintézményeket szinten kell tartani. intézményes gyermekjólétre is szükség van. és a támogatásokat egyenlően kell tartani. ez kádárizmus a köbön. a pártitkárokat kell kisöpörni a városokból, a járásokból, és megyéből. nem az újraosztás mértékével van az alapvető probléma, hanem annak a minőségével.

a munkanélküli segéllyel megegyező összegű adójóváírás kell. ez egy korlátozott egyenlősdni. korlátolt kommunizmus. azon felül kell versenyezni. az átlagnyugdíjjal megegyező mértékű gyermekjóléti támogatás kell. az iskolában napi ötszöri étkezést kell biztosítani. a cigány gyerek azért megy vissza a napközibe, hogy egyen. a tehetséges mellette tanulni is fog. a többiek meg majd szaladgálnak. vagy a sportiskolába járnak. de ez pénzbe kerül. persze munkahelyet is teremt. mert a cigánylány dolgozik a konyhában, a mosodában, a varrodában. az iskolából létrejövő kommuna ad neki munkát. és erre a viszonylag olcsó, és viszonylag képzett munkaerőre lehet építeni. budapest a tőkebeáramlásból tud profitálni. mert az osztrákok és a bajorok mindenfelé szétszélednének. és budapesten lenne a központ. de a világváros koncepciót el kellene felejteni. közép-európai fővárosban kellene gondolkodni. szegény ír kocsmárosnak kiteszik a szűrét. jaj, e akarjon egy ír kocsmát nyitni. értse már meg, hogy csak úgy nem lehet. legfeljebb úgy ha összeszűri a levet a feudális elittel.

de nem arról van szó, hogy egyáltalán nem jöhet be a nyugat. hanem arról, hogy minden városba egy, vagy néhány nációt lehet beengedni. azért, mert akkor azok elég erősek ahhoz, hogy lenyomják a parasztokat. az ír mit akar itt? magyarázhatja a szabad piacot. ki akar itt olyat? etatizmust akar a nép, és irányított gazdaságot. és ebből kell kiválasztani a legjobbat. nem valamilyen globalizált világvárosi kultúrát. mert az már budapesten sem működik. vidéken még annyira sem.

KisEmberke 2014.03.01. 11:19:42

@HaFr: Nem viccelek, minden itteni írásodat elolvastam, a kommentek jelentős részét is. Pontosan ez a kép rajzolódik ki Rólad és a taktikádról. Ennyiben biztosan nem vicc.

almodhi 2014.03.01. 11:33:07

Ami érdekes, hogy Bánát is és Kelet-Szlovákia is négy-négy magyar régiót előz. A többire mondhatjuk hogy történelmileg mindig így volt, ez a kettő azonban biztosan új fejlemény.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 11:44:46

@almodhi: Kelet-SZlovákia még öt éve is inkább Ukrajna előszobája volt, így érintette a válság :)

almodhi 2014.03.01. 11:44:53

@Counter:

"Ki mondta, hogy Argentínában megtörtént a végigjárás?"

Nos annyi bizonyos, hogy Argentína az 1912-es 7. helyről (az USA-val voltak egy szinten) kemény munkával mára leküzdötte magát az 50-60. helyre.
Lehet, hogy még időre van szükségük, de azért ez a 100 év kiváló példája annak, hogy létezik olyan forgatókönyv, ami szerint a lecsúszásból nincs visszaút (vagy legalábbis emberi léptékkel az mérhetetlenül hosszú).
Ezt jó ha fejben tartjuk akkor, amikor Magyarországra az "egyszer fent/egyszer lent - na bumm" metaforát használjuk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 11:46:15

@KisEmberke: Jó, mindenesetre köszönöm, hogy olvasol. Megteszek majd mindent, hogy differenciálódjon a képed.

Satyala 2014.03.01. 12:26:54

"bár voltak kiugrások a nagyobb külföldi befektetések kapcsán, az egyes megyékben az egy főre jutó GDP nem tudott tartósan növekedő pályára kerülni, többségük számára csak vágyálom a felzárkózás az EU-átlaghoz."

Szerintem a mesterségesen alacsonyan tartott fizetések akadályozzák leginkább a fejlődést.
A multi megtelepedése munkahelyeket hoz létre, ami egy ideig a helyi szolgáltató ipart is fejleszti, de miután beállt az új szintre, már nincs további fejlődés, mert a fizetések vásárló értéke jó esetben is csak minimálisan emelkedik, sok esetben csökken. Nincs miből fejlődni.

unionista (törölt) 2014.03.01. 12:50:15

@biohouse:
a magyar lakosság hatoda nyugatos. és ennek a csoportnak a harmada külföldön van. a fiataloknak a fele. a "go west" itt azt jelenti, hogy menjél külföldre. itt nem lesz olyan típusú fejlődés, mint nyugat-európában, nagy-britanniában, vagy észak-amerikában. ezt a térséget gyarmatosítani sem lehet úgy, mint afrikát, vagy délkelet ázsiát. mert nem úgy gondolkodnak a népek.

biohouse 2014.03.01. 13:06:05

@unionista: Igen, erre én is gondoltam, csakhogy szerintem ez pozitívan játszódna le.

Tegyük fel, hogy valamelyik média felháborodottan tiltakozna, sőt esetleg nagyobb botrány is kerekedne a dologból. (Ezért időzíteni is uborkaszezonra kell.) És akkor végre ország-világ előtt elmondhatod, hogy mit is jelent a go west.
Ha a fiatalok fele nyugatos, pont jó. Tök mindgy, hogy azért kezdenek érdeklődni a szervezet iránt, mert azt gondolják, hogy segít kivándorolni. Lényeg, hogy érdeklődjenek.
Dunántúlon pedig biztos nem csak a hatoda nyugatos csak a népnek.
Honnan ez az info?

panelburzsuj 2014.03.01. 13:55:47

Egy kicsit tágabb kitekintés:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_OECD_regions_by_GDP_%28PPP%29_per_capita

Érdemes megfigyelni, hogy minél apróbb régiókra van szecskázva egy ország, annál világosabban látszik, hogy a nagyvárosok/fővárosok - (és az extrém nyersanyaglelőhelyek...) - tarolnak.

Pozsony, Prága, Varsó, de még Budapest átlagos GDP-je is közelebb van a tagállamok szerint sorba rakott ausztrál, kanadai, USA listák elejéhez, mint végéhez.

De a francia, német, spanyol és olasz régiók többségét is lenyomják a posztszocialista fővárosok.

Területileg valóban kiegyenlített jövedelmeket leginkább a skandinávoknál lehet látni.

egyetmondok 2014.03.01. 13:56:55

@Satyala:
A hazai bérek nincsenek egyáltalán mesterségesen alacsonyan tartva.
A bérszínvonal kifejezi a magyar gazdaság teljesítőképességét.

Boross Bence 2014.03.01. 14:10:35

Az elszegényedés egy másik csatornája:

"A Tax Justice Network adatai szerint Magyarország méretéhez és tőkeerejéhez képest példátlanul nagy veszteségeket szenvedett az elmúlt évtizedekben az offshore jelenség miatt. (A nyolcvanas évek óta) 242 milliárd dollár magántőke – a teljes magyar államadósság két és félszerese – került offshore számlára. Az összeg abszolút mértékben is hatalmas: ezzel a világranglista 12. helyét foglaljuk el. (Lásd a mellékelt infografikát.) Európából senki nem előz meg bennünket, és a többi kontinensről is csak gazdasági világhatalmak és néhány olajország. A sokat szidott európai válságállamok – például Görögország – nincsenek az első húszban sem.

Tekintve, hogy a kommunizmus alatt nem léteztek jelentős magánvagyonok, ezért megkockáztatható az állítás, hogy a 242 milliárd dollárnyi offshore pénz nagy része a privatizáció során került magánkézbe. Az ország ezzel kétszeresen is pórul járt: a gyakran érték alatt dobra vert állami javak nem is maradtak az országban, hanem adómentesen külföldön fialtak tovább. Magyarországnak maradt a folyamatos eladósodás, hitelfelvételek és megszorítások ördögi köre – kormányzatoktól függetlenül. Ráadásul a magyar offshore milliárdosok közül még Berezovszkijok és Abramovicsok sem kerültek ki. Pedig a külföldi milliárdosokat sorozatban termelő Oroszországból is csak alig több mint háromszor annyi pénzt sikerült külföldre juttatni, mint Magyarországról. Ráadásul Magyarországnak nem volt olyan vezetője sem, mint Vlagyimir Putyin, aki – vitatható módszerekkel, de – hazahozatta az offshore paradicsomokba síbolt vagyonok jelentős részét. Ebből a szempontból új megvilágításba kerülhet a magyar adósságválság: valóban nem lett volna szükség IMF-re és uniós mentőövre – de Bokros-, Gyurcsány- és Orbán-csomagra sem –, ha a politikai elit az elmúlt 20-25 évben hatékonyan fellép az országkárosító jelenséggel szemben."

Forrás:
hetek.hu/hatter/201207/magyarorszag_elrablasa

Infografika:
image.guardian.co.uk/sys-images/Observer/Pix/pictures/2012/07/21/gu_wealth-offshore-01.jpg

==T== 2014.03.01. 14:34:15

Az a gond kedves Péter, hogy a leszakadás akkor lódult meg igazán, amikor kedvenc ballibed elkezdte a jóléti rendszerváltást, és hitelből elkezdte pumpolni a kedvenc nyugdíjasait és cigányait, miközben az említett szlovákok inkább csökkentették a szociális kiadásokat ill. ezáltal az adókat.

És közben persze vakították a népet a dupla áron épített sztrádákkal, meg metróval, stb, az meg akkor tapsolt hozzá.

Lexa56 2014.03.01. 14:47:55

@==T==: és a fülkeforradalom óta megállt a vagyonok offshore cégekbe síbolása meg a háromszoros áron való útépítések és egyebek sorozat? Egy nagy frászt. Csak mások lopják ki a maradék vagyont.

quendelapo 2014.03.01. 14:59:35

@KisEmberke:
@HaFr: összeomlás elmélete bullshit.

Ezt nyilván ő is tudja, hiszen végig követte az Arab Tavasz eseményeit, most zajlott a szeme előtt a Majdan forradalma, így nagyon jól tudja, hogy ezekből nem alakultak ki új pártok, új elitek. Mindenhol a meglévő pártok pozíciója erősödött meg.

Ez nálunk is így lenne (lesz), születhet 1-2 széljobbos mozgalom, de igazán a meglévő ellenzéki mozgalmak erősödhetnek meg. Konkrétan a balos elempé és 4k, de sokkal nagyobb eséllyel a jobbik.

Új, mérsékelt pártoknak akkor van esélyük, ha szabad a média és arányosabb a választási rendszer. Az összeomlásból ezek nem feltétlenül következnek. Sőt.

panelburzsuj 2014.03.01. 14:59:45

@Boross Bence:
"a gyakran érték alatt dobra vert állami javak nem is maradtak az országban, hanem adómentesen külföldön fialtak tovább"

Ez egy kifejtésre váló gondolat - különösen azzal az elmélettel összevetve, amely szerint a privatizátorok nem annyira kapacitásokat, hanem piacokat akartak venni Magyarországon.

Szóval a kérdés magva az: konkrétan mely privatizált vállalatok mely tevékenységei azok, amelyek közel 250 milliárd dollárnyi külföldre, ráadásul offshore külföldre hordható nyereséget produkáltak Magyarországon.

panelburzsuj 2014.03.01. 15:01:17

@panelburzsuj:
"kifejtésre váló" = kifejtésre való vs. kifejtésre váró - tetszés szerint ... :)

panelburzsuj 2014.03.01. 15:09:49

@quendelapo:
Nekem úgy tűnik, hogy HaFr nem annyira a pártok evolúciójának, hanem inkább a választók "tanulási folyamatának" meglódulását reményli egy durvább összeomlástól.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 15:32:33

@Boross Bence: Vagy nem vesz részt venne... botrányos.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 15:34:42

@==T==: KEdvenc ballibem? Hehe - az üres halmaz -- de persze mindegy, ha mindenhova ezt kommenteled be, inkább nem győzködlek -- egyébként ami az utóbbi 4 évben volt itt, az fölér egy második tatárjárással, ehhez képest a ballibed csak egy gyenge parasztháború volt

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 15:35:55

@quendelapo: Jó, akkor NE legyen összeomlás.. csak hogy meglásd, mennyire NEM nyílik meg a média érdemben -- a baloldalon sem.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 15:36:54

@panelburzsuj: Köszönöm -- hiába magyarázom én magam, nem az összeomlás érdekel, hanem a tanulási folyamat leghatékonyabbik formája

egyetmondok 2014.03.01. 15:49:06

@==T==:
Az, hogy Szlovákiában csökkentek az adók,az nem annak a következménye,hogy csökkentek a szociális kiadások.
A szociális kiadások csökkenése is csak egy következmény: annak a következménye,hogy egy egykori és igen bátor ottani jobbos koalíció (erre lehetünk nyugodtan büszkék,mert magyar fele is volt),az államháztartás GDP arányos kiadásait brutálisan, kb.15%-kal csökkentette.
(Hogy érthető legyen: mintha itt valaki kb 5000milliárddal csökkentené a magyar állam mostani kiadásait. Szép,az tutti.)

A kétezres magyar évtized súlyosan infantilizáló magyar politikai közbeszéde,hála a Fidesz és a ballib kommunikációnak, kéz a kézben,szépen együtt,jól megtanította ezzel az országgal, hogy mit történt Szlovákiában: " Csökkentették a szociális kiadásokat ! "

Egy fenét,ez a kisebbik része volt annak,ami ott történt. Ott megcsinálták azt,ami ellen a Fidesz nyolc hosszú éven keresztül a népszerűségét képes volt elérni: átestek az államháztartási (nagy elosztó rendszerek) reformjának kritikus tömegén, és ez felszabadította a szlovákiai társadalom legjobbjainak legtermékenyebb képességeit.

Igaz,amit a magyar ballibekről mondasz: történelmi bűnnek is lehet nevezni a reformok elszabotálását,de akkor mit mondjunk a Fideszre ?

egyetmondok 2014.03.01. 16:03:34

@panelburzsuj:
Iszonyú összegeket lehet csinálni,itt azonban kizárólag nem piaci alapon (Amerikában pedig szinte kizárólag piaci alapon),hanem állami/hatalmi közreműködésekkel,amelyeket érdemes offshore-ba menteni. Ezekről sokszor alig lehet tudni,ma is,a nyolcvanas években pedig még kevésbé lehetett. (Akkor se volt tilos egy-egy befolyásos magyar vezetőnek offshore céget nyitni.)
Élő példa az a mostani MET Zrt-s sztori.Egy 2012-létesített cég a 2013-as eredményéből 55milliárd (!)profitot képes kivenni,és kiutalni a döntően offshore tulajaihoz.Ezt se lehet a magyar normális piacon elérni,megkeresni,csak akkor,ha az állam ezt kimondottan lehetővé teszi. Ebben is ez történt.
Véleményem szerint ebben a nyolcvanas évek végének privatizációja,noha nyilván benne van,kevésbé fontos, hiszen bármely privatizáció nélkül is lehet ilyen felfoghatatlan pénzkimentési műveleteket véghezvinni.

ob.szerver 2014.03.01. 16:12:05

@Boross Bence:

"A Tax Justice Network adatai szerint"

Ez egy nagyon kedvelt és sokat idézett ábra. Kíváncsi lennék ugyanakkor, hogy ki számolt utána és hogyan. Nem lehetett egyszerű. Ha az összegeket nézzük vajon mennyire reális, hogy nálunk is korruptabb (nagy szó) és sokkal gazdagabb (nem feltétlenül per capita, hanem az ország összes eszköze - beleértve a természeti kincseket - tekintetében) országokat is lenyomnánk.
Semennyire. Valaki unatkozott és különböző nagyságú köröket rajzolt egy világtérképre. Azóta meg referenciának számít.

panelburzsuj 2014.03.01. 16:12:16

@egyetmondok:
Az a lajtrom érdekelne, amely megmutatná, hogy a Magyar Népköztársaság által gründolt és ugyanezen tulaj kezén zömmel veszteséget termelő cégekben hol lapult a 250 milliárd dollár haszon.

(Hogy mondjuk '87-ben is alapíthatott offshore céget egy minisztériumi főosztályvezető, annak mi köze a privatizációhoz? ... )

Moin Moin 2014.03.01. 16:17:53

Ez a helyzet sokkal mélyebben gyökerezik, mint csupán a politikai elitek milyensége: maga a magyar nép "nem vállalkozó típus": nem olyanok a társadalmi stratégiái, amelyek kompatibilisek lennének a piacgazdasággal. És ez nem is újdonság. Tudott volt már háromnegyed évszázaddal korábban is - íme, erről egy érdekes idézet:

„A magyaroknak a gazdasági élet számos területén még nagyon sokat kell tanulniuk, az alapokról kiindulva. Amíg ezt el nem végzik, nem tudnak meglenni a zsidók nélkül, vagy valaki másnak kell átvennie a zsidók helyét.”

(Idézet Dr. von Erdmannsdorf német és Montgomery amerikai követek beszélgetéséből – 1938. december 17. Forrás: Frank Tibor. Discussing Hitler – 2003)

...Amíg meg nem változ(tattat)ik ez az állapot, addig remény sincs az előbbre lépésre!

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2014.03.01. 16:21:54

Vannak könyvek, amiket kötelező olvasmánnyá kéne tenni.
Egyik ilyen:
Daron Acemoglu - James A. Robinson
Miért buknak el nemzetek?

www.hvgkonyvek.hu/miert-buknak-el-nemzetek

lavór 2014.03.01. 16:31:21

Süllyedünk. És? Egyszer csak az aljára érünk már, onnan nincs tovább süllyedni. Ez tetszik az aktív szavazók kétharmadának.

==T== 2014.03.01. 16:32:41

@Lexa56: Az elmúlt 4 év kevés üdvös fejleményeinek egyike a magánszektor adósságainak csökkenése.

@HaFr: Caak két helyre kommenteltem be;)

"egyébként ami az utóbbi 4 évben volt itt, az fölér egy második tatárjárással, ehhez képest a ballibed csak egy gyenge parasztháború volt "

Ez viszont ordas hazugság. 2002-től 2008/9-ig egy igazán kedvező nemzetközi környezet volt, alacsony kiindulási állam - és privát adósság, minimális devizás eladósodás.

Ebben a helyzetben sikerült kedvenc - vagy nem kedvenc - ballibednek bő 30 százalékponttal megtolni az államadósságot, ráadásul úgy, hogy a teljes állomány kb. fele már devizás volt, magas kamatokkal.

Mindeközben mér 2007-re sikerült jelképessé tenni a gazdasági növekedést - a korábbi évek pár százaléka is leginkább lufi alapú (mesterségesen felpörgetett ingatlanszektor, duplára árazott állami beruházások) volt - mindezt úgy, hogy a privát szektor (zömmel deviza alapú) eladósodását tétlenül nézték, vagy néha kifejezetten ösztönözték is.

Szintén ezalatt a magas kamatszint, az egekbe erősödött forint és a KKV-k támogatásának gyakorlatilag telejes hiánya hazavágta a hazai cégek jelentős részét és a foglalkoztatottságot.

2008 végén gyakorlatilag államcsődbe manőverezték Magyarországot.

Na ebből a helyzetből sikerült mostanra úgy-ahogy kimászni

unionista (törölt) 2014.03.01. 16:34:22

@biohouse:
1/6 az átlag. a dunántúlon ennél több, az ország keleti felén kevesebb.
www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml
a domináns csoportokat ez a térkép mutatja:
en.wikipedia.org/wiki/File:Haplogroups_europe.png
ez a térkép mutatja az orosz birodalom elméleti határát.
volgagermanbrit.us/documents/R1A_map.jpg

a magyarok relatív többsége keleties. nem kelet-eurázsiai, hanem kelet-indoeurópai (oroszos) és őseurázsiai (törökös). és van egy balkáni terjeszkedés délről.

szegedet ilyen szempontból kell védeni. nem véletlenül a liberális a polgárság. a nemzeti liberalizmus debrecenben is aratna. az egy nagyon erősen lokálpatrióta közösség. abba a városba a nyugatosok azért kellenek, hogy ne legyen balkáni. mert az R1a (kelet) számára az R1b (nyugat) még mindig jobb, mint az I2 (dél). az ugyanolyan rossz, mint a balliberális I1 (észak). a világ bonyolultabb annál, hogy ki van többségben. de ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni.

az egész társadalom nem lehet nyugatos. mert ez olyan, mintha a macska ugasson csak azért, mert a kutya erősebb. a macska nyávogni fog. ha törik ha szakad. persze nem ilyen élesek a különbségek. de léteznek civilizációs átmenetek és törésvonalak.

a nyugatosok reális célja itt az lehet, hogy elfoglalnak néhány várost vagy régiót. de a magyar társadalom többségét, pláne az egészét nem lehet ezzel megnyerni.

==T== 2014.03.01. 16:39:25

@egyetmondok: nem igazán értem hogy ezt miért írtad, mikor ugye egyértelmű.

Igen, a szociális kiadásokat az államháztartási kiadások részeként csökkentették. Magyarország számára is kb. ez az egyetlen reális módszer a kiadáscsökkentésre, mivel a fontos társadalmi alrendszerek (oktatás, honvédelem, egészségügy) már régóta infúzióra vannak kapcsolva, olyan kevés pénzt kapnak.

egyetmondok 2014.03.01. 16:44:52

@panelburzsuj:
Egy a nyolcvanas években gründolt, magyar tisztviselő offshore cége nem is kellett,hogy privatizációkban vegyen részt. Akkoriban már volt akkora a nyugattal folytatott kereskedelem,de akár a keleti is,és persze ezzel együtt a szabasd mozgás,hogy csinos jutalékokat ilyen módon meg lehessen szerezni,s persze egy-egy privatizációs üzlet esetében is lehetett közvetítői díjakhoz jutni.
Én azonban azt hiszem,hogy egy-egy vállalat tulajdonjogának változása nem tett volna lehetővé ekkora pénzkimentéseket. Inkább a nagy állami költések,egyedi állami ügyletek (fegyverbeszerzések,gigaberuházások, most nyugati pályázati pénzek)körül érdemes ekkora pénzeket keresgélni.

Bár,szerintem nem érdemes.

panelburzsuj 2014.03.01. 16:46:57

@unionista:
Azt is lehet tudni, hogy a maréknyi tajvani, hongkongi, szingapúri kínai mennyire eltérő gatikailag mondjuk a löszvidéket túró kínai parasztok százmillióitól?

egyetmondok 2014.03.01. 16:47:02

@==T==:
Nagyszerű, hogy egyetértünk. De akkor végképp nem értem, hogy ennek a blognak a szerzőjére miért kell ráröffenned,hogy kedvelné a ballibes csapatot.Nem kedveli, és én se.

==T== 2014.03.01. 16:47:30

A lényeg, hogy Magyarország a 70-es évek elején rálépett a hitelből növekedés tévútjára. Ez gazdasági társaságok számára lehet járható - bár kockázatos út - de egy Magyarország szintű ország számára nem.

Ezt tetézte, hogy 90-ben, amikor lehetőség lett volna váltani, nem vállalták be a hitelek felmondását/részleges elengedését, viszont ezt súlyosbítva kialakítottak egy túlméretezett szociális hálót, és teljesen naívan és fölöslegesen lezavartak egy gyorsított piacnyitást és erőltetett privatizációt egy 93/94 körüli Uniós tagság reményében, ami azon hazai cégeket is tönkre vágta, aki talán pár év alatt versenyképesé váltak volna.

Erre jött a jóléti rendszerváltás újabb adósságnövelő kurzusa a forinterősítés/kamatemelkedés gazdaságkinyíró hatásával együtt.

==T== 2014.03.01. 16:49:05

@egyetmondok: Emlékeim szerint nem egy bejegyzésében a magát demokratikusnak hazudó ellenzéki összefosá izé összefogás mellett állt ki ill. fejezte ki, hogy őket támogatja.

yatumux 2014.03.01. 16:49:53

Bocsi! Akkor megszólalna egy közgazdász is.
Az, hogy Pozsony térségében a vw és a peugeot,Citroen gépkocsikat és alkatrészeket gyárt, majd ezek kiszállításra kerülnek az a gdp-t fals módon dobja meg. Ha Szlovákia 3 nagy autógyára kitelepülne a koldusszegény Koszovóba, papíron Koszovónak lenne a világon a legnagyobb gdp/fő értéke.
Ettől Koszovó csak minimálisan lenne gazdagabb, papíron viszont ilyen statisztikák tetején puposkodhatnának.
Ugyanis Szlovákia közel 1.000.000 autót gyárt/év. Ez az 5.5m lakosságnál nyilván egy picit megdobja a gdp-t.
Állítom, hogy A magyar gdp és életszínvonal még pariban van a szlovákkal.

Csak a magyar gazdaságban nem kicsit a mezőgazdaságban és a túrizmusban sokminden szürke magyarul lopunk, nem adózunk. Nem lácccik.

Egy példa. Túrizmus.
Szlovákia kb. 2 millió ember/év
Magyarország kb 45 millió ember/év!!! 20 millió itt is alszik.

No most jön a lényeg. Papíron átagban 10.000.-Ft/nap a költésük... :))))

Ez mind nem látszik a gdp-ben és zsebben landol feketén.

Beszéljünk a mezőgazdaságról is??? :/ ne !!! :)

egyetmondok 2014.03.01. 16:53:03

@==T==:
A szociális kiadások csökkentése nem módszer. Az sehova se vezet.
Magyarországon is növelni kellene tudni GDP arányosan az olyan kiadásokat,mint, hogy eü.,és nem csökkenteni.
Ami a magyar politika jelenlegi agyát meghaladja,az pont az,hogy ezt hogyan lehetne az államon kívül megcsinálni.

egyetmondok 2014.03.01. 16:55:30

@==T==:
A Hafr ? :-)))
Itten páran pont egy párt alapításában vannak,nem is kis mértékben a ballibekkel szemben...,ha olvasdnád intenzívebben ezt a blogot.

==T== 2014.03.01. 16:55:40

@yatumux: A GDP-be csak az ottani hozzáadott érték számít bele.

A GDP-be elvileg a feketegazdaságot is megpróbálják becsléssel beleszámítani.

==T== 2014.03.01. 16:56:29

@egyetmondok: Nos, ha tévedek, akkor visszaszívom, de továbbra is úgy rémlik, hogy a szerző szimpatizált Bajnaival és Bokrossal.

Pan Modry 2014.03.01. 16:58:44

En egyetertek a posttal, soha nem is ertettem hogy egy fidesz v mszp szimpatizans miert a masik nagy parthoz viszonyit amikor itelkezik, miert nem azt nezi hogy az adott idoszakban regionalis szinten hogyan teljesit az orszag, ha azt nezne akkor latna hogy az eredmenyeket tekintva az mszp 8 eve es a mostani fidesz 4 ev is kaki, az osszes visegradi orszag sokkal jobban teljesitett.
Ameddig a fidesz es mszp szimpatizansok nem kovetelik meg a jo teljesitmenyt es buntetik a rossz teljesitmenyt addig ez nem fog valtozni, es nem ugy tunik hogy ezek az emberekigy tennenek, igy marad a folyamatos lecsuszas.

yatumux 2014.03.01. 17:00:46

Ez még paíron is 450.000.000.000 Ft
A szakma szerint valójában: min. 2000 milliárd Ft.

==T== 2014.03.01. 17:01:18

@egyetmondok: Aszociális kiadások csökkentése miért nem vezet sehova?

- egyfelől rendbe lehet vele tenni az államháztartást - ami teret nyithat pl. a gazdaság versenyképességét csökkentő adó-és járulékterhek csökkentéséhez,

- másfelől igazságosabbá lehet tenni a társadalmon belüli jövedelmi/teherviselési viszonyokat. A pénzt lehetőleg az költse el, aki megdolgozott érte, ill .maradjon annak a családjában, aki pedig az életben nem dolgozott, az örüljön, ha annyit kap, hogy nem hal éhen, és lehetőleg ne az állam/adófizetők finanszírozzák a kölkeinek az etetését.

Nem az eü a legfontosabb szociális kiadás, hanem a különféle segélyek meg nyugdíjak, csp, ilyesmi.

Pan Modry 2014.03.01. 17:01:25

@yatumux:
Kiskomam, nezd meg mi a gdp by definition, oszt nem fingasz majd ide ilyen baromsagokat!
Szlovakia jol teljesit! Magyarorszag szarul teljesit!

==T== 2014.03.01. 17:02:37

@Pan Modry: Mert ha ezt néznék - amit csak akkor tennének tömegesen, ha a két nagy tömb által uralt média erre motiválná őket - akkor a választásokon mindkét töm 10% alatt kapna.

egyetmondok 2014.03.01. 17:02:52

@==T==:
Bajnaiban én is láttam valami reményt,amikor fellépett itt,aztán annyibambi lett valóban.
Bokrost illetően egyszerűbb a véleményem: azokban a bizonyos nagy állami elosztó rendszereket érintő kérdésekben simán igaza van,és egyetértek vele,szerintem a bloggazda is.
Azt most,de ez ettől független,nem pontosan értem,hogy miért támogatja az összefogást,talán abban reménykedik, hogy a ballib majd nekifog újra annak,aminek vele egyszer nekifogott a 90es évek közepén...,tán megbocsátotta nekik, hogy pont azért rúgták ki,mint pü.minisztert,amit tenni akart: reformok (szlovák-félék).
Lelke rajta,ha hisz nekik,én nem tenném.

egyetmondok 2014.03.01. 17:04:07

@==T==:
Tévedés. Tessék visszanézni a magyar államháztartás kiadási oldalát,összevetni a segélyeket a nagy elosztó rendszeri kiadásokkal. Meglepő,hogy azok mennyire kicsi tételek voltak mindig is.

Boross Bence 2014.03.01. 17:06:32

@ob.szerver: Nem hiszem, hogy véletlenszerűen éppen Magyarországot szúrta volna ki magának a "Tax Justice Network" a kelet-közép-európai régióból.

Másrészt a kételkedőknek érdemes elgondolkodni azon is, hogy miért nem indult vizsgálat Magyarországon a Christine Lagarde akkori francia pénzügyminiszter által 2010-ben kormányzati szerveknek informálisan felkínált, Svájcban "adóoptimalizálók" adatait tartalmazó lista miatt. Igaz, Görögországban sem mert az ottani igazságszolgáltatás semmit kezdeni a Lagarde-listával:
nol.hu/kulfold/20131112-futni_hagyjak_a_lagarde-lista_adocsaloit

Pan Modry 2014.03.01. 17:08:09

@==T==:
Ehhez meg media sem kell szerintem, a magyar atlagember primitevseget mutatja hogy nem ezen mutatok alapjan itelkeznek.
A partok azt szolgaljak ki amire igeny van, ha teljesitmenyre nincs, akkor nem lesz jo kormanyzati teljesitmeny.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.01. 17:16:35

'Pozsony az ötödik (a tótók!) és nagyon elhúzott, Prága a tizedik, Bécs a tizenkettedik leggazdagabb régió. Budapest nem számít külön régiónak ebben a bontásban, de Közép-Magyarország éppen csak meghaladja az átlagot.'

Vásárlóerő paritáson mérve. Tehát az egy hülyeség hogy a tótok az 5. leggazdagabbak, Mo. meg a legszegényebb.

Mellesleg dolgozom Pozsonyban, Pesten meg élek, barátaim vannak mind2 helyen, és sokat témáztunk erről a felmérésről, és egy hatalmas baromságnak tartjuk.

Pozsonyban ez én szektoromban (IT + p
árom bank) nem lehet többet keresni mint Pesten, a pozsonyi ingatlanár/ingatlan bérlet viszont a pesti duplája (nem tom benne van-e a fogyasztói kosárban az ingatlan ebben a felmérésben). A tömegközlekesés Pozsonyban szar, az utak szarabbak mint a szar pestiek.

Mi a jó Pozsonyban? 1 dolog mindenképpen. Könnyü bejárni minden reggel dolgozni Bécsbe, 30 perc kocsival...:)

Ez az én tapasztalatom, a legjobban kereső fiatal IT mérnök ismerősöm 2500 euró bruttót keres Pozsonyban, ami sajna kevés, főleg az ottani árakhoz képest.

==T== 2014.03.01. 17:20:23

@egyetmondok: milyen reményt lehetett látni Bajnaiban? Ajánlom olvasgatni:

atlatszo.hu/2012/10/15/kis-oligarchatarozo-bajnai-gordon/

Bokrost meg ismerjük. A csomagjának volt 2 értelmes pontja (vámpótlék, csúszóleértékelés), melyek a Pareto-elv mentén a csomag pozitív hatásainak 80%-át hozták, a többivel viszont iszonyatos társadalmi károkat okozott (pl. családtámogatás területén).

Miért ne támogatná az összefogást? MSZP-s képviselő volt, MSZP-SZDSZ kormány minisztere, MSZP tiszteletbeli elnök. EP mandátuma lejár, kell valami pozíció.

Ami az összevetét illeti, bizony a nyugdíjkassza az egyik legnagyobb tétel a költségvetésben.

2010-ben a magyar állam a költségvetés 72,5%-át költötte jóléti funciókra (23,4% nyugdíjkiadások, 20,9% szociális- és lakástámogatás). Ezekből lehet lefaragni (ez a terület az ami leginkább meghaladja a Visegrádi 3ak átlagát).

A számok az Eurostattól.

yatumux 2014.03.01. 17:20:43

@==T==: a külföldi direkt gyártás - export is beleszámít.
Tehát egy szlovák gyár legyárt x autót, kiviszi, szétosztja, de a gdp-ben úgy látszik,hogy Szlovákia teremtett egymilló autót és ezt direkt nemzeti, hazai termékként mérik. Jelenleg nincs korrekt mérőszám. A gni sem korrekt.

A korrekt a fehér gazdaság.

Ha látszik a gdp-ben a mezőgazdaság, ha látszana a paraszolvencia 300 millárdja-Szlovákiában ez sem ekkora "szokás"

És a mezőgazdaságban mint fekete lyukban eltűnő, mérhetetlen pénz. Ami szintén hiányzik a hivatalos gdp-ből.

==T== 2014.03.01. 17:23:34

@yatumux: csak az számít bele, amit itthon hozzáadnak. Ha itthon csak összeszerelik, akkor csak a szereléssel hozzáadott értéktöbblet.

Vagyis megnézik milyen áron számolták el amikor kiment a cucc az országból, és ebből levonják a behozott elemek behozatalkori elszámolási árát.

Pont az a GDP lényege, hogy halmozódásmentes, mint pl. az ÁFA.

Ezzel együtt valóban több sebből vérző mutató, de amit írsz, az nem igaz.

yatumux 2014.03.01. 17:24:14

@Pan Modry: én normális hangnemben írtam, de céges bulim volt és fáj a fejem. Még egyszer ilyen stílusban írsz megbánod.

egyetmondok 2014.03.01. 17:26:40

@==T==:
Ó, én ebben az országban régen letettem arról,hogy csak mert valaki 90 után kissé kérdéses módon gazdagodott meg (hogy finom legyek),de ha egyébként jó programja van,szóval,hogy arra ne szavazzak. Maradjunk csak a magyar földön...:-)))
Bajnaira adtam volna voksot,ha nem áll be az Mszp-be,s szerintem,ha nem áll be,és megcsinálja a maga pártáját,több esélye lett volna.

Bokrosnak nem a megszorító csomagjáról beszéltem,hanem a reformterveiről,amiből a manyup-on kívül semmi se valósult meg.
Ne keverjük a kettőt,az hiba,de érthető hiba,hiszen a kétezres évek hazug fidesz/mszp kommunikációja sokat tett azért,hogy ezt a kettőt az emberek összekeverjék.
(Bár,elnézve a Fidesz eszement megszorító csomagjait,a Bokros-Surányi verzióról is érdemes beszélni,mert ha van,ami ahhoz képest egy brutál káros katyvasz,akkor ez,ami most megy,az.)

panelburzsuj 2014.03.01. 17:30:42

@Boross Bence:
Nem hit kérdése, hogy a "Tax Justice Network" jelentése alapján készült térkép az összes EU-tagállam közül egyedül Magyarországról állít valamit.

Nem sokat-keveset - bármit.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 17:33:05

@Moin Moin: VÁltozatlanul nem keresed a népszerűséget :)

azbesztos 2014.03.01. 17:34:46

Ezt a listát az a balfasz Ron Wreber készítette?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 17:36:23

@==T==: Igen, ezt hallottam már Orbán Viktortól.. ja, MAtolcsytól és Vargától is. AZ parasztháború pusztítása semmi alól nem menti fel a tatárokat, akik nem egyszerűen bűn rossz gazdaságpolitikát folytatnak, de szisztematikusan lerabolják és maradék REÁLIS önbecsülésétől is megfosztják a nemzetet -- ehelyett mítoszokkal és hagymázas álmokkal tömik tele fejeket, a pusztítások sokkal messzebbre hat, mint a szintén gazember GYurcsányé

Lucky Larry Silverstein 2014.03.01. 17:36:49

@yatumux: Egy fura mérőszám amit ez a eflmérés alkalmaz.

Először is az alapja a GDP, de vásárlóerő paritáson (de azt nem tudjuk meg hogy mit tartalmaz ez a fogyasztói kosár).

tehát amit a poszt mond hogy a Pozsony régió az 5. leggazdagabb az eleve baromság

De én a vásárlóerő paritáson is csodálkozom, mert az elmúlt 5 évben dolgoztam Pozsonyban és Pesten, mind2 városban vannak barátaim. Az én szektoromban az IT-ben a keresetek egyformák, de amjg én 90 nm-es felújított belvárosi téglalakáshoz jutottam Pesten 60.000 euróért, Pozsonyban ennyiért 50-60 nm-es panelt lehet venni Perzalkán, ami a gettó (ott lakik a 450ezer pozsonyiból 200ezer).

Én nem figyeltem meg életszínvonalbeli különbséget, pedig minden 2. héten egyszer kiállítok most is Pozsonyban(Pesten meg élek).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 17:38:25

@yatumux: Csakhogy még a keleti szlovák régió is elhúzott mellettünk, no ..

Lucky Larry Silverstein 2014.03.01. 17:43:30

Ja jut eszembe 3x kiállítottunk Prágában is az elmúlt évben, Prága valóban gazdagabbnak tünik Bp-nél, de jóval drágább is a mindennapi élet.

Nekem még Brünn(Brno) jön be a legjobban, bár fingom nincs mennyit lehet keresni, nem hülye csehek hanem jófej morvák lakják, akkora mint Pozsony, de százszor vonzóbb hely, és meglepően olcsó. És nincs is messze.

yatumux 2014.03.01. 17:44:48

A szlovák gdp-t az autógyártás viszi. Igen anno a beruházások, most a gyártás. Mivel egy komplex hálózat épült rá pontosan ők sem tudják mérni, de csak a gyártás miatt tudtak egyáltalán növekedni. Amúgy csökkennének.
Ne Értsétek félre. Jó az, kell az, de nagyon becsapós adat... :)

Ha rendesen beindul a Mercédesz leképezheted Szlovákiát kecskemétre.

Ki fog jönni, hogy a kecskeméti gdp az egyik legmagasabb az eu-ban. :)

Érdekes, ettől Kecskemét nem lesz Norvégia.

Gdp nem mutat semmit. Talán még a HDI index.

A szlovák feketegazdaság cca 15%
A magyar feketegazdaság cca 24% vagy több

Az a 10% jól jönne a statisztikákban! de ehhez sok tyúkszemre kellene rálépünk.

dr kíváncsivagyok 2014.03.01. 17:44:57

@KisEmberke:
" Ez a bátor magatartás, nem a Te elképzelésed, hogy várod az összeomlást, hogy felmászhass a romhalmaz tetejére. Szűzen és tisztán, igazi patriótaként. "

Te tényleg ennyire hulye vagy ?
Van , volt az elmúlt 4 évben vakinek is valami "ráhatása " az orvbáni politikára ???
Nem várjuk az osszeomlást , ezért elmegyunk szavazni !
Te is elmész ,DE TE AZ OSSZEOMLÁSRA FOGSZ szavazni !
Orvbánra és bandájára ...

yatumux 2014.03.01. 17:52:44

@==T==: autógyártás De itthon adják hozzá! :) Győr Audi
Pozsony térség VW, Peugeot, Citroen.

Csak Mo. 10% a járműipar gdp aránya.
Mennyi lehet Szlovákiában ? 20%

yatumux 2014.03.01. 17:58:55

@HaFr: lásd szösszenetem- feketegazdaság 15% kontra 25%

De valójában szinte sajnos egy régió egyforma gondokkal, egyforma mutatókkal.

A lényeg jobb lenne a magyar gdp ha kifehérítenénk a gazdaságot.
Szlovákiában nem tudsz trükközni. Legyártják elviszik az autót,
Beszállítókat, alkalmazottakat, rezsit, adókat kifizetik.
Nálunk túrizmus... 45 milló csóka...
Mezőgazdaság... Horror, állami támogatással !
Egészségügy.
És millió trükközés, zsebből zsebbe, stb.

lilalalilalázik 2014.03.01. 18:04:08

Az nem baj ha sok a szegény, csak ócsó legyen a rezsi.

Pan Modry 2014.03.01. 18:07:38

@HaFr:
Ezt viszont rosszul latod, hilyeseg csak a politikusokat hibaztatni, amig a magyar valasztopolgarnak jo a szar, addig szarral fogjak etetni, sima ugy, kereslet-kinalat.

2014.03.01. 18:07:43

@yatumux: "céges bulim volt és fáj a fejem"

Ne igyál annyit.

M_R 2014.03.01. 18:08:17

AZ EU motorja, vazzeg...

Pan Modry 2014.03.01. 18:12:13

@yatumux:
Szlovakiaban volt a gorilla ugy, csehorszagban az osd bukott, ezekben az orszagokban nem lehet egyertelmuen elmutyizni az adofizetoi penzt, mert mukodik ugy ahogy az ugyeszseg es a valasztoolgarok reagalnak, mo on olyan szervilisek az emberek hogy egy mszp/fidesz/jobbik/xxx szavazo a legnagyobb lopasok utan is vigen lenyalja a betyarkorteket a partja vezeto politikudainak a seggebol, mikozben a szardarabokkal ekesitett fogsoraval ez ellenfeleket szapulja.

yatumux 2014.03.01. 18:13:57

@Viktor Mutyin: kösz a tanácsot. Esetleg a kommentelőnek is adhatsz.
Pld "kiskomám, fingás, baromság, szar" az ilyen bunkók miatt tart itt az ország.
Mindegy, hogy jobb v bal. Peace, respect...

yatumux 2014.03.01. 18:18:37

@Pan Modry: így-így. A következmények nélküli ország.
Hidd el belelátok a pozícióm miatt.

Az eu pénzek nagy része is kamu projektekre megy.

Első körben rendet tennék a gazdaságban.

Az idegenforgalmi adat az örök kedvencem. Kicsit számolgass utána annak amit írtam...

KisEmberke 2014.03.01. 18:21:22

@dr kíváncsivagyok: azt hiszem, teljesen félreértetted, amit írtam, ettől persze még lehet hülyézni...

♔bаtyu♔ 2014.03.01. 18:25:14

Dehogy marad. Visszahívjuk Gyurcsányt és bajnait, növeljék tovább az államadósságot, aztán ha megint eljutottak a csődhöz, vegyenek fel egy IMF hitelt.

Gondolkodjunk már. Orbán lényegében 2 évig tüzet oltott.

♔bаtyu♔ 2014.03.01. 18:26:19

@yatumux: Jó nagy tévedés. Legalább annyi ott is az adócsalás mint itt.

01234567 2014.03.01. 18:27:30

@Counter: Megfogadtam, végigolvasom a kommenteket és csak utána szólok hozzá, sajnos nem ment.
Nem a Kádár rendszer eldobásán van a hangsúly, hanem az akkor a régióban vitathatatlan jó pozíciónkból lett mára vitathatatlan hátránnyal. Főleg olyanokkal szemben akik akkor tény, sokkal mögöttünk kullogtak.

Khonsu 2014.03.01. 18:31:32

@KisEmberke: Pedig de. Az az összeomlás, ha bekövetkezik nem lesz egy lakodalmas menet. Kell hozzá bátorság, hogy szembenézzen valaki ezzel. Mindenképp több bátorság kell hozzá, mint a többieknek ahhoz, hogy homokba dugják a fejüket és elhitessék magukkal, hogy ilyesmi úgysem történik meg, mert így jobban alszanak...

Kim Jong il 2014.03.01. 18:35:27

Bezzeg, 2010ben meg az EU ellovasai voltunk, meg Borsod is jobban teljesitett a londoni Citynel, es erre tessek...ez a hulye nep elzavarta az o jotevoit, a ballib geniuszokat, es 4 ev alatt igy lemaradtunk! Patasorban elbaszta!

yatumux 2014.03.01. 18:36:25

@♔bаtyu♔: nem tévedés. Ez egy korrekt statisztika.
Nézz utánna. 30% rossz szokások 70% a gazdaság struktúrája.

Emiatt ilyen nagy a kontraszt.

sírjatok 2014.03.01. 18:37:59

@HaFr: "egyébként ami az utóbbi 4 évben volt itt, az fölér egy második tatárjárással"

mek.niif.hu/00800/00893/html/doc/c300198.htm

Tessék, olvasgasd kicsit az emberek, polgárok, parasztok válogatás nélküli legyilkolását, a nők férjük/apjuk jelenlétében halálra erőszakolását, százezrek halálát, felgyújtott templomokban bennégő embereket, vértől vörös Dunát.

És szerinted az Orbán pont ugyanilyen rossz volt. Szerencsétlen.

yatumux 2014.03.01. 18:38:05

@01234567: ez egy kis ideig tartott az is hitelből. A nagy része csak nosztalgia. Számokat írj! :)

kvadrillio 2014.03.01. 18:38:06

Narancs címlap
Kis-Magyarország

Listájuk van az öregekről – Idősekre utazó fiatal bűnözők Ózdon

szerző
Kovács István
publikálva
2014. febr. 27., 06:02

Betűméret csökkentése
Betűméret növelése
Nyomtatás

Twitter megosztások száma
0
Google +1
Egyéb megosztás

Egy cetlire volt felírva azoknak az időseknek a címe, ahova betörni készült egy lefülelt, Ózd közeli banda. A városban rablógyilkosság és utcai lopás áldozata lett több nyugdíjas az elmúlt hetekben. A helyi rendőrség külön módszerrel próbál úrrá lenni a helyzeten.

Ózdon elvétve lehet olyan évet találni, amikor nem történt gyilkosság. 2013-ban egy idős férfit vertek halálra, testvérét pedig életveszélyesen megsebesítették a házukba betörő rablók, akiket aztán a rendőrség pár napon belül elfogott. De hogy továbbra is mennyire rossz a helyzet ebből a szempontból a nyugat-borsodi városban, azt jól mutatja annak a két hónapnak a bűnügyi „termése”, amelynek alapján cikkünket is írtuk.
false

Fotó: MTI

Tavaly december 11-én délután az ózdi Bulcsú utcában sétáló idős hölgyet támadója előbb fellökte, majd a földön fekvő asszony válláról táskáját letépte, a benne lévő mobiltelefonnal, bankkártyával és készpénzzel együtt elfutott a helyszínről. Idén január 21-én az előzőhöz hasonló módon egy 74 éves nőtől rabolták el az utcán a kézitáskáját, amelyben a mobiltelefonja és a pénztárcája volt. A néni két férfit látott a helyszínről elszaladni.

magyarország lassan már HARLEM LESZ !!!
BEZZEG RÓZSADOMBON RÖGTÖN MEGVAN A BETÖRŐ ! UGYI...UGYI...:)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 18:38:23

@♔bаtyu♔: Hó jól eloltotta 5000 millárdos honorért . haggyá má a süketeléssel, ez nem az mtv hiradó

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.01. 18:39:31

@sírjatok: nagyon preciz vagy csak óvasni nem tucc

01234567 2014.03.01. 18:41:39

@Satyala: Tökéletes meglátás.

Khonsu 2014.03.01. 18:43:36

@Kim Jong il: 2010-ben kb. csoda kellett volna. A Fidesz csodát ígyért, 2/3 bizalmat szavazott hozzá, tehát ahogy azt Orbán is megmondta akkor, minden feltétel adott, és ha elrontják nincs kire fogni. A csoda azóta is várat magára. Most úgy néz ki, újra meglehet a 2/3. Kapnak egy második esélyt, nem azért mert olyan jók, hanem mert nincs értelmes/vagy kellően ismert és erős alternatíva. Ezzel együtt (ha kihúzzák addig, amit nem hiszek) lesz 8 évük teljhatalommal, hogy megtegyék végre azt a csodát, hát lássuk. És kevesebbel nem érem be, mert nem kevesebbet ígértek. Más se fogja. Ha itt Orbán nem tesz csodát 1-2 éven belül, akkor bizony csúnya dolgok jöhetnek amikor a rózsaszín köd feloszlik, és meseország felébred...

01234567 2014.03.01. 18:45:52

@Boross Bence: Ember! Ez az én vesszőparipám miért is tartunk itt!

űrszelvény (törölt) 2014.03.01. 18:48:17

Kár, hogy az EU érdekeket a végsőkig kiszolgáló kormányok alatt lettünk a régió éllovasaiból sereghajtók.

Most pont az történik, hogy az emberek nem akarnak Európa legszegényebb országa lenni. Mit gondolsz miért van igény Unortodoxiára? Mert előtte olyan hű de jó volt?

sírjatok 2014.03.01. 18:49:39

@Khonsu: Valamint mikor Jézus bort teremtett, akkor valószínűleg ott volt a te ük-ük-ősapád, aki megjegyezte, hogy ez csak ilyen szar asztali bor.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.01. 18:50:58

@Pan Modry: 'Szlovakiaban volt a gorilla ugy'

Na az egy jó példa mert Mo-n ilyen szintü botrány nem volt még, a Gorilla ügynek egyébként semmilyen következménye nem lett az égvilágon, minden kormányzásra esélyes párt vezetősége érintett volt benne.

01234567 2014.03.01. 18:52:49

@panelburzsuj: Mezőgazdaság, élelmiszer feldolgozó ipar, nézz utána a Ganz Hajó és darugyár, a MOM privatizációjának, volt ebben komoly ingatlanüzlet, a magyar aranytartalék 95%-a, Ganz Vagon és gépgyár, Ikarus...

kvadrillio 2014.03.01. 18:54:30

25 millióért rappelnek Radnóti-verseket egy frissen alapított cég egynapos rendezvényén, amelyet a holokauszt-emlékév keretéből támogat a kormány. E cég egyik tulajdonosa pedig 150 millió forintból rendezhet háromnapos fesztivált Budapesten, március végén. """

eszem-fasom megáll ! HOLOEMLÉKEZÜNK, LENYÚJJÁK EZERREL A MILLIÁRDOKAT, MIKÖZBEN 3 MILLIÓAN ÁLLNAK SORBA A MUNKAÜGYI HIVATALOK ELŐTT MUN KÁÉRT !!!!! EZ A KORMÁNMY IS MEGHIBBANT !!!

explanatus 2014.03.01. 19:07:37

@01234567: " miért is tartunk itt!"

A magyar elitek legnagyobb bűne (legalább száz éve) nem a hozzá-nem-értés, hanem hogy ciklikusan megjelenik egy majd-én-megmutatom-nektek figura és amit az elődei csináltak (jót-rosszat), összekuszálja.

Most éppen a leszerepeltek Összefogásában csúcsosodik ez ki. Ezért jó úton vagyunk a szélsőségek felé. Az emberek fele már szélsőségesen nem kér ebből, a másik fele kitart a sajátjai mellett. A kátyúba ragadt szekeret nem kirángatni akarjuk, hanem minél többet lerángatni róla.

Aki bírja, marja! Távlatos gondolkodásra, jövőtervezésre várni kell még.

Moin Moin 2014.03.01. 19:22:49

@HaFr:

„…Kegyetlen cinizmusával, gonoszkodásaival pokollá tette az életet környezete számára, senkit sem szeretett és senki sem szerette…”

(Sebastian Haffner szavai Nagy Frigyesről a Poroszország egy porosz szemével c. könyvéből)

Nem bizony!:-)))

unionista (törölt) 2014.03.01. 19:24:21

@panelburzsuj:
arrafelé az "O" jelű csoport szóródik. és van tajvani eredet. nem vagyok ennek szakértője. nagyon nem ásom bele ebbe magam. mert nem vagyok biológus. ezzel együtt azt gondolom, hogy a civilizációk elsősorban a népesség biológiai eltérésein alapulnak, másodsorban a földrajzon. ezeket a matematika, logika, fizika, kémia képes leírni. de nem hiszem, hogy a filozófia valaha is egységes lesz. és valamilyen nyugatos gondolkodás legyőzi a keletiest, vagy fordítva.

Khonsu 2014.03.01. 19:27:14

@sírjatok: Csupán annyi a különbség, hogy Orbán eddigi tevékenysége nagy vonalakban arról szólt, hogy begyűjtötte a bort másoktól, egy részét kiosztotta az apostolai közt, aztán a maradékot visszaadta, "Nézzétek mit teremtettem nektek!" felkiáltással.

Mérges 1234 2014.03.01. 19:33:04

@egyetmondok:

"A bérszínvonal kifejezi a magyar gazdaság teljesítőképességét."

Azért nem igaz, mert azok a vállalatok, amelyek világpiacra dolgoznak, nem is itthon értékesítenek. Azok is nagyon alacsonyan tartják a béreket, holott ezen vállaltok teljestőképessége, nem rosszabb, egy egy válalatnál jobb is mint a nyugati versenytársaknál.

Lásd Mercedes gyár, és van még néhány ilyen.

Ami mindenképpen az ország hibája, a k. magas adók, de bből az iszonyat sok inaktív tartjuk el, és ők szavaznak, kártékonyságuk sorrendjében: politikus helyegyek, cigány hordák, közalkalmazott balfaszok, és állnyugdíjas ingyenélők. Na ezek megélhetését és mi fizetjük.

sírjatok 2014.03.01. 19:33:25

@Khonsu: Jó de hát nem is én várok csodát, hanem te :)

Khonsu 2014.03.01. 19:38:00

@sírjatok: Én se, csak hát ugye az ígéret az ígéret... :)
És olyan vicces lenne felhívni a hívek figyelmét rá, hogy ne legyenek már ilyen szerények, kérjenek bátrabban, hisz nagy az ők prófétájuk :)

rejtett kamera · http://rejtett-kamera.eu 2014.03.01. 19:42:25

Majd átrajozolják a régió határokat és ez is megoldódik.

Pan Modry 2014.03.01. 19:47:49

@Lucky Larry Silverstein:
A gorilla ugy mutatja hogy szlovakiaban sokkal kevesbe korrupt az ugyeszseg!
Szlovakia jol teljesit!
Magxarorszag szarul teljesit!

Slovensko, do toho!!!

Hala trianonnak, legalabb a felvideki magyarok nem egy luzer, lecsuszo orszagban elnek!!!

gnme 2014.03.01. 19:51:10

hát öregem, ez volt a cél

..menjetek szavazzatok viktorra

lesz még szarabb.

www.youtube.com/watch?v=pJV81mdj1ic

Lucky Larry Silverstein 2014.03.01. 20:00:26

@Pan Modry: 'A gorilla ugy mutatja hogy szlovakiaban sokkal kevesbe korrupt az ugyeszseg!'

Elmagyarázhatnád miből gondolod ezt.

A Gorilla ügy amiről gondolom semmit sem tudsz, nagy vonalakban: Hangfelvételek bizonyítják, hogy a mostani kormányfő Fico, és az akkori ellenzéki vezetők egy pozsonyi ingatlanban találkozgattak a legnagyobb nyugati multik + a Penta (legnagyobb szlovákiai ingatlancég kb. közgép) vezetőivel akik megvették őket kilóra

Egyetlen ember sem távozott a politikából, vagy a pozíciójából emiatt, a 'botrány' csak a sajtóban létezett, az ügyészség semmit sem derített ki

quendelapo 2014.03.01. 20:01:54

@panelburzsuj:
@HaFr:

A szlovák gyorsuláson ne csodálkozzatok, a 'tótoknak" számos előnyük van velünk szemben. Sok volt köztük az iparos - Budapestet nagyrészt szlovák munkások építették és a vállalkozók között is akadt néhány – a mai Szlovákiában volt Trianon előtt a magyar ipar jelentős része, sok régi igazi város (nem olyan alföldi mező- ); és ne feledjük, hogy 1818 és 38 között polgári demokratikus berendezkedés játszott.

Nálunk ezek hiányoznak és egy összeomlás nem fog ezen segíteni. Ami segíthet az csak a lassú polgári fejlődés, vállalkozás szabadsága és a sajtó- és szólásszabadság.

…. és akkor el is érkeztem a szokásos kérdésemhez, nehogy jól érezd magad kedves @HaFr: Szerinted 2002 és 2010 közöt szabad volt a magyar média vagy nem?

Lucky Larry Silverstein 2014.03.01. 20:08:04

@quendelapo: Sok volt köztük az iparos - Budapestet nagyrészt szlovák munkások építették és a vállalkozók között is akadt néhány

Ugyan. Inasok és zsellérek. Az ipart a csehek képviselték a Monarchia nem osztrák részében és Csehszlovákiában is.

De nagy előny az inaktívak kisebb aránya + az alacsony eladósodottság, de hátrány is van bőven

martineden 2014.03.01. 20:14:29

@==T==: hitelből elkezdte pumpolni a kedvenc nyugdíjasait és cigányait, ..Figyu ha nem ismered egy szo ertelmet,ne hasznald.Pumpolni a csuti cigany pumpol mindenkit,42 uj adoval.Tudod ,a pumpolas azt jelenti hogy kicsikarnak toled vmit..Persze ha fidesz- jobbikos vagy ertheto,hogy nem ismered a szavak ertelmet.

Kepa 2014.03.01. 20:15:55

Erdekes, ezekre a tenyekre kevesen kivancsiak.

Az a lenyeg: hogy nem keresek semmit, de most majd "ingyen" vehetem fel a kp-t a banktol ! Ja es persze mindjart ingyen lesz aram, futes, gaz, mar csak egy kicsit kell kibirni !

Sajna ez a mentalitas. Legalabbis a szavazok tobbsegenel. A politikusnak meg csak ez szamit.

Netuddki. 2014.03.01. 20:18:11

@Kepa: Ha így folytatják, lassan a fogyasztásod arányában fog neked rezsit fizetni az orbán. Persze nem a saját "vagyonkájából", közpénzből természetesen...

panelburzsuj 2014.03.01. 20:47:56

@unionista:
Hát pedig pont az volt a kérdésem, hogy Hongkong, Szingapúr vagy Tajvan esetén vajon a helyi biológia faragta az általános kínai kultúrát helyi színezetűre - vagy fordítva: tök külső kulturális-civilizációs hatásra lett ezekből a helyekből virtigli "nyugatos" társadalom.

De lehet mélázni a két Koreán is.

==T== 2014.03.01. 20:49:43

@martineden: Jogos, de szerintem értetted hogy mit akartam írni.

panelburzsuj 2014.03.01. 20:54:32

@01234567:
Értem én, hogy "Mezőgazdaság, élelmiszer feldolgozó ipar, nézz utána a Ganz Hajó és darugyár, a MOM privatizációjának, volt ebben komoly ingatlanüzlet, a magyar aranytartalék 95%-a, Ganz Vagon és gépgyár, Ikarus..."

Csak azt nem értem még mindig, hogy a termelés csökkentéséből, pláne felszámolásából hogyan keletkezik olyan nyereség, amelyet adómentes helyekre lehet szipkázni.

Olyan, mint a Grün zőccségboltja: amíg zárva van, addig se veszteséges?

(Hogy kontsruktív is legyek: ha a helyi terméket kiszorítja az import, azt nem offshore-nak, hanem versenyképtelenségnek hívják.)

panelburzsuj 2014.03.01. 21:15:40

@quendelapo:
Nem érdemes ám föltétlenül "ékeskedni" olyan közismeretinek tűnő dolgokkal, amelyekből jól kihámozható, hogy mennyire vulgáris-közhelyes szinten mozog az érvelésed.

unionista (törölt) 2014.03.01. 21:40:29

@egyetmondok:
a forintgazdaságot nem a nyugdíjrendszer húzza le, hanem a korrupció. ha a nyugdíjakat lecsökkentenénk, akkor ez az ország románia, szerbia, vagy bulgária szintjére süllyedne. a jóléti kiadásokat növelni kell. úgy, hogy az elosztást összességében változatlan szinten marad. és a jóléti elosztás egyenlőbbé válik.

azt kellene mondani, hogy mindenki kap iskolai ruhát. napi váltás ruhát. és azt helyi kommunák egyházi rendek vagy világi szövetkezetek varrják. ehhez jár mosatás, javítás, igazítás. és mindenkinek ugyanolyan értékben kap ruhautalványt. gazdag, szegény nem számít. és így lesz munkája a cigánylánynak. mert varrja a ruhát a kisöccsének. és ha elszakítja, akkor nyakon vágja. ha összekoszolja, akkor is. az újraosztásból lesz a polgárosodás. ez nem nyugatos minta. hanem keleties. de ezt itt nem lehet megkerülni.

egyetmondok 2014.03.01. 21:46:36

@unionista:
Nem szükséges a nyugdíjak csökkentése,az ország enélkül is a román,bolgár,szerb stb. szintre süllyed. Ez zajlik kb 2000-2001 óta.
A jóléti kiadásokat növelni kell,az államháztartás gdp arányos pü. méretét pedig csökkenteni,minél gyorsabb és nagyobb mértékben,annál jobb mindenkinek.

egyetmondok 2014.03.01. 21:58:20

@Mérges 1234:
Gondolod, hogy a Mercedes a kecskeméti üzemében azért ad negyed,vagy ötöd,vagy esetleg tized akkora bért az ott dolgozónak magyarnak,mint pl.az USA-beli üzemében az ott dolgozó amerikainak, mert rossz,mert gonosz,stb. ?
Hát nem,nagyon nem.

ob.szerver 2014.03.01. 22:27:01

@==T==:

"Ebben a helyzetben sikerült kedvenc - vagy nem kedvenc - ballibednek bő 30 százalékponttal megtolni az államadósságot"

2002 I. és 2008 III. negyedéve között, tehát 6 és fél év alatt, az államadósság 52%-röl 65-re emelkedett. Ezután fél év alatt ment fel 80%-ra a devizatartalékok növelése ill a GDP zuhanása miatt, ahol azóta is tartózkodik.

"ráadásul úgy, hogy a teljes állomány kb. fele már devizás volt, magas kamatokkal."

Jelenleg is 40% fölött van a deviza (ebből mennyi a fideszes önkorik része?), a kamatkiadások viszont magasabbak, mint valaha.

"Mindeközben mér 2007-re sikerült jelképessé tenni a gazdasági növekedést"

2007-ben megtörtént a 2001 óta esedékes korrekció és az ezzel járó növekedési áldozat. A 2008-as költségvetést 4%-os hiánnyal és 3%-os növekedéssel tervezték, tehát helyreállt volna a 2001-ben felrúgott egyensúlyi növekedés.

"a KKV-k támogatásának gyakorlatilag teljes hiánya hazavágta a hazai cégek jelentős részét és a foglalkoztatottságot."

A kkv-k ma minden tekintetben nehezebb körülmények között vegetálnak. A versenyszférában a foglalkoztatottság 2010 óta fél százalékkal csökkent a GKI szerint.

"2008 végén gyakorlatilag államcsődbe manőverezték Magyarországot."

Szignifikáns különbség van az államcsőd és a hitelpiacok teljes kiszáradásából eredő alternatív forrásbevonás között.

"Na ebből a helyzetből sikerült mostanra úgy-ahogy kimászni"

A rezsim a legkisebb részsikert sem tudja felmutatni az emútnégy során. Amit annak állít be az statisztika manipuláció, vagy olyan eredmény, aminek az elérése a hozamnál nagyobb áldozattal járt.

Kitaszítva 2014.03.01. 22:37:11

@♔bаtyu♔: "Orbán lényegében tüzet oltott"
Ha a tűz, külső beavatkozás révén nagyobb lesz, azt szításnak nevezik, és nem oltásnak! A kettő közt hatalmas a diferencia! Kérem ezt a jobb oldalon ülők is jegyezzék meg!!!

Danubium 2014.03.01. 22:45:45

Micsoda demagóg írás. Ausztria, Csehország és Nyugat-Szlovákia már a kora újkor óta fejlettebb terület Magyarországnál.

quendelapo 2014.03.01. 23:21:08

@panelburzsuj:
Próbálok egyszerűen fogalmazni, hogy Te is megértsd.

zobod 2014.03.01. 23:48:19

Jobb lenne, ha a régiók GNP-jét mérnék, esetleg mellé téve ezt a GDP adatot is. Lenne nagy meglepetés, pl. a pozsonyi régióban ...meg persze Győr és környékén is.

unionista (törölt) 2014.03.02. 00:09:02

@panelburzsuj:
úgy tudom, hogy a tajvani egy eredet. a történelem előtti időkben, pontosan nem tudjuk mikor, valamikor jégkorszakban létrejött egy mutáció. az abból fejlődő törzs később belakott néhány szigetet. a legnagyobb a mai tajvan. ahonnan persze sokan elszármaztak. és a történelemben néhányszor meghódították őket. európaiak és kínai dinasztiák. de nem a teljes lakosság keveredett össze. hanem csak az elit.

a tajvaniak alapvetően azért tudnak egy óriás munkaközösséggé szerveződni, mert többé-kevésbé egy eredet. kvázi egy nagycsalád. fizikai munkát a natívok elvégzik. az ehhez képest sok őssel rendelkezőkből létrejövő szellemi elit, vagy elitek vezetik őket. alapvetően ez a keleties modell.

a magyar társadalom is ilyesmit vár. a probléma szerintem az, hogy országos méretekben nincs megoldás. mert itt a populáció töredezett.

Lacdelo 2014.03.02. 00:09:58

Mindenki aki a Fideszre vagy a Jobbikra szavaz az egy ostoba ember!

tamas11 2014.03.02. 07:04:25

@Lacdelo:
nem szabad ezt így felfogni, megtévesztő.
elfedi, hogy egyrészt többfélék, másrészt, érdekek alapján IS szerveződnek. Még ostobából is 2féle, akit a primitív szlogenek tévesztenek meg, vagy a sokéves kommmunikációs zsákutca, ahová bekényszerítették.
( JOBBOS legyél, polgári, nemzeti státuszod érdekében...)
Pl. Közeli rokonom minap számolgatta,hogy nyolvanazerrel járhat rosszul egy korm.váltással. Háromgyerekes, hatszázezer havi pénzzel. Aztán megsaccoltuk, hogy kb 300 ezren vannak ilyenek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.02. 07:12:55

@Danubium: Kora újkor? Nyugat-SZlovákia? Ausztriával gyakorlatilag egy szinten volt a trianoni Magyarország a huszas évek végén. Demagóg írás, istenem. NIncs is ebben írás. Számok vannak.

biohouse 2014.03.02. 07:57:37

@yatumux: Én szívesen beszélnék a mezőgazdaságról is, csak hogy tanuljak.
Én a terményeimet csak ÁFÁ-s áron tudom értékesíteni, ami kispiacra megy, az teljesen elenyésző a hivataloshoz képest.
A támogatásokat pedig bevételként kell kezelni, és adózni kell utánuk: ez is fehér.
Fekete munkára szintén elenyésző a lehetőség: kizárhatják a támogatásokból a feketézőket, és állandó a légi felderítés.

biohouse 2014.03.02. 08:21:37

@unionista: Na várjál! Én ebben a témakörben nagyon le vagyok maradva. Tehát azt állítod, hogy a politikai orientáció genetikai alapú?

quendelapo 2014.03.02. 09:45:59

@HaFr:
@Danubium
Ezek a számok egyértelműen mutatják a helyzetet, az okokról és a kiútról lehet vitázni.

unionista (törölt) 2014.03.02. 11:44:12

@biohouse:
az, hogy "zsigerből" mit gondolsz a közéletről: biológia. az attól függ, hogy milyen ősöktől eredsz. ki az apád, és az anyád és ők honnan erednek. azaz ki a nagyapád, nagyanyád, egészen addig, hogy kik az ősapáid és ősanyáid.

ezt befolyásolja számtalan környezeti tényező: a tanárok, az ismerősök, a barátok, a pillanatnyi érdekek. de ezeket mind felülírja a biológia. ami az, hogy mi mindannyian emberek vagyunk. de azért mégsem teljesen egyformák. civilizációk között jelentős különbségek vannak. amit befolyásol a földrajz. ez nyilván összetett. a vallásnak, a nyelvnek is van szerepe. bár én azt gondolom, hogy a bölcselet mindig következmény. nem a formális nyelvészet és a logika (mert az természettudomány), hanem például a retorika.

a magyar politikai osztály jobboldala próbálja kihozni a tömegekből a keletiességet. ehhez keresnek alkalmas médiumokat. a baloldal pedig próbálja elfojtani, vagy elnyomni. erre olyan emberek alkalmasak, akiknek kevés ősük van, és azok többségében északiak/nyugatosak, vagy déliek/keletiesek. de ezek I1/R1b és az I2/R1a változatai. ehhez jön az, hogy vannak történeti okokból balra soroló zsidók, és jobbra sodródó cigányok. és még néhány csoport, aminek kisebb jelentősége van.

a biológiai országhatárok így néznek ki (a domináns eredet alapján).
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/World_Map_of_Y-DNA_Haplogroups.png
magyarország kelet-nyugat határán fekszik. a kelet-európai síkságon elterülő kelet-indoeurópai civilizáció benyúlik a kárpát-medencébe.

én értem béndek tanárbácsi lelkivilágát. sőt, megértem. azt, hogy egy nem túl erős keleti dominanciából, egy határterületből megpróbál nyugatos társadalmat csinálni. ez a történelemben néhány uralkodónak sikerült. de egyenlő szavazati jog mellett ez olyan, mintha jobbkezesekből akarnánk balkezest nevelni. a nyugatos értelmiség alapvetően hibás stratégiát követ.

biohouse 2014.03.02. 12:28:17

@unionista: Oké a genetikai táblázataid senki nem vitatja, csak a következtetéseket.
Saját magamon pl: abszlút nyugatos vagyok, de őseim családnevei: magyarok,szlávok, törökök.
Pl. anyai ágon nagyon erős a szláv hatás, nagyapám nyilas. Apai ág a törökös.
Nekem úgy tűnik, hogy szláv eredetű nagyapám hiába hordta a nyilaskönyvet, alapvetően liberális volt.
Apám liberalizmusa az mszp párttagkönyvvel még magyarázható az Alpokaljával.
Szóval a tétel: a genetika határozza meg a politikai orientációt bizonyításra szorul, és egyáltalán nem tűnik evidensnek.
Ráérzésre erősebb a társadalmi származás, a műveltség és a szűk környezet.
Ráadásul a politikai orientációt az érdek is meghatározza. Sőt talán mind közül ez a legerősebb. és érdek alatt természetesen anyagi érdekre gondolok.
És végül: ha állításod egy bizonyított, vagy nagyon erős tétel ("sejtés"), akkor az EU mi a fenét bajlódik velünk?

biohouse 2014.03.02. 12:44:45

@biohouse: Ja, és a legszebb: anyám ballib, nővére fideszes antiszemita. Persze erre mondhatni, hogy anyám nővére kapta a nyilas géneket, nagyanyám biztos más minta .De nem: Hleb és antiszemita volt ő is.

unionista (törölt) 2014.03.02. 15:31:55

@biohouse:
ezt a vitát nem tudjuk itt eldönteni.
de a következőképpen lehetne.

van mondjuk ez a political compass:
hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Political_chart.svg
ehhez kapcsolódik egy kéréssor, amelyik a válaszok alapján elhelyez ebben a koordináta rendszerben. belövi, hogy mit gondolsz a közéletről. (ez nem párttagkönyv, hanem az, hogy a lelked legmélyén mit gondolsz. az háborús időszakban ki mit csinált az sok esetben attól függ, hogy honnan lőnek rá először. ez alapján áll be egy csapatba.)

majd nyálmintát vennénk. amiből az eredetre lehet következtetni. nem beszélt nyelv, felvett vallás, nem származás, hanem eredet. azt mondja meg, hogy történelem előtti időkből melyik törzstől, vagy törzsekből jönnek az őseid. ennek a lenyomatát ugyanis hordozod. de ez nem "zsidó származás". hanem mondjuk délnyugat ázsiai eredet. a zsidók többsége ebbe a csoportba esik, de a törökök jelentős része is, vagy a déli olaszok is. szóval ez nem társadalmi státus, nem műveltség. a nyugatosok hű de műveltek. van egy nyugati eredet. ami nyugat-eurázsiai, és nyugat-indoeurópai. és ők lakják be nyugat európát. gondolnak valamit a világról. de a magyarok többsége nem úgy gondolkodik. ezt csak feltűnik.

de értem ezt úgy lehetne eldönteni, hogy kapnánk két szóródást. egy politikait és egy biológiait. te azt állítod, hogy ezek között aligha van bármilyen összefüggés. olyan mintha egy-egy marék gabonát leszórnánk két célkeresztbe. a véletlen mintázatok között rendszerint nincs összefüggés.

nekem van egy tippem, hogy a politikai és a biológiai alakzat ránézésre is hasonló lenne. a sok őssel rendelkezők húznak középre. a kevés őssel rendelkezők kerülnek ki inkább a szélekre. van egy gyenge, békeidőben lineárisan erősödő korreláció, amit a háborúk zúznak szét.

nincs ilyen kutatás a birtokomban. de az biztosan nem igaz, hogy valaki nem attól lesz libertárius vagy autoriter, mert ilyen iskolába jár. ezt kapásból lehet cáfolni.

mert az autoriter brit elitiskolákból többségében libertárius gyerek jönnek ki. hiába tekintélyelvűek a tanárok. hiába játsszák el ezt a szerepet. az a brit gyerekekből éppen a szabadságvágyat hozza ki. azért, mert a brit gyerekek többsége eredendően szabadelvű. nyilván nem mindenki, de a többség mégis csak. az autoriter iskola magyarországon nem eredményez libertárius társadalmat. de a liberális iskola sem. sokkal inkább autoriter közeget. nézd meg a jobbikosok milyen módon csatornázzák be liberális szellemiségű iskolákba járó a fiatalokat. a magyar nyelvű politikai közélet a parlamentáris időszakokban törzsi háborúskodás. ami alapvetően a jobboldalnak kedvez, és a zsigeri gyűlöletre játszó szélsőjobbnak.

quendelapo 2014.03.02. 17:31:10

@Danubium
GDP/ fő Euróban
1995
Magyarország: 6.500
Szlovákia: 4.800
2011
Magyarország: 8.800
Szlovákia: 9.400

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

Érdemes az adatsort végignézni. Tanulságos.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.02. 19:18:53

@quendelapo: Magyarország rosszabbul teljesít

quendelapo 2014.03.02. 22:33:56

@HaFr:
Ezen biztos nem fogunk vitatkozni :)

sinclairzx81a 2014.03.02. 22:58:21

Tisztelt Béndek Péter PKP Elnök Úr!

Nem akartam új posztját elcsúfítani, ezért itt kérem nyomatékosan, hogy a Párt szimpatizánsait szíveskedjenek egy minimálisan elvárható etikai szint betartására ösztökélni.

Nem az első eset e ma még szélesebb körben nem elfogadott szexuális orientáció szorgalmazása, de mint megingathatatlan konzervatív tiltakozásomat fejezem ki.

elegemvan.blog.hu/2014/03/02/
elegem_van_a_leendo_vengrijabol#comment-form

'Hidvégi Mihály 2014.03.02. 22:19:47
Elegem van!

Abból is, hogy leírod, hogy Orbán nagy formátumú politikus... Nem igaz. Egy ócska kis gazember, aki az anyját is meghágná két forintért'

rendíthetetlen üdvözlettel (Ön helyett is pironkodva):
- egy négybites-

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.03. 06:03:28

@sinclairzx81a: Nem hiszem, hogy el kellene határolódnom egy komment felületen bárkitől -- mindenki felelős a saját véleményéért és indulataiért. Felnőttek vagyunk. Én nem írtam volna így, ennyi.

sinclairzx81a 2014.03.03. 08:43:16

@HaFr:
Mindössze szelíd ösztökélésre gondoltam, nem elhatárolódásra (aminek semmi értelme), kitiltásra meg semmiképp.
Misi bátyánk a PKP lelkes támogatója ...

De hát ahogy gondolja.
Üdvözlettel:
-négybites-
süti beállítások módosítása