1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.01.14. 14:26 HaFr

A mai nemzeti gyásznaphoz

Köszöntjük a korszakváltó Nagy Ellenzéki Hurált!
 
Külön köszöntjük a korszakváltás legfőbb jelképeit, egyszersmind megújhodásunk garanciáit, Tovaris Gyurcsányt, Tovaris Kunczét, Tovaris Mesterházyt, Bajnai Sissyt és a nagy túlélőt, Fodor nyafit, a hazai liberalizmus sírásó-dietetikus főnővérét, továbbá az elmúltnyócév további megannyi szorgos munkását, elvtársi szeretettel.

Tippünk az új parlamentre: kövér Fidesz-kétharmad.
 
Közben Moszkvában... Én jó népem, mi készül itt? Jegyezzétek fel a naptárban, fekete gyászkeretben.
 
 

(A képek forrása: index.hu)

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr865758144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quendelapo 2014.01.14. 14:50:30

@HaFr
Ezzel a kádárjánossal most csak magadat égeted. Kár.

stoppos76 2014.01.14. 14:53:10

Fodor Tütü akkor volt liberális, amikor én jobboldali konzervatív. :)

Viszont tényleg sokat tett érte, hogy szitokszó legyen a liberális Magyarországon.

Amit tényleg nagyszerűnek tartok az az, hogy kb egy év tesze-tosza oldalra lépegetés után ezzel tudtak előjönni. A seggemből értelmesebb listát húzok elő, mint ez. Az ráadásul kevésbé szaros.

A végén még örülhetünk, ha nem négyötöd lesz az a kétharmad.

kuszkusz1 2014.01.14. 14:54:48

Igen, szegény Kádárt tényleg hagyni kéne.

Amennyivel becsületesebb volt a mai ócska bagázsnál!

kuszkusz1 2014.01.14. 15:00:47

Node.

Bajnai mégis rajta van a listán, noha úgy nézett ki, hogy Oroszlánszagú Gordon - a nem-fideszesek reménysége végleg felköti a nyúlcipőt és hősies bátorsággal elfut a saját maga gründolta szövetség elől.

Megjegyzem: ez emberileg érthető. Ha az ember végignéz ezen a társaságon - hát a falat kaparja és csöndesen sírdogál hozzá.

Bogas 2014.01.14. 15:05:07

Kóka Jánosnak, Medgyessy Péternek nem szólt senki? Hát hogy lesz ebből nélkülük korszakváltás?

Segény Horn gyula, ha ezt megérhette volna!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.14. 15:11:31

Igazán nem akarok elsietni semmit sehová, szóval nekem tavasszal kormányváltás helyett egy ellenzékváltás is teljesen jó volna. Lépésről lépésre, mindent a maga idejében.

Fodor Gábor, hát te jó ég. Hiányolom Nagy Sándort.

Bogas 2014.01.14. 15:11:47

Horváth Ágnes, Lamperth Mónika, Dávid Ibolya? Rájuk nem gondolt senki?

Bogas 2014.01.14. 15:13:47

@Counter: "Fodor Gábor, hát te jó ég."

Gyurcsányról, Bajnairól legalább eszembe jutnak dolgok, ha nem is túl hízelgőek. De Fodorról???

kuszkusz1 2014.01.14. 15:17:19

És a bülbülszavú Horn Gábor?

Bogas 2014.01.14. 15:18:32

@kuszkusz1: Tényleg, legalább mondaná, hogy "Kemény, ez a csapat kemény!"

kuszkusz1 2014.01.14. 15:56:34

Bírom, hogy Bajnai - a fővezérből kifutófiúvá avanzsált politikai őstehetség - végignézett a csapatain és hanyatt-homlok menekülni vágyott.

Mi is így vagyunk ezzel, Gordon!

Carmichael 2014.01.14. 16:35:38

Nem vagy te kicsit hálátlan, Péter? Éppen helyet csinálnak neked, udvariasan, egyetértésben.
Talán így megúszható lesz a kijózanodás elhúzódó vajúdása is...

nevetőharmadik 2014.01.14. 17:14:07

Érdekes, hogy Fodor valahogy beszopta magát a nagy összefogásba, de valahogy Bokros Modern Magyarországát meg sem említik. Ez igen sok mindent elmond azért.

kuszkusz1 2014.01.14. 17:31:06

Mesterházy egyetlen jó pontot szerzett nálam azzal, hogy elhajtotta Fodort a fenébe.

Most meg - hát nem ott eszi e fene? Negyediknek.

Körülnéztem egy kicsit a neten és megtaláltam Balog Artúrt amint az MSZP roma tagozatának elnöke.

Ismerős volt a név....a Hírszerzőnél írt rettenetesen gyűlölködő blogokat, olyannyira rémeseket, hogy még onnan is kihajították idővel.
Aki netán nem olvasott tőle szösszeneteket, az képzelje el Horváth Aladárt és Mohácsi Viktóriát együtt és emelje őket sokszoros hatványra. Az eredmény: Balog Artúr.

Na, ez a
pofa ragyog a Mesterházy-féle maszopban.

almodhi 2014.01.14. 18:06:52

Ütős poszt. Sajnos azt hiszem a moszkvai intermezzo érdemtelenül háttérbe szorul itt. Pedig...

egyetmondok 2014.01.14. 20:36:15

Fenét a gyászkeret !
Eddig se nagyon lehetett attól tartani,hogy a magyar politikai elit magát balnak tartó része valami, bármi olyanra képes,akár csak a kommunikáció terén,ami tartósan különb esélyt kínálna attól,amit a magát jobbnak tartó rész elitje gondol,vagy csinál,ezért szó szerint meg lehet nyugodni.
És összerakni a Polgári Konzervatív Pártot.

egyetmondok 2014.01.14. 21:17:22

Ahogy olvasom a számokat,ez a hibátlan atommutyi úgy lazán a 100% közelébe tolja az államadósságot,s ha ehhez hozzátesszük,mert mást nem tehetünk, a manyup kb 10%-os értékét,akkor rögzíthetjük,hogy a Fidesz egy ciklus alatt kb.80-ról kb. 110%-ra tolta GDP arányosan a magyar állam adósságát.
Azé...na,ez már teljesítés,és nem is csak tíz ciklusra. Annál is tovább.

Khonsu 2014.01.14. 21:37:25

Kevés értelmes tetteik egyike. Innentől kell nagyon figyelni, hogy az a pénz oda is menjen ahova kell. Abban az esetben, ha ezt is ellopják, javasolnék egy úszóversenyt az illetékeseknek a kiégett fűtőelem tároló medencében.

explanatus 2014.01.14. 22:08:56

Kis gyerekként nagyon szerettem öreganyámmal templomba menni, mert gyönyörűen tudott énekelni. A kis öreg asszonynak nem volt erős hangja, a padsor másik végén már nem is hallották, de talán ezért maradt meg bennem. Ha élne szegény, vigasztalásul most biztosan elénekelné nekem :

„Magyarországról, Édes hazánkról,
ne feledkezzél meg szegény magyarokról.”

Hidvégi Mihály 2014.01.14. 22:12:29

Úgy tetszik a mi kis fideszünk meg orbánkánk nem elégszik meg a hazai mutyikkal, be kell vonni mást is, nagyobbat is. Hiába, nem kispályások a gazemberségben. Mennyi csordogálhat vissza az orbán pénztárba egy atomerőművi beruházásból, a szokásos 10 %? 20 ?

Magyarország, ha ezt is hagyod szótlanul, hát megérdemled, hogy ne legyen jövőd!

S mi szépen, sugárzó arccal múljunk ki!

kuszkusz1 2014.01.15. 06:01:57

@Khonsu:

Nem fogjuk ellopni! Hová gondolsz? Nem vagyunk mi olyanok!

Simicska Lajos

Szevasztok 2014.01.15. 09:13:27

@Counter: "nekem tavasszal kormányváltás helyett egy ellenzékváltás is teljesen jó volna. Lépésről lépésre, mindent a maga idejében."

Ez jó!

nevetőharmadik 2014.01.15. 09:43:14

@Hidvégi Mihály: "Kis barátom, én nem veszem el..." /Orbán Viktor/

coub.com/view/ei9o

almodhi 2014.01.15. 16:19:34

Magyar Nemzet Online, 1952... azaz dehogy, 2014. január 15:

"Vlagyimir Putyin csak úgy jobbra nézve, s a szemével csippentve annyit mondott, hogy minden rendben lesz. Beszélt az energetikai együttműködésről, Paksról, és sok minden másról. Arról, hogy Magyarország ebből csak nyerni fog. Néztem a szemébe, s láttam, hogy mindezt őszintén gondolja, s Magyarország ebből igazán nyerhet"

no comment...

Moin Moin 2014.01.15. 22:16:35

@explanatus:

Jellemző: a magyarok a bajban semmit sem tesznek, csak a jóistenkéhez fohászkodnak. Bezzeg a lengyelek:

Nincs még veszve Lengyelország,
Míg mi meg nem haltunk,
Hogyha földünk elrabolták,
Visszaszerzi kardunk.

www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

kuszkusz1 2014.01.16. 09:35:16

A tegnapi napom a mazohizmus jegyében telt el: átugrottam a kapcsolat hu.ra, majd az MSZP hu-ra.

Megtudtam, hogy Mesterházy a kétharmados ellenzéki győzelmet sem zárja ki.

(Rohammentőt, rohammentőt!)

A kalandozásaim során elolvastam egy interjút Gyurcsánnyal akinek DK-ás programjából az összefogás jegyében hallgatásra ítélték a külhoni magyarok szavazati jogának megvonását, a felsőoktatás tandíjának szükségszerűségét és a vatikáni szerződés felülvizsgálatát.

Tehát van három normális, értelmes, bátor és karakán nézet amelyet a Titanic Örs elsüllyeszt. A választási siker, a népszerűségszerzés jegyében.

Ha hülyeséggel, semmitmondással, gyáva meghunyászkodással és ostoba lózungokkal sikeres lehetne egy politikai tömörülés akkor Bajnainak negyven százalékos népszerűsége lenne.

De négy százalékon van.
Tehát ismételten felteszem a kérdést: okos dolog-e, tisztességes dolog-e, célravezető dolog-e a lakosságot tök hülyének nézni és zagyvaságokkal előállni?

Eredményes-e a népanyázás, néphülyézés?
Mert Bajnai visszatérése ennek a jegyében zajlott és zajlik.
Egyetlen normális, karakán, értelmes megnyiltakozás sem telt tőle.
Bár - föltehetőleg - szűk baráti körben képes nem-hülyének lenni. Elvégre egész jó miniszterelnök volt, hát kell, hogy legyen suttyomban esze. Ami a politikába való visszatérésének alkalmából elment és mind a mai napig nem jött vissza.

És mit ért el vele?!

Laptop7712 2014.01.16. 11:05:24

Szépen letisztulnak a viszonyok, amint az látszik.
Az „ellenzék” ezzel az összetétellel nem tud labdába rúgni.
Egy más jellegű baloldalfelfogás kell, ez nem vezet sehová.
Majd a mostani 20 évesek megcsinálják talán, addig meg lehet imádkozni, hogy az „összefogás” elérje a parlamenti küszöböt.
Orbán a saját szemszögéből nagyon jól csinálja, érdemes olvasgatni az orosz sajtó cikkeit a megállapodásról. Oroszország építgeti az
Eurázsiai Uniót, ennyi. A többi duma, ezzel meg Orbánék nagyon szépen, és előrelátóan számolnak, és szépen maximalizálják a társadalmi-gazdasági hasznot az ország számára. Ennyi. A többi röfögés.

Carmichael 2014.01.16. 11:32:38

@kuszkusz1:
A válasz a kérdésedre sokadszor is ugyanaz: a lakosságot nem kell és nem szabad (meg csúnya dolog is!) hülyének nézni, és nem szabad zagyvaságokkal etetni (az ugyanis a zagyvaságetetőre nézve mond el sok mindent).

A lakosságot a helyén kell kezelni, és jelenleg egy identitás-zavaros, alacsony önértékelésű, önreflexióra még képtelen, a felnőttéválásra még fel nem készült "tömeg"-ről beszélünk. Ezt nem (csak) én mondom, ezt maga a társadalom bizonyítja évszázadok óta (a jelenlegi mondjuk 24 éve). Ha nem így lenne, nem itt tartanánk.
És az első lépés pedig, ha tetszik, ha nem, hogy ezzel szembe kell nézni, egyénenként és társadalmilag. Ez nem úszható meg, pedig te folyamatosan erre játszol. És nincs varázspálca sem.

Meg kell változnunk, ha nem így akarunk élni! Mondhatnám úgy is, ez kell, hogy legyen az első számú társadalmi konszenzus ma. Ha ez nem lesz meg, maradunk ahol vagyunk, kapjuk, amit eddig (és meg is érdemeljük, úgy is, mint szegény, becsapott nép).

Minél előbb elfelejted az önsajnálatot, annál előbb látni fogod ezt. Bajnai pedig csak azért nem ér el 40 eredményt a maga bénaságával, mert van egy másik focista a pályán, aki ezt jobban csinálja. Most ő a csúcs, és ezt megint nem én mondom, hanem a nép.
Pedig ahhoz még nem is kell tudnia tojást tojni, hogy észrevegye, ha egy tojás záp. Elemi gondolkodás elég (lenne)...és itt visszakanyarodunk az elejére.

kuszkusz1 2014.01.16. 11:49:07

@Carmichael:

"A lakosságot a helyén kell kezelni, és jelenleg egy identitás-zavaros, alacsony önértékelésű, önreflexióra még képtelen, a felnőttéválásra még fel nem készült "tömeg"-ről beszélünk."

Erről te beszélsz nem én.

Viszont én pontosan efféle pártokat látok, amelyeket nem a nép (lásd. a saját szavaidat föntebb), hanem állítólag értelmiségiek vezetnek, sőt kettő darab exminiszterelnökkel is fel van turbózva a társaság.

"Minél előbb elfelejted az önsajnálatot,..."

Önsajnálat? Gondolod, hogy én vagyok a hülye nép (lásd föntebb) és éppen sajnálom magam?

Jópofa ötleteid vannak!

Laptop7712 2014.01.16. 11:53:04

@Carmichael:
Nem értek egyet veled. Pont arról tanúskodik az, hogy Orbán képes volt kétharmadot szerezni, mert a népnek elege volt az elmúlt 20 év hintapolitikájából 2010-ben.
Ezt azért észre kellett volna vennie a „demokratikus ellenzéknek” is. 20 év alatt, 1990-től minden túlélési potenciált, és lehetőséget igyekeztek kivenni mindenki alól.
Orbán nem ment neki az alapoknak, ha nekiment volna, - ahogy azt a nép elvárta 2010-ben – akkor ennél is keményebb, vagyon és potenciál áthelyeződés valósult volna meg. 24 év nem sok idő, nem akkora, hogy ne lehessen a dolgok mögé nézni.

Ami lesz, az egy nagyon erős jobbik, egy nagyon erős fidesz, és egy megújulásra képtelen erőtlen „demokratikus ellenzék, olyan arcokkal, melyekkel meg lehet ugrani a küszöböt, de mást nem.
Épp hogy nem béna, meg nem sajnáltatja magát a nép, és mindenki örüljön annak, hogy a társadalmi helyzet
ilyen, és nem radikálisabb.

Nagyarányú, és nagyon komoly politikai átalakulások várhatóak, ha nem 2014-ben, akkor 2018-ban. igaz, sokan mondják, 2014-ben, mert több időt nem adnak a fiatalok a marháskodásra, érdemes körülnézni az utcán.

Carmichael 2014.01.16. 12:39:34

@kuszkusz1:
"Erről te beszélsz nem én."
Mint írtam fentebb, erről a TÖRTÉNELMÜNK beszél, nagyon is transzparensen.
A pártokat és képviselőit a nép "termelte" ki magából, nem a marsról jöttek. Ez elmondja, hol is tart éppen a nép. Az még beszédesebb viszont, hogy a nép (többsége) nem is veszi észre, mit tesz vele a saját teremtménye, és nem is lép fel az ellen, hogy ez valaha megismétlődhessen, inkább választ egy másik ugyanolyan teremtményt, mert azt még nem próbálta ki vagy az kissebbeket üt és máshová, esetleg szebben beszél...
Mit is mondott Einstein? Az őrültség az, ha mindig ugyanazt csináljuk, miközben más eredményt várunk tőle.

"Önsajnálat? Gondolod, hogy én vagyok a hülye nép (lásd föntebb) és éppen sajnálom magam?"

Sorry, úgy vettem ki, az ő nevükben háborogsz. Akkor legyen népsajnálat :)

Carmichael 2014.01.16. 13:17:01

@Laptop7712:
Tiszteletben tartva a véleményed, én ezt másként látom.
Orbán kétharmada annak köszönhető, hogy a nép ma nem több mint egy protestszavazó tömeg, mindenféle perspektivikus gondolkodás nélkül (mellesleg ez az egyénre is igaz hazánkban többnyire).
Rossz volt a kormány, jól megbüntettük, hehe...és nem veszi észre, hogy voltaképpen MAGÁT bünteti folyamatosan azzal, hogy itt megáll, hogy nem gondolkodik előre, mi lesz utána. Orbántól semmilyen programot, elképzelést (garanciát?) nem kért senki semmire, úgy kapott kétharmadot(!). ezt te minek neveznéd? Vagy akár azt, hogy az ellenzék ki mer állni így, ahogy te is írod?

Addig, amíg a nép annyit tesz csak, hogy az egynapos hatalmát kihasználva diadalmasan kiveszi a marsallbotot az előtte álló kezéből, és mindenfajta mérlegelés, elképzelés, elvárás és meggyőződés nélkül hátranyújtja valakinek maga mögött, itt nem lesz változás. Ugyanis ez az a pillanat, ahol megfordulhatnának a dolgok.

Lényegi párhuzamnak, labormunka szinten, ott a magyar foci. Ott lassan 50 éve nem történik semmi tartós változás, és érdekes, ott is mindig ugyanazokkal a figurákkal találkozunk, ott is a semmibe vész el a pénz, és ott is meg lehet hülyíteni a mai napig a népet azzal, hogy a következő EB, már rólunk fog szólni, meg láss, csodát, a válogatott nem kapott gólt VB-n 1986 óta. És ezt még mindig beveszik! És ez a nép még mindig beéri a vigasszal, hogy majd legközelebb, de azt már nem kérdezi meg, MITŐL LESZ MÁS LEGKÖZELEBB!? Mert ha valaki azt mondaná, hogy erre várnunk és ezért dolgoznunk kell 8-10 évet, hát a közelébe nem engednék egy pályának se többé.

Ezt a népet nem kell sajnálni, megteszi ezt magával ezer éve. Csak le kellene szoktatni a drogjairól, mint pl. az önsajnálat, de pontosan tudjuk, hogy ez a drogos nélkül nem megy.

Laptop7712 2014.01.16. 14:14:19

@Carmichael:
Maximálisan egyetértek veled, ebből a szempontból birka a nép. Ha politológiai oldalról vizsgálod a témát, tényleg nem látsz mást, csak protest szavazatokat. Mélyebbre kell ásni ahhoz, hogy lásd azt, hogy miért történik az, ami történik.

Azért kapott a fidesz kétharmadot, mert az általad protest szavatokként megjelenő kétharmad azért jöhetett létre, mert a népnek nagyon elege lett abból, hogy semmiféle kitörési lehetősége nincs.

Azt gondolta, hogy a fülkeforradalom elég lesz, ilyen egyszerű, nem azért mert birka, hanem azért, mert történelme során ilyen beállítottságú. Amúgy meg kurvára utálja, ha a pofájába hazudnak, tegye azt bárki.

Ezt észre kellett volna venni a rendszerváltozásnál, minden ’politikai erőnek, ott, 1989-ben. Nem azonnal elvenni minden fejlődési platformot, mert abból folyamatos társadalmi robbanás közeli helyzet lehet.

Mostanra felnőtt egy generáció (40 évesek, és alatta mindenki), aki nem akarja bevenni a maszlagot. 120-ol él, és nagyon elege van. Ezt látniuk kellett volna, - szerintem látták is, csak a pillanatnyi profitmaximalizálás volt az érdek.

Nézz vissza, senki nem ezt akarta, és most van egy gazdasági, társadalmi, politikai helyzet, amit majdnem minden politikai erő elfogad konszenzusnak, csak az a baj, hogy a konszenzus, amit be akarnak adni a népnek, nagyon sok irányból támadható.

Valahogy nem akar működni a 1989-es status quo, sem gazdasági, sem politikai oldalról.

A következő kormánynak nagyon egyszerű dolga van. 2 év alatt el kell érnie azt, hogy ilyen romokról indulva, 2 év alatt 1974-es NSZK-t csináljon.

Ha nem megy, gáz lesz – nagyon komoly problémákkal szembesülsz, ha az utcára mész -.

Amúgy ma gazdaságilag rosszabb a helyzet, mint 1944-ben volt, kb. olyan, mint 1919- 1921 körül. És ez a veszélyes.

Carmichael 2014.01.16. 15:29:44

@Laptop7712:
Abban is egyetértünk, hogy folyamatok eredményéről beszélünk.

Én viszont azt gondolom, hogy azért nincs kitörési pont, mert a nép nem fogalmaz meg elvárásokat a vezetői felé. Ugyanis nincsenek ilyen - konszenzusos - elvárásai, még soha nem csinált ilyet. Ezért lehet könnyedén manipulálni, leszeletelni és egymás ellen fordítani a részeit (politikai vagy bármely más alapon).
Tudod, miért nem szeretem a közvéleménykutatásokban a "bizonytalanok" megnevezést? Mert döntő többségében pontosan azt jelenti, amit a szó állít. Nem olyanokat, akik valami újat keresnek, hanem csak azokat, akik még nem döntötték el, melyik régire adnak majd le voksot. Mert leadják...

Ha itt határozott igény lenne az őszinteségre és az azon alapuló politikára, megjelentek volna a képviselői is. Szerintem Péterék is tisztában vannak azzal, hogy "megelőzik a korukat", különben nem beszéltek volna arról, hogy hosszú távra terveznek, lassú építkezésre számítanak. Meg kezdetben azokra, akik többek mint csak bizonytalanok.

És persze, hogy senki nem ezt akarta. Ugyanis addig jutott el a többség 90ben, az eufóriában, hogy "új hűtőgépet akar". Ami nem baj, csak az akkor el nem végzett munkát soha nem pótoltuk be. Ma sem tudja ez a nép, hogy mit akar a jövőjétől, még egyénileg sem. Ezért tök mindegy mennyit dolgozik, mert nem csupán jól kellene tennie a dolgát, a jó dolgokat is kellene csinálnia.

Épp tegnap mondta egy szülő a gyerekének egy filmben: megkapni azt, amit akarsz, könnyű. Tudni, hogy mit akarsz, na az a kihívás.
És mi ezt a kihívást még nem fogadtuk el, és nem feleltünk rá.

Carmichael 2014.01.16. 15:38:27

@HaFr:
Egy kis off:

kiszamolo.blog.hu/2014/01/16/ingyenpenzrol_ujra

Csak mert valaki korábban beböfögte, hogy mennyivel hasznosabb a kiszámoló blog, mint a tiéd...erre nem ugyanazt hozza ki tanulságként?! :)

clozapine56 2014.01.16. 15:42:42

@Carmichael:
'Addig, amíg a nép annyit tesz csak, hogy az egynapos hatalmát kihasználva diadalmasan kiveszi a marsallbotot az előtte álló kezéből, és mindenfajta mérlegelés, elképzelés, elvárás és meggyőződés nélkül hátranyújtja valakinek maga mögött, itt nem lesz változás.'

Bezony, ez fog most kiderülni néhány hónap múlva, valóban csak protestált a butuska pórnép 2010-ben, vagy komolyan gondolta hogy elég volt a 89-es status quoból.
2006-ban mintha nem akarta volna elhinni, hogy ordenáré módon átveri a 'balliberális' elit, elképzelhetetlennek látszhatott, hogy a tényleges államcsődöt hozzák megint a nyakára, hiszen ott volt a magyar 'szürkeállomány', aki megígérte, hogy tartja majd a jó irányt!
A 3. szocialista (első liberális) IMF-hitel lehetett az egyik ok, amiért biankó kétharmadot adtak Orbánnak - Te vélheted ezt ' mindenfajta mérlegelés, elképzelés, elvárás és meggyőződés nélkül' történt felhatalmazásnak, hát most kiderül áprilisban.

De ha Te komolyan gondolod hogy a Változást majd valami vadiúj szereplő fogja elindítani, nosza itt van HaFr barátunk PKP-ja, szabad a pálya!

Mert ha csak sajnálgatod hogy sajnálgatja magát ezer éve ez a nép (ami persze szamárság), akkor mire fel szopogatod az ismerősen fanyalgók kedvenc drogocskáját:

'A lakosságot a helyén kell kezelni, és jelenleg egy identitás-zavaros, alacsony önértékelésű, önreflexióra még képtelen, a felnőttéválásra még fel nem készült "tömeg"-ről beszélünk.' drogot'

Pompásan illik HaFr barátunk világképébe, talán csak azzal kellene még kiegészíteni, hogy meg vannak félemlítve ezek a népek ...

Elő a saját önreflexióval, és hajrá, szabadítsátok ki Willyt!

Laptop7712 2014.01.16. 16:50:05

@Carmichael:
Szerintem elég világos volt 1989-ben is, meg 2006-ban is az elvárás.
Európai szintű bérek (nem konvergencia, azonnali európai átlagbér, de minimum a német net. bér 80 %-a) ,
Európai szintű munkakörülmények, és törvényi környezet. Megadva azt a jogot, hogy a fizetésekből meg lehessen élni normális módon.
Ez nem történt meg, közben elveszett minden olyan platform, amivel valamilyen szinten az egyén számolhatott, mint kitörési pont.
Az elmúlt 24 évben, a mostani 40-es generációtól felfelé meg lett szopatva mindenki, mert a kapitalizmus elég keményen felzabálta a demokráciát, és most balhé van.
Senki nem mer kimondani tényeket, nincsen politikai, és társadalmi igazodási pont, és a fogyasztói társadalom sem akar működni, mivel nincs olyan, hogy diszkrecionális jövedelem.

Abban új a helyzet, hogy senki nem tudja belőni a fiatalságot, mivel az első olyan helyzet áll elő, amikor a 40-es, és az alatti generáció már a „demokrácia- kapitalizmus”-ban szocializálódott.

Nyelveket beszél, tudja, mi megy, és őszintén kérdez, csak nem kap rá választ. Ezért van abban a helyzetben a baloldal is, nincs utánpótlás a fiatal generációk felől.

A fiatalok nagyon jó dolgokat csinálnak, legalább fél millióan vannak, akik azt mondták, hogy csinálni akarnak egy - három gyereket, úgy, hogy nem szopják be a 120-as tanári fizetésüket.
Közben az állam eladósodottsága kimaxolva, az egyén eladósodottsága kimaxolva, (devizahitel).
Ez így már azt jelenti, hogy most sincs, de nem is lehet semmilyen versenyképesség, azért, mert azokat, akik kint vannak – és látják, hogy hogyan is működik egy kapitalizmus a demokráciában – kiröhögik a hazai viszonyokat.
Nem tudsz ajánlani nekik semmit, sem politikailag, sem gazdaságilag, sem karriercélt.
Nincsenek meg a tényleges, vagy virtuális platformok, melyekre egy virágzó gazdaságot építeni lehet.
A vásárlóerő külföldre költözött.
Azt mondta nekem egy 17 éves apja, ha a gyerek egy multihoz próbál elmenni melózni 80- 110 nettóért, agyonveri, abban a pillanatban.
Tehát tudja, mit akar, nagyon is, és tett is érte, csak a lábával. Egyszerű játék ez, és most választás lesz, ideje odafigyelni erre a generációra, mert olyan dolog van, ami eddig nem volt.

Mit veszíthet egy 24 éves? Vagy mit gondol egy hitelekben fürdő 40-es?

Meg kellene oldani ezeket a problémákat.
Szerintem mindegy, hogy ki, milyen színekben, az fog nyerni, aki azt ígéri, hogy a kormánya beiktatása utáni percben már megoldja úgy komplexen ezt a témát. A többi a lőtéri kutyát nem fogja érdekelni.

Tudni illik felgyorsult az idő, de ezt mindenki érzi.

egyetmondok 2014.01.16. 17:36:35

@Laptop7712:
A kapitalizmus nem zabál fel semmit se. Se demokráciát,se diktatúrát.

A bibi itt pont az,hogy nem sikerült a rendszerváltás után a magyar államot a sikeres piacgazdaság szolgálatába állítani,s erről a két nagy párt (nagyobb sikerrel persze a Fidesz)ráadásul még azt is el tudta hitetni,hogy a baj pont annak az ellenkezője,mint amit előbb írtam: itt szentül hiszi mindenki,de legalábbis a nagy többség,hogy a magyar állam a kapitalizmus igájába hajtotta a fejét. Bár úgy tett volna...

Azok akik "kint" vannak,olyan országokban érzik jól magukat,ahol az állam a piacot szolgálja (és nem fordítva,mint itt),hol így,hol úgy,hol kisebb,hol nagyobb szociális védőhálókkal,de először mindig a piaci teljesítményt szolgálja,benne az egyén teljesítményével persze. Hol is érzi jobban magát a magyar ?

Carmichael 2014.01.16. 17:36:49

@Laptop7712:
Mi két külön elvárásról beszélünk. Amiket fent írsz, azt a kormánytól várta el a nép, csak éppen azt nem tudta volna elviselni, ha őszintén megmondják neki, hogy ez 10-15 év, sok meló, és rengeteg változás árán valósítható csak meg. Ugyanis aki ilyet mondott volna, az nem kerül kormányra. Tudták ezt akkor is, be is indult az ígérgetéscunami, hogyaszongya én ezt jövőre megvalósítom nektek, már úgy értem jövő...hétre. És ez azóta is így megy, VÁRJUK a kánaánt, nem megcsináljuk magunknak. A nép még most is mástól (a kormány) várja el, hogy megoldja az általad vázolt problémákat, miközben nagyon is okozója azoknak, azáltal, ahogy a mindennapjaiban él. A korrupció pl. nem a politikusok kizárólagos betegsége, a birkaság sem megváltoztathatatlan adottság. De most éppen itt tartunk.

A népnek saját magától kellene elsősorban elvárnia a sorsa jobbá tételét, amely folyamatot a politikusok "csak" levezényelnek.
Lehetnek persze ikonikus alakok köztük, nagy államférfiak, de még ők sem lesznek képesek megoldani a problémákat egyedül.

Fontos lehet egy jó karmester, de a zenekarnak tudnia kell a darabot, amit játszanak. Azonos célért kell, hogy dolgozzanak, ugyanazt a darabot kell, hogy akarják eljátszani, mindegyikük számára tiszta kell, hogy legyen a saját szerepe. Társadalmi mértekben ez soha nem lesz koncert szinten harmonikus, de a folyamat ettől még hasonló.

A zenekarnak (nekünk) kellene meghatároznia milyen darabot akar játszani, a zenészeknek (nekünk egyénenként) pedig napi szinten AZT a darabot megtanulni és gyakorolni, a karmesternek pedig nem megadni a szabadságot, hogy kénye-kedve szerint cserélgesse a kottát/darabot, ugrassa össze a zenészeket, és röhögjön a kakofónián, mert azt hiszi - és egyelőre jól hiszi - hogy őt nem lehet lecserélni. Le lehet, és le kell, de nem egy másik ilyenre.

Carmichael 2014.01.16. 17:41:09

@clozapine56:
Minden támogatásra szükség lesz, köszönöm a valódi változást akarók nevében!

Laptop7712 2014.01.16. 18:12:06

@Carmichael:
Tökéletesen egyetértek azzal, amit írsz, hogy 1989-ben el lett hazudva az egész rendszerváltás, pontosan azért, mert semmilyen szinten nem volt kidolgozva az, hogy mit akar elérni az akkori „rendszerváltó” elit 10-30 éves távlatban.

Ha ez a munkát elvégezték volna, - tényként fogadtak el olyan gazdasági, és politikai determinációkat, melyeket az adott történelmi helyzet miatt nagyon komolyan át kellett volna rágnia a társadalomnak, és konszenzusra kellett volna jutni- akkor nem így ment volna le a „rendszerváltás”.

Ma napig ez a determináció a kotta, csak a felharmonikusok változtak, néha többen mentek ki a büfébe a zenekarbol, de még megkockáztatom, hogy a darab is ugyanaz.

Nem hiszem el azt, hogy a birka 1989- ben aki ott állt a téren, ezt akarta volna, hogy ez legyen.
Azt sem tudja, hogy mit csinált rosszul, melózni akart, meg pénzt, meg feleséget, gyereket, kocsit, meg azt, hogy hagyják békén.

Erre kapta a nyakába a szart minden évben, közben azért kitárult a világ, és néha nagyon nézett ki a fejéből. Közben a zenekar játszott.

Mit tehet az átlag birka? Kikéri magának, kap egy tockost. Nem vesz rész az általános lefizetlek játékban, nem kap meg ezt meg azt. Leordítja az ügyintéző fejét? Nem megy előre, de egyre kilátástalanabbnak érzi a helyzetét, idegesebb. Kimegy az utcára változik valami? Közben pénze nincs, munkája nincs, gyereke meg külföldön.
Érdekes játékok zajlanak a mélyben.
Most megy az a konszenzuskeresés, - nevezzük nemzeti minimumnak? - ami 1989-ben elfelejtődött, terhelve az elmúlt 24 év rárakodott szemetével, és mindenével.

Még szó nincs arról, hogy milyen demokráciát, vagy kapitalizmust akar, csak azt, hogy milyen gazdasági, és erkölcsi alapokra akarja építeni az életét. Ez az első, a finomságok jöhetnek utána.

Carmichael 2014.01.16. 18:32:38

@Laptop7712:
Akkor hát sokat látott nép, vissza a tervezőasztalhoz, lássuk, miben tudunk konszenzust kialakítani a jövő érdekében...

Persze nem állítom, hogy a fentiekben, akárcsak pl. a pénzügyi műveltség dolgában (eredménye részben a devizahitel-kanossza), a nép a hibás és felelős mindenért.
Tény, hogy a politikusai végighazudták az elmúl negyed évszázadot (is), teret sem engedtek az egyén és a közösségek öntudatának egészséges fejlődéséhez - hiszen az azzal nem kívánt kimenetellel kecsegtetett volna, hogy mehetnek, amerre látnak. Mivel "kell egy fix pont", felkínálták újra az államot, mint alfát és omegát.

A nép dolga MA, hogy - minden elérhető segítséggel persze - de saját akaratából ezt a szemfényvesztést felismerje, és úgy döntsön, ezt így tovább nem akarja folytatni. A mondás úgy tartja, hogy ha a tanítvány felkészült, megjelenik a megfelelő mester is.

Fogalmam sincs, hogy a PKP lehet-e ilyen levezénylő karmester, de a tanítvány 2014-ben még érezhetően nem készült fel, sajnos.

panelburzsuj 2014.01.16. 20:05:51

@Carmichael:
"miben tudunk konszenzust kialakítani" ?

Például rezsicsökiben:

"Mutasson nekem valaki országot, ahol a népszerűség kevesebbe kerülne, mint minálunk. Másutt az állampolgár egész életét hazájának szenteli, sőt, néha meg is kell halnia érte. Testét, vérét áldozza, hogy érettük nagy nevet kaphasson cserébe. Nálunk, ha a marhahús tizenkét krajcárba kerül, elegendő a dicsőséghez, hogy valaki indítványozza: szállítsák le tíz krajcárra ezt az árat."

(Eötvös József:

Magyarország 2014-ben.

Vagy valami ilyesmi... )

Carmichael 2014.01.16. 21:21:05

@panelburzsuj:
Köszönöm, ez eléggé aláhúzza, amit korábban írtam a történelmi távlatú alapproblémáról.

Ettől persze nem lettem boldogabb vagy elégedettebb.

A konszenzus szó nyilván nem áll meg önmagában, nem mindegy miben találjuk meg. Már ha jobbat akarunk annál, ami körülvesz minket. Ha nem, akkor mehet az örök rezsicsöki-egyetértés...

Laptop7712 2014.01.17. 09:21:31

@Carmichael:
Nagyon elfelejtettünk valamit. Történetesen azt, hogy nincs olyan a gazdaságban, - semelyik ágában - hogy konszenzusos profitmodell kis hazánkban.

Azért ez a nagy fejlett nyugaton nagyon nincs így, kicsit másfelé kanyarodott az a fránya kapitalizmus arrafelé. Nagyon tudnám szeretni azt a fajta kapitalizmusba ágyazott demokráciát, ami a fejlett nyugaton van, de már Oroszországban is kezd kialakulni a saját kapitalizmus felfogásuk.

Nem minden a piac, erről Anglia, és Németország lakói is meg vannak győződve. Nagyon nagy szarba lennének, ha a piac határozna meg néhány dolgot.
És itt kanyarodjunk vissza a rezsicsökkentéshez. Sehol a nagy fejlett nyugaton, nem kerül a lakhatás, a helyváltoztatás, a rezsi, és minimum két gyermek felnevelésének költsége az 1 kereső átlag nettó fizetésének 65-77 %-ba. A maradék 23 – 35 % az úgynevezett diszkrecionális jövedelem. A rezsi sehol nem több az 1 kereső átlag nettó fizetésének 23 -30 %- ánál.

Kis hazánkban az átlag 120- 155 nettóból képtelenség
megvalósítani a fenti egyenletet.

Magyarul, emberünk, aki átlagfizetést keres semmi más, csak rabszolga, nyugati szemmel nézve.

Lehet itt magyarázni azt, hogy ez milyen szar, meg minden, meg belenyúl a profitmodellekbe, de egy biztos. Valahogy rá kell venni a gazdasági szereplőket arra, hogy kialakítson a társadalommal egy konszenzusos fenntartható profitmodellt.

És itt az a lényeg, hogy ez a játék szépen le fog szivárogni a gazdaság minden részére, és eljön az az idő, amikor meg kell dolgozni azért a minimális profitért is, amiért eddig nem kellett semmit tenni.

Azt nem tudom, miért furcsa ez, nyugaton természetes módon, minden vállalkozás árképzése szépen vizsgálható, piaci helyzetéből, és az ebből levezethető piaci potenciáljából eredő profitképesség belőhető.

Szépen gyorsan jönnek be a nyugati megoldások, csak a hatékonyság irányát a lakosság felé próbálják maximalizálni.

Meglátásom szerint nem kellett volna a magyar államot a piacgazdaság szolgálatába állítani 24 éve, hanem a magyar lakosság szolgálatába.

Ha ez megtörtént, akkor szépen el lehetett volna gondolkozni azon, hogy mi is az a piacgazdaság, meg kapitalizmus, és azt hogyan képzeli a jobb, meg a baloldal.
Nem így történt, most meg döglött kánya van a bablevesben.

Carmichael 2014.01.17. 10:59:06

@Laptop7712:
Szerintem az 1990-es helyzetben kódolva volt, hogy rengeteg bukkanó várható, csak a nagy szabadság-eufóriában ezt - érthető módon - nem vettük észre, odafentről meg nem kommunikálták.

Nem volt semmilyen tapasztalati mintánk, (gazdasági, politikai, társadalmi, stb.), csak egy zűrzavaros, elképzelés arról, mi is az, amit elkezdünk építeni. Konkrétan, nem volt mire építeni. Azóta egyre kevesebb sikerrel uraljuk a káoszt, és közben ahány ember, annyi meghatározás él a társadalomban arról, hogy mi is a nemzeti érdek. A Fidesz ebben addig jutott, hogy majd ő megmondja, akinek meg nem tetszik, az kiírja magát a nemzetből. Sokaknak ez azért tetszik, mert végre kaptak egy viszonyítási pontot, csakhogy ez messze van a konszenzustól, és pláne attól, hogy automatikusan igaz legyen.

Ezért kellett volna már korábban társadalmi konszenzus bizonyos alapkérdéseket illetően. Olyasmikre gondolok, amiket Péterék itt megpróbáltak lefektetni az elmúlt fél évben. Én tőlük látom először azt, hogy visszamennek az alapokhoz, pl. a szabadság kérdéséhez, az egyén és állam, vagy a jog és kötelezettség viszonyához.
Ezekről, és még sok más kardinális kérdésről ma komoly összevisszaság van a fejekben, már akit egyáltalán foglalkoztat a téma, mert a többséget nem.

Pedig nem az adókulcsoknál, választási rendszernél vagy akár a korrupciónál kell keresni a megoldást - ezek csak tünetei annak, hogy az alapoknál valami nincs rendben.

Egy egészséges helyzetben a kormánynak nem kell félnie egy népszerűtlen vagy kényelmetlen döntsétől (mondjuk az ellátórendszerek átalakítás), mert rá tud mutatni arra, hogy miként szolgálja ez, az alapvető értékek (érdekek) erősödését.

És akkor még mindig rengeteg vita lesz egy halom "részletkérdésről", mint például a gazdaság vagy az adók.

Ja, és nem gondolom, hogy mindenképpen valamelyik nyugati demokráciát kell lemásolni, én sem látok feltétlen módon követendő példát. Nyugodtan építhetünk magyar kapitalizmust és - ahogy az egyik bejegyzés elemezgette korábban - kialakíthatunk új magyar tradíciókat. Lehetünk okosabbak, mint a (túl)fejlett nyugat, különösen, ami a saját sorsunkat illeti. Abban nekünk kell szakértőnek lennünk.

clozapine56 2014.01.17. 11:39:44

@panelburzsuj:
OFF

Talán még emlékszel az 'együttműködést' preferáló szavaimra adott ölég markáns vélekedésedre.

Ezt találtam most neked ehhez:

'Csányi Vilmos szerint az „átkos” nem szívlelte a közösségeket, csak az olyanokat, amelyeket aprólékosan irányítani volt képes. A társadalom le is szokott a közösségekben gondolkodásról. A rendszerváltás pedig tovább élezte a dolgot a versenyszellem, a versenyképesség propagálásával. Csak rólad szól a világ, az a fontos, hogy te nyerjél, a másik pusztuljon. Mindenki rövid távú célokat igyekszik megvalósítani, és fogalma sincs az esetleges hosszú távú következményekről, de nem is törődik ezekkel. Hihetetlenül sok, az egész rendszert befolyásoló változtatás történt, eladták az állami vagyont, feldúlták a tsz-eket, liberalizálták az oktatást és a közigazgatást, és mindezt azzal az elképzeléssel, hogy a verseny mindent megold. Semmit sem oldott meg. Ha együttműködésben gondolkodnak, az persze jóval macerásabb lett volna. Ha a pártoknak folyamatosan egyeztetni kell különböző érdekeket, az nehéz folyamat, de elindít a társadalomban is egy tanulási folyamatot. Csak együttműködve lehet eredményt elérni.'

üdv:leponex

panelburzsuj 2014.01.17. 13:47:55

@clozapine56:
Nem emlékszem, úgyhogy egy link sokat segítene.

(Csányi és az ő "irányított féltudása" - az egy másik mese...)

tamas11 2014.01.17. 15:38:18

@clozapine56:
mi az oka, hogy az emutt4 év legalább ennyire kártékony "spontán" társadalomfilozófiáját kihagyod az elemzésből, jóllehet verbálisan is meghirdetett, ún egészpályás letámadás keretezte? Ez is beteljesedik, épp napjainkban. Csányi vilmos korábban erről nem írhatott, de TE tudhatnál róla. Csakhogy elhallgatni jársz ide a problémáinkat, kitiltva, álnévvel moralizálsz.
Azért hagy itt hafr, a bloggazda, mert rajtad látszik, mi a silányság, modorosságba csomagolva. Hazug papja vagy a tartalmi együttműködéseknek, a hiányát akarod alattomosan fixálni.

clozapine56 2014.01.17. 18:38:25

@panelburzsuj:
szerintem ezen egy link sem segítene neked :)

clozapine56 2014.01.17. 18:54:44

@clozapine56:
'Csakhogy elhallgatni jársz ide a problémáinkat, kitiltva, álnévvel moralizálsz.'

- HaFr barátunkhoz vagy a támogatóik, vagy a kritikusai járnak gondolom én, az meg udvariatlanság lenne részemről. hogy a királyság mellett kezdjek kommentelgetni.

- valóban kitiltott HaFr, ráadásul indoklás nélkül, és szerintem ok nélkül, méltánytalanul, egy 'konzervatívhoz' abszolút nem illően.

Ha meg ennyire nem kíváncsi a kritikára, hát minek erőltetném magamat.

- a nick nem álnév, gondolom te sem tamas11 néven vagy anyakönyvezve

' Hazug papja vagy a tartalmi együttműködéseknek,'

Miért is??

Vagy csak az az 'együttműködés', ha I. Béndek Leonidász Konzervatív Forradalmát kritika nélkül támogatom?
Amit amúgy ezek szerint be sem jegyeztetett még, mint PKP??

Lennénk akkor velem húszan is talán ...

Csányi Vilmos politikai állásfoglalásait el tudom választani másféle írásaitól, ahogy más tudósokét is.
Házi burzsujunk verseny/együttműködés viszonyában tett értékelésére illőnek gondoltam az idézett szöveget, azért hoztam ide.

üdv:leponex

panelburzsuj 2014.01.18. 13:01:52

@clozapine56:
Köszönöm az együttműködést.

clozapine56 2014.01.18. 16:33:59

@panelburzsuj:
Neked az valami komcsi maszlag nem?
Csak a verseny ...
(amúgy meg egy összefoglalóféléből kölcsönöztem, remélem nem kapok büntit miatta.)
süti beállítások módosítása