1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.11.20. 20:57 HaFr

Nyilatkozat a kormányzati rendszerről

A Polgári Konzervatív Párt az alábbi nyilatkozatában felhívja a figyelmet a magyar kormányzati rendszer illegitimitására, és követeli a kormányzati legitimitás – alábbi szempontoknak megfelelő, a köztársaság alapértékeit tiszteletben tartó – mihamarabbi helyreállítását.

1. Az 1990 és 2010 között fennálló parlamentáris demokráciát a Fidesz-MPP vezetésével létrejött törvényes kormányzat előre nem jelzett módon alakította át korlátozott, irányított demokráciává: súlyosan csorbította a hatalommegosztás rendszerét és a jogbiztonságot, továbbá a miniszterelnök személye körül olyan mértékű politikai és gazdasági hatalmat koncentrált az államigazgatás, az önkormányzatiság, a civil társadalom és a piaci szereplők kárára, amely egyfelől lehetetlenné teszi az optimális kormányzati döntéshozatalt, másfelől visszaveti és elsorvasztja a társadalmi készségek egy részét.

A kormányzat úgy hozta a társadalmat ebbe a helyzetbe, hogy ilyen radikális lépésekre előzetes erkölcsi vagy politikai felhatalmazása nem, csak – a választási eredmények biztosította -- jogi felhatalmazása volt. Az létrejött korlátozott, irányított demokrácia ugyan törvényes alapokon nyugszik, de illegitim: a választók megtévesztésével, erkölcsi és politikai felhatalmazásuk nélkül jött létre.

2. Felhívjuk a figyelmet a demokrácia procedurális és a tartalmi értékei közötti különbségekre. A kormányzat megfelelő törvényi felhatalmazással cselekedve ugyan, de felrúgta a parlamentáris demokrácia európai hagyományából következő távlatos konszenzuskeresési kötelességét is. Megalakulása pillanatától nehezíti a társadalmi beágyazottsággal rendelkező politikai ellenfelei nyilvánosságban való megjelenését, a kisebb politikai szereplőket és lehetséges választóikat pedig súlyosan hátrányos helyzetbe kényszeríti a közmédia és a választási rendszer átszervezésével, az állami források egyoldalú kampánycélú felhasználásával, és a választási korrupció intézményesítésével. Azzal, hogy nem teremt méltányos és igazságos körülményeket az ellenzékének, és kiszolgálja a vezető kormányerő, a Fidesz politikai érdekeit, jelentősen csorbítja a leváltására törekvő politikai szervezetek esélyeit, tehát a lényegétől fosztja meg a parlamentáris demokráciát.

E két szempontrendszer – tehát egyfelől a mai korlátozott, irányított demokráciára adott népi felhatalmazás eredendő hiánya, másfelől az ellenzék ellehetetlenítését célzó gyakorlat – miatt a jelenlegi kormányzati rendszer nem szolgálja a közjót, nem szolgálja a közérdek kifejeződését, szembe megy a nyugati civilizáció erkölcsi és politikai elveivel, ezért nem legitim. Felhívjuk a kormányzatot a legitimációs válság enyhítésére, amelynek egyetlen módja ebben a pillanatban a konszenzusos média - és választási viszonyok mihamarabbi kialakítása.
Budapest, 2013. november 20.

A Polgári Konzervatív Párt Elnöksége

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr745646569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2013.11.20. 21:21:25

Látom, a PKP-ben valóban konzervatívok vannak: hiszen az ima erejében!:-)

...Egy kérdés: már 1998 és 2002 között is tudtad, hogy a Fideszben benne van ez a potenciális lehetőség, ha 2/3-ot szerez?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.11.20. 21:27:48

@Moin Moin: bizony, én találtam ki annak idején

explanatus 2013.11.20. 22:25:38

Jelen viszonyaink, között a nyilatkozatban követelt „konszenzusos média” azt jelentené, hogy nincsenek az egyenlők között egyenlőbbek.

Akkor egy kis újkori történelem: A FIDESZ 1989. március 22-én leült a kerekasztalhoz és a bukovinai Istensegíts csujogatóját magáévá téve követelte:

„ha kicsik is vagyunk es
tágasságot nekünk es”

Mára, hogy a FIDESZé tágasság - a kétharmad elég tágas – az újonnan jelentkezőket megfossza attól, amit annak idején magának követelt. Vagy mára annyira megöregedtek, hogy nem emlékeznek indulásukra?

leponex 2013.11.21. 00:36:26

@explanatus:
Oszt mit-e kéne tenni médiailag, hogy konszenzuá legyen?
Meg kéne követelni a kermédiától, hogy mindenkinek és egyformán és térítés nélkül reklámidőt biztosítson?

Hogy a 'közmédia' is hasonlóképpen?

Esetleg minden indulót egyformán gyepálni/dícsérni kellene?

Meghívni Orbánt az atv-be, Bajnait, Mesterházyt,... meg a Hirtévébe?

A népszabiban meg a népszaván lelkesedni kéne a rezsicsökkentésért időnként, hogy némi konszenzius legyen már ott is?

"az újonnan jelentkezőket megfossza attól, amit annak idején magának követelt. "

oszt miben áll e megfosztatás?

Konkrétan, mit kellene csinálni az áhított Konszenzus világrajöttéért?

Lexa56 2013.11.21. 06:15:10

Erről az a vicc jut eszembe, hogy "Pistike, nyitva van a szád" - mire a válasz: "Tudom, én hagytam nyitva". Ezzel azt akarom mondani, hogy a Fidesz mindezt tudatosan tette és esze ágába sem lesz változtatni a helyzeten. Egy politikai elemző írta, hogy Orbánban egy nagy államférfi és egy lókupec együtt van jelen. Ez a politikájuk lókupec oldala. Hazudni, elhallgatni úgy, hogy formailag igaz maradjon. Amikor pedig már formailag sem igaz, az ordas hazugságokat propagandával ellensúlyozni, megfélemlítéssel elhallgattatni.

panelburzsuj 2013.11.21. 08:26:38

@leponex:
Technikai szempontból érdeklődöm:

Amikor a "konszenzusos média- és választási viszonyok" kifejezést olvasván reklámidőkről kezdesz gyagya jópofizásba - mondjuk médiatörvény és választási törvény helyett - az olyankor tudatos terelés, spontán stupiditás, vagy a kettőnek valami kontrollálatlan összetorlódása és kényszeres kihányása nálad?

aszterixagall 2013.11.21. 09:53:04

@Lexa56:

No, nem is a Fidesznek szól.

Lexa56 2013.11.21. 10:37:36

@aszterixagall: A PKP követeli - hát ez csak azokhoz szólhat, akik a hatalmat birtokolják. Mellesleg a Fidesz kezdte a "legális de illegitim" játékot azonnal, amint elvesztették az első választást 2002-ben.

Barnalány 2013.11.21. 10:58:26

"A PKP követeli"
Vagytok olyan pozícióban? És kik az a PKP? Rólad tudunk, de kik a többiek, kikben kellene megbíznunk? Mitől vagytok szerethetők?
Gittegylet-szaga van ennek!

Lexa56 2013.11.21. 11:04:00

@Barnalány: és a többiek mitől szerethetők?

panelburzsuj 2013.11.21. 11:11:30

@Barnalány:
Több gitt, mint egylet.

Az eredeti tőke ím fel van halmozva.

Mutass ennél konzekvesebb, hitelesebb polgári mentalitást! :)

Barnalány 2013.11.21. 11:25:49

@Lexa56: Attól, hogy a többiek sem azok, még nem válik a PKP azzá. Ha csak kutya-, macska, ló- és csirkeszar van, attól még nem fogom megenni az egérszart.

Barnalány 2013.11.21. 11:27:35

@panelburzsuj: Az eredeti tőkével netán a pártoknak a kampányra nyújtandó állami támogatásra célzol?
Én nem gondolom, hogy ez lenne a PKP célja.

aszterixagall 2013.11.21. 12:01:48

@Lexa56:
"A PKP követeli - hát ez csak azokhoz szólhat, akik a hatalmat birtokolják."

Ugyan, dehogy. Te is tudod, hogy nem így van.

Lexa56 2013.11.21. 12:45:53

@Barnalány: hát akkor ne fogyaszd. Ebben különbözik a PKP a Fidesztől, hogy nem akarja lenyomni magát a torkodon. Ha nem kell, nincs dolgod vele.

leponex 2013.11.21. 13:03:08

@panelburzsuj:
"Amikor a "konszenzusos média- és választási viszonyok" kifejezést olvasván reklámidőkről kezdesz gyagya jópofizásba - mondjuk médiatörvény és választási törvény helyett - az olyankor tudatos terelés, spontán stupiditás, vagy a kettőnek valami kontrollálatlan összetorlódása és kényszeres kihányása nálad? "

Most, hogy így kontrolláltan elémhánytad fertelmetes bűneimet, magamba szállok;-)

A választási 'ellenzéki esélymező' ( nemrég tanultam, nagyon tetszik :) ) mibenlétéről szerintem ölég hosszasan rebegtem valamit, vélelmezvén, hogy csak impotens nyafogás az egésznek az alapja.

De a médiaviszonyokat is érintettem, nem igazán látom, miféle hátrányt szenvedne derék balliberális demokratikus ellenzékünk.

De alázatosan várom, dörgölje valaki az orrom alá súlyos tévedéseim (mit tévedés? aljas stupid tudatos ármányolás, aknamunka meg aláásás) bizonyságait.
Hol szenved médiahiányban a jövendő kormányoldala?

Jómagam mennyit dolgozok azon, hogy Péterünknek elegendő kommentje legyen a következő index címlapsághoz?
Ezsenem számít be?

Mert a te sz@rakodásod főpderpegológusunkkal inkább előbbre viszi a szent háborút a Despota ellen??

Nagyon úrias a fintorgó kívülállásod e honmentő küzdelemben!

Gagyogj egyet hát a médiatörvényről, meg a választásiról, hadd lássuk, hol-e van elásva a szabaccságunk?

panelburzsuj 2013.11.21. 13:04:53

@Barnalány:
Nem olvasol kötelezőt? :)

Ott a gitt volt a szűk keresztmetszet.

Itt a pofa, amely rágná.

(HaFr azért elég szorgosan gyártogatta itt a posztokat, úgyhogy aki a pártkínálatot behatóan böngészvén nagyon nekikeseredik, az azért itt bőven talál lelki emésztésre kínált matériát. Annyit mindenképp, amiből egy minikátéra valót ki tudna szűrögetni a "pártelnökség" - de hát amíg szűröget, addig ki terjeszti az igét - amíg stúdiózik, addig ki szűröget? ... )

Barnalány 2013.11.21. 13:06:17

@Lexa56: Ki is ennek a PKP-nek a szavazóbázisa?

A nyuggerek? Nem!
A vadmagyarok? Á, dehogy!
Az államból élők? Fenét!
A Kádár-nosztalgiások? Kizárt!
A Horthy-éltetők? Messze elkerülnék!
Az ostobák és tanulatlanok? Ők fel se fogják!
Az igénytelenek? Ők csak kerTV-t néznek!

Akkor hát ki?

Ja, hogy én?

De ha én, akkor nem kellene engem meggyőzni, hogy ők nem olyanok, mint az eddigiek? Már úgy értem, hogy tényekkel és nem ígéretekkel, hogy de aztán mi tutira-biztire becsületesek leszünk.

Jól jegyeztd meg, hogy ha nekem "nem lesz dolgom vele"(tek?), akkor nem lesznek szavazóitok. Nekünk pedig nem elég azt leírni valami bonyolult politológiai-filozófusi tolvajnyelven, mindenféle konzervatív szerzőktől idézgetve, hogy "konzervatívok vagyunk", mert ez ránk nem fog hatni.

Ha csak ezt tudjátok, alapítsatok klubot és fogadjatok Mr. Foggal, hogy körülutazza-e 80 nap alatt a Földet!:-)

leponex 2013.11.21. 13:19:29

"Felhívjuk a kormányzatot a legitimációs válság enyhítésére, amelynek egyetlen módja ebben a pillanatban a konszenzusos média - és választási viszonyok mihamarabbi kialakítása."

Aha, leesett a papírtantusz :)

Szóval a mérsékelt érdeklődés mellett lezajlott Centrálos sajtótájékoztatón nem volt jelen a közmédia egyetlen sajtómunkása sem, hogy értesítse a nagyérdeműt.

Oszt miért is kellene a közmédiának egy fővel nagyobb érdeklődést mutatnia, mint a Konzervatív Párt első nyilvánosan meghirdetett szereplésén elvárhatóan megjelenő párttagság összessége?

Ők hol voltak?

PapiPapi 2013.11.21. 13:41:50

A párt megjelenik a politikai térben, pozícionálnia kell magát. Ennek egyik eszköze a "Nyilatkozat a kormányzati rendszerről". Nyilván az egyik legfontosabb politikai tényező a kormányzó hatalom, ezért erről is ki kell alakítani az álláspontot, most éppen a politikai legitimáció szempontjából. E tekintetben mindegy, hogy most éppen mekkora a párt, éppen a világos pozíciókkal összefüggésben fog szert tenni támogatókra. Nyilván hasonlóan világos pozíciót kell meghatározni a többi párt, vagy a többi társadalmi szereplő vonatkozásában. A legnehezebb, de legszebb feladat persze annak a jövőképnek a kialakítása lesz, ami alapján számottevő társadalmi rétegek találhatják vonzónak a párt ajánlatát a politika piacán.

panelburzsuj 2013.11.21. 13:44:00

@leponex:
"De a médiaviszonyokat is érintettem, nem igazán látom, miféle hátrányt szenvedne derék balliberális demokratikus ellenzékünk."

Nézd csak: az ilyen "bakik" mesélnek a kontrollod minőségéről. Itt van ez PKP, kézzel-lábbal mutogattya neked, hogy de igenis más irányból huzigálja a kormányzat bajcát - belőled meg egyre csak szakadatlan dől a ballibezésre fixálódott papagájszag.

Most erre nyújtsak be diszzertációt?

PapiPapi 2013.11.21. 14:14:24

@panelburzsuj: nem jól látod ezt az ellenzéki kérdést. Mindegy ki az ellenzék, akkor is járnak neki azok a jogok, amik egy fair demokráciában járnak. A PKP-t ballibizni szövegértési hibát mutat. A "szakadatlan dől a ballibezésre fixálódott papagájszag" kifejezés akár vicces is lehetne, ilyen jópofa szövegeket, igaz egy más kontextusban a Tanú c. filmben lehet hallani. Barátom, neked írói vénád van.

Lexa56 2013.11.21. 14:14:27

@Barnalány: amennyire én felfogtam a pártalapítás célját az az, hogy
1. Akik megalapították, elmondhassák (legalább maguknak), hogy ők megtették, amit megtehettek, vagyis nyugodt legyen a lelkiismeretük, hogy magukat gúnynak, vegzálásnak kitéve kiálltak amellett, amiben hisznek.
2. Akik választhatnák, ne mondhassák, hogy azért nem szavaztak senkire, mert a palettán nem felet meg senki az elvárásaiknak. (Ez természetesen azokra vonatkozik, akiknek a politikai ízlése megegyezik a pártalapítókéval).

Végül csak a magam nevében: én nem akarok annál nagyobb befolyást elérni sem egyénként, sem egy párt szimpatizánsaként, mint amit a társadalom ezen a téren befogadni képes. Annak semmi értelme, hogy legyen még egy erőszakos élcsapat, aki mindenkire rá akarja erőszakolni magát. Olyan már van egy pár. Akkor inkább legyen egy csoport, akivel egyet tudok érteni, és legyen annyi befolyása, amennyit meggyőzéssel el lehet érni. Lehet, hogy ez kicsi lesz, lehet, hogy elenyésző, mert a riválisok a maguk hazug propagandájával leugatnak mindenkit, de legyen. Akkor majd szimatoljuk a fekáliák széles skáláját, amit taxononómiailag voltál szíves felsorolni. Ha ezt a nép élvezi, ám tegye ...

panelburzsuj 2013.11.21. 14:24:24

@PapiPapi:
Itt is kezdjem, hogy nem jól látod, hogy mitlátok, hogy mitmondok, mitnemmondok, mit nemlát, mégismond a lepó ...

Tudod mit?

Nem nyitok vitát!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 14:46:11

A PKP hiteltelen. A jobboldali gazdasápolitikai és általános politikai nézeteket radikálisan balos társadalompolitikai nézetekkel keveri. Ez így az újabb felesleges áljobboldali pártok egyike.

Ha ilyenre akarnék szavazni, akkor elmegyek Gyurcsányra szavazni.

panelburzsuj 2013.11.21. 14:52:30

@Barnalány:
Látod?

A bircatalógusba már be is került a párt.

Moin Moin 2013.11.21. 15:04:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Mi lenne a PKP-nél radikálisan balos társadalompolitikai nézet? Az, hogy korábban HaFr toleránsan írt a melegekről?:-)

Szerinem ő(k) igazi, tőrőlmetszett konzervatív(ak) - talán még a rabszolgaságot is bevezetik!

PapiPapi 2013.11.21. 15:10:58

@panelburzsuj: Ezt a nem nyitok vitát mondatot Virág elvtárs is mondta a Tanú c. filmben. Ezt a filmet úgy látszik mindketten szeretjük. Lehet, hogy már írja valaki a Tanú III. forgatókönyvét?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 15:10:59

@Moin Moin:

Az nem tolerancia volt, hanem a homoklobbival való teljes azonosulás.

almodhi 2013.11.21. 15:26:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"A jobboldali gazdasápolitikai és általános politikai nézeteket radikálisan balos társadalompolitikai nézetekkel keveri. Ez így az újabb felesleges áljobboldali pártok egyike."

Ezek az ultrabalos áljobboldaliak már az ifjabb Bush kormányába is befészkelték magukat.

www.youtube.com/watch?v=E5jefmsqBG8

Egy igaz jobbos áll csak a gáton, tuggyukki...

Moin Moin 2013.11.21. 15:50:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Vigyázz: attól, hogy valaki homokos, még nem biztos, hogy radikálisan balos társadalmi nézetei vannak - elég csak szegény néhai Ernst Röhmre gondolnod!:-)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 15:57:26

@Moin Moin:

Ez oké, én is ismerte homokos jobbikost. Viszont a pártelnök nem homokos.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.11.21. 15:57:38

@Moin Moin: Nem beszélve arról, hogy nyilvánvalóan nincs kevesebb homoszexuális, legfeljebb több elfojtás a jobboldalon -- de azért érdekelne (persze igazából nem), hogy birca szaktárs hogy akarná felszámolni az LMBT problémát úgy globálisan, mint a jobboldali pártok tagságában.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.11.21. 15:59:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szrencsére birca úr kategóriarendszere ásítóan unalmas, fantáziája pedig a zérushoz konvergál, nem baj, szereti az állam a kiszámítható polgárokat. Lehet belőlük adott esetben műanyag virágtartó egy államtitkárhelyettes irodájában

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 16:18:26

@HaFr:

Bocs, de nekem egy konzervatív nem azonosulhat a homoklobbival. Ez olyan mint a húsevő vegetáriánus.

leponex 2013.11.21. 16:38:22

@panelburzsuj:
"Nézd csak: az ilyen "bakik" mesélnek a kontrollod minőségéről."

Legfeljebb nem bontottam ki a zigazság minden szálát, azaz nem soroltam fel taxatíve mindenkit, aki ezt a sztenderd sopánkodást tolja.

Nb. HaFr barátunk nekem sokkal inkább liberális, mint konzervatív, mert ez nem a szóhasználaton múlik. (de ez már legyen az én problémám)

De ha segít a tisztánlátásban, minden alkalommal végigzongorázhatom a média rabságáról meg a legálisámdeillegitim autokrácia fojtogató elnyomatásáról való hazai Jeremiádák szerzőit, ahogy azt nem rég:

"Az immár ötszáz éves önmaga választotta szolgaságban sínylődő helótanépség ( másabb szóval 'a' birkák) újfent nekiláthatnak tavasszal a mostani PRAXIS, meg a Mesterházy-Bajnai-Kónya-Vona-Schiffer-Fodor-Gyurcsány-Istvánffy-Schmukk-Béndek-(Bokros nem indul)... sokismeretlenes differenciálegyenlet rendezéséhez."

Rendszerkritikájuk fő eleme ugyanaz: oda az Alkotmánybíróság, elhunyt a médiaszabadság, elnyomja őket a Zorbán, meg se szólalhatnak, a Zorbán a Közrosszat akarja, mi meg a javukat...

Ja, meg olyan galád a választási rendszer, hogy ha többen szavaznak a fideszre, mint rájuk összesen, akkor nem lesz meg a kétharmada Bajnainak.
Skandallum!!

leponex 2013.11.21. 16:49:34

@Lexa56:
"Akkor inkább legyen egy csoport, akivel egyet tudok érteni, és legyen annyi befolyása, amennyit meggyőzéssel el lehet érni."

Ez tényleg támogatható gondolat.
Most már csak a meggyőzés megkísérlése lenne hátra.
A virágtartós poén nem biztos, hogy hatékony lesz, még valaki másra aszociál az íróasztal tartozékai közül ...

leponex 2013.11.21. 16:53:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
@HaFr:

Főderpegológusunknak igazán remek kommentje volt e tárgykörben:

"neoteny • word.blog.hu 2013.06.30. 13:30:15
@Bereznay A.:

"Ilyen párhuzam keresések során nekem jóval kézenfekvőbb tágabb értelemben minden PC ügyet a fasizmushoz, vagy ha tetszik, illetve méginkább a bolsevizmushoz hasonlítani."

Csatlakozom ehhez a nézetedhez. Ha birca a valóban létező homoszexuális lobbi propagandisztikus, (köz)véleményformáló aspektusára gondol, abban valóban található párhuzam a különféle totalitáriánus rendszerek "népnevelő" metodologikájával. Viszont ezt a "túlzott szabadság" rovására írni alapvető tévedés, hiszen pontosan az átlagember gondolati, lelkiismereti, vélemény- és szólásszabadságát korlátozza.

A probléma nem az hogy a homoszexuális aktivisták lobbiznak az állam(hatalom) által történő egyenlő bánásmódért ill. a törvény előtti egyenlőségért, hanem hogy azért lobbizznak hogy az állam(hatalom) erőszakmonopóliumát felhasználva kényszerítse az átlagembert a nézetei megváltoztatására -- vagy legalábbis azok eltitkolására. Ez az orwelli gondolatellenőrzés (thought control) manifesztációja.

Bántalmazni a homoszexuálisokat senkinek sincs joga (éppúgy ahogy nincs joga bántalmazni senki mást) és a homoszexuálisokat is megilleti a törvény egyenlő védelme; de valakinek a véleménye meg lehet róluk, és ennek hangot is adhat -- legalább is egy szabad társadalomban."

almodhi 2013.11.21. 16:59:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Az ezzel a baj, hogy a "konzervatív" szó jelent valamit. Teljesen függetlenül attól hogy neked mit jelent. (Gondolj arra mennyi bajod lesz, ha ezentúl az "ablak" _neked_ "ajtót" jelent majd.)

A konzervatív szó elfogadott jelentése szerint Dick Cheney konzervatív. Dick Cheney (óvatosan) támogatja a melegházasságot. Kérdés?

A szó amit te keresel az a "homofóbia".

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 17:18:18

@almodhi:

Oké, egyetek sok húst és legyetek vegetáriánusok.

Hidvégi Mihály 2013.11.21. 17:24:41

@Barnalány:

"...Jól jegyeztd meg, hogy ha nekem "nem lesz dolgom vele"(tek?), akkor nem lesznek szavazóitok. Nekünk pedig nem elég azt leírni valami bonyolult politológiai-filozófusi tolvajnyelven, mindenféle konzervatív szerzőktől idézgetve, hogy "konzervatívok vagyunk", mert ez ránk nem fog hatni."

Tökéletesen igazad van! Bárcsak mindenki így állna hozzá(nk). Amit te (itt) írtál, az igazi polgárra vall, öntudatos emberre. Kissé ugyan nyersen s olykor bántón fogalmazol (...tolvajnyelvről írsz, régebben is olvastam olyat tőled, hogy felállt a szőr a hátamon), de nem ez a lényeg, hanem az, hogy leírod, miszerint garanciára van szükséged, a lózung kevés.
Csak azt is tudd, a garancia ha szintén szóban kapod, kevés. Garancia csak te magad lehetsz, ha jössz közénk, vagy akár másik párt közé, amelyik neked szimpatikus, akár tagnak, akár pártolónak. S ha látod, hogy nem úgy mennek a dolgok, hogy abból neked is hasznod lenne, a szomszédodnak is, másoknak is, hanem csak a pártelitnek, akkor odacsapsz.
Más garancia nincs. Ha ígérnek az hamis. A részvételnél fontosabb nincs. Ezt jegyezd meg.

explanatus 2013.11.21. 18:24:21

Jó hír.
Olvassák a blogot.
Odafönt is.
Másként hogy a fenébe találtak volna ide a „zsoldosok”?

(leponex rád nem vonatkozik)

FreeTibet 2013.11.21. 19:03:05

A követelések azért meglehetősen (ál)naívak..
A "konszenzusos média" megvalósítására például lehet törekedni, de ismerve a hazai pártok gyarló hozzáállását (tisztelet a kivételnek), igen erős utópiának tűnik. Az egyébként szükséges konszenzus mellett javasolnám inkább a magyar állam médiába való beleszólási-lehetőségeinek minimálisra csökkentését: a kormány önreklámozásának (jobban teljesít vs. rezsicsökkentés) betiltásával, a különféle napi és hetilapok, vagy internetes portálok számára kinyitott állami pénzcsapok elzárásával, az állam által fenntartott rádió és TV csatornák számának (zéróhoz konvergáló) redukálásával. Minél kisebb a felület, amibe az állam beleszólhat, annál kevesebb a lehetőség a visszaélésre.

leponex 2013.11.21. 23:40:13

@explanatus:
"leponex rád nem vonatkozik"

Mi ez a kirekesztés???
süti beállítások módosítása