1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.11.15. 09:44 HaFr

Orbán radikalizmusa

Orbán Viktor 1990 óta négy országgyűlési választást veszített el, e mérce szerint messze a legtöbbet bukott, legkudarcosabb politikus az országban. A 23 év alatt egy valamire fűzhető fel a politikai pályája: ez a radikalizmus. Ennek révén térhetett vissza akkor is, amikor már mindenki a végét jósolta (2006-ban), és ennek révén tudja ma is folyamatosan alázni az ellenfeleit.

A Fideszt pontosan úgy megbabonázta és lemerevítette az erőszakossága és gátlástalan találékonysága, mint a magyar népet. Orbán az adott célja elérésben sosem ismert felette álló vagy őt korlátozó intézményt. A radikalizmusnak lényege éppen az intézmények, a közös tapasztalatokon kialakult józan ész, és az együttműködés megvetése, az ellenfél megtévesztésében, megalázásában, és tönkretételében való tobzódás. Orbán a rendszerváltás korának legszélsőségesebben radikális politikusa. Konzervatívnak érezni a eszközként használt nacionalizmusa miatt lehet, ez viszont sokat elmond a hazai kvázipolgárság (nómenklatúra) politikai kultúrájáról. A nacionalizmus egy évszázada vakká és felelőtlenné teszi ezt a réteget, amely hajlandó a nevében bármit -- de bármit -- megbocsátani, és hajlandó ennek a nevében bármire jogosultnak érezni magát.

A Fidesz radikális liberális mozgalomként indult (miután a radikális kommunizmus piaca érthetően összeomlott), radikális polgári párt lett belőle 1998-ra, de 2001-től egyre erősebben etatista, 2006 óta pedig a radikális populizmusával hódít. A párt karaktere semmi más, mint Orbán személyiségének kivetülése -- alakváltozása Orbán radikalizmusának politikai megnyilvánulásaival áll szinkronban. 

Orbán 2006-ra, a negyedik elveszített választása után végletesen csalódott a magyar népben, már nem akarja megváltani a kínjaitól, már csak kihasználja. Ami 1998 és 2002 között igaz volt még rá, hogy jót akart tenni, az mára végleg elmúlt. Orbán valójában bosszúhadjáratot vezet egy szociálisan inkompetens -- mert polgárosulatlan -- nép ellenében, amely kiszámíthatatlanságában és állhatatlanságában korábban annyi csalódást okozott neki, és ehhez nem rest a legválogatottabb eszközöket felhasználni. Az alacsony minőségű politikai kultúránk kihasználásával és a társadalom állam általi gyarmatosításával végeredményben ez az egy célja van: a bosszúállás. Megmutatni, hogy végül képes volt legyőzni és az uralma alá hajtani mindenkit. Kövértől kezdve a mohácsi hajléktalanig.

Ha jól figyelsz, olvasó, a lánc csörgését hallhatod magadon is. Legyőzött vagy. Ennyire vitted az életben.

P.S. Ellenszer az Orbánok ellen? 1. Szabadság. 2. A lehető legtöbb tulajdonos-szereplő által a hatékonyságot megőrzően működtetett szabad piac. 3. Erős autonómiák (individuumok és közösségek) rendje. 4. Korlátozott, szolgáló állam.

290 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr175635035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.11.15. 19:06:20

orbán megette ezt az országot lassan bele lehet nyugodni, a média 95 %-át irányítja, az ország erőforrásainak nagy része felett ellenőrzést gyakorol, az ellenzéki pártok nagy része a befolyása alatt van, az utolsó lehetőség egy teljes ellenzéki összefogás és lakossági ellenállás lehetett volna, 2014 után a jelenleg ellenzéki pártok ellehetetlenülnek, orbán rendszere megszilárdul, leválthatatlanná válik, törödjetek bele
álmodozni lehet, de egy új, valóban ellenzéki párt beindításához és működtetéséhez k*rva sok pénz kellene, lehetetlen megcsinálni

almodhi 2013.11.15. 19:10:05

@grani: " Inkább egy Piszkos Fred legyen a kapitány, mint egy Fülig Jimmy."

Tehát, ha jól értem, Piszkos Fred = Orbán
Fülig Jimmy = baloldal (pontosabban José a pincér = Bajnai és Hutchins a fűtő = Mesterházy...)

Kérdéseim (hogy a maga teljességében kifejthessük az analógiát):

Kicsoda Nagy Bivaly? Ki az (igazi) Trebitsch?
Kell-e félnünk most, hogy Hobo Fisher kiszabadult Batáviában? És végül: Mi lesz a Boldogság Szigetekkel?

Magustanonc 2013.11.15. 19:13:21

@panic_button: 1.7%-ra ennyire azért nem kell verni a mellet a tavalyi mélyrepülés után. Próbáld perspektívában nézni a dolgokat, és jó esetben rájösz, hogy az emberek nem fröcsögni szeretnének, hanem egyszerűen aggódnak, és az elmúlt 3 évet tekintve megalapozottnak is látják az aggódalmaikat.

2013.11.15. 19:13:24

orbán megette az országot törődjünk bele
a média 95 %-át irányítja, a gazdasági erőforrások többsége felett ellenőrzést gyakorol, az ellenzéki pártokat a befolyása alatt tartja, csak teljes ellenzéki összefogással és lakossági ellenállással lehetne 2014-ben leváltani, de ezeknek nyoma nincs, a rendszere 2014-ben megszilárdul, az ellenzéki pártok ellehetetlenülése után leválthatatlanná válik
egy új ellenzéki mozgalom beindításához és működtetéséhez bazi sok pénz kellene gazdasági háttér nélkül ez nem megy
szeressük a nagy testvért, vagy meneküljünk amíg még lehet

grani 2013.11.15. 19:21:55

@almodhi: Fülig Jimmy - Gyurcsány :) Az analógia jó :)

Az (igazi) Trebitsch személye meg azt hiszem titokban marad, ötleteim lennének, de nem kavarok.
Nagy Bivaly? Talán Csányi?
Hobó Fishertől félni kellene, elvégre ebben Velő is belehalt.

A Boldogság szigetek meg? Az a jövő zenéje.
A fő kérdés: ki a Vadsuhanc ?

grani 2013.11.15. 19:38:21

A szoclib ballibcsi PC véleményvezéreknek, megmondó emberkéknek, a csúcsértelmiségieknek talán inkább azon kellene elgondolkodniuk, hogy a szavazópolgárok nagy része miért utálja őket jobban Orbánnál és csapatánál? Miért van a béke feneke alatt az elfogadottságuk a fiatal értelmiség körében ?
Majd ha letünek a mostani ballibcsik, ha eltűnik a PC szemét, akkor talán jönnek olyanok, sokan, akik tényleg komolyan gondolják, hogy a társadalmat a libertáriánus-anarchista eszmék alapján kellene felépíteni. Ehhez helyet kell csinálni. Először a ballibcsiknek kell veszniük, aztán hozzá lehet kezdeni Orbán birodalmát lebontani. Talán az unokáim...

deruyter 2013.11.15. 20:15:03

@grani: Bocs, de te miről beszélsz? Vagy kikről. Olyan szánalmas ez a ballibcsizés. Elmagyarázom, mert látom nem érted. Vannak ebben az országban akik baloldali értékeket vallanak magukénak, vannak akik liberálisakat. Vanank akiknél ez keveredik. Sőt, van aki egyszerre baloldali és keresztény sőt konzervatív. A liberális lehet gazdasági vagy magánéleti tekintetben liberális. Az előző kormány részben azért bukott meg, mert a baloldaliak nem érezték eléggé baloldalinak, a liberálisok meg nem érezték eléggé liberálisnak. Egyébként meg a fidesz a nagytőkések szempontjából liberális, a tekintetben, hogy a foglalkoztatottak jogaita minimumra igyekszik szorítani. Viszont etatista, mert azt gondolja, hogy az állam a kollektív bölcsesség letéteményese. Valóban nem népszerűek a fiatalok körében, de talán ha olyan demagógak lennének, és hasonlóan ígérnének egyszerű recepteket mint a jobbik, meg a fidesz, talán sikeresebbek lennének. De attól nem félek, hogy a fiataloknak nem nő majd be a feje. Én is szimpatizáltam fiatalon 94-ig a fidesszel, amikor kiderült, hogy nem azok, akiknek hazudták magukat. Az emberek ahogy öregszenek tapasztaltabbak lesznek és nem ugyanarra szavaznak utána 50 évig.

wotan 2013.11.15. 20:28:12

@rfbzs: Azt akarod mondani, kedves: mi vagyunk a demokraták. Aki meg nem minket választ, az megvezetett birka (=a "bal?" oldal egyetlen érve). Ugye, erre gondolsz? Szólj máskor is, szivesen segitek fogalmazni. Egy a kétharmadból.

sírjatok 2013.11.15. 20:32:58

@rfbzs: igen, merjük kimondani, hogy nem való ennek az országnak a demokrácia. Egy jó kis diktatúra kéne inkább, igaz-e?

Sírköves Slomó 2013.11.15. 20:36:29

@sírjatok: Senkit de senkit nem érdekel a demokrácia.

Az USAban talán arról sírnak, hogy az elmúlt 30 évből 15ben ugyanaz az 1 család adta az elnököt? Vagy hogy mind 8 évig van megválasztva? Vagy hogy 100 éve csak 2 párt van?

Anselmo 2013.11.15. 20:49:38

Én kigugliztam ezt az arcot, Béndek Pétert. Béndek Péter filozófus. Már mindent értek :)
Szabaccság, elftársak! :)

Szúnyog 2013.11.15. 20:52:33

@Anselmo: hehe, előbbre vagyok, én már pár hónapja megnéztem az ábrázatát, de én is megértettem mindent. (Ha így lenne lottó ötösöm, ahogy mondani szokás.)

grani 2013.11.15. 20:55:08

@deruyter: A baloldal hazudott reggel, délben este. A ballibcsik meg sportot űztek a hazugságból. Én soha nem szerettem a PC liberálisokat, a FIDESZt sem, amikor még az volt. A ballibcsiket meg, akik mint te is mondod, se nem baloldaliak, se nem liberálisok, miért is szeressem? Kik ők is mit akarnak a politikában? Mit akarnak az országtól?
A baloldalon helyre van szükség és a gyászhuszároknak menniük kell.

grani 2013.11.15. 20:56:31

@deruyter: Ja, és kösz, hogy ballibcsik jó szokása szerint elmagyarázod nekem, mert én
ugye nem értem. Bezzeg te aztán igen :) Na jó, magyarázd csak, senki nem zavar.

J.László 2013.11.15. 20:58:48

Orbán Viktornál többször senki nem mérette meg magát választásokon. Nem lehet minden választást megnyerni. Az maga lenne a "diktatúra", kedves ballibák.

Szúnyog 2013.11.15. 20:59:12

@deruyter: "a foglalkoztatottak jogaita minimumra igyekszik szorítani." - mondod.
Szemben nyilván a "baloldallal", mely egy pillanatra se húzta ki a fejét a multinacionális tőke seggéből. Sose tanultok.

Amúgy az egésznek semmi köze jobbhoz, balhoz. Vannak az mszmp gyerekek, a mások, a hlo-leszármazottak, a nemzetietlenek, a gyökértelenek, a deviánsok, na ezek általában a szolibek, a többi, a valamilyen közösséget is megélni képes, a hagyományokat követő, a szülőföldjéhez jobban kötődő, meg az aki látja, hogy a fehér fehér, a fekete meg fekete, nos az ilyen ember keresi kire szavazzon, és sokszor eljut napjainkban a fideszig, ha tudatosabb, akkor a jobbikig. Ennyi.

J.László 2013.11.15. 21:01:25

Igen frusztrált lehet a kedves blogszerző.

Szúnyog 2013.11.15. 21:02:32

@J.László: és akkor finoman fogalmaztál. :)

J.László 2013.11.15. 21:06:54

@Szúnyog:
Alig mertem megnézni a válaszodat. Fideszbirka békamenetezős kurvaanyádozásra készültem. Tehát megnyugodtam.

almodhi 2013.11.15. 21:09:44

@csentecsa: Megdöbbentő hogy a marxista történetírás még ma is vissza-visszakacsint.

Szúnyog 2013.11.15. 21:10:47

@J.László: az olyantól sem kell megijedni. :)
Ez a Béndek egy nélkülözött holdudvarbeli lehet, aki mindent gyűlöl, ami egy magyarnak szent. S egyre nehezebben viseli, hogy elmúltak a '90-es évek, amikor hegemóniájuk volt minden médiumban, s reggeltől estig formálhatták a köz véleményét, hazudva reggel, meg este, meg a kettő között. Antall ezeket hívta bágyadt hangú entellektüeleknek. :)

almodhi 2013.11.15. 21:12:27

@grani:
OFF

Kedves grani segítek.
Nem ballibcsi, hanem ballibsi. A "libsi" szó egy kedélyes antiszemita szójáték; vö. biboldó -> bibsi + liberális -> libsi.
Ha mán a "nagyokat" majmolod, csak tiszta forrásból.

grani 2013.11.15. 21:18:22

@almodhi: OFF
kössz, de nem hiszem, hogy használni fogom. Maradok a libcsinél.
A "nagy majmok" meg tehetnek nekem egy szívességet :) Remélem érted

almodhi 2013.11.15. 21:22:55

@csentecsa:
OFF
Abraham Lincoln, 1855 - lvélrészlet egy (egyébként rabszolgatartó) barátjához:

You know I dislike slavery; and you fully admit the abstract wrong of it. ... As a nation, we began by declaring that "all men are created equal." We now practically read it "all men are created equal, except negroes." When the Know-Nothings get control, it will read "all men are created equal, except negroes, and foreigners, and catholics." When it comes to this I should prefer emigrating to some country where they make no pretence of loving liberty— to Russia, for instance, where despotism can be take pure, and without the base alloy of hypocrisy.

J.László 2013.11.15. 21:26:28

@Anselmo:
Elég nagy szégyen, hogy egy katolikus egyetemen tanít. Magyar Bálint közoktatási rendszere.

panelburzsuj 2013.11.15. 21:27:00

@Anselmo:
Mindig bájos, amikor a svábbogarak a poloskákkal összekacsintva kiértékelnek egy embert.

J.László 2013.11.15. 21:36:15

@panelburzsuj:
No vaz sot. Ez a XXI. század liberális filozófiai alapvetése.

panelburzsuj 2013.11.15. 21:40:00

@J.László:
Az ízeltlábú népgyűlés??

panelburzsuj 2013.11.15. 21:44:15

@J.László:
Mindig ilyen nyakatekerten köpködsz?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.11.15. 21:44:57

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"30 évből 15ben ugyanaz az 1 család adta az elnököt?"

12 évben; G. H. W. Bush csak 4 évig volt elnök.

"Vagy hogy mind 8 évig van megválasztva?"

Ld. az ellenpéldát fentebb. Egyébként már az is eredmény hogy csak két ciklusban lehet valaki elnök (egymás után): FDR-t négyszer választották meg, hivatalban kellett meghalnia 13 év után.

Továbbá a kulcsszó: "megválasztva".

"Vagy hogy 100 éve csak 2 párt van?"

Szó sincs ilyesmiről: két párt szerzi be a szavazatok túlnyomó többségét. De még csak ez sem minden esetben igaz:

Az 1912-es elnökválasztáson négy párt jelöltje ért el legalább 6%-os eredményt:
Democratic
Progressive
Republican
Socialist

Az 1924-es elnökválasztáson három párt jelöltje ért el legalább 16%-os eredményt:
Democratic
Republican
Progressive

Az 1948-as elnökválasztáson három párt jelöltje ért el legalább 2,4%-os eredményt:
Democratic
Republican
Dixiecrat

Az 1968-as elnökválasztáson három párt jelöltje ért el legalább 13%-os eredményt: Democratic
Republican
American Independent

Az 1980-as elnökválasztáson két párt jelölt elnököt és volt egy független jelölt amely legalább 6,6%-os eredményt ért el:
Democratic
Republican
Independent

Az 1992-as elnökválasztáson két párt jelölt elnököt és volt egy független jelölt amely legalább 18%-os eredményt ért el:
Democratic
Republican
Independent

Az 1996-as elnökválasztáson három párt jelöltje ért el legalább 8%-os eredményt:
Democratic
Republican
Reform

Az amerikai Libertariánus Párt 1976 óta minden elnökválasztáson indul jelölttel; két esetben is értek el 1%-nál magasabb szavazati arányt.

Nézd meg pl. a 2010-es képviselőházi választásokon jelöltek pártállásait, ill. az előforduló pártok listáját: 36 párt van felsorolva.

en.wikipedia.org/wiki/United_States_House_of_Representatives_elections,_2010#Complete_list

Ebből kettő (a Libertariánus Párt és a Zöld Párt) jelöltjei összességükben 1% és 2% közötti eredményeket értek el.

Az USA-ban nem csak két párt van, hanem két 'sikeres' párt van. Továbbá az amerikai pártokban a 'pártfegyelem' jóval gyengébb mint a parlamenti pártokban: mivel egy kongresszusi tag nem lehet egyben a végrehajtó ág tagja is (képviselők ill. szenátorok nem tölthetnek be pozíciókat a kabinetben vagy a bürokráciában), nem lehet őket olyasmikkel jutalmazni vagy büntetni a szavazataikért. Különféle bizottsági pozíciókkal már valamelyest lehet, de abban sincs abszolút hatalma a többségi párt vezetésének, ill. az elnöknek a saját pártját illetően. Mivel a képviselő- ill. szenátori jelöltek gyakran a választási kampányuk költségeinek nagyobbik részét saját maguk "kalapozzák össze", a pártvezetéstől inkább függetlenek mint a parlamentáris rendszerben a pártokhoz tartozó politikusok.

grani 2013.11.15. 21:45:10

@panelburzsuj: A libsi meg svábosabb? :)

panelburzsuj 2013.11.15. 21:51:08

@grani:
sch-val inkább

Egyébként ha picit odafigyelsz, akkor láthatod, hogy amint a PC-paci túloldalára csúszol - ugyanolyan hatástalanná válsz.

A finnya filozofálást körberöhögjük - de a körberöhögés meg secperc alatt anyagcsatává züllik. Ki győzi több sörösüveggel, ordítással.

Persze ez egy szubkultúra.

Anselmo 2013.11.15. 22:00:15

@panelburzsuj: ő is kiértékelt egy embert, politizál. Őt miért is ne lehetne megítélni? Vagy az csak baloldali kiváltság?

Sírköves Slomó 2013.11.15. 22:04:14

@csentecsa: Azt mindenki tudja hogy Spielberg milyen 'független' álláspontot foglal el az ügyben...:)

Vigyázni kell nem a zsidó müvekből kell a történelmet tanulni Hitler bácsi is megmondta.

Mai szemmel antiszemita Kossuth meg Széchenyi is, kicsit durvábban fogalmaztak olykor az Ogy-i Napló szerint mint Gyöngyössi 'Náci' Márton..:)

grani 2013.11.15. 22:07:42

@panelburzsuj: Kösz, hogy megmagyaráztad. A megmagyarázók és megmondók is egy szubkultúra.
Ja, a kocsmában néha sörösüveggel is dobálózni kell. Meg ordítani és anyázni Nem árt, ha van tartalék :)

panelburzsuj 2013.11.15. 22:08:50

@Anselmo:
Emberi kiváltság.

Béndek Orbánozik - Orbán Béndekezik: politika.

Poloska a padlórésből béndekezik: büdösség.

panelburzsuj 2013.11.15. 22:12:27

@grani:
Örülök, hogy sikerült dekódolnod.

Még ennyi sör után is... :)

almodhi 2013.11.15. 22:14:37

@csentecsa: Nem értem. Ott a Lincoln-levél. Olvasd el. Biztos hazudott. És ez 1855-ös. Ahhoz képest "radikalizálódott" 1864-ig.

Anselmo 2013.11.15. 22:17:57

@panelburzsuj: a komcsi tahó meg komcsi tahó.

leponex 2013.11.15. 22:52:42

@panelburzsuj:
'Nem figyelsz a főnökre, Lepó?'

Én-e? Hogy nem-e?

'Ti' nem figyeltek komám.

Hányszor noszogattam HaFr barátunkat is, olvassa már el egyszer Orbán 2005-ös kötcsei előadását, én ennél pontosabb, világosan megfogalmazott értékelést és némi jövendölést a közeljövőre nem olvastam mástól kis hazánkban.

HaFr barátunk néha figyelmetlen, vannak jó meglátásai is emiatt ;-)
Antallt megették a 'liberálkomcsik', de ezt tudta előre.
A kifutó szériából Horn volt még valamire való politikus a 'baloldalon', a feltörekvő titánok közt meg egyedül Gyurcsányban volt némi spiritusz, az öszödi apokrifet ajánlom figyelmedbe.

"Az utolsó másfél évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált és egy dolog fűtött: visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet. Hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól, meg a jobboldaltól és tanulja most már meg magát nem ő hozzájuk mérni, hanem a világhoz. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt. Imádtam. Életem legjobb része volt. Most az adja, hogy történelmet csinálok. "

Csinálhatott. Láthattuk, milyet.

A 'nemballib' oldalon meg Orbánon kívül nem volt/nincs/(majd lesz) más. Egyelőre.

Orbán, ha volt benne bosszúállási vágy már rég túl lehet rajta, szerintem 7 év ót a anevét ki nem ejtette a Ferinek.

HaFr barátunk nemrég együtt gyalázta őket, mint aki tudja azért, hogy mások tényleg nem rúgnak labdába.
Persze, bohóckodhat Népgyűléssel, .... kétnyelvű poltájjal a mai napon, de maga is csodálkozna, ha komolyan venné őt is egy kisebb társaság.
Persze nem lehetetlen, én tényleg kíváncsi vagyok rá. Ha megmaradna filozófusnak, többre vinné.
Nagyon szeretne komoly megmondóember lenni, de nagy neki ez a kabát.
Szerintem.

Megkockáztatom, Orbán a bukdácsolásaival, melléfogásaival együtt messze kiemelkedik kis hazánk horizontjából:)

Természetesen épp ezért is bátran köpködhetik a legvagányabb nyuszik is, mint egy obszerver :))
Mindenki tegye a dolgát.

leponex 2013.11.15. 22:59:11

@panelburzsuj:

"Mindig bájos, amikor a svábbogarak a poloskákkal összekacsintva kiértékelnek egy embert."

:))

Igen, kicsit karcos, de pompás eszenciája haFr barátunk (aktuális) posztjának!:

"Orbán Viktor 1990 óta négy országgyűlési választást veszített el, e mérce szerint messze a legtöbbet bukott, legkudarcosabb politikus az országban. A 23 év alatt egy valamire fűzhető fel a politikai pályája: ez a radikalizmus. "

Grat!
:)))

panelburzsuj 2013.11.15. 23:06:48

@leponex:
Hol olvastál te ferizésről, gyulázásról meg effélékről 'Orbán bosszúja' kapcsán tőlem?

(Vagy akár a posztban... )

Vagy tényleg ennyire szimpla mikiegér vagy, akitől csak itt-ott fölcsipegetett közhelyek fölhánytorgatása telik?

Butuska talpnyaló, aki hálás, hogy a "Nagyember" lelki támkarójára ő is fölcsimpaszkodhat - legalább térdig?

Hm-hm...

panelburzsuj 2013.11.15. 23:11:18

@leponex:
Te, ezt még az Anselmo is megértette... :(

leponex 2013.11.15. 23:24:59

@panelburzsuj:
'Hol olvastál te '

Tőled sehol, de én emígyen hivatkoztam: 'HaFr barátunk nemrég együtt gyalázta őket'

Ettől persze még lehetnék szimpla Mikiegér is. Vagy talpnyaló.Térdig fölcsimpaszkodó.

Az elfáradt lócombok magasságából láthatod emígyen is ;-)

khm...

leponex 2013.11.15. 23:38:19

@panelburzsuj:
No és ezt te megérted?

". „A választó abban a gyermeki állapotban van tartva, ami a képzelőerő felserdülését, a kitekintés képességét, a bizalmat a másik iránt ellehetetleníti"

leponex 2013.11.15. 23:45:06

Kedves HaFr!

Nem tudom, lehet-é radikálisabb Orbán, mint Ti, amikor 4:1-re lenyomtátok a magyar-angol kétnyelvű polsajtájon az érdeklődő tömeget.

Az egyszem magyar tudósítót.
Ki fordított, kinek?

Hun vót a burzsuj legalább? A fanklub?

Nem ezt vártuk Tőled, kedves Péter!

leponex 2013.11.15. 23:50:12

Bocs, 5:2 - ott volt a Flóra is fotózni.-)

leponex 2013.11.15. 23:51:12

"Én még csak azt sem mondom, hogy nem leszünk többségben a parlamentben. Az én fantáziám határtalan"

Ez az, kedves HaFr! Hajrá!!

Sírköves Slomó 2013.11.16. 00:31:55

@Myrath: Hát rajtad nem segített, mert te nem érted.

jogalany 2013.11.16. 00:48:48

@deruyter:
Az MSzP egyáltalán nem baloldali párt, és ezen nem változtat, hogy kinek mekkora volt az adókulcsa.
Az ország szétszakadása gazdag és szegényre, pont az MSzP időszakokban ment végbe, akkor adták el az ország javát, sokszor saját maguknak, fillérekért és ne fogjuk az MDF-re,mert Horn szerint is több ügynök ült ott, mint valódi MDF-es.
Ők bezzeg nem róttak ki adót rájuk, hiszen a nyelvük csapás száma szerint javadalmazták a .......

jogalany 2013.11.16. 01:00:11

@MACISAJT:
Szó nincs mantráról, de nem szép semmilyen rasszhoz tartozást felróni bárkire is.
Állandóan cigányoznak, holott az angol hírtudósítónak nyilatkozott O.V., amit a legnagyobb francia gazdaságpolitikai hetilap, beépített kétkolumnás cikkébe, és ezt a magyar hírportálok lehozták. Ott olvasható, hogy "zsidó származásom nem gátol meg abban, hogy a magyar érdekeket képviseljem..." stb.
A hírtudósító nem sima újságíró, magasabb hitelességi mutatókkal rendelkeznek. Mindent mindig rögzítenek.
Az indexen is meg lehet keresni az eredeti cikket.

Geo_ 2013.11.16. 01:11:18

Orbán, Orbánok ellen még szükség van valódi ügyészségre és bíróságra is.

Geo_ 2013.11.16. 01:19:43

@Éhes_ló: egyrészt a szellemi teljesítmény majdnem-mélypontja a hülyeségéről bírósági papírral rendelkező Macisajtra hivatkozni - úgyhogy csak 1 kérdés: akkor elismered politikai teljesítménynek amikor Orbánnal szemben nyert valaki? Mert szellemi alultápláltságotokban azt sem veszitek észre, hogy az "Orbán, takarodj!" nem egy személyről szól. Olvasd el, majd jusson eszedbe a Titanic sorsa. www.hir24.hu/nagyinterju/2013/11/13/pokorni-titanic-felirat-van-orban-sapkajan/

neoteny · http://word.blog.hu 2013.11.16. 04:15:18

@Geo_:

Sokáig tartott amíg rájöttem hogy kire emlékeztet Pokorni fejszerkezete: hát Ribbentropra.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.11.16. 04:37:00

@leponex: Angolul beszéltem, és a pincér fordított Tamásnak szerbre. Nagyon jó volt a hangulat. (És ha többen lettünk volna, akkor olyan ország lennénk, amelyben a leponexek a kicsi zöld fejű gülüszeműekhez hasonló feltűnést keltenének egy blogon -- de így csak egyek a százból). Na csá.

varisztor 2013.11.16. 04:42:21

@Hannibal ante portas: Milyen tempóban? Ez a 2. kormánya és a két kormányzás között egy elmegyógyintézeti ráncfelvarráson esett át, aminek az eredménye most szépen megmutatkozik. Az tény, hogy most, a második kormányzása alatt soha nem látott tempóban rohad minden szét. Ezt el kell ismerni.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.11.16. 08:17:30

@MACISAJT: Most eltekintve attól, hogy a HetVálaszt, ellentétben a Fideszt legutóbb csalásért elmarasztaló bírósági határozattal, nem tekintem jogforrásnak maga cikk fejléce is érdekes

Baloldali furfangok

Bódis András - Szőnyi Szilárd
Utolsó módosítás: 2013.10.19. - 17:39
Létrehozás: 2002.07.26. - 07:49

Vajon mit kellett benne "updatelni" 11 év után? Vészesen közel a bajai botrány időpontjához....

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.11.16. 08:19:41

@Aerion:
"De csak azért, mert ő az egyetlen olyan most is vezető politikus, aki az összes választáson elindult. "

Igen. Egy valóban demokratikus párt a fele után lemondásra szólította volna fel. Egy gerincesebb poltikus pedig a felétől lemond magtól.

Doberdo 2013.11.16. 09:53:48

@MACISAJT: Kedves "MACISAJT". "Nem vészelte volna társadalmi stabilitás nélkül" ? Hát
tényleg nem vészelte...Ehhez kellett a média állami kézbe vétele stb, stb.....(Jelenleg az ország nagy többsége mélyen a lehetőségek alatt él, ehhez képest "Narancsország mégis jobban teljesít" ! )

béla a görög (törölt) 2013.11.16. 10:19:31

Igen, így is lehet gondolni hallottam ezt mástól is. Nekem már ez is romantikus

Orbán szerintem már csak egy végtelenségig beteg dilettáns. Megmondom miért. Mert FÉL!
Az uralomra hajtás akarata az megvan OK, de Orbán csak egy szociopata szar jogász aki 1) nem tud beilleszkedni más politikusok közé külföldön 2) nem mert találkozni azokkal a magyarokkal akik nem értenek vele egyet, sem külföldön 3) sem belföldön.

Ergo az egész "politikája" már csak a beteg agyának megnyilvánulása. Nem politikus - csak "radikális" - beteg.
Azt hitte nagy ember lesz. Nem lett. És miért? Mert nem volt tehetséges. Ez ilyen rohadt egyszerű. Ha az lett volna nem vesztett volna el 4 választást. Azon kívűl normális ember mindig tudja, hogy rajta kívűl más is van a pályán és nem feltétlen fogja mindenki szeretni. Orbán beteg agya azt hitte, hogy ezeket az emberkéket egyszerűen átlépheti. Túlértékelte magát, az önmagáról elképzelt "tehetségét" és ebbe belebukott. Nem tanulta meg mi az, hogy alázat. Meg lett neki tanítva. És ezt már nem viselte el a beteg agya. Ennyi.

Orbán nem egy Merkel akit véletlenül leönhetnek sörrel és a szeme sem rebben. Ő politikus.

1001nappal 2013.11.16. 11:00:05

@h.kovacs:
5 forint sem kell a valódi ellenzék létrehozásához, és nagyon könnyű megcsinálni. De a megfelelő időben. Most a Mesterházy- és a Béndek-féle bohócok és kalandorok ideje van. Egy-egy állam összeomlása idején történelmileg mindig a bohócok és a kalandorok kerültek a felszínre. Elég csak a francia- vagy az orosz forradalomra visszatekintenünk. A normális kormányzásra, a normális politikai erőkre minimum négy évet még várnunk kell. Ha csak meg nem jön közben az eszünk, de erre az emberi alaptermészet kevés esélyt ad.

Myrath 2013.11.16. 11:03:26

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Jó érv! Meggyőztél. Csak 10 éve tőzsdézem...mindegy, én vagyok a gyenge. The end.

Szúnyog 2013.11.16. 11:27:59

@béla a görög: te vagy a Béndek II? Mert éppoly hülyének tűnsz.

leponex 2013.11.16. 11:30:40

@HaFr:
"akkor olyan ország lennénk, amelyben a leponexek a kicsi zöld fejű gülüszeműekhez hasonló feltűnést keltenének egy blogon -- de így csak egyek a százból). Na csá."

:))

Azért egy 'Konzervatív Párt' szellemi atyjától ez ölég karcsú szellemi teljesítmény, ha angolul toltad volna, még ülne is a poén:)

Már ha többen lettetek volna.
Egynél.

Így meg, kedves Péter, egy vagy a száz közül, akik a blogszférában verbálisan kenterbe verik az egész lesajnált 'politikai osztályt'
a gülüszemű szerü lenézett vidéki kommert, az önmaga választotta szolgaságában hentergő 80% helótát, oszt a Népgyűléstől eljutsz az egyszemélyes kétnyelvű sajtótájékoztatóig.

Ha elviseled hadd mondjam el, nagyjából a Tömjén Zsoltival látlak egy színvonalon.

Szerintem igen nagy szükség lenne egy karakán kereszténydemokrata pártra, de ahogy a Ghiczy ágens tönkretette, és Tömjén Zsolti szinte lehetetlenné teszi, hogy a közeljövőben ez létrejöhessen, hasonlóképpen egy valódi konzervatív párt alól rángatod Te is ki a szőnyeget.
Ezzel a mindenkit lenéző, k.nagy egóddal, hogy majd Te megmondod, mi a konzervativizmus, és ha csak egyszem (nem épp konzervatív érdeklődésű) sajtómunkás érdeklődését kelted fel ( a hivatásos pogácsavadászok mellett ), akkor ennyi a konzekvenciád.

Hogy olyan világban élünk itthon, ahol százával szaladgálnak a zöldszemű gülük, és fel sem tűnik a többi kék meg pirosszemű gülünek.

Gülüszeműek vagyunk mindahányan ... - írhatná Faludi-Villon drága barátunk némi malíciával ma is ...

Üdvözöllek!

almodhi 2013.11.16. 12:49:55

A kommentek nagy része kimerül az alábbi egyszerű sémában: sok ember szereti amit Orbán csinál -> tehát Orbán nagy politikus -> a többieknek meg tessék alkalmazkodni.

Mindig is tudható volt hogy - akárcsak az erdőben a vadmalacok szeretnek a langyos pocsolyában dagonyázni - van Magyarországon egy választást eldönteni képes 2-3 milliós csapat, akik (nem sorolom fel az összes attribútumot) szeretik ha más gondoskodik róluk, nincs szükségük a szabadságra, és a vele járó macerákra. (Persze ha más szeretne szabadon élni azt igyekeznek visszarángatni a jó meleg akolba. Erőszakkal akár.)

Nevezzük őket ... hogy ne legyen sértő ... mondjuk Komfortzóna-csapatnak (KZCS a továbbiakban).

A KZCS ott csápolt Kádárnak 1957 május elsején, szavazott a "nyugodt erő" MDF-re, majd Horn Gyulára, majd Medgyessyre és végül Orbánra. A magyar politikusok utóbbi 20 éve jórészt abban merült ki, hogy megpróbálták minél pontosabban eltalálni a KZCS-t felizgató választási ígéreteket, ezzel azt a téves nézetet keltve, hogy a politika/kormányzás nem több, mint a mosópor-marketing: kutasd ki a többség igényeit, ígérd (esetleg tedd) azt, és rád fognak szavazni. Orbán most minden elődjénél pontosabban belőtte a célcsoportot, ezért szív a nem-KZCS Magyarország az átlagosnál jobban.

No meg azért, mert a KZCS-dagonya bizony nettó veszteséges. Működtetéséhez külső forrás vagy a KZCS-n kívüliek kizsigerelése kell. Most a bankokon és a közműszolgáltatókon kívül csak drága külső forrás van. Ha ez a pénz elfogy akkor az ország dagonyamentes része még jobban fog szívni. (Ahogy eddig is, Magyarország mindig sikeres volt a nem behódoló, autonómabb részének az elüldözésében, meggyilkolásában, alkoholizmusba kergetésében.)

Ezért üdítő hallani HaFr-t, és más hasonlóan gondolkodó tásait. Igen, tudjuk hogy kevesen vagyunk. Igen tudjuk hogy a kutya sem figyel ránk. De amíg nem vettük meg a repülőjegyet, kedves KZCS, belőlünk éltek.

Ha valaki akar valamit, és tudja hogy mit tegyen, nem fogja állandóna a közönséget vizslati, vajon jót mondott-e. Remélhetőleg összejön így is annyi követő, hogy ne kelljen az a bizonyos repülőjegy.

panelburzsuj 2013.11.16. 13:24:02

@almodhi:
"Most a bankokon és a közműszolgáltatókon kívül csak drága külső forrás van."

Napi pénzforrásként valóban ezek szolgálnak. De van egy olyan kevésbé látványos, ám visszafordíthatatlan hatása is az orbáni marketingkormányzásnak, ami lassan, de biztosan be fogja dönteni: a lavírozó, de nem eleve csibészkedésre alapozott hazai "polgári" vállalkozások alól kaparja ki az alapokat. A te terminológiádban: a "KZCS-dagonya" kedvében járva tönkreteszi, de legalábbis durván meglopja például azokat lakás-bérbeadókat, akik nyögve-fújva ugyan, de beleöltek fél-egymilliót mondjuk a távfűtés egyedi mérésébe.

Azaz: saját "természetes" bázisát sajátkezűleg teszi ellenfelévé. Mégpedig tömegesen.

sörtelen 2013.11.16. 14:11:11

Igen jó írás, Hafr, a kivetülés, a bosszú, stb.
az 5. pont lemaradt.

csak egy néző 2013.11.16. 14:39:23

@MACISAJT:
Komám csak a dátumot és a résztvevőt kell átjavítani és akkor is igaz.
És erről még videó is készült!!!!

"Azt, hogy a fidesz miképpen készült a 2010-es országgyűlési választásokra, hűen szemlélteti az a belső irat, amely A győztes kampány megszervezése és végrehajtása a kerületekben címet viseli. Eszerint "A legfontosabb az adatbázisok felállítása". A fideszes aktivistáknak be kellett szerezniük a "naprakész választói jegyzéket a szavazati joggal rendelkező választókról szavazóhelyiségek szerinti bontásban".

"A legapróbb részletekbe menően ismerjétek ki magatokat azon a területen, ahol a győztes kampányt le kell folytatnotok" - szólították fel a kampánycsapat tagjait, akiknek a választókerületekről "részletes, naprakész geopolitikai térképet" is kellett készíteniük. A fidesz aktivistái hivatalosan nem tudhatták, hogy cselekedetük törvénytelen, mivel az OVB nem hirdette ki a Magyar Közlönyben a szóban forgó állásfoglalást."
Kubatov Gábor

leponex 2013.11.16. 16:10:39

@panelburzsuj:
" durván meglopja például azokat lakás-bérbeadókat, akik nyögve-fújva ugyan, de beleöltek fél-egymilliót mondjuk a távfűtés egyedi mérésébe."

Aki egymilliót !! költött arra, hogy egyedi hőmennyiségmérésre térjen át, azt ekkor lopták meg, nem kicsit.-)

almodhi 2013.11.16. 12:49:55
képes leírni ezt a szamárságot, te meg csápolsz neki lelkesen:

"Igen, tudjuk hogy kevesen vagyunk. Igen tudjuk hogy a kutya sem figyel ránk. De amíg nem vettük meg a repülőjegyet, kedves KZCS, belőlünk éltek."

Szóval Ti kevesekből élnek a KZCS-tagok.
Akkor bezony sokat kell keresnetek, hogy e KZCS-sokadalmat életben tartsátok.
De ha sokat kerestek, akkor épp Ti vagytok a 16%-os szja-nak a legnagyobb kedvezményezettjei, nem?

Oszt a maradék 7 milliót ki tartja el?

De hogy fokozzuk:
" Most a bankokon és a közműszolgáltatókon kívül csak drága külső forrás van. "

Ja, a bankok, akik a legnagyobb hozzáadott-értéket állítják elő.
Amikor rettenetesen veszteségesek, miközben áthárították az össze külön- és tranzakciós adót.

Meg a közműszolgáltatók.

Jesszus, mi lesz a KZCS-vel, ha repülőre ültök ??

(Tényleg itt tartanál már Te is?? Nem a bőröndcsonagolásban, hanem a földszintes demagógiában...)

leponex 2013.11.16. 16:27:02

@almodhi:
"A KZCS ott csápolt Kádárnak 1957 május elsején, szavazott a "nyugodt erő" MDF-re, majd Horn Gyulára, majd Medgyessyre és végül Orbánra. "

Aha.
(1998 valszeg csak valami téridő-csavarodás volt :) )

Tehát Gyurcsány volt az egyetlen, akit ugyan 2006-ban a KZCS hatalomba emelt, de nem csápolt neki az Andrássy úton, csak a szűk fanklubja.

Nem csápolt neki a lelkes ballib megmondótábor Lengyel Laci bácsival az élen. Aki előzőleg Medgyessyben a mai Deákot látta felsejleni.)

De Feri nem lehet, aztat a HaFr nagyon nem komálja.

De nem lehet a Bajnai sem, benne meg csalódott kedvenc blogunk legkedvesebb gazdája.

I. Béndek Leonidászra meg nem csak a KZCS, de a fanklub sem volt kéváncsi tegnap.

Tényleg, már csak az Airbus maradt ...

leponex 2013.11.16. 16:35:31

@almodhi:
" (Persze ha más szeretne szabadon élni azt igyekeznek visszarángatni a jó meleg akolba. Erőszakkal akár.)"

Oszt hogyan csinálja eztet ez a 3 millió KZCS?
Hogyan fosztja meg eltartóit (hiszen ugye Ti kevesekből élnek ezek a langymeleg akollakók, HaFr szóhasználatában az 500 éve önként vállalt szolgaságban dagonyázó helóták) a szabadságtól??
De komolyan, mi a fenét vesznek el Ti Kevesektől ?
Milyen erőszakkal?

:))

sörtelen 2013.11.17. 08:03:28

Nna. Hajrá!
gepnarancs.hu/2013/11/megalakult-a-nyugatos-polgari-part/

Folytatódik az első bejegyzésem: figyellek...
:)

leponex 2013.11.17. 11:14:57

@panelburzsuj:
Hogy Sztyepan Trofimovics ??
Vadászol tán a Tömjén Zsoltival; bakra?

Nagyon régen volt egy kétéves időszakom, amikor szinte csak D-t olvastam, felkeltetted érdeklődésemet :)
Repcsire-e gyűjtesz? Most hogy a kedves, de véglegesen megszomorodott Ákos nyugvásra lelt, mindenki előtt szabad a pálya. A KZCS meg majd csak kitalál valamit ;-)

leponex 2013.11.17. 11:25:22

@panelburzsuj:
Vannak értelmezések, mindenfélék, nekem hirtelen ez tetszett:
(Természetesen ez semmiféle kapcsolatba nem hozható a serdülő korában elvetélt 'A kommentelő társadalom margójára' poszttal. Ezt azért szögezzük le. a szereposztással is bajban lennél.)

" Mindig is igen figyelemreméltónak tartottam, hogy Dosztojevszkij „tragikus alaknak” nevezte Sztavrogint. Jó párszor hivatkoztak már a Katkovnak írt levélben elôforduló kifejezésre, de rendszerint azzal a céllal, hogy kétségbe vonják vagy cáfolják, egyébként maga az Ördögök szerzôje is hasonlóra számított.
Jó példa erre a Ryszard Przybylski nevéhez fûzôdô híres lengyel interpretáció. A szerzô föltárja a hôs minden „nyomorult” hazugságát és misztifikációját, így akarja leleplezni és leértékelni Sztavrogint. Przybylski tanulmányában külön tárgyalja a groteszk iszákost, Lebjadkin kapitányt mint Sztavrogin hasonmását! Mint tudjuk, Sztyepan Trofimovics Verhovenszkij úgy próbálta megszépíteni és megmagyarázni Nyikolaj Vszevolodovics szentpétervári kilengéseit a fiatalember édesanyjának, hogy Harry hercegnek nevezte, Lebjadkint pedig — nem véletlenül — Falstaffnak titulálta. Przybylski szemében ez a Falstaff Sztavrogin karikatúraszerû, ironikus hasonmása, egyébként különb uránál, mert van benne valami nevetséges, és van benne alázat, míg Harry herceg teljesen kiüresedett, és úrrá lett rajta a közöny. Przybylski könyörtelen ítélettel zárja tanulmányát: „Sztavrogin — ismétlem — egyáltalán nem rejtélyes. Szokványos, kissé életunt, serdülô korú kontesztátor, esete ugyanakkor az orosz szellemi élet tipikus helyzeteit is szemlélteti.” Vagyis találhatunk bizonyos értéket ebben az alakban, de ez kimerül abban, hogy „tipikus helyzeteket” szemléltet. Lényegében szokványos, egyáltalán nem rejtélyes, cseppet sem démonikus, kissé életunt (épp csak egy kicsit), serdülô korú kontesztátor (még csak nem is lázadó). „Serdülô korú”: amennyire ismerem Przybylskit, ez a legszörnyûbb szitokszó, amivel becsmérelhet valakit. Infantilis, teljesen éretlen, aljas, üres és közönyös, szeszélyes és demoralizált, életunt és kétszínû csábos legényke. Ilyen ember aligha lehet valódi tragikus hôs."

panelburzsuj 2013.11.17. 13:18:09

@leponex:
Szenvedsz?

Pedig gugli a barátod:

A kommentelő társadalom margójára

Fontosak nekem a kommentelőim, mert belőlük ismerem meg a magyar néplelket (sok, ha nem is minden vetületében), fontosak, mert a jobbak figyelmeztetnek az elvarratlan szálaimra (amelyeket adott esetben slafrokban húzok magam után), és fontosak, mert segítenek páncélt növeszteni a jövőre nézve. Grazie!
Érdekes azonban a kommentelők aránytévesztése. Van egy kör, amelyik nem tágít innen annak ellenére, hogy semmiben sem értünk egyet (a mazochisták), és oly mértékben alacsonyítják le magukat, hogy feltehetően -- bár ebben is csak reménykedni lehet -- csak a személyiségük nickjük biztosította megkettőzése óvja meg őket az álmatlan éjszakáktól. Amit 'ki-a-pondró-ha-én-nem' tesz a nick alatt, az Kovács Jánost nem érdekli. KJ a jelszavának begépelésével belép a közéleti peep show világába, és talán még a felesége vagy a jó édesanyja sem tudja, mit okádik össze abban a felelőtlenségben tobzódva, amit a nick álcája biztosít a számára. Mondom, reménykedjünk ebben -- mármint abban, hogy szégyellené vállalni a nevét. Lehet ennél rosszabb is a helyzet.
Ezért én sosem haragszom a kommentelőimre, ami szoros összefüggésben áll azzal, hogy ritkán érdekel a személyük, csak a gondolataik első bekezdésben összegzett hasznossága. Nagyon izgulok viszont minden egyes nick esetében amiatt, hogy ne tűnjék el ez a hasznosság, és ne kelljen kimoderálnom az adott nicket for good. Mivel az embert nem tudom észrevenni benne, a gondolatok pedig gyakran végleg elaljasulnak, a tolerancia is véget ér.
Na mármost az különösen vicces gellert adott a kommentelésnek ezen a blogon, hogy bejelentettem (nem is egyszer) a pártalakítást (ami ma, köszöni szépen, megtörtént). Ettől láthatóan emeltem a téteket, és jött itt a cinizmusnak, az ostoba megmondó funkciónak, a szolgalelkű prókátorságnak és karaktergyilkos aljasságnak olyan áradata, hogy győztem megismerni belőle a népnek az ő lelkét.
Kovács János kommentelő egyet felejt el közben. Ahogy e blog szerzőjét és maroknyi eszmetársát is a kijelölt céljai minősítenek, úgy KJ megkettőzött, silány személyiségét is. A mi célunk talán 20 évre szól, talán többre. KJ-é a mai napra. Százszor szívesebben vagyok harmadmagammal egy kávéházban európai módon felöltözve, hasztalan várakozva az újságírókra, a legkevésbé sem naivan, hanem felkészülve mindarra a szemétre, ami ebben az országban kijuthat nekünk, mint vagyok álneves kommentelő sunyin és szolgalélekkel lesve a beeső posztokat valaki fizetési listáján vagy önszorgalomból -- szomorú, inkoherens gondolatokat táplálva egy halódó ország múltjáról, jelenéről és jövőjéről, nyomorult fecsegésbe menekülve a saját impotenciája és jelentéktelensége elől. Százszor szívesebben harcolok egy veszett ügyért, ha az a történelmi, filozófiai és politikai tudásom szerint helyes és az ország érdekét szolgálja, minthogy egy győztes, de jó eséllyel és minden jel szerint igazolhatatlan, népellenes ügyben betöltsem a négyezerhatodik statiszta funkcióját.
A mi eszmetársunk Széchenyi, Eötvös, Kemény, Bibó -- Kovács Jánosé a nagy senki. Mert az őféléket nem jegyzi a történelem.

leponex 2013.11.17. 13:29:36

@panelburzsuj:
:)
Van egy linked?
Vagy csak ez a gép lett karanténba zárva??

leponex 2013.11.17. 13:32:54

@panelburzsuj:
Emígy a barátom:

"A kommentelő társadalom margójára - 1000 A Mi Hazánk
hafr.blog.hu/2013/11/16/a_kommentelo_tarsadalom_margojara‎
18 órája - Fontosak nekem a kommentelőim, mert belőlük ismerem meg a magyar néplelket (sok, ha nem is minden vetületében), fontosak, mert a jobbak ..."

klikk...

"1000 A Mi Hazánk

Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés..."

Neked?

panelburzsuj 2013.11.17. 13:35:32

@leponex:
Nagyfiú vagy nagy szájjal: kísérletezz.

leponex 2013.11.17. 14:22:23

@panelburzsuj:
Hát akkor így jártunk :)

panelburzsuj 2013.11.17. 15:43:20

@leponex:
Ríttál a rugdosandó textusért: megkaptad.

Most má ne nyekeregj, hanem alkoss.

leponex 2013.11.17. 22:28:10

@panelburzsuj:
A felét se a textusnak.
Szenvedtem?
Ríttam??
Már csak HaFr barátunk rekommentjét sajnálom :)
Nem gondoltam volna, hogy még egy konzervatív-liberális-k... blogját is szévelni kellene ...

Alkotnék én, már majdnem kész a kőfal teljesen, de mindenféle mást kell megcsinálnom, nem szájjal.
Kommerkedésre is csak éjszakafelé van érkezésem általában.
És Te ??

Lencsés István 2013.11.18. 13:17:15

@délioldal: Nem javítok ki senkit , alapdolgot várok el , van különbség . :) ;) Hiba nélkül írok , az hogy te ezt nem veszed észre az nem az én bajom . :) ;) :D A rólam kialakított véleményed meg nem érdekel , mert hazugság .

@true:

SZÉKESFEHÉRVÁR büszkesége vagyok . Nem osztok semmit , tényt írok . Ész nélkül nem lehetne gépezni , azaz hazudsz ráadásul fosva ami szánalmas , és vicces . :D :D :D + :D Én is jót röhögök rajtad , hogy zavar a mocskos pofádba tolt tény , és nem tudsz vele mit kezdeni , és ezért személyeskedsz , de olyan idióta vagy , hogy azt sem tudod hogy azt név nélkül nem lehet . :D :D :D + :D :) ;) A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . Fele annyira lennél senki mint én , te irigy . :) ;) :D

true 2013.11.18. 13:44:43

@Lencsés István: egy buta idióta vagy, nem büszkeség, te öntelt ostoba senkiházi. A Szent Istvánba is azért mentél, mert egy normális középiskolában, vagy gimnáziumban esélyed sem lett volna. Játszod itt az eszedet, közben egy szakadt olcsójános vagy a kínai ruháidban a hülye fejeddel és az általad kreált nem létező nyelvtani szabályokkal, amiket másokra próbálsz erőlködni. Világéletedben hazudtál, mint a vízfolyás. Egy buta senki vagy és erre már a blogokon is régóta rájött mindenki. Minek erőlködsz? Jobban már úgysem tudod lejáratni magadat, te idióta! Egy szégyen vagy és rajtad röhög már a fél város. A fogyatékos Lencsés aki a blogokon égeti magát. :D

délioldal 2013.11.18. 14:03:03

@Lencsés István: Hozzám beszélsz Putyika? Még mindig nem tudod, hogyan kell használni az írásjeleket? Nekem hiába kacsintgatsz, hogy mosná ki valaki végre a szádat szappannal.

true 2013.11.18. 15:34:15

@Lencsés István: te csak ne javítgass ki senkit. A helyesírásod és a szókincsed borzalom. Ha tehetném, visszazavarnálak az általános iskolába. Mindenki tudja Székesfehérváron, hogy a Szent István egy szakképző, vagyis szakmunkásképző. És azt is tudja mindenki a városban, hogy Lencsés István egy korlátolt, buta, ortopéd figura. Folyamatosan hazudsz és próbálod magad más színben feltüntetni. Ideje lenne kussolni. Tudod Pityuka én a helyedben arra nem lennék büszke, hogy 8 évig jártál abba az alja iskolába az adófizetők pénzét pazarolva és ilyen hülye maradtál. Mentél volna inkább segédmunkásnak és fizetted volna az adót. Az iskola elvégzése egyébként sem látszik rajtad, tehát sok értelme nem volt. Az pedig, hogy ki szopott meg és mit szerintem elég egyértelmű. De legalább jókat röhögünk rajtad, te selejt nyomorék.

délioldal 2013.11.18. 17:01:18

@Lencsés István: Akkor én elégetem az összes könyvet, sőt még a könyvtárat is felgyújtom, mert selejt az összes amit eddigi életem során a kezemben fogtam. Szerintem az egész ország elmehet a pi**ba, mert nem tesz szóközt az írásjelek elé és nem úgy idéz, ahogy te. Sőt! Kötőszóval kezdik a mondatot. Most jót röhögtem. De komolyra fordítva a szót. Te egyébként normális vagy?

csak egy néző 2013.11.18. 17:48:35

@true: @délioldal:
Gyerekek az lesz a vége, ha sokat húzogatjátok Pityuka még csak pelyhedző bajuszát, hogy nem fog ezen a blogbejegyzésen reagálni rátok, mert neki tényei vannak és nem fosva.

Alkibiadesz 2013.11.19. 07:20:14

Orbán „radikalizmusnak lényege éppen az intézmények, a közös tapasztalatokon kialakult józan ész, és az együttműködés megvetése, az ellenfél megtévesztésében, megalázásában, és tönkretételében való tobzódás tobzódás”

Az orbáni radikalizmus sikerének oka pedig az, hogy a radikalizmus célközönsége is megveti az intézményeket, a közös tapasztalatokon kialakult józan észt és inkább az "ellenfél"megtévesztésében, megalázásában és tönkretételében leli örömét.
Orbán sikerének titka, hogy sokan látják benne önmagukat, vagy legalábbis azt akik lenni szeretnének.

Ebből következően az orbáni radikalizmus ellenszere az olyan magatartásminták kialakítása, amely az intézmények és a közös tapasztalatokon alapuló józan ész tiszteletén illetve az együttműködés és nem a létharc kultúráján alapul.

Kérdés viszont, hogy valóban remélhető-e a piactól az orbáni radikalizmust tápláló magatartásminták ellensúlyozása. Az addig rendben van, hogy – amennyiben adott – a piac jól kihasználja az együttműködés kultúráját. A rendszerváltás története ugyanakkor éppen azt bizonyítja, hogy önmagában a piac még negyedszázad alatt se erősítette olyan mértékben az autonómián alapuló magatartásmintákat, hogy a demokratikus berendezkedés fenntartható legyen.

A piaci kényszer – lévén, hogy a hatékonyság, a célracionalitás elvét érvényesíti – önmagában indifferens az osztatlanul élvezhető közjavak vonatkozásában. Ilyen közjó lehet az is, hogy a politikai közösség autonóm egyénekből áll. De létrehozhatja-e a versengés kultúrája az autonóm egyéneket? Marx szerint igen, a kapitalizmusból egyenesen következik a polgárosodás. Weber szerint viszont nem a kapitalizmus, hanem a protestantizmus hozta létre az autonóm egyéneket. És akkor még azokat az újabb elméleteket is meg kell említeni amelyek szerint az autonómia oka nem más mint a modern hatalmi technikák kialakulása és/vagy a modern kommunikációs formák elterjedése.

A fentebbiekből következően a korlátozott állam léte önmagában nem ellensúlyozhatja a neobarbár viselkedést. Az orbáni radikalizmus működése többek között azt bizonyítja, hogy a korlátozott állam is sokféle lehet. Lehet például olyan, hogy folyamatosan leépíti az autonóm egyének kialakulásához nélkülözhetetlen állami intézményeket, miközben a saját – nemzetközi porondon versenyképtelen – gazdasági holdudvarát monopóliumokkal és egykulcsos adóval tartja el. Ezen a feudálkapitalista etatizmuson a populizmus csupán biodíszlet, ami csak arra kell hogy elfedje a rendszer működtetőeinek sajátosan eltorzult neokon lelkületét.

Alkibiadesz 2013.11.19. 07:21:26

Orbán „radikalizmusnak lényege éppen az intézmények, a közös tapasztalatokon kialakult józan ész, és az együttműködés megvetése, az ellenfél megtévesztésében, megalázásában, és tönkretételében való tobzódás tobzódás”

Az orbáni radikalizmus sikerének oka pedig az, hogy a radikalizmus célközönsége is megveti az intézményeket, a közös tapasztalatokon kialakult józan észt és inkább az "ellenfél"megtévesztésében, megalázásában és tönkretételében leli örömét.
Orbán sikerének titka, hogy sokan látják benne önmagukat, vagy legalábbis azt akik lenni szeretnének.

Ebből következően az orbáni radikalizmus ellenszere az olyan magatartásminták kialakítása, amely az intézmények és a közös tapasztalatokon alapuló józan ész tiszteletén illetve az együttműködés és nem a létharc kultúráján alapul.

Kérdés viszont, hogy valóban remélhető-e a piactól az orbáni radikalizmust tápláló magatartásminták ellensúlyozása. Az addig rendben van, hogy – amennyiben adott – a piac jól kihasználja az együttműködés kultúráját. A rendszerváltás története ugyanakkor éppen azt bizonyítja, hogy önmagában a piac még negyedszázad alatt se erősítette olyan mértékben az autonómián alapuló magatartásmintákat, hogy a demokratikus berendezkedés fenntartható legyen.

A piaci kényszer – lévén, hogy a hatékonyság, a célracionalitás elvét érvényesíti – önmagában indifferens az osztatlanul élvezhető közjavak vonatkozásában. Ilyen közjó lehet az is, hogy a politikai közösség autonóm egyénekből áll. De létrehozhatja-e a versengés kultúrája az autonóm egyéneket? Marx szerint igen, a kapitalizmusból egyenesen következik a polgárosodás. Weber szerint viszont nem a kapitalizmus, hanem a protestantizmus hozta létre az autonóm egyéneket. És akkor még azokat az újabb elméleteket is meg kell említeni amelyek szerint az autonómia oka nem más mint a modern hatalmi technikák kialakulása és/vagy a modern kommunikációs formák elterjedése.

A fentebbiekből következően a korlátozott állam léte önmagában nem ellensúlyozhatja a neobarbár viselkedést. Az orbáni radikalizmus működése többek között azt bizonyítja, hogy a korlátozott állam is sokféle lehet. Lehet például olyan, hogy folyamatosan leépíti az autonóm egyének kialakulásához nélkülözhetetlen állami intézményeket, miközben a saját – nemzetközi porondon versenyképtelen – gazdasági holdudvarát monopóliumokkal és egykulcsos adóval tartja el. Ezen a feudálkapitalista etatizmuson a populizmus csupán biodíszlet, ami csak arra kell hogy elfedje a rendszer működtetőeinek sajátosan eltorzult neokon lelkületét.

tamas11 2013.11.19. 08:12:31

@Lencsés István:
A kisbetűzés, meg az egyéb, helyességgel szembemenő tudataos szabályszegésnek metakommunikációt helyettesítő üzenete van: a beíró siet, vagy jogot formál, jogot kér a felületességre, olvasóit is érintő spontaneitás és gyorsaság érdekében. A befogadó azzal mutathatja ki elfogadó (jó)indulatát, ha túlteszi magát ezen.
Legyalulnak közösen a küszöbből.

délioldal 2013.11.19. 08:39:14

@Lencsés István: Szerintem te szimplán elmebeteg vagy, ráadásul IQ-d valahol 70 környékén, önbizalmad viszont 100%-on mozog. Tőlem sértegethetsz és játszhatod azt a kevés eszedet, legfeljebb ha véletlenül összefutunk, majd számon kérem. Egyébként már leírtam párszor, akkor javíts ki másokat, ha képes vagy hiba nélkül leírni egy mondatot. Úgy látom számodra ez túl nagy kihívás. Te primitív bunkó!

Hümér Troppauer 2013.11.19. 19:23:17

Azt gondolom, hogy ma az embereknek szükségük van a "nagyvezír"-ekre. Minnél nyomorultabbul élünek,élünk, annál inkább hajlamosak vagyunk elfogadni a Hatlmat. A kiszolgáltatottság, a nincstelenség felerősíti a csodavárást. Az nyer, aki csodát ígér. Orbán pedig semmi mást nem tesz, mint
1.: külső, belső ellenségképpel összetartásra buzdít, rájátszik a nacionalista kártyára.
2.: gátlástalanul hazudja az eredményeket, amiket a "nép" hallani akar.
3.: visszavonhatatlanul beépíti a klientúráját az élet minden területére.
Nem hiszem, hogy békés ezsközökkel el lehet távolítani a hatalomból.
Harcra kell készülni, olyan nemtelen, és szörnyű testvérharcra, amilyent csak a balkánon látott a világ.
Szegény Magyarország.

Hümér Troppauer 2013.11.19. 19:25:35

Bocsánat az elírásokért, igazán nem pályázok Fülig Jimi "neduddki" babérjaira.
süti beállítások módosítása