1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.10.01. 08:25 HaFr

Az államról, mert viszket

Gyorsan átfutva a 2014-es költségvetés tervezetét, megnyugodtam: jut pénz a Piarista Rendtartomány fejlesztéseinek támogatására, a Győri Evangélikus Egyházközség Insula Lutherana fejlesztésére és a tucatnyi standionra és sportcsarnokra is (baráti városokban, persze melyik nem az), nem akarom címkézni mindegyiket, jó sok pénz. Több mint hajléktalanellátásra. Eközben némileg javul a szociális ellátás torz trendje, ami mára odavezetett, hogy a legfelső háztartási decilishez átlagosan 300 ezer forinttal több jutott szociális támogatásként (!), mint a legalsó decilisbe. Persze a gazdagokat ezentúl is jobban szereti majd a kormány, de a választásokhoz közeledve legalább felismerte, hogy van az országban 4 millió létminimum alatt élő is.

Jó látni azt is, hogy a folyamatos sakkozás közepette az állam egyre magabiztosabbá is válik, mert szereti és úgy érzi, képes meghatározni azt is, hogy az utolsó falu templomába mekkora harang kerüljön, kár, hogy elég ortodox módon (lásd tervgazdaságok) szereti ehhez egyre jobban központosítani a GDP-t is. Jövőre a központi költségvetés kiadási oldalának aránya meghaladja majd az 55%-ot (meggyőződésem szerint fölé tervezett bevétel mellett), miközben a versenyképességünk növelésére semmilyen elgondolás nem tűnik elő a tervezetből. Öles léptekkel közelítünk a '80-as évekhez e tekintetben is. Orbán Viktor agya mindent lát, a Szem mozgásban van.

Ez még akkor sem adna okot az örömre, ha nem lennének közben nagy és kis Nyergesek, Simicska és epigonjai, zuglói, szombathelyi és belvárosi kiskirályok, trafikosok és lónyál az utcán, nem a szoci alternatíva lenne a legerősebb, nem lenne manyup, szabadságharc, különadók, megannyi fenntarthatatlan intézkedés, amelynek a hatásait még a Szem sem látja. A költségvetés olyan feldobott kő, amely egyszer nagyon ortodox gravitációval fog visszahullani. Kockázati társadalomban élünk, amelyben az állam a legnagyobb kockázati tényező. Az állam és képviselői folyamatosan hazudnak (szorosabb témámnál maradva minden költségvetés-módosítás egy korábbi hazugság beismerése), korruptak és nélkülözik a megkívánt szakértelmet. Ez az állam terjeszkedik most tovább a jövedelemcentralizáció növelésével. Ennek következtében koncentrálódni fog a hazudozás, a korrupció és a hozzá nem értés hatása is: törvényszerűen tovább fogni nőni a társadalmat érő veszteség.

Nagyon szomorú látni a jelenünket, amelyben a politika viták arról szólnak, hogy ki mit kapjon (lehetőleg minél többet) az államtól. Bár elméletileg talán tudjuk, a gyakorlatban mégsem jelenik meg, hogy mindezt nem az államtól kapjuk, hanem a társadalmi össztermék elvonás alá kerülő része csak tesz egy kört az államon keresztül, amelynek éppen ezért semmi másnak nem kéne lennie ebben a tekintetben, mint egy információs, stratégiai és policy központnak, ehelyett azonban ezermilliárdokat emészt fel fölöslegesen: költ el önmagára, éget el rossz döntésekkel és korrupció formájában. Mármost milyen világ az, amelyben az állam névleges urai (a polgárok) közül milliószámra élnek napi betevő és perspektíva nélkül, miközben a megbízottjuk számolatlanul dobálja ki a pénzüket az ablakon?! Az állam, amelyik eleve a legnagyobb ellensége a hatékony társadalmi működésnek, ezzel a költségvetéssel még mélyebbre hatol be minden egyes ember bőre alá. Vakargatjuk, közben óbégatunk, ahelyett, hogy kimetszenénk.

105 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr115542967

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MTI Hírcentrum: Hajdú János rulez! 2013.10.01. 16:47:28

A közszolgálati magyar televíziózás legújabb mélypontját produkálta az m1 Híradója október 1-jén, kedden. Ezen a hűvöskés őszi napon a jótét magyar polgár ebédjéhez egy két nappal ezelőtti, vasárnapi hír újrafeldolgozását szervíro...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.01. 13:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unionista (törölt) 2013.10.01. 15:06:57

@MACISAJT:
de nem lehet, hogy ezt a vitya gyereket a végén mégis karóba húzzák? még azt sem zárom ki, hogy egy ponton a saját sameszai ütik főbe. képletesen szólva persze.

czjanos 2013.10.01. 15:08:33

@MACISAJT: Meg egy Járai, a maga 12 %-ával. Valóban, az infláció zuhant, együtt a GDP-vel, a foglalkoztatással, a munkahelyekkel, a manyuppal, az orvosok, nővérek számával. Igaz, jelentősen nőtt az új földesurak száma és birtoka. És mivel lovas nemzet vagyunk, szükség van Nyergesekre is.
A szegényeknek meg a lószerszám jut.

Blogger Géza 2013.10.01. 15:12:39

Na, ismét előjött az anarchista demagógia, az állam egy ellenség, és metsszük ki. :) Persze hogy akkor ki fog metrót, iskolai tornatermet, járdát, utat építeni, ez sűrű homályban marad. Meg hogy az állam ezermilliárdokat költ "magára", miközben azt főleg nyugdíjra, kórházakra, gyógyszer-támogatásra, oktatásra, utakra, családi pótlékra stb. költi. Persze van államapparátus is, mint minden államban, de annak meg szépen csökken a létszáma - szemben a munkavállalók növekvő számával.

" minden költségvetés-módosítás egy korábbi hazugság beismerése" Nem, a hazugság az volt, amikor azt mondták az előző ciklusban, hogy "a költségvetés, köszöni szépen, rendben van", és nem tették meg a szükséges módosításokat, ezért mindig magasabb lett a hiány az elvártnál. Ennek az időszaknak már évek óta vége, lassan ideje lenne ráébredni.

Radio Silicon 2013.10.01. 15:13:35

Gondolom, a szerző ha ilyen okos, akkor valami szupernyereséges vállalatnál osztja az észt vezető beosztásban.

♔batyu♔ 2013.10.01. 15:14:54

Erre is jut pénz, de nincs a listádban, pedig kerül annyiba amennyibe ezek majd együttvéve.

"Holokauszt-emlékközpont épül Budapesten

Hétfőn tartotta alakuló ülését a Sorsok Háza – Európai Oktatási Központ nemzetközi tanácsadó testülete, amelyet Schmidt Mária a kormány felkérésére hívott össze. Tagjai a szakmai és a tudományos elit fontos képviselői.

Fürjes Balázs, a kiemelt beruházásokért felelős kormánybiztos kíséretében a testület tagjai megtekintették a Sorsok Háza leendő helyszínéül szolgáló Józsefvárosi pályaudvart. A kormánybiztos a bejáráson elmondta: 17 ezer négyzetméteren zajlik majd az építkezés, egyebek mellett parkot, parkolókat is hoznak létre. A régi állomásépület mementóként szolgál majd, a kiállítási komplexum pedig a föld alatt lesz, míg az épület előtt installációs tornyokat állítanak fel. Az előzetes tervek szerint az év vége felé kezdhetik el az építkezést."

Frőczy Sanyi 2013.10.01. 15:17:11

Nem is tudom mit tehet az egyszeri állampolgár, hogy eltakarodjon ez a banda a búsba. Lehet hagyni kellene nyerni õket 2014-ben, hogy rájuk boruljon a kártyavár, hogy fulladjanak bele a saját mocskukba. Csak az a baj, hogy akkor mi is megfulladunk, ha ezek maradnak még 4 évet. Azért bízom abban, hogy a realitásokat mindenkinek tiszteletben kell tartania és nem lehet a valóságtól elszakadni nagyon sokáig. De a felocsúdás fájni fog, nagyon keserves lesz. Ha demokratikus módon nem lehet elzavarni ezeket, akkor megteszik majd erõszakkal. Ez az ország egy süllyedõ hajó.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.10.01. 15:17:27

@Blogger Géza: És te is dögöljél meg. Meg a "batyu" nevű alteregód is. :-)

andraszuzu 2013.10.01. 15:18:39

Ön már ha még nem is lát, de már erez valamit. És ez jo.

Szelid sunmalac 2013.10.01. 15:22:12

@Blogger Géza: Tudod ki? Azok, akik ertenek hozza. Mondjuk azok, akik eddig is csinaltak, csak sokkal olcsobban, meg hatekonyabban, mert a fovallalkozo politikusberenc nem lopja el a felet es nem tesz zsebre 25%-ot az arbol.
Vagy mit gondoltal? Ki epit ovodat, utat stb.? A politikusok? Kicsoda? Az Orban torott labbal? A Zsiga Marci? Melyik vegleny?

kapusedző 2013.10.01. 15:28:24

@MACISAJT: Oszt elárulnád nekem, hogy ezt a qrvanagy csodát miből érték el? Mert a gazdasági növekedésből nem, az egészen biztos...

csak egy néző 2013.10.01. 15:30:28

"A Posta 270 millióért bérel támadásjelzőt Pintér volt cégétől"
Hát így mennek a dolgok nálunk..
A zsebszámológép meg nem képes összeadni Pintér elvtárs vagyonát. Ő a példa elvtikéim, hogy mire viheti egy gépkocsivezető, ha jókor van jó kormány mögött.

Mesterlövész 2013.10.01. 15:34:33

@Blogger Géza: Tartsd el akkor az államot! Az pont neked való.

mahet 2013.10.01. 15:37:33

@Blogger Géza: ha csak fekete - fehérben tudsz gondolkozni akkor sajnálattal kell közölnöm, hogy te bizony vérkomcsi vagy. Ez nem baj persze, de azért tudj róla.

___________________________ (törölt) 2013.10.01. 15:38:16

Volna egy kérésem a szerzőhöz és még sokakhoz, másokhoz: ne nevezzük már a legtöbb BEVALLOTT jövedelemmel rendelkező réteget "a gazdagoknak", mert mindenki pontosan tudja, hogy tíz bömösből kilenc és felet adócsalásból vettek ebben az országban, többnyire minimálra bejelentve. És csak reménykedni lehet benne, hogy a jövedelem megszerzésének módja nem volt illegális (pl. vesztegetés), csak az adócsalás.

Tényleg lássuk ezt már tisztán, hát hány vállalkozásnál nincsen borítékos pénz, hány vendéglős ad számlát az ismerősöknek?

Így aztán a helyes kifejezés a legtöbb BEVALLOTT jövedelemmre rendelkezőkre kb. "becsületes vagy kényszerből az felső-közép".

Én annak a híve vagyok, hogy akik tényleg vannak olyan jó fejek, hogy mondjuk bevallanak havi 300-400 jövedelmet, azok minden jutalmat megérdemelnek, mert mindegyikre 10 másik esik, aki minimálra jelenti be magát és kamu számlákkal operál.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.10.01. 15:39:12

Na, ismét előjött Blogger Géza.

mahet 2013.10.01. 15:42:18

@Shenpen: és kik azok a "vállalkozók" versenyszférában akik befizetnek bruttó 400e - 2 millió Ft közötti jövedelem után minden adót... bizony a multik.

meggyes alfonz 2013.10.01. 15:43:26

@MACISAJT: "Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, meg az alapkamat is."

Akkor neked biztosan a bejárónő vásárol be. Láttad mostanában a hús, a kenyér, a tej, a csokoládé árát?

mahet 2013.10.01. 15:45:24

@meggyes alfonz: hát, az tény, hogy az infláció alacsony... kommunizmusban mondjuk könnyű.. megmondod, hogy ennyibe kerül és kész, a különbséget meg ellopod a versenyszférából.

wolves84lb 2013.10.01. 15:48:37

@Blogger Géza:
"Persze van államapparátus is, mint minden államban, de annak meg szépen csökken a létszáma - szemben a munkavállalók növekvő számával."

OMFG.......mondanám, hogy milyen jót röhögtem ezen, de inkább téged basználak fejbe egy péklapáttal...

Knorr 2013.10.01. 16:01:44

@MACISAJT: "ehhez képest Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is
pénz fejlesztésekre."

te miről zagyválsz? a szocik 900km autópályát építettek a 12 évük alatt. Orbánék mennyit? Szocik alatt többnyire top3ban voltunk EU pénz lehívásokban, most pedig zároltak 80 mrdot.

profilo 2013.10.01. 16:03:15

@Frőczy Sanyi:

Az egyszeri állampolgár nem is nagyon akar változást.
Hogy ami itt van,az diktatúra lenne?Olyan,mint a nyolcvanas évek?
Akkor fel is tehetitek a kérdést,hogy miért is ez a nagy nosztalgia a Kádár-rendszer iránt?
A rendszerváltás első évtizedében arcon köpték az egyszeri állampolgárt.Elvesztette munkahelyét,saját szemével láthatta,ahogy le-és elbontották a gyárat,az üzemet.Látta,ahogy széthordják egyesek azt amiért,ahol dolgozott,vagy csak bujtatott munkanélküliként lógatta a lábát éveken át.
Látta,hogy mások hogy gazdagodnak,míg ő nem.
Várta a segítséget.Várta az államtól,mert úgy élt,úgy szocializálódott,hogy mindig megmondták mit,miért,hova és hogyan.Nem volt felkészítve arra amit szabad versenynek, piacgazdaságnak hívnak.Várta,hogy az állam,mint eddig mindig,majd most is megmondja,hogy mi tegyen.
Nem így történt.
Sőt!Volt olyan állami vezető,akinek szónoklatainak,beszédeinek hallatán úgy gondolta,hogy ő felesleges,őt leírták,ő csak akadály egy szép új világ előtt,melynek áldásaiból ő nem profitálhat.Szégyellte magát,de felülkerekedett benne a düh,amiért a homlokára égették a vesztes szót.
Hiányzott neki a Kádár-rendszer biztonsága,az olcsó párizsi,az olcsó sör,a hétvégi rántott hús.
Egy szemét politikus felismerte ezt és Horn Gyula után újra,és talán Gyula óta egyedül szólt hozzájuk.
Nem hozta vissza nekik azt amire vágytak,de nekik ennek már az ígérete is elég volt.Átverte őket,de ők mégsem haragszanak rá annyira,mint sokan gondolják.
Hiányolod realitást?
Az a realitás,hogy az egyszeri szavazót nem érdekli a GDP,a költségvetés kiadási és bevételi oldala.Csupán az,hogy megkapja-e a nyugdíját,a segélyt,a szociális juttatásokat.Az,hogy ez hogyan történik,már nem érdekli.Ezt szokta meg,ez a Kádár-rendszer egyik öröksége.
Ők nem akarnak kisebb államot,sőt,minél nagyobbat,mely biztosítja számára a jólétet és a majdnem(látszat)ingyenességet.Kapkodhatod is a fejed a mostani ígérgetések hallatán.(alanyi jogon járó alapjövedelem,német bérek,rezsicsökkentés,munkahelyek stb...)
Nem érdekli őt egy szakértő kormány.A rendszerváltás első évtizedének öröksége az,hogy már nem hisz,nem bízik a Bokros Lajos bácsi-féle gazdasági szakembereknek,az ő ötleteiknek,terveinek.
És ti mégis hasonló tervekkel akarjátok meggyőzni őket.
Nem fog menni...
És ami a legrosszabb,úgy fogtok viselkedni,mint az egyszeri szadeszos.
Megsértődtök és durcásan elvonultok.Ahogy Rákosinak nektek is kicsúszik majd a szátokon,hogy:Tízmillió fasisztával(ez szabadon behelyettesíthető másra),nem lehet szocializmust(kapitalizmust) építeni.
A legvégén pedig eljuttok oda,ahová a drága Virág elvtárs is eljutott:Visszasírnak maguk még engem!

Knorr 2013.10.01. 16:04:30

@Blogger Géza: "ersze van államapparátus is, mint minden államban, de annak meg szépen csökken a létszáma - szemben a munkavállalók növekvő számával."

anyád, soha ennyi államtitkár, ingyenélő féreg nem volt mint a narancs maffia alatt. ezek a tények az álmaiddal szemben.

tobeor 2013.10.01. 16:08:40

@MACISAJT: A MOL-t az IMF hitelből vették meg, majd leértékelődött, azaz eltőzsdézték. A párnagázt meg tripla áron vették meg, a különbség gondolom Orbán offshore bankszámláján landol.

És a lényeg: hol van a 3000 milliárd?

kifordított nagyanyó 2013.10.01. 16:08:42

Aztakurva!De gyorsan idetaláltak a fideszbirkák!

czjanos 2013.10.01. 16:09:16

@profilo: Ennyire azért nem volna szabad lenézni, lebecsülni az "átlag magyart".

profilo 2013.10.01. 16:12:59

@czjanos:

Én nem nézem le őket.
Ti hívjátok őket agymosott birkáknak.
És ti csodálkoztok a legjobban,hogy nem úgy cselekszenek,ahogy gondoljátok,nem azt teszik amit szerintetek kellene,és nem azt választják akit te választanál.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.10.01. 16:14:20

"van az országban 4 millió létminimum alatt élő is"

Sosem értettem ezt a létminimum alatt dolgot. A létminimum alatt nem lehet élni, nem? A kifejezés ezt sugallná.

Ezen túllépve, a négymilliót egyszerűen nem hiszem el.

czjanos 2013.10.01. 16:21:08

@profilo: Csak azokat hívják így (én nem szoktam), akik gondolkodás nélkül beszopják, amit a Fényességes és mamelukjai mondanak nekik.

Blogger Géza 2013.10.01. 16:24:34

@Knorr: Elég hülyeség a többszázezres közalkalmazotti létszámot pont a pár tucat államtitkárral mérni. Persze, több az államtitkár, mert kevesebb a miniszter és kevesebb a minisztérium. No és hamarosan a parlamenti képviselők létszáma is kevesebb lesz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.01. 16:26:29

ismét egy jó kis írás, terjeszteni fogom!

profilo 2013.10.01. 16:26:30

@czjanos:

Tehát a te képleted alapján mindenki aki 2010-ben rájuk szavazott.
De ne lepődj meg,ha azt látod,hogy kedvenc politikusod ezen birkák kegyeinek,szavazatainak megszerzéséért képes populistábbnál populistább ígéretekkel lemenni kutyába.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.01. 16:28:15

Nokiásdobozok, M6, M6 alagút, völgyhíd, Kóka helikoptere és cégei, bkv botrányok, mindeneladás...

Ennyire gyorsan felejtetek, birkák?

s 2013.10.01. 16:28:35

Ne vegyél állampapírt. Semmilyen állampapírt ne vegyél, de magyart különösen ne. Kurvára meg fogod szopni.

czjanos 2013.10.01. 16:28:38

@profilo: Nem, mert 2010-ben 2,7 millió szavazójuk volt, most nagyjából 1-1,2 millióval kevesebb.

Makkasz 2013.10.01. 16:28:56

Nem jó hogy gazdagozol.

Átlagosan minden egyes versenyszférában dolgozó

8 Millió Ft/ évet fizet a többiek, a mohó állam eltartására. Pont.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.01. 16:29:46

@doggfather: helyes, majd bégessetek rá együtt :D Lehetőleg fosbukon, az a libsik előfordulási helye :D

profilo 2013.10.01. 16:33:52

@czjanos:

Hogy hányan szavaznának,most rájuk,ezt nem tudom.Te sem...ez a szám,amit ide írtál kb. annyira pontos és hiteles,mintha azt mondanád,hogy tudod a hétvégi nyertes lottószámokat.
És megértünk már egy pár pofára esést,le- és beégést a választási években.
Lásd:2010 is például...

profilo 2013.10.01. 16:35:32

@s:

Mit vegyünk mester?
(levegőt persze,de azon kívül...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 16:38:51

"Az állam, amelyik eleve a legnagyobb ellensége a hatékony társadalmi működésnek, "
Ne általánosítsunk. Az állam nem gátja semminek, ha jól működik. Ha jól. Nem ez, ami itt van, ez nem működik, nem hogy jól.
A szociális kiadások meg mindenki érdekét szolgálják.
Én szívesen adózok az egészségügyre, ha azt látom, hogy annak van látszatja. Szép kórházak, normális bánásmód. Na ez itt nincs.
Magáncégtől is hiába várnánk ezt.

flort 2013.10.01. 16:41:06

@Pitypalatty úrfi: statisztikában használt kifejezést nem értesz (www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/letmin/letmin12.pdf), illetve méréseket kérdőjelezel meg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 16:41:14

@profilo: "A rendszerváltás első évtizedében arcon köpték az egyszeri állampolgárt.Elvesztette munkahelyét,saját szemével láthatta,ahogy le-és elbontották a gyárat,az "

Belegondolt abba, hogy ez azért volt, mert a naaagy szocializmus építése közben palizták be?

Sajnos attól volt, és attól van még mindig minden bajunk. Részben az elszegényített ország, másrészt a nyakunkon még mindig itt ülő, különböző színű komcsik miatt.

profilo 2013.10.01. 16:48:59

@ColT:

Ezek a komcsik kétharmadot kaptak 2010-ben.
Vajon miért?

"Sajnos attól volt, és attól van még mindig minden bajunk."

Sokszor,sok helyen leírtam már,hogy a Kádár-rendszer örökségét még sokáig nyögjük.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.10.01. 16:49:48

@flort: világos, hogy ez egy létező kifejezés, csak épp hülyeségnek tartom. Az én bajom, tudom.

randomuser1 2013.10.01. 16:51:21

@Shenpen: hámer fideszes vagy, mit magyarázol ezen?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.01. 16:52:33

@enpera: inkább ezt ahol még GONDOLATOK is vannak, semmint a Fideszes szóvivők "beszédei"...

Blogger Géza 2013.10.01. 16:54:41

Egyébként egészen briliáns logikai bakugrás abból a tényből, hogy "jut pénz a Piarista Rendtartomány fejlesztéseinek támogatására, a Győri Evangélikus Egyházközség Insula Lutherana fejlesztésére" azt levezetni, hogy visszatértek a 80-as évek. :) Én valahogy egészen máshogy emlékszem a Kádár-rendszer és az egyházak viszonyára...

Legközelebb ez lesz: Növelte az állam a tulajdonát/szerepét a közszolgáltatókban - itt a középkor!

Utána: újabb atomerőmű épül - egy újabb lépés az ókorba!

panelburzsuj 2013.10.01. 16:57:38

@profilo:

Picivel többet nyögtük/élveztük már az örökséget, mint ameddig maga az eredeti tartott...

Szal valami gebasz csak van Kádár-teóriákban: vagy nem "csakkárdári" az örökség (hanem sokkal mélyebb gyökerű) - vagy a "politikai felvilág" szinte csak kádári (azaz a társadalmi rendszer kidőlt ugyan, de az apparátus továbbélt saját hasznára)

yard 2013.10.01. 16:58:33

Azért van ami rendesen működik. Sokan fohászkodtak: törjön ki a lába, ha megint hetet-havat összehazudozik a gyűlésükön!
És tessék.

s 2013.10.01. 17:00:40

@profilo: Nem szívesen adok tanácsot, mert ha valaki követi, és nem jönnek össze neki a dolgok, akkor mindketten kényelmetlenül érezzük magunkat. Én lelkileg leszek padlón, ő meg lekileg és anyagilag is.

Ennek ellenére elmnodom, hogy én mit tennék, ha sok készpénzem lenne (nincs, mert mindenem kötve van, de ez most mindegy). Van az amcsiknál ez a megbaszódás, és egyhamar nem is lesz vége - biztosan hallottad. Az arany nem olyan drága (1200 dollár lehet unciánként). Szerintem pár hónapon belül eldobálják az amerikai államkötvényeket, és a többség aranyba menekül, azon szép hasznot lehet elérni, mert ahogy most látom 1900 dollárig is felmehet az ára. De ha nem jön be, nekem ne reklamálj. :-)

STamas 2013.10.01. 17:00:56

Számos nem szimpatikus lépés tett a Fidesz, de hogy az önnmagát baloldalnak nevezőtetvedék országrontó többszörös hazaárulókból összeverődött bandát értelmes, épeszű ember nem akarja többé a politikai hatalom közelében tudni az már biztos...

profilo 2013.10.01. 17:01:16

@panelburzsuj:

"...vagy a "politikai felvilág" szinte csak kádári (azaz a társadalmi rendszer kidőlt ugyan, de az apparátus továbbélt saját hasznára)..."

Ez nem kérdés.Ez így van...

profilo 2013.10.01. 17:03:56

@s:

Csak viccből írtam,de....remélem nem vagy bróker,vagy üzletkötő,mert az utolsó mondat üt,de keményen.

:)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.01. 17:04:02

@Pitypalatty úrfi:

"Sosem értettem ezt a létminimum alatt dolgot. A létminimum alatt nem lehet élni, nem? A kifejezés ezt sugallná."

+1 duplagondol

Michel Djerzinski 2013.10.01. 17:05:29

"Az állam, amelyik eleve a legnagyobb ellensége a hatékony társadalmi működésnek"

Ezzel azért jócskán lehetne vitatkozni, miközben az írás nagy részével és a kiábrándító perspektívával egyetértek.

Ott vannak a skandináv államok: a szociális intézkedések, a szociális háló a jobbára működő kapitalista modellben nem a földből nőnek ki, hanem bizony hathatós és aktív állami beavatkozással. Önmagában nincs baj az állam térnyerésével, már csak azért sem, mert épp a legutóbbi gazdasági és morális kollapszus bizonyította a neoliberális (az államot totálisan száműzni kívánó) piaci logika tarthatatlanságát.

A ráción (common sense-n), jó szándékon múlik minden. Az meg itthon nincsen. És miért? Mert a közérdek és a magánérdek egybeesik. Ezt pedig korrupciónak hívják...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.01. 17:17:35

@Michel Djerzinski:

"mert épp a legutóbbi gazdasági és morális kollapszus bizonyította a neoliberális (az államot totálisan száműzni kívánó) piaci logika tarthatatlanságát"

Először is: a klasszikus liberálisok (libertariánusok) azok akik az államot minél inkább "száműzni" kívánják.

Másodszor: az ingatlanbuborék felfúvódásában vastagon benne volt az állam a monetáris politikájával is, a fiskális politikájával is és a társadalompolitikájával is. Ha Mariska bekapja a legyet, Bélus tagadhatja hogy neki bármi köze is lenne a fattyúhoz: többen látták amikor elsomfordáltak a szénakazal mögé.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.10.01. 17:21:08

@MACISAJT: Mond mit szedsz? Jó erős lehet, ha ilyen a hatása.

s 2013.10.01. 17:21:39

@profilo: Nem vagyok hivatásos. A család pénzét kezelem csak.

unionista (törölt) 2013.10.01. 17:22:40

@mahet:
ők meg adókedvezményt kapnak. szóval nem olyan egyszerű ez.

czjanos 2013.10.01. 17:24:18

@profilo: 2010 nem jó példa, mert ez előre látható volt. Ha a 2/3 nem is, a magabiztos győzelem igen.

Michel Djerzinski 2013.10.01. 17:24:22

@neoteny:

"Először is: a klasszikus liberálisok (libertariánusok) azok akik az államot minél inkább "száműzni" kívánják."

Ők IS. De a neoliberálisok nem kevésbé.

Én nemcsak az ingatlanbuborék kipukkadásáról beszélek, hanem arról a paradigmáról, ami az elmúlt évtizedeket jellemezte Európa nyugati felén. A kapitalista piaci logika, a nagytőke, a féktelen kapzsiság és növekedés nem tartható fenn korlátlanul, anyagi és vérbeli áldozatok nélkül.

Nem hiszek a kívülről jövő változásban, de egy hatékony, prudensen működő állami részvétel/szabályozás az élet bizonyos szegmenseiben még mindig jobb ötlet lehet (lásd Skandinávia, Benelux államok), mintha a felmagasztosított individuumokból összeálló nyáj elfajzása történne meg.

unionista (törölt) 2013.10.01. 17:26:26

@Shenpen:
az érem egyik oldalát akarod meglátni. itt az van, hogy a multik adókedvezményt kapnak. a maszekok csalnak. érdemtelenül leginkább a csókos haverok gazdagodnak.

a teljes kedvezményrendszert át kellene gondolni. nem csak a szociális elemeket. hanem azt a cca. 3.000 milliárd forintot, amit a költségvetés erre a célra elkölt.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.10.01. 17:26:59

@enpera: Igen, igazad van. Loptak a szocik. Orbánék pedig túlszárnyalják őket! Ők nem lopnak, hanem harácsolnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.01. 17:27:49

@unionista:

"ők meg adókedvezményt kapnak"

Az lehet hogy a multik adókedvezményt kapnak (a nyereségadóból? az iparűzési adóból?), de hogy az alkalmazottaik nem kapnak adókedvezményt, az tuti; és a multik levonják és befizetik az összes SzJA-t meg járulékokat az alkalmazottaik után (meg hozzáteszik a munkáltatói részt).

csababácsi 2013.10.01. 17:45:15

@Blogger Géza: Az utakat ki kellett volna hagynod!

hackbard.celine 2013.10.01. 17:54:15

@MACISAJT: Hát ez a győzelmi jelentés bravúros volt. Így lehet fosból is lufit fújni? :)
Nézzük azért tételesen:

"a 8 év ballibák kormányzása alatt eladtak szinte mindent"
Az az Antall kormány volt, és akkoriban egy bizonyos Matolcsy nevű úr sündörgött a privatizáció felgyorsítása körül.
A külön nevesített MÁV-Cargo esetében érdemes megnézni a mérleg adatait, csoda, hogy az osztrákok nem indítottak pert, mert igencsak át lettek verve, tízmilliárdos veszteséget kaptak a fényes paripa helyett.

"ehhez képest Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont"
A MOL pakettet 500 Mrd-ért vásárolták vissza devizahitelből. A részvény árfolyam esett 25%-ot, az infláció elvitt további 10%-ot, a deviza árfolyamveszteség még 10-et. Eddig 45% bukó.

"és még jut is pénz fejlesztésekre."
Az állami beruházások 97%-a EU-s pénzekből valósult meg. Mivel elzárták a pénzcsaport 15-ből 13 program esetében - és erről lelkesen kussolt a Lászlóné-Nyerges duó - a GDP 2,3%-ának megfelelő hitelt kellett felvenni. Amit ki fog kifizetni? Na ki? És azt az 50-150 Mrd aprópénzt, amibe ez a remeg manőver került még ezen felül büntiként azt ki fogja kifizetni?

"Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin."
Chopin sírjánál volt némi szeizmikus aktivitás.

"simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal"
Az alapkamat Járai idején 12% volt, onnan 5,5%-ra vitték le - közben a Forint folyamatosan erősödött.

"infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant"
Korai az öröm. A maginfláció már az előző negyedévben emelkedésnek indult. Az e-útdíj és a vállalati szektorra áthárított rezsicsökkentés be fog árazódni a termelői árakba, lesz még itt pillogás. És akkor a bázishatást még nem is említettem. 6% fölötti inflációból 2%-ot csak nem fenntartható eszközökkel lehet a látvány kedvéért csinálni ideig-óráig.

hackbard.celine 2013.10.01. 17:58:21

@neoteny: Olvass napi Orbánt. A legutóbbi gyárátadáskor bejelentette, hogy jó esetben 5 év alatt fog megtérülni a nekik nyújtott támogatás (volt benne jócskán járulékkedvezmény is, nem csak adó).
Hazai KKV-k ilyenről nem is álmodozhatnak. Épp ellenkezőleg: akik pár éve kaptak támogatást, azok ha a válság miatti termelés-visszaesés miatt nem teljesítették az elvárt statisztikai létszámot, húzhatják le a rolót és mehet az összes még megmaradt munkavállalójuk az utcára. Mert a kapott támogatást 20% kamattal nem tudják visszafizetni.
Így megy ez.

unionista (törölt) 2013.10.01. 18:05:35

@neoteny:
egész pontosan járulékkedvezményeket kapnak. shenpen bérpapírjára felvezetik a sok levonást. de az valójában nem vonják le tőle. mert megállapodtak a támogatás összegében. a maszekok ezt a pénzt szimplán elcsalják. na most ez a rendszer így nem igazságos. de ha a maszek nem csalna, akkor se lenne igazság. mert a munkabérek nem egyenlően vannak kompenzálva.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.01. 18:08:43

@hackbard.celine:

Ezek a járulék- és adókedvezmények nem csak 2010 óta léteznek; és a multik még mindig levonják az SzJA-t és járulékokat az alkalmazottaik teljes, bejelentett fizetése után. Vagy létezik olyan multi amelyik adó- és/vagy járulékkedvezményt kapott az alkalmazottai számára -- és ezért kevesebbet von le tőlük és utal át az államkasszába?

MACISAJT 2013.10.01. 18:09:28

@kapusedző: ("Oszt elárulnád nekem, hogy ezt a qrvanagy csodát miből érték el? Mert a gazdasági növekedésből nem, az egészen biztos... ")

Elmondom.Mármint azt hogy hogyan lehetett elérni ezt a "qrvanagy csodát".

A titok a lopások természetében rejtőzik.
Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.

Lásd blum esetét a böszmével.amikor már ilyen piti csontoknak sem bírtak ellenállni.

Nos, míg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...
utóbbiakét már nem, rendre tönkrement.

kúrórudi 2013.10.01. 18:09:52

"A kiadási főösszeget 16883 milliárdra teszik 2014ben. A 2012es adat 13918 milliárd. A 2013as valami 15000 milliárd feletti.
Mi történik ebben az országban a gazdaság teljesítőképességét illetően,hogy 2012-t követőn 2014ben a GDP kerek 10%-val többet költhet az államháztartás ? A két év kiadási oldala között van 3000milliárd növekedés. Miből ?"

a rommá adóztatott gazdaságból...

ami miatt zuhannak a beruházások, recesszió van stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.10.01. 18:10:38

@neoteny:

"shenpen bérpapírjára felvezetik a sok levonást. de az valójában nem vonják le tőle."

Hanem kifizetik neki, ugye? Többet utalnak át neki mint ami a bérpapírjára van írva.

Valószínűleg ezt teszik a multik.

Mária 2013.10.01. 18:13:02

@profilo:

"Az a realitás,hogy az egyszeri szavazót nem érdekli a GDP,a költségvetés kiadási és bevételi oldala. Csupán az,hogy megkapja-e a nyugdíját,a segélyt,a szociális juttatásokat.Az,hogy ez hogyan történik,már nem érdekli.Ezt szokta meg,ez a Kádár-rendszer egyik öröksége."

Hülyeséget beszélsz.

Az egyszeri polgár nagyon is szeretne jól élni.

Szeretné, ha lenne munkahelye. Szeretné, ha a munkájáért nem egy marék rizst kapna. Szeretne nyaralni, fogyasztani, iskoláztatni a gyerekeit, gondoskodni idős szüleiről, és a saját öregkoráról.

Csak éppen lehetősége nincs rá, hiszen kilopták alóla az országot.

Nem ártana, ha ezzel a hozzád hasonló gyűlölködő senkiháziak is tisztába jönnének valamikor.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 18:21:51

@profilo: Lopást nem csodálom tőlük, de a diletantizmusuk újra és újra meg tud lepni.

J. László egy bolsevik (törölt) 2013.10.01. 18:24:33

@enpera: "Nokiásdobozok, M6, M6 alagút, völgyhíd, Kóka helikoptere és cégei, bkv botrányok, mindeneladás..."

Az anyád picsája, Gejza. Amit te itt felsoroltál, ha igaz is lenne, manapság csak egyetlen fityesz főúr (és hazaáruló) harácsolását tenné ki. Kiszámoltad, hogy hányan vannak? Utána jönnek a kisebb harácsoló hazaárulók, mint például a dohány mutyisok. Meg ki tudja, hogy a cigó Lézer Jani hány fazékban főzi a húst... erről regélj, ne arról, ami volt, ejtenéd teherbe anyádat (hogy többen legyetek a viktorodnak)...

hackbard.celine 2013.10.01. 18:27:56

@MACISAJT:
"A titok a lopások természetében rejtőzik.
Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik..."

Elárultad magad sz@rházi troll. Legitimálod és relativizálod a lopást azzal, hogy létezik jó lopás, mert az nemzeti?
Bűnpártolásért mehetnél a sittre.

dr yetee 69 2013.10.01. 18:29:51

@MACISAJT: Bérblogger,nem ég az arcod?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 18:32:35

@profilo: Másrészt, az egyszeri állampolgár fizet adót, és azért várna valamit, nem azt, hogy az állam sz0passa.
Nem azért, mert az az állam kötelessége, meg mert neki az jár. Az államot közösen azért tartjuk fenn, hogy bizonyos dolgokat elvégezzen, és met állandóbb, mint egy-egy cég. Ezért a köz által eltartott emberektől, főleg a politikusoktól elvárható lenne, hogy legalábbis ne okozzanak kárt a köznek.

hackbard.celine 2013.10.01. 18:36:49

@Mária: A miniszterelnök úr az álláspontját 2013.09.20-án a szokásos hetimegmondó kinyilatkoztatásában kifejtette:
"a remény fontosabb a magyar választópolgár számára, mint a tény"
Olyan apróságokkal, mint hogy drágább lett a farhát és a szójaparizer, nem is kell foglalkozni, 2022-re a bölcs és kiegyensúlyozott nemzetgazdasági miniszter úr szerint 3,5% lesz a GDP növekedés.

kúrórudi 2013.10.01. 18:39:30

@dr yetee 69:

neki sose ég az arca...

az ilyen fidesz csicskák mint ez bérblogger segg géza, ezek be vannak oltva égés ellen... vagy legalábbis azt hiszik... nyomják és fel se fogják h mindenki rajtuk nevet... vagy már csak szánakozik...

egy nyomorult fidesz csicska aki kb. 2 forintért alázza magát nap mint nap és nyalja szaros nyelvig viktor vezérének seggét...

szar élete van.

agy nélkül rossz.

kúrórudi 2013.10.01. 18:40:56

bérbloggergéza,
inkább beszélj imádott pártod bizonyított választási csalásáról

na az a nem semmi...

Don Quixote de la Ferko 2013.10.01. 18:47:02

"de a választásokhoz közeledve legalább felismerte, hogy van az országban 4 millió létminimum alatt élő is."

A kormány szarik rájuk.

Viszont a csúti mocskosbáró felismerte, hogy azokat kell kilóra megvenni, akik a markukban tarthatják a szegényeket a munkahelyükön keresztül.
Nem véletlenül nyalt be a vezetői rétegnek az egykulcsossal. Majd azok megteszik a megfelelő lépéseket a választások előtt, és a munkahely megtartása a csóró szemében fontosabb, mint az, hogy felismerje, pont az rabolja ki, akinek a megszavazására majd kényszerítik.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.01. 18:52:52

@Knorr:

Szerinted egy orbánista felfogja agyilag azt, hogy az infrastruktúra fejlődése jó az országnak?

Azon azért a sok birkamenetes elgondolkozhatna a tolvaj szocik skandálása közben, hogy ha a szociknak az állítólagos lopás közben sikerült közel 1000 km utat építeni, akkor a törpe csúti kegyeltjük mennyit lop, ha semmi sem épül.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.01. 18:54:28

@kifordított nagyanyó:

Választás jön. Mindent megszállnak a birkamenetes aktivisták.

yard 2013.10.01. 19:12:16

Van kiút. Van nagy üzlet a láthatáron. Nem régi hír szerint Szerbiában 250-300 euróért lehet magyar (kettős) egyszerűsített állampolgárságot vásárolni, nyilván nem azért, hogy Magyarországra települjön. Belépő Nyugatra. Pár nap elmúlt és most Ukrajnában már 5000 euróért (oroszoknak 7000) árulják. Nem magyaroknak, ehte ukránoknak. NET-en lehet jelentkezni, levéltárakban összebütykölik a szükséges okmányt, intézik.
Hát tessék! Hány ukrán, szerb, orosz szeretne Nyugatra menni? Annyiszor 5000. És miért kéne ezt a maffiának lenyelni? Törvényt kell hozni róla és kasszírozni. Nem mellékesen hamarosan (papíron) többen lennénk sok millióval. Az meg esetleg az EU-tól pénzt jelenthetne egy nagyobb államnak.

high up! 2013.10.01. 19:33:24

@MACISAJT: "Hogy míg a 8 év ballibák kormányzása alatt eladtak szinte mindent, MOL-tól párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól ez a pénz is eltűnt(ahogy a többi is) és nem jutott..."

Aztán most valami is másképpen van te díszfidióta?
Ortbanescu elvtársad 3 év alatt a GDP 20%-át vonta magához (3e md manyup, 2e md lakossági megszorítás, 1e md folyó nyugdíjjárulék az államkasszába), de ebből egy büdös vasat nem utalt át államadósság törlesztésre, az most is 81%, mint a 2010-es átvételkor.

Szóval hova a bús f.szba tüntette el Orbanescu elvtársad a GDP 20%-át?

high up! 2013.10.01. 19:42:14

@MACISAJT: "Nos, míg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország..."

Amíg az Orbán-klán magára szabja a törvényeket, addig lophat.
Mert teccik tudni, pl föld, meg trafikpályázatok, meg közbeszerzés, az egész úgy müködik, hogy csak az a kérdés, hogy kapjon-e a nem Orbanescu klánbeli 1-2%-ot. Csak a látszatért.
Na ilyen törvények mellett van az, hogy Orbanescu meg 2-3 felcsúti klán tag (mészáros lörinc, flier, tiborcz) lerabolta magának a Fejér megyei földek 80%-át.
Te meg mehetsz hozzájuk istállós fiúnak teljes foglalkoztatottságban örvendeni, hogy nincs külföldi stróman az ügy mögött.

Lordofearth 2013.10.01. 20:34:38

Ha a Fidesz ilye-olyan kurva jó, ha ebben az országban dúl a jólét, akkor mi a francnak ment el fél millió ember Nyomorországból?

Adalberto Gellenzeeri 2013.10.01. 20:35:42

A tudomány, tudjátok az ami évszázadok alatt következteti ki az igazságot kémiában fizikában, társadalomtudományban, szóval a tudomány cáfolja az orbanizmus minden tételét. Olvassatok Andorka féle szociológiát, vagy Csepeli György szociálpszichológiáját. Ezekben az alapmŰvekben le vagyon írva , hogy az emberek miként alkotnak közösségeket, például államot is ,és ezek hogy működnek, és miért működnek úgy. Bizonyos tételeket lehet vitatni, bizonyos tételeket meghalad a tudomány és az élet, de alapvetően az ember természetes gondolkodása embri identitása ellen működő társadalmat nem lehet tartósan létrehozni, méginkább működtetni. Vessétek szemeiteket a történelmi példákra. A hitleri Németország, Szovjetúnió stb. Van példa közel és távol elég. Az orbanizmus halálra van ítélve , eltűnése csak idő kérdése. A közben keletkezett károkat azonban mi viseljük, mi éljük át, a mi életünket teszi fogyatékossá. Minél előbb elzavarják ezt a bandát, annál kisebbek a károk, melyek már most is igen jelentősek mind gazdasági, mind mentális értelemben. Szóval a tudomány. orbán rendszere olyan, mintha a gravitáció létét kérdőjelezné meg. A gravitáció nagyon rövid időre megszüntethető, ha a tömegvonzás hatását ellentételezzük. De ez drága dolog és általában értelmetlen. Gravitáció mentes hely van. A világűr. De ott nincs semmi. Tényleg semmi. orbánvilág is hosszútávon a semmibe vezet. Eltűnik a kreativitás, a szabaság az értékrend, a műveltség a valós emberi kapcsolatok, a szerelem a barátság stb. Lehet a tudománnyal vitatkozni, de nem érdemes . És mégis forog a föld. A kurva életbe és tényleg forog. Mégha orbánék időnként szeretnék megállítani akkor is.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.10.01. 20:39:49

@enpera: Igazat írtál, látszik az írásodon az igazság.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.10.01. 21:01:10

@enpera: Egyébként valóban sok a birka, hiszen amiatt van 2/3-a Orbánnak, s azért nem zavarták még el a trónjáról!

Dolgozónép 2013.10.01. 21:11:18

A posztolónak mélységesen igaza van. Tökéletesen egyetértek. Ki kell metszeni. Rajta!

nevetőharmadik 2013.10.01. 21:43:08

@Pitypalatty úrfi: Próbáld meg úgy megközelíteni, hogy mondjuk egy hónapban egy felnőtt embernek 24000 Ft-ot kell elköltenie élelmiszerre ahhoz, hogy minden olyan, jó minőségű tápanyagot bevigyen, ami az egészségének a fenntartásához szükséges. Ha ennél kevesebbet költ, akkor nyilván nem fog még éhezni, nem áll fejre, de valószínűleg nem elég jó minőségű az étrendje, és előbb-utóbb erre visszavezethető betegségek jelennek meg nála. Akár 10 éves távlatban is.

Vagy mondjuk 21 fok helyett csak 19 fokra fűti a lakást, de 10 év alatt ízületi betegség alakul ki emiatt.

Magyarul aki létminimum alatt él, lassan, de biztosan feléli a saját szervezetét, és 60 évesen meggörbült, totyogó lerobbant SZTK-töltelék lesz belőle, 25-féle gyógyszerrel, közgyógyellátással, stb.

s 2013.10.01. 21:46:29

@Blogger Géza: "No és hamarosan a parlamenti képviselők létszáma is kevesebb lesz."

Megvetted az AK-47 -est? GÉZA? Aztakurva. Büszke vagyok rád. Most az egyszer. Ezt meg kellett tudnod.

zobod 2013.10.01. 22:31:53

@Knorr: sosem voltunk top3 pénzlehívó ország, sosem voltunk a középmezőnyön kívül. Ez viszont nem a hazai közélet sara. Brüsszelben a keretösszegek csupán a propaganda eszközei, a tényleges utalt pénzek kb. a felét érik el a keretnek. A csúcstartó valamelyik kis balti állam, talán 72%-al, de ez összesen jelent pár milliárd eurot, talán kettőt.

Knorr 2013.10.02. 09:07:55

@zobod: mathom.dura.hu/dura-hirek/readarticle.php?article=eu/2006/02/10/unios.html

vs 15ből 13 projektre most nem kapunk pénzt.

lehet gondolkodni.

mennyi autópályát épített a 2 orbán kormány és mennyit a szocik?

lehet gondolkodni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.02. 12:46:51

@Knorr: Jaja, az M6 alagútjai meg a völgyhíd aztán annyira kellett
süti beállítások módosítása