1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.09.20. 09:18 HaFr

Mennyire lesz aljas a kampány?

Nagyon. Itt van bevezetőnek Orbánnak a Mikrofonállvány Rádió 1-es csatornáján adott szokásos heti interjúja:

A kötcsei beszédével kapcsolatban Orbán megjegyezte, Magyarországon olyan a politikai kultúra, hogy az emberek nehezen mondják ki, hogy jól mennek a dolgok. "Ha ezt mondjuk, az kommunista sikerpropagandának tűnik" - tette hozzá, és mint mondta, ezért arra kérte a híveit, hogy ne ezt mondják, hanem csak annyit, hogy Magyarország jobban teljesít, álljanak ki az eredmények mellett, de a még megoldandó feladatokat is hangsúlyozzák.

"Ha a szocialisták, internacionalisták kormányoznak, akkor azt gondolják, hogy bemutatják a tényeket és adatokat, hogy mennyit fejlődött a gazdaság, és akkor rájuk fognak szavazni. Ez ennél bonyolultabb" - mondta Orbán, aki szerint a "remény egy fontos eleme a magyar népléleknek", ezért a választásnak sokkal inkább a reményről, az emberekről és a lehetőségekről kell szólnia.

Az én olvasatomban OV hitelvekben és propagandaelvekben kócsingol minket, kb. (Session 1): 1. Én, OV, és a barátaim valóban kommunista (magyarra fordítva: megalapozatlan, agresszív, minden hallgatót hülyére vevő) sikerpropagandát űzünk, én meg még cinikus is vagyok és te csak eszköz vagy az önmegvalósításomban, de mindez eszedbe se jusson -- légy ellenben hazug realista, gondold és mondd, hogy bár jobban teljesítünk, mégis sok még a tennivalónk. (Ez olyan édi! Olyanok vagyunk, mint egy nagy család!) Ha az ellenség (mélyen önmagadban, aztán pedig a külvilágban) azt mondja, hát ez idáig egy nagy nulla, vágd a pofájába: nincs még itt a Kánaán, de lépésről lépésre közelebb kerülünk hozzá. Én, OV, kitalálom, mi zajlik a pszichéd mélyén ("bakker, itt tényleg nem történik semmit azon kívül, hogy ezek gazdagodnak!"), de jó előre semlegesítem ezt a kósza gondolatot azzal, hogy belefoglalom egy nyálkás alternatív értelmezési keretbe ("jó úton járunk", holott egy fenét), amelyben neked, kedves hülye, a kétségeid hamar eloszlanak. Amilyen hülye vagy.

2. Nem érdekes, hogy nem csináltunk semmit, csak loptunk -- reménykedjetek, hogy jobb lesz, ezért szavazzatok ránk!  Jó, jó, az alapján, amit csináltunk, tényleg nem lenne fair ilyesmit kérnem, ezt még én se tenném, de nézz a jövőbe!  Félre a tényekkel, a kommunista csökevényekkel, bölcsebb vagy te annál, nép, hogy a tényeket firtasd, bölcsebb és belátóbb, tudod, hogy ezek nem rád tartoznak, ne zavard meg ezekkel amúgy is zavart lelkedet! Hát nem látod megcsillanni a rózsaujjú hajnal első sugarait a horizonton? Nem? (Mi a franc?! Szóljatok Zsigónak vágtasson ide üstöllést!) Na, figyelj, addig is, hát nem olvastad az Árgyélus királyfit? Na, az én vagyok. A Rózsa és Ibolya megvolt? Kivel voltál? Én Rózsával. Te is, na látod! Kettőnulla lett, Elek apó is velünk volt, képzeld, az Elek apó! Még mindig nem látod? Hát disznóvágás lesz az idén? Na ugye! Rémlik a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata? Semjén Zsoltot hallgatod-e néha? Na, gyere csak ide, hadd karoljalak át, nézzük meg még egyszer együtt azt a horizontot! Ott van-e már az a hajnal? (Mit kérsz érte, hogy láss? Bocs, ráléptem a lábadra. Na, ez beszéd.)

Az nem eredmény, ami eredmény. Az az eredmény, ami nem eredmény. Az nem eredmény, ami eredmény. Az az eredmény, ami nem eredmény. (Noch zwanzig mal.)

De ez csak a központi üzenet. A lokális üzenet: buzi és narkós az ellenfél. Kb. ebben a tartományban oszcillál majd a polgári Magyarország érvelése. Mi lenne itt, ha ezek valóban felvállalnák, hogy fasiszták? (Miért, ha én kommunista vagyok a domináns fideszes világképből extrapolálva, nem következik ebből szükségszerűen, hogy fajsúlyos, ütős, kvázi ismerős ellenfél mondja ezt? Mondaná egy európai konzervatív-keresztény párt és egy európainak nevezhető miniszterelnök mintegy az alapvetés erejével berúgva az ajtót, hogy kommunista vagyok? Bizony nem. Csak a fasiszta tesz ilyet. Ütni is fogjuk egymást? Nincs kétségem.)

Olyan a kampány, amilyen a nép.

P.S.: Miért fontos ennyire Orbánnak a győzelem?

185 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr895524677

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyire lesz aljas a kampány? 2013.09.21. 17:26:01

Én, OV, és a barátaim valóban kommunista sikerpropagandát űzünk, én meg még cinikus is vagyok és te csak eszköz vagy az önmegvalósításomban, de mindez eszedbe se jusson.

Trackback: Azeri felvágott, Bajnai becsinált, Csúti rablópecsenye 2013.09.20. 16:43:18

. Melyik receptet olvasnád szívesen Gyurcsány Ferenc most készülő karácsonyi szakácskönyvében? Karácsonyra jelenik meg Fletó és pár baloldali politikus közös koalíciós szakácskönyve, tisztelettel javasolnék bele egy csokornyi receptötletet az olcsó, ...

Trackback: A "szenvedélyes" Bajnain röhögött a köztévé híradója 2013.09.20. 16:42:04

. Főműsoridőben kapott háromperces blokkot Gyurcsány és Bajnai üzenetváltása szenvedélyről, hatalomról, harcról. A faarccal nyilatkozó Bajnai és az élénken gesztikuláló Gyurcsány veretes mondatait nem kicsit manipulatív szándékkal játszották be egymás...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.09.20. 13:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carmichael 2013.09.20. 09:53:34

"Olyan a kampány, amilyen a nép." - bezony, ráadásul fokozatosan romlott a színvonal az elmúlt 22 évben. Ma a kampány fő eleme, a lejáratás. Mintha attól tudnál lovagolni, hogy levered a zsokét. A lóra persze te fogsz felülni, de mi lesz utána.
Hofi jut eszembe: Az a baj kérem, hogy a szurkolók mára lesüllyedtek a labdarúgás színvonaláRA...
Az igazán rossz hír az, hogy ez nem a politikusoktól fog megváltozni. Ha színvonalas kampányt akarunk, ahhoz először igényt kellene támasztani rá. Ignorálni a bullshitet (populista, demagóg, karaktergyilkos, stb.), transzparens megmérettetést preferálni a bunkerből való üzenetküldős lövöldözés helyett, meghatározni a témákat, ahelyett, hogy ők diktálják, miről akarnak/mernek beszélni. Noch dazu, a színvonalas újságírói munka sem ártana...

savanyujóska 2013.09.20. 10:32:07

És akkor most gondolj bele, hogy a magyarok túlnyomó többsége szinte kizárólagosan a közszolgálati tévék és rádiók hírműsoraiból szerzi be az információkat, és azok alapján alakítja ki a világképét. Persze kritikusan viszonyulnak hozzájuk, de a folyamatos győzelmi jelentések az újabb és újabb elsöprő sikerekről mégis hatással vannak rájuk. Ha csak a tizedét hiszik el annak, amit a kormányzati propaganda állít, már abból is egy rendkívül sikeres kormány képe rajzolódik ki.

Carmichael 2013.09.20. 11:28:24

Nem teszem, mert akkor sírok.
Jogos az az állítás, hogy egy ország gazdaságának tönkretétele nem mérhető ahhoz, amit az emberi lelkekkel tesznek. Az előbbi pár év alatt, ha áldozatokkal is, de egyensúlyba hozható újra, az utóbbihoz évtizedek kellenek, rosszabb esetben generációk. És mi itt tartunk. Egy egyébként sem magas szintet (a szocializmus után) sikerült messze alulmúlni, és mi sem jobb visszajelzés reer, mint a média nézettségi mutatói, a féltájékozott-de-fullmagabiztos emberek befolyásolható tömege, és hogy nincs igény az önállóságra, felelősségvállalásra az életünkért. Kb. mint a mátrixban, amikor elárulja a társait a manusz pusztán azért, hogy visszalhasson a mátrixba...
És akkor megnézed az közoktatás jelen folyamatait, és már azt is meggondolod, akarsz-e gyereket vállalni, az állam nagyobb dicsőségére. Mert ha szereted, akkor ettől kellene elsőként megmentened... :(

Barnalány 2013.09.20. 12:26:26

@savanyujóska:

Azt írod, hogy "a magyarok túlnyomó többsége szinte kizárólagosan a közszolgálati tévék és rádiók hírműsoraiból szerzi be az információkat, és azok alapján alakítja ki a világképét." Ehhez képest ezek nézettsége és hallgatottsága a béka feneke alatt van. Nincs itt ellentmondás? Én úgy érzem, hogy akik a közmédiumok fejeket-tömegeket manipuláló hatásáról beszélnek, valójában csak a saját politikai kommunikációs tehetségtelenségüket takargatják.

savanyujóska 2013.09.20. 13:03:01

@Barnalány: A saját tapasztalataim alapján állítottam ezt, legalábbis a környezetemben én ezt látom. Aki pedig nem a közszolgálatit nézi, az a kereskedelmi kanálisokat, ahol három éve nincsenek hírműsorok.

Mária Naszvadiné Vécsey 2013.09.20. 13:16:13

Már rég nem nézek tévét, a filmek az erkölcstelenséget teszik menővé, vagy a gátlástalanságot, erőszakot, a hírek meg hazugságot. Arra alapozva, ha az ember sokszor hallja ugyanazt, végül elhiszi.

Barnalány 2013.09.20. 13:41:14

@savanyujóska: Jobban jársz, ha a nézettségi statisztikákat vezsed figyelembe. Ezen kívül azt is ajánlom,m hogy nézz utána, kik, milyen társadalmi csoportok nézik-hallgatják a közmédiát és vesd ezt össze ezeknek a csoportoknak a politikai preferenciáival! (Kicsit bogarászós feladat, de nagyon tanulságos!) Azt találod, hogy legnagyobbrészt vagy politikailag inaktívak (akik el sem akarnak menni szavazni), vagy politikailag elkötelezettek (éspedig leginkább a Fidesz mellett, kisebb részben az MSZP mellett, még kisebb arányban a Jobbik mellett), így a közmédia se nem ront, se nem javít az ellenzék (már ha van, ha lenne olyan) politikai és támogatottsági esélyein.

Mondom: legenda és önfelmentés az egész, ha a közmédia befolyásoló hatásáról beszél valaki!

miért 2013.09.20. 15:43:21

..míg van kétmillió bolsi hive az istenkirálynak, addig bármit megtehet...
..ebben a Balkáni világban, még a papok is az ilyen komcsi vezéreknek hajbókolnak..

Giuseppe Caldi 2013.09.20. 15:45:12

Ugyan már, nemes kampány sosem létezett!

toportyánzsóti 2013.09.20. 16:04:23

@miért: Szerencsére csak 600000 híve van,a többit csak a bértollnokai hírhamisítói próbálják velünk elhitetni.Ha jól álltak volna simán meglépik az előrehozott választásokat.

CSENDES 2013.09.20. 16:10:54

@Carmichael: Tök igazad van. A színvonalas kampányhoz, viszonylag nívós állampolgárokra van szükség.Én hiszek benne, hogy léteznek. De nem a FIDESZ soraiban:-))

Amadeus62 2013.09.20. 16:12:54

Fityiszre, maszopra normális ember nem szavaz.

CSENDES 2013.09.20. 16:15:27

@savanyujóska: Ebben is csak korlátozott eredményt érnek el. Van érvényes tesztem. A szüleimnek (70 év fölöttiek), csak a közmédia van befizetve. Mégis érzik, hogy mindez sulykolás. Bosszantja őket a propagandisztikus ismétlés, előadás. Nem felsőfokú végzettségűek. De azt is tudni illik, soha nem ültek fel egyetlen párt propagandájának. Nem voltak párttagok. Nem voltak "vastagok".
Nem hiszem, hogy nincs ebben az országban annyi értelmes (direkt mondom hogy nem képzett) ember, aki ne látna át a(z OV) szitán.

CSENDES 2013.09.20. 16:18:30

@miért: Kit érdekel, hogy nekik van 2 milló vakhívőjük? A választásra jogosultak szám 8-8,5 millió + a határon túliak.

Blogger Géza 2013.09.20. 16:22:11

"P.S.: Miért fontos ennyire Orbánnak a győzelem?" Mert ő egy sikerorientált ember, és nem egy lúzer típusú, romkocsmában badarságokról álmodozói nímand. :)

CSENDES 2013.09.20. 16:24:58

@Blogger Géza: Lehet, de te meg egy hülye demagóg udvari bohóc vagy. Ennyi.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.20. 16:26:35

@Blogger Géza: Ó, te, várjál küldök neked a hátsójáról a egy fotót, orientálódj bele te "sikerorientált ember"

Blogger Géza 2013.09.20. 16:27:06

@CSENDES: Csakhogy az a lényeg, hogy választásra elmenni szándékozó biztos szavazóknál (az ő megoszlásuk a legjobb előrejelzés a választás végeredményére) 50%-on áll a Fidesz, az ilyen otthon tipródók, törpepárta szavazók meg úgyse számítanak az elszámolásnál. Ki a fene tartja számon, hogy hány db ember szavazott a Fideszre 2010-ben? A lényeg, hogy a többség, és ettől meglett a 2/3 is.

Blogger Géza 2013.09.20. 16:27:57

@HaFr: Jesszusom, te ilyen képeket gyűjtesz? No, ez sok mindent megmagyaráz... :)

is 2013.09.20. 16:34:28

@Blogger Géza: De van más sikerorientált is, aki okosabb is, gazdaságilag képzettebb is, dolgozott is már életében. Miért vert meg minket a sors egy ilyen tehetségtelen sikerorintálttal?

@poszt: Nana. ez első osztályos politikusóra volt, és teljesen igaza van Orbánnak. Az egyetlen Gyurcsány érti ezt még, a többi egyáltalán nem. Lásd még: Napoleon: "A man does not have himself killed for a half-pence a day or for a petty distinction; you must speak to the soul in order to electrify him." (-> Google fordító, ha kell: translate.google.com ). És hát Orbán tökéletes sámán, mint Kósa Lajos jól megmondta. Országot vezetni, azt sajnos nem tud, és már 20 éve itt van, hogy rontsa a levegőt ebben a posztban, ahelyett, hogy kibaszottul jó könyveket írna a jobboldali, nemzeti lélekről.

is 2013.09.20. 16:35:40

@Amadeus62: Pontosan. 70% ember nem normális. már 2008-ban sem volt az, lemérték a hülyenépszavazáson is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.20. 16:37:13

@is: Sajnos nem értem, mit akartál kifejezni

ijontichy 2013.09.20. 16:37:21

@poszt: Re: P.S. Legitimálni kell ezt a négy évnyi ámokfutást.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.20. 16:39:48

2002 óta ocsmány minden kampány.

Blogger Géza 2013.09.20. 16:39:54

@is: Tudod, rólad is az a vicc jut az eszembe, amikor a sofőr felhorkan a hírek hallatán:

- Mi az, hogy egy őrült megy szembe a többivel az autópályán?? Az összes őrült szembe jön!!!

(Jelen pillanatban amúgy csak a Fidesz, az MSZP és a Jobbik szavazói lehetnek biztosak abban, hogy szavazatuk nem vész el, a többi hazardőr.)

Larry Silverstein 2013.09.20. 16:40:06

@HaFr: A fikakampány megy már 3 éve, te vagy a legjobb példa rá. De kevés lesz.

Amadeus62 2013.09.20. 16:40:18

@is:

Én mindig mondtam, hogy még itt kelet-Európában (mert ez az) sincs még egy ilyen ország, ahol gulyással, meg párezres rezsicsökikkel meg lehet venni emberek 100ezreit, a gazdaság meg a jövő meg le van szarva. Ez egy ilyen szar ország lett, pedig lehetne tenni szerintem, dehát sajnos ilyen birkák vagyunk. Hazudoznak ezek össze-vissza a hülye birka meg zabálja a mocskot. Aki pedig szembemegy a fidesszel az áruló (lásd: Hadházy, Ángyán) Ilyen hülye nép nincs még egy a földön.

tobeor 2013.09.20. 16:44:42

@Blogger Géza:
A tények alapján Orbán egy kudarcorientált ember, ezt hozta össze 3 év alatt és a híres 2/3-dal:

- csökkent a GDP
- nőtt az államadósság
- több százezer kivándorló
- amortizálódó gazdaság

Sikert csak a szervezett fideszmaffia tagok tudtak elérni a hatalommal való visszaélés, rablások és fosztogatások útján.

savanyujóska 2013.09.20. 16:49:06

@Barnalány: A nézettségi statisztikákat nem ismerem, csak a népszerűségi listákat. Egy viszonylag friss, júliusi Tárki felmérés szerint a biztos választók 48 %-a szavazna a Fideszre, a második MSZPre 20%. A teljes népességnél ez 26 és 11 %. A Fideszre majdnem többen szavaznának, mint a többi, mérhető támogatottságú pártra összesen. Már csak ebből is arra következtetek, hogy valami hatása azért csak kell hogy legyen a propagandának, akármilyen úton is jut el az emberekhez.

Blogger Géza 2013.09.20. 16:52:13

@tobeor: A valóság ezzel szemben:

- növekvő GDP (mind 2013-ban, mind 2014-ben, mind az egész ciklusban)
- csökkenő GDP-arányos államadósság (akár a félévi akár az év végi értéket nézzük az utolsó adatok jobbak, mint a2010-esek)
- 10 év alatt ment ki kb 350 ezer vendégmunkás, nem mintha ez akkora baj lenne, inkább, minthogy itthon kuncsorogjanak segélyért
- a gazdaság végre magára talált, 4 éves negatív csúcson a munkanélküliség, két évtizedes csúcson foglalkoztatási ráta, kormányváltás óta kb. 20%-kal magasabb az ipari termelés és 30%-kal magasabb az export, a korábbi deficitekkel szemben tartósan magas a külker mérleg többletünk, a költségvetési hiány folyamatosan alacsony, az infláció történelmi mélyponton, a CDS árazásunk alacsony, alacsony kamatozással finanszírozzuk az államadósságot, kikerültünk a túlzottdeficit-eljárás alól, idén végre megindult a reálbérek növekedése is, és mindezt úgy sikerült elérni, hogy elkerültük az IMF diktátumait.

savanyujóska 2013.09.20. 16:52:13

@CSENDES: Persze hogy érzik, hogy sulykolás. És érzik azt is, hogy fele sem igaz. De mégis, ha szavazni kell, könnyen lehet, hogy úgy érzik, azért ezek valamit mégis elértek. És különösen akkor fogják ezt érezni, ha ránéznek az ellenzékre.

Carmichael 2013.09.20. 16:53:40

"P.S.: Miért fontos ennyire Orbánnak a győzelem?"
Ez találgatósdi, és persze hatalompolitikai és gazda(g)ság-orientált magyarázat is van/lehet rá bőven. Én pszichológiai megközelítésben azt látom, hogy hasonlít egyes sportolókra, akinek azért fontos a győzelem, mert gyűlölnek/nem tudnak veszíteni, összeomlanak tőle, és ezért minden áron elkerülik, mondhatni belemenekülnek a győzelembe. Pl. Rafa Nadal bevallottan ilyen kényszer alatt játszik a teniszpályán.

savanyujóska 2013.09.20. 16:53:55

@Blogger Géza: Bearanyoztad a naplementémet, ekkorát már régen röhögtem! Mondj még valami vicceset, nagyon megy ez neked!

Amadeus62 2013.09.20. 16:56:23

@Blogger Géza:

Bizonyíték vagy rá, hogy agy helyett is lehet élni.

tobeor 2013.09.20. 16:57:39

@Blogger Géza:
Ja, hogy te látod a jövőt és már beleszámolod 2014-et? :D

Ezt írtam, múlt időben: "csökkent a GDP". és csökkent is.

Az államadósság nőtt, több mint 10%-kal (manyup), ezt már jobbos közgazdász is elismeri.

Nem 10 év alatt mentek ki az emberek, nagy többségük a 3 évben.

A gazdaság romokban, bóvli, működő tőke beáramlás még az amortizációt sem fedezi, tehát a gazdaság további vergődésre van ítélve. A jogbiztonságot ne is említsük...

_most_ 2013.09.20. 16:58:18

@Blogger Géza: mintha Orbánt hallanám, neked ezért fizetnek vagy csak ennyire hatásos volt a fidesz propaganda? :D

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.09.20. 16:59:00

Már látom az alagút végét. Mindjárt beérünk. :)
Az hagyján, hogy milyen lesz a kampány, de mi lesz itt a választások után!
Amikor a jogos félelemből "még nem tudom, elmegyek-e választani" és "nem tudom, kire szavaznék", vagy a "Baj... ööö... bajtársam, hát persze, hogy a Fideszre!" füllentéseket mondó milliók a fülke magányában egy-egy ütős X-szel 2/3-os fülkeellenforradalmat csinálnak, akkor majd jön a szokásos szervezett B-közép és újraszámolást követelve hidat foglal, Kossuth teret épít át az ezer évvel ezelőtti állapotába, majd felgyújtja fél Budapestet...
Izgalmas évek elé nézünk... ;-)

nem várt fordulat 2013.09.20. 16:59:11

ha az elmúlt két választás után még bedől valaki a negatív kampánynak, akkor az meg is érdemli. kezd unalmassá és visszataszítóvá válni.

sötéthülye.tahóbarom 2013.09.20. 16:59:18

Figyu, HaFr, elmondom, mi van. Függetlenül attól, hogy igazad van-e vagy sem, számos posztodnak, pl. ennek is az értelmezéséhez már nekem is kapaszkodnom kell. Én ugyan valóban nem vagyok egy zseni, de sajnos a választópolgárok túlnyomó többsége még nálam is kevésbé az. Ha nem tudsz úgy fogalmazni, hogy ők is értsék, amit mondasz, akkor esélyed sincs itt bármin is változtatni.

Ebben speciel tanulhatnál a Viktortól. Ő bármit képes úgy megfogalmazni, hogy a leghülyébbek is érteni véljék. Persze át is bassza a közönségét, ezt a részét már nem kellene átvenni, de a közérthető fogalmazást igen.

tobeor 2013.09.20. 17:00:49

A további fideszes GDP-hazugságokat megelőzendő:

https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN&ifdim=region&tstart=1126994400000&tend=1347919200000&hl=hu&dl=hu&ind=false&q=szlovákia+gdp

Tehát CSÖKKENT a GDP.
Nem mintha ez zavarná a híveket, előbb megpróbálják majd letagadni, a tények ellenére, majd miután rájönnek hogy ez nem megy, elkezdik majd külső tényezőkre fogni, és miután ezzel is becsődölnek, majd elkezdenek elmúltnyócévezni. Egy papucsállatka bonyolultabb náluk, ők soha semmiért nem felelősek, még az ilyen nyilvánvaló orbitális kudarcokért sem.

nem várt fordulat 2013.09.20. 17:00:57

@Blogger Géza: nagy király vagy te géjza.

"- növekvő GDP (mind 2013-ban, mind 2014-ben, mind az egész ciklusban)"

esetleg a hétvégi lottó ötös számokat nem küldenéd át nekem mailben?

Blogger Géza 2013.09.20. 17:03:02

@tobeor: ismétlés, gyengébbek kedvéért:

"- növekvő GDP (mind 2013-ban, mind 2014-ben, mind az egész ciklusban)"

Tehát ha 2014-et nem számolod bele, akkor is.

nem várt fordulat 2013.09.20. 17:06:31

@tobeor:

function fideszMethod() {

if ($fact != true) {

try () {
$reason = externalFactors();
} catch () {
echo $lastEightYear();
}

}

}

Blogger Géza 2013.09.20. 17:07:08

Amúgy már a kérdés is röhej, hogy lehet számon kérni egy kormányfőt, egy vezető kormánypárt elnökét azért, mert meg akarja nyerni a választásokat? Hát jó, hogy meg akarja nyerni, és kötelessége is minden elvárhatót megtenni azért, hogy meg is nyerje!

Az interjú teljesen korrekt volt, semmilyen személyeskedés vagy aljasság nem volt benne. Az igazi kampányban ennél sokkal harcosabb kiállásra is szükség lesz, mert az ellenfél nem lesz ennyire lovagias...

nem várt fordulat 2013.09.20. 17:07:09

és fatal error, az utolsó nyocévnél nincs $

Larry Silverstein 2013.09.20. 17:07:18

@tobeor: Itt is elismétled a hazugságaidat? LoL

tobeor 2013.09.20. 17:11:03

@Blogger Géza: Ember, nem hogy még 2014 nem múlt el, de még 2013 sem. Azt, hogy idén mennyi lesz, ha egyáltalán lesz, az majd kiderül. De ha lesz bármennyi, az pár tized százalék lesz, szóval önmagában lebőgés.

Amiről végleges adat van, az alapján CSÖKKENT a GDP, fentebb linkeltem is forrást, ha idén lesz nullaegészvalamennyikisvacak, akkor talán kihozzák 3 év alatt nullára, ami szintén nagy lebőgés a 2/3-dal, meg a manyup ellopása és felhasználása után.

@Larry Silverstein: Linkkel alátámasztottam. LoL....

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.20. 17:17:13

@Barnalány: A köztévét nem ugyanazok nézik, akik az állami rádiót hallgatják? Vagyis a nyugdíjasok, főleg vidéken.

Blogger Géza 2013.09.20. 17:18:11

@tobeor:

Ez két szempontból sem jó. Egyrészt nincs rajta 2013, másrészt nem túl szerencsés dollárban kifejezni a magyar GDP-t az árfolyam-ingadozások miatt A valós GDP változások a következők:

2010: +1,3%
2011: +1,6%
2012: -1,7%
2013: +0,5 % (várható)

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/gdn/gdn21306.pdf

5.oldal

Tehát egyértelmű, hogy összességében a kormányválts óta növekedés volt, ezt egyetlen értelmes ember sem szokta vitatni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.20. 17:20:04

@Blogger Géza: 2013-ban növekvő GDP? Jelenleg -0,2% a növekedés üteme...

_most_ 2013.09.20. 17:20:17

@karacsi_maci: érdekes a 2012-es gdp növekedést nagyvonalúan kihagytad :D

sparhelt 2013.09.20. 17:20:39

@Blogger Géza: Tipikus esete vagy annak, akiről a Vezéred beszélt. A politikai hívőt nem érdeklik a tények.

Blogger Géza 2013.09.20. 17:21:15

@tobeor: 2013 többsége már a hátunk mögött van, az első és második negyedév is jól sikerült, ipari termelés már 5% körüli pluszban van hó/előző év azonos hó alapon, búzatermésünk sokéves rekord, szóval bármennyire is fáj, ez biztos növekedés lesz...

Blogger Géza 2013.09.20. 17:22:32

@sparhelt: Igen, ezrét hozom ide nektek, hogy szembesüljetek vele. Próbálj ebből egyet is megcáfolni - nem fog sikerülni...

tobeor 2013.09.20. 17:23:46

@Blogger Géza: Te tudsz számolni? Még a saját adataid szerint is tény, hogy csökkenés volt :D vonj már ki 1,6-ból 1,7-et, szerinted pozitív vagy negatív szám lesz az eredmény? 2013-mat majd nyugtával dicsérd, ha eluralkodik az államosítási-kommunisztikus láz a kormányon, akkor igen durva károkat okozhatnak. Meg egyáltalán, az hogy ők miket terveznek, barátom, hány jóslást mondjak a kormánytól idénre 3 évvel ezelőttről? :)

Ami a tény, az a te számaidból is látszik, csökkent a GDP. DE ki lehet fejezni számokban is, amit belinekeltem azon szépen látszik mennyivel csökkent a GDP 2010 óta.

Szevasztok 2013.09.20. 17:26:01

@Blogger Géza: Ja nőtt. De válság nélkül mégiscsak sikerült egy mínuszos évet csinálni, ami nagy eredmény. Még a szociknak se sikerült...

tobeor 2013.09.20. 17:26:17

@Blogger Géza: Jól sikerült, ne röhögtess, az első negyedév csak a múlt év végi nagy bukás miatti bázishatás miatt tűnik jónak, a másodikban meg 0,1-es stagnálás volt... ez neked jó? Ennél kisebb "növekedés" nem is lehetne... vagy csak ezrelékben kifejezve...

Larry Silverstein 2013.09.20. 17:27:25

@tobeor: Alap matek sem megy?

1,3/2(fele bajnaié)+1,6-1,7+0,2= ?

Mindenki tudja hogy trollkodsz és köszi, sokat segítesz Orbánnak ezzel, mert ritka gyengén adod elő.

Szevasztok 2013.09.20. 17:30:53

@Blogger Géza: "búzatermésünk sokéves rekord"

Na ettől vagyunk +0.5%-ban (lásd mezőgazdaság: +17%). Enélkül meg béka segge effektus.

De tudom Orbán urunk küldte a jó időjárást, hogy legyen bő a termés!

tobeor 2013.09.20. 17:31:27

@Larry Silverstein: :D Ennyit tudsz a gazdaságról? Te komolyan azt képzeled, hogy ahogy Orbán letette az esküt, attól a perctől már úgy ment a gazdaság ahogy Orbán akarta? Ugye sose tanultál közgazdaságtant? Ugye fogalmad sincs hány hónap kell egy gazdaság irányának megváltoztatásához, nem tudod mekkora a tehetetlenségi erő, nem tudod hány hónap mire végigmegy egy gazdaságon egy kormányzati döntés? Ugye nem tudod, hogy egy nemzetgazdaság nem egy kis csónak, hanem egy nagy óceánjáró, aminek idő kell a forduláshoz?
2010 egészét szépen csak számold el bajnaihoz, ami azt illeti még 20100 első negyedévében is benne van a keze, de 2010 simán az ő érdeme.

Nem is csoda, hogy Orbán agyondicsérte...

Na oktass még minket Larry :)

Larry Silverstein 2013.09.20. 17:33:54

@tobeor: Na várjál már előbb azt hazudtad hogy csökkent a GDP ebben a ciklusban.

De, az az igazság hogy az előzőben csökkent, nem kicsit, nagyon.

Erről ennyit. Nem is jöttök vissza, kampec.

Szevasztok 2013.09.20. 17:34:36

@Larry Silverstein: "+1,6-1,7+0,2= ?"

Még ha korrekt is lenne a számítás (nem az), akkor is +0.1% növekedésre vagytok büszkék HÁROM ÉV alatt????

Komolyan, halljátok magatokat?!

tobeor 2013.09.20. 17:36:08

@Larry Silverstein:
:DDD

Köszi, hogy visszaigazoltad, amit fél órája írtam :)))

"Tehát CSÖKKENT a GDP.
Nem mintha ez zavarná a híveket, előbb megpróbálják majd letagadni, a tények ellenére, majd miután rájönnek hogy ez nem megy, elkezdik majd külső tényezőkre fogni, és miután ezzel is becsődölnek, majd elkezdenek elmúltnyócévezni."

Mondjuk te kihagytad a középső szintet, még az átlag hitgyülisnél is egyszerűbb vagy :)

Larry Silverstein 2013.09.20. 17:37:00

@Szevasztok: Ugye hozzátok képest ez a mennyei manna.

Igen vagy igen?

Larry Silverstein 2013.09.20. 17:39:34

@tobeor: Ez a töröl újraindul program?

1,3+1,6-1,7+0,5(+1,4)

Ha kihagyod 2010et, ha nem, ez biza sokkal jobb mint Baynauék.

Szevasztok 2013.09.20. 17:40:23

@Larry Silverstein: "Ugye hozzátok képest ez a mennyei manna. "

Kihez képest???
Én még eddig nem voltam kormányon.

_most_ 2013.09.20. 17:43:25

@Larry Silverstein: a 2010-es, 2011-es gdp növekedés még Bajnainak köszönhető, aztán 2012-re beérett a fidesz programja és elkezdett jobban teljesíteni az ország :D

Blogger Géza 2013.09.20. 17:43:46

@Szevasztok: "De válság nélkül " ??? Az egész eurózóna válságban volt 2012-ben... És persze nálunk további pech volt Simor, az aszály, meg az EU túlmegszorítási elvárásai. (Őket is sikerült meghülyíteni a negatív propagandával, mit ti is nyomtok itt:)

tobeor 2013.09.20. 17:43:57

@Larry Silverstein:
Leírtam előre hogy reagál az egybites hitgyülis, és te pontosan úgy reagáltál :) vagy nem is érted ez miért gáz, vagy érted csak játszod tovább a hülyét :)

Ugye nem értetted amit leírtam, ugye gőzöd sincs miért Bajnaié az egész 2010-es év? 2013-majd számolunk, ha meglesz az év vége. Ha be is jön a "nagy" növekedés idénre, akkor is kevesebb lesz 3 év alatt
a "növekedés" mint fél százalék...

Idézzek egy kis Orbánt, ahogy dicséri Bajnait? :)

Blogger Géza 2013.09.20. 17:46:01

@tobeor: Tudok. A ciklus egészére kb +2-3% lesz a növedekés. Csak a totál hülyék képzelik azt, hogy csak 2012-ben volt itt Fidesz-kormányzás. :)

Larry Silverstein 2013.09.20. 17:46:42

@_most_: Sajnos kurvára nem hálásak a jó Bajnainak a hülye emberek.

Blogger Géza 2013.09.20. 17:47:35

@tobeor: OK, akkor egész 2014 meg a Fideszé lesz. Tehát:

1,6-1,7+0,5+2=2,4% erről van szó, nyuszómuszó.

_most_ 2013.09.20. 17:47:56

@Blogger Géza: ez annyira jellemző, mindenki tehet a gdp csökkenésről kivéve a fidesz, lehet az volt a probléma nem volt békemenet az aszály ellen :D

_most_ 2013.09.20. 17:50:29

@Blogger Géza: 2014-re csak 2% gdp növekedést vársz, és mi van azzal, hogy merjünk nagyok lenni, aki igazán Orbán tanításai szerint él az nem lehet ilyen kishitű :D

tobeor 2013.09.20. 17:52:01

@Blogger Géza: Ja, hogy miután a az elmúlt 3 év tényeit nem tudod cáfolni, a jövőről fantáziálsz :)
Ezt már ismerjük, hány százalék növekedést is ígért Matolcsi idénre még a kormányzás elején? 5? 6? Nem... én 7-re emlékszem... a jövő mindig tuti nagyszerű, és terelésnek is kiváló a jelen kudarcairól...

Amatőr 2013.09.20. 17:52:57

@Frady Endre: "Izgalmas évek elé nézünk... ;-)
"

Nem hiszem.

Egyenlőre úgy tűnik, hogy a demokratikus baloldal leszalámizta önmagát és ez a folyamat még tart. Egyre újabb és újabb próféták kerülnek elő a süllyesztőből, igényt tartva egy bármilyen vékonyka szeletre a választási tortából.

Tortához meg csak az juthat, aki jól megkülönbözteti magát a többi hasonlótól.
Így aztán persze a választási összefogás csak fából vaskarika. Nagyobb az élet-halál harc egymásközt, minthogy a fidesszel ráérnének törődni. És a marakodóknak nem a fidesztől kell markánsan elhatárolódniuk, hanem a másik baloldalival szemben kell új erényeket felmutatniuk. Nem könnyű!

A 14-es hajó valószínűleg elment és ezt már a bölcsebbek belátták, ezért aztán minden erőt a saját pártjuk jobb szereplésére mozgósítanak.

Baloldali összefogás? Pááá!

tobeor 2013.09.20. 17:53:15

@Blogger Géza:
Te mióta hiszed azt hogy látod a jövőt? xD
A hangok mondják neked?
Idénre hány százalék növekedést láttál előre 2010-ben? :)

Larry Silverstein 2013.09.20. 17:54:05

@_most_: 2000től 2008ig volt konjunktúra a vg-ban.

2009 az első válságév európában, máig tart, kisebb intenzitással, a németek idén talán 0,2%-ot nőnek.

2000-02 nő a magyar GDP is, adósság csökken.
2002-06 nő a magyar GDP is, adósság nő.
2007-08 a magyar GDP a földbe áll, válság nincs, adósság nő. Államcsőd veszély.
2009 GDP durván csökken, adósság durván nő, kiigazítások, IMF
2010-13 GDP stagnál, adósság is. Kiigazítások, áht. konszolidáció. Itt tartunk, elég jók a kilátásaink.

Le_Penseur 2013.09.20. 17:54:17

@Larry Silverstein:
@Blogger Géza:

"A reálgazdaság felől közelítve a növekedési kritériumokat, három fontos tényezőt találunk: a tőkét, a munkát és a technika-technológiát. Egyik területen sem történt az elmúlt években lényeges változtatás; a tőkeállományunk csökkent, a beruházások csökkennek, és a visszaesés azért nem látszik drasztikusnak, mert az EU-ból építik fel a fejlődés látszatát, miközben a megadóztatott szektorokból 20-30 százalékkal nagyobb beruházáscsökkenés történt. Márpedig: ha nincs beruházás, nem lesz több tőke. A foglalkoztatottság a 3 évvel ezelőttihez képest valóban nőtt 200 ezerrel, de ebbe beleszámolták azokat a közfoglalkoztatottakat, akik nem termelik, hanem fogyasztják a GDP-t. És még ha el is fogadjuk, hogy valóban nőttünk ezen a területen 2 százalékot, akkor az, hogy a gazdaság eközben nem tudott előre lépni – sőt, tavaly 1,7 százalékot csökkent –, az igazából azt jelenti, hogy a termelékenységünk is csökkent."

_most_ 2013.09.20. 17:57:38

@Larry Silverstein: a stagnálásból mégis hogy sikerült levonni azt a következtetést, hogy jók a kilátásaink? :D

tobeor 2013.09.20. 18:00:24

Tegyük hozzá, ezt hatalmas kudarcot minden eddiginél nagyobb parlamenti többséggel, és a hatalmas manyup vagyon eltüntetésével sikerült összehozni.

Larry Silverstein 2013.09.20. 18:03:48

@Le_Penseur: Nem vagyunk kinn a szarból, de a versenyszféra is ugyanott tart munkaerőben mint 2010ben, miközben állítólag milliók(..:D)vándoroltak ki.

És a többlet pedig (közfogl.) pozitív, mert jobb ha a közmunkás szívja a pénzt, mint ha a segélyes szívná. Simple as that.

A munkanélküliség nem is a legnagyobb probléma szvsz, kb. az EU átlagon vagyunk a 10%-kal.
A legnagyobb probléma az alacsony hazai vállalkozókedv, tőke, stb. Ez a kormány ezt úgy oldja meg hogy reprivatizál(ni akar). Akár be is jöhet, ha már a privatizáció nem jött be.

Larry Silverstein 2013.09.20. 18:04:35

@_most_: Úgy hogy a stagnálás jobb mint a zuhanás...:)

_most_ 2013.09.20. 18:11:55

@Larry Silverstein: de hogy lesz a stagnálásból növekedés, mert a fidesz 2010-ben emlékeim szerint nagyon nem stagnálást ígért, se gdp, se államadósság terén.

béla a görög (törölt) 2013.09.20. 18:19:46

Volt nekem egy MANYUP számlám. Pár millió volt rajta. A jövőm egy biztosítéka volt rajta.

Mit kívánok ennyi pénzért?

Nos a legocsmányabb lejáratást, minden fideszjelöltre, családtagjára, gyerekeire, unokáira.
Bizony. A pénzemért jó cirkuszt akarok.
A jövőmért az ő jövőjét - szemet-szemért, fogat-fogért.
Régen azt mondtam volna, hogy aljas dolog a lejáratás, ma elvárom, hogy lejárassák azokat az embereket akik engem megrövidítettek.
Az úgy nem megy hogy tőlem elvesznek odaadják másoknak - mert csak, beleröhögnek a pofámba és azt mondják szolgálj.
Amit ezek műveltek az nem egy kampányra szól.
Ez már rég nem bal vagy jobboldal kérdése. Nem ideológiai kérdés. Ez már a magam részéről a bosszú kérdése.

Egyébiránt számomra nincs jelentősége a kampánynak. KözTV-t nem nézek, rádiót olyat hallgatok ahol nem téma a politika, csak a neten fogom követni ha kifingatnak egy fideszest, jobbost vagy egy rokonát (korrupt, adócsaló, besúgó, idegbeteg, pedo/nekro/zoofil/mittudomén, stb.)
Ott is csak annyira fog érdekelni, hogy lássam kínlódni. További jelentősége nincs számomra. Időt nem érdemes rá pazarolni.

sparhelt 2013.09.20. 18:25:24

@béla a görög: Ne dühöng Béla! Megmondta a Rogán, hogy az nem volt a tiéd.

Barnalány 2013.09.20. 18:40:33

@savanyujóska: A Fidesz-szimpatizánsok nem azért támogatják a Fideszt, mert a közmédia hatna így rájuk. Azért támogatják, mert a fejükben élő elvárásokat leginkább a Fidesztől remélik. Lásson el az állam, kivételezzen velem az állam, nacionalistáskodhassak, tarthassak nyíltan ellenségeimben, bajaim okának valakit (zsidókat, multikat, EU-t, stb.) és még csak véletlenül se azt mondja nekem a kedvenc pártom, hogy azért nem megy jól nekem és az országban, mert én vagyok felkészületlen, lusta, balfasz, stb. Nagyjából kétmillióan várják el ezeket, vagy ezek valamilyen kombinációját.

A szocik és a többiek azért vannak összesen kevesebben, mint a fideszes szavazók, mert az ellenzéki, nem jobboldali beállítottságú magyar választók közül csak ennyien tudnak, akarnak bízni abban, hogy a szocik és volt szocik kormányzása jó lenne. Én pl. ellenzéki és nem jobboldali vagyok, mégsem tudnék semmiképpen sem a szocikra szavazni, de pl. a töketlen Bajnaira se!

A lényeg, hogy a Fidesz szavazóit nem a média győzte meg arról, hogy legyenek Fidesz-szavazók. A média legfeljebb csak segít megtartani őket ebben az állapotukban. És a szociknak se azért van olyan kevés szavazójuk, mert nincs médiájuk. Azért van kevés szavazójuk, mert az értelmes szavazók szemében nem hitelesek.

Annak idején 1990 és 1994 között az MDF-nek legalább akkora médiatúlsúlya volt, mint most a Fidesznek, mégis akkorát buktak 94-ben, mint az ólajtó. Pedig a közmédia ugyanolyan elvtelenül és ugyanolyan torzító módon támogatta az MDF-et, mint a mai a Fideszt. De a szociknak volt (még) hitelességük (hogy miért, abba most ne kezdjünk bele) és volt egy Hornjuk is.

Blogger Géza 2013.09.20. 18:40:44

@tobeor: Nem hangok, hanem külföldi és belföldi szakértők lényegében egybehangzóan várnak 1,5%-2,6% növekedést. Tavaly sokan mondtak recessziót idénre, de mind felfelé korrigált (kénytelen volt igazodni a valósághoz), szóval továbbra is inkább felfelé korrekciókat várok 2014-re is.

"Raffaella Tenconi, a cég londoni közgazdásza legfrissebb elemzésében az erősödő fogyasztói bizalomra alapozva jövőre már 2,6 százalékos gazdasági növekedést vár "

www.magyarhirlap.hu/merrill-lynch-jovore-magyar-novekedes

Barnalány 2013.09.20. 18:41:52

@Online Távmunkás: De, kb. Éppen ezért írtam azt, hogy közöttük a Fidesz és az MSZP hívei vannak túlsúlyban. Ui. a nyuggerek ezt a két pártot támogatják általában.

Blogger Géza 2013.09.20. 18:42:32

@béla a görög: " Pár millió volt rajta. " De csak azért, mert az állam önként odautaltatta a beszedett járulékai egy részét. Te egy fityinget nem utaltál oda.

Blogger Géza 2013.09.20. 18:45:50

@Le_Penseur:

Viszont az export szempontjából döntő feldolgozóiparban emelkedtek a beruházások, és ez a legfontosabb.

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/dinamikusan-emelkedtek-a-feldolgozoipari-beruhazasok

Abból, hogy építünk még több lakást, amit nem lehet eladni, nem lesz tőke.

tobeor 2013.09.20. 18:47:40

@Blogger Géza: Magyar Hírlap? Te azt olvasod? Így már mindent értek, de szerintem egyszerűbb ha Zsigó és Selmeczi nyilatkozatit eredetiben, a saját aláírásukkal olvasod a fidesz honlapján :) Arany minden szavuk, hitelesebbek mint a biblia :)

Na most egyrészt ennek a Raffaellónak gőze sincs arról milyen választási osztogatásokra és a gazdaság iránti bizalom elleni merényletként felérő államosításokra készül a kormány, másrészt bármilyen ügyesen akarsz terelni egy szerinted, meg a kormányseggnyaló hírlap szerint tuti fényes jövőről, én a kijelentésemet a múltról tettem. Oké, a múlt neked kínos, mert hatalmas kudarc amit eddig összehoztak a kedvenceid (már az országra nézve, az ős személyes gazdagodásuk az nagy siker nekik), de az a helyzet, hogy bármilyen képzelgés a a jövőről nem cáfolja a múltat, és úgy általában az elvtelen, terelős, elkenős, gerinctelen nyalásokat is utálom, meg a védhetetlen kudarcok kényszeres kimagyarázását. Meg se kérdezzem ugye, te kimagyaráznád a trafikmutyitól a stadion-tébolyig mindent?

Blogger Géza 2013.09.20. 18:49:40

@tobeor: Miért kéne cáfolnom a növekedést? Növekedés volt, ezt már talán te is belátod. 1,3+1,6-1,7 az senkinél nem negatív szám, aki kijárta az általános iskolát. (Bár te ritka oktondi vagy...)

tobeor 2013.09.20. 18:52:10

@béla a görög:
Abban egyetértek veled, hogy ez már rég nem bal vagy jobboldal kérdése. Ez nemzeti és erkölcsi ügy. Tök mindegy hogy egy maffia milyen pártnak nevezi magát. Egyik oldalon azok vannak, akik a fidesz érdekét a nemzeti érdek fölé helyezik, és azok a másik oldalon, aki a magyar ügyet előbbre valónak tekintik. Azok, akik nem akarnak maffiaállamot, akik nem a fideszes oligarchák érdekét akarják támogatni szavazatukkal, hanem a magyar nemzet ügyét. Mindennek valóban semmi köze jobb vagy baloldalhoz, ez ennél sokkal mélyebb.

savanyujóska 2013.09.20. 18:52:21

@Barnalány: „A Fidesz-szimpatizánsok nem azért támogatják a Fideszt, mert a közmédia hatna így rájuk. Azért támogatják, mert a fejükben élő elvárásokat leginkább a Fidesztől remélik.”

Ez még rosszabb, és sajnos nem tudom cáfolni. A magyarok tényleg azt várják el az államtól, hogy az a szájukba tegye a cuclit.

„Annak idején 1990 és 1994 között az MDF-nek legalább akkora médiatúlsúlya volt, mint most a Fidesznek”

Én erre nagyon nem így emlékszem. Az egész média SZDSZ szimpatizáns volt.

béla a görög (törölt) 2013.09.20. 18:53:40

@sparhelt: Már nem dühöngök. Csak ha eszembe jut, akkor szenvedélyes leszek kicsit. :)

tobeor 2013.09.20. 18:54:18

@Blogger Géza: Bajnai Gordon mióta fideszes, te nagyokos? :D Már alaposan elmagyaráztam egy másik fideszesnek, hogy ne akarjon más tollával ékeskedni....

1,6% - 1,7% = -0,1%

Ez a TÉNY.

Na mindjárt rákeresek mennyit ígért Matolcsy :)

tobeor 2013.09.20. 18:56:35

Számokban:
Magyar GDP - 2010: 128,6 mrd dollár
Magyar GDP - 2012: 125,5 mrd dollár

Na gyertek hitgyülisek, magyarázzátok be, hogy 125 > 128

:)

Blogger Géza 2013.09.20. 18:57:59

@tobeor: :D Te, figyuszka, vegyél már elő egy naptárat. Ez kormány nem 2, hanem 3,5 éve van hatalmon. Nagyon vicces, hogy az összes évet próbálod eltüntetni, tényleg jókat röhögünk rajtad, de most már abbahagyhatod.

Blogger Géza 2013.09.20. 19:02:02

@tobeor: Ha akarod, hát hidd ezt, hogy a Merill Lynch a Magyar Hírlap leányvállalata, felőlem halj meg hülyén, nem érdekel. :)

"A ház elemzői megerősítették azt a prognózisukat, amely szerint a magyar hazai össztermék (GDP) 2014-ben 2,6 százalékkal növekedhet"

hvg.hu/gazdasag/20130918_London_nyomot_hagyott_a_magyar_gazdasagon

Ha ugyanezt megírja a hvg is, akkor mi van? :) Az is a Magyar Hírlap leánya? :D

2013.09.20. 19:04:37

@tobeor:

abba kellene hagyni a troll etetést

tobeor 2013.09.20. 19:06:17

@Blogger Géza: vegyél elő egy magyar nyelv kezdőknek könyvet, és ha megtanultál belőle magyarul, akkor olvasd el megint mit írtam fél hatkor Larrynek erről a bugyuta dologól, hogy 2010 Orbáné lenne. Az idei év pedig nem ért véget, majd lesz végeleges adat, akkor beszámítjuk, az is megalázónak kevés lesz, előre szólok. De még nincs lezárt év. 2011 és 2012 van lezárva, ezeket lehet elszámolni ennek a maffiakormánynak.

tobeor 2013.09.20. 19:09:15

@Blogger Géza: Kedves troll, mit nem bírsz azon megérteni, hogy nem 2014 volt a kijelentésem tárgya, hanem ez eddigi teljesítmény? A "múlt időről" mint olyanról van fogalmad?

@MikeBoy: bocs, csakugyan kár etetni, bár ha meg hagyjuk őket akkor elárasztják a netet a hazugságaikkal :(

Larry Silverstein 2013.09.20. 19:12:45

@_most_: Hüha, egy politikus a kampányban bővülést jósol.

Szenzáció!

Blogger Géza 2013.09.20. 20:08:30

@tobeor: Azt nem értem, hogy hogy lehet valaki annyira kretén, hogy 3,5 évnyi kormányzás után 2 év adatát veszi figyelembe, és az hiszi, hogy van olyan hülye, akit ezzel megtéveszthet.

Blogger Géza 2013.09.20. 20:17:18

@Szevasztok: Amúgy egy csomó más európai peremország nálunk sokkal rosszabbul teljesít, annak ellenére, hogy szerinted "nincs válság".

A horvát gazdaság már 2009 óta recesszióban van, ezalatt a hazai összetrmék összesen 11 százalékkal csökkent. Erre az évre a Fitch 0,9 százalékos csökkenést vár.

index.hu/gazdasag/2013/09/20/hozzank_lokte_a_horvatokat_a_fitch/

Szóval az is csak a szokásos hazugság, hogy a térségben mindenki jobban teljesít.

valaki senki 2013.09.20. 20:18:06

@Blogger Géza: Kedves Géza! Kérem, nézze meg a VALÓS statisztikákat! A GDP is csökkent, ami nem öröm. Továbbá a versenyképességünk, vagy 20 hellyel. A beruházásaink. Kiestünk a leggazdagabb országok blokkjából, és sikerült elérenbünk, hogy ahelyett, hogy monjuk az osztrákok felé menetelnénk, most az albánokkal versengünk. :( Viszont az uraknak - előző és mostani slepp együtt - anniy lovéjha va magán számlákon kint a világba' , hogy a teljes államadósságot kicsaphatnák az asztalra. Ja, és bár a csökkenő sorba kéne hogy kerüljön, de NEM CSÖKKENBT az államadósságunk... :(

szist 2013.09.20. 20:18:33

HaFr. "Miért fontos orbánnak ennyire a győzelem"?
Pontosan azért ,amiért gyurcsótánynak, bajnilibásnak és mestersz.házinak !!! Érted már!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.20. 20:19:46

@Barnalány: Egyszerű népi megfigyelés: minél régebbi egy párt, annál idősebbek a szavazói.

Hertelendi 2013.09.20. 20:30:47

@valaki senki: " Kedves Géza! Kérem, nézze meg a VALÓS statisztikákat!"
A mi Gézánkat nem érdeklik a statisztikák! Ő csak orbán seggét szereti nyalni, az meg nem szerepel a statisztikákban:)

Blogger Géza 2013.09.20. 20:31:38

@valaki senki: Megnéztem. Csak 2012-ben csökkent a GDP, az összes többiben nőtt. A GDP-arányos adósságunk pedig csökkenő pályán van. Nem tudom, te miért az albánokkal akarsz versenyezni, magánügyed.

Blogger Géza 2013.09.20. 20:33:51

@Hertelendi: Csak engem érdekelnek, ti a saját rémálmaitokkal szeretnétek élni, nem a valósággal. :) Hozott ide bárki linket statisztikai hivataltól rajtam kívül? Nem.

anyadmajma 2013.09.20. 20:43:14

@Blogger Géza: Én meg azt nem értem, hogy hogy lehet valaki annyira kretén, hogy egy év közbeni 0,5%os emelkedést lát, azt meg nem, hogy így is kb a 2005-2006 os gdp szinten van az ország. Az év végi adat lehet sokkal több is, de szerintem sokkal kevesebb lesz.
Sőt, ha a simicska napi 11 millót keres idén, nem csak 9-et, akkor máris jobban fog festeni még az átlagkereset adata is.

@tobeor: Na, pedig erre a kis tévedésre hoznak most egy törvényt, hogy a gdp nem úgy kell számolni, mint eddig, mert így nem nő, hanem majd ők azt tudják, pont, mint az államadósságot vagy az átlagkeresetet. A vége az lesz, hogy idén 10% fölött lesz a növekedés. Papíron.
A disznó meg 14-et ellik......

Hertelendi 2013.09.20. 20:55:12

A valóság ezzel szemben az, hogy orbán nem hazudik és Magyarország jobban teljesít! Igaz??
Csak az ország él szarabbul napról-napra. Persze ez téged ne zavarjon. A Századvég majd hozza a statisztikát. A statisztikai hivatalra meg ne hivatkozz! Orbántól kapják a fizetésüket.
Faszkalap vagy!

egyetmondok 2013.09.20. 21:00:46

Azért fontos a győzelem,kedves szerző,mert Orbánnak sikerült az,ami még senkinek a magyar történelemben: lett,neki magának saját állami-hatalmi rendszere. Egy egész rendszer. Ilyenje a magyar történelem során egyetlen magyar politikusnak se lett.
S mert maga az állam az övé,az egész szó szerint az ő személyes akarata, hiszen Orbán Viktor kiprivatizálta az állami és nemzeti szuverenitást,pontosan tudja, hogy ha választást veszít,elveszti az államot. Vissza kell adja a jelenleg magánál,birtokában tartott állami és nemzeti szuverenitást.
Ilyen próba előtt egyetlen politikus se állt soha a magyar történelemben.
Ehhez képest egészen visszafogott tempóban veszti elfele a maradék valóság érzékelését...lehetne ez sokkal rosszabb is.

Barnalány 2013.09.20. 21:06:28

@savanyujóska: A közmédiát az Antall-kormány alatt éppúgy kisajátította az akkori kormány, mint manapság és éppúgy abban a hitben, hogy ezzel képes maga mellé állítani a választókat.
A szabaddemokratákat csak egyes hírműsorok szerkesztői támogatták, addig, amíg tehették és ki nem rúgták őket. "Az egész médiát" pedig jeletős részben éppen olyan figurák alkották, vezették és csinálták, mint Pálfy G. István, Lovas István, vagy Bajer Zsolt.:-)

Barnalány 2013.09.20. 21:07:57

@Online Távmunkás: A Fidesz nem igazán régi, mindössze negyedszázados. Ha korosztályos dolog lenne a pártszimpátia és az szabná meg a pártpreferenciát, hogy fiatalkorban éppen melyik párt volt új, akkor a fideszesek ma legfeljebb negyvenesek lennének.

Blogger Géza 2013.09.20. 21:10:03

@anyadmajma: "így is kb a 2005-2006 os gdp szinten van az ország." Ezt én pontosan látom, de ez a kataszrofális 2006-2010-es ciklus eredménye, nem mostani felívelésé. A mostani ciklusban volt ez eurózóna leghosszabb recessziója, ennek ellenére a magyar gazdaság ezt egész jól átvészelte: (sokkal jobban, mint a horvát, a görög, a szlovén, a ciprusi, az olasz, a spanyol, a portugál...)

Ez a teljesítmény kissé elmarad a várttól, és azt jelenti, hogy az eurózóna gazdasági mélyrepülése immár a hatodik negyedéve tart. Ezzel a jelenlegi recesszió a leghosszabb az eurózóna történetében, túlszárnyalva időtartamát tekintve a 2008-9-es válság korszakát is. Igaz ugyanakkor, hogy annak a korszaknak a mélységeit nem közelíti meg a jelenlegi lejtmenet. Az előző évi azonos időszakhoz képest az eurózónában 1 százalékos, míg az unió egészében 0,7 százalékos a visszaesés. - See more at: www.magyarhirlap.hu/az-eurozona-leghosszabb-recesszioja#sthash.YibQZh9S.dpuf

Blogger Géza 2013.09.20. 21:11:53

@Hertelendi: "A statisztikai hivatalra meg ne hivatkozz!" :D Te ritka kretén vagy, előbb még az volt a bajod, hogy ENGEM nem érdekelnek a statisztikák. :D

fiss 2013.09.20. 21:13:01

@Blogger Géza: Ezt te el is hiszed? Nem semmi,csak az a gond hogy a fától nem látod az erdőt.

Hertelendi 2013.09.20. 21:15:07

@Blogger Géza: Baromka, valós statisztikákról van szó és nem arról, amit ti szajkóztok.

Blogger Géza 2013.09.20. 21:27:50

@fiss: Ez nem hit kérdése, ezek tények.

Blogger Géza 2013.09.20. 21:29:23

@Hertelendi: Oszt hol vannak ezek a VALÓS statisztikák? :) Csak nem egy kockás füzetben nálad, amibe lejegyezted a pártgyűlésen elhangzottakat? :D

ojcabojca 2013.09.20. 21:29:49

@Blogger Géza: Na irány a pénztár. Mára elég hülyeséget írtál. Megérdemelsz egy kis pihenést.

tobeor 2013.09.20. 21:31:07

@Blogger Géza:
Vicces látni ahogy hülyének és/vagy süketnek tetted magad. Már leírtam, hogy 2010 év EGÉSZE bajnaié, sőt, mivel egy nemzetgazdaságon 8-10 hónap, mire átfut és hatását érezteti egy gazdasági irányváltás, ezért valójában még 2011 első negyedéve is legalább részben Bajnai érdeme, szóval még nagylelkű is vagyok, hogy csak 2010-et számolom.
Felejtsd el hogy a mosatni maffiakormány érdeme 2010, azt Bajnaiék csinálták, a Bajnaiék által elfogadott költségvetés alapján ment az az év.

Értem én, hogy a fideszes logika a lenyúlás, lenyúltok manyupot, földet, trafikot, takarékszövetkezetet, most meg lenyúlnátok Bajnai növekedését is, de hát ez egyszerűen nem igaz, hiába is csimpaszkodsz annyira Bajnaiba.

2013 pedig, bárhogy is erőlködsz, még nem ért véget. Szerinted elmúlt 2013 december 31.? És ha még össze is jönne a fél százalékos növekedés (adja ég, bár mutatja milyen mélyre jutottunk, hogy már ez a cél), az is szánalmasan kevés lenne. De ha a nagy fideszes meséket álmodó Matolcsy lelviszi a jegybanki alapkamatot 2% alá, akkor garantálom neked, hogy nem 0,1%-os növekedés lesz, hanem teljes csőd. Ugyanez lesz, ha Orbán elszólja magát, és túl gyorsan tárja fel a nyilvánosságnak a lopakodó re-komminista terveit, ugyanis egy profit-ellenes, szabadpiac-ellenes országból nem csak a külföldi tőke menekül, de a belföldi is, méghozzá villámsebesen.

Na, erőlködj még azon hogy csimpaszkodsz tovább Bajnaiba ;)

tobeor 2013.09.20. 21:33:40

@Blogger Géza:

nesze egy kis valós statisztika:

https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN&ifdim=region&tstart=1126994400000&tend=1347919200000&hl=hu&dl=hu&ind=false&q=szlovákia+gdp

A 2012-es GDP nem hogy a 2010-esnél kevesebb, de kevesebb a 2009-esnél is!
Sikerült alulmúlnia Orbánnak a 2009-es válság mélypontját is!

Hertelendi 2013.09.20. 21:35:23

@Blogger Géza: Gejza mostanra télleg elég hülye lettél:( Feküdj le szépen:)

fiss 2013.09.20. 21:47:18

@Blogger Géza: Segítek. Összefoglalom a narancsos gazdaságpolitikát. Ahol van, onnan elvesszük, és a saját klientúránkat kiszolgáljuk belőle.
Nekem itt szajkózhatod a KSH adatokat, a fentiek is tények.

Blogger Géza 2013.09.20. 21:48:27

@tobeor: A tény az, hogy még egy működő linket sem tudsz betenni. :) Továbbá az, hogy a Gyurcsány-Bajnai féle 2006-2010-es ciklussal szemben, amely kb 3%-os visszaesést hozott, ez a ciklus várhatóan 2-3%-os növekedést fog hozni. (Pár hónap van már csak hátra, így nagyon nagy meglepetés nem várható.)

Blogger Géza 2013.09.20. 21:52:09

@tobeor: Hiába írod le többször, a hülyeség az még hülyeség marad. Senki nem olyan hülye, hogy elfogadja, hogy egy kormány 4 éves tevékenységét két évnyi adattal írd le. :)

ojcabojca 2013.09.20. 21:54:57

@Blogger Géza: Most megszabadulni a hazugságoktól még nem szégyen.

Blogger Géza 2013.09.20. 21:57:05

@ojcabojca: Igen, ez jó gondolat, gondolom te is egyetértesz vele, hogy abszurd, hogy valaki önkényesen 2 évvel akarjon értékelni egy 4 éves ciklust...

tobeor 2013.09.20. 21:57:23

@Blogger Géza: :D
OTT a linken a szám ember, ismered a számokat?
Meg tudod állapítani két számról, hogy melyik a nagyobb?

Te jobb bohóc vagy lassan mint az Obersovszky...

tobeor 2013.09.20. 22:00:06

@Blogger Géza: Te milyen 4 éves tevékenységről beszélsz? Egyszer már kérdeztem, most ismét: képes vagy múlt időben leírt mondatokat értelmezni? Tudod mi az a múlt idő? Nem az ami jövőre lesz, hanem ami elmúlt.
Ezt a mellébeszélést, gyönyörűen égeted magad, ha folytatod szerintem a végén tényleg el fogod magaddal hitetni hogy már elmúlt 2014 is :D

Blogger Géza 2013.09.20. 22:01:34

@tobeor: Arról a 4 évről, amit a kampányban meg fognak vitatni.

tobeor 2013.09.20. 22:07:45

@Blogger Géza: Kedves Obersovszky, beszélsz magyarul? :) vagy csak úgy teszel, mintha nem beszélnél? :)
Ezt írtam, amire rákattantál ilyen görcsösen: "csökkent a GDP". Múlt idő jele megvan? (súgok: "t")

Egyébként hiába hisztizel mindenki átlát az olcsó szívózásodon, azért akarsz beszélni a jövőről, mert az eddig, elmúlt kudarcok igen csúnyán festenek :)

Blogger Géza 2013.09.20. 22:11:54

@tobeor: Jó, hát hülyeségeket én is be tudok tenni, amelyeknek nem sok közük van kormányzati ciklus alatti összesített gazdasági növekedéshez:

GDP:

2010: 26.607 Mrd Ft

2012: 28.252 Mrd Ft

Na, melyik szám a nagyobb?

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qpt002i.html

Blogger Géza 2013.09.20. 22:12:38

@tobeor: Hogyne, a 2006-2010-es ciklusban. De nem a mostaniban. :)

fiss 2013.09.20. 22:15:18

Egyébként meg GDP mozgásból következtetni... Na mindegy.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.20. 22:16:05

@Blogger Géza: Ezt a Gézát lehet, hogy egyenesen a Vezér képezte ki, olyan flottul hazudik. A számok sem stimmelnek, meg közben megfeledkezünk egy apró pici gazdasági világválságról, ami 2008-2010-et illeti, a jó isten áldjon meg.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.09.20. 22:18:37

a matekos urakat kerdeznem, hogy ez tenyleg igy megy, hogy fogom a szazalekokat, osszeadom, es ha plusz akkor orom, ha minusz akkor szomorusag? nem szorozgatni kellene itt valamiket, ha mar?

Amadeus62 2013.09.20. 22:22:29

@HaFr:

Tiltsd ki a picsába innen. Miért nem teszed meg?

tobeor 2013.09.20. 22:22:38

@Blogger Géza: Jaj de gyengén akarsz manipulatív számokat linkelgetni barátom! :) Idedobsz egy "piaci beszerzési áras" számokat, inflációt leszarva? Reálértéken mutass nekem számokat Obersovszky...ja, hogy azt nem mutatsz, mert akkor szívás van...

tobeor 2013.09.20. 22:23:21

@Blogger Géza: De most komolyan, te miért csinálsz hülyét magadból?

Blogger Géza 2013.09.20. 22:24:54

@tobeor: Azokat is betettem már korábban, a százalékos változásokat...

Blogger Géza 2013.09.20. 22:26:08

@droid_: Persze, az lenne a tökéletes, de amikor ilyen kis százalékokról van szó, elhanyagolható a különbség.

Blogger Géza 2013.09.20. 22:26:44

@tobeor: Nem, én belőled csinálok. :)

Blogger Géza 2013.09.20. 22:28:04

@droid_: Nem baj, akkor én mondom.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.09.20. 22:28:46

@tobeor: off, de neked hogyan sikerul olyan linket gyartani, amiben benne van szlovakia is, pedig a grafikonon nincs is rajta? nekem valahogy nem teszi bele a linkbe, innen budapestrol.

tobeor 2013.09.20. 22:29:24

@Blogger Géza:
A százalékokat már megbeszéltük, hogy 1,6-1,7 az -0,1...

Most, hogy a manipulatív számaid nem jöttek be, újból rá akarsz csimpaszkodni Bajnaira? Nyúlnád le más eredményét, mint fideszes a trafikot ugye?

tobeor 2013.09.20. 22:30:29

@droid_: kapcsolgattam az országokat, gondolom benne maradt.

egyetmondok 2013.09.20. 22:41:23

@Blogger Géza:
Imádkozhatuznk,hogy legyen növekedés Géza. Annak ugyi minden egyetlen pici százaléka kb 140-150 milliárd állami bevételt jelent,lévén nem normálisan hatalmasak az adók itthon,amire viszont nagy szükség is lesz,hiszen csak eddig kb 50milliárdot kellett gyorsba az önkorm.-ba betolni az első körös reszócsökentés távhős buktája miatt.És még hol a vége ?
Hatalmasak az adók,de abból lehet finanszírozni az alacsony rezsi árakat.
Te Géza,komolyan,ez normális dolog ? Ennek kurvára szocializmus-szaga van,és ez még akkor is az,cucilizmus, ha ezt egyébként egy magát jobboldalinak,konzervatívnak tartó kormány csinálja.

explanatus 2013.09.20. 23:17:26

Végigolvastam a kommenteket. Mindet. Jól sikerült számháború. A lényegről, a cikkben foglaltakról „ügyes” húzással a vessző utáni számokon folyik a „vita”. El kell ismerni, ÜGYES.

Végül is megnyugtató, ideértek a blogvilág „környezetszennyezői” és egy kezdeményezést, Hafr-ét csírájában akarják elfojtani.

Van számukra egy rossz hírem. ELKÉSTEK, de nagyon, ahogy a nagy ember mondta. Ez itt már nem csíra, ez már gyökeret eresztett. Kár a gőzért.

sparhelt 2013.09.21. 07:48:23

@Blogger Géza: És ki dolgozott meg érte, miért tette félre? Hova lett most, minden ígéret ellenére? Az elvétel mennyiben növelte a Béla jövőbeni biztonságát? Miért nem veszi el mindazt, amit egyébként "maga ad" nekünk?

Carmichael 2013.09.21. 08:23:13

Lehet egy tétova kérdésem?
Biztos, hogy az a természetes, és el kell fogadnunk, hogy a pártoknak a hatalom megszerzése, majd megtartása a - gyakorlatilag egyetlen szabad szemmel észlelhető- célja?
Gondolok itt arra, amit kormányon:
1. Tesznek: számháborúk, köztes és választási kampányok, ígérethegyek, hangulat és népszerűségjavító intézkedések (lásd még, osztogatás, populizmus, demagógia), stb.
2. Nem tesznek (de még átfogó, hosszútávú koncepció (lásd még tervezés!!)) szintjén sem: közigazgatás, ellátórendszerek, egészségügy, stb. átalakítása, rendbetétele...

Számomra kísérteties az elmúlt 22 év hasonlósága a Halál 50 órája jelenetével, ahol a német ezredes a legényével beszélget a jövőről.
Sajnos magyarul nem találtam meg, angolosok előnyben:www.youtube.com/watch?v=33O0jA8fMFw

Rövid fordításban mégis: a friss háborús hírek hallatán (+kitüntetés, rajtunk Németország szeme), a parancsnok boldogan közli: Megcsináltuk!
a legény megkérdezi: ezek szerint megnyertük a háborút?
Válasz: nem.
Kérdés: akkor elvesztettük?
Válasz: nem
Kérdés: ha egyiket sem, akkor mi történik?
Válasz: a legjobb! A háború folytatódik.
Kérdés: meddig?
Válasz: örökké. Tovább és tovább és tovább.
Kérdés: De egyszer vége kell, hogy legyen.
Válasz: Őrült vagy. Már 41-ben is tudtuk, hogy ezt a háborút nem nyerhetjük meg.
Kérdés: Úgy érti 3 éve harcolunk a győzelem reménye nélkül?
Válasz (ezt figyeld!): a győzelemnek sok fajtája van. A német hagysereg megmaradása, hogy továbbra is egyenruhában járhatunk - ez a mi győzelmünk. A világ, nem szabadul meg tőlünk!!
Kérdés: és mikor megyünk haza?
Válasz: ez ami otthonunk.
Kérdés: és a fiaim? mikor láthatom őket? mi lesz velük?
Válasz: német katonák lesznek. és te büszke leszel rájuk.

Na, ki teszi fel a kezét, ha azt kérdezem, ismerős-e a logika?
Én szívesen kiszállnék a háborúból, valaki még esetleg?
HaFr, a kezdő kérdés neked is szól?

p.s. Igen, tudom, kormányzáshoz előbb kormányra kell kerülni, ott is kell maradni. De egy olyan ördögi körbe kerültünk, ahhol 20 éve már CSAK ENNYI-ről szól a politika, itt ezt kifogásolom....

Carmichael 2013.09.21. 08:54:02

Anyám, ez a hagysereg nem tudom hogy csúszott ki :)
Természetesen hadsereg...még reggel van :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.21. 09:09:57

@Carmichael:

"Biztos, hogy az a természetes, és el kell fogadnunk, hogy a pártoknak a hatalom megszerzése, majd megtartása a - gyakorlatilag egyetlen szabad szemmel észlelhető- célja?"

If men were angels, no government would be necessary. If angels were to govern men, neither external nor internal controls on government would be necessary. In framing a government which is to be administered by men over men, the great difficulty lies in this: you must first enable the government to control the governed; and in the next place oblige it to control itself.

James Madison

narmer 2013.09.21. 09:47:24

Már a kiinduló tétel is különös-
Aljas lesz a kampány, mert a kormány dicshimnuszokat zeng magáról.Arra lennék én kíváncsi melyik az a kormány széles e világon amelyik azt modnja ne válasszatok újra, mert (bocs.) korrupt faszok vagyunk. Ellenben valóban aljas a kampány, és felhívom becses figyelmedet mit művelt a média egy teljesen vétlen leánnyal, akit történetesen Orbán Rákhelnak hívnak.Na az aljas volt. És nem ütötte meg az ingerküszöbödet, ez több mint érdekes.

Carmichael 2013.09.21. 10:22:01

Épp ez a kontroll-mánia az én bajom. Tapasztalatom szerint az akarja folytonosan kontrollálni a környezetét, aki a saját életét nem képes kézben tartani. Szerintem, visszautalva korábbi hozzászólásom valamelyikére, önálló, szabad és tudatos döntésekre képes és igényes emberek teljesen elegendőek ésszerű döntések meghozatalára, az angyalok maradhatnak a helyükön.

Én, mint állampolgár, feladatra akarok szerződtetni egy kormányt, nem azt akarom kiválasztani, akitől még valahogy elviselem a kontrollt az életem felett, pláne, ha a feladatát még e mellett sem végzi el.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.21. 11:08:40

@Carmichael:

"önálló, szabad és tudatos döntésekre képes és igényes emberek"

Ők miben vagy mennyiben különböznek az angyaloktól?

"Én, mint állampolgár, feladatra akarok szerződtetni egy kormányt"

Az államhatalom mindenkori manifesztációja, a kormányzat, nem úgy gondolja hogy szerződtetve lenne a polgárok által.

Carmichael 2013.09.21. 11:52:47

@neoteny:

"önálló, szabad és tudatos döntésekre képes és igényes emberek"
"Ők miben vagy mennyiben különböznek az angyaloktól?"

Ez már az a kategória lenne? Én meg reméltem, hogy csak a közoktatásnak nevezett korlátolt, 19.századi zombigyár miatt válik a nép nagyja felnőtt korára engedelmes, előpuhított, gondolkodáskerülő bábbá. Ha igazad van, készülhetnek a csótányok.

"Én, mint állampolgár, feladatra akarok szerződtetni egy kormányt"
"Az államhatalom mindenkori manifesztációja, a kormányzat, nem úgy gondolja hogy szerződtetve lenne a polgárok által."

Lásd, mint fent. Amíg az nincs megoldva, nincs aki megváltoztassa ezt a paradigmát. A mindenkori kormányzatnak nyilvánvalóan nem érdeke ezen status quo felrugása, bárhol legyen a világon. Ha tényleg nincs rá (tömeg)igény, akkor persze én is csatlakozom a Kihaló Idealisták Klubjához.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.21. 12:07:29

@Carmichael:

"Ez már az a kategória lenne?"

Azt hiszem Madison ilyen értelemben használta az "angyalok" kifejezést: "önálló, szabad és tudatos döntésekre képes és igényes emberek" akik a viszonosság elve alapján nem tesznek olyat másokkal amit nem kívánnak hogy velük tegyenek.

"Ha tényleg nincs rá (tömeg)igény"

Úgy tűnik, nincs rá tömegigény. Még az állítólagos "szabadság hazájában", az USA-ban sem szavaznak a Libertariánus Párt különféle jelöltjeire többen mint kb. 1%.

Carmichael 2013.09.21. 13:42:16

@neoteny:
OK, a helyzetre reflektálsz, módosítok.

Lehetne rá igényt generálni?
Nem máról holnapra, hanem türelemmel, fokozatosan, következetesen. Mondjuk pl. a következő generációknak az oktatáson keresztül?

Mert ma a választásokról Einstein jut eszembe: Az igazi őrültség újra és újra ugyanazt csinálni és közben más eredményt várni tőle.

Ebben az értelemben jövőre csak elveszett szavazatokat látok.

Husz_János_Puszita 2013.09.21. 17:37:20

Azért egy szóval nem mondhatod, nem ismeri a magyar néplelket.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.21. 20:12:10

@Carmichael:

"Lehetne rá igényt generálni?"

Valami igény mindenféleképpen van pl. "a közoktatásnak nevezett korlátolt, 19.századi zombigyár" kikerülésére, másképpen nem születnének ilyen írások:

If You Send Your Kid to Private School, You Are a Bad Person

www.slate.com/articles/double_x/doublex/2013/08/private_school_vs_public_school_only_bad_people_send_their_kids_to_private.html

Dris321 2013.09.21. 20:45:09

@Blogger Géza:
GDP: 2011: -1,7%
2012: +1,7%
Ez nettó negatív
KSH.HU
Államadósság: 2010: 81,8%
2013 i.harmad: 82,4%
countryeconomy.com/national-debt/hungary
+ 3000Mrd nyugdíj, ez kb 9% GDP arányosan

A foglalkoztatás mára 160ezerrel nőtt. Erről mondta tavasszal Mr. Orbán:

"Ma 98 ezer 431-gyel többen dolgoznak, mint a kormányváltáskor, a mai napon közmunkán 201 ezer 721 ember vett részt" - próbált kedvező képet festeni a foglalkoztatásról Orbán Viktor kedden, a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége győri szervezetének kerekasztal-beszélgetésén.

A külkermérleg 2008 óta többletes, az export növekedés csak az Audi és a Merci (fúj).

A kamatszint, CDS, sőt a nem elszállt HUF tényleg siker. A túlzott deficit is.

A gond, hogy EU támogatást, 2,5%-os hitelt, trafikot, földet, állami pályázatot csak CBA, Közgép, Lázár, Matolcsy, stb. támogatással lehet kapni. Nyereségesen enélkül ma senki nem tud termelni/vállalkozni.

Nyugdíjra meg már 5 év múlva sem lesz pénz.

Sorry

Dris321 2013.09.21. 20:52:57

@Blogger Géza:

Egyébként régen követem és kedvelem a bejegyzése id, mert mindig próbálnak tényeket állítani.

Általában majdnem a fele igaz :).

A 2014-es +2.0%-rá még nem innét előre :)

Blogger Géza 2013.09.21. 21:29:25

@Dris321:

Te is abban a kényszerképzetben élsz, hogy ez a kormány 2 évig kormányoz? Honnan jön ez?

"Erről mondta tavasszal Mr. Orbán" Szerinted most tavasz van??? :D naptárad van?

Az államadósságnál egy-egy hitelfelvétel hullámzás okoz, ezrét érdemes azonos időszakot nézni.

Félévi adatok:

2010: 85,34%
2013: 81,41%

Év végi adatok:

2010: 81,83%
2012: 79,23%

"A külkermérleg 2008 óta többletes, " Az igazság ezzel szemben az, hogy 2008-ban 300 millió EUR-s negatívuma volt.

"Nyugdíjra meg már 5 év múlva sem lesz pénz." Mennyibe fogadunk hogy lesz? :)

"Nyereségesen enélkül ma senki nem tud termelni/vállalkozni." Ezt mondják a lúzerek.

Sajnos a te tényeidnek fele sem igaz. :(

Carmichael 2013.09.21. 22:20:59

@neoteny:

Igen, bár ha már, akkor inkább itt kezdeném:
www.youtube.com/watch?v=wX78iKhInsc

Vannak civil kezdeményezések, sőt sikerek is ebben, az USA-ban, Ausztráliában, Kanadában legalábbis. Nálunk, várhatóan, a gyenge civilszféránkból (és a vázolt érdektelenségből) kiindulva ez nem fog tudni kinőni. Kár.

Dris321 2013.09.21. 22:21:28

@Blogger Géza:

Két lezárt (mínuszos) év után a jövőre legyek büszke? Esetleg utána.

A 160 ezer többlet munkahely -200ezer közmunkás mai adat (KSH.HU)

Az államadósság szezonálisan nem ingadozó, de a 9% MANYUP valahol nálad elfelejtődött, onnantól mindegy, hogy plusz, vagy mínusz az a 2-4%, a kormányod többet költött, mint amennyit beszedett :(

A foly.fiz.mérlegben igazad van. 2009 második félévétőll többletes.

A helyzetbe hozásról mindenkinek lehet saját tapasztalata, én kb. 4000-4200 vállalkozással/vállalkozóval vagyok napi kapcsolatban, de ez nyilván nem reprezentatív

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.21. 23:48:57

@Carmichael:

"bár ha már"

Azért linkeltem be azt az írást (és különösen a címét) hogy mutassak egy példát arra amikor valaki aki liberálisnak vallja magát, teljes komolysággal hangoztatja azt a nézetet hogy a közoktatás kikerülése "rosszá" tesz valakit.

Ami a Ken Robinson beszédet illeti: a (köz)oktatás decentralizációja valóban kívánatos -- ha más miatt nem is akkor legalább azért hogy a közoktatás indoktrinációs jellege ne érvényesüljön olyan erősen. Hogy a személyre szabott oktatás mennyire lehetséges akkor amikor mindenki oktatásáról van szó illetve a 'kreativitás' előmozdítása milyen eredményeket hoz mindenki esetében, már bonyolultabb kérdés: sok olyan feladat adódik az életben aminek a megoldásához nincs szükség partikuláris 'kreativitásra', megfelelnek az ismert módszerek: pl. a kamatos kamat exponenciálisan növekvő jellege, ill. az hogy a kamatos kamat esetében az egyenlő -- havi -- törlesztőrészletek kezdetben több kamatrészt és kevesebb tőketörlesztést "fizetnek ki" mint a hitelfutam vége felé. Lehet valaki bármennyire 'kreatív', mindaddig amíg ilyesmikkel nincs tisztában, csúnya meglepetések érhetik ...

Blogger Géza 2013.09.22. 00:15:23

@Dris321: Rossz a számításod. Már ott hibás, hogy abból indulsz ki, hogy 2010 előtt nem voltak közmunkások, pedig voltak.

a foglalkoztatás bővülésének 30-40 százaléka köszönhető a közfoglalkoztatás növekedésének; a többi elsősorban a versenyszférában való növekedésből adódik.

www.mfor.hu/cikkek/Czomba__a_kozmunka_csak_kis_resze_a_foglalkoztatas_bovulesenek.html

kekex 2013.09.22. 07:26:20

@Blogger Géza: 09.20 17.18
Egyszerű matek (összeadás és osztás négy évvel)
hogy Orbánék átlag 0,4 %-os "növekedést" hoztak össze. Boldogabb országokban ezt "stagnálásnak" becézik!
Ehhez képest a "pannon puma" tényleg vígan ugrált!
És ne gyere nekem a sokkal magasabb német bázissal, amikor a mi alacsonyabb bázisunkról nagyságrenddel gyorsabban kellene fejlődnünk, hogy legalább a leszakadásunk ne növekedjen,
Mennyit is ígért 2013-ra MaTTolcsy? 6-7 %-ot?Merthogy "ez lesz az lerugaszkodás éve". Na igen: a valóságtól és a józan észtől!

kekex 2013.09.22. 07:35:13

amatőr 09.20. 17,52
Nem összefogás kell, hanem koordinált jelöltállítás, és az ország felosztása a listák között. 4 (NÉGY) lista is elfér úgy, hogy csak 2 (KETTŐ) körzetben kell egymás ellen kampányolni!
106 (összes választói körzet) :27 (a listaállításhoz szükséges körzetek száma) Elég lesz közvetlenül a választás előtt "előre hozni a második fordulót" és egymás javára visszaléptetni a LISTÁKAT IS!
"térjünk vissza rá február-márciusban" mondta Gyurcsány.
Egyébként meg a kishalak azért szoktak rajba szerveződni, hogy a nagyhal a bőség zavara miatt ne tudjon választani a préda között.
Az evolúció bizonyította, hogy ez egy jó és hatásos technika. Most a fidesz kénytelen lesz kétfelé (vagy három-négyfelé) kampányolni)
"Oszd meg és uralkodj" - ez velük szemben is beválhat.

Carmichael 2013.09.22. 09:47:26

@neoteny:

Félreértettelek, én tényleg más szemmel olvastam el a cikket.

A Robinson előadással azt akartam illusztrálni, hogy ahelyett, hogy a személyre szabott oktatás FELÉ indulnánk el fokozatosan, egyre inkább sztenderdizáltság, központosítás irányába tolódik el az oktatás. A gyerek többségének pedig fogalma nincs, mit akar kezdeni az életével.

Asszem nem itt, hanem egy másik előadásban említi a kulináris hasonlatot, hogy ma a fastfood-modell érvényesül (alacsony színvonalú, de azonos alkotóelemek/minőség mindenkinek, garantáltan), szemben a Michelin modellel (egyedi stílus és kínálat, de magas minőségi kritériumokkal). Mindkét esetben mindenki jóllakott, de más hatása lesz a testre...

Robinson sem elsősorban a tanítandó anyagot kritizálja (legalábbis nem a szükséges alapcsomagot), hanem az oktatás rendszerét, ami elavult, kontraproduktív, és így alkalmatlan a 21. század kihívásaival szemben.

Az egyéni kreativitás ilyetén elsorvasztása pedig, szerintem, mindenkinek fontos kellene, hogy legyen, legtöbbüknek sajnos elég, ha a saját életére tekint. És ezekből a - többségében frusztrált- egyénekből áll össze egy nemzet. Olyan-amilyen...

Dris321 2013.09.22. 10:04:50

@Blogger Géza:
Ez lehetséges, nem vagyok nagy szakértő, csak a netről tájékozódom.

A KSH utolsó jelentése szerint 2013.máj-júl-ban 3963,5 e ember dolgozott; 2010 máj-júl-ban 3789,4e.
A különbség 174,1e. Nem tudom a 207e honnan van.
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog21307.pdf

Egyébként úgy tűnik, valóban nem a közmunka növeli a létszámot, itt egy érdekes mfor.hu cikk:
m.mfor.hu/cikkek/Nem_a_kozmunka_noveli_a_foglalkoztatottsagot.html

A következtetés gondolom neked tetszik, nekem nem.

Ami szerintem fontos, hogy az össz-adóztatás nőtt, mindegy, hogy csúnya multik, bankok, vagy a lakosság fizette, beszedték a nyugdíj pénzt, és ebből sem érdemi államadósság-csökkentés, sem GDP növekedés nem lett. Idén talán lesz fél %, ez nem egy felzárkózás.

Gyakorlatilag a lakossági fogyasztás és a beruházások folyamatosan csökkennek és ez a jövőre nézve nem jó jel.

Az egyetlen pozitívum, hogy a háztartások és vállalkozások hitelállománya folyamatosan csökken, de ebből azért még sok van hátra....

savanyujóska 2013.09.22. 12:15:39

@Barnalány: Megvolt a szándék a média ellenőrzésére, de a gyakorlatban ez nem nagyon sikerült. A tévében még csak-csak, de a rádióba hiába neveztek ki lojális elnököt, a szerkesztők és a riporterek a műsoraikban fenntartották a kormánykritikus hangot. Amikor például Csúcs elrendelte, hogy a reggeli lapszemlében kötelezően a Magyar Nemzetből is kell idézni, ha jól emlékszem, valami gyógynövényekről szóló cikket ismertettek. A kirúgásokra már a választási ciklus vége felé került sor, amivel a kormány csak még jobban rontotta a helyzetét. A kereskedelmi tévék, ahol a híradókban akkor még nem kizárólag rendőrségi hírek mentek, szintén nem kimondottan kormánypártiak voltak. Vagyis a média kisajátítására megvolt a szándék, de sokra nem jutottak vele. Az akkori állapotokat egyszerűen össze sem lehet hasonlítani a maival.

Blogger Géza 2013.09.22. 12:24:49

@Dris321: A lakossági fogyasztás pont idén kezdett el nőni (és várhatón még jobban nő 2014-ben)

index.hu/gazdasag/2013/06/05/kolteni_kezdett_a_magyar/

A beruházásoknál pedig a kulcsfontosságú feldolgozóipari beruházások nőttek, mellette az alagútépítések meg lakásépítések estek vissza, amelyekből nem igazán lesz sem export, sem érdemi munkahely.

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/dinamikusan-emelkedtek-a-feldolgozoipari-beruhazasok

lord vakond 2013.09.23. 12:27:44

@béla a görög:
Igazi szerencsétlen megcsömörlött félnótás vagy.

"Egyébiránt számomra nincs jelentősége a kampánynak. KözTV-t nem nézek, rádiót olyat hallgatok ahol nem téma a politika, csak a neten fogom követni ha kifingatnak egy fideszest, jobbost vagy egy rokonát (korrupt, adócsaló, besúgó, idegbeteg, pedo/nekro/zoofil/mittudomén, stb.)"

és mindezt írod időt és energiát szánva egy politikai bejegyzés alá...:D Hát gratulálok:D

tamas11 2013.09.23. 19:24:05

@Barnalány:
nagyon jó szó, amit használsz, szinte kulcsfogalom a hazai pol. propagandában, és pol. közgondolkodásban.
"...Azért támogatják, mert a fejükben élő elvárásokat leginkább a Fidesztől REMÉLIK."
Olyan tényleges folyamatoknak vagyunk szemtanúi, amelyeket a történések ÉS párhuzamosan a remények mozgatnak, miközben ezek ELLENTMONDÓAK.
E torzót tovább táplálja, hogy az ígéreteknek viszont rosszak a pozíciói, mert túl sokan nem hisznek bennük. (Ez a reggel- délben esEte...)
süti beállítások módosítása