1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.07.15. 15:52 HaFr

Orbán-kormány: 50 éve a legrosszabb

Mindent összevetve, minden külső kényszerítő erőt és belső feladatot beleszámolva, 50 éve nincsen ennyire rossz kormánya az országnak, mint az Orbáné. 1963-ban nagyjából véget ért az '56-os forradalmat követő megtorlás, megkezdődött a konszolidáció, amely ugyan tovább puhította a magyarság gerincét, tovább rombolta a szociális kompetenciáinkat, de az átlag magyar számára élhető, és ami a fő, a saját vágyait nem sokkal alulmúló világot teremtett. Közben eladósodtunk, de az adott rendszerben és az adott körülmények között "szabadok" voltunk, korrumpálódtunk, de az életszínvonalunkra ügyelt a Párt, diktatúra volt, de kiszámítható stb. A rendszerváltást -- ennek megfelelően -- éppen csak hogy akartuk, inkább megesett velünk, és leszámítva a kezdeti egy év eufóriáját, ma sem tekintjük nemzetünk emlékezetes pillanatának. Az ezt követő évek kinek kisebb, kinek nagyobb csalódásokat okoztak, de az átlagos választóban élt a remény (illúzió?), hogy a lopós-hazudozós játékunk közepette valamiféle kibontakozás felé haladunk, és bár az aktuális kormányerő végül egy kivételével mindig elbukott (annak az egynek pedig hatalmasat hazudva lehetett megőriznie a hatalmát 2006-ban), mindig volt ott egy másik, amelyik meggyőzően tudta ígérni a jobbat, és bizonyosan volt egy-két valóban jó ötlete is.

Ezzel szemben az Orbán-kormány, amelyik -- leszámítva az államdósság magas, bár a 2010 közepi várakozások és bizalmi tőke ismeretében nem is teljesen kétségbeejtő szintjét -- viszonylag kedvező helyzetben vehette át a hatalmat, másfél éven belül törte szét a rendszerváltás illúzióit. Azért nevezhető a jelenlegi rezsim 50 éve a legrosszabbnak, mert a legnagyobb szakadékot hozta létre a lehetőségei és a valósága között, és közben -- legalább 2006 óta munkálkodva ezen -- olyan sebeket ejtett a rendszerváltáshoz fűződő konszenzuson, amelyek ennek az országnak a törékeny kulturális és szemléleti egységén egyfelől, a rendszerváltás nyugati orientációján másfelől sokáig nem fognak behegedni, és teljesen dezorientáltak egy amúgy is gyenge önismeretű és gyenge politikai képességű népet. Orbán -- mára kiderült -- a legaljasabb, leghazugabb és legkártékonyabb fordulatot kényszerítette ki az ország talán egész modern kori történetében azok közül, amelyeket nem motivált más, mint egy vezető puszta személyisége. Egy független államot a vezetése nagyon ritkán fordít külső kényszer nélkül a saját nemzete ellen. Orbán ezt tette. És még nem tudjuk, mit fog.

Emiatt a címnek választott kijelentés messze nem túlzó. Imádkozzunk, hogy ne lépjen túl ezen is az élet.

457 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr595405783

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.16. 14:26:06

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyetmondok 2013.07.16. 16:24:01

@Ezténírtam:
Ki beszél itt szuperelégedettségről ? Ilyet egyetlen gyakorlott,a jogállamra szépen beállt nyugati társadalomról se lehet mondani,nemde.

Programot, jövőképet,amely alapján el lehet hinni,hogy ez a posztkádári,poszthorthysta nagyon primitív politika,amit Orbánék csinálnak meghaladható,úgy nem lehet csinálni,hirdetni, hogy " kedves nép,nálad hülyébb a Földön nem létezik ".

Államot csinálni,amely képes értelmesen működni akkor is elitkérdés,ha persze az is felvethető,hogy bármely elit csak abból a társadalomból érkezhet,amelyik éppen létezik.
Csakhogy szerintem ez a társadalom bőven jobb képességű,mint amilyen elitet csatasorba tudott a rendszerváltás után állítani.

Ezténírtam 2013.07.16. 16:29:10

@Blogger Géza:
"Mondjuk az állam bevásárolt a MOL-ba és onnantól az összes MOL-dolgozó ingyenélő?"

Egy olyan cég,amelyik egyébként is sok szempontból monopolhelyzetben van,biztos szörnyen innovatív... Az olajtársaságok és a hozzájuk tapadó mocsok a világ minden táján a legalját jelentik a gazdaságnak,ennyi szemét embertelen cég nincs még egy szektorban...

A MOL nyilván mindent megtesz,hogy a technikai monopóliuma meg is maradjon ezen a szánalmas kis piacon,így fenn tudja tartani az óriási naplopóhadsereget,ami ott idétlenkedik. Amíg Mo-n autó lesz, a MOL profitja garantált.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.16. 16:32:46

@Blogger Géza: Csak az a bökkenő, hogy a bezárt iskolák után a megmaradt gyerekeket lehet utaztatni a szomszéd településre, hiába magyarázott itt mindegyik kormány a falusi iskolák fontosságáról...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.16. 16:35:06

@Ezténírtam: @Blogger Géza: Nem az állami tulajdontól alkalmaz naplopókat egy cég, hanem attól, ha az állam beleszól a cégvezetésbe. Ahol Magyarországon az állam jelöli ki a vezetőket, ott azonnal zuhan a teljesítmény.

Ezténírtam 2013.07.16. 16:38:10

@egyetmondok:
"Ki beszél itt szuperelégedettségről ? Ilyet egyetlen gyakorlott,a jogállamra szépen beállt nyugati társadalomról se lehet mondani,nemde."

Nem,de legalább vannak országok,ahol az emberek büszkék arra,hogy ott élhetnek és nem szarnak bele a saját fészkükbe nap,mint nap azzal,hogy rommá korrumpálják az országot minden szinten.

Persze vannak sokkal rosszabb helyek is,sőt,több a rosszabb,mint a jobb.

"Programot, jövőképet,amely alapján el lehet hinni,hogy ez a posztkádári,poszthorthysta nagyon primitív politika,amit Orbánék csinálnak meghaladható,úgy nem lehet csinálni,hirdetni, hogy " kedves nép,nálad hülyébb a Földön nem létezik ".

Amíg ez a kedves nép nem látja be,hogy nagyon súlyos önkritikát kell gyakorolnia és ha nem fejlődik robbanásszerűen az oktatás,akkor esélyünk nincs felzárkózni a jobb helyekhez a következő 30 évben sem,addig de,lehet mondani,maximum megint arra fog a sok idióta szavazni,aki azt mondja,amit hallani akarnak (lásd fentebb a hülye kurva és a strici esetét).

"Államot csinálni,amely képes értelmesen működni akkor is elitkérdés,ha persze az is felvethető,hogy bármely elit csak abból a társadalomból érkezhet,amelyik éppen létezik.
Csakhogy szerintem ez a társadalom bőven jobb képességű,mint amilyen elitet csatasorba tudott a rendszerváltás után állítani. "

JOBB KÉPESSÉGŰ???? Te melyik holdon élsz? Ez a társadalom az egyik leggyengébb képességű a fejlett országok közül,nézz meg bármilyen mutatószámot. Az meg,hogy milyen szinten vannak a választott vezetőink,pontosan tükrözi,hogy mi milyen szinten vagyunk.

Egy nép fejlődése elsősorban oktatási kérdés,az okos emberek tudnak pénzt csinálni. Nálunk ez annyira silány színvonalú,hogy tényleg a hátsó régiókban van abban az országcsoportban,ahol egyáltalán van valamiféle általános oktatási rendszer - ne legyünk igazságtalanok,a világ 200 országában ez reálisan 60-70 helyről mondható el.

Blogger Géza 2013.07.16. 16:44:31

@Online Távmunkás: "Ahol Magyarországon az állam jelöli ki a vezetőket, ott azonnal zuhan a teljesítmény. " Ez valami liberális dogma, vagy van rá valami konkrét adat?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.16. 17:29:09

@Kacsura: :(
1. összefogni valami mellett szoktak, és nem valami ellen...
és akkor hasznos is, az összefogás, ha az a "valami mellett" is egy konkrét dolog, nem csak egy lózung

2. a való életben is az emberek jó része óvodásként viselkedik a jelenlegi hatalomnak ez így is megfelelő, ezt támogatja a különböző intézmény rendszereivel pl. oktatás(iskolák), gyógyítás(kórház)

hiszen az emberek érzelmi lények, ezt a helyzetet kellene kezelni, de erre nem tanítják meg őket... direkt

3. a lakosság mindig is szívni fog, amíg a kitalált, pénz alapú társadalmi rendszer van érvényben, hiszen ennek a tömegek kizsákmányolása a lényege... ami szintén a hatalmon lévők javát szolgálja

rudebwoi 2013.07.16. 17:36:02

@notib: "csak emlékeztetőül:

- Fletó volt, aki először mondta, hogy el lehet menni ebből az országból...."

az értő olvasás neked sem nagy erősséged, az már egyértelművé vált

fn.hir24.hu/itthon/2006/06/15/gyurcsany_el_lehet_menni_magyarorszagrol/

fusd át, hátha mégsem neked szóltak azok a mondatok. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.16. 17:47:26

@Blogger Géza: Dolgoztál már állami vagy önkormányzati cégnél? Gondolom nem, mert akkor tudnád, hogy a vezetők kiválasztása rokoni-baráti alapon megy és mivel ők nem értenek hozzá, a többi alkalmazottat sem tudja szakmai alapon senki sem ellenőrizni.

Itt egy doktori disszertáció a témában:
www.doktori.econ.unideb.hu/download/pdf/kutatasiforum/2013jan/Torok.Laszlo.pdf

"A több mint 40 ország 200–at meghaladó magánosított vállalata körében végzett felmérés szerint a privatizációt követően az értékesítésre jutó nyereség 2,2 szeresére, az egy munkavállalóra eső eladás 127 százalékra, a beruházások 2,3 szeresére, a kibocsátás 126 százalékra emelkedett. Előzőekkel párhuzamosan a munkavállalói létszám 1,01 szeresére, az értékesítésből való részesedés pedig 2,8 százalékról 5,3 százalékra növekedett, az eladósodás 90 százalékra csökkent."

Ezténírtam 2013.07.16. 17:57:20

@Online Távmunkás: @Blogger Géza:

"Ez valami liberális dogma, vagy van rá valami konkrét adat? "

Ezt nem túl nehéz eldönteni,mutass már nyereséges állami cégeket,amik nincsenek monopolhelyzetben a saját területükön?
Vagy menj be egy állami- és egy magánrendelőbe stb. stb.

vajdasagi 2013.07.16. 18:53:56

@Blogger Géza: Ha Ön azt is megkérdőjelezi, hogy az állam által kijelölt vezetők általában gyengébb képességűek, akkor nincs miről beszélgetnünk Önnel. Ez annyira nyilvánvaló, hogy csak na.

Szerintem ezt háromféle embertípus kérdőjelezheti meg:

a) az állam által kijelölt vezetők
b) azok a vezetők, akik kijelölik a fentieket
c) a seggnyalók/bérkommentelők

Mindhárom fenti csoportot én eléggé megvetem. Tud Ön talán egy negyedik ilyen csoportot is? Érdeklődve várom a válaszát.

egyetmondok 2013.07.16. 18:57:27

@Ezténírtam:
Hogyan gondolnál robbanásszerű oktatási fejlődést,ha egyszer a világ egyik leggyengébb képességű népeként írod le a magyart ? Mi, a tanáraink tán ufók,nemde, és nem ugyanannak a gyenge népnek a része ? :-)))

No,jó tényleg nem piszkálni akarlak,mert az oktatás szerintem is döntő,de nem hinném, hogy az dönt egyedül. Én sokkal inkább tartom fontosnak azt, hogy a közösség elsősorban a saját államát illetően miféle nagy élményekkel rendelkezik, szabadságról, rendről,törvényekről stb.
Közösségi élmények sorozata az,ami a közösséget csinálja,alakítja, és ennek nem sok köze van az iskolapadban tanultakhoz,komolyan.
Ezen az alapon az itt élők jó nagy része a proletárdiktatúra híve lenne,hiszen amikor mi suliba jártunk,azt próbálták a fejünkbe verni szocializmus cimszóval. S persze nemzetre sem lehet megtanítani a népet, ahogyan itt egyes idióta jobbosok gondolják a nagy fene kultúrkampfjukkal.

Meg persze üzletre se. Sokat lehet arról is oktatni,nem vitás,számviteltől marketingig,de csinálni köll azt is inkább,mint tanulni.

dtk74 2013.07.16. 19:00:12

@Blogger Géza: 50 éve toronymagasan vezettek volna a kommunisták....

Más. Azt a részt miért nem emlegeted, hány százalékot tesz ki az összesből a biztos pártválasztók aránya, és főleg azt, hogy hány százalék akar kormányváltást?! Nem lényegtelen adat.

Ha nem vagy bérkommentelő, a válaszodban ezt is közszemlére teszed, mert így kerek a történet.

Blogger Géza 2013.07.16. 19:02:34

@Ezténírtam: Kapásból: Rába, MOL. Máris megdőlt a dogma.

Blogger Géza 2013.07.16. 19:04:23

@Online Távmunkás: Ez egyáltalán nem támasztja alá kijelentésedet, hogy

"Ahol Magyarországon az állam jelöli ki a vezetőket, ott azonnal zuhan a teljesítmény. "

A beidézett rövid cikk egyrészt nem Magyarországról szól, másrészt szó sincs benne semmiféle zuhanásról.

Blogger Géza 2013.07.16. 19:06:03

@dtk74: Bocsáss meg, ne szabd már meg, hogy én mit idézhetek és mit nem. Akit az egész kerek történet érdekel, az majd végigolvassa.

dtk74 2013.07.16. 19:08:18

@Blogger Géza: Köszönöm a választ. Minden benne volt amit tudnunk kell.

Ezténírtam 2013.07.16. 19:12:12

@egyetmondok:

"Hogyan gondolnál robbanásszerű oktatási fejlődést,ha egyszer a világ egyik leggyengébb képességű népeként írod le a magyart ? Mi, a tanáraink tán ufók,nemde, és nem ugyanannak a gyenge népnek a része ? :-)))"

Látom,nem olvastad el,amit írtam,nem a világ legostobább népe,csak a FEJLETT világot tekintve kullogunk eléggé hátul. Vannak értelmes emberek,csak azokat nem képes magához vonzani a tanári pálya az állam által fenntartott rendszerben,igaz,hogy mindenki kap oktatást,csak mindenki szart. Talán támogatni kéne sokkal jobban a magániskolákat és azt,hogy oda minél többen be tudjanak jutni ösztöndíjakkal.

"No,jó tényleg nem piszkálni akarlak,mert az oktatás szerintem is döntő,de nem hinném, hogy az dönt egyedül. Én sokkal inkább tartom fontosnak azt, hogy a közösség elsősorban a saját államát illetően miféle nagy élményekkel rendelkezik, szabadságról, rendről,törvényekről stb."

Semmit nem számít,a siker csak a kemény munkától és tanulástól függ - lásd kistigrisek,Dél-Korea különösen. Ha a rend és törvények azt jelentik,hogy nem variálnak állandóan mindennel,az igaz,de ehhez nem kellene túl sok ész,csak lemásolni egy fejlettebb országot,nem pedig állandóan azt hinni,hogy olyan okosak vagyunk,hogy mi majd feltaláljuk a spanyolviaszt (ez a mérhetetlenül ostoba emberek egyik legfőbb jellemzője).
Közösségi élmények sorozata az,ami a közösséget csinálja,alakítja, és ennek nem sok köze van az iskolapadban tanultakhoz,komolyan.
Ezen az alapon az itt élők jó nagy része a proletárdiktatúra híve lenne,hiszen amikor mi suliba jártunk,azt próbálták a fejünkbe verni szocializmus cimszóval. S persze nemzetre sem lehet megtanítani a népet, ahogyan itt egyes idióta jobbosok gondolják a nagy fene kultúrkampfjukkal.

"Meg persze üzletre se. Sokat lehet arról is oktatni,nem vitás,számviteltől marketingig,de csinálni köll azt is inkább,mint tanulni. "

Perszepersze,a szokásos nagyokos hozzáállás,aztán a legtöbb magyar "vállalkozó" számolni se tud,nemhogy ismerné legalább minimális szinten a rá vonatkozó törvényeket - ezeket egész jól meg lehet tanulni az iskolában is. Meg nem csak üzletkötésből lehet meggazdagodni,létre is lehet hozni valamit,pl. a saját maguk szerint nagyszerű magyar építészek mennyi projektet hoztak el a dél- dél-kelet ázsiai iszonyat mennyiségű fejlesztésből? Vagy Mo. mekkora szerepet játszik az utóbbi évek mobiltelefon/internet boomjában? Semmilyet... A meggazdagodás inkább valaminek a teremtéséről szól,nem a szar tologatásáról (ami az üzletkötés,logisztika,marketing stb.). Azt meg gondolom megérted,hogy aki nem végzi el a megfelelő egyetemet,nehezen lesz mérnök/kutató/bármi,ezt nem lehet az "életből" megtanulni...

Ezténírtam 2013.07.16. 19:15:11

@egyetmondok: de a legjobbat külön:

"Ezen az alapon az itt élők jó nagy része a proletárdiktatúra híve lenne,hiszen amikor mi suliba jártunk,azt próbálták a fejünkbe verni szocializmus cimszóval. S persze nemzetre sem lehet megtanítani a népet, ahogyan itt egyes idióta jobbosok gondolják a nagy fene kultúrkampfjukkal."

ÉS ANNAK A HÍVE is maradt! Itt még mindig a lakosság igen nagy része visszasírja az 1990 előtti időket!

Ezténírtam 2013.07.16. 19:17:15

@Blogger Géza:
"Kapásból: Rába, MOL. Máris megdőlt a dogma."

A Rába,az a veszteséges szarkupac,amibe folyamatosan nyomták mindig is az állami pénzt? Hát az tényleg szuper példa...

A MOL pedig, amint már írtam,monopolhelyzetben van Mo-n,mint az egyetlen nagykereskedő,mindenki tőle vásárol,az OMV is feladta ezt az üzletágat. Így nagyon könnyű nyereségesnek lenni természetesen...

Lencsés István 2013.07.16. 19:54:44

@Jhonnyq: A rövidítés szint alatti .

Lеncsés István 2013.07.16. 21:09:49

Szint alatti , de nem fáj az igaz , mert tényem van , meg sportkommunikációs diplomám .

Lеncsés István 2013.07.16. 21:10:55

@Blogger Géza: Az a MOL amely nem fizetett osztalékot ? Anonim ! Neked nincs tényed .

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.16. 21:20:18

@Lеncsés István: A sportkommunikáció azt jelenti nálad, hogy otthon a meccset nézve kiabálsz a tévével, mert más nem beszél veled?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.16. 21:25:47

@Blogger Géza: A beidézett mű 40 ország tapasztalatait összegzi és nem cikk. Ha nem tűnt volna fel, azt bizonyítja, hogy gyakorlatilag minden mutatóban jobbak a versenyszférás cégek, mint az állami vállalatok. Vagyis az államosítással, állami vezetőkkel csökken a teljesítményük.

explanatus 2013.07.16. 22:31:44

Olvastam a hozzászólások és egy idő után azon kaptam magam, mintha betű-box meccsen lennék mert ütitek és ütitek egymást. Egyelőre betűkkel. De. Miért is vagyunk itt? Ezért? Nem. Azért vagyunk itt mert valamit meg akarunk beszélni. Azt, hogy az embereket, azaz bennünket az érdekeink motiválnak.

Ha egyikünk olyan helyzetben van, hogy megengedhet magának olyasmit, amit hazai viszonylatban egy átlagember nem, akkor mindegy hol van, védeni fogja a fennálló viszonyokat. Egyelőre szóban. Ha viszont épp az ellenkező oldalon van, vagy oda tart, vagy oda kényszerítik, akkor megpróbál ezen változtatni. Egyelőre szóban.

Azt belátta minden szereplő, hogy helyzetünk se nem egyszerű, se nem könnyű. A megoldást ki így ki úgy véli megtalálni. Egyben azonban egyet kellene értenünk.

Meglévő erőforrásaink bővülése nélkül, csak az a járható út, hogy az erősebb, legyen az kétharmad, vagy bármilyen többség a maga javára fogja mindig fordítani a viszonyokat. Mivel X mennyiségű forrás áll rendelkezésünkre, ezért csak ezen forrást használhatjuk fel. Tehát erőeltolódás esetén az erősebb egyszerűen -persze törvényes keretek között- elveszi azt amiről úgy gondolja neki jár. Ebben a rendszerváltás után egyik uralmon lévő fél sem változtatott.

El kellene jutnunk valahogy addig, hogy egy újonnan erőfölénybe kerülő csoportosulás, párt ne újra-elosszon, hanem újat teremtve többletérték hozzon létre (gyártás, szolgáltatás, oktatás fejlesztésével) és a körülmények olyanná tegye, hogy ezáltal ez a időről-időre történő „lehalászás” megszűnjön.

Ez lenne a feladat. Amíg ezt meg nem teremtjük, addig csak az fog változni, hogy hol az egyik oldal, hol a másik oldal lesz indulatosabb. Nem kellene eljutnunk olyan indulattömegig, ami, már túl van az (ön)kontrollon.

egyérintő 2013.07.16. 23:05:41

@Ezténírtam:

"JOBB KÉPESSÉGŰ???? Te melyik holdon élsz? Ez a társadalom az egyik leggyengébb képességű a fejlett országok közül,nézz meg bármilyen mutatószámot. Az meg,hogy milyen szinten vannak a választott vezetőink,pontosan tükrözi,hogy mi milyen szinten vagyunk."

Ezt sulykolták a kommunisták, meg azok a gyenge képességű, talán felsőfokot végzett emberek, akinek kell egy kis önigazolás. Kis önbecsülés, amelyet mások alázásával támasztanak alá...

Dr. Eleanor Pitty-Palkho dr. · http://eleanor-pitthy-palkho.blog.hu/ 2013.07.16. 23:19:20

Elvtársaim, ma jött ki, hogy a Szonda Ipsosnál már 50%-on áll a pártválasztók között a Fidesz. Szóval most már igazán bele kellene húznunk!

Az Orbán trafikmutyi-kormány 5000 éve a legrosszabb (kicsit pontosabban 5773 éve).
A szociális kompetenciáinkat abszolute porig rombolta, ezért az idáig vezető folyamatokat új értelmezési keretbe, pontosabban szólva paradigmába kell helyezni. Az igaz, hogy az eladósodást a trafikmutyizó baltáskormány megállította, az alapkamat és az infláció soha nem látott mértékűre csökkent és a kereskedelmi mérleg többlete rekordokat döntöget, de a demokrácia szűkülő köreit képviselők véleményét jelen momentárilis pillanatban csakis oly módon kanalizálhatjuk, hogy a rohadt fasiszta, melegellenes, antiszemita, reakciós trappista Fidesz-rezsim illegitimitását ex catedra módon evidenciaként aposztrofáljuk. A haladó baloldal hatalomra kerülésének igénye ezáltal oly szükségszerűen proklamálható, amilyen szükségszerűségre a magyar történelemben korábban még nem volt példa.
Miután pedig a csoportidentitás felvételével az egyén X mennyiségű pozitív önképet nyer, a progresszív demokrácia kiépítése csak értéktöbblet létrehozása során megvalósuló körülmények "lehalászásával" realizálható.

Ez lenne a feladat. Amíg ezt meg nem emancipáljuk, addig a viszonyok entitása abban kulminálandó, hogy minden hatalmat a hatalomra jogosultaknak biztosítsunk és semmi hatalmat az arra nem jogosultaknak, vagyis azoknak, akik nem haladók.
Nem kellene eljutnunk olyan indulattömegig, amikor kénytelenek lennénk cirkálórakétacsapásokat kérni az európai értékek mentén működő, valódi demokrácia megvalósítása érdekében. Vagyis a gátakon gumicsizmában futkosó törpecigány alcsúti miniduce Viktátor és támogatóinak demokratikus népbíróság általi karóbahúzásához és kibelezéséhez.

Blogger Géza 2013.07.16. 23:40:51

@Lеncsés István: Attól mégy nyereséges volt, csak nem akarta az oroszoknak kifolyatni a pnézt.

Blogger Géza 2013.07.16. 23:42:50

@Ezténírtam: Csakhogy a MOL kitermelő és kiskereskedő is, és ott egyáltalán nincs monopolhelyzetben. Ráadásul külföldön is tevékenykedik, ott meg pláne nem.

Ezténírtam 2013.07.16. 23:46:07

@egyérintő:
"Ezt sulykolták a kommunisták, meg azok a gyenge képességű, talán felsőfokot végzett emberek, akinek kell egy kis önigazolás. Kis önbecsülés, amelyet mások alázásával támasztanak alá... "

Kurvamindegy,ki sulykolja,ha maga a veressegű ördög,akkor is így van. A magyarok minden tudást,hatékonyságot vizsgáló felmérésben hátul kullognak az OECD-országok között,különösen fájó a nyelvtudás és a termelékenység szintje. Ráadásul ahol hasonlóan alacsony egy másik nyelv ismerete,azokban az országokban alapból valamilyen világnyelvet beszélnek (angol,spanyol).

Ezténírtam 2013.07.16. 23:50:04

@Blogger Géza:

"Csakhogy a MOL kitermelő és kiskereskedő is, és ott egyáltalán nincs monopolhelyzetben. Ráadásul külföldön is tevékenykedik, ott meg pláne nem. "

Ja,persze,ott nincs,a MOL egy csodálatos cég akkor. Csak le ne csukják a főnökét Horváto.-ban, az nagy szégyen lenne.

Ugye azért azt megérted,hogy MINDEN Mo.-n eladott csepp üzemanyagon keresnek? Ez önmagában akkora profit,amivel nehéz versenyezni. Azt meg képzelheted,mi lenne,ha a MI földünkből a MI földgázunkat (azt a keveset) valami külföldi cégnek odaadnák koncesszióba! Akkor aztán a kishitler a seggét csapdosta volna a parlamenthez,100-szor úgy,mint az öszödi beszéd után... Szóval ezt is bátran tekintsd monopóliumnak...

Blogger Géza 2013.07.16. 23:50:13

@Online Távmunkás: Akkor sem támasztja alá a egy fikarcnyit sem a te állításodat, amelyben semmiféle szó nem volt privatizációról, sajnálom. Egyébként marha egyszerű lenne ilyet csinálni Mo-on is: tegyük fel, privatizáljuk a BKV-t, az átáll nyereségmaximalizáló üzemmódba, és mondjuk 3-szorosára emeli a bérlet- és jegyárakat, és lehet, hogy megjavulnának bizonyos mutatói, csak éppen mondjuk százezrek kiszorulnának a tömegközlekedésből. Csak kérdés, hogy a privatizált vállalat tulajdonosainak a profitja mennyiben áll összhangban közjóval: Jó eséllyel semennyire. Tehát önmagában az ilyen privatizációk profitszempontú megközelítése semmit nem bizonyít.

egyérintő 2013.07.17. 00:04:07

@Ezténírtam:

"Kurvamindegy,ki sulykolja,ha maga a veressegű ördög,akkor is így van. A magyarok minden tudást,hatékonyságot vizsgáló felmérésben hátul kullognak az OECD-országok között,"

Na ha kurvamindegy, akkor a te beírásod sem valami hiteles. Már miért is kellene hinnünk neked?

Ezténírtam 2013.07.17. 00:54:27

@egyérintő:
"Na ha kurvamindegy, akkor a te beírásod sem valami hiteles. Már miért is kellene hinnünk neked? "

Ki vagyok én,hogy nekem higgyél... Nézd inkább ezeket:

Nyelvtudás (ezek EU-s adatok,bocs,nem volt kedvem OECD-st keresni):

ec.europa.eu/languages/languages-of-europe/eurobarometer-survey_hu.htm

www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/nyelvtanulas-hatul-a-sorban-327639

index.hu/kulfold/2009/09/24/a_magyarok_nem_beszelnek_idegen_nyelveket/

Termelékenység:

stats.oecd.org/Index.aspx?DatasetCode=LEVEL

Remélem,te tudsz angolul... :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.17. 08:53:36

@Blogger Géza: Nehéz felfogni, hogy a privatizáció az államosítás ellentéte? Bonyolult logika kell ahhoz, hogy ha egy folyamat jó, akkor annak az ellentéte rossz?

Honnan veszed, hogy egy privatizált cég 3-szorosára emelné a bérlet- és jegyárakat? Valójában első körben a nokiás dobozoktól és az azokkal üzletelő vezetőktől szabadulnának meg.

Egyébként nem tűnt fel, hogy a BKV bújtatott privatizálása folyik? Van 150 új Mercedes busz a vonalakon, a jegyek és bérletek árát nem emelték fel jelentősen az utóbbi években és persze mindezt csak a magánvállalkozónak köszönhető.
Közben a BKV marad ugyanaz a csődtömeg, egy járműre 4-5 alkalmazott jut, de 150 járműves csökkentés után a szociális foglalkoztatás fenntartása miatt csak 200 embert rúgnak ki.

2013.07.17. 09:13:00

@Blogger Géza:
Nos, a KSH szerint:
GDP
2012 2013
98,7 98,3 98,2 97,6 99,7

Az előző év azonos időszakához .

Mongólia Kína szomszédja, ezért vágtat a gazdasága?
Hmmmm
Nagyon hülye érv! Mondjuk Magyarország pedig Németország liebling-je.
Egyébként Kína megtorpant...
Kicsit frissíts!

Az egy főre esőben pedig kikerültünk az átlag alattiak közé...
Siker és fejlődés!!!!
Miközben csökken a lakosságszám.
Tudom, az emúttnyócév!

Blogger Géza 2013.07.17. 09:30:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ja, Kína úgy torpant meg, hogy 7%-kal nő. :) Frissíts...

"A KSH-val egy időben 19 EU-tagország statisztikai hivatala közölte az első negyedév gazdasági teljesítményét, és az összevetésben nagyon jól állunk, csak két balti állam került elénk. Ezzel a teljesítménnyel az EU mínusz 0,1 százalékos átlagát, és az eurót használó országok mínusz 0,2 százalékos átlagát is jócskán meghaladjuk. "

index.hu/chart/2013/05/15/europai_dobogos_a_magyar_novekedes/

Lehet, hogy neked hülye érv, hogy melyik gazdaság melyik fő gazdasági centrumhoz áll közel, de aki ért hozzá, annak nem. :)

Blogger Géza 2013.07.17. 09:31:54

@Online Távmunkás: Szóval maradjunk abban, hogy semmi konkrétummal nem sikerült alátámasztanod az állításodat.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.17. 10:22:22

@Blogger Géza:

"tegyük fel, privatizáljuk a BKV-t, az átáll nyereségmaximalizáló üzemmódba, és mondjuk 3-szorosára emeli a bérlet- és jegyárakat"

Ha az állam által biztosított monopóliuma van, akkor megtehet egy ilyen áremelést egy privatizált BKV (habár nyilvánvalóan elesne egy csomó utastól, de tegyük fel hogy kevesebb mint kétharmadtól, szóval még mindig több lenne a bevétele mint most). Ha viszont bárki beszállhat a tömegközlekedésbe, akkor roppant gyorsan veszítené el az utazóközönségének nagy részét (a piaci részesedését): 3-szoros árak mellett már nagyon megérné másoknak is buszjáratokat indítani, kezdetben akár néhány busszal a reggeli és a délutáni csúcsban olyan vonalakon, ahol sokan járnak.

Csak a monopolhelyzetben lévő (magán)vállalkozás emelhet annyit az árain amennyit jónak lát; és a monopolhelyzet _mindig_ az államtól (a mindenkori kormányzattól) származik. Ha szabadon lehet belépni egy piacra, akkor minél magasabb a haszon, annál inkább megéri alacsonyabb árral piaci részesedést elhódítani a magasabb árat szabó vállalkozástól. Alacsony kezdő befektetést igénylő vállalkozásoknál ez különösen igaz -- és buszokat akár lízingelni is lehet, a lízingdíjat meg lehet fizetni a bevételekből.

Blogger Géza 2013.07.17. 10:26:24

@neoteny: És mi van, ha a további belépők is csak háromszoros áron kínálnák az utazást? Nehogy már elhiggyük, hogy egy város tömegközlekedése egy kicsit is hasonlít a (tankönyvek lapjain kívül amúgy sehol nem létező) tökéletes versenyhez...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.17. 10:55:54

@Blogger Géza:

"És mi van, ha a további belépők is csak háromszoros áron kínálnák az utazást?"

Azzal hogyan tennének szert utazóközönségre (piaci részesedésre)?

"Nehogy már elhiggyük, hogy egy város tömegközlekedése egy kicsit is hasonlít a (tankönyvek lapjain kívül amúgy sehol nem létező) tökéletes versenyhez."

Miért nem lehet egy város tömegközlekedése szabadpiaci alapon szervezve? És mit jelen a "tökéletes verseny"? Vagy van verseny, vagy nincs; az pedig ha van mindig alacsonyabb árakhoz vezet mint amikor nincs. A "tökéletes" valamiféle abszolút mércét feltételez; a verseny léte pedig _relatívan_ jobb (a fogyasztó számára), mint a hiánya.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.17. 10:57:03

@Blogger Géza: Szóval maradjunk annyiban, hogy téged nem zavarnak a tények.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.17. 11:08:20

@Blogger Géza: Melyik a jobb teljesítmény, a mínuszból megközelíteni a nullát (Magyarország) vagy a pluszhoz keveset hozzáadni (Románia, Svédország, Szlovákia, Bulgaria)?
Magyarország csak azért tudott egyszer a negyedéves lista élére kerülni, mert előtte mélyre bukott, ahonnan könnyű növekedni. Románia, Svédország, Szlovákia, Bulgaria a negyedéves listán mögöttünk vannak, de náluk legalább magasabb most a GDP, mint tavaly.

2013.07.17. 11:57:20

@Online Távmunkás: @Blogger Géza:
Géza, te hülyébb vagy a sokévi átlagnál.
2013. I. negyedévében 0,9%-kal csökkent a GDP
A KSH gyorsbecslése alapján Magyarország bruttó hazai terméke 2013. I. negyedévében 0,9%-kal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A mezőgazdaság és az építőipar nemzetgazdasági ág teljesítménye növekedett. A csökkenést alapvetően az ipar visszaesése okozta. "
Forrás: KSH

2013.07.17. 12:04:59

@Blogger Géza: 2012. IV. negyedévében 2,7%-kal csökkent a GDP"

Ez az az adat, amihez képest nőtt 0,9 %-kal?????

Géza, nem csalódtam.

2013.07.17. 12:09:31

@Blogger Géza: A tömegközlekedés valahol szociális ellátás is, társadalompolitikai kérdés is. Ebben igazad van, nem célszerű piaci alapra helyezni. Lásd Anglia.

2013.07.17. 12:11:21

@Blogger Géza:
"Májusban 2,1%-kal csökkent az ipari termelés volumene, Előzetes ipari adatok, 2013. május
2013 májusában – előzetes adatok alapján – az ipari termelés 2,1%-kal maradt el az egy évvel korábbitól.
Áprilisban 5,3%-kal nőtt az ipari termelés volumene, Előzetes ipari adatok, 2013. április
2013 áprilisában – előzetes adatok alapján – az ipari termelés 5,3%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát.
Márciusban 2,9%-kal csökkent az ipari termelés volumene, Előzetes ipari adatok, 2013. március
2013 márciusában – előzetes adatok alapján – az ipari termelés 2,9%-kal maradt el az egy évvel korábbitól.
Februárban 5,4%-kal csökkent az ipari termelés volumene, Előzetes ipari adatok, 2013. február
2013 februárjában – előzetes adatok alapján – az ipari termelés 5,4%-kal maradt el az egy évvel korábbitól.
Januárban 1,4%-kal csökkent az ipari termelés volumene, Előzetes ipari adatok, 2013. január
2013 januárjában – előzetes adatok alapján – az ipari termelés 1,4%-kal maradt el az egy évvel korábbitól. "

Hurrá! Töretlen a fejlődés!!!
Igaz, tudjuk, a negatív fejlődés is fejlődés!

2013.07.17. 12:20:05

@Blogger Géza: És néhány adat a szárnyaló exportról:
2013 ötödik hónapjában az export euróban számított értéke 1,9, az importé 0,9%-kal csökkent a tavaly májusi értékekhez viszonyítva.
2013 negyedik hónapjában az export euróban számított értéke 11,6, az importé 7,8%-kal nőtt a tavaly áprilisi értékekhez viszonyítva.
2013 harmadik hónapjában az export euróban számított értéke 2,8, az importé 5,6%-kal csökkent 2012. márciushoz viszonyítva
2013 második hónapjában az export euróban számított értéke 1,2%-kal csökkent, az importé nem változott 2012. februárhoz
A külkereskedelmi termékforgalom euróban számított értékei a januári kivitelben 4,3, a behozatalban 5,2%-os bővülést mutattak az
2012 utolsó hónapjában 7,9, illetve 6,4%-kal csökkent az export és az import euróértéke a bázisszinthez képest, míg a devizaárfolyamok jelentős változása miatt a forintértékekben mért visszaesés kétszámjegyű volt."

Blogger Géza 2013.07.17. 12:31:47

@Online Távmunkás: Nem, a tények hiánya zavar, mert elmulasztottad alátámasztani azt, hogyha Magyarországon az állam beleszül egy vállalat vezetőjének a kinevezésébe, akkor annak azonnal romlik az eredménye. Erre eddig 0 tényadatot hoztál. Erre rohadtul nem tényadat az, hogy egy eladott angolai csirkefarm eredménye hogyan alakult 30 éve.

Blogger Géza 2013.07.17. 12:34:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: De a recesszió ill. annak vége megállapításéhoz a negyedév/negyedév használják. Hiszen az, hogy tavaly évközben romlottak az adatok, már nem visszafordítható, a múltat nem lehet eltörölni, a lényeg az utolsó állapothoz képesti növekedés. És az bizony kiemelkedően magas, EU-ban dobogós érték 2013-ban.

Blogger Géza 2013.07.17. 12:39:57

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Áprilisban, hét hónap csökkenés után, az ipari termelés 5,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az előző hónaphoz képest 1,2 százalékkal nőtt a termelés.

Az ING vezető elemzője kifejtette, egy-egy - akár tervezett - leállás is okozhatja a májusi visszaesést, és a következő hónapokban havi összevetésben már ismét nőhet az ipari termelés.
Balatoni András hangsúlyozta: annak, hogy éves összevetésben is visszaesett az ipar teljesítménye májusban, a tavalyi magas bázis az oka, és 2013 második felében, a bázis korrigálódásával már éves szinten is növekedés várható az ipari termelésben. A szakértő szerint az idén 3,5 százalékkal emelkedhet az ipari termelés Magyarországon."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/ideiglenes_az_ipari_termeles_csokkenese_biztatok_a_kilatasok.558594.html

.

Blogger Géza 2013.07.17. 12:44:32

@Könnyen elkaptuk, uram!: "2013. január–májusban –előzetes adatok szerint – a kivitel értéke 33,7 milliárd euró (9972 milliárd
forint), a behozatalé 30,6 milliárd euró (9043 milliárd forint) volt. A kivitel és a behozatal euróban számított értéke 1,8, illetve 1,1%-kal nőtt. A külkereskedelmi mérleg 258 millió eurós (90 milliárd forintos)
javulást mutatott a 2012. január–
májusi többlethez viszonyítva. "

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/kue/kue21305.pdf

Vagyis öt hónap alatt 3,1 milliárd EUR aktívum... nagyon szép.

Márpedig már a 2012-es év is kiemelkedően jó volt külker szempontból... a szocik idején (2002-2008) folyamatosan magas passzívumunk volt, egyre jobban adósodott el az ország, az adósságválságba, most végre fordult a trend.

Ezténírtam 2013.07.17. 16:26:18

@Blogger Géza:

"Márpedig már a 2012-es év is kiemelkedően jó volt külker szempontból... a szocik idején (2002-2008) folyamatosan magas passzívumunk volt, egyre jobban adósodott el az ország, az adósságválságba, most végre fordult a trend. "

Azért annyira ne évezzél el a növekvő exporttól,mert mint bizonyára te is tudod, a magyar export 90%-át az itt működő multinacionális bérmunka-cégek realizálják,amiknek kb. annyi közük vagy Mo-hoz, hogy magyar emberek dolgoznak ott,amúgy semmi:

- Adót nem fizetnek (se társasági,se semmi)
- A hasznot,amit csinálnak,nem itt fektetik be
- Néhány kivétellel túl fontos műveleteket nem végeznek Mo-n,főleg összeszerelés

Azt meg ugye tudod,hogy mit jelent az export-többlet? Azt,hogy a fogyasztás durván visszaesett,ezért csökkent az import.

Azt,hogy a magyar GDP-t milyen mértékben termelik a külföldi tulajdonban lévő cégek,az alábbi kis táblákból lehet látni:

GNI vs GDP (a definíciókat mindenki tudja, a GNI alapból PPP-n van számolva, máshogy nincs is értelmes,ezért a GDP PPP adataival érdemes összevetni)

- www.indexmundi.com/facts/indicators/NY.GNP.ATLS.CD/rankings

- en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GNI_%28nominal,_Atlas_method%29_per_capita

- en.wikipedia.org/wiki/Hungary

Mo. összes GRP-je PPP-n kb. 195 Mrd USD, a GNI, vagyis amit ebből a hazai vállalkozások termelnek (plusz magyar cégek külföldön,de ez nem túl jelentős),kb. 126 Mrd USD,vagyis az összesnek a szűk 2/3-a.

Ha egy főre bontva nézzük, a GDP kb. 19 500 USD PPP-n, a GNI 12 600 USD. Az érdekes viszont,ha most megpróbáljuk a GNI-t nominálisan kifejezni:

A nominális GDP/fő 12 735 USD, vagyis a szorzó (nominális/PPP)= 0,65.

VAGYIS az egy főre jutó valós,magyarok által megtermelt,egy főre jutó gazdasági teljesítmény évi 8 190 (12 600 * 0,65) USD. Elég siralmas,ennyi pénzt ér az,amit magunknak előállítunk per fő,világpiaci áron számolva.

Blogger Géza 2013.07.17. 16:38:51

@Ezténírtam: Hát ez teli van téves állítással. Most csak annyit, hogy ezeknek az itteni cégeknek rengeteg közük van Magyarországhoz, nem csak hogy fizet többségük társasági adót (még az olyan szupersztárok is mint az Audi), ezen kívül magyar beszállítókkal dolgoztatnak, magyar munkaerőt foglalkoztatnak, magyar önkormányzatoknak fizetik a helyi adókat stb -stb.

Ezténírtam 2013.07.17. 16:54:14

@Blogger Géza:
"Hát ez teli van téves állítással."

Kíváncsi vagyok, melyikre gondolsz...

"Most csak annyit, hogy ezeknek az itteni cégeknek rengeteg közük van Magyarországhoz, nem csak hogy fizet többségük társasági adót (még az olyan szupersztárok is mint az Audi)"

Aha,hát én nem így tudom,plusz annyi állami támogatást kaptak/kapnak,hogy bőven jól járnak...

"ezen kívül magyar beszállítókkal dolgoztatnak"

Úgy érted, a takarítócég meg a biztonsági szolgálat,mert néhány kivételtől eltekintve az alkatrészeket külföldről hozzák + amit "itthon" vásárolnak,azokat olyan beszállítóktól veszik,akik SZINTÉN bérmunkatársaságok (lásd korábban Komáromban Nokia - Foxconn)

"magyar munkaerőt foglalkoztatnak"

Ezt én is írtam,ha elolvastad volna,ennyi hasznunk van az egészből,hogy ezek a cégek legalább nem csalják el a járulékokat... Egyébként sokan közülük igen sok szlovák állampolgárt is foglalkoztatnak (lásd fentebb a komáromiak,Suzuki,stb.)

"magyar önkormányzatoknak fizetik a helyi adókat stb -stb. "

Olyan adókedvezményeik vannak,hogy azt nem érted... Mi a stb,stb???

Amit írtam,úgy van (de várom a számokat,amikkel meg tudsz cáfolni),azért van olyan hatalmas különbség a magyar tulajdonú és a multinacionális cégek között minden szempontból,mert a külföldiek elszigeteltsége elég lassú ütemben segíti az általuk képviselt kultúra átszivárgását a magyar közegbe,persze még így is sokkal jobb,mintha itt se lennének.

A GDP,export/import stb. számok pedig Mo-ra vonatkoztatva semmit nem jelentenek,teljesen fals irányokat és állapotot mutatnak a fent leírtak miatt.

egyérintő 2013.07.17. 18:25:35

@Ezténírtam:

A legegyszerűbb a Nokiát hozni példának, merthogy ott tényleg szinte semmiféle hozzáadott értékkel nem járulunk hozzá a gyártáshoz ha jól tudom. Egy mobilnál ez képtelenség lenne. Ezzel szemben a Suzukinál kb 30-40 %-os beszállítói értékről van szó, ha jól emlékszem. Egyenlőre az autó összeszerelő üzemek és más nagy cégek nem dolgoznak ilyen nagy hozzáadott értékkel, de a beszállítói kört minden területen tágítani akarják, így egyeztek meg a kormányzattal. A munkaerő mindenesetre még itt is képzett, egy AUDI motort, vagy egy Opel motort nem tud akárki a falu végéről összeszerelni.

Ezeken felül azért vannak olyan cégek, ahol a nagyon komolyan képzett mérnökök, tudósok munkája miatt települt ide a gyár. Még azt is megértük, hogy a CERN adatait feldolgozó legmagasabb szintű számítógépközpont hozzánk települt, ami a politika, meg a tudományos szakemberek közös sikere.

Ezténírtam 2013.07.17. 18:36:03

@egyérintő:
"Ezzel szemben a Suzukinál kb 30-40 %-os beszállítói értékről van szó, ha jól emlékszem."

A Suzuki ebből a szempontból valamelyest kivétel,de egyáltalán nem ez a jellemző,viszonylag sok ilyen gyárat ismerek közelről.

"A munkaerő mindenesetre még itt is képzett, egy AUDI motort, vagy egy Opel motort nem tud akárki a falu végéről összeszerelni."

Ez nem vitás,reméljük,ez a munkaerő fölszed magára valami olyan mentalitást,amivel ha otthagyja a gyárat,saját maga is sikeresen tud vállalkozni és próbálkozik értéket teremteni.

Még egyszer szeretném leszögezni,ahogy írtam korábban,hogy nagyon üdvös,hogy minél több ilyen cég telepedjen meg Mo-n,csak mivel ezeknek a számai borzalmasan eltorzítják a GDP és az exp/imp adatokat,ezért ezeket a mutatókat nagyon a helyén kell kezelni és erre verni magunkat,hogy most épp növekszik (meg amiatt teljesen összezuhanni,hogy épp csökken),egyszerűen nevetséges.

Bár üdvös a jelenlétük,azért azt gondolom,hogy a magyar kormányok elsődleges feladata a GNI növelése lenne és elsősorban a magyar tulajdonú vállalkozásokkal kellene foglalkozni (nem csak a haverokéval és elsősorban nem azokkal,akik csak a logisztikában vesznek részt,mint pl. a bankok,trafikok stb),hanem akik valósi,exportálható,értékes terméket állítanak elő.

Blogger Géza 2013.07.17. 19:17:31

@Ezténírtam: "Aha,hát én nem így tudom," Akkor rosszul tudod. Ne irkálj hülyeségeket.

"A GDP,export/import stb. számok pedig Mo-ra vonatkoztatva semmit nem jelentenek" Neked nem, aki ért hozzá, annak igen, maradjunk ennyiben.

Blogger Géza 2013.07.17. 19:21:17

@Ezténírtam: "a fogyasztás durván visszaesett,ezért csökkent az import."

Ezzel szemben a valóság:

Import milliárd EUR-ban:

2009: 55,4
2010: 65,9
2011: 72,9
2012: 73,2

Blogger Géza 2013.07.17. 19:23:53

@Ezténírtam: "Néhány kivétellel túl fontos műveleteket nem végeznek Mo-n" Kinek mi a fontos. Egy motorgyártás az fontos az autóiparban? Kutatóközpont az fontos a gyógyszeriparban? Szoftverfejlesztés az fontos az IT szektorban?

Blogger Géza 2013.07.17. 19:27:24

@Ezténírtam: "egy főre jutó gazdasági teljesítmény évi 8 190 (12 600 * 0,65) USD. Elég siralmas" Miért, mikor volt jobb? Miért, melyik kormány tett többet a GNP növelése érdekében, mint a mostani? (értsd: hazai vállalkozások előnyben részesítése, szektorális adózás útján is)

Blogger Géza 2013.07.17. 19:35:42

És még egy jó hír így a nap végére a fanyalgóknak, amely után végképp tarthatatlan az egész poszt: :)

"A Medián legfrissebb kutatása szerint több mint másfél év után ismét 30 százalékra emelkedett a Fidesz támogatottsága a teljes népességen belül. A többi párt nem tudta növelni szavazóbázisát.

A biztosan szavazók körében továbbra is meghatározó a Fidesz fölénye: 46 százalékukkal szemben az MSZP 20 százalékot, a Jobbik 14 százalékot, az Együtt-PM pedig 12 százalékot kapna.

A kutatás szerint egy év alatt 18 százalékról 30 százalékra nőtt azok aránya, akik úgy érzik, az országban jó irányba mennek a dolgok, és két év után először haladja meg az egyharmadot azok aránya, akik elégedettek a kormány teljesítményével.

A miniszterelnök népszerűsége két éve most a legmagasabb: 39 százalék azok aránya, akik Orbán Viktort szívesen látják fontos politikai szerepben."

index.hu/belfold/2013/07/17/median_nott_a_fidesz_tamogatottsaga/

Ezténírtam 2013.07.17. 19:36:19

@Blogger Géza:

"Neked nem, aki ért hozzá, annak igen, maradjunk ennyiben. "

Szerintem ebbe ne menjünk bele,mert nem hiszem,hogy sokkal jobban értenél hozzá...

"Import milliárd EUR-ban:

2009: 55,4
2010: 65,9
2011: 72,9
2012: 73,2 "

Ebben tévedtem,bocs,de a fogyasztás attól még nem igazán nő,ezt a kormány is elismeri.

"Egy motorgyártás az fontos az autóiparban?"

Magyarországon nem gyártanak motorokat,hanem az ideszállított alkatrészekből itt összeszerelik őket,ami óriás különbség.

"Kutatóközpont az fontos a gyógyszeriparban?"

Melyik jelentős gyógyszergyárnak van itt kutatóközpontja? Én csak olyat hallok,hogy külföldi licencek alapján gyártanak. De kérlek,konkrét tényeket írj, ez így semmit nem jelent.

"Szoftverfejlesztés az fontos az IT szektorban? "

Milyen szoftverek milyen fejlesztése? Konkrétumok,konkrétumok! Azt tudom,hogy az Ericssonnak volt itt pár száz mérnöke,ha tudsz mást is,írjad!

Ezténírtam 2013.07.17. 19:38:20

@Blogger Géza:

"Miért, mikor volt jobb? Miért, melyik kormány tett többet a GNP növelése érdekében, mint a mostani? (értsd: hazai vállalkozások előnyben részesítése, szektorális adózás útján is) "

Szóltam én egy rossz szót is a narancsbrigádra? Nem értem,miről beszélsz... Hazai vállalkozások előnyben részesítése,vagyis a barátainké...

Blogger Géza 2013.07.17. 19:52:35

@Ezténírtam: "Ebben tévedtem," Nem, te gyakorlatilag mindenben tévedtél.

"Magyarországon nem gyártanak motorokat"

"Az Opel új gyárának köszönhetően az évtized közepétől akár évi egymillió motor is készülhet majd Szentgotthárdon"

index.hu/gazdasag/2013/06/13/felporog_a_motorgyartas_a_szentgotthardi_opel_gyarban/

"Az Audi Hungariánál az elmúlt évben összesen 1 883 757 (2010: 1 648 030) motor készült."

www.autopro.hu/gyartok/audi/Audi-Hungaria-a-motorgyartas-14-szazalekkal-nott-autobol-is-tobbet-gyartottak/3224/

"Melyik jelentős gyógyszergyárnak van itt kutatóközpontja? "

Szinte az összesnek. EGIS, Richter, TEVA tuti

"Milyen szoftverek milyen fejlesztése? " Ennyire ne legyél hülye, nézz már bármilyen állásportált, százával keresnek programozó specialistákat fejlesztő munkakörbe.

" nem hiszem,hogy sokkal jobban értenél hozzá..." Nyugodtan hidd el, elég ha a mai hozzászólásainkat megnézzük, te csupa hülyeséget írtál, ne is haragudj.

Ezténírtam 2013.07.17. 20:22:29

@Blogger Géza:

még egyszer mondom,hogy motorok ÖSSZESZERELÉSE történik Mo-n,nem a gyártása (a teljes gyártás fogalomkörébe szerintem beletartozik a tervezés,tesztelés,a nyers fémből az alkatrészek legyártása és végül ezek összeszerelése)

Ezek a gyógyszergyárak a magyar piacra termelnek,az árbevételük kevesebb,mint 1 mrd USD (az EGIS-t megnéztem).

Százával keresik őket? Milyen kár,hogy egy-egy részfeladatot programoztatnak le velük,nem teljes szoftverek terveznek és hoznak létre itthon általában.

OK,akkor te vagy a nagyokos,narancsgéza,azért azt ne mondd,hogy csupa hülyeséget írtam,mert ez nagyon messze van a valóságtól és pl. erre te sem lehetsz túl büszke:

"gyébként marha egyszerű lenne ilyet csinálni Mo-on is: tegyük fel, privatizáljuk a BKV-t, az átáll nyereségmaximalizáló üzemmódba, és mondjuk 3-szorosára emeli a bérlet- és jegyárakat, és lehet, hogy megjavulnának bizonyos mutatói, csak éppen mondjuk százezrek kiszorulnának a tömegközlekedésből."

Szerinted melyik hülye cég próbálná úgy maximalizálni a profitját,hogy százezreket kizár a potenciális vevőköréből? Ebből is látszik,mennyire értesz te bármihez is,de nem baj,amíg a gazdáid vannak hatalmon,addig játszd csak a fejed...

Blogger Géza 2013.07.17. 21:59:16

@Ezténírtam: Azt hiszem, te menthetetlen vagy.

Ezténírtam 2013.07.17. 22:07:20

@Blogger Géza: igen,SOSE fogom elhinni a hazugságokat,mindig próbálom megkeresni az összefüggéseket.

Elég melós,de attól,hogy el kell hinnem mindenféle maszlagot,amit mások mondanak,egyszerűen nem érzem jól magam.

Ez van,kár,hogy nem tudtál előállni tényekkel,azért jó beszélgettünk :D

Blogger Géza 2013.07.18. 06:23:23

@Ezténírtam: Az összes hülyeségedet konkrétumokkal cáfoltam, de ekkora marhát még nem láttam ezen a blogon, neked nem tényekre, hanem gyógypedagógusra van szükséged.

2013.07.18. 09:02:49

@Blogger Géza:
Géza . Semmit nem cáfolsz, főleg nem tényekkel. Kiragadsz egy hónapot, egy adatot, és azt lobogtatod. Igen, Április kiemelkedő volt. De májusban megint csökkent.
Tehát hazudsz, vagy hülye vagy.
Export-import egyenleg.
Csalás, vagy számmisztika, amennyiben nem tisztítod meg a banki szféra, illetve az állami pénzmozgásoktól, hamis képet kapsz.
De te beszopod, mert olyan jóóóóó.
A tőkeimport és a devizatartalékok csökkenése is befolyásolja a fizetési mérleget. Te meg azt hiszed, ez növekvő exportot jelent.

Blogger Géza 2013.07.18. 09:15:41

@Könnyen elkaptuk, uram!: A növekvő export növekvő exportot jelent, és semmi közvetlen köze a bankokhoz. :) Sajnos az alapfogalmakkal nem vagy tisztában... :(

Ha végigolvastad és megértetted volna, amit betettem neked, megértheted volna, hogy valóban, egy májusi kiragadott adatnak nem sok jelentősége van. Az ipari termelés hó/hó alapon január óta folyamatosan nő, májusban volt egy kisebb korrekció, de az akkori -1,3% jóval elmarad az áprilisi plusztól, és az okok is meg vannak említve. Ha megérted, megérted, ha nem, hát nem.

2013.07.18. 09:16:46

@Blogger Géza:" 2013 ötödik hónapjában az export euróban számított értéke 1,9, az importé 0,9%-kal csökkent a tavaly májusi értékekhez viszonyítva. " KSH

Érdekes, mikor belinkelsz valamit, a számodra negatív jelnetéstartalmú részt kihagyod.

2013.07.18. 09:41:25

@Blogger Géza: Géza, csak az április volt pozitív. Se előtte, se utána.
A bank kibocsájtása pedig befolyásolja a pénzpiaci mozgásokat, a devizaárfolyamot, és áttételesen a beáramló tőkét. Géza, ha nem érted, minek kotnyeleskedsz bele?

Blogger Géza 2013.07.18. 10:44:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: Érdekes, a döntő többségében pozitív hírekből te mindig kimazsolázod a negatív részt.

Blogger Géza 2013.07.18. 10:51:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Suppan Gergely, a Takarékbank senior elemzője szerint a várakozásokat lényegesen meghaladó mértékű az ipari termelés áprilisi növekedése az előző évhez képest, míg az előző hónaphoz viszonyított bővülés azt jelenti, hogy immár a negyedik egymás utáni hónapban mutatott bővülést az ipari termelés,"

nol.hu/gazdasag/az_elemzoket_is_megleptek_a_jo_adatok

egyérintő 2013.07.18. 11:08:44

@Ezténírtam:

"Ezek a gyógyszergyárak a magyar piacra termelnek,az árbevételük kevesebb,mint 1 mrd USD (az EGIS-t megnéztem)."

Csak a Richter Gedeon. Világszerte több mint 11.000 főt foglalkoztat, árbevétele 2012-ben meghaladta az 1,1 milliárd eurót.

www.richter.hu/hu/Pages/CEOWelcome.aspx#about

Ezténírtam 2013.07.18. 13:07:06

@egyérintő:

"Csak a Richter Gedeon. Világszerte több mint 11.000 főt foglalkoztat, árbevétele 2012-ben meghaladta az 1,1 milliárd eurót."

Akkor ezért nem találtam a listán:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_pharmaceutical_companies

egyérintő 2013.07.18. 18:47:53

@Ezténírtam:

A Rictert fikázni enyhén szólva is az érték lebecsülése. De hogy neked jobb legyen, a táblázatod szerint a Teva ott van a 18. helyen.

2013.07.18. 23:16:18

@Blogger Géza: Te, minősíthetetlen fideszfan!
Hát mivel magyarázkodsz? Egy áprilisi adattal? A cikk egyébként azzal kezdődik, hogy a további növekedésben nincs egyetértés az elemzők között.

Azt mondod, én ragadok ki negatív példákat????

Ipari termelés: milliárd forint, folyó ár

2012 2013

jan 2014 1966
febr 2045 1941
márc 2147 2129
ápr 1905 2017
máj 2090 2023

HOL LÁTSZ, te hazug disznó növekedést, éppa teáltalad kiragadott áprilisin kívül???
Pinokkió! Lassan kivered a monitorod az orroddal!!!

2013.07.18. 23:21:40

@Blogger Géza: Vagy nézzük az ipar exportját, mert az olyan fényes???

2012 2013
jan 1280 1298
febr 1310 1298
márc 1430 1455
ápr 1204 1400
máj 1356 1344

Mindez folyó áron!!!! Tessék már korrigálni, aztán összevetni, aztán örömködni, hogy csökken!!!
Issstenem, de hülye vagy!

Mad Mind 2013.07.19. 11:37:23

@Kalmár:
Sz írásodban, egyedül a gyökér stimmel. Bár biztos te jobban jártál, hiszen a jobban keresők, járnak jól minden orbánc döntéssel. Persze az meg se fordul a fejetekben, hogyha az ország szegényebb része éhen hal, ti is meghaltok, mert nem lesz aki eltartson. De nincs probléma, míg orbánc seggét nyalhatod. Csak ne feledd, ha nagyon rosszra fordulnak a dolgok, ő lesz az első aki elhúz.

Mad Mind 2013.07.19. 11:39:12

@Lеncsés István:
Sportkommunikációs diploma? Az már valami. Igazi termelői diploma. De így már érthető a feltétlen hit.

Gerilgfx 2013.07.22. 14:40:55

-Viktor... éhes vagyok. Most már együnk valamit végre!
-Nem lehet, fiam. Nem engedi az EU.
-Hát akkor lépjünk ki.
-Nem lehet, fiam. Magyarországnak az EU-ban van a helye.
-Hát akkor a kurva anyád!

tamas11 2013.07.22. 17:59:38

@kettőbé: nem, nem....
Örömmel olvasom, és tankönyv lesz abból, amit HaFR a nemzet tudatos, történelmi szétzilálásáról ír itt... Az unokáid majd tanulják, próbálják megérteni. Addig is, neked sem ártana.

tamas11 2013.07.22. 18:03:52

@Mindfield: most már nem az el- hanem a szétkúrást kéne abbahagyni

kekex 2013.07.27. 06:57:50

@Makkasz:
De hiszen bevallotta, hogy "közelről látja" mit akarsz tőle? Na ja, a húsosfazék mellől egészen másképp néznek ki a dolgok! Az ilyen még azt is komolyan beszopja, hogy "Magyarország jobban teljesít" mert nem teszik mellé, hogy Észak-Koreánál! Mert lassan már Albánia és Bulgária is elhúz mellettünk.

kekex 2013.07.27. 07:05:30

@Online Távmunkás:
Legalább őszinte a nickneved. Könnyű ülőmunka, biztos fizetés, még gondolkodnisem nagyon kell, elég a Kubatoc múvek direktíváit követni...
így persze könnyű.Azért gondolj bele, hogy sokan nem jószántukból "nem dolgoztak még 30 évet sem" hanem a rendszerváltás miatt elvesztett millió munkahely miatt, és téged is érhet baleset, amely meg tudja változtatni ám az álláspontokat!
Azt a bugyutaságot meg hadd ne minősítsem, hogy azért van szarban a nyugdíjkassza, mert nem gondoskodtak munkaerő utánpótlásról. Így is több százezres a munkanélküliség, hogy a hadra foghatók nagy része elhúzott az országból, mit szeretnél, milliósat?

kekex 2013.07.27. 07:16:48

@Ezténírtam:
Azaz egyetértesz a blogíróval:
"egy amúgy is gyenge önismeretű és gyenge politikai képességű nép"
Egyébként éppen ebben áll a baloldal és a jobboldal különbsége: a jobboldal elvi kérdést csinál abból, hogy narancsrózsaszín szemüvegen keresztül nézze a világot, míg a baloldal hajlandó és képes némileg reálisabban látni.
Ahogy egy olvtárs képes "Kádár faszának szopkodásaként" értékelni néhány valós tény leírását, csak mert nem egyezik a neki elmesélt szövegekkel.
Neki Kádár véres terror, meg elnyomás és nyomor. A legnagyobb Ratkós korosztály legalább tisztában van azzal, hogy ez mekkora marhaság. Talán ha sokat hajtogatják, akkor a TÖBBI fideszes mantráról is derengeni kezd, hogy át lettek basszuskulcsozva!

kekex 2013.07.27. 07:20:39

@Blogger Géza:
Talán a szocialista világrendszer bukása, mint illusztráció megfelel "adat"ként?
Mivel a kapitalizmus nem engedheti meg magának a veszteséges tevékenység és a kontraszelektált vezetők luxusát, szemben az államkapitalizmussal
(azt csúfolták ugyanis "szocializmusnak")
Azaz garantáltan szakadékba visz Orbán útja.

kekex 2013.07.27. 07:23:58

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ezek az adatok a SAJÁT korábbi évükhöz viszonyítanak. Még katasztrofálisabb a kép, ha a válság előtti "rossz" Mszp kormányzás adataihoz méred, de még a Bajnaiék által produkáltakhoz képest is elkeserítőek.
És akkor még nem is néztük, hogy a többiek körülöttünk mennyivel jobban haladnak - nekünk meg csak a leszakadásunk nő egyre...

kekex 2013.07.27. 07:26:56

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla:
negymadar.blog.hu/2013/05/31/kirantott_hus_917
(csak tálalás kérdése az egész!)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.27. 15:19:11

@kekex: Mielőtt mindenkit ellenséges pártkatonának nézel, nem ártana kicsit olvasgatnod. Ha például megnéznéd a blogomat, akkor tudnád, hogy arról írok, milyen interneten végezhető munkák vannnak, melyikkel mennyit lehet keresni és melyik átverés. És nem véletlen, hogy mikor kezdtem el erről írni...

Azt végiggondoltad, hogy egy ország gazdaságát mi viszi előre, a munkaképes korúak vagy a nyugdíjasok fogyasztása? Kinek tud az ipar termelni és a szolgáltatók kinek dolgoznak, a 20-60 éveseknek vagy a nyugdíjasoknak?

kekex 2013.07.28. 18:34:32

@Online Távmunkás:
A fogyasztás az fogyasztás, akárki is a fogyasztó, tehát hülye kérdés, hogy mi viszi előre ebből gazdaságot. Az ipar meg annak termel, aki hajlandó megvenni. Ha nyugdíjas, akkor annak. A fejlett országokban és/vagy az elöregedő társadalmakban egyre inkább.
Egyébként arra akartam gyengéden utalni a "könnyű ülőmunkával", hogy trollnak tartalak.
Ha ingyen csinálod és még csak nem is dotáltatod magad, az a szememben súlyosbító körülmény.
A fiatal korod sem enyhítő körülmény: mert egyszer majd te is nyugdíjas leszel, persze, akkor nem ez lesz divatban:
moly.hu/konyvek/william-f-nolan-g-c-johnson-logan-futasa

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.28. 20:52:16

@kekex: Miért van, hogy amikor a társadalom eltartóképességénél több juttatást kapnak a nyugdíjasok és valaki ezt normalizálni szeretné, akkor azonnal a nyugdíjasok kiirtásával riogatnak egyes trollok?

A nyugdíjasok fogyasztása nem ugyanolyan, mint az aktívaké, teljesen más az összetétele és nagysága, ezt te is jól tudod. Ha nem, akkor inkább ne is kommentelj a témával kapcsolatban...

kekex 2013.07.28. 21:40:18

Talán érthetőbb lenne az álláspontod a korod ismeretében. Mert tuti, hogy még nem múltál 50! Az ugyanis már közelít nyugdíjas korhoz, remélheti még, hogy megéri - ami igen érdekesen meg tudja változtatni a "felesleges" "inaktív" és "eltartott" népességről alkotott fogalmakat!
Pl az élethosszan fizetett járulékokért "járó" ellátási igényekre vonatkozóan. Amivel megtermelték a "távmunka" végzéséhez szükséges bölcsi-ovi-iskola-gimi-egyetem fenntartásához szükséges összegeket is.
Tudod ne fárassz, nem vagyok vevő a fideszes mantrákra. És mint említettem: az ilyesmi ingyenes végzését hülyeség netovábbjának tartom!

kekex 2013.07.28. 21:51:16

@explanatus:
A szöveged nagy részét össze lehet foglalni azzal, hogy "Nem takarékoskodni kell, hanem keresni" Bár a erre vonatkozó tervekkel az ellenzék is adós, de az "egy marék rizsen dolgoztatott félanalfabéta bérrabszolgák" fidesses terve részemre egyszerűen hányingert keltő! meg kontraproduktív és nettó hülyeség.
Különösen XXI, századi körülmények között.

explanatus 2013.07.30. 10:43:14

@kekex: Erdekes egy modszered van, mondasz valamit, ami nem is közeliti a mondandomat es abbol vonsz le következteteseket. Biztos van ezzel valami celod, csak en nem ertem.
süti beállítások módosítása