1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.02.17. 17:42 HaFr

Az Orbán-projekt nehézsége

Az utóbbi három évben tetten érhető kormányzati akaratelvűség, állam- és vezéreszme a jobboldal kétszáz éves ellen-forradalmi (felvilágosodás- és liberalizmusellenes) vonulatába illeszkedik, semmi új nincs benne ilyen értelemben. Újdonság (de csak a felületes szemlélőnek) legfeljebb az, hogy a nyilvánvaló gazdasági, társadalompolitikai és külpolitikai kudarcai ellenére mennyire ragaszkodnak hozzá a kiötlői.

Ennek is megvan azonban az oka. Az 1990-es évek utolsó harmadában a Fidesz konzervativizmusa a "kommunistákkal" és a "nemzetellenes" baloldallal szemben született meg (végtelenül egyszerű képlete szerint: jobboldaliság = antikommunizmus), de tíz év alatt odáig jutott, hogy magának a liberális demokráciának a rendszerét is fokozatosan a baloldalra sorolta, és mára teljesen feldúlta. A liberális demokráciának se az értékei, se a bürokratikus, egyezkedős hatalmi mechanizmusa nincsenek Orbán ínyére. Ezzel jóval túllép az antikommunista misszión, amiben jóhiszeműen aligha található értelem. A magyar jobboldal eredetileg azt a fajta offenzív, populista, ideologikus konzervativizmust képviselte, amelynek fő reprezentánsai (egyébként a baloldalról dezertált vagy a baloldali fantáziától azóta is lenyűgözött) amerikaiak, és amelynek hazai alkalmazhatóságáról Orbánt annak idején meggyőzhették a think tankje befolyásos és becsvágyó tagjai. (A konzervatív William Buckley-t például, aki vélhetően előkelő tagja a fideszes pantheónnak, saját bevallása szerint mindig is lenyűgözte -- nem a Budapesten tapasztalható -- baloldali intellektus és képzelőerő: akár, ami azt illeti, Leniné is. A konzervativizmus adaptációs készsége esetenként lenyűgöző.) De a liberális demokrácia intézményrendszerének lebontásáig az amerikai elmélet és gyakorlat messze nem jutott el, soha nem is akart. Ezért is problematikus a Fidesz gyakorlatát -- amennyiben kivezet a hatalommegosztáson alapuló jogállam keretei közül -- konzervatívnak nevezni, vagy hozzá nyugati példákat keresni.

Orbánt -- ha már viszont eljutott idáig -- ennek megfelelően nagyon bosszanthatja, hogy a magyar jobboldali akaratelvűség és képzelőerő hullámai rendre megtörnek legalább három zátonyon: a globális gazdasági rendszer logikáján, az EU egyezkedős-bürokratikus intézményrendszerén és a nyugati jogállami hagyományon, és amit egy darabig el lehetett játszani egy olyan befolyásos országban, mint az Egyesült Államok, rögtön vereséget szenved Magyarországon: és még csak a hazai ellenzék sem kell hozzá. A Fidesz kibontakozását tehát a 15 éves alapjain valóban a nemzetközi rendszer és establishment teszi lehetetlenné. Orbánnak be kell látnia, hogy ma már nem lehet "naggyá válni" abban az értelemben, ahogy -- ízlése szerint -- Napóleon, Pinochet, Mussolini vagy akár ifj. Bush nagyok voltak. És a kevés igazságát, ami kétségtelenül megvan (a szegény országok kiszolgáltatottsága, a multik arroganciája és a hazai baloldal bosszantó lapossága ügyében mindenképpen), el fogja sodorni a hegemón logika. A mi súlyos keresztünk, hogy mire ez megtörténik, addigra tízszeresen sújtja majd az országot Orbán rosszul informált szabadságharca, mint a logikához való alkalmazkodása tette volna.

 ---- Az a helyzet, hogy a magyar népet simán sírba fektetheti egy kellően karizmatikus, nacio-populista vezető. Mire feleszmél, hogy mi történik vele, már hányják rá a földet, na és persze "az ember millióinak szemében gyászkönny ül".

Az lesz az utolsó győzelmünk. :(

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr285085326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyreo 2013.02.17. 18:22:21

Légy szíves ne nevezd jobboldalinak a fideszt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.17. 18:37:50

"Az 1990-es évek végétől azonban a Fidesz egyre erőteljesebben pozicionálta a saját (azóta a szótárából nagyrészt kikerült) konzervativizmusát a "kommunistákkal""

A Fidesz alapítása óta antikommunista párt. A változás az, hogy a 90-es évek közepéig liberális és polgáridemokrata alapállásból volt antikommunista, míg aztán már populista és nemzeti alapállásból.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.17. 18:50:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Kátségtelenül, kicsit át is javítottam a szövege. köszi.

Mpatikus Eszetlenellenes 2013.02.17. 18:56:39

"...Valójában tehát jól érzi az, akit zavar Orbán hirtelen megtérése a radikális liberalizmustól a radikális konzervativizmushoz: itt csupán egy hatalomtechnikai lépésről lehetett szó, amelyre Magyarország nyitott volt..."

Az egy dolog hogy Magyarország nyitott volt rá. Inkább az a gondom, hogy Orbán is nyitott volt rá.
Mert milyen határtalan, jéghideg és metsző racionalitás vezérelhet egy ilyen megtérést. Mi a főmotivum?Van egy elméletem erre a megtérésre.
Szerintem az elődöknél már látott végtelen hatalom és a következményes pénzözön. OV a szocialisták kreatúrája, a szocializmusból kivezető szelep funkcióját betöltő alak. Akinek hagyták, sőt megkérték, vezették, támogatták.
EZ az ember napjainkra az őket támogatókat
kinőtte, és egy nárcisztikus populista lett belőle. Túl sokat tudnak róla, így visszafelé "lojális", nem lesz ügynöktörvény nyugi.
Elég neki ha személyi kultuszát minden létező PR és marketingeszközzel erősíti, s az országot a felvilágosult és haladó világ előszobájából visszataszítja az "újközépkorba". Egy Közép-Európai speciális "időzóna" megteremtése és az újfeudális világrend keveseknek üdvözítő, és sokaknak káros.
Ugyanis eleve lemond a kultúra lassú, de azért következetesen fejlődő útjáról, és az Ő egyedül üdvözítőnek tartott útját erőlteti rá az országra.

Ebben pedig segítői jellemzően szervilis csinovnyikok, nem pedig tehetséges és versenyképes emberek. Fő tulajdonságuk hogy HISZNEK és NEM KÉRDEZNEK.
Az utóbbiak ezt nem tudják, megvan az a mellékhatásuk, hogy tudásukra, képességeikre alapozva szintén formálni, alakítani szeretnének, de ez orbánisztánban már nem fér be.
Orbán vallási dogmává vált, s ez lett a veszte.

wanekus 2013.02.17. 18:57:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A fityesz úgy antikommunista, mint a Pol-Pot. (Polt-Pot?)Hovatovább egy maoista karikatúra, kedves vezetővel, kulturális forradalommal. Jönnek a népi kohók és lassan a Kövér bratyó nyomdája piacra dobja a narancs könyvet. :-)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.17. 19:06:12

@wanekus:

Pol Pot hithű marxista volt. Tulajdonképpen Che Guevara és Pol Pot voltak a Marxhoz leghűebb kommunista vezetők a történelemben,

Amit írsz, az nem jelent kommunizmust. Kétségtelen, hogy a mai Fidesznek vannak marxista elemei, de nem abban, amit vázolsz.

politikus-omm 2013.02.17. 19:11:03

Imádom a libbant álommanókat.

78. hónapja vezet a fidesz minden közvéleménykutatást, facebook-likelistát csókolom. De legalább külföldön elszigetelődött az ország, sajnos az EU csúcs ennek is az ellenkezőjét mutatja.
Ja a facebook is olyan hogy képes azt mutatni hogy Bajnait, E2014et a kutya sem szereti, külföldön azt sem tudják mi az, a fideszt, orbánt meg de.

Rókakígyó 2013.02.17. 19:24:48

azt nem értem miért naci lett írva náci helyett... bár lehet, hogy ez a feszmérőre hajaz. nem kell különösebben semmit ov mögött keresni, egyszerű a képlet: bolond lyukból, bolond szél fúj. az meg hogy nincs ellenzék nem a fidesz érdeme, hanem a nép faszsága.

M_R 2013.02.17. 19:31:34

@politikus-omm: Hány éves vagy te. Mert a szellemi szinted apján kb. 3 lehetsz.

midnight coder 2013.02.17. 19:37:26

"és amit egy darabig el lehetett játszani egy olyan befolyásos országban, mint az Egyesült Államok, rögtön vereséget szenved Magyarországon"

Ez az egy darabig kitétel elég vicces. Bár az USA sincs épp a pályája csúcsán, de mára az EU gyakorlatilag minden gazdasági, katonai és politikai súlyát elvesztette. Egy ilyen pici és gyenge országocskához képest mint mi még persze erős, de egy USA-hoz képest nem tényező.

Sir Galahad 2013.02.17. 19:40:07

Lehet ezt nézni így is. Meg úgy is, hogy az Orbán-kormány természetes ellenállásba ütközik külföldön, amikor a válság terheiből a bankokra meg a multikra is rak, amikor elvszerű vitát követel a médiatörvény vagy az alkotmány ügyében, és kész vitázni is, nem hunyászkodik meg az első szemöldök-összevonásra. Ezt persze Nyugaton szokni kell, korábban nem így volt... Ettől még az Orbán-kormány olyan, amilyen, de sorsa nem azon múlik, hogy külföldön szeretik-e vagy sem. Azon múlik, hogy kire szavaz a nép. Pillanatnyi állás szerint megint rájuk, és a túloldalon el kéne erősen gondolkozni azon, miért.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.02.17. 19:40:21

@midnight coder: Jaj, javíts ki, nem a demokraták vannak hatalmon már ötödik éve? Nem egészen értem a megjegyzésedet.

vakablak 2013.02.17. 19:46:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: „Pol Pot hithű marxista volt.”

Ez egy jó nagy baromság. Sar a kezdet kezdetén volt marxista csupán, ám ezt igen hamar levetkőzte. Ennek csupán legelső eleme volt az, hogy a parasztságot látta a nép vezető erejének, nem pedig a proletár munkásságot, puccsszerű forradalma is paraszti volt hát és nem proletár. Amit aztán mozgalma segítségével megszállt saját hazájával és annak lakosságával tett, annak pedig végképp nincs a legcsekélyebb, leghalványabb köze sem a marxizmushoz.

Vannak ostobák, akik szerint Sar azért lett volna marxista, mert hogy mozgalma szélsőségesen egalitáriánus volt. Ez persze éktelen baromság. Miféle egalitarianizmusnak lehetne titulálni azt, amiben az uralkodó pártaktivisták az általuk elnyomott honfitársaik élete és halála fölött korlátlan hatalommal rendelkezve kényük-kedvük szerint kínozhatták és gyilkolhatták ezeket halálra?

Pol Pot pártja a maoizmusnak is legfeljebb egy extrém félresiklott változata volt, saját maga pedig egy minden ideológiától mentes pszichopata despota.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.17. 19:53:03

@vakablak:

Nem így látom ezt.

Marx eredeti elképzelései sok tekintetben már a XIX. sz. végén csődött mondtak, így Lenin is változtatott ott, ahol kellett.

Mao sem tett mást, s Pol Pot sem. Miközben a Sztálin utáni szovjet ideológia egyre jobban tért el a marxizmustól, Kínában új marxista forradalom zajlott. Pol Pot is ezt vette át.

A mai marxista pártok zöme ott ahol komoly a tömegbézisuk, már a forradalmi parasztság szerepét hangsúlyozza, nem a munkásosztályét. Hiszen a munkásság sokkal jobban volt képes alkalmazkodni a kapitalizmushoz, azaz elvesztette forradalmi jellegét.

A mai marxisták, akik hűek Marx eszméihez, Mao, Che Guevara és Pol Pot követői, s nem Hruscsové vagy Brezsnyevé.

vakablak 2013.02.17. 19:53:46

Az írással egyébként javarészt egyetértek, kivéve ezzel a részlettel: „És a kevés igazságát, ami kétségtelenül megvan[...], el fogja sodorni a hegemón logika.”

Nem látom az Orbánt elsodró „hegemón logikát” (bármit is jelentsen ez). Orbánt saját irracionalitásának és tévképzeteinek logikája sodorja el. Még pontosabban ezek a faktorok először is az országot és annak népét sodorják el (500 ezer körülit már is kisodort az országon kívülre), Orbánt pedig az ebből adódó következmények fogják valami érdekes helyre sodorni, ami lehet akár egy lámpavas is. Semmiképpen sem fogja békés körülmények között átadni a hatalmat, mindegy mi lesz.

vakablak 2013.02.17. 19:54:24

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: oké, Pol Pot legyen neked marxista. Nem vitatkozom ezen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.17. 19:56:47

@vakablak:

Híres marxista gondolkodó és neves kommunista politikus volt. Nem szerintem, hanem a tények szerint.

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2013.02.17. 20:02:08

@politikus-omm:

A fidesz max. csak a Századvég meg Nézöpont közv. kutatásaiban lenne a mai napon újraválasztva - de ezen nem csodálkozunk, hogy az udvari beszállítók ennyire csalnak.
Semmi egyéb közv. kutatásban nem vezet a fidesz, ugyanis az 50-55% hallgatásba burkolózott dühös ökle majd csak 2014 ápr-ban fog lecsapni - borítékolható, hogy nem az ellenzéki pártokra.

Az elöjelek a fidesz számára mindenesetre több mint aggasztóak. Sehol nem lévö ellenzék, sehol nem ismert jelöltjei 2012-ben 4:1-re kiütötték a fideszt azokon az idököziken, ahol pártharcok voltak:

maszop-fidesz 3:1 (Dunaföldvár, Sopron, Szolnok vs Hódmezö)
Független- fidesz 1:0 (Balmazújváros, ráadásul 142-97-re lelépve a fideszes)
A vereség tehát egyre biztosabb lábakon jön az ORligarchaBÁN pártra.

midnight coder 2013.02.17. 20:10:40

@HaFr: A postból azt lehet kiolvasni, hogy a nagy és hatalmas EU nyomásának még az USA is csak ideig-óráig tud ellenállni, nemhogy egy ilyen kis ország.

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2013.02.17. 20:14:16

@HaFr:

Azt azért tegyük már tisztába, hogy (nyugat) európai értelemben jobboldalinak a pluralizmsus iránt elkötelezett, a gazdasághoz értö, a polgári irányítottságú, a kultúrára és tudományra fogékonyabb embereket nevezik.
Orbán hulladékgyüjtö pártjának a tagjai ebböl egy kritériumnak sem felelnek meg, tehát ne hívjuk már ezt a zombi gyülekezetet jobboldalinak.

Orbánékat valójában nem is a maszoposok meg libsik utálják a legjobban, hanem a tényleges jobboldali (polgári) elkötelzettek. Ezeknek nem emészthetö ez a szovejet gyülekezet, ahol csak a seggnyalókból lehet valaki, aki meg ért valami tudomány területhez, azt meg számüzik. Orbán pártja valójában az Oligarcha-Nyugger-Proli tudatú rétegre hajt.

tatuman 2013.02.17. 20:14:51

Azt a poszter es tsai igazan megjelolhetnek,h mik azok a konkret ügyek,elvek,tettek,amivel vitatkoznia kellene annak,aki máshogy gondolja. Enélkül az írás egy halom teny nelkuli feltetelezesre épített kártyavár.

Makkasz 2013.02.17. 20:21:31

Nem ilyen bonyolult ez. A hazai politika egy pillanatig sem szólt oldalakról, ideákról.

Miert jo politikusnak lenni?

Hatalom, sajat es masok sorsanak iranyitasa, szoborepites. Ez a felszin, a valosag mas.

Magyarorszagra erkezo EUs milliardok, amit mas, nalunk termelekenyebb orszagok adofizetoi dobnak ossze, jelentos igeret. Maffiakormany a gazdasag olyan oligarcha szereploivel mint Simicska, Nyerges es kozgep, ezen a penzcsapon ulnek.

Legtobb cseledkedetet, a sokszor erthetetlenul eros centralizaciot dontesekben, es vegrehajtasban a szolgalelkuseg elvarasat elsosorban ez okozza. Kar ertelmet keresni egyes dontesekben ezen kivul.

Termeszetesn ez nyomot hagy a moralban, totalis ertekvesztes az eredmeny a tarsadalom egeszeben, a gondolkodas, az elvarasok tamasztasanak elvesztese, a "gondoskodo" hatalom elfogadasa, beletorodes, alkalmazkodas.

NFU felszamolasara azert van szukseg, hogy EU kontrollt nehezitsek, EUnak tobb intezmenyt kelljen beszamoltatnia ill. NGM-on keresztul Orban jobban tudja befolyasolni a kijuto informaciokat.

A hatalomban maradas nem csak az elit gazdagodasat szolgalja mindannyiunk rovasara, hanem letkerdes, hiszen ez az eltorzult politizalas, jogserto es korrupt donteshozatal a lebukas kockazatat hordozza.
Senkit nem zavar hogy a foldpalyazatok titkosak? Kovetkezo kormany elso intezkedese kell hogy legyen a nyilvanossagra hozatal. Ettol is remegnek a gazemberek.

Amikor politikai eroterekrol, partokrol, nemzeti erdekekrol gondolkoztok, ezt tartsatok szemelott.

Persze vannak kisebb problemak, orbani patriarchizmus, jo oligarchasag (pl. tenyezo, hogy magat okosnak, es jol gondolkodonak veli), vagy a foci szeretete, egy kis vallasi rovidlatas.

Ajánlom még ezeket:

www.kibulizottorszag.net/

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/12/01/diktatorok_kezikonyve/

Az szerencsés lenne, ha EU kultúrája a gyorsabb demokratizálódást segítené. Eddig nem sok jele.

nemsirunk 2013.02.17. 20:27:05

@politikus-omm: "a facebook is olyan hogy képes azt mutatni hogy Bajnait, E2014et a kutya sem szereti"

Konkrétan az E14-nek több mint 60.000 követője van a facén, a fidesznek meg 30 ezer sincs. Ráadásul az E14 naponta kb 1000 új lájkot kap, míg a Fidesz alig mérhető számot, napi 20 körül. És ezt az E14 pár hónap alatt érte el, a Fidesz pedig évek alatt. Ma a pártok közül az E14-nek van a legtöbb követője a Facebookon, és gyors tempóban növekszik az előnye.

Lucky Larry Silverstein 2013.02.17. 20:40:25

@nemsirunk: Fácsével óvatosan. Bárki vehet pénzért lájkot. A Milla is eljutott 100.000ig, onnan kókad lefelé. E2014et meg ugyanazok lájkolják nagyjából.

Lucky Larry Silverstein 2013.02.17. 20:58:27

@manhattan (c): Ha nem haragszol meg...

'Azt azért tegyük már tisztába, hogy (nyugat) európai értelemben jobboldalinak a pluralizmsus iránt elkötelezett' - legalább annyira elkötelezettek a pluralizmus mellett mint a fidesz, max. nem sikerült akkorát nyerniük belőle

'a gazdasághoz értö, a polgári irányítottságú, a kultúrára és tudományra fogékonyabb embereket nevezik. ' - Európában nem találni müködő gazdaságpolitikát, talán a németen kívül(ott sem azért mert okoskodnak hanem mert dolgoznak, a pógárok leginkább)

'Orbánékat valójában nem is a maszoposok meg libsik utálják a legjobban, hanem a tényleges jobboldali (polgári) elkötelzettek.' - Ugyan ugyan. fidesz balos, mszp balos, jobbik gazdpolitika szélbalos, jobbos a néhány prosperáló vállalkozó, erre nem lehet politikát csinányi

'Ezeknek nem emészthetö ez a szovejet gyülekezet, ahol csak a seggnyalókból lehet valaki' - a pártok nem demokratikusan müködnek sehol

'Orbán pártja valójában az Oligarcha-Nyugger-Proli tudatú rétegre hajt.' - És sok kritikát kap amiatt is mert a 'gazdagok' pártja. Kimaradt valami?

Vitéz László 2013.02.17. 21:10:01

kis értékelés az elitünk utóbbi 30 éves ténykedéséről

a legmagasabb adók mellett a legkevesebb közszolgáltatást kapjuk...

de miért? hol vannak az adóforintok?

1980 óta hazánkból 53 240 000 000 000 Ft-ot menekítettek offshore számlára a hazai (adó vagy más) hatóságok elől (ez 5 324 000 Ft/lakos, beleértve az újszülötteket és 10 millióval számolva...)

ezzel a világon abszolút értékben 13-dikok,
egy főre vetítve harmadikok vagyunk... (Kuwait és Szingapúr után)
de a két előttünk lévőnek a szumma hosszabb távon gyűlt (nekik 1970 től regisztrált, magyaroknak csak 1980-tól lehetséges lopni)
illetve Kuwait esetén a forrás nyilvánvalóan az olaj...
szóval dinamikát tekintve VILÁGELSŐK VAGYUNK pénzeltüntetésben

csak pár összehasonlítás
-ez hazánk GDP-jének 300 %-a
-a teljes államadósság ennek az összegnek mindössze a harmada (17 437 500 000 000 Ft, azaz 1 743 750 Ft/lakos)
-kb a GDP harmada az éves befizetett adó...
tehát ez a kilopott pénzhegyért cserében 10 évig nem kellene adót fizetni
-vagy másképp: 30 éven át minden befizetett adó átlag 1/3-át ellopták...
-az EU támogatásunk, ami a 2004-2013-as 25 milliárd euróról épp most NŐTT 20 milliárd euróra, az 5 840 000 000 000 FT, azaz 584 000 FT/fő a 7 év alatt, ami gyakorlatilag az offshore-ba rejtett pénzek tizede

www.taxjustice.net/cms/upload/pdf/The_Price_of_Offshore_Revisited_Presser_120722.pdf

br17 2013.02.17. 21:11:21

A Fidesz mára már hasonlít az SZK(bolsevik)P-ra.

Vitéz László 2013.02.17. 21:24:42

@HaFr: a grafikonon szinte egész európát kitakarja a magyar összeg...

ajánlom figyelmedbe
amikor tavaly megjelent a magyar sajtóban csak annyi jött hogy az első húszban vagyunk...
erről szó sincs...
csak egy osztás és látszik, hogy a világon a legnagyobb nálunk...

amúgy a 100-300 % GDP-hez képest is túl halvány, mert épp tavaly picit a 300% alatt volt ez a ráta...
vagyis most már az a lila is rikítana...

ez a lényeg
ez a teher az országon, ezért kell megosztani minden csoportot, hogy a maradó adómorzsákon elszórakoztassák magukat...

nagyon nagy teher a gazdaságon...

vargánya 2013.02.17. 21:28:25

Kedves posztoló!
Ezt az "...el fogja sodorni a hegemón logika" dolgot nem fejtenéd ki részletesebben? Hátha kibújna a szög a zsákból.

sárkányfő 2013.02.17. 21:28:42

@Lucky Larry Silverstein:
Az, hogy 100 ezer után most 104 ezren lájkolják a Millát, az neked lefelé kókadás?

sárkányfő 2013.02.17. 21:35:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

A fidesz egyáltalán nem anitkommunista párt, sőt, és ezt mindjárt tényekkel támasztom alá noha tudom téged semmilyen tény nem ingat meg saját vélt igazadban.

A fidesz tele van komcsikkal. A neten kering a lista, bárki megtalálhatja. Vagy 5 MSZMP tagja van a mostani kormánynak. Semmiféle gondjuk nincs ezzel. Martonyi ügynök volt. A legnagyobb élő kommunista, Pozsgay is fideszes, sőt alkotmányt írt. Egy nagy exkomcsiból, Schmitt Pálból csináltak államfőt.

Ezek mellett eszük ágában sincs lusztrációs törvény csinálni, noha még új alkotmányra is vették a fáradtságot.
Az egyetlen párt amelyik még mindig védi a III/III-as ügynököket a fidesz. Orbán a spiclik védőszentje.

És amiket eddig soroltam csak a kézzelfogható egzakt tények. Azt meg, hogy mennyire elképesztően hasonlít a fideszes "demokrácia-felfogás" a kommunistára, hogy hogy csinálnak az államból pártállamot, azt meg csak a vak nem látja.

Vitéz László 2013.02.17. 21:38:22

@sárkányfő: "Orbán a spiclik védőszentje."

ez a 89-es alkuk része volt... csak a személyekkel volt baja (hogy nem ő a pártfőtitkár), a rendszerrel nem, megmondta... a gazdasági poziciókat is megtarthatták..

komplikato 2013.02.17. 21:51:48

@Vitéz László: Ebben az a szomorú, hogy eddig is így volt, MOST is így van, de mint ha turbó módba kapcsoltak volna, TOP100 milliárdosok, kormányt támogató "nem-oligarchiák" és még sokan mások lapátolják a lovét külföldre. És ezek(?) mutogattak a külföldi multikra zéró erkölcsi alap nélkül.

Vitéz László 2013.02.17. 21:54:19

@-JzK-: ja ja...

főleg a skandináv demokráciák haldokolnak leglátványosabban...

ide hallani a pánikot és a kétségbeesést... a hörgé süket...

komplikato 2013.02.17. 21:56:36

@Vitéz László: Ausztria is látványosan haldoklik ...

Vitéz László 2013.02.17. 21:57:32

@komplikato: nincs különbség...

a pártok az színházi játék a megosztásodra

ahogyan Boldvai LÁszló csatlakozik az éhésgmenethez ugyanúgy fog (ha veszítenek) Simicska és Nyerges is? kiállnak majd a szegények védelmezőjeként:)))

jó hitelesek...

de ez már csak kínlódás...

nem véletlen a kilopás felgyorsulása... hazánkban, Európában van némi esély a számonkérésre...

minden (mafia)kormány hatalma véges...

ha ők vesztenek akkor ők robbanatanak ki belháborút, ha nyernek, akkor meg a "nép"

Vitéz László 2013.02.17. 21:58:24

@komplikato: a rohat labancok mindig a mi vérünkön és veríjtékünkön kapaszkodtak felfelé !

;)

komplikato 2013.02.17. 21:58:25

@-JzK-: Mindig hitelesnek véltem nyilas oldalról linkelt cikkrészleteket. Nincs mellé egy kurucinfós? vagy UFO magazinos?

Vitéz László 2013.02.17. 21:59:27

@komplikato: hál isten bármilyen rossz a helyzet a NÁCIK száma hazánkban sose fog 10% fölé menni

mim 2013.02.17. 22:05:41

A fidesz nem jobb oldali. Kb az egyetlen jobb oldali mozdulatuk az egy kulcsos adó. Minden más szoci/ kommunista lépés. Mik a szándékaik?
Nagyobb állam. Erősebb állami kontrol a kereskedelemben. Több engedély szükségessége. Kivándorlás gátlása. Állami kontrol szolgáltatóiparban. Állami cégek létrehozása. Adóemelés azon szektorokban, ahova állam be kíván lépni. Állami monopóliumok kialakítása. Bürokrácia megnövelése. Bújtatott munkanélküliség. Szoci/ kommunista baráti országok.

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2013.02.17. 22:08:59

@Lucky Larry Silverstein:

Te viccdelni jársz ide?

A pluralizmus tisztelete a fidesz által? Mármint egyes írók, müvészek kiátkozása a magyar népböl? Meg másfélmillió "analfabéta választó" (co Kósa lajcsi) távoltartása a választástól a regsiztrációval? Ez lenne többek közt a pluralizmus a la fidesz?
Megsúgom, Orbán fötitkár eftárs jobban fosik minden ellenzéki hangtól, mint egykoron Sztálin eftárs.

Gazdaság? Látom meg se próbálod cáfolni, hogy a két komplett gazdasági idiótának (Orbi meg Jobbkéz eftárs) akármi sikere is lett volna az elmúlt majd 3 évben. Azzal a módszerrel meg nálam lepattansz, hogy nadehát-másholmeghogy. Lószart értesz te ehhez, parasztian együgyü egymondatokkal próbálsz csak mosdatni. Azt se tudod, hogy mit neveznek müködö gazdaságnak, meg hogy a nyugati helyzet hogy áll. Ráadásul orbán apád pont azt hangoztatta, hogy az EU síkhülye a válságkezeléshez, de majd ö a volt MSZMP-s Jobbkezével hú de megmutatja mi az a Gyorsnaszád. Jól felsültek, világszám.

A politka csinálásról alkotott véleményed meg olyan primitív ahogy van. Az EU nyugati fele pont azért utolérhetetlen, mert Mo-on eddig mindenki, incl. Orbán szovjet tudással és módszerekkel kormányzott és kormányoz. Ez az út csak a lemaradást tágítja. Egyébként gyúrtcsótány pontosan ugyanazzal a credoval és módszerrel kormányzott mint a Orbán, gondolom öt is vastapsoltad 6 éven át.
Orbinak is pont ez lesz a sorsa mint a bohócpárjának.

Lucky Larry Silverstein 2013.02.17. 23:01:07

@manhattan (c): A pluralizmus tisztelete a fidesz által?

- hogy kell tisztelni a pluralizmust?

Mármint egyes írók, müvészek kiátkozása a magyar népböl?

- Pl.?

Meg másfélmillió "analfabéta választó" (co Kósa lajcsi) távoltartása a választástól a regsiztrációval?

- lemaradtál valamiről?

P.Freddy 2013.02.18. 00:14:53

@politikus-omm:

Hmmm. Te már szavazhatsz? Mert ha igen, akkor nagy gáz van itten. Akkor ORBÁN VIKTOR HOMOSZEXUÁLIS izraeli kampány-tanácsadóinak köszönhetően tényleg meg vagy hülyítve:) Mondjuk nem nehéz, a magyar alapnyag az pont ehhez való. Genetiakilag. Nézd csak meg Báyer Zsoltot, genetikailag is ugyanolyan ragyás a pofája, mint az agya:)

P.Freddy 2013.02.18. 00:24:00

@P.Freddy: Bocsánat, helyesbítek:

..."ORBÁN VIKTOR HOMOSZEXUÁLIS izraeli hyűlölet-kampány-tanácsadóinak köszönhetően tényleg meg vagy hülyítve:)"

csak hogy tisztába legyél, amibe' vagy.

Mint ZSIGA MARCELL, legyél öntudatos! Legyél ÖNTUDATOS FIDESZES! Tiéd a világ, mert ORBÁN VIKTORT imádod! Mert kinyalod a fennséges barna se.gget!!! :)

P.Freddy 2013.02.18. 00:24:59

@P.Freddy:

Basszus, ma már nem iszom többet, szóval:

..."ORBÁN VIKTOR HOMOSZEXUÁLIS izraeli gyűlölet-kampány-tanácsadóinak köszönhetően tényleg meg vagy hülyítve:)"

neoteny · http://word.blog.hu 2013.02.18. 06:31:28

@HaFr:

"nem a demokraták vannak hatalmon már ötödik éve?"

Mit értesz a "hatalmon lenni" alatt? Hogy melyik párt embere ül az elnöki székben, hogy melyik párt emberei vannak többségben a Képviselőházban vagy hogy melyik párt emberei vannak többségben a Szenátusban?

Pontosan abban rejlik az alkotmányosan szabályozott amerikai kormányzati rendszer szépsége hogy a hatalom birtoklásának kérdésére három választ kell adni, nem egyet. (És akkor még nem is beszéltünk a bírói ágról.)

nemecsek ernő áruló 2013.02.18. 06:41:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A fidesz sosem volt liberális. Mindig is egy központosított, autokrata berendezkedésű párt volt, a lehető legtávolabb állt a liberalizmustól. Hogy minek nevezték magukat '90-ben, arról főleg az SZDSZ által kitaposott ösvény tehetett, de Viktor mindig húzott Antall felé.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.18. 08:36:23

@nemecsek ernő áruló:

A liberalizmus egy ideológia. A párt belső működése nem releváns. S igen, a Fidesz egy liberális és polgári demokrata párt volt első 6-7 évében. Orbán nem húzott Antall felé. Egyébként meg Antall liberális-konzervatív volt.

nemecsek ernő áruló 2013.02.18. 08:37:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Természetesen ez volt a kommüniké. Sokat nem tudsz a fideszről.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.18. 09:35:47

@sárkányfő:

Nem lesz egy párt attól kommunista, hogy vannak tagjai között volt kommunisták.

I_Isti 2013.02.18. 10:40:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: " Fidesz alapítása óta antikommunista párt."

Persze. Az első (Jurta színház-beli közgyűlésén még kérdés volt, hogy a KISZ-en belül fog-e politizálni.)

I_Isti 2013.02.18. 10:42:17

@politikus-omm: "78. hónapja vezet a fidesz minden közvéleménykutatást, "

olyan eredménnyel, amivel a kilencvenes években még nem szerepelt volna a listákon.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.18. 12:05:22

@I_Isti:

Nem igaz. Eleve a KISZ ellenzékeként jött létre 1988 márciusában.
süti beállítások módosítása