1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.01.09. 12:03 HaFr

Orbán miatt jobb lesz a Nyugatnak, de magyar áldozat árán

Image result for kuruc - török harc

Orbán Putyinnal megtámogatott hadművelete a progresszív konszenzus -- vagy legalább domináns logika -- ellen jót tesz Európának és a Nyugatnak. Nemcsak úgy, hogy erősebb önreflexióra készteti és rákényszeríti néhány elfeledett kulturális forrása újrafelfedezésére, hanem -- ami különösen jól esik egy konzervatívnak -- azzal is, hogy erősíti az igényt a tényleges pluralizmusra/multilogicizmusra, szemben a progresszivista, áltoleranciába öltöztetett homogenizációval. Megtanít bizonyos háttérbe szorított -- főként hagyomány alapú, preracionalista, jobboldali -- szubkultúrákat bátorságra, az önvédelemre, önmaguk megbecsülésére és a progresszív fősodorral szembeni kiállásra.

Az a paradox helyzet állt elő, hogy Orbán termékenyen lépett be a nyugati kontextusba, ám azon az áron, hogy a történelmi léptékkel monologikus (nacionalista-kollektivista) magyar narratívát megerősítette, csökkentve a konzervatív pluralizmus esélyét idehaza. A magyar valóság nem volt még abban az állapotban, mint a nyugati, ami a tradicionalizmus és a kollektivizmus felbomlását illeti, ezért egyfelől természetes, hogy innen érkezik a nyugati domináns logika kihívója. Másfelől ugyanaz, aki kihívónak minősül Nyugaton, az nagyon is a belterjességet és a zárványt erősíti idehaza. A magyar politikai kultúra nacionalista-kollektivista értékrendje a nyugati "eredmények" nyugtázásával csak tovább erősödik, ami egy cseppet sem termékeny már -- sőt. Orbán kettős hatásából nekünk a rosszabb jut, mert nincs megközelítő erő sem, amely Orbánnak ellentarthatna a magyar közéletben. Ennek az erőnek a jobboldali-nemzeti modernizáció szavával kellene fellépnie.

Orbán etnicista nézőpontjával szemben ennek a modernizációs jobboldalnak kapitalistának, individualista-patriótának, pluralistának és közösséginek (szemben az államiassal) kellene lennie. Ma ott tartunk, hogy a magyar zárvány hatása a nyugati környezetben termékeny változásokat indíthat meg, de a nemzeti betokosodás miatt magyar áldozattal. Furcsa módon ismétlődik a sorsunk ún. nemzeti kézben is -- de mivel a magyar történelem valójában mindig is a "kuruc" és a "labanc" magyarok harcának története volt, amelyben Szent Istvántól (kb. az első németestől) kezdve főleg a "labancoké" volt a termékenyebb álláspont, a "kuruc" mentalitás pedig általában kettős harcra kényszerítette a magyarságot (amelyben a nyugatellenesség mellett a másik pogány vagy délről, vagy keletről jött), a lényeg -- a nemzeti modernizáció -- mindig elmaradt. "Labanc" kézen nem volt nemzeti-autonóm, "kuruc" kézen nem volt modernizáció. Orbán a mai "kuruc" vezérünk, a "labancokat" nagyjából kiirtották, a nemzeti modernizáció pedig változatlanul késik. De a Nyugatnak megint jobb lett egy kicsit miattunk.

452 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr9613561403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.01.13. 16:37:03

@neoteny:
hollandia mire költött el 1,000,000 milliárd forintot? ez külső adósság. hollandiában bejegyzett ha nem ebből fektetnek be, akkor mégis miből? mitől lenne ez szabad piac. meséld már el.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 16:38:31

@444:

"hollandia mire költött el"

Kérdezd meg a hollandoktól.

A Heineken fél éves nettó profitja 871 millió € volt.

2018.01.13. 16:39:47

@neoteny:
hollandia külső adóssága 3,528,796 millió euró.

2018.01.13. 16:40:34

@neoteny:
a hollandiában a kocsma költi sörre. és nem heinekken sörgyárra. ágazatokat vásárolnak fel.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 16:41:48

@444:

És? A Heineken fél éves nettó profitja meg 871 millió € volt.

2018.01.13. 16:41:58

@neoteny:
871 millió euró nem adósság nélkül jön létre. hanem külső adósságból. ami most hollandiában éppen 3,528,796 millió euró.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 16:44:05

@444:

"hollandiában a kocsma költi sörre."

Ami a Heineken bevétele (is); és amely bevételek haszon részéből (bevételek - költségek) a Heineken felvásárol.

Persze te még kivonni sem tudsz szabályozás nélkül: neked ez magas, mint gilisztának a küszöb.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 16:44:41

@444:

"871 millió euró nem adósság nélkül jön létre."

"és ezt az állításodat mire alapozod?"

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 16:49:49

@444:

"hollandia külső adóssága 3,528,796 millió euró."

Ebben biztos vagy?

2018.01.13. 16:58:01

@neoteny:
ha ez így lenne, akkor hollandiának nem, vagy alig lenne külső adóssága. hollandia 5-5,5 évre előre el van adósodva. persze vannak befektetéseik is. de jelentős részben ez a semmiből teremtett pénz fedezi a külső vagyont. a transparency international majd azért tesz, hogy átláthatóvá tegye a nemzetközi pénzügyeket. hja, nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:03:37

@444:

Négyezer millió dollár, nem pedig 3 és fél millió millió euró, te kis lófaszjóska.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:05:35

@444:

"ha ez így lenne"

Ez így van; bebuktál ismét, mint a 3 és fél ezer millió millió euró holland külső adóssággal, te kis lófaszjóska.

2018.01.13. 17:06:50

@neoteny:
németország külső adóssága: $5,141,400,000,000.

ha a német háztartások, a német vállalkozások mind nettó megtakarítók és a német szövetségi kormány sem költekezik túl, akkor hogyan lehetséges, hogy a németország külső adóssága az éves gdp 148%-ára rúg. mert te ugye azt állítod, hogy nem a semmiből generált pénzt fektetik be a nagyvilágban. dehogy nem. hülyék lennének a megtakarításaikat kockáztatni. azért vannak a bankok és az olcsó hitelek. a kapitalizmus így működik legalább 50 éve. jó reggelt kívánok.

2018.01.13. 17:07:57

@neoteny:
négyezer MILLIÁRD dollár.

2018.01.13. 17:09:42

@neoteny:
az a négyezer milliárd dollár mire kell a holland királyságnak?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:10:13

@444:

"négyezer MILLIÁRD dollár."

Csak épp' te ezt írtad:

"$4,013,746,000,000"

Ez pedig négyezer millió dollár, nem négyezer MILLIÁRD dollár, te kis lófaszjóska.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:11:29

@444:

"az a négyezer milliárd dollár mire kell a holland királyságnak?"

Miféle négyezer milliárd dollár? Te ezt írtad:

"$4,013,746,000,000"

Ez pedig négyezer millió dollár, nem négyezer milliárd dollár, te kis lófaszjóska.

2018.01.13. 17:14:44

@neoteny:
számold már meg a nullákat.

1 millió = 10^6.
$4,013,746,000,000 = 4,013,746 millió dollár.
nem 4,013 millió, hanem annyi milliárd.

Janossz 2018.01.13. 17:18:00

@444: Hollandia valutatartaléka 32 000 millió Euro.
Engedd, már meg, hogy ez mellé legyen némi adósságuk is! :-)))) Már megint hülye maradtál.
hu.tradingeconomics.com/country-list/foreign-exchange-reserves

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:19:59

@444:

Rendben van: $4,013,746,000,000 = 4,013,746 millió dollár.

És ezt a számot honnét vetted?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:26:51

@444:

"persze vannak befektetéseik is."

Bizony.

"de jelentős részben ez a semmiből teremtett pénz fedezi a külső vagyont."

Ennek semmi értelme sincs.

2018.01.13. 17:32:21

@Janossz:
na de nem némi, hanem a holland gdp 533%-ának megfelelő összeg.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:42:38

@444:

"ha a német háztartások, a német vállalkozások mind nettó megtakarítók és a német szövetségi kormány sem költekezik túl, akkor hogyan lehetséges, hogy a németország külső adóssága az éves gdp 148%-ára rúg."

Úgy, hogy a megtakarításaik (helyesen: az eszközeik könyvértéke) meghaladhatja az adósságaik összegét.

"mert te ugye azt állítod, hogy nem a semmiből generált pénzt fektetik be a nagyvilágban."

Amely semmiből generált pénz megszűnik létezni (eltűnik a semmibe) amint visszafizetik a hiteleket.

"hülyék lennének a megtakarításaikat kockáztatni."

A hitelfelvétellel a megtakarításaikat (helyesen: az eszközkészletüket) kockáztatják.

Ha te felveszel egy hitelt, és annak összegére jelzálogot jegyez be a hitelnyújtó valamilyen eszközödre (pl. a lakóingatlanodra), akkor kockáztatod a "megtakarításodat" (helyesen: eszközödet): ha nem fizeted vissza a hitelt, akkor viszi a hitelező a jelzálogot. Amely jelzálogot elad; és a vételár összegét jóváírja a hitelszámlán, ezzel eltüntetve a semmibe a semmiből generált hitelpénzt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 17:48:01

@444:

"a holland gdp 533%-ának megfelelő összeg"

És? Hollandiának -- a hollandoknak -- többel tartoznak más országok és országbeliek, mint amennyivel Hollandia és a hollandok tartoznak más országoknak és országbelieknek:

en.wikipedia.org/wiki/Net_international_investment_position

2018.01.13. 17:58:12

@neoteny:
mégis mi fedezi holland királyság külső befektetéseinek jelentős részét. ha nem a külső adósság, akkor micsoda. aztán te mondhatod, hogy na de adósság nem lehet fedezet. mert kettőből nem lehet kivonni hármat. természetes gazdasági rendben nem lehet. de amúgy miért ne lehetne. teremtenek 4,000 milliárd dollárt a "semmiből". és ezt a pénz befektetik. és többek között ebből lesz 0,871 milliárd euró nyereség, ami nagyjából 1 milliárd dollár. rengeteg pénzt generálnak a cégeiknek. ez versenyelőnyből vásárolnak fel ágazatokat. és te előadod, hogy ezt úgy csinálják, hogy az amszterdami serfőző mesterek rakosgatják a centeket. miért akarnának nagy összegű hitelekhez jutni, hiszen nyereségesek. lehetséges, de abból aligha vennék meg szinte az egész európai söripart. és erre jön @Janossz, hogy engedjük már meg ezt a szegény kis hollandoknak. meg hogy ez szabad piac. szabad tőkepiac. mert ugye ezzel a bankok is keresnek. hiszen az adósság kamatai őket illetik. és ha rendszer beborul, akkor megmentik őket is. ahogyan a nagyvállalatokat. és az államok újabban munkahely teremtés címen még kiszórnak egy rakás pénzt. a kérdés, hogy ennek mi az alternatívája. és erre nincs válasz. mert az állami szint alatt, vagy azok között szerveződő régióknak mostanában aligha lesz realitása.

2018.01.13. 18:04:59

@neoteny:
igen, jelentős részben ezt a pénzt befektetik. a nettó befektetői pozíciójuk: gdp arányosan +75.9%.

ez azt jelenti gdp arányosan 533% külső adóssággal szemben 609% külső vagyonnal áll. remek. de ez ugye azt jelenti, hogy a holland királyság befektetéseinek 533/609 = 87,5%-a adósság. és csak 12,5%-a megtakarítás, illetve az a haszon, ami korábban generált adósságból keletkezett.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 18:09:37

@444:

"adósság nem lehet fedezet. [...] miért ne lehetne."

Azért, mert ha van egy 100 milliárd forintos üzemed, amit hitelből vettél és így jelzálogbejegyzése van rá a hitelezőnek, és már visszafizettél 40 milliárdot a hitelből, és másik hitelt akarsz felvenni amire ugyanezt az üzemet kívánod jelzálogként adni, akkor a második hitelező legfeljebb 40 milliárdot hajlandó hitelezni neked az üzemre: mert annyi a saját tulajdonod az üzemben. Nem fog senki 100 milliárdot hitelezni neked az üzemre.

"és te előadod, hogy ezt úgy csinálják, hogy az amszterdami serfőző mesterek rakosgatják a centeket. miért akarnának nagy összegű hitelekhez jutni, hiszen nyereségesek. lehetséges, de abból aligha vennék meg szinte az egész európai söripart."

És ezt te honnét tudnád? Még azt sem tudod, hogy a hollandoknak többel tartoznak más országbeliek, mint amennyivel a hollandok tartoznak más országbelieknek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 18:12:27

@444:

"de ez ugye azt jelenti, hogy a holland királyság befektetéseinek 533/609 = 87,5%-a adósság. és csak 12,5%-a megtakarítás, illetve az a haszon"

És?

2018.01.13. 18:18:10

@neoteny:
na de miért kell a holland királyságnak 4,000 milliárd dollár külső adósság?

Janossz 2018.01.13. 18:21:34

@444: Valami azt súgja nekem, hogy amit te csinálsz itt vég nélkül, az a köpködés.

2018.01.13. 18:22:02

@neoteny:
tehát a holland befektetések mögött 87,5%-a mögött adósság áll. játsszuk azt, hogy bárki bármennyi adósságot generálhat és azt befektetheti. és hívjuk ezt úgy, hogy szabad piac. ezt inkább szabad rablásnak kellene nevezni.

2018.01.13. 18:25:29

@neoteny:
és ugye te azt mondod, hogy a bagamériak ilyen feltélekkel versenyezzenek a szegény kis hollandokkal. adját át maradék vagyonukat miféle magyar vagy te? milyen vallásfelekezetű?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 18:25:58

@444:

"na de miért kell a holland királyságnak 4,000 milliárd dollár külső adósság?"

Először is: nem a Holland Királyságnak van 4,000 milliárd dollár külső adóssága, hanem az összes hollandnak, beleértve az államot.

Másodszor: azért "kell" nekik, mert (túlnyomórészt) képesek azt úgy befektetni, hogy azok a befektetések hasznot hajtsanak nekik. Persze ez nem igaz a holland államadósságra, de azt még nem mutattad meg, hogy mekkora a holland államadósság részesedése ebből a külső adósságösszegből.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 18:29:48

@444:

"tehát a holland befektetések mögött 87,5%-a mögött adósság áll."

Helyesen: a holland _külső_ befektetések 87.5%-a mögött _külső_ adósság áll (habár még csak ez sem igaz: nem mindegyik külső adóssággal rendelkező vállalat fekteti be a külső adósságának 114%-át külföldön).

A kérdés még mindig: és?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 18:32:26

@444:

"és ugye te azt mondod, hogy a bagamériak ilyen feltélekkel versenyezzenek a szegény kis hollandokkal."

Milyen feltételekkel? A magyar (tulajdonú) bankok is képesek pénzt generálni a semmiből: adjanak hitelt a bagamérieknek, hogy azok megvegyék a Heinekent.

2018.01.13. 18:32:39

@neoteny:
szerinted ez így szabad fair. a befektetések 87,5%-a mögött adósság áll. miért kellene ezt bármelyik államnak elfogadnia? miért ne lehetne azt mondani, hogy a hollandok nem fair játékosok. takarodjanak a picsába.

2018.01.13. 18:34:56

@neoteny:
az, hogy az, hogy egy befektető körnek van ezer milliárd dollár adóssága. de ez nem számít. ők ügyes üzlet emberek ennyi versenyelőnyt generáltak maguknak. a bagaméri paraszt versenyezzen a tyúkszaros mackónadrágjában. úgy, hogy semmi sem védi.

miféle magyar vagy? milyen vallásfelekezetű?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 18:45:06

@444:

"a befektetések 87,5%-a mögött adósság áll."

Ebben mi nem fair?

"miért kellene ezt bármelyik államnak elfogadnia?"

Azért, mert az államok a befektetések által generált forgalmat _és_ hasznot _is_ adóztatják?

"miért ne lehetne azt mondani, hogy a hollandok nem fair játékosok."

Lehet azt mondani, csak annak nincs semmi értelme.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 18:45:58

@444:

"a bagaméri paraszt versenyezzen a tyúkszaros mackónadrágjában."

A magyar (tulajdonú) bankok is képesek pénzt generálni a semmiből: adjanak hitelt a bagamérieknek, hogy azok megvegyék a Heinekent.

Janossz 2018.01.13. 19:12:10

@444: " ők ügyes üzlet emberek ennyi versenyelőnyt generáltak maguknak. a bagaméri paraszt versenyezzen a tyúkszaros mackónadrágjában. úgy, hogy semmi sem védi."

Azok az ügyes üzletemberek 1863-ban kezdték az ipart.
Ennyire vitték.
A tyúkszaros gatyás barátod senki nem tartja vissza egy saját főzde indításától, amivel a falu szomjas torkait ellátja. Aztán a szomszéd falut is, később akár a járást.
Aztán meg a 64 vármegyét, ahogy mondanád.

2018.01.13. 19:15:40

@neoteny:
2010 előtt az otp volt nagyobb magyar tulajdonú bank. és az ugye nagyrészt a lakossági hiteleket folyósít. orbánék kezdték el a bankrendszer nacionalizálását. és azóta azt csinálják, amit te javasolsz. csak nem egy "liberális" vagy annak mondott nagykoalíciós körben osztják a zsetont, mint hollandiában hanem egy ahogyan nevezik "illiberális" néppártot szerveztek. na de ez a két rendszer lényegét tekintve egy és ugyanaz.

2018.01.13. 19:31:54

@Janossz:
nyilván erre lesz szükség. és ez onnantól kezdve működhet, amikor a tyúkok (tyúkszaros nadrágban levő bagamériak) és az (idegen) rókák nem kapnak azonos jogokat az udvarban. amit a "liberálisok" követelnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 19:35:19

@444:

"2010 előtt az otp volt nagyobb magyar tulajdonú bank."

És? A kisebb magyar tulajdonú bankok is nagyobb magyar tulajdonú bankokká válhattak volna ha generáltak volna a semmiből pénzt és azt hitelbe adták volna a bagamérieknek.

"azóta azt csinálják, amit te javasolsz"

Akkor gond egy szál se'; akkor megvehetik a bagamériek a Heinekent a magyar (tulajdonú) bankok által a semmiből generált pénzzel. Ha pedig a magyar (tulajdonú) bankok nem generálnak a semmiből pénzt a bagamérieknek, hogy azok megvehessék a Heinekent, akkor a magyar banktulajdonosok nem fair-ek és megkérdőjelezhető a vallásfelekezetük. Márpedig hiába a nacionalizálás ha az nem a többségi magyarok oldalára állást jelenti. Mégis erre at istentelen senkiháziak gyülekezetére szavaznak a népek.

2018.01.13. 19:42:54

@neoteny:
na de a gössi sörgyár nem sem stájer parasztok kezében van. pilzeni sem a cseh polgárok kezében van. és hollandiában a kocsma népe az olcsó heinekkent fogyasztva a második helyre hozza be bunyós pityu haverját.

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/26056127_458702047861401_2383129041496293632_n.jpg?oh=f688347c9d696e5ee89890844bd5b1c6&oe=5AFA7847
A personal copy from my book ‘Halállistán’ for my Hungarian friend Bunyós Pityu!

Geert Wilders egy új fényképet töltött fel.
2017. december 28., 18:44
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p403x403/26166162_459029444495328_1527086681919262497_n.jpg?oh=86adacd2b20d0e4e8c8bd5fee1f783f7&oe=5AB08565

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 19:44:59

@444:

"kapnak [...] jogokat"

A jogok nem mástól -- például az államhatalomtól -- származnak: az államhatalom csak kiváltságokat tud adni, jogokat csak elvenni tud.

ijontichy 2018.01.13. 19:50:51

@444: És mi lenne, ha a bagamériek először a saját súlycsoportjukban kezdenének üzletelni? Ha jó ötletük van, jól terveznek, és még akad egy kis szerencséjük is, akár eljuthatnak oda, hogy megvegyék a bő 150 éves Heinekent. Ja hogy nem erről szól a dal? Ők adjuramisten de most azonnal, de ha nem is azonnal, egy-két éven belül? Hát... a mondás úgy tartja, hogy "a lehetetlent azonnal megoldjuk, minden másra egy kicsit várni kell".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 19:52:59

@444:

"na de a gössi sörgyár nem sem stájer parasztok kezében van. pilzeni sem a cseh polgárok kezében van."

És?

Egyébként pedig még csak ez sem biztos: ha a stájer paraszt vagy a cseh polgár magánnyugdíj-pénztára birtokol Heineken részvényeket, akkor olyan mértékben a gössi sörgyár a stájer paraszt(ok) kezében van ill. a pilzeni sörgyár a cseh polgár(ok) kezében van.

2018.01.13. 20:07:46

@ijontichy:
magyar polgárosodáshoz a heinekken egészét nem kell megvenni. hanem a heinekken magyaroszági érdekeltségeit kell visszaszerezni sopron városának amennyiben a helyi polgárság alkalmazotti létből vállalkozóvá válna. az interspar üzleteit, az upc, az unilever, a gls magyaroszági érdekeltségeit. a gössi sörgyár kerüljön vissza stájer parasztokhoz, a pilzeni a cseh polgárokhoz. átlagosan 87,5%-ban adósságból vásárolt cégek felett ne uralkodjanak igazgatótanácsok. hollandiában nacionalizálással heinekken és az amstel tulajdonosa lehet a kocsma népe. erre mondhatod, hogy európai multikat a nacionalizmus aligha fogja szétszedni. 18 áprilisban a liberális pártok 1% elérésre sincs esélyük. bokros lajos szerint gyurcsány átverte őket. és a moma önállóan indul. induljon önállóan. lássuk, hogy a szoci nyugdíjasok nélkül hány szavazatot kapnak a "modern" "liberálisok".

Janossz 2018.01.13. 20:10:16

@neoteny: De az is lehet, hogy a Gösser kizárólag Csehországból, a Pilsner viszont Ausztriából szerzi be az árpád, meg a komlót...Csak azért, nehogy a helyi parasztok jól járjanak.
Te nem unod meg ezt a fazont sose?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 20:16:23

@Janossz:

"Te nem unod meg ezt a fazont sose?"

Nem: kiválóan képviseli a (népnemzeti)szocializmust, az összes hibás érvet felhozza az etatista-kollektivista tárházból.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 20:20:08

@444:

"a heinekken magyaroszági érdekeltségeit kell visszaszerezni sopron városának amennyiben a helyi polgárság alkalmazotti létből vállalkozóvá válna"

Ha Sopron városa szerezné meg (nem vissza) a Heineken soproni (nem mo-i) érdekeltségeit, akkor a helyi polgárság a Sopron városa által birtokolt sörgyár alkalmazottai lennének, nem vállalkozók.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 20:22:45

@444:

"a gössi sörgyár kerüljön vissza stájer parasztokhoz, a pilzeni a cseh polgárokhoz."

Vissza? Mikor volt a gössi sörgyár stájer parasztok tulajdonában? vagy a pilzeni a cseh polgárokéban?

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

ijontichy 2018.01.13. 20:25:19

@444: "a heinekken magyaroszági érdekeltségeit kell visszaszerezni" Einstand?
"adósságból vásárolt cégek felett ne uralkodjanak igazgatótanácsok." Hanem? A megyei közgyűlés? Netán népszavazás?
Ha már annyira oda vagy az ungarische folklórért, meg kéne értened legalább ezeket:
- Közös lónak túros a háta.
- Gazda szeme hizlalja a jószágot.

PLSZ, hogy a liberális pártok mennyi szavazatot fognak kapni - nekem elég a tudat, hogy az én munkám gyümölcséből már elég keveset lophat a vitya & co. (ha az eu konszenzusra és kompromisszumra szocializált vezetői esetleg kikapnák a fejüket a seggükből, akkor még annál is kevesebbet). Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa. Egyszer majd Kádár népe is megtanulja, hogy komcsykra nem bízunk semmit.

2018.01.13. 20:59:25

@neoteny:
igen. lehetséges. a kocsma népének álláspontját próbálom megjeleníteni. mi erre a válasz. és scerpes nick azt mondja, hogy ők műveltebbek. és nem kell vitatkozniuk egy népfőiskolással. oké. engem nem zavar. mivel nem minden esetben azt írom le, amit tényleg gondolok. mert a legtöbb esetben nem tudom, hogy mit gondoljak. provokálok, amit nem kell komolyan venni. de ezek a kérdésfeltevések talán nem teljesen irrelevánsak. még németországban úgy ahogy tartja magát a nagykoalíció. talán képesek lesznek kormányt alakítani. csehországban győzött a populista ano ("elégedetlen polgárok akciója"). ausztriában a szociálliberálisok helyébe a széljobb. nem csak magyarországon. oké, jött a francia macron. európai en marche. a szociálliberálisok nem masíroznak együtt legalábbis magyarországon.

2018.01.13. 21:14:04

@ijontichy:
de éppen a heinekken a közös ló. te előfeltételezd, hogy szabad piac van. de nincs. hanem arról van szó, hogy kormány közelében levő ügyes üzletemberek államilag garantált hitelekből felvásárolnak ágazatokat. nem arról van szó, hogy annyian itták heinekken-t ivott, hogy annak árából megvették ezeket. az lenne a szabad piac. de arról szó nincs. hanem ezeket összeharácsolták.

Brewing plants
Heineken's brewing plants have been designed and engineered in 4 main parts of the world.

Africa and the Middle East
Heineken has 17 operating companies in Africa and the Middle East. These include:

Brasseries du Maroc, Morocco
Al Ahram Beverages Company, Egypt
Amstel Brewery, Jordan
Harar Brewery, Ethiopia
Bralirwa, Rwanda
Brarudi, Burundi
Brasserie Almaza, Lebanon
Brasseries de Bourbon, Réunion
Bralima, Democratic Republic of the Congo
Consolidated Breweries, Nigeria
Groupe Castel Algérie, Algeria
Nigerian Breweries, Nigeria
Société nouvelles des Brasseries SONOBRA, Tunisia
Sierra Leone Brewery Limited, Sierra Leone
Sedibeng Brewery, South Africa
Tango Brewery, Algeria

Asia Pacific

Cambodia Brewery Ltd (CBL) in Cambodia
Shanghai Asia Pacific Brewery in China
Hainan Asia Pacific Brewery Company Ltd in China
Guangzhou Asia Pacific Brewery in China (under construction)
Multi Bintang Indonesia in Indonesia
Lao Asia Pacific Brewery in Lao
Sungai Way Brewery in Malaysia
DB Breweries in New Zealand
South Pacific Brewery Ltd (SPB) in Papua New Guinea
Asia Pacific Breweries in Singapore
Asia Pacific Brewery Lanka Limited (APB Lanka) in Sri Lanka
Thai Asia Pacific Brewery in Thailand
Heineken Vietnam Brewery Co Ltd in Vietnam
Heineken Hanoi Brewery Co Ltd in Vietnam

Europe

Heineken offices in Madrid, Spain.
Breweries in Europe:

Brau Union Österreich in Austria
Syabar Brewing Company in Belarus
Alken-Maes in Belgium
Zagorka Brewery in Bulgaria
Karlovačka pivovara in Croatia
Starobrno in the Czech Republic
Federation Breweries in Gateshead, England (closed 2010)
H. P. Bulmer in Hereford in England
John Smith's in Tadcaster, England
Royal Brewery in Manchester, England
Heineken France :
Brasserie de l'Espérance in Schiltigheim
Brasserie Pelforth in Mons-en-Baroeul
Brasserie de la Valentine in Marseille
Brasserie Fischer in Schiltigheim (closed 2009)
Brasserie Adelshoffen in Schiltigheim (closed 2000)
Brasserie Mutzig in Mutzig (closed 1989)
Athenian Brewery in Greece
Heineken Hungária in Hungary
Heineken Ireland in Cork, Ireland
Heineken market a beer called "Beanntrai Bru" (which translated from the Irish means "Bantry brewed", despite Bantry having no brewery.
Heineken Italia in Italy
Heineken Nederland in the Netherlands
Żywiec Brewery in Poland
Central de Cervejas in Portugal
Heineken Romania in Romania
Heineken Brewery LLC in Russia
Pivara MB in Serbia
Pivara Zaječar in Serbia
Caledonian Brewery, Edinburgh, Scotland
Heineken Slovensko in Slovakia
Heineken España in Spain
Heineken Switzerland in Switzerland
Calanda Bräu in Switzerland

The Americas
Breweries in the Americas:

Brasserie Nationale d'Haiti in Haiti
Commonwealth Brewery in the Bahamas
Cervejarias Kaiser in Brazil
Desnoes & Geddes in Jamaica
Cervecería Cuauhtémoc Moctezuma in Mexico
Cervecerías Barú-Panama, S.A. in Panama
Windward & Leeward Brewery in Saint Lucia
Surinaamse Brouwerij in Suriname

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 22:39:14

@444:

"a kocsma népének álláspontját próbálom megjeleníteni."

A népnemzetiszocializmust: amelyben te és a hozzád hasonló "reálértelmiségiek" menedzselitek az "osztatlan közös vagyont", és húzzátok ezért a "szolgálatotokért" a jó pénzeket az államhatalmi erőszakkal az adófizetőktől eltulajdonított javakból.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 22:40:28

@444:

"nem arról van szó, hogy annyian itták heinekken-t ivott, hogy annak árából megvették ezeket. az lenne a szabad piac. de arról szó nincs."

Még nem mutattad meg, hogy miért ne erről lenne szól.

2018.01.13. 23:36:15

@neoteny:
szerinted úgy fogyott a heinekken sör, hogy annak a hasznából annyi gyárat megvettek. ez esetben mihez kell 4,000 milliárd dollár külső adósság a holland királyságnak?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.13. 23:58:05

@444:

"szerinted úgy fogyott a heinekken sör, hogy annak a hasznából annyi gyárat megvettek."

Valóban; és még nem mutattad meg, hogy mi lenne ebben a hiba.

"ez esetben mihez kell 4,000 milliárd dollár külső adósság a holland királyságnak?"

Először is: nem a Holland Királyságnak van 4,000 milliárd dollár külső adóssága, hanem az összes hollandnak, beleértve az államot.

Másodszor: azért "kell" nekik, mert (túlnyomórészt) képesek azt úgy befektetni, hogy azok a befektetések hasznot hajtsanak nekik.

Harmadszor: minek kell a világ többi részének az az 500 milliárd dollár, amivel többel ők tartoznak a hollandoknak?

Janossz 2018.01.14. 09:09:11

@444: Te úgy képzeled a nemzeti polgárosodást, hogy bemész valamelyik multi igazgatótanácsába két 45-ös Colttal, és közlöd, hogy a magyarországi egységei államosítva vannak mától, majd ugyanazzal a lendülettel valami államhatalom által kinevezett vállalkozónak átadod. Aki ettől "polgárrá" válik.
Pedig nem. Csak vej, fiú, vagy keresztgyerek.
A valódi polgárosodást ugatod, mint a Holdat, pedig van arra is példa, Kecelen a semmiből lett Pintér Művek, meg ez itt:
szentandrassorfozde.hu/hu/tartalom/sortenelem
Csak ezekkel munka van, azt meg nagyon nem szeretitek.

ijontichy 2018.01.14. 12:22:48

@Janossz: De hát a rohattnyugat nélkül oda is csak két zakopanei fokossal mehetne be (a lengyel barátok jóvoltából), nem Colttal.

2018.01.14. 13:24:49

@Janossz:
na de ez megint csak köpködés. azon túl nincs semmi.

Janossz 2018.01.14. 15:34:51

@444: Naná.
Két hete a Pennyt (REWEt), most a Heinekent köpkököd napok óta.
Jövő hétre mit tervezel?

2018.01.14. 18:16:57

@Janossz:
mert ebből a mondókából ezt emeled ki.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.14. 18:21:57

@444:

Mert ebben a mondókában ezt teszed hangsúlyossá.

2018.01.14. 18:25:14

@Janossz:
szegény kis hollandoknak engedjük már a külső adósságuk a 4,000 milliárd dollár legyen. ennyi legyen a hitelkeretük amiből vásárolgathatnak a nagyvilágban. felvásárolják a fél világban a sörgyárakat. ez esetben matolcsy ádinak is engedjük meg. mészáros komának, hogy övé legyen a fél balaton. ugyanaz a rendszer. esetleg a hollandok a térségből vonuljanak ki. a heinekken, az interspar, az upc magyarország helyébe lépnek hazai vállalkozások. aztán, hogy matolcsy ádi sörgyárával mi lesz arról döntenek a fogyasztók. ha nem isszák a sörét, akkor a sörgyárat államosítják. és matolcsy gyuri bácsiról is dönthetnek a választók.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.14. 18:32:30

@444:

"hogy matolcsy ádi sörgyárával mi lesz arról döntenek a fogyasztók. ha nem isszák a sörét, akkor a sörgyárat államosítják."

:))

És akkor úgy fogják a sört termelni, mint a fehéroroszok a traktorokat: nem veszi meg őket senki, de a melósok megkapják a fizetésüket, hiszen megdolgoztak az eladhatatlan traktorok gyártásán.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.14. 18:34:15

@444:

"a heinekken, az interspar, az upc magyarország helyébe lépnek hazai vállalkozások."

Lépjenek, no. Nem kell semmi mást tenniük, mint elcsábítaniuk a vásárlókat/fogyasztókat a gonosz idegen multiktól.

Janossz 2018.01.14. 18:35:30

@444: " aztán, hogy matolcsy ádi sörgyárával mi lesz arról döntenek a fogyasztók. ha nem isszák a sörét, akkor a sörgyárat államosítják. és matolcsy gyuri bácsiról is dönthetnek a választók. "
Gratulálok! 1224 Neotény bejegyzés után kezded kapisgálni, hogy a piac fog ítélkezni Ádi komád söréről. Jellemző rád, hogy ha nem jön be neki, csak az államosítás lehet a megoldás...Véletlen se egy hozzáértő befektető?
(ezek valami rokonaid neked, hogy Ádizol, meg Gyuribácsizol itt?)
Gyuri bácsiról nem döntenek a választók. A gazdájáról fognak dönteni.

Janossz 2018.01.14. 18:45:03

@neoteny: Bocs.
Pendragon legenda?? :-)

2018.01.14. 19:10:59

@neoteny:
van egy rendszer, amiben kormányközeli emberek korlátozott felelősségvállalás mellett annyi pénzhez juthatnak, amennyihez csak akarnak. ez így megy amerikában nixon elnök óta. és így megy nyugat-németországban is. kínában csiang zö ming óta. hu csin tao és a hivatalban levő hszi csin ping környékén levők is így jutnak hitelhez. és putyin óta így megy oroszoroszágban is. és orbán óta magyarországon is. ez egy ideig azt eredményezte, hogy a nemzetgazdaságok egymásba folytak. és ebből multinacionális vállalatok jöttek létre. de ez a vég nélküli keveredésnek egyre több a relatív és az abszolút vesztese. és a politikusok a problémát az idegenekre, a külföldiekre fogják. és a rendszer megindul a nacionalizálás irányába. ezt levezényelheti egy német típusú bal-jobb nagykoalíció, ausztriában jelenleg a jobb-szélsőjobb kapott bizalmat, magyarországon pedig egy kvázi egypártrendszer van kialakulóban. de ez a rendszerváltók által létrehozott parlamentarizmusból (államjogból, jogállamból) következik. és a világ pénzügyi rendszeréből. a létező kapitalizmusból.

Janossz 2018.01.14. 19:16:32

@444: " ez a rendszerváltók által létrehozott parlamentarizmusból (államjogból, jogállamból) következik "
Hazudsz, troll. Nem abból következik.

2018.01.14. 19:18:46

@Janossz:
az álmoskönyv szerint ebből a rendszerből államosítások következnek. lényegében az egész világ egyre inkább a nacionalista pártokra és a nacionalizálásra szavaz. ez a "megatrend".

2018.01.14. 19:50:32

@Janossz:
a magyar parlamentáris rendszerben lényegében minden hatalmi szereplőt, főtisztviselőt az egykamarás parlament nevez ki. és ha valakinek abban kétharmada van, akkor az teljhatalomhoz jutott. az mdf-szdsz se fedte le a magyar társadalom egészét. együtt a listás szavazatok felét se kapták meg. nem rendelkeztek nagyobb legitimitással, mint a fidesz-kdnp. ez egy félelnyomó rendszer 1990 óta. a pártoskodók vannak előnyben. az egyik társaság azt mondja, hogy ők a "demokraták". ők a köznép (a démosz) képviselőinek kizárólagos letéteményesei. a civilizáltak. a másik társaság azt mondja, hogy mi vagyunk a "nemzet". a nemzeti keresztények, akik képviselik az ősműveltséget. ez a két társaság "a" betűben sem tud megegyezni. el kell dönteni, hogy melyik maradjon mainstream és melyik legyen az underground. mert másképp nincs értelmes közélet. 1990-2010 között a nem-nemzeti liberálisok uralták az akadémikus bölcseletet. ennek vége van. 2010-től tartó időszak az illiberális demokráciáé. kérdés, hogy mi lesz utána. az majd elválik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.14. 22:10:20

@444:

"nixon elnök óta"

Mi volt az az egyedülálló gazdasági esemény, ami Nixon elnöksége alatt történt?

"de ez a vég nélküli keveredésnek egyre több a relatív és az abszolút vesztese."

A te féktelen fantáziálgatásaidban.

Az abszolút szegénységben (napi $2-nél kevesebből) élők száma 2000 óta minden földrészen csökken (erre már többször is linkeltem hivatkozást).

Ami pedig a relatív szegénységben élők számát illeti: mivel a relatív szegénység definíciója az, akik a kérdéses ország átlagjövedelmének 60%-nál kevesebből élnek, a relatív szegénység lehet változatlan (sőt még növekedhet is) miközben abszolút mértékben mindenki gazdagabbá válik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.14. 22:40:49

@444:

"el kell dönteni, hogy melyik maradjon mainstream és melyik legyen az underground. mert másképp nincs értelmes közélet."

Ebből az elméletből az következik, hogy az NDK-ban volt értelmes közélet, az NSzK-ban pedig nem volt.

2018.01.15. 01:09:43

@neoteny:
On 15 August 1971, the United States unilaterally terminated convertibility of the US dollar to gold, effectively bringing the Bretton Woods system to an end and rendering the dollar a fiat currency.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.15. 01:14:33

@444:

Erről van szó: azóta a gazdaság fölötti államhatalmi ellenőrzés ("szabályozás") gyakorlatilag korlátlan.

2018.01.15. 09:55:29

@neoteny:
ezzel a rendszerrel él vissza a kínai kommunista párt, az egységes oroszország párt is. és orbán belső körei is. és a nyugat is. csak ők korábban kezdték.

a heinekken miért gyűjtögesse a nyereséget ha egyszer olcsó hitelből felvásárolhatja a konkurens sörgyárakat. azok nyereséget is begyűjtögeti. és azok is jól járnak. mert kapnak egy rakás pénzt. az igazgatótanácsok növelik a hatékonyságot. amit a nagyobb üzemméret lehetővé tesz. nagy tömegben olcsó tömegtermékek állnak.

csakhogy ez a rendszer úgy hatékony, hogy egy érdekcsoport a pénzrendszert és a jogrendet is uralja. semmi probléma. létrehozzák a liberális demokrata pártokat. akik a totális szabadsággal kiüresítik a közjogot. és szocialista pártok demagóg ígéretekkel választást nyernek. a szocialisták eladósítják az államot. a liberálisok eladják. az anarchisták a hasznos idióták, akik személyes sértettségből fakadóan fel akarják számolni a közéletet. a nacionalisták a közös ellenség. ebből létrejön neoliberalizmus. ehhez csatlakoznak a neokonok. és győz a globális kapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.15. 11:20:50

@444:

"a heinekken miért gyűjtögesse a nyereséget ha egyszer olcsó hitelből felvásárolhatja a konkurens sörgyárakat."

Mert a hiteleket vissza kell fizetni?

"csakhogy ez a rendszer úgy hatékony, hogy egy érdekcsoport a pénzrendszert és a jogrendet is uralja."

Helyesen: erre a hatékony rendszerre települnek rá a politikusok és bürokraták és nettó adófogyasztók mint vérszívó paraziták.

"fel akarják számolni a közéletet. a nacionalisták a közös ellenség."

A nacionalizmus is kollektivizmus, a szocializmus egy válfaja.

"A szocializmus, mint azok az ősi ideák, amelyekből származik, összemossa a kormányzás és a társadalom közötti megkülönböztetést. Ennek eredményeképp minden egyes alkalommal, amikor ellenzünk valamit, amit a kormány tesz, a szocialisták azt a következtetést vonják le, hogy ellenezzük azt a dolgot.

Helytelenítjük az állami oktatást. A szocialista erre azt mondja, hogy mi mindenféle oktatást helytelenítünk. Kifogásoljuk az állami vallást. A szocialista erre azt mondja, hogy semmilyen vallást nem akarunk. Elvetjük az államilag kikényszerített egyenlőséget. Erre ők azt mondják, hogy ellene vagyunk az egyenlőségnek. És így tovább, és így tovább. Ez olyan, mint ha a szocialisták azzal vádolnának minket, hogy nem akarjuk, hogy az emberek egyenek, csak mert nem akarjuk, hogy az állam termessze a gabonát."

-- Frederic Bastiat "A Jog"

2018.01.15. 11:35:23

@neoteny:
a felvásárolt sörgyárak (fogyasztói) a hitelt visszafizetik. hiszen valamelyik gyártó termékeit majd csak megvásárolják az ágazatban. így néhány egymással összefonódó szereplő marad a piacon. esetenként egy. de ez egyenes következménye ennek a pénzügyi rendszernek. ahogyan az is, hogy egy párt, vagy pártszövetség uralkodjon a jog felett. aztán ez lehet a bal-jobb nagykaolíció, mint a német. vagy a háttérben összefonódó kétpártrendszer, mint az amerikai. vagy alapulhat az állam-egyház összefonódáson, mint magyarországon.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.15. 11:49:40

@444:

"a felvásárolt sörgyárak (fogyasztói) a hitelt visszafizetik."

Helyesen: a felvásárolt sörgyárak fogyasztóitól származó bevételekből a költségek kifizetése után maradó haszonból a felvásárlók visszafizetik a hiteleket.

"hiszen valamelyik gyártó termékeit majd csak megvásárolják az ágazatban."

Csak az nem mindegy, hogy _melyik_ gyártó termékeiből vásárolnak _mennyit_.

"így néhány egymással összefonódó szereplő marad a piacon. esetenként egy."

A te féktelen fantáziálgatásaidban -- Európában valami 8,500 sörgyártó van: www.brewersofeurope.org/site/index.php

"de ez egyenes következménye ennek a pénzügyi rendszernek."

Ennek a pénzügyi rendszernek az infláció az egyenes következménye.

2018.01.15. 12:02:34

@neoteny:
és a 8,500 sörgyártóból van 1, amelyik uralja a fél világot. szerinted azért, mert a heinekken sör a világban annyira fogyott.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.15. 12:15:44

@444:

"és a 8,500 sörgyártóból van 1, amelyik uralja a fél világot."

És? A világ másik feléből pedig megél 8,499 másik sörgyártó.

"szerinted azért, mert a heinekken sör a világban annyira fogyott."

Tekintettel arra, hogy a Heineken nem tart egyik sörivó fejéhez sem pisztolyt, igen, azért. Nem úgy, mint az államhatalmak, amelyek ténylegesen pisztolyt tartanak a polgáraik fejéhez: végső soron minden törvénynek (szabályozásnak) az államhatalmi erőszakmonopólium alkalmazásával szereznek érvényt.

2018.01.15. 12:43:54

@neoteny:
miért tartanának. ha valakinek nem tetszik magyarország, vagy a holland királyság, akkor mehet belgiumba, vagy akárhová. budapest kis-magyarországhoz képest túlméretezett. akinek nem tetszik nagy-magyar nacionalizmus az mehet bosztonba vagy akárhová.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.15. 12:56:14

@444:

"miért tartanának."

Mert úgy sajátítják el államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) a nettó adófizetők javait (praktikusan pénz formájában), amiből a politikusok, a bürokraták és a nettó adófogyasztók megélnek.

Míg a Heinekennek önként adják a sörivók a pénzüket, mert úgy gondolják, hogy a sör többet ér számukra mint a pénz amit adnak érte.

2018.01.15. 13:12:34

@neoteny:
a holland királyság 4,000 milliárd dollár külső adósságot generált magának, a holland lakosságnak, a holland vállalatoknak. és ebből vásárolgatnak. a heinekken is. és a többeik. az upc és a társaik.

az internet szolgáltatók versenyét volt szeretném követni. a könyvekbe is beleláttam. és minden konkurens cégnél volt ismerősöm, akik a könyvekbe szintén beleláttak. egyetértés volt abban, hogy valójában nincs semmiféle verseny. aki több hitelt kap az felvásárolja a másikat. csak mondjuk el lehetett adni ugyanazt a tervet 5 szolgáltatónak. verseny úgy lehetett volna, hogy a szolgáltatók az adójukból egy közös gerinchálózatot építenek ki, amit valamilyen átalánydíjért cserébe használhatnak. úgy nem rombolja le a piacot 2 cég. a piac szinte kizárólag hitelekre épül. a megtakarításokat offshore számlákon parkoltatják. és ezt szinte mindenki így csinálja. csak ez az egész nyilván nem tisztességes. a kocsma népe esetenként joggal háborog. és erre nem válasz, hogy majd mindenki kap feltétel nélküli alapjövedelmet.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.15. 13:27:56

@444:

"a holland királyság 4,000 milliárd dollár külső adósságot generált magának, a holland lakosságnak, a holland vállalatoknak. és ebből vásárolgatnak."

És? A népek meg vásárolgatják a holland válllatok termékeit.

"a könyvekbe is beleláttam. és minden konkurens cégnél volt ismerősöm, akik a könyvekbe szintén beleláttak. egyetértés volt abban, hogy valójában nincs semmiféle verseny."

Ti még összeadni és kivonni sem vagytok képesek szabályozás nélkül: a ti egyetértésetekben nincs értés, csak fékeveszett fantáziálgatás.

2018.01.15. 13:30:44

@neoteny:
na de minden egyes holland 5-5.5 évre el van adósodva. úgy vásárolják fel a hollandok a világban a cégeket. csak ebből egy szar szemét elit lesz. és kocsma népe azt mondja, hogy jöjjön bunyós pityu haverja.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.01.15. 16:35:48

@444:

"na de minden egyes holland 5-5.5 évre el van adósodva."

És minden egyes hollandnak el vannak adósodva külföldiek 6.1 évre.

"úgy vásárolják fel a hollandok a világban a cégeket."

Mert a cégek előző tulajdonosai eladják azokat a cégeket hollandoknak.

"csak ebből egy szar szemét elit lesz."

Helyesen: az irigy magyarok szerint ebből egy szar szemét elit lesz.

ijontichy 2018.01.15. 17:48:18

@444: És már megint a mások üzlete érdekel, ahelyett, hogy a sajátod vezetnéd :-/.

2018.01.15. 18:48:23

@Janossz:
ha nem lesz berlin-moszkva kiegyezés, akkor a hidegháború új fejezete nyílhat.

Janossz 2018.01.15. 19:27:09

@444: Komádiban a kocsma népfőiskolán pallérozott népe ki szokott egyezni a műintézetbe időnként bunkósbottal belátogató, kekeckedő tahóval?

Ugyan, miben kéne kiegyezni a németeknek a ruszkikkal?
Havi egymilliárd Euróért nem fogják rémísztgetni az EU-s népet?

2018.01.15. 19:43:08

@Janossz:
abban, hogy az orosz ásványkincset és a német technológiát összekapcsolják. csak ez nem érdeke az atlanti és a transzatlanti világnak. a franciáknak, az angoloknak és főleg az amerikaiaknak. ha németország azt mondja, hogy erre az együttműködésre nem tart igényt, akkor majd belépnek a térségbe az oroszok, a kínaiak. kisebbségi jogokat kérnek a törökök. ha németország feladja a nemzeti kereszténységet, akkor nyakába kapja az iszlámot.

Janossz 2018.01.15. 20:02:05

@444: Megint fantáziálsz. A Nyugat attól vesz ásványkincset, akitől akar, szabadon. A világpiacon.
A német szlengben meg kétféle török van: fekete és fehér.
A sogenannte weisser már eleurópaisodott, életmódjában, szokásaiban, viseletében nem lóg ki különösebben.
A többi, hát igen...De a német szociális rendszer nyelvtudáshoz, tanuláshoz köti a támogatások jó részét.
Ne aggódj a németekért!

2018.01.15. 20:19:12

@Janossz:
ezeket majd mondják el moszkvának. és ők majd esetleg tudják milyen módon verjék szét a német egységet. a törökökről nem beszélve.
süti beállítások módosítása