1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.11.30. 17:39 HaFr

A demagógokhoz fűzött illúziók: az emberi butaság n-edik osztálya

Orbán Viktor -- hogy ne menjünk messze -- ugyanaznap képes elmondani, hogy a következő öt év a magyarok hallatlan, sosem tapasztalt megerősödését fogja hozni, mint amikor megjelennek az országot Bulgária (!) mögé soroló versenyképességi (tehát a hosszú távú kilátásainkról szóló) mutatók - nagyjából az előző öt év kormányzati munkáját tükrözve. De ez semmi: fontosabb, hogy a magyarok nagy részének fogalma sincs arról, hogy a kettő együtt nem lehet igaz. Valaki -- ő vagy a versenyképességi adatok -- hazudnak. És nem a versenyképességi mutatók azok, hiszen ezek öt éve konzisztensen romlanak. A magyarokat nem érdekli, hogy a miniszterelnökük alapvető kérdésekben hazudik.

Orbán szerint Trumppal nekünk jobb lesz. Ami ha nem is szándékos hazugság, de legalábbis kétséges állítás. Orbánnak fogalma sincs, mi fog történni Trump elnöksége alatt, legfeljebb reménykedik -- abban mármint, hogy az ő köreit nem fogja zavarni az amerikai külpolitika. Egyvalami azonban nem fog változni, az konkrétan, ami Magyarországot előbb-utóbb romlásba fogja vinni, akár Donald Trump van hatalmon Amerikában, akár Harry Potter: a társadalmi és piaci törvények, amelyek szerint a nagyobb átlagos értékteremtési képesség gazdagabb polgárokat és jobban élhető, szabadabb, biztonságosabb társadalmat teremt, illetve az értékekről nem a kormányok fognak dönteni, hanem az emberek összessége az egymás közötti tranzakciók miriádjában. Márpedig Magyarország értékteremtési képessége folyamatosan esik, mint jeleztem, már Bulgária és Románia is előttünk jár a kollektív képességében.

Trump leginkább egyvalamit tesz november 8-a óta: folyamatosan vonja vissza a tarthatatlan, csak a szavazatok beszedését szolgáló ígéreteit, és nem kell sok idő, hogy belássuk, éppen olyan mainstream politikát fog folytatni a piaccal, a világgal és az amerikai néppel szemben, mint bárki más tenné a helyében -- éppen azért, hogy Amerika -- az objektív lehetőségei szerint -- a világ vezető hatalma maradhasson, ha tud. Amiben adott esetben különbözni fog egy Clintontól, ha van Trumpnak egy kis esze, az az amerikai középosztály visszaerősítésére és a közép szélesítésére irányuló szándék, amely ilyen vagy olyan külgazdasági és költségvetési döntésekben fog megnyilvánulni, remélhetőleg konzisztensen.

Éppen ellentéteként annak, ami Magyarországon évek óta történik: ti. a társadalom megroppantása, alávetése a korrupt kormányzati (miniszterelnöki) szeszélynek, a középosztály kiüresítése és a prosperitásunk reményének beszántása. Akik Trumphoz vagy Orbánhoz ilyen meg olyan illúziót fűznek: hogy vízen járnak és képesek pénzt szülni, azok jókorát fognak csalódni. De hát türelmesek, úgyhogy a csalódás még várat magára. Ahelyett, hogy azt követelnék rajtuk (az előbbin talán sikerrel), hogy fektessenek az oktatásba, az egészségügybe, a szabadság és a kapitalizmus rendjébe -- mert a Questorral, a kaszinókkal és a futballklubokkal szemben ezek azok a területek, ahova közpénzeknek befektetési céllal kell vándorolniuk --, a demagógok hívei nem restek egyaránt becsukni az érzékeiket és az intellektusukat.

Egy konkrét példát nézve Orbán most azt hiszi, hogy a 9%-os társasági adóval (TA) ideömlik majd minden pénz, a Kárpát-medencei adóparadicsomba, és abból hej, de jól fogunk (vagy fog az Orbán-klán) élni. Ez az n-edik magyaros cselvetés, amivel próbálkozik, újra azt sugallva, hogy meg lehet trükközni az ordodoxiát, ki lehet kerülni vele a produktív kormányzást, amihez nem ért, oszt hosszú távon így is jó lesz. Nem lesz az. De eléri, amit mellékesen akar: a társadalom állami függőségének erősítését. Mert ha a költségvetés -- tegyük fel -- öt további GE-egységnyi TA-injekcióval egyensúlyban is tartható még néhány évig (ez a legjobb eset), pótolva a 2020-tól megcsappanó erőforrásokat, attól Magyarországon nem lesz több kreatív munkahely: lesz ellenben több közmunka, alacsonyabb iskolázottság (hiszen a piac szerepe visszaszorul az adó megtermelésében, következésképp a munkaerő foglalkoztatásában, ennek versenyképessége így még kevésbé lesz fontos az államnak), lesz sok öreg, mert a fiatalok elvándorolnak, lesz latin-amerikai típusú komprádor burzsoázia, lesz elképesztő emberi kiszolgáltatottság egy katolikus iskolákkal, börtönökkel, központi munkaerő-irányítással, és mindent átható propagandával uralt szolid neofeudális válságövezetben az EU keleti peremén, annak legszegényebb országában -- ezt a perspektívát kínálja nekünk Orbán, és ezt fogadja készséggel a "nemzeti érzelmű" budai-alföldi-csíkszeredai szavazóbázisa. (Miért ezt? Mert eddig terjed az eladó és a vevő tehetsége is.)

Lefordítva: Orbán a nemzetközi adóelkerülőkre ("-optimalizálókra") támaszkodva erősítheti a magyar nemzet elnyomását. Aki a demagógot támogatja, a nemzetét számolja fel. És lőn.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5712012246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zenonküp 2016.11.30. 18:01:22

Tulajdonkeppen mar csak egy valami hianyzik.
A Deli Hadseregcsoport.

2016.11.30. 18:53:23

@zenonküp:
még az is lehet. kérdés az, hogy a bundeswehr vagy krasnaya armiya keretein belül. vagy esetleg uklad warszawski 2.0.

nevetőharmadik 2016.11.30. 19:16:32

Szorgos népünk győzni fog! Csak győzze.

DrGehaeuse 2016.11.30. 19:26:50

@unionista᠋: Én az utolsóra szavaznék. Lengyel-Magyar már így is két jómadár, hátmég úgy...

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2016.11.30. 20:25:35

Ebben a legkülönösebb, a ragaszkodás. A legveszélyesebb meg, hogy úgy tűnik, úgy adják elő, addig tarthat, mint a mesében, amíg a világ világ, meg még három nap. Utolsó százötven évünk arról szól(t), önként vagy kényszer hatása alatt húsz harmincévenként szembefordul(t)unk addigi önmagunkkal. A legszomorúbb ezekben a szembefordulásokban, mindig megmarad annyi a régi(ek)ből, hogy képtelenség valódi közös célt kitűzni, elérni. A kényszeres gyűjtögetés, a talán még jó lesz valamire, nem engedi.

prognosys 2016.12.01. 06:10:18

A baj az, hogy tőle csak impotensebbek vannak...

leponex 2016.12.01. 09:19:38

"Orbán most azt hiszi, hogy a 9%-os társasági adóval (TA) ideömlik majd minden pénz, a Kárpát-medencei adóparadicsomba, és abból hej, de jól fogunk (vagy fog az Orbán-klán) élni. "

félretéve iróniát, szarkazmust, maradjon csak a szimpla demagógia

- a nem klántagok alacsonyabb TAOjától hogyan él jobban a klán?
- a multik nem a klán tagjai, ők jobban járnak
- a klántagok nem multik,

- eddig az volt a baj, a magas adók miatt nem jön a külföldi tőke beruházni, ha a TAO csökkentése miatt tolonganak befelé és ömlik a pénzük a gazdaságba, akkor az miért is rossz? A brexit várható hatásaira mindenki keresi a számára előnyös választ, miképpen lehet az országba csalogatni újabb adófizetőket.

- ha csak az adminisztrációval kerülnek hazai vizekre, és csak az adóoptimalizálás érdekében fizetnek ezután itt TAOt, az miért baj?
AZ adóoptimalizáció, az offshor ellen érdemben szinte semmit nem lép az Unió, hát akkor miért is kellene nekünk ostobán kihagyni azt a lehetőséget, hogy ne csak kárunk származzék ebből a liberális kapitalizmus és demokráciák által felfuttatott adókerülési tranzakciókból?
Ha nem tudsz tenni ellene, állj be a sorba :)

- hogy a valódi demagógok kit támogatnak, azt én nem tudom, azt talán, hogy őket hányan.-)

leponex 2016.12.01. 09:30:40

"Trump ... éppen olyan mainstream politikát fog folytatni a piaccal, a világgal és az amerikai néppel szemben, mint bárki más tenné a helyében -- éppen azért, hogy Amerika -- az objektív lehetőségei szerint -- a világ vezető hatalma maradhasson, ha tud."

Valószínűleg freudi elszólás lehet, de mély igazságot hordoz:
... a világgal és az amerikai néppel SZEMBEN ... mint bárki más ... hogy vezető hatalom maradhasson

Bogár Laci bácsi mérsékelt lelkesedésű támogatója született meg - kár hogy csak félreértés az egész:)

padisah 2016.12.01. 09:32:02

@digipenna: igen, talán az lenne a felemelkedés kulcsa, hogy elég erős szuverenitást kiépíteni, hogy a saját érdekeinket követhessük, ne kényszerből másokét. Ennek természetesen ellentmond az integráció igénye, és abból fakadó lehetőségek.

padisah 2016.12.01. 09:35:05

A szerzőnek:
"Valaki -- ő vagy a versenyképességi adatok -- hazudnak."

Ez nem egy XOR reláció, simán lehetséges hogy mindkettő hazudik. Akárhogy is vesszük az a tér, amiben ez a kommunikáció elhangzik átpolitizált, és mindkét szereplőnek érdeke ferdíteni.

Ami a versenyképességi rangsorokat illeti, ezeket semmiképp sem venném komolyan, a legnagyobb tőke importőr országokat rendre hátrasorolják.

Holott a versenyképességet leginkább az jelzi, hogy honnan hová vándorol a tőke.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.12.01. 10:39:03

@padisah:

"a versenyképességet leginkább az jelzi, hogy honnan hová vándorol a tőke"

Csak a külső tőkevonzás képességének versenyében.

Ha van az A ország, amelyben rendelkezésre áll 100 egységnyi tőke, és ebből 90 egységnyi van befektetve A-ban, 6 egységnyi B-ben és 4 egységnyi C-ben, akkor A a leginkább versenyképes, nem B -- holott B-be vándorol a legtöbb tőke.

padisah 2016.12.01. 11:19:59

@neoteny: a vándorlás szó a magyar nyelvben egy változást ír le

Ha van A ország, és annak tőkéje B országba vándorol, akkor B ország versenyképesebb mint A ország.
Ha B országból vándorolna A országba, akkor B lenne versenyképesebb.
Szerintem ez egyszerű :)

neoteny · http://word.blog.hu 2016.12.01. 11:29:28

@padisah:

"a vándorlás szó a magyar nyelvben egy változást ír le"

Valóban: ezért hamis az az állításod, miszerint "a versenyképességet leginkább az jelzi, hogy honnan hová vándorol a tőke".

padisah 2016.12.01. 12:04:31

@neoteny: amíg egy ország versenyképes, addig oda vándorol a tőke, vagy amire lehet hogy utalni akarsz, hogy a helyben keletkező tőkéjét halmozza fel, és nem viszi ki mert odahaza jobban be lehet fektetni.

Aztán amikor már van nála versenyképesebb ország is, akkor elkezdik a tőkét oda áthordani.

Egyik folyamat sem zajlik le egy éjjel, mindkettőnek tehetetlensége van. Amikor a változásról beszélek, akkor a tőke mennyiségének a változása a lényeges, az pedig a helyben keletkező és megtartott tőke és a külső tőkeáramlások összege.

Ha egy országban csökken a tőke, mert elhordják, az azért van mert nem éri meg ott befektetni.
A tőke átmozgatásának a sebessége, akár arányaiban akár volumenben nézve jelzi hogy a gazdasági szereplők mennyire tartják a gazdaságokat versenyképesnek.

Ezzel szemben a versenyképeségi listákat bürokraták vagy újságírók állítják össze, ideológiai alapon összeállított tételek pontszámai alapján, meglehetősen távoli kapcsolattal a valósággal.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.12.01. 12:21:11

@padisah:

"Amikor a változásról beszélek, akkor a tőke mennyiségének a változása a lényeges"

Nem: az egy munkásra eső tőkebefektetés mértéke a lényeges. Mindaddig, amíg A országban több az egy munkásra eső tőkebefektetés mennyisége, mint B országban, addig A ország versenyképesebb; akkor is, ha A-ból B-be tőkeexport történik. Majd amikor B-ben az egy munkásra eső tőkebefektetés meghaladja az A-belit, akkor válik B versenyképesebbé, mint A.

padisah 2016.12.01. 12:41:11

@neoteny: Ennek semmi köze a versenyképességhez. Az életszívonalhoz lehet hogy köze van, de az általában fordítottan arányos a versenyképességgel.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.12.01. 12:44:51

@padisah:

"Ennek semmi köze a versenyképességhez."

Ez _a_ versenyképesség.

gono 2016.12.01. 12:49:31

Lássuk meg mindenben a jót!
Jelen esetben az itt leírtak alapján tudhatjuk hogy a vezér legalább felismerte a problémát, (amit eddig erőltetett az nem megy) és próbálkozik valamivel.
Legalább nem teljesen vakon repül(ünk).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.01. 13:16:02

@leponex: hú, mi ez, aggkori leépülés nálad?

leponex 2016.12.01. 13:48:12

@HaFr: ah, ha tudnád, eger alatt mik igen mik nem jutnak az ember eszébe, legutóbb a Bogár Laci bácsi neve nem akart sehogy előbújni, most szólj hozzá :)
De ahogy látom, te sem panaszkodhatsz ...

a nagy hohoohooo 2016.12.01. 17:15:53

Trump a a Főméltósságos Sarki...Kata Úrhölgy Asszony egy kicsit ügyesebb maholnap ő lenne a Fist Lady!...dícsérjen meg téged a Trump...ez a laza,a pakisztáni PM felhivta Trumpot bezzeg a nemzetmegvezetőnél forditva volt. Ott Trump hívta fel Orbánt.
Ugye jól tudom ?
Ezt a kamu hirt ,ezen fél órat röhögtem Trump állítólag Orbán Viktornak is azt mondta, „I’m a big fan of Hungary”.
A magyar miniÁlnokkal folytatott beszélgetés leiratát nem teszik közzé? Vagy Pakisztán egy ilyen elmaradott muzulmán terrorállam csak és már mi ezt meghaladtuk?

"A pakisztáni kormány a hivatalos honlapján tette közzé azt a leiratot, ami Donald Trump és a pakisztáni miniszterelnök, Muhammad Nawaz Sharif telefonbeszélgetése során elhangzott:
Önnek nagyon jó megítélése van. Ön egy bitang jó fickó. Ön csodálatos munkát végez, minden szempontból. Nagyon várom, hogy hamarosan találkozzunk. Ahogy önnel beszélek, miniszterelnök úr, olyan, mintha egy régi ismerősömmel beszélnék. Az ön országa csodálatos, borzasztó sok lehetőséggel. A pakisztániak a legintelligensebb emberek közé tartoznak. Bármilyen szerepet hajlandó vagyok betölteni, amit szeretne, hogy megoldásokat találjunk a fennálló problémákra. Megtiszteltetés lesz és személyesen fogom megtenni. Hívjon bármikor, akár január 20-a előtt, mielőtt elfoglalnám a hivatalomat.
.... elmondta, hogy„nagyon szeretnék elmenni ebbe a fantasztikus országba, fantasztikus emberek fantasztikus helyére.
Kérem, adja át a pakisztáni embereknek, hogy csodálatosak és minden pakisztáni, akit ismerek, kívételes ember.”

Orbánnak nem mondott ilyeneket?...,de.... Orbán szerint...gondolom a meghívás nem lesz azért kölcsönös, különben ellentmondana annak hogy ki a muszlimokkal Ámerókából. Márpedig Trump még nem hazudtolta meg önmagát...eleget...
Akkor most több tiszteletet a pakisztániaknak?Nagy összegben mernék fogadni arra, hogy azért volt olyan nagylelkű a jelzőkkel, mert egy pakisztánit sem ismer .
Akiket meg igen, azok milliárdosok, és jókat jacuzziztak együtt.
Azért vicces lesz, ha Sharif meg Orbán hirtelen megjelennek a Fehér ház ajtajában, hogy akkor jöttek találkozni Trumppal, Trump meg azt se tudja kik ezek .
És mi lesz, ha Krumpli azt mondja Washingtonban Mister Orbánnak, hogy ugyan már legyen kedves Röszkénél 12 ezer fantasztikus és kivételes pakisztáni mezitlábas embereket beengedni és befogadni a big fun Hungaryba?
Orbán azóta is peckesen kukorékol...
Itthon is a helyén kezelték volna azt, amit mondott, ha nem futsalosok vezetnék a Külügyminisztériumot diplomaták helyett.
Trump nagyon jól nyomja ezt a részét a dolognak. Tisztára, mint egy használtautó-kereskedő, zabálni fogják az Orbán-féle oktondik. Le a kalappal.
Bennem viszont egy világ omlott össze! Ehhez képest kifejezetten rideg és elutasító volt Orbánnal .Kezdhetünk rettegni?
Trump egy általános iskolás szintjén kommunikál... nem azért mert így tudja manipulálni a választókat, hanem mert ennyire képes.
Hitler vs. Orbán is úgy kommunikált, ugyanaz a célközönségük:
A tanulatlan, buta agresszív "ÍKÚ"vitéz szélsőjobber söpredék...ti mind egyéniségek vagytok!
Én nem!..brhühüü...

Jakab.gipsz 2016.12.01. 17:37:56

@a nagy hohoohooo: Álmodik a nyomorodott kis agyad.

Harry Hole 2016.12.01. 18:05:49

@a nagy hohoohooo:

Az Amerikai Egyesült Államok elnöke lett.
Erre volt képes.
Te meg itt kommentelsz...

Harry Hole 2016.12.01. 18:07:05

@a nagy hohoohooo:

"Trump egy általános iskolás szintjén kommunikál... nem azért mert így tudja manipulálni a választókat, hanem mert ennyire képes."

Az Amerikai Egyesült Államok elnöke lett.
Erre volt képes.
Te meg itt kommentelsz...

na__most__akkor 2016.12.01. 18:45:19

@DrGehaeuse:
"lengyel-magyar már így is két jómadár"
Ezt még nem ismertem, de jó mondás!
Még kisbetűvel is...

más

@Harry Hole:
~"Trump ... ennyire képes."
Az Amerikai Egyesült Államok elnöke lett.
Erre volt képes.~

Nem ő. Az Amerikai Egyesült Államok (United States of America) volt erre képes. Én azt hittem, GWB után nincs lejjebb.
Van. Volt.

Még megérjük, hogy Orbánnál is van lejjebb.

Valaki azt mondta a harmadnapos hideglelésről (keresd!) : "vágy nélkül várom jöttét"

morph on deer 2016.12.01. 20:00:08

@Harry Hole:
"Az Amerikai Egyesült Államok elnöke lett.
Erre volt képes."

G.W. Bush megválastása után hallottam, magyarul kb. így hangzik:

"Az USA ismét bizonyította, hogy a korlátlan lehetőségek hazája, itt akárkiből lehet elnök! Most is pontosan ez történt..."

Hát igen..!

Kivlov 2016.12.01. 20:13:24

Nagy titkot árulok el: a hétköznapi ember magasról tojik a versenyképességi rangsorra, meg a gdp-re is. Az érdekli, mennyi jön havonta a borítékban és abból mit tud venni.
És ezekben a dolgokban előreléptünk a nagy elqró csodakormányzása óta. Ennyi.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.01. 20:18:55

@Kivlov: hát igen, ha nem látszol ki a nyomorból, minden olyan biztatónak tűnik: "Magyarországon 2016 júliusában a nettó átlagkereset – közfoglalkoztatottak nélkül – 181 200 forint volt, ez körülbelül 584 euró. A szlovák érték 708, a cseh 793, a lengyel pedig 723 euró. Érdekességként említsük meg, hogy az osztrák érték 2009 euró."

mno.hu/velemeny/a-magyar-berhelyzet-tortenelmi-perspektivaban-1363382

Kivlov 2016.12.01. 20:20:57

@HaFr:
Érdekességként említsük meg, hogy mennyit változott ez az átlag az elmúlt 6 évben, meg mennyit az előtte lévő 6ban.

apterus 2016.12.01. 20:37:32

Kedves HaFr,
egyre nehezebb ilyen kis szösszeneteket írogatni, egyre nehezebb olyan statisztikákat találni, amin rosszul szerepelünk, maradt ez a competetiveness global ranking, ahol bizony rosszabbak vagyunk, mint Bulgária. Ez tény. Nyilván mindjárt itt a világvége, Orbánnak azonnal le kell mondania, bla, bla stb… Amig türelmesen kivárjuk, hogy lemondjon, nézzük meg egy kicsit alaposabban ezt a listát.
Finnország nyolcadik helyen van. Ez derék. Üssük be a gugliba a finland economy szavakat és mit látunk a beruházásoknál: investment 2012: -1.9 ;2013: -4.9; 2014:-2.6; 2015: -1.1. Szaud-Arábia 25 helyen van, nyilván ez az ország, amelyben izzik a versenyképesség, és nem ám a több milliárd hordó olajkincstől gazdag. Spanyolország, ahol 24 % a munkanélküliség, a 33 helyen van. Oroszország, a 45 helyen, törökök 51-ik, Románia, Bulgária 53, 54, és jönnek azok, akik hátrébb vannak, mint Bulgária: itt van például Szlovénia az 59. helyen, Szlovákia (!) 67 (őket még mi is lenyomtuk a 63. helyen). Montenegro, aminek annyira versenyképtelen a gazdasága, hogy egyoldalúan bevezette az eurót, 70. Horvátország csak 77, amivel kettővel előzi meg Ukrajnát, amelyet a 79 helyen találhatunk. Ugyanakkor Szerbia 94, aminél persze sokkal jobb Görögország, (81)
Én mondjuk a seggemet se törölném ki egy ilyen listával, aminek semmi köze a valósághoz, életszínvonalhoz, jövedelemhez, GDP-hez, akármihez, de te csak nyugodtan nyihogjál tovább.
Baráti szeretettel

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.01. 20:41:58

@apterus: rendben. a te dolgod, hogy megkérdőjelezz koherens statisztikát, aminek a kibontakozását nyomon követheted az utóbbi hat évben, és behozz irreleváns statisztikákat, pechedre ezen a blogon az embrek azért elég jól elválasztják az ocsút a búzától .. segítségképp: a versenyképességi rangsor nem GDP és ipari szerkezet változást mér, elég világosan le vannak írva a kritériumok, és összehasonlíthatod őket történetileg is. Már azt nem is mondom, hogy elég körbenézned az országban, bemenned egy kórházba, megnézned, hogy működik az állam

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.01. 20:47:06

itt a rendes report a kiértékelési rendszerrel -- mit mondjak, nem azért készítették, hogy kis hazánkat áztassák vele, brühü www3.weforum.org/docs/GCR2016-2017/05FullReport/TheGlobalCompetitivenessReport2016-2017_FINAL.pdf

apterus 2016.12.01. 21:10:17

Kedves Hafr,
Ja, ha van kiértékelési rendszer, akkor én vagyok a hülye, akkor biztos, hogy Ukrajna ugyanolyan jó, mint Horvátország, és Spanyolország százszor jobb, mint Szlovénia...
Szerintem ÉN probáltam érvelni a valósággal, (voltál már Szerbiában, vagy Horvátországban? - ami csak 2vel jobb, mint Ukrajna, és fényévekkel van lemaradva Oroszországtól - szerinted?)
Te vagy az, aki látott egy nyomtatott listát, és számodra az a megfellebbezhetetlen valóság,és kész.
Azt amit csinálsz, azt prekoncepciónak hívják: haragszol Orbánra, és vért izzadsz, hogy bebizonyítsd, hogy MINDEN, amit csinál, az szar.
Nem emlékszel 2006-ra? A fidesz azzal kampányolt, hogy az emberek rosszabbul élnek, mint négy éve, de az igazság az volt, hogy az emberek jobban éltek, és Orbán nem is nyert.
Ha a baloldal nem ismeri fel ugynezt a helyzetet, akkor eleve vesztésre van ítélve. Mindenki tudja, hogy ezek gengszterek, de amit a gazdasággal csinálnak AZ JÓ. Ennyike. Hogy ezen hogy talál fogást a baloldal, az legyen az ő gondjuk, de biztos nem úgy, hogy a global competetiveness rankingot lobogtatja, mert azt az emberek leszarják.
Az orbáni csoda egyetlen alapja egyébként a gyenge forint, de működik.
Nagy tisztelettel

apterus 2016.12.01. 21:44:22

Kedves Hafr
idézek:
"Már azt nem is mondom, hogy elég körbenézned az országban, bemenned egy kórházba, megnézned, hogy működik az állam"
Nekm úgy tűnik,ez mostanában a baloldali demagógok utolsóó metsvára, nézd meg az egészségügyet! Némileg szánalmas, ha a nemzetközi versenyképességi rangsorról szóló vitában is már csak az egészségügyre lehet hivatkozni.
Ezt azért értsük:
Orbán szavazóbázisa a vidéki 20-50 éves szakközép és felette, aki akceptálja a 3 gyerekre járó 100eFt adókedvezményt, a 30 ha földre járó 2 millió földalapút (az EUtól jön, egyébként), a 600 eFt ra járó 25 eFt adót (KATA), azt, hogy van ovi, azt, hogy a nagyfiú 2000 euróért dolgozhat osztákban (ehhez Orbánnak semmi köze, de mindegy) és lehet gürcölni napestig, de lehet előbbre jutni is.
Ez a szavazóbázis csak szülni jár a korházba.
Orbán egy populista, aki precízen kiszámolja:
betolok 400 milliárdot a korházakba, és nyerek 100e szavazót, vagy betolok 400 milliárdot a családtámogatásba, és nyerek 1 millió szavazót.
Már csak más fél év, és az istenadta nép megmondja, kinek van igaza.
Mára ennyike.
Szép álmokat.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.12.01. 22:04:43

@apterus:

"Nem emlékszel 2006-ra? A fidesz azzal kampányolt, hogy az emberek rosszabbul élnek, mint négy éve, de az igazság az volt, hogy az emberek jobban éltek, és Orbán nem is nyert."

Kiváló példa: 2006-ban az emberek jobban éltek -- de két év múlva már igencsak rosszabbul. Vagyis amit csinált a kormányzat 2002 és 2006 között, az csak ideiglenesen pumpálta fel az emberek életszínvonalát -- aztán jött annak a böjtje.

És még csak az sem szükségszerű, hogy a gazdaság kormányzati félremenedzselése rövid távon ki kell derüljön: Görögországban kb. egy negyedszázadon (egy emberöltőn) át folyt a (több kormányzat által is) mesterségesen fenntartott jólét -- ami aztán a magyarnál is durvább és elhúzódóbb másnaposságban kulminált.

Így hát az az állításod, hogy "[m]indenki tudja, hogy ezek gengszterek, de amit a gazdasággal csinálnak AZ JÓ", felvet (legalább) két kérdést:

- kinek JÓ?
- meddig JÓ?

"mert azt az emberek leszarják"

Az emberek (egy része) azt is leszarták, hogy olyan devizákban verték magukat nagy hitelekbe, amikben nem a fizetéseiket kapták -- mert a kisebb kamatlábak lebegtek a szemük előtt. Az, hogy az emberek mit szarnak le, nem túl jó indikátora annak, hogy hogyan alakul majd a helyzet(ük).

Alick 2016.12.01. 22:38:39

@a nagy hohoohooo: "Trump egy általános iskolás szintjén kommunikál"

Juncker-hez képest egy professzor:

www.youtube.com/watch?v=OCabT_O0YSM

morpho 2016.12.02. 00:09:17

@apterus:
"Orbán egy populista, aki precízen kiszámolja:
betolok 400 milliárdot a korházakba, és nyerek 100e szavazót, vagy betolok 400 milliárdot a családtámogatásba, és nyerek 1 millió szavazót.
Már csak más fél év, és az istenadta nép megmondja, kinek van igaza."

Ez valószínűleg igaz, ha a hatalomgyakorlási/megtartási technológiákat vizsgáljuk. És Magyarország? Azzal mi lesz?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.12.02. 06:12:11

@apterus: oké, nézd meg az oktatást, ha már a hármas metrón és Kiskundorozsmán nem jársz hvg.hu/kultura/20161130_timss_pisa_iskola_oktatas_diakok_felmeres

pedig ez egy első ránézésre pozitív ábra

Kivlov 2016.12.02. 08:22:22

@HaFr:
És ezen ki csodálkozik?
25 éve az a cél, hogy éhbérét adjuk a munkaerőt a multinak! Az a majom antall kezdte a kamu-rendszerváltásával. És mi még istenítjük, ahelyett, hogy főbe lőttük volna már '90ben.

gmihaly621 2016.12.04. 10:56:00

Csak te vagy egyedül okos?
süti beállítások módosítása