1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.06.24. 08:07 HaFr

Remélem, nem lesz több EU a Brexit után

A mai állás szerint az Egyesült Királyság szűk többséggel az EU-ból való távozás mellett szavazott. Sajnálatosan, de érthetően. 

Egy intoleráns magyar "liberális" véleménye szerint győztek azok, akik híján vannak az ismereteknek és az iskolázottságnak - továbbá "az idegengyűlölet hódító útra lépett". Ez persze csak az intoleráns magyar "liberális" (= radikális progresszív) szent együgyűségének megnyilvánulása a szokványosan agresszív hangfekvésben, de a többiek talán elgondolkodhatnak: miért várjuk el a bolsoveri nyugdíjastól, hogy perfekt legyen az EU 30-50 éves rózsaszínű perspektívája ügyében, miközben a legszívesebben a 30-50 évvel ezelőtti UK-ban élne? Miért várjuk el a liverpooli McDonald's konyhásától, hogy lelkesedjen a City érveiért, miközben az órabérét kelet-európai és szír bevándorlók szorongatják? Ha belegondolunk, csak az őrültektől várhatnánk el ezt. És ők jellemzően nem azok.

A brit átlagválasztó -- a magyarral szemben -- éppenséggel nemcsak jól informált, hanem több százéves termékeny politikai reflexek között él, pontosan tudja meddig, és mikor ne tovább. A választóvonal pedig az, amitől már végképp nem érti az establishment érveit (azon már rég túl van, hogy ezek az érvek egyeznének az élettapasztalatával). Ehhez ért el most. Ez a választó alapvetően konzervatív: szeretné belátni, mi folyik körülötte. De az EU és a brit állam utóbbi évtizedei (legalább Tony Blair árulása óta) folyamatos agresszió volt az átlagember érzései és értékrendje ellen, legfeljebb makroalapon kozmetikázva. Sajnálom az exitet, de az ostoba politika az ostoba politika. Most fizetjük majd a kamatait. A tanulság (szarkasztikusan): amíg le nem számolunk a demokratikus illúziókkal és intézményrendszerrel, addig a politika úgy teszi jól, ha demokratikus: minimum reflektív, alkalmazkodó, ismeri a társadalom keresztmetszetét.

Mármost jó válasz-e a Brexitre a "több EU-t, több föderalizmust" automatizmusa? Nem az. Nem akarom eltagadni a kérdés bonyolultságát, és azt, hogy igen szerteágazó posztot kellene írnom (amire nem is volnék képes) ahhoz, hogy bármiféle megalapozott elvárással lehessek. De nem hiszem, hogy olyan szempontok jönnének elő, amelyek módosítanák a véleményem, hogy az EU-nak nem többnek, hanem legelőször is hatékonynak, másodsorban demokratikusnak, harmadsorban evolutívnak kell lenni (az emészthetőség végett). A nagyobb hatalom egy olyan képtelenül alacsony színvonalon működő szervezetben és gyenge értékrendszerben, mint a mostani Unió, nyilvánvalóan mélyülő európai válságokhoz vezetne.  

A Brexit talán megteremti az alkalmat az Unió újragondolásához, és ezt talán nem szúrjuk el. Reméljük, a további kataklizma elmarad, amíg erre sok kerül.

100 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr968836340

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Béndek Péter: Remélem, nem lesz több EU a Brexit után 2016.06.24. 10:13:01

A Brexit talán megteremti az alkalmat az Unió újragondolásához, és ezt talán nem szúrjuk el. Reméljük, a további kataklizma elmarad, amíg erre sok kerül.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zenonküp 2016.06.24. 08:23:33

Remelem, remenykedem, de nem varom, hogy a nemetek ne induljanak el a kontinentalis hegemonia iranyaba. A csabitas embertelenul nagy. Bismarck-formatumu politikusra lenne szukseg, hogy ennek ellent tudjon allni.

Lexa56 2016.06.24. 08:36:58

Az EU-nak már nagyjából mindegy, Magyarországnak már jó 100 éve mindegy, csak a züllés sebességén lehet változtatni. Marad a sztoikus nyugalom és a bürökpohár, ha eljön az ideje. Addig meg olvasgassunk, beszélgessünk.

zipe moha 2016.06.24. 08:57:51

..no kérem, a sűlyedő titanikon is az volt a legfontosabb, hogy a csokornyakkendő makulátlanul álljon, a zakó gombjai és a mandzsetták a helyükön legyenek...és persze az , hogy kinek jut mentőcsónak..

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.06.24. 09:01:20

@zipe moha: igen, ez a szubtilis önkritika gesztusa

zipe moha 2016.06.24. 09:24:39

..." Hallo, gépház...itt Thomas W. Machiavelli Kapitány beszél...lukasszák ki gyorsan az összes mentőcsónakot...nehogy valaki meglógjon.."

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.06.24. 09:27:29

@zipe moha: mint tudjuk, a gazdagabbaknak sikerült a felső dekkekről

zipe moha 2016.06.24. 09:40:06

@HaFr: ..nem is Thomas W. Machiavelli volt a Kapitány...aki amikor meglátta a jéghegyet egyenesen annak vette az irányt..és közben énekelte a gazdagok és a tisztikar előtt.." Jégheggyel ütközni ideológia kockázat csupán.. holláre hóó...a hajó elsüllyeszthetetlen..holáré holláré...a gépház gyorsítson..holláré hóóó.."

Laikus Érdeklődő 2016.06.24. 09:40:07

Az EU már csak Juncker józanságában bízhat.

zipe moha 2016.06.24. 09:46:05

@Laikus Érdeklődő:
...már csak benned bízhatnánk...de Te junkerben bízol..
"Hová merűlt el szép szemed világa?
Mi az, mit kétes távolban keres?
Talán a múlt idők setét virága,
Min a csalódás könnye rengedez?
Tán a jövőnek holdas fátyolában
Ijesztő képek réme jár feléd,
S nem bízhatol sorsodnak jóslatában,
Mert egyszer azt csalúton kereséd?
Nézd a világot: annyi milliója,
S köztük valódi boldog oly kevés.
Ábrándozás az élet megrontója,
Mely, kancsalúl, festett egekbe néz.
Mi az, mi embert boldoggá tehetne?
Kincs? hír? gyönyör? Legyen bár mint özön,
A telhetetlen elmerülhet benne,
S nem fogja tudni, hogy van szívöröm.
Kinek virág kell, nem hord rózsaberket;
A látni vágyó napba nem tekint;
Kéjt veszt, ki sok kéjt szórakozva kerget:
Csak a szerénynek nem hoz vágya kínt.
Ki szívben jó, ki lélekben nemes volt,
Ki életszomját el nem égeté,
Kit gőg, mohó vágy s fény el nem varázsolt,
Földön honát csak olyan lelheté.
Ne nézz, ne nézz hát vágyaid távolába:
Egész világ nem a mi birtokunk;
Amennyit a szív felfoghat magába,
Sajátunknak csak annyit mondhatunk.
Múlt és jövő nagy tenger egy kebelnek,
Megférhetetlen oly kicsin tanyán;
Hullámin holt fény s ködvárak lebegnek,
Zajától felréműl a szívmagány.
Ha van mihez bizhatnod a jelenben,
Ha van mit érezz, gondolj és szeress,
Maradj az élvvel kínáló közelben,
S tán szebb, de csalfább távolt ne keress,
A birhatót ne add el álompénzen,
Melyet kezedbe hasztalan szorítsz:
Várt üdvöd kincse bánat ára lészen,
Ha kart hizelgő ábrándokra nyitsz.
Hozd, oh hozd vissza szép szemed világát;
Úgy térjen az meg, mint elszállt madár,
Mely visszajő, ha meglelé zöld ágát,
Egész erdő viránya csalja bár.
Maradj közöttünk ifju szemeiddel,
Barátod arcán hozd fel a derűt:
Ha napja lettél, szép delét ne vedd el,
Ne adj helyette bánatot, könyűt."

nevetőharmadik 2016.06.24. 10:11:34

"A brit átlagválasztó -- a magyarral szemben -- éppenséggel nemcsak jól informált..."

Ez különösen mókás annak fényében, hogy a brit média és politikusok jelentős része konkrét hazugságokkal tömte a jónép fejét, valamint az igazság minden szeletét sem bontották ki :)

Viccet félre: amit leírtál, szóról szóra le lehetne írni a magyarokról is, ha azt a kérdést feszegetjük, hogy miért úgy néz ki Magyarország, ahogyan.

Mindenesetre a Brexit egy rossz válasz egy súlyos problémára.

Laikus Érdeklődő 2016.06.24. 10:17:12

@HaFr: Az MSZP már csk Szanyi kapitány józanságában bízhat.

2016.06.24. 10:26:53

az uniót csak védelmi szempontból lehet fenntartani. ez a britek döntése előtt is nyilvánvaló volt. euróra is csak a globális befektetések védelme miatt van szükség. a görög példa is mutatja, hogy duális pénzrendszer kellene. tehát egyszerűen visszavezetik a drachmát úgy, hogy nem vezetik ki az eurót. csak ugye a finánctőke célja nem hellász stabilizálása, hanem kifosztása. és most kiderült, hogy underclass mindenhol van. az uniót szétbasszák a hülye angolok. így nagyobb önállóságot szerezhet a skót felföld. leválhat a cambriai hegység (wales). az ír sziget újraegyesülhet.

aztán lehet mondani, hogy a természeti környezethez való alkalmazkodás az humán evolúcióban meghaladott. az adaptációt legyőzi a kompetíció. nem győzi le. a fejlődésben van egy lokalizációs effektus. az ukip azt mondja, hogy a kilépés után nagy-britannia végre a globális világ szuverén része lehet. ha a reálgazdaságot a gyarmatok lakosságával félállami keretek között megszervezik, akkor tényleg az lehet. és erre azért esélyük van. hosszú távon jól járhatnak.

DrGehaeuse 2016.06.24. 10:38:08

@Laikus Érdeklődő: Magyarország már csak orv-bán hitelességében bízhat! :-Q

aeidennis 2016.06.24. 10:39:08

Az mindig olyan bájos, amikor a demokraták hisztériáznak népszavazások egyértelmű - számukra nem szimpatikus - eredményein.

DrGehaeuse 2016.06.24. 10:46:57

Jó választás a poszt képe! Ez a vigyorigyuri kocsmatöltelék egy középhatalom meghatározó politikusa lehet. A világ romlását mi sem bizonyítja jobban minthogy ilyeneken múlik milliók megélhetésének romlása (mert javulása az nemigen).

DrGehaeuse 2016.06.24. 10:48:26

@aeidennis: Hisztériázik a jó öreg radai rosseb! Fanyalgás meg döbbenet az van.

Laikus Érdeklődő 2016.06.24. 10:52:26

@HaFr: Ugye? Pedig csak azt akartam mondani a vicceskelődözködésemmel, hogy Cameronhoz hasonlóan Junckernek is le kellene mondania. Most azonnal.

@DrGehaeuse: ...és a kompromisszumkészségében ... ha már mindenről Ő jut az eszedbe.

DrGehaeuse 2016.06.24. 11:15:57

@Laikus Érdeklődő: Csak arra utaltam, hogy mindkettő alaptalan várakozás.

Juncker tutira nem fog lemondani, és orv-bán se lesz kevésbé csalárd a brexit után. Inkább rátesznek még egy lapáttal eddigi jellemtelenségükre (és a végén ráfogják a nyuszira).

nevetőharmadik 2016.06.24. 11:39:06

@aeidennis: A közéleti történések bírálata alapvető eleme a demokráciának. Aki úgy gondolja, hogy a többség döntését nem lehet bírálni, az nem demokrata.

Khonsu 2016.06.24. 11:47:14

Eltaktikázták magukat. Én nem látok ebben semmi megfontoltságot és jól informáltságot. Az 52-48 százalékos eredmény inkább a bizonytalanságot jelzi, nem tuják, hogy lenne jobb. Illetve látható, mi lesz abból, ha az euroszkepticizmust beemelik a belpolitikai fősodorba néhány potya szavazatért.

Ettől függetlenül persze igaz, hogy az EU-nak bőven lenne hova változnia, és sürgősen kéne is változtatni, de szerintem a britek mégis nagy butaságot csináltak.

A legjobb alku amit el tudnak érni az egy a norvégiaihoz hasonló egyezmény, ami azt jelentené, hogy pont a kifogásolt dolgokban nem változna semmi, ellenben a döntéshozatalból teljesen kizárják magukat.

Ha pedig nem kötnek ilyen egyezményt, akkor jön a hullámvasút.

Az már látszik, hogy az ország valószínűleg szétesik. Területileg és társadalmilag, szociálisan is. Ha erre még egy elhúzódó válságot is megnyernek maguknak, akkor nagy bajok lehetnek. Mindeközben pedig az a helyzet, hogy logikusan végiggondolva, az EU-nak egyáltalán nem érdeke, hogy megkönnyítse a britek sorsát, épp ellenkezőleg. Ugyanis az a helyzet, hogy most az EU egésze arra figyel, mi lesz a britekkel. Ha nem lesz nekik rosszabb függetlenül, akkor mindenütt megerősödhet az euroszkepticizmus, és az EU széteshet, ha nagyon rossz lesz nekik, akkor az az EU egységét növelheti.

Mindeközben az EU-nak se jött ez jól, mert egyel kevesebb ellensúly a német dominancia ellen, illetve szétaprózódó egység egy putyini Oroszország szomszédjában.

Szerintem esélyes, hogy a briteknél hamarosan gyorsított felvételben nézhessük végig, mi vár a fejlett világra, és milyen úton a következő évtizedekben.

aeidennis 2016.06.24. 11:49:51

@nevetőharmadik: A többség döntését bírálóknak először a többség kompetenciáját kéne megvizsgálniuk ebben a kérdésben. Ha ez a kompetencia esetleg nincsen meg, a választásoknak és népszavazásoknak is megkérdőjeleződik a létjogosultsága.

gellért mária 2016.06.24. 11:57:44

Ez a blog a konzervatív populizmus védelme.El se kezdem felsorolni miért.

zipe moha 2016.06.24. 12:13:21

...

„A Brexit csak nyilvánvalóbbá tette, amit már a görög adósságválság és a migrációs krízis is megmutattak. A német önzésre épülő, többsebességes Európa széthulláshoz vezet. A magországok nagyvállalatainak és bankjainak érdekeit fatális tévedés »európai értékeknek«nevezni. A globális konfliktusokban pontosan kijelöli az EU helyét, hogy egy offshore-lovag képviseli. Skóciától Kurdisztánig: az euroblabla soha nem fogja helyettesíteni a nemzeti, közösségi identitásokat. Egy másik Európára van szükség: a nagytőke Európája helyett az emberek Európájára!”

...kár, hogy ezt schiffer a. mondta...nem pedig egy komoly ember..

zipe moha 2016.06.24. 12:16:20

@aeidennis: ...a többségnek kellene megvizsgálnia az értelmiségi-elit kompetenciákat lassan...hogy vajon az alkalmas -e a Népfelség felhatalmazására az irányításra...vagy hirdess inkább neofeudalizmust (diktaturát)...mit aprózod??

Khonsu 2016.06.24. 12:27:49

@aeidennis:

Ezzel az eredménnyel a demokrácia tökön szúrta saját magát. Közvetetten olyan folyamatokat indít el, illetve már zajló folyamatokat gyorsít fel, melyek hosszabb távon a parlamentáris demokráciák és a központosított államszervezetek vesztét okozhatja a "nyugati" országokban.

A britek és úgy általában a legtöbb ember ezen a világon nem tudja, miről szólt ez a szavazás.

Arról szólt, hogy a nagy gazdasági és politikai egységeknek az államok mind szorosabb önkéntes szövetségén alapuló útja mennyire járható.

Mint egy korábbi poszt alatt írtam, ezen térségek megteremtésére 3 út kínálkozik, melyek közül a folyamatok irányítói (nevezhetjük őket "1%"-nak) választhatnak. A britek most ezek közül leszavazták az egyik utat, és az eredmény nagyjából kivetíthető a fejlett világ egészére.

Ez azt jelenti, hogy 2 választás maradt a jövőre nézve. Vagy visszatérünk az imperializmushoz, és az erősebb államok erővel vetik alá akaratuknak a gyengébbeket és terjesztik ki rájuk szabályaikat az egység megteremtésének érdekében.

Vagy a másik esetben lerohasztják a központi államszervezetet, felbontják a társadalom egységét és megvalósul az anarchia valamely formája, melyet az illetékesek ezután szabadon megszervezhetnek, saját képükre formálhatnak, miután az egységes államszervezetek nem állnak többé az útjukban.

A magam részéről utóbbit támogatnám, de az elsőnek is megvan az esélye.

aeidennis 2016.06.24. 12:28:16

@zipe moha: Az olyan emberek, akik nem értenek a gazdaságirányításhoz, közigazgatáshoz, alkotmányjoghoz, társadalompolitikához, diplomáciához, nem tudnak öltözködni, késsel-villával enni stb., azok olyan embereket fognak megválasztani, akik nem értenek a gazdaságirányításhoz, közigazgatáshoz, alkotmányjoghoz, társadalompolitikához, diplomáciához, nem tudnak öltözködni, késsel-villával enni stb.

aeidennis 2016.06.24. 12:30:43

@Khonsu: A demokrácia ott szúrja tökön magát, hogy lehetőséget ad arra, hogy olyan faék ostoba embereket meg lehessen választani, mint ez a Cameron.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.06.24. 12:34:31

@aeidennis: kétségtelenül nagyon gyenge volt Cameron ebben a játszmában

zipe moha 2016.06.24. 12:44:37

@aeidennis: ...mondod te...az olyan emberek viszont....akik a "gazdaságirányításhoz, közigazgatáshoz, alkotmányjoghoz, társadalompolitikához, diplomáciához, értenek öltözködni, késsel-villával enni stb.tudnak"..azok viszont fék nélkül vissza is élnek a hozzá nem értők kompetencia-hiányaival..

nos , mi legyen??...hirdetsz most neonfeudalizmust..vagy még halandzsázol..???

én kompetencia -fejlesztést javaslok akiknél ez hiány..és kompetencia ellenőrzést javaslok azoknál akiknél ez adottság..

aeidennis 2016.06.24. 12:51:16

@zipe moha: Sok sikert a kompetenciafejlesztéshez. Szólj, ha készen vagy.

nevetőharmadik 2016.06.24. 12:52:52

@aeidennis: Hát persze: amióta csak demokrácia létezik, legfőbb kritikája a választók nyilvánvaló, kisebb-nagyobb mértékű inkompetenciája (lásd Churchill híres idézetét a demokráciáról és választópolgárokról).

Mégis a demokrácia az egyetlen eddig kitalált rendszer, amelyben az elvi lehetősége megvan a kontraszelekció visszaszorításának (lásd Churchill másik híres idézetét a demokráciáról).

DrGehaeuse 2016.06.24. 12:53:48

Re@Khonsu: Remélem nem lesz igazad!

A magam részéről látok még egy utat ami látszólag a legnehezebb és a legkockázatosabb, mégis az egyetlen amit el tudnék fogadni. Azon felismerés alapján, miszerint az ÉLET a fontos (a lehető legtöbb ember számára a lehető leg-emberhezméltóbb élet) és nem a hatalom (uralkodás és gőg) vagy a gazdagság (fényűzés és élvezet) és ennek megfelelően kezdjük rendbetenni a világunkat.

Khonsu 2016.06.24. 12:54:04

@zipe moha:

Idő. Amit javasolsz, annak sok idő kell, mire látható eredménye lesz, több évtized. Az ötlet nem rossz, szükség is lenne rá, de a folyamatok irányát már nem tudná megváltoztatni vagy azokat megállítani, ahhoz már késő. Annyit lehetne vele elérni, hogy a világ által addigra megtalált új egyensúlyi állapot stabilitását növelné.

Vagyis bármi legyen is az új rendszer, abban az emberek öntudatosabban vennének részt.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.06.24. 12:55:32

@Khonsu: Ott a pont....az első forgatókönyv a valószínű. A következő kilépők a Franciák vagy a Benelux állomok lesznek. A németek politikai dominanciáját most már nem lehet megakadályozni. Jön a Theobald von Bethmann-Hollweg féle koncepció megvalósítása (Németország I világháborús céljai, gazdasági értelemben). Néha van olyan érzésem, hogy a németek nem tudják mit cselekszenek.

zipe moha 2016.06.24. 13:00:11

@aeidennis: ...a tiédet megfejlesztem ( reálissá teszem)ingyen..freee...:)
te aki kompetencia-kérdésben a többség kompetenciáját bírálod( lehet...csak nem hatékony önmagunk elsődleges megvizsgálását mellőzve..) vajon az eu mainsteam kompetenciájáról, a kormányzati döntéskete megalapozó értelmiségi háttérről milyen véleményt alkotsz ha a kompetencia fogalma:"... Azon elvárható ismeretek, képességek, magatartási és viselkedési jegyek összessége, mely által a személy képes lesz egy adott feladat eredményes teljesítésére...."...milyen az eredmények?? ...minta honnan a te álláspontod is származik???...felelősség-áthárító???...remélem tudtam segíteni ( egy kicsit)mielőtt a kollektív bölcsesség erejét végérvényesen elveted...

ui: legközelebb pedig írd amit gondolsz ne csomagolj "demokratikus" köntösbe, hogy úgy ítéled meg hogy neked ( most) jobban az érdekeid szerint a (kudarcosság miatt!!...mi is ez talán kompetencia-hiány..??) lenne egy korlátozó társdalom szervezés

tamas11 2016.06.24. 13:01:42

@zipe moha: @aeidennis:
igazatok van.
Vérfagyasztó, hogy a döntési százalékok birtokosainak fogalmuk sem lehet arról, hogy a kilépés után érvényesülhet e mindaz, amiért a kilépésre voksoltak. Az egyik nem tűrne bevándorlást, a másik utálja a német dominanciát, harmadik úgy véli, túl sok a gazdasági "áldozat"...
megkapták tán mindezek a kiválással, amit akrtak? Egymásközt is képesek lennének késhegyre menni, ha olyan döntést tálalnának eléjük.
Arra sem szavaztak, hogy szétbomoljon az EU, mivel állásfogllásaik logikája ezt nem tartalmazza. Márpedig hazai döntésük igen könnyen ezt, a másik, nagyobb földcsuszamlást hozhatja el.
rá gondolni is rossz, miként sodródna ebben a lavinában Magyarország, pontosabban a fontos hazai érdekeink.

aeidennis 2016.06.24. 13:05:09

@zipe moha: A kompetenciafejlesztésemet kezdhetnénk azzal, hogy elmagyarázod milyen logika mentén használod a pont és kérdőjel karaktereket.

Khonsu 2016.06.24. 13:07:33

@DrGehaeuse:

Az általad írtak megvalósulását, de legalábbis a mainál sokkal élhetőbb állapot létrejöttének esélyét a második lehetőségben látom. Ezért támogatnám.

Ha a központi hatalmat sikerül kiiktatni, azáltal a társadalom alkupozíciója és a gazdasági szervezetek lehetőségei is javulnak.

Szerintem egyről beszélünk. Írtad, hogy ennek megvalósítása nehéz és kockázatos lesz. Én pedig leírtam, hogy hogy néz majd ki ez a nehéz és kockázatos megvalósítás a gyakorlatban.

zipe moha 2016.06.24. 13:07:56

@Khonsu: látod igen...ez egy Alap gondolat a részedről:

"Vagyis bármi legyen is az új rendszer, abban az emberek öntudatosabban vennének részt. "...

ui:az azért nem lényegtelen, hogy mi az a "bármi"...bár a tudatosság elengedhetetlensége fordított arányosságban fog állni a " bármi" minőségével..

aeidennis 2016.06.24. 13:09:03

@nevetőharmadik: A "kitalált rendszer" és az "elvi lehetőség" kifejezésekkel van a legnagyobb gond.

zipe moha 2016.06.24. 13:12:00

@aeidennis: ..a pontok azt fejezik ki hogy elágazó, továbbgondolt gondolatsorok kerülnek kifejtésre...egyszerűen szólva:nincs kimondva minden....a kérdőjelek a kérdések végén vannak..ha nem, akkor elütöttem a billentyűt...
Ui: élő szóban szívesebben kommunikálok..írni lassú

Khonsu 2016.06.24. 13:14:36

@Fuxos (ex bömis):

Komoly esély van rá. Az imperializmus lehetőségei nagyban függnek attól, hogy a nagyhatalmak mennyit bénáznak majd, illetve, hogy mekkora és milyen típusú egységet/egységeket látnának legszívesebben a globalizált gazdaság vezető erői.

Ettől függ, hogy beállnak-e az ilyen törekvések mögé, vagy más utat választanak.

Khonsu 2016.06.24. 13:16:26

@zipe moha:

Pontosan, a tudatosság magasabb foka javítja a "bármi" minőségét.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.06.24. 13:17:09

Micsoda egy faszkalap Cameron. Mi az hogy bejelentette a lemondását? Ma be kellett volna neki menni a Királynőhöz és beadni a lemondását. Az angol konzervatívok is már csak nevükben azok.

zipe moha 2016.06.24. 13:24:06

@Khonsu: "Pontosan, a tudatosság magasabb foka javítja a "bármi" minőségét."

picit lassítsunk, ez ugye az egyenes arányosság..én fordítottat írtam...miért?...ez most nem a tyúk-tojás dilemma lesz. sajnos... előbb lesz a " bármi", mint a vezetők-és vezetettek tudatossága...ezért ha a "bármi" minősége alacsony lenne...a tudatosság magas foka teszi túlélhetővé.....ezért fordítottan arányos , szerintem..
ui: ugyanakkor egy magas minőségű " bármit"...a tudatosság jobban támogat ez is igaz...

FreeTibet 2016.06.24. 13:26:17

A végkövetkeztetés egy hatékonyabb, demokratikusabb és evolutívabb EU-ről teljesen rendben és reménykedjünk együtt, hogy effelé és nem a szétesés irányába fognak eszkalálódni a folyamatok, mert innen a perifériáról elemi érdekünk, hogy az EU és a közös gazdasági környezet, az árú, a tőke és a munkaerő szabad áramlása fennmaradjon.
Személyesen annak is örülnék, ha végre tagjai lennénk az eurozónának, sőt, ha az egész világon egyféle pénznemmel fizethetnénk, az a csere szempontjából még sokkal kedvezőbb lenne, ami persze az emberiség jelenlegi konvergenciáit figyelembevéve igen csak science fiction kategória, de ettől még igaz. Ha a Földön nem, talán majd a Marson megcsináljuk.

Khonsu 2016.06.24. 13:34:49

@zipe moha:

Nem. Az az arányosság szerintem egyenes, azért is pontosítottam. Alacsonyabb tudatossági fokon álló emberek könnyebben bekajálják, illetve eltűrik a rosszabb minőségű "bármit" is. A tudatosabb embereknek vannak igényeik.

FreeTibet 2016.06.24. 13:36:06

Az előzőből kimaradt, hogy a poszt címe viszont erősen provokatív (nyilván annak is szánták), és minden olyan véleménynel szemeben állok, ami az EU-t akárcsak közvetve is gyengíti. Igen, még a jelenlegi bürökratikus, tesze-tosza szerencsétlenséget is. Ha ez nem lenne mindenkinek sokkal rosszabb lenne. Szóval Han Solo szavaival szólva "Ne izguljon, nem esik szét! Hallod picim, szét ne ess!"

zipe moha 2016.06.24. 13:47:24

@Khonsu: ...értem... vitánk azon van, hogy szerintem a " bármi" időben előbb lesz, mint a vezetők-és vezetettek tudatossága...tehát a "bármit" a jelenlegi elit -és tömeg kompetenciák fogják támogatni, vagy hátráltatni..és ezzel egyetek veled abban amikor azt mondta, hogy elfogyott az idő a még oly elit-és tömeg kompetencia fejlesztésre....Ui:tulajdonképpen még az igény is elég alacsony fokú minden érintett részéről...a bűnbak keresés-és az áldozat-hibáztatás szokásos körein futkosunk..

zipe moha 2016.06.24. 13:48:21

.."a még oly elit-és tömeg kompetencia "..

még oly szükséges...

Khonsu 2016.06.24. 13:53:08

@zipe moha:

Igen, a "bármi" előbb jön, de arra utaltam, hogy ez mégsem teszi értelmetlenné a kompetenciák fejlesztését, mert az pozitív hatását kifejti majd az utódra is, ha már a jelen világ megmentésével el is késett.

Khonsu 2016.06.24. 13:57:49

Amúgy, ha maradt még egy csöpp esze a brit politikusoknak, akkor miután letárgyalták a kilépés utáni állapotot az EU-val, és már jól láthatóak és érezhetőek a várható következmények, tartanak egy újabb népszavazást, hogy biztos hogy ezt akarják-e az emberek?

2016.06.24. 13:59:26

@FreeTibet:
akkor nem lenne liberalizált devizapiac. és nem lehetne ezzel végtelen pénzt keresni. nem lenne túl bonyolult tető alá hozni egy olyan megállapodást, hogy a dollárt, az eurot, a fontot és frankot egy az egyben váltsuk. egyszerűen átírni az elektronikusan tárolt értékeket. a dollár és a frank készpénz kicsit többet érne. a font egy kicsit kevesebbet. csak ugye másnaptól kevesebbet lehetne spekulálni.

és persze ilyenkor lehetne zsidózni. és mondani, hogy a te fajtád, aki a médiából bármit elhisz, és nem a magyarok, hanem a szegény kis tibetiek szabadságát tartja fontosabbnak az emberi minőség legalján van. de tényleg. például ezen is elgondolkodhatnál. free tibi.

(jaj, de büdös ez a náci mez.)

2016.06.24. 14:27:15

@Khonsu:
tőkekoncentráció van. ha nyitsz egy éttermet budapest belvárosban (ahol az emberek többség vagyonos), akkor az nagy valószínűséggel működni fog. feltéve, hogy nem vagy teljesen hülye. ha nyitsz egy éttermet fehérgyarmaton (ahol a többség szegény), akkor az nagy valószínűleg nem fog működni. feltéve, hogy nem kapsz kormányzati, önkormányzati támogatást.

a szabad piac hívei azt mondják, hogy senki se kapjon semmiféle közösségi (kormányzati/önkormányzati) támogatást. ez az egyik opció. a judaizmus (amit politikailag korrekt módon liberalizmusnak mondunk). a másik opció, hogy a nemzeti kereszténységben korlátokkal tudáshoz kapcsolódó induló kreditet. ez egy vallási kérdés. a globális tőkepiac az ortodoxiát sohasem fogja feladni. ezeknek nekimennek a népek. brexit is erről szól. az angol vidéken a többség a tőkejövedelmekből nem vagy alig részesül. és ezek az emberek beintettek.

aeidennis 2016.06.24. 14:30:33

@nevetőharmadik: A gond az, ha egy 120 kilós szőrös férfit a progresszió belegyömöszöl egy piros kiskosztümbe. A konzervatív azt mondja ez a ruha nem illik rá, cseréljük ki valami normálisra (mondjuk az átöltözést megelőzőre). A progresszív meg azt mondja, hogy jó lesz ez, csak egy kicsit le kell fogyni, meg meg le kell vágni hajat, szakállt, csökkenteni a tesztoszteronszintet. Magyarországon (és még egy rakás más államon) a demokrácia egy piros kiskosztüm. A gond az, hogy nem hagyják, hogy levegye magáról.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.24. 14:33:24

@unionista᠋:

"nem lenne túl bonyolult tető alá hozni egy olyan megállapodást, hogy a dollárt, az eurot, a fontot és frankot egy az egyben váltsuk."

en.wikipedia.org/wiki/Bretton_Woods_system

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.24. 14:36:48

@unionista᠋:

"ha nyitsz egy éttermet fehérgyarmaton (ahol a többség szegény), akkor az nagy valószínűleg nem fog működni."

etterem.hu/helyek/fehergyarmat

FreeTibet 2016.06.24. 14:42:48

@unionista᠋: a gyíkemberek szerintem kimaradtak.

Feltehetőleg felesleges felfüggeszteni a trollokkal nem vitatkozunk szabályt, de azt azért te is és mindenki láthatja, hogy sikerült egy dolgot beprojektálni és jó kis tudjukkikezés (aka. zsidózás) kedvéjért a hosszászólásom kapcsán, aminek pont az ellenkezőjéről írtam, és azután még én leszek a sztereotíp FreeTibetes libsi, ami hát szintén nem vagyok.

Viszont ahelyett, hogy én is prekoncepciókkal élnék mások kilétével kapcsolatban, inkább megkérdezem, hogy fizettett, vagy hasznos idióta? :)
tldr.444.hu/2016/04/15/ez-alatt-a-cikk-alatt-fizetett-trollok-fognak-kommentelni

2016.06.24. 14:50:57

@FreeTibet:
ez egy teszt. a kérdés, hogy mire reagálsz. szinte biztosan a hülyeségre.

Amok 2016.06.24. 14:57:39

tökéletesen egyetértek.

2016.06.24. 15:09:00

@neoteny:
ez elvben mindenkinek jó lenne.
1 USD ≈ 0.9 EUR ==> 1 ↑
1 GBP ≈ 1.2 EUR ==> 1 ↓
1 CHF ≈ 0.9 EUR ==> 1 ↑
1 EUR ≈ 72 RUB ==> 100 ↑
1 EUR ≈ 7 CNY ==> 10 ↑
1 EUR ≈ 110 JPY ==> 100 ↓
csak persze ilyen valószínűleg nem lesz. schwartz bácsitól és társaitól nem könnyű elvenni ezt a játékot.

Khonsu 2016.06.24. 15:12:37

@unionista᠋:

Éttermet ott kell nyitni, ahol nem telített a piac.

"az angol vidéken a többség a tőkejövedelmekből nem vagy alig részesül. és ezek az emberek beintettek."

A legviccesebb az egészben, hogy pont ezek az emberek fogják legjobban megszívni a brexitet. Mert eddig támogatást kaptak EU transzfereken keresztül, de ennek most vége. A vagyoni különbségek még inkább növekedni fognak. Elindultak az USA felé ebben a tekintetben. Az EU sokkal "szociálisabb" mint az angolszász országok. A brit kisember saját maga ellen szavazott ebben a tekintetben is.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.24. 15:16:52

@unionista᠋:

"csak persze ilyen valószínűleg nem lesz."

Már volt: ld. a linket.

Te szereted feltalálni a spanyolviaszt.

zipe moha 2016.06.24. 15:42:54

@aeidennis: "A gond az, ha egy 120 kilós szőrös férfit a progresszió belegyömöszöl egy piros kiskosztümbe. "... a gond az , hogy ezért miért másokat hibáztat?...miért bújt bele??..talán csak nem azért, mert másnak akart látszani, mint ami???

ha a maga nyers valójába állna, már rég eldöntötte volna róla a nagyérdemű, hogy kicsoda...és hol akarja látni...

aeidennis 2016.06.24. 15:48:57

@zipe moha: ki... hibáztat.másokat?..??? mit?.....döntött.volna...el?.kicsoda?..

nevetőharmadik 2016.06.24. 15:49:35

@aeidennis: Ja vagy úgy. Hát kösz, engem sajna ez nem hat meg. Persze nyugodtan levetkőzhetitek a demokráciát és építhettek olyan teljesítményhiányos rendszert, amilyet csak akartok, főleg, ha a többségetek megvan hozzá (mert annyi elég, kár nyígni, hogy "nem hagyják") - és főleg, ha a világszínvonalú civilizációs javakból nemigen akartok részesülni. (Nem mellesleg: a régi "ruházatot" is kitalálták, és annak sajnos bizony elvben sincs esélye, hogy ne a kontraszelekció tomboljon benne.)

zipe moha 2016.06.24. 15:51:14

@aeidennis:
" Magyarországon (és még egy rakás más államon) a demokrácia egy piros kiskosztüm. A gond az, hogy nem hagyják, hogy levegye magáról. "...a te szóképed, és nem tudsz benne tájékozódni?...ne használj szóképeket ( piros kis kosztümöt) elő a 120 kg-os szőrös valósággal...:))))

2016.06.24. 16:37:43

@neoteny:
saját domén név:
-- utasgrill: webhely nem elérhető.
-- peppinopizza: működő weboldal, élő facebook oldal. rádiós játék. ez piaci alapúnak tűnik. de a helyi rádiók rendszerint önkormányzati befolyással rendelkeznek. fehérgyarmaton független a polgármester.

csak facebook oldal:
-- a pizza centrál bejegyzés nélküli.
-- a fortuna utoljára 2011 tavaszán frissült.
-- a kristály cukrászda utoljára 2012 tavaszán frissült.
ezek a helyek lehet, hogy megszűntek.
-- gelateria milano fagyizó és kávézó. élő facebook oldal. ezt az oldalt kedveli: nébih (nemzeti élelmiszerbiztonsági hivatal). kormányzati támogatottságú. fehérgyarmat fideszes országgyűlési képviselővel rendelkezik.

tehát úgy tűnik, hogy van 1 kormányzati támogatásággal működő és 1 részben önkormányzati támogatottságú konkurens étterem (fagyizó és pizzázó). ez egy 38 ezres kistérség városi központja. nem tűnik túl jónak. hogyan lehetne a helyzetén javítani?

a konzervatív-liberális értelmiség azt mondja: vegyék el az állami támogatást. és így csökkenteni tudjuk az adókat. rendben. de fehérgyarmat nettó állami kifizetőhely. tehát ezek után a kistérségben élők még kevesebb erőforráshoz jutnak. és nem lesz olyan magánbank, amelyik fehérgyarmaton komoly fejlesztési hiteleket ad. hosszú évek múlva esetleg megtérül valami. a fonttal spekulálva másodperc alatt többet lehet keresni. miért adjon egy idegen pénzt jóskának? legfeljebb egy közösségi bank adhatna. egy helyiek kezében levő takarékpénztár. az otp csoport tagjaként. illetve a földhitelre és az ingatlantulajdonra alapozva az fhb (a családi házak utcafrontjából kialakított kis üzleteknek). én azt mondom, hogy a bankokat is félállami keretek között kellene működtetni egy corporation/foundation kombóként. tehát elvárunk megtérülést. mert a hitelezésben privát források is mozognak. fele részben megelégszünk a non profit megtérüléssel. de maguk az üzletek is félállamiak. félig közösségi kézben maradnak, mivel a hitelek is csak félig szabad piaciak. de ezek után az éttermek bevonhatók a közétkeztetésbe. a tanárok, diákok kapnak étkezési utalványokat. és választhatnak az éttermek közül. ha van valamilyen alapítványi cél, akkor azt is kiszolgálhatják. félállami a helyi kreatív ipar. a plakáttervezők. hasonló feltételekkel versenyeznek. a piaci részesedés arányában szervezik városmarketinget. a független világias önkormányzat konkurense a felekezetek felett álló nemzeti keresztény egyház. reformált hitközségek pártatlan egyházi vezetőket választhatnak. tehát mondjuk ez erről a környékről értékelhető. de ez állam-egyházi támogatással működik.
temple-tour.eu/media/temples/19/8.jpg
csinálnak ilyet.
www.cegenydanyad.hu/images/banner/2016/szamos-2016-2.jpg
fővédnök kövér lászló. értem, hogy miért fizessen ezért gerendai karesz a sziget fesztivállal. de őt is támogatják. lehetne úgy is, hogy senkit se. de mi lenne ha mindenki kapna valamennyi kreditet a közösből. értem, hogy ez az ortodox zsidó vallással ellentétes. ne csatlakozzanak. de a többségi magyaroknak jogukban is állna megszerveződni. és a vidéki cigányok is ebbe a tradicionális világba állnának be inkább. értem azt is, hogy ez budapest számára nem igazán jó. feltéve, hogy amerikai típusú világváros akar lenni. a zsidónegyedbe építsenek egy vagy két felkarcolót. feltéve, hogy a világban van aki bízik ebben a "világhírű" társaságban. tartok tőle, hogy a budapesti zsidó gyerekek többsége hagyományőrző izrealita. a liberálisok amerikába költöztek. tehát lényegében árnyékbokszolás folyik. a zsidó baloldalt kiszorítja a zsidó jobboldal. a libsik ellen az angol vidéki középosztály is fellázadt. a magyaroktól miért várunk jobbat?

2016.06.24. 16:50:28

@Khonsu:
oké, csak ezeknek az embereknek nem a pénz az istenük. ezek az emberek a semmire alapozva élik az életüket. vallástalanok. tudják azt, hogy ezzel nem lesz jobb. a céljuk, hogy gyerekeiknek ne így legyen. csak azt tudják, hogy valamit máshogy kellene csinálni. az angol vidék erre szavazott 60:40 arányban. a londoniak nagyjából ugyanilyen eloszlásban azt mondták, hogy a jelenlegi gazdasági irányok többé kevésbé helyese. kisebb korrekciók elegendőek. de összességében mégis az jött ki, hogy fordítsanak egy nagyot. aztán, hogy ez az út hová vezet azt egyelőre senki sem tudja.

2016.06.24. 16:52:28

@neoteny:
kerék is volt már. és még lehet is.

Laptop7712 2016.06.24. 17:06:56

Ezt a britek nem hiszik el, elmondom miért. Az, aki a benefit streeten el mint marci a hevesen, az a lecsúszott, általában fehér melós, akinek minimum 10 éve nincs melója.
Na most az a baj, hogy az a kb. 3-4 millió keleti melós az olyan szektorokban dolgozik, ami az országot működteti. Ilyen a kereskedelem, a gyártás, az élelmiszer előállítás, közlekedés, és minden olyan szektor, amiben komolyan oda kell tennie magát az embernek. A kereskedelem, az általános ellátás egyik pillanatról a másikra összeomlana, ha egyszeribe elhagynák az országot a keleti munkavállalók.

A KKV-k (az Angol GDP 95 %-át az olyan cégek termelik meg, akik 1- 50 fő között foglalkoztatnak.) Ezek a cégek azonnal tönkremennének, ha a keleti munkavállalók felállnának.
Az, hogy be akarják vezetni azt a szabályt, ami a harmadik országból jövő munkavállalókra vonatkozik, miszerint 20 300 GBP éves fizetési ajánlat alatt nem kap munkavállalási engedélyt, azt kell mondjam, röhejes. (Pár ezer munkavállalót jelent) Ez májustól fel akarják emelni 30 000 GBP körüli összegre. Ez felső középosztálybeli bruttó fizetés, most 60.000 – 100.000 font között a dolgozó népesség maximum 5 %-a keres.

Tehát a cégvezetők sokkos állapotban vannak, mivel a keleti melós melózik, és nem pofázik.
Az olyan ember, aki 10 éve segélyen él, az nem bír ki egy 10 órás műszakot, és ezt tudják a tulajok is.
Cégek komplex profitképessége tűnne el egyik napról a másikra, van olyan cég, ahol országosan a termelő, és menedzser pozíciókban, több, mint 70 % keleti bevándorló dolgozik. Ezeknek a cégeknek a vezetői őrjöngenek. Szépen fel fog értékelődni a reálgazdaság, meg a kiképezett furcsa nyelvet beszélő keleti. Kicsit fel fognak menni a bérajánlatok.
Több 10 milliós adózás utáni profitok vannak nagyon komoly veszélyben. Közben meg lázadoznak a Skótok, meg az É. Írek.

Van min gondolkozni, de tényleg. Eléggé bonyolult lett az élet egycsapásra.
Persze függetlenség kell, meg minden, csak van egy olyan gazdasági szerkezet náluk, hogy évente minimum 500 000 fővel ki kellene szolgálni a termelő szektort, a keleti meg leveri az angol melóst, meg a benefit streeten élőt.
Ebből meg balhé lesz, mivel e nélkül nem nagyon tud bővülni a gazdaság.

A másik. A pénzügyi szektor. Eléggé csinos lesz, amikor elviszik a passportingra hivatkozva pl. a napi 1000 milliárd EUR klíring játékteret Londonból, más „Juniós” fővárosba. - 3600 – 7000 banki munkahely. Szevasz.

Lesz egy eléggé komoly kis visszaesés, mielőtt konszolidálódik majd a helyzet.

Khonsu 2016.06.24. 17:17:18

@unionista᠋:

Vagyis halvány gőzük sincs róla, hogy miért szavaztak a kilépésre, vagy hogy most mi lesz velük, de legalább jól megmutatták a világnak, és mellékesen megszívatták a társadalom értelmesebb részét is néhány évtizedre.

Honnan ismerős ez nekem...?

agent007 2016.06.24. 17:27:12

Globalizmus - Protekcionizmus: 0 - 1

Nem vagyok globalizmus ellenes per se (szemelyes erdekek miatt), de szerintem a UK kivalasa az jelzi hogy a globalizmus pukkad kifele.

Khonsu 2016.06.24. 17:40:04

@agent007:

Nem. Azt jelenti, hogy teljesen mindegy, hogy valahol 26 vagy 300 éves a demokrácia, az egységsugarú választót ugyanolyan könnyű felültetni.

Mellesleg pont ellenkezőleg látom

Globalizmus - Protekcionizmus: 1 - 0

A britek alkupozíciója egy 50 milliós piaccal sokkal rosszabb a globális multikkal szemben, mint egy 500 milliós EU-nak. A nagy IT cégekkel már egyezkednek, hogy ugyan legyenek már kedvesek egy keveset náluk is adózni. Már lementek kutyába, pedig még ki se léptek. :)

agent007 2016.06.24. 17:45:11

@Khonsu: Mashogy latjuk, nem ertunk egyet. A vilagkereskedelem lelassult, mar a globalizmus se hozza be az ahhoz fuzott remenyeket. Abban egyetertek hogy a protekcionista torekvesek se javitanak majd ezen. Inkabb arrol van szo, hogy egyszeruen romlik majd az eletszinvonal mindenhol a fejlett nyugati vilagban. Majd lesz megint 60-as evek eletszinvonala.

Nem hiszem hogy felultettek barkit is, egyszeruen kulonbozo erdekek utkoztek. Teljesen megertem mindket oldalt. Az eredmeny nagyon szoros, es Cameron nem kicsit elbaltazta a dolgot. Az EU is, adhattak volna jobb felteteleket a UK-nek, ha szukseguk volt rajuk.

Khonsu 2016.06.24. 17:59:56

@agent007:

Az életszínvonal romlását semmi sem indokolja, lehetne ez fordítva is, és az lenne a természetes, de ha elbaltázzák, akkor nem lesz. Teljes "újratervezés" kéne a fejlett nyugati világban, de ehhez, ha a tudás meg is volna, hiányzik a szándék/gyávák.

Pedig ha nem uraljuk az eseményeket, majd azok uralnak minket.

Ha jobb feltételeket adnak az UK-nek, az már ugyanolyan veszélyt jelentett volna az EU egységére, mint a brexit, mert utána mindenki jogosan követelte volna magának ugyanazokat az engedményeket. A britek már eddig is kivételezett helyzetben voltak, de azt sem becsülték meg.

agent007 2016.06.24. 18:10:16

@Khonsu: Pedig mar evtizedek ota folyamatosan romlik a kozeposztaly es az alsobb osztalyok eletszinvonala. En nem vagyok optimista ezzel kapcsolatban. Az. ujratervezes mindig is szukseges a kapitalizmusban, hiszen nem tokeletes, hanem valsagrol valsagra halad elore. A populizmus erosen gatolja a racionalizmusra alapulo tervezest.

Szerintem jobb lett volna hagyni hogy mindenki koveteljen valamit, mert most az az eredmeny, hogy az EU is mehet vissza a tervezo asztalra. Az hogy a UK-nek kovetelesei voltak (es masoknak is) azt jelzi, hogy az EU nem mukodott jol. De a homokba dugtak a fejuket es csokonyosen tagadtak hogy szukseg van valtasra. Pedig most az lesz. Miert ne lehetett volna. a UKnek kulonleges statusza, amikor kulonleges nyomas is nehezedett ra az EU migracio szempontjabol? Az EU liberalisok nem jozan esszel kormanyoznak. Mikozben Gorogorszagot, amit jogosan ki lehetett volna rugni, nagy erofeszitesekkel megmentettek. A UK nem ert annyit nekik?

Khonsu 2016.06.24. 18:37:37

@agent007:

A megtermelt érték pedig növekszik. Vagyis ott van az a pénz a rendszerben, csak bizonyos "fekete lyukak" egyre nagyobb részét elnyelik. A válságok is alapvető rendszerhibák következményei. A kapitalizmus "infrastruktúráját" kéne alapvetően újratervezni, hogy ezektől a problémáktól megszabaduljunk.

Az EU jelenleg koncepciótlan. Csak sodródik céltalanul, egy halom bürokratára bízva, akik az újratervezésre való képességük és bátorságuk hiányát túlszabályozással igyekeznek pótolni. Hiányzik aki megálmodja a víziót és az is, aki megvalósítja.

Nemzetek Európáját akartok? Konföderációt? Föderációt? Vagy valami egészen mást?

Lássuk a tervet!

Mert a kritikusokról szintén elmondható ugyanez. Legjobb esetben van 1-2 jól hangzó hívószó, de tartalom mögötte semmi.

Khonsu 2016.06.24. 18:43:22

Na jó, visszaolvasva ma kicsit túl aktív voltam. :)
Takarékra veszem magam. :)

agent007 2016.06.24. 18:48:19

@Khonsu: En nem tamogatom a nemzetek uniojat, szerintem egy vamunio eleg lenne. Csak arra utaltam ra, hogyha az EU-nak olyan fontos volt a UK, akkor tehettek volna erte valamit. De akkor befejezesul optimista leszek: lehet hogy pont ez lesz a kello mozgatoero egy pozitiv valtozashoz Europaban.

2016.06.24. 20:14:21

@Khonsu:
a brit kormány a "leave" pozíciójából tárgyalják újra az alapszerződést. de ennek végeredménye elvben lehetne ugyanaz, mintha a "remain" pozíciójából tárgyalnának.

navracsics azt mondja, hogy ez nem lesz jó, mert így nem működhet tovább a k+f. de miért ne működhetne. az uk és az eu kössön erről egy különmegállapodást. nincs ehhez elég bürokrata? szóval mi a probléma?

2016.06.24. 20:33:33

@Laptop7712:
az ukip azt mondja, hogy a független egyesült királyság, illetve abban anglia visszaszerezte a szuverenitását. újra globális hatalom. de nem. már régóta nem az. de elvben lehetne az ha megszervezik a reálgazdaságot. tehát hosszú távon még akár jól is kijöhetnek az egészből. persze az is lehet, hogy megpróbálnak visszatáncolni és hülyét csinálnak magukból. kérdés, hogy a németek hogyan reagálják le.

mert ha a britek kilépnek, akkor bonn azt mondhatja budapestnek. basszuk ki a briteket a piacról. a telekom felvásárolja a vodafone hálózatát. és a telenorból lehet matáv. ha a hollandok kilépnek, akkor az upc és a liberty global is kilépett a kontinens belső piacáról. tehát ebből egy középeurópai föderalizmus is következhet. mittelmächte 2.0. és egy kereskedelmi háború. majd kiderül, hogy mit csinálnak. merkel szokás szerint azt mondja: lassítsunk.

2016.06.24. 21:05:42

@Khonsu:
oké, de bármelyik top 1000 egyetem informatikai tanszéke újraimplementálja a google keresőjét. a probléma az, hogy a vezető értelmiség nem áll a köznép oldalán. a kérdés az, hogy a populista politikusok mit csinálnak. mert mondhatják azt, amit orbán. mi most elsősorban a hazafiakra számítunk. és akinek nem tetszik az költözzön ööö hová is. londonba? de hiszen mi vagyunk london. akik vissza akarnak lépni az unióba. csakhogy ehhez fel kellene adni anglia területi integritását is. tehát még nagyobb káosz lehet.

most az angolok vagy hülyét csinálnak magukból és visszatáncolnak. vagy a nulláról újragondolják a gazdaságot. a spanyolok azt mondják, hogy vissza gibraltárt. ők elzárják őket belső piactól. ez lényegében egy kereskedelmi háborús hadüzenet. de a britek még nagyobb haderőt telepíthetnek oda. és részben az ellenőrzésük alá vonják a földközi tengeri szabad kereskedelmet. london mondhatja azt, hogy azt szervezzük újra. a kérdés, hogy erre mit lép madrid, róma és athén. kairó, isztambul és jeruzsálem.

megindulhat reálgazdaság újjászervezése, a piacok újraosztása: a "rendteremtés". de brutális káosz is lehet. jelen állás szerint az a valószínűbb. és közben folyik a visszatáncolás. egy fél nap után nehéz jósolni. az is lehet, hogy nem történik semmi különös. a kérdés, hogy az amerikaiak hogyan döntenek. és mit mond a moszkva. ezek hirdetnek embargót? ne vicceljenek már.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.24. 21:22:52

@unionista᠋:

"kerék is volt már."

Azt sem te találtad fel.

"és még lehet is."

Van is: már megint hülyeségeket bugyogsz.

zipe moha 2016.06.24. 21:27:34

@unionista᠋:
" a probléma az, hogy a vezető értelmiség nem áll a köznép oldalán. "..igen, pontosan ez a probléma..miután saját érdeket keletkeztetett..és hatalom brókerkedik bárkinek aki lefizeti..

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.24. 21:34:40

@unionista᠋:

"ezeknek az embereknek nem a pénz az istenük. ezek az emberek a semmire alapozva élik az életüket. vallástalanok. tudják azt, hogy ezzel nem lesz jobb. a céljuk, hogy gyerekeiknek ne így legyen."

A céljuk az, hogy a gyerekeiknek a pénz legyen az isten?

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2016.06.24. 22:43:32

„A Brexit talán megteremti az alkalmat az Unió újragondolásához,...”

Egyszer talán a történészek kimutatják, az angolokban van valami olyan, mint az autókban a kipörgésgátló, ami megakadályozza, hogy végzetes károsodás érje a motort, és megóvja a mámorosan gázpedált taposót a következményektől.

Bővebben itt:

digipenna.blog.hu/2016/06/24/hat_eldolt

Tamáspatrik 2016.06.24. 22:57:21

A cikket eléggé jónak tartom és a konzervatív jelzőnek, amire a kilépés párti britek rávilágítottak, ilyen szinonimái lehetnek: arányos, emberléptékű, emberközeli,közvetlen stb. Ez az igazi konzervativizmus tartalma, fellengzős ideológiákkal és nagy eszmékkel szemben.

Brüsszel ezeket a követelményeket nem nagyon teljesíti. Azonban a londoni City talán még kevésbé. Európa toronymagasan leggazdagabb része London körzete, Anglia jó része mélyszegénységben van hozzá képest. Kb. mint nálunk Budapest és Észak-M.o. viszonya.
A brexitesek ezáltal a londoni City gazdasági csődjére is szavaztak és az onnan irányított politikai rendszer csődjére is.

A globalizált világunk azonban annyira érzékeny, hogy egy ilyen durva lökés felboríthat számos egyensúlyt és megrendítheti. A hálózatkutatás feltárta, hogy az ilyen gazdasági hálózatok a nagy csomópontokban rendíthetőek meg leginkább. Pontosan ez történt most ezzel a viszonylag durva lépéssel, elindított dominók sorozatával olyan földrengés váltható ki, amely a világgazdaságot padlóra küldheti.
Finom egyensúlyok vannak a világunkban, 15x is mérni kell, mielőtt az ember vágna, a britek felelőtlenül nem ezt tették.
Megfogalmaztak pontos követeléseket, igényeket az EU-val szemben és nyilvánosan képviselték azokat? Úgy tűnik, hogy nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.25. 00:48:26

@Tamáspatrik:

"Megfogalmaztak pontos követeléseket, igényeket az EU-val szemben és nyilvánosan képviselték azokat? Úgy tűnik, hogy nem."

en.wikipedia.org/wiki/UK_renegotiation_of_EU_membership,_2016

Tamáspatrik 2016.06.25. 10:00:10

@neoteny: A szavazók nagyobb része MINDEZEK ellenére a kilépésre voksolt.
Korrektebb lett volna, ha pl. tüntetéseken mondták volna el, hogy MÉG mit akarnak, hogy mindez nekik mért kevés.
Alighanem ők sem tudják, ez egy protest szavazás volt mint nálunk annak idején vizitdíj ellenes népszavazás. A kormány ellen szólt, nem annyira vizitdíjról.

A demokrácia NEM a szavazásokban merül ki, félreértés, hogy ez lenne a demokrácia lényege. Sőt épp a megcsúfolása, hogy otthon füstölög magában, aztán a szavazófülkében kitölti a dühét a politikusokon és behúz egy sistergős x-et az egyik rubrikába.
A nyitott, aktív és értelmes véleménycsere, ahol senki nem akarja a másikat lenyomni (nincs félnivaló ld. Bibó), sőt megértéssel igyekszik mások szempontjait figyelembe venni.
Kína talán demokratikusabb ország mint Nagy-Britannia vagy Magyarország.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.25. 10:51:04

@Tamáspatrik:

"A nyitott, aktív és értelmes véleménycsere"

... ami "költséges": egy társadalmon belül csak egy kisebbség "engedheti meg magának" ezt. A többség azzal van elfoglalva, hogy biztosítsa a megélhetését: az információszerzésre fordított erőforrások (idő, pénz) általában a szakmai (jövedelemszerző) tevékenységekkel kapcsolatos ismeretek megszerzésére kerülnek "elköltésre".

Ld. ezt a tanulmányt, különösen a 4. résztől kezdődően:

object.cato.org/sites/cato.org/files/pubs/pdf/pa525.pdf

gellért mária 2016.06.25. 21:34:08

Én meg azt remélem, hogy "több EU" lesz, mert csak az hatékony. Mert látjuk, hogy most nem hatékony.Több EU nélkül akár visszatérhetünk az Európai Gazdasági Közösség szintjére...Most az EGK és a Föderatív Európa között vagyunk, és ez nem hatékony.

Tamáspatrik 2016.06.26. 22:41:10

@neoteny: Nincs ezzel gond, vannak ún. véleményformálók. Tehát a TV-ben megnézi este 10 percben még az ún. értelmiséginek se lesz több energiája. Legalább a véleményformálók között legyen véleménycsere, ez azonban feltétel.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.26. 23:45:05

@Tamáspatrik:

"vannak ún. véleményformálók"

... akik a saját álláspontjuk elfogadására próbálják formálni a véleményeket.

"Legalább a véleményformálók között legyen véleménycsere"

Ha kaptam volna egy penny-t minden egyes alkalomért, amikor a "brexit" szót hallották vagy olvasták az emberek világszerte, az unokámnak sem kellene dolgoznia. A fali csapból is "véleménycsere" folyik; ha valamire nem lehet panaszkodni, akkor a "véleménycsere" hiányára.

Az, hogy szerinted ez a "véleménycsere" nem (eléggé) "nyitott, aktív és értelmes", meg a te véleményed. Amiről nem áll szándékodban véleményt cserélni: "ez azonban feltétel".
süti beállítások módosítása