1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.06.10. 14:23 HaFr

El kell kezdenünk készülni az Orbán utáni korszakra

Nem tudni, mikor bukik meg. Ha a jelenleg parlamenti ellenzéken múlik, még sokáig nem. Az a természetesség azonban, amellyel megroppantotta a nemzettel kapcsolatos romantikus illúzióinkat, intő jel kell, hogy legyen arra, mennyi mindent kell bepótolnunk és újragondolnunk. Amit látunk, mégsem különleges: egy demagóg populista a megtévesztett, hiányos politikai műveltségű választói réteggel összefogva bedarálja a civilizáció politikai intézményrendszerét és kulturális normáit. Ehhez talál magának amorális, színvonaltalan firkászokat és "véleményformálókat", a szabadpiacon eladhatatlan "tehetséggel" bíró oligarchákat, és kihasználja a nyugati civilizációt aktuális érő kihívásokat, sokkot.

Nem tehetjük meg, hogy miközben az ország kisebbsége tehetetlenül vergődik a populizmust és demagógiát követelő többség rossz döntéseinek következtében, összeroskadunk, és nem kezdünk el gondolkodni a holnaputánon, amikor újra kell alkotni a nemzetünket irányító normarendszert, politikai, gazdasági és kulturális alapvetéseket. Konzervatívként nem hiszem, hogy forradalmi változásra esélyünk nyílhat, vagy egyáltalán üdvös volna ilyen. Azt viszont hiszem, hogy a jelenlegi társadalmi képességek hűvös felmérése után olyan útitervet kell lefektetnünk, amely reális végigkövethető, alkalomadtán módosítható, és a többség számára barátságosnak tűnik.

Ennek az útitervnek szembe kell helyezkednie a nemzet önsorsrontó hagyományaival, le kell számolnia a Nyugatot, a kapitalizmust, a szabadságot, a sokrétű autonómiák rendjét, és a magaskultúrát övező utálattal, de mindenekelőtt le kell számolnia a nacionalizmus, a szocializmusok és a rájuk rakodó demagóg populizmusok vonzásával. Nincs olyan forgatókönyv, amelyben ez utóbbiak egy nemzet javára válnának. Magyarország máig húzódó 20. századi agóniája minden egyes fordulatával azt bizonyítja, hogy ez egy mérgező koktél, amely garanciája az elszegényedésnek, az acsarkodásnak, a kultúra- és civilizációvesztésnek, adott esetben a tömeggyilkos rezsimeknek.

Orbánt túl kell élni akkor is -- ha bár próbáljuk -- politikailag egyelőre nem legyőzhető. Mert ha végre egyszer eltakarodnak ő és a haverjai, olyan utat kell választani magabiztosan és egyértelműen, amely egy hurokkal nem vezet 20-30 év múlva egy újabb orbánhoz. Miközben az első választásunknak természetesen a politikai harcnak kell lennie, nem olyan nagy baj, ha nem a mostani ellenzék jut hatalomra a nemzet mostani állapotában. Bár magam is tettem a célért az utóbbi években, fel-felidéződik bennem az a -- megírt -- igazság, amely egyre hihetőbb is, ahogy múlik az idő: nagyon mélyre kell zuhannunk a magunk erejéből, nem ráfogva semmilyen külső hatalomra a kudarcunkat, hogy beismerjük a nemzetünk előtt álló fordulat kényszerét. Katarzis kell, és jönni fog. De közben készülniük kell a keveseknek a katarzis utáni csendre. Polgári Konzervatív Párt www.pkp.hu

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr848797684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tamas11 2016.06.10. 17:42:40

számomra kulcskérdés lesz (már most is az), hogy az orbán utáni időszakot mi fogja jellemezni: a harc a maradvány erőivel, vagy valami, ami ettől eltér, meghaladja a rossz hatásfokú romeltakarítást.
Úgy is fogalamazható: kik maradhatnának hatalomban, és miféfle szándékkal a jelnlegiek közül.
Könnyű lenne azt mondani, hogy senki, senki ne maradjon, csakhogy ez nehezen elképzelhető, a katarzis csupán beceneve annak a folyamatnak, aminek során elcammognak a mammutok.
Vegyük csak azt az öt-hét nevet, akiknél most a vagyonnnál is több koncentrálódik: egy-egy iparági befolyás...

gellért mária 2016.06.10. 17:43:29

Kiváló!!! Szerintem is katarzis kell, régóta így gondolom ...jelenleg semmiféle fogékonyságot nem látok bármiféle reális, racionális érvre a jelentős többségben. A PKP-al szembeni indulat, kommentek is ezt mutatják.Sokszor gondolok a náci Németország és a mai Németország közötti különbségre.vagy Japánra és reménnyel tölt el, hogy ez Magyarországon is lehetséges elvben. A katarzist, a II Világháborús vereséget ismerjük, kellett hozzá a Marschall segély és az amerikai katonai jelenlét. Tanulmányozni kellene a részleteket, hogy csinálták.

tamas11 2016.06.10. 17:48:00

@gellért mária:
nem vitatkozom, hogy kell e katarzis. Kéne.
De nem vagyok abban biztos, hogy lesz is. Olyan lesz ez, mint a pincérek szilveszteri műszakja: Január elsején úgy kezdenek, hogy néhány ittas vendég fejükhöz vágja: a tavalyi kaját szervírozták fel!!

zenonküp 2016.06.10. 18:08:23

Ez igen! Majdnem olyan jo, mintha magam skribaltam volna.)) De, felre a trefat, hogy a klasszikus slagert idezzuk. A remenyeink szerint haldoklo, majdan elenyeszo demokratikus diktatura szinte kenyszeriti gondolkodo foinket az egyre melyebb belatasra. Ennek bizony jeles peldaja ez az iras. A velencei kovetek jelentesei mutatjak mikepp valik jelentos tenyezobol semmive 1490 s 1526 kozott az egykor volt Hungaria. A PKP bevilagitotta s erthetove tette a mult evek stacioit. Most mar a csendre varunk.

nevetőharmadik 2016.06.10. 19:20:21

Ezt még 2013. februárjában írtam egy kommentben. Érdekes visszanézni. A lényege (ha valakinek túl hosszú), hogy Orbán bukásával nem biztos, hogy egybeesik a katarzis, vagy hogy az az a katarzis lesz, amire áhítozunk.

"Ha marad az Orbán-kormány, és nincs szerencsénk, akkor a világgazdaság nem lesz kegyes, a külső finanszírozás megszűnik, az ország pedig pár éven belül fejreáll. Orbánt elviszi a népharag. De senki se gondolja, hogy ez esetben bármi javulni fog, mert a tömeg nem egy normális formáció, hanem a radikalizmus felé fordul, mint például a Jobbik. Tehát a Fidesz államcsődje inkább Jobbik uralmat hoz, ami nem a romok újjáépítése, inkább a maradék felégetése. És ha már minden elpusztult, akkor jöhet 10 év múlva valami újrakezdés esetleg. De addig, amit itt meg kell érni, nem kívánom senkinek. És remény akkor sem sok lesz, mert addigra a demográfiai katasztrófa kézzelfogható közelségbe kerül. A jóléti társadalom többé nem lesz újra felépíthető. Ha az akkori fiatalokkal együtt 40-50 évesen újra is tudjuk kezdeni, semmiképp sem áll majd módunkban szüleink, nagyszüleik számára a jólét megteremtése: sőt, tán a magunk számára sem. A maradék életünket nyomorban kell eltölteniük - és ha azt akarjuk, hogy a gyerekeink valaha normális életszínvonalon éljenek, nekünk el kell majd fogadnunk ezt a nyomort, nem terhelhetjük őket az eltartásunkkal. Akikről most beszélek, 25-30-40 évesek vagyunk.

Ha "szerencsénk" van, azaz a világgazdaság továbbra is viszonylagosan jó állapotban marad, akkor - fenntarthatatlan módon - de hitelből még el lehet éldegélni folyamatosan szétbaszott gazdaság mellett. De a nyomor, a kilátástalanság, a szegénység, a munkanélküliség terjedni fog. Uralkodó lesz az apátia, a depresszió, a kormánypropagandának való behódolás, az önkéntes agymosás. A megmaradó gazdaság egyre inkább a kínai típusú robotmunkára fog épülni, egyre inkább, ahogy 10-15 éves távlatban beérnek az oktatási "reform" gyümölcsei. A szociális rendszer előbb-utóbb pedig összeomlik, ez után pedig elsöprik a politikai rendszert is, Orbánostul-mindenestül. Hogy remény lesz-e? Talán addigra megtörténik annyi és olyan hosszú szenvedés, ami felnyitja a szemeket, és normális gondolkodásra ösztönzi az embereket, de addigra megvalósul a demográfiai katasztrófa, és a jóléti társadalom többé ugyanúgy nem lesz kiépíthető. Igaz, addigra ez megszokott lesz, de még ha az akkori fiatalok újra is tudják kezdeni, semmiképp sem áll majd módjukban szüleik, nagyszüleik (vagyis mi magunk, illetve a mi szüleink) számára a jólét megteremtése: a maradék életünket nyomorban kell eltöltenünk.

De tegyük fel, hogy az Orbán-kormány bukik! Tudni kell azonban, hogy ha bukik is Orbán, nem adja fel: ahogy elkezdte fellázítani az országot 2002-ben, utcára vitte 2006-ban, úgy ezt meg fogja tenni 2014-ben is, azzal a különbséggel, hogy most már egy végsőkig hiszterizált választói droidhadserege van. Rajtuk már az sem segít, ha mondjuk Bajnai netán tökéletesen gatyába rázza az országot, és soha nem látott növekedés indul, ha emelkedik az életszínvonal, az sem számítana. Azt a hisztérikus, gyűlölettől elvakult polgárháborús hangulatot legfeljebb elképzelni tudjuk most még, de folyamatosan menni fog a buli. Meddig? Míg Orbán van, míg a támogatói élnek és ki nem fáradnak. Ez minimum 5-10 év kemény belső lincshangulat oda-vissza. Aztán ez idővel csökken, és szép lassan meg is szűnik - talán. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy csoda akkor sem történik az országban: ugyanúgy demográfiai katasztrófa felé sodródunk, ugyanúgy nem lehet fenntartani a jóléti államot, csak a vergődést lehet kitolni. Ha minden jól megy, akár 20-30 évvel is. Ha nem, akkor rövidebb időre, és akkor megint csak egy összeomlás jön. Persze mondhatnánk azt, hogy szüleink generációját leejtjük a padlóra, és a demográfiai katasztrófának nem lesz gazdasági kivetülése, csak szociális (vagy akár divatosan humanitárius). Akkor mi magunk és gyerekeink túlélhetjük, és gazdagodhatunk, de ezt néhány elvetemültön kívül senki sem tudná bevállalni. Együtt fogunk bukni.

Azonban egyáltalán nem valószínű, hogy ez alakulhat így. Orbánnak nem csak droidhadserege van már, hanem beépített bombái is, amik lehetetlenné teszik egy nem Fideszes kormány működését, ha Orbán érdeke azt kívánja. Ez a droidhadsereggel megtoldva az új kormány 2-3 éven belüli bukását jelenti. És innentől visszatérünk az első két lehetőség valamelyikére.

Bármi is történik, 20-30 éven belül nincsen esély élhető jövőképet adó Magyarországra. Hinni benne persze kötelesség, de a mi életünkben (a most 25-30-40 évesekéletében) Magyarország nem lesz fejlett nyugati ország. A legoptimistább - de reális - forgatókönyv szerint sem.

Ehhez képest a kivándorlás csak felgyorsítja ezeket a folyamatokat. Ami kivándorlás nélkül 20 év múlva lenne, az most lesz majd 5 év múlva"... stb.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.06.10. 19:31:42

@nevetőharmadik: jogos, igazad is volt/van, de a katarzist kifejezetten a nemzeti süllyedés mélypontjára értettem, nem önmagában Orbán bukására, bár tehettem volna világosabbá is

nevetőharmadik 2016.06.10. 19:44:09

@HaFr: A k**vap***ába :(

De akkor bemásolom a végét is :P

"Egy dolog adhat reményt: a magyarság gondolkodásának átformálása egy felelősségvállaló, sziklaszilárd szabadság melletti elköteleződéssel, tartással, és a szarházisággal szembeni zéró toleranciával rendelkező néppé. Ahol a problémákat meglátják, és nem tévesztik össze a bűnbakkeresést és ujjal mutogatást a megoldással. Csak a gondolkodás, a magyar néplélek átformálása hozhat reményt.

Ez azonban lassú folyamat, sok sok évnek, esetleg évtizednek, sőt, akár generációváltásnak is el kell telnie, remélve, hogy addig sem omlik össze minden. Naponta meg kell küzdeni a szellemi ellenállással még legalább 10 évig, amíg a másként gondolkodók el nem érik a kritikus tömeget. Ez szép feladat, de kínkeserves. Felőrli az embert, erre mennek rá a legszebb éveink. Közben pedig történik azok közül valami, amit fentebb vázoltam.

Én senkit nem hibáztatok, ha a szarban vergődés a és az itthoni jobb jövőért való majdnem reménytelen harccal eltöltött élettel szemben azt választja, hogy bassza meg, lelépek, de legalább lesz egy jó életem, mert ez az egy van belőle."

Laptop7712 2016.06.10. 20:12:48

@nevetőharmadik:
A folyamat nem lesz ilyen lassú. Szerintem nagyon gyors is lehet. A gazdasági sikertelenség miatt minimum 3-4 részre szakad az ország. A magyar falvak 75 %- a kb. 300 fő körüli, és öregedő. Kiürül az Alföld, és Somogy. Erre sokan azt mondják, hogy ez nemzethalál. Ha megnézed a történelmet, akkor minden ilyen helyzetben jött egy olyan történelmi helyzet, ami arra késztette a népet, hogy képes legyen felállni. Ilyen volt a török utáni kor, vagy épp Mohács után.
Szimpla feudalizmus van, ezt lássuk be. A kérdés az, ki adja a bandériumokat, és miért. Egyvalamit tudtak a középkorban, de még a komcsik is tudták ezt a szabályt. Nem hergeljük feleslegesen a hűbéreseket, csak akkor, ha már nagyon elkerülhetetlen. Továbbá hagyjuk a parasztot létezni, mivel eltartja szabad városi polgárságot. Ezek aranyszabályok, amit senki nem tart be az elmúlt 25 évben. Ez nem jelent jót az álmoskönyv szerint.

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2016.06.10. 20:15:55

@nevetőharmadik: „lelépek, de legalább lesz egy jó életem, mert ez az egy van belőle”

A napokban (véletlenül) találkoztam egy legjobb nemző éveikben lévő - -nemsokára család leszünk- -, így mondták, párral. Bamba nézésemet látva, fölvilágosítottak. Aláírtam egy munkaszerződést. És, mondhatta arckifejezésem, ez nem nagy valami. Dehogynem. Szereztek lakást, kicsi, drága, de kettőnknek elég. Elsején kezdek. Beíratnak őszre nyelvtanfolyamra, ha befejeztem, rövid szakmai továbbképzésre küldenek. Ekkor megint arckifejezést válthattam. Látom, nem érted? Számítanak rám! A munkámra. És te, olvashatta ki szememből, amikor a - -nemsokára család leszünk- - másik tagjára néztem. Együtt megyünk. Együtt voltunk kint. Neki is segítenek szerezni munkát. Már meg is beszéltük mi az elképzelésünk. Terhes vagy? Olvashatták ki közösen a fejcsóválásomból. Nem vagyok terhes, még, de ha minden összejön ahogy tervezzük, az a következő. Szüleitek tudják? Olvasták a következő arckifejezést. Ezer kilométer nem a világ, ha látni akarják az unokákat, kijönnek. Nagy kaland. Hé, várjatok, kérdeznék valamit, kiabáltam utánuk, de ők integettek. Nem érünk rá. Sietünk, sok az intézni való, majd beszélünk, és eltűntek a szemem elől. Elsején az országból is.

A mélyben néma hallgató világok 2016.06.10. 21:36:18

Elég vastag lesz az a naptár ...

'Amennyiben az Európai Néppárt (EPP) nem látja be, hogy Angela Merkel német kancellár és Orbán Viktor magyar kormányfő nézetei összeegyeztethetők egymással, és a kettő csak együttesen tud teljes körűen választ adni a kihívásokra, akkor a választók más, radikális és brutális válaszokat fognak keresni a válságok megoldására - figyelmeztetett Donald Tusk, az Európai Tanács elnöke hétfőn Luxembourgban.'

'Az Oroszország elleni szankcióktól fokozatosan el kell jutni az Európai Unió és Oroszország közös gazdasági térségének kialakításáig - mondta Angela Merkel.'

no comment

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.06.10. 21:43:19

@A mélyben néma hallgató világok: az egyre nagyobb nyomorba taszított magyar nép szuverén döntései nem is érdekelnek? -- no comment

A mélyben néma hallgató világok 2016.06.10. 21:58:01

@HaFr: Itt a mélyben végtelenül türelmessé válik az ember a demagóg populizmust látva, viruljon az bárhol.
Katarzis lesz, kinek így, kinek úgy.
Mikor, ez titok.

Csak azt nem értem, miért nem győzhető le ez a rendszer, ha csak azért nem, mert
' az ország kisebbsége tehetetlenül vergődik a populizmust és demagógiát követelő többség rossz döntéseinek következtében'
A többség tehát nem így érzi.
no comment

A mélyben néma hallgató világok 2016.06.10. 22:16:22

@HaFr: 'amikor újra kell alkotni a nemzetünket irányító normarendszert'

Mivan?

Volt már itt önjelölt nemzeti normarendszer-készítő társaság, nem is egy.
Aztán jöttek utánuk a katarzisok.
Mire mentünk velük?
no comment

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.06.10. 22:20:04

@A mélyben néma hallgató világok: eszedbe se jut a nemzet közösségében gondolkodni?

A mélyben néma hallgató világok 2016.06.10. 22:32:59

@HaFr: mert mást gondolok a nemzet közösségéről?
Itt béke van, végre, bárki háborítatlanul háboroghat, még az amorális firkászok is.
És bárki szabadon gondolkodhat egy jövendőbeli, kívánatosnak gondolt normarendszerről.
És még acsarkodni is szabad, de a katarzis elkerülhetetlen, valóban.
no comment

A mélyben néma hallgató világok 2016.06.10. 22:42:47

@nevetőharmadik: '"Egy dolog adhat reményt: a magyarság gondolkodásának átformálása egy felelősségvállaló, sziklaszilárd szabadság melletti elköteleződéssel, tartással, és a szarházisággal szembeni zéró toleranciával rendelkező néppé. '

Kinek a reménye ez?
Volt már itt nem is egy tudatátformáló társaság, dünnyögték eleget, hova kéne átformálódnunk.
Jó volt?
Persze ha a többség szarházi, akkor messze még a katarzis.

gellért mária 2016.06.10. 23:43:31

@tamas11: Én sem vagyok biztos benne csak remélem.

gellért mária 2016.06.10. 23:49:56

@A mélyben néma hallgató világok: "Csak azt nem értem...." Elég baj ha nem érted..

zenonküp 2016.06.11. 07:12:04

Egy kut feneken ulunk, irta Szechenyi. Mi nem tudunk a vilagrol s a vilag nem tud rolunk. Csak elso latasra nem hiheto, most is ez a helyzet. Lehet hogy en hibadzok mikor ugy ertem Bendek urat, miszerint meghalnunk, de elnunk is magunknak kell. Vagy leszunk, vagy nem leszunk, s lenni csak ugy tudunk, ha massa leszunk.

Szúrófény 2016.06.11. 09:15:14

@tamas11: "1523-ban Magyarországon járt Francesco Massaro, egy olasz utazó, aki a
következőket írta:
"A magyarok általában a világ legrosszabb fajtája. Nem szeretnek, és
nem becsülnek egyetlen nemzetet sem a világon és egymást, sem szeretik.
Mindenki a maga kényelmére gondol, lopják a közt és kevesen törődnek
vele. Nincs semmi engedelmesség közöttük, büszkék és arrogánsak, s nem
tudnak sem uralkodni, sem kormányozni, és tanácsot sem fogadnak el
olyantól, aki tud. Kevés dologgal foglalkoznak, kivéve a dőzsölést és
a köznek meglopását. Ebben nagyon serények."

„…el nem tagadhatjuk, és nem szépíthetjük azt a példátlan önzést, amelynek durva konfliktusaiból áll e korszak úgynevezett politikai története. Keserű arra gondolni, hogy ez ország politikai vezetői méltatlan, alacsony lelkű, legjobb esetben tehetségtelen emberek voltak”
Szekfű Gyula Tomori című tanulmányából. Nincs új a nap alatt!
Mindent el, és megmondtak, csak meg kell jegyezni, összegyűjteni!

tamas11 2016.06.11. 10:17:18

@Szúrófény:
Biztos jó megfigyelő a hivatásos utazó, de ezért más a megfigyelés, és más az összegzés, meg a következtetés.
Eleve sokfélék vagyunk, Karinthynak minden nő egyforma, az egyik ilyen, a másik olyan...

Ha szembejön egy magyar, nem mondanám Massaro nyomán, hogy itt egy világlegrosszabbfajtája, vagy, hogy a földijeim, rokonaim azok....
Világhíres utikönyben olvastam azt a kifejezést hogy "szláv derű "... Tudtam rögtön, miről beszél, aztán figyelni kezdtem (ezzel a szemmel) turisztikai vendéglátóimat... Főleg a szobájukat kiadni szándékozó öregasszonyokat, amint barátságtalanul minden derű híján morozusan ücsörögnek portájuk előtt, utálatos vendégekre vadászva.
. Változás is van de azt nem mondom, hogy előnyös.
Csak annyit, hogy voltam negyven évvel ezelőtt a KSH evezőstelepén, hétvégéenként. Vagy az újságíróüdülőben, akárhol.
Próbálj most odamenni!!. nem a nemezti karakter a fontos ebben, hanem a politikai hangulat és közeg.
Mi a véleményem a mostaniról? Úgyis tudod.

Sexual Harassment Panda 2016.06.11. 10:19:31

Jaj, a címből ítélve, azt hittem, valami hatalmas baromság lesz a poszt, de szerencsére nem!
DD..

bloglegelő 2016.06.11. 10:25:45

Engem érdekelne egy Orbán-utáni korszak, sőt még a hívei is így vannak vele.

De csak azután, ha már nem kell olyan eszmefuttatásokat olvasnom erről, ahol úgy jön ki a végén a pártszólam, mint kóbor kutyából a keményszar.

ob.szerver 2016.06.11. 10:38:01

Ha a rezsim bukását követően az új kormány nem töri meg a maffia gazdasági hatalmát, nem juttatja százával rács mögé a bűnözőket és nem ítélik őket teljes vagyonelkobzásra, akkor abban az esetben is övék marad a hatalom, a ha átmenetileg nem lesznek kormányon, és nem 20-30 hanem 4 év múlva jön egy új (vagy régi) Orbán. Ezentúl létre kell hozni azokat a jogszabályi kereteket, amelyek biztosítani fogják, hogy a szervezett bűnözés többé ne juthasson hatalomra és ne legyen képes leépíteni a jogállamot. Ha ez nem történik meg, akkor nincs miről beszélni, és az ország hosszú évtizedekre a maffia foglya marad.

Sexual Harassment Panda 2016.06.11. 10:43:54

@ob.szerver: szerintem ez még nem elég!
Ki kell deríteni, ki nem szavazott a liberális ellenékre, és példásan meg kell őket büntetni!

2016.06.11. 10:46:26

Szorgosan készülünk a rezsim, és elsősorban Orbán Viktor bukására!

Tegnap kétszemélyes alternatív árnyékkormányt alakítottunk a Bélával! Minden szerénység nélkül jelenthetem be, hogy már most mi vagyunk a legkomolyabb kormányváltó erő az egész aluljáróban!

lavór 2016.06.11. 11:33:33

"El kell kezdenünk készülni az Orbán utáni korszakra."

Fel kéne. Bár egy népet lecserélni nem nagyon lehet.
Egyszerűbbnek tűnik itt hagyni az egészet a fenébe.
A tömegek mentalitása változatlan, nincs értékrend, erkölcs, semmi.

baldoc 2016.06.11. 11:40:08

"Nem tudni, mikor bukik meg. Ha a jelenleg parlamenti ellenzéken múlik, még sokáig nem."
Miért a jelenlegi parlamenti ellenzék Orbánra szavazna??
Kedves HaFr!
Mennyit kellene lopni, hogy az emberek ne szavazzanak Orbánra??
Mennyi megszorítást kellene tenni, hogy az emberek ne az Orbánra szavazzanak??
Mennyit kellene hazudni, hogy az emberek ne Orbánra szavazzanak??
Stb.,stb., stb.
Ez a baj forrása.
Mit tegyen az ellenzék? Lopjon többet, talán??
Akkor majd rájuk szavaznak??
Teljesen érthetetlen a Fidesz népszerűsége ennyi mocsok után is.
Az emberek mintha kábultak lennének, tapsolnak saját tönkretevőiknek boldogan.
Láthattunk már ilyet a 30-as években Németországban.
Aztán 1945 áprilisában csak néztek szét a romokon.
Orbán után is csak romok maradnak.
Ez a katarzis kell??

Andy73 2016.06.11. 11:49:38

Vicces kis írás, de a valósághoz semmi köze. Ez legfeljebb egy marginális, elvakultan baloldali réteg nézeteit fejezi ki, semmi köze a konzervatizmushoz, amiről ír.
Készülhetsz Orbán túlélésére és a nemzet újragondolására, de a nemzet többsége nem készül erre, ezért nincs esélyetek leváltani.
Gyurcsányt volt nehéz túlélni, de sikerült, nagy nehezen. Ez az írás akkor lett volna értelmezhető. Teljesen hiteltelen és disszonáns a bloggertől a nemzet és a konzervatizmus emlegetése.
A nemzet újragondolása megtörtént, a van új alaptörvényünk, és a baloldali károkozás utáni kármentés után megindult a fejlődés is.
Ezért jött két éve az újabb kétharmad, amire két év múlva is jó esély van.

dunántúli gyerek 2016.06.11. 11:53:15

Nem kell újraalkotni semmilyen normarendszert. Senkit nem érdekel. A moralizálós politikátok végképp senkit sem érdekel.

A zemberek stabil növekedést, normális munkahelyeket, reálbér emelkedést akarnak, nem mást. Zöld politikát sem akarnak.

Először is nyernetek kell a választáson, tehát vastag támgatókat kell szereznetek. Utána meg kell csinálnotok amit kérnek cserébe. Ha emellett még a népnek is tudtok csurgatni egy kicsit, akkor sikeresek lesztek.

Valamikó. Sok sikert!

dunántúli gyerek 2016.06.11. 11:56:18

@baldoc: Várj az MSZP győzelem esetén +50% azonnali béremelést ígért.

Azt miből akarta fizetni? A romokból? Hitelből? Egyik jobb mint a másik..:)

wartburg1963 2016.06.11. 11:58:49

"le kell számolnia a Nyugatot, a kapitalizmust, a szabadságot, a sokrétű autonómiák rendjét, és a magaskultúrát övező utálattal"

Lehet, hogy tán maga a globalizált világ kapitalizmusa és annak inherens egyenlőtlenségei, igazságtalanságai maguk váltották ki az utálatot, s nem patásorbán szórja tele kemtréllel az élhetőbb életre vágyó istenadta népet éjjelente?
Lehet, hogy a mostanra láthatóan egyre inkább totális zsákutcába jutott neolib menetelést kellene végre valódi baloldali programra és értékrendre cserélni? Baloldali pártnak sehol a világon nem dolga a kapitalizmus (pláne annak jelenlegi, provinciális formájának) "megszerettetése" a néppel.
A "sokrétű autonómiák rendje" (bármit is jelentsen ez) és "A" szabadság ebben a szövegkörnyezetben nem több ostoba, semmitmondó demagógiánál.

dunántúli gyerek 2016.06.11. 12:01:16

@Szúrófény: Az olaszok minden évben Magyarország mögött vannak a korrupciós listákon, de azért van vmi abban, amit az olasz írt..:)

Willkommenskultur 2016.06.11. 12:04:39

"le kell számolnia a Nyugatot, a kapitalizmust, a szabadságot, a sokrétű autonómiák rendjét, és a magaskultúrát övező utálattal"

Qrvajó vagy poszter, és pörögsz is hozzá.

Az EU szinte minden EU tagországban nagyobb közútálatnak örvend, mint itthon.

A 3 nagy tagország közül 2 a kilépés határán billeg (UK, Fra), míg Magyarországon ez komolyan fel sem merült, mostanában már a Jobbikban sem.

És ez végképp nem jelenti, hogy ne tisztelnénk az európai hagyományokat, 'magaskultúrát' ahogy mondani tetszik.

baldoc 2016.06.11. 12:18:20

@dunántúli gyerek: "Egyik jobb mint a másik..:)"
Maga nem érti. Nem a pártokról írtam.
Hanem az emberekről, a magyar emberekről.

baldoc 2016.06.11. 12:22:06

@dunántúli gyerek: "A zemberek stabil növekedést,"
Stabil növekedést ???
Ugye most nem Magyarországra gondol?
Az Audi modellváltása már megérződött a "stabil növekedésben"!
Józanodjon már ki!

dunántúli gyerek 2016.06.11. 12:25:10

@baldoc: Én meg az olasz emberekről. Nem igazán érdekel egy korrupt olasz ember véleménye, akinek a Magyarországon elképzelhetetlen szintü korrupció a vérében van.

baldoc 2016.06.11. 12:30:57

@dunántúli gyerek: Akkor ragaszkodjon a magyarságába, hátha megmenti Orbánéktól!

Dr. Nagy László 2016.06.11. 12:43:48

A helyzet az, hogy Orbán hatalmának akkor lesz vége, ha ő maga úgy dönt, hogy visszavonul. Ez azonban nagyon messze van még. A 2018-as győzelme után 3-4 ciklussal, úgy 2030 után. Sok megvalósítandó terve van ugyanis, például Európa Uniós karrier, a visegrádi országok vezetése, strukturális átalakítások idehaza (pl. felsőház, prezidenciális rendszer ... stb). És persze ne feledjük el, a harmadik Fidesz generáció meggazdagításának szándékát se. Vannak jó tervei és vannak olyanok is, melyek alapvető változásokat hozhatnak. De egy biztos: nem az elkövetkező 10 évben várható a visszavonulása. Ez holtbiztos.

baldoc 2016.06.11. 12:55:10

@Dr. Nagy László:" A helyzet az, hogy Orbán hatalmának akkor lesz vége, ha ő maga úgy dönt,"
Hála Istennek, azért nem mindenben az ő akarata dönt.
Ha az ő akarata döntene már rég egypártrendszer volna, totális kontrollal( internet is).Cselédekkel és fidesznyikekkel.
És persze személyi kultusszal is.
Ha maga az ő döntésére vár, akkor ön naivabb mint Hófehérke!

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.11. 13:16:30

@Dr. Nagy László:

"Orbán hatalmának akkor lesz vége, ha ő maga úgy dönt, hogy visszavonul"

Feltéve azt, hogy nem alakul ki egy olyan ellenzék (akár egy párt, akár koalíció) amelyik képes lenne a hatalomból eltávolítani a Fideszt, még mindig fennáll a párton belüli puccs lehetősége. Orbánnak fenn kell tartania a támogatói körét a Fideszen belül; ez egy folyamatosan megoldandó feladat. Pl. ezért is kell az olyan embereket, mint Lázár, ügyesen menedzselnie: végezze is a munkáját, de ne tegyen szert elég nagy klientúrára, akik támogatásával megpróbálhatná Orbánt letaszítani a trónról.

Még egy olyan erős vezető, mint Thatcher ("The Iron Lady") sem volt képes egy bizonyos időn túl fenntartani azt a párton belüli koalíciót, ami biztosította volna a vezető pozícióban maradását. Nem választáson veszített a pártja (habár vezetett az ellenzék Labour a közvéleménykutatásokban), hanem a párton belül nőtt meg az ellenzőinek a száma elég nagyra ahhoz, hogy sikeresen "elküldjék".

Nem azt állítom, hogy ez mindenképpen megtörténik Orbánnal; de azt sem gondolom, hogy teljesen ki lehetne zárni egy ilyen palotapuccsnak a lehetőségét.

dunántúli gyerek 2016.06.11. 13:27:30

@neoteny: Eddig Kósa és Lázár neve merült fel egyáltalán..amikor az jött szóba hogy Orbán majd KE akar lenni...de egyáltalán nem biztos hogy jobbak lennének, Kósa pedig nem is nagyon akar országosan politizálni.

fideszes Bróker kormány 2016.06.11. 13:47:54

Ezen a blogon jót röhögtem. Gyerekek, a magyar nép segghülye! Orbán olyan mélyre nyomta le a magyar ember értelmi színvonalát, hogy csak azt nem csinál meg veletek amit nem akar.

A magyar Európa legnagyobb röheje, az egész világ röhög azon, hogy ezeknek jó, hogy egy gázszerelőből milliárdost csinálnak, ezeknek jó, hogy a polgári jogaikból már csak a 4 évenkénti választást hagyták meg, ezeknek jó, hogy aki politikus tolvaj az ellen még csak nyomozást se indítanak, de ha esetleg tévedésből mégis, akkor majd jól felmentik.

A világ röhög ezen a nyamvadt, lábtörlőnek használt népen és már lemondott róla, hogy ezredjére is az értésükre hozza, hogy átvert, kifosztott életet élnek.

Nem kell ezekkel a magyarokkal vesződni, Orbánnak igaza van, cselédként kell ezeket kezelni, meg kell őket félemlíteni, a kádári híradót kell rájuk nyomni és akkor 50 évig te vagy az uralkodójuk.
Utánad meg majd a gyerekid közül jön valaki.

vakapad 2016.06.11. 14:04:06

"Ha a jelenleg parlamenti ellenzéken múlik, még sokáig nem."

Na ez az a szöveg, amelyet sikerült beleverni az emberek fejébe (grat rengetegek között HaFr-nek), így aztán önmagát beteljesítő jóslat lett belőle.

Az ilyen szövegeket olvasgatva egyértelmű, miszerint senki sem akarja, hogy Orbán megbukjon, különben, az ostobák kivételével of course, mindenki rigorózusan tartózkodna attól, hogy ezt az ökörséget mantrázza.

fideszes Bróker kormány 2016.06.11. 14:04:27

@nevetőharmadik:

a hosszú és tévedésekkel teli szóömleteg után a lényeg: Orbánt csak az győzheti le, aki kiüti őt a ringből. Aki beszáll a politikába azzal a céllal, hogy megfogja Orbán fülét és behúzzon neki egy ordas nagy KO-t. A nép csak ezt érti meg és nem a sületlen blogokat meg a húszezredik felmondását annak, hogy lopnak a fideszesek. Ezt tudják és mégis ma is kétharmaddal szavaz a nép rájuk.

Tehát pofázással nem lehet itt vinni semmire. A népnek kiütés kell, a fideszesek bebörtönzése, a lopott vagyonuk elkobzása, ezt akarják látni hallani, nem a sületlen dumákat.

nniicckk 2016.06.11. 14:07:07

"El kell kezdenünk készülni az Orbán utáni korszakra"

Azert ennyire nem kell elore szaladni. Raerunk majd 2030 utan foglalkozni a dologgal, mert addig biztos marad.

nevetőharmadik 2016.06.11. 14:11:07

@fideszes Bróker kormány: Amúgy ja. Ezért is számítottam előbb a Jobbikra, mert ők az "elvárt" agresszivitást kommunikálták. Persze akkor még nem kezdték néppártosodni.

Bambano 2016.06.11. 16:32:48

pár dolgot nem értek, valaki biztos elmagyarázza.
1. Miért ne utálhatnék egy olyan hatalmat, amelyik brutális szinten kémkedik utánam és lopja az adataimat?
2. miért kellene nekem elfogadnom, hogy valaki azt mondja, hogy ebben a házban, amiben lakom, ezentúl külföldiek lakjanak?
3. oké, leváltjuk orbánt. és mi lesz utána? észak-korea? és hogy gondolod felszámolni a mostani fideszes érdekszféra gazdasági hatalmát? államosítod a tulajdonukat? akkor mivel vagy jobb, mint ezek most?
4. ha nem veszed saját kezedbe a nagyobb rendszereket, hogy fogod végrehajtani a saját politikai programodat? gyakorlatilag az összes hatalmi ág egy kézben van most, mellé a gazdaság is. ott tesznek keresztbe, ahol akarnak.
5. az alapprobléma még mindig az, hogy van egy csomó ember, akiknek ez a mostani helyzet tetszik. velük mit csinálsz? meggyőzöd őket?

én egy lehetséges megoldást látok, nem várom, sőt, irtózom tőle, de nem látok mást: lesz itt még 56 megint. de ha igazam lesz, akkor megyek én is világgá. mert kis katarzisokkal tele van a padlás. békemenettel nem érsz el semmit. nem tudod meggyőzni azt a kemény magot, amelyik rendszeresen hatalomra juttatja a fideszt. örülök, ha van jobb ötleted. nem szeretnék egy felrobbantott országban élni. az újjáépítés sok évtizedre verné földbe az életszínvonalat.

szóval örülök, ha hihetően megcáfoltok.

bloglegelő 2016.06.11. 16:37:05

@vakapad: a selejtellenzék, mint "önmagát beteljesítő jóslat"

hogy mi bajod van ?

ez a viccellenzék nagyon is jól él a moslékból, ami jut neki

se tehetségük, se szándékuk niucs ezen változtatni

Egéridomár 2016.06.11. 17:53:27

@Andy73: "A nemzet újragondolása megtörtént, a van új alaptörvényünk, és a baloldali károkozás utáni kármentés után megindult a fejlődés is."

Amíg ilyen mondatot valaki leír úgy, hogy még komolyan is gondolja, és az ilyenek vannak többségben, addig ez az ország esélytelen.

lehet más a handa-banda 2016.06.11. 17:57:21

"az ország kisebbsége tehetetlenül vergődik a populizmust és demagógiát követelő többség rossz döntéseinek következtében"

Ez így önmagában megtstesíti a populizmust és demagógiát, ami ellen ugye most küzdünk. Mert ha az ellenzék győz akkor az addigi kormánypárt jajonghat az elnyomás miatt, és így tovább a végtelenségig

Persze erre rá lehet vágni a régi poént: az egyik rencer az embernek ember általi kizsákmányolására épül, míg a másik épp a fordítottja

Laikus Érdeklődő 2016.06.11. 17:59:30

@bloglegelő: Nincs itt semmiféle ellenzék, legfeljebb váltógazdaságban üzemeltetett jó zsaru - rossz zsaru játék van.
A neokonzervatívok (Fidesz, Republikánusok) nagyon jól elvannak a neoliberálisok (un. ellenzék, PKP, Demokraták) mellett, sőt egymást erősítik.
Mindeközben közösen nyírják a rendszer valódi ellenzékének tekinthető szociáldemokratákat. Magyarországon nem is engedték, hogy a rendszerváltás után újjáalakuljon egy ilyen "szélsőséges" párt.

Egéridomár 2016.06.11. 18:03:48

@Bambano: "3. oké, leváltjuk orbánt. és mi lesz utána? észak-korea?"
Ezt kifejtenéd? Miért is lenne itt észak korea?
És még valami. Ha pl. egy tolvaj ellopja az autód és elkapják, akkor az autódat megtarthatja? A vagyonuk döntő része egyszerű lopással került hozzájuk, és igen, vissza kell venni tőlük az utolsó fillérig. És pont ezzel nem vagyok olyan mint ezek.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.11. 18:08:32

@Laikus Érdeklődő:

"a rendszer valódi ellenzékének tekinthető szociáldemokratákat. Magyarországon nem is engedték, hogy a rendszerváltás után újjáalakuljon egy ilyen "szélsőséges" párt."

1989-ben a történelmi párt újraalakult Magyarországon. A novemberi kongresszuson három irányzat jött létre. A „Magyarországi Szociáldemokrata Párt” néven működő párt elnökévé Petrasovits Annát választották. Az MSZDP tagja volt az Ellenzéki Kerekasztalnak; többek közt az SZDSZ, a FIDESZ és az FKgP mellett a négyigenes népszavazás egyik kezdeményezője. Az ún. „balszárny” egy része, Révész András hívei három évig különváltak (FSZDP). Egyes régi, vidéki párttagok viszont az 1939 és 1956 között használt SZDP néven alakultak meg – Takács Imre, Szabó Lajos – mondván: óvakodni kell a volt kádári állampárt híveitől, sok a bukott rendszer által beépített tag.

Az MSZDP az 1990-es magyarországi országgyűlési választáson 3,55%-ot ért el, így nem jutott a Parlamentbe. Ezután 1992-ben zavaros platform-harcokban az elnöknőt leváltották, Borbély Endre és Király Zoltán egy-egy évi elnöksége után másfél évtizedig Kapolyi László lett a párt vezetője. A Kapolyi-vezetéssel elégedetlen szociáldemokraták kiléptek és megalapították az úgynevezett „Történelmi” Szociáldemokrata Pártot.

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_Szoci%C3%A1ldemokrata_P%C3%A1rt#A_rendszerv.C3.A1lt.C3.A1s_ut.C3.A1n

dunántúli gyerek 2016.06.11. 18:12:54

@neoteny: Kapolyi az jóféle szociáldemokrácia lehetett...:)

Hazai baloldal imádja ha milliárdosok vezetik! Ez garantálja a munkásosztály jólétét!

Laikus Érdeklődő 2016.06.11. 18:22:24

@neoteny: Valóban, az ujjáalakuljon helyett azt kellett volna írnom, hogy megerősödjön egy valódi szocdem szellemiségű (antifasiszta, antikommunista, de nem libertariánus) párt.

... Kapolyi mint szocdem,lol ...pont erről beszélek...

Bambano 2016.06.11. 18:24:17

@Egéridomár: sajnos igen, az autólopás jó analógia. ha egy tolvaj ellopja az autómat és eladja valakinek, akkor hiába kapják el a tolvajt és találják meg az autómat, nem kapom vissza.

"A vagyonuk döntő része egyszerű lopással került hozzájuk": például Vajna mennyiben szerezte lopással a vagyonát? Az nem lopás, hogy ő annyira jó elvtárs, hogy teljesen indokolatlanul is kaphat sokmilliárdos hitelt egy állami banktól, amiből megveheti a tv2-t. Az sem lopás, hogy az állam megszüntetett egy koncessziót, majd később másnak adta oda, lásd traffik és szerencsejáték mutyi. Ezek, ha betű szerint veszed a törvényt, legális bizniszek voltak. Csak mélyen erkölcstelenek és valószínűleg állambácsinak veszteségesek is.

vagy ott van a földmutyi. elvették pl. kishantostól a földet, odaadták másnak. az, hogy elvették, vitatható. de az, hogy odaadták másnak, legális. hogy veszed el tőle? vagy ellopod tőle ugyanúgy, mint orbánék, akkor egy centivel sem vagy jobb náluk, nincs okod ugatni, hogy orbán takarodj. vagy legálisan veszed el tőlük, abba meg belerokkan az ország, mert akkor kártérítéseket kell fizetni, vélhetőleg mindkét oldalra. és akkor tényleg észak-korea jön.

azt sem tudod érdemben visszacsinálni, hogy az építőipar állami része túlárazott. mit kezdesz vele, felépült az autópálya, a mutyizsetont kifizették, mit csinálsz vele ezután? pár döntéshozót megszégyenítesz, börtönbecsukhatsz, attól még nem kerülnek vissza a milliárdok a kasszába. vállalkozói oldalról nézve nem bűn túlszámlázni, a túlszámlázott tétel befogadása a bűn.

vagy ott van a neo fm. mire hivatkozva hozol ítéletet, hogy tették tönkre a rádiót? hogy a hirdetőnek nem volt már kedve ott hirdetni? erre milyen törvényi alapod van? mindenki tudja, hogy miről van szó, hogy egy balos kormánykritikus erőt bedöntöttek, de mi az, ami ebből megáll a bíróságon?

nem véletlen, hogy az előző bagázsból is csak egy cuslágot bírtak becsukni, azt is csak fillérekért, a nagy műsorokból senki nem hűsöl.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.11. 18:30:16

@dunántúli gyerek:

"Hazai baloldal imádja ha milliárdosok vezetik!"

De legalább nem lehet mondani rájuk, hogy "szegény!" amikor megbuknak. :)

Willkommenskultur 2016.06.11. 18:57:23

Mire akartok ti készülni? Európában elszabadulóban a fasizmus, emberek milliárdjai aludni se tudnak nyugodtan te meg az Orbán utáni korszakra készülsz?

- amikor Bochkor azt mondta hogy bárcsak a németek nyertek volna a háborúban?
- amikor olasz lapok ingyen röpiajándékként adják a Mein Kampfot? index.hu/kulfold/2016/06/11/botrany_kiserte_a_mein_kampf_olasz_kiadasat/

- amikor adolf szülőházát renoválják? A holokauszt emlékhéten?

Akkor te azzal törődsz hogy mi lesz Orbán után? Hát ember vagy Te?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.06.11. 19:16:35

@Willkommenskultur: mi a problémád? az, hogy nem osztják még idehaza a Mein Kampfot?

Willkommenskultur 2016.06.11. 19:19:16

***

Szerencsére lovon ment kutyatápért a szupermarketbe egy oregoni cowboy, így simán el tudta kapni a lasszójával a férfit, aki a parkolóban ellopott egy biciklit. Robert Borba arra lett figyelmes, hogy egy asszony azt kiabálta: valaki ellopta a kerékpárját az Eagle Point-i Walmart parkolójából.

Borba lovon vette üldözőbe a tolvajt, a lasszójával elkapta, és fogva tartotta, míg a rendőrök a helyszínre érkeztek. A 23 éves tolvaj, név szerint Victorino Arellano-Sanchez a megyei börtönben várja a sorsát – számolt be a CBS News. A hős cowboy dicséretet sem várt a segítségért. „Visszakaphatnám a kötelet? Mennem kell” – csak ennyit mondott a tolvaj letartóztatása után Chris Adams rendőrtiszt szerint. Borba az NBC Newsnak elmondta, hogy pont úgy kapta el a biciklitolvajt is, ahogy a teheneket szokta.

***

Bambano 2016.06.11. 19:52:14

@Willkommenskultur: " - amikor Bochkor azt mondta hogy bárcsak a németek nyertek volna a háborúban?": hát igen, ez egy súlyos probléma. mármint az, hogy olvasók, hallgatók ezreit ennyire könnyen át lehet verni egy környezetéből kiszakított mondattal.

érezd magad súlyosan becsapva, ha neked ez a mondat problémás.

$pi$ 2016.06.11. 20:04:02

@Bambano: "sajnos igen, az autólopás jó analógia. ha egy tolvaj ellopja az autómat és eladja valakinek, akkor hiába kapják el a tolvajt és találják meg az autómat, nem kapom vissza."

Miért ne kapnád vissza?

Bambano 2016.06.11. 20:04:59

@$pi$: mert a jóhiszemű vásárlótól nem veszik el.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.06.11. 20:15:23

@Bambano:

"a jóhiszemű vásárlótól nem veszik el"

Nem tudom, hogy a magyar jog mit mond, de az angolszász jog szerint elveszik. Ugyanis a tolvaj nem rendelkezik birtokjoggal a lopott autó felett, így azt nem is képes érvényesen átruházni.

(A készpénz és értékpapírok más elbírálás alá esnek, de itt konkrétan autóról van szó.)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.06.11. 20:25:43

Rossz lesz,mert most elszúrnak mindent,és az utánuk jövőknek is folyton keresztbe tesznek majd.
És vannak olyanok,akik ennek örülnek.

$pi$ 2016.06.11. 21:16:37

@Bambano: "mert a jóhiszemű vásárlótól nem veszik el. "

Szép is lenne! Aki nem birtokolja az autót (a tolvaj) az nem is adhatja el. Megy vissza a tulajdonosához, a becsapott vevő pedig visszaperelheti a kocsi árát a tolvajtól.

DocBulywood 2016.06.11. 22:15:35

Hányan is vitatkoztok erről a bukásról? Max 15-20-an?

Na, akkor számoljunk egy kicsit:
- elhagyta az országot / külföldön dolgozik: sacc/kb 1 millió honfitársunk

- még itthon maradt az a 30-40-es korosztály, akiknek kb a fele mobil és menne, illetve megy (én is)

- ez utóbbiak dolgoznak, de nem elég a jövedelmük, tehát a pénz, a biztos(abb) megélhetés miatt kimennek

- marad a tizenéves, a kora huszonéves, valamint az 50-es és a felette lévő korosztály.

Ez utóbbi nagyjából a megmaradt 8.5-9 millió ember.

Levonom a nyugdíjasokat, marad - 9-cel számolok - marad 6 millió.

6 millióból durván 1.5 millió közalkalmazott, beleszámoltam a közmunkásokat.

Maradt 4.5 millió ember. Durván 1 millió tanuló korú, vagy tanul, de nem dolgozik.

Marad 3.5 millió. A regisztrált munkanélkülieket nyugodtan fel lehet szorozni néggyel, ugyanis 3 hónap után kiesik az ellátórendszerből - 9 hónap volt, thx a Vityának, ezt is sikerült elbarmolni.

Bár "papíron" alig 300e fő, legyen ez is 1 millió. Nem én találom ki, de átlagosan 18 hónap(!!!) az elhelyezkedési idő hazánkban.

Szóval maradt 2.5 millió ember.

Ebből durván megint úgy 1 millió kényszervállalkozó, akiket nem töm ki barátilag a kormány.

Maradt 1.5 millió ember. Ők vagy időszakosan dolgoznak, vagy rejtve - feketén. Vagy a feketék.

Kihagytam az alkoholistákat - durván 1 millió fő, mert beletartozik a kényszervállalkozótól kezdve a fiatalok egy részén át minden osztályól átlagosan 10%.

És persze van pár tucat, degeszre kitömött majom, kezdve a gázszerelőtől, a homlokszemöldökű 70 milliós balatoni nyaralós hazug szeméttől, az amőbalakású szarrágó köcsögig.

Szóval a nyuggerekre, az alkeszekre, a hazánkból kivándorolt, vagy kivándorlást tervezőkre építi a kormány magát?

Kikre? Kik azok, akik nem látják a fától az erdőt?

Az ellenzéket meg hagyjuk, össze vannak borulva a fityess-el, bárki bármit mond - ennyire töketlen, pipogya idióta akasztófavirágok nem lehetnek.

Ezekre tudnak alapozni.

Nélkülem, a továbbiakban. Köszönöm.

Boka1 2016.06.11. 23:48:29

Szerintem 2 millió szavazó veszélyesebb, mint egy politikus, akit reggelente begyógyszereznek, hogy ne tudja, mit ír alá. Érdekesebb, hogy mi lesz a Belügyben.

wotan 2016.06.12. 05:48:56

@nevetőharmadik: "...hitelböl el lehet éldegélni...". Csókolom a kezét, a hitelállomány nem CSÖKKENT véletlenül a Fidesz kormányok alatt (és elötte forditva)?
Ez csak egy volt a sok gyöngyszemed közül. Hazugságokat mint tényeket feltüntetni.
A 2010-es választókat (2/3) mint megvezetett nácidroidbirkákat félresöpörni szintén kissé nevetséges, vagy inkább tragikomikus.

wotan 2016.06.12. 05:56:55

@Egéridomár: és ki adja vissza a '89 után eltünt Csepelt, Váci utat, Ózdot, MOM-ot, OPNI-t stb...? HEEE? Öket nem vonod felelöségre?

nevetőharmadik 2016.06.12. 08:42:55

@wotan: Pubikám, nem csökkent az, hanem nőtt: 20 422 milliárd forintról (2009. december) 25 394 milliárdra (2015. december). Azt a nevezetes 3000 millárdot eltapsolva, Bokros-csomagot megszégyenítő megszorításokat és sarcokat kivetve is.

Olvasni is meg kellene tanulni, pubikám, mert egy 2013 elején írt, a jövőre vonatkozó lehetséges forgatókönyvekben szereplő lehetőségeket tényeknek és hazugságnak nevezni minimum vicces, de inkább értelmetlen.

Az egyetlen dolog, ami kimaradt abból a forgatókönyvből, amelynek a feltételei megvalósultak, az az, hogy nem csak a _nem csökkenő_ hitel, hanem az EU-s pénzek kompenzálják a magyar gazdaság gyalázatos helyzetét. Minden más stimmel, vagy még ezutánra van jósolva, a jelzett trendek pedig léteznek, egyre nyilvánvalóbban.

Szóval, pubikám, itt legfeljebb te hazudtál eddig.

(Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy aki 2013-ban még fideszes elkötelezettségű volt, azt megvezetett/náci/droid/birkának nevezni igenis indokolt, effajta félresöprésük pedig 2016-ra csak még aktuálisabb lett. Akkor is, ha nevetsz ezen, vagy szomorkodsz.)

Egéridomár 2016.06.12. 08:45:28

@wotan: Mint példa, amit írtam, jelen esetben csak a fideszre vonatkozott. De hogy megnyugodj, az összes lopott vagyont vissza kell venni, függetlenül attól, melyik oldal harácsolta magának. Én nem oldalakat büntetnék, hanem magát a cselekményt, a lopást.

Egéridomár 2016.06.12. 08:49:29

@wotan: Amúgy pedig a költői kérdésedre reagálva: a hitelállomány NEM csökkent, hanem NŐTT. Talán olvass utánna, de ne az MTVA oldalain, és meg fogsz lepődni.

Egéridomár 2016.06.12. 09:04:44

@Bambano: Az autós példád nagyon mellé ment. A lopott autót bizony úgy elveszik a vásárlótól, mint a pinty. A vevő pedig pereskedhet a tolvajjal.

A többi példád sem jobb. Ezer indokot lehet hozni legálisan. Hűtlen kezelés, erkölcstelen piaci magatartás, kartelezés stb. stb. Ha majd nem ez a lakáj ügyészség lesz hivatalban, meg is kell csinálni a teljes vagyonelkobzást és rabosítást.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.12. 09:39:52

Remélem a jobbik fog nyerni, a sok libsikomcsi meg eltakarodik arábiába (ny-eu)

fidesz maszop dk egykutya 2016.06.12. 09:48:52

@wotan: nem, nem csökkent, hanem nőtt egy rakás lenyúlt pénz, mnyp, eu pénz mellett is.

Csumpitáz Béla 2016.06.12. 09:59:19

A fidesz után még túl kell esnünk egy jobbikos rezsimen is, ahol ugyanez a maffia módszer fog tovább folytatódni, csak most az ő embereik fogják megszedni magukat.
És talán aztán lesz esély egy forradalomra, amikor ezek majd mind lámpavason végzik. Nem kell más, csak egy néhány napos pogrom, hogy megtanulja minden rohadt NER-hívő, hogy nem lehet következmények nélkül éveken át cselédsorban tartani az ország 95%-át, azért, hogy az 5% jól élhessen.

SMFB 2016.06.12. 10:06:48

Mi lenne az a minimál program, ami összehozhatná a nem-FIDESZ hívőket?
- kifelé a politikával a családokból, a hálószobákból
- kifelé a politikával az önkormányzatokból
- kifelé a politikával az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokból: oktatás, egészségügy, igazságszolgáltatás, kultúra, (sport?)
Meg tudja ezt BÁRMILYEN választható formáció fogalmazni politikai-választási programban?

PtY · https://www.westeros.hu 2016.06.12. 11:04:38

Orbán után belharc lesz, ami felaprítja a Fidesz-t, és szép lassan megszűnik - ld. FKGP, SZDSZ, MDF.
Durva lesz.

PtY · https://www.westeros.hu 2016.06.12. 11:07:16

@Csumpitáz Béla: Ez nem feltétlenül kell, hogy így legyen. Szerbia nagyon jó példa erre. A szélsőjobb átvette a hatalmat, konszolidált külpolitika mellett börtönbe vágták az elmúlt időszakok korrupt politikusait, majd feloszlatták a parlamentet, és új választást írtak ki.
Persze azt is tudom, hogy a külföldi példák honosítása jó magyar módra mindig fordítva sül el :)

PtY · https://www.westeros.hu 2016.06.12. 11:09:59

@enpera: Buta vagy, de ez vélhetően nem a Te hibád.
Tudod-e, mi az a liberalizmus (nem)?
Tudod-e, mi a kommunizmus, és melyik jelenlegi párt áll hozzá legközelebb (nem)?
Tudod-e, hová vezet a gyűlölködés (nem)?

mojszipupi 2016.06.12. 11:43:38

Az Orbán utáni világ legfontosabb feladatai

1. demokratikus jogállam vissza állítása

pl nem zsarolhatják ki a megtakarításodat egy magánszámláról elvéve nemcsak a nettó összeget, de a teljes akár több évtizedes hozamot is. Orbán több tízmillió ft ot vett el a manyup korosztálytól per fő. Ez a korosztály nem felejt

2. liberális piacgazdaság visszaállítása

Vagyis a mindent velejéig átható korrupció felszámolása. A szabad piaci verseny feltételeinek megteremtése. Az elkövetkező nem fidesz kormánynak a legfontosabb feladata az lesz h piaci versenyre kényszeríti a mészároslőrinceket a közbeszerzésekben, pályzatokban. Mást nem tehetünk a vagyon már ott van, de elkezdhetik szokni milyen az amikor a világgal kell versenyezni és nem Orbán osztja a pénzt

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.12. 12:01:39

@PtY: tudom, te nagyonbuta, iskolázatlan.
A liberalizmust szépen bemutatja a migráncssímogató szélsőlibsi nyugat, itthon meg az szdsz.
Kommunizmust is tudom mi, benne éltem.
A gyűlölködés meg a szemkilövetéshet vezetett. By fecó.

PtY · https://www.westeros.hu 2016.06.12. 12:46:13

@enpera: Na látod, a hozzászólásod mindent elárul :)

Robur 2016.06.12. 20:35:21

A katarzis szerintem közelebb van mint azt sokan hiszik. 2-3 évvel ezelőtt hallani sem lehetett munkaerőhiányról sokkal inkább munkanélküliségről. Ma már minden szektorban hiány van. Mi lesz 2-3 év múlva? Legkésőbb 2020 után, de lehet, hogy hamarabb brutális gazdasági visszaesés lesz. A probléma tényleg az, hogy utána hogy fogunk felállni? Orbán tábora sem tart már olyan sokáig. Nyugger a nagy része. Évente kb. 130 ezren halnak meg és 100 ezer lesz szavazó korú. Ez utóbbiak utálják Orbánt mint a büdös szart. Nem véletlenül vinnyogott Orbán tavaly a Kötcsei beszédében, hogy ha nem tudják a fiatalokat magukhoz édesgetni akkor veszíteni fognak.

aL_Ex 2016.06.18. 16:34:58

„El kell kezdenünk készülni az Orbán utáni korszakra”
Hét tessék elkezdeni! Mi az akadálya?
Szerintem először is azzal kellene kezdeni, hogy felmérjük, mi vezetett a sötét jelenkorhoz. És ebben bizony benne vannak a polgári konzervatív vakságból fakadó okok is.

„…szembe kell helyezkednie a nemzet önsorsrontó hagyományaival…”
Szerintem az is egy önsorsrontó hagyománya magyar jobboldalnak, hogy nagy ívben leszarja a nép igényeit.

„…le kell számolnia a Nyugatot, a kapitalizmust, a szabadságot, a sokrétű autonómiák rendjét, és a magaskultúrát övező utálattal…”
Aha. Ha a magaskultúra nem szarná le az egyszerű embert, akkor nem övezné utálat mindazt, ami hozzá köthető.

„… mindenekelőtt le kell számolnia a nacionalizmus, a szocializmusok és a rájuk rakodó demagóg populizmusok vonzásával…”
A polgári konzervatívok azzal számolnak le, amivel akarnak, de nem hiszem, hogy másoknak bármit előírhatnának.

Szánalmasnak tartom, hogy egy polgári konzervatív a szocializmus eszméjét demagóg populizmusnak nevezi. Az ilyen ember soha nem fogja megérteni, hogy miért söpri el a jövő őket az útból.

aL_Ex 2016.06.18. 16:42:10

„Mert ha végre egyszer eltakarodnak ő és a haverjai, olyan utat kell választani magabiztosan és egyértelműen, amely egy hurokkal nem vezet 20-30 év múlva egy újabb Orbánhoz.”
Akkor kezdődik még csak a legnagyobb harc a „demokratikus” ellenzék pártjai között a hatalomért, ha Orbán végre eltakarodik. Nem más vezetett ugyanis Orbán hatalmához, mint a „demokratikus” ellenzéki impotencia.

Hogy ne alakuljon ki egy újabb „hurok”, éppen azért kellene az effajta konzervativizmust a jövőnkből kizárni!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.18. 16:54:06

@PtY: igen, hogy magyar vagyok, nem libsi

aL_Ex 2016.06.18. 16:55:53

De hogy konkrét dolgokról is essen szó, ne csak a konzervatív demagógiáról, tessék már leírni például, hogy mit tennének Önök a szegénység, és a munkanélküliség ellen! Mit tennének Önök, hogy a politikában ne a neoliberális/neokonzervatív elvek hegemóniája érvényesüljön?

l ember 2016.06.19. 15:34:07

Szerintem az a baj, hogy még mindig nem nagyon vagyunk képben azzal a bizonyos szavazótáborral. Először is az a kétharmad a választók 27, a szavazóknak pedig 45%-a. 70%-uk alacsony iskolai végzettségű, és nem igazán követi a világ vagy akár csak az ország eseményeit, 30%-ukra eléggé tanult és képben van. A szavazókra általában elmondható, hogy egy apucit akarnak, aki majd eltartja és megvédi őket, a választókra pedig, hogy fogalmuk sincs, hogyan tudnák a politikában az érdekeiket érvényesíteni.
Mindez számomra alátámasztja a poszt mondanivalóját. Rohadt sokat kell még itt szövegelni, és nagyon türelmesen.

www.valasztas.hu/dyn/pv14/szavossz/hu/l22.html

www.policysolutions.hu/userfiles/elemzes/6/politikai_osztalyletszam.pdf
süti beállítások módosítása