1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.04.22. 16:30 HaFr

A Fidesz: a másik posztkommunista párt

A magyar nyilvánosság intézményrendszere sikeresen táplálja azt a látszatot, hogy van egy nagy baloldali és egy nagy (bár most már halványuló) jobboldali párt, holott akinek van szeme, az láthatja, hogy a fő törésvonal nem ez a magyar politikai rendszerben. Az említett MSZP (és szatellitpártjai) és és az említett Fidesz (és szatellitpártjai) alapvető kérdésekben -- ami a politikai érzékenységeiket és céljaikat, a kultúrájukat, a vezetőik jelentős részének személyes és családi múltját, és a pártoknak a oligarchikus-korrupt elosztóközponti szerepét illeti -- ugyanolyanok, mindössze az utóbbinak a liberális demokráciát látványosan is tönkre kellett tennie ahhoz, hogy biztosítsa a zsákmányszerzés útját, az előbbinek pedig a helyismeret és az elsőbbség okán elég volt csak elsilányítania azt.

Noch dazu, a nyilvánosság munkásai még azt a hibát is szeretettel elkövetik, hogy az egyiket kedélyesen demokratikusnak, a másikat nemzetinek (konzervatívnak, brrr) mondják, ezzel orientálva a választókat olyan értékrendszerek felé, amelyeknek a pártok alapküldetéséhez -- ami az ország kifosztása és a zárt politikai osztály túlélésének biztosítása -- semmi köze nincsen, viszont még mindig veretes külsőt adnak e bűnszervezeteknek.

Ebben a kedélyeskedésben aztán természetesen teljesen szétkorrumpálódik a politikai rendszer, amely máig a posztkommunista életciklusában van. A magyar politikai intézményrendszer utóbbi 25 évének reális állapota sosem volt a demokrácia, mert az alapvető működését nem az alkotmányos értékek és rend iránti tisztelet és ezek javítása vezette, hanem posztkommunista (káderállományában, mentalitásában, a politikai intézményrendszer céljairól táplált meggyőződéseiben a kádárizmusra visszanyúló) politikai hálózatok érdekeinek kiszolgálása. A másik ilyen hálózatot a Fidesz építette fel, amelyik semmiben sem különbözik alapküldetését illetően a szoci hálózattól, csak -- amint említettem -- későn jövőként agresszívabb. Minden bizonnyal így is fog bekerülni a történelemkönyvekbe.

A liberális (vagy polgári) demokrácia helyreállítását értelmetlen ezek bármilyen átalakulásától várni, a politizálás logikáját ezekben már semmi sem képes felülírni. Nagy kérdés, hogy mi jöhet mellettük és utánuk: milyen összecsapásokban fog továbblépni a magyar politikai rendszer a népfelség nevében. Egyelőre javaslom azoknak, akik hallgatnak rám: hagyják békén a bal- meg a jobboldal emlegetését, és nyugodtan beszéljenek csak az egyik és a másik posztkommunista pártról. Felszabadító élmény lesz a közbeszédben közelebb kerülni a valósághoz.

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr997389674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zenonküp 2015.04.22. 17:50:15

Monsieur Jourdain még mindíg prózában beszél de úgy tudja,már mióta nem.
Egy mérges hozzászóló - egyébként régi barátom - a megelőző posztot és vélem a mostanit is hazugságnak és árulásnak tartja és tartaná. Nem vitatkozni akarok vele - attól még, hogy sarkosan eltér a véleményünk barátok maradunk - hanem megérteni. Az SzDSz-hez kapcsolódó értelmiségiek nagyon nehezen viselik el vagy mint az adott példa is mutatja egyáltalán nem viselik el, hogy identitásuk egy részét jelentő jelentő eszmekomplexum csak egy szép kort megért kártékony kiméra volt. Milyen szépek voltak egykor a liberálisok - nosztalgiázott egy hölgy a facebook-on nem oly rég. Nehéz elviselnünk hogy fiatal korunkat később hamisnak bizonyuló ideák kergetésével, sőt megvalósításával töltöttük. De hát hittünk benne - mondotta volt a sztálinizmusról 1960-ban valaki. Hasonló példákat mindenki tudna sorolni ezért nem is érdemes a sort folytatni.

Otthoni magányában mindenki nézzen szembe magával majd sürgősen tegyen valamit, ha nem akar a továbbiakban is tevőleges szálláscsinálója lenni a Jobbiknak.

Egy idealista 2015.04.22. 19:14:30

Teljesen egyetértek az írással. Ha megnézzük az egykori kádári elit, az MSZMP tűz közeli tagjainak névsorát, akkor egy sor mai "ősfideszest" találunk.

De nem csak ez támasztja alá a cikket, hanem az egész mai politikai rendszer működési mechanizmusa, amire rávetül még a két világháború közti világ árnyéka.

Ez az egész mentalitás szinten visszanyúlik a jó öreg monarchiás korszakba is.

Magyarán valóban hiányzik egy igazi polgári értékrend és politikai közmegegyezés az országban.

Ha ilyen lenne, akkor nem főne a fejünk semmilyen "álkonzervatív" Jobbik miatt. Azért írom le ezt a jelzőt, mert a Jobbik is ennek a posztkommunista rendszernek a szerves része, de ugyanolyan uram-bátyám magyarkodó mentalitással.

A Jobbik hatalomra jutása csupán megkoszorúzná ezt a "dicső" politikai vonulatot, visszavetve a nemzetet Közép-Tunguzisztánba.

Ezért kell egy pontos cél, egy részletesen kidolgozott kép, hogy mit kínálhat a PKP a nemzetnek, és miért jóval több, mint minden korábbi más magyar polgárosodási kísérlet.

Lexa56 2015.04.22. 19:37:33

A Fidesznek sikerül mindkét világ legundorítóbb vonásait szervesen ötvöznie.

program készítő 2015.04.22. 20:50:13

Az igazi kérdés az,hogy egy képviselő kit képviselne,a pártot vagy a választóit?

dixietsalvavi 2015.04.22. 22:31:39

Úgy gondolom, Magyarország már csak elvétve, nyomokban tartalmaz "kapitalizmust", hasonló vagyonáramoltatás történik, mint a szocializmusban, csak most éppen a gazdagok a preferált réteg.

A fidesz (nem véletlen a kisbetű)egy neobolsevista szerveződésű, bűnszervezeti hierarchiát felvett gazdasági társaság, amelynek a fő célja a közpénznek a tagok magánpénzévé történő konvertálása.

explanatus 2015.04.22. 22:56:54

"a politikai rendszer, amely máig a posztkommunista életciklusában van"

Igen, mert a hatalomátmentő apukák találmánya ez az egyik és a másik oldal, ami tulajdonképpen egy, mert azt mondták a gyerekeknek, csináljatok valamit, hogy megmaradjuk, és ők csináltak. Szinte teljesen mindegy ki nyer(t), itt az volt a lényeg, hogy eljussunk oda, ahol most vagyunk. Mai ésszel ugye nem fogható fel, hogy egy maroknyi huszonéves (gyakorlati tapasztalatok nélküli gyerek) ilyen hatalomra tegyen szert. Szinte teljesen mindegy, ki nyert, mindig ugyanazok maradtnak pozícióban.

Itt az volt a tét, hogy valaki demokratikusan legyen diktátorrá és érje el, hogy azt csinálhasson, amit akar. Lett. Ez akár a másik oldal is lehetett volta, de ők nem voltak annyira fegyelmezettek, egymásnak estek, és az önző kis okoskák szétverték egymást.

Elveszett huszonöt év, meg milliónyi álom.

Üres locsogás ez a blog 2015.04.22. 23:39:33

Úgy látom, a pártépítés kudarcainak hatására Petike állapota súlyosbodott. Szomorú.

Toportyán Zsóti 2015.04.23. 06:16:03

@Üres locsogás ez a blog: Saját állapotod ne vetítsd ki másra,ennyit nem tanultál mára?

Toportyán Zsóti 2015.04.23. 06:18:38

Nemzeti focialisták nem posztkomcsik,echte bolsevikik.Posztkomcsik annyit megtanultak,az életükkel játszanak.

nu pagagyí 2015.04.23. 11:16:18

A polgári demokráciához polgárok kellenek. Mivel ilyenek csak gyér számban állnak rendelkezésre és igény sem nagyon mutatkozik erre az életformára - mármint az önálló döntések és az ahhoz kacsolódó felelősség vállalására, a jelenlegi kormány előre látóan megszüntette a polgárrá válás lehetőségét.

Polgárnak ezentúl a takonygerincű, polgári külsőségekkel felruházott (Gucci táska, vízforgatós udvari medence, agancsos előszoba, miegymás) strómanokat, állami állásokból korrupciós járadékot húzó dzsentriket, a hatalom képviselőit és az általuk megtámogatott maffiózókat értjük, no meg szerteágazó rokonságukat is természetesen. Ebből kellene polgári demokráciát rittyenteni.

nnnnnnnn 2015.04.23. 11:30:15

" Nagy kérdés, hogy mi jöhet mellettük és utánuk: milyen összecsapásokban fog továbblépni a magyar politikai rendszer a népfelség nevében. "

egyszerű a válasz, már kb. eldőlt. vagy marad a fidesz, vagy jön a jobbik. a baloldali ellenzék akár el is mehet szabadságra, tenni itt már semmit nem tudnak.

J.R. Ewing 2015.04.23. 11:30:44

@Toportyán Zsóti:

Tekereg az ostoba toportyán-féreg, eső jöhet délutánra.

Lexa56 2015.04.23. 11:31:03

@nu pagagyí: azt hiszem, hogy most sokkal többbet nem lehet tennni, mint annaka gyér rétegnek lehetőséget kínálni és megpróbáni képviselni az érdekeiket. Hétha ez buzdítólag hat másokra vagy vonzóak tűűnik - elleinte keveseknek, aztán talán többbeknek is. Ehhez viszont arra van szükség, hogy a vállalt értékekhez ragaszkodjunk, és ne habonyárpi módon keressük a mindnekor mmegragadható szavazatokat. Ilyenből mmár van elég.

prognosys 2015.04.23. 11:41:27

Kedves HaFr! Ezt írod:

"A magyar politikai intézményrendszer utóbbi 25 évének reális állapota sosem volt a demokrácia..."

majd kicsivel előtte:

"...a liberális demokráciát látványosan is tönkre kellett tennie..."

Nem lehet olyan dolgot tönkretenni, ami nem is létezett. Nekem szilárd meggyőződésem, hogy pont ennek okán nem volt (sosem volt) rendszerváltás => az előző rendszer győztesei ma is győzedelmeskednek, miközben a vesztesek között terjed a nyomor és a kilátástalanság.

Ugyanakkor azt is látom, hogy egy nagy horda árulóval és idiótával nem lehet az országon segíteni...ugyanis az értelmesebb ma vagy hátat fordít a politikának vagy elmegy ebből az országból, mintegy fejet hajtva a dilettáns „magyar" kormányzat akarata előtt.

Így lassan, de biztosan elfoglalják a nem őshonos idegenek az országot (megj.: szándékosan próbálom kerülni a rasszista kifejezéseket)...és teszik is - miért ne tennék, ha a magát magyarnak hazudó kormányzat egy sor kedvezményben részesíti a bevándorlók letelepedését az őslakosság hátrányára és kárára...vajon miért?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.23. 11:47:31

@Lexa56: Érdemes volna tanulni az 1998-as Fidesz példájából, s nem csak a maroknyi valóságos polgárt, de a polgárrá válás perspektíváját reálisnak _és_ vonzónak is találó réteget megkeresni.

Mi teszi szerintem a potenciális polgárt?
1. Tulajdon/reális (5-10 éven belül realizálható) tulajdonszerzési lehetőség és szándék.
2. Képzettség (vagy ismételten: annak megszerzésére való valóságos képesség és szándék).
3. Közösségi integráció (erről mint ennek reális esélyéről beszélni értelmetlenség, így is elég bizonytalan a kategóriám).

Fájdalom, de:
1. érzésem szerint ezek az emberek – hangsúlyozottan jobb híján – valószínűleg a politikai passzivitás, illetve a Jobbik környékén (!) keresendők,
2. bármelyik elem könnyen torzulhat: az 1. és a 3. pontot a klientúraépítés, a 2. pontot a vele járó járadékvadászathoz szükséges perverz képzettségek szaporodása és a járadékvadászat intézményesedése veszélyezteti.

high up! 2015.04.23. 12:12:19

@$$$=$$$: "vagy marad a fidesz, vagy jön a jobbik. a baloldali ellenzék akár el is mehet szabadságra"

Na de mi lesz a nem birka aggyal rendelkező értelmiségiekkel, azok mit csináljanak?
Hagyják, hogy a munkás-parasztok diktatúrája megint maguk alá gyürje újabb Nyócc évre? Vagy egyenesen újabb 40-re?

FOLYTASSUK!

búvár kondér 2015.04.23. 12:48:53

Posztkomcsi a párt??? Ez hatalmas tévedés!!!! Itt maga azz ország kommunista. Fideszestől -szocistól-jobbikostul és ....PKP-s től. Az egyének kommunisták! A kommunista hállózat az ami gúzsba köti a nemzetet. szememben ugyan olyan komcsi Orbán mint Tóbiás s Tóbiás ugyan olyan komcsi mint Tölgyessy Péter vagy Béndek Péter (ez utóbbi komcsisága pár hónapja tűnt fel) s persze vannak jó komcsik és alávalók.

Demokratának és polgárnak kéne lenni. POLGÁRNAK ÉS DEMOKRATÁNAK ....s ebből a szempontból pl egy Gyurcsány sokkal kevésbé komcsi mint Orbán vagy Tölgyessy esetleg Vona.

....de hajrá fijjuk ! Előre - s egy Heineken sőrt mindannyian megérdemlünk.

profilo 2015.04.23. 13:34:49

@high up!:

Talán az eddigi semmittevést félretéve csinálhatnának valami okosat és értelmeset is a siránkozáson kívül. Valami olyat,amit az általad lebirkázottak is elfogadnak,megértenek és támogatnak,hisz nélkülük ők is csak semmik,senkik.
Ha esetleg úgy látod,hogy ez reménytelen,akkor folytassuk úgy,ahogy eddig.

Netuddki. 2015.04.23. 13:38:44

Álszent képmutatók az orbánék. Amit tudnak is. Azt is tudják, hogy mi is tudjuk. Ezért mindez a stratégiájuk része. Ergo, majd a bíróság előtt nem tudnak beszámíthatatlanságra és a húsos kondér melletti megingásra hivatkozni. Kár rájuk több szót vesztegetni, cselekedni kell(ene)!

desw 2015.04.23. 13:39:00

@nu pagagyí:

"A polgári demokráciához polgárok kellenek. Mivel ilyenek csak gyér számban állnak rendelkezésre és igény sem nagyon mutatkozik erre az életformára - mármint az önálló döntések és az ahhoz kacsolódó felelősség vállalására..."

Sajnos ennyi a lényeg!

Ez a bolsevik nép ezt a tróger politikusgárdát termeli ki. Majd ha lesz nyugati értékrendet valló és akaró nép, akkor automatikusan lesz ilyen politikus is.

zipe moha 2015.04.23. 14:04:34

@desw: ...a Népnek nem sok köze van ahhoz , hogy kik vezetik...nem kitermelte, hanem ezek ültek a nyakára ....és lerázni nem tudja a fideszlmpmszpdkjobbikot....Te mit teszel, teszel-e bármit vagy mások mártíromságára vársz...hogy kikaparják neked is a jó rendszert nem de bár...

tulajdonképpen ebben az országban mindenki vár valakikre akárkikre akik majd helyettük... DE... nekik megcsinálják...az is tróger aki trógerezik...aludj jól Magyarország!

desw 2015.04.23. 14:16:20

@zipe moha:

"a Népnek nem sok köze van ahhoz , hogy kik vezetik...nem kitermelte, hanem ezek ültek a nyakára ...."

Ez hülyeség! Az elmúlt 25 évben ki a fene szavazta be a parlamentbe a politikusokat? Ki vette be az ígérgetéseket? Bizony, az a birka magyar nép!

"Te mit teszel, teszel-e bármit vagy mások mártíromságára vársz...hogy kikaparják neked is a jó rendszert nem de bár..."

Pont leszarom, hogy ki uralkodik! Nekem édes mindegy, hogy Fidesz, MSZP, Jobbik vagy a többi kretén lesz, mert én nem akarom megváltani a világot (nem is tudnám és senki sem tudná), így inkább alkalmazkodom ehhez a szarhoz.

"tulajdonképpen ebben az országban mindenki vár valakikre akárkikre akik majd helyettük... DE... nekik megcsinálják...az is tróger aki trógerezik...aludj jól Magyarország! "

Amíg a nép többsége posztkomcsi értékeket vall, addig csak posztkomcsi politikus nyerhet.

Majd ha lesz masszív társadalmi igény nyugati értékrendre, akkor lesz ilyen politikus is.

prognosys 2015.04.23. 14:59:22

@desw: "Majd ha lesz masszív társadalmi igény nyugati értékrendre, akkor lesz ilyen politikus is"

Ez így van! Viszont ilyet csak masszív, szívós apró munkával, oktatással lehet létrehozni.

"Az elmúlt 25 évben ki a fene szavazta be a parlamentbe a politikusokat?"

Igen, de soha egyetlen politikai párt sem arra kapta a felhatalmazást, amit valójában csinál(t)! Hogy mást ne mondjak, Orbán csapata a szocik 2006-2010 közötti uralma alatt naponta nyolcvanszor elmondták, hogy adót kell csökkenteni és akkor királyság lesz...

Igazuk volt -> tényleg adót kellene csökkenteni, csak az Istenadta nép abba nem gondolt bele, hogy akik ezt éveken keresztül szajkózzák, végül nem hogy adót nem csökkentenek, hanem egyenesen még vagy ötven félét be is vezetnek, miközben harmincat megemelnek:

NOS, NEM ERRE KAPTÁK A FELHATALMAZÁST!

Mondjuk kíváncsi lettem volna azon túl, hogy a politikai garnitúra teljes skálája pofátlanul belehazudik az arcomba, miért kellene ezután bármit elhinnem bárkinek (nem nekem, mert én már akkor sem hittem a Jobbikot kivéve semelyiknek)

De hogy érthető legyen a kérdésem: ha bárki ezután politikusként bármit állít, jöjjön az bárhonnan, miért kellene (vagy nem kellene) hinnem neki? Miért kellene elhinnem akár a PKP-nak, hogy minden más lesz, ha majd ő ül a bársonyszékben?

És ha én egyszeri szavazó polgárként, ha tiltakozásul nem megyek el szavazni, akkor „felelőtlen" vagyok!? Ha szavazok egyikre vagy másikra, de utóbb kiderül, hogy becsapott, akkor meg naiv balek vagy mi? Mi marad még?

Fogjak egy megafont és én is álljak ki a fő térre mondani a magamét? Mondhatom, de mégis mit kéne mondanom ahhoz, hogy az agymosott nép elhiggye, hogy én sem ilyen lovat akartam és én teszek is róla, hogy megváltozzon!?

Ez már igen régen el van cseszve nálunk, de azért lehetne mit tenni: aki érti a dolgát, tudja, hogy mit kell csinálni, az egyrészről csinálja, már részről oktassa, mert szerintem nem lehet máshogy dűlőre jutni!

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.04.23. 14:59:53

@desw:
"Van úgy hogy, első dühömben agyon tudnám csapni."
Magától nem lesz. Tennünk kell érte.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.04.23. 15:02:46

@desw: @prognosys: JAVÍTÁS!!!!
"Majd ha lesz masszív társadalmi igény nyugati értékrendre, akkor lesz ilyen politikus is"
Magától nem lesz. Tenni kell érte...nekünk akiknek fontos a szabadság!

prognosys 2015.04.23. 15:06:43

@Fuxos (ex bömis): Ez így van! Lehetne ez a küldetése akár a PKP-nak, akik tagszervezeteiken keresztül „nyitogatnák" a szemeket...

desw 2015.04.23. 15:30:49

@prognosys:

"Igazuk volt -> tényleg adót kellene csökkenteni, csak az Istenadta nép abba nem gondolt bele, hogy akik ezt éveken keresztül szajkózzák, végül nem hogy adót nem csökkentenek, hanem egyenesen még vagy ötven félét be is vezetnek, miközben harmincat megemelnek:"

A nép és láthatóan te sem gondolsz arra, hogy a stabil adócsökkentés feltétele a kiadáscsökkentés. Tudod, egy költségvetésnek két oldala van, bevételi és kiadási.

Vajon akkor is akarna az a nagyon okos nép adócsökkentést, ha párhuzamosan megvágná az állambácsi a támogatásokat is? Kevés csp, fizetős egyetem, eü és egyéb állami szolgáltatások, keves nyugdíj, kevesebb állami vízfejű, ... Nos?

Egyébként pedig csökkent az szja elég szépen, ez mindenképpen jó. (utálom a Fideszt, mielőtt lefideszesezel)

"Mondjuk kíváncsi lettem volna azon túl, hogy a politikai garnitúra teljes skálája pofátlanul belehazudik az arcomba, miért kellene ezután bármit elhinnem bárkinek (nem nekem, mert én már akkor sem hittem a Jobbikot kivéve semelyiknek)"

Ha rám hallgatsz, akkor szard le az összes rohadék megélhetési politikus.

"Ez már igen régen el van cseszve nálunk, de azért lehetne mit tenni: aki érti a dolgát, tudja, hogy mit kell csinálni, az egyrészről csinálja, már részről oktassa, mert szerintem nem lehet máshogy dűlőre jutni! "

Naív vagy! Ha fenntartható gazdaságot akarsz (ez szükséges, de önmagában nem elégséges feltétele egy normális országnak), akkor bizony oda kell csapnod vagy 6 millió embernek (nyugdíjak megvágás, állami vízfej leépítése, fizetős állami szolgáltatások, ...). Ezt a választók többsége nem fogja megszavazni, mert egyrészt birka a többség, másrészt pedig jön majd egy hős megmentő ellenzéki párt, aki szerint nem kell megszorítás csak szavazz rájuk. Lásd Szírizia és egyéb posztkomcsi pártok Görögben és Spanyolban, vagy akár a Fidesz itthon és most az MSZP és a többi kretén...

desw 2015.04.23. 15:32:03

@Fuxos (ex bömis):

"Magától nem lesz. Tenni kell érte...nekünk akiknek fontos a szabadság! "

Szélmalomharc sajnos!

high up! 2015.04.23. 15:43:57

@profilo: "Talán csinálhatnának valami okosat és értelmeset is a siránkozáson kívül. Valami olyat,amit az általad lebirkázottak is elfogadnak,megértenek és támogatnak"

na de mi legyen ez? A nem birka agyú értelmiség versenyépes munkahelyet akar, polgári életet akar, kontrollt a hatalom felett, EU-t akar és persze hordószónok tuskó parasztvezérek helyett IQ-val rendelkező kormányt akar.

Eközben meg a birkaagyú magyarok (80-90%-os arány) meg csak lumpenkedni akar (görög munka teljesítményért skandináv fizetést), proli életet akar, mert nem szégyelli a lumpenséget és az abból adódó szegénységet, le se szarja, hogy az adott kormányok hogy lopják szét az általa is összedobott közpénzt, a külföldet csak szidni akarja (mert azok többre vitték), és marhára megfelelnek neki a gyúrcsányi meg Orbaneszkui parasztvezérek, akik jól megmondják, hogy a világ hülye, bezzeg a mi kis lumpen Átlaghülyemagyarjaink meg a teremtés koronái. A fél világ a magyarokat akarná másolni, hogy boldog életük legyen.

Szóval hogyan lehetne a birka igényü prolikat és a szellemileg korszakokkal előttük járó értelmiséget összehozmni úgy, hogy a birkagyúak rezsicsökkentés és hordószónoklati néphülyítések helyett az ész és értelem embereire szavazzanak?

FOLYTASSUK!

prognosys 2015.04.23. 15:46:05

@desw: „utálom a Fideszt, mielőtt lefideszesezel"

Ne izgulj, nem minősítek senkit sem zsigerből -> undorító, óvodás szintű viselkedés

„Ha rám hallgatsz, akkor szard le az összes rohadék megélhetési politikus."

Ez is egy opció, de ettől még az ország (és azon keresztül a saját) helyzete még nem javul

„Naív vagy! Ha fenntartható gazdaságot akarsz (ez szükséges, de önmagában nem elégséges feltétele egy normális országnak), akkor bizony oda kell csapnod vagy 6 millió embernek (nyugdíjak megvágás, állami vízfej leépítése, fizetős állami szolgáltatások"

A fenntartható gazdaság alapfeltétele az egyének egyéni és társadalmi felelősség vállalása. Ma a legtöbben mindkettő elől futva menekülnek!

Persze nem lehet egy-kettőre eredményeket elérni, de elindítani, támogatni egy polgárosodási irányzatot szerintem nem egy ördögtől való dolog. Tudom, hogy ma mindenki mindent gyorsan, azonnal akar, ez pedig ebben a helyzetben nem megy.

Viszont, ha egyre többen értik azt, hogy hogyan tud az egyén a saját felelősség vállalásán keresztül tenni a saját boldogulásáért, akkor akár be is indulhat valamiféle változás.

Fel kell mérni, hol tartunk most, kik a célcsoport (nyilván nem a lecsúszott alkoholisták és munkakerülők), megkeresni őket és segíteni nekik az első lépések megtételében.
Magamat ismételve:

„Aki érti a dolgát, egy részről cselekedjen, más részről oktasson!"

Csodákat lehetne tenni...

deruyter 2015.04.23. 15:47:46

Azt azért nem mondanám, hogy a két csapat egy. Inkább azt, hogy sok a személyi átfedés és a gondolati még több. Amúgy meg a lényeg az, hogy vannnak emberek akik pénzt és vagy hatalmat szeretnének általában csak magáért a hatalomért nagy ritkán valami értelmes célért és erre létrehoznak szervezeteket és struktúrákat, amelyek ebben nekik segítenek. Struktúrák alatt értem például a választási szabályokat stb. Az is igaz, hogy bárkinek van lehetősége odakerülni a mézesbödönhöz, ehhez vagy képzettnek kell lenni, vagy elszántnak/szorgalmasnak, vagy jó kapcsolatokkal rendelkezőnek, vagy gátlástalannak. A legjobb, ha mind egy kicsit. A lényeg az, hogy ezek a fajta emberek azt tesznek meg, amit hagyunk. A tolvaj is azt visz el amit hagyunk neki. A különbség az, hogy itt a lopás sokkal kifinomultan működik néha észre sem venni első látásra és védekezni is sokkal nehezebb ellene, mert bonyolult szellemi konstrukcióval van körbebástyázva. Például vannak alapfeltevések, amiket mindenki dogmának fogad el. Mert azok elfogadása mellett látszólag élhetően működik az ország. Ilyen a választási törvény, de lehet mondjuk népszavazás, az oktatás stb. szabályozása, ami egyik sem állja ki a demokratizkus stb. próbáját. És amíg nem emeli fel a seggét minden alkalommal, amikor vérlázítóan pofátlanul szembe köpik a hatalom birtokosai, még azokat is akik rájuk szavaztak, ez addig így is lesz.
Simán elmennek 100 milliárdok minden évben teljesen haszontalan sőt káros dolgokra csak a központi költségvetésből és ez még csak az ami egyből látszik. Ezen kívül vanank még koncessziók, közbeszerzések stb. stb. ami törvényes de többnyire szintén lopás van benne. stb. stb. naphosszat lehetne sorolni. A lényeg, hogy persze az is jó, ha konkrét bagázsokat szavazunk haza a fenébe 4 évente, de talán ez kicsit kevés. Mert a műsor más szereplőkkel folytatódik. Legfeljebb néha kisebb intenzitással.
Tüntetni kell, tüntetni, tüntetni. És nem fisz fasz béremelés vagy bércsökkentés ügyek miatt, mert annak racionális oka is lehet, hanem a nyilvánvalóan pofátlan tolvajlási ügyeknél.

desw 2015.04.23. 15:58:36

@prognosys:

"Ez is egy opció, de ettől még az ország (és azon keresztül a saját) helyzete még nem javul"

Alkalmazkodj ehhez a szarhoz, mert így jobban jársz, mint a világmegváltási erőlködéssel! sajnos...

"A fenntartható gazdaság alapfeltétele az egyének egyéni és társadalmi felelősség vállalása. Ma a legtöbben mindkettő elől futva menekülnek!

Persze nem lehet egy-kettőre eredményeket elérni..."

Egy-kettőre?? Már 25 év eltelt és csak rosszabb lett ilyen tekintetben minden.

"de elindítani, támogatni egy polgárosodási irányzatot szerintem nem egy ördögtől való dolog."

Hát ha van sok felesleges szabadidőd és unod az otthoni létet...

"Viszont, ha egyre többen értik azt, hogy hogyan tud az egyén a saját felelősség vállalásán keresztül tenni a saját boldogulásáért, akkor akár be is indulhat valamiféle változás."

Be is indult már! Go West!

"Csodákat lehetne tenni... "

Én bizony a Télapóban sem hiszek!

2015.04.23. 16:24:57

@desw: Már csak az a akérdés, hogyan alakul ki (tudatosodik) a nyugati értékrend iránti igény? Magyarul: mikor jönnek ré széles tömegek hogy a rég áhított nyugati jóltet nem lehet egy sztyeppei kommunista alattvalói gondolkodásmóddal megvalósítani.

prognosys 2015.04.23. 16:28:27

@desw:

„Alkalmazkodj ehhez a szarhoz, mert így jobban jársz, mint a világmegváltási erőlködéssel! sajnos..."

Egyrészről (a saját érdekemben) alkalmazkodok, másrészről viszont (a jövőbe vetett csekélyke bizalmam végett) elutasítom. Az alkalmazkodással csupán az a kis gond van, amit Bogár László is megfogalmazott anno:

„Eddig a nép attól félt, hogy a falhoz szorítják. De lassan már nincs hova hátrálni, mert már benne van a falban"

és ez egyre inkább így van!

„Egy-kettőre?? Már 25 év eltelt és csak rosszabb lett ilyen tekintetben minden."

Testvérem! Eddig meg sem kísérelte senki abba az irányba vinni az ország népét, hogy vállaljon mindenki felelősséget magáért és a döntéseiért! Ezért tartunk ma itt!

„Hát ha van sok felesleges szabadidőd és unod az otthoni létet..."

Felesleges ideje szerintem senkinek nincs...ergo itt jön be a társadalmi felelősség vállalás kérdése: ha hiszel abban, hogy nem törvényszerű az, hogy rossz irányba mennek az országban a dolgok és ha rászánnál havonta legalább 2x2 órát, hogy esetleg egy standasztallal és egy szilárd jövőképpel kimenj az utcára és megismerkedj az utca népével...elkezdenéd végre az érdemi munkát: megtalálni a politikát elutasítók és a csalódottak között azokat, akik esetleg veled tartanának...ha megismersz pár ilyen embert, akkor nemhogy a kakukkos órát nem fogod többé bámulni, de még alig várod, hogy újból találkozhass azzal a „pór néppel", akik később a te szavazóbázisodat alkothatják! Ha nem hagyod őket cserben, akkor ők sem fognak! Ez ilyen egyszerű!

„Be is indult már! Go West!"

Mit mondjak erre? Amerika sem mindenkinek amerika! Ez egy politika által generált migrációs hullám. A jogbizonytalanság tervezhetetlenné teszi a vállalkozásokat. Munkahelyeket számol fel vagy nem enged létrehozni, mert nem lehet számítani arra, hogy a mai (bármilyen rossz) „játékszabályok" holnapra nem fognak a talpáról a fejére állni, ami be is dönti azokat.

Vagyis, ha a vállalkozások öt-tíz évre előre tudnának tervezni, akkor akár tömegesen is létre jöhetnének...nem lenne szükség az ország elhagyására.

Nekünk - akik itthon maradtunk - egyénként is az a felelősségünk, hogy ezt a folyamatot megállítsuk. Ha másért nem, már ezért is érdemes volna rászánni az időt, nemde!?

teleorman 2015.04.23. 16:34:02

A többségnek - érzésem szerint - nincsen nagy gusztusa az elvont fogalmak (polgárosodás, egyéni felelősség, jogállam, demokrácia) megemésztéséhez. Az ezeken való kérődzés sajnos csak egy viszonylag szűk réteg sajátos hobbija. Van azonban egy durva tény, s ennek fel kellene keltenie az ezt a hobbit nem űzők érdeklődését is. Nevezetesen: Európa egyik legmagasabb adóterheléséért cserébe miért kapjuk az EU tagországok közül majdnem a legrosszabb közszolgáltatásokat? Egy állam, illetve kormányzat működését ezt mindennél jobban minősíti, vezessenek a szálak akár korrupciós gócokhoz, akár általános államszervezési-közigazgatási tehetségtelenséghez. Minden kormányzat elsődleges feladata, hogy ezen - ami lassan 25 éve nem változik - változtasson. Ez sokkal fontosabb mint a népnevelés, a közvélemény hergelése mondvacsinált ügyekkel, a nagy politikai-geostratégiai víziók álmodása. Ez utóbbiakból egyébként jó volt a felhozatal az elmúlt öt évben.

Kopi3.14 2015.04.23. 16:42:38

@Lexa56: Ez a réteg az, amelyik nagy arányban lábbal szavaz. Lecsúszni nincs hangulata, feljebb jutni jelen viszonyok között sok a gerince, tartása, így hamuba süti a pogácsát, beteszi a babos kendőbe, majd elindul, bele a lenyugvó napba.

Kopi3.14 2015.04.23. 16:46:07

@Counter: Kiegészíteném azzal, hogy az állam gondoskodó szerepének elutasítása. Ami nem a védőhálók teljes hiányának vágyát jelenti, de annak igénye, hogy az állam a tagjait felnőtt, döntésképes, gondolkodó emberként kezelje.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.23. 17:08:25

@Kopi3.14: Egyetértek, ez is fontos. (Bár szerintem levezethető az eredeti három elemből.
És persze ebből következik a transzferek visszanyesegetése és az állam irgalmatlan gazdasági súlyának csökkentése.
Inkább a minél kevesebb számú alapérték megfogalmazására törekedtem, mintsem a minél részletgazdagabb meghatározásra, no.)

Akinek valóságos képzettsége van és saját tulajdont akar szerezni (vagy már van és hasznosítaná), az nyilván nem arra törekszik, hogy ezek helyett állami járadékokban részesüljön akár segély, akár közbeszerzés formájában.

Lényeg a lényeg: ma Magyarországon nagyon kevés a polgár. Ezért polgári pártot nem (csak) belőlük, rájuk alapozva lehet eszkábálni; ennek során legalább ennyire figyelemmel kell lenni azokra, akik képesek és akarnak is polgárrá válni – anélkül, hogy a "polgár" szót tartalmatlan politikai termékként (ugye), ezerjóként használnánk, amibe mindenki azt lát bele, amit jólesik.

Sehol se ugrottak elő polgárok teljes fegyverzetben; de az állam sem tudott még soha polgárokat gyártani a saját korlátozott eszközeivel. Még ha akarta se; de arról is lehetne vitatkozni, hogy képes-e az állam akarni, és ha képes, ilyet képes-e.

desw 2015.04.23. 17:10:34

@prognosys:

"Egyrészről (a saját érdekemben) alkalmazkodok, másrészről viszont (a jövőbe vetett csekélyke bizalmam végett) elutasítom."

Nem akarlak győzködni, hogy miként élj és miben higgy!

"Testvérem! Eddig meg sem kísérelte senki abba az irányba vinni az ország népét, hogy vállaljon mindenki felelősséget magáért és a döntéseiért! Ezért tartunk ma itt!"

Ne viccelj! A parlementi küszöböt sem érné el az a párt, amelyik öngondoskodással kampányolna!

Szerinted nyerhetne egy olyan párt, amelyik azzal jönne, hogy Alkesz, kövér és dohányos! Holnaptól magatoknak fizetitek az eü-t. Minimálbéres! Nem lesz nyugdíjad! Szülőgépek! Nem lesz csp! Diákok! Tanídíj lesz. Kamurokik! A körmötökre nézünk! Tanulatlanok! Nem lesz munkátok és segélyke sem lesz! ... ???

Ezzel nem lehet nyerni MO-on, csak a rezsicsökivel meg a ne az emberekkel fizettessék meg, meg a rohadt zsidók geci bankok köcsög imf dumával.

"Felesleges ideje szerintem senkinek nincs...ergo itt jön be a társadalmi felelősség vállalás kérdése: ha hiszel abban, hogy nem törvényszerű az, hogy rossz irányba mennek az országban a dolgok..."

De, törvényszerű, ezzel a néppel! És az elmúlt 25 év a bizonyíték rá. És lásd High Up! korábbi beírását!

"és megismerkedj az utca népével...elkezdenéd végre az érdemi munkát: megtalálni a politikát elutasítók és a csalódottak között azokat, akik esetleg veled tartanának..."

A nép többsége azért csalódott a politikusokban, mert nem jött el az ígért és várt nyugati életszínvonal. De hogy jött volna el ilyen balkáni néppel?

"Vagyis, ha a vállalkozások öt-tíz évre előre tudnának tervezni, akkor akár tömegesen is létre jöhetnének...nem lenne szükség az ország elhagyására."

Még akkor is jóval kedvezőbb adózási feltételek vannak a haldokló Nyugaton.

"Nekünk - akik itthon maradtunk - egyénként is az a felelősségünk, hogy ezt a folyamatot megállítsuk. Ha másért nem, már ezért is érdemes volna rászánni az időt, nemde!? "

Bele se kezdek egy eleve vesztes küzdelembe! Én alkalmazkodni fogok (adózás, befektetés, ..), nem világot megváltani, mert nekem is csak egy életem van!

desw 2015.04.23. 17:14:12

@pityókabor sommelier:

"Már csak az a akérdés, hogyan alakul ki (tudatosodik) a nyugati értékrend iránti igény? Magyarul: mikor jönnek ré széles tömegek hogy a rég áhított nyugati jóltet nem lehet egy sztyeppei kommunista alattvalói gondolkodásmóddal megvalósítani. "

Majd ha több lesz az IQ-juk mint foguk, aztán ha nem hisznek a mesékben.

Esetleg a sport is segíthet. Akkor majd megértik, hogy könnyű pofázni sörhassal a kanapén kepedve, hogy fussál már gyorsabban hülye focista, de 90 percig futni azért nem olyan könnyű.

mojszipupi 2015.04.23. 17:20:13

Felesleges csűrin csavarni ezt a demokrácia kérdést. És Horn Gyula nevében is kikérem azt, hogy létezett-e demokrácia valaha ebben az országban.
Ami sokkal fontosabb. Orbánék felrúgták a magántulajdon szentségét. Magánszámlák, föld, cég, trafik és ami épp megtetszik nekik viszik. HOL CSINÁLT ILYET BÁRMELYIK SZOCIALISTA KORMÁNY? Vissza kéne venni ebből a folyamatos fikázásból és látni kéne a különbségeket. Megdöbbentő látni, hogy, bloggerek le merik írni h a korábbi kormányok ugyan azt csinálták mint a fidesz. Nem így kéne saját pártod mellé állítani szavazókat...

desw 2015.04.23. 17:26:27

@teleorman:

"Európa egyik legmagasabb adóterheléséért cserébe miért kapjuk az EU tagországok közül majdnem a legrosszabb közszolgáltatásokat? Egy állam, illetve kormányzat működését ezt mindennél jobban minősíti, vezessenek a szálak akár korrupciós gócokhoz, akár általános államszervezési-közigazgatási tehetségtelenséghez. "

A demokráciában és az egyenlő szavazati jogban keresd a hibát!

Amíg a szavazati joggal rendelkezők többsége eltartott és valamilyen módon az állami csecsről él, addig ebben nem lesz változás. A politikus csak akkor tud nyerni, ha a többség rá szavaz. Viszont mikor szavaz rá a többség? Ha az ő érdeküket képviseli, azaz mégtöbb állami pénzt ígér nekik.

Kopi3.14 2015.04.23. 18:02:26

@Counter: A háromból azért nem következik egyértelműen, mert lehet valaki megszerzi a tulajdont állami emlőn, majd már megállítja saját maga a lábán, de a polgári gondolkodás még hiányzik mellőle. Ragaszkodik az államhoz.

Mondjuk a klasszikus polgári állapothoz hiányzik a török hódoltság, majd egyéb történelmi csapások miatt rendre nullára levert, szétszórt, városi közegben kialakult szemlélet, kultúra.

zipe moha 2015.04.23. 18:20:08

@desw:
..pont úgy gondolkodsz, élsz,viszonyulsz, elvársz,és beszélsz mint a magyarok legnagyobb része , mint az átlag ...tele gyávasággal megalkuvással gyűlölettel és ellentmondással...megértem DE én nem hibáztatlak!!!..te se hibáztasd aki hozzád hasonlóak...szinte egyformák

tamas11 2015.04.23. 18:28:42

@Kopi3.14:
A mii történelmünkből tartósan tőkefelhalmozás hiányzik, illetve hiányzott. Olyan viszonyok, amelyek közt az egyénnek esélye nyílik fölöslegéről dönteni.
A külső befektető (ha van) nem helyettesítheti ezt a sajátrészt, amiben szaktudás kultúra, önbizalom és hasonlók is közrejátszanak. de apénzpiac jelenléte IS.
Kb nyolc-tíz évvel ezelőtt olvastam, hogy az amik 67 %-a (nyilván a felnőtt lakossági adat), a tőzsdén van. Nem tudom, pontosan mit jeletett ott ez, nyilván, hogy vannak vagy voltak részvényei.
Tehát óriási többsésgük ismerheti a pénz világát. Ez nem csupán azért oly fontos, mert kialakul az ismerete, releváns képessége, hanem mert nem néz eleve gyanakodva a vagyonokra, tudva, hogy azok így is (IS!) keletkezhetnek, és az nem ördögtől való. Nem csupán közvetlenül a munkából, sőt, onnan tán kevésbé .
A mi országunkban máshogyy keletkeztek a vagyonok, irányított volt a politika által a felhalmozás, a kiválasztódás is, és most is az.
Nincs adat, de aligha tévedünk, ha saccolunk, kik nyitottak offshore számlát! .
Így aztán nem lehet eszményíteni a polgárosodás útját, ami nem is járható, és ellenjavallt is, morális tényezőkkel átszőve.
Ennél is tovább megyünk,
A politika szembeállíthatja a napi propaganda szintjén a munkát és a vaygont, miközben ez két párhuzamosan létező lehetőség ott, ahol megvan. (Eközben a szónoklók mégcsak nem is a befektetések tehát a pénz világából, hanem nettó korrupciókból gazdagodnak, szemünk előtt.
Széchenyit kéne lapoztatni az átlag alatti átlagpolgárral, de vigyázat: sarokba fogja vágni azt a kötetet, és igaza lesz.

zipe moha 2015.04.23. 18:43:59

@tamas11: a magyarságnak közössége nincs egymással..közös céljai nincsenek...a maradék összekötő kapocs a nyelv...így nem csoda, hogy bármelyik nemzet SŐT hatalmi-és érdekcsoport simán veri ezt a Népet ott ahol a társdalmi-gazdasági teljesítmények csoportmunkán és munkamegosztáson keresztül állhatnak csak elő...hogy hazugságokkal,ledegradálással félrevezetéssel,egymást gyűlölővé tételével, meglopással, kifosztással verik a Népet saját hazájában, már csak részletkérdés....a lánc minden szeme gyenge...a lánc is gyenge...

A megalkuvók alkalmazkodók másokat hibáztatók beletörődők és az árulok pont nem fognak változtatni semmin..érdemes Ady publicisztikáit olvasni..e problémák már tegnap előtt PONT így itt voltak...egyetlen generáció sem hordozta el....ahogy elnézem ha így marad mi is átadjuk az utókornak...pont ugyan azt..

maxval bircaman szerkeztő (törölt) 2015.04.23. 18:54:24

Ide is nyerítek mán valamit. Kapjátok be.

desw 2015.04.23. 18:58:03

@zipe moha:

Hibásan jellemeztél, de nem gond!

Az nem gyávaság és megalkuvás, hogy nem teszek olyan dolgokért, melyeknek nem hiszek a megvalósíthatóságában.

Csak egy buta ember hiszi el azt, hogy csak Orbánékat kell elüldözni és minden szép és jó lesz, és aki szerint CSAK a politikusokon múlik, hogy milyen ország lesz Magyaroszágból.

Előbb a népet kell leváltani, aztán automatikusan jönnek majd értelmesebb politikusok is, ahogy megjelenik a tömeges igény rájuk.

zipe moha 2015.04.23. 19:03:44

@tamas11: ...ha az Országokat a Templomokhoz hasonlítjuk, a benne lévő Népet a Gyülekezetekhez...könnyen belátható, hogy mi a baj!

Van Templom (Ország) ahová képmutatásból járnak a Népek. Bár ismerik az Igét( Törvényeket) , de be nem tartják, másoktól viszont számon kérik. Adakozáskor filléreket adnak..ha adnak egyáltalán...aminek egy részét az Előljárók ellopják (egymás között szétosztják..). A Protekcionizmus és az urambátyám viszony mentén alakulnak a jelöltségek a Tisztségre stb...ezek a Gyülekezetek sorvadoznak, belterjességük rögzíti képességeiket...

Van olyan Templom is ahol a Tagok bőséggel vetnek... hisznek egymásban és az Igében...a Tisztségek rátermettség és odaszánás okán nyílvánosan kerülnek átadásra...a közösség folyamatosan növekszik és gyarapszik..

Vagy kell egy új Templom vagy meg kell tisztítani a meglévőt a hamis Tisztségviselőktől...alkalmas Gyülekezetet szervezni kész Tisztségviselőket választva

desw 2015.04.23. 19:10:12

@zipe moha:

"...ha az Országokat a Templomokhoz hasonlítjuk, a benne lévő Népet a Gyülekezetekhez...könnyen belátható, hogy mi a baj!"

Jó a példád, csak ne finomítsd! A nép többsége együgyű hívő! Nem az érdekli őket, hogy mit mond egy politikus, hanem hogy melyik mondja.

Egy Orbán-hívő számára Viktorka minden szava szent, Gyurcsány meg maga az ördög. Egy szoci hívőnél pont fordítva.

Hiányzik a gondolkodó réteg.

Lexa56 2015.04.23. 19:13:20

@Kopi3.14: Azt hiszem én is ezt tenném, ha fiatalabb lennék, de nekem már késő.

zipe moha 2015.04.23. 19:24:28

@desw: ...ne tévesszen meg....a többiek is csak "alkalmazkodnak"...:(...ez a hagyományos túlélési stratégia...és ennyit tud..

sese 2015.04.23. 21:58:32

FankaDeli megénekelte korábban, még mindig aktuális:

Hazátlan árulók

Hé, kislány, oldal csak a fejedben létezik,
amit nagyapám épített, apádék szétszedik.
Jobboldal, baloldal, még mindig nem fogtad fel?
Fősulis létedre nem az eszedért lopnak el.
A sok tompa fej csak béget, ahogy kell.

www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/48911/fankadeli/hazatlan-arulok-zeneszoveg.html

Polgárok léteznek csak valós jogok lehetőségektől megfosztva.

Toportyán Zsóti 2015.04.25. 18:28:29

@J.R. Ewing: Ne kend rám saját butaságod te nagyon buta.
süti beállítások módosítása