1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.01.29. 16:56 HaFr

Mit is várok Angela Merkeltől?

A félreértések elkerülése végett -- bár megvolna hozzá az ereje -- nem azt várom a német kancellártól, hogy Orbán Viktort különféle eszközökkel kiszorítsa a hatalomból. Ez több okból is rossz lenne, legelőször is, mert megint megszakadna egy tanulási folyamat, amelyen a magyar társadalom most végigmegy. 

Ellenben az várható lenne, hogy feltétlenül és megalkuvás nélkül képviselje Budapesten a Nyugat alapértékeit, az emberi szabadságot, a jogállamot, és a liberális demokráciát, mindazt, ami a Nyugatot megkülönbözteti a világ többi részétől. Mert nem a kapitalizmus, a jólét és a társadalmi hatékonysága miatt vagyunk büszkék a nyugati civilizációra, és ezen belül annak forrására, Európára, hanem amiatt, ami ezek hátterében, ami ezek gyökerében áll. Ezek miatt vagyunk különlegesek.

Nem azt várjuk Frau Merkeltől, hogy Európa gázellátását és Oroszország további megfegyelmezését szem előtt tartva pragmatikusan kiegyezzen az EU egyetlen autokratájával. Túl sok ilyen kiegyezést (feltartóztatási törekvést) éltünk már át és szenvedtünk el a 20. század során itt a kontinensen, amelyekről egytől-egyig kiderült, hogy a maguk idejében végzetes tévedések voltak!

Európa ma is válságban van, mert a vezetői ma sem tudnak utat mutatni az alapértékeink melletti kiállásban. Fokozatosan zsákutcába jut az európai kulturális identitásunk képviselete -- mert folyamatosan megalkuszunk a képviseletében! A Merkeléhez hasonló belső és külső Realpolitik az ilyen alkuk szembetűnő példája, és az egymást érő példákra joggal válaszolnak Európa népei is meglehetősen hasonlóan: csalódással, az európai eszméktől való elidegenedéssel, bezárkózással, xenofóbiával, az európai intézmények és az EU megvetésével. Orbán indirekt igazolásával.

Merkel kancellár, félő, rosszul méri fel Európa védelmének legfontosabb szempontjait. Félő, nem egészen tudja, ki lesz a nyertes a látogatásával. (Az, aki két hétre rá érkezik.)

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr357121407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

profilo 2015.01.29. 18:00:02

Merkel asszony feltétel és megalkuvás nélkül fogja képviselni az uniós Németország érdekeit.Pont.
És azért kiváncsi lennék,hogy tíz megkérdezett random átlagpolgár közül hányan "büszkébbek" inkább a jóléti államra,mint a felsorolt alapértékekre.
És lenne egy fogadásom,hogy Merkel asszony valószínűleg jobban méri fel Európa és ezen belül Németország szempontjait,érdekeit,mint te.

DrGehaeuse 2015.01.29. 18:55:40

@profilo:

Egyetértek. Endzsinéni elsősorban a német érdekeket képviseli, és sokat tesz azért hogy azok egyben az EU érdekei is legyenek.
Ha ilyetén tevés-vevése közepette némi kis előnymorzsa lepereg kishazánk számára, arra a magyar kormánynak kutya kötelesége rárepülni ezerrel.

Putyin nyertességéért meg semmit se fog tenni, pláne nem orv-bán révén.

borzimorzi 2015.01.29. 21:08:21

Stimmt. Merkelnek elemi érdeke, hogy csak annyira romoljon el a viszony az oroszok és az EU között, hogy könnyen és gyorsan helyre lehessen állítani, ha Putyin észre tér, vagy lelép(tetik). Ezzel nekünk is segít, mert nekünk függ az energiaellátásunk valami 85%-ban a gáztól, nem Németországnak. Ők égetik a saját szenüket és legrosszabb esetben beindíthatnak egyet-kettőt a bezárt atomerőművek közül is.

Jól csinálja a néni, na. Ami az oroszokat illeti, Kissinger a Diplomáciában megírta, mi a teendő. "Egyetlen erős országot sem szabad megalázni anélkül, hogy előbb alaposan meg ne gyengítettük volna". Valami ilyesmi, ha jól emlékszem. Bár már régen olvastam. Merkel tudja, mit csinál, és jól csinálja. Az oroszok gyengülése folyamatban, és főképp az amcsikra haragszanak miatta az oroszok. Ami jó is, mert az amcsikat úgysem merik megtámadni.

Üdv:
b

Angela Merkel 2015.01.29. 21:14:59

Kedves Péter!
Túl sokat vársz tőlem!
Nincsenek elveim, csak érdekeim!
Ezért nem fogom sem az Oroszokat sem Orbán Viktort megfegyelmezni!
Bárkivel hajlandó vagyok együttműködni, a hazám érdekében!

Angela Merkel 2015.01.29. 21:42:33

@HaFr: Remélem, hogy akkor sem fogsz neheztelni rám, ha még az idén kibékülök Putyinnal.

zipe moha 2015.01.29. 21:56:18

..."Európa ma is válságban van, mert a vezetői ma sem tudnak utat mutatni az alapértékeink melletti kiállásban. Fokozatosan zsákutcába jut az európai kulturális identitásunk képviselete -- mert folyamatosan megalkuszunk a képviseletében! A Merkeléhez hasonló belső és külső Realpolitik az ilyen alkuk szembetűnő példája, és az egymást érő példákra joggal válaszolnak Európa népei is meglehetősen hasonlóan: csalódással, az európai eszméktől való elidegenedéssel, bezárkózással, xenofóbiával, az európai intézmények és az EU megvetésével. Orbán indirekt igazolásával.".....írod....

Az közéleti opportunizmus, a lakáj mentalitás teljesítőképessége határaihoz érkezik...mert jutalma mint mindig rajta van a csomagoláson..."használat után eldobandó"

Angela Merkel 2015.01.29. 22:02:22

@zipe moha: Das ist brutale Realpolitik!

HellerZ 2015.01.29. 23:35:42

@Angela Merkel:

Kedves Angéla!

Én azt szeretném kérni Öntől, hogy kérje meg a Viktort, ugyan tárja már a magyar nép elé azoknak a stratégiai és támogatási megállapodásoknak a tartalmát, amit a kormány a különböző német cégekkel a magyar nép háta mögött kötött.
Különös tekintettel az Audi 44 milliárdjára.

Maradtam tisztelettel.

Angela Merkel 2015.01.29. 23:48:01

@HellerZ: Kedves HellerZ!
Szívből örülök minden támogatásnak, amit önök a német cégeknek adnak!
Remélem, hogy nem sajnálja tőlünk azt a 44 milliárdot, hiszen olyan sok munkahelyet teremtettünk az önök hazájában.

Angela Merkel 2015.01.30. 00:06:25

@HellerZ: Egyébként Viktorral rendkívül jó a kapcsolatom! Remélem nem gondolja komolyan, hogy valaha is beavatkozom egy másik ország belügyeibe!

zipe moha 2015.01.30. 07:57:39

@Angela Merkel:
Szeretném ha biztosítaná Orbán Viktort arról, amennyiben hazai politikai pályafutása 2045 környékén lezárulna, még mindig számítanak rá Európai csúcsvezetőként valamelyik tiszteletre méltó intézmény élén, Németh Miklóshoz hasonlóan!Kérem, értesse meg vele, hogy továbbra is maradjon bátor, mert Önökre számíthat,ha majd ránk nem is...

ParaZita2 2015.01.30. 08:33:53

@Angela Merkel: Sie besuchen das Land, nicht Ihren Premierminister Kollegen VO.
Aber das Land hat Sie nicht eingeladen. Also so bald wie möglich verloren Sie bitte, gehen Sie in die Stadt Ihrer Großeltern, Landshut. Verstanden? :)

zipe moha 2015.01.30. 09:16:17

@ParaZita2:

válaszolt!!! ..válaszolt!!! (nyers fordítás)...az írta: magyarok, a munka csinál szabad...belőletek

..:)

DrGehaeuse 2015.01.30. 10:36:14

@zipe moha:

Unmöglich!
Das ist Verleumdung.
:)

dúvad 2015.01.30. 10:52:20

@zipe moha:N'1...

"Angela Merkel német kancellár jövő hétfői budapesti látogatásáról szólva a kormányfő kijelentette: nincs problémás terület a magyar-német kétoldalú együttműködésben, a kapcsolatrendszer adatai fantasztikusak."

explanatus 2015.01.30. 11:02:44

Frau Merkel valószínűleg (kicsit) kikapcsolódni jön. Legkomolyabb megbeszélnivaló a visszavonulás témakörében várható. Több mint találgatás, Frau Bundeskanzlerin keresi az emeltfős visszavonulást, amivel a németek igencsak hadilábon állnak. Kis felsorolás, akiknek nem jött össze: Kohl, Schröder, Köhler, Wullf.

Van épp elég gondja mostanában: Ukrajna, Görögök, AfD, Pegida. Nem állhat szándékában egy újabbal gyarapítani ezeket, ezért majd ismerősen fog csengeni a „Minden nagyon szép...” és ezt a (parlamenten kívüli) ellenzék is sikerként fogja értelmezni, hogy megmondta, elégedett velünk. Weiterso!

Látogatás múltával, forgalmasabb helyeken új plakátok megjelenésére lehet számítani:

Magyarország jobban teljesít
Merkel asszony is elismerte

nnnnnnnn 2015.01.30. 11:12:23

én inkább gazdasági hasznot remélek. jogállam van, liberális demokrácia sehol nem érdekel, szabadnak meg szabad mindenki.

Amadeus62 2015.01.30. 11:35:33

Én azt várom tőle, hogy basszon oda egy jó nagyot a mi köcsög szemét diktátorunkra aki ott uszít, kavarja a szart az unión belül az emberek ellen ahol csak tud!

zipe moha 2015.01.30. 11:42:18

@DrGehaeuse:

"Felszab a dúlás? "
Felbasz a dúlás....:(

Wаgеm 2015.01.30. 12:12:47

"Ellenben az várható lenne, hogy feltétlenül és megalkuvás nélkül képviselje Budapesten a Nyugat alapértékeit, az emberi szabadságot, a jogállamot, és a liberális demokráciát, mindazt, ami a Nyugatot megkülönbözteti a világ többi részétől. "

Van egy gyanúm, egy német Mo. több mindent megengedhet magának szólásszabadság ügyben mint otthon.

LaMettrie 2015.01.30. 12:33:04

Még csak nem is a német érdekeket fogja képviselni, hanem a német elit hatalmi érdekeit. Vagy talán a Bertelsmann profitja demokratikus alapérték lenne? Ennyiben azért egy ideje a demokrácia is pofozózsák szerepkörbe szorult.

2015.01.30. 13:04:40

@ParaZita2: Merkel nagyszülei után inkább Poznańba (a korábbi Posenbe) kutakodj, mert az apai nagyapja egy bizonyos Ludwig Kaźmierczak volt és csak 1930-ban németesítette a nevét Kasnerre (A kancellárasszonynak eredetileg Angela Kasner a neve.)

Nagypapi az első világháborúban a németek ellen harcolt, ellentétben Donald Tusk volt lengyel miniszterelnök Jozef nevű nagyfaterjával, aki viszont danzigiként a Wehrmachtban katonáskodott.

Forrás: www.faz.net/aktuell/politik/ausland/europa/merkels-polnische-wurzeln-grossvaters-krieg-12124653.html

nnnnnnnn 2015.01.30. 13:10:42

@Amadeus62: nem tud odabaszni, orbán jó focista, ügyesen kilépne az ütés elől.

Brumm Brumi 2015.01.30. 13:20:11

Majd ha Merkel asszony nyilvánosan felszólítja Schröder ex-kancellárt hogy lépjen ki a Gazprom igazgató tanácsából..

Majd ha Merkel asszony bezárja az Északi Áramlatot, mondván hogy fújj orosz gáz, pihá...

Majd ha Merkel asszony, (aki legalább akkora focirajongó mint Orbán csak éppen focizni nem tud)felszólítja a Bundesliga néhány csapatát hogy vegyék le a Gazprom logót a mezekről...

no, ezek után térjünk vissza a témára és haladjunk sorban, abból kiindulva hogy Frau Merkel és az itteni német cégek is pontosan tisztában vannak azzal hogy Orbán után csakis a ..Jobbik jöhet.

zipe moha 2015.01.30. 13:46:31

@Brumm Brumi:

igen, a rendszer rendszeranomáliákra adott hadi válasza a szélsőjobb...ez rendszer elem...addig van idő!!...és akkor jár le!!

randomuser1 2015.01.30. 13:47:26

azé gyünnek, h rendesen felosszák a balcsit, a délipart az endékásoké, hévíz a szovjeteké, nekünk marad a határvédelem a part ötkilométeres övezetében.

ParaZita2 2015.01.30. 13:52:06

@FN: (köszi! nem akartam én tárgyszerű lenni, kommentem magának a nick mögé bújt trollkodónak szólt. szerintem magára ismert)
Merkel Asszony felé eszemben nem lenne ilyesmit írni. Ő úgyis csak egy erős társadalom hivatalnoka és képviselője. Vele szemben viszont ov önmagát és érdekcsoportjait képviseli, nem a társadalmunkat. Különben nem lenne a napi 2-3 elvándorolt orvos, és 600 ezer "gazdasági menekült" hazánkból. Vagy ismerősöm, friss geo-informatikus diplomával 87eFt havi fizu (kb. 270-280EUR - normális?) Vagy eladhatatlan ingatlanok: vannak-e fiatalok, akik a jövőjüket itt akarják "építeni"?

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2015.01.30. 14:21:28

"nem azt várom a német kancellártól, hogy Orbán Viktort különféle eszközökkel kiszorítsa a hatalomból."

Ez igen dicséretes.

Pedig demokratáink pont azt várják Merkeltől (meg a nagybetűs Nyugattól úgy általában), hogy bármi áron, de távolítsa el Orbánékat. Mert magukat megszervezni, programot írni, kampányolni és választást nyerni már nem sikk. Legutóbb is elbohóckodták az egészet. Majd a külföld szépen eltakarítja a Fideszt helyettük és elhozza a liberális-demokrata Kánaánt. True democracy.

"Ellenben az várható lenne, hogy feltétlenül és megalkuvás nélkül képviselje Budapesten a Nyugat alapértékeit, az emberi szabadságot, a jogállamot, és a liberális demokráciát, mindazt, ami a Nyugatot megkülönbözteti a világ többi részétől."

Pont annyira megalkuvás nélkül fogja képviselni ezeket, mint általában. Nem egészen két éve Putyin még a legjobb haver volt itt keleten, pedig már akkor is olyan naccerű jogállam volt Oroszország mint most. Csakhát ugye a piac nagy, olajból és gázból sok van, a pénznek pedig nincs szaga.

DrGehaeuse 2015.01.30. 14:40:48

@HaFr:

Meg lettél tisztelve! (aktuális germanizmus)
:)

búvár kondér 2015.01.30. 16:05:15

@Brumm Brumi: na ne bazzzmá .... ki a fasznak kell a rabbik? Olyan lenne mint az üveges tótnak a hanyatt esés. Csak kigyógyul az ország a buzikból már. Legalábbis remélem.

búvár kondér 2015.01.30. 16:17:39

@$$$=$$$: Nem focista ...csak lenyúlja a focipénzt.
Szétlopják a gyerekfocira szánt pénzeket
ORIGO2015. 01. 30. 15:29

Komoly anyagi gondokkal küzd a több mint ezer gyerek képzésével foglalkozó Mészöly Focisuli, a szakmai alelnök szerint azért, mert a TAO-támogatások jelentős részét csalók szerzik meg előle. Az MLSZ által kiosztott "látens pénzek" töredéke folyik csak be a kis klubokba - állítja Újvári Gábor.
Újvári szerint a politikai és a gazdasági élet irányítói megüzenik a tehetős cégeknek, hogy mely klubokat, szakosztályokat támogathatnak a TAO segítségével, ezért "csupán morzsákat lehet elcsenni az asztalról" - mondta az Utanpotlassport.hu-nak a Mészöly Focisuli szakmai alelnöke.
.... a vállalatok és az egyesületek közé közvetítők ékelődnek be, akik 5 és 40 százalék közti jutalékot követelnek. "A kormányközeli cégeknél húsz százalék az alap. Mi nem akarunk számlát gyártani és hasonló bűncselekményeket elkövetni."

DrGehaeuse 2015.01.30. 17:51:22

@búvár kondér:

Mosd kia szád te tróger!
Akarom mondani Trágár.

Téged se lehet bepiszkítani nyomdafestékkel, az már biztos.

:)

búvár kondér 2015.01.30. 18:13:17

@DrGehaeuse: .... csak nem rabbikos vagy? .... esetleg szláv kgb-s? Te szent ég ahova süllyed a nemzet?

Árpád vére ennyire elfajzott?

randomuser1 2015.01.30. 18:19:22

@búvár kondér: hábazmeg, idegyüttetek azősi szláv földre, végigdugtátok az összes menyecskét, aki egy fokkal is világosabb bőrű volt, mit vártál ezer év után?

búvár kondér 2015.01.30. 18:36:15

@Emmanuel Goldstein: vérfrissítés volt. Attól még nem kell rabbikosnak lenni...... vagy kgbélának. ...no és különben is patriarchális rend van még! ....persze ezeknél a rabbikosoknál soha nem tudni ki a fiú és ki a Vona Gábor.

dúvad 2015.01.30. 18:38:12

Van aki már tudni véli hogy Magyarország - a németekkel karöltve - támogatja az Egyesült Államoknak kiemelten fontos, de az európai baloldal által vitatott amerikai-európai szabadkereskedelmi megállapodást...

búvár kondér 2015.01.30. 18:46:51

@dúvad: ...pár milláért támogatjuk Pirézia és Kalefonia társulását is. ....persze van az a pénz amiért nem!

randomuser1 2015.01.30. 18:51:59

@búvár kondér: a patriarchátus legégetőbb hazai vetülete az, hogy az aktuális főnökünk moszkvában lakik és nem washingtonban :)

búvár kondér 2015.01.30. 19:02:51

@Emmanuel Goldstein: Ó nem kell komolyan venni hogy Orbán pubi leszpta putyint.... leszopná Ó bamát is csak a Barack nem szereti a hímcurvákat!

randomuser1 2015.01.30. 19:20:37

@búvár kondér: vlagyimir vlagyimirovicsról mondogatják, hogy titkon szereti a fiúkat, de hogy nem fizetett érte, az is hótziher. jó, persze, kaptunk egy atomerőművet, de csak ki kell fizessük azt is...

búvár kondér 2015.01.30. 19:36:41

@Emmanuel Goldstein: Viktor Viktorovics meg a pénzt szereti s ezért mindenre képes ...... majd a Zemberek véleményét kéri , hogy pl " Akarják-e hogy Vlagyimir Vlagyimirovics úgy építsen atom erőművet hogy az emberek is jól járjanak? " S 15 millió magyar visszaküldi a választ , hogy " Akarjuk".
Erre Viktor Viktorovics épített egy járdát Felcsúton ahol aztán a Zemberek kijóljárhatják magukat.
Vlagyimir Vlagyimirovics meg meg építi azt a kibaszott atomerőművet ...ha már annyira köll. Viktor Viktorovics meg 120%-on kifizeti + 30% áfa csalás saját zsebbe vagy Stratégiai Együttműködés ha vissza ad pár száz milliárdot a Vlagyimir.

búvár kondér 2015.01.30. 19:47:43

@Emmanuel Goldstein: ...meg, hogy ki köll fizetnünk?
Hát máá nehogy má egy szar kis Csernobilt vagy egy szar kis atomerőművet ne tuggyunk má kifizetni! ....de negatív vagy.

randomuser1 2015.01.30. 19:50:37

@búvár kondér: mint keletiszláv politológiára szakosodott troll, fel kell hívjam a figyelmedet arra a sjátságos, bár a legkevésbé se kellemes tényre, h az oroszok a legritkább esetben fizetnek pénzzel, kötelzettségeiket leginkább természetben, konkrétabban nyersanyaggal, egész konkrétan ólommal, átlag 8grammos kiszerelésben, igaz, azt bőven, néha túlfizetve is...

búvár kondér 2015.01.30. 20:01:23

@Emmanuel Goldstein: szapora csúzlira gondolsz? Szerintem nem lesz rá szükség Viktor Viktorovics fizet mint a katona tiszt, ugyan is Ő nem úri ember ...mert ugye úri ember nem fizet - nem siet és nem csodálkozik! ....csak egy kicsit többet vesz majd ki a közösből mint ami járna.
Persze ha meggondolom .... talán mi is inkább akkor járnánk jobban? ha az oroszok a szapora csuzlira kényszerülnének Viktor Viktorovicsnál. ...s nem holmi felcsúti járdán koptatnánk a flasztert.

dúvad 2015.01.30. 20:07:49

@Emmanuel Goldstein: Egyre megy hol laknak a főnökeink - az adott struktúrában véglegesített a státuszunk.

randomuser1 2015.01.30. 20:11:53

@búvár kondér: nem kell már sokat aludni, hamarosan jön putyin vendégéségbe, megnézzük, mit hoz ajcsiba. remélem, lesz sok túrósrudi a tarisznyájában, azt amúgy is szeretjük, echte russzise hungarikum!

randomuser1 2015.01.30. 20:12:55

@dúvad: a nagy többségnek, de az ügyesebbje azért ha lehet, disztingválna :)

búvár kondér 2015.01.30. 21:54:17

@dúvad: no azért nem mindegy, hogy idd ki vagy vidd ki.

búvár kondér 2015.01.31. 08:22:12

Nincs értelme Magyarországnak - mondta Putyin főideológusa
ORIGO2015. 01. 31. 07:49

Alekszandr Dugin
Őszintén hiszem, hogy a nemzetállamok kora lejárt. Jóval több etnikum létezik, mint nemzet, és maguk a nemzeti határvonalak ebből kifolyólag mindig igazságtalanok. Ezért van újra itt az ideje a Birodalmak létrehozásának - mondta Alekszandr Dugin.
Ha több Birodalom jönne létre, akkor azokból az egyik az Eurázsiai lenne, egy másik pedig az Európai. A kettő közti terület országai maguk kell, hogy létrehozzanak egy közös területi egységet.... De ebben az esetben sem látom helyét a nemzeti törekvéseknek.

Ha mondjuk Magyarország, Románia, Szerbia, Szlovákia, meg talán a Volinyi terület és Ausztria is egységessé válna, akkor az magába gyűjtené az összes magyart, vagyis etnikailag minden visszaállna a Trianon előtti időkre - nyilatkozta a Jobbikhoz/Rabbikhoz közel álló alfahirnek Alekszandr Dugin.

Geo_ 2015.01.31. 11:39:32

@profilo: egy hasonlat jutott az eszembe. Ha az óvónéni a csoportjával megy valahova - a legrakoncátlanabb lurkó fogja meghatározni, hogyan is fog maga a csoport viselkedni.

Khonsu 2015.01.31. 15:38:05

@búvár kondér: Tulajdonképpen igaza van, csak azt nem értem minek kéne egy külön birodalmat létrehozni az Európai és Eurázsiai között, ha már eleve az Európai kezdeményéhez tartozik a környék.

Mellesleg semmi újat nem mond, mert már régóta ilyen "birodalmak" létrejötte felé tendálnak a folyamatok, ő csak kimondta a nyilvánvalót.

Van számára egy rossz hírem is. Az "Eurázsiai birodalomban" Peking lesz a főváros nem Moszkva.

Khonsu 2015.01.31. 15:45:36

Hogy a témához is szóljak. Valószínűleg a német cégek ügyeit fogják átbeszélni. Egyéb kérdésekben esetleg elmondja a véleményét Merkel, amire vagy hallgat Orbán vagy nem.

búvár kondér 2015.01.31. 15:47:03

@Khonsu: Azért kell hogy legyen nekik hol csatázni és kipróbálni fegyvereiket. Valójában egy ütköző zóna lenne csak ami gazdasági értelemben értéktelen.
Szerintem az Eurázsiai birodalomba Kina nem vesz részt. Kina külön birodalom lenne - egy Ázsiai Birodalom.

borzimorzi 2015.01.31. 18:39:46

@csentecsa: Orbán árulja az országot, ezek meg jönnek ajánlatot tenni... Pföejjj.

Üdv:
b

Khonsu 2015.01.31. 19:31:13

@búvár kondér: Részt venne benne, már a közös pénzt tervezgetik.

Az eredeti terv szerint az EU-ból, Oroszországból és a volt szovjet tagországokból állt volna. Az ukrán válság ezt húzta keresztül. Az EU kiesésével a birodalomnak új pénzügyi és ipari központ után kellett néznie, ez lesz Kína.

Kínának sincs más lehetősége "Ázsiai Birodalomra".
A csendes-óceáni térség már az "Amerikai Birodalomhoz" tartozik. Délről pedig az "Indiai Birodalom" készülődik.

Az EU majd Afrikára csap le. Úgy néhány ezer francia katona már ott is van.

Ütközőzónához nincs szükség külön birodalomra. A birodalomnak az a lényege, hogy a lehető legtöbb erőforrást és piacot közös határokon belül tartsa.
Az ütközőzóna az ütközőzóna, nem önálló birodalom, csak birodalmak peremvidéke.

explanatus 2015.02.01. 09:42:08

Jól-érzem-magam társadalom. Életminőség.

Rendszerváltásunk óta két alkalommal előztük meg a világot. Először, a mindenki számára elérhető mobiltelefon megjelenésekor a Jól-Érzem-Magam érzés tett bennünket boldoggá. Másodszor, a svájci alapú hitel mindenki számára elérhetővé tette, hogy merjen nagyot álmodni. Lehet most mindenfélét mondani a hitelfelvevőkre, egyet nem lehet, hogy ne hittek volna a jövőben, magukban. Hittek! A rendszerváltópártok megbocsáthatatlan bűne, hogy hozzá-nem-értésükkel elvették tőlünk ezt a hitet.

Számtalan módon adatjuk tudtára az éppen uralkodó elitnek, az ország Nem-Érzem-Jól-Magam állapotban van. Szavazópolgárok alig fele él a választás jogával. Gazdasági menekültként (képzett és képzetlen) százezrek hagyják el az országot. A legsúlyosabb, hogy vannak falvak, ahol évek óta egyetlen egy új (családi) ház sem épült. A leszegényedett helyekre mégszegényebbek vándorolnak. A legmegbocsáthatatlanabb, hogy jövőtlenséggel sújtanak/sújtottak minket, hogy leszegényedésünk mellett életminőségünk is romokban. Csoda, hogy, mára már csak megvetéssel beszélünk választottainkról?

Frau Merkeltől nem azt várom, hogy nagyvonalúan vadiúj mecik, audik, opelek, fauvék kulcsit szórja a tömegbe. Azt várom, döbbenjünk végre rá, a Jól-Érzem-Magam, az Életminőség csak akkor változhat jobb irányba, ha a rendszerváltás pártjai (arcai) végleg eltűnnek és új pártok, új arcok jelennek meg.

A több mint hatszáz poszt ezen a blogon remény, hogy az elveszett Jól-Érzem-Magam és Életminőség visszaszerezhető. Csak akarni kell! Emberként, magyarként nem vagyunk semmivel rosszabbak másoktól. Egyvalami hiányzik, az esély az egyéni boldogulásra. Hiszem, hogy a PKP az esély! És Ön? És Te?

ParaZita2 2015.02.01. 13:48:27

@explanatus: szépen fogalmazott komment.
Hozzászólván még: 'ami kilendül, visszalendül'.
Ki kell cserélődni az elveknek, alapértékeknek a kultúránkban: oktatás, kis állam, nagy lokális, regionális, individuális autonómia, értékteremtés-megőrzés irányultság, stb.

PKP.

2015.02.01. 17:51:06

Voltam ma (is) tuntetni a Kossuth teren, hogy ne hagyjam veszni a demokraciat (hm..). Nagyon gyengusz szonoklatok voltak, porgott a bullshit-generator ezerrel. TENYLEG a PKP az utolso remeny, a tobbi verzio siralmas.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.02.01. 20:18:39

@ericghar: gyere el 28-án, és oszd meg a meghívónkat, köszönöm a bizalmat

fvipera 2015.02.02. 10:35:50

azt várom merkeltől, hogy
1) vissza nem térítendő EU támogatások formájában nem finanszírozza tovább orbán rendszerét
2) nem engedi, hogy orbán a mi pénzünkből megvesztegesse a német gazdaságpolitikát azzal, hogy a német cégek magyarországi befektetéseit irgalmatlan felárral visszavásárolja illetve befektetéseit értelmetlenül magas vissza nem térítendő támogatással finanszírozza

fvipera 2015.02.02. 10:36:22

@ericghar: pl. miért volt gyenge Hammer szónoklata?

LaMettrie 2015.02.03. 12:38:36

@LaMettrie: "Merkel még csak nem is a német érdekeket fogja képviselni, hanem a német elit érdekeit."

Német üzletemberekkel osztotta meg a magyar kormánnyal tegnap kötött iparpolitikai megállapodásokat Angela Merkel: A Siemens külsősként venne részt a Paks 2. menedzsmentjében, és technológiát és eszközöket is hozna, a BMW állítólag mérlegeli egy magyarországi üzem megépítését, a Mercedes építhet egy új gyárat, ahol egy másik modellt építenének, az Airbus nyerné a 172 milliárdos magyar helikopterbeszerzést, 50 százalékra emeli az állam a tulajdonrészét a Mátrai Erőműben (ami most a német RWE többségi tulajdonában van).
süti beállítások módosítása