1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.04.21. 20:43 HaFr

Két püspök a Pancho arénában

Kiss-Rigó r. kat. püspökhöz szerencsétlen módon nem jutott el még a híre Ferenc pápa Lumen fidei c. enciklikájának, és gondolok itt különösen annak negyedik fejezetére, amely kifejti a kapcsolatot a hit és a közjó között. Benne a pápa kifejti a Kiss-Rigó r. kat. püspök számára nyilván bizarr gondolatokat, hogy a hit jó mindenki számára: közjó, nem egyedül a túlvilágra tekint, hanem segít építeni társadalmunkat, hogy így haladjuk a jövő reménység felé, ezen kívül fénye az igazságosság, a jog és a béke szolgálatában áll.

BSZ 8656

Jutott ez eszembe, ma délután, amikor a Krisztus kereszthalálának és feltámadásának ünnepe után egy nappal Kiss-Rigó r. kat. püspök, nem-ügynök, hírneves focista, Lázár János kampánystábjának tagja, aki ellen mellesleg nyomozás folyik kényszerítés gyanújával, Bogárdi Szabó István ref. püspökkel együtt (az Index képén) megáldotta-felszentelte a luxus páholyokkal felszerelt felcsúti Pancho arénát, a miniszterelnök privát szexepiljét, amely jórészt közpénzen épült, a további közpénzeken meggazdagodott Mészáros nevű gázszerelő által elnökölt alapítvány tulajdonában áll, a plagizátor, krónikus hazudozó és közpénzeken eltartott Schmitt Pál ex-elnök nyitotta meg azzal, hogy "szentélyt avatnak", jelen volt a hatalmi ágak professzionális működtetése és szigorú elválasztása jegyében a főügyész, és a megnyitón a kormányőrség alakulatai vigyázták fenn a rendet -- természetesen a szeretet, a közjó és a reménység nevében, hogy a r. kat. egyház felkent tagjának egy pillanatig se legyen kényelmetlen részt venni a szertartáson.

A nép meg közben álmélkodik. Mindenki végzi a dolgát. Mint saccperkábé ötszáz éve már. Szégyelljék magukat Isten szolgái! Ha legközelebb a magyarországi kereszténység visszaszorulásáról elmélkednek majd némi pogi és kávé mellett, emlékeztessék magukat erre a napra is.

97 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr106066946

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.04.22. 10:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyilas 2014.04.21. 21:34:48

Hát volt ott elég sok segg nyaló,de hát mi ilyet érdemlünk,kb. 3 millió embernek jó mert annyi nem ment el szavazni, hétfőn reggel meg a TV2 feltett kérdésre hogy elégedett-e a választások eredményével- ha jól emlékszem- 74% mondta azt hogy nem,ha nem szavaztál menj felcsútra tapsikolni annak a sok fa...nak!

Lovag Mihály 2014.04.21. 21:46:29

nem értem az enciklika mondanivalója és az aréna szentelése összefüggését.

istvankah 2014.04.21. 23:16:29

Hát elnézve a "stadion" falát inkább azt választom,mint a két "püspők"farát!Azt meghagyom a Dózsa Győrgyők mészárosainak!

almodhi 2014.04.21. 23:28:36

Egy dolog vigasztal csak. Ez a mesevilág azért csak összefut a valósággal, és 1:0-ra kikap tőle.

schlumbergerna 2014.04.21. 23:57:45

Kikap, kikap, de mikor?
EZEK (úgy értem, ahogy írom:ezek)addig pocsékolják az ország javait.
Egy jó távcső sokat segítene az ország sorsán...

almodhi 2014.04.22. 00:37:08

@schlumbergerna: Már kikapott :-). A valóságot momentán Real Madrid U17-nek hívták...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 07:52:02

Ezt elnézted. A felszentelést egy pap nem tagadhatja meg.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2014.04.22. 10:01:49

Senki nem emiatt fog kitérni. Kiss-Rigó meg valszeg hamarabb olvasta a Lumen fideit, mint Béndek Péter. Kicsit elegem van, hgoy bármely pápa akármit mond, rögtön megpróbálják ballerek kimutatni, hogy a hazai egyház mennyire ellentétes az ott leírtakkal. Nem kérünk a kibicekből. Ne akarjanak már a nem hívők tetszelegni a tanítóhivatal szerepében.

Saga 2014.04.22. 10:08:29

@dobray: A népesség kb. 90%-a vallásos. A tanult emberek kb. 60%-a vallásos. A tudományos fokozattal rendelkezők kb. 40%-a vallásos. A vezető tudósok kb 7%-a vallásos.

Kérlek vond le te a megfelelő következtetéseket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.22. 10:35:03

@Saga:

Az én következtetésem az, hogy ahogyan az össznépességben kisebbséget képez a vezető tudósi elit, úgy a vezető tudósi elitben is kisebbséget képez a vallásos vezető tudósi elit:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.22. 10:38:46

@HaFr:

Azért ennyire nem kellene lemenni kutyába!

wantaan 2014.04.22. 10:59:34

@dobray: Miért is akarnák a ballerek kimutatni?
A magyar katolikus egyház ténykedése mutat ellentétet a pápa által hirdetettekkel!
...hogy lehetne egy pazarló, urizáló, luxust hajhászó (s ki tudja mit még) magyar püspök ténykedése megegyező pl. a Ferenc pápa által hirdetettekkel? Lásd a pécsi egyház megye förtelmes botrányait, a győri egyház megye ingatlan elszámolás botrányát, a Kis -Rigó féle kényszerítési vádat, a cigány gyerekek túl szaporaságát fölemlegető püspököt, ..... a Bp-i hajléktalan kérdés kezelését, a szociális temetés ötletének kezelését, a Holokauszt/német megszállási emlékművel kapcsolatos némaságot .....
A mindennapok már már Istentelen gyakorlatát , az anyagi javak imádatát, a politikai prostitúció általánosságát.

Kibicek? Kik? A hívek vagy a katolikus egyháztól, és a katolikus egyházi vezetéstől pont az előbb fölsoroltak miatti elfordulók tömegei?
S maga a Kánonjogi törvénykönyv kimondja! -"Krisztus híveinek joguk és KÖTELESSÉGÜK is , hogy a Szt lelkipásztoraiknak kinyilvánítsák véleményüket és nézeteiket az egyház jobbulását szolgáló ügyekben". 212:3 Kánon

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:05:46

@dobray: Benedek kezdte el írni, vele is harcolj -- és főleg egyszer mondj már valamit érvet is, nagyon rossz fényt vetsz a Mandira + szállj ki a magánéletemből

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:06:20

@bbjnick: Na, fejtsd ki.. ki ment itt le kutyába pontosan?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:07:25

@Saga: és ennek még csak semmi köze sincs a valláshoz

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:13:15

@maxval a gondolkodó birca: 1. Személyes ok, szentelje fel más, 2. Sacrilegium

Lovag Mihály 2014.04.22. 11:16:42

@maxval a gondolkodó birca: bizonyos esetek vannak amikor megtagadhatja az áldást, szentelést (pl fegyverek, kuplerájok) de egy sportstadion nem ilyen.

Lovag Mihály 2014.04.22. 11:18:44

@HaFr: te miért látod ellentétesnek az enciklikát a stadion szentelésével?

@wantaan: 2014.04.22. 10:59:34

nagyon helyes, h ezek az emberek bebuktak, de ez nagyon kevés %. olyan, mint a repülőgép. naponta többszáz repül el a fejed felett (és szerte a világban), de csak azokra emlékezünk, azokról veszünk tudomást amelyek lezuhannak.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2014.04.22. 11:19:43

@Saga: 1. ez hogy jön ide?
2: mandiner.blog.hu/2013/02/17/isten_lete_es_a_valoszinuseg-szamitas
vondd le a megfelelő következetést.
fontolvahalado.igen.hu/819-az-ateizmus-alkonya.html
ebből úgyszintén
ez a tudomány ellentétes a hittel szöveg nagyon retro és hülyeség :D

panelburzsuj 2014.04.22. 11:24:47

mno.hu/ahirtvhirei/felavattak-a-pancho-arenat-1222559

"Az ünnepségen felavatták Puskás Ferenc egész alakos bronzszobrát és megszentelték az épületet."

"Kiss-Rigó László szeged-csanádi megyés püspök és Szabó István dunamelléki református püspök felszentelte és megáldotta az épületet"

Szent Futballaréna.

Neked hogy tetszik?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:33:56

@panelburzsuj: Há', erről írtam, nemde? Persze az aréna még nem viselheti ettől a szentséget, nem szentté avatás történt

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:34:47

@Lovag Mihály: Ez most egy komoly kérdés? Ugye, nem?

Lovag Mihály 2014.04.22. 11:37:20

@HaFr: totál komoly. egy stadion a közjót szolgálja. egy sportrendezvény a közjót szolgálja. egy koncert a közjót szolgálja. a blogbejegyzésben sem írtál erről semmit.

panelburzsuj 2014.04.22. 11:37:47

@HaFr:
Malőr esett: bircának szántam a kérdést, de nem címeztem meg.... :(

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 11:38:28

@HaFr:

Miért ne lehetne egy stadiont felszentelni, mi benne az istenkáromlás?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:50:51

@Lovag Mihály: De írtam: ez a stadion a közjó ellenében, erre lopott közpénzen jött létre, magánkedvtelést és magánpompát szolgálva

Lovag Mihály 2014.04.22. 11:54:33

@HaFr: 2014.04.22. 11:50:51

ja értem. ez a te véleményed, azt hittem valami ténybeli összeférhetetlenséget vettél észre (egyházfegyelmi kérdésben gondolkodtam)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 11:56:44

@maxval a gondolkodó birca: Pogány játékok színhelye, mondhatnám, ha kicsit is radikálisabb lennék. Teológiai csínytevés. De komolyabban gondolom azt, hogy egyszerűen gusztustalan a stadion létrejöttének és hovatartozásának ismeretében, ez lenne a 3. pont.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.22. 11:58:46

@HaFr:

Mondom, hogy egyre lejjebb adod! Ez már "a papok pénteken pecenyétzabálnak és dugják a házvezetőnőjüket"-proliszint.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 11:58:51

@HaFr:

Nem, ez abszurd lenne.

Ezen az alapon nem szentelem fel XY házát, mert szerintem csúnya ember és biztos lopott pénzből építette.

S a sport nem pogány játék.

panelburzsuj 2014.04.22. 12:00:43

@maxval a gondolkodó birca:
Luteránusként én most könnyen vagyok a konkrét ügyben, úgyhogy elmagyarázhatnád nekem: a felcsúti stadion mennyiben szolgál olyan célokat, amelyek teológiailag indokolttá teszik a profán világból való kiemelését? Miért nem elegendő mondjuk megáldani?

Mert én egyelőre annyi indokot látok: "szenteljük, mert megtehetjük"

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 12:01:43

@Lovag Mihály: A kat. lexikonból:

2. A liturgiában. a) Szorosan véve az ~ →szentelmény, mellyel az Egyh. Isten kegyelmét kéri az emberekre, ill. tárgyakra, hogy azok a lélek számára az üdvösség eszközeivé váljanak. Kiszolgáltatója pp. v. pap. - Fajtái: 1) Isten segítségét kérő ~ok (benedictiones invocativae): →balázsáldás, gyermekek, betegek, az új assz. (→asszonyavatás) és az édesanya; házak, lakások (→házszentelés), járművek, vetések (→búzaszentelő körmenet), virágok, ételek (→ételszentelés), →bor megáldása. - 2) Szentelő ~ok (benedictiones constitutivae): személyt v. tárgyat a profán állapotból kiemelve Istennek ajándékoznak; személyeket →tonzúrával v. avatásokkal, tárgyakat (pl. tp., harang, keresztút, lit. ruhák és edények, tűz, víz, keresztek, szobrok, képek, gyertyák, érmek, rózsafüzérek) ~sal sztelünk Istennek. - b) Tágabban véve jámbor jókívánság (köszönési forma: Isten áldjon, szülői ~, stb.).

Bár ez nem zárja ki az áldást, de stadiont nem sorol fel mint tipikus obiectumot. Szerintem ortodox vallási szemmel visszás a dolog.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 12:02:02

@bbjnick: Nem, ez a te szinted, le is írtad

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 12:02:27

@panelburzsuj:

A felszentelést kérő akarata elég ok. A stadion nem istenkáromlás, így felszentelhető.

panelburzsuj 2014.04.22. 12:09:02

@maxval a gondolkodó birca:
Aha.

Olyan az egyház, mint a kávéautomata: amelyik gombot nyomod, olyan levet ereszt.

Pénzt is köll bedobni?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.22. 12:09:06

@HaFr:

"nem zárja ki az áldást, de stadiont nem sorol fel mint tipikus obiectumot" --- írod.

Szánalmas vagy! Látom, feladtad az érvelést és beleveted magad a provokációba. Pedig ezzel csak még jobban rád ég a szopoóálarc!

panelburzsuj 2014.04.22. 12:11:19

@HaFr:
Te meg a "dorgálás" gombot nyomogatnád.... :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 12:11:53

@panelburzsuj:

Van egy díjazás ilyesmire. Bármit fel lehet szenteltetni, ami nem istenkáromló. Én pl. üzlethelyiséget is szenteltettem fel, meg lakást. De van aki autót is szenteltet.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 12:13:07

@HaFr:

Nincs benne semmmi visszás.

Ha az MSZP-kormány épít valamit, az is ugyanúgy felszentelhető. Az Egyház nem politizál ilyen módon.

Lovag Mihály 2014.04.22. 12:15:45

@HaFr: 2014.04.22. 12:01:43

hajót se sorol fel, mégis régi hagyomány a pezsgősüveg hozzávágása mellett, h pap is jelen van

megértettem az álláspontod, mostmár csak nem értek veled egyet.

István Tamasi 2014.04.22. 12:31:47

@maxval a gondolkodó birca:
Ebben lehet valami. Ezek a püspökök nyilván kiszolgálnák/kiszolgálták az MSZP-t sőt az MSZMP-t is. Bizonyos főpapok pénzért vagy egyéb kedvezményért bárkit kiszolgálnak.

István Tamasi 2014.04.22. 12:34:43

@maxval a gondolkodó birca:
Igen, tudjuk, a keresztyén egyházak embergyilkoló eszközöket, fegyvereket is megáldottak, megszenteltek - még atombombát ledobó repülőgépet, azok személyzetét is -nyilván a felebaráti szeretet jegyében.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 12:34:45

@István Tamasi:

Nem, ez téves értelmezés. Ez nem "kiszolgálás", hanem szolgáltatás.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 12:35:25

@István Tamasi:

Pontosan, ez a katonák megáldása. Nem a háború igenlése.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 12:43:40

@maxval a gondolkodó birca: De figyelj, nem is ez a kérdés ám, csak valahogy belekeveredtünk ebbe. Ne írtam a posztban a felszentelés képtelenségéről, hanem csak a körülmények adta gusztustalanságáról.. és az enciklika szellemétől való idegenségéről... közben pedig az ember azért jól tudja, ki ez a Kiss-Rigó, bár Szabón némileg csodálkozom, némileg

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 12:45:48

@HaFr:

Nem feladata egy papnak elemezni egy eseményt politikai szempontból.

Ez egy stadion, ahol sportesemények lesznek, nincs ok nem felszentelni.

Ezen az alapon nem szentelem fel XY házát, mert XY nem szimpatikus ember. Ez nem így megy.

István Tamasi 2014.04.22. 12:56:33

@maxval a gondolkodó birca:
Lehet "szolgáltatás"nak is nevezni, de az akkor is kiszolgálás.

panelburzsuj 2014.04.22. 12:59:35

@HaFr:
Állami támogatás nélkül a történelmi egyházak pár hónap alatt összeomlanának pénzügyileg. És nemcsak a "közszolgálati", hanem a "hitéleti" ágazataik is. (Azaz: a hívek adakozása a legszűkebben vett egyházi/felekezeti apparátusok fenntartására sem elegendő.)

István Tamasi 2014.04.22. 13:00:10

@maxval a gondolkodó birca:
Amit írt nem más, mint sunyi csúsztatás: igenis embergyilkoló szerkezeteket, fegyvereket, tömegpusztító bombákat áldottak meg, szenteltek meg, hintettek meg szenteltvízzel a keresztyén papok. Fölösleges tagadni, sunyiskodni, mert milliónyi kép és filmfelvétel van róluk.

István Tamasi 2014.04.22. 13:07:07

@maxval a gondolkodó birca:
Egyetértek, hogy "nem feladata egy papnak elemezni egy eseményt politikai szempontból". DE akkor miért prédikálnak a szószékről válaszutások előtt egyik vagy másik párt mellet illetve ellene????

Saga 2014.04.22. 13:09:55

@dobray:

Következtetés: "Ezer légy nem tévedhet".

A vezető tudosók közötti 7% pont azt mutatja, hogy lehet, hogy az embernél van egy ilyen becsípődés az istenkeresés ügyében, tehát nem nagyon lehet ellene tenni. Mondhatnám, hogy létezik az az önző gén, ami a vallásosság fennmaradásáért küzd, de lehet, hogy ez már sok lenne neked.

Az egyik hivatkozás nem működik, a másik meg érdekes, de lehetőleg ne ő tanítson az iskolába, ahová a gyerekem jár.

Saját megállapítás: én elfogadom, hogy az emberi tudat korlátozott, hiszen a végtelennek egy véges halmaza, következésképpen alkalmatlan a teljeség felmérésére és befogadására.

A végtelen szükségszerűen végtelen lehetőséget tartalmaz, tehát végtelen nálam tudatosabb és nálam kevésbé tudatos, azaz önreflexív teremtményt, de mint ahogy egy óvodásnak sem tudom elmondani a vízkörfogást, úgy egy nálam tudatosabb gondolkodó sem képes velem megértetni ennek az univerzumnak a törvényeit. Eleve lehetetlen, mert a szavak csak korlátozott terjedelemben rendelkezésre álló hullámok, tehát eleve képtelenek a nyelvi komplexitást meghaladó élmények/dolgok/leírások átadására. (Itt jegyezném meg, hogy ezzel kvázi kizárt bármely emberi nyelven írt istenleírás teljessége, márha feltételezzük, hogy isten a teljesség. Nem a teljesség kizárt, hanem, hogy emberi nyelven leírható.)

Az a gyerekes isten és világkép, ami a mai egyházak sajátja, az sikeresen kiszolgálja az "államérdeket", bár kevésbé hatékonyan, mint korábban, de aligha vezet a világ komlexitásának és benne az emberi tudat helyének pontosabb megértéshez.

Senki nem mondta, hogy a tudomány ellentétes a hittel. Csakhogy a világról tudományosan összeszedett információk és leírások sokkal jobban szolgálták az emberi faj kiteljesedését, mint a vallási dogmák. A szocializácóban és a nép alávetésében, megvezetésében remek eszköz, tehát baromi jól szolgálja a faj fennmaradását és sokasodását, de hogy nem lett kevesebb a szenvedés az talán kimondható...

Ha csak mondjuk a szűznemzést vesszük, patológiás eset és csak nő nemű utód jöhetne létre (a genom duplázás ugye az X kromoszómát másolná), de még soha nem született egy sem, mert elvetélt az összes ismert embrió.

Nem az a csoda, hogy Jézus szűznemzéssel jött világra, hanem hogy míg a scientológusoknál mindenki röhög Xenun, addig ezen senki...

Tőlem mindenki abban hisz amiben akar, de a folyón átkelést ne vizen járással akarja megoldani és a gyerekemet se vegye rá, hogy próbálkozzon.

Maradjon a vallásosság hobbi, mint a bélyeggyűjtés, de takarodjon az államvezetésből. Ha nem fog, akkor csak folytatódik a hatékonyságromlás és a megvezetettség. Pár ezer évig meg volt, szóval nyilván fennmarad még egy darabig, főleg ha így kiszolgálja az államérdeket, és csak remélni tudom, hogy előbb-utóbb a tudati evolúció túllép rajta.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.22. 13:10:46

@maxval a gondolkodó birca: Na-na.. amikor a szemedben a hierarchia és az állami hatalommal való szimbiózis felülírja Krisztust és az evangéliumot.

Vö. Dietrich Bonhoeffer: „Az egyház megvallja, hogy látta a brutális hatalom önkényes alkalmazását, megszámlálhatatlan szenvedését, elnyomást, gyűlöletet és gyilkosságot anélkül, hogy szót emelt, utat keresett, és segítséget nyújtott volna. Vétkessé vált Krisztus leggyengébb és legkiszolgáltatottabb testvéreinek vére hullásában… Az egyház megvallja, hogy némán nézte végig a szegények megrablását és kizsákmányolását, az erősek meggazdagodását és korrupcióját”.

szárny 2014.04.22. 13:26:59

@István Tamasi: 1. NEM ÁLDOTTÁK MEG AZOKAT, AMIKET ÍRTÁL. Vagy hozz egy hiteles bizonyítékot arra, amit állítasz.
2. S ha már itt tartunk, hadd kérdezzelek meg téged, a tárgykör nagy szakértőjét: KIK gyártották ezeket a fegyvereket?

unionista (törölt) 2014.04.22. 13:52:52

@maxval a gondolkodó birca:
szerinted hogy kerül a szeged-csanádi püspök felcsútra ha nem politikai okokból? a pancho aréna a székesfehérvári egyházmegye, és esztergom-budapesti főegyházmegye alá tartozik.

István Tamasi 2014.04.22. 14:08:12

@szárny:
1. Gyakrabban kellene I. vagy II.világháborús eredeti dokumentumfilmeket, fotókat nézned és akkor nem próbálkoznál /mint kutya a párosodással/ cáfolni a cáfolhatatlant.
2. Sok gyártó volt és van. Hogy egyet említsek példának: a Krupp dinasztia.
Azonkívül: nem agyártással kezdődik a folyamat, hanem, a MEGRENDELÉSSEL és a folyamat vége a HASZNÁLAT /ezt csak azért mondom, mert sejtem a kérdésed mögötti sanda sunyiságot/. A gyártó kilétének sanda felemlegetése csak alattomos sunyi figyelemelterés a sokkal fontosabb megrendelőről, felhasználóról és a fegyverek megszentelőjéről, a legyártott fegyver csdak egy darab ócskavas amíg -megszentelés után - használni nem kezdik.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 14:44:52

@HaFr:

Minden hatalom Istentől van. Az Egyháznak nem feladata a világi hatalom kiválasztása.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 14:49:20

@István Tamasi:

Az Egyház értékek mellett áll ki, nem pártok mellett. Nyilván egy keresztény igyekszik olyan pártra szavazni, mely Közelebb áll ezekhez az értékekhez. De olyan párt, mely minden támogatandó értéket képvisel, természetesen nincs. Alapvetően a hívő dolga, hogy miként dönt.

states1 2014.04.22. 14:50:10

Na ha valaki nem tudná, miért kaptatok a pofátokba megint kétharmadot, Peti, ebből a nyálfröccsből megtudhatja.

states1 2014.04.22. 14:50:16

Na ha valaki nem tudná, miért kaptatok a pofátokba megint kétharmadot, Peti, ebből a nyálfröccsből megtudhatja.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 14:51:10

@Saga:

A vallás és a tudomány nem ellenkezik egymással semmiben.

Saga 2014.04.22. 14:51:44

@maxval a gondolkodó birca: Ezt pont azután leírni, hogy beposztoltam a fegyverszentelős képet... Hogy együtt lendülnek karok egyenruhában és reverendában...

Saga 2014.04.22. 15:05:47

@states1: 2/3/-ot a választási rendszer miatt kaptunk a pofánkba. A Fidesz szavazatokat vesztett.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.22. 15:12:51

@Saga:

A választási rendszer írta elő a szavazóknak, hogy kire szavazzanak?:-D Ha az Összefogás/Kormányváltók kaptak volna annyi szavazatot, mint a Fidesz, akkor most nekik volna 2/3-uk. Vagy tévednék?:-)

Saga 2014.04.22. 15:35:57

@bbjnick: Tovább egyszerüsítve, a magyarok azért kapták orbánt újra a pofájukba, mert olyan ostobák nagy többségükben már évszázadok óta, hogy nem képesek a racionális döntéshozatalra és önsorsrontó módon hisznek az őket megtévesztő/megvezető aktoroknak (beleértve minden eddigi kormánypártot).

Hiszékenyek na.

Szóval nekem szarul esett, hogy "kaptatok a pofátokba", mint kb mondjuk Rátótón, amikor én kisebbségbe maradok, mert szerintem tök és nem csikótojás és a Rátótiak a "pofába vágják", hogy dehisz csikó szaladt ki a bokorból, mit pofázok tökről...

A fidesz politikájával is így vagyok. Fogyókúrát írtak el, erre az orvos levágja a beteg kezét, lábát.

Lefogyott? Akkor meg mit pofázunk?

Lehet tapsikolni a fideszállamnak, csak ettől még olyan fontos társadalmi paraméterek, mint a mobilitás, oktatás színvonala, egésszégügyi ellátás, átláthatóság, önkormányzatiság, fékek és ellensúlyok rendszere, hatalommegosztás mind olyan pályára állt, ami nem a ma modernnek és fejlettnek tekintett benchmarkokkal említhető egy kategóriában.

István Tamasi 2014.04.22. 15:58:45

@maxval a gondolkodó birca:
Megint olyasvalamit írt ami nem igaz. Még egyszer, hátha egy olyan birka is megérti mint ön: a szószékről agitlának a papok egyik párt ellen illetve a másik ellen. Ez nem értékek melletti, hanem párt melletti kiállás!
Na és hogy egy kicsit a részletekbe is belemenjek: az asszonyverés /lásd Varga István, vakkomondoros fideszes képviselők/ vagy mutyiviki össze-vissza hazudozásai mely keresztén értékeknek felel meg?

István Tamasi 2014.04.22. 16:00:32

@bbjnick:
Nem. A fideszes polgármesterek írták elő hogy kire szavazzanak különben megvonják még a közmunát is és a család egyetlen főállású keresőjét is kiteszik az önkormányzati ovodából vagy a KIK-es iskolából.

panelburzsuj 2014.04.22. 16:07:53

@István Tamasi:
Ez a nyertesek szégyene.

A veszteseké meg az, hogy nem hittél el nekik: megmarad a munka akkor is, ha máshová húzzák azt az ikszet. Hogy még a polgármester se lát(hat) bele a fülkébe. Hogy nincsenek varázstollak, nincsenek rejtett kamerák.

Röviden: hogy érdemes váltani.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.22. 16:25:09

@István Tamasi:

Ne zsibbassz! És honnan tudta volna az a polgármester, hogy X. vagy Y. közmunkás, személy szerint, kire szavazott?:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.22. 16:28:04

@Saga:

Nem kéne ennyire lenézned a Zembereket, mert akkor túl gyakran kapsz meglepetéseket az orcádba! Én sem szavaztam a Fideszre, mégsem gondolom azt, hogy mindenki ostoba, aki rájuk szavazott.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 16:28:29

@István Tamasi:

Dehát nem igaz, ilyen agitáció nincs.

Hogy jön ide az állítólagos asszonyverés?

wantaan 2014.04.22. 16:29:34

@panelburzsuj: Ez mindannyiunk szégyene! A kommunisták újra elcsalták a választásokat.
Ez sajnos egy elcsalt választás volt!!!
Amit 2 v. 3 esetleg 5 év múlva már ugyan úgy szégyelleni fog a nemzet mint az előző kék cédulást!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 16:32:43

@Saga:

Valójában a magyarok bölcsek, a kisebbik rosszra szavaztak, a Fideszre. Épeszű ember miért szavazna egy elavult, káros eszmeiségű ballib szövetségre.

Bár én személyesen a 2 közül egyikre sem szavaztam.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 16:35:32

@Saga:

A Fidesz fölényesen nyert. Nem a választási rend miatt. Hanem mert az alternatíva sokkal rosszabb volt. A választást gyakorlatilag a ballibek nyerték meg a Fidesznek.

István Tamasi 2014.04.22. 16:52:17

@bbjnick:
Ne zsibassz!
A láncszavazásról meg a beixelt szavazóíről mobillal készült fotóról nem hallottál? Hol élsz? A birkamenet kellős közepén?

István Tamasi 2014.04.22. 16:54:43

@maxval a gondolkodó birca:
De bizony hogy volt agitáció a szószékről!
Az asszonyverés úgy jön ide /példaként a keresztyén erkölcsről, hogy az egyházak azon fitymasz mellett agitáltak amelyiknbek a tagjai, képviselői asszonyverők.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.22. 18:16:07

@István Tamasi:

Pártagitáció templomban? Ha volt is, abszolút nem jellemző.

István Tamasi 2014.04.22. 18:18:20

@maxval a gondolkodó birca:
Végre egy beismnerés egy fideszbirkától.

Lovag Mihály 2014.04.23. 07:06:31

@István Tamasi: te gyakran jársz templomba? a választások előtt mindenhol voltál legalább 1x misén? vagy csak hallottad a szomszéd munkatárs kutyájának az ismerősétől? nagyon megjátszod magad, h képben vagy, ezért érdekel, h honnan vagy ilyen jól informált?

István Tamasi 2014.04.23. 11:13:10

@Lovag Mihály:
Te csak a fitymasz médiát figyeled? Az valót és igazat mondó médiát már nem?

Lovag Mihály 2014.04.23. 13:48:29

@István Tamasi: 2014.04.23. 11:13:10

kérdésre kérdéssel felelsz? de legalább bebizonyosodott, h fogalmad sincs, h miről beszélsz, csak hazudozol össze-vissza

objektívan 2014.04.23. 13:55:58

Választáshoz. Van alternatíva. Nemcsak a KDNP az egyetlen párt, amelyik keresztény értékeket közvetít. "2013. augusztus 31-én, a gödöllői kongresszus során az LMP istenfélő tagjainak egy része megalapította a keresztény-szociális munkacsoportot, melynek segítségével egy újabb területen hangolja össze a modern, ökotudatos gondolkodást és a kereszténység egyetemes értékeit." lehetvelem.blog.hu/2013/11/12/lmp_es_a_keresztenyseg

István Tamasi 2014.04.23. 14:21:48

@Lovag Mihály:
Oly mérhetetlenül buta vagy, hogy nem veszed észre: a kérdésemben benne van a válasz is.

Lovag Mihály 2014.04.23. 15:05:10

@István Tamasi: 2014.04.23. 14:21:48

értelmezd amit írtam. észrevettem a választ: fogalmad sincs, csak a szokásos mantrákat nyomod bizonyság nélkül, hazudsz.

bz249 2014.04.25. 22:44:59

@Saga: "A végtelen szükségszerűen végtelen lehetőséget tartalmaz, tehát végtelen nálam tudatosabb és nálam kevésbé tudatos, azaz önreflexív teremtményt, de mint ahogy egy óvodásnak sem tudom elmondani a vízkörfogást, úgy egy nálam tudatosabb gondolkodó sem képes velem megértetni ennek az univerzumnak a törvényeit."

Mibol gondolod, hogy az univerzumnak vannak torvenyei? A tudomanyos modszerrel termeszetesen torvenyszerusegeket es ok-okozati relaciokat fedezhetunk fel... nade a merleg is sulyt mer, merthat erre lett kitalalva.

Az emberi elme mintazatkeresere lett megalkotva es irtozik a kaosztol. Ott is mintazatokat keres, ahol nincs. A csillagok pl. (ha eltekintunk egy pici surusodestol a Tejut sikja iranyaba) tok veletlenszeruen vannak elrendezve az egbolton aztan megis kijottek belole a csillagkepek.

Ugyanigy majdnem minden tudomanyos kiserlet valami modellt akar igazolni, vagy donteni ket lehetseges modell kozott. Nagyon-nagyon-nagyon ritka, amikor tenylegesen megcafolni akarnak egy osszefuggest... ha meg veletlenul ilyen jon ki tobbnyire eldobjak, mint meresi hibat.

bz249 2014.04.25. 22:47:39

@bz249: ize a merleg is mindig sulyt ad ki... keso este van
süti beállítások módosítása