1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.03.08. 12:21 HaFr

Válassz -- rezsicsökkentést!

A "kormányváltó" szövetség hadüzenetet hirdetett. Igazságtalan rezsicsökkentés helyett igazságos rezsicsökkentést! Értelmetlen? Az. Szellemtelen? Az. Méghozzá végtelenül. A szocik programjával (kódneve: "Együtt szívunk") az, amit a választók négyötöde magyar politikaként ismer, hivatalosan is megérkezett a bányászbéka segge alá. A gyógyszertámogatástól az új munkahelyeken át az élelmiszerek áfacsökkentéséig kellően homályos, kellően semmitmondó lózungokkal sikerült a Fidesz-Magyarország méltó ellenlábasát felvázolnia a Karácsony-Bajnai-Fodor (kívülről támogatja: Bokros Lajos, belülről Mesterházy Attila) csapatnak. Igazi fiatalos, ütős, európai program, alig várjuk, hogy megvalósuljon (meg is fog: a Fidesz megvalósítja majd akkortájt, amikor a GDP-nk Bulgáriáét fogja verdesni, mert ez annyira ütős, hogy csak akkor lesz itt az ideje).

Kinek ne facsarodna el a szíve a gyerekéhezés ismeretében -- és mindenkié elfacsarodhat, kivéve egy kormányfő-aspiránsét. Azért tőle egy picivel többet várunk. Ki ne akarná az összes rohadt közterhet levenni a mikro vállalkozásokról (akik egyébként eddig is a legtöbb adót csalták el per output)? Ki ne akarná a minimálbért legalább cseh szintre emelni?  Ki ne akarna közben 250 ezer új munkahelyet is a versenyszférában (ígéri a jövő kormánya -- reméljük, megbeszélték az Audival meg a P&G-vel is). Én még többet is akarok, röviden Kánaánt. Csakhogy Kánaánba nem így jutunk el.

Kánaánba úgy jutunk el, hogy megszületik (kb. mostanában) az a politikus generáció, amelyik nem az állami újraelosztás egyre feljebb birizgálásában és a hozzá nem értő politikusok hatalmának égig növesztésében látja a kiutat a versenyképtelenségünk lassan évszázados csapdájából. Nem akarom ezt ragozni, sokszor megtettem már ezen  blogon. Amit odalökött elénk a reménybeli kormányfő nagy fanfárral, az viccnek is rossz.

BTW, azért egy nyúlfaroknyi pontot megereszthettek volna a jogállamról, a korrupcióról, az oktatási rendszerről, az EU-ról. Plíz, plíz, ne abból induljanak ki, hogy ennyire sötétek a szavazók! Nyomor és sötétség nem jár okvetlenül együtt. Ahogy, nyilván tudják, az ellenkezőjük sem.

119 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr925849936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.03.09. 10:25:43

Hát én nem tudom, mi az igazság, de az összes ismerősöm igazságosan csökkenti a saját rezsijét azzal, hogy egyszerűen ellopja az elműtől és a vízműtől, némelyik lehet hogy még a főgáztól is amire szüksége van és pont telibe szarja a rezsicsöki kormányt.D

Periodista. 2014.03.09. 10:37:07

Persze lehet kötekedni azzal kapcsolatban, hogy Bajnaiék értelmesebb szociális intézkedéseket terveznek bevezetni Orbánéknál. (Megjegyzem annál csak értelmesebb lehet bármi is ezen a téren, mint amit a Fidesz-galeri csinál.) Meg lehet fikázni is a rezsicsökkentés meghagyásának tervét is. De nyilván, ha meg a dolog megszüntetését akarnák, akkor meg azért lennének keresztre feszítve.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.09. 10:42:13

@Moin Moin:

A kulcs az igazság. Semmi gond nincs egy eleve hatósági ár csökkentésével. Az ellenzék taktikája: mindig az ellenkezőjét mondani annak, amit a Fidesz, akkor is, ha ezzel ostobaságot mondanak. Ez a taktika nem lehet nyerő.

lilalalilalázik 2014.03.09. 10:44:49

Én még életemben nem láttam ilyen dilettáns, hozzá nem értő politikai marketinget, mint amilyet az Összefogás produkál. Ha az elmúlt fél évüket nézzük, akkor egy egészen szánalmas kép rajzolódik ki. Gyakorlatilag ha egy csimpánz irányítaná az Összefogás megnyilvánulásait, közszerepléseit, időzítéseit, bejelentéseit stb., akkor tuti, hogy ehhez képest jobb lenne. Amit ezek produkálnak az szánalmas, csak röhögni lehet rajtuk.

hansoloo 2014.03.09. 10:45:49

ezeknek a lúzereknek most mi is a neve?
na, nem mintha érdekelne, félre ne érts, csak hát, aki 4 év alatt egy nevet nem tud adni a csapatának, az akkor konkrétan mit is akar?
vagy most akkor ki ott a "főnök"? mesterházy eltűnt, bajnai csak pislog, azt is csak halkan, fodor gondolom alszik, ahogy szokott, gyurcsány nyomja egyedül a mantrát, de hát az meg ugye, tudjuk mire vezet...

megmondom őszintén, öröm látni, ahogy a lakájblogger is szánja a saját csapatát. szép volt fiúk, jön megint 4 év fanyalgás a semmibe, lehet majd kurva jó posztokat írni az index címlapra, azt akkor se lesz semmi. :))) csak így tovább elvtársak.

Moin Moin 2014.03.09. 10:46:03

@maxval a gondolkodó birca: Itt most nem az ellenkezőjét mondják. Ami pedig azt illeti: mrá maga a hatósági ár is baromsáh, mert eltérít a valós ár-értékviszonyoktól. Az árképzést összekeverni a szociális támogatással eleve súlyos hiba.

Egyallampolgar 2014.03.09. 10:46:10

HAFR :

Jót írtál szívemből köszi! Csak egy valami:
"...elénk a reménybeli kormányfő nagy fanfárral, az viccnek is rossz"
Számomra (néhai szavazójuk), elfoghatatlan az a kormány amelyben az MSZP részt vesz. Így az Összefogás/Kormányváltás/szocikésbarátaik/horngyuszimemorianband is.

Szerintem e brancs soha nem hitte hogy kormányozni fog. Mesterházy sosem akart. Szerencsétlen Bajnai persze csak késve jött rá erre is. Valamikor az unikumozás előtti percekben. S akkor is Gyurcsány fájt az ugyanúgy vállalhatatlan MSZP helyett.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.09. 10:54:22

@Moin Moin:

Mostnem, de eddig igen.

A hatósági ár ellen beszélni lehet, ez egy értelmes álláspont, de se eddig, se most nem ezt mondja az ellenzék.

2014.03.09. 11:24:42

@maxval a gondolkodó birca: "Miután hónapokig harsogták, hogy a rezsicsökkentés a gonosz gazdagokat segíti és miatta áramszünet és sarkvidéki hideg lesz, ez most teljesen hiteltelen szöveg."

Melyik része?

Fulek 2014.03.09. 11:27:07

Medgyessy 19000 ft-ért vett a nyugdíjasoktól szevazatott, most 25000-et ajánlanak...

2014.03.09. 11:29:39

@Laptop7712: "Kemény meló volt, azért ezt el kell ismerni, észre kell venni."

Igen, észrevettük, sajnos... El kell ismerni: a rombolás és a rablás kemény meló.

jogalany 2014.03.09. 11:39:28

@Laptop7712:
Nagyon nem ezen a földön élsz.
Nyugaton sem olyan a helyzet amilyennek Te láttatni szeretnéd, lásd az index cikkét a kint dolgozók anyagi helyzetéről.
És az információ sem szabad, abból következően a szabad látás sem az. Az agymosás azoknál is működik akik még beszélgetnek a szüleikkel.

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 11:54:33

@HaFr:

"Te jobboldali vagy szerintem,nem csak jobber elmekórtani eset. "

Egyetértek ...

A rezsicsokkentésre egyszeruen NEM LEHET mást válaszolni...ha már rezsicsokkentes,..akkor szociális alapon !
Demagog , populista politikai húzásra nem lehet észérvekkel válaszolni !!!!!!!

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 11:55:52

@Orbán Mutyin:

"Igen, észrevettük, sajnos... El kell ismerni: a rombolás és a rablás kemény meló. "

...és milyen sokat lehet érte kapni...
nem lesz nehéz dolguk az elszámolóknak ...

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 11:59:29

@hansoloo:
"ezeknek a lúzereknek most mi is a neve? "

Miért , a Fidesznek mi a neve ?
Fiatal....inkább oregecske !
demokratak....na neeeee...
szovetsége....maffiaja !

Gera 2014.03.09. 12:06:49

Végülis egy balos párttól ezt várná az ember, nem? Én akkor szavaztam az mszpre, amikor jobboldalinak tűntek. Ez aztán elmúlt :)

eqlessootista 2014.03.09. 12:37:56

Valaki felvilágosítana, miért nem világosabb minden embernek a napnál is, hogy a politikai gondok legfőbb forrása az állam mérete/túltengése? (Sokkal kisebb feladatkört kellene állami szervekre és hatóságokra bízni - következéskép sokkal kisebb adózás/illetékezés kellene).
Megoldható? Hogyne, s az építkezést az alapoknál kell kezdeni. Kérdés, persze, ki érdekelt benne.
A legkisebb ellenállás irányába mozgás elve
persze érvényes a társadalmakra is: nem könnyű, de a sokan választják az elvándorlást, semmint megküzdjenek helyben a "szemétdomb kakasaival".

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2014.03.09. 12:57:58

a program röhejes, de ne feledjük, 2010-ben a fidesz program nélkül nyert kétharmadot.

Vkki 2014.03.09. 13:28:40

Szerintem okosabbak is lehetnének ezek az ígéretek. Nagy lesz a csalódás, még április 6-a előtt, ha kiderül pl., hogy a 24.000,- Ft éves szinten értendő (12x2.000,- Ft), és nem kp, hanem gyógyszerutalvány, és nem azonnal, hanem a 4. év végére. És ugyanilyen a minimálbér emelése is.

Laptop7712 2014.03.09. 13:33:22

@jogalany: Akkor majd szolok a haveroknak, hogy olvasgassák az indexet, mert ott a tuti arról, hogy hogyan is élnek. Talán nem röhögnek ki. Azt, amit a saját szememmel látok, az nehogy már igaz legyen. Szánalmas.

Laptop7712 2014.03.09. 13:36:25

@Moin Moin:
Ezzel az a baj, hogy észre kell venni, hogy a kommunikáció kiüresedett, és elfogyott az idő. A baloldalon nincs hiteles ember, a második vonalban sem.

Laptop7712 2014.03.09. 13:45:16

@Orbán Mutyin:
Szép kemény melót vitt végbe az elmúlt két évtized politikai garnitúrája, amikor is szépen minden leépült, kézen-közön eltűnt. Most meg itt egy 20 év körüli generáció, akiknek nem lehet beadni a maszlagot. Tudod, mit mondanak? Azt, hogy elég a dumából, lehetőség kell, és tisztes megélhetés. nem holnap, vagy 10 év múlva, hanem ma. Tudniillik, a fejlett nyugat – amihez állandóan fel kell zárkóznunk – ott ez adott. Nagyon kemény hitelességi deficit van, természetesen választanak maguknak példaképet. Ilyen egyszerű. Nincs gyors megoldás? Á, dehogy, majd lesz, szépen nyugodtan átírják az addigi szép játékszabályokat, mert ezt hozza az élet, és így lettek szocializálva. Gondolkodnak, és kutyakeményen kiállnak az érdekeikért, úgy, mint a szép Amerikába, csak ez szokatlan egy kicsit itthon. Ehhez fel kell nőni.

lenoardo999 2014.03.09. 13:48:52

Újabb dimenzióhiányos elemzés. Persze szokás szerint van igazság benne, egészen addig, amíg el nem érkezünk a peremfeltételek megfogalmazásának hiányáig. Magyarország ugyanis nem zárt rendszer. Teli volt a média az ukrajnai események EU-s és egyéb nyugati felelősségéről, ami persze Magyarországra is igaz. Például miért is pénzelik ezt a stróman
Bajnait a nyakunkon?

Tehát nem elég mindaz a gazdasági, technológiai, pénzügyi stb. fölény, amivel egyébként könnyűszerrel beállíthatják a centrumból a perifériák lehetséges gazdasági, politikai szintjeit, megjelennek a helytartóikkal is, és közvetlenül nyúlnak az irányítást veszélyeztető gócpontokhoz.

Ehhez képest rendre olvashatunk itt ilyen-olyan ki miért piszkálja az orrát, és ebéd előtt kezet kéne mosni gyermekmeséket, miközben a vasorrú bába lapátján ülünk.

VT Man 2014.03.09. 13:53:05

Mi az, hogy igazságos rezsicsökkentés? Nettó 100 ezres bér felett dupla tarifa?

Sinistroll 2014.03.09. 13:58:50

HaFr, te tényleg nem értesz semmit. Kár rád pazarolni az időt.

tamas11 2014.03.09. 14:00:57

@Moin Moin:
" Ezt már a szakemberek és a szolgáltatók mondták, abban a formában, hogy ha a szolgáltatásokért fizetendő árban nem lehet érvényesíteni a fenntartás és fejlesztés költségeit, de még az amortizációt sem, akkor ez (nem „azonnal”, hanem évek múltán) kikerülhetetlenül hozza majd magával a szolgáltatás minőségének romlását – hiszen leromlik, ill. nem fejlesztődik az ellátó-hálózat."

Évek során?! Az egyik Pest megyei vevőszolgálat BEZÁR, a szomszédos településé csökkenti a nyitvatartást, a helyszíni befizetési lehetőséget már év közben megszüntették (nincs pénztáros)...
A "sarkvidéki hideg" az lesz, míg átgyalogolunk a másikhoz...Sürgősen.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.09. 14:02:08

@lenoardo999: Aha, kösz a plusz dimenziót, Leninnél már olvastam annak idején

homelab1983 2014.03.09. 14:09:21

@Moin Moin:
' Ami pedig azt illeti: mrá maga a hatósági ár is baromsáh, mert eltérít a valós ár-értékviszonyoktól. '

Inkább ez a baromság (ha már hivatkozhatom rád ), hiszen verseny hiányában, monopolhelyzetben épp a valós ár/értékviszony érdekében kell valakinek ezt megállapítani.
A szolgáltató magától a legnagyobb profit elérésében érdekelt.

Nem is volt addig semmi baj, amig a hatósági árban bármit elfogadott a szolgáltatóval barátságos hatóság.

Konkrétan például a villamosenergia ára az elmúlt években igen jelentősen csökkent a világpiacon, a hazai árak mégis az inflációt meghaladóan nőttek.

shinichi 2014.03.09. 14:16:35

@gacsiiiz: Ez még csak-csak világos néhány embernek. Abba félnek belegondolni, hogy mi okozza az állam hatalmas bevételéhségét.
Mihez kéne hozzányúlni, hogy csökkenthessük az állami elvonást? Ettől retteg mindenki. Aki mégis kimondja, az hazaárulóvá válik.

gtri 2014.03.09. 14:23:15

@Laptop7712:
Ezzel mondatával vitatkoznék:
"Gondolkodnak, és kutyakeményen kiállnak az érdekeikért"

A felsőoktatás átalakítása elleni tüntetéseknek mi lett a konkrét eredménye? Szerintem nem sok.

Ezténírtam 2014.03.09. 14:23:59

Olvastam ezt az éjszaka bejelentett "programot" és egyszerűen nem hittem el. A baloldali összefogás tényleg fogyatékosokból áll? Elképesztő. Persze hogyan is állhatnának ki a legfőbb problémával, vagyis a korrupció és adócsalás elleni küzdelemmel, amikor ők is ennek a rendszernek a részei és haszonélvezői. Nem értem, hogy miért nem mondja ki senki, és miért nem követeli ki az ostoba nép ezt az egyszerű összefüggést: ADÓT CSÖKKENTENI AKKOR LEHET, HA CSÖKKENEK AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS KIADÁSAI, AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS KIADÁSAIT A LEGEGYSZERŰBBEN PEDIG ÚGY LEHET CSÖKKENTENI, HA A A KORRUPCIÓS KÖLTSÉGEKET CSÖKKENTJÜK. Annyira bonyolult lenne ez? Vagy ennyire debilek vagyunk tényleg? Amúgy jó írás, HaFr.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.09. 14:30:46

@csentecsa: OK, de egy beszerzési vagy nagyker árgörbét is illene mellé tenni

Ezténírtam 2014.03.09. 14:47:50

@csentecsa: és szerinted a rezsicsökkentés amúgy elvi síkon olyan szuper dolog??? gondolkozz már az alábbi szempontokon is:
- környezetszennyezés
- biztatás a pazarlásra
- a számunkra fontos nemzetek tulajdonában lévő cégek erőszakos kiűzése, igen, az E.On német főnökei beszélnek az Audi meg a Merci német főnökeivel, ennyire hülyék ne legyünk már, és a Mo-n foglalkoztató külföldi cégek túlnyomó része még mindig tőlünk nyugatra található, az oroszok meg a kazahok nemigen építenek itt gyárakat, nem tudom, feltűnt-e
- az energiaszektorból elképesztő korrupciós pénzeket lehet kiszívni, szerinted ha minden állami kézben lesz, annyira jó lesz az nekünk???
- a távhőszolgáltatás MINDIG önkormányzati kézben volt, eddig miért nem csökkentették az árakat, ha most meg ilyen mértékben lehetséges ezt megtenni? azok nem gonosz multik ám, szerintem vissza kéne tőlük követelni a működésük óta realizált összes profitjukat...

Sieg 2014.03.09. 15:04:30

Nem a jövő politikusokban kell bízni, nem azon múlik a dolog. Értelmes és előremutató programot most is tudna támogatni (sőt mi több, készíteni) még a jelenlegi politikus-réteg egy kis része, ha az hatalomhoz juttatná.

Csakhogy értelmetlen. Választást (különösen ebben a Fidesz-féle, populista kétpártrendszert bekódoló választási rendszerben) populizmussal lehet nyerni ebben az országban, ezt a rezsicsökkentés, a lózungok és nettó hazugságok sikere pontosan jelzi.
Sajnos ez van, ENNYIRE sötét az átlag szavazó.

Ezténírtam 2014.03.09. 15:11:07

@Sieg: és te tudod, hogy ki "az átlag szavazó"? A következő bejegyzéshez írtam egy kommentet, szerintem először azt kellene felmérni valakinek, hogy a népesség hogy is áll össze ebben az országban, mert szerintem erről sincs fogalma senkinek...

Sieg 2014.03.09. 15:16:37

@Ezténírtam: Esetünkben az egyén szintjén nem érdekes, hogy ki a szavazó.
Az viszont jól látható, hogy kiért/miért rajong, miben hisz, mivel lehet megvezetni és mit nyel le. És ez elegendő is a következtetés levonásához.

Ezténírtam 2014.03.09. 15:21:05

@Sieg:
"Az viszont jól látható, hogy kiért/miért rajong, miben hisz, mivel lehet megvezetni és mit nyel le."

Szerintem meg pont nem, az egyetlen jól látható réteg a nyugdíjasoké, nekik mindenki nyalni a s@ggét, amúgy eléggé széles spektrumú fegyverekkel operálnak a pártok, nem nagyon vannak célzott dolgok (a rezsicsökkentés tipikusan ilyen).

"És ez elegendő is a következtetés levonásához." Nem tudom, pl. az ellenzék milyen következtetéseket vont le, mert az a program, amivel kiálltak, egyszerűen gyalázat, ezen nem kellett sokat gondolkodni, lassan tényleg a Kétfarkú Kutyák szintjén vagyunk, még jó, hogy ingyen sört nem ígértek...

Ezténírtam 2014.03.09. 15:23:37

Amúgy egyszer már felvállalhatná valaki, hogy az állítólag nagyon ostoba szavazók részére legalább néhány alapösszefüggést megvilágít, pl. amit fentebb leírtam: KISEBB KORRUPCIÓ - KISEBB ADÓK stb. stb. Meg lehetne egyszer már ezt is próbálni, mert az én szememben ez, amivel most kiálltak,csak azt bizonyítja, hogy a lopást ugyanúgy szeretnék folytatni, mint korábban és mint a fidesz most, ami egyszerűen gyalázat.

Sieg 2014.03.09. 15:30:08

@Ezténírtam: Ez így van, amit magyarázok, az az, hogy ha nem ilyen rettenetet írnak, akkor kevesebb szavazót nyernek, mint amennyit elvesztenek.
Persze így se fognak tudni nyerni, úgyhogy talán mégis érdemesebb lett volna legalább nem levinni magukat a másik oldal szintjére.

Laptop7712 2014.03.09. 15:38:14

@gtri:
Lehet valamit profin is csinálni, vagy nem, akkor HAHA lesz belőle.

Ezténírtam 2014.03.09. 15:39:51

@csentecsa:
"Na ne vicceljük már, tehát azért kellett a szocik alatt évente átlagosan 20%-kal növelni a gáz árát hogy csökkenjen a környezetszennyezés? Muhaha." Ez sem mellékes szempont, egyébként természetesen nem kellett volna, amennyiben a világpiaci ár ezt nem indokolja (vagy az az ár, amennyiét az oroszoktól vettük).

"Nem használok több gázt akkor sem ha olcsóbb, mert számomra a 22 fok a megfelelő. Ez a fogyasztástípus nem árérzékeny, és ezt tudták az egyetemes szolgáltatók is amikor brutális emeléseket kérvényeztek az energiahivatalnál. Tisztában voltak vele hogy a magasabb ár miatt nem fog jelentősen csökkenni a fogyasztás."
Good for you, hidd el, igen sokan eddig kevesebb szobát fűtöttek az elképesztően nagy falusi házakban (sokan "nyomorognak" ám kettesben 100-200 nm-en faluhelyen), most végre ezek is fűthetnek, mint az állatok... Ha a korrupt energiahivatal elfogadott indokolatlan emeléseket, azonnal börtönbe kell zárni a felelősöket.

"Az Audit meg a Mercedest pedig pont nem érdeklik az E-on szempontjai. Egész más miatt vannak itt ugyanis mint az E-on. Utóbbi az itteni piac miatt, míg az előzők az olcsó, jól képzett munkaerő miatt. Nem fognak az energiacégek megfingatása miatt kivonulni."
Olyan kis cuki naiv vagy, nem hallottál még a "bizonytalan gazdasági környezet" fogalmáról? Erről beszélnek ám ők ott a csúnya nyugaton, sőt, még az orosz barátaitok is, nem véletlenül nem nyertünk el egy beruházást sem az elmúlt 4 évben...

"Akár állami , akár önkormányzati profit keletkezik az alapvető közüzemi szolgáltatásokon, az a közösségi vagyont növeli, és nem multinacionális vállalatok profitját."
Úristen, szerinted mi történik a "közösségi vagyonnal" ebben az országban? A politikusok a saját kényük-kedvük szerint bánnak vele és ellopják az összes profitot, az szerinted úgy jó?

Ezténírtam 2014.03.09. 15:41:31

@Sieg:
"Persze így se fognak tudni nyerni, úgyhogy talán mégis érdemesebb lett volna legalább nem levinni magukat a másik oldal szintjére. "
Ezt mondom én is, csak ahhoz óhatatlanul a korrupcióról kellene beszélni, pedig ők is alig várják, hogy újra odaférjenek a jó kis húsosfazékhoz, ez itt a probléma...

Sieg 2014.03.09. 15:47:02

@csentecsa: A külföldi befektetők zsebében gátlástalanul turkálás elsősorban az új befektetőket bizonytalanítja el, közülük is azokat, amelyek hosszabb távra akarnának tervezni.

Az "addig szopatjuk őket, amíg nevetséges áron ide nem adják nekünk" taktika meg nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de számomra arcpirító maffiamódszer. Nem szeretem, ha lopás részesévé tesznek.

Az energiaárak dotálása meg elsősorban azért baj, mert a takarékosság potenciális hasznát csökkenti: nagyban csökkenti az energiagazdaságossági befektetések (mint pl. szigetelés, megújulók használata) megtérülését.

homelab1983 2014.03.09. 15:54:21

@Sieg:
'különösen ebben a Fidesz-féle, populista kétpártrendszert bekódoló választási rendszerben'

Az előző választási rendszer szintén listás és egyéni volt, lényegében nem változott.

A kisebb pártoknak semmivel sem nehezebb most bekerülni, 5%-ot elérni.

A második fordulóban pedig ezelőtt sem volt esélyük egyéni helyet szerezni.

'Populizmussal' meg eddig is lehetett nyerni, ahogy 2002-ben ez mintaértékű volt.
Annyi tapasztalata már csak lett a választóknak, hogy lassan rezisztenssé váljanak.

Ha meg nem, hát akkor eszerint kell udvarolni nekik :))
Mi a probléma?

Paul Summers 2014.03.09. 16:00:21

@Diorella Queen: Én meg anyádat szarom telibe.

steery 2014.03.09. 16:31:57

A hét elején kaptam meg a vízmű szolgáltatótól a szokásos havi számlámat, amiben részletesen fel van tüntetve, hogy milyen indokkal mennyi pénzt kérnek el tőlem a vízért. Ebben van egy tétel: Rezsicsökkentés miatti kedvezmény megnevezéssel. Itt a nettó díj -79 Ft, az ÁFA-ja 27%, a bruttó díj pedig: -1 Ft. Könnybe lábadt a szemem a meghatottságtól, amikor ezt megláttam, hogy milyen sokat segít nekem a kormány csökkenteni a költségeimet. Ezért érdemes volt annyit harcolni! És ha rájuk szavazok, akkor gondolom az év végén már akár -2 Ft is lehet a csökkentés? A bruttó fizetendő összeg amúgy 3331 Ft. Amiből befizetni az 5 Ft-os kerekítési szabály miatt 3330-at kell a csökkentéssel együtt is, meg nélküle is.
Mit szóltok hozzá? Ugye, milyen aranyos? :-D

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.09. 16:35:45

@Paul Summers: moderáljátok magatokat vagy én moderálok

jogalany 2014.03.09. 16:42:30

@Laptop7712:
Ja, azt kéne írni amit tudsz, nem amit nézel.
Láss, ne csak nézz.
És tudod egy kísérlet nem kísérlet, úgy 1000 körül már az kezd lenni. Hol tudsz Te ennyit.
Vagy csak simán hazudsz. Miért ne, ha ez a dolgod.
Mint ahogy hetekkel előbb tudva volt, hogy amíg nincs 3 milliárd nyeremény a lottón, addig nem lesz telitalálat. Úgy is lőn.
Valaki tudja már ki lesz a nyertes? Persze ez nem a Dal, vagy az X faktor ahol előre megmondják kinek kell nyerni, itt a nyertes papírt kap róla. És igazolást, hogy honnan van, azért mégis csak több kicsivel,mint a Simon 240 milliója.

jet set 2014.03.09. 17:43:48

@gacsiiiz: Ha ezt meglépnék, akkor a munkanélküliség rögtön 10%-ot emelkedne. Rengeteg olyan ember dolgozik valami alibi aktatologatást, palacsintasütő emelgetést, stb., akinek a munkájára semmi szükség. De senki sem meri meglépni, hogy kirúgja a máv, bkv adminisztratív dolgozóinak a 3/4-ét, a közalkalmazottak felét. Enélkül pedig nem lesz kisebb állam.

Cpeti123456 2014.03.09. 18:10:04

Tisztelt Posztíró,

néhány gondolatoddal egyetértek, melyek ha nem gond nem fejtenék ki bővebben, de egy dolog megütötte a "fülem" akarom mondani a szemem.
Hogy a KKV-k csalták el volna az adót ahogy azt te írtad, roppant mód kétségbevonom.
Nem mondom, hogy nincs ezen a szinten lopás, de te minek nevezed azt, hogy egy MULTInak beszámláz az anyavállalat kb. egymillió euró mindenféle baromságokra hivatkozva... Majd a T.Cég elszámolja költségnek. Persze APEH és NAV nem vizsgálja, mert hú, de nagy cég, hú de nagy foglalkoztató.
Ezt a folyamatos nem vizsgálást, már sokan elismerték.
Milyen érdekes, hogy a NAV-os dolgozó attól a pillanattól kezdve, hogy feldobta a mindenféle Áfa csalós powerpoint anyagot, minden hónapra jutott egy-két érdekes felfedezés...
Na ezeknek a pénzeknek a végén hivatalnokok vannak, akár politikusok. Szóval nem hinném, hogy a KKV-k a bűnösök.
Akiknek 90%-a azért csal adót, hogy a fizut ki tudja adni az embereknek.
Aminek egy része ugye azonnal Áfa formájában jelentkezik az államban, mert elkölti a szerencsétlen a fizuját. USA és német adószigor egy ukrán piacon. Fasza.

Szóval ahogy fentebb írták, vízfejek megszüntetése:
BKV,
MÁV
közalkalmazottak, s speciális juttatásaik...

A KKV-kat minden fejlett demokráciában ahol aztán van kapitalizmus bőven, támogatják.
Mert ők adják a GDP nagyobb részét.
Még itt Németországban is...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.09. 18:13:22

@Cpeti123456: per output -- írtam
köszönöm a kommentet

eqlessootista 2014.03.09. 18:16:05

@jet set: igen, igazad van a munkanélküliséggel.
De ez csak egy gyors átmenet lenne, s mindenki
belátná a hosszabb távú hasznát. Tom, naiv elképzelés - de az is igaz, hogy erre szépen, fokozatosan is fel lehetne készülni, teljes társadalmi szinten. Persze, akkor az oktatásnak és benne a társadalomismeretnek (btk-nak, ptk-nak is) fontos szerepe lenne. Csak nyilván a jogalkotók zöme (lásd jogászok - kik anyjukat megdugnák nagyanyjuk ravatalán is pár forint előnyért) abban érdekelt, hogy a közpénzeket hatásosan magánosítsa: "törvényes" fosztás, mi más. Szociológiailag kíváncsi volnék, hány % "gerinces" ember él Magy-on, napjainkban. Azt hiszem, elég jól ismert fogalom, ezt definiálni sem igen kellene...

czjanos 2014.03.09. 18:54:47

@HaFr: Nem adót kell csalni, hanem úgy kell dolgozni, hogy 800 millió osztalékot tudjatok kivenni. Aki nem tudja, hogy ezt hogy kell csinálni, az iratkozzon be továbbképzésre a polgármester úrhoz. Aki szerényebb, az elégedjen meg 160 millióval, az is egy polgármesteri tanfolyam tárgya lehet.

gtri 2014.03.09. 19:43:01

@Laptop7712:
Ezek szerint a HAHA-sok kivételével az egyetemisták érdeke volt a tandíj és a röghöz kötés.

Ezzel a mondatával továbbra is vitatkoznék:
"Gondolkodnak, és kutyakeményen kiállnak az érdekeikért"

A fiatalok:
1. Vagy Szeretnek tandíjat fizetni és röghöz kötődni.
2. Vagy mégsem annyira gondolkodnak és állnak ki az érdekeikért.

Laptop7712 2014.03.09. 20:29:55

@jogalany:
Nézd, nem tudom ki vagy, nem fogom megtámadni a személyedet, mert alantas dolognak tartom, és olyan vitapartnerre jellemző, akik valamilyen kereten belül tudnak csak érvelni. Elárulhatok annyit, hogy három országból vannak nagyon komoly, szerény személyes tapasztalataim, - Néztem, láttam, látom, megtapasztaltam, és megtapasztalom- és természetesen, teszem a dolgom. Hazudnék?

Nem szokásom. Ja, hogy ez nem nagyon látszik onnan, ahonnan jön a hozzászólás? Ez nem az én nézőpontom.

Mindenki beszél mindenkivel, és észre kell venni azt, hogy nincsen senkinek információ monopóliuma, tudom, ez a játéktér idegen, meg furcsa, de ezért van az, hogy Bajnai sehol nincs, az összefogás kés volt az MSZP hátába, és még sorolhatnám. Üzenet meg nincs. egyszerűen szembe jön a valóság, és nem tudják lekezelni. Viktor már csak egy kávét kér. közben meg megy a sopánkodás, hogy miért jutott idáig a dolog. Eléggé skizofrén, beteges.

Hozzátenném, nem a társadalom a hülye, soha nem is volt.

Ez a mondat megint arra vall, hogy nem nagyon akaródzik észrevenni, hogy nagyon komolyan másképp festették fel a játékteret, mások, és másképp állapították meg a játékszabályokat is. Nem tűnt fel? A baloldal csonkban, a jobboldal virágzik, és közben baromira nem világos, hogy mi megy a társadalom mélyrétegeiben. Túl vagyunk a látszatpolitizáláson, észre kell venni. irány beszélgetni az utca emberével, irány a vidéki falu, lehet menni, és politikát csinálni.

Laptop7712 2014.03.09. 20:38:57

@gtri:
Mondom, hogy lehet valamit profin, és lehet valamit sablon alapján csinálni. A kérdés az, hogy jó volt-e a sablon? Hát nem, keményen felgöngyölítette a kormányzat az érvrendszert, szépen finoman elmagyarázta, hogy mi miért nem hiteles a hallgatói oldalról.
Más játékszabályok vannak érvényben, csak nem nagyon beszélnek róla, és nem nagyon osztogatják a szabálykönyvet.
Egyszerű dolog ez, mint a faék. Sablonkészítés, vagy a szerszámkészítés a legprecízebb meló, elég sokáig is tart, ha jó sablont, vagy szerszámot akarunk készíteni, ezt minden esztergályos, lakatos tudja.
Ja és a helyszínen kell elkészíteni általában, ha nem, nagyon drága tud lenni.

nu pagagyí 2014.03.09. 20:57:42

Ezek az ígéretek azoknak szólnak, akik ennyit várnak a politikától: rezsicsökkentés kontra gyógyszertámogatás. Értelmesebbek olvasgassák a programokat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.09. 21:00:58

@nu pagagyí: igen, ebben lehet valami, de nem sok: a program az, ami alapján meg lehet szervezni egy társadalmat, nem az, ami le van írva -- mármost a balos ellenzékkel nem az a baj, hogy ne tudnának toronyórát ígérni aranylánccal, hanem az, hogy 1. senkit se érdekel, mit mondanak, 2. ez nem alternatíva a Fidesszel szemben. Ezzel a kettővel nem tudnak csak mit kezdeni, ami elég nagy hátrány

panelburzsuj 2014.03.09. 21:12:51

@HaFr:
"1. senkit se érdekel, mit mondanak,"

Akkor tekintsük valamiféle mentális alamizsnának, hogy legalább te szántál rájuk egy posztot? :)

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:13:33

A Fidesz érvei ?
Nekik szakirodalom a Biblia...
Tobb tény van a bibliában , mint a Fidesz választási programjaban...ami nincs is , mert birkáknak nem jovo kell , hanem pásztor.

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:15:49

@panelburzsuj:
Ne sértegesd,...HaFr nem Fidesz-szavazó...
Felmenoi kozott volt az "Igazmondó juhász..."
( vagy a Vasorú Bába ? már elfelejtettem...)

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:18:51

@HaFr:
Egyébként nem értem a fikázást...az ész nélkuli rezsicsokkentés jó,..a szociális alapú nem jó !?
Mert kurvara nem mindegy az 5-6százezret keresoknek , hogy 18 , vagy 20 ezer ft a gázszámlájuk... ?!

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:21:13

@HaFr: Téged se az eszedért szerettek a KISz - ben...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.09. 21:23:43

@dr kíváncsivagyok: Ja, bocs, én csak a kreativitást hiányoltam -- egyébként az igazságosság kérdése nem annyira egyszerű, mint Mesterházy úr hiszi, legalább annyi érv lenne a jelenlegi verzió igazságos volta, mint a regresszív szemlélet között (kisebb számla, nagyobb relatív előny)-- ha nem lenne az egész rendszer agyament állami pótcselekvés. Itt minden történik, csak nem fenntartható versenyképesség-építés.

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:27:46

Emlékszem egy valasztási kampányra , ahol az egyik versenyzo azzal haknizott :
"Rosszabbul élunk , mint 4 éve..."
Akkor nem jott be..
Most , mivel valóság , miért nem tuzi a zászlajára a" Haza nem lehet ellenzékben" pártja ?

nu pagagyí 2014.03.09. 21:28:28

@homelab1983: Minek a biciklire pedál, lehet lábbal is lökdösni, úgy is gurul. Az is "többpárt rendszer", ha csak két párt
versenyez. Azt hiszem, valahogy így gondolod.

Ez egy olyan választási rendszer, amelyik megszünteti azt a lehetőséget, hogy egy új párt fölépítse magát, mert már már azelőtt szövetséget kell kötnie, hogy bejusson a parlamentbe, hogy kiderülne mekkora is a támogatottsága.

Nem is csak magában a választási rendszerben keresendő a hiba (szándékos persze), hanem az egész rendszerben, amit a Fidesz felépített, hiszen az USÁ-ban is elég két párt a választóknak. Nálunk viszont nincs és nem is lesz olyan civil világ, amelyik kontrollálná a pártok tevékenységét és a pártokon belül nyílt versenyt generálna. Azért nem lesz civil világ, mert egy tiszavirág életú szakaszt leszámítva (a rendszerváltás környéki zavaros idők) nem is volt és úgy tűnik nincs is rá igény.

Hatalomra vergődött elitünk pedig nem akar tovább veszkődni a demokráciával, majd elintézik helyettünk a dolgokat, mi csak feleslegesen bezavarnánk, lassítanánk a sok jótétemény elvégzését, amivel el akarnak minket halmozni.

Anselmo 2014.03.09. 21:29:56

Összefogócskáék rájöttek, hogy nem jó ötlet támadni a rezsicsökkentést? Egyre nagyobb szellemi magasságokba törnek, és még hol van a vége?

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:32:18

@HaFr:
"Itt minden történik, csak nem fenntartható versenyképesség-építés. "

Azt gondolod , hogy ha NEM a populista-demagóg "rezsicsokkentés"( amit minden kicsit is tájékozott ember hazugnak gondol) lenne az Orvbáni politika valasztási mákonya,...Mesterházi akkor is ezt nyomatná ?
Itt Orvbánnál van a pályaválasztás...
Ez a pálya,..ezen kell focizni...

nu pagagyí 2014.03.09. 21:33:04

@HaFr: Nekem csak szabadság kell, nem várom el, hogy helyettem ők mondják meg mit csináljak majd. Nekem annyi is elég, hogy a Fidesznél biztosan nagyobb szabadságot hoznának. Rohadtul nem érdekel, mit ígérnek konkrétan, úgy is csak annyit tehetnek, amekkora felhatalmazásuk lesz.

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:34:45

@Anselmo:
"Összefogócskáék rájöttek, hogy nem jó ötlet támadni a rezsicsökkentést? Egyre nagyobb szellemi magasságokba törnek, és még hol van a vége? "

1.) Ha az ország lakóinak 99 % - a kozgazdász lenne,..akkor nem támogatná , de mint tudjuk az Orvbáni lelkek kissé debilek...
2.) Ezt a lécet Orvbán emelte ebbe a magasságba...

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:37:39

@nu pagagyí:
" Nekem annyi is elég, hogy a Fidesznél biztosan nagyobb szabadságot hoznának. Rohadtul nem érdekel, mit ígérnek konkrétan, úgy is csak annyit tehetnek, amekkora felhatalmazásuk lesz. "

Sokan vagyunk ezzel így...
Mindenesetre az felemelo , hogy a baltás kiadatását kérték Gyurcsánytól és Bajnaitól is...de meg kellett várniuk Orvbánt !
( Nekem ez az egy ok is elég , hogy ne akarjam a kormányt továbbra is rábízni !)

Anselmo 2014.03.09. 21:37:57

@dr kíváncsivagyok: tehát 8 évig Orbán miatt nem tudtak kormányozni, most pedig Orbán miatt nem tudnak választási programot készíteni. Meggyőző, megyek és rájuk szavazok!

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:41:51

@Anselmo:
"Egyre nagyobb szellemi magasságokba törnek, és még hol van a vége? "

A fidesz szellemi magassága hol van ?
Schmitt kinevezésén ?
A Haza kisajátításán ?
A nácik támogatásán ?

dr kíváncsivagyok 2014.03.09. 21:43:01

@Anselmo:

"tehát 8 évig Orbán miatt nem tudtak kormányozni, "

Orvbán pontosan annyit ártott az országnak 8 évig ellenzékben,...mint 4 évig kormányon...!

nu pagagyí 2014.03.09. 21:43:14

@dr kíváncsivagyok: Az is tetszik, hogy radikálisabb fellépést követelnek az ellenzéktől olyanok, akik korábban azon szörnyülködtek, hogy egyesek "magánlaksértést" követtek el a Fidesz székházban. Azokat sem védte meg senki, csak a savas bácsiék siettek a helyszínre a kazamaták védelmében.

Anselmo 2014.03.09. 21:45:03

@dr kíváncsivagyok: mondom hogy meggyőztél! Sőt, az összes hezitáló baloldali ismerősömet megkérem, hogy szavazzanak rájuk: keressék ki a szavazólapon hogy "Összefogás Párt", és tegyék oda az X-et. Mert nevet is profin választottak.

nu pagagyí 2014.03.09. 21:46:37

@dr kíváncsivagyok: És abból a nyolcból is néyg évig a fele hatalom (önkormányzatok) a Fideszé volt. Be is mutatták, hogyan kell felelőtlenül gazdálkodni a közvagyonnal, hogyan kell működtetni a korrupciót, majd ezt a szemetüket is a Gyurcsányékra kenték.

nu pagagyí 2014.03.09. 21:50:16

@Anselmo: Megnyugtatlak, nem lesz Összefogás Párt, mert nem vették nyilvántartásba őket.

Anselmo 2014.03.09. 21:54:02

@nu pagagyí: értem. Akkor légyszíves Te is oda tedd majd az X-et, ahol az Összefogást látod.

illaim 2014.03.09. 22:12:11

@Anselmo: Gondolom rohantál a vizitdíj ellen szavazni, mert hát azt "világszabadalom"-nak titulálta Orbán. Csak egy kérdés marad, ha nem vagy adócsaló! Mennyit is fizetsz most eü járadékként? Tudod amit a nagy szabadalmazó emelt meg + 1 %-kal! Aztán lehet hogy még rendelő felé se jártál! De van itt más is hogy ne halj meg hülyén! Egy passzív ház éves energiaszükséglete nem haladja meg az 1250 W/ lakónégyzetméter / év. Az,hogy ez valóságban milyen megtakarítást jelent, majd segít kiszámolni a számtantanár ha eljutsz a hatodik általánosig! Legalább is fejben! LOL

gtri 2014.03.10. 00:01:43

@Laptop7712:

"Hát nem, keményen felgöngyölítette a kormányzat az érvrendszert, szépen finoman elmagyarázta, hogy mi miért nem hiteles a hallgatói oldalról."

Ezt ugye nem gondolja komolyan? A HAHA-sokat be sem engedték a tárgyalásokra. A kormány csak a neki tetszőkkel "tárgyalt".
A finomság pedig olyan távol áll ettől a kormánytól, mint Makó Jeruzsálemtől. Az alaptörvénybe kellett írni a röghöz kötést a nagy finomságban. :)

www.origo.hu/itthon/20130208-a-fidesz-modositja-az-alaptorvenyt.html

"Majdnem az összes kormánypárti képviselő aláírása szerepel a péntek délután benyújtott alkotmánymódosításon, amelyben a már ismert változtatásokon túl a röghöz kötés lehetőségét, valamint az egyetemi autonómia korlátozását is beleteszik a törvénybe."

Nem kötekedni akarok, de azt igazán senki nem mondhatja erre a kormányra, hogy "megértő" vagy "finom".

Persze valóban nem hülyék a fiatalok. Már rengetegen mentek külföldre. És még sokan fognak kimenni.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.03.10. 01:51:49

@dr kíváncsivagyok: "( amit minden kicsit is tájékozott ember hazugnak gondol)" Miért is hazug?? Mert ezt mondták a Klub Rádióban?

toportyánzsóti 2014.03.10. 06:19:50

@a nemzet fogatlan provokátora: Kisebbségi komplexusod agyturkásszal kezeljed,ne itt próbáljad kompenzálni.

jogalany 2014.03.10. 09:41:37

@illaim:
A Passzív ház közel sem annyit takarít meg amennyit írsz, illetve amennyit hirdetnek.
1. A rendszer kíépítése 4-6 millióba kerül és max. 12 évig üzemképes.
2. Az évközbeni karbantartási igénye 2-300 ezer
Tehát a 12 év alatt ráköltesz közel 3,5 milliót és 12 év után cserélheted le akkor már ki tudja mennyiért, de biztosan nem lefelé mennek majd az árak. Számold ki ennyi pénzből mennyi ideig tudod az áramot és egyéb energia igényedet fedezni?
Hasonló ez a "e" autókéhoz, vagy a hibridekhez, azt mondják környezet kímélő, de csak akkor, ha csak a futást számolod, mert ha a karbantartás és a gyártás során elkövetett környezetellenes szennyezést is nézzük akkor már a hagyományos benzines kisebb terhelést jelent a környezetre.
Vagy ott van a forgalom lassító buckák kérdése. Tudományosan van bizonyítva, hogy több kárt okoznak, mint előnyük van, de mégis építik őket, mert hát ugye a megrendelői visszatérítés ma már 30%-a mégis zsebbe vágó kérdés.
Ugye, hogy csak 3 milliárd felett lehetséges, de csak a kijelöltnek nyerni. Most már lesz nyertes.

jogalany 2014.03.10. 09:47:40

@gtri:
Mennek külföldre más országokból is, pl. a náűlunk kétszer nagyobb romániából már majd 2,5 milliónyian dolgoznak külföldön, vagyis 5x többen,mint M.O.-ról.
Nem kolbászból fonják ám nyugaton sem kerítést, a megélhetési költségek pláne családdal sokszorosa a magyarénak. Kell is ott ezért a magasabb jövedelem.
Kimennek, mosogatnak, húst darabolnak egy ideig, aztán észhez térnek és jönnek haza.

homelab1983 2014.03.10. 13:05:30

@nu pagagyí:
'Ez egy olyan választási rendszer, amelyik megszünteti azt a lehetőséget, hogy egy új párt fölépítse magát, mert már már azelőtt szövetséget kell kötnie, hogy bejusson a parlamentbe, hogy kiderülne mekkora is a támogatottsága.'

Ez természetesen nem igaz.

- a bejutáshoz szükséges 5%-os küszöb ugyanakkora mint volt
- majd kétszer akkora választásra jogosulttól kell kevesebb ajánló aláírást összeszedni
- egyéni mandátumra eddig sem volt nagyobb esély, szinte kivétel nélkül a több szavazatot eért jelólt javára történtek visszalépések, az is csak a választókerületek felében-harmadában.

Természetesen, ha arra gondolsz, hogy egy-két százalékos pártot eddig könnyebben bevihetett a 'hátán' egy nagyobb párt, abban igazad is lehet.
De ezt inkább politikai pedofíliának lehetne nevezni.

Az érvelésed egy dologra alkalmas lehet: előre megnagyarázni a várható buktát.

Ha jól látom, most épp a túl könnyen elinduló pártok miatt van sopánkodás inkább.

' Nekem annyi is elég, hogy a Fidesznél biztosan nagyobb szabadságot hoznának.'

:)
Szóval HOZZÁK neked a szzabadságot, ahogy ez egy öntudatos polgártól elvárható ...

homelab1983 2014.03.10. 13:10:02

@dr kíváncsivagyok:
'1.) Ha az ország lakóinak 99 % - a kozgazdász lenne,..akkor nem támogatná , de mint tudjuk az Orvbáni lelkek kissé debilek...'

Jó 30-40 %-os világpiaci áram és földgázár csökkenéskor igen debil közgazdásznak kell lennie annak, aki inkább az átremelést tartja indokoltnak.
Debilek persze mindenhol szabadon találhatók ...

illaim 2014.03.10. 14:16:07

@jogalany: Már csak azt kellene kitalálnod, hogy hol írtam megtakarítást? Bogárka én energiaszükségletről írtam! Vagy nem tudod mi a különbség a megtakarítás és szükséglet között?
A legolcsóbb energia a fel nem használt energia!
Erről még nem hallottál? Aztán azt se felejtsd el, hogy energiát nem csak fűtésre használunk sokat! A nyári időszakban a hűtésre is elmegy egy pár ezer kW !

gtri 2014.03.11. 01:05:18

@jogalany:

Nem értem én ezt. :) Ha a kivándorlás jó, akkor miért engedi a kormány, hogy pl. Románia leelőzzön bennünket? Miért engedi, hogy Románia sokkal versenyképesebbé váljék, mint Magyarország, hiszen 2,5 millió román szerez nyugati munkatapasztalatot, míg mi lemaradunk a pár százezer kintlévő honfitársunkkal?

Vagy mégsem annyira jó ez a kivándorlás? Van pl. statisztika arról, hogy hány a Stanford-on vagy a Berkley-n tanuló magyar diák tér haza pl. 8 év után és hány marad kint az USA-ban? Hány magyar szabadalmaztatott valamilyen találmányt Magyarországon és hány külföldön, külföldi cégér alatt?

jogalany 2014.03.11. 08:09:41

@gtri:
A kérdéseket válaszold is meg, menni fog, és meglátod nem párt kérdés.

gtri 2014.03.11. 20:04:56

@jogalany:

Nem, nem, ezeket a kérdéseket a kormánynak kell megválaszolni.
A hivatalos propaganda most az, hogy a kivándorlás jó. Ennyi. Ezt mondja államtitkártól kezdve a miniszterelnökig mindenki.

Nos, én csak rákérdeztem, ha ennyire jó a kivándorlás és mindenki áruló, aki kételkedni mer a kivándorlás országboldogító mivoltában, akkor miért hagyja a kormány, hogy más országok nálunk is jobban teljesítsenek ezen a téren? Nem akarja a kormány, hogy a térségben mi legyünk a legversenyképesebbek? :):)

Másrészt miért nekem kellene megválaszolni a kérdéseket? Mire van a KSH, mire vannak a minisztériumok? Mire van az államapparátus? Csak propagandára? :)
süti beállítások módosítása