1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.03.05. 12:55 HaFr

A köztársasági kormányzás legalja

A Népszabadság MVM-es forrása szerint a „minden kormányhoz közel álló” üzletember (a cégéres gazember, eljárás alatt álló Kocsis István - BP) segített abban, hogy az orosz fél – mindenekelőtt Szergej Kirijenko, a Roszatom elnöke – végre komolyan vegye az orosz részvételű bővítés, illetve finanszírozás érdekében hónapok óta hiába kilincselő Orbánékat. A Kocsis révén végül meghökkentő gyorsasággal tető alá hozott megállapodás megszületésének azonban súlyos ára volt: Németh Lászlónénak Moszkvában – a változtatás lehetősége nélkül – azt az egyezményt kellett aláírnia, amit elé tettek, és ami teljes egészében az orosz elképzeléseket tükrözi. Az Orbán-kormány eredetileg nem atomerőművet, hanem hitelt akart Putyintól, és a megállapodás is ezért, vagyis a pénz gyors megszerzése végett volt ilyen sürgős – állítja egy neves, magyar–orosz relációban több kormánynak is tanácsot adó, a mostani alkufolyamatra közvetlenül rálátó szakértő. (nol.hu)

Elképesztő információk: Orbán hitelkérelméből (tehát a magyar állam finanszírozásának utóbbi 2 évben -- a kormány inkompetenciája és a közpénzek elprivatizálása miatt -- újra súlyosabbá váló problémáiból) lett az orosz atomegyezmény. Tipikus példája a végtelenül felelőtlen, sodródó, hazug kormányzásnak. Egy ilyen kormányt újraválasztani, az valóban olyan lenne, mint bármelyik bűnszervezetet röpíteni az ország élére, amelyik kizárólag a magánérdekei érvényesítésére használja a közhatalmat, ha pedig elfogy a pénze, odaajándékozza a függetlenségünket annak, aki a legtöbbet adja érte -- most éppen a Magyarországot már többször megszálló, autokratikus Oroszországnak. (Ne felejtsük, a próbálkozások az Ádeni-öböltől Pekingig folytak, ott nem kellettünk.) 

Közben a gázbiznisz mellékfrontján Orbán személyes jóbarátja 100 milliárd körüli összeget vesz ki off-shore cégeken keresztül a magyar államkasszából.

Ha ezek mind igazak, akkor messze a harmadik köztársaság legkirívóbb politikai visszaéléseinek sorozatával állunk szemben, és csak azért nem süthető rá egykönnyen megannyi bűntény (végső soron a hazaárulás) gyanúja, mert mögötte áll a jogrendszer, a kormány legalitása, és a főügyész lojalitása. De legalább világos, miért életbevágó Orbánnak, hogy megnyerje a választásokat. Hallatlan, elképesztő. Szívfájdító.

 

komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr875844388

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.03.06. 13:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 10:27:05

@Moin Moin:
" Feleségem eredetileg Orbán-jelmezt akart, de ahhoz túl magas...) "

Ez a legjobb a héten...

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 10:29:47

@Gera:
" Értem, beszántották a magánnyugdíjpénztári rendszert, ebből következően tehát bármilyen ostobaság igaz. "

Akkor mondok még egy "ostobaságot" ( bár neked hiába , mert barnanyelvu vagy )..
Ki is népszavaztatott az ingyenes egyetemi oktatásért ?
Aztán lám mi lett belole,...drágább tandíj , mint amit Gyurcsány akart...

Gera 2014.03.06. 10:34:52

@dr kíváncsivagyok: Ezt a barnanyelvűt már elsütötted egyszer, akkor is baromság volt, most is az. Nemhogy barnanyelvű nem vagyok, arra se vagyok hajlandó, hogy befogott orral Orbánra szavazzak, ellentétben veled,aki lelkesen tolod a másik maffia szekerét, úgyhogy elmész te a fenébe.

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 10:35:50

@fvipera: A baltásgyilkost sem szerelembol engedték el !
(Bepróbálkoztak Gyurcsány alatt is az azeriak , de a geci nem adta oda nekik hosnek....)
Aztán túl nagy lett a nemzetkozi felháborodás...
Van,...hogy egy "uzlet" nem jonn ossze...

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 10:36:48

@Gera:
" arra se vagyok hajlandó, hogy befogott orral Orbánra szavazzak, "

Azért befogott orral menni fog neked...

Blogger Géza 2014.03.06. 10:37:06

@Moin Moin: Hát ez tényleg vicces, ugyanis amit belinkeltél, ugyanezt mondja más szavakkal. :D

"Magyarország 2013-ban végig az ellenálló országok közé tartozott, ami az egyensúlyi kockázatok visszaesésének, a jelentős mérlegkorrekciónak köszönhető"

Blogger Géza 2014.03.06. 10:39:39

@dr kíváncsivagyok: Soha nem volt népszavazás ingyenes egyetemi oktatásról, tandíj már a Fidesz idején is volt költségtérítéses szakokon. Az a népszavazás arról a képzési hozzájárulás koncepcióról szólt, amit Gyurcsányék dolgoztak ki.

Gera 2014.03.06. 10:39:50

@dr kíváncsivagyok: Mondom, hogy nem. Egyelőre úgy tűnik, el se megyek. Pár hónapja még úgy voltam vele, hogy befogott orral az lmpre, de azóta olyan szinten csúcsra járatták az ostobaságot pl pont Paks kapcsán, hogy egyszerűen nem megy.

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 10:40:13

@Gera: Elég egyetlen ok , hogy a demokratikus ellenzékre szavazzak :
Se Gyurcsány , se Bajnai nem bontotta le a demokráciát...
Orvbánnak meg- újraválasztása esetén - 4 év múlva aranyszobra lesz a felcsuti stadion bejáratánál...
Na nem o fogja akarni,..hanem a békamenet...

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 10:41:41

@Gera:
" Pár hónapja még úgy voltam vele, hogy befogott orral az lmpre,"

na ugye hogy Orvbán embere vagy...

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 10:43:47

@Blogger Géza:
Nem hagyod hogy a tények megzavarjanak ?
Orvbán tuntetést szervezett a KISMÉRETU tadndíj ellen,...majd BEVEZETTE A SOKSZOROSÁT ...

flort 2014.03.06. 10:45:07

@Blogger Géza: "Az a népszavazás arról a képzési hozzájárulás koncepcióról szólt, amit Gyurcsányék dolgoztak ki."

Szerintem rosszul látod. Az egyrészt az emberek irigységéről (ostobaságáról, szűklátókörűségéről, válassz kérlek), másrészt Gyurcsányékról szólt. Nem koncenpcióról.

Emlékszel, neazemberekkelfizettessékmeg

Gera 2014.03.06. 10:46:08

@dr kíváncsivagyok: A gazdaságunk lebontása is lebontja a demokráciát. Ez ugye a napnál is vilagosabb kellene, hogy legyen neked is, mert ugye Orbán mindenféle program nélkül nem véletlenül kapott kétharmadot, ezt ugye száz százalékig azoknak az idióta tolvajoknak köszönheti, akiket te most akarsz visszaszavazni a hatalomba.

fvipera 2014.03.06. 10:46:24

@dr kíváncsivagyok: cash-ben fizettek kinti számlára. ne legyen kétséged

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.03.06. 10:47:38

@dr kíváncsivagyok: Látod, dottore, itt mindenki ellenség. Mindenki, aki nem Gyurcsányra szavaz.
Résen kell lenned.

Gera 2014.03.06. 10:53:52

@dr kíváncsivagyok: Jaja. Éljen a kétpártrendszer, ahol mindkét párt síkhülye gazemberekből áll.

Gulyáslikőr 2014.03.06. 10:56:02

@egyetmondok: Tavaly vették ki, jól írtad: e-beszamolo.kim.gov.hu/kereses-Display.aspx?b=fc6boXllE9UsY3yC5y8JsA%3d%3d&o=oLRHm5zMb5kCVCCF6JCOnw%3d%3d&so=1 Igaz, hogy a 2012-es beszámolóban szerepel, tehát abban az évben gazdálkodták ki (dollárban, de átszámolva 2012 végi árfolyammal kb. 54 milliárd forint), viszont az végén elfogadott osztalékot mindig csak következő évben veszik ki. Index nem áll a helyzet magaslatán az ilyenekben sajnos.

vajdasagi 2014.03.06. 10:56:10

@Pipas: Én ennek a csávónak hiszek. Néztem a királyi TV-ben az Obersovszki és közte zajló vitát. Mit mondjak: a fazon teljesen szavahihető. Aki ilyen fokon jó szakértő, az keressen is sokat. Vajon a Közgép-es cégek is értenek ennyit ahhoz, amivel foglalkoznak? Mert ők minta százszor akkora megrendeléseket kapnának.

szonár 2014.03.06. 10:57:40

Aki egy Népszabadság "információt" komolyan vesz, az tök hülye. Mint ennek a posztnak a szerzője.

Pláne, ha az információban "neves, de magát megnevezni nem akaró" forrásra hivatkoznak. Minden nyeretlen kétéves tudja, hogy ez annyit jelent, hogy az egészet az újságíró találta ki.

szonár 2014.03.06. 11:01:59

@Moin Moin: EZ is a hülyeség netovábbja, hogy egy banki lobbista lobbinyilatkozata lenne szerinted az irányadó nyilatkozat. :PPPPPPP

A csávó Citigroup-os, szerinted miért mondja, amit mond?

Pont ez a baj veletek, ballibákkal, egyszerűen nem igazodtok ki a világ dolgain. Most ia az összes liberálbolsevista újság az "elemző" csávó lobbinyilatkozatát nyammogja, holott egy átlagmagyar is tudja már, hova kell ezeket tenni.

Tényleg nem vagytok alkalmasak semmire.

♔bаtyu♔ 2014.03.06. 11:02:00

A ballibsik által favorizált 50%-os francia tulajdon jól jelzi, ők is azt a szerződést írták volna alá amit a franciák eléjük tettek, ami azonban még az orosznál is sokkal kedvezőtlenebb.

flort 2014.03.06. 11:13:29

@♔bаtyu♔: amellett, hogy ez kissé megalapozatlan mondat, mert:

1. pl. honnan tudod, hogy a ballibsik mit favorizálnak, ha te nem vagy az?
2. vagy: "írták volna alá", és
3."az orosznál is sokkal kedvezőtlenebb" - ismered mindkét szerződés-tervezet részleteit?

de a kérdés, hogy hogy jön ez ide?

Mezga Geza (törölt) 2014.03.06. 11:20:26

@♔bаtyu♔: ezek szerint moszkvabol nem csak penzt kaptok hanem infot is, hogy igy tudod mi van a szerzodesben

Pipas 2014.03.06. 11:40:02

@vajdasagi: "Aki ilyen fokon jó szakértő, az keressen is sokat."

Nem az a baj, hogy mennyit keres, hanem az, hogy mennyit adózik. Ez ugye lejött a mondaandómból, ugye? :)

Négymilliárd bevételből 40 millió volt a nyeresége. Érted?

Lucky Larry Silverstein 2014.03.06. 11:50:21

Ez a Béndek el van kámpicsorodva.

Tököm tele van Magyaroszágon azzal, hogy sok az elkám - picsorodott ember a picsorodás egyenesen népbetegség. Igaz, már régóta csak a picsorogás megy, szerintem sokan azt hiszik hogy ez menő.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.06. 11:55:40

@Lucky Larry Silverstein: Az minden mércével értékes és érdekes hozzászólás volt.

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 12:01:57

@szonár:
"Pont ez a baj veletek, ballibákkal, egyszerűen nem igazodtok ki a világ dolgain."

Taníts, mester,...taníts...

flort 2014.03.06. 12:04:26

@Pipas: az jött le a mondandódból, hogy irigykedsz. Mert valaki a szakértelmével pénzt keres (a szemét), amit te nem hiszel el.

Ne zavarjon a tisztánlátásban, hogy 2000 és 2010 között, azaz Orbántól Bajnai uralkodásáig tartott a munka, az sem, hogy egy atomerőmű körüli sertepertélés vélhetően több ellenőrzést von maga után, mintha valaki új pottyantós budit ásat a kert végében.

Az se zavarja össze a világképedet, hogy ha valaki valóban el is végzi a munkát, nem csak egyfajta közvetítőként szerepel az állami zsírosbödön és a valódi melót elvégző alvállalkozók között, akkor ott komoly költségek is szerepelnek (nem csak Gizike lcd monitorja) így a bevételből tetemes összeg megy el, mondjuk gázolajra, alkatrészre, cementre, vasra, gépkezelőre, konténerre, biztonsági őrre (itt ugrunk egy fél órát az időben), ilyesmikre.

Amúgy tudsz olyan ellenőrzésről, ahol elbukott a cége? Csak ha már hitetlenkedsz.

dr kíváncsivagyok 2014.03.06. 12:17:51

"Az előzetes várakozásoknál is gyorsabban nőtt az államadósság februárban, az Államadósság Kezelő Központ Zrt. adatai szerint az elmúlt hónap utolsó napján 23 392,2 milliárd forint volt a központi költségvetés adóssága, ami nominálisan újabb történelmi csúcs. Az év első két hónapjában a központi költségvetés adóssága 1 393,6 milliárd forinttal nőtt. "

Na...ezért ment Orvbán Putyinhoz...
Aztán hogy csak a paksi bovItéssel kapott igéretet némi hitelre,..az már más kérdés !!!

Pipas 2014.03.06. 12:27:56

@flort: "az jött le a mondandódból, hogy irigykedsz. Mert valaki a szakértelmével pénzt keres (a szemét), amit te nem hiszel el."

Nem, nem az jött le. Az jött le, amit mondtam: aki azt állítja, hogy 4 milliárd forintos állami építőipari beruházásból 40 millió forintos nyereséget produkált, az hazudik. Aki hazudik, annak nem hiszem el, hogy nagyhatalmi kémkedéssel kiderítette miről volt szó Orbán és Putyin között... azazhogy aki hazudik, annak pláne nem hiszem el.

Én ezt mondtam, nem mondtam, hogy irigykedek, azt te képzelted hozzá.

"a bevételből tetemes összeg megy el, mondjuk gázolajra, alkatrészre, cementre, vasra, gépkezelőre, konténerre, biztonsági őrre"

Aha. Csak nem 99%. Vagy te azt állítod, hogy az 1% nyereség az hihető? Mert ha igen, akkor felesleges tovább erőlködnünk.

"Amúgy tudsz olyan ellenőrzésről, ahol elbukott a cége? Csak ha már hitetlenkedsz."

Mint tudjuk az ilyen urak nem szoktak lebukni. Sem egyik, sem a másik oldalon sem. Annyira nem, hogy a pofátlanságukban simán beadják az adbevallásukat 1% nyereségre és még a köznép elé is kiállnak és arrogáns módon behazudják.

A hitetlenségről meg annyit: ha mondjuk Simicska azt állítaná, hogy 4 milliárdos állami melón 40 milliós volt az adózott nyeresége, akkor te elhinnéd? Mond, hogy nem...

Pipas 2014.03.06. 12:29:34

@dr kíváncsivagyok: "Na...ezért ment Orvbán Putyinhoz..."

Affenét. Egyszerűen elment a forint árfolyam így az mszp által külföldi valutában felvett hitelek most forintban ennyivel többe kerülnek. Ezért kár pánikba esni.

Moin Moin 2014.03.06. 12:35:14

@Blogger Géza: Nem hiszem el, hogy tényleg csak azokat a mondatokat láttad a teljes szövegből, ami - látszólag - titeket igazol. Ui. a teljes mondanivaló így szól:

"Az elmúlt évek magyarországi tapasztalatai nem túl biztatók, különösen ami a beruházások alacsony szintjét illeti. Magyarország csöbörből vödörbe esett: a hiány problémája után utolérte a növekedés dilemmája."

Tudod: a hiány problémája kezelhető egyszeri eszközökkel - de a növekedéshez csupa olyan tényező kell (bizalom, hozzáértés, jogbiztonság, előretervezhetőség, stb.), amelyek mind-mind hiányoztak és hiányoznak a Fidesz-vezetőkből és így az általuk rittyentett kis magyar valóságból is.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.06. 12:36:57

@szonár: Kérlek javíts ki, ha ez a magyar nemzetnél nem pontosan ugyanígy szokott menni. MNO (magát megnevezni nem kívánó informátor) --> MTI --> Híradó. Gondolom persze ezt a Híradó nem fogja lehozni, sőt már azMTI sem. Ez különbség. De végeredményben tök ugyanaz. Csak azt nem értem, hogy valaki az egyiket észreveszi, a másikat meg nem, és még nagyra is van vele.

Pipas 2014.03.06. 12:41:16

@Moin Moin: Az Orbán kormány alatt magasabb volt a GDP növekedés mint a második Gyurcsány kormány alatt. Hopp, ezt hogyan illeszted az elméletrendszeredbe?

Nyilván mégsem volt akkora bizalom meg hozzáértés a Gyurcsány/Bajnai kormányok alatt, elvégre maga Gyurcsány mondta, hogy "hazudtunk" és maga Bajnai mondta, hogy "nem értettünk hozzá".

Bizalom, meg hozzáértés... szép szavak, csakhát eléggé szubjektív, nem?

Blikknépe (törölt) 2014.03.06. 12:43:27

tessék, lehet számolgatni

Paks II

rendelkezésre állás: 90%
élettartam: 60+(20-30)év
kapacítás: 2x1200MW
éves energiamennyiség: 18 934 560MWh - 19m MWh
teljes élettartam: 1136.073.600MWh (60év) - 1704.110.400Mwh (90év)

bevétel:
50 EUR/MWh - 15Ft/KWh
85205.520.000 EUR - 85Mrd EUR 90 év alatt (57Mrd EUR 60 év alatt)
hinkley point áron (115EUR/MWh - 35Ft/KWh) - 195Mrd EUR
átlag: 140Mrd EUR

költségek:
4,5% kamat 8 év halasztás, 22 év törlesztés
felvett hitel jövőértéke(annuitásos) - 40Mrd EUR (2045-ös árakon)
teljes pénzáram jelenéréke 2014-es árakon:
2%-os átlagos EUR inflációnál 22Mrd EUR, 1%-nál 30Mrd. átlag: 26Mrd EUR

hitelt visszafizetve marad:
legrosszabb eset: csak 60év élettartam, 50EUR/MWh, 1%-os átlagos EUR infláció
57Mrd bevétel - 30Mrd kiadás = 27Mrd EUR/60 év -> 450m EUR/év - 135Mrd Ft/év

legjobb eset: 90év, hinkley-i és hazai ár átlagán, 2%-os átlagos EUR infláció mellett
140MRd bevétel - 22Mrd kiadás = 118Mrd EUR/90év -> 1,3Mrd EUR/év - 400Mrd Ft/év

átlag: 267Mrd Ft/év

----------------------------------------------------------------------

Fogyasztói áron számolt bevétel

fogyasztói ár: 30Ft/KWh+ÁFA (8Ft)
bevétel: 570Mrd Ft/év + 150Mrd Ft/év Áfa = 720MRd Ft/év
ebből paksi erőmű bevétele: 220Mrd Ft/év (12Ft/KWh erőművi ár)
elosztó bevétele: 350Mrd Ft/év
ÁFA bevétel: 150Mrd Mrd/év

-----------------

Megtérül a beruházás?

legrosszabb eset(nincs üzemidő-hosszabítás, csak 1%-os átlagos EUR infláció a futamidő alatt):
teljes költség 30Mrd EUR, ezzel egyenértékű bevétel 60év alatt -> 500m EUR éves eredmény mellett térül meg.(+8Ft/KWh)

lejobb eset(90 év, 2%):
teljes költség 22Mrd EUR, ezzel egyenértékű bevétel 90év alatt -> 245m EUR éves eredmény mellett térül meg.(+4Ft/KWh)

PAKS I jelenlegi éves árbevétele 600m EUR feletti, ebből a profit 100-150m EUR -> Működési költség 450-500mEUR/év
Termelt mennyiség 15m MWh/év - fedezeti ár: 30-33EUR/MWh (9Ft/KWh) - értékesítési ár 38-40EUR/MWh (12Ft/KWh)

AES 2006 működési költségei kisebbek a gyártó szerint - újabb, hatékonyabb technológia, csak 2 reaktor a 4 helyett.
legrosszabb eset: (működési költségek változatlanok) 500m EUR/év
legjobb eset: (pl 33%-kal kisebb működési költség esetén) 450m * 0.67 = 300m EUR/év

Piaci megtérülést jelentő áramár:
Termelt mennyiség: 19m MWh/év
legjobb eset: 300m EUR működés + 250m EUR eredmény = 550m EUR éves bevételnél térül meg -> 30EUR/MWh = 9Ft/KWh Jelenlegi paksi ár!!!
legrosszabb eset: 500m EUR működés + 500m EUR eredmény = 1Mrd EUR bevételnél térül meg -> 52EUR/MWh = 16Ft/KWh
átlag: 12.5 Ft/KWh

Összehasonlítás:
Finnországi garantált átvételi ár tulajdonosok felé (önköltségi ár) - 50EUR/MWh
Törökország garantált átvételi ár - 95EUR/MWh = 29Ft/KWh
Hinkley Point garantált átvételi ár - 115EUR/MWh = 35Ft/Kwh
hazai fogyasztói ár - 100EUR/Mwh = 30Ft/KWh + ÁFA (8Ft/KWh)

Konklúzió: legjobb esetben akár a jelenlegi paksi áramár mellett is megtérül a beruházás, de a legrosszabb esetben is a Finn önköltségi árral megegyező áramárnál megtérül.

Ha megköveteljük, hogy már a törlesztés 22 éves futamideje alatt is nyereséges legyen:
Fizetendő éves törlesztés: 1.1Mrd EUR
Működési költség: 300m-500m EUR/év
Elvárt bevétel ebben az esetben: 1.4-1.6Mrd EUR (átlag 1.5Mrd EUR) -> 80EUR/MWh = 24Ft/KWh (jelenlegi hazai és hinkley-i ár átlaga)
Ebben az esetben a nyereség a teljes élettartam alatt:
Bevétel: 90MRd EUR(60év) - 135Mrd EUR(90év)
Költség: 22-30Mrd EUR
Profit: 60-110Mrd EUR

-------------

Lehetséges export és extra devizabevétel

Stratégiai eredmény: áramigény 100% hazai forrásból történő kielégíthetőség, nem kell import.
Ezen felül legalább 10 éven át extra devizabevétel az áramexportból.

áramtermelés aránya jelenleg: PAKS I 40%, egyéb hazai 35%, import 25%

10évig történő párhuzamos üzemelés mellett:
ha PAKS I 40%, akkor PAKS II (+5% rendelkezésre állás, +20% kapacítás) 40%*1,2*1,05=50%
PAKS I 40%, PAKS II 50%, egyéb hazai 35% = 125% - nem kel import, és 25% felesleg exportálható.

25% felesleg (azaz egy teljes PAKS II blokk által termelt mennyiség) értékesítése 10 éven át:

ha PAKS II éves termelése 19m MWh, akkor 1 blokk 9,5m MWh/év, ez 10 éven át 95m MWh.
értékesítés nyomott 33EUR/MWh áron -> 313m EUR éves devizabevétel - 3,1 Mrd EUR 10 év alatt
értékesítés a Finn ár (50EUR/MWh) és hinkley-i ár(115EUR/MWh) átlagán(82,5EUR/Mwh) -> 800m EUR - 8Mrd EUR 10 év alatt

Ezután folyamatosan állnak le a régi paksi blokkok, tehát egy ideig még lesz exportálható felesleg(15 majd 5%), ami +1-2Mrd EUR még.

Tehát PAKS I és PAKS II együttes üzemelése kb 4-10Mrd EUR extra devizabevételt jelent.
emlékeztetőül a felvett hitel összege: 10MRd EUR

Blogger Géza 2014.03.06. 12:43:31

@Moin Moin: Hát, lehet, minden esetre épp az EU 4. legnagyobb növekedését produkáltuk, ennél komolyabb dilemmánk soha ne legyen.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.06. 12:49:41

@Pipas: OMG, micsoda érvek, bocs, hogy beleugatok

Moin Moin 2014.03.06. 12:52:24

@Blogger Géza:

A növekedés alapvetően két komponensből származik és az igen alacsony bázisból következően néz ki ilyen "kiugrónak": a két komponens egyike az EU-s pénzekből nyomott állami beruházások, a másik pedig a kiugróan sikeres 2013-as mezőgazdasági termés, a bázis pedig az előző év stagnálása.

Azonban: a versenyszféra továbbra is stagnál és különösen stagnáknak a jövendő növekedést megalapozó beruházások. De hát ezekkel te is éppen így tisztában vagy - csak a megbízatásod éppen az, hogy szivárványszínekben mutasd a hívőknek és bizonytalanoknak a helyzetet... Erről jut ezsembe: az imént kérdést tettem fel neked a Fidesz-hazugságterjesztői státusod és a gerinces nmagyar jellem közötti összefüggésről - erre elmulasztottál válaszolni!:-)

panelburzsuj 2014.03.06. 12:58:39

@HaFr:
Ha még nem szóltak neked, akkor most mondom: a választási harc döntően ugyanúgy anyagcsaták sorozata, mint minden más "kiterjedt hadszíntéren" folytatott küzdelem.

Az efféle "viták" nem az "igazságra" vetnek több fényt, hanem arra, hogy ki bírja több talpassal.

panelburzsuj 2014.03.06. 13:12:23

@HaFr:@panelburzsuj:
(Ettől persze a bivalycsordásval disputálás még lehet egy extrém hobbi... :)

flort 2014.03.06. 13:15:53

@Pipas: tényleg felesleges.

De azért elmesélem zárásként, hogy dolgoztam egy helyen, ahol egyszer csak (képzeld, 2010 tavaszán) a Közgép lett a fővállalkozó. Jött egy területi mérnök tőlük, látszott, hogy egyáltalán nincs képben, de álmatag hangon örömét fejezte ki, hogy amíg ez a kormány van, nekik fix lesz munkájuk. Amúgy rendes fickó volt, még kétszer láttam a következő másfél évben.

Ezzel szemben a korábbi fővállalkozó mérnöke hetente meglátogatott, mert nekik voltak is gépeik a terepen, és szemlátomást érdekelte, hogy hogy halad a munka. Bár nem szoktunk pénzügyekről beszélgetni, de simán el tudtam képzelni, hogy 1% a hasznuk, igaz, az alvállalkozóik soha nem panaszkodtak, hogy csúszik a kifizetés a teljesítésigazolás után. A Közgépnél hónapokig az volt az ábra, hogy le kell állnunk, mert a gépekbe (jó néhány teherkocsi, kanalas markoló, homlokrakodó, ilyesmik) nem lesz gázolaj, mivel a vállalkozónak nem fizettek.

Na, ilyen cégeknél (akik csak az adminisztrációt bonyolítják) simán lehet magas a haszonkulcs, de aki a valós építést végzi, aligha.

gabuscica 2014.03.06. 13:29:55

"a cégéres gazember, eljárás alatt álló Kocsis István - BP" - akkor is ez volt a csudabátor vleményed, Péter, amikor Pitek még a liberálisok dédelgetett kedvence volt?...

Blogger Géza 2014.03.06. 13:44:06

@Moin Moin: Ez egész egyszerűen nem így van, a feldolgozóipari beruházások, amelyek az egészséges növekedés alapját képezik, mind a ciklus egészét tekintve, mind az utolsó évet tekintve dinamikusan nőttek.

flort 2014.03.06. 13:47:06

@Blogger Géza: Szerintem ezt tudatosítsd Jaksity Györggyel is ("...nagyon hibás az a kormányzati elképzelés, amely Magyarországból "Európa összeszerelőüzemét" szeretné létrehozni, mivel vannak sokkal nagyobb hozzáadott értéket termelő iparágak is, mint a feldolgozóipar: index.hu/gazdasag/2014/03/06/orbang_kiralyj_bodpa_jaksitygy/). Biztos szívesen tanul tőled.

Blogger Géza 2014.03.06. 14:06:53

@flort: Természetesen lehetne más filozófiát követni, majd ha Jaksity György lesz ezért a felelős, kidolgozhat mást, de szerintem ez a helyes stratégia. A magyar munkanélküliek tömegeit nem lehet atomkutató-központokban elhelyezni Egyrészt nem lennének rá alkalmasak, másrészt az ilyeneknek eszük ágában sincs ide jönni. (kevés kivétellel.)

Blogger Géza 2014.03.06. 14:09:15

@HaFr: He? Elolvastad, mit linkeltél? A legfrissebb:

" A 2013. IV. negyedévi nemzetgazd
asági beruházások 14,9%-kal nőttek az előző
év azonos időszakához viszonyítva. A 2013. év egészében a nemzetgazdasági beruházások volumene 7,2%-kal emelkedett. A beruházások kiugró nagyságrendű növekedése a nemzetgazdaság ágainak többségében jellemző volt. "

"A beruházások közel egyharmadát adó
feldolgozóipar 11,5%-os növekedését
elsősorban a gumi, műanyag, nemfém ásványi termék gyártása alág beruházásainak bővülése adta. "

Blogger Géza 2014.03.06. 14:11:37

@HaFr:

"Vezetünk a régióban

A magyar gazdaság tavaly negyedik negyedévi 2,7 százalékos bővülése azt jelenti, hogy az Európai Unió 28 tagállama közül Magyarország produkálta a negyedik legnagyobb növekedést, és vezeti a visegrádi négyek mezőnyét is – emelte ki Varga Mihály."

www.tozsdeforum.hu/uzlet-2/gazdasag/varga-visszakerultunk-az-europai-gazdasag-elmezonyebe/

Hahaha.

flort 2014.03.06. 14:16:18

@Blogger Géza: értem. Szóval ti egy súlycsoportban vagytok.

Pipas 2014.03.06. 14:17:31

@flort: "Na, ilyen cégeknél (akik csak az adminisztrációt bonyolítják) simán lehet magas a haszonkulcs, de aki a valós építést végzi, aligha. "

Erőlködsz és megpróbálod megmagyarázni a megmagyarázhatatlant, megpróbálod bemesélni, hogy az 1%-os haszon nem adócsalás volt, hanem reaális érték.

Ráadásul úgy próbálod beállítani, hogy az 1%-os haszon az a "nem túl magas" kategória. Jah, ha közben felment volna a kávé vagy a papírzsebkendő ára, akkor még buknak is a négymilliárdos állami megrendelésen, de sebaj, nagyon jó fejek, csak az ország javát nézték, ugye?

Moin Moin 2014.03.06. 14:18:26

@Blogger Géza: A feldolgozóipari beruházások dinamikus növekedését lennél szíves számszerűsíteni - valamint azt is odaírni, hogy e beruházások:
- mikor indultak?
- miféle cégek állank mögöttük?
- az előző ciklushoz képest hogyan fest e beruházások "dinamikája"?

Géza-Géza: igazán csodálom a (vak-)hitedet! Lenne itt egy hegy, amit épp arrébb kellene pakolni - nem vállalnád?:-)

flort 2014.03.06. 14:19:55

@Pipas: figyelj, megbeszéltük, hogy nincs miről beszélni. Kopj le, légy szíves!

Moin Moin 2014.03.06. 14:21:42

@HaFr: Kedves Bloggazda!

A Birodalmi Sasleszállópálya-építési Minisztériummal kötött szerződésedben foglaltakra hivatkozva ezennel felszólítunk Blogger Géza kimoderálására!

Még a végén meggyőznek tömegeket az abszolút biztos és koherens szakmai tényei a magyar gazdaság virágzásáról - és akkor hiába toltuk neked és a hasonló "független ellenzéki bloggereknek" azt a sokmillió Reichseurót!

VT Man 2014.03.06. 14:30:20

Ez akkora hülyeség, mint a ház! Miért kell az ilyen baromságokat terjeszteni, mint ez a blog!

Ez olyan, hogy nekem van egy telkem (értéke 0), és megyek a bankhoz, hogy építenék egy házat 100 millióért.
Biztosíték nem lesz, a pénzt előre kérem. Aztán majd jól nem építek házat...

Aha, persze.

Pláne az oroszokkal eljátszani ezt? Ennyire Putyin se hülye.

Csekkliszt#10 2014.03.06. 14:31:41

Ha ezek a "vádak" beigazolódnak, akkor tisztességes eljárás keretében kell kiszabni a Btk-nak megfelelő börtönbüntetést. És államellenes bűncselekmények alapos gyanúja is felmerülhet, ugye.

VT Man 2014.03.06. 14:32:07

@flort:
"Ezzel szemben a korábbi fővállalkozó mérnöke hetente meglátogatott, mert nekik voltak is gépeik a terepen, és szemlátomást érdekelte, hogy hogy halad a munka. Bár nem szoktunk pénzügyekről beszélgetni, de simán el tudtam képzelni, hogy 1% a hasznuk"

Roppant valószínű, hogy valaki azért alapít céget, hogy 1% hasznot csináljon... kockázattal együtt.

Amikor bankban még most is megkap 2-3% kamatot, tőzsdén befektetési alappal 5-6%-ot.

Hahahaha.

panelburzsuj 2014.03.06. 14:33:31

@Moin Moin:
Nem, nem, soha!

Vagy legalább azt várjuk meg, míg Gejza megesküszik, hogy csakis népámítási célból hirdetik, hogy mi leszünk Eurázsia ciroksöprű-kötészeti nagyhatalma - de belül egy csöppet se reménykednek az efféle ló-tech Wunderwaffékban.

Mert én sokkal-sokkal jobban tartok attól, hogy nem hazudnak, hanem hisznek...

Blogger Géza 2014.03.06. 14:46:27

@Moin Moin: Hogyne, majd írok csak neked egy komplett tanulmányt. Csak előbb átküldöm róla az előre utalásos számlámat...

flort 2014.03.06. 14:47:19

@VT Man: még egy hülye. Tehát: ha csinálsz egy céget, arra alapozod, hogy az elvégzett munkát ki is fizetik. Magyarországon az (autópálya)építés pont nem ilyen, pláne mert az állam is benne van (korábban NIF, ma ki tudja milyen néven). Másrészt jobb egy hosszú távú meló kisebb haszonkulccsal, mint sok rövidebb, magasabbal. Harmadrészt minden szabályt annyiszor írnak át, hogy mire elszámolásra kerül a dolog, már szinte egyetlen sincs érvényben azok közül, amik a szerződés megkötésekor voltak.

Hiszed vagy nem, a magyar építőipart a korrupció, a kisebb-nagyobb csalások (például a harmadig rakott, műszaki nélküli Kamazok teljesen megrakodott 30 t Man-ként való lepapírozása) és a kiskapuk tartják életben. Ha ezek nem lennének, két év alatt az összes, valóban munkát végző cég tönkremenne (aztán lassan a földmérők, és egyéb csatlakozók is), mert olyan szar a szabályozás.

További jó kacarászást!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.06. 15:00:14

@Blogger Géza: Géza, Géza, ne lódíts. Azt írtad, idézem, a feldolgozóipari beruházások, amelyek az egészséges növekedés alapját képezik, mind a ciklus egészét tekintve, mind az utolsó évet tekintve dinamikusan nőttek.

Most akkor fuss neki újra: mit állítasz?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.06. 15:07:16

@Blogger Géza: Géza, ajánlom figyelmedbe Moin Moin magyarázatát.

Blogger Géza 2014.03.06. 15:07:17

@HaFr: Jól olvastad, és ez így is van. További segítség tájékozatlanoknak:

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/dinamikusan-emelkedtek-a-feldolgozoipari-beruhazasok

Igazából csak a legrosszabb évnek számító 2012 elején volt némi megbicsaklás. De az egész ciklus egy nagy sikertörténet ebből a szempontból. Nem véletlen, hogy folyamatosan magas és egyre magasabb a külker mérleg többlete, és a ciklus egészét tekintve kétszámjegyű az ipari termelés növekedése is. És a 2014-re várt 4-8% is elég biztató.

Blogger Géza 2014.03.06. 15:08:15

@HaFr: Pont őt??? Nem lehetne valaki értelmeset?

Pipas 2014.03.06. 15:22:26

@VT Man: "Amikor bankban még most is megkap 2-3% kamatot, tőzsdén befektetési alappal 5-6%-ot."

Olyan mintha valami Kafka regényben találnám magam.

Itt van a csávó az 1%-os cégével... az egy dolog, hogy nem csukják le, de még csak szégyenlősnek sem kell lennie, simán kiáll az ország elé és osztja az észt, vádaskodik, rágalmaz. Amikor rákérdeznek, akkor arrogánsan leugatni mindenkit egy ilyen nyilvánvaló hazugsággal szembeköpve a választóit. Az adóhivatal csendesen somolyog és tovább cseszteti az átlagjóskákat inkább.

Amikor megjegyzem, hogy az 1% nyilván hazugság, akkor senkit sem érdekel, aki egyáltalán észreveszi, hogy mondtam valamit, az simány gyalázkodik és mocskolódik velem. Merthogy felhívtam a figyelmet a nyilvánvaló és otromba hazugságra. :(

Pipas 2014.03.06. 15:23:54

@flort: "figyelj, megbeszéltük, hogy nincs miről beszélni. Kopj le, légy szíves! "

Hát akkor ne írkálj nekem címzett hozzászólásokat. Vagy ez olyan demokrácia mint a csendőrpertu?

abdul hackeem 2014.03.06. 15:44:53

@Blikknépe: Őszinte grat, hogy végigszámoltad.
A gazdasági környezet változása, az esetleg bekövetkező nukleáris baleset társadalmi, környezeti hatása, és a fűtőanyag 250 éves tárolása és annak járulékos költségei (újabb nukleáris baleset) is benne vannak a számításodban?

elwood 2014.03.06. 15:47:46

@Blikknépe: kicsit hosszú és kusza, sztem senki nem fogja végigkövetni. nem akarsz írni erről valami érthetőbb blogbejegyzést ?

ami furcsa nekem, hogy valami hinkley point 100EUR/MWh árat átlagolsz bele a megtérülésbe, pedig jelenleg a szabadpiacon 43 EUR körül lehet venni.

Pipas 2014.03.06. 16:09:12

@abdul hackeem: "(újabb nukleáris baleset) is benne vannak a számításodban? "

Ne csúsztass, miért csak két nukleáris baleset lenne benne? Ha ötven évig akarják üzemeltetni, akkor bele kellene számolni azt is, hogy akár minden évben nukleáris baleset lesz, azaz ötven atomrobbanást is hozzá kellene adni. Akkor már egyáltalán nem lenne nyereséges, ugye?!

vajdasagi 2014.03.06. 16:42:29

@Pipas: Én nagyon jó tudom, hogy hányféle adó létezik. Nem tudom, Te is rendelkezel-e ezekkel az ismeretekkel.

Ez a 40 millió a társasági nyereségadója volt. Ami mellett fizetett még egy csomó másikat.
Ha agyonfizette a dolgozóit (mert jó szakértők és megérdemlik), akkor simán lehet, hogy csupán
1% TÁNYA jött ki neki. Persze lehet, hogy számlagyárban vásárolt számlákat. Vagy hogy kijuttatta offshore cégekbe a pénzét. Nyilván nem tudom.. De annyi biztos, hogy ha egy cég bevételének 1%-a csak a TÁNYA, abból az égadta világon semmi nem következik. Noha az én cégemnek sokkal nagyobb arányú a nyeresége - ez már biztos.

Mindenesetre az én olvasatomban: volt egy cég, amely értett az atomenergiához, de szoci-kötődésű volt. Ezért a szoci időkben elég jól ment a szekere, utána meg a Fidesz korszakban elsorvasztotta az új hatalom. Láttunk már ilyet.
De nehogy már a szakértelmét az megkérdőjelezze, hogy mennyi volt a bevétele és mennyi a társasági nyereségadója 5 évvel ezelőtt.

Hiszen akkor mi van a Fidesz-kötődésű cégekkel, amelyeket Kaya Ibrahimokkal vittek csődbe annakidején? Szóval: ez az ember ért valamihez, és aki nem olyan jó szakembere a saját szakmájának, az kétszer is gondolja meg, hogy köpködi-e az ilyent.

Pipas 2014.03.06. 16:57:05

@vajdasagi: "Ez a 40 millió a társasági nyereségadója volt."

Nem, nem az volt. Itt az idézet az eredeti cikkből:

"Abból a négymilliárdból mennyi a profit?
Nagyon kevés.
Mennyi?
Ilyen két-három százalék.
Az tíz év alatt százmillió.
Áh! Talán ha negyvenmillió volt. Mondom, nagyon alacsony volt a nyereség."

"Mindenesetre az én olvasatomban:"

Olvasd el még egyszer, mert nyilvánvaló, hogy kevered a dolgokat[1].

[1] www.hir24.hu/belfold/2014/02/03/jozsa-istvan-aki-ert-hozza-tudja-ez-nem-sok%281%29/

vajdasagi 2014.03.06. 17:33:11

@Pipas: Megnyugtatlak: semmiképpen sem keverem a dolgokat. Sok cég van, amelynek ekkora a nyeresége. Sőt: ha nálunk valódi kapitalizmus lenne, akkor pont az lenne az óhaj, hogy a társasági nyereségadó egyszámjegyű legyen. Mert ha több, akkor az azért lehetett, mert túl sok pénzt kértek el a szolgáltatásaikért. Mert az urambátyám kapitalizmusunkban nincs igazi verseny, nincs igazi piacgazdaság, és a hatalom kegyeltjei bármekkora árat mondhatnak, úgyis ők nyerik a munkát. És ez nagyon káros a hazánknak.

Tudom: ez itthon nem ilyen egyszerű. De mégis:

1. A Józsa egy atomenergetikai szakértő. És
én úgy láttam, hogy ehhez ért. Néztem a
beszélgetést egyenes adásban. A Józsa nyert.

2. Az Obersovszki, akivel beszélgetett, az egy
seggnyaló, és a köztévén, közpénzen (a Te
adóforintjaidból, már amennyiben fizetsz
ilyet, és az én adóforintjaimból, mert én
sok ilyet fizetek) a kormánypárt szekerét
tolja, és ezért szégyellje magát

3. Nekem jobban tetszik, az akinek a cége
nyereséges, mint az aki a Kaya Ibrahimnak
eladja a céget és így megkárosítja a hazánkat

4. Biztos fizethetett volna a Józsa cége
több adót, de a nyereségadón kívül még
sok már adót is fizet egy cég, tehát
szerintem a Józsa cége, ha nem is mintakép,
de nem a gazember-cégek között van
(mint a Kaya Ibrahim-féle)

5. A Fidesz-kormány szándékosan teszi tönkre
a szoci-közeli cégek ezreit. Ezzel nagy
károkat okoz a hazánknak. Ez nagyon nem
elegáns. Úriember nem így tevékenykedik.

Kim lr Szen 2014.03.06. 18:26:44

@Pipas: Nem is tudom ki cserélte az IMF hitelt most deviza államkötvényekre.

abdul hackeem 2014.03.06. 18:29:22

@Pipas: Kisovis, ha Pripjatyban, vagy Fukusimában laktál volna a nukleáris balesetek idején, akkor is így vélekednél?
Pont az ötven évvel van a baj, ugyanis az idő múlásával a nukleáris baleset (ostoba, nem atomrobbanásról beszéltem) bekövetkezési valószínűsége nő. És a kárelhárítás is a közösből megy ugye, mert a Paks II. projektcégnek nem lesz erre tőkéje?
De veled ilyen nem történhet, ha mégis, legfeljebb elköltözöl innen?

Pipas 2014.03.06. 18:40:39

@vajdasagi: "Megnyugtatlak: semmiképpen sem keverem a dolgokat. Sok cég van, amelynek ekkora a nyeresége."

Figyelj, azt mondtad, hogy a a negyvenmillió, amiről beszélek a társasági nyereségadó. A cég tulajdonosa azt mondta, hogy a negyvenmillió a nyeresége.

Összekeverted a nyereséget a nyereségadóval, ugye?

"Sőt: ha nálunk valódi kapitalizmus lenne, akkor pont az lenne az óhaj, hogy a társasági nyereségadó egyszámjegyű legyen."

Egyedül te beszélsz a nyereségadóról. Érted? Szakadj el a nyereségadótól, rajtad kívül senki meg sem említette, te keverted csak ide.

"A Józsa egy atomenergetikai szakértő. És
én úgy láttam, hogy ehhez ért. Néztem a
beszélgetést egyenes adásban. A Józsa nyert."

Úgy kezdtem, hogy aki négymilliárdos állami megrendelésre behazudik 40 millió nyereséget, az hazudik. Pofátlatul. Ráadásul úgy tett, mintha nem is tudná, hogy mennyi volt a nyeresége, 2-3% azaz 100 millió vagy 40 millió, azaz 1%. Ráadásul besaccolta mérnökként, hogy 4 milliárdnak a 40 millió 2-3%-a, tehát nem szakértő, hanem egy idióta, aki a négyet nem tudja elosztani néggyel.

"Az Obersovszki, akivel beszélgetett... ...a kormánypárt szekerét tolja, és ezért szégyellje magát"

Nem tudom ki ez az ember, nem is érdekel. Nem róla beszéltünk, hanem valaki másról. Valaki másnak az állami megrendeléséről amiből nem akart adózni, hanem megoldotta okosba.

"Nekem jobban tetszik, az akinek a cége
nyereséges, mint az aki a Kaya Ibrahimnak
eladja a céget és így megkárosítja a hazánkat"

Éppen arról volt szó, hogy a csávó, akit elvtelenül védesz lekaszált magának egy négymilliárdos állami megrendelés majd letagadta a nyereséget és nem adózott csak valami nevetséges 10 millió forintot 10 év alatt. Most tetteted magad?

"Biztos fizethetett volna a Józsa cége több adót"

Biztos, hogy több adót is *kellett* volna fizetnie, mert az hétszentség, hogy nem 1% maradt neki.

"A Fidesz-kormány szándékosan teszi tönkre
a szoci-közeli cégek ezreit."

Nem a fideszről beszéltünk. Ha viszont ezt a céget vesszük példaképpen, akkor:

1. Ha egy cég négy milliárdból kitermel 40 millió hasznot és tönkremegy, akkor nem kell meglepődnünk.

2. Ha a tönkretételen azt érted, hogy a fidesz kormány alatt a képviselő úr cége nem kapott több négymilliárdos állami megbízást, akkor tegyék is tönkre.

3. A képviselő úr 2010-ben eladta a cégét, mert tudta, hogy a pémnzszivattyúnak vége.

Pipas 2014.03.06. 18:50:34

@Kim lr Szen: "Nem is tudom ki cserélte az IMF hitelt most deviza államkötvényekre. "

Mer' az IMF az forinthitel volt, ugye? Nem. A kormány viszont egy részét forint államkötvényekre cserélte le. Az adósság a fidesz alatt erősen elmozdult a belső hitelezők irányába, bocs, hogy nem tudták lecserélni a teljes gyurcsány-bajnai adóssághegyet forintra ripsz-ropsz.

@abdul hackeem: "És a kárelhárítás is a közösből megy ugye, mert a Paks II. projektcégnek nem lesz erre tőkéje?"

Törvény szabályozza, hogy a rekultivációra és kérelhárításra mennyit kell félretenni, érdekes, hogy te erről nem tudsz. :)

Amúgy viszont most is van pakson atomerőmű, ismerjük a történetét évtizedekre visszamenőleg. Ahelyett, hogy másokon számon kéred, hogy nem látnak a jövőbe esetleg utánanézhetnél, hogy mi történt az elmúlt évtizedekben és akkor nem vizionálnál szőrnyű baleseteket meg iszonyatos károkat a közösből.

Kim lr Szen 2014.03.06. 19:06:11

@Pipas: Hazudsz. A deviza adósság nőtt. Nézz utána! Lófasz cseréltek forintadósságra. Az IMF hitelt deviza alapú államkötvényekből fizették ki.

Kim lr Szen 2014.03.06. 19:07:55

@Pipas: Ráadásul mivel a forint kötvények mennyisége nőtt 3000 milliárddal, még csak a forint romlásra sem foghatod az államadósság növekedést.

www.akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Kim lr Szen 2014.03.06. 19:09:27

@Pipas: Ja és attól mert forint hitel, az még nem jelenti azt hogy belső adósság. Azért alapfogalmakkal nem árt ha tisztában vagy.

Kim lr Szen 2014.03.06. 19:11:07

@Pipas: "A képviselő úr 2010-ben eladta a cégét, mert tudta, hogy a pémnzszivattyúnak vége."
- Ja, Kaya Ibrhimnak és Josif Totnak is adtak el így céget.

abdul hackeem 2014.03.06. 19:48:07

@Pipas: "Ahelyett, hogy másokon számon kéred, hogy nem látnak a jövőbe esetleg utánanézhetnél, hogy mi történt az elmúlt évtizedekben és akkor nem vizionálnál szőrnyű baleseteket meg iszonyatos károkat a közösből."
Szerintem Neked devizában van a hiteled.
Nekem devizában tartalékom van :-)

Pipas 2014.03.06. 19:55:41

@abdul hackeem: "Nekem devizában tartalékom van :-) "

Nekem meg a fizetésem. :D

abdul hackeem 2014.03.06. 19:59:14

@Pipas: www.azaramara.hu/?p=589
"2011-ben egyébként a persely kezelői 31,3 milliárd forint bevétellel terveztek, amelyből 23,1 milliárd forint befizetési kötelezettség a Paksi Atomerőművet terhelte. Ezt egészítette ki 8,1 milliárddal a központi költségvetés, ami az előző évi pénzmennyiségre vetített átlagos jegybanki alapkamat összege, azaz az értékállóság megőrzésének záloga." Ennyit, hogy mibe kerül ez a köznek.
Igen egy atomerőműben szörnyű balesetek történnek. Csak a Csernobilt most befedő szarkofág ára 1,5 milliárd EUR. Az emberéletek, rákos megbetegedések, kitelepítettek életének törése mennyit ér Neked, meg a hülye atomhívőknek?

abdul hackeem 2014.03.06. 20:02:55

@Pipas: De már a jövő havit is elköltötted, és a hiteledet törleszted :-)

Pipas 2014.03.06. 20:19:30

@abdul hackeem: "a hülye atomhívőknek"

Nénikéddel beszélj így.

Buta vagy, sekélyes gondolkodású, politikai szlogenekben gondolkodsz, közhelyek, hiedelmek alapján követeled magadnak a döntés jogát, elborult, illogikus és értelmet dolgot követelsz, elszakadtál a valóságtól azt képzelve és vizionálva, hogy minden atomerőműben súlyos balesetek történnek, miközben képtelen vagy felfogni, hogy ez, amit a paranoiás képzelgésedben vizionálsz egyszerűen nem a valóság.

Értem, hogy nem kell sok ész itt hülyézni meg kötekedni, de én erre nem vagyok kíváncsi.

Pipas 2014.03.06. 20:21:16

@abdul hackeem: "De már a jövő havit is elköltötted, és a hiteledet törleszted :-)"

Ugyan már, ne erőlködj, mert bekakkantasz aztán anyukád ráver a fenekedre. :)

abdul hackeem 2014.03.06. 20:25:49

@Pipas: Értelmezni sem tudsz szöveget.
Akinek nem inge, ne vegye magára. Te magadra vetted.
Az említett balesetek nem valóság? Te blogrobot vagy, kényszeres válaszokkal.

Pipas 2014.03.06. 20:51:27

@abdul hackeem: Ugyan, ne szívd mellre, te is hamarosan felnősz. :)

abdul hackeem 2014.03.06. 21:12:31

@Pipas: Amíg felnövök Hozzád, addig olvass itt: www.bbc.com/news/uk-england-cumbria-25975785
"The cost of decommissioning the plant has been estimated at over £70bn"

Pipas 2014.03.06. 21:31:09

@abdul hackeem: "The cost of decommissioning the plant has been estimated at over £70bn"

És ebben neked mi a meglepő? Vagy miben ütközik ez bármibe is amit mondtam? Mi a fenét olvasgassak ezen a tök hétköznapi cikken amiben semmi meglepő nincs?

Megint elvettél az életemből vagy 20 másodpercet amit még te sem tudsz visszaadni. :(

abdul hackeem 2014.03.06. 22:14:56

@Pipas: Te aztán nem kispályás fickó lehetsz, ha egy nukleáris létesítmény felszámolására az államháztartásból kikanyarítasz 26000 milliárd forintnak megfelelő összeget meglepődés nélkül.
Ezután szerintem se raboljuk egymás idejét.

Pipas 2014.03.06. 23:06:18

@abdul hackeem: Miért nekem kellene kifizetnem ezt a pénzt, enyém volt a nyereség?

De azt végképp nem értem miért gondolnád, hogy paks elbontási is valami ilyesmi összegbe fog kerülni. Nálunk nyilvánvalóan nem fognak nukleáris fegyverek fejlesztésével foglalkozni meg nukleáris hulladékot feldolgozni és nyilván hatvanas évek beli kísérleti technológiát sem fognak telepíteni.

Nem beszélve, hogy az itteni technológiához képest már a régi paksi blokkok is modernnek számítanak, nemhogy az új, amit majd építeni fognak.

borzzz 2014.03.07. 03:30:30

@Blikknépe: Csak nem azt mondod, hogy van nálunk pártokon átívelő atomlobbi?!
És bátrak ők mind, hogy a fenébe ne lennének, ki többet mer, nem ember! Ők kaszálni fognak, aztán utánuk a vízözön, mi meg szívni fogunk gyerekestül, unokástul.

borzzz 2014.03.07. 03:39:22

@Pipas: Te nem látod, hogy ellentmondasz saját magadnak? "Az eredeti szöveg szerint az orosz és magyar felek minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy úgy állapítsák meg a megvalósítási árat, hogy az rentábilis termelést tegyen lehetővé az áram piaci árát figyelembe véve... Nem mindegy az oroszoknak, hogy mennyi az áram ára?"

Ha mindegy és semmi közük hozzá, akkor miért kell az orosz félnek is mindent megtennie, hogy úgy állapítsa meg... stb.? Miért kellett ezt egyáltalán belefoglalni a szerződésbe?

"Ráadásul a garantált ár, a garantált nyereség ősi kommunista szokás..." Javaslom, tekints bele a brit atomerőmű körüli vitákba, amelyet a franciák építenek. Két őskommunista.

Pipas 2014.03.07. 08:07:45

@borzzz:
"Ha mindegy és semmi közük hozzá, akkor miért kell az orosz félnek is mindent megtennie, hogy úgy állapítsa meg... stb.?"

Hát ez nagyon egyszerű. Csak akkor van üzlet, ha az a vevőnek és az eladónak is megfelel. Azt foglalták iratba, hogy ilyen árat törekszik találni a vevő és az eladó is.

Az orosz félnek azért kell törekednie a piaci árnak is megfelelő megvalósítási árra, mert ez a magyar állam érdeke és a dokumentum a magyar állam érdekeit is figyelembe veszi.

vajdasagi 2014.03.07. 09:49:10

@Pipas: Én termelek, céget vezetek, és igencsak értem azt a szót, hogy nyereség. Te pedig vagy nem érted, vagy terelsz.

A Józsa cégének, ha jól értettem többtucat, esetleg 100 alkalmazottja volt, és ők végezték azt a munkát, amit az Atomerőmű megrendelt tőle.
Igencsak irreleváns, hogy eközben neki mennyi nyeresége lett, ha mondjuk 100 család élt meg jól, mert nála dolgozott a családfenntartó.

Te ezt nem tudhatod, mert annyit értesz a gazdasághoz, mint tyúk az ábécéhez. Vagy csak elvtelenül hazudsz. De minek is vesztegetem én az időmet Veled. Inkább megyek vissza és dolgozom. Ebből bevétel lesz, abból meg adó, és abból fizetnek ki sok mindent, amit nagyon is indokoltnak tartok (pl. pedagógusok bérét) de sok olyat is, akit csak a társadalom heréinek nevezhetünk, és a királyi TV számos arca ilyen, és nekem Te is nagyon úgy tűnsz, mint aki nem a társadalom hasznos tagjai közé tartozik.

borzzz 2014.03.08. 02:44:43

@Pipas: Láttál már szerződést? A "törekvés" gumifogalom, nyilván mindkét fél nagy erőkkel fog törekedni arra is, hogy a végösszeg ne lépje túl a 3e milliárdos keretet, majd heroikus erőfeszítéseik ugyanúgy fognak elbukni, mint a világ minden egyes gigaberuházásánál, a 4-es metrótól a szocsi olimpiáig. Ezt a felek épp úgy tudjuk, mint mindenki más. De törekszenek, hogy a csillagászati áru beruházás ne emelje az egekbe az áram árát. Mi pedig mi mást tehetünk, mint méltányoljuk e törekvésüket.
süti beállítások módosítása