1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.12.14. 13:00 HaFr

Mit nem ért az ellenzék?

Megjelent Magyar Bálint szerkesztésében a Magyar polip címmel Orbán maffiaállamának látlelete. Helyes. Mivel négy hónappal vagyunk a választások előtt, a könyvnek azonnali politikai haszna már nyilvánvalóan nem lesz. (Egyébként se, de erről alább.) Mégis örülhetünk, hogy elkezd kialakulni az ellenfélről szóló narratíva -- ami a Fidesz oldalán már 2006 végén készen állt az ún. baloldalról, de ahhoz is kellett egy elvesztett (2006-os) választás. It is nyolcév, ott is nyolcév, az összesen tizenhat -- egy picit lassan fordulnak nálunk termőre a tollak a webkettes kor mércéjével mérve, de ez már legyen a webkettő baja.

Ám a fő kérdés, hogy előrébb jutunk-e most, hogy elkészült a nagy mű. Az ország szellemileg megfogható kisebbsége két narratíva fogságába kerül, jól el is lesznek ezzel, rendicsek. 2014 után az egyik médiaközeg ezt, a másik azt fogja bömbölni, miközben Orbán politikája túllép majd mindkettőn. Rögtön meg is van a két szellemi alkotás közötti különbség: a nacionalista mű Orbán politikáját követi, azt szolgálja, ahhoz teremt legitimációt, az internacionalista értelmiségé a szoci politika előtt jár, ahhoz próbál legitimációt (közeget) kreálni anélkül, hogy tudná, mi lenne az. Az előző politika-, az utóbbi értelmiség-vezérelt. Az előző akaratelvű, az utóbbi racionalista. Az előző innovatív és agresszív, az utóbbi követő és okoskodó.

Mi az internacionalisták mérhetetlen peche? Természetesen az, hogy nem a Magyar Tudományos Akadémián rendeznek választásokat, hanem a politikában. Magyar Bálinték könyve újabb zsákutcát jelent majd a hepi internaci közegben: azt hiszik, ettől egy mikronnyit is közelebb kerülnek bármilyen politikai sikerhez. Tegyük fel, hogy az ellenzék fő ereje, a maszop, ki volt éhezve az ellenfelét frame-elő ilyen gondolatokra (nem volt). Mármost mi következik ebből számára (von Mesterházy bis Lendvai) a politikai napirendjére vonatkozóan? Megmondom: nichts, rien, nothing, semmi. Mint rendesen, az internaci politika az internaci értelmiség csapdájában vergődik, ami nyilván azért lehet, mert önmagában ötlettelen, reaktív, nem képes napirendet írni. Minél több méltató írás jelenik majd meg Magyarék könyvéről az ÉS-ben és minél több picsogás a Klubrádión, annál inkább fogy az esélye az ellenzéki politizálásnak, mert az értelmiségi közbeszéd átveszi a helyét. Az internaci politika (ezért is) száraz, szürke, tanácstalan (ha nem éppen kollaboráns, ahogy én hiszem). Sose volt tetterős politika (a korrupt voltán túl), mindig csak a balos értelmiségi locsogás leágazása.

Mit nem ért a parlamenti ellenzék? 1. Nem érti, hogy az értelmisége lassú, unalmas, belterjes, önző, de bármilyen is, nem válthatja ki a politikai kreativitást. 2. Nem érti, nem lélegzi magát a szabadságot és a demokráciát, ezért nem tud az érdekében egyrészt politikailag, másrészt az értelmiségi közegben definitíven szólni, még kevésbé tenni. (Ha éppen akarna, amit ceterum censeo, nem hiszek). 3. A politikai hitelesség megszerzéséhez nincs királyi út. Ez egy jóval bonyolultabb feladat, mint amit ezek hisznek vagy amire képesek. Erről nem hogy könyvet nem tudnának írni, de két sort sem.

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr925690746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2013.12.14. 15:17:28

Ekkép az öntudat
Belőlünk mind gyávát csinál,
S az elszántság természetes színét
A gondolat halványra betegíti;
Ily kétkedés által sok nagyszerű,
Fontos merény kifordul medriből
S elveszti „tett” nevét.
Hát hagyjatok fel az okoskodással,
Minden dolognak oly sok színe van,
Hogy aki mindazt végigészleli,
Kevesbet tud, mint első pillanatra,
S határozatra jőni rá nem ér.
A tett halála az okoskodás.
Ez az én három alapelvem:
Határozottan, gyorsan és minden oldalról egyszerre!

toportyánzsóti 2013.12.14. 19:15:04

Viktorbán nagyrészt multicsicska és közpénztolvaj,ráadásul kokainistákra jellemzően gurító szélhámos,ha nem tör fel az olaj a lábunk alól csúnya vége lesz az innovációjának ami pár 100 évvel el van maradva.

explanatus 2013.12.14. 21:27:28

Egy brutális választási vereség után -2010- a felsoroltakon kívül még pár dolgot nem ért. Például a „törpe minoritásba” süllyedt (MSZP) mozaikpártok választási jelöltlistái alapján nem érti, hogy olyan nevek szerepelnek a listáján, melyek helyben arról voltak híresek, hogy tevékeny részesei voltak a „munkahely-megsemmisítés” fedőnevű privatizációnak.

Nem érti, hogy amikor ott volt a lehetőség a kezükben, tehetség híján nem a „nép-jó-lét-tel” foglalkoztak, hanem nép-kopasztással.

Nem érti, hogy példáikon felbuzdulva olyanok léptek a helyükbe, kik tavaszra lesöprik őket, mint ősszel a lehullott faleveleket a lombfúvó.

Nem érti, hogy legjobbat akkor tenne (a hazával), ha felállna és azt mondaná, sajnálom, nem megy ez, de biztosan van rajtunk kívül valaki, aki ALTERNATÍVA lehetne.

Nem értik, hogy itt a lehetőség, hogy a történelemkönyveknek azon az oldalán írjanak majd róluk, melyeken a „jó cselekedeteket” szokták.

Félek, hogy sem a fenti cikket, sem ezt a bejegyzést sem értik.

2013.12.14. 21:32:38

Pedig egyszerű lenne a feladat, a Fidesz világképe világos:

hazai vs multi
termelés vs spekuláció
magyar érdek vs külföldi
középosztály vs segélyen élők
sport vs dohányzás
kelet vs hanyatló nyugat
erős állam vs dekadens liberalizmus
család vs individualizmus

Kész is a nagy mű. Nem hiszem el, hogy 10 balliberális értelmiségi nem tud leülni, és kitalálni a válaszait ugyanezekre a kérdésekre. Itt valami más van a háttérben.

1001nappal 2013.12.14. 21:34:03

Hiába nyerte meg a nyelvi háborút a szerző fejében a Fidesz, semmiféle politikai innováció nem köthető az orbáni uralmi rendszerhez.

vakapad 2013.12.14. 21:37:30

Nahálisten, megjelent itten az "alternatív" értelmiség. Aki tud. Azt tudja, hogy mindenki más hülye. As usual.

Különösen a mondanivalóhoz lelkesen csatlakozó alternatívok tetszenek, ésmégkülönösebben az alábbi mondat:

"Nem érti, hogy legjobbat akkor tenne (a hazával), ha felállna és azt mondaná, sajnálom, nem megy ez, de biztosan van rajtunk kívül valaki, aki ALTERNATÍVA lehetne."

Ebből a "biztosan" szócska jelzi azt, hogy ennek az alternatív értelmiségnek sincs a leghalványabb fogalma se a valóságról.
De azért fújja.

Recs Kázmér 2013.12.14. 21:43:57

Utolsó életjelként még önonanizál egyet az eszdéesz hulla

vakapad 2013.12.14. 21:46:34

@storker:

Hehe. ha a Fidesznek ez lenne a "világképe", még el is fogadnám. "Sport vs dohányzás". Bajnai a dohányzást támogatja a sport helyett, ellentétben Orbánnal. Hehehe. "Termelés vs spekuláció". Ez már nem is hehehe, ez már aszta! Nopersze, a többi se rossz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.14. 21:48:08

@Recs Kázmér: Kázmi, neked mindig akörül forog?

explanatus 2013.12.14. 21:54:38

@vakapad: Ahogy írtam, félek nem érti, sajnálom, Te sem érted. Azt mondjátok meg nekem, nem lehetne úgy beszélni egymással mégha nem is tapsoljuk meg a másikat, hogy ha netán, véletlenül, ne adj isten egyszer az életbe összefutnánk személyesen, ne azzal kelljen kezdeni a beszélgetést, hogy sűrűn bocsánatot kérünk a másiktól, mert abból a pár sorból, amit olvastunk tőle nem a teljes embert ismertük meg.

Mondhatnám, te is csak fújod a magadét. Nem mondom.

Mi a kivetnivaló abban amit írtam azon kívül amit mondtál?

---- brutális választási vereség
---- munkahely-megsemmisítés
---- nép-kopasztás
---- lesöprik őket, mint ősszel a lehullott faleveleket
---- sem a fenti cikket … sem értik

Igen, fújni fogom, mert egyelőre fújhatom, amíg meg nem szüntetik ennek lehetőségét, utána majd morgolódom (magamban)

☉ ☾ 2013.12.14. 22:00:03

A szerző politikai analfabéta, az okok és célok összekeverése után saját vakságán megütköző értelmi impotens - "ezek" után a "picsogása" mi más lenne, mint hamisítás?

Saga 2013.12.14. 22:23:27

@☉ ☾: Nocsak, ilyen alapos elemzést is régen olvastam. Csak így tovább. Látszik, hogy tájékozottnak tetszik lenni. Biztosan olvasta szerző összes művét is.

2013.12.14. 22:29:53

@vakapad: @☉ ☾: A szerző (Vakapad: és én is) politikai kommunikációról ÉS talán részben arról beszél, mire fűzi fel a kormányzását egy alakulat. A Fidesz üzenete még ha hamis, hiányos és téves is, üzenet. Az MSZP és Bajnai üzenete: váltsuk le a kormányt. Vagyis semmi. Én elég sokat vitázom jobbos kommentelőkkel és meg is van a helyük a fejemben valahol a pince környékén. Ahogy elnézem viszont a visszatérő (próbáló) Fodor Gáborokat, a felháborodó ballib kommentelőket, néha drukkolok ezeknek a pincelakóknak.

Tessék mondani:
- hol a politika?
- hol az üzenet három szóban?
- az MSZP nem ült-e rá 1 millió szavazóra?

Egyesek jól élnek ebből. Látszik többek között az igyekezeten, ahogy maradni/visszatérni akarnak. A program másodlagos.

feketeesfeher 2013.12.14. 22:36:51

@explanatus:
"Nem érti, hogy amikor ott volt a lehetőség a kezükben, tehetség híján nem a „nép-jó-lét-tel” foglalkoztak, hanem nép-kopasztással."

Magyarországnak konkrétan az a legnagyobb baja, hogy a társadalom is meg a politikusok nagy része is azt gondolja, hogy majd olcsó népjóléti intézkedésekkel majd eljő a kánaán.

Nem jön el.

A 2001-2004 közötti "népjóléti" intézkedéseket máig nyögjük.
Amit a fidesz most csinál, fenntarthatatlan.

És ez teljesen független attól, hogy átmenetileg sikeres.

avocado_ 2013.12.14. 22:39:30

"1. Nem érti, hogy az értelmisége lassú, unalmas, belterjes, önző, de bármilyen is, nem válthatja ki a politikai kreativitást. "

Ezt kifejthetnéd. Miért lassú?
Persze az olyan gyökereknek akik fel se fogják micsinál a fidesz kormány lehet hogy unalmas mert nem értik.
Belterjes? Hogyan? Mitől?
Önző? Mert?
Bármilyen? De milyen?

feketeesfeher 2013.12.14. 22:44:06

Amúgy a szerzőnek sok részletkérdésben igazat adok.
Egyetlen dologban viszont nagyon nem.

"Ezek" is képesek politikai megoldásokat találni, az értelmiségi közbeszéd mellett.

A jobb és a baloldal között jelenleg a legnagyobb eltérés az az, hogy jobbról tökéletesen kiírtódott a racionális és valós tudáson alapuló szellemi háttér.
Aminek hiányában hosszútávra nem tud alapozni, ezért használja a mítoszokat és a végletekig lebutított válaszokat.

A mai jobboldalnak ugyanis már nincs független szakmai háttere.
És erre nagyon rá fog faragni.
Meg mi is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.14. 22:49:10

@avocado_: Lassú, mert max reagál, azt is lassan. Belterjes, mert zárt, önmagának és önmagáról beszél, tetszeleg, bazsalyog, vállat lapogat. Önző, mert nem vesz észre, hogy már csak a helyet foglalja egy jobb, becsületesebb, önmagára többet adó ellenzéki lehetőség elől. Milyen? Ilyen. De akármilyen lenne, nem az ő feladata lenne a politikai valóság formálása- ehhez viszont egy másik politikai közegre is volna szükség, amelyik kreatív, innovatív stb.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.14. 22:51:37

@feketeesfeher: Ez igaz, de politikailag ettől még rövid távon sikeresebb. Orbán domesztikálta (lefizette vagy láncra fűzte) az ún. jobboldali értelmiséget, nem hagyta, hogy a fejére nőjenek. Megveti az értelmiséget, azok meg örömmel mennek lábhoz -- ideális konstelláció.

feketeesfeher 2013.12.14. 22:52:04

Ja, és a szerzőnek abban sincs nagyon igaza, hogy puszta elefántcsont toronyba zárt értelmiségi maszturbációnak tekinti az alkotmányosságról folyó vitát.
Pusztán csak azért, mert momentán a csillagok állása sokkal inkább kedvez a rezsicsökkentésnek, mint napi politikai aktusnak.

Nem, ezknek a vitáknak a megspórolása a közbeszédben veszteség nélkül nem megúszható.
Persze, választást nyerni evvel nem lehet.
De nem is azért vannak ezek a diskurzusok.
A magyar társadalom nagyon kezdeti lépéseit teszi a demokráciának.
Igazi, a társadalomban élő demokratikus hagyományaink nincsenek. És nem is lesznek máról holnapra. De ezek nélkül a viták nélkül előrelépés sincs.

A megjelent könyv nem a "nagy mű".
Pusztán egy apró lépés a baromi hosszú út elején.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.14. 22:55:47

@avocado_: "Persze az olyan gyökereknek akik
fel se fogják micsinál a fidesz
kormány lehet hogy unalmas mert
nem értik."
Na, most ezt a mondatot vagy nem értem, vagy, ha mégis, akkor pont erről szól a poszt.
Vagy én vagyok helikopter.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.14. 22:56:47

@feketeesfeher: Ó, teli a padlás diskurzussal. Csak éppen féloldalasan. Politikailag helyre téve. Mert félreértés ne essék, a politika jelöli ki az értelmiség helyét, nem fordítva. Még pontosabban Orbán jelöli ki a baloldali értelmiség helyét -- sajna. És mivel így van, a balos értelmiségi csevej szócséplés marad még belátható időn belül.

Recs Kázmér 2013.12.14. 22:58:28

@HaFr:
Van akinek örömet okoz a recskázás, van akinek félremegy
Magyar Bálint írása csak egy szellemi recska, amivel Orbánt akarta eláztatni, aztán saját politikai táborát nyomta telibe. Mert amit összehord a mafiakormányzásról az egy jó nagy facial cumshot a bolsiliba kormánynak amiben vastagon bennevolt ő is

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.14. 22:59:51

@feketeesfeher: "De nem is azért vannak ezek a diskurzusok."
Nincsenek diskurzusok. Az egyik oldal veri a farkát, a másik meg röhög rajta.
Ez van, srácok.

feketeesfeher 2013.12.14. 23:00:51

@HaFr:
Annál rezignáltabb és türelmesebb vagyok már, hogy a rövidtávú politikai hasznokért elveket adjak fel.
Engem nagyon nem izgat, hogy a megjelent könyv nem forgatja ki sarkaiból a földet, mert nem hiszek a földet sarkaiból kiforgató világmegváltásoknak.
Én a napi munkában hiszek, a mindennapi apró lépésekben, az el nem lazsált teljesítésekben, abban az ethoszban, hogy ha csak picivel is, de minden nap legyünk jobbak mint tegnap.
A könyv ezt az általam elvárt követelményt teljesíti. Ad egy pillanatfelvételt köztársaságunk romjainak mai állapotáról. Ennyire vállalkozott, azt szerintem becsülettel teljesítette is.
És még százezreknek kéne ugyanezt csinálnia önként, minden nap, hogy ebből az országból 20 év múlva valami legyen.

tisztapista 2013.12.14. 23:00:51

@feketeesfeher: "A mai jobboldalnak ugyanis már nincs független szakmai háttere."

Független szakértői háttér nincs.

Valaki szakértőként vagy nemzeti érdekeket, vagy homályos nemzetközi érdekeket képvisel. A ballib internacionalizmus szekértolóit nem mentesíti az, hogy a közgáz egyetemen szívták magukba a globalizáció eszményét, és azóta "független szakértenek".

Politikában ugyanez van, léteznek amerikabarát, EUbarát, oroszbarát, magyarbarát politikusok, de csak úgy "barátok" nincsenek.

feketeesfeher 2013.12.14. 23:06:16

@HaFr:
"Ó, teli a padlás diskurzussal."

Komolyan kérdezem.
Hol?

A mai magyar közbeszéd intellektuális sivársága az már önmagában felháborító.

Nincs teli a padlás diskurzusokkal, mondhatni hiány van belőlük.

A politika pedig nem tudja kijelölni az értelmiség helyét, pusztán ideiglenesen el tudja nyomni az értelmiségi vitákat.
Mint ahogy ma teszi.
Átmenetileg sikeresen.
De már most is látszanak a repedések a falon.

☉ ☾ 2013.12.14. 23:11:39

A szociopata elemzőknek egy kis segítség:

Az ellenzék jövőképének nem végső célja, hanem egyik eleme az Orbán diktatúra leváltása, és bizony rendelkeznek programmal.

Példa:
Bajnai Gordon programtervezete:
www.hazaeshaladas.org/program

Az oldalon jobbra kék alapon a "programok" felirat alatt, azt megkattintva pontokba szedve látható.

Ugyanígy eljárva az MSZP, az LMP, vagy egyéb nagyobb ellenzéki tömörülés is rendelkezik épkézláb munkatervvel - ellentétben a leváltandó diktatúrával - ezt meg is osztja a választások előtt.

☉ ☾ 2013.12.14. 23:13:22

@storker: Tájékozódj egy kicsit, ennyire nem élhetsz elzárva, csak ha te teszed a kezed a szemed elé.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.14. 23:15:23

@☉ ☾: És szerinted ez a választópolgárok hány százalékát érdekli?
Segítek:
REZSICSÖKKENTÉS!!!

☉ ☾ 2013.12.14. 23:17:56

Mit nem ért a szerző? Ez jobb cím lett volna.

feketeesfeher 2013.12.14. 23:23:57

@agresszív kismalac:
"REZSICSÖKKENTÉS!!!"

Pont erről beszélünk.
A fidesz kiizzadta magából a rezsicsökit, és Néneth Szilárd szellemi teljesítménye kicsúcsosodott a betűtípus és betűszin meghatározásánál.

Lehet ez átmenetileg sikeres, viszont semmit nem jelent a jövő szempontjából. Nulla, zéró, nothing.

És ez akkor is egy nagy nulla, ha 2014-ben ezzel választást lehet nyerni.

☉ ☾ 2013.12.14. 23:27:22

@agresszív kismalac: Majd ha leáll a gáz és a villanyszolgáltatás, vagy a víz, a már állami tulajdonú csődközeli vállalatok bénázása miatt, na majd az lesz az igaz Rogán-FidSS rezsicsökkentés.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.14. 23:31:07

@☉ ☾: Ha majd...
Ez Átlag Bélát se most nem érdekli, se jövő tavasszal nem fogja.
(Ha csak addig le nem áll.)

feketeesfeher 2013.12.14. 23:37:52

@agresszív kismalac:
"Hogyan tovább?"

Honnan tudjam?
Nem vagyok vátesz.
Én abban hiszek, hogy mindennap azért kell dolgozni, amit el akarunk érni.
És minden nap, amikor nem ezt tesszük, az elvesztegetett nap.
Soha de soha nem pótolható.
Akár család, akár üzlet akár politika akár hobbi.
És majd szép lassan összeadódnak ezek a törekvések.
Vagy nem, mert a regnáló hatalomnak nem érdeke.
Nem tudom.
Én csak annyit tartok észben, hogy nem adom fel, és nem alkuszom pusztán a pillanatnyi siker kedvéért az elveimmel szemben.

Oszt meglátjuk mi lesz.

2013.12.14. 23:56:41

@☉ ☾: Sikerült igazolnod, amit mondtam, méghozzá kétszeresen. Vagyis ez egy program?

"...amelyben minden átlagbér alatt kereső jobban jár, és csak a leggazdagabbak fizetnek több adót" - Kérdem én, kik a leggazdagabbak?

"A teljesítményükhöz méltó, a felelősségüket elismerő programot indítunk a pedagógusoknak, az egészségügyi dolgozóknak és a rendőröknek, " - És az pontosan mennyi?

"Visszaszorítjuk a korrupciót." - Vállalják, hogy Puch László egyetlen szerződés közelébe sem mehet?

"Olyan többkulcsos adórendszert alkotunk, amelyben minden átlagbér alatt kereső jobban jár, " - Akár fent: mi az átlagbér? Ezt Mari néni Lajosmizsén érteni fogja?

"A jó gazdaságpolitika révén visszatérő bizalom erősebbé teszi a forintot, csökkenti a kamatot és a törlesztő részleteket. A devizahitelesek érdekében új megállapodást kötünk a bankokkal." - És miben áll a "jó" gazdaságpolitika? És milyen az új megállapodás a bankokkal, mi a lényege?

Kérlek válaszold meg ezeket, mert én vak és buta vagyok, te viszont láthatóan felkészült és nálam SOKKAL okosabb.

hazai vs multi - Bajnainál ez hogy nézne ki?
termelés vs spekuláció - Híve-e a szolgáltatóipar bővülésének, a banki, biztosítós, ingatlanos melók terjedésének, a hitelből fogyasztásnak. Ha igen, milyen mértékig?
magyar érdek vs külföldi - ld. lent
középosztály vs segélyen élők - lesz újra segély sokgyerekes nem dolgozó borsodiaknak?
sport vs dohányzás - mi lesz a trafikok sorsa? Hogyan teszi egészségessé a társadalmat, ad-e tömegsportra?
kelet vs hanyatló nyugat - Meddig megy el a brüsszeli doktrínák (pl bevándorlás) követésében? Amit már az angolok, franciák, németek is kritizálnak (meg az északiak, meg mindenki), azt nekünk alatta majd kelleni fog(beengedni románt, bolgárt, mindenkit)?
erős állam vs dekadens liberalizmus (mi az erős állam számára?)
család vs individualizmus - ezt szabadon hagyom

Aztán arra is válaszolj, mit csinál Bajnai, ha külföldiek akarnak magyar földet venni, és ha vehetnek, miért jó az nekünk? Ő nem mondta ezt el, majd nyilván maguktól felmennek a választók a honlapjára.

2013.12.15. 00:01:08

@☉ ☾: "A személyi jövedelemadó-rendszert úgy alakítjuk át, hogy az átlag alatti jövedelműek jobban járnak, több adót pedig csak a gazdagabbaknak kell majd fizetniük. " - Elsírom magam a gyönyörűségtől! Hallod ezt? Azt mondja: csak a gazdagabbaknak kell több adót fizetniük! Micsoda szép, egyértelmű, kicsit sem demagóg, de legfőképpen: konkrét terv!!! Az én szavazatom Bajnaié, nem lehet vitás, hogy 8 millió magyar is így látja majd.

☉ ☾ 2013.12.15. 00:11:05

@storker: Elnézésedet kérem, nem nem állok le veled vitázni, szerintem nem vagy abban az állapotban, hogy értelmi kihívásokkal küzdj, pihenj kicsit és ne izgasd túl magad.

feketeesfeher 2013.12.15. 00:20:56

@storker:

Nemzeti jézuska vs öljük meg a mikulást.
:))))

Nagyjából ezen a hülye szinten mozogsz.

Sunder 2013.12.15. 00:23:43

@storker: az a baj, hogy ez még annak is borzalmas, aki értelmezni tudja.
A mindenkori baloldal ott lőtt mindig nagyon mellé - az én, a kisebbség szempontjából -, hogy a "gazdagokból" akarta kifacsarni az utolsó fillért is. Amivel nem lenne baj, de az átlagbér szó után jön a kataklizma.
Tehát ismét ellenségnek tekintendő mindenki, aki évi 3-4 millió fölötti bruttóval rendelkezik. 10000-13000 Euró. Leggazdagabbak. Lehet ízlelgetni.
Ehhez a programhoz csak gratulálni lehet, így a maradék jól keresőt is sikeresen kiűznék az országból. Nem lennék alapvetően egy többkulcsos adórendszer ellen, de a baloldal ezt mindig olyan remekül tudta abszolválni, hogy az félelmetes.
A "multirabszolgák" is okéznák, ha mondjuk konkrét számokat látnának, pl:
- évi 3.6M bruttóig 16%
- afölött évi 18M bruttóig 20%
- afölött 24%
Persze csak akkor, és ez sincs a programban kifejtve, hogy ez hol jelenne meg a másik oldalon. Áfacsökkentés, munkáltatói terhek csökkentése, anyámkínja habbal....

A program többi részét át sem olvastam részletesen, de talán az EGYETLEN konkrét dolog az álláskeresési támogatás időkeretének háromszorosára növelése. Ez legalább konkrét szám.

Ami pedig a korrupciót illeti, ne legyenek illúzióink. OK, publikus lesz. Ez talán bonyolít a helyzeten, nem lehet egy kalapács 25000 USD (copyright Independence Day), de nem materiális tételeket hozzá lehet csapni ellenőrizhetetlenül, azt a pénzt pedig elrakni. Aki valaha dolgozott ilyen területen, az pontosan tudja ezt. Nem is kell messzire menni: autópálya, etc. Tele van olyan költségekkel, ami fizikailag nem feltétlen ellenőrizhető formában jelenik meg.
Szóval szép-szép, de még mindig nem hiteles.

2013.12.15. 00:24:29

@☉ ☾: Teljesen azon a szinten vagyok, nyugodj meg. Csak tudod amikor a más blogon szidalmazom a jelenlegi kormányt, mélyen hiszek benne, hogy nekem van valamim. A pártjaimnak nincs, bennük csak bízni tudok. Ha vennéd a fáradságot, hogy ítélkezés és személyeskedés helyett konkrét válaszokat adj, még vitaképes is lehetnél. Így sajnos tényleg Wmikinek van igaza, amikor a felsőbbrendű libsiket provokálja.

@feketeesfeher: Köszönöm a számos cáfolatot és érvet. Egészen biztosan magasabb szinten mozog a kommentem, mint a céltalan süketelésed.

Sunder 2013.12.15. 00:27:00

@Sunder: ki is felejtettem, pedig ez legalább annyira dzsihád-téma, mint a nyugdíjasok.

A fenti "adóztassuk szarrá a _GAZDAGOKAT_" tétel, alkalmazva havi 200K bruttó felett (természetesen) rendkívül populáris az ezalatt keresők körében, ami azért egy elég szignifikáns réteg.
Szóval még keletje is van a dolognak, ami több, mint szánalmas. Ellenben politikailag értelemszerűen kiaknázható.

2013.12.15. 00:27:36

@Sunder: Így van. Kb az most az üzenet, hogy a gazdag fizessen többet. Hogy miért, azt nem fejti ki. Mert ugyan mitől igazságosabb Mari néni nyugdíját századszor emelni és Orsóséknak magasabb segélyt adni azon az áron, hogy Szabó Vilmos villamosmérnök és felesége Kovács Emese angoltanár havi ötvenezret bukjon. Eddig ennyi látszik ebből a nagyszerű programból, de erre azt mondom, ha a magyar ballib ennyit tud, akkor bukjon is, Mesterházy személyes ellenségem, de Bajnai is megérdemli, ha ennyit tudott eddig kinyögni.

2013.12.15. 00:29:04

@Sunder: Én meg pont azt látom, hogy nem aknázható már ki, viszont a Fideszt utáló értelmes rétegek távol tartására kiválóan alkalmas. Van Bajnainak 5%-a, Gyurcsánynak és az MSZP-nek meg kb 1,2 millió nyugdíjasa. Kb ennyi, a többit viszik Orbánék, még a fiatalok között is vezetnek.

Sunder 2013.12.15. 00:32:51

@storker: nem tudom, vidéken sokszor hallom, ha épp "álruhában" vagyok arrafele. Pesten is hallanám valszeg a külső kerületekben, a belvárosban mondjuk valóban kevésbé aknázható ki a dolog.

És abban igazad van, hogy ez a brancs eléggé meg van lőve. Mert a baloldal, ellenzék, akármi semmi olyat nem tud mutatni, ami nekünk jó, vagy legalább semleges lenne.
Orbánéknál ott a végeláthatatlan korrupció (tehát az sem változott), az arrogancia és ignorancia egy fantasztikus keveréke, és persze - bár ez az én személyes mumusom - az értelmetlen stadionépítések csillagászati összegekért, a haldokló, sportnak már rég nem nevezhető foci agyontámogatásával.
Szóval a Fidesz sem jó alternatíva, de sokan nem maradtak a palettán. Sőt...

2013.12.15. 00:35:45

@Sunder: Nekem számos kedvenc marad így is: Gyurcsány, mert a balhoz képest karakán és ha kihagyják, odaver nekik (=direkt elmondja a nekik kényelmetlen témákat). Ha beveszik, szétveri (helyesen) a Bajnai-Mesterházy paktumot és felkavarja az állóvizet. De az is lehet, hogy simán leadom Schifferre, mert bár eddig nem kedveltem, mégis legalább a jogállamiság és tisztaság iránti elkötelezettsége két megfogható, támogatható pont. A kormányzást pedig megoldaná külső segítséggel. De ez így E14-MSZP tandemben világos, hangos, egyértelmű NEM!

tisztapista 2013.12.15. 02:37:30

@feketeesfeher: "A mai magyar közbeszéd intellektuális sivársága az már önmagában felháborító.

Nincs teli a padlás diskurzusokkal, mondhatni hiány van belőlük."

A blogok alkalmasak erre. A baráti társaságok alkalmasak erre.

Nem csupán a politika által szervezett párbeszédnek van értelme. Sőt.

Én a magam részéről nem akarok Bolgárgyörgyökkel, Konrádokkal és Hellerekkel, és egyéb elméleti demokratákkal vitatkozni az elméleti demokráciáról. Ők tették tönkre a közbeszédet az elmúlt 25 évben, az ő felelősségük a nép elidegenedése a társadalmi ügyektől. Az ő érthetetlen elemzéseik és fecsegéseik okozták az átlagember politikautálatát.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.15. 05:15:21

@☉ ☾: Senkit se érdekel a program, ha impotens a politika -- és ismétlem, politizálni más képességeket kíván, mint programokat írogatni. Okkal mondom ezt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.15. 05:16:42

@feketeesfeher: Akkor nem lehet nulla, mert ez a politizálás célja -- a közjó meg majd jön, ha jön

1001nappal 2013.12.15. 06:52:43

@HaFr:
Alapvetően ugyanazokat a képességeket igényli a két tevékenység. Együttműködést, befogadókészséget, szervezési képességeket, empátiát, stb. Az eltérő feladatokhoz szükséges eltérő képességek csak akkor bontakozhatnak ki, ha ezek megvannak. A konkrét programírási és napi politizálást egy értelmes pártvezetés delegálja a megfelelő kompetenciájú tagoknak. Ahogy a kommunikációt és az aktivista-feladatokat is. A törpepártok itt buknak el. Együgyűek. A hobbivezér egy ügyére szerveződtek. Természetesen így a hatékony pártműködéshez szükséges kompetenciákkal sem rendelkeznek. És persze pénzzel sem, hogy a hiányzó képességeket megvásárolják maguknak. Pedig erre még a nagy pártok is rendszeresen rákényszerülnek. Ezek természetesen nem politikai, pártszervezési kérdések. Minden hatékony közösség így működik. A versenygazdaságtól az egyházakig.

grani 2013.12.15. 07:13:52

@feketeesfeher: A balnak sincs semmilyen független szakmai háttere. A független szakik már rég külföldön vannak és eszük ágában sincs visszajönni. Se FIDESZ se ballib uralom esetén.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.12.15. 08:33:25

@storker: de igen kitalált valamit az ellenzék, ezt találta ki:
multi
külföldi
spekuláció
segély

Doberdo 2013.12.15. 09:03:27

Amennyiben a fenti poszt igaz, akkor 2016-ig
Orbán lesz hatalmon és akkor nagy társadalmi mozgások lesznek nem értelmiségi módon, hanem az utcán ?

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2013.12.15. 09:21:13

@Sunder: "A "multirabszolgák" is okéznák, ha mondjuk konkrét számokat látnának, pl:
- évi 3.6M bruttóig 16%
- afölött évi 18M bruttóig 20%
- afölött 24%"

Nem, nem okéznák. Most már a várakozás a 9%-os SZJA-n van - így is túl sokat adunk vissza a közösbe.

Anselmo 2013.12.15. 09:31:21

@Sunder: "A "multirabszolgák" is okéznák, ha mondjuk konkrét számokat látnának, pl:
- évi 3.6M bruttóig 16%
- afölött évi 18M bruttóig 20%
- afölött 24%"

Én se okézok :) Elegem van a szocializmusból.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.15. 09:32:01

@Sunder:

"- évi 3.6M bruttóig 16%
- afölött évi 18M bruttóig 20%
- afölött 24%"

A gond az, hogy az ellenzék a 2009 előtti adórendszert akarja visszaállítani, s nem azt, amit írsz.

tamas11 2013.12.15. 09:49:29

@tisztapista:
Idézlek: " Én a magam részéről nem akarok Bolgárgyörgyökkel, Konrádokkal és Hellerekkel, és egyéb elméleti demokratákkal vitatkozni az elméleti demokráciáról. Ők tették tönkre a közbeszédet az elmúlt 25 évben, az ő felelősségük a nép elidegenedése a társadalmi ügyektől. Az ő érthetetlen elemzéseik és fecsegéseik okozták az átlagember politikautálatát."

Van neked segédfogalmad, hogy ez mekkora marhaság?
A közbeszédnek is két oldala van.
Szerinted mit mondogatott ugyanakkor (ld. tönkretevés) a köznek az a fele, akiket nem jellemezhettél Bolgár-Konrád-Hellerként?!
A politikát az üresítette ki, amit a domináns (tömeg)kommunikáló partnerek KÖZÖSEN tettek, és bele is ordítottak a térbe. De ez már bőven a liberális médiatúlsúly elmúlásának időszaka volt.

1001nappal 2013.12.15. 11:12:29

@Buday András:
A sikeres országok sokkal többet adnak vissza a közösbe jövedelemadóként. Magyarország szegény ország, tehát gdp-arányosan sokkal többet kell költenie a társadalmi szolidaritásra, mint a gazdagabbaknak. Ahogy azt a jelenlegi kormány is teszi. Szép csenden, a hatalmas járulékokon, forgalmi adókon és közvetett adókon keresztül. Ebből következik, hogy az szja töredéke az összes köztehernek. De a hatalmi tömegkommunikáció célbirkáit jól lehet etetni az szja-csökkentéssel.
Meg lehet ideologizálni a nyugati mércével szegénynek számító magyar "középosztály" szorongásából születő önzést és érzéketlenséget, de abból sohasem lesz sem társadalmi jólét, sem polgárság.

Sunder 2013.12.15. 13:02:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
igen, én is ezt írtam eredetileg. És ez a gond.

@Anselmo: @Buday András:
igen, ezt mi is beszélgettük kollegákkal. Természetesen mi NAGYON jól járnánk ezzel, ellenben reménykedünk, hogy nem lesz túl nagy az ára. Ennél a fizetési skálánál már a stabilitás fontosabb, mint plusz pártízezer forint, pláne, ha valaki nem akar külföldre menni.
Erre írtam, hogy magas threshold - alacsony kulcs még akár beleférne, AMENNYIBEN deklaráltan a munkahelyi stabilitás nőne tőle ilyen-olyan intézkedések mentén. Én sem akarom a 36, 36+4-es adókat viszontlátni, elhihetitek.

2013.12.15. 13:03:11

@1001nappal: Ha kérhetem, ne költsünk többet szolidaritásra. Eddig sem jött be. Ha jól tudom, Európában itt volt az egyik legmagasabb az újraelosztás aránya eddig, mégsem lettünk versenyképesek, mégsem csökkent érdemben a szegénység. A mostani kormány hibája, hogy nem teremt olyan feltételeket, amik között a multinak/kkv-nak megéri munkahelyet létrehozni. De az osztogatást most már hagyjuk, ha lehet. A tűzifával fűtőnek nem kell havi plusz háromezer Forint, nem attól lesz neki jobb. Iskola kell neki és (köz)munka.

@☉ ☾: @feketeesfeher: Érdemi érvelésre még mindig nyitott vagyok, eltelt fél nap és azt kell gondolnom, hogy igazam volt és képtelenek vagytok cáfolni. Nagyobb baj, hogy a pártjaink ugyanígy gondolják.

2013.12.15. 13:17:03

@☉ ☾: @feketeesfeher: Egyébként tessék parancsolni

www.moma.hu/program/moma_program.pdf

Ez már inkább hasonlít egy programra, Bokrost ki is hagytam. Mint látható, széles a paletta, DK,LMP,MOMA, tényleg nem értem, miért csak a szent MSZP-E14 lehet az egyetlen választás, ahogy azt a felháborodásotok sugallja.

Ami az ellenzéket illeti, ha jövőre veszít, az első és legfontosabb feladata a saját szervezet kiépítése és az MSZP azonnali, agresszív felszámolása. Mesterházynak bármi áron távoznia kell a politikából. Az elmúlt 20 év legellenszenvesebb, legakarnokabb, legveszélyesebb politikusa a baloldalon.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2013.12.15. 13:45:11

@1001nappal: "Magyarország szegény ország, tehát gdp-arányosan sokkal többet kell költenie a társadalmi szolidaritásra, mint a gazdagabbaknak." - Biztos ez? Azért egy német vagy belga szja-táblát nem irigylek.

De hát már lassan megvan a 100 ezer aláírás az egykulcsos szja ellen, úgyhogy akár pár hónap múlva ez egy népszavazás is lehet az eredendő bűn (egykulcsos adózás) ellen.

@Sunder: Mondjuk a Bajnai-féle SZJA-tervek 2009-ből közös nevezőt jelenthetnének.

1001nappal 2013.12.15. 16:27:29

@Buday András:
Az szja csak egy tétele a közterheknek.

2013.12.15. 19:36:56

@1001nappal: Ettől még tény, a középosztály sokat spórolt vele, kommunikációs szempontból pedig nem mindegy, mit küldenek kifelé: ha ők nyernek, rosszabb lesz bérből élni a segélyezettek javára, vagy marad minden a régiben? Ez az, amit az MSZP nem fog fel: ha csak 1 millió kisnyugdíjast tudtak megtartani, az nem eredmény. A középosztály (alkalmazott, vállalkozó, háztartásbeli, stb) meg a fiatalok jelentik a második jelentős aktív választói csoportot. Mire olyan büszke Mesterházy, ha ezekből félmilliót nem tudott megszólítani? A legalsó réteg meg láthatóan passzív/fideszes, a rezsicsökkentés óta ezt tudjuk. Egyszerűen NINCS neki tartaléka, de legalább azokat is le akarja nyomni, akiknek esélyük volna rá. Bajnai meg? Fel nem foghatom, mit akar éppen.

1001nappal 2013.12.16. 05:55:18

@storker:
Az egykulcsossal nem csak a segélyezettek jártak rosszul, hanem az alkalmazottak jelentős része is. Az alacsony keresetűek, az egyedülállók, a kis keresetű nagycsaládosok, a már felnőtt gyerekekkel rendelkező nagycsaládosok, stb. Néhány százezren jártak viszonylag jól. Ők azok, akik az egzisztenciális szorongásukat érzéketlenséggel és önzéssel próbálják oldani. Ők azok a gazdaságpolitikai analfabéták, akik rettegésükben nem fogják fel, hogy nem másoktól kell elvenni a jóléthez és a biztonsághoz, hanem normális gazdaságpolitikával érdemi növekedést kell elérni. Persze erre a jelenlegi dilettáns hatalom képtelen, ezért jó fanatikusként gyűlölik az érdekükben kisemmizetteket.

Geo_ 2013.12.23. 12:29:48

Péter, érdeklődéssel figyelem a tevékenységedet - de ez a poszt most alaposan mellélőtt.
A polip, a maffiaállam: kifejezetten jó megoldás, minden másnál teljesebb, s egyben érthetőbbé is teszi a helyzetet. Csak pl: kifejezetten sok a diktatórikus elem - de mégsem diktatúra. 90 %-ban megfelel a fasizmus kritériumának - de mégsem az. "Ideológiájában" hivatkozik a nemzeti, keresztény elvekre - de tudjuk, hogy ez csak néphülyítő máz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.23. 13:02:36

@Geo_: Köszönöm, hogy érdeklődsz, de talán ez alkalommal nem értetted pontosan a cikket :)

Geo_ 2013.12.23. 13:24:33

@HaFr: ja, hogy a szocikról szól? Rájuk viszont nem tudom, érdemes-e szót vesztegetni. Jelenleg ők a megkerülhetetlen mamutok az ellenzéki oldalon.
süti beállítások módosítása