Hadd feszítsük egy kicsit mi is a húrt, Michnai úr! Ön azt tanácsolja a homoszexuálisoknak:
"Legyetek ezért megértőek! Lássátok be, az idézett sok ezeréves rendben ti vagytok az „újak", ráadásul a kisebbség is, ezért főképpen nektek illene igazodni a többséghez. És ennek a megértő viszonyulásnak volna egyik tényezője, hogy nem provokáljátok a változásokat jól érzékelhetően nehezen toleráló többséget. Nem kellene például fölöslegesen feszíteni a húrt és nyilvánvalóan szítani a társadalmi feszültséget olyan rendezvényekkel, mint a pride-nak, vagyis az angol nagyszótár szerint büszkeséget, önérzetet, de éppúgy gőgöt, kevélységet, dölyföt, fennhéjázást jelentő névvel ellátott vonulás.
És a dologban a benneteket támogató 400 cégnek is lenne megfontolni valója, akik között akadt olyan, amelynek munkatársai céges molinó alatt vonultak a pride-on. Üzleti praktika, avagy szimpla mérték tévesztés? – vetődik fel a kérdés, arra emlékezve, hogy a támogatók közül egyetlenegy sem érezte eddig szükségét annak, hogy mondjuk a többségi társadalom erkölcsi alapját tartó, mégis visszaszorulóban lévő keresztény egyházak valamelyikének rendezvényét támogassák ugyanígy. Vonulhatnának például a pesti Bazilika előtti húsvéti körmeneten céges molinójukkal."
Az EMH kérdései, reflexiói:
1. Az rendben van, Michnai úr, hogy a türelem erény. De Ön egy füst alatt arra inti az eltérő magánéleti preferenciájú társait, hogy igazodjanak a többséghez. Nos, akkor mi választja el a türelmet a báva belenyugvástól?
2. Feszítik a húrt? Tehát ön és a többség hangolja a húrt, a homók meg hallgathatják az Önök éteri muzsikáját. Önök elnézően legyintenek vagy gúnyorodnak, amíg a húr penge és az Önök lelkéhez igazodva szól, emlékszik, mint cimbalom, de azon mód intenek, amikor más frekvenciák töltik meg a levegőt? Csak, hogy jól értsük: türelmesek, amíg minden úgy megy, ahogy Önök szeretnék látni. Angyali türelem bíz ez, Michnai úr!
3. A pride valóságos jelentését, hangulatát és látványát Ön a szótárból kívánja -- nagyon elmésen -- kihüvelyezni? Egyébként, egymás közt szólva, végül is jól teszi, ha felállít egy ilyen minimálprogramot, nehogy utólag derüljön ki -- mint az egyik szorgalmas kollégájának, aki a nationalbe nemzetiségit próbált beleolvasni az állampolgár helyett -- hogy a pride tényleg büszkeséget (etc.) jelent, nem pedig, mondjuk, szégyent. Vagy szatócsboltot.
4. Ön elég mocskosul üzleti eseménnyé és üzleti érdekek randihelyévé akarja degradálni az eseményt és általában a homó kultúrát? Jól értjük? Tudja, nincs hely arra itt (de a Heti Válasz eddig megjelent összes példányának összes betűhelye is kevés lenne arra), hogy a vatikáni banktól visszafelé felsoroljuk az Ön által nyilván követett "5773 éves zsidó-keresztény kultúrkör" összes üzleti praktikáját, embernyomorító sóvárságát. Tehát, intenénk, Ön jobban tenné, ha nem sétálna bele ebbe az utcába. (Mellesleg ebből a nagy kultúrkörözésből kihagyta a kicsit idioszinkretikus helléneket. Lehet, hogy nem volt véletlen? Ejnye.)
5. A társadalom erkölcsi alapjai és a keresztény vallás közötti egyértelmű megfeleltetés bizony ártatlan lélekre valló feltételezés, kívánjuk Önnek, hogy megrendíthetetlen maradjon az Ön hite (mivel láthatóan képtelen lenne feldolgozni a valóságot önmaga körül).
6. Ön tényleg szeretné, ha a húsvéti körmenetek előtt céges molinók vonulnának, vagy csak nem gondol bele a saját gondolataiban? Jelzem, ezzel a párhuzammal ráadásul vallási eseménnyé emelte (?) a pride-ot, és egyázi státust adott az LMBT-nel és más melegszervezeteknek. De ne aggódjon, nem fogják ezt Önre hivatkozva követelni, tudják, mennyire kínos lenne Önnek.
7. Ami viszont a lényeg, miután ennyi csacskaságra reagáltunk: ha kint lett volna a pride-on, lehet, hogy támadt volna olyan ízlése, hogy itt bizony legalább annyi szeretet (fília, nem erósz, mielőtt rosszra gondol) halmozódott fel a levegőben, mint bármelyik körmeneten. No offence. És hát az Ön sztereotípiái csak nem akarnak működni: a pride a tolerancia intézménye. Szerintünk alig valamivel volt több homó rajta arányosan, mint egy körmeneten, csak az előbbi helyen bevallják, az utóbbi helyen meg küzdenek ellene. (Ennek továbbgondolásától most eltekintek.) És nagyon-nagyon sokan csak azért jöttek, hogy a szolidaritásukat nyilvánítsák, és kifejezzék a szabadság iránti igényüket. Ahogy Ön is kifejezheti, amikor képernyőre veti a sorait. Ön szabad, Michnai úr, szabadon beszél össze-vissza, adja meg ezt a jogot másnak is.
E sorok írója pedig az erkölcsi prédikációtól kifejezetten eltanácsolná. Bonyolultabbak a morál kérdései annál, mint Ön hiszi.
Polgári konzervatív blog
2013.07.09. 09:37
Michnai úrnak, honfitársunknak
85 komment · 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr335397182
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Michnai úrnak, honfitársunknak 2013.07.13. 17:52:01
Ön tényleg szeretné, ha a húsvéti körmenetek előtt céges molinók vonulnának, vagy csak nem gondol bele a saját gondolataiban?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
I_Isti 2013.07.09. 10:15:29
"a pride a tolerancia intézménye"
Kivéve, ha valaki erkölcsi értékekhez szeretne ragaszkodni. Akkor ugyanis a közmegvetés, és utálat az osztályrésze a prájdolóktól. Az erkölcsi szétzilálódás végeredménye a totális bukás. A társadalom, a család, az egyén bukása.
Egyébként ahogy kedvenc dalszövegíróm is mondja: "az ember nem lehet megszállott szex-állat".
youtu.be/gt1dwdCQ_6c
A prájd végső üzenete, az hogy lehet.
Kivéve, ha valaki erkölcsi értékekhez szeretne ragaszkodni. Akkor ugyanis a közmegvetés, és utálat az osztályrésze a prájdolóktól. Az erkölcsi szétzilálódás végeredménye a totális bukás. A társadalom, a család, az egyén bukása.
Egyébként ahogy kedvenc dalszövegíróm is mondja: "az ember nem lehet megszállott szex-állat".
youtu.be/gt1dwdCQ_6c
A prájd végső üzenete, az hogy lehet.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.09. 10:25:33
@I_Isti: Nem értek egyet. Miért, a hetero kapcsolatoknak is szexuális üzenetük van számodra?
I_Isti 2013.07.09. 10:45:22
@HaFr: Az állításaim közül melyikkel nem értesz egyet?
1) a prájdos tolerancia nem vonatkozik az erkölcsileg elkötelezett emberekre.
2) az erkölcsi szétzilálódás bukást eredményez
3) az ember erkölcsi lény, és mint olyan vannak rajta kívülről származó úgynevezett erkölcsi törvények, amelyek egy, mintegy költői megfogalmazása az, hogy "az ember nem lehet megszállott szex-állat".
4) a prájd üzenete mára pontosan az, hogy az ember igenis lehet megszállott szex-állat, méghozzá büntetlenül.
Ezt a mondatot meg egyszerűen nem értem: "Miért, a hetero kapcsolatoknak is szexuális üzenetük van számodra?"
1) a prájdos tolerancia nem vonatkozik az erkölcsileg elkötelezett emberekre.
2) az erkölcsi szétzilálódás bukást eredményez
3) az ember erkölcsi lény, és mint olyan vannak rajta kívülről származó úgynevezett erkölcsi törvények, amelyek egy, mintegy költői megfogalmazása az, hogy "az ember nem lehet megszállott szex-állat".
4) a prájd üzenete mára pontosan az, hogy az ember igenis lehet megszállott szex-állat, méghozzá büntetlenül.
Ezt a mondatot meg egyszerűen nem értem: "Miért, a hetero kapcsolatoknak is szexuális üzenetük van számodra?"
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.09. 11:00:10
Röviden? Egyikkel sem.
1. az erkölcsi elközelezettség nem találkozik utálattal és megvetéssel a "pride-olók" részéről -- én pride-oltam, nem vetlek meg
2. erkölcsi szétzilálódás mint olyan nehezen megfogható -- az erkölcsi rendszerek folyamatosan átalakulnak
3. a homó miért lenne inkább szex állat, mint a heteró? és hogy az ember erkölcsi lény lenne, az legfeljebb wishful thinking, szerencsére sok más is, momentán az egoizmus erkölcse dívik, kétségtelen, ez is erkölcs, és nem a pride-on dívik a leginkább, hanem magukat keresztény-konzervatívnak valló körökben (is)
4. neked ez, nekem és sokunknak másoknak nem
1. az erkölcsi elközelezettség nem találkozik utálattal és megvetéssel a "pride-olók" részéről -- én pride-oltam, nem vetlek meg
2. erkölcsi szétzilálódás mint olyan nehezen megfogható -- az erkölcsi rendszerek folyamatosan átalakulnak
3. a homó miért lenne inkább szex állat, mint a heteró? és hogy az ember erkölcsi lény lenne, az legfeljebb wishful thinking, szerencsére sok más is, momentán az egoizmus erkölcse dívik, kétségtelen, ez is erkölcs, és nem a pride-on dívik a leginkább, hanem magukat keresztény-konzervatívnak valló körökben (is)
4. neked ez, nekem és sokunknak másoknak nem
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 17:28:28
"a pride a tolerancia intézménye"
Megint hülyeség. Nem a toleranciáé, hanem a homoklobbié.
Nyugtass meg, hogy homokos vagy, s ezért írod ezt a töményetlenül sok butaságot a témáról! Ez esetben legalább érthetővé válik a görcsös igyekezeted, hogy a feketét fehérnek mutasd a homok-tematikában.
Megint hülyeség. Nem a toleranciáé, hanem a homoklobbié.
Nyugtass meg, hogy homokos vagy, s ezért írod ezt a töményetlenül sok butaságot a témáról! Ez esetben legalább érthetővé válik a görcsös igyekezeted, hogy a feketét fehérnek mutasd a homok-tematikában.
Köves D. Gábor 2013.07.09. 17:42:06
Bár a cikkben vannak megszívlelendő gondolatok, de a "húr feszítése" hasonlat alapvetően hibás, mert a mondás valójában nem a hangszer, pl. zongora húrjára vonatkozik, hanem a kör húrjára. A húr feszítésével, mint alapszintű geometriai és algebrai feladvánnyal mindenki találkozott, aki középiskolai végzettséggel rendelkezik! Tehát a cikkben felfektetett párhuzamosság képzelt, ezért a valósággal legfeljebb a "végtelenben találkozik".
Blogger Géza 2013.07.09. 18:03:37
Michnai írása nagyon jó. A blogposzt nincs vele egy kategóriában.
dezso 2013.07.09. 18:09:26
@Köves D. Gábor: Hej, de jo, egy a kar: nem tudom, megannyi tanulas utan sem, hogy kell a kor hurjat tulfesziteni.
Vigyázz autókihajtás! (törölt) 2013.07.09. 18:10:23
@Blogger Géza: Bizony nem. A poszter láthatóan nem nagyon érti Michnai úr gondolatait...
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:13:52
Talán kezdjük ott,
hogy a poszt írója (valamint az itt kommentelők, bele értve magamat is) és Michnai úr nincsenek egy súlycsoportban, vagy, ha úgy jobban tetszik, más sportágat játszanak.
Michnai úr egy olyan hetilapnak dolgozik, amelynek még az időjárással foglalkozó cikkeiből is süt (Orbán Viktorra) a nap, vagy (Gyucsány-Bajnai Ferenc Gordonra) a merő rosszindulat.
Nem kell ezen csodálkozni, így mennek a dolgok (by Vonnegut).
Ha nagyon bebasztál a hétvégén, hétfőn reggel tutira rosszkedvűen mész a melóba (kivéve persze, ha közmunkás vagy, mert az "presztízs"), ugyanígy, ha a nejed főszerkeszti (nem amerikai mogyoróért!) az állami Magyar Közlönyt, akkor elvárod egy Michnaitól, hogy ne szarjon bele a ventilátorba valami buziimádó ömlengéssel, pláne úgy, hogy maga Orbán Viktor sem buzi (állítólag).
Nyilván más lenne a helyzet, ha Orbán Viktor buzi lenne, de akkor nem lenne miniszterelnök, habár, ennyi csoda után, amit ezidáig a nemzetéért tett, egy Michnai talán még azt is elnézné neki.
Hogy Borókai elnézné, az nem is kérdés, mert a neje főszerkeszti ... stb. mint fent.
Nácik, tanulatlan egyének és egyéb félrevezetettek, tovább Michnai kedvéért: a Pride nem azért van, hogy titeket basztasson, hanem pont fordítva.
Ha kiderül egy közszolgálatilag finanszírozott államtitkár-helyettesről, hogy jobban szereti a fiúját, mint lóháton belovagolni Kézdivásárhelyre, akkor ne tessenek ellene rögtön keresni valami "terhelőt", hogy ki lehessen rúgni, hanem tessék szépen hagyni élni, hiszen mi sem azért utáljuk Borókait, mert heteró (állítólag), hanem mert nem volt elég neki az első Orbán kormányban betöltött "nagyívű" szóvivői karrier, még a feleségét is benyomatta a tutiba, plusz még ezt a Heti Válasz nevű Fidesz-brosúrát is újságnak meri nevezni.
Én már elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékezzek azokra a "botránykeltő" nőkre, akik holmi felvonulásokkal borzolták az ilyen Michnai-féléket azért, hogy a nők is kapjanak szavazati jogot (vö: szüfrazsett).
Ma már ki akarná megkérdőjelezni (talán az egy Orbán Viktoron kívül), hogy Lévai Anikó szavazata (és élete) is ér annyit, mint Orbán Viktoré, vagy, horribile dictu, Michnai Attiláé.
hogy a poszt írója (valamint az itt kommentelők, bele értve magamat is) és Michnai úr nincsenek egy súlycsoportban, vagy, ha úgy jobban tetszik, más sportágat játszanak.
Michnai úr egy olyan hetilapnak dolgozik, amelynek még az időjárással foglalkozó cikkeiből is süt (Orbán Viktorra) a nap, vagy (Gyucsány-Bajnai Ferenc Gordonra) a merő rosszindulat.
Nem kell ezen csodálkozni, így mennek a dolgok (by Vonnegut).
Ha nagyon bebasztál a hétvégén, hétfőn reggel tutira rosszkedvűen mész a melóba (kivéve persze, ha közmunkás vagy, mert az "presztízs"), ugyanígy, ha a nejed főszerkeszti (nem amerikai mogyoróért!) az állami Magyar Közlönyt, akkor elvárod egy Michnaitól, hogy ne szarjon bele a ventilátorba valami buziimádó ömlengéssel, pláne úgy, hogy maga Orbán Viktor sem buzi (állítólag).
Nyilván más lenne a helyzet, ha Orbán Viktor buzi lenne, de akkor nem lenne miniszterelnök, habár, ennyi csoda után, amit ezidáig a nemzetéért tett, egy Michnai talán még azt is elnézné neki.
Hogy Borókai elnézné, az nem is kérdés, mert a neje főszerkeszti ... stb. mint fent.
Nácik, tanulatlan egyének és egyéb félrevezetettek, tovább Michnai kedvéért: a Pride nem azért van, hogy titeket basztasson, hanem pont fordítva.
Ha kiderül egy közszolgálatilag finanszírozott államtitkár-helyettesről, hogy jobban szereti a fiúját, mint lóháton belovagolni Kézdivásárhelyre, akkor ne tessenek ellene rögtön keresni valami "terhelőt", hogy ki lehessen rúgni, hanem tessék szépen hagyni élni, hiszen mi sem azért utáljuk Borókait, mert heteró (állítólag), hanem mert nem volt elég neki az első Orbán kormányban betöltött "nagyívű" szóvivői karrier, még a feleségét is benyomatta a tutiba, plusz még ezt a Heti Válasz nevű Fidesz-brosúrát is újságnak meri nevezni.
Én már elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékezzek azokra a "botránykeltő" nőkre, akik holmi felvonulásokkal borzolták az ilyen Michnai-féléket azért, hogy a nők is kapjanak szavazati jogot (vö: szüfrazsett).
Ma már ki akarná megkérdőjelezni (talán az egy Orbán Viktoron kívül), hogy Lévai Anikó szavazata (és élete) is ér annyit, mint Orbán Viktoré, vagy, horribile dictu, Michnai Attiláé.
Köves D. Gábor 2013.07.09. 18:14:10
@dezso: Csak kevered a kör négyszögesítésével, ami VALÓBAN nem lehetséges.
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:17:15
@HaFr:
"Miért, a hetero kapcsolatoknak is szexuális üzenetük van számodra?"
Miért, számodra nincs?
Akkor te biztosan egy katolikus pap vagy, aki még sohase nézett "úgy" a házvezetőnőjére.
Szerencsés flótás!
"Miért, a hetero kapcsolatoknak is szexuális üzenetük van számodra?"
Miért, számodra nincs?
Akkor te biztosan egy katolikus pap vagy, aki még sohase nézett "úgy" a házvezetőnőjére.
Szerencsés flótás!
DarthVader 2013.07.09. 18:20:04
@I_Isti:
"a pride a tolerancia intézménye
Kivéve, ha valaki erkölcsi értékekhez szeretne ragaszkodni. Akkor ugyanis a közmegvetés, és utálat az osztályrésze a prájdolóktól. "
Érdekes. Aki az "erkölcsi értékeihez szeretne ragaszkodni", az mind, kivétel nélkül eme nemes ragaszkodásában betiltaná a prájdot. Na azzal szemben nincs tolerencia. Függetlenül az ő erkölcsi értékeitől.
Aki az ő erkölcsi értékeihez úgy akar ragaszkodni, hogy köszöni, ő jól megvan a sajátjával, a másik meg legyen az övével, azzal szemben kijár a "tolerancia". Ja, hogy az nem is igényli?
Érdekes az intoleránsaknak számonkérni a toleranciát. A prájdolók nem toleránsak az őket betiltani igyekvőkkel :) Minő szörnyűség.
Azt hittem, bekulázok, a TV-ben láttam egy faszparaszt idiótát, kidagadó nyaki erekkel bőgte, hogy "azért utálom őket, mert nekem van két lányom, és nekik "ezeket" kell nézni". Senki meg nem kérdezte, hogy egyrészt ki a fasz állitotta, hogy a gyerekeinek ezt kell nézni, másrészt ő miért nézi, ha utálja? Nem lehetett volna e nemes napon a két leányával elmenni - mondjuk - a váci vagy esztergomi bazilikát mint műemléket felkeresni, vagy valamely múzeum hüvösén időzni? Nem, ő nyálhabot köpködve üvölt, hogy neki "ezt kell nézni". (Esetleg "ezt nézni kell") Szinte megsajnáltam szegényt.
"a pride a tolerancia intézménye
Kivéve, ha valaki erkölcsi értékekhez szeretne ragaszkodni. Akkor ugyanis a közmegvetés, és utálat az osztályrésze a prájdolóktól. "
Érdekes. Aki az "erkölcsi értékeihez szeretne ragaszkodni", az mind, kivétel nélkül eme nemes ragaszkodásában betiltaná a prájdot. Na azzal szemben nincs tolerencia. Függetlenül az ő erkölcsi értékeitől.
Aki az ő erkölcsi értékeihez úgy akar ragaszkodni, hogy köszöni, ő jól megvan a sajátjával, a másik meg legyen az övével, azzal szemben kijár a "tolerancia". Ja, hogy az nem is igényli?
Érdekes az intoleránsaknak számonkérni a toleranciát. A prájdolók nem toleránsak az őket betiltani igyekvőkkel :) Minő szörnyűség.
Azt hittem, bekulázok, a TV-ben láttam egy faszparaszt idiótát, kidagadó nyaki erekkel bőgte, hogy "azért utálom őket, mert nekem van két lányom, és nekik "ezeket" kell nézni". Senki meg nem kérdezte, hogy egyrészt ki a fasz állitotta, hogy a gyerekeinek ezt kell nézni, másrészt ő miért nézi, ha utálja? Nem lehetett volna e nemes napon a két leányával elmenni - mondjuk - a váci vagy esztergomi bazilikát mint műemléket felkeresni, vagy valamely múzeum hüvösén időzni? Nem, ő nyálhabot köpködve üvölt, hogy neki "ezt kell nézni". (Esetleg "ezt nézni kell") Szinte megsajnáltam szegényt.
svega 2013.07.09. 18:20:13
Nagyon jó cikk, minden szava igaz.
Buzik! Az elfogadást már kierőszakoltátok. Mi kellene még nektek? Hogy egy vallási körmeneten ugyanannyi homo van, mint a pride-on? Emiatt neked kezeltetned kellene magadat. De az én véleményem szerint másért is.
Az, hogy most hivatalosan is trendi lett buzinak lenni, nem azt jelenti, hogy el is vagytok fogadva. Azért küzdjetek meg toleranciával, normális viselkedéssel, a normális emberek szeretetének kiérdemlésével. Ne a kizsarolásával.
Ne felejtsétek, hogy az emberek 95%-a nem buzi.
Buzik! Az elfogadást már kierőszakoltátok. Mi kellene még nektek? Hogy egy vallási körmeneten ugyanannyi homo van, mint a pride-on? Emiatt neked kezeltetned kellene magadat. De az én véleményem szerint másért is.
Az, hogy most hivatalosan is trendi lett buzinak lenni, nem azt jelenti, hogy el is vagytok fogadva. Azért küzdjetek meg toleranciával, normális viselkedéssel, a normális emberek szeretetének kiérdemlésével. Ne a kizsarolásával.
Ne felejtsétek, hogy az emberek 95%-a nem buzi.
Töksi 2013.07.09. 18:37:12
Drága tündéreim, ez a pride izé már kezd unalmas lenni, nem? Leszögezem, én támogatom a felvonulók minden követelését, házasodjanak, fogadják örökbe egymás vagy más gyerekét, satöbbi. Komolyan, vicc nélkül, értem én a gondjukat, komoly jogi érveim is vannak. Volnának.
Csak nekem engedjék meg, hogy ha mindezen szóbeli, írásbeli és mentális támogatásom mellett én a pride helyett mással szeretném tölteni a napomat, akkor ezt megtehessem anélkül, hogy rasszista/fasiszta/homofób állatnak tartsanak, és ha a cégem kimegy prájdolni, de én nem akarok, akkor ezért toleránsan ne buzeráljon a főnököm, az asszisztense meg főleg ne.
Csak nekem engedjék meg, hogy ha mindezen szóbeli, írásbeli és mentális támogatásom mellett én a pride helyett mással szeretném tölteni a napomat, akkor ezt megtehessem anélkül, hogy rasszista/fasiszta/homofób állatnak tartsanak, és ha a cégem kimegy prájdolni, de én nem akarok, akkor ezért toleránsan ne buzeráljon a főnököm, az asszisztense meg főleg ne.
incze 2013.07.09. 18:37:56
@Köves D. Gábor: Ez egy hülyeség, a kör húrjának feszítésében, ahogy te megfejtenéd a szólást, semmi veszedelmes, következményeiben csúnyán visszaütő dolog nincsen. Nem tudom, hogy eredetileg a kép az íj húrjának, vagy valami hangszer húrjának túlfeszítésére utal-e, bármelyiket teszed, durván ráfaragsz, mert elpattan. Erről szól a mondás.
egyérintő 2013.07.09. 18:42:07
Jó kérdés, hogy mennyire keresztyéni dolog olyat kívánni embertársamnak, amit magának nem kívánna az ember? Mondjuk azt, hogy esetleges halála után a kicsiny lányát leszbikus párocska, a kicsiny fiát pedig fiú homoszexuális pár vegye örökbe és nevelje fel. Nem kívánok ilyet senkinek. Csak kérném, hogy gondolkozzon el ezen az opción is....!
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:42:56
@svega:
"Mi kellene még nektek? Hogy egy vallási körmeneten ugyanannyi homo van, mint a pride-on?"
Te honnan tudod, hogy nincs így?
Láttál már katolikus papot közösülni nővel?
És lóval?
Ha nem láttad, soha nem is létezett ilyen?
Engem is azzal szoktak sarokba szorítani az Isten- és Roswell-hívők, hogy az még létezhet, amit én nem láttam
(vö: jobban hiszek a vaksi szememnek, mint a Pártnak).
"Mi kellene még nektek? Hogy egy vallási körmeneten ugyanannyi homo van, mint a pride-on?"
Te honnan tudod, hogy nincs így?
Láttál már katolikus papot közösülni nővel?
És lóval?
Ha nem láttad, soha nem is létezett ilyen?
Engem is azzal szoktak sarokba szorítani az Isten- és Roswell-hívők, hogy az még létezhet, amit én nem láttam
(vö: jobban hiszek a vaksi szememnek, mint a Pártnak).
Kakimaki0123456789 2013.07.09. 18:46:40
Tehat aki vallasos, az elutasitja a homoszexualisok egyenlo jogait pld az egyuttelesre, hazassagra, gyermeknevelesre, orokbefogadasra?
En kerek elnezest az ilyen velemenyekert, nem mindenki gondolja igy.
Es ha nem a kisebbseg gondolja azt hogy egyenlo jogok jarnak a homoszexualisoknak, hanem a tobbseg? Volt errol pld nepszavazas? Vagy csak Orban beirta az alkotmanyba a megkerdezesunk nelkul?
Es miert is lenne uzleti erdek kiallni az egyenlo jogokert? Osztogattak utana kozbeszerzeseket? Trafikokat?
Talan el kellene rugaszkodni a kozepkori elvektol, haho ez a 21. szazad! es akkor lehetne ertelmesebb dolgokrol is beszelni pld hogy mi legyen Orban utan.
En kerek elnezest az ilyen velemenyekert, nem mindenki gondolja igy.
Es ha nem a kisebbseg gondolja azt hogy egyenlo jogok jarnak a homoszexualisoknak, hanem a tobbseg? Volt errol pld nepszavazas? Vagy csak Orban beirta az alkotmanyba a megkerdezesunk nelkul?
Es miert is lenne uzleti erdek kiallni az egyenlo jogokert? Osztogattak utana kozbeszerzeseket? Trafikokat?
Talan el kellene rugaszkodni a kozepkori elvektol, haho ez a 21. szazad! es akkor lehetne ertelmesebb dolgokrol is beszelni pld hogy mi legyen Orban utan.
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:47:34
@Töksi:
Tök igazad van,
de én még olyanról nem hallottam, hogy valakit azért rúgtak ki a munkahelyéről, mert nem ment el a Pride-ra.
Olyat önkormányzati dolgozóról viszont már hallottam, aki a Bajnai ellen nem ment tüntetni, és ezért (vagy mert rosszul dolgozott, nyilván) úgy basztak ki a munkahelyéről "presztízs" közmunkásnak, hogy két magyar fizikus is Weissberger-díjat kapott a röppályájuk leírásával.
Tök igazad van,
de én még olyanról nem hallottam, hogy valakit azért rúgtak ki a munkahelyéről, mert nem ment el a Pride-ra.
Olyat önkormányzati dolgozóról viszont már hallottam, aki a Bajnai ellen nem ment tüntetni, és ezért (vagy mert rosszul dolgozott, nyilván) úgy basztak ki a munkahelyéről "presztízs" közmunkásnak, hogy két magyar fizikus is Weissberger-díjat kapott a röppályájuk leírásával.
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:50:11
@Kakimaki0123456789:
Tényleg, akinek trafikos a "felesége", az miért magyarabb, mint az, akié bádogos és vízvezeték-szerelő?
Tényleg, akinek trafikos a "felesége", az miért magyarabb, mint az, akié bádogos és vízvezeték-szerelő?
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:51:41
@egyérintő:
Tudod mit, inkább nevelje fel két leszbikus (vagy meleg), mint 1 (egy) magyar állam, amelyiket egy Gyurcsány vagy egy Orbán, pláne egy Vona vezet!
Tudod mit, inkább nevelje fel két leszbikus (vagy meleg), mint 1 (egy) magyar állam, amelyiket egy Gyurcsány vagy egy Orbán, pláne egy Vona vezet!
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:53:34
@Kakimaki0123456789:
Ez hülyeség.
És ha nekem az a vallásom, hogy mindenki mindenkivel dughat, akkor én leszek a Semjén?
Ez hülyeség.
És ha nekem az a vallásom, hogy mindenki mindenkivel dughat, akkor én leszek a Semjén?
lyia (törölt) 2013.07.09. 18:55:53
@Szalacsi_Dezső:
Nem okosnak kell lenni, hanem türelmesnek, és nem kell három év alatt 700 törvényt hozni.
Szerintem elég lenne évi 2, mindjárt jobban tudnánk, hogyan viselkedjünk.
Meg - esetleg - a politikusok is elolvasnák ...
Nem okosnak kell lenni, hanem türelmesnek, és nem kell három év alatt 700 törvényt hozni.
Szerintem elég lenne évi 2, mindjárt jobban tudnánk, hogyan viselkedjünk.
Meg - esetleg - a politikusok is elolvasnák ...
egyérintő 2013.07.09. 18:55:59
@lyia:
Ha egy kicsi eszed lenne, akkor most azt írtad volna, hogy támogatom azt az árva gyermek nevelési rendszert, amely a gyermeket nem intézményben, hanem családoknál nevelik fel. Ez az emberi erőforrás minisztérium törekvése.
Ha egy kicsi eszed lenne, akkor most azt írtad volna, hogy támogatom azt az árva gyermek nevelési rendszert, amely a gyermeket nem intézményben, hanem családoknál nevelik fel. Ez az emberi erőforrás minisztérium törekvése.
Töksi 2013.07.09. 18:59:38
@lyia: "Te honnan tudod, hogy nincs így?
Láttál már katolikus papot közösülni nővel?
És lóval?
Ha nem láttad, soha nem is létezett ilyen?
Engem is azzal szoktak sarokba szorítani az Isten- és Roswell-hívők, hogy az még létezhet, amit én nem láttam"
versus
"de én még olyanról nem hallottam, hogy valakit azért rúgtak ki a munkahelyéről, mert nem ment el a Pride-ra."
Legalább egy cikk alatt érvelj következetesen :-)))))))))))))
Persze, hogy nem rúgnak ki. Elég, ha elkönyvelik, hogy nem vagyok annyira nagy forradalmár, hogy mások, engem egyébként nem érintő és mélyen nem is érdeklő dolgai miatt utcára vonuljak.
Láttál már katolikus papot közösülni nővel?
És lóval?
Ha nem láttad, soha nem is létezett ilyen?
Engem is azzal szoktak sarokba szorítani az Isten- és Roswell-hívők, hogy az még létezhet, amit én nem láttam"
versus
"de én még olyanról nem hallottam, hogy valakit azért rúgtak ki a munkahelyéről, mert nem ment el a Pride-ra."
Legalább egy cikk alatt érvelj következetesen :-)))))))))))))
Persze, hogy nem rúgnak ki. Elég, ha elkönyvelik, hogy nem vagyok annyira nagy forradalmár, hogy mások, engem egyébként nem érintő és mélyen nem is érdeklő dolgai miatt utcára vonuljak.
zaza pipi 2013.07.09. 19:06:01
@svega:
van egy baratnom, aki szereti azt a szot hasznalni, hogy morbid. ezt hasznalja, ha valamit abszurdnak, szurrealisnak, komikusnak, vagy eppen morbidnak tart. nem szolok neki, mert szeretem es meg jol is all neki, hogy pontatlanul fogalmaz.
de te nem vagy a baratom, nem is ismerlek es ezert kerdeznem, mit ertesz az alatt, hogy normalis, illetve erdekelne meg, hogy a tolerancia, a zsarolas es a szeretet mit jelent szamodra.
neked nincs dolgod a melegekkel. nincs dolgod a pride-dal. bosszanto, hogy lezarjak a belvarost, de azt idorol idore lezarjak. kicsit futkosnak, bicikliznek, vatever.
a melegek leszarjak, hogy te elfogadod-e oket, arrol, hogy szeressed oket, szerintem nem is almodnak, azt se tudjak, hogy ki vagy. csak annyit kell tenned, hogy beken hagyod oket.
ha te ugy erzed, hogy a pride megszolit teged, sot egyenesen megzsarol, akkor lehet, hogy erdemes lenne errol beszelned valakivel. de hidd el, hogy azzal teszed magadnak a legjobbat, ha a valladat sem rantod, csak azert, mert vadidegenek csinalnak valamit.
egyszer talan majd lesz valami, amiben te leszel mas, mint az emberek 95%-a es oszinten kivanom neked, hogy majd senki ne dobaljon meg ezert se tojassal, se ocsmany szavakkal.
van egy baratnom, aki szereti azt a szot hasznalni, hogy morbid. ezt hasznalja, ha valamit abszurdnak, szurrealisnak, komikusnak, vagy eppen morbidnak tart. nem szolok neki, mert szeretem es meg jol is all neki, hogy pontatlanul fogalmaz.
de te nem vagy a baratom, nem is ismerlek es ezert kerdeznem, mit ertesz az alatt, hogy normalis, illetve erdekelne meg, hogy a tolerancia, a zsarolas es a szeretet mit jelent szamodra.
neked nincs dolgod a melegekkel. nincs dolgod a pride-dal. bosszanto, hogy lezarjak a belvarost, de azt idorol idore lezarjak. kicsit futkosnak, bicikliznek, vatever.
a melegek leszarjak, hogy te elfogadod-e oket, arrol, hogy szeressed oket, szerintem nem is almodnak, azt se tudjak, hogy ki vagy. csak annyit kell tenned, hogy beken hagyod oket.
ha te ugy erzed, hogy a pride megszolit teged, sot egyenesen megzsarol, akkor lehet, hogy erdemes lenne errol beszelned valakivel. de hidd el, hogy azzal teszed magadnak a legjobbat, ha a valladat sem rantod, csak azert, mert vadidegenek csinalnak valamit.
egyszer talan majd lesz valami, amiben te leszel mas, mint az emberek 95%-a es oszinten kivanom neked, hogy majd senki ne dobaljon meg ezert se tojassal, se ocsmany szavakkal.
zobod 2013.07.09. 19:09:57
@Kakimaki0123456789: szerinted, ha lenne egy népszavazás arról, hogy házasság csak különneműek, vagy egyneműek közt is köttethessen-e, szerinted mi lenne a végeredmény?
zaza pipi 2013.07.09. 19:11:48
@egyérintő:
azt sugallod, hogy a szulok torvenyszeruen molesztaljak a gyerekeiket. ha ez igy van, akkor koztunk szolva mindegy, hogy azt hetero, vagy homo modon teszik-e, bortonbe vele.
(csak koztunk szolva mondom, hogy ez egy eleg beteg gondolat.)
azt sugallod, hogy a szulok torvenyszeruen molesztaljak a gyerekeiket. ha ez igy van, akkor koztunk szolva mindegy, hogy azt hetero, vagy homo modon teszik-e, bortonbe vele.
(csak koztunk szolva mondom, hogy ez egy eleg beteg gondolat.)
Spiro 2013.07.09. 19:16:33
Létezik bármilyen statisztika, a szexuális-, vagy a vallási beállítottságról, illetve arról, hogy kik vannak többségben? Nem hiszem.
Úgy hallom, hogy a kereszténység Európában visszaszorulóban van (pl. az elhagyott Nyugat-Európai templomok újrahasznosítása a téma), így azon is lehetne moralizálni, hogy ki a kisebbség. Még Magyarországon is kérdéses a keresztény többség, ennek ellenére még az alaptörvénybe is beleerőszakolták –mondhatni kisebbségi felfogásukat-.
A vallási, keresztény körmenetek és vallási ünnepek sem mindenkinek tetsző események, és nevezhetők pride-oknak (a szó értelmezését tekintve), még sem ágálnak ellene.
Ha meleg körmenetnek hívnák a pride-ot az tetszetősebb lenne?
Akinek nem tetszik a busójárás, az nem nézi meg, de nem is szólja le a busókat (bármi egyéb felvonulás miért lenne más).
A keresztény egyházak történelme nem éppen mentes a mindenkori gazdasági hatalmak, uralkodóktól való távolságtartásban. Sőt, az akár az –erőszakos- hittérítés, máskép gondolkodók elhallgattatása (láthatólag ez ma is napirenden van), eltiprása, likvidálása sem hiányzik a repertoárból.
Úgy hallom, hogy a kereszténység Európában visszaszorulóban van (pl. az elhagyott Nyugat-Európai templomok újrahasznosítása a téma), így azon is lehetne moralizálni, hogy ki a kisebbség. Még Magyarországon is kérdéses a keresztény többség, ennek ellenére még az alaptörvénybe is beleerőszakolták –mondhatni kisebbségi felfogásukat-.
A vallási, keresztény körmenetek és vallási ünnepek sem mindenkinek tetsző események, és nevezhetők pride-oknak (a szó értelmezését tekintve), még sem ágálnak ellene.
Ha meleg körmenetnek hívnák a pride-ot az tetszetősebb lenne?
Akinek nem tetszik a busójárás, az nem nézi meg, de nem is szólja le a busókat (bármi egyéb felvonulás miért lenne más).
A keresztény egyházak történelme nem éppen mentes a mindenkori gazdasági hatalmak, uralkodóktól való távolságtartásban. Sőt, az akár az –erőszakos- hittérítés, máskép gondolkodók elhallgattatása (láthatólag ez ma is napirenden van), eltiprása, likvidálása sem hiányzik a repertoárból.
lyia (törölt) 2013.07.09. 19:17:35
@egyérintő:
Kedveske,
éppen erről van szó,
miért NEM család az, amelyiket két művelt és szép férfi (vagy nő) alkot,
és miért család az, amelyiket két (megengedem, eltérő nemű) gazember (és gazembernő) alkot?
Emberi Erőforrás Minisztérium?
Nem úgy hangzik ez,
mint valami orwelli intézet,
amelyben árja férfiakat árja nőkkel párosít a párt,
függetlenül attól, hogy ők maguk mit szeretnének igazán?
Kedveske,
éppen erről van szó,
miért NEM család az, amelyiket két művelt és szép férfi (vagy nő) alkot,
és miért család az, amelyiket két (megengedem, eltérő nemű) gazember (és gazembernő) alkot?
Emberi Erőforrás Minisztérium?
Nem úgy hangzik ez,
mint valami orwelli intézet,
amelyben árja férfiakat árja nőkkel párosít a párt,
függetlenül attól, hogy ők maguk mit szeretnének igazán?
lyia (törölt) 2013.07.09. 19:19:27
@Spiro:
"Ha meleg körmenetnek hívnák a pride-ot az tetszetősebb lenne?"
Bingó!
Jövőre így csináljuk, Ferenc pápa már jelezte is, hogy eljön!
"Ha meleg körmenetnek hívnák a pride-ot az tetszetősebb lenne?"
Bingó!
Jövőre így csináljuk, Ferenc pápa már jelezte is, hogy eljön!
lyia (törölt) 2013.07.09. 19:22:43
@zobod:
Az attól függ, hogy kik vennének részt!
Ennyi erővel azt is kérdezhetnéd, hogy mi lenne az eredménye egy népszavazásnak, amelyik arról szólna, hogy
"Egyetért-e Ön azzal, hogy csak a Fidesz által kijelölt trafikosok árulhassanak dohányt jégkrémmel együtt?"
Az attól függ, hogy kik vennének részt!
Ennyi erővel azt is kérdezhetnéd, hogy mi lenne az eredménye egy népszavazásnak, amelyik arról szólna, hogy
"Egyetért-e Ön azzal, hogy csak a Fidesz által kijelölt trafikosok árulhassanak dohányt jégkrémmel együtt?"
inebhedj - szerintem 2013.07.09. 19:23:25
A pride és az abból eszkalálódott témák fontosságával, társadalmat foglalkoztató súlyával egyenértékű kérdést már Dr. Josef Paul Schimmerwagens-Fürtz, a neves tibeti onkológus is felvetett híres tanulmányában, sajnálatos módon visszhang nélkül, ám most úgy érzem, itt az ideje, hogy ezzel kapcsolatban is hasonlóan húsbavágó eszmecsere kezdődjön: "Amíg mi vitatkozunk, mi történhet VV Évával?"
Sztavrosz_ (törölt) 2013.07.09. 19:32:29
így "kívülállóként" azt mondom gyomorforgató és gusztustalan szokás a Szent Jobb körmenet! (mumifikálódott emberi kéz körbehurcibálása egy üvegkalitkában) De tudom hogy hagyomány, bár barbár bálványimádást kimerítő tevékenységnek tartom, szóval mindezek ellenére vagy pont ezért nem fogok odamenni és kiabálni hőbörögni dobálózni.
lyia (törölt) 2013.07.09. 19:33:08
És (persze, hogy nem) erről jut eszembe,
az ún. jobboldal miért éppen Tormay Cécilét favorizálja,
miért nem - mondjuk - Reményik Sándort?
"Istenem, add, hogy ne ítéljek -
Mit tudom én, honnan ered,
Micsoda mélységből a vétek,
Az enyém és a másoké,
Az egyesé, a népeké.
Istenem, add, hogy ne ítéljek.
Istenem, add, hogy ne bíráljak:
Erényt, hibát és tévedést
Egy óriás összhangnak lássak -
A dolgok olyan bonyolultak
És végül mégis mindenek
Elhalkulnak és kisimulnak
És lábaidhoz együtt hullnak.
Mi olyan együgyűn ítélünk
S a dolgok olyan bonyolultak.
Istenem, add, hogy mind halkabb legyek -
Versben, s mindennapi beszédben
Csak a szükségeset beszéljem.
De akkor szómban súly legyen s erő
S mégis egyre inkább símogatás:
Ezer kardos szónál többet tevő.
S végül ne legyek más, mint egy szelíd igen vagy nem,
De egyre inkább csak igen.
Mindenre ámen és igen.
Szelíd lepke, mely a szívek kelyhére ül.
Ámen. Igen. És a gonosztól van
Minden azonfelül.
1939"
az ún. jobboldal miért éppen Tormay Cécilét favorizálja,
miért nem - mondjuk - Reményik Sándort?
"Istenem, add, hogy ne ítéljek -
Mit tudom én, honnan ered,
Micsoda mélységből a vétek,
Az enyém és a másoké,
Az egyesé, a népeké.
Istenem, add, hogy ne ítéljek.
Istenem, add, hogy ne bíráljak:
Erényt, hibát és tévedést
Egy óriás összhangnak lássak -
A dolgok olyan bonyolultak
És végül mégis mindenek
Elhalkulnak és kisimulnak
És lábaidhoz együtt hullnak.
Mi olyan együgyűn ítélünk
S a dolgok olyan bonyolultak.
Istenem, add, hogy mind halkabb legyek -
Versben, s mindennapi beszédben
Csak a szükségeset beszéljem.
De akkor szómban súly legyen s erő
S mégis egyre inkább símogatás:
Ezer kardos szónál többet tevő.
S végül ne legyek más, mint egy szelíd igen vagy nem,
De egyre inkább csak igen.
Mindenre ámen és igen.
Szelíd lepke, mely a szívek kelyhére ül.
Ámen. Igen. És a gonosztól van
Minden azonfelül.
1939"
bonfred 2013.07.09. 19:33:35
Jó a cikk, azért egy kicsit érthetőbben lehetett volna fogalmazni. Az " idioszinkretikus helléneket" nekem pl. nem mond semmit, ezt akár egy fél mondatban el lehetett volna magyarázni, vagy valami linket betűzni. Nyugodj meg, Michnai hívei még csak véletlenül sem néznék meg, még úgy maradnak.
zobod 2013.07.09. 20:03:34
@lyia: nem a manipulálásról beszélünk, hanem a szavazópolgárok őszinte véleményéről a témában. A prideot PR akciónak tartó nyugat-európai külképviseletekkel és amerikai it szférához köthető külföldi és hazai informatikai cégekkel, a magukat kereskedelmi okból ebbe a közegbe (is) pozicionáló kisebb-nagyobb pesti vállalkozásokkal, a teljes számban felsorakozó baloldali/liberális internetes médiával, a hatalmas hírveréssel idevonzott külföldi turistákkal együtt sikerült kb. 8000 fős rendezvényt összehozni. Ez nem sok, ez egy közepes rendezvény, ennyi embert egy mszp-s május 1 vagy egy jobbikos gárdaavatás is simán megmozgat... ha nincsen ez a támogatói háttér, akkor ez egy nagyon sivár kis felvonulás lett volna. Itthon nincsen meg az a néptámogatás, mint ami - állítólag - a londoni, madridi, bécsi pridenak megvan. Ez a tény.
A szerencsétlen borsodi buddhisták pár száz méterre a helyszíntől megtapasztalhatták, mi a valóság. A rendőrök, járókelők teljes közönye mellett kapták a pofonokat a magukból kivetkőzött verőemberektől, fényes nappal, Bp. egyik legforgalmasabb területén... ezek után neked vannak kételyeid róla, hogy mi lenne egy népszavazás eredménye?
Meg kellene értenetek, hogy a társadalom tagjainak homoszexuálisokhoz való viszonya nem kétállapotú (imádat/gyűlölet), hanem van egy spektrum, ami elhelyezhetők az együtt hömpölygő nagyon kevesek, a nem is kevés de nem is túl nagyszámú többé-kevésbé nyíltan támogatók és szimpatizánsok, a legtöbbet kitevő közönyösek, a majdnem ilyen nagyszámú elutasítók, és csak a sor végén vannak kis számban a gyűlölködők, pláne az erőszakra hajlandó maroknyi verőember. Persze a média mindig a szélsőséget mutatja, mintha a sokkoló transzvesztita, meg az üvöltő bakancsos közt nem lenne senki.
A szerencsétlen borsodi buddhisták pár száz méterre a helyszíntől megtapasztalhatták, mi a valóság. A rendőrök, járókelők teljes közönye mellett kapták a pofonokat a magukból kivetkőzött verőemberektől, fényes nappal, Bp. egyik legforgalmasabb területén... ezek után neked vannak kételyeid róla, hogy mi lenne egy népszavazás eredménye?
Meg kellene értenetek, hogy a társadalom tagjainak homoszexuálisokhoz való viszonya nem kétállapotú (imádat/gyűlölet), hanem van egy spektrum, ami elhelyezhetők az együtt hömpölygő nagyon kevesek, a nem is kevés de nem is túl nagyszámú többé-kevésbé nyíltan támogatók és szimpatizánsok, a legtöbbet kitevő közönyösek, a majdnem ilyen nagyszámú elutasítók, és csak a sor végén vannak kis számban a gyűlölködők, pláne az erőszakra hajlandó maroknyi verőember. Persze a média mindig a szélsőséget mutatja, mintha a sokkoló transzvesztita, meg az üvöltő bakancsos közt nem lenne senki.
egyérintő 2013.07.09. 20:08:08
@lyia:
A kedveske megszólítást megkérlek tartogasd másnak, némiképp feláll ettől a hátamon a szőr.
Ami a saját gyerek jövőjén való gondolkodást illeti illeti, nyilván normális emberpárra gondoltam. Lehet, hogy rossz helyre címeztem a beírást?
Igazából már az előfeltételezésem is rossz volt, mert a beírásomra, miszerint keresztyénként nem akarom másnak, amit magamnak sem, szóval erre vártam a választ, hogy ez már a zsidóknál is így volt 4000 évvel ezelőtt. A válasz nem jött.
Az EEM és munkája úgy nézem teljességgel érdektelen a számodra, hozhatja akár a világ legelfogadottabb intézkedéseit is a minisztérium. Mivel gőzöd sincs mit is végez, belekötsz a világszerte elterjedt megnevezésbe. Eszerint emberi erőforrás minisztériuma szörnyű és kijelented, hogy ez neked orweli minisztérium. Úgy tűnik a fentiek szerint az esetleges társalgásra semmiféle valós esély nincs.
Így hát marad a szimpla sárbirkózás, miszerint szerinted a másként szexuálóknak miért is kell kényére-kedvére bízni az ártatlan, kiszolgáltatott kicsiny gyermeket?!
Talán a fogalmakat kellene tisztázni. A család fogalma feltételezi, hogy heterogén párkapcsolatra épül. Általában a természetes emberi kívánalom, az emberi ösztön, az emberi közmegegyezés a család fogalmát heterogén kapcsolatként fogalmazza meg. Amely tágítva a felmenő-lemenők közötti családi kapcsolatot is jelenti.
Ebben az elfogadott felfogásban nincs helye az általad favorizált másként szexuáló verziónak, mert az nem családi kötelék, hanem valami egészen más...!
A kedveske megszólítást megkérlek tartogasd másnak, némiképp feláll ettől a hátamon a szőr.
Ami a saját gyerek jövőjén való gondolkodást illeti illeti, nyilván normális emberpárra gondoltam. Lehet, hogy rossz helyre címeztem a beírást?
Igazából már az előfeltételezésem is rossz volt, mert a beírásomra, miszerint keresztyénként nem akarom másnak, amit magamnak sem, szóval erre vártam a választ, hogy ez már a zsidóknál is így volt 4000 évvel ezelőtt. A válasz nem jött.
Az EEM és munkája úgy nézem teljességgel érdektelen a számodra, hozhatja akár a világ legelfogadottabb intézkedéseit is a minisztérium. Mivel gőzöd sincs mit is végez, belekötsz a világszerte elterjedt megnevezésbe. Eszerint emberi erőforrás minisztériuma szörnyű és kijelented, hogy ez neked orweli minisztérium. Úgy tűnik a fentiek szerint az esetleges társalgásra semmiféle valós esély nincs.
Így hát marad a szimpla sárbirkózás, miszerint szerinted a másként szexuálóknak miért is kell kényére-kedvére bízni az ártatlan, kiszolgáltatott kicsiny gyermeket?!
Talán a fogalmakat kellene tisztázni. A család fogalma feltételezi, hogy heterogén párkapcsolatra épül. Általában a természetes emberi kívánalom, az emberi ösztön, az emberi közmegegyezés a család fogalmát heterogén kapcsolatként fogalmazza meg. Amely tágítva a felmenő-lemenők közötti családi kapcsolatot is jelenti.
Ebben az elfogadott felfogásban nincs helye az általad favorizált másként szexuáló verziónak, mert az nem családi kötelék, hanem valami egészen más...!
holinthewol 2013.07.09. 21:06:31
@egyérintő: "A család fogalma feltételezi, hogy heterogén párkapcsolatra épül."
Ez butaság...a család fogalmát emberek találták ki, csúnya megfogalmazással élve. Valójában lassan alakult ki, állandóan változott, soha nem volt egyforma és per pillanat is kismillió féle létezik belőle... Nagyon félreállna a szád édes barátom, ha pl. 3000 éves egyiptomi, vagy mondjuk az iráni családmodell alapján kellene élned. Amiről te írtál az csak a te korlátolt agyacskádban van. Az európaiba és az amerikai családmodellben ma már bőven benne foglaltatik az egynemű párok által alkotott család is. Ez tény, nem a te kegyedtől függ. A világ szerencsére fejlődik, veled eellentétben. Oké, Magyarországon nem, de Magyarország nem is Európa.
Szóval amit írtál az nem több mint buta hazudozás, ami a korlátoltságodból, tudatlanságodból és a műveltséged hiányosságából fakad.
Ez butaság...a család fogalmát emberek találták ki, csúnya megfogalmazással élve. Valójában lassan alakult ki, állandóan változott, soha nem volt egyforma és per pillanat is kismillió féle létezik belőle... Nagyon félreállna a szád édes barátom, ha pl. 3000 éves egyiptomi, vagy mondjuk az iráni családmodell alapján kellene élned. Amiről te írtál az csak a te korlátolt agyacskádban van. Az európaiba és az amerikai családmodellben ma már bőven benne foglaltatik az egynemű párok által alkotott család is. Ez tény, nem a te kegyedtől függ. A világ szerencsére fejlődik, veled eellentétben. Oké, Magyarországon nem, de Magyarország nem is Európa.
Szóval amit írtál az nem több mint buta hazudozás, ami a korlátoltságodból, tudatlanságodból és a műveltséged hiányosságából fakad.
lyia (törölt) 2013.07.09. 21:19:04
@zobod:
"A szerencsétlen borsodi buddhisták pár száz méterre a helyszíntől megtapasztalhatták, mi a valóság. A rendőrök, járókelők teljes közönye mellett kapták a pofonokat a magukból kivetkőzött verőemberektől, fényes nappal, Bp. egyik legforgalmasabb területén... ezek után neked vannak kételyeid róla, hogy mi lenne egy népszavazás eredménye?"
Kételyeim?
Csak annyira, mint hogy hány magyar támogatná egy népszavazáson, hogy ezen túl csak azok árulhassanak cigarettát, akiknek a Fidesz trafikot adott, vagy, hogy Magyarországon csak az lehessen földműves, aki szereti Orbán Viktort.
"A szerencsétlen borsodi buddhisták pár száz méterre a helyszíntől megtapasztalhatták, mi a valóság. A rendőrök, járókelők teljes közönye mellett kapták a pofonokat a magukból kivetkőzött verőemberektől, fényes nappal, Bp. egyik legforgalmasabb területén... ezek után neked vannak kételyeid róla, hogy mi lenne egy népszavazás eredménye?"
Kételyeim?
Csak annyira, mint hogy hány magyar támogatná egy népszavazáson, hogy ezen túl csak azok árulhassanak cigarettát, akiknek a Fidesz trafikot adott, vagy, hogy Magyarországon csak az lehessen földműves, aki szereti Orbán Viktort.
komplikato 2013.07.09. 21:27:23
@I_Isti: Erkölcsileg "elkötelezett" ember nem lehet toleráns? Tehát az erkölcstelen emberek toleránsak? Lehet kezdetnek kéne egy szótárat összeállítani, mert ez így kínaiul van és itt kérünk elnézést a kínaiaktól.
lyia (törölt) 2013.07.09. 21:31:34
@egyérintő:
Úgy nagyjából ismerem a minisztérium munkáját, ha jól emlékszem, ide tartozik a régi Munkaügyi, Egészségügyi (Népjóléti, haha), Kulturális és Oktatási tárca valamennyi feladata, ezeknek a neve jobban tetszett, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy a föntebbi tárgyak közül Balog páter egyikhez sem ért.
Amikor pedig két tisztességes meleg (leszbikus) örökbe fogad egy gyereket, azt nem azért teszi, mert "másként szexuál", hanem, hogy gondoskodjon róla, és kedves, értelmes, művelt, tisztességes, szorgalmas és toleráns emberré tegye.
Mint azt az állami nevelőotthonokban is teszik, gondolom.
Egyébként a "keresztyéneknek" nem lesz kötelező buzinak lenni, de kötelező (kb. Krisztus óta) megbocsátónak és toleránsnak lenni.
"Tudásunk csak töredékes,
Töredékes a prófétálásunk is."
Úgy nagyjából ismerem a minisztérium munkáját, ha jól emlékszem, ide tartozik a régi Munkaügyi, Egészségügyi (Népjóléti, haha), Kulturális és Oktatási tárca valamennyi feladata, ezeknek a neve jobban tetszett, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy a föntebbi tárgyak közül Balog páter egyikhez sem ért.
Amikor pedig két tisztességes meleg (leszbikus) örökbe fogad egy gyereket, azt nem azért teszi, mert "másként szexuál", hanem, hogy gondoskodjon róla, és kedves, értelmes, művelt, tisztességes, szorgalmas és toleráns emberré tegye.
Mint azt az állami nevelőotthonokban is teszik, gondolom.
Egyébként a "keresztyéneknek" nem lesz kötelező buzinak lenni, de kötelező (kb. Krisztus óta) megbocsátónak és toleránsnak lenni.
"Tudásunk csak töredékes,
Töredékes a prófétálásunk is."
komplikato 2013.07.09. 21:32:42
@DarthVader: Nekem erről mindig az jut eszembe amikor egy "nem-náci", "nem-antiszemita", "nem-rasszista" egyén próbálja leírni mi a tolerancia, és megmondani kinek mikor kell vagy sem, miközben akkor sem értené meg a szó JELENTÉSÉT ha a Disney* egész estés animációs filmet csinálna belőle!
Meg lehet próbálni egy vaknak elmagyarázni a színeket, de csak kivételes képességűeknek fog sikerülni ...
*50-es és 60-as években volt nekik ilyesmi, mondjuk pl. csillagászat és kozmológia téren.
Meg lehet próbálni egy vaknak elmagyarázni a színeket, de csak kivételes képességűeknek fog sikerülni ...
*50-es és 60-as években volt nekik ilyesmi, mondjuk pl. csillagászat és kozmológia téren.
susu64 2013.07.09. 21:34:52
@lyia: ezt a sok szamárságot magadtól írtad, vagy esetleg mondták neked?
zobod 2013.07.09. 21:36:24
@lyia: ha magad is azt gondolod, hogy esélye annyi mint szálasinak a népbíróság előtt, akkor minek hoztad fel egyáltalán?
susu64 2013.07.09. 21:52:40
HaFr "eltérő magánéleti preferenciájú" - ként aposztrofálja a homoszexuálisokat. De mit keres a magánélet az utcán? Először is alapvető fogalmakat kellene tisztáznia, egy kicsit tanulni, s aztán megnyilatkozni.
egyérintő 2013.07.09. 22:20:36
@lyia:
A keresztyének szerint valóban kötelező megbocsátani. Abban az esetben, ha a megbocsátást bűnbánat előz meg. Nem kövezünk meg embereket, de elvárjuk, hogy ne bűnözzenek.
Ami a gyermekek lelki fejlődését illeti, nagyon komoly hatással van rájuk a közösség, amelyben élnek. A meleg háztartásba jutott gyermeknek komoly lelki problémákat okoz ez a szokványostól eltérő közösség.
Lehet, hogy szorgalmas, tisztességes, toleráns, becsületes ember lesz agyerek, ha felnő, de az is valószínűsithető, hogy egyben lelkileg sérült is lesz.
A keresztyének szerint valóban kötelező megbocsátani. Abban az esetben, ha a megbocsátást bűnbánat előz meg. Nem kövezünk meg embereket, de elvárjuk, hogy ne bűnözzenek.
Ami a gyermekek lelki fejlődését illeti, nagyon komoly hatással van rájuk a közösség, amelyben élnek. A meleg háztartásba jutott gyermeknek komoly lelki problémákat okoz ez a szokványostól eltérő közösség.
Lehet, hogy szorgalmas, tisztességes, toleráns, becsületes ember lesz agyerek, ha felnő, de az is valószínűsithető, hogy egyben lelkileg sérült is lesz.
niklex 2013.07.09. 22:32:22
Mi is a "zsidó-keresztény" kultúra?
Most eltekintve a tudományos tényekhez való viszonytalanságától, és -elnézést-csak néhány kevéssé pozitív részét kiemelve:
- addig volt igen toleráns és befogadó, amíg ő maga volt 0,5%, 1%, 5% kisebbségben
- nem zavarta, sőt támogatta a más vallásúak és fajúak tömeges irtásait
- nem zavarta a boszorkányégetés, vízpróba, inkvizíció, stb.
-nem zavarta, sőt támogatta az azonos vallásúak de "más törzshöz" tartozók elleni háborúkat, és annak tömeges népirtásait, ld. harci zászlók megáldása. Szép ellentmondás a keresztény felebarátsághoz képest
- nincs olyan hónap, hogy ne derüljön ki valami nagyobb botrány arról, hogy a vallási hierarchián belül is mennyire tartják be a saját elméleti szabályaikat: régebben pápai szeretők, pápai rokonok pozícióba tétele,későbbiekben pénzmosás, gyerekeken erőszak, bűnpártolás, stb., stb.
Úgyhogy tán nem kéne erre hivatkozni, mint az erkölcs nagy alapkövére....
Egyébként ha már vonulást kell nézni, akkor inkább Pride, mint Gárda.
Annak ellenére, hogy a híradó vágóképei "véletlenül" a rondábbik oldalát mutatták a vonulásnak.
Most eltekintve a tudományos tényekhez való viszonytalanságától, és -elnézést-csak néhány kevéssé pozitív részét kiemelve:
- addig volt igen toleráns és befogadó, amíg ő maga volt 0,5%, 1%, 5% kisebbségben
- nem zavarta, sőt támogatta a más vallásúak és fajúak tömeges irtásait
- nem zavarta a boszorkányégetés, vízpróba, inkvizíció, stb.
-nem zavarta, sőt támogatta az azonos vallásúak de "más törzshöz" tartozók elleni háborúkat, és annak tömeges népirtásait, ld. harci zászlók megáldása. Szép ellentmondás a keresztény felebarátsághoz képest
- nincs olyan hónap, hogy ne derüljön ki valami nagyobb botrány arról, hogy a vallási hierarchián belül is mennyire tartják be a saját elméleti szabályaikat: régebben pápai szeretők, pápai rokonok pozícióba tétele,későbbiekben pénzmosás, gyerekeken erőszak, bűnpártolás, stb., stb.
Úgyhogy tán nem kéne erre hivatkozni, mint az erkölcs nagy alapkövére....
Egyébként ha már vonulást kell nézni, akkor inkább Pride, mint Gárda.
Annak ellenére, hogy a híradó vágóképei "véletlenül" a rondábbik oldalát mutatták a vonulásnak.
hol land 2013.07.09. 22:33:08
@egyérintő: "A keresztyének szerint valóban kötelező megbocsátani. Abban az esetben, ha a megbocsátást bűnbánat előz meg." és kinek van joga ezt elbírálni? neked? vagy a kriptokeresztény minisztériumodnak? Ki bocsáthat meg bűnöket Jézus Krisztuson kívül? MIND bűnösök vagyunk, és ami keresztényként kötelességünk az a szeretetre való törekvés és az ítélkezéstől való tartózkodás! Lásd még Balavány György kiváló írását a pénteki hvg-ben hvg.hu/velemeny/20130705_Biblia_es_Pride_a_masok_nemi_elete valamint az arra való reakciót és viszontválaszt: hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130709_Pride_utan_3_Isten_es_a_homofobia#rss
P.Freddy 2013.07.09. 22:40:54
@Blogger Géza:
" Michnai írása nagyon jó. A blogposzt nincs vele egy kategóriában.
"
Géza.
Amíg a Te Istened (Orbán Viktor) szeretve tisztelt és melengetett helyettese (Semjén Zsolt) által támogatott és általa fennkölten hirdetett igéket valló egyház prominensei hetenként buknak le kisfiúk fütyijének pedofíliával való megközelítésével, addig a pride sokkal kisebb bajt jelentenek, mint Semjén Zsolt seggnyaló úr, az ő Nagy főnöke, Orbán Viktor, és az Ő nagy barna sggéből kilógó sz.rcsimbókok, alias Blogger Géza, átvitt értelemben pedig az ezt a mérhetetlenül hazug szemét maffiózó bandát fenttartó szavazók. Akkor is, ha csak simán seggjülyék.
Na persze Te nem vagy olyan, te sokkal finomabb vag azoknál a seggjülyéknél, hiszen te tudod mit csinálsz. Ezért te több vagy náluk és többet is érdemelsz - majd :)
" Michnai írása nagyon jó. A blogposzt nincs vele egy kategóriában.
"
Géza.
Amíg a Te Istened (Orbán Viktor) szeretve tisztelt és melengetett helyettese (Semjén Zsolt) által támogatott és általa fennkölten hirdetett igéket valló egyház prominensei hetenként buknak le kisfiúk fütyijének pedofíliával való megközelítésével, addig a pride sokkal kisebb bajt jelentenek, mint Semjén Zsolt seggnyaló úr, az ő Nagy főnöke, Orbán Viktor, és az Ő nagy barna sggéből kilógó sz.rcsimbókok, alias Blogger Géza, átvitt értelemben pedig az ezt a mérhetetlenül hazug szemét maffiózó bandát fenttartó szavazók. Akkor is, ha csak simán seggjülyék.
Na persze Te nem vagy olyan, te sokkal finomabb vag azoknál a seggjülyéknél, hiszen te tudod mit csinálsz. Ezért te több vagy náluk és többet is érdemelsz - majd :)
2013.07.09. 22:43:26
Kb. 5% a választáson a homo-k szavazata. gyakorlatilag ezek révén jut be a Parlamentbe egy magyar liberális párt. Ciki, de ez van. Erre jók nekik a buzik.
Szavazatot nem veszítenek ezzel a homo média-dömpinggel, mert normális ember úgysem szavazna rájuk!
Szavazatot nem veszítenek ezzel a homo média-dömpinggel, mert normális ember úgysem szavazna rájuk!
hol land 2013.07.09. 23:14:34
@Lindalinda: szóval szerinted minden meleg egy emberként szavaz... akkor ez nyilván egy buzipárt. eddig elkerülte a figyelmemet a létezése. a "normális ember" az te lennél pl.? ha igen, akkor én nem vagyok az! (de elárulom, buzi se, csak toleráns, szóval akár én is növelhetem annak a bizonyos pártnak a szavazótáborát)
egyérintő 2013.07.09. 23:16:16
@holinthewol:
Általában az emberek életének, gondolkodásának, viselkedésének ismeretével, foglalkozik az etológia, annak tudományos vizsgálatai. Az emberi közösségekről gyűjtött ismeretek szerint az emberek közösségeinek 90 százalékában monogám életet élnek, a maradék 10 %-ban fordul elő többnejűség. A ritka matriarchátusokban pedig többférjűség. A hagyományos közösségekben hetero kapcsolatban élnek az emberek.
Az a gondolat, hogy a világ fejlődik azáltal, hogy egy társadalomban a homoszexuálisok mindent megtesznek azért, hogy a média és egyéb területek befolyásain keresztül megváltoztassák a hagyományos családszerkezetet, hát ez a gondolat nem nyerő a hagyományos életet élni akarók között. Ez nem fejlődés szerintünk, hanem éppen a kilátástalanságra mutat rá. Ez nem a jövő, nem a tolerancia felé vezet. Ez valamiféle erőszakkal átitatott jövő felé mutat, amikor az emberek gyermekkori fejlődésének alapvető emberi jogait tiporják sárba. Amikor büszkeség menetet tartanak, amikor minden csatornán törtetnek előre, az nem fejlődés, hanem valamiféle erőszak felé mutat. Amikor úgy akarják alakítani a közgondolkodást a saját elképzelésük szerint, mellyel a gyermekek fejlődését olyan irányba terelik, amerre a gyermek önmagától egy természetes közegben soha nem haladt volna.
Önmagában egy homoszexuális pár senkiben sem kelt ellenérzést, ha az életét nem a fenti erőszakosság szerint éli meg. Ez az erőszak tendencia, amely szerint átalakítani akarják a világot, aki pedig nem akarja ezt az átalakítást, az rögtön hazudozó, korlátolt, tudatlan és műveletlen, nos ez teszi nagyon ellenszenvessé ezeket az embereket.
Általában az emberek életének, gondolkodásának, viselkedésének ismeretével, foglalkozik az etológia, annak tudományos vizsgálatai. Az emberi közösségekről gyűjtött ismeretek szerint az emberek közösségeinek 90 százalékában monogám életet élnek, a maradék 10 %-ban fordul elő többnejűség. A ritka matriarchátusokban pedig többférjűség. A hagyományos közösségekben hetero kapcsolatban élnek az emberek.
Az a gondolat, hogy a világ fejlődik azáltal, hogy egy társadalomban a homoszexuálisok mindent megtesznek azért, hogy a média és egyéb területek befolyásain keresztül megváltoztassák a hagyományos családszerkezetet, hát ez a gondolat nem nyerő a hagyományos életet élni akarók között. Ez nem fejlődés szerintünk, hanem éppen a kilátástalanságra mutat rá. Ez nem a jövő, nem a tolerancia felé vezet. Ez valamiféle erőszakkal átitatott jövő felé mutat, amikor az emberek gyermekkori fejlődésének alapvető emberi jogait tiporják sárba. Amikor büszkeség menetet tartanak, amikor minden csatornán törtetnek előre, az nem fejlődés, hanem valamiféle erőszak felé mutat. Amikor úgy akarják alakítani a közgondolkodást a saját elképzelésük szerint, mellyel a gyermekek fejlődését olyan irányba terelik, amerre a gyermek önmagától egy természetes közegben soha nem haladt volna.
Önmagában egy homoszexuális pár senkiben sem kelt ellenérzést, ha az életét nem a fenti erőszakosság szerint éli meg. Ez az erőszak tendencia, amely szerint átalakítani akarják a világot, aki pedig nem akarja ezt az átalakítást, az rögtön hazudozó, korlátolt, tudatlan és műveletlen, nos ez teszi nagyon ellenszenvessé ezeket az embereket.
egyérintő 2013.07.09. 23:23:59
@hol land:
Az bocsáthat meg bűnöket, akivel szemben bűnt követtek el. Lásd Miatyánk.
Nemigazán akarnám Balavány cikkét elolvasni, már 1/2 12 van, meg a szokásos relativizálására sem vagyok kíváncsi. Old meg a kérdést magad.
Az bocsáthat meg bűnöket, akivel szemben bűnt követtek el. Lásd Miatyánk.
Nemigazán akarnám Balavány cikkét elolvasni, már 1/2 12 van, meg a szokásos relativizálására sem vagyok kíváncsi. Old meg a kérdést magad.
P.Freddy 2013.07.09. 23:34:47
@Lindalinda:
"normális ember úgysem szavazna rájuk!"
Bezzeg Semjén Zsóti pedofíl állatkínzó köcsögre szavaznak normális emberek, ugye??? Meg az ő nagy barátjára és támogatójára, Orbán Viktorra szavaznak normális emberek, ugye???
Na szevasztok, fszok.
"normális ember úgysem szavazna rájuk!"
Bezzeg Semjén Zsóti pedofíl állatkínzó köcsögre szavaznak normális emberek, ugye??? Meg az ő nagy barátjára és támogatójára, Orbán Viktorra szavaznak normális emberek, ugye???
Na szevasztok, fszok.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2013.07.09. 23:47:54
@egyérintő: az etológia az állatok viselkedésével foglalkozik, de ez most lényegtelen.
az erőszak és a jogtiprás pedig nyilvánvalóan a homoszexuálisokra jellemző magatartásforma.
tőlük kell félteni nagyon a gyerekek lelki fejlődését és véletlenül sem a teljesen erőszakmentes gárdától vagy attól a békés anyukától, aki a kordon túloldalán 'mocskos buzik' skandálásra biztatja a 4 év körüli kislányát.
az erőszak és a jogtiprás pedig nyilvánvalóan a homoszexuálisokra jellemző magatartásforma.
tőlük kell félteni nagyon a gyerekek lelki fejlődését és véletlenül sem a teljesen erőszakmentes gárdától vagy attól a békés anyukától, aki a kordon túloldalán 'mocskos buzik' skandálásra biztatja a 4 év körüli kislányát.
zaza pipi 2013.07.09. 23:52:32
@egyérintő:
Az etológia a biológiának az állatok viselkedésével foglalkozó ága.
a vilag majdnem negyede muszlim.
monogam elet??? hol?
pontosan ennyi kapcsolatod van a valosaggal... ebreszto!!!
Az etológia a biológiának az állatok viselkedésével foglalkozó ága.
a vilag majdnem negyede muszlim.
monogam elet??? hol?
pontosan ennyi kapcsolatod van a valosaggal... ebreszto!!!
neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.10. 02:10:23
@lyia:
"kötelező (kb. Krisztus óta) megbocsátónak és toleránsnak lenni"
A bűnbánóval szemben kötelező megbocsátónak lenni. A gyónást követő feloldozás is feltételezi az őszinte bűnbánatot; anélkül nem érvényes.
Ami pedig a toleranciát illeti: mit is mondott Jézus a házasságtörő asszonynak, miután a megkövezésére kész tömeg távozott?
"Mikor pedig Jézus felegyenesedék és senkit sem láta az asszonyon kívül, monda néki: Asszony, hol vannak azok a te vádlóid? Senki sem kárhoztatott-é téged?
Az pedig monda: Senki, Uram! Jézus pedig monda néki: Én sem kárhoztatlak: eredj el és többé ne vétkezzél!"
János 8:10-11 (Károli fordítása)
Nem azt mondta: "no ha senki sem kívánja rajtad végrehajtani a törvény által kiszabott büntetést, akkor én sem; menj és folytasd a házasságtörést", hanem azt: "én sem kívánom azt hogy a törvény által előírt szigorú büntetést el kelljen szenvedned: menj és _ne sérts meg a törvényt többé_!"
A bűnös iránti tolerancia _nem_ követeli meg azt hogy a bűn (törvénysértés) is tolerálva legyen.
(Az hogy a homoszexuális aktusok -- vagy a biblikus értelemben vett házasságtörés -- milyen mértékben "bűnök" ill. a biblikus törvény megsértései, már vallási kérdés amibe nem kívánok belefolyni. Mindössze a tolerancia keresztényi kötelezőségéről kívántam szólni.)
"kötelező (kb. Krisztus óta) megbocsátónak és toleránsnak lenni"
A bűnbánóval szemben kötelező megbocsátónak lenni. A gyónást követő feloldozás is feltételezi az őszinte bűnbánatot; anélkül nem érvényes.
Ami pedig a toleranciát illeti: mit is mondott Jézus a házasságtörő asszonynak, miután a megkövezésére kész tömeg távozott?
"Mikor pedig Jézus felegyenesedék és senkit sem láta az asszonyon kívül, monda néki: Asszony, hol vannak azok a te vádlóid? Senki sem kárhoztatott-é téged?
Az pedig monda: Senki, Uram! Jézus pedig monda néki: Én sem kárhoztatlak: eredj el és többé ne vétkezzél!"
János 8:10-11 (Károli fordítása)
Nem azt mondta: "no ha senki sem kívánja rajtad végrehajtani a törvény által kiszabott büntetést, akkor én sem; menj és folytasd a házasságtörést", hanem azt: "én sem kívánom azt hogy a törvény által előírt szigorú büntetést el kelljen szenvedned: menj és _ne sérts meg a törvényt többé_!"
A bűnös iránti tolerancia _nem_ követeli meg azt hogy a bűn (törvénysértés) is tolerálva legyen.
(Az hogy a homoszexuális aktusok -- vagy a biblikus értelemben vett házasságtörés -- milyen mértékben "bűnök" ill. a biblikus törvény megsértései, már vallási kérdés amibe nem kívánok belefolyni. Mindössze a tolerancia keresztényi kötelezőségéről kívántam szólni.)
I_Isti 2013.07.10. 08:08:54
@egyérintő: +1 a prájdolók olyan dologra büszkék, ami egyáltalán nem büszkeségre, hanem szégyenre ad okot. Hogy ők szeretnék a szégyent nem szégyellni, ha szeretnék a szemetet kincsként, és a kincset szemétként értékelni eléggé nagy baj, de hogy még kötelezővé is teszik, az maga a katasztrófa.
hol land 2013.07.10. 09:02:31
@egyérintő: köszi, én a magam részéről teljesen megoldottam már a kérdést (gondoltam a cikk neked is segíthet rendet tenni a fejedben.)
Mi képtelenek lennénk a megbocsátásra és a szeretetre, ha Jézus nem szeretett volna előbb/bocsátott meg volna nekünk a keresztfán. Az ítélkezéstől való tartózkodás lett volna a fő üzenete a hozzászólásomnak, kár hogy afelett elsiklottál. Az is sajnálatos, hogy leírsz valamit előre, alapvetően nem vagy kíváncsi a tiedtől eltérő véleményekre, ha meglátod hogy egy cikk nem a heti válaszban jelent meg, már el se olvasod (nem muszáj éjjel f12-kor, lehet bármikor máskor is). Pedig érdemes lenne, hiszen Balavány azzal kezdi, hogy őt korábban joggal vádolták meg homofóbiával, de azóta megváltozott a véleménye. Én is ezek közé tartozom, a homoszexualitás társadalmi elfogadása nehéz téma és korábban nekem is voltak ezzel problémáim. De - ebben lehet hogy az is segített, hogy másfél éve Hollandiában élek, ahol megtapasztaltam, milyen felszabadító élmény az itt naponta megtapasztalt tolerancia - nemrég ráébredtem, hogy rám semmilyen szempontból nem jelent fenyegetést a homokos emberek léte - akkor miért támadjam őket? miért akarnám eltaposni őket, ahogy a mai magyar közhangulat diktálja? Nőj fel, és lásd be, hogy a homofóbia - szó szerint embergyűlölet - minden csak nem keresztényi.
Mi képtelenek lennénk a megbocsátásra és a szeretetre, ha Jézus nem szeretett volna előbb/bocsátott meg volna nekünk a keresztfán. Az ítélkezéstől való tartózkodás lett volna a fő üzenete a hozzászólásomnak, kár hogy afelett elsiklottál. Az is sajnálatos, hogy leírsz valamit előre, alapvetően nem vagy kíváncsi a tiedtől eltérő véleményekre, ha meglátod hogy egy cikk nem a heti válaszban jelent meg, már el se olvasod (nem muszáj éjjel f12-kor, lehet bármikor máskor is). Pedig érdemes lenne, hiszen Balavány azzal kezdi, hogy őt korábban joggal vádolták meg homofóbiával, de azóta megváltozott a véleménye. Én is ezek közé tartozom, a homoszexualitás társadalmi elfogadása nehéz téma és korábban nekem is voltak ezzel problémáim. De - ebben lehet hogy az is segített, hogy másfél éve Hollandiában élek, ahol megtapasztaltam, milyen felszabadító élmény az itt naponta megtapasztalt tolerancia - nemrég ráébredtem, hogy rám semmilyen szempontból nem jelent fenyegetést a homokos emberek léte - akkor miért támadjam őket? miért akarnám eltaposni őket, ahogy a mai magyar közhangulat diktálja? Nőj fel, és lásd be, hogy a homofóbia - szó szerint embergyűlölet - minden csak nem keresztényi.
I_Isti 2013.07.10. 09:22:01
@hol land: "A fóbia indokolatlan viszolygás vagy ösztönös félelem meghatározott tárgyaktól, helyzetektől vagy személyektől, amely(ek) igazolhatatlan voltát a személy is felismeri, de szabadulni nem tud tőle."
Miért is ne lehetne viszolyogni attól, amit a melegek csinálnak?
Miért is ne lehetne viszolyogni attól, amit a melegek csinálnak?
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2013.07.10. 10:23:07
@I_Isti: amíg a hozzád hasonlók úgy gondolják, hogy a homoszexualitás szégyenletes dolog, amit titkolni, takargatni kell, addig pont indokolt a Pride.
I_Isti 2013.07.10. 10:38:15
@Nelson.: Mondom. A nagy toleranciabajnokok. Abban a pillanatban, hogy valaki nem állatnak érzi magát, hanem erkölcsi lénynek, azonnal kiakadnak, és elkezdik a gyűlölködést, a fröcsögést, és átmennek nettó náciba.
Miért ne gondolhatnám úgy, hogy az, amit a melegek egymással csinálnak (például az, hogy egy férfi a nemi szervét a másik férfi végbelébe helyezi) az szégyenletes, viszolyogtató dolog?
Miért ne gondolhatnám úgy, hogy az, amit a melegek egymással csinálnak (például az, hogy egy férfi a nemi szervét a másik férfi végbelébe helyezi) az szégyenletes, viszolyogtató dolog?
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2013.07.10. 11:05:28
@I_Isti: összekevered a homókat a gárdistákkal.
nem vagyok toleranciabajnok, csak elfogadom, hogy másnak mások a szexuális, politikai, kulturális, stb preferenciái. ennyi. nem tartom szégyenletesnek, pláne nem bűnnek vagy erkölcstelennek ha két ember szereti egymást, akkor sem ha történetesen azonos neműek.
hogy mit csinálnak otthon a hálószobájukban, az meg legyen az ő dolguk. engem nem foglalkoztat mások szexuális élete, akár homók, akár heterók.
nem vagyok toleranciabajnok, csak elfogadom, hogy másnak mások a szexuális, politikai, kulturális, stb preferenciái. ennyi. nem tartom szégyenletesnek, pláne nem bűnnek vagy erkölcstelennek ha két ember szereti egymást, akkor sem ha történetesen azonos neműek.
hogy mit csinálnak otthon a hálószobájukban, az meg legyen az ő dolguk. engem nem foglalkoztat mások szexuális élete, akár homók, akár heterók.
hol land 2013.07.10. 13:48:36
@I_Isti: természetesen lehet viszolyogni, de ez nem egyenlő azzal, hogy ki kell őket iktatni, el kell taposni, gyűlölni kell őket. Aki viszolyog, kerülje el őket, meg van rá a lehetősége. "élni és élni hagyni"
egyérintő 2013.07.10. 17:43:38
@Nelson.: @zaza pipi:
Az etológia egyik ága a humánetológia. Rokonságban tanulták ezt egyetemi szinten, Csányi Vilmos akadémikus a hazai csúcsa ennek a tudománynak, szóval van ilyen.
Csányi szerint a többnejűséget engedélyező országokban, így a muszlimoknál is a házasságoknak 90 százaléka monogám. Csak a nagyon tehetős, nagyon fickós emberek engedhetik meg maguknak a többnejűség luxusát, egyben nehézségeit. Mert egy idő után teherré tud válni 4 feleségről, azoknak a gyerekeiről egyformán gondoskodni. Nem szólva arról, hogy ami 20 éves korban még vígan működik, annak a töredéke is jó lenne 50 éves korban...
De úgy látom, hogy az emberek általános heteró életmódját nem kérdőjeleztétek meg...
"az erőszak és a jogtiprás pedig nyilvánvalóan a homoszexuálisokra jellemző magatartásforma."
Az erőszak, jogtiprás nyilván nem minden homoszexuálisra jellemző, de sajnos sokan visszaélnek a hatalmukkal. Sokszor olvashatjuk, hogy a rendelkezésükre álló forrásokat, lehetőségeket a gyermekek között a homoszexuális életmód propagálására, jogtalan támogatására fordítják. Már Oscar Wilde gyerekeknek szóló meséi is ilyenek voltak. Napjainkra ez általánossá válik. Például az a tanárnő, aki a rá bízott gyermekeknek nem engedi olvasni a Rómeó és Júliát. Ugyanis szerinte túlzott heteró érzelmekkel van tele a dráma, amely szerinte megrontja a gyermekeket. El lehet képzelni, hogy a gyerekeket mire tanítja egy ilyen elkötelezettségű tanárnő.
"tőlük kell félteni nagyon a gyerekek lelki fejlődését"
Ezzel is csak egyet tudok érteni. A homoszexuális párok gyermeknevelésével kapcsolatban már elmondtam, hogy miért kell félteni a gyermekeket, azok lelki fejlődését.
Ha Bibliai megalapozás érdekel, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy kik voltak azok, akik Jézusból komoly indulatot váltottak ki. Főleg azok, akik másoknak, vétleneknek, ártatlanoknak kárt okoztak. Ilyenek voltak például a farizeusok, de ilyenek voltak azok, akik a gyermekeket megbotránkoztattak tetteikkel, gondolataikkal. Róluk mondja Jézus :
Mt9,42 "Aki pedig akár csak egyet is megbotránkoztat e kicsinyek közül, akik hisznek bennem, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakába, és a tengerbe dobják.” (A megbotránkoztat szó jelentései: eltántorít, bűnre visz, bűnre csábít)
Az etológia egyik ága a humánetológia. Rokonságban tanulták ezt egyetemi szinten, Csányi Vilmos akadémikus a hazai csúcsa ennek a tudománynak, szóval van ilyen.
Csányi szerint a többnejűséget engedélyező országokban, így a muszlimoknál is a házasságoknak 90 százaléka monogám. Csak a nagyon tehetős, nagyon fickós emberek engedhetik meg maguknak a többnejűség luxusát, egyben nehézségeit. Mert egy idő után teherré tud válni 4 feleségről, azoknak a gyerekeiről egyformán gondoskodni. Nem szólva arról, hogy ami 20 éves korban még vígan működik, annak a töredéke is jó lenne 50 éves korban...
De úgy látom, hogy az emberek általános heteró életmódját nem kérdőjeleztétek meg...
"az erőszak és a jogtiprás pedig nyilvánvalóan a homoszexuálisokra jellemző magatartásforma."
Az erőszak, jogtiprás nyilván nem minden homoszexuálisra jellemző, de sajnos sokan visszaélnek a hatalmukkal. Sokszor olvashatjuk, hogy a rendelkezésükre álló forrásokat, lehetőségeket a gyermekek között a homoszexuális életmód propagálására, jogtalan támogatására fordítják. Már Oscar Wilde gyerekeknek szóló meséi is ilyenek voltak. Napjainkra ez általánossá válik. Például az a tanárnő, aki a rá bízott gyermekeknek nem engedi olvasni a Rómeó és Júliát. Ugyanis szerinte túlzott heteró érzelmekkel van tele a dráma, amely szerinte megrontja a gyermekeket. El lehet képzelni, hogy a gyerekeket mire tanítja egy ilyen elkötelezettségű tanárnő.
"tőlük kell félteni nagyon a gyerekek lelki fejlődését"
Ezzel is csak egyet tudok érteni. A homoszexuális párok gyermeknevelésével kapcsolatban már elmondtam, hogy miért kell félteni a gyermekeket, azok lelki fejlődését.
Ha Bibliai megalapozás érdekel, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy kik voltak azok, akik Jézusból komoly indulatot váltottak ki. Főleg azok, akik másoknak, vétleneknek, ártatlanoknak kárt okoztak. Ilyenek voltak például a farizeusok, de ilyenek voltak azok, akik a gyermekeket megbotránkoztattak tetteikkel, gondolataikkal. Róluk mondja Jézus :
Mt9,42 "Aki pedig akár csak egyet is megbotránkoztat e kicsinyek közül, akik hisznek bennem, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakába, és a tengerbe dobják.” (A megbotránkoztat szó jelentései: eltántorít, bűnre visz, bűnre csábít)
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2013.07.10. 19:39:23
@egyérintő: az etológia és humánetológia nem ugyanaz, ebben talán egyetérthetünk.
nézd, ha van ilyen tanárnő amilyet említesz (én nem hallottam róla), az a nemi identitásától függetlenül, szimplán hülye. a heteró tanárok között is vannak hülyék, de gondolom ebben az esetben te sem arra a következtetésre jutsz, hogy heterók ne tanítsanak.
mellesleg említhetnél pár Oscar Wilde mesét, ami a homoszexualitást propagálja.
olvastam jó néhányat, de ilyesmire nem emlékszem.
a gyereknevelésről: egy kiegyensúlyozott meleg párnál jobb helyen van egy gyerek, mint egy intézetben vagy agresszív, alkoholista szülőknél, de ez csak az én véleményem.
egyébként senki nem kérdőjelezte meg a heteró életformát, csak van, akinek szexuális irányultsága okán nem jön be. ők akkor hadd élhessenek szégyenkezés és általános megvetés nélkül olyan párkapcsolatban, ami nekik jó. nem ártanak vele senkinek és nem sérülnek általa senki jogai.
nézd, ha van ilyen tanárnő amilyet említesz (én nem hallottam róla), az a nemi identitásától függetlenül, szimplán hülye. a heteró tanárok között is vannak hülyék, de gondolom ebben az esetben te sem arra a következtetésre jutsz, hogy heterók ne tanítsanak.
mellesleg említhetnél pár Oscar Wilde mesét, ami a homoszexualitást propagálja.
olvastam jó néhányat, de ilyesmire nem emlékszem.
a gyereknevelésről: egy kiegyensúlyozott meleg párnál jobb helyen van egy gyerek, mint egy intézetben vagy agresszív, alkoholista szülőknél, de ez csak az én véleményem.
egyébként senki nem kérdőjelezte meg a heteró életformát, csak van, akinek szexuális irányultsága okán nem jön be. ők akkor hadd élhessenek szégyenkezés és általános megvetés nélkül olyan párkapcsolatban, ami nekik jó. nem ártanak vele senkinek és nem sérülnek általa senki jogai.
Boross Bence 2013.07.10. 20:37:22
Miután HaFrnak a harmadik vagy negyedik bőrt is sikerült lehúznia ugyanarról a rókáról, és az individualista liberális érvek újabb elismétlésére nincs szükség, talán lassan rátérhetünk az ország igazán fontos problémáinak tárgyalására - immár konzervatív nézőpontból.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.11. 09:44:39
@Boross Bence: Bence, ezek szerint még mindig nem nyúztam le elégszer, ha nem érted meg, hogy ebben az országban semmiféle konzervativizmusról nem érdemes beszélni, amíg a domináns hagyomány az etnicista-xenofób-"keresztény"-etatista nacionalizmus. Én valóban nem vagyok konzervatív, ha te ezt tekintjük "a" hagyománynak, mert ez a hagyomány nemzetellenes, pont. Viszont bármi másra csak úgy van esély, ha a társadalom új közösségi rendszer és az individuum szabadsága iránt elsöprő igény támad. Ebben szkeptikus vagyok, de ezt az álláspontot képviselem, like it or not.
egyetmondok 2013.07.11. 11:54:27
@HaFr:
Azért én azt mondom,hogy érdemes próbálni komolyan kommunikálni a ma Orbán mögött álló,magukat konzervatívnak definiáló nagyon is értelmes,párbeszédre váró-vágyó emberekkel,különösen,ha fiatalok.
Hátha meggyőzhetők, hogy legyenek Orbán leghatározottabb ellenzéke: konzervatívok.
Minden,ami erre az országra vár az jobbos munka,és nem balos,bár adná az ég,hogy balos is lehetne,de nem az egyelőre.
Azért én azt mondom,hogy érdemes próbálni komolyan kommunikálni a ma Orbán mögött álló,magukat konzervatívnak definiáló nagyon is értelmes,párbeszédre váró-vágyó emberekkel,különösen,ha fiatalok.
Hátha meggyőzhetők, hogy legyenek Orbán leghatározottabb ellenzéke: konzervatívok.
Minden,ami erre az országra vár az jobbos munka,és nem balos,bár adná az ég,hogy balos is lehetne,de nem az egyelőre.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.11. 12:52:03
@egyetmondok: Értem én ezt, de azt próbálom szajkózni (és szajkózni szajkózom is), hogy nincs út előre abban a szákutcában, amelyben a "magyar konzervatív fiatalok" is cumstrucc léteznek. Sőt lassan visszafelé sem. Ha ezzel nem nézünk szembe, akkor kár beszélni konzervatívul
egyetmondok 2013.07.11. 13:02:46
@HaFr:
No de kérem, ez még nem változtat azon, hogy a NER-t,mint nem alkotmányos hatalmi konstrukciót,meg köll buktatni. Ehhez pedig támogatásra van szükség.
Hiszen nem filozófiát akarunk csinálni,hanem tisztességes,alkotmányos államot szeretnénk birtokolni - mert a mai az nem ilyen-,ez pedig maga a politikai cél lenne,nemde.
Ezeknek a fiataloknak leginkább az olyanok tudják elmagyarázni a politikai föladatot, mint Te. Nem arról kell meggyőzni őket,hogy mi a konzervativizmus,vagy,hogy miért nem konzervativizmus az,amiről ők azt hiszik, vagy,hogy konzervativizmus ugyan,de semmire sem alkalmas közösségi értelemben, hanem arról, hogy meg kell buktatni ezt a hatalmat,és hogy jobban jár az ország,ha ezt jobboldaliak teszik,mintha ma magukat baloldaliaknak mondók tennék.
Nem lehetne ezekkel a fiatalokkal,akik, nem vitatom, jó mélyre be...pták azt,amit Fidesznek nevezünk, szóval simán elhitetni velük,hogy ők, huszonévesen akár, különb politikát csinálnának kormányon ? Különb országot. Stb.
No de kérem, ez még nem változtat azon, hogy a NER-t,mint nem alkotmányos hatalmi konstrukciót,meg köll buktatni. Ehhez pedig támogatásra van szükség.
Hiszen nem filozófiát akarunk csinálni,hanem tisztességes,alkotmányos államot szeretnénk birtokolni - mert a mai az nem ilyen-,ez pedig maga a politikai cél lenne,nemde.
Ezeknek a fiataloknak leginkább az olyanok tudják elmagyarázni a politikai föladatot, mint Te. Nem arról kell meggyőzni őket,hogy mi a konzervativizmus,vagy,hogy miért nem konzervativizmus az,amiről ők azt hiszik, vagy,hogy konzervativizmus ugyan,de semmire sem alkalmas közösségi értelemben, hanem arról, hogy meg kell buktatni ezt a hatalmat,és hogy jobban jár az ország,ha ezt jobboldaliak teszik,mintha ma magukat baloldaliaknak mondók tennék.
Nem lehetne ezekkel a fiatalokkal,akik, nem vitatom, jó mélyre be...pták azt,amit Fidesznek nevezünk, szóval simán elhitetni velük,hogy ők, huszonévesen akár, különb politikát csinálnának kormányon ? Különb országot. Stb.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.11. 13:12:31
@egyetmondok: De, igazad van. És ehhez hozzátartozik az is, hogy szembe kell merni nézni a politikai krédójukkal is, nem lehet úgy tenni, mintha az jó lenne, csak a megvalósítás .. az nem lenne. Mint a kommunizmus, ugye. De milyen szép volt Marx és Plehanov könyveiben, csak a csúnya Sztálin..
egyetmondok 2013.07.11. 13:20:13
@egyetmondok:
Olyanokra gondolok, Hafr, hogy azt mondod Boross Bence úrnak, hogy hahó,csináljatok kedveseim társadalombiztosítást a magyaroknak,mert olyan már nincsen is,meg hogy Kedves Bence, Te nyugodtan mondhatod, hogy az állami felsőoktatásban tandíjra van szükség, de mindenkire és általánosan,mert kedves Bence,Te nem hazudoztál erről,mint a Fidesz,és tudnám a nagyon is földközeli ügyeket sorolni, ami miatt értelmes dolognak tűnhet megszerezni a politikai hatalmat.
Hátha ezek a konzicumstrucc fiatalok kedvet kapnának megbuktatni a mai kormányt.
Én majd tízzel még nálad is öregebb vagyok, ilyeneket nekem már senki se hinne el. Tán Neked se...:-))) De nekik talán igen.
Olyanokra gondolok, Hafr, hogy azt mondod Boross Bence úrnak, hogy hahó,csináljatok kedveseim társadalombiztosítást a magyaroknak,mert olyan már nincsen is,meg hogy Kedves Bence, Te nyugodtan mondhatod, hogy az állami felsőoktatásban tandíjra van szükség, de mindenkire és általánosan,mert kedves Bence,Te nem hazudoztál erről,mint a Fidesz,és tudnám a nagyon is földközeli ügyeket sorolni, ami miatt értelmes dolognak tűnhet megszerezni a politikai hatalmat.
Hátha ezek a konzicumstrucc fiatalok kedvet kapnának megbuktatni a mai kormányt.
Én majd tízzel még nálad is öregebb vagyok, ilyeneket nekem már senki se hinne el. Tán Neked se...:-))) De nekik talán igen.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.11. 13:22:24
@egyetmondok: Ez is igaz
Boross Bence 2013.07.11. 13:47:57
@HaFr: Vegyünk egy másik - szerintem fontosabb - példát! Vámosszabadiban menekülttábort akar létesíteni a kormány. A falusiak a bicskei, debreceni, balassagyarmati tapasztalatok alapján - de megengedem: akár egyszerűen xenofóbiából - félnek és tiltakoznak. Mi lépne ebben a kérdésben az EMH?
Először is azt kellene mondania, hogy senkire és semelyik helyi közösségre sem lehet rákényszeríteni semmit akarata ellenére.
Másodszor hogy akkor is szükségtelenül avatkozik be a kormány, ha netán pár tízmillió forinttal majd lekenyerezi az önkormányzatot vagy az ellenzőket - mint az a NATO radar kapcsán történt Medinán -, mert ezzel kárt okoz azoknak, akiket valahogy nem tudott megvenni, és rajtuk keresztül rombolja a közösséget. Nem lehet ugyanis felülről kész tények elé állítani az embereket.
Harmadszor viszont az EU-nak tett ígéret miatt meg kell oldani a problémát, tehát valamit csinálni kell, mégpedig gyorsan, mert Szerbiából özönlik a sok afrikai és közel-keleti bevándorló az országba.
Egy organikus fejlődésben, élhető országban gondolkodó konzervatív párt ilyenkor nem a xenofóbiát kezdi ostorozni, nem azt mondja, hogy indokolatlan a falusiak félelme, hanem megoldást keres. Például hogy írjanak ki egy pályázatot települések számára, hogy melyikük vállalja el a menekülttábor befogadását, cserébe helyiek kapnak ott munkát, helyi termelőktől szerzik be az élelmiszert, és kapnak még valami támogatást is és megerősítik a rendőrséget. Biztosra veszem, hogy lenne elegendő jelentkező a szegényebb régiókból.
Először is azt kellene mondania, hogy senkire és semelyik helyi közösségre sem lehet rákényszeríteni semmit akarata ellenére.
Másodszor hogy akkor is szükségtelenül avatkozik be a kormány, ha netán pár tízmillió forinttal majd lekenyerezi az önkormányzatot vagy az ellenzőket - mint az a NATO radar kapcsán történt Medinán -, mert ezzel kárt okoz azoknak, akiket valahogy nem tudott megvenni, és rajtuk keresztül rombolja a közösséget. Nem lehet ugyanis felülről kész tények elé állítani az embereket.
Harmadszor viszont az EU-nak tett ígéret miatt meg kell oldani a problémát, tehát valamit csinálni kell, mégpedig gyorsan, mert Szerbiából özönlik a sok afrikai és közel-keleti bevándorló az országba.
Egy organikus fejlődésben, élhető országban gondolkodó konzervatív párt ilyenkor nem a xenofóbiát kezdi ostorozni, nem azt mondja, hogy indokolatlan a falusiak félelme, hanem megoldást keres. Például hogy írjanak ki egy pályázatot települések számára, hogy melyikük vállalja el a menekülttábor befogadását, cserébe helyiek kapnak ott munkát, helyi termelőktől szerzik be az élelmiszert, és kapnak még valami támogatást is és megerősítik a rendőrséget. Biztosra veszem, hogy lenne elegendő jelentkező a szegényebb régiókból.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.11. 16:04:48
@Boross Bence: Egyszerre beszélnénk világosan a xenofóbia ellen, a közösség jogai mellett, és az egyoldalú állami kényszer ellen. És teljesen egyetértek a megoldási javaslataiddal. Az érvelésnek nem jelszavak (emberi jogok stb.) mentén, hanem az adott helyzet megoldására kell irányulnia a helyi közösség bevonásával, kompromisszumokkal, nézőpontok ismertetésével, falugyűléseken, persze a tervről idejében értesülve, kampányokon keresztül, a helyiek biztonságérzetének és nyitottságának párhuzamos erősítésével.
Boross Bence 2013.07.11. 16:16:39
A melegházasság melletti individualista liberális érvelés akkor válik tarthatatlanná, amikor rámutatunk, hogy következetesen végigvíve milyen következményekkel járna, és rákérdezünk, hogy vajon miért nem inkább az elveik következetes végigvitele mellett kardoskodnak a liberálisok a puszta melegházasság melletti kiállás helyett?
1. A következetes végigvitel azzal járna, hogy eltűnne a "társadalmilag káros szélsőséges magatartás" fogalma, mert a szerződéselven kívül megszüntetne minden etikai mércét, legyen az hagyományos vagy közösségelvű, végül pedig kikezdené az "ember" fogalmát is. Előbb a melegházasság, azután a többnejűség, azután bármely felnőttek közötti szexuális magatartás elfogadtatása, ami ma még aberrációnak számít, azután az öngyilkosság támogatása, azután a drogozás legalizálása, azután a szerződéses nekrofília, azután a beleegyezésen alapuló emberevés, azután a szervkereskedelem, majd az emberek önkéntesen történő kiborggá alakítása, azután a génmanipulációs embertervezés kérne létjogosultságot. Ez a puszta önérdeket magasztaló társadalom teljes szétszakadásához, sőt pusztulásához vezetne. (Mellesleg az individualista liberális szerint ez nem igaz, mert nincs is olyan dolog, hogy társadalom.)
2. Mivel az individualista liberális nem ismer el más etikai elvet, mint a szerződéses szabadság, ezért nem tudja megindokolni, miért csak a melegházasságot követeli, és miért nem követeli ugyanolyan médiakampánnyal például az előbb felsoroltakat. Márpedig akkor jogosan jelenthetjük ki, hogy a mai individualista liberális kiállás a melegházasság mellett minimum következetlen - de akár hátsó politikai okokból szándékosan manipulatívnak is gondolhatjuk.
1. A következetes végigvitel azzal járna, hogy eltűnne a "társadalmilag káros szélsőséges magatartás" fogalma, mert a szerződéselven kívül megszüntetne minden etikai mércét, legyen az hagyományos vagy közösségelvű, végül pedig kikezdené az "ember" fogalmát is. Előbb a melegházasság, azután a többnejűség, azután bármely felnőttek közötti szexuális magatartás elfogadtatása, ami ma még aberrációnak számít, azután az öngyilkosság támogatása, azután a drogozás legalizálása, azután a szerződéses nekrofília, azután a beleegyezésen alapuló emberevés, azután a szervkereskedelem, majd az emberek önkéntesen történő kiborggá alakítása, azután a génmanipulációs embertervezés kérne létjogosultságot. Ez a puszta önérdeket magasztaló társadalom teljes szétszakadásához, sőt pusztulásához vezetne. (Mellesleg az individualista liberális szerint ez nem igaz, mert nincs is olyan dolog, hogy társadalom.)
2. Mivel az individualista liberális nem ismer el más etikai elvet, mint a szerződéses szabadság, ezért nem tudja megindokolni, miért csak a melegházasságot követeli, és miért nem követeli ugyanolyan médiakampánnyal például az előbb felsoroltakat. Márpedig akkor jogosan jelenthetjük ki, hogy a mai individualista liberális kiállás a melegházasság mellett minimum következetlen - de akár hátsó politikai okokból szándékosan manipulatívnak is gondolhatjuk.
Boross Bence 2013.07.11. 16:32:11
@HaFr: Akkor csak arányokról vitatkozunk. Márpedig az arányok eltévesztése könnyen hozhatja egy mégoly szimpatikus politikai mozgalom végét. Továbbra sem világos számomra, miért az országos nyilvánosság egyik legmegosztóbb témájában született az EMH első állásfoglalása.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.11. 16:42:18
@Boross Bence: Ezzel nem értek egyet.
Ad 1: A "társadalmilag káros magatartás" kifejezés értelmezhetetlen a számomra és minden közösségelvű individualista (liberálkonzervatív, konzervatív libertárius) számára. A nemzeti mérce legalább egy évszázadnyi etatizmus és még hosszabb etnicista (xenofób) nacionalizmus nyomán alakult ki Magyarországon. Mindaz, amit párhuzamként hozol ide, nem képez analógiát, mert a szabadságnak egy jóval kiterjedtebb etikai mércéjével operál, amely nem csak az egyénre bízza, hanem jóváhagyja (pozitívan értékeli) az önfelszámolást és a gyilkosságot, és ebben az értelemben -- szigorúan leíró értelemben -- természetellenes. A homoszexualitás ellenben csak a természet(esség)nek egy igen szűk értelmezésében természetellenes. A konzervativizmus általam vallott felfogása természetjogias, ez a konzervativizmus legszélesebben értelmezett alapja, ezen túl már valószínűleg tényleg nem lehet konzervativizmusról beszélni az értékabszolutizmus valamilyen értelmében -- közben perszer az is igaz, hogy ugyanez alapja lehet egy politikai liberális álláspontnak is, pl Locke-iánus, jeffersoniánus alapon. (Az individualista liberális szerint is -- bármit jelentsen is ez -- bizony van társadalom. Még egy egoista és az anarchisták szerint is szerint is VAN.)
Ad 2: Az előbbiek értelmében hibás következtetés.
Ad 1: A "társadalmilag káros magatartás" kifejezés értelmezhetetlen a számomra és minden közösségelvű individualista (liberálkonzervatív, konzervatív libertárius) számára. A nemzeti mérce legalább egy évszázadnyi etatizmus és még hosszabb etnicista (xenofób) nacionalizmus nyomán alakult ki Magyarországon. Mindaz, amit párhuzamként hozol ide, nem képez analógiát, mert a szabadságnak egy jóval kiterjedtebb etikai mércéjével operál, amely nem csak az egyénre bízza, hanem jóváhagyja (pozitívan értékeli) az önfelszámolást és a gyilkosságot, és ebben az értelemben -- szigorúan leíró értelemben -- természetellenes. A homoszexualitás ellenben csak a természet(esség)nek egy igen szűk értelmezésében természetellenes. A konzervativizmus általam vallott felfogása természetjogias, ez a konzervativizmus legszélesebben értelmezett alapja, ezen túl már valószínűleg tényleg nem lehet konzervativizmusról beszélni az értékabszolutizmus valamilyen értelmében -- közben perszer az is igaz, hogy ugyanez alapja lehet egy politikai liberális álláspontnak is, pl Locke-iánus, jeffersoniánus alapon. (Az individualista liberális szerint is -- bármit jelentsen is ez -- bizony van társadalom. Még egy egoista és az anarchisták szerint is szerint is VAN.)
Ad 2: Az előbbiek értelmében hibás következtetés.
HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.07.11. 16:44:24
@Boross Bence: Mert nem alkuszunk, Bence. Se politikailag, se morálisan. Ha ezzel elvesztünk tízezer támogatót, nyerünk másik tízezret vagy ma, vagy holnap.
Csaba222 2013.07.14. 22:14:29
@egyérintő:
„szokványostól eltérő közösség”
Jaj most mehetek be az iskolába és mondhatom meg a még nem elvállt szülőknek hogy ha nem vállnak gyorsan el akkor a gyerekük várhatóan lelkileg sérült lesz. (nem elvállt szülők a kissebség gondolom ők a szokványostól eltérő közösség.)
„szokványostól eltérő közösség”
Jaj most mehetek be az iskolába és mondhatom meg a még nem elvállt szülőknek hogy ha nem vállnak gyorsan el akkor a gyerekük várhatóan lelkileg sérült lesz. (nem elvállt szülők a kissebség gondolom ők a szokványostól eltérő közösség.)