1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.15. 06:11 HaFr

Magyar Bálint igaza és igaztalansága

A Magyar Bálinttal az e heti Élet és Irodalomban készült interjú, úgy gondolom, mérföldkő az Orbán-rezsim megértésében, ezért mindenkinek olvasnia és ismernie kellene. Én is sokat értekeztem ebben a blogban az ügyről, de ha valaki az olvasóim közül általam is definitívnek tekinthető értelmezésre kíváncsi, javaslom neki a kitérőt az újságoshoz, vagy a lap jövő kedd reggeli online frissítését. Nyilván vannak elemek, amelyeket másként látok az ügyben, de elhanyagolhatók a szimpátiámhoz képest. A maffiaállam olyan szép, összeszedett leírását látjuk, hogy csak na. Irigykedem, hogy nem én írtam meg. Ismerni kell elméleti és praktikus céllal is: az utóbbival, hogy legyen végre egy -- legalább részleges -- helyzetértékelés a közös terminológia lehetőségével, amely végre képes szembeszállni a Fidesz masszív valóságértelmezésével, a narancsos narratívával. Well done. 

Örömömet csak egy valami árnyalta, nevezetesen, hogy ha igaz -- és igaz--, hogy Magyar már 2001-óta melengette ezt a témát (első gondolatait már akkor publikálta), hogyan lehet, hogy a két kormány, amelynek utána tagja volt (2006-ig) -- és a párt, amely Kis Jánossal kezdte, Magyarral folytatta, és egy Kóka nevű rettenetes figurával fejezhette be a történetét, miközben Kőszeg Ferenc szerint Magyar e párt informális irányítójaként egyúttal annak legfontosabb tönkretevője is lett -- annyira vészesen keveset tett a maffiaállammal egyedül szembeszegülni képes demokrácia intézményrendszerének és kultúrájának megerősítése érdekében (sőt módszeresen rombolta is ezeket a közbeszerzések korrupciója, az elitizmus, a liberális belterjesség, az etika instrumentalizálása, az inkompetens kormányzás, az ország kulturális megosztottsága, a megtett és a meg nem tett dolgok mentén). Olyan pedigrével, mint az övé, hogy lehetett Magyar Bálint pont annyira vak a saját jelenére és közvetett felelősségére mindazért, ami most történik, mint amennyire éles szemű Orbán és a szervezett felvilág kritikájában? Másik oldalról: mi a garancia arra, hogy ha az ún. baloldal valamilyen isten csudája folytán nyerne a választásokon, a jelenről való minden tudása mellett (vagy éppen emiatt) nem folytatná ott, ahol O. abbahagyta? (Hogy az ezekre vonatkozó riporteri kérdések hol maradtak, azt már nem is firtatom.)

Példája tipikus nem csak a féloldalas valóságértelmezésre, de azokra a féloldalas személyiségekre is, akik miatt bármennyire utálja is a magyar nép többsége az Orbán-rezsimet, mégis képtelen jó szívvel a mai ellenzékre szavazni. Az a -- finoman szólva -- morális agnoszticizmus, amellyel Magyar érvelni tud ebben az interjúban egyszerre diadala a hűvös értelemnek és szomorúsága a szívnek: az Orbán-rezsim eddig ismert legjobb leírásán túl az ország még nagyobb tragédiájára világít rá, hogy tudniillik nem tudtunk kitermelni államférfiakat, személyiségeket, akiknek az integritásuk és jellemük volna az északi pólusuk, amelytől sosem térnek el. Magyar Bálint sem ilyen személyiség, nincs ilyen integritása és jelleme, ami plusz feladatot ró az olvasóra, amikor olvassa a vele készült interjút. Az olvasónak végül is azt kell böngésznie, hogy most, ha az Orbán-rendszer leírása megvan már, mi van ezen túl. Hát nem Magyar Bálint.

523 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr75362174

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.17. 12:00:32

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárkányfő 2013.06.16. 10:44:58

@neoteny:
Látod, megmondtam, hogy belekötsz te mindenbe, és így is történt. Egy faék viselkedése nehezebben kiszámítható nálad...

Nesze amit szándékosan ignoráltál:

"mielőtt ebbe is belekötnél (persze úgyis bele fogsz, írhatok bármit), sok olyan politikai vagy egyéb ügy van, aminek nincs, vagy messze nem olyan súlyos a morális vonatkozása, mint egy elnyomott nép felszabadítása, ezekben az esetekben nyilván más szempontok kerülnek előtérbe a fontossági sorrendben."

na, folytasd a karatéd troll, tuti bele tudsz ebbe is kötni, ne okozz csalódást ;)

sárkányfő 2013.06.16. 10:49:39

@neoteny: Nem, te adtál önkényes, és hamis jelentést a mondataimnak, kiforgatva azokat, ahogy ezt minden alkalommal szépen az arcodba is vágtam. Ez a te szégyened, ez vagy te.

És bizony, én vállalom a trollokkal a harcot, bizony ám, te csak szeretnéd becsületes emberek szavait kiforgatni, őket a sárba tiporni, és most nem testszik hogy nem hagyom. Szívem megszakad...

ja, nem látom a fényképed sehol, azaz a te saját logikád szerint hazudsz...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 10:49:49

@sárkányfő:

"Itt vitáról szó sincs"

Hát még nem is láttalak vitázni senkivel anélkül hogy ne fordítottad volna személyeskedésbe. Az pedig hogy önjelölöd magad az "össztársadalmi érdek" egyedüli valódi képviselőjeként, nem érv; az csak egy póz.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 10:52:43

@sárkányfő:

"ezekben az esetekben nyilván más szempontok kerülnek előtérbe a fontossági sorrendben"

Kivéve ha úgy döntesz hogy morális tévedhetetlenséged fölöslegessé teszi bármilyen más -- akár jogi -- szempont figyelembevételét. A te morális meggyőződésed a nyuszi a kalapból amit bármikor előránthatsz.

sárkányfő 2013.06.16. 10:53:32

@neoteny: Csodálkoztam volna ha kibírsz öt percet egy újabb hazugság nélkül :) Soha sehol nem írtam, hogy az össztársadalmi érdek egyedüli valódi képviselője lennék, vegytiszta, gátlástalan, igazi "neoteny"-es aljas hazugság, amihez természetesen ragaszkodni is fogsz :)

és továbbra is: szó sincs vitáról, mániákusan bele akarsz tiporni a sárba, ki tudja milyen sötét gyűlölettől hajtva, ez a mostani és a korábbi aljas hazugságaid, szókiforgatásaid is mind ezt a célt szolgálják.

sárkányfő 2013.06.16. 10:58:01

@neoteny:
Tudtam én hogy belekötsz még ebbe is, köszi hogy újra és újra igazolod amiket írok, ezzel is alátámasztva a rólad kialakult képet :)

A kivétel akkor van, amikor, idézem:
"sok olyan politikai vagy egyéb ügy van, aminek nincs, vagy messze nem olyan súlyos a morális vonatkozása, mint egy elnyomott nép felszabadítása, ezekben az esetekben"

A morális érv, ha helytálló, nálam felülírja a jogi érvelést, ahogy ezt már kifejetettem, ahogy azt is, hogy kevés morálisan tisztább kérdés van, mint egy véres kezű diktátor megdöntésének kérdése. Igen, ez a morális meggyőződésem, na kössél bele, te biztos képes vagy Szaddam mellé is állni, csak hogy belém köthess :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.16. 11:00:46

@Fejesrob: Igen, igazad van. A magyar befolyás alatt álló maffia sokkal jobb. Jobb érzés, ha a közpénzt nem külföldiek lopják el. Ráadásul így még a látszatra sem kell adni. Az nem merült fel benned soha, hogy olyan vezetői is lehetnének az országnak, akik nem lopnak? Hogy van képed folyamatosan a fideszt mozsdatni, miközben nyilvánvaló, hogy az egyik 19, a másik 1 híján 20. 2010-ben sem történt meg a rendszerváltás.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:11:14

@sárkányfő:

"te csak szeretnéd becsületes emberek szavait kiforgatni"

:)

Neked az nem tetszik hogy én rákérdezek az általánosító kijelentéseidre és rámutatok az implikációik tarthatatlanságára. Továbbá az hogy egymás mellé állítok különböző alkalmakkor tett kijelentéseidet és rámutatok a köztük lévő inkonzisztenciákra. De aki ír, annak fel is kell vállalnia azt amit ír... vagy megtagadhatja a saját szavait; persze az eléggé egyértelművé teszi a helyzetet.

Te nem vitázol: te kinyilatkoztatsz, és azt gondolod hogy a mondandód érzelmi töltése helyettesíteni tudja a hiányzó igazságát. Egy olcsó propagandista vagy; hangzatos szólamokkal operálsz amik nem állják ki a figyelmes olvasás és reflektálás próbáit.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:14:55

@sárkányfő:

"Soha sehol nem írtam, hogy az össztársadalmi érdek egyedüli valódi képviselője lennék"

Dehogynem; amikor az USA-beli lőfegyver-korlátozásért agitáltál, kijelentetted hogy téged csak az "össztársadalmi érdek" érdekel, és azt szükségszerűen te látod helyesen, a vitapartnered "önző" ha nem ugyanabból a szemszögből látja a kérdést mint te.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:17:54

@sárkányfő:

"A morális érv, ha helytálló, nálam felülírja a jogi érvelést"

És azt te döntöd el hogy egy morális érv számodra mikor helytálló, így mikor írja felül a jogi érvelést nálad. Magyarán a morális érv a az "érvelési" Jolly Jokered.

sárkányfő 2013.06.16. 11:19:58

@neoteny: Látod, hazugságaidat újabb hazugságaiddal próbálod - persze reménytelenül - kimagyarázni, így jár aki belesüllyed a hazug mocskod vádaskodások mocsarába, szánalmas.
Különböző témákban, az adott témához illeszkedő szempontok alapján tett kijelentéseim természetesen nem játszhatóak ki egymás ellen, hiába is szeretnél hamis logikát hazudni, pont az előbb írtam:
"mielőtt ebbe is belekötnél (persze úgyis bele fogsz, írhatok bármit), sok olyan politikai vagy egyéb ügy van, aminek nincs, vagy messze nem olyan súlyos a morális vonatkozása, mint egy elnyomott nép felszabadítása, ezekben az esetekben nyilván más szempontok kerülnek előtérbe a fontossági sorrendben."

De lássuk az egyik legutolsó aljas hazugságod:
"önjelölöd magad az "össztársadalmi érdek" egyedüli valódi képviselőjeként"
Ez sem igaz, továbbra sem, soha semmi ilyet nem írtam, de persze neked áll feljebb :)
Szomorú, hogy a vak eszetlen gyűlölet amit irántam érzel ennyire elpusztította a gondolkodásodat, hogy már teljesen abszurdul hazug kijelentéseket teszel (csak hogy belém rúghass), és azokba tíz körömmel kapaszkodsz is. Azért annyira nem sajnállak, rajtad múlt hogy ide züllöttél.

Zuzu Petás 2013.06.16. 11:25:00

@neoteny: Figyi Haver!
Lépj már oda az ablakoz vagy kapcsold be a Tv-det és csinálj róluk egy képet, majd küldd el Sárkányfőnek. Ezzel egyszerűen bizonyíthatnád, hogy az egész kommentfolyamodban volt min. 1 igaz állítás. Ha ez nem megy, akkor meg ne erőlködj, Sárkányfőnek sokkal nagyobb a respectje itt annál, hogy 1-2 mondatán rugózva megpróbáld meghazudtolni.

sárkányfő 2013.06.16. 11:26:48

@neoteny:
Nem semmi, hogy képes vagy ilyen mélységben és precizitással követni ki tudja mikor és hol milyen blogokban leírt mondataim, még én magas sem tartom számon ennyire mit írtam le, szóval láthatóan te extrém módon motivált vagy abban hogy belém köss, ezek szerint egy ideje már utazol rám. Hű de szánalmas :)

Továbbra is:
"Soha sehol nem írtam, hogy az össztársadalmi érdek egyedüli valódi képviselője lennék"

Most te azt hazudod, hogy, idézelek: "Dehogynem". És idecitálsz egy ki tudja milyen blogot amiben szerinted ezt írtam. Oké, idézd hol írtam, vagy még egyszerűbb, ha belinkeled azt a kommentem.

Újabb hazugságod szerint (nagyon belehúztál a hazudozásba, ügyes vagy a troll-mérce szerint ;)) én olyat írtam valahol, hogy: "a vitapartnered "önző" ha nem ugyanabból a szemszögből látja a kérdést mint te."
Erre is kérem a bizonyítékot, de nem ám valami szokásos kiforgatással gyere, hanem konkrétan pont olyan kommenttel, amiben pontosan de tényleg pontosan ezt írtam.

Na, látod, most mennyi lehetőséget kaptál a szavaim kiforgatására, csalódnék benned ha nem élnél vele :)

Ja, és javaslom csinálj a bábút, írd rá hogy sárkányfő, és üsd ahogy bírod, nagyon meg fogsz könnyebbülni, te szerencsétlen gyűlöletbe beleőrült roncs:)

pánpéter 2013.06.16. 11:27:18

Magyar Bálint??? LOL
aki végigaszisztálta a szdsz széthullását, a kóka érát, a 2006-2010-rs szabad rablást, tüntetések szétverését, a korrupciós botrányokat, most az ÉS-ben megmondja a tutit? :))
hát gigaLOL.
rendes emberek köpnek egyet, ha meghallják magyar bálint nevét. mértékadó értelmiségiek már csak a fejüket sem kapják fel ennek a hulladék embernek a nevére.
az index meg címlpara teszi? :)) hát GIGALOL

Zuzu Petás 2013.06.16. 11:27:23

@Zuzu Petás: Ja, és hogy nehogy Sárkányfő letagadhassa a "bizonyítékaidat" küldd el nekem is, én majd igazollak!

Buga.Jakab 2013.06.16. 11:27:47

a "rencerváltás" óta MINDEN politikus ÜGYNÖk (kistitkár)
MIND rohat büdös feudál komcsi náci...
pont ő dumál? nem tul hitteles aki részt vet az ország lepusztításában...
bűnöző mind...

Buga.Jakab 2013.06.16. 11:28:47

totál negligálni kel ezeket a hitvány rohat politikusokat...
a "választást" is boykottálni kel !

Zuzu Petás 2013.06.16. 11:30:31

@pánpéter: Arra, amit Magyar állít van-e valami tényszerű cáfolatod?
"Mértékadó értelmiség": neveket és linkeket kérnék, amikor Magyar Bálintot hulladéknak tartották.

sárkányfő 2013.06.16. 11:32:14

@neoteny:
Nem jolly joker, hanem adu ász, mert erősebb más érveknél. Persze már ezt is leírtam, sebaj, nézd csak levegőnek :)

És igen, abban csakugyan biztos vagyok hogy Szaddam diktatúrájának megdöntése morálisan helyes volt, sőt, ami azt illeti, abban is elég biztosa vagyok hogy ezzel az álláspontommal nem vagyok egyedül, nem olyan nagy találmány ez a vélemény ebben a kérdésben.

És azt te döntöd el hogy egy morális érv számodra mikor helytálló.
Igen, én döntöm el, ki más döntsön az morális értékrendem alapján? :D Ettől függetlenül volt hogy morális kérdésben meggyőztek, természetesen morális érvekkel (pl. dohányzás témában), van ez így, így szépül-fejlődik az ember, senki sem születik kész embernek :)

Tudod annyira látszik, szinte tapintható a tehetetlenségtől izzó dühöd, hogy most egy morális kérdésbe nem tudsz belekötni :) Azért agyvérzést ne kapj, szar alak vagy, de én még az ilyen szaroknak se kívánok agyvérzést mint te.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:35:38

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik:

"Az nem merült fel benned soha, hogy olyan vezetői is lehetnének az országnak, akik nem lopnak?"

Minél több pénz felett rendelkezik egy politikus, annál nagyobb a kísértés -- és a lehetőség -- arra, hogy azt úgy költse el hogy a saját hatalmi pozícióját erősítse. Még ha nem is követel vissza zsebbe 10%-ot, akkor is hajlamos arra hogy olyanoknak juttasson pl. állami megrendeléseket akik a pártját "támogatják", hogy pl. a következő választásokkor jobb eséllyel induljon ő és párttársai.

Elméleti meggondolások és gyakorlati tapasztalatok is azt mutatják, hogy az egyetlen hatékony módja annak hogy ez a jelenség minimalizálódjon (mert teljesen soha nem szűnik meg) az, hogy minél kevesebb pénz fölött rendelkezzék a politikus; magyarán az állam gazdasági szerepvállalásának minimalizálása ill. a bürokrácia "karcsúsítása". Ez természetesen olyan cél amiért a legritkább esetben dolgozik a politikus (miért csökkentené a saját hatalmát?) és a társadalmi támogatottsága is annál kisebb, minél nagyobb az újraelosztás... senki sem szereti amikor kificcen a szája sarkából az állami csecs.

Így hát a válasz a kérdésedre: nem lehetnek.

sárkányfő 2013.06.16. 11:37:07

@Zuzu Petás: Óh, nagyon köszönöm :) Igazából nem érdemes szólni hozzá, pont elég baj hogy én hagytam hogy ennyire lerántson magához egy troll, meg hogy buta fejjel válaszoltam a nyilvánvaló hazugságaira, de te már ne hagyd hogy téged is provokáljon.

csak tudnám miért vannak ilyen emberek, mitől lesz valaki ennyire szar alak :(

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:41:07

@Zuzu Petás:

"Ezzel egyszerűen bizonyíthatnád"

Nem igazán; már sötét van (hajnali 2:39), TV-m nincs. Az IP-címemet megadtam (amiből látható hogy egy kanadai IP cím); ha valaki ad nekem egy telefonszámot, rácsöröghetek a mobilomról ami egy 1-250 körzetszámú számot jelez ki a fogadóoldalon.

Vérmókus,Maghrebi Spirituszos Rezsóvégfelhasználó 2013.06.16. 11:43:17

@sárkányfő: No látod! Ezért van a Varanuson tahótlanító gomb, hoyha az ember töke teli a vmikikkel, vízfejesrobolla, dzsidzsijohnokkal, tórgergézákkal... kuka... vartyoghatnak ezerrel... nem látod, nem válaszolsz, nem eteted, elunják:-)

Vérmókus,Maghrebi Spirituszos Rezsóvégfelhasználó 2013.06.16. 11:45:00

@neoteny: Kamiltonból a magyar prolidiaszpóra fővárosából valóban baromi könnyű osztani az eszetet... Ha elhúztál 2010-ben, akkor most hgyere vissza, indulj a választásokon. Ha jó a pogromod, esküszöm, rádszavazok.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:47:14

@sárkányfő:

"Különböző témákban, az adott témához illeszkedő szempontok alapján tett kijelentéseim természetesen nem játszhatóak ki egymás ellen"

Ami azt jelenti hogy az érvrendszereid inkonzisztensek; ha akarod, a jogi érvek fontosabbak, ha akarod a morálisak. És mivel te szabadon választod meg hogy melyik "érvelésednél" melyiket részesíted előnyben, nem szükséges számodra hogy egy logikusan felépített érvelési láncot alkalmazz.

Zuzu Petás 2013.06.16. 11:48:26

@neoteny:
Régi főnököm szobájában a feje fölött az alábbi mondat volt olvasható:
"Azt, hogy valamit hogyan nem lehet megcsinálni, azt Én is tudom!"

Fuss le a ház elé, vakuval készíts képet mondjuk az utcatábláról, házszámról, esetleg kaputelefon névsoráról, ha kertes házban laksz, akkor az utcán parkoló autókról, stb. Köszi.

Húsleves 2013.06.16. 11:51:01

@Zuzu Petás:
Figyelj már te szerencsétlen húgyagyú, faszszopó barom: honnan fogod tudni hogy nem egy internetről letöltött képet küld?

sárkányfő 2013.06.16. 11:51:44

@neoteny:
"akarod, a jogi érvek fontosabbak, ha akarod a morálisak."
Pontosan tudod hogy ez nem igaz, pontosan tudod hogy mit írtam le e kapcsán, többször is bemásoltam újra és újra. Mégis hazudsz. Tudatosan, szándékosan nyilvánvalóan. Miért? Milyen őrült gyűlölet tombol benned, hogy ennyire nyilvánvalóan, általad is tudottan hazudj? Az orvosodnak erre valamilyen válasza?

sárkányfő 2013.06.16. 11:53:23

@Zuzu Petás: Olyan képet kérj tőle, amin ő maga is rajta van a mai újsággal, az újságon tisztán látszó dátummal. ez már elég hiteles tud lenni, különben tényleg lehet lopott kép is.

@Húsleves: Jól van már, nem kell ennyire kiakadni.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:54:33

@sárkányfő:

"Nem jolly joker, hanem adu ász, mert erősebb más érveknél."

Same difference; a szempont az hogy mindig te döntöd el, melyiket részesíted előnyben.

"abban is elég biztosa vagyok hogy ezzel az álláspontommal nem vagyok egyedül"

Mindenesetre két másik hozzászóló is felhívta a figyelmedet arra, hogy a nemzetközi jog nem szolgáltat alapot arra hogy egy erősebb ország "felszabadítson" egy gyengébbet az ott uralkodó diktatúra alól. Ezen kívül egy harmadik hozzászóló is adott egy hipotetikus példát, amiből még a "felszabadítás" morális helyességét is megkérdőjelezte.

Zuzu Petás 2013.06.16. 11:55:06

@Húsleves: Onnan Te balfasz, hogy viszi magával a mai újságot, ahogy ezt Sárkányfő az eredeti vitában kérte! Ilyen stílusban otthon próbáld az érveidet hangoztatni, vagy szivesen megbeszélhetünk egy randit, de akkor készülj fel!

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:57:28

@Fajállat Vérnyúl a Szent Kézigránát Igazi Őrizője:

"Kamiltonból"

Victoria, BC.

"esküszöm, rádszavazok"

Valószínűtlen; hogy lásd miért, itt fejtetten ki:

@neoteny:

Húsleves 2013.06.16. 11:59:06

@Zuzu Petás:
Randizni szeretnél köcsög? :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 11:59:50

@Zuzu Petás:

"Fuss le a ház elé, vakuval készíts képet"

Miért tenném? Betoltam az IP címemet; felajánlottam hogy megcsörgetek egy mo-i számot a helyi telószámommal; nehogy már te döntsd el, mi a megfelelő neked.

Mészáros Laci 2013.06.16. 12:01:34

@Fejesrob:

De ha Magyar Bálint gazdasági bűnöző, akkor ugye mellette áll Lézer János és Simicska Lajos is. (Csak hogy egyértelmű legyen, a mérce pozíciója.)

Húsleves 2013.06.16. 12:01:40

@sárkányfő:
Mivel látom, hogy a többiek nagyon türelmesen tűrik, hogy egyszerre sírsz hogy bántanak és közben szakadatlanul fosod a szitkokat mások felé, ezért megteszem helyettük, hogy válaszolok a "kommunikációd" ezen vonatkozására.

1. Ne is próbáld megérteni, hogy annak ellenére, hogy te azt állítod hogy nem szopod a szocik farkát ezerrel, attól még ez nyilvánvaló abból, amit itt is, meg máshol is produkálsz. Ez egy olyan absztrakciós szint, aminek a megértéséhez te hülye vagy.
2. De ha már annyira kényes vagy erre, akkor ne címkézz fel mindenkit fidesztroll címkével aki nem ért veled egyet, mert ez pontosan az, amit te kikérsz magadnak.

Ezeket a dolgokat anyukádnak kellett volna elmagyarázni.

sárkányfő 2013.06.16. 12:02:40

@neoteny:
"a szempont az hogy mindig te döntöd el, melyiket részesíted előnyben."

Igen, a józan ész alapján, pontosan ezt írtam:
"mielőtt ebbe is belekötnél (persze úgyis bele fogsz, írhatok bármit), sok olyan politikai vagy egyéb ügy van, aminek nincs, vagy messze nem olyan súlyos a morális vonatkozása, mint egy elnyomott nép felszabadítása, ezekben az esetekben nyilván más szempontok kerülnek előtérbe a fontossági sorrendben."

Irtó szánalmas roncs vagy, hogy tomboló gyűlöletedben egy tök nyilvánvaló és egyszerű logikába kötsz bele mániákusan újra és újra. Nem vagyok csodabogár, még csak semmi különös sincs abban amit írok, sokna vannak ezzel így, ez teljesen normális, a legtöbb ismerősömnek első a morálisis szűrő, és ha annak nincs relevanciája (mert pl. egy szakmai/praktikus kérdésről van szó), akkor jönnek a további szempontok.

Szerintem most hörögj tovább, de jó hangosan, hátha elvisz a mentő és segítenek rajtad.

"két másik hozzászóló is felhívta a figyelmedet arra, hogy a nemzetközi jog nem szolgáltat alapot arra hogy egy erősebb ország "felszabadítson" egy gyengébbet az ott uralkodó diktatúra alól."

Biztos nem olvastad még, de számomra egy ilyen ügyben a morális szempont a döntő, ezért sem jogi, sem más természetű szempontok annyira nem izgatnak, mivel a morális szempontot nem írják felül.

Tudom, nehéz a felfogásod, bemásolom ezt is majd még vagy százszor, hátha egyszer felfogod...

"Ezen kívül egy harmadik hozzászóló is adott egy hipotetikus példát, amiből még a "felszabadítás" morális helyességét is megkérdőjelezte."
Ez volt az egyetlen érdemi hozzászólás a morális felvetésre, egy ilyen akár vitaalap is lehetne, sajnos nem stimmelt a modellje.

Mészáros Laci 2013.06.16. 12:03:54

@neoteny:

off
Szerintem fölösleges ezen rágódni :-) Te tudod, hol lax, a trolloknak meg mindegy, neme?
on
Freudot egyszer megkérdezték, hogy a gazdag vagy a szegény kliensekkel könnyebb a dolga. Azt mondta, a gazdagokkal, mert ők már tudják, hogy nem a pénzen múlik.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 12:05:44

@sárkányfő:

"Pontosan tudod hogy ez nem igaz"

Pontosan ezt tetted Irak "felszabadítása" kapcsán (miközben másutt a jogi álláspontodra hivatkoztál); honnét tudnám hogy mikor máskor húzod elő a "morális érv" adu ászát?

sárkányfő 2013.06.16. 12:07:51

@Mészáros Laci: Ennek van előzménye, neoteny úgy gondolja, hogy csak azért mert ő kéri, én számoljak el a 2010 előtti kommentejeimmel. Mondtam neki nem vagyok a csicskása, meg nem is tartozoim neki elszámolással, de keressen rá ő ha akar, ha már ez a mániája (amúgy a lényeg hogy belém kössön, bármivel, ha nem ezzel akkor mással). de ez az ellenérve persze nem érdekli, továbbra is tőlem várja hogy majd én neki elszámoljak :) na ez az előzmény, erre írtam, hogy ha ez szerinte normális logika, akkor én mondok neki egy könnyebbet, bizonyítsa ő hogy nem hazudik, tolja a fényképet önmagáról egy kanadai háttér előtt. na persze ez a logika neki már nem tetszik, és olyan hülyeségekkel jön, hogy mi adjuk meg neki a számunkat hogy megcsörgethesse :D

sárkányfő 2013.06.16. 12:09:09

@neoteny: Már leírtam mi alapján döntök. Miért hazudsz? Honnan a gyűlöleted erre az ámokfutásra amit összehoztál ellenem?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 12:09:58

@sárkányfő:

"Biztos nem olvastad még, de számomra egy ilyen ügyben a morális szempont a döntő"

A szempont az hogy két másik hozzászóló sem értett veled egyet.

"sajnos nem stimmelt a modellje"

Ez is csak egy puszta állítás a részedről, anélkül hogy érveltél volna arról, hogy _miért_ nem "stimmelt a modellje".

Ismét demonstráltad hogy nem vitatkozol hanem kinyilatkoztatsz; és még csak nem is velem szemben tetted itt.

Buga.Jakab 2013.06.16. 12:11:05

amugy a blog címével egyeteértésben kb 1000 leütésre lenne szükség...

vagy dunába lövés... meg is ooldódna a magyarok összes problé mája...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 12:12:23

@sárkányfő:

"Már leírtam mi alapján döntök."

Amelyik alapján akarsz egy adott kérdésben; a "morális érv" adu ászát bármikor előránthatod.

Vérmókus,Maghrebi Spirituszos Rezsóvégfelhasználó 2013.06.16. 12:14:18

@neoteny: ""Az nem merült fel benned soha, hogy olyan vezetői is lehetnének az országnak, akik nem lopnak?""

értelek. Alkalmatlan lennél:-)

A Kamilton, gondolom észrevetted eddigi szófűzésemből, nem elütés volt:-)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 12:14:26

@Buga.Jakab:

"kb 1000 leütésre lenne szükség...

vagy dunába lövés... meg is ooldódna a magyarok összes problé mája..."

Kb. fél év alatt kitermelődne az új elit... ami ugyanolyan minőségű lenne mint a régi.

Buga.Jakab 2013.06.16. 12:16:32

@neoteny: honnan veszed hogy a politikusokat kellene kivégezni ?

honnan gondoltad hogy erre gondoltam... neked mindig ez jut eszedbe? Móricka?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 12:17:25

@Fajállat Vérnyúl a Szent Kézigránát Igazi Őrizője:

"értelek. Alkalmatlan lennél"

Nem egészen; ~1% szavazna rám. A kisebb állam/nagyobb szabadság kombó üzenete kb. ennyi szavazónak tetszik.

Vérmókus,Maghrebi Spirituszos Rezsóvégfelhasználó 2013.06.16. 12:18:01

@sárkányfő: Lazíts! Ne görcsölj... Ha így folytatod, ugyanolyanná válsz, mint akik ellen hadakozol... Humor, gúny elvtársam... attól nincs gyilkoosabb...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 12:19:03

@Buga.Jakab:

"neked mindig ez jut eszedbe?"

Vagy a pina; de ide jobban illettek a politikusok.

Vérmókus,Maghrebi Spirituszos Rezsóvégfelhasználó 2013.06.16. 12:20:06

@neoteny: Ismét. Értelek. A motívációd: Felkopik az Állam:-) Emiatt nem vonz. Ergo. Mégiscsak jól látlak:-) Alkalmatlan lennél:-)

sárkányfő 2013.06.16. 12:26:44

@neoteny:
"A szempont az hogy két másik hozzászóló sem értett veled egyet."
Nocsak, ki is az aki kinyilatkoztat, és megmondja mi szempont és mi nem ?:)

Értem én hogy ott akarsz ütni rúgni engem ahol csak érsz,de az van, hogy az, hogy nekem mi a fő szempontom egy súlyos morális kérdésben, azt én döntöm el. ha más másképp gondolkodik, ám legyen, de én meg így gondolkodom, így épül fel az értékrendszerem, és nem te nyilatkoztatod ki hogy az én szempontom létjogosult vagy sem, még ha agyvérzést is kapsz.

Kerüld a kérdést, honnan ez a beteges hisztérikus gyűlölet? szar az életed, oszt most rajtam vezeted le? vagy eleve igényed van a hazugságokra? milyen indulat pusztított le téged ennyire?

"Ez is csak egy puszta állítás a részedről, anélkül hogy érveltél volna arról, hogy _miért_ nem "stimmelt a modellje"."
Igen, nagyon-nagyon leegyszerűsítő modellje volt, és eleve a másik oldalról közelített mint az enyém, én ugyanis a szenvedő iraki nép felől közelítettem, ami kicsit fontosabbnak tartok, egyszóval az vitaalapnak kevés volt, illetve eleve más felől közelített. De legalább morális próbált lenni, tehát messze a legjobb válasz volt az összes közül.

Látom, már másoknak adott válaszaimba is belekötsz, egyszerűen nem bírod ki :)

sárkányfő 2013.06.16. 12:29:15

@neoteny:
""Már leírtam mi alapján döntök."
Amelyik alapján akarsz egy adott kérdésben; a "morális érv" adu ászát bármikor előránthatod."

Nem, nem önkényesen döntök, megvan a józan logikája, ahogy ezt le is írtam szépen. Ott van fent, el lehet olvasni, többször bemásoltam. Lehazudod a tényeket.

Miért hazudsz ennyit? Miért vagy ekkora fos? Vertek gyerekkorodban? Megaláz a főnököd? Kiröhögött a nő akit kinéztél magadnak? vagy csak simán egy szarnak születtél?

susu64 2013.06.16. 13:43:29

@Zuzu Petás: nem emlékszem, hogy tegeződtünk volna, de üsse kő. Kérlek, a magdra vonatkoztatott mocskos kis jelzőidet ne akaszd másra (jelen esetben rám), tartsd inkább magadnál, vonatkoztasd magadra ("szerencsétlen pöcs"). Aztán világosíts föl, hogy mi az a blogszféra? Valami új fizikai jelenség? S ahol mondjuk én 0 vagyok, te mínusz hol tartasz? Valószínűleg még kiscsoportos ovis voltál a Bokros csomag idején, én azt magéltam munkahelyen és családban egyaránt, vanróla szakmai és személyes tapasztalatom is, s bőséges szakirodalma van annak is, hogy miket semmisített meg belőle az Alkotmánybíróság és annak is, hogy milyen hatásai voltak. Az internet korában könnyen tájékozódhatsz, még könyvet sem kell a kezedbe venni (gondolom, ezt eddig sem tetted), egyszerűen pl. a Google keresőjébe beírod, hogy Bokros csomag. Meg fogsz lepődni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.16. 15:26:32

@neoteny: Dehogynem. Valódi független hatósággal és igazságszolgáltatással. Ne feledjük, a bizalom alapja az ellenőrzés.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 19:19:53

@sárkányfő:

"Igen, nagyon-nagyon leegyszerűsítő modellje volt"

... ami tartalmazta az összes lényeges elemet: érdekvezérelt aggresszióját moralizálással elfedni kívánó hatalom, diktátor és szenvedő nép.

"és eleve a másik oldalról közelített mint az enyém"

Melyik "másik oldalról"?

"én ugyanis a szenvedő iraki nép felől közelítettem, ami kicsit fontosabbnak tartok"

Minél tartod fontosabbnak?

"egyszóval az vitaalapnak kevés volt"

Miért volt kevés? Azt a problémát modellezte, amit az USA/Husszein/iraki nép viszonyok felvetett.

"illetve eleve más felol közelített."

Ismétled magad anélkül, hogy rávilágítanál: mi az a "más"/"másik oldal".

"már másoknak adott válaszaimba is belekötsz"

A vita lényege az, hogy a felek kritizálják egymás gondolatmenetét, érvelési láncát.

A válaszod ez volt:

"Valóban hipotetikus példa volt, mivel részben nem sok köze van a valósághoz, részben teljesen önkényesen szelektál ki minden neki nem tetsző szempontot."

Minden modell szükségszerűen a valóság valamelyest egyszerűsített változata; azért modell. Viszont ha tartalmazza a probléma analízise szempontjából lényeges elemeket, akkor elégséges köze van a valósághoz ahhoz hogy érvelni lehessen róla. Ahogy fentebb írtam, ez a modell tartalmazta a lényeges elemeket (a három szereplőt és a köztük fennálló hatalmi ill. erőviszonyokat, valamint az érdeket képviselő "sok kincset"). Így hát az hibás érv hogy "nem sok köze van a valósághoz".

Ami pedig a "teljesen önkényesen szelektál ki minden neki nem tetsző szempontot" kijelentést illeti: ez nem mond semmit arról hogy mik azok a "kiszelektált szempontok", így szükségszerűen azt sem mondja meg hogy a meg nem nevezett "kiszelektált szempontok" miért érdekesek a probléma modelljének szempontjából. Így az is eldönthetetlen hogy miért lennének bárkinek is "nem tetszőek", de a "teljesen önkényesen" retorikával azt inszinuálja hogy a modell felállítója intellektuálisan tisztességtelen módon állította fel a modellt azért, hogy annak analíziséből csak a számára kívánatos eredményre lehessen jutni.

Ez is demonstrálja hogy te nem jóhiszeműen próbálsz érvelni -- mert akkor a felvetés érdemi szempontjairól szólna a válaszod -- hanem megfelelően ködös de szuggesztív retorikával terelsz.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.16. 19:47:33

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik:

"Valódi független hatósággal és igazságszolgáltatással."

Ez felveti a klasszikus kérdést: quis custodiet ipsos custodes?

"Ne feledjük, a bizalom alapja az ellenőrzés."

Valóban. Persze igazad van abban hogy a minél hatékonyabb ellenőrzés hasznos és ezért kívánatos. Ezt egyrészt betölthetik hivatalos szervek (ÁSz, rendőrségek korrupcióellenes és gazdasági bűncselekményekkel foglalkozó nyomozói stb.), másrészt a sajtó és civil szervezetek. Ez utóbbiak miatt is fontos egy olyan információ-szabadsági törvény, amelyik hatékonyan lehetővé teszi hogy az adófizető hozzájuthasson különféle kormányzati adatokhoz/dossziékhoz. Esetleg lehetne a különféle titkosított anyagokat is bírósági felülvizsgálatnak alávetni, ti. hogy bírók megvizsgálnák az anyagokat, hogy indokolt-e a titkosításuk, különösen a hosszú "lejáratú" titkosítások esetében.

Nyilvánvalóan sok javulásra lenne lehetőség a kérdéskörben.

pánpéter 2013.06.16. 22:54:41

@Zuzu Petás:
magyar bálint egy hiteltelen politikai zombi, és mint ilyen, minden, amit mond már halott, továbbá az emberek az szdsz-el együtt kukába dobták 2010-ben. végleg. így értelmetlen bármit is elolvasnom tőle, mert pusztán időpocsékolás.

sárkányfő 2013.06.17. 00:15:18

@neoteny: Ember, kapj már a fejedhez. Olvasd már el mit írtál már megint, és sírj. Tényleg reménytelen vagy? Már nincs egy tiszta pillanatod sem?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.17. 01:56:58

@sárkányfő:

Miért veszed el a terelőkutyák munkáját? :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.17. 07:47:58

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az angolok nem arra cserélik vissza az oktatási rendszert, amit Magyar Bálint akart itt meghonosítani, hanem annál eggyel újabb verzióra.

2013.06.17. 08:50:24

@Távmunka blog: Én sem úgy értettem, hogy Magyar Bálintot követné az egész világ.

2013.06.17. 09:32:36

@sárkányfő:

Látom, ez a beszélgetés kifújta magát ...

Hát csak annyit még ehhez: jobban belegondolva a trafikos társadalom jó része (tisztelet a kivételnek) annak a seftes brigádnak, a már a 80-as évek óta ügyeskedő, a "jég hátán is megélő", rokoni alapokon szerveződő vállalkozói csoportoknak a tagja, amelyekből anno a "zimmerferisek", a pecsenyesütödések, a zöldséggyümölcsösök ("kofa nostra" :))), vagy a taxishiénák is kikerültek. Hogy most a zálogosokat, vagy akár a MÉH-átvevőkből a "vasazók" orgazdáivá vedletteket ne is említsem. Őket én annyira azért nem félteném.

Sok közöttük az olyan is, aki ősei haladó hagyományaihoz híven kb. úgy "született" a mikro-bizniszre, mint a roma a basevára, hogy érzékletesen s áttételesen is egyaránt szóljak. S a te együttVérzésed nekik szól. Mert nem ám kerekesszékes hadi- vagy gyári, esetleg bányász- rokkantak, meg féllábúak-félkezűek, vagy fogatlan mammerek ők, mint Horthy vagy Rákosi idejében.

(A röhej az, hogy most még a (teljesen spontán, meg demokratikus) "taxisblokád" is eszembe jut, ahol a késő Kádár-kor kedvezményezett magántaxis elvtársainak jól megszervezett hálózata bénította meg az országot, meg a magát nemzetinek nevezni merő kormányt, az autóstársadalom, s azon keresztül az egész ország érdekeire hivatkozva, ám valójában azért, mert a nép egy része, aki bennük bízott, úgy vélte, hogy a kerkonzerv irányba mozdulás az eddigiekhez képest nagyon is megfelelő lenne ... Aztán meg pl. lettek ugye többször is benzináremelések, minden kormánytól, meg az olajügyek, hát milyen vicces az is, hogy nem lettek ezektől újabb taxis- és egyéb blokádok. Mert az az egy VALAMIRE, talán épp a nép, meg a kerkonzervek megnevelésére éppen elég is volt ...)

Ennek fényében pedig különösen érdekes az is, hogy ugyanilyen alapon a többszörös adókkal és szabályozásokkal, valamint viszonteladói kénykedvekkel és haszonlefölözésekkel sújtott ős- vagy kistermelőért, vagy az éhbéren tartott, 12 órákban agyonhajszolt, 10-20 kilométerekről dolgozni járó bér- és fizetésmegnyirbált szalagmunkásért és a nyomorba taszított, de előtte egy életet kemény munkával, akár még az "újjáépítéssel" is végig gályázott kisnyugdíjasért nem szorul a kezed ökölbe. Sőt: azt kérded, ha róluk, meg az ő kisemmizésükről, és érdekvédelmük hiányáról beszélek, a gátlástalan "tőke" által, azt kérdezed, ártatlanul és értetlenül, hogy "ez meg hogy jön ide?"

sárkányfő 2013.06.17. 10:48:25

@neoteny: Nem, te terelsz. Te egy percig sem akartál velem vitatkozni, egy percig nem érdekeltek a kérdések amiket feltettél, az egész nem szólt másról, mint egy hisztérikus támadássorozatról, amiben minden kommented, kérdésed csak eszköz volt. Az egész hétvégéd arra tetted fel hogy engem a földbe döngölj, minden félmondatomra ugrottál, mint egy pitbull harapsz ahol csak tudsz, hazudsz, kiforgatsz, minden aljas módszert bevetsz csak hogy támadj. Ennek két oka lehet: vagy beteg vagy, pl. agydaganatod van ami nyomja az idegpályáid, ezért viselkedsz ilyen borzasztóan. Vagy nem egy daganat, hanem a dühödt, elborult gonoszság torzította el a személyiséged. Nem tudom melyik az igaz, utóbbira nincs orvosság, de az előbbi menthető, menj el orvoshoz, nézzék meg az agyad, ha mázlid van operálható.

sárkányfő 2013.06.17. 11:03:28

@ekszvájzed:
Neked honnan vannak ilyen biztos infóid a trafikosokról? És ha neked antipatikus valaki, akkor ez elég ok arra, hogy szerinted kirabolhatja az állam?

Amúgy sok minden szóba került itt, de a trafikok speciel nem, legalábbis nekem nem rémlik, ha említette is valaki, egészen mellékes lehetett, nem tudom most miért hozod ezt fel? Ezzel együtt igaz, az együttérzésem szól nekik, ahogy mindenkinek akiket megloptak, kiforgattak vagyonából vagy megélhetési lehetőségéből. Érdekes, a jobboldaliak a nemzettek az ajkukon kelnek és fekszenek, de ha amikor magyarokat rabol ki a kormány, akkor már hirtelen a pocskondiázása megy a kiraboltaknak, döbbenetesen gusztustalan.

Apropó, van mozgássérült trafikos is akit szintén lenyúltak, kérésre szívesen be is linkelem a képét.

Látom te is úgy véled kiváló ötlet rajtam számon kérni hogy kiért és miért mit gondolok és másokról miért nem, stb., lásd ezt pl.:
"különösen érdekes az is, hogy ugyanilyen alapon a többszörös adókkal és szabályozásokkal, valamint viszonteladói kénykedvekkel és haszonlefölözésekkel sújtott ős- vagy kistermelőért, vagy az éhbéren tartott, 12 órákban agyonhajszolt, 10-20 kilométerekről dolgozni járó bér- és fizetésmegnyirbált szalagmunkásért és a nyomorba taszított, de előtte egy életet kemény munkával, akár még az "újjáépítéssel" is végig gályázott kisnyugdíjasért nem szorul a kezed ökölbe."

1. Hogy jön ez ide egyáltalán?
2. Honnan tudod nem szorul az öklöm értük?
3. Speciel kurva rosszul tudod, mert ökölbe szorul a kezem értük. Ahogy ezt már más blogokban, ahol ez volt a téma, már ki is fejetettem.
4. Te elárulod mi a motivációd ara hogy engem támadj, légbőlkapott, ám hamis feltételezést (azaz hamis vádat) kérj rajtam számon, és miért is kéne ezek után a jóhiszeműség minimumát is feltételeznem rólad?
Mi a következő amit számon kérsz rajtam, anélkül hogy halvány fogalmad sincs róla mit gondolok róla? Egészségügy, infláció, külpolitika? Mi jön?

"Sőt: azt kérded, ha róluk, meg az ő kisemmizésükről, és érdekvédelmük hiányáról beszélek, a gátlástalan "tőke" által, azt kérdezed, ártatlanul és értetlenül, hogy "ez meg hogy jön ide?""
És tényleg, hogy jön ide? Amúgy a kisnyugdíjasokat milyen tőke semmizi ki? nem is dolgoznak, otthon ülnek és várják a nyugdíjukat. Az ország bánik velük rosszul, egyre erősebb egy nyugdíjas-ellenes hullám az országban, akik a nyugdíjasokat csak tehernek, koloncnak érzik, és sajnálják tőlük a nyugdíjukat amit egyébként bőven megérdemelnek. Már többször keveredtem vitába másokkal, akik nem bírják felfogni, hogy a nyugdícsökketnés pl. jogos juss elvétele, azaz kvázi lopás lenne.
Apropó, ha a nyugdíjasokat sajnálod, a trafikosokat, akiket tényleg megloptak, őket miért is nem?

És ha kérhetnék némi koherneciát, hogy könnyebb legyen követni a gondolatmenetedet...

2013.06.17. 12:12:15

@sárkányfő:

A "nemzet" elsősorban arról szólna, még mindig, mint a reformkorban. A mindenféle kritika, meg tiltakozás joga és szabadsága mellett MÉG a jogegyenlőség, a "jobbágyfelszabadítás", és a(z arányos) KÖZTEHERVISELÉS, meg hogy mindenki mindent tegyen meg a hazájáért, amire képes. Aki itt valakit is meglop, az nem "magyar". (Vagy még csak nem is "magyart" lop meg :))) Sokszor épp hogy SZÓ SZERINT, de a szó 19. századi, nemes értelmében is tutira, hogy nem az. Ez a mindenféle érzelmű, bár szellemileg alultáplált, és a "hitvallásában" egyáltalán nem hiteles kormány a "nemzeti" jelzőt úgy aggatja magára, ahogy korábban a "polgárit". És az úgy is áll rajta.

Ezek NEM NEMZETIEK, s nem is "jobboldaliak", mert a "jobboldal" ebben az országban egyenlő a "baloldallal", ahogy ezt az exbolsi politikusok névsorait a blogvitákba rendre beollózók szépen ki is mutatják. Egyetlen párt-konglomerátumnak az örökösei ők, Kádár köpenyéből, aki korbácsot és cukrot is nagy kedvvel osztott, persze nagy adag agymosással, meg lélek-eltorzítással együtt, a Kiegyezést, meg a korábban Aradon akasztó, de eztán meg "minden natyon szép" Ferencjóskát, és az ő konszolidált, és prosperáló Monarchiáját is lepipálva.

Nem csoda hát, hogy itt a bolsizmus módszere, meg rendszere az egyetlen fogódzó, ha az összes egyéb 20. századi rendszer el van átkozva, nagyonis hatékony munka által, a vörös uralmak meg makacs kitartással abszolút pozitívumnak értékelve, a nyugati típusú, VALÓDI demokrácia meg ITT sosem létezett ???

Aztán. Nem támadlak. Eddig is csak azt látom, hogy sok dolgot te veszel támadásnak, másoktól is. Sok dolgot úgy veszel, mintha ellened írnák, pedig, ha nem vetted volna észre, 3 napja küzdesz itt valami rettentő kitartással, meg vehemenciával, pedig nem kéne itt pazarolni ám a csí-t, meg a ká-t, meg a dzsungel könyve többi állatát :)))

Te vagy itt az "erős bástya", hát nem látod, hogy mindenki csak téged akar bevenni? :))) Ne mennyünk azért le megint picológusba, de csak lovallod, meg lovallod magad, egyszerre 3-4 ellenféllel küzdve. Most éppen, s lehet, hogy más blogokban meg nem.

Mondom, hogy nem vagyok senkiről, még saját magamról se mindentudó, összevetettem a trafikosokértaggódást a hogyjönezidével, ennyi. Nem a teljes életműved fényében várom tőled azt, hogy az én, egy végre felzárkózó, nyugati színvonalú országba, és annak reménybeli megvalósítóiba vetett hitemben csalódott, és számonkérő indulatomat is a helyén kezeld, ahogy azt, az ezek szerint valóban 'fideszembert' is, (aki azért lehet ténylegesen az, mert egyáltalán nem tiltakozik, ezen kitételeid ellen). Nem lennék meglepve, ha én, az egyszerű, mezei pógár sokszor, sok blogon, és sok érdekes nicken már valódi IRL politikusokba, vagy sajtósokba, esetleg más, megmondóember médiaszemélyiségekbe, vagy mainstream fíloszokba botlottam volna.

Ne egymást elemezzük azért, és nem minden kérdés vagy állítás támadás, s nem minden ellenfél ellenség, bármi ostrom alatt is érzed magad, mert nem ketrecharc ez.

2013.06.17. 12:18:08

@sárkányfő:

És. Trafikosa válogatja. Akiket ismerek, azok nagyjából oké, sose láttam rosszarcút, de őket kevésbé ismerem, mint téged, ezért nyugodtan belevehetők a társadalom fentebb vázolt szeletébe, mert ha igazságtalan is vagyok, látom, hogy kiknek áll a világ, mióta az eszemet tudom. Mondottam volt, hogy "tisztelet a kivételnek", nem?

Nyugdíjasok: Ugyanúgy tőke az, ami szipolyozza őket, illetve hogy a tőkeÉRDEK. A kisnyugdíjasok nyugdíját ugyanaz a gazdasági lobbi tartja kb. 15 éve már a létminimum alatti szinten, amelyik az ország pénzügyeit kezeli, irányítja, és más érdekeltségek pénzügyi politikájának, azaz a nemzetközi tőkének rendeli alá. Annak pedig nem érdeke az itteni népesség jól tartása, már mondtam.

Az elöregedő népesség egyszer csak túllépte azt a határt, amit a korábban működő nyugdíjrendszerrel finanszírozni lehetett. Az őket munkával eltartók száma pedig drasztikusan csökkent. S mivel korunk "egészségesebb emberei" tovább élnek a 60-70 évnél, ezért a probléma még jobban eszkalálódik. Ki kell hát találni valamit, hogy az "ezüst évek" ne legyenek már annyira ezüstök, ne akarjanak már 100 évig is elélni ezek.

Egyrészt a 40-50 feletti, még munkaképes idősebbek ki van szórva az állásokból (ez már a 90-es években megtörtént), és fel se lett véve, máshová. A menedzserközpontú gondolkodás az agilis-energikus-kreatívra épít, a tökéletesen alkalmasra, ennek a trendnek pedig a mégoly rutinos, 40 évnyi tapasztalattal bíró sem kell, ha a megjelenése, vagy néhány, idősödve kialakult negatív tulajdonsága (pl. zsémbesség, szkepticizmus, cinizmus) nem tükrözi kellően a "cégarculatot"

Másrészt meg ma már az újra munkába állásra van kényszerítve, azzal, hogy nem ám a mellékjövedelemként leeső pénzecskéért eldolgozgat egy kicsit, hanem hogy a nyugdíja helyett a miunkája bérét kaphatja majd. A rokkantsági plusz megvonása címén a valóban munkába beleszakadtakat kényszerítik a vegzálással megalázó helyzetbe, míg a dolgozninemakarás miatt szimulálókat ebben az ügyben SEM veszik elő.

Tehát az ország MINDEN, a "versenyszféra" által anyagi kényszerhelyzetbe hozott polgára multifüggő, és a nemzetközi cégek, tőzsdék, és bankok kiszolgáltatottja, anyaméhtől-feloszlásig, ahogy az egész ország, meg a gazdasági rendszer is. Kölcsönből élünk, és hiteleket fizetünk vissza, mikor épp nem a téliszalámi, vagy a penészes döghús között kell válogatnunk. Mindegy, hogy kisiskolás, vagy kisnyugdíjas, "MINDENKI SZEM A LÁNCBAN".

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.17. 15:52:56

@sárkányfő:

"Nem, te terelsz."

A gyakorlat mást mutat; mindenki láthatja itt (is).

"Te egy percig sem akartál velem vitatkozni"

Ahogy fentebb demonstráltam, te képtelen vagy vitázni -- másokkal is. Terelgetsz, üres lózungokkal operálsz, aztán személyeskedsz.

"egy percig nem érdekeltek a kérdések amiket feltettél"

Mivel a többségükre nem adtál érdemi választ, a legkevésbé sem vagy abban a helyzetben hogy megítéld, mennyire érdekeltek a válaszaid.

"hogy engem a földbe döngölj"

:)

No lássunk példákat a te "vitakultúrádról":

"nem csak terelsz, de konkrétan kiforgatod a szavaimat is"
"idióta...."
"Te, ugye fideszes vagy? Mert ismerem jól a gátlástalanságnak ezt a fokát, az ilyenek tipikusan fideszesek..."
"De tutod ezt te is Móricka, csak játszod a hülyét."
"ezt 20-as IQ alatt nehéz felfognod, ezt megértem..."
"próbálkozz még pár ilyen dedós szintű, ám igazi felnőtt aljasságot tükröző beszólással meg szókiforgatással..."
"Nem, te nagyon hülye"
"ez mutatja hogy mennyire nyíltan és gátlástalanul aljas vagy."
"a légből kapott szókiforgatásod, hazugságod sem más mint annak a bizonyítéka hogy mennyire aljas vagy és mennyire inkorrektül állsz hozzá a vitához"
"idióta barom"
"szarházi"
"te utolsó troll"
"te idióta"
"Kretén idióta"
"IDIÓTA TROLL vagy"
"te hazug troll"
"Idióta, kretén droid"
"idióta, barom kretén"
"féreg"
"te szarházi alja troll"
"droid"
"ostoba"
"trollocska"
"nagy fasz"
"faszfej"
"geciláda"
"Aljadék"

És ezek csak a nekem címzett "érveid" (azokból sem az összes, ill. az összes előfordulásuk), a másokhoz intézetteket nem is említve.

sárkányfő 2013.06.18. 00:22:07

@neoteny:
Kár a gőzért, teljesen nyilvánvaló, hogy téged nem a vita tartalma érdekel, az csak a felszín, a lényeg hogy üss engem ahol érsz, dühödt gyűlölettel harapj bármire, mint egy pitbull. Ez lerí az egészről, a százszor elismételt, noha százszor cáfolt hazug vádjaidról, arról, ahogy betegesen csaptál le minden félmondatomra, stb.

Köszönöm hogy kigyűjtötted a jelzőimet rád, mindet 100%-osan tartom, mind igaz az utolsó szóig. Illetve - kicsit későn, de - rájöttem, hogy lehet itt már sajnos többről van szó, minthogy egy utolsó geci fos patkány troll vagy, aminek első pillantásra látszol.
Elmondom mi gondolkodtatott el: pár éve elég aktívan olvasom a blogokat, sokszor hozzá is szólok, szóval sokat láttam már. Láttam már trollokat, mindenfélét, van aki csak egyszer beszól, aztán eltűnik (pl. lindalinda), van aki csak párat, van aki mindig ugyanazt mondja, együgyűek szó szerint, és ezzel ki is fújtak. Vannak akik azért ezeknél kicsit többet tudnak, pl. dühöngenek vagy tíz kommenten át, aztán mennek el, és vannak akik akár több órát is vitatkoznak keményen, védve a védhetetlent. Stb., lehetne még ezt szálazni, de a lényeg: ennyire döbbenetesen elvakult trollt, mint te, talán még sose láttam. Te minden trollt lefőzöl. Biztosan nem zárom ki hogy nincs hozzád hasonló, de legfeljebb szökőévente ha egyszer. Az egész hétvégét arra szántad, hogy kiforgasd, széthazudd a szavaim, még azután is hogy cáfoltalak, egész hétvégén minden állításomra ugrottál és az utolsó vesszőig haraptad ahogy tudtad. Ha több időm lett volna netezni, vagy most hétközben több időm lenne nyilván ugyanolyan hőfokon folytatnád, nem rajtad múlik. Olyan béklyók, mint tisztesség, logika, józan érv, nem korlátoznak, mindent csak az egy szempont irányít nálad, hogy úgy rúgj és harapj engem ahogy érsz. A vita csak a felszín, gyenge, átlátszó felszín, ezért is ugrálsz témáról témára, sőt másoknak írt válaszaimra is, minden szavamra vadásztál, fanatikusan, és lőttél is. Elborult elméd teljesen beszűkült, és a pontnyira beszűkült tudatod már fel sem fogta micsoda őrült ámokfutást rendeztél.

Na, bevallom, ez az, ami így utólag, kicsit megkésve elgondolkodtatott, hogy lehet többről van szó, mint hogy te vagy minden trollok legtrollobbika, a trollkirály. Persze lehet, vannak extrém gonosz emberek is, de azért ez mér gyanús. Ez az őrült, páratlan düh és monománia már felveti az egészségügyi probléma lehetőségét is. Nem vagyok orvos, de sok betegség van ami befolyásolja az agyműködést, az agydaganat adja magát, a daganat nyomja az idegpályákat. Szóval lehet valami ilyesmi bajod van. Orvoshoz kéne fordulnod, talán gyógyítható. És ez még jobbik eset, mert ha nem betegség okozta ezt párját ritkító fesztivált amit összehoztál, akkor mégiscsak marad a jellembeli extrém torzulás és romlottság. Persze ennek is lehetnek okai, gyerekkori erőszak, extrém kudarcos életből fakadó extrém frusztráció, megalázottság-élmény, stb. Ezeket meg nem agysebész, hanem agyturkász tudná megfejteni. Persze ehhez esélyt kell adj nekik, azaz el kéne menned dokihoz. A legegyszerűbb, ha kiprinteled ezt a hosszú kommentlistát, és átadod az orvosoknak, ezt elolvasva ők is azonnal tudni fogják, hogy komoly baj van, már csak a pontos diagnózisra kell koncentrálniuk.
Én drukkolok neked, mert reménytelenül humanista vagyok, és jószándékkal vagyok még azok iránt is, akik ennyi rosszat és gyűlöletet mutattak irántam. Talán sikerül téged meggyógyítani.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.18. 01:11:44

@sárkányfő:

"mert reménytelenül humanista vagyok"

Ahogyan az látszik is a "vitastílusodon".

I_Isti 2013.06.18. 07:51:37

501 Levi's-ből tök jó. :)

sárkányfő 2013.06.19. 12:42:50

@neoteny: A stílusnak semmi köze az értékrendszerhez, Jézus husánggal kergette ki a kufárokat a templomból, és igaza volt, jól tett.
Sokan azt hiszik minden humanista tutyimutyi balek, aztán meg fel vannak háborodva ha a másik nem hagyja magát. Nos, én védekezem, méghozzá a támadással arányosan, ha tetszik neked ha nem. Az igazat pedig szintén kimondom.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.20. 01:20:46

@sárkányfő:

"A stílusnak semmi köze az értékrendszerhez"

Valószínűtlen; minden amit teszünk, jellemző ránk.

"Nos, én védekezem"

De nem a közölt gondolataidat védted -- érveléssel -- hanem a vitatársad személyét támadtad.

"Az igazat pedig szintén kimondom."

Legfeljebb azt, amiről te azt hiszed hogy igaz. A fröcsögés pedig semmiképpen nem tartozik az igazság kimondásának kategóriájába.

Boross Bence 2013.06.20. 14:06:34

@neoteny: Lehet, hogy tévedek, de szerintem a "Sárkányfő" Bereznay András egyik álneve.Ő legalábbis hasonló sértett, kioktató, szidalmazó, paranoid stílusban küldött el engem néhány napja melegebb éghajlatra, miután szóvá tettem, hogy a "Kibulizott ország" című írása jobban tudott volna hatni, ha személyesen többet tett volna azért, hogy pozitív módon lehessen hozzá kapcsolódni. Ha igazam van, akkor nem sok esélyt látok arra, hogy tárgyszerű megjegyzéseidre érdemi válaszokat kapj. :(

2013.06.20. 18:38:58

@Boross Bence:

Azon meg lennék lepődve ... Egyszer szerintem maga a szerző lehetett az, valamilyen, ma már nem rémlő nick alatt, aki engem arra az írásra irányított, mint vele nagyrészben egyetértőt, s amely írást aztán én száz százalékos elismeréssel díjaztam.

Annak a nicknek meg más volt a stílusa, a sárkányfőénél jóval érettebb és konszolidáltabb, és azt a fazont még a 70 évvel ezelőtti nyomdafesték is jól elbírta volna. Persze nem lehet minden nick mellé egy közlekedési rendőrt állítani ... :)))

sárkányfő 2013.06.20. 19:09:55

@neoteny:

Látom elemedben vagy, van megint mibe belekötni :)

Hát akkor lássuk:

""A stílusnak semmi köze az értékrendszerhez"
Valószínűtlen; minden amit teszünk, jellemző ránk."
Nos, a világtörténelem során totális különböző értékrendszerű emberek szólaltak meg hasonló stílusban, pl. ha valaki hazudott nekik, állandóan, pofátlanul, akkor megmondták neki a magukét. Továbbá vannak halk szavú humanisták, vannak kemény kötésűek, vannak lágyabbak és érdesebbek. Attól még az értékrendjük azonos alapokon nyugszik. És ha ezt te nem bírod felfogni, az a te problémád.

""Nos, én védekezem"
De nem a közölt gondolataidat védted -- érveléssel -- hanem a vitatársad személyét támadtad."
Hát bizony, ha hazudsz, ha kiforgatod a szavad, és hasonló aljasságokat csinálsz, ahogy csináltad is jó sokszor, akkor bizony én kimondom az igazat, bármennyire is nem tetszik neked. Jogomban áll az önvédelem, és erről nem fogok lemondani.

""Az igazat pedig szintén kimondom."
Legfeljebb azt, amiről te azt hiszed hogy igaz. A fröcsögés pedig semmiképpen nem tartozik az igazság kimondásának kategóriájába."
Minden amit leírtam igaz, a hazugságaid pedig tények, méghozzá totális pofátlan hazugságaid, amiket még azután is ismételgettél, hogy cáfoltam. Magyarul igazi szar troll vagy, ez van.
Illetve ha agybajod van, szó szerint, orvosilag, akkor mégsem, ez még lehet, de ezt már írtam.

Na, folytasd a támadásaid, tudom úgyis csak ez érdekel téged :)

sárkányfő 2013.06.20. 19:14:22

@Boross Bence:
"Lehet, hogy tévedek, de szerintem a "Sárkányfő" Bereznay András egyik álneve.Ő legalábbis hasonló sértett, kioktató, szidalmazó, paranoid stílusban küldött el engem néhány napja melegebb éghajlatra, miután szóvá tettem, hogy a "Kibulizott ország" című írása jobban tudott volna hatni"

Kedves Bence!

Lehet hogy a memóriám nem 100%-os, de bevallom, nem emlékszem arra, hogy:
- az elmúlt napokban beszélgettem volna veled
- akár az elmúlt hetekben beszélgettem volna veled
- arra sem emlékszem, hogy bárkivel beszélgettem volna erről a "Kibulizott ország" című írásról. Sem a napokban, sem a hetekben.

Persze lehet hogy hirtelen nagyon megromlott a memóriám, meg tudnád tenni, hogy belinkeled azt a posztot, ahol ezt szerinted mi egymással megvitattuk? :)

És véletlenül az nem lehet, hogy teljesen összekeversz valakivel akivel vitáztál? :)

Továbbá olvastad, méghozzá végigolvastad neotennyel a beszélgetésünket? A hazudozásaival, a folyamatos támadásaival nincs semmi bajod? :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.20. 19:19:11

@ekszvájzed:

"Egyszer szerintem maga a szerző lehetett az, valamilyen, ma már nem rémlő nick alatt, aki engem arra az írásra irányított, mint vele nagyrészben egyetértőt"

Azt hiszem ezt többen is tettük, én is.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.20. 19:52:00

@sárkányfő:

"ha kiforgatod a szavad"

Korábban még a te szavaid "kiforgatásával" vádoltál; mostmár azzal hogy a sajátjaimat "forgatom ki". Ez is mutatja hogy az egész "kiforgatás" duma csak vergődés és terelés.

Mint ahogy a "reálpolitika" kapcsán is tetted: Humpty Dumptyhoz hasonlóan a szavak számodra pontosan azt jelentik amit te akarsz hogy jelentsenek, és ha rámutatnak az általánosan elfogadott értelmükre, akkor azt te a személyed ellen irányuló támadásnak címkézed.

Néha még a teljesen egyértelmű nyelvhasználatodat is letagadod: mint pl. amikor Balavány bocsánatot kért a korábbi rasszista írásaiért, te többes szám első személyben írtál a "megbocsátás" szükségességéről. Amikor rámutattam arra hogy ezáltal a saját véleményedet kívánod rákényszeríteni másokra, akkor ezt vehemensen tagadtad -- majd szokványos módodon személyeskedtél.

Ha valaki "kiforgatja" a szavaidat, akkor az te magad vagy; "sorozatos tagadóként" ad hominem támadásokkal próbálod elterelni a témát amikor valaki hivatkozik az általad írottakra.

sárkányfő 2013.06.20. 20:11:19

@neoteny: Vazz, már egy elütésbe is ekkora erővel belekapaszkodsz, és csócsálod egyfolytában? :D Hát ez már a vég... Érdemi választ persze sehol...

A szavaim kiforgatása tény, elég csak az amerikai nagykövettel kapcsolatos ámokfutásodra gondolni, ahol bár többször írtam, hogy eszemben sincs tévedhetetlennek gondolni (sőt, ezt így a számba adni már eleve aljas húzás és kiforgatás), de te azért újból és újból a számba adtad, noha cáfoltam. És még te nem vagy troll, ugye? :D

Aztán - mit tesz isten, vannak aki nem bírnak kibújni a bőrükből... - most is önkényes értelmezést adsz az én szóhasználatomnak, ami természetesen nem igaz, de persze egész biztos hogy te megint jobban tudod én mit és hogy értek, mint én magam :D

A Balaványos rész a legjobb! Már gőzöm sincs melyik írása az, és én pontosan milyen kontextusban mit írtam, de az biztos hogy nem most volt, és te így tudod! Ember, mióta tartasz engem megfigyelés alatt? :D Mióta követed ilyen döbbenetesen kitüntetett figyelemmel az írásaimat, és micsoda motivációd van rá, hogy ilyen mélységében megjegyezz és most meg felidézz régi posztok alatt írt régi kommenteket? :D Vazze, ez már lassan kész nyomozás meg megfigyelés :) Esetleg jegyzeteket is csináltál?

bevallom, most meglepetést okoztál, pedig már nem hittem hogy lesz ilyen. eddig csak minden idők legelszántabb trolljának tartottalak, aki egész hétvégéjét áldozta arra hogy a sárba nyomjon (meg áldozna még többet, ha válaszolnák gyorsabban-sűrűbben, de hát már felismertem a trükköt...), de hogy te ilyen, ki tudja mikori példákat rángatsz elő... itt kérem még komolyabb dolog van a háttérben :) dúúúúrva :) Figyu, nem hiszem el, hogy élő emberben lehet ennyi gyűlölet, ez tuti agydaganat. Normális ember ilyennek még a töredékét sem csinálja végig, bármennyire is utál valakit. Menj már el dokihoz, állítsanak fel diagnózist, hátha még időben elcsíphető a daganat.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.20. 21:32:57

@sárkányfő:

"A szavaim kiforgatása tény [...] ezt így a számba adni már eleve aljas húzás és kiforgatás"

Ezt figyelembe véve hogyan értékelendő ez a hozzászólásod?

"Ja, ha találsz hibákat vagy hazugságokat, akkor ettől kezdve kivétel nélkül minden anyaguk (még a belső, saját maguknak szánt anyagok is) mind tévedés vagy hazugság."

----

"Már gőzöm sincs melyik írása az, és én pontosan milyen kontextusban mit írtam, de az biztos hogy nem most volt, és te így tudod!"

Úgy érted szabadkoznom kellene a jó (vagy legalább is a tiédnél jobb) memóriám miatt? :)

Bereznay A. 2013.06.20. 22:38:01

@sárkányfő:

Figyelj, ő egyszerűen paranoiás, amellett hogy izé –, hogy fogalmazzak nagyon finoman? –, más jelentős gyöngéi is vannak.

Küzülük kiemelkedik, hogy általában fogalma sincs miről beszél. Egyszer nagyon türelmesen megpróbáltam vele megértetni egy igazán egyszerű összefüggést, annak ellenére, hogy végtelenül értelmetlenül megtámadott. Annyit értett meg belőle, hogy nyilván az ellensége vagyok és bizonyára álnéven üldözöm.

Bereznay A. 2013.06.20. 22:48:45

@HaFr:

Nem tudom lehet-e ilyet kérni, de mert te hozzáférsz, ki kicsoda, talán megnyugathatnád ezt a vízszintesen öt betű, h-val kezdődik-et, hogy sárkányfő nem én, és viszont. Próbáljon jól aludni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.21. 06:29:53

@Bereznay A.: Nem is tudtam, hogy hozzáférek. De szerintem mindenki gondoljon, amit akar, azt az egyet úgysem lehet megakadályozni.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.21. 06:43:45

@HaFr:

"De szerintem mindenki gondoljon, amit akar, azt az egyet úgysem lehet megakadályozni."

"Crimestop means the faculty of stopping short, as though by instinct, at the threshold of any dangerous thought. It includes the power of not grasping analogies, of failing to perceive logical errors, of misunderstanding the simplest arguments if they are inimical to Ingsoc, and of being bored or repelled by any train of thought which is capable of leading in a heretical direction. Crimestop, in short, means protective stupidity."

Emmanuel Goldstein: "The Theory and Practice of Oligarchical Collectivism"

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.21. 09:29:09

@neoteny: A Hacker Quarterly-t ismered?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.21. 09:41:44

@HaFr:

Láttam már példányát a 2600-nak és belenéztem, de nem olvasom rendszeresen.

Bereznay A. 2013.06.21. 12:21:48

@HaFr:

A blogot működtető meg tudja nézni, mi honnan jött. Ha érdekel, megtudhatod kollégáktól, hogyan, bár jelentősége biztosan csak nagyon kivételesen lehet.

Hogy mindenki gondoljon amit akar, így általánosságban jól hangzik, de mégsem alkalmazható szerintem olyasmire, ami nem álláspont, vagy vélemény kérdése, hanem közönséges tényeké. Éppen azért olyan végtelenül gusztustalan a posztmodern, remélem egyetértsz, mert ezt tagadja. Ami a tényeket, az igazán egyszerűen megfoghatóakat illeti, van persze ott is helye a tévedésnek, de annak aki tisztában van velük, fölfogásomban egy fajta erkölcsi kötelessége adott esetben ezt megismertetni azzal, aki a helyzeténél fogva nincs/nem lehet velülk tisztában.

Most nehogy azt gondold, hogy ezzel azt a tegnapi sóhaj szerű kérésemet erőltetem, hogy világosítsd föl az ügyeletes bolondot, hogy ezúttal is túlságosan fantáziájától vezetteti magát a félreérthetetlen gyűlölködése mellett!

Nem, ez odébb van, csak arra reagálok ilyen részletesen, hogy „mindenki gondoljon amit akar”. Mondom, ez, bár tetszetős, komoly veszélyei vannak. Mondjuk ha arról van szó, hogy erőszakkal kellene valakit rávenni, hogy ne azt gondoljon amit akar, még ha kolosszális hülyeség is, akkor szerintem is rá kell hagyni, de ha úgy vetőtik föl, hogy a vonatkozó információ kínálatával meg lehet adni az esélyt annak aki eszelősséget gondol, hogy kijózanodjon, akkor nagyon helytelen közönyös legyintéssel ráhagyni, hogy hadd gondoljon amit akar. Ilyenkor ez a válasz nem odatartozó, félrealkalmazott.

Idetartozhat, hogy működő demokráciáknak pl az is része amellett, hogy megengednek, hogy fölvilágosítanak. Ezért is tartom sokkal botrányosabbnak a 2004-es választás adatok elhallgatásával elcsalását, mint azt a legtöbben, úgy tűnik, fölfogják. Sok tekintetben ez rosszabb volt, mint az őszödi, vagy a népre támadás 2006 őszén. A 2004 utáni Gyurcsány kormány még abban azon a nem legitim rendszeren belül sem volt legitim aminek én, ismered az okaimat, a rendszert magát fölfogom.

2013.06.22. 13:41:00

Kissé tán visszatérnék az alapokhoz itten. "Orbán-REZSIM megértése" a felvezető hablaty egyik kitétele ... Hát tessék, csak az elmúlt néhány hét.

Most adták el az országot hektárszámra, tapsvihar közepette, a teljes patkó -jobbik akarata szerint, szadeszék kb. magukhoz nyúlnának a gyönyörtől. (Nem ám csupán bérbe a termőföldet (hogy az államnak is rendszeres hasznára váljék), ahogy ebben az országban is szokás volt, hanem fullosan, elidegeníthetetlenül. Kb. örökre, ha radikális változás nincs.)

Valamint a továbbiaktól is csúcsra járatva nedvedzenének azok a jó öreg szakállmatyik: Keresztény magyar családok demonstrációját tiltják be, gondolom, a történelmi egyházak buzgó egyetértése mellett, a buziházassággal szemben.

Alföldi robertinhát egy majdnem-saját színházzal kárpótolják, meg további milliókkal, biztos azért, mert a magyarságot, a történelmet, a kultúránkat, a NEMZETET egy arról elnevezett színházban az elmúlt évek során igyekezett merőben formabontó eszközökkel, s vadiúj szemszögekből is bemutatni, a fene tehetségével.

A Magyarok Házába távoli rokon népek meghívott táncosait nem engedik be, rendőri erődemonstráció közepette, s száműzik tovább innen azt, akit egy szuperhatalom kerget a világban.

Miközben egy agresszív, és idegen világuralmi eszmerendszer kongresszusát 3 napon át tömik a lóvéval, s a résztvevőknek puszta szavakban megnyilvánuló közvetlen megfeddőit 3 évekre ítélik el.

TEK kommandósok laza szabadidős airsoft-szerelésben félemlítenek meg kilakoltatandó (nemcigány, és nem egyéb védett származású) lakókat, hogy a bankok és a multik akaratának érvényt szerezhessenek.

És az egyik legszemetebb 1956 utáni megtorló karhatalmistáért ontanak forró könnyeket, részvétükről biztosítva annak b. családját,

mialatt egykori vérbírókat és lövetőket tömnek, további súlyos százezrekkel, míg mások, akik pl. még csak részt se vettek akkor az "OSE" során semmiféle "államrendellenességben", a nyomorult filléreiken túladva titokban, vagy egyre nyíltabban a kukákban nézegetik, hogy mi jut estére ...

Hát most csak ennyit erről a "rezsimről", amit egyre kevésbé értek, hogy a szélballibber oldal tényleg, MI A JÓ BÜDÖS FRANCÉRT kritizál, ostoroz, döngöl, és gyaláz, a legveszettebb vehemenciával MÉG MINDIG, mikor az idegen akarattal szembeni alázatban, az alányalásban, a kiszolgálásban, a PARANCSTELJESÍTÉSBEN a legszebb álmaikat múlják felül ???

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.22. 13:48:52

@ekszvájzed: Rossz a stílusod, szakállmatyi.

2013.06.22. 16:31:15

@HaFr:

Hadd legyek már mérges, drága jóember. Szabad ezt, így, 45 körül, 2013-ban, a 40 fokban? Hadd ne nézzem már indulat nélkül azt, ami erre a jobb sorsra érdemes országban történik, jó?

Csak ahogy ebben az itteni hozzászóláshalmazban eddig is tettem, mert nem vagyok egy viráglelkű hippi, egy takonyfolyató punk, meg egy sztk-keretes eminens okostojás ideális keveréke, ahogy az ideális kommentelőket szélballib oldalon elképzelik :)))

És mindeme, a korábbi ide-bejegyzéseimet is nyilván messzemenőkig tekintetbe vevő, kimerítő stíluskritika mellett hol marad a válasz azon kérdésemre, hogy miért méltóak a ma kormányzó, nemzeti és vallási jelszavakkal kábító, aljas és korrupt csupaszcsigák

a mindezen általam fentebb sorolt dolgok megvalósítának heves vágyakozásában nanáhogy százezerszer különb ballib oldal által szakmányban megvalósított ekézésre? Mert a kérdésem erről szólt, stílus ide, vagy oda.

Hogy valaki árulja el már ugyan, könyörgöm, térden állva, hogy MI A KETTŐ POLITIKAI OLDAL KÖZÖTT A VÉGSŐ KÜLÖNBSÉG ???

Egyébként nagyítóval sem lelhetsz ebben egy szál trágár kitételt sem. Max. az lehet a fájdalmas, hogy a sorolt jelenségek felülmúlják a korábbi abszurdisztáni kormány minden idegösszeroppantó momentumát, csak a 2006-2007 nélkül (MÉG). S hogy esetleg sértő dolgokat mondok valakikre, jobbra és balra egyaránt? Hát, akinek nem inge ...

Ha az a baj, hogy a mindenféle bölcselmeskedés mellőzésével próbálok lényegre törni, és nem a tejszínhabot vakargatni, ahogy a fentebbi lilaködös, belsőséges értelmiségi vita teszi, mely, egymást val'szeg már elég jól ismerőkről lévén szó, teljesen átment valami megfoghatatlannak a sokadik boncolgatásába, aminek az eddigiekhez már semmi köze,

s arról nem én tehetek, így olvastam közben más dolgokról, amik miatt kedvem támadt ez észrevételemet megtenni. Vesd rám a követ, hogy a magas megmondóemberek, akik a zorbánizmust állítólag nagyon nem szeretik,

mindezen jelenségeket, és a visszamenőlegesen is előforduló előzményeiket is, valahogy nem hajlandóak a rendszerkritikájukhoz munícióul felhasználni, hogy miért is? Nyilván amiért a kicsit se költői kérdésemet feltettem, azaz azért, mivel NAGYON IS egyetértenek velük ...

Nem tudom, hol vagy cenzor vagy hasonló (ha jól vettem ki a szavaidból ezt az opciót), de ha itt, akkor áldásom a nemes munkádra, és bocs, hogy zavarni merészeltem az éteri magasba révedt entellektüell körbefutkározásokat.

Ha más észrevételed nincs, csak ennyit akartam még utána szólni ennek a behalt szekciónak.

2013.06.22. 16:47:18

@HaFr:

Na jó, van benne pár kerestlen, jossz-jossz, cúna szó, de azért megkövetem a hiperművelteket, mert azért meg szoktam, lévén - mint írtam volt - csak egy mezei pógár vagyok ... :)))

Tehát ha nem sértettelek, ne sértődj, ha vitára késztetlek, vitázz, de csak úgy tüskéket ne szórj, mert én konkrétat kérdezek, amir konkrét választ várok, attól, aki válaszol.

Ha ez nem válasz volt, amit beírtál, akkor meg ne is fárasszuk egymást.
süti beállítások módosítása