1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.05. 08:41 HaFr

Ellenállás vagy halál

A magyar társadalom valóban megosztott, amit csak tükröz és kihasznál  a pártrendszer kétosztatúsága. Az egyik oldalon a döntően azonnali vágykielégítésű, döntően materiális érdek, a másik oldalon az elégedetlenség és a szabadság népe. Az egyik oldalon az államcentrikus, redisztribúciós terminológia, a másik oldalon az államot redukálni kívánó, intézményes politikai kifejeződést egyelőre nem találó kritikai gondolkodás. Az egyik oldalon a folyamatos manipulációba való belenyugvás, a másik oldalon hol a tétovaság, hol  a lázadás, de mindenképpen a méltóság sérelme. Az egyik oldalon a magyar tradícióba való reménytelen belegabalyodás, a másik oldalon a szabadulni vágy. Az egyik oldalon (leginkább) a rezsi védelme, a másik oldalon (leginkább) a személyiségé.

Az egyik oldal (egy oldalon) a Fidesz és az MSZP.

A másik oldal a tétova, részben meg se született mozgalmak, önmagukban bizonytalan kis pártok. A huszonöt éves hatalmi blokk hagyománya szemben egy fenntartható, élhető, szabad -- de még borzasztó megfoghatatlan -- jövő ígéretével.

Az előbbiek (nevezzük állampártoknak) fogják a szavazóikat -- ahogy fentebb áll -- a vágyaik azonnali kielégítésére tett ígéreteikkel, legyenek ezek (döntően megvalósíthatatlan) materiális vagy (döntően értelmetlen) értékrendbeli vágyak. Az azonnali vágykielégítés igénye a megfáradt vagy műveletlen vagy bosszúszomjas rétegek sajátja. Megkapják erre a lehetőséget mindkét párttól, amelyek gondolati mintái és hatalmi logikája majdnem hajszálra ugyanazok. A vágyak kielégítéséhez az államot használják eszközül, amelyet folyamatosan növelnek, korrupcióba, legújabban diktatúrába fordítanak, de mindenképpen egy uralmi klikk érdekeinek megfelelően, a közjó ellenében üzemeltetnek. Az MSZP momentán siránkozik a diktatúra miatt, pedig ami azt illeti, a Fidesz csak kibővíti a klientúráját az MSZP korábbi gyakorlatához képest, és bizony nagyobb klientúrához nagyobb hatalmi koncentráció dukál. A Fidesz az MSZP-hez képest társadalmasítja a diktatúrát (több kitartottat és kedvezményezettet von be, tovább növeli az állam hatalmát), ennyiben jobban csinálja, mint a szocik. A mélyen zajló folyamatok azonban kádárista és posztkádárista keltezésűek, rajtuk a maszop bélyegzőjével. Megmutatkozik ez a két állampárt korrupcióhoz fűződő érdekében, az állampárti titkosszolgálati rezsim továbbműködtetésében, a hasonlóan buta, korlátolt politikai terminológiájukban, a hasonló logikájú érvrendszerükben, a hasonló színvonalú világnézetükben, a kontraszelekción alapuló káderpolitikájukban, a régi funkcik továbbfoglalkoztatásában, pusztán abban, hogy végső soron csak magukkal és egymással vannak elfoglalva, és ezt tekintik Magyarországon -- a kezeikből evő újságírói derékhadnak és közvetítő közegnek is hála -- A POLITIKÁNAK.

Az állampártokkal szembeni ellenállás, a szabadság ereje még gyenge, a módszereket és útjait még csak éppen hogy kezdi kitapogatni, és mivel egyszerre szervezetlen és kellene megszerveznie az állampártokkal elégedetlen heterogén, nagyrészt kellő öntudattal sem bíró csoportokat, még egy darabig megosztott is marad. De bizonyosan ez képviseli a magyar modernizációt, a kiegyezés és a megbékélés lehetőségét, és a sikeres Magyarország egyetlen lehetséges útját, amelyen végig is fogunk menni, és a mostani éveink oda fognak kerülni, ahova valók: a történelem sötét lapjaira.

197 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr895344850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2013.06.06. 08:05:27

@kovi1970: Persze hogy van állam. Amely a kiszolgáltatottságot CSÖKKENTENI tudja. Már ha erős és van hozzá energiája, akarata. Ennek most van, úgy néz ki.

Netuddki. 2013.06.06. 08:05:38

@Lindalinda: "Most meg azért javulnak a mutatók"

Mér'? Javulnak? Ugyan ez a fideszpropaganda, de én speciel még a jelét se látom a javulásnak. A saját szememnek meg jobban hiszek mint az orbánotoknak...

Blogger Géza 2013.06.06. 08:09:49

@kovi1970: Nem, a maffiakorszak az volt, amikor Vizovicki pénzelte a rendőri vezetőket és Portik egyezkedett az MSZP-s miniszterrel a Fidesz elleni lejáratsáról, és arról, hogy felhasználja a sok százezres látogatottságú portáljait is e célra.

Netuddki. 2013.06.06. 08:10:04

@Blogger Géza: "Persze hogy van állam. Amely a kiszolgáltatottságot CSÖKKENTENI tudja."

Akkor nem volt dolgod mostanában a "szolgáltatókkal". Lófaszt se javult a helyzet. Ugyanúgy csicskáztathatják a "fogyasztót" következmények nélkül mint ezelőtt x évvel. Sajna a rezsicsökkentéssel se lett/lesz jobb ezen a téren a helyzet. Sőt, majd az ügyfélszolgálaton spórolnak...

Netuddki. 2013.06.06. 08:14:29

@Blogger Géza: Nyomatod itt az esztelen fideszpropagandát gondolkodás nélkül. Olyan hülyék vagytok mint a seggem! A maffiázásotokkal csak azt éritek el, hogy a zemberek 1 kalap alá vesznek a maszoppal. Ha a maszop maffia volt, ti 100-szor butábban és nyilvánosan intézitek a maffiáskodást. És itt nem azon van a hangsúly, hogy ki a nagyobb maffia, hanem azon, hogy bűnözők vagytok mind, a maszoppal együttvéve. Olvass vissza B+, mielőtt elkezded itt a libsizést, maszopozást, libajnaizást! "Utáljuk" itt mindegyiket, az orbánoddal az élen...

I_Isti 2013.06.06. 08:18:31

@J.László: Az öröklött vagyon, meg a dzsentri vér nem garancia az IQ-ra. Sőt...
Egyébként meg az abszolút 0 képességekkel megáldott gombnyomódroid országgyűlési képviselő pedig Orbán Viktor találmánya.

J.László 2013.06.06. 08:19:52

@I_Isti:
Az is a ti találmányotok, bocsika. A komcsik szeretnek úgy tenni, minta 1990-ben egy ufó fedélzetén érkeztek volna a Földre.

Netuddki. 2013.06.06. 08:21:06

@J.László: "A komcsik szeretnek úgy tenni, minta 1990-ben egy ufó fedélzetén érkeztek volna a Földre."

Kivéve az orbán viktort...

I_Isti 2013.06.06. 08:21:08

@Blogger Géza: Persze, hogy keresztes hadjáratot indít minden jobbos az "állambontókkal" szemben, mert egszisztenciálisan nem lenne képes egy igazi fidesznyalonc sem arra, hogy a saját ereje, tehetsége, képességei, szorgalma révén beülhessen még csak egy skoda superb-be sem, nemhogy egy igazi audiba...

Netuddki. 2013.06.06. 08:23:37

@I_Isti: "Egyébként meg az abszolút 0 képességekkel megáldott gombnyomódroid országgyűlési képviselő pedig Orbán Viktor találmánya."

Az, hogy a képviselőket büntetés kilátásba helyezésével zsarolják ha nem azt a gombot nyomják meg amit mondanak nekik, az én nézőpontomból bűncselekmény, és gyakorlatilag illegitimmé teszi az országgyűlés működését és a törvényeket amit így hoznak...

Blogger Géza 2013.06.06. 08:28:32

@kovi1970: Jah, ez a legegyszerűbb, utálni mindenkit, ez a tipikus tahómagyar mentalitás. :)

Blogger Géza 2013.06.06. 08:29:06

@I_Isti: Marhaság, a sikeres emberek többsége a jobboldalt támogatja.

Netuddki. 2013.06.06. 08:31:18

@Blogger Géza: "Jah, ez a legegyszerűbb, utálni mindenkit, ez a tipikus tahómagyar mentalitás. :)"

Annyuuu! A tahók nem szeretnek! Brühühü...

Muhaha!

I_Isti 2013.06.06. 08:32:09

@kovi1970: Mennyi osztalékot is vettek ki mostanában a közgépből? 3 milliárdot? A válság kellős közepén... Ennyi pénzért már érdemes befenyíteni az egyébként is droid képviselőket akármivel, még töklevágással is.

2013.06.06. 08:32:43

Kikészültek a szuper intelligens ballib bértopikolók.
Hiába az állandó hazugság kiötlés nagy szellemi erőfeszítést igényel, és az nem megy...

Netuddki. 2013.06.06. 08:34:31

@Blogger Géza: "Marhaság, a sikeres emberek többsége a jobboldalt támogatja."

Jobboldalt? Az hol van? Muhaha!
Amúgy meg, az orbán alatt felétek lejt a pálya, ez sok minden de nem sikeresség. Ha az orbán megy, nektek is véget ér a jóvilág. Szerintem lúzerek vagytok. A sikeres az aki meg tud élni anélkül, hogy éppen melyik "oldal" van hatalmon...

I_Isti 2013.06.06. 08:34:43

@Blogger Géza: Úgy könnyű "sikeresnek" lenni, hogy az zállam gondoskodik a verseny helyett a húsosfazékról. Pont ez az "erős" állam fidesznyik koncepciója. Az az erős államé, amelyik annyira erős, hogy a rendőrök a legfőbb maffiózóktól kapnak fizetést, nem az államtól.

Blogger Géza 2013.06.06. 08:37:36

@I_Isti:

@kovi1970: Ne aggódjál, sikeresek voltunk 2002 és 2010 között is...

2013.06.06. 08:38:03

@Lindalinda: Te, cica! Kicsit át kéne ezt gondolni. Ha egy mutató nem 1,6, csak 0,4, de mínusz előjel van előtte, akkor az még mindig romlás...
A viszonyszámok pedig általában az előző évhez mérnek. Tehát , ha csökkent 2,5 %-kal a termelés, most meg mondjuk nőne 1%-kal, még mindig alatta vagyunk a két évvel ezelőttinek.
Talán a KSH oldalán a grafikonokat nézegesd, nagyon nem úgy van, mint neked mondják.
A munkanélküliségi ráta 12% felé kacsintgat. Bajnai (le se merem írni, becsukom a szemem) óta nő.
A GDP 2011 óta csökken.
Az ipari termelés 2010 közepétől csökken.
www.ksh.hu

És ezek az előző évhez mérnek. Csak Bloggergejza félék hazudnak szépeket. Kiragadják a nekik megfelelő adatot, és azt szajkózzák.
Szóval szar van a palacsintában.

Netuddki. 2013.06.06. 08:39:41

@I_Isti: Áááá! Elég csak nyomást gyakorolni rá, hogy legközelebb nem jelölik ha nem úgy táncol. A jóba könnyű beleszokni. 0 munka, biztos, átlagon felüli fizetés.
Tudok olyanról aki pont e miatt már nem fideszes országgyűlési képviselő. Nem vette be a gyomra. Legalábbis a saját állítása szerint...

2013.06.06. 08:40:45

@Blogger Géza: www.ksh.hu

Kattints. Nézegesd a képeket. Olvasgasd.
Csökkenő beruházás, csökkenő külker!
Hurrá, emelkedünk!

Netuddki. 2013.06.06. 08:41:25

@Blogger Géza: "Ne aggódjál, sikeresek voltunk 2002 és 2010 között is..."

Ó! Abban teljes mértékig biztos vagyok. Vár rátok egy előmelegített hely Tökölön...

gomorra 2013.06.06. 08:42:38

@Lindalinda:
Nehéz indulat nélkül, de azért próbáljuk meg.
Igen, igazad van, azért vesztették el, mert hazudtak éjjel nappal s úgy tettek, mintha dolgoztak, mintha kormányoztak volna. Szentigaz.

"De az irány a csőd, mert ahol a verseny száműzve van, ahol kijelölik a gazdasági szereplőket, az csőd felé halad."

Ez hazug állítás? Én írtam, meg kell védjem.

Mint látod, egyáltalán nem vagyok híve Gyurcsánynak, Mesterházynak, Medgyessi(y)nek. De ebből nem következik, hogy Orbánnak is híve kéne lennem.
Nem, mert Orbán ellenzéki korában már annyi valótlant állított a gazdaságról, a hazai helyzetről, annyi igaztalan dolgot bevetett, hogy megszerezze a hatalmat, hogy már az felháborító.
Az pedig még inkább az, hogy azóta, hogy ő kormányoz, cikázik hol jobbra hol balra, innét-onnét próbál pénzt szerezni, hogy a gazdaság össze ne omoljon. Szerez pénzt a szegényektől a gazdagok javára, próbál szerezni pénzt keletről akár olyan áron is, hogy egy gyilkost kienged a börtönből, mindent megtesz a hatalma fenntartása érdekében, de a valós problémákat nem kezeli. Na látod, ez az én szememben megengedhetetlen s sokáig nem is tartható. Mindeközben ismét rengeteget hazudik, elnyom minden másként gondolkodót, rabságban tartja az állami alkalmazottait, miközben osztogat azoknak akik úgy gondolják kicsit is tolhatják a szekerét. Nem az országét, hanem az övét a hatalom megtartása érdekében.
Magyarul, annak ellenére, hogy vannak bizonyosan neki is érdemei, ő egy fos. Sajnálom, hogy ezt kell írjam Magyarország, az általam annyira szeretett ország miniszterelnökéről, de akkor is ragaszkodom az igazsághoz, a fos az fos, ez Orbán Viktor.

I_Isti 2013.06.06. 08:44:10

@Blogger Géza: Ha meg "sikeresek" voltatok az elmúttnyóccévben, akkor miért sír folyton a szátok?

Blogger Géza 2013.06.06. 08:46:44

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ekkorákat azért nem kéne hazudni. Az ipari termelés kb 20%-kal magasabb most, mint Bajnai idején, az exportunk pedig még jobban nőtt. Egyébként Bajnai idején, 2010 első negyedévében rekordmagasságú volt a munkanélküliség is, 11,8%, hálistennek most ez si alacsonyabb. Most áprilisban 7 év óta nem látott ütemben nőtt a lakossági fogyasztás, csökken a munkanélküliség, 2013 első negyedévében EU szinten dobogós a GDP növekedés is. Nem baj, éljél csak a magad kreálta sötét álomvilágban, ahol minden rossz. Nálunk egész jó a helyzet. :)

Blogger Géza 2013.06.06. 08:47:16

@I_Isti: Ki sír? Ti rinyáltok egész nap, lúzerek... :)

I_Isti 2013.06.06. 08:48:14

@kovi1970: Nekem az tetszett a legjobban amikor a fidesznyik képviselő a saját maga által beadott módosító indítványt sem volt képes felolvasni. Nem hibátlanul, hanem viszonylag folyamatosan. (Nyilván ő írta.)

2013.06.06. 08:59:19

@Lindalinda: Amikor olyan körbe csöppensz ahol épp kritizálják a kormányt, az államot, szerintem ne kezdj el nyilvánosan libsikomcsizni. A legtöbb ember ugyanúgy kritikusan vélekedik a korábbi kormányokról mint a mostaniról. A hátuk közepére sem kívánják sem Gyurcsányt, sem Bajnait, sem pedig Orbánt. Ha lekomcsizod őket, nem biztos hogy garantálva lenne a biztonságod. Csak egy jó tanács...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:02:16

@I_Isti: amelyik annyira erős, hogy a rendőrök a legfőbb maffiózóktól kapnak fizetést, nem az államtól."
na ez a legszebb amit csináltok...éveken át, majd egy évtizedig tűrte az mszp-szdsz kormány a vizó féle zsibit (mert gondolom arra célozgatsz itt), a fidesz feltárta az ügyet, lecsukta az érintetteket....
ha nem tűnt volna fel.

Szevasztok 2013.06.06. 09:04:48

@HaFr: "Bajnai ezekre nagyon hamar rácáfolt, gyáva és bizonytalan önmagában is. Ezért is kezdtem el magam is egy kicsit szervezkedni, amiből kudarc lett. Most nem tudom, melyik a legkisebb rossz, ez az LPM-féle csoport olyan kétes gerincű emberekkel, mint Sólyom, olyan bátor, de harmadik utas, elég zavaros ökokapitalistákkal, mint Ángyán, és olyan kiismerhetetlen alakokkal, mint maga Schiffer, "

Kedves HaFr,

Ha így gondolkozol másokról, akkor nem csodálom, hogy kudarcként élted meg a próbálkozásodat!

Tudod: "Ha sikeres akarsz lenni, akkor barátokra van szükséged,..."

Ha nem tudod elfogadni, hogy NEM LÉTEZIK IDEÁLIS ember/helyzet semmilyen körülmények között, hanem mindenkinél kompromisszumot kell kötni, akkor soha nem fogsz előrelépni. Az idealisták eleve kudarcra vannak ítélve!

Ha meghirdetsz egy célt, akkor ne légy finnyás, hogy kik követnek. Ez megengedhetetlen luxus. A politika mindig is a reális opciók közti okos választásról szólt - de valamit választani KELL. Néha a kisebb rosszat.
Tényleg nem értem a finnyásságodat a fenti nevekkel kapcsolatban?!?!

Mottó: “A bölcsek eszmékről beszélnek, az átlagemberek eseményekről, az ostobák pedig személyekről.” (E. Roosevelt)

Szevasztok 2013.06.06. 09:07:53

@Lindalinda: "A jog a többség akarata. "

Nem az a bolsevizmus.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.06.06. 09:09:38

@gomorra: Barátod a felcsúti. Meg a pereputtya.

Az LMP-t Elek István - Orbán tanácsadója alapította, és Schiffer András - Orbán ügyvédje vezeti.
Ki is zártak mindenkit, aki leváltaná Orbán rendszerét.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:11:20

@Szevasztok: Elvileg egyetértenék, ha nem próbálkoznék eszme fronton is, ugye, egyesek szerint fölösleges hévvel is, és noha nem kenyerem a szentencia és aranyköpés irodalom sem, konkrétan nem igaz, hogy az ember ne nézné vagy ne kellene néznie a lehetséges szövetségesi tábort. Biztos igazad van, hogy megnehezítené (-tette) a dolgomat, hogy nem alkuszom, ezt vállalom.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:12:16

@HaFr: szerintem aki politikába akar fogni...az kezdje lokálisan, egy önkormányzatban az államigazgatással megismerkedhet. bár gondolom te Bpen laksz.

nnnnnnnn 2013.06.06. 09:13:23

na, látom itt lebzsel a törzsgárda.

2013.06.06. 09:13:32

@FILTOL: a fidesz feltárta az ügyet, lecsukta az érintetteket...."
Nem. Azok még a Bajnai alatt lettek perbe fogva.
A fidesz titkosít. A fidesz fenyeget. A fidesz nem csukta börtönbe sem Bajnait, sem Gyurcsányt.
A fidesz alatt csak csökkentettek büntetést.

2013.06.06. 09:15:18

@Blogger Géza: Munkanélküliségi ráta 2013 I. n.é. 11,8% Mit zözögsz?
Hazug fidesznyik, miért nem látogatod meg a KSH honlapját????

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:18:32

@Könnyen elkaptuk, uram!: vizót 2012ben fogták le, ha jó emlékszem, nem tudom miről beszélsz.

Szevasztok 2013.06.06. 09:19:59

@HaFr: Akkor most mi lesz?
Elmélkedünk vagy cselekszünk?

2013.06.06. 09:22:14

@Blogger Géza: Így csökken a munkanélküliség:
2012 III. N.É. 10,4
IV. n.é. 10,7
2013 i. n.é. 11,8%

Ez unortodox csökkenés?

Gdp "növekedés":
2009 I. n.é. -7,2%
2010 i. n.é.+0,1%
2011 I.n.é. +2,5%
2012 I.n.é. -0,7%
2013 I. né. -0,9%

Tehát 2010 első negyedéve még Bajnaié volt. A -7,2 %-ról sikerült "nőni 2,6% -ot, majd ismét csökken. Ez IGEN!

Gratulálok, ez tényleg világsiker!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:22:30

@FILTOL: Ó, nem szeretnék megismerkedni ezekkel :)

2013.06.06. 09:23:50

@FILTOL: Gyurcsányról. Azért három év kellett hozzá.... Alapos nyomozás volt biztos!

Netuddki. 2013.06.06. 09:26:23

@Szevasztok: " @Lindalinda: "A jog a többség akarata."
Nem az a bolsevizmus.
"

Nem, a bolsevizmus az amikor egy kisebbség ráerőlteti az akaratát a többségre, és úgy állítja be mintha az a többség akarata lenne.
Az értelmező szótárban a "fidesz"-nél keresd! ;)

2013.06.06. 09:26:45

@FILTOL: Miért, Vizovicki politikus?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:27:34

@HaFr: ja értem, akkor idealista vagy, és nem gyakorlati ember?
évek óta figyelem pl. a jobbikot és elgondolkozom tudják-e egyáltalán hogyan működik az állam, milyen jogszabályok mentén...mit intéz egy-egy szerv. tegyük fel alakítasz egy pártot, és befut. tudod mi a minisztérium, kik az államtitkárok? mi egy főosztály, területi szerv stb?
vagy a változás csak úgy hopp...és meglesz magától?

sörtelen 2013.06.06. 09:27:42

HaFr, talán ideje lenne két új fogalmat bevezetni: A "balszéli" (baloldali helyett) valamint a "polgárdiktatúra" (a milliónyi jelzős demokráciafogalom helyett)

AZ MSZP nem baloldali párt,ez ma már széles körben fel- és elismert tény. A jobboldal balszélén kavar, a "keménygalléros proletárok" mai magyar utódait szeretné elérni; de Orbán megelőzte őket. Mivel ennek a rétegnek a mentalitása mit sem változott 1925 óta, a politikai megszólításuk is akorabeli, innen az erős és megalapozott áthallás.
"Fidesz az MSZP-hez képest társadalmasítja a diktatúrát (több kitartottat és kedvezményezettet von be, tovább növeli az állam hatalmát), ennyiben jobban csinálja, mint a szocik. A mélyen zajló folyamatok azonban kádárista és posztkádárista keltezésűek, rajtuk a maszop bélyegzőjével."
Ha nem is minden vonatkozásban értek egyet (főleg a folyamat kezdő időpontjának keltezésével), de a lényeg ez.
Orbán kispolgári diktatúrát teremt, és ezzel a rendszerapologeták fogalmilag nem tudnak mit kezdeni. (Konrád: "demokratúra" - hihihi-hahaha, de szellemes...) És, hogy világos legyen: a _kis_polgár _nem_ polgár. Ügyes szótrükk egy érdekkörbe vonni fogalmilag, de ez sem új; ők csak a "polgári" lódenkabátba és micisapkába öltözött polgárság becsapott önkéntes rohamcsapata, legyen a feladat a szavazás, a ("béke")menetelés, a diktáturuk bármely cselekedetének helyeslése (tűzzel, vassal). És épp ezért az antiszemitizmus nem "feltámadt", hanem lévén az a "szegény emberek sznobizmusa" (Sartre), diktatúrájuk természetes szellemi megnyilvánulásaként (identitás- tehát csoportképző kötőelemként) régi szerepéhez jutott. Ezen az alapon imádják vallásos hittel diktátorukat, aki erős központi hatalmat (centrális erőteret) nyújt nekik, amely leveszi róla a terhet, hogy egyedül kelljen gondolkodniuk.
Ezért értelmetlen minden "értelmiségi" szájmenés, a "Szavazók, ébresztő! Gondolkodjatok!" típusú felhívás. Nem akarnak gondolkodni. Semmit sem akarnak kevésbé. Mindössze hinni akar. Az "öszödi beszéd" -"hazudnak" trükkel a nem fideszszavazók hitét törte szét.
Az MSZP még foglya a "nép" pozitív felfogásának. Orbán legalább 2006 óta nem. Ezért és ennyiben "csinálja jobban" mint a szocik.
E két párt ugyanazon bázison akar a mennybe jutni. (A többi is, de ezt most hagyjuk.)
Az, hogy az 51 %-nak nincs pártja, trivialitás. És belátható időn belül nem is lesz.

Netuddki. 2013.06.06. 09:28:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Felesleges erőfeszítés "ezeket" győzködni. Az a feladatuk, hogy terjesszék a blogokon a fideszes propagandát és folyamatosan félrevezessék a zembereket...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:29:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: a rendőrök a legfőbb maffiózóktól kapnak fizetést, nem az államtól."
ezt írtad, erre válaszoltam, és igen vizóra gondoltam, de ezek szerint tévedtem. te nem a valóságról beszélsz (havi fizetés rendőrként a maffiától - mikor? hát akkor) , hanem valami sci-firől ami a koncepciód erősíti.

2013.06.06. 09:32:14

@FILTOL: Ezt nem én írtam, így joggal értettem félre az utalásodat.
Amúgy talán a Pintér műveket ajánlanám a figyelmedbe. A rossz nyelvek szerint Vizo nem volt jóban Pintérrel, ez okozta a vesztét.

2013.06.06. 09:32:52

@FILTOL: Olajszőkítés? Mond ez neked valamit?

Netuddki. 2013.06.06. 09:34:47

@sörtelen: A fideszesek már régen nem a politika játékszabályai szerint játszanak. A maszop ezzel szemmel láthatólag nem tud mit kezdeni. Azaz, hogy vulgárisan fejezzem ki magam, a nemzet kékerese ráhozta a kékhalált a maszopra.

Az meg, hogy a maszop és a többi párt nem tud mit kezdeni a fidesz gumicsimmás közpénzlenyúlásaival számomra azt jelenti, hogy ők se különbek.
Szóval, szerintem felesleges új politikai fogalmakat gyártani, bűnözők kezében van a "hatalom". Erre nem új fogalom kell, hanem bedugni őket oda ahova valók, a dutyiba...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:36:19

@FILTOL: Nem, azonnal hozzád fordulok :), nem ironizálok, most még nem tudok jobb megoldást

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:38:28

@sörtelen: By the way, ez minden fasizmus szociológiája is, ezért van teljes ozmózis a bal és a jobb fasizmus között

I_Isti 2013.06.06. 09:44:28

@FILTOL: 8 évig tűrte az mszp-szdsz, utána 3 évig tűrte a fidesz. Hoppá. A két hét alatt úgy látszik mégse sikerült rendet csinálni. Másrészt miért gondolod azt, hogy csak ez a V betűs volt valaha maffiózó Mo-n?

Netuddki. 2013.06.06. 09:54:13

@FILTOL: A lobbik egy pattanás az ország seggén, nem politikai tényező.
Viszont nagyon jó példa arra, hogy minimális szervezéssel mekkora szavazati arányt lehetett besöpörni a 2010-es választásokon. Még akkor is ha a lobbik nyíltan rasszista ideológiát folytat. Van itt potenciál csak meg kell tudni szólítani egy értelmes programmal a zembereket. A lobbiknak meg nem lesz még1szer ilyen "szerencséje"...

vladimir964 2013.06.06. 10:06:36

"megfáradt vagy műveletlen vagy bosszúszomjas rétegek"
helyesen írva
"megfáradt + műveletlen = bosszúszomjas rétegek"

Tyrion Lannister of Caster 2013.06.06. 10:07:39

@MEDVE1978: Alapvetően igazat adok neked.
Ráadásul a magánszférás Józsibá ahol tud, adót csal (nem számlázik a piacon), míg az állami szférában dolgozók béréből alapból vonják az SZJA-t.

Viszont a hajas figurát nem Mote Christo grófja, hanem Münchausen báró nevéhez fűzik :-)

Netuddki. 2013.06.06. 10:18:09

@MEDVE1978: "Több közkeletű és kicsit tanultabb emberek között rendkívül népszerű tévedés is van a postban és a hozzászólások között is."
"Erre jön rá, hogy bennragadtunk a Kádár korban és nem tudunk Monte Christo grófjaként kimászni a saját hajunknál fogva."

Méééég! Mester, taníts!
Muhaha!

esefe 2013.06.06. 11:14:49

@kovi1970: A te primitív szöveged nagyobb pattanás az ország seggén, bárminél. Főleg, hogy rendkívül szorgalmas vagy.

biohouse 2013.06.06. 11:24:23

@HaFr: Ezt egy pár szóval kibonthatnád.
Schiffer: tömören egyetértek, nem határolódik el olyan élesen Orbántól, mint az MSZP-től, sőt bajnaitól.
Ráadásul megfontolandó felvetés, hogy mind a Jobbik, mind az LMP Orbán találmánya.
Ángyán: Magam kisgazdának minősülök, így a mezőgazdasági területen nyújtott teljesítményét és elveit majdnem teljes szívvel támogatom. Ugyanis a mezőgazdasági erőforrások valóban nem ugyanazok, mint más -ipari- területeken, itt a klasszikus kapitalizmus elvei nem ugyanazok. Valamit a konzervativizmusnak is kell kezdenie azolyan olyan fogalmakkal, mint a talajok (vagy éppen ami most terítéken van: a méhek) lepusztítása, vagyis a fenntartható fejlődés fogalma.
Amivel nem értek Ángyánnal egyet az a tőkeellenesség. Őszintén, ezt nem is teljesen értem. Mi az a tőketípus és méret, ami számára veszélyesnek minősül. Ebből a szempontból Ángyán nem minősül kapitalistának. Hacsak nem úgy érted, hogy olyan kapitalista ("ökokapitalista"), aki a környezet megóvásában érdekelt (= kisgazda?).
Sólyom: Ezt máshol is olvastam, de nem pontosan értem, mire gondoltok. Az általad is tisztelt kard blog (de pl a véleményvezér blog is)pl híve Sólyomnak.
Ha viszont úgy tekintenénk az LMP-re (itt hangsúlyoznám, hogy egyszeri pártlistás szavazójuk ill potenciális szavazójuk vagyok, semmi több!)amelyben Sólyom és Schiffer féle jogfelfogás, Ángyán-féle mezőgazdaság (és politikai tisztaság) és Róna-féle gazdaság, akkor még mindig a legvállalhatóbb alternatíva a kínálatból.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 11:49:03

@biohouse: Igen, könnyű szavakkal dobálózni és minősítgetni embereket, általában nem teszem (a főkaraktereket leszámítva), de:
1. Nem hiszem, hogy a kapitalizmusnál a mezőgazdaságban is lenne jobb rendezőelv, ezért én nem tartom jónak se a magyar állami pénzen támogatott latifundiumokat és kiosztott földbérleteket, főleg, ha kebelbaráti alapon folyik a mutyi, se az EU agrártámogatási rendszerét -- tehát nem a támogatások és a mutyi IGAZSÁGOSABB elosztását kívánom, mint Ángyán, hanem a megszüntetését. Kompetitív, ésszerű hitellehetőségek mellett az állattartó középvállalkozások, a speci növénykertészet és a gabonatermesztő nagybirtokok túlsúlyát tartom a leghatékonyabbnak. Ökokapitalista = vélelmezett geoszempontok és tényleges geoérdekek által torzított piac híve.
Sólyom a számomra enyhén antipatikus alkotmánybírósági hiperaktivista múltja és teljesen szubjektív, saját mag által láthatóan túlértékelt etikai sztenderjei mellett képes volt belemenni a 2005-ös fidesz vezényelte KE választási heccbe, és utána elfogadta a hivatalt és teljesen szűklátókörűen kiszolgálta Orbán visszakapaszkodását a hatalomba -- dislike.
Róna? Sok beszédnek sok az alja. És a négy együtt? Az mi? Egy új fiók népfront?

Blogger Géza 2013.06.06. 14:36:08

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szerencsére nem csak negyedévekből áll az élet, az éves értékek (illetve várható értékek)

2010: +1,3%
2011: + 1,7%
2012: -1,7%
2013: +0,5%
2014: +1,5%

látható, hogy csak a 2012-es év lesz pocsék, aminek több oka van: rossz időjárás, Simor balfaszsága, az EU túlmegszorításokat követelő balfaszsága, és az eurózóna kiújult válsága. Egyikről sem a kormány tehet. Mondjuk Simort próbálhatták volna jobban rugdosni, de túl puhák voltak, ez van... Nem baj, már nem tényező.

Blogger Géza 2013.06.06. 14:45:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Frissítsél, le vagy maradva (ebben is..)

"A vizsgált időszakban a foglalkoztatottak 3 millió 869 ezer fős összlétszáma 58 ezerrel haladta meg a
2012. február–áprilisit. "

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog21304.pdf

www.napi.hu/magyar_gazdasag/fordulat_erik_a_magyar_munkanelkulisegben.551278.html

Blogger Géza 2013.06.06. 14:53:16

@sörtelen: "Az, hogy az 51 %-nak nincs pártja, trivialitás. És belátható időn belül nem is lesz. "

Te is le vagy maradva... Az utolsó felmérésben csak 33% nem nevezett meg számra szimpatikus pártot (akire szavazna). S mivel nagyjából 25%-35% (esetleg még több?) várhatóan nem is megy el szavazni, ezért nagyjából eloszlott a homály, most már elég tiszta a kép, amivel a hátralévő hónapokra nekifutunk.

Fidesz: 45%
MSZP: 23%
Jobbik: 15%
PM: 10%

Ebből lehet sakkozgatni.

median.hu/object.71e5f611-7c3f-4fa6-bd9b-5687855b224a.ivy

Amúgy a félidőben mindig kevesebben jelölnek meg pártot, ennek semmi jelentőse, sima ciklusközepi szezonalitás. Ahogy közeledik a választás, aktivizálódnak és határozottabbá válnak a passzív és bizonytalan szavazók, akik ugyanúgy megoszlanak, mint az aktívak, nincsenek itt nagy csodák.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 14:54:34

@Blogger Géza: Szinte csak (közpénzen) támogatott állások vannak.

Blogger Géza 2013.06.06. 15:12:38

@HaFr: Ez van, a multiktól beszedett adók egy része erre megy el - valóban. No persze a foglalkoztatottak kb. 95%-a nem közfoglalkoztatott, de most ilyen időket élünk, az államnak nem eltűnni kell, hanem tompítania a válság hatásait, lesz még jobb is a helyzet. És a javuló helyzet majd az urnáknál is meg fog látszani.

I_Isti 2013.06.06. 15:24:05

@Blogger Géza: Véletlenül egy érintett multinál dolgozok. A különadóra a tulajdonos válasza az volt, hogy 1) csökkentette a capex-et, 2) növelte a profitelvárást. A menedzsment egy darabig alkudozott, aztán bevetette a csodafegyvert: "twm csökkentés".
így aztán a dolgozók létszáma is csökkent, meg a fizetése is. (persze volt honnan.)
Valóban Orbán Viktor, szeretünk téged! :)

Blogger Géza 2013.06.06. 15:32:10

@I_Isti: Szelaví. Ez is az ára a 10%-os társasági adónak és a 16%os SZJA-nak. Az exporthoz hozzá nem (vagy kis mértékben) járuló szektoroknak több adót kell fizetni, hogy az exportszektor virágozzék. Pár léhűtő, akiknek munkájára nem volt szükség (máskülönben aligha küldték volna el őket) majd keres állást a termelő szektorban. Na bumm.

I_Isti 2013.06.06. 15:36:44

@Blogger Géza: Tényleg annyira hülye vagy, hogy ezt így be akarod magyarázni nekem?

Blogger Géza 2013.06.06. 15:41:26

@I_Isti: Tényleg annyira hülye vagy, hogy ezt sem érted?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 15:52:35

Kicsit leesett a beszélgetésetek :)

I_Isti 2013.06.06. 15:57:43

@Blogger Géza: @HaFr: Ja bocs. Rájöttem, honnan ismerős az életérzés: a Jehova Tanúival is ilyen jó vitatkozni. :)

Blogger Géza 2013.06.06. 16:04:51

@I_Isti: Hát egy ilyen kreténségre (Ennyire hülye vagy... ) miféle színvonalas választ vársz? Majd ha esetleg érdemben tudsz valami értelmeset írni...

I_Isti 2013.06.06. 16:43:34

@Blogger Géza:
"Ez is az ára a 10%-os társasági adónak és a 16%os SZJA-nak. Az exporthoz hozzá nem (vagy kis mértékben) járuló szektoroknak több adót kell fizetni, hogy az exportszektor virágozzék. "

A ksh szerint a magyarországi kivitel az elmúlt években így alakult
(év, kivitel mEur, változás az előző évhez képest)

2008 2009 2010 2011 2012
73 772 59 513 72 024 80 684 80 889
6% -19% 21% 12% 0%

Az a negyed százalékos bővülés 2011-ről 2012-re nem tűnik olyan nagy virágzásnak...
persze, biztos rossz volt a termés :)
Azért annak van alapja, hogy nem tudsz bármit megmagyarázni nekem.

I_Isti 2013.06.06. 16:48:42

@I_Isti:
Hátha így szebb:

év:-------2008---2009---2010---2011---2012
kivitel:-73772--59513--72024--80684--80889
növ.:______+6%___-19%___+21%___+12%____+0%

Blogger Géza 2013.06.06. 17:04:06

@I_Isti: Szóval 30% körüli bővülés ebben a kormányzati ciklusban az neked smafu. Hja kérem, van, akinek semmi nem elég...

I_Isti 2013.06.06. 17:28:08

@Blogger Géza: Ja télleg. Most hogy így mondod... Emlékszel még, hogy a gonosz elmúttnyóccév alatt mekkora volt ez a bővülés?
Vagy mondjuk mekkora volt az éves _átlagos_ bővülés?
Azon már nem is nagyon csodálkozom, hogy a 2010-es +21%-ot Viktorunk érdemének tartod, pedig azt biza Gordonunk csinálta, és az előző évi -19%-ot is beleszámítva bizony csak helyrebillenést jelent.

biohouse 2013.06.06. 18:07:06

@HaFr: Az agrártámogatások rendszerét én is -mint kisgazda!-gyűlölöm. Túlajdonképpen egyet is értenék veled, de a nagybirtok hatékonyságával szemben van két szempontom.
1. Nem fogadom el annak igazságtalan kialakításának módját.
Szóval Csányi, Simicska és Nyerges nyerő nagybirtokosok lesznek, kihírdetik a kapitalizmust - megtörtént az eredeti tőkefelhalmozás!- és Orbánnal együtt, aki majd átveszi a strómanok (pl Mészáros)
földjét élnek mint hal a vízben.Nem!
Akkor kezdjük inkább előlről. Max.100 ha-ral lehet indulni, onnantól nettó piaci viszonyok, további korlátozás nincs.
2. Tapasztalatból elfogadom a tényt, hogy a kisgazdaságok összessége több embert foglalkoztat, mint a kevés nagybirtok. Azt hiszem ez a hatékonyságból visszafelé logikázva is következik.
És akkor a kérdés adódik: melyik modell jobb egy országnak. (Ha a kisbirtok, akkor kapitalista szabályok 1 kikötéssel: max 100ha.

biohouse 2013.06.06. 18:20:18

@HaFr: "És a négy együtt? Az mi? Egy új fiók népfront?"
Soha nem lesz 100%-ban tiszta elvű (liberális, konzervatív, szocdem ) kormány. A fidesz-ideológia is egy nagy zagyva katyvasz. Ebből következően már maguk a pártok is lehetnek koalíciók, kérdés mi a vezérelv. A fenti négyes megfelelne a "soha többet állampárt" vezérelvnek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 18:35:46

@biohouse: 1. természetesen, 2. szerintem a terményfajtából és a hozzáadott értékből következik az optimális birtoktest -- én nem piszkálnám előírásokkal

2013.06.06. 22:15:27

@Blogger Géza: A KSH adatait idéztem.
Tehát egyszerű dolgod lenne, ha igazán tudnád cáfolni a leírtakat.
Belinkeltem, csak kattintanod kéne.
Tudom, a KSH hazug szoclibsi, tehát hamisak a számai.

Blogger Géza 2013.06.06. 22:19:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem. Hazudtál. Pl nagyon nem igaz. hogy az ipari termelés 2010 óta csökken. Az idézet a magyar nyelvben nem azt jelenti, hogy idézőjel és hivatkozás nélkül leírunk a valósággal ellentétes dolgokat. Ezt magyar nyelvben hazudozásnak hívják, nem pedig idézésnek.

2013.06.06. 22:32:42

@Blogger Géza: Bruttó hazai termék (GDP) –1,7+ –1,7 –2,7 –0,9
Beruházás –5,2 –1,5 –7,9 –8,7
A háztartások tényleges fogyasztása –2,0 –4,0 –1,1 –1,2

Gejza, ezek a 1012-es év és a 2013-as I. n.é. adatai.
Látsz te itt pozitív előjelű számot?

2013.06.06. 22:34:19

@Blogger Géza: A behozatal értéke 21 211,9 1 735,1 1 838,8 ..
A kivitel értéke 23 183,3 1 922,0 2 079,6 ..
Külkereskedelmi termékforgalom egyenlege 1 971,4 186,9 240,8

Látod, csökken a külker egyenleg.
Beégtél, hazug fidesznyik!

2013.06.06. 22:36:39

@Blogger Géza: Ipari termelés volumene –1,7 –5,3 –2,9 ..
Ipar belföldi értékesítésének volumene –3,9 –12,7 –2,7 ..
Ipari exportértékesítés volumene –0,7 –2,1 –1,7 ..
Feldolgozóipari új rendelések volumene – –9,1 –24,3 ..
Építőipari termelés volumene –5,9 7,2 9,9 ..
Mezőgazdasági termelői árak 15,4 17,0 14,6 ..
Kiskereskedelmi forgalom volumene –2,1 –1,2 –2,9 3,4
Kereskedelmi szálláshelyek összes vendégéjszakái 4,8 6,2 11,4 ..
Alkalmazásban állók létszáma –0,6 –1,8 –1,3

A faszé nem bírsz rákattintani a KSH oldalára?

2013.06.06. 22:39:52

@Blogger Géza: www.ksh.hu/

Figyelj, úgy kezdődik, hogy nyitólap.
A középső oszlopban találsz egy "fontosabb adatok" grafikont.
Ha a kurzort ráállítod, megmutatja az aktuális értéket az adott időponthoz.
Ha további info kell, alatta van egy "további fontosabb adatok" fül.
Így elég szájbarágós, vagy küldjem át minden oldal hivatkozását külön-külön?

Dedós...

Blogger Géza 2013.06.06. 22:41:10

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ja, hogy fogyatékos vagy, és azt sem tudod, mi az az ipari termelés, és hol nézz utána, hogyan aalkult 2010 és 2013 között. Bocsi. Figyi, ebben a témában többet szerintem ne írjál, nagyon égeted magad... :(

Blogger Géza 2013.06.06. 22:47:07

@Könnyen elkaptuk, uram!: Na a kedvedért, mert látom, nagyon buta vagy:

Itt lehet megnézni, hogyan alakult az ipari termelés:

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_oia001.html

2010 márc: 1.739 Mrd Ft

2013 márc: 2.129 Mrd Ft

Ennyit a 2010 óta csökkenő ipari termelésről...

Blogger Géza 2013.06.06. 22:55:56

@Könnyen elkaptuk, uram!: Látom, te tényleg buta vagy, ezért nem érted, mi folyik körülötted, ezért segítek. A külker egyenleg így alakult: (Mrd EUR-ban)

2008: - 319
2009: +3.738
2010: +5.515
2011: +7.061
2012: + 6.823

Látható, hogy a kormányváltás óta soha nem látott pluszokat produkál az ország.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qkt007.html

2013.06.06. 23:06:35

@Blogger Géza: Figyelj, minden adat a KSH honlapjáról van bemásolva. Tehát vitázz nyugodtan a tényekkel.

Blogger Géza 2013.06.06. 23:10:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, onnan másoltam be. És cáfolják azt, amiket mondtál. :)

2013.06.06. 23:15:21

@Blogger Géza: - 2013 harmadik hónapjában a kivitel és a behozatal volumene 0,9, illetve 3,2%-kal volt alacsonyabb a tavaly márciusi szintnél. A külkereskedelmi forgalom volumene az első negyedévben az előző évhez képest nem változott. "
KSH gyorsjelentés. Szóval úgy növekszünk, hogy csökkenünk?

2013.06.06. 23:16:09

@Blogger Géza: Mondom: minden a KSH honlapjáról van, amiket én másoltam, az.

Blogger Géza 2013.06.06. 23:17:28

@Könnyen elkaptuk, uram!: Kicsi huszár, az egész ciklusról beszéltél, mint ahogy én is. Próbálhatod mentegetni a hazugságaid, de nem fog összejönni.

Blogger Géza 2013.06.07. 11:33:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Le vagy maradva (már megint...)

"Áprilisban 700 millió euróval, vagyis közel 210 milliárd forinttal több terméket, szolgáltatást exportáltak a magyarországi cégek, mint amennyit importált az egész ország. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint ez minden idők legmagasabb áprilisi külkereskedelmi többlete."

vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20130607-210-milliard-forintos-hasznot-huztunk-a-kulfolddel-valo-kereskedesbol-aprilisban.html

2013.06.07. 12:57:10

@Blogger Géza:
Két dolgot elfelejtesz:
1. a forint romlott
2. a többlet abból adódik, hogy erősebben csökken az import, mint az export.

2013.06.07. 12:57:59

@Blogger Géza: Éves összevetések

A többlet ugyanakkor kedvezőtlen folyamatok eredője, az év harmadik hónapjában ugyanis az export euróban kifejezett értéke 2,8, az importé pedig 5,6 százalékkal esett vissza az egy évvel ezelőttihez képest. Az első negyedév számai pedig a kivitel esetén euróban 0,12, míg a behozatalnál 0,24 százalékos csökkenés lett."

sörtelen 2013.06.08. 18:19:29

@vladimir964: Egyáltalán nem egyenlő, nagyon is vagy (legfeljebb: és).
Akiktől minden elloptak ("privatizáltak") az nagyon is bosszúszomjas. Frissen és művelten (is).
süti beállítások módosítása