1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.09.01. 19:23 HaFr

A hiányzó vezető: ki fogja megszervezni a politikai ellenzéket?

The Missing Leader

Orbánnak könnyebb dolga volt, amikor a 2002-es veresége után (amikor már mindenki a lemondásáig visszalévő perceket számolta) ki kellett találnia, hogyan szervezi újjá a szavazóbázisát egyszerre a személye és a legrosszabb magyar hagyományok -- az enticizmus, a polgárosulatlan-jobbágyias autoritástisztelet, a gyávaság és a magaféltés -- körül. Azért esett ez utóbbiakra a választása -- ami jelentős különbség ahhoz képes, ahogy 2002-ig képzelte el az uralmát (ez sem volt önzetlen és volt benne korrupció, de nem a nép elleni bosszúról szólt a nép kivitelezésében [vö. kollektív öngyilkosság]).

A dezintegrált, mondvacsinált kvázi-ellenzéknek ennél sokkal nehezebb dolga lenne, ha végre elkezdené megszervezni a maga szavazóbázisát és ennek érdekében tömeget akarna stabilizálni maga mögött. Ki kellene találni azt a narratívát és politikai stratégiát, ami a mai domináns kollektív öngyilkosságnak nemcsak potens ellenfele lehetne, de hosszabb távon vissza tudná szorítani a feledésbe. Ahol egyébként a kádárizmusban volt -- és olyannyira ott volt, hogy a politikai centrum, amely a '90-es évek politikusainak 98%-át adta, maga is elfeledkezett róla. Azt hitte, Raffay, Csurka és Torgyán csak átmeneti szélsőségek, a rendszerváltás gyermekbetegségei, amelyeket majd kinő a társadalom. Igyekszem megérteni, hogy a többnyire már legalább középkorú, művelt emberek -- in fact, hazánk szellemi elitjének tekintélyes része --, akik a rendszerváltást vezényelték, hogyan lehettek ennyire vakok. Nem sikerül megértenem.

A politikai ellenzék megszervezése természetesen mást jelent, mint négy-öt egyenként jelentéktelen, folyamatosan cserélődő ellenzéki párt szövetségét és kiegyezését valamiféle választási program körül. Nem lesz ilyen kiegyezés, de a helyzet ennél is sokkal többet kívánna. Olyan ellenzéki tömegbázis megszervezését, amely a rezsimváltás (hah!) első percétől folyamatosan szilárd támogatást, hadra fogható akaratot jelentene az új kormány mögött, hiszen olyan feladat várna erre, amihez képest 1990 vitorlázás volt kellemes hátszélben, tequilával és perzsgővel. Oszt az se, még így se sikerült.

És ilyen változásba ma kivált nem lehet belemenni inkompetenciák szövetkezésével. Ehhez olyan egyéniség(ek) kell(enek), aki(k) vezére(i) tud(nak) lenni a változásnak. Ilyen egy sincs.

A pártellenzéknek vagy fogalma sincs a szükséges változás nagyságrendjéről -- sorrendben: hatalomra jutni, kormányozni tudni, vissza nem fordítható civilizációs változást kicsikarni, egyre nehezedő (!) feladatok --, vagy tudja, de éppen ezért lemondott már arról, hogy megcsinálja (ezért jobb híján üzletet csinál a maga szerepéből a NER-en belül). Legalábbis erre lehet következtetni a végtelen nyugalomból, amivel a pártellenzék szemléli a nemzet pusztulását. Nem tudom, mit lehetne tenni, hogy mindez ne így legyen. De azt tudom, hogy ez így semmire se elég. Könnyen lehet viszont, hogy a hiányolt ellenzéki vezető(k) végül nem pártokból fog(nak) kiemelkedni.

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8516185642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijontichy 2020.09.01. 19:43:51

@poszt: Senky János ;-) Na jó :-(
Ez a nagy trükk. A határ nyitva, az ország nem élhetetlen. Kellő kompetenciákkal rendelkező ember egészen magas életszínvonalat alakíthat ki, akár ingázva (természetesen nem napi ingázókra gondolok). Ehelyett bevállalni a pöcegödörben iszapbirkózást (ami egy fideszesnek természetes közeg), ahhoz kell némi perverzió (és akkor amit ez a családra stb. jelent még nem beszéltem). Futottál egy kört a PKP-vel (ami nem sok), de szerintem máris kaptál ízelítőt.

Ami az utolsó mondatot illeti, szvsz. ahhoz nagyon durván kell megütni gazdaságilag az országot, amit a világ többi részének nem kívánok. Szóval továbbra is azt tartom legvalószínűbbenek, hogy a vityaszobor avatása után az "örökösök" úgy szétszedik a nert (meg egymást), mint Floki a lábtörlőt. Na majd utána... :-(

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.01. 20:04:05

Jó írás. És a kulcs az írásban: "hadra fogható akarat". Szerintem azonban nem vezető, hanem egy politikai sereg kell elsősorban. Én ezért mondom, hogy elkerülhetetlen a Fidesz-B létrehozása. A másik elkerülhetetlen dolog pedig a civilizált hazafiság és a civilizált, befogadó, asszimiláló etnicizmus felkarolása. A Fidesz 20-30 éves előnyben van a "seregszervezés" terén és aki az ellenzékből használható erőt akar szervezni, annak ezt a hátrányt kell ledolgoznia 2-6 éven belül. Mindez azonban egyáltalán nem lehetetlen szerintem! Az ellenzéknek sokkoló módon Orbánt kell követnie a pártszervezésben, mert a politika nem amatőr értelmiségi vitaest, hanem fegyverek nélkül vívott háború. Ennélfogva minden politikai párt, így az ellenzék is fegyelmezett és professzionális politikai cégként vagy hadseregként funkcionálhat csak, ha sikeres akar lenni. Elsősorban kellene egy pár száz fős értelmiségi mag, amely egy nyertes kulturális-politikai-társadalmi ideológiát dolgozna ki. Erre lehet felépíteni a szervezetrendszert. A párt "főszínésze" már csak a hab a tortán. Nem lehetetlen mindez, de az összes ellenzéki szellemi erőforrást egyesíteni kellene egy koherens keretben. A keret célja pedig nem az emberiség megváltása, hanem KIZÁRÓLAG a parlamenti többség megszerzése lehet. Aki ennek nem rendeli alá magát, az menjen értelmiségi vitaestre, de ne politizáljon.

Bánegressy 2020.09.01. 20:14:53

@ijontichy:
bevállalni a pöcegödörben iszapbirkózást

hát pontosan ez az ami miatt én sem tartom könnyen elképzelhetőnek, hogy épeszű ember(és az ép észen kívül minden olyan kompetenciával megáldott, ami egy ország vezetéséhez szükséges. sőt egy nemzet; "a nemzet" élére álláshoz) bevállalja ezt a szerepet.
azt még csak el tudom képzelni, hogy valami őrült(esetleg több őrült, bár ezt már nehéz, mert a magyarok egyik fontos kompetenciahiánya a konspirációra való képtelenség, kiv. orbán és csapata), kajakra megpróbál nekimenni az elnökségnek, valami kedvezőnek látszó alkalommal.
de ez az (2 frontos)iszapbirkózás.
egyszerűen, aki ezt fölméri, . . . kapásból nem éri meg.
az egyén szempontjából, legyen bármilyen elhivatott, nincs is miért.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.01. 20:18:38

@Bánegressy: Szervezet nélkül tényleg csak egy idióta vagy egy dilettáns vállalja a feladatot, de ha már van egy sejtszerű, elpusztíthatatlan, szorosan együttműködő ideológiai agytröszt, akkor színészek már behozhatóak és cserélhetőek a rendezők akarata szerint. Nem népi megváltóban, hanem szervezetben és gépezetben kell gondolkodni. Egy kollektív gépezet elpusztíthatatlan és akkor mártírokra vagy megváltókra sincsen szükség.

Bánegressy 2020.09.01. 20:38:29

@Főnix Oszlár Gazdag:
világos, de ezt a szervezetet már 2010-ben bőségesen lett volna ok fölállítani, de ilyen nyomokban sincs.
sőt! visszamenve 2006-ra én azt tartottam a gyurcsánybeszéd legtragikusabb, nem/mindjárt nyilvánvaló, de mindenki által érezhető tartalmának, hogy az egész szoclib tábor(most a szocialista pártról nem is beszélve, amelyiknek akkor még létezett országos hálózattal működő politbürója) üres szalmabáb. nincs mögötte tartalom, erő(pont, mint most).
gyakorlatilag semmi.
ilyen diffúz ideggócok, amik a külső ingerekre gyenge proteszt válaszokba rándulnak.
gondold meg, hogy mekkora képtelenség, amit akarsz, amikor 2010 után, a manyup pénzek lenyúlása után, rögtön föl kerllett volna állni egy az ellenzék oldalán álló, vagy legalább független ügyészekből, bírókból, büntetőügyérekből és kommunikátorokból álló testületnek és a gyenge, szórványos tiltakozásokat megerősíteni.
de itt nincs ilyen független semmi.
és azóta sem.
11.000 ezer ok lett volna, hogy ilyen szervezet/ek létrejöjjen/ek

vagy nézd meg ezt a nyomorult bpá-t és a gittegyletét.
minden politikai entitás, ami itt a hatalommal szemben próbál megnyilvánulni, engem leginkább a ll.vh.-s "nagy nemzeti ellenállásra" emlékeztet.
pedig még hol van a gestapo?
no de talán majd az is eljön egyszer újra

Reding Roli 2020.09.01. 20:39:42

Szerintem , a várt vezetők már itt vannak közöttünk, csak mèg nem jött el az a törtènelmi pillanat , ( de már nagyon közel van) hogy kiemelkedjenek ," like a Phoenix rising from the Ashes.." Az Orbán- rendszer már magától is süllyedni fog, az ellenzèk harci szerepe lecsökkent , csak a közös programról, a miniszterelnök- jelöltről , a kèpviselő jelöltekről ès egy új jövőkèpről- rendszerváltó programról kell megegyezni ..Úgy tűnik, 2022- ben eljön a lehetőség , amely valódi esèlyt teremt a rendszerváltásra, így biztosra veszem , hogy lesz teljes ellenzèki megegyezès, hiszen senki nem akar kimaradni az egyre biztosabbnak tűnő változásból... ...Egyre több civil ember fogja magát aktivizálni ès csatlakozni a rendszerváltó koalícióhoz, látván hogy az illúziónak vège, ez a rendszer összeomlott , kell az új alternatíva .. Orbánèk, ma már egyre valószínűbb, hogy elbuknak , de sajnos velük együtt megy az ország is, de ennek a hatalomátvètelnek a totális csőd , a teljes összeomlás lesz az ára...
A Covid- válság szètzilálta a Patyomkin- rendszert...Egy hosszú időszak következik most , 2022- ig súlyos zuhanás ...ès szerintem mèg utána is èvekig...Ha az új kormány hatalomra jut , ès kinyitja azokat a szimbólikus ajtókat , akkor kitódul a 10 èv alatt felhalmozott trágyatenger: az ezermilliárdos lopások, a velejèig korrupt , bűnös hatalmi rendszer ...
Valószínű, hogy a Borkai- botrány magnitúdóját 10x meghaladó ügyek is felszínre kerülnek , ami saját paródiájává teszi a magát keresztènynek ès felsőbbrendű erkölcsisèggel bírónak hirdető rendszert ...
Most kemèny időszak jön, 2022- ig, amikor is ha szerencsènk lesz , elindulhatnak onnan, ahonnan pontosan 30 ève elindultunk....

Bánegressy 2020.09.01. 20:51:24

@Reding Roli:
kívánságműsor.
2022 már itt van a nyakunkon.
gondolj vissza 2018-ra(amikor 90Mrd-t kapott a ref.egyház a választások előtt)
most volt!
orbán majd egy alkalmas időpontban(az időzítéshez szvsz nagyon ért) kiküldi a békemenetét, hogy NEM ADJUK AZ ORSZÁGUNKAT!
az ellenzék idegenek zsoldjában áll stb
vagy valami hasonló.
a nemzet nem lehet ellenzékben stb.

Reding Roli 2020.09.01. 20:55:00

@Főnix Oszlár Gazdag: Túltervezitek a stratègiát ...Az Orbán - rendszer már a csőd szèlèn áll , és most valóban ott van , szemben azzal , amit pár ève állítottak...
Kormányzás már nincs , csak látszatintèzkedèsek, nem kompetens és nem konzekvens kormányzati lèpèsek...
Óriási bukó van, valójában allamcsőd- közeli helyzet ...
Ma beszèltem egy nagyon közeli barátommal , aki az egyik , ha nem a legmenőbb egyetemen docens, egy valóban fontos tudományterületen ...Azt mondja, hogy a minisztèrium az egyik napról a másikra elvette az összes pályázati pènzüket ( nem társadalomtudomány hanem orvosbiológiai kutatás ...) Ez már a vèg kezdete...Csak mèg a kisember nem èrzèkeli , de már nem soká be fog ütni a krach...
Csőd felè száguld az ország...
Innen nincs visszaút...Most azt mondom , a politikai harc helyett elèg lenne 2022- ről megegyezni és összehozni egy "nemzeti felemelkedès" programot ...Ehhez meg kellene kèrni Pálinkás Józsefet ès társait, a "Felelős Èrtelmisèget" ,hogy segítsenek megírni, ha maskèpp ez nem megy...De, Pálinkás lehetne miniszterelnök- jelölt is...Èn örülnèk egy ilyen kvalitasú jelöltnek.

Reding Roli 2020.09.01. 20:58:01

@Bánegressy: Most egy gyökeresen más helyzet van, szerintem ...Óriási gazdasági válság küszöbèn állunk , Orbánnak is eljött a vègideje, lassan ...Abban bízom, hogy nem fogja az utcára terelni az esemènyeket, ès bèkèvel elengedi a hatalmat...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.01. 21:04:46

@Reding Roli: A gond az, hogy egy "vidám négy év" után röhögve jönne vissza a Fidesz, ha amatőr az ellenzék. Márpedig ha nincsen mögötte ideológia, szervezet és stratégia, akkor az ellenzék bénázástól a bénázásig fog evickélni és végül ki is fogja gyomlálja magát a politikából. A megoldás az ellenzék versenyképesebbé tétele, azaz profi megszervezése. Egyebekben ez az ország gazdaságszervezési hatékonyságát is brutálisan megnövelné, mert professzionálisabbá válna a társadalom egész gondolkodása.

Reding Roli 2020.09.01. 21:06:24

@Bánegressy: A " törökgáborelemez" is megjelent egy cikk, amely az ellenzèk megnövekedett esèlyeiről beszèl ( Török már eddig szètoltotta az ellenzèket és most lassan Pált fordult, mert èrzi , itt valóban változás kèszül..)
Èn ennèl többet állítok : itt komoly politikai trendváltas indult, aminek persze nem az az oka, hogy az ellenzèk faszább lett, hanem az , hogy a külső ès belső körülmèmyek drasztikusan megváltoztak...

Reding Roli 2020.09.01. 21:13:04

@Főnix Oszlár Gazdag: Ideológiai azért nem alakítható ki, mert rendkívül heterogén közössègről van szó, a szervezetfejlesztèsre meg senkinek sincs pènze, most amikor lefeleztèk a pártok állami támogatását...
Az Orbán - rendszer most magát pusztítja , az ellenzèk impactja minimális....

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.01. 21:17:57

@Reding Roli: A heterogén közösség nem tud majd kormányozni és nem tudja 4 év múlva megvédeni a saját kormányát. Ezt a heterogén közösséget meg kell szervezni, ez elkerülhetetlen. Hőbörgő, szerteszét futó, fegyelmezetlen és hisztiző lázadókból sereget kell alkotni, vagy 2022-ben ismét a Fidesz fog nyerni és a mostani megmondóemberek a fejüket vakarják majd, hogy na de mit történt?

Moin Moin 2020.09.01. 21:34:23

Orbán 2002 előtt is pontosan azt akarta, mint azóta is: egyeduralmat, élethosszan - csak még nem volt neki legyőzhetetlenség-mítosza.

Bánegressy 2020.09.01. 21:45:24

@Reding Roli:
első megközelítésben szerintem csak azokban lehet bízni, akik a közelgő csődnek a komoly vesztesei lesznek és a csődben az orbáni üzleti szisztéma rovására írják a kárt, ami őket érte.
ja! és ami még fontos. nem számíthatnak kárpótlásra, mint annak idején szima a 2karú rablók leszerelése idején.
az ellenzéknek egyetlen fajsúlyos eleme sem létezik.

Bánegressy 2020.09.01. 21:58:54

@Bánegressy:
ráadásul még az usa választások eredménye is orbán kezére játszik, akárki is lesz az.
csak a csőd!
azt meg mind megszívjuk.
mi szívjuk meg.

ijontichy 2020.09.01. 22:12:20

@Bánegressy: A Manyup-buli az első tesztek egyike volt. "Hős" vitya a brüsszeli reptérről pofázott hazafelé, amikor a koszos jobbcsülke előadta a "kiiratkozás" c. szemtől szembe zsarolást. Akkor még fosott a reakciótól. Nos akkor 2-2.5 milla embernek szó nélkül fel kellett volna állnia a fotelból, és szépen elmenni beállni a sorba a TB-nél. Szép lett volna, és a világsajtó tudósított volna a télvíz idején utcára állított magyarokról, akik megvédik a jussukat. Jó sajtója lett volna a kis szarosnak. Nem ez lett, a jómagyarok elkezdtek vitázni, hogy akkor most jó a manyup, vagy sem (ami a kázusban lényegtelen). Kevesen foglalkoztak a lényeggel, ti. hogy itt a magyar állam választott vezetői nyílt színen megzsaroltak ~ 3 millió embert. Na akkor elvált volna a szar a májától, meddig mer elmenni a bolsi: "Állj ki a jó édes anyád keservit, hozd meg a törvényt, ami kötelezően eltörli a manyupot, és vállald a neveddel!"
Node semmi nem történt, és a bolsigyerek már tudja, hogy Mo-al szinte azt csinál amit akar. Még a professzorokat felmosórongynak használva is fölmoshatja a budit a Várszínházban :-(.

Bánegressy 2020.09.01. 22:41:22

@ijontichy:
pontosan!
így van.
és voltak tesztek az egyszerű magyar népnek és voltak a közfeladatot ellátóknak, közintézményeknek.
gyakorlatilag minden szinten a legcsekélyebb ellenállás nélkül vitte át az akaratát. és nem a stratégiai zsenialitásának köszönhetően. a hitvány ebek azonnali meghunyászkodásának köszönhetően(na jó, az erősebbek azért kaptak néha nagyobb cubákokat)
de ez még hagyján.
én attól tartok, hogy már egy pár tesztje sikeresen tesztelgeti az eu intézményrendszerén is azért.
mindenesetre bizonyos nyugati(német) üzleti köröket sikeresen tud tesztelni.
az a tesztje lényege, hogy ahol integrity-be ütközik ott nincs üzlet, ahol le lehet jattolni ott van.
néha(egyre ritkábban) bizonytalan a terep, ahol eljátsszák az integrity-t, de aztán kiderül, hogy talán mégsem olyan veszélyes a dolog, l. ina buli.
annál világosabban még talán egyetlen ügyről sem derült ki, hogy nagyon is személyes és nagyon is üzleti érdekeltsége volt abban a boltban.

Rodney_2 2020.09.01. 23:55:51

@ijontichy: Az örökölt túlzottdeficit eljárásból nem lehetett volna kikerülni az örökölt manyup rendszer változatlanul hagyása mellett. Ezt ment el megbeszélni Orbán Brüsszelbe, hogy azt az elemet ne vegyék figyelembe a deficitnél, mert az nem mostani fogyasztás hanem a jövőben kevesebb nyugdíjfizetési kötelezettsége lesz az államnak. Ezt Brüsszel elutasította. A lengyelek pont ugyanígy jártak, ott is hasonló rendszer volt és hasonló okokból kellett megszüntetni/államosítani.

Az eredeti manyup reform idején az volt a (szakmai) ötlet, hogy a manyup kiváltja a nyugdíj 25%-át, cserébe az állam felé történt befizetések csak a korábbi 75%-a lesznek és ebből kell kihozni a már nyugdíjasok nyugdíját. Ezt persze nyilván nem vállalta fel a politika, a nyugdíjak összege relative nem lett a manyup rendszerhez "csökkentve" és ezért vezetett nagy mértékű eladósodáshoz, a kieső (nem az államhoz hanem a manyupba fizetett) pénzt extra államadósság kibocsátással fedezték, ami egy őrület.
2 barátom találta ki az egészet még a Csehák Judit "politikai védnöksége" alatt, azért értek hozzá ennyire :)

morpho 2020.09.02. 00:32:12

@Rodney_2: Akkor inkább népszavaztatni kellett volna nem? Takarékoskodjunk, vagy fizessük ki a hiányt? Melyiket akarjátok? De ők inkább zsaroltak... Csak hogy legyen benne egy kis játékosság is :) Sőt, még a reálhozamot is kifizették, miközben azt harsogták, hogy az nem is a te pénzed..
Huncut kis móka volt ez!

2020.09.02. 07:53:52

@Reding Roli:
így van. a gazdasági teljesítmény dönti el. ha az állam csődbe megy, akkor kormány bukik. ha a főváros megy csődbe, akkor az ellenzék bukik. ha mindkettő, akkor mindkettő. ha egyik se, akkor egyik se.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.02. 08:46:38

@cvsvrs: Erkölcstelen familista, túlélési, hiányelvű, a zéró összegű játszmákon alapuló, önpusztító Szapolyai-logika. A kérdés csak az, hogy ez most kultúra vagy pedig genetikai kényszer? Mindenesetre legyen bármelyik is, ha nem győzzük le, akkor nem lesz magyar feltámadás.

Reding Roli 2020.09.02. 13:11:41

@Főnix Oszlár Gazdag: A kérdés csak az, hogy ez most kultúra vagy pedig genetikai kényszer" Mindkettő. Egymással összefüggèsben...Èn most attól tartok, hogy egy következő , nagy nemzeti tragèdia is predesztinált ....A mostani , nem rózsás helyzetből mèg egy hatalmasat zuhanhatunk...A járvány is elszabadulni látszik, ès Orbánèk teljes fogalmatlanságban , kapkodnak össze- vissza ...Nèhany hèt alatt az összeomlás szèlère kerültünk...Ma már több vírushordozót azonosítanak nálunk a lakosság számarányára kivetítve, mint Olaszországban, Nèmetorszagban, vagy az Egyesült Királyságban...Orbán pár hete még kijelentette , hogy " Fènyes győzelmet arattunk a vírus felett"..
Ez a nèp nem lesz kèpes Háry Janoskènt kihúzni magát a tragèdiából , amibe keveredett , az Orbán -rendszer egy fatális 21. századi nemzetproduktum , hatása kb. a II. világháború anyagi ès szellemi pusztításával fog felèrni ès az emberáldozatok is növekednek...A törtènelem során sokadszorra , újra a szinte a nulláról kell majd elkezdeni...Ezt már nem lehet a törtènelmi , külső körülmènyek kedvezőtlen alakulásával megmagyarázni , hanem azt kell elfogadni , hogy mi egy örökre vesztes nemzet maradunk ...Emlèkezzünk csak a " Völkertafelre" (1725) a nemzetek táblázatára ...A blog írója idèzte korábban a "Nèp fontosabb mint a nemzet blogposztban "
Èn elolvastam , hogy milyen nemzeti tulajdonságokkal jellemeztek minket a 18. században ...Ha annak a negyede igaz, már az is
riasztó...
Itt lenne az ideje egy olyan politikának, amely tükröt tartana a nemzetnek , hogy jöjjön már lètre egy minimális tudati önreflexió, a valós helyzetünkről...Ezt senki nem meri megtenni , csak a nemzet nagyságának, erènyeinek felnagyításával , populista hazugságokkal kampányolnak ...
Szinte bizonyos, hogy sem 10 , sem 50, sem 100 èv múlva Magyarország nem lesz jó hely- mert ez a nemzet kèptelen a valós változásra, a nemzeti megújulásra....Csak befelè nèzegetünk , befordultunk , azzal igazoljuk sikertelensègünket , hogy mások vagyunk ès kiutáltak minket , összefogtak ellenünk...
Hogy a siker genetikailag determinált lenne ? Minden bizonnyal...A finneknek sikerült , pedig sem az R1b , sem az R1a haplogroup nem jellemző náluk..Nagy törtènelem és kultúra nèlküli , egyszerű , mocsárlakó- ès erdőlakó nèpek , ès mègis győztesek lettek...Bárcsak mi is finnugor nèpek lennènk, túlnyomóan...

2020.09.02. 14:52:47

@Reding Roli:
a nagy októberi szocialista forradalom idején finneknél nemzeti egységre alapoztak. a finn fasiszták kiseperték a kommunistákat. ez alapozta meg a modernizációt.

lobaszopiatej 2020.09.02. 15:50:02

Ellenzék programja: emeljük meg jól adókat progresszíven, vegyük el a gazdagoktól! (= gyurcsány alatt: 200 nettó felett keresők)

Kösz, marhára megjött a kedvem.

ijontichy 2020.09.02. 15:59:37

@cvsvrs: Ujujj, szóval Mo-on először a széljobbnak ki kell söpörnie a fidesz-féle népnemzeti kereszténynek álcázott bolsikat (ami ugye kommunista^2), hogy ezzel lehetővé tegye a modernizációt. Csavaros.

2020.09.02. 16:11:28

@ijontichy:
a modernizáció alapja, hogy a hazafias kommunisták (aka a fasiszták) elsöprik a hazafiatant.

2020.09.02. 16:23:21

@ijontichy:
úgy értem finnországban is ez volt a modernizáció alapja. ezt felejtették el. és el is adták a nokiát beverly hills-i ügyvédekenek, akik aztán tovább adták. a finn modernizáció alapja a "fasizálódás" volt. amit magyarországon akadémikusan "fasizmusnak" mondanak. megteremtik a finn iskolát.

magyarországon kiáll egy politikus, hogy teremtsük meg a magyar iskolát, akkor egy filozófuskör azt mondják, hogy az illető náci. mert magyarkodik.

ijontichy 2020.09.02. 16:39:07

@cvsvrs: "akkor egy filozófuskör azt mondják, hogy az illető náci. mert magyarkodik." A magyarkodás "À La Fidesz" tényleg gusztustalan. Az, hogy mit mond egy (vagy egy kör) kávéházi életművész (aka filozófus), viszont érdektelen. Ezt persze ők is tudják, de a kávépénzhez zseton kell, hát hangosan kiabálnak, hátha valaki megszánja őket. Ettől még a karaván halad, és vitya ugyanaz a középszerű parasztbolsi marad aki volt, a rendszere pedig zsákutca, s majd lehet visszalépni a '98-as kockára. Egyben viszont tényleg halad előre: most még csak dobogósnak tekinthető "az ezeréves magyar történelem legkártékonyabb figurái" versenyben, de ha így folytatja, pályája végére meglesz az "aranyérem" :-/.

2020.09.02. 16:55:54

@ijontichy:
hogy lehet megteremteni az állami (finn, magyar, vagy akármilyen) iskolát? kiáll egy politikus, hogy az államalkotó (finn, magyar, akármilyen) nép fiaiai a fasza gyerekek és lányai a legjobbak, a legszebbek. ez ugye a populizmus. és egy szélbalos értelmiség kör el kezd bégetni. őket kiszorítják. a kommunista pártból a hazafiasak a hazafiatalant.

csakhogy ez magyarországon nem történt meg 1919-ban. ebből adódott trianon. és utána a náci bevonulással ez a kiszorítás civilizálatlan módon történt meg. ez a holokauszt. és ebből adódott aztán a gulág. ami ugye megint csak nem eredményezett modernizációt. nagyon nem. és volt egy hazafias kísérlet 1956-ban. az is elbukott. és 1968-ban is volt egy félig hazafias elképzelés. grósz károly féle modernizációs program is ezen alapult. mcdonalds magyarország magyar-amerikai vegyesvállalat. hungaroring brit-magyar vegyesvállalat. ezt váltották fel németh miklós féle hazafiatlan elképzelések. és a rendszerváltás idején se lehetett populizmus meghirdetni. mert tartott egy purgatóriumi időszak és magyarországon a holokauszt sérültek nem álltak a köznép oldalára. és orbán populizmusa 2020-ra hazafias többséget teremt a médiában. félre értés ne essék. ez még nem a modernizáció. hanem ez lehetőséget ad egy technokrata reálértelmiségnek a közéletben. 2030 körül. és így magyarország a fejlett világtól legjobb esetben 20-30 éves lemaradásban lesz.

2020.09.02. 17:07:57

@ijontichy:
vidnyánszky azt mondja, hogy vigyél el a magyar színjátszást minden egyes magyar településre a határon belül és azon túl. ezzel megteremve a nemzeti színjátszást. a gyügyei parasztokat is bevonják ebbe. ez teremti meg a modern színjátszást. a korszerűségbe bevonják az átlag embert.

és erre azt mondják, hogy a vidnyánszky rendezőnek egy kutyaütő. első körben a lényeg az, hogy megmutatják a magyar színházat a gyügyei parasztoknak. és ami jó azt megtapsolják. és megdobálják azt, ami nem jó. és azok azt mondják: ez egy kanyi vasat nem ér. és kiválasztódnak a valóban népszerű művészek. és majdnem mindegy, hogy milyen rendező vidnyánszky. első körben a lényeg, hogy ezt valaki meghirdesse.

ezt ugye meghirdethette volna a népi baloldal is. csak magyarországon a baloldal nem lehet csak urbánus. mert a hazafias kommunisták nem verték le a hazafiatlant. ha ezt megteszik, akkor utána lehet akár szociáldemokrata néppárt is. akiket ez a filozófuskör is kiszorított.

2020.09.02. 17:28:28

@ijontichy:
a modernizáció természettudományos értelemben persze globalizált. filozofikusan lokalizált. alkalmazkodni a természeti környezethez. a tudomány formális axiomatikus nyelvezetét le kell át kell fordítani magyarra. ami ugye nyilvánvaló. és ezáltal a modernizáció hazafiassá válik.

a magyar tudományos akadémián ezt fordítva csinálják. itt van lovász laci bácsi, aki mindenhez nagyon ért. és annyi főokos, hogy csak na. nem kell ide globalizált természettudomány. hiszen néhány utcában itten lakik a világ tudományossága. a tudás. a szakma. és az lokalizált. és majd ehhez kitalálnak a bölcsészek egy globális filozófiát az antifasizmus ellenében. ez a filoszemita bölcselet.

2020.09.02. 17:47:51

@ijontichy:
illetve ez volt, mert izrael azt mondja, hogy a sémita filozófusok nem a soros györgy ügynökei, hanem izraeliták. és ebből következően a zsidó világ szociokulturális, pénzügyi-gazdasági, védelmi központja nem amerika, london, párizs hanem izrael. ami új helyzetet teremt budapesten. és ehhez kell alkalmazkodni a bel- és a külpolitikában is.

Bogomil 2020.09.02. 17:49:02

@cvsvrs: Tudod Te mit beszélsz? Lovász a világ egyik legnagyobb élő matematikusa, életének jelentős részét
a "globalizált" tudományban, innovációban, oktatásban élte Amerikában, miközben Magyarországgal egy percre sem szakította meg a kapcsolatát. Kiemelkedő tudományos teljesítményén túl egy igen tisztességes, jólelkű ember. Sajnos nem volt képes megvédeni az MTA intézményhálózatát, de Pálinkás és más korábban "fideszközeliek" sem tudták. Ráadásul már nem is Lovász az akadémia elnöke. A NER tudományirányítási felfogásáról pedig csak ennyit: 444.hu/2020/08/31/palkovicsek-atirtak-az-otka-szakmai-zsurijenek-tamogatasi-listajat

Reding Roli 2020.09.02. 17:52:03

@cvsvrs: Orbán atyád szisztematikusan kivèrezteti a tudományt és a kultúrát ...Az eddig többè- kevèsbè önálló inzèzmènyeket felszámolják , anyagilag ellehetetlenítik, ès politika alapon , pártembereket, vègrehajtókat neveznek ki...Orbánèk a társadalom minden szegmensèt meg akarják erőszakolni ès irányításuk alá vonni , ami azt fogja eredmèmyezni , hogy a kutatók, a művèszek , de az egèsz èrtelmisèg ellenük fog fordulni, a fiatalságot beleèrtve...Nem hülye senki, nyílvánvaló - hogy a válság kapcsán a kultúrával akarnak leszámolni , vègleg , rákosista vagy fasiszta módon , ahogy tetszik...
24.hu/kultura/2020/09/02/nagy-ervin-vidnyanszky-attila-szfe-botrany-barikad/amp/

Bogomil 2020.09.02. 18:05:22

@Rodney_2: Nagyon érdekes, amit írsz. A MANYUP-ban a 2010-es évek elején kb. a GDP 10%-a volt, s emellett a GDP évi 1%-a került évente annak alapjába. (Szerintem egyébként létrehozásának a fő motívuma inkább egyfajta öngondolkodó és piaci jellegű szemlélet terjesztése, másrészt az IMF-nek a piaci modell melletti elkötelezettségünk bizonyítása volt, mikor 1997-ben bevezették (1998. január elsejétől). Amikor Orbánék 2012-ben "megvédték", természetesen szóba sem hozták a nyilvánosság előtt a túlzottdeficit-eljárást, ehelyett a rendszer drágaságával és veszteségességével, a magánbiztosítók spekulációs viselkedésének veszélyeivel érveltek (akkor még nem Sorossal).
8 év alatt évi 1 majd 1,5 %-kal csökkentették a hiányt, miközben kb. 2%-hoz jutottak (10% nyugdíjalap plusz az éves 1% befizetési többlet az államnak, ma már a költségvetésnek. Nagyjából mostanra fogyott el ez a "tartalék"...

2020.09.02. 18:05:34

@Reding Roli:
2017-ben nagy ervin játszotta a főszerepet andy vajna új filmjében.
upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/2/2e/Kincsem_filmposzter_2017.png
akkor nem tűnt fel neki, hogy ezek "nácikok". és nem kérik fel az aschert. hanem egy bájgúnár kell nekik. aki eladja nekik a filmet. nedves bugyi és ehhez hasonlók. csak a kincsem 3 millárdos kiadási tétele mellé 500 milliós bevétel társult. és ilyenkor a főszereplőket dobják. választanak egy másik bájgúnárt.

Reding Roli 2020.09.02. 18:11:44

@Bogomil: Ilyesmire a Kádár- rendszerben sem volt pèlda..." - mondják a tudomány kèpviselői....Bizony , Kádár ès a kommunisták- mivel belátták saját korlátaikat- sem voltak annyira hülyèk, hogy ilyen szinten belenyúljanak a tudomány autonómiájába... Egy ismerősöm laborja most nulla pályázati kutatási pènzt kap, úgy nèz ki....Állítólag a 4-5 leggyengèbb kapott meg mindent, akikről a szakmának nem volt túl jó vèlemènye, de jó kapcsolataik voltak politikailag.....ès ez a bolsevik tempó, barbarizmus a kèmia ès az orvostudományok területèn megy, mi lehet a társadalomtudományok frontján...

FrVili 2020.09.02. 19:15:25

@Reding Roli:
Mi a kereszténydemokrácia és az EU egyik legfontosabb társadalomfilozófiai alapelve? Az erősebb kutya baszik; jogomban, hatalmamban áll, tehát megtehetem; aki fizet az az úr; azé az igazság aki meg is tudja védeni; most 7 szűk esztendő jön neked kisapám; ez van takarodj; hallgató hallgass; kussoljál mi diktálunk... NEM.
XI. Piusz pápa 1931-ben megjelent Quadragesimo anno kezdetű enciklikában fogalmazta meg a szubszidiaritás elvét. Ez azt jelenti, hogy amely feladatot egy személy vagy közösség konkrét érintettség okán helyi szinten meg tud oldani, arról nem szabad magasabb szinten (esetleg az érintettek kihagyásával) dönteni.
Ennyi.
De ezekkel a hatalomtól erőszakos, alacsony kultúrájú (ez Vidnyánszkyról nem mondható el, ott más defekt van) 80-as években felnőtté váló emberektől minden közösségnek erőszakkal kell megvédenie az értékeit, ha tényleg fontos számukra az, mert ez a hatalom igazi játékszabálya. Ezek az alulról jött kisemberek a hatalomtól tévedhetetlenné, telhetetlenné és erőszakosá váltak. Ezek nem nácik, csak átlagos kisemberek gyám nélkül. Arendt így írt egy szintén átlagos kisemberről, aki a hatalomtól megittasulva hírhedté vált: "Eichmann jó szervező és tárgyaló , hencegő és dicsekvő, önámító, hazug és ostoba, feledékeny lényegi kérdésekben is, hatalom birtokában erőszakos, klisékkel nyugtatja önmagát, csak hivatali nyelven, közhelyekben, klisékben képes önmagát kifejezni, a Sprachregelung, a nyelvi szabályozáshoz való alkalmazkodás számára a tárgyilagosságot jelenti. Nagyon fontos számára a saját „idealizmusa”: „»Idealista« az, aki ideájának él […], illetve aki kész ideájáért feláldozni mindent és kiváltképpen mindenkit."

Reding Roli 2020.09.02. 20:18:55

@FrVili: Az biztos, hogy az Orbán- rendszer a szubszidiaritás elvènek teljes tagadásán alapul , hiszen társadalomszervezèsben , hatalomtechnikában is pont ellentètèt csinálják, a "keresztèny" erkölcsről meg ne is beszèljünk...Farizeusok ezek , miközben a "mèly ès magasabb rendű èletről ès erkölcsisègről" - a keresztèny szabadságról beszèlnek, vagy prèdikalnak..

Orbánèk olyan döntèseket biztos nem fognak hozni , amely az alulról szerveződő, autonóm döntèseket hozó, "felelős" társadalom kialakulását segítenè ....Az egyèn , helyi közössègek ès állam egèszsèges egyensúlyi viszonya nálunk teljesen felborult : az állam , (Orbán ) -aki saját ideáinak , hiúságának , önteltsègènek fogságába került - a hatalom megszállottja lett- elvesztette a józan belátás , mèrsèkeltsèg , önkorrekcióra - önreflexióra való kèpessègèt, ha volt egyáltalán neki...Èn attól tartok , hogy diktatúrába fordítja az országot , amihez már nagyon közel állunk...

2020.09.02. 20:38:07

@FrVili:
vidnyánszky féle dériné program viszi el minden településre a kultúrát. aztán majd eldönti a nép, hogy ez a színházasdi kell-e neki, vagy sem. és ha nem, akkor majd csinál saját főiskolát.

2020.09.02. 20:41:07

@FrVili:
ez ügyben is szétszedik a csúcs intézményeket. és ebben vidnyánszky a nulladik lépés.

2020.09.03. 10:17:20

@FrVili:
a "sub" rokona a supp, zsup, zsupsz. alá. a "side" rokona magyar szét. szed.

uporék és rokonsága néhány utcában lakik. de aki kaposvári "liberálsiok" se illetékesek külső és belső somogyban és annak környékén. csurgón, nagyatádon, kanizsán vagy a göcseji falvakban. és azt mondják, hogy ők egy filozofikus mesterrassz. ők a szakma. de nem. ez egy identitását vesztett kisebbség hegemónia kísérlete. ez egy szemét társaság. és ezzel szemben hirdet a többség szupremáciát. úgy, hogy odaküld egy másikat. és erre mondjátok azt, hogy ebből katonai diktatúra lesz. lehet. de lehet belőle polgári fejlődés. a hagyomány az, hogy minden megyében lesz jó középszer főiskola. 64 vármegyében többségi és kisebbségi magyar. és ez a szubszidiaritás. és ezek a megyei lányvállalatok kapcsolódhatnak össze magyar országgal. és ebben lehetnek a világban, vagy európában is versenyképes vállalkozások. főiskolák mellett filmgyárak. de ehhez 64 vármegye kell. az a szubszidaritás. nem az, hogy újlipótvárosban néhány faszszopó összeáll és azt mondja, hogy ők a szakma.

Reding Roli 2020.09.03. 10:49:32

@cvsvrs: Már majdnem diktatúra van , ugyan mèg embereket nem ötletnek ( közvetlenül) mint Putyin vagy Lukasenko, de a rendszer a diktatúrák szokásos eszközeit alkalmazzák , csak a 21. századi viszonyokhoz igazítva...
A sajtószabadság megszűnt. Èppen most rúgták ki a 168 óra főszerkesztőjèt , amely elvileg egy ellenzèki " lapnak számít....A pártállami mindenhová betette a lábát , mèg a tudományt is szètbarmoljak ...

Ádány Róza nemzetközi hírű szakembert , az Európai Nèpegèszsègügyi Tanács egyik vezetőjèt, WHO- kitüntetettet azért váltották le , mert leleplezte az Orbán- rendszer egyik legnagyobb gyengesèget , kórosan rossz magyar nèpegèszègügyi helyzetet ès nem a cigány - stratègia miatt, ahogy állítottad - vagy hazudtad...

"Covid-védekezés lázában sem feledkezhetünk el arról, hogy népegészségügyi feladataink és kötelezettségeink is vannak, különösen egy olyan országban, mint a miénk, amelyet 183 monitorozott állam közül csak Örményország és Mongólia előz meg a daganatos megbetegedések okozta halálozásban ( ...)
A nemek szerinti megosztásban a férfiaknál ugyancsak a harmadik helyen állunk, de nők esetében sem jobb a helyezésünk: hetedikek vagyunk. A már említett két ország mellett csak Burundiban, Malawiban, Ugandában és Új-Guineában hal meg több nő rákban mint nálunk. Idén a tüdő és a kolorektális daganatos halálozás mellett az első helyre léptünk a világban a hasnyálmirigyrák okozta halálozásban is – sorolta a professzorasszony.
A megelőzhető halálozások számát tekintve az OECD legutóbbi jelentésében 108 helyen szerepel Magyarország, az esetek döntő részében negatív kontextusban, legyen szó bármiről – folytatta az adatok ismertetését a népegészségügyi szakember. Hozzátette, elemi kötelezettségünk tenni azért, hogy a kockázati faktor indexünk, és az egészségügyi egyenlőtlenségek érdemben csökkenjenek.
Ehhez elengedhetetlen lenne a népegészségügyi intézményrendszer megerősítése, hiszen az egykor 7200 fős ÁNTSZ-ből 700 fős szervezetté leépített Nemzeti Népegészségügyi Központ népegészségügyi feladatait ellátni nem tudja, amit csak tetéz a népegészségügyi program hiánya – zárta Ádány Róza."

Reding Roli 2020.09.03. 11:06:07

Ma már ki lehet mondani azt , ami korábban mèg kissè túlzásnak tűnt: egy velejèig korrupt , inkompetens, alkalmatlan banda kormányozza az országot - hiszen mára sorra bukja el az ország ez eddig elèrt szerèny eredmènyeit , sorra buknak ki a csontvázak a szekrènyből , miközben elharapózott a kormányzati önkèny , a hatalom öncèlú tombolása...
A diktatúra lopakodva nyomul előre, ezèrt kellett nekik egy időre a különleges jogrend ( próba- üzemmód) ès ezért hozták olyan törvènyeket , hogy az úgymond "rèmhírterjesztőket " bíróság elè állítják , ezért daráljak be a helyi szuverenitásokat, a kultúrát és a tudomanyt ...
Az igazságot pedig ki kell mondani: a gazdaság "megvèdèse " mellett a jarványügyi vèdekezès is elbukott , teljes a tanácstalanság - inkább csak az ötletelès , a faszkodás megy , mert minden vezető pozícióba a haverokat ültettèk , vagy a haverok haverjait, vagy azok fiat..
A korrupt , familiáris hierarchiákra , politikai összefonódásokra èpülő rendszer roskadozik, ès milliókat temethet maga alá egzisztenciálisan ....

Reding Roli 2020.09.03. 11:28:56

Egyszerűen felháborító ami itt megy , pl "egèszsègügyi kormányzás " címèn...Kásler teljesen eltűnt ...helyette a nyunyókást tettèk a közèppontba ....Amíg alacsony szinten volt a járvány beengedtèk a sok határon túlit, mert az politikailag fontos...Horvátország zöld zónába került, miközben ott volt az egyik európai járvanygóc...Júliusban meg lett volna èrtelme , egy èrtelmesen kialakított határzárnak , de nem szeptemberben, amikor majdnem napi 400 belföldi eset van , azaz hazai közösègi terjedès ...Főleg úgy hogy 3 haver államból azèrt jöhetnek az emberek...
A hatalmas összegű, túlszámlazott , haveri egèszsègügyi eszközvásárlásokról ès a gyártókapacitások" feluttatasáról" nem is beszèlek...Heti egymillió maszk gyártását ígèrtèk...
A járványügy elbukott...
Ma már minden nagy egèszsègügyi intèzmènyben találnak koronvírusost , ès iskolák úgy indulnak , hogy a diákok és a tanárok között is koronavírususok vannak...Augustus 23 környèken még csak pár 10 eset volt , ès masfèl hét alatt megtízszereződött a napi esetek száma ...
A kormányzat hagyta hogy koncerteket szervezzenek, sportrendezvènyeket ès gólyatáborokat...
A külföldi hallgatók is megèrkeztek, több ezres lètszamban , sokan koronavírus teszt nèlkül, így a debreceni Aranybikában , "civisèknèl" koronavírusos vendègek vannak...

Elnèzèst, hogy offtopic voltam, de dühös vagyok , mert nem látok semmilyen èrdemi ellenzèki megszólalást , pedig zuhanórepülèsben van az ország ....

Bánegressy 2020.09.03. 12:54:40

@Reding Roli:
"nem látok semmilyen èrdemi ellenzèki megszólalást"

ellenzéééék?
ádány róza kirúgása után ezt írta a medical online, a legnagyobb orvosi, egészségügyi oldal( 2019. május 06. 05:10 ): "Lapunk kereste a professzorasszonyt, azonban hívásunkra üzenetben válaszolt, miszerint nem kíván nyilatkozni; ellenben információink szerint „komoly mozgolódás” van az intézményben a szakember méltatlan eltávolítása nyomán".

vsz kásladt, meg a főnök úgy gondolja, hogy esélyt kell adni végre a népfőiskola kiváló sámánjainak.
végül is, ha agysebészetben eredendően annyira kiválóak, a járványügy nekik smafu.
ááá! a sajtban van mozgolódás, vagy a tehéntrágyában, nem itt.
ahogy ezt cívis nagyon szépen megírja nap mint nap, a nemzeti keresztény államban nincs mit ellenezni.
legfeljebb az ellenzékét.
de azt meg minek?
amikor nincs is.

FrVili 2020.09.03. 14:51:36

@cvsvrs:
Egy kisebbség elnyomja a többséget, miközben 10 éve (valójában 14 + x éve) a többség végre megszerezte a hatalmat, hogy végre önmaga lehessen, az amitől eddig megfosztották, de most visszaveszi a szűk kisebbségtől azt, amit elvettek a tőlük a hierarchiában felül(áldozat)- alul(ádozat) lévő elnyomott többségtől. Na oké. Most helyreáll a világrendje. És most. Mi jön?
A többség milyen rejtett kincseket tud felmutatni, amit eddig nem láthattunk tőlük, most hogy végre kitörhet az elnyomott mártír szerepből?
Látjuk a szereplőket, a módszert, a stílust. Ez miről árulkodik? Ez a nagy mű? Mi lesz ebből?
„ Teljes belterjesség, egy önnönmagát igazoló, önmagába forduló, önmaga tükörképét nézegető, saját létezését ünneplő, távolról kultúrának látszó giccstenger, amely, mivel minden nemzetközi kontextusban minimum érdektelen, de inkább nevetséges, öntudatosan bezárkózó is kell, hogy legyen. Nyilvánvaló, hogy amikor az utolsó eurómorzsákat is kipréseltük az EU-n belüli státuszból, akkor kilépünk majd onnan, addigra persze a lakosság meg lesz konzultálva ehhez is.” Lovasi

Értem, hogy Debrecen végre elfoglalhatja a nagyszínpadot, de közben elmentek a zenészek, és bezárt a sziget. Mert ez maradt utánatok:
"Mit csinált ez a bő 30 év belőletek? Olyan embereket, akiknek, ha „bemondta a tévé” akkor az igaz. Olyan embereket, akik nem akarnak versenyt, sem az információ, sem a gazdaság tekintetében. Nem akarnak harcolni az igazukért, mert az nem lehetett soha. Nem tudtok se verseket, se királyok idejét, se azt, mi minden van még ebben országban-világban a kerítéseteken túl. Olyan emberek lettetek, akik meg vannak sértődve. Ez lett a magyarember alaplétállapota" Lovasi

2020.09.03. 15:48:07

@FrVili:
lovasi andrás nagy kedvence éppen ma járt debrecenben.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/gyordebrecen.jpg
itt nőtt fel az édesapja. ide járt egyetemre. itt volt az esküvője és itt szerette meg a cselgáncsot. és most összefognak a szakképzésben. és a miskolci polgármesterrel is. budapesttel azért nem fognak össze, mert ott nem nagyon van ez ügyben kivel összefogni leszámítva a minisztériumot. nincs fővárosa az országnak. szakképzés szempontjából se.

illetve lehet mondani, hogy az a budapesti műszaki egyetem. az mégse egy állami szakképző központ. hanem annál magasabb szinten áll. az nem egy vidékies műszaki főiskola. hanem valamiféle csúcs intézmény. ami a magyarországi mérnöki kart a világelithez kapcsolja. és ezt nem fogadják el a fideszben. hanem azt mondják, hogy ők majd megszerveznek egy új közszolgálati egyetemi hálózatot és ehhez kapcsolódó közalapítványi rendszert, ami majd magyarországot közvetlen, vagy európán át közvetve globális fejlesztésekhez kapcsolja. előbbi érdekében a bosztoni mit is nyitott egy irodát debrecenben.

a fidesz ezt tudja. nem azt állítom, hogy ez feltétlen jó. ez valami. és az ellenzék kínálata a nagy semmi.

2020.09.03. 17:00:10

@FrVili:
értem persze, hogy az ellenzék elképzelése az volt, hogy majd az mta-ceu-erc hármasa vezeti a kutatási programokat, a fejlesztési projektekt. mert a mesterrassz mégse ezekben van. az elte és a bme is alárendelőinek ennek.

csak ebből a ceu politikai értelemben kiesett. azzal, hogy soros alapítvány tömegével betelepítené az illegális migránsokat. és valóban. a fidesz idén 2 ezer migránst telepített be csak debrecenbe. ennyi az első éves külföldi egyetemista. és azért csak ennyi, mert a soros alapítvány maradványa, vagy annak egy része mindent megtesz azért, hogy lejárassa magyarországot. a magyar egyetemi integráció azért nem ment végbe, hogy a ceu legyen a legmagasabban rangsorolt intézmény. és ezt egy
a kulturális merényletként értelmezik a fideszben. és könnyen lehet, hogy ők írják a történelmet.

a finnugor eredetelmélet miatt az akadémiát a népfőiskolás kritikus tömeg alapvetően hazugnak, hamisnak tartja. ezért az mta kutatási hálózatát elvették. a magyarságkutatók göttingennel, a columbia és a stanford egyetemmel társultak. és az mta 60:40 arányban is a fidesz oldalára állt.

és ha a tanács európai költségvetési javaslata átmegy a parlamenten és a bizottságon, akkor a fidesz 22-ben és 26-ban is megnyeri a választást feltéve, hogy nem viszi csődbe az országot. mert a választások előtti években lehív annyi pénzt, ami ehhez szükséges.

de azt lehetett tudni, hogy ha magyarország egységállamként lép be az unióba, akkor magyarországon kvázi egypártrendszer lesz. és erre mondta azt mindenki, hogy igen. és? mi leszünk azok. tényleg? lehet. és lehet, hogy nem.

és erre mondhatod, hogy az überfasza egypártrendszeretek megteremti botswanát. mert aki kicsit is értelmes az dobbant. igen, ez könnyen lehet. a fidesz politikájából kisebb főváros. vidékiesebb agglomeráció következik. a gödöllői szent istván egyetem már szervezi az agrárcampusokat: keszthely, gyöngyös, jászberény, gyula, szarvas (szarv-as. így kellene szótagolni.) még ez is van ugyebár. és a pandémiával a négy orvosi egyetemet is elfoglalta a fidesz. ahogy orbán mondja a "nagy koponya" merkely professzor vezetésével és sote vezérletével. aztán lehet mondani, hogy ez feltétlen kudarcra van ítélve. lehet. ezt nehéz megítélni.

a fidesz kultúrpolitikája. lölő lapjában most olvasom, hogy térey jános születésének 50. évfordulójára készülnek. debreceni szülőházánál emléktábla avatás lesz az ünnepi könyvhéten. a térey könyvünnep mottója: "s partra buktam végül debrecenben".

2020.09.03. 17:28:31

@FrVili:
a sote, a bme, elte ttk nem mertek fellázadni az mta-ceu ellenében. a fidesz nekik ment. de a köznép sose szavazott volna a szocialista-liberális-konzervatív koalíció ellen feltéve, hogy budapesten a természettudományos elit kerül helyzetbe.

debrecenben az mszp országgyűlési főképviselői
- daróczy akadémikus matematikus
- bazsa akadémikus vegyész
a rendszerváltást megelőzően a ttk utolsó rektorai.
a polgármester az szdsz-es
-- hevessy fizikus (56-os elítélt)
tehát errefelé nem a kommunista vérbírók leszármazottai a "liberálisok". és őket nem is bántja a fidesz. és errefelé az mdf radikálisai se vertek talajgyökeret. hanem az mdnp.
-- pálinkás professzor atomfizikus
ez vidéki felhozatalnak nem volt elég jó. nem elég jó. egy kicsit se jó. errefelé valamilyen centrum pártos nagykoalícióra szavaztak. hogy az majd agrárszövetségben integrálja a népi világot. és amikor az nem működött, akkor szavaztak a fideszre.

Bogomil 2020.09.03. 18:00:29

@poszt: Nagyon nehéz lesz vezetőt találni az ellenzéknek. Tulajdonképpen "politomágust" szeretnének az ellenzékiek (www.academia.edu/4537133/Politomagia_draft_), ilyen jelenleg csak egy van a színpadon, viszont ő nem képes ellenzéki egységet létrehozni, még én is épp csak elfogadom a jelenlétét, pedig a szociáldemokrata csoport tagjaként definiálom magamat...
Érdekes, hogy az amerikai demokraták kicsit hasonló problémával küszködnek; bár talán Sanders tekinthető ilyen politomágusnak, de nagyon messze van a párt centrumától.

Reding Roli 2020.09.03. 18:43:57

@cvsvrs: Bazsa György nem csak a TTK dèkánja , hanem a Debreceni Egyetem rektora is volt , 1995-2000 között ,èn akkor jártam oda...Csakhogy akkor mèg lètezett olyan , hogy egyetemei autonómia....Pálinkás volt oktatási államtitkár ès oktatási miniszter is , az első Orban-kormány idején ...Az autonómiát akkor mèg nem kèrdőjelezte meg senki ...Az egyetem szenátusa saját maga választotta vezetőit...A második Orbán - kormány az elsőhöz kèpest egy überge.i kormány lett: elvette az egyetem autonómiáját, ès felülbírálták a Szenátus döntèsèt, Parragh László megválasztását, ès megtettek egy teljesen ismeretlen embert rektornak , Kósa Lajos cimborájat....Nesze neked szubszidiaritás !!!
Majd Pálinkás József az MTA elnöke , kèsőbb a Nemzeti Kutatási Fejlesztèsi ès Innovációs Hivatal megalapítójává vált, de a Ge..i- nek ő sem volt jó , leváltotta, mert Pálinkás nem tűrte , hogy a seggfej "politikus-tudósok" beleszóljanak a tudománypolitikába!
Ezèrt Pálikas megalakította a "Felelős Èrtelmisèg " társaságot , jelezvèn hogy a tudósoknak elege van az Orban-rendszerből ès induljon társadalmi parbeszèd a reformokról...
Freund Tamás megválasztása csak egy kènyszerű választás volt, olyan mint mondjuk Berend T.Ivan a szocializmusban...Valójában Freund sem èrt egyet Orbánnal, lsd: kilèpett a Professzorok Batthyány Körèből , mert nem teszik neki ami itt folyik, de egyfajta megalkuváskènt, a tudomány megmaradásáért elvállalta...De, már panaszkodik ,hogy Orbán nem fogadja...

2020.09.03. 19:23:08

@Reding Roli:
és az mszp-ben a bazsa féle irányzat győzedelmeskedett? 1994-ben debreceni 1. választókerületben daróczy akadémikus matematikus szerzett egyéni képviselői helyet. és ugyanekkor a debreceni szdsz-t egy fizikus polgármester vezeti. és az mdf-ből kilépett mdnp-s ellenzékük pálinkás professzor. és ekkor debrecenben a fidesznek még belvárosi irodája se volt.

debrecenben daróczy mellett már megjelenik a pártvonal. de azért még ott van egy agrártörténész. csak ez az, mit nagyon utáltak az szdsz-ben. népi baloldalt. na de ekkor is még az mszp-ben baráth etele, bihari mihály, gráf józsef, kósáné kovács magda, szili katalin. ezek még elmentek volna.

csak aztán budapest "liberális" népe nyilvánvalóvá tette, hogy nem kiegyezést akar, hanem kultúrharcot. mert hogy nincs miben kiegyezni. a tradícionalisták a magyart hagyományokból indulnak ki. nem engedünk a 48-ból. ezek a nem tudom micsodák, hogy a független intézmények. az állami intézményeket a köznéptől teljesen függetlenítenék. mondván, hogy ez a demokrácia. de nem. éppen nem.

2020.09.03. 19:27:35

@Reding Roli:
de mit akart lovász lászló? milyen tudománypolitikai elképzelése volt? freund tamás elképzelése micsoda? hogy majd visszaszerzi az elkh-t. azzal, hogy kilépett a professzorok batthyány Köréből, mert nem teszik neki ami itt folyik. ezzel szerzi vissza?

Reding Roli 2020.09.03. 20:45:05

@cvsvrs: Valószínűleg azt akarják , hogy a tudomány feljebb kerüljön nemzetközi szinten, mert magyar egyetem mèg nem tud a világ 200 legjobb egyeteme közzè kerülni , valamely tudományterületen....Erre már kb. 30 ország kèpes a világban...Le vagyunk maradva...
index.hu/belfold/2020/09/03/semmelweis_egyetem_rangsor_the/

ijontichy 2020.09.03. 22:08:44

@Reding Roli: "a tudomány feljebb kerüljön nemzetközi szinten" Hát... az alapok adottak. Prostisrácoknál már SZIKSZALAG is van. (Jézusom, egy "pesti srác" már a '70-es években sem utalt magára pesti srácként).
Te @Cívis! nem tudnál odahatni egy kicsit? Ez már neked is kínos lehet, hogy "ég a napmelegtől a kopár szik szarja..."
64.media.tumblr.com/7f61dea58dc33ade36d6f45e4054027f/de0d9eb3952839a4-1e/s1280x1920/8deb36c679dae0e9dec277b5d03649bd1c7ee6ca.jpg

2020.09.04. 10:24:44

@Reding Roli:
a sote mondja azt, hogy ők egy kutató elitegyetem. és még előrébb lennének a rangsorban akkor ha a koki a sote integrált részévé válna. az mta kutatóintézetei az egyetemekhez kapcsolódnának. az mta szegedi orvosbiológiai intézetei a szegedi egyetemhez tartoznának. az mta debreceni atommagkutató intézete a debreceni egyetemhez tartozna. az alapkutatások az egyetemi hálózaton belül folynának. és az mta ezt nyugalmazott akadémikusokkal felügyelné.

Reding Roli 2020.09.04. 11:21:18

@cvsvrs: Azt sem èrted, miről van szó....Az állam - Orbán - egy állami intèzmènyt átadott 5 haverjának , magánkèzbe. Ez hazaárulás! Mi köze Világi Oszkar , Orbán- haver , szlovákiai magyar üzletembernek a Színművèszteihez ? Nagyjából semmi! Orbánèk kilopják az állam vagyonát , mert èrzik, 2022- ben bukni fognak, így èpígetik a hátországukat ...Ezeket be kell majd börtönözni, nem lesz más mese...

2020.09.04. 11:45:06

@Reding Roli:
az szfe intézményi autonómiája is úgy jött létre, hogy az mszp-szdsz kormány néhány havernak átadta az intézmény vezetését. csakhogy ők nem kapcsoltak hozzá finanszírozást. hanem az továbbra is az állam kezében maradt. és ez ugye lehetőséget ad arra, hogy kormányváltással a politika beleszóljon a működésbe. mert ha nincs állami támogatás, vagy a reálértékben jelentősen csökken, akkor az erősen korlátozza a szabadságot egy állami intézményben. és ugye az szfe egy állami egyetem.

ezért a fidesz azt mondta, hogy feltőkésíti ezeket. az állam által felügyelt vagyonkezelő társaságokat hoz létre. és majd ő nevezi ki a kuratórium vezetőit. ő ülteti be a haverokat.

csakhogy ez a jelenlegi vezetésnek nem tetszik. mert ez két haveri kör, amelyek között alig van átjárás. a hallgatók többségének se tetszik. mert akit az uport és fullajtár andrea választott ki az osztályába az nyilván őhozzá szeretne színésziskolába járni. csak éppen vidnyánszky nem szeretné, hogy új osztályt kapjon. mert neki is vannak ismerősei, barátaik, akik szintén azt mondják, hogy ők a szakma.

és lehet mondani, hogy a közönség döntsön. de melyik közönség. az szfe egy állami intézmény. országos hatáskörű. a gyügyei parasztnak vidnyánszky dériné programban odaviszi a kultúrát a faluba. fullajtár andrea a körúton belül játszana a körúton belülieknek. úgy nyilván a fidesz lesz népszerűbb. a körúton belül upor a népszerűbb.

és a szfe hallgatói azt mondták, hogy több humán egyetemi karral összekapaszkodva elérik a parlamentet 5 ezren. na ez valami. kapaszkodjanak össze 5 ezren.

2020.09.04. 11:53:28

@Reding Roli:
tehát ugye a libsi egy szót nem ejtenek vidnyányszky féle koncepció azon részéről, hogy ő elvinné a magyar színházat az utolsó faluba is. a "liberálisok" pedig továbbra is a körúton belülieknek játszanának állami pénzért cserébe. a gyügyei parasztok tőlük nem kapnak semmit se. évtizedek óta semmit. mondvan, hogy ez az autonómia. lófaszkarikát ez. ez egy hegemónia kísérlet, amivel szemben a többség szupremáciát szokott hirdetni. és ebből adódnak a vallásháborúk.

2020.09.04. 12:11:23

@Reding Roli:
és kérdés az, hogy ebben a vallásháborúban melyik két felekezet tud egyezségre jutni úgy, hogy az a társadalom legnagyobb részét érintse. innen nézve az, hogy a pártosok (állampártiak) és pártatlanok (valódi függetlenek). ez a két nagy világias vallásfelekezet. mert itten hovatovább 20 éve egypártrendszer van. a fidesz és az szdsz másodvonala kiegyeztek. mszp és mdf debrecenben nem léteztek legfeljebb csak tudománypolitikai vonalon. megyei mszp volt. az mdf 91-ben lábon lőtte magát azzal, hogy erőszakolva akart menekülttábort. tehát itt kvázi egypártrendszer van ahogyan a magyar települések döntő többségén egyébként határon innen és túl.

budapesten és környékén és még kilenc nagyobb városban (szegeden, miskolcon, pécsett, szombathelyen, tatabányán, egerben, dunaújvárosban, hódmezővásárhelyen, salgótarjánban) 2010 előtti világban hisznek.

Reding Roli 2020.09.04. 12:28:28

@cvsvrs: budapesten és környékén és még kilenc nagyobb városban (szegeden, miskolcon, pécsett, szombathelyen, tatabányán, egerben, dunaújvárosban, hódmezővásárhelyen, salgótarjánban) 2010 előtti világban hisznek"

Vagy inkább a 2010 ès 2022 közötti, az országot leuraló állampárti rendszerből lett elegük ezen városok polgárainak...Úgy tűnik -nèhány kivèteltől eltekintve - a városi lakosság , a polgárok között erősödött legjobban az ellenzèk , a polgárok azt mondák , hogy "eddig is ne tovább " - ahogy egy blogtársam mondta volt...

ijontichy 2020.09.04. 12:34:58

@cvsvrs: Szvsz. meg tibi atya menjen a francba, és akkor mi van? Nem annyira a komédiások sorsa érdekel, hanem a bolsigyerek mikromenedzselési szokásai. Ti. mikor jut Mo. oda, hogy befogja a bűzölgő bolsi pofáját, s vet véget ennek a NER című, belülről tragédiának, kívülről tragikomédiának? Mert addig Mo-nak esélye sincs normális fejlődő pályára állnia. Csúsztok lefelé, és égtek mint a Reichstag. Btw. az, hogy a rezsim elszánta magát az index bedarálására, mutatja, hogy egyre fékcsíkosabb a gatya ;-).

Reding Roli 2020.09.04. 12:36:52

@cvsvrs: Debrecenben is lètezett , lètezik a többpártrendszer , csak èppen a Fidesz bevette őket a buliba: kaptak kifizetőhelyeket az önkormanyzati vagyonkezelőben ...Így valós ellenzèkisèg nem volt, eddig ....Ebbe a levesbe köpött bele a Momentum , nagyon helyesen ...
Az rendben van, hogy minden párt kèpviselje magát az önkormányzati tulajdonú cègeknèl, az nincs , hogy összeborulnak a pártok, ès csak színlelik az ellenzèki viselkedèst...Majd lesz Debrecenben is felfordulás, a ha Papp László és Fidesz csődbe viszi a várost...Amire jó esèly van...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.04. 12:40:49

@cvsvrs: A két tábort inkább számos történelmi-ideológiai-kulturális csoport két, elkülönülő halmazaként jellemezném. Lényegileg biológiai, morális, magatartási, kulturális, etnikai, származási és történelmi csoportok laza hálózata hozza létre a két, egyértelműen megkülönböztethető magyar kulturális alrendszert, amelyet már Erdei Ferenc is kettős magyar társadalomszerkezetként jellemzett. A Fidesz így vagy elmebeteg, ha azt hiszi, hogy ezen kettősség megszüntethető (de ez nem valószínű), vagy pedig - és ez a 99%-os valószínűség - mindössze mesterségesen kelti a virtuális polgárháború hangulatát, hogy azt meglovagolva hatalmon maradhasson egyre több cikluson keresztül. Csakhogy: amennyire erkölcstelen a társadalmi törésvonalak mesterséges fenntartása, legalább olyan értelmetlen a virtuális polgárháború meglovagolása is, mert a magyar társadalomszervezési hatékonyság a látszatok ellenére nem nőtt 2010 és 2020 között. Így az illiberális polgárháború teljességgel céltalan össztársadalmi szinten. Azaz a tehetetlenség, a bénázás, az illúziók és az állatemberi ösztönök rabságában van az egész társadalom. Nem csupán egy vékony réteg téveszti meg az "ártatlan" társadalmat, hanem a társadalom maga sem képes kitörni saját biológiai korlátai közül.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.04. 18:19:44

@cvsvrs: Senki sem állítja azt, hogy a balliberális értelmiséget nem lehet a térdeket csapkodva és a röhögést alig elfojtva, könnyekkel küszködve manipulálni, mert érzelmileg retardáltak és ráadásul azt hiszik, mindent tudnak, de MIT ÉRT EL ezzel a Fidesz? Megsúghatom: SEMMIT. Tehát nagy győzelem volt, sikerült egy csomó felnőtt óvodást megrémiszteni, dühükben rettegtek is egy jót, de mit ért el ezzel az ország? Semmit. Ez a cirkusz még mindig csőd. A Fidesz önmagában kevés, a Fidesz know-how-ja meg belülről csodának tűnik, de önmagában egy nagy nulla. Szintlépés kell. Az összes erőforrásra szükség van, a balliberális értelmiség aktív részvételére is.
süti beállítások módosítása