1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.06.21. 20:04 HaFr

Néhány olcsó kifogás az ellenzék teljesítményére

Az ellenzék szerint Orbán Viktor elárulta a magyar embereket | 24.hu

Elfogadhatatlan nekem mint adófizető polgárnak, aki az ellenzéket is finanszírozza, az a minősíthetetlen teljesítmény, amit a politikai térfélnek ez a fele nyújt. Olcsó kifogás erre a teljesítményre, hogy "de hát az ellenzéknek se (elég) pénze, médiája (sic!), se intézményes jogkörei, a rezsim semmilyen fellépést nem szégyell vele szemben, és egyébként is megosztott".

Több tévedés áll össze az ellenzék kíméletes megítélésében. Az egyiket már említettem: hogy nem felelősek az adózok pénzéért. De, azok. Azért kapják tőlük a pénzt, hogy ellenzékként funkcionáljanak és hatalmi ellenpontot tudjanak képezni a kormánnyal szemben. Ha úgy érzik, erre képtelenek, akár azért, mert a rezsim végletesen behatárolja ezeket a lehetőségeiket, akár másért, akkor ad absurdum nem szabad elfogadni a pénzt. (Vagy egyértelműen tudatni a választókkal, hogy mit és miért ennyit tesznek érte.) Nem tudom, mennyibe kerül nekünk az ellenzék, nyilván senki se vitatja, hogy összehasonlíthatatlanul kevesebbe, mint a rezsim egyéb szereplői, de ne legyen ez indok a nullához konvergáló munkára. Nullához? Ahhoz. Nem beszélve most az önkormányzati feladataikról szerteszét az országban, országos szinten talán fél tucat ellenzéki szereplő van, akiről lehet tudni, hogy legalább verejtékeznek. Sok haszna az ő munkájuknak sincs (erről lejjebb), de legalább lehet tudni, hogy úgy tesznek, mintha volna.

A kíméletes megítélésben szerepet játszó következő tényező, hogy "nem jutnak el a választókhoz". Ezen az ellenzéki szereplők általában az adáspercek korlátozottságát értik. Két dolgot mondanék erre. Egy, hogy kicsit kényelmetlenebbül (több benzinnel és lábmunkával) bármikor és folyamatosan el tudnának jutni. (Mindenhova máshova érdemesebb lenne, mint a parlamentbe, a képviselői irodaházakba vagy a pártirodákba, ahol evidensen semmilyen hasznos munkát nem végeznek.)

Kettő, ami még fontosabb, hogy hiába jutnának nagyobb nyilvánossághoz, akkor se tudnának semmit mondani. A fenti hiányosságaikat (média, demokratikus ellenőrzési jogkörök, egység) logikailag megelőzi a messze legnagyobbik: hogy nincsen eladható termékük. Legutóbb a Momentummal járt úgy a nagyérdemű, hogy dacára a beharangozott kiválóságuknak, aminek bizonyítéka a nyugati egyetemi diploma és a rendszerváltó szándék lett volna, semmit se tudnak mondani, ami megmozgatná legalább az ellenzéki politika állóvizét, ha már az országét nem. Megírtak egy programot, aminek egyes részleteit valamikor olvastam, de az a legkevesebb, hogy engem nem hozott lázba. Sokkal fontosabb, hogy nem tudják politikává gyúrni. Nem tudnak megszólalni és konzisztensen cselekedni a szellemében (tegyük fel, van szelleme). A politikában (egyébként mindenhol máshol is) az eladás döntően két dologra fókuszál. Az eladó személyére és a narratívára, ami szükségleteket szólít meg vagy -- ha még invenciózusabb -- teremt. Ilyet sajnos a Momentum nem képes produkálni, egyiket sem. (Nem mondom, hogy könnyű lenne ebben az országban.) Vezetői nem alkalmasak, narratíva, ami "vásárlásra" ösztönözne, nincs. Ezért a párt beszorult az ellenzéki térfélre és az MSZP meg az LMP oszló tetemeiből csemegézik.

A Gyurcsány házaspár DK-jától -- hogy már ez is szóba kerüljön -- nem tudom, mit várnak egyáltalán a hívei. A formállogika alapján gondolom, hogy nem erőltetik meg jobban a képzelőerejüket annál, amit végül kapnak. A Jobbikról fogalmam sincs. Láthatóan a párt sem tudja, mit akar, mi képvisel, mire van egyáltalán, hacsak nem azért, mert valamikor létrejött.

A politika mindenekelőtt beszéd, amely valóságot hoz létre. Ha ellenzékben van, akkor versenyképes ellenvalóságot vetít a választók elé. Ha erre képtelen, sose kerül kormányra. Ha erre képtelen, akkor tölthetnek az ún. politikusai tizenhatszor ennyi időt is a TV-stúdiókban, csak a nézők idejét és pénzét rabolják.

A kíméletes megítélés utolsó lényegi ismérve az ellenzék megosztottságára hivatkozik. Nos, ha az ellenzék valóban komolyan gondolja, amit néha mond, nevezetesen, hogy a kormány mekkora kárt okoz az országnak, akkor kérdezem, mit tarthat még ennél is fontosabb szempontnak, ami miatt tíz éve nem alakít ki stratégiailag értékelhető, üzemképes együttműködést már két választás között (hogy tényleg meggyőző, reményt keltő legyen aztán a választási összefogása). Nyilván nem amiatt, mert féltékenyek egymás gondolataira és nem tudnak megegyezni arról, hogy a sok kiváló országmentő ötlet közül melyik nem fér már be az együttműködés keretrendszerébe. Egy dologra tudok gondolni, ami a kritikus részeinek még fontosabb az országot ért kárnál: a saját hasznuk, amit a rezsimtől várnak és kapnak és értelemszerűen nem terjed túl a rezsimen.

NER-es mércével olcsó az ellenzék, de a mai teljesítményéhez mérten nagyon drága. Olcsó (drága) kifogás, hogy az ellenzéket a kormány lehetetleníti el -- valójában el se jut odáig, hogy a kormánynak ezt meg kelljen tennie. Már jóval ezelőtt megbukik. Azt se teszi meg, ami csak rajta múlik.

86 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2815905666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reding Roli 2020.06.21. 21:57:42

Alulról szerveződő politikai nèpmozgalom nèlkül nem lehet erős ellenzèk. Annak felülről megszervezèst, a jelenlegi ellenzèki politikai " elittől" várni hiú ábránd , de egy fokozódó gazdasági-szociális válság elvezethet ahhoz az állapothoz, hogy meginduljon a kormányváltó szervezkedès ...Az ellenzèki politikusok egy nagyon pici rèsze valóban aktív országos politikai munkát vègez , mint pl Hadházi Ákos vagy Szèl Bernadett, mások az önkormányzatokban tevèkenyek mint Marky- Zay , vagy Botka , olyan vezető a szemèlyisèg aki egysègbe tudná hívni a nemzetet ès kihívná Orbánt nincs...Erre Karácsony Gergely sem alkalmas alkalmas .....Meg mindig csak Gyurcsány tudja szellemileg lealázni a miniszterelnököt, de ő még egy vègletesen diszkreditalódott politikus..
Egyelőre sem egysèges tömegmozgalom, sem nagy formátumú vezető, sem nemzeti megújulás programja nincs, amely feltètelek szüksègesek lennènek a kormányváltáshoz ...Valójában , - pènz nèlkül - az ellenzèk csak vegetál (( csak halkan jegyzem meg az LMP- t ès a Jobbikot is pènzhiany ès a belső állampárti emberek vertèk szèt , az MSZP meg magától ment tönkre..)) Az eddigi állami tamogas pedig a fèlere fog csökkenni...
Azoknak akik kormányváltást akarnak , azt kell megèrteni , hogy el kell menni politizálni , nèpmozgalmat szervezni , pártokat gründolni , vagy már meglèvő struktúrákat befoglalni...Az ellenèki politikusok nagyobb rèsze - sajnos - ugyanolyan inkompetens politikus mint akik a Fideszben ülnek ...Csak annyi a különbsèg , hogy amíg az ellenzèki politikusok örülnek ha innen- onnan leesik egy kis pár szazezres cafat pènz( önkormányzati felügyelőbizottsági hely, a párt utiköltsèg elszámolás , stb..) , addig a Fidesz politikusai nem ritkán százmilliós vagy milliárdos közpènzek felett diszponálnak ...Nem vèletlenül herèlte ki kegyetlenül az önkormányzatokat az állampart a helyi adók , ès a kiemelt beruházások elvètelèvel.
Nagyon jól tudják , hogy politikát CSAK pènzzel lehet csinálni!
Pènz nèlkül mèg nèpmozgamat sem lehet indítani , mert már az tízezres tètel, ha 3 hálózatszervező lemegy Budapestről
vidèkre...
A fidesz kiválóan szervezi a diktatúrát ès mára teljesen pènzeszköztelennè tette az ellenzèket , az önkormányzatokat ...Most jön az Index , a fő társadalmi mèdia átszervezèse...Itt csak az utcai harc fog segíteni , de ne legyen igazam...

Bánegressy 2020.06.21. 22:59:38

"(Nem mondom, hogy könnyű lenne ebben az országban.)"
csatlakozom
@Reding Roli:
mindezeken túl az is a baj(igazi, polgári réteg hiánya), hogy nincs a társadalomnak egyetlen aktív tevékeny része, ahol elég erős érdek jelenjen meg ahhoz, hogy ezen érdek mentén valamilyen ellenállás szerveződjön.
valamilyen argumentációja annak, hogy ezek az érdekek és az állammal való egyezkedés lehetetlenségéből nem feltétlenül csak az államtól független érdek válhat vesztessé.
annak idején, azt hiszem a 2014-es választások után mondta orbán, hogy úgy látszik minket az érdek tart össze legerősebben(és nem holmi ideológiai hagymáz) és ez annyira igaz, hogy nem is kellett különösebb erőfeszítés a megszervezéséhez, mert az "érdekeltek" csapatostól tagozódtak be az állam, orbán gondoskodása alá.
aki kimaradt, esélytelen és ahhoz sincs narratívája, hogy mihez kezdene az eséllyel.
de nem lesz itt utcai harc sem, az biztos.
franco rezsimje 39 évig muzsikált sokkal erőszakosabb starttal, úgy ahogy, amíg az öreg és garnitúrájának vele egyívású része ki/megdöglött, a rezsim szétrothadt.
itt is kb ez várható.
utána, ha az "algoritmus" működését ezek sikeresen megerősítették ebben a társadalomban, márpedig nagyon úgy néz ki, még 100 év legalább.

Moin Moin 2020.06.22. 07:02:48

A Momentum igenis, mindent faszán csinál! - most írták meg az emberei a Facebookon, úgyhogy ez egészen biztos!:)))

sync 2020.06.22. 08:59:20

Na, eddig volt kedvem ellenzéknek lenni.

sync 2020.06.22. 09:26:29

@HaFr: Van jó civil szakmám, nyugdíjam, (itt egy csúnya szó következik)

Bogomil 2020.06.22. 15:23:54

Most akkor mit csináljunk? Válasszunk/csináljunk új ellenzéket? Honnan? Kikből? Hogyan? Ha jól emlékszem, Te megpróbáltad, mire jutottál, és ha semmire, miért nem?
Ahogy kormányunk, ellenzékünk sincsen jobb, mint amit megérdemlünk...

politologus · http://politologus.blog.hu 2020.06.22. 20:06:28

Most elismétlem régi vesszőparipáimat, tartsanak bár konteohivőnek.
1.) Az ellenzéki pártok be vannak fenyítve. Amikor az ellenzék picit feljönne, Orbán rendre belengeti a pártok állami támogatásának eltörlését, eddig 4 ilyenre emlékszem. Ha ennyi nyilvánosan, fű alatti üzengetésből lehetett 40-400 is. A működési fenyegetésre ott van az ÁSZ is - na, ilyen volt korábban?
2.) Mindig vannak egy kisebb párton belül olyanok, akik az erősödésre kidolgozott programokat megfúrják. A párt igazi elveit képviselők? Narcisztikus alapító tagok? Zavarosban halászó elvtelenek? Más pártok beépített emberei? Nem tudni, de sokszor megesik. Aki bolsevik típusú vezetőként birtokol egy bolsevik típusú pártot, ilyennel ritkábban találkozik, mindenki más gyakrabban.
3.) Csak egyetlen közvéleményt szondázó kutatás megrendelése is sokba kerül. Miből fizeted, ha tagdíjbevétel alig, saját vállalkozók nincsenek (ó, régen minden pártnak voltak, kérni sem kellett a pénzt, adták maguktól), talán oligarchád sincs, a párttámogatást lebegtetik, nem tudsz annyi pozícióba tenni embert, akitől elég visszacsurogna, és így tovább. Pártirodát, plakáthelyet stb. nem adnak ingyen, de egyébként pénzért sem.
4.) Nincs utánpótlás. A magyarok értik a fenyegetést: az alkalmas sem vállalja fel ellenzéki létét, mert a kormányzat vagy kirúgja vagy kirúgatja az állásából. Politikai karrierért feladni bármit, majd pofára esni, ó, erről könnyen lebeszél az ugyanitt szocializálódott család. Ma miért adna egy vállalkozó pénzt az ellenzéknek: hát állami megrendelés helyett NAV-vizsgálatot akar? Az ilyen elvi butaságokról vagy magát beszéli le, vagy mások őt.
5.) A közvélemény és a politika szokásos tehetetlenségi nyomatéka miatt szinte lehetetlen jól mérni bármiféle változást. Ha egy kis párt elindítana valami lassú építkezést bármilyen formában, mire beérhetne gyümölcse, hirtelen megakad, mert nem hozott (amúgy drágán megmért) hatást, úgyhogy sztornó, pedig ugye a lehullott mag még kicsírázhatna idővel...
6.) Igaz, hogy egy termék jut hatalomra, de ez sokszor tartalmatlan, márkalogózott szar. Nem igaz, hogy a Fidesznek volt víziója 2010-ben. Egy nagy rajongótábor tudta, hogy ők a haza, ami nem lehet ellenzékben, és már hótzicher, hogy újra ők jönnek - ennyi volt a termék. Azok a szavazók, akik ilyet vesznek, már a Fidesznél, pedig az ellenzéket is ilyen, még a márkalogózott szarért is rajongók tudnák hatalomra juttatni. Aki nem ott, azért nem ott, mert pusztán a "hatalmon levés" kevés neki, mást akar, iagzit, egyszerre tisztán elvit és kötelezően pragmatikusat, nagyon kritikus, ja, és ebből még sokféle is van.
7.) Az ellopott nyilvánosságot hatalmas szervezeti építkezéssel lehetne ellensúlyozni. Ez egyedül a Jobbiknak sikerült, de az sem most. Most ők sem tudnák megtenni. Hirtelen meggondolnák még magukat biztosra ígérő emberek, hirtelen visszamondanák a szervezett rendezvény helyszínét, hirtelen felemelnék a pártiroda bérletét.

Közel vagyunk az egypártrendszerhez, tessék megszokni, ilyenkor semmi sem úgy van, mint amit többpártrendszerben szocializálódva megtanultunk. Ha engem kérdezne bárki, mi lehetne az ellenzéki sikerek minimum feltétele, azt mondanám: pár százezer biztos tag. NAGYON biztos, ahol van kit szavazókörbe küldeni, lehet jelölni kis poszttól a nagyig, számos húzónévvel, ja, és persze ne legyen a Fidesz vakondja (jó része az lesz egyébként). Most valószínűleg 100 ezer párttag sincs Magyarországon összesen.
Azért mentegetik sokan (?) az ellenzékieket, ahogy most én is, mert a többpártrendszer, a jogállam, a szabad nyilvánosság stb. helyzetét rosszabbnak ítélik, mint mások. Szerintem ez a fő különbség.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.22. 20:38:04

@politologus: Ez nem konteo, amit írtál, hanem szerintem a valóság. Ugyanakkor ez a rendszerbe beépített túlbiztosítás két - eltérő - hatással is járhat, amely egyaránt katasztrofális lehet. 1.) az ellenzék akkor is győz, ha amatőr, mert az embereknél betelik a pohár. A győztes ellenzék pedig illiberális és diktatórikus eszközökkel kezd kormányozni, mert nincsen szakmai háttere. A következmények pedig beláthatatlanok lesznek. 2.) Az evolúcióban ha egy életteret teljesen elfoglal egy agresszív életforma, amely minden más életformát ledarál, akkor a mutáció/szelekció logikája miatt előbb-utóbb ennek az életformának is felbukkan a saját ragadozója. Na most képzeljük el azt a ragadozót, amely ledarálja az illiberalizmust és a FIDESZ-t. Márpedig előbb-utóbb létre fog jönni, mert az "egypárti" élettér ott kínálja magát a maga gazdasági zsákmányaival.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.22. 22:16:29

@politologus: 6.) ez egy elég döntő termék volt, máig kitart a haza romlása ellenében is ; egíébként meg persze igazad van, kivéve abban, ahogy elhelyezed ennek a posztnak az üzenetét, ami az, hogy az ellenzék azt se teszi meg, ami méltóvá tenné egy diktatúra (limitált hatású) ellenzékének címére;ki várja itt, hogy hősök legyenek??

Laptop7712 2020.06.23. 09:22:27

@HaFr: @politologus:
Ide már mártírok kellenek. 30 éve meg kellett volna tenni azt, hogy akkor aki valamilyen szinten kapcsolatban volt a pártállammal, azt ki kellett volna tenni az oktatás minden területéről. Ezzel el vagyunk késve, mára vesztettünk minimum egymillió fiatalt, aki a lábával szavazott, és máshol neveli fel az unokát. A gondom az, hogy kis hazánkban mindig a nyugdíjasokkal meg a peremre szorultakkal - egy zsák krumpliért - meg lehetett venni egy választást, ez eddig így ment mindig. Ami változott, az az hogy hogy egy mostani Y-os, vagy Z-s olyan 15-ször lesz szegényebb, mint a nagypapa volt. Ezt érdemes lenne a fiatalság eszébe vésni. Nagypapinak kiutalták a lakást ingyen, azonnal volt melóhelye - akár élete végéig - nagyon nem idegeskedett, hogy ki is baszhatják. Egy fiatal pár jelen helyzetben minimum 10- 20 millás jelzálog kölcsönnel kezd minimum 10-30 évig, mellette az ott van még netán a diákhitel, és be is kell rendezni a lakást, mindezt a magyar átlag 400 000 bruttóból. Közben semmi kiugrási lehetősége nincs, nem tud egyről a kettőre jutni.
Nagypapi a 80-as években, ha volt egy mérnöki fizetése, akkor 10 év alatt felépített a fizetéséből egy 250 négyzetméteres házat, tokkal- vonóval, úgy, hogy a család még nyaralni is járt, és nem is döglött éhen. Akkoriban a 80-as évek elején egy alap mérnöki fizetés elérte - szakmafüggő - vidéken a 6 000 - 8 000 Huf-ot, és akkor 3.60 Ft volt a kenyért.
Nyugaton megtehetted ugyanezt, a 80-as évek Magyarországa pariban volt az NSZK-val sok szempontból jobban éltél itt, mint ott. Kis hazánk önmagához képest akkor volt a legfejlettebb.
Szóval van egy kis gond. 30 éve nem lehet karrierutat tervezni ebben a kis országban. A karrierút olyan valami, mint amikor fingik valaki egy tömött buszon, és zárva vannak az ablakok. Mindenki tudni vél valamit, de kurvára nem tud senki semmit.
Ha nem lesznek itt záros határidőn belül nyugati bérek, akkor vége a dalnak. A fiatalok nem fognak baszakodni gombokért. Elnézést, pontosítok. Egyetem után maradnak pár évet, és csak miután belátták, hogy semmi értelme, akkor húznak el. Látok olyant, hogy egyetem egy szakán végezettek 98 %-a offolt 5 éven belül, és nem is szándékozik hazatérni. Mivel tisztában van azzal, hogy van minimum 3 millió nyugdíjas, akiket a mindenkori politika meg tud venni gombokért. Ezért úgy szavazott lábbal, hogy kurvára nem akarja eltartani őket. Eltartja a nyugati, vagy a nagyon keleti társát. Roppant egyszerű a képlet. 25 éven belül az ország lakossága minimum 3 millióval csökken, leszünk 6.5 - 7 millióan. Abból 1 millió cigány, 4 millió nyugdíjas, - a most született gyerekek fele mélyszegény -
1 millió mélyszegény gyerek, vagy fiatal, és lesz 1 millió olyan gyerek, aki képes lenne eltartani a maradék 6 milliót, meg önmagát majd. Ez azt jelenti, hogy kurvára vége a dalnak, mert vagy harcolni fognak, vagy konszolidáció lesz, ezt még nem tudjuk. Az biztos, hogy nyugdíjrendszer, és - ez a fajta gazdaság - is megroppan olyan 15 éven belül. Ezen meg nem segít az automatizáció, ha a gyár mellett éhendöglenek az emberek, mert nincs meló, akkor elő fog kerülni a robbantószer, oszt kész. Lásd most ámerika, meg a többi.
Nem kellene letolni egy nemzeti minimumot, valami olyant, amit a tik-tok generáció, meg egy y-os anyuka akar? Erről nulla szó nincs, hogy olyan elbaszott helyi valóságban élünk, melynek törvényei lassan átláthatatlan egy érettségivel. AZ alapkérdéseket nem teszik fel az ellenzéki politikusok és csodálkoznak, hogy ki lesznek röhögve.
Pl. itthon axióma, hogy vidéken nem lehet megélni, és nem érdemes. Ez a hit 30 éve.
Egy szaros ellenzéki párt sincs 30 éve, aki azt mondja, hogy nem úgy van az vazzeg, ezért, meg ezért. Döbbenet. Közben megy a mantra, hogy kell az x, mert a demokrácia.
Semmi nincs kibeszélve, főleg az nincs, hogy milyen demokrácia kell a magyarnak itt 30 éve. Az alapoknál kellene kezdeni, ehhez meg nem lóvé kell, hanem józan ész. A narancs abban erős, hogy erről van valami elképzelése, x-et kap, és tesz utána azt,a mit akar.
Erre kellene gombot varrni, ha nem sikerül, komoly gondok is lehetnek ebből.

Budai Nagy Antal 2020.06.23. 09:59:07

"olcsó az ellenzék,"

Olcsó?
Valójában 2040-ig is fizetheti az ország a ténykedésüket:
g7.hu/kozelet/20190723/negy-szerzodessel-annyit-dobott-ki-az-allam-mint-a-nyugdijpenztari-vagyon/

És hol van még a brüsszeli és egyéb hazaárulásokkal okozott kár.
Felmérhetetlen mibe került és kerül az országnak ez a libsibolsi bagázs.

birkamenet 2020.06.23. 10:00:57

A sok filozófia helyett a pofon egyszerü valóság:

Kis-közepes magyar város, kiváló ipari, kereskedelmi, foglalkoztatottsági adottságokkal.És persze bevételekkel. A város képe a szokásos: felújított főtér, sétáló korzó, ezek rendben vannak. A többi épület, utak, járdák állapota: 60%-70 trutyi. Fásítás, zöldfelület, parkok ahova szívesen lemenne az ember: hiánycikk. Mint 25 éve, amikor először jártam benne. Semmi nem változott. A nem kevés önkormányzati bevételt valszeg nagyrészt elnyeli a színház, amely úgy kell oda mint a konjukjtúra keresztény fidess-esnek a Ne lopj! parancsolat.

Valami 10-15 évig kirobbanthatatlan maszop vezetés volt. Aztán 10 éve fidess-es vezetés van. A világon nem csinál a fidess többet meg mást mint a maszopos. A coclista valóság ma is az mint 25 meg 50 éve.

Mégis a fidess helyzete pont olyan megingathatatlanm mint a coci elödé. Miért?

Mert a fidess-es polgármester 3-4 havonta kiküld narancs színnel ellátott üdvözlő flyert a város lakóinak, esetleg egy tollal együtt. Mire elfelejtené az átlagja, hogy hogy a f.szba is hívják ezt az ürgét, jön a következő üdvözlet meg megszólítás. Aztán a 3-4-ik után az ember esetleg már megjegyezte a nevét, de azt hogy fidess-es, azt hótsíher tudja.

Ellenberger ellenzéki: egy darab példány sincs belőlük aki időnként tudatná, hogy helló létezek, most ezt az 1-2 dolgot elmondom nektek. Nem nincs ilyen. Valójában az átlag ember azt se tudja, hogy van-e ellenzék a városban.

Errefel majd a választáskor előbújnak mindenféle ismeretlen ellenzéki alakok mondván, hogy ők az ellenzék és szavazzanak rájuk az emberek.

Csak hogy az emberek nem fognak rájuk szavazni mert soha nem látták, soha nem hallották őket. Ellentétben a fidess-essel, akiről még mindig nem tudják, hogy hogy is hívják, de arcról már felismerik, meg tudják, hogy ő a fidess, aki olyan szépen beszél velünk.

Eredmény: fidess - ellenzék: KO

Budai Nagy Antal 2020.06.23. 10:03:55

@Laptop7712: "Semmi nincs kibeszélve, főleg az nincs, hogy milyen demokrácia kell a magyarnak itt 30 éve. "

Hát olyan biztos nem,amiben apró antall zabrált villájából irányítják a "demokráciát".

A ballibák kijátszották utolsó kártyájukat is,az operettnáci tagozatukkal.
És most?

Galerida 2020.06.23. 10:07:12

Az ellenzék a saját szellemi képességeinek megfelelően küzd a kormány ellen és ez az Orbán hungarocell fejének rugdosásában, zárt ajtónak rohanásban, a lóf.sz népszerűsítésében és kulturált parlamenti felszólalásokban testesül meg.
Szerencsére a választói bölcsesség győzelemre segített néhány ballib polgármestert és az ő munkájuk alapján a dolgozó nép tömegei lemérhetik, hogy mi lenne itt, ha ők kormányoznának...

birkamenet 2020.06.23. 10:29:52

@Budai Nagy Antal: @Galerida:

Az ellenzéki politkusok legnagyobb hibája, hogy felfogni se képesek, hogy a választást a többmillió, birka képességü szavazó dönti el. Ezeket meg sem akarják szólítani. Miközben ott van a szemük előtt a bizonyíték, hogy ez a milliós ostoba réteg a fidess hatalmi bázisa, ők döntik el hogy ki lesz a hatalmon, miközben mindent beszopnak, mindentől rettegnek, minden önrombolásban benne vannak, ha a vezír erre szólítja fel őket.
Ezt a több millió egybites, funkcionálos analfabétát most orbán gyüjtötte be, mintegy felét éppen a maszoptól átvéve, miután azok megbuktak az őszödi beszéddel.

Az "értelmesebbje" meg ahogy fennt is írták lelép vagy passzivitásba vonul. Így adja át az "értelmesebbje" a feje fölötti irányítás eldöntését az ostoba birkáknak.
Ha az ellenzék nem hajt rá a birkákra, akkor továbbra is csak rétegerő maradnak. Vagy várnak 30-40 évet, mire a birkák megunják a gazdájukat és brahiból lecserélik őket.

kistót 2020.06.23. 10:30:48

@Laptop7712:

"a 80-as évek Magyarországa pariban volt az NSZK-val"

Nem akarok fölöslegesen sértő szavakat használni, de józanul írod te ezeket?

Galerida 2020.06.23. 10:53:04

@birkamenet: Az értelmes szavazók (akik nem birkák..) tudományos alapossággal felmérték Karácsony választási ígéreteit és tiszta lelkiismerettel rá szavaztak. És láss csodát,nem csalódtak, teljesültek! Az ugyan igaz, hogy a gondjaira bízott idősotthon lett a legnagyobb góc a járvány alatt, de klasszul fest a járdára és ez már csak ráadás az ígéretekre...

Laptop7712 2020.06.23. 11:01:39

@kistót:
Én csak azt írom, amit láttam. És azt láttam, hogy az embereknek nagyon sok pénze volt, amit nem lehetett elkölteni, mivel nem volt árú, nyugatra nem mehetett az átlag, ezért mindenki aki tudott, építkezett, a fizetéséből. Akkor volt a nagy tó mellett a kaszálás, ami azt jelentette, hogy a pesti pincérek béreltek egy halsütőbódét a tó mellett, és szépen eléldegéltek belőle egy évig, és maradt is jócskán. Az okosabbja levágott két szezont, és vett egy házat a faluban, ahol a halsütőbódé volt. Kurvaegyszerű volt az élet. Kis hazánk a 80-as évek közepére elérte a nyugati fejlettségi szint 60%-át, mindenben. Ez volt az aranykor, ez volt a maximum, volt még egy ilyen kor, ami 1920-ban kezdődött, 1935-re érte el a nyugat fejlettségi szintjének a 60%-át, ennél többet nem lehetett elérni, mindezt úgy, mindkét korban, hogy többen születtek, mint ahányan meghaltak.
Szerintem nézz körül a történelemkönyvekben, nem politikáról mesélek, hanem sima, faék egyszerű gazdasági logikáról. A módszerváltás után 4 évvel visszaestünk 15- 20%-ra, 2004-re elértük a nagyon magas 30 %-ot, most lehetünk olyan 40%-on, minimum egymilliós emberveszteség mellett.
Tehát az van, hogy az átlagember számára az 1975- 1985 közötti időszak volt a második aranykor amit kis hazánkban, amit a XX. század ki tudott nyögni magából. Természetesen igaz az, hogy pariban voltunk rendszerszinten a nyugattal egy középosztálybeli család ugyanazokat a skilleket birtokolta, mint nyugati társai, ebben biztos vagyok.
A nyugati azt mondta, hogy náluk olyan nincs, hogy ingyen kapsz lakást, meg van melóhelyed. És nem 40 éves hitellel kezded az életed. A fricceknek az volt a szerencséjük, hogy kibaszott erős volt a szakszervezet, meg hittek a szociális piacgazdaságban.

Ma egy fiatalt nem tudsz megszólítani, milyen karrier utat vázolsz fel neki? Olyant nem tudsz. Ezt mutatják a tények.
Most mi van? Nettó 165 000 Huf, vagy mi a picsa? Ezt tudja kinyögni a valóság? Mit láttam gyerekként? Mindenki valamivel seftelt a nagy tó partján, volt minden, ami kell, az emberek hittek abban, ha melóznak, jutnak valamire. A módszerváltás meg visszabaszta az országot 1953-ba, kurvanagy dumával, és féltudású barmok szétverték a teljes gazdaságot, fillérekért basztak el olyan vagyonelemeket, melyek 30 év alatt épültek ki.
Egy telefon a megfelelő helyre, és tied lett a márka, vele együtt a gyár is. Ezt lehet olvasgatni a történelemkönyvekben.
Ma egy átlag 40-es mérnök már nem itthon van, ha teheti, ez hiba.
Erre meg kurvára nincs válasza a politikának. Nézem az ellenzéket, jönnek fel a vörös unokák, és csodálkoznak, hogy nem akar jönni az x. Egyszerűen nem hitelesek, roppant egyszerű ez.

kistót 2020.06.23. 12:11:00

@Laptop7712:
Emlékeztetlek, hogy a rendszerváltás óta eltelt időnek már majdnem a felében a Fidesz volt kormányon. Mindenről, ami van, ők is tehetnek. A gyalázatos közállapotok nem az ellenzéket hiteltelenítik. Az ellenzéki politikusokat legfeljebb a személyes kvalitásaik miatt minősítheted alkalmatlannak (lényegében Hafr is ezt teszi), de a múltjuk miatt aligha.

Laptop7712 2020.06.23. 12:55:40

@kistót: feri vagy viktor válasszatok! Itt tartunk. Ez van, nem több.

agarik 2020.06.23. 13:02:50

Hogyan ellenkezel az ellenkezés lehetőség nélkül?

Magyarország mindigis diktatúra volt emiatt.

birkamenet 2020.06.23. 13:05:28

@Galerida:

Látom egyre szarabbul megy a fidess-nek, mert egyre síkhülyébb trollokat alkalmaz.
Te, ennek az egymondatos Karigeri troll-panelszövegnek a szavatossága legkésőbb akkor járt le, amikor orbán megválasztotta saját magát a legfelsőbb járványügyi felelősnek.

Így ő, a saját legfelsöbb irányítása alatt fertőzött meg több mint 30 idősotthont, az egészségügyi dolgozók 15%-át és Orbansztán világrekorder lett a halottak / fertőzöttek 12%-os arányával. Ostoba libsi országok, hogy lemaradtak már azzal az átlag 2-3%-ukkal!

Hauptrichter2 2020.06.23. 13:12:31

Szokásos korrekten odamondós cikk HaFr-tól.
Annyi szépséghibával, hogy:
1. "... nincsen eladható termékük ..."
Nos, az a PKP-nak sem volt, ami átütő lett volna.
2. " ...az eladás döntően két dologra fókuszál. Az eladó személyére és a narratívára, ami szükségleteket szólít meg vagy - ha még invenciózusabb - teremt...".
Nos, a PKP-nál sem volt ismert az "eladók" személye és a narratíva sem volt kiugró - ld. ismét az 1-es pontot.
Na most így kritizálni (egyébként mint írtam, teljesen jogosan) a mostani ellenzéket kicsit farizeus dolog HaFr-tól.

3. és ami egyben a lényeg: ha lenne valakinek "eladható termékre" ötlete, értelemszerűen figyelembe véve az eladás fenti törvényszerűségeit, maga HaFr sem ismerné azt fel, nem látná a fától az erdőt :-) (konkrétan nem ismerte fel).
Így jártunk.

Galerida 2020.06.23. 13:29:14

@birkamenet: Ezért vagytok olyan sikeresek! A hihetetlen realitásérzék! Ez az, ami egyre nagyobbá tesz benneteket! A győzelem nem maradhat el!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.23. 13:30:48

@Hauptrichter2: elég jól tudom, mit csináltunk rosszul, de tovább megyek, ha nem tudtuk volna, akkor sem változtatna a kritika létjogosutságán semmit

Hauptrichter2 2020.06.23. 15:01:53

@HaFr: A kritika természetesen jogos a posztban, abban teljesen egyetértünk.
A PKP-ban a jó szándék és a tisztesség abszolút megvolt, csak a pont itt, általad leírt "eladás" két fő kritériuma NEM: azaz széles körben ismert, hiteles, szakértő személyek ("húzóarcok", lehetőleg minél többen) és KIUGRÓ narratíva (vonzó mondanivaló, ötlet)...
Pedig össze lehetne ezt hozni, de hát...

nyerafidesz 2020.06.23. 15:11:10

Pedig nem túl bonyolult dolog ez.
Nem a választók a hülyék, a választék silány.

birkamenet 2020.06.23. 15:33:16

@Galerida:

Kösz hogy jöttél bizonyítani, hogy milyen az az ostoba birka szavazó, a funkcionális analfabéta, a mindent beszopó, mindentől rettegő egyjelszavat harsogó. Ha a te nem túl bonyolult agyműködésedet az ellenzék meg tudná fejteni, akkor azzal pármillió választó irányítási technikáját fejtenék meg.

Budai Nagy Antal 2020.06.23. 16:28:49

@nyerafidesz: "Nem a választók a hülyék, a választék
silány. "

Pedig ki nem látná szívesen az ilyeneket kormányon?
www.youtube.com/watch?v=TCQK_yxYO9A

Vagy Ágica önkéntes felkenődése az smafu?
24.hu/belfold/2018/12/17/kunhalmi-agnes-serules-video-mtva/

De napestig sorolhatnám az utóbbi évek lebőgéseit...

illaim 2020.06.23. 18:48:45

@HaFr: Látom, a fideSS SA csürhéje a Te blogodat se kíméli. Meddig tűröd a trollokat?

moloy 2020.06.23. 19:24:45

@Budai Nagy Antal: Nem ezek miatt NINCS ellenzék Magyarországon. Legjobban jellemzi ezt a helyzetet a bajai, a kórozsi féle videók, Teller-levél, stb. megnyilvánulások, amikkel a cél a másik lejáratása, gyűlölet-keltés, minden leszarozása. Utoljára ezen oldalról Medgyessy me.úrtól hallottunk olyat, hogy "mi majd jobban csináljuk"!
Ilyen "szellemi erő" nem érdemel még kritikát sem... (HaFr)

Világít a torony 2020.06.23. 19:43:09

Tisztelt HaFr

Nem kellene aludni egyet és újra neki futni? legalább annyira, hogy ne legyen kilométerekről észrevehető a kormánypárti narratíva? Ez így nagyon béna!

11 Favágó 2020.06.23. 19:57:57

@Reding Roli: bocs, csak egy apróság, nem lemegy Budapestről vidékre, hanem elmegy.
Ha ezt egyszer megértitek, az már 5 %-ot hoz nektek.
Vidékről így tűnik

Világít a torony 2020.06.23. 20:03:38

@moloy: " Legjobban jellemzi ezt a helyzetet a bajai, a kórozsi féle videók, Teller-levél, stb. megnyilvánulások, amikkel a cél a másik lejáratása, gyűlölet-keltés, minden leszarozása."
Ön mintapéldánya a Kossuth Rádió hallgatónak, Hír Tv nézőnek és Ripost olvasónak. Éppen emiatt teljesen tájékozatlan a kormánypárti és kormányközeli médiumok folyamatos bírósági pervesztéseiben. Kevesebb megaláztatásnak teszi ki magát, ha mielőtt vélemény írásra adja a kobakját, tájékozódik előbb pl. a gyűlöletkeltés platformján, de a mások City posteren történő lejáratása dolgában is. Önben kicsit túlteng a rosszindulat.

Világít a torony 2020.06.23. 20:13:19

@Galerida: Annak az idősotthonnak, véletlenül nem egy fideszes volt az igazgatója? Ugyan csak véletlenül nem hangzott el a kérés a kórházakhoz, hogy negatív vizsgálati eredmény híján ne küldjék vissza az idős betegeket? Ügyesen válaszoljon ha úgy érzi, hogy védeni kell, mert van ám még!

CalabiYau 2020.06.23. 20:16:32

Értelmes ellenzéki képviselők nincsenek és ezek teljesítménye gyermeteg. A kormányzati diktatúra kiépítésének nincs sem mentális-, sem jogi-, sem alkotmányos akadálya. Európa legostobább nemzetévé válunk, az intellektuális "leépülés" Magyarországon a legnagyobb. A Fidesz politikája folytán sikeres volt a társadalom megosztása "hívőkre" és "ellenségekre", hiszen aki nincs velük, az ellenük van. Tehát a jelenleg regnáló kormány vezetése hátradőlhet, a hívők boldogok lehetnek, a "vegytiszta agymosás" elérte célját. 2050-ig az ideológia nem fog változni, csak a lakosság fog jelentősen csökkenni. A csökkenő számú értelmes fiatalok lelépnek innen mert megértik, hogy a re-feudális berendezkedésben nem élhetnek kiegyensúlyozott boldogságban.

Rodney_2 2020.06.23. 23:24:00

@Laptop7712: 25 év múlva nézd meg Nyugat Európát. Az sem lesz szép látvány. London már most sem az :(((

kistót 2020.06.23. 23:24:56

@Laptop7712:
Én már felnőtt fejjel éltem meg a rendszerváltást, te pedig gyerekként, ezért vagy hajlamos idealizálni azt, ami előtte volt. Érdemes lenne ebbe részletesen belemenni, de nem most. Jó éjszakát!

birkamenet 2020.06.23. 23:27:58

@Rodney_2:

Kinek nem szép London látványa? A náciknak?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.23. 23:34:28

@Világít a torony: Igen, nekem is olyan érzésem van hogy ez egy fidesz által fizetett poszt.

Rodney_2 2020.06.23. 23:39:21

@birkamenet: "Az ellenzéki politkusok legnagyobb hibája, hogy felfogni se képesek, hogy a választást a többmillió, birka képességü szavazó dönti el. Ezeket meg sem akarják szólítani."
Ne haragudj de a "fizessenek a gazdagok" és a teljesen debil performanszok szerinted kiket céloznak meg??

A másik dolog: ha Magyarországon tömegek lennének tényleg elégedetlenek, akkor ez látszana a tüntetések létszámán, hallatszana a kocsmákban, stb. Biztosan tanultad az iskolában hogy mi az a "forradalmi helyzet". Hát attól olyan messze vagyunk mint Makó Jeruzsálemtől. És tudod miért? Mert az a kép amit a "független sajtóban" meg a véleménybuborékodban látsz és hallasz egyáltalán nem felel meg a valóságnak. Pl a "számok" sem amikre HaFr is előszeretettell hivatkozik. Pl a fizetések statisztikában nem szerepel a több százezer katás a milliós nettójával, az ilyan olyan szerelők a kijön, 20 ezer Ft számla nélkül csókolomjával (ami nem lehetne a "piaci ára" annak a bullshitnek, ha nem lenne ehhez megfelelő általános/tömeges gazdagság), a vírus előtt nem lehetett parkolóhelyet találni a plazáknál, stb. Elég sok embernek elég jól megy "sajnos" és nem fogják fel, hogy mennyivel jobb lenne nekik ha progresszíven adóznának és újra Fletó emberei managelnék a gazdaságot. A sok barom :(

Rodney_2 2020.06.23. 23:40:58

@birkamenet: Na látom elmebeteg vagy, kár volt írni neked sok okosságot :)

Rodney_2 2020.06.23. 23:46:30

@illaim: "HaFr: Látom, a fideSS SA csürhéje a Te blogodat se kíméli. Meddig tűröd a trollokat?"
csak szólok hogy ők a szavazni elmenő választók több mint 50%-a te nagyon demokrata észkombájn :)))
Lásd a nagyon független Medián legutóbbi felmérését ahol a biztos pártválasztóknak már a 60%-a szavazna a fideszre, ilyen még sohasem volt. Az nem úgy jön ki hogy egy soknevű fideszes troll irogat napi 24 órában, hanem ez a NÉP. Amíg ezt nem fogjátok fel, addíg igaza van HaFr-nak. Nem csak az ellenzéki politikusok debilek, hanem még a holdudvaruk is (pl akik elhitetik veletek, hogy a fidesz szavazók mind agyhalott szarosgumicsizmás parasztok valami zsákfaluban)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.23. 23:53:32

@Rodney_2: 1979-ben meg az emberek 60%-a őszintén szavazott volna az MSZMP-re és utálta a kapitalistákat meg az USA-t. És?

Rodney_2 2020.06.24. 00:03:45

@Főnix Oszlár Gazdag: Ezt milyen felmérésből vetted??

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.24. 00:06:05

@Rodney_2: A GfK Hungária 2008-as közvélemény-kutatása szerint a többség úgy véli, hogy a XX. század Magyarországának legboldogabb időszaka a rendszerváltás előtti világ volt. 62 százalék állította ezt, míg a rendszerváltás utáni időszakot csak 14 százalék mondta legboldogabbnak. index.hu/belfold/2012/05/25/kadar_zsirjat_nyogi_a_magyar/

Rodney_2 2020.06.24. 01:40:31

@Főnix Oszlár Gazdag: Jó, de ezt utólag állították miután jól megszívták a rendszerváltást, ami egészen más mint amikor a szocialista rohadásban választhattál a bolgár táskarádió közül és a "nyugati gazdagságról" és árubőségről álmodoztál. Vagyis a 2008-as közvéleménykutatás semennyiben sem irányadó arra nézve hogy a 70-es években ki hogy szavazott volna (meg az akkori szavazók egy része már meg is halt 2008-ra, ugyi??)
De én nem is erről írtam (funkcionális analfabéta-e vagy), hanem arról hogy az überdemokrata "illaim" azt gondolja, hogy aki valamennyire fideszesnek tünő véleményt fogalmaz meg, az mind fideszes troll akit ki kellene tiltani. Pedig ők a szavazók többsége. Ezt így képes vagy megérteni??
Remélem nem szellemi foglalkozású vagy, mert az durva lenne :)))

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.24. 07:19:31

@Rodney_2: De, abszolút módon irányadó. Az a 62% ugyanis családi emlékeken alapult jórészt. Az emberek többsége nem hallgatta a Szabad Európa Rádiót, hanem szívta magába a Kádár beszédeit. Ezért a rendszerváltás csak egy értelmiségi felhajtás volt, amelyet az egyszerű emberek többsége - a kádárista nép - nem nagyon értett. A FIDESZ sikerének a jó részét az állampárti tájékoztatás, az állampárti propaganda és az állampárti jelenlét okozza. Ennélfogva a támogatók jelentős része egyszerűen azért szavaz a FIDESZ-re, mert azokat a húrokat pengeti a párt, amelyek már a Kádár-rendszerben is fontosak voltak: nyugatellenesség, rendpártiság, állami jelenlét, az erős fellépés látszata, oroszbarátság, munkás-paraszt értékrendszer, egyszerű neobolsevik jellegű propaganda, munkás-paraszt jelszavak. *** Az ad hominemet nélkülözzük, mert keresztény országban élünk. Persze ha kádárista vagy, akkor hajrá: Jakab levele 4. fejezet 11 Ne rágalmazzátok egymást, testvérek. Aki testvérét megrágalmazza vagy ítélkezik testvére fölött, az a törvényt rágalmazza és a törvény fölött ítélkezik. Ha a törvény fölött ítélkezel, a törvénynek ahelyett, hogy megtartanád, a bírája vagy.

is 2020.06.24. 07:34:45

"Egy, hogy kicsit kényelmetlenebbül (több benzinnel és lábmunkával) bármikor és folyamatosan el tudnának jutni."

ez ugye ido (labmunka), ember es penz (benzin). az ido is penz, meg az ember is penz. tehat ez PENZ kerdese. pont az elotte levo szakaszban meg ott van, hogy penz, az nincs. hosszasan facsarja, hogy igy meg ugy, meg sok is, de csak relative, a megkopkodott munkahoz kepest, amde valojaban, tenyszeruen, szamszeruen KEVES a penz. a jarvanynal is Orban elso dolga volt meg penzt elvenni.

azt is tudja a cikkiro elvtars, hogy milyen az, amikor nem adnak ki semmilyen termet a videkre elmenni szandekozo ellenzekinek. azt is tudja a cikkiro elvtars, hogy milyen az, amikor meg a terem is megvan, viszont a pap a szoszekrol hirdeti, hogy nem szabad oda elmenni meghallgatni. a kozmunkasnak is megmondjak, hogy nem szabad odamenni meghallgatni. es odaall az ajtoba ket ember, aki nezi, hogy ki megy be, es mar megy is a jelentes. es VAN kovetkezmenye.

na, ez csak egy pelda volt, nehogy valaki azt mondja, hogy indoklas nelkul mondom azt: szerzo valami nagyon durva pillanatban ulhetett le ez ele a poszt ele, es par napon belul mar szegyelleni fogja. ha nem fogja szegyelleni, akkor beallok en a helyebe. ez annyira aljasul, durvan igazsagtalan volt, hogy erkolcstelennek is lehet nevezni.

is 2020.06.24. 07:41:07

@Galerida: nem egeszen. az ertelmes szavazok elore tudtak, hogy Orban ott fogja szivatni Budapestet, ahol tudja, es ez meg is tortent. ertelmes szavazo semmilyen igeretet nem vart Karacsonytol azon kivul, hogy a nyilvanossaggal fogja kozolni a kinzasanak pontos naplojat. ez meg is tortenik, nem tudnak elmenni szo nelkul, nem tudjak betorni a kinzok. viszont azt is tudtak az ertelmes szavazok, hogy ez az ara annak, hogy megbomoljon a NER, es tisztelik Karacsonyt, hogy ebbe igy beleall.

a gocpontrol te is ugy hallottal ujsagbol, mivel mas idosotthonokrol semmilyen osszehasonlithato hirt nem adtak ki, ezt viszont legalabb 3 ponton jol felfujtak, amennyire lehet, ezert sajnos ertelmes szavazo tudja, hogy erre hivatkozni rendes tenyek nelkul nem eppen az ertelem jele.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.24. 08:02:32

@Rodney_2: Te barom! A GDP arányos adó ugyanannyi mint a szocik alatt volt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.24. 08:06:00

@is: persze persze, minden fasza, már esély van a mai állás szerint vagy húsz ellenzéki képviselői hely megszerzésére is a 2022-es parlamentben, szóval hajrá, éljen az optimizmus és a kritika megkerülése

is 2020.06.24. 09:42:40

@Budai Nagy Antal: "Hát olyan biztos nem,amiben apró antall zabrált villájából irányítják a "demokráciát"."

Legyen inkabb a Kadar balatonaligai udulojenek uj tulaja a hatalomban.

jaj, baratom, te azt hiszed, hogy ezzel barmit is mondtal. ilyen 80IQs lufikon eldegelsz, ez a szellemi betevo falatod, ennel egy icipicivel osszetettebb dolgok mar nem fernek el oda, ahova elvileg el kellene ferniuk. de nem. hat, boldogok a szellemi szegenyek.

is 2020.06.24. 09:45:50

@HaFr: gyorsan beazonositottam az informaciot a valaszodban. 0%. gyorsan beazonositottam az erzelemtol futott szemelyeskedest. 100%. abban egyeterthetunk, hogy az az alja a vitakulturanak, ha gyorsan a masik szajaba adunk dolgokat, amiket nem mondott, aztan jol megcafoljuk, meg meg ra is teszunk par szemelyeskedo lapattal. az egesz, tokkal-vonoval hazugsag, az elso szavadtol kezdve. en biztos nem irtam, hogy minden fasza. optimista se vagyok. kritikat nem kerulunk meg, de az nem volt a cikkben, mert a kritikanak valami tenyalapjanak lennie kell, az meg a posztban nincs.

moloy 2020.06.24. 11:38:13

@Világít a torony: Ha az a problémád, hogy honnan veszem mondandóm alapját és nem az amit mondok, akkor nincs miről vitáznunk! Az nem ellenérv, hogy a sz@rt más is csinálja és arról sem szól a vita, hogy kinek a sz@ra nagyobb, vagy büdösebb. Azt jeleztem, hogy az NEM politika, hogy nem mondunk/teszünk semmi előre mutatót, csak a másik félt próbáljuk lejáratni, hátha az elhozza, hogy akkor talán minket fognak választani, a kisebb sz@r logikája szerint.

Occam beretvája 2020.06.24. 18:47:10

@Főnix Oszlár Gazdag: Tuti így volt.Persze lehet hogy egy kicsit vélemény buborékban lehettél ott a kies Pol-Pot Megyei pártbizottságon Komócsin elvtárs seggében.Akkoriban írtam a szakdógát egy országos cégnél a Haris-közben. Na ott nem hogy a párttagok de még a párttitkár sem szavazott volna a kommunistákra.:-)))

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.24. 19:00:15

@Occam beretvája: Á, senki sem szavazott akkor a kommunistákra. Senki sem volt MSZMP tag. Senki sem volt munkásőr. Senki sem volt párttitkár. Senki sem volt KISZ titkár. Minden magyar már akkor is FIDESZ-es volt. Kivéve a Sorost. ;)

Világít a torony 2020.06.24. 23:23:34

@moloy: Nem értem mi a gond. Ön az ellenzéket tette meg a gyűlöletkeltés stb. kizárólagos okozójának. én csak próbáltam rávilágítani, hogy ez az egyoldalú tájékozatlanság mintapéldája.
"Azt jeleztem, hogy az NEM politika, hogy nem mondunk/teszünk semmi előre mutatót, csak a másik félt próbáljuk lejáratni, hátha az elhozza, hogy akkor talán minket fognak választani, a kisebb sz@r logikája szerint."
Én pedig jelzem, hogy ez a Prosti Srácok nevű szenny által(is) sugallt vezér motívum, tömény hazugság. Ám a gondolkodni képtelenek (sajnos) népes táborában gond nélkül megeszik. Ön most itt tart éppen.

moloy 2020.06.25. 10:33:27

@Világít a torony:
A blog címe: "Néhány olcsó kifogás az ellenzék teljesítményére". Mint látod, ez is csak az egyik oldalra utal... Felhívnám figyelmedet, hogy az eredeti hozzászólásom is a cikk címéhez kapcsolódott, miszerint: szerintem NINCS is ellenzék, mert akik jelenleg vannak, azokat olyan dolgok jellemzik, amiket egy klasszikus ellenzéket NEM.
Továbbá az Index oldalán vagyunk, ahol szintén található "vezér motívum", s ez nem jelenti azt, hogy most át kéne térnünk az Index hazugságainak (ha van olyan) összegzésére, megvitatására.

Világít a torony 2020.06.25. 13:24:33

@moloy: a klasszikus ellenzéket elvárni, annyi mint a kormány becsületességében bízni. Sápasztó naivság. Hagyjuk meg a klasszikusokat az irodalomnak. Önnek nem az ellenzék viselkedésével van baja, hanem a létezésével, ezért ilyen csacskaságokat talál ki, hogy azért nem ellenzék, mert nem a klasszikus formákat mutatja. Megmosolyogtató.

screpes 2020.06.25. 14:18:05

@moloy:

Elejét vennéd a szóváltásoknak, ha leírnád, miféle "viselkedést" látnál üdvösnek az ellenzék részéről.
Olyan lenne (részedről) mint egy abszurd színjáték.

moloy 2020.06.25. 19:44:47

Egyrészt, mivel EZT az "ellenzéket" nem szívesen látom a parlamentben, ha lenne tanácsom, akkor sem adnék nekik és nem etikai okokból.
Másodrészt, nem az én tisztem, hogy nekik, ill. bármely pártnak tanácsokat adjak, ill. "viselkedést" javasoljak.
Harmadrészt visszakérdeznék: miből gondolod bármely "ellenzéki" formációról, hogy rájuk lehetne bízni az ország irányítását, vezetését? (Hozzászólásomban végig egy-egy ilyen megnyilvánulást hiányolok tőlük, amiből alkalmasságuk megítélhető lehetne! Ehelyett kapjuk, amit korábban is írtam.) Valszeg erre mutatnak rá a közvéleménykutatások eredményei is...
Végezetül mégis ajánlanék nekik valamit: Találják meg végre azt a vezetőt, akit nem küldenek el azonnal, egy NEM megnyert választás után!

moloy 2020.06.25. 20:12:07

Bocsi utólag vettem észre, hogy két hozzámszólás is volt és én csak az utóbbira válaszoltam.
@Világít a torony: Megint az összehasonlítással jössz, ami nem visz előre. Sok kérdésben, s így az "ellenzék" kérdésében is, a konkrét dolgot kell elemezni, mint ahogyan a blogger írása is ezt teszi. (Azt meg végképp nem értem, mi köze a kormány becsületességében való bizalomnak a támához annál is inkább, mivel idestova sorban a 3. választás már megadta a bizalomra a választ.)

Visszatérve a témára: egy klasszikust idéznék: "A krumplileves, legyen krumplileves!" Az idézet fordítottja azt jelenti például, hogy bár a gyilkos is embernek néz ki, tudjuk, mégsem az. És a politikus sem azért politikus, mert a parlamentben ül...

Laptop7712 2020.06.25. 20:15:50

@Rodney_2:
Van szerencsém látni, hogy mi volt pl. a Ruhr mellett arrafelé a fricceknél, ott a 90-es években, és mi van ma. Ég és föld. A kedvencem a Kölni Dóm mellett a nagymecset, kicsit nagyobba sikeredett a tornya, mint a Dómé, na de van ilyen. Komoly lesz, ez már látszik. A németek húznak elfele, ha lehet. UK aranyos ebből a szempontból, a brexit miatt eléggé citerázik pár embernek a lába a Cityben pl. mivel a GDP minimum 16%-át adja a bankipar, meg hozzá kellene férni defaultból egy 500 millió fős piachoz.. Meg nincs ember a melóra, Londonban meg kevés fehér ember él.

@kistót:
Ami igaz, az igaz, hogy az 50-es években jött a nagy fekete autó, és vitték el a kulákokat, sokan nem jöttek vissza. Na de tényszerűen, és működésmódjában a rendszer a 80-as évek közepére megcsinálta a második aranykort kis hazánkban. Ez tény. Persze volt politikai baszogatás, de egy biztos. Ja, ingyen kaptak lakást a pógárok, ki lett utalva nekik, ha jól emlékszem a korra.
Ebben az országban 90 után soha nem volt demokrácia, főleg nem akartak az balfaszok szabad piacot. Szabadon akartak meggazdagodni Ők, az elvtársakból lett business manek, akik egy kibaszott szót nem beszéltek, és beszélnek ma is külföldiül. Ez történt, ezek tények. Ezért van ott a parlamentben mindkét oldalon a volt kisz, és a többi. Ha egy kicsit is demokrácia lett volna, akkor ott 90-ben kellett volna csinálni egy észt, vagy lett, vagy litván típusú lusztrációt, oszt kibaszni minden posztról minden komcsit, vagyonelkobzással, nyugdíj elkobzással, stb. ahogy ők csinálták. Kiürült volna minden, de talán újra lehetett volna kezdeni. Ma már egy kicsit el vagyunk késve ezzel. E helyett beszopta 5 generáció, és mindenki húz el a picsába. Egyszerű ez, mint a faék.

Rodney_2 2020.06.25. 22:43:20

@Laptop7712: A kedvencem Berlin. Ott van minden :)))
Pl. a 2018-as általános választáson a Checkpoint Charlie környékén minden tele volt az SPD és a CDU jelöltjének plakátjaival. Néztem erőssen hogy meghülyültem-e?? Mindkét jelölt olyan igazi integrált török volt, hogy még a keresztnevük is török volt, a pofájuk alapján meg valami Anatólia közepéről érkezett vadembernek néztek ki (mert nem minden török olyan, csak a legalja). Nyilván ezeknek volt a legnagyobb esélyük a környék lakosságának szavazatait megszerezni :))) Aztán a felül zakós alul rövid szoknya, szőrös láb és piros tűsarkú cipős, barna bőr aktatáskás "businessperson"-okat már nem is említeném.
Szegény németeknek már reszeltek... Befogadó és kooperáló nemzet, esélyük nincs.

Rodney_2 2020.06.25. 22:57:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Te néztél már tükörbe?? :)))
(nem kezdem el magarázni egy debilnek, hogy kicsit más a szerkezete a beszedett adónak, ami komolyan befolyásolhatja bizonyos csoportok szavazói preferenciáit, pl a fidesz alatt az ÁFA beszedés hatékonysága 60%-ról 90%-ra nőtt ami 2019-ben 1400 milliárd Ft többlet ÁFA bevételt jelentett, ennyi volt a 30%, ezt korábban szétlopták a magyar vállakozók, most viszont ennyivel kevesebbet lehet SZJA-ban beszedni az ugyanolyan adóterheléshez, stb...)

abdul hackeem 2020.06.26. 06:38:55

@Rodney_2: Azt, hogy a _hatékonyság_ nőtt honnan vetted?

screpes 2020.06.26. 07:13:26

@moloy:

erre számítottam,
De miért képzeled el a kompetenciádat, amikor tartózkodsz lehetsésges igazától. (egy neked is tetsző ellenzéki működéstől).
Mondjuk ki: nem nevezlek trollnak, de azonnal elveszítenéd állásosdat, hogy ha kormányváltás következne be...
Arra hogy alkalmas lenne e bármely ellenzék, hadd kérdezzek megint én: te orbánról és három szobatársáról LÁTTAD, hogy milyen alkalmaas országvezetés lenne belőlük!?
És azóta is csak ezt látod, folyamatosan, hogy milyen alkalmasak?
Ha most egy olyan figurát vetítene a jövőgép, mint orbánék - azaz Ő egyedül, - akkor te abban meglátnád az ellenzéki alkalmasságokat?

----------------
@Világít a torony:

Moloy nickék ...
a hasadást, sőt, hasítást nemzetstratégiává avatták, látva, hogy saját, kisebbsgükből adódó perspektívátlanságukat a kommunikáció eszkközrednszerével (kellő tűzerő esetén) hamis közbeszéddé tehetik, értékekre hivatkozással (nemzet, polgárias, stb) a vesztes ballal átellenben.

Wermer András bement Orbánhoz, és előadta tervként, hogy ....
a 2002es veszteségüket követően miként lehet választási többséget előállítani:
polgáriság, mint álságtermék, egészpálya, kvázikereszténység kvázi zászló
alatt...
ellenzékben a félnemzet se lehet, ha az ők...
--------------
galerida nicktulajdonos is erősen kötődik a hatalmi szisztémához.
De bárhová is, ha az eszénél fogva van bekötve,
én nem zárnám ki azt a lehetőséget,
hogy az nagyon kevés, ha tévedek, akkor valamivel több.

screpes 2020.06.26. 07:13:40

---------------
@politologus:
Igen.

Írásod fontos, és igaz. Akkor tehát hogyan tova?
Az utolsó bekezdésében írt százezernyi új párttag, csak a Momentum táján képzelhető el, a jövőben.Mert itt jelenik meg friss emberanyag.
(ezzel nem állítom, hogy lesz is).
Ebben az esetben a "haladás" találná szemben magát a hatalommal.
(és nem pedig egy másik haladással...)
mindig ez a paradigma, ha csak kettő fél maradhat. Az egyiket fel kell cimkézni.
Most is ez van. tartalmi jegyeikkel kár is bajlódni. Pareto-elv.

Laptop7712 2020.06.26. 08:08:16

@Rodney_2: Nem nem hülyültél meg, csak kinyitottad a szemed, és nem csak nézel, hanem látni is akarsz. Amit látok, a német felső középosztály, ha teheti, húz el, nem marad ott, nem fektet be a fricceknél. Ami a 90-es években okkás volt, az mára nem okkás nekik. 80 évvel ezelőtt a német még egész másban hitt, a romokon meg felépítette az NSZK-t, ami eléggé sikeres konstrukció volt, a a DM, meg a szociális piacgazdaság alapokon. Na de 90 óta ezek elfelejtették, hogy mi volt az NSZK-ban, emlékszem, azt mondták a németek, hogy az egyesítéssel csak veszteni fognak, ami igaz volt. Az EUR bevezetésén az átlag német szívott. Emlékszem, egyik nap még 5 makit fizettem egy doboz cigiért, meg 4 makiért ittam a sört a kocsmában, másnap meg 2 makiért kaptam egy eur-t, és 4 eur lett a kocsmában a sör, meg 5 eur a cigi. Bassza meg, mondta a művelt német, és visszasírja az NSZK-t.
Alapvető történelmi dolgok nincsenek kibeszélve ott, és ebből vannak a gondok. Drezda porig bombázásáról nem beszélünk, de másról igen, és még lehet sorolni. Egy tuti, az NSZK-ban nem tudtak volna nagyobb tornyú nagymecsetet építeni, mint a Dóm tornya Kölnben, egyáltalán mecsetet nem tudtak volna építeni, ezt csak Németországban lehet megtenni.
Nem az a gond, hogy egy irodában pár travival kell együtt dolgoznod, ez teljesen rendben van, és elfogadott. A gond az, hogy nincs náluk közmegegyezés, hogy mi is az, hogy Deutschland 2020-ban. Oszt jön a török gyerek, és rajta lesz a plakáton.
Azt azért ne felejtsük el, kellene nekik minimum négymillió jól képzett melós, aki azonnal oda tudna állni egy CNC mellé, és beszéli a deutschot. Na de ezek az afrikai agysebészek akiket vártak a tini csajok a wikommenskultur kereteiben a pályaudvarokon... hát, vakartam is fejem, hogy mit látok. :) Szokatlan volt a német egyetemista szőke cicáktól na. Beszélgettünk is róla a német haverokkal, hogy mi is történik, mert ők is csak nézték a tv-t, hogy akkor ez most mi is, meg úgy általában.

kistót 2020.06.26. 11:00:38

@Laptop7712:
Ha a rendszerváltáskor (kedvenc szavaddal élve) "kibasztuk" volna a kádári MSZMP 900 ezer tagját a pozícióikból, azzal világháborús veszteség érte volna az országot. Ez lehetetlenség volt, és más országokban sem sikerült. Litvánia második elnöke például a korábbi helyi szovjet párttitkár lett, úgyhogy a tisztogatás ott sem lehetett valami tökéletes. Különben is fel kéne hagyni az örökös hivatkozással a balti országokra. Ha igaza van Hafr-nek, és ötszáz éves hátrányt görgetünk, akkor nekik meg ötszáz éves előnyük van a Hanza-város múltjukból. Ezt nem lehet pikk-pakk behozni.

Laptop7712 2020.06.26. 12:11:09

@kistót:
Mi akadálya volt annak, hogy nem tették meg? Elmondom neked, semmi politikai akarat nem volt ez irányba, mivel nem volt rendszerváltás, csak módszerváltás, annak is gagyi.

Most 30 évvel a módszerváltás után, pont az lett, amit mondasz. Elment minimum egymillió fiatal, aki megunta a baszakodást, és azt, hogy bármit tesz, beszopja a harcifaszt, mert ha nem így lenne, nem dobbantana egymillió fiatal.
Jobb lett volna túl lenni ezen, akkor talán valami kis demokrácia lenne itthon. Amúgy soha sem volt az elmúlt 30 évben, mert nem tudjuk mi az, és hogyan kellene vele élni. Ha lett volna, akkor nem feri, meg viktor között kellene választani.
A demokrácia ott kezdődik, hogy 13 évesen ráborítod az asztalt a tanárra, ha olyanért ad egyest, amiért nem lehetett volna. Mert ez Németországban, vagy Angliában természetes, hogy megteszi a gyerek. csak ott nem nagyon kerül rá sor, mert nem balfasz a tanár. Itthon ha megteszed, kibasznak az iskolából, vagy megpróbálják a gyerek jövőjét elvágni.
Ilyen világban élünk sajnos ma is, és csodálkozunk, hogy mindenki befogja a kis száját, mert komcsi házmester tempó van mindenhol - tisztelet a kivételnek -
Az emberek nem mernek kiállni önmagukért, mert "jáj, mi lesz velem, elveszik minden, kibasznak a melóhelyről, stb. - Erre kondicionál az élet, a gyerekek ezt látják az iskolában.

Amikor kiveszed a gyereket ebből a közegből, olyan 2 hét után visszajön az érdeklődése az élet után, és mer játszani, és mondjuk 5 nap alatt csinálgat magának egy Raspberry Pi működő megoldást mert hagyják játszani vele.

Innoválni kellene, de nem fog menni, ha állandóan mindenki kezére rábasz a valóság, ha tenni akar valamit, legyen az bármi. Híg fos tengere van 30 éve,nem demokrácia.
Tehát elment minimum egymillió fitatal, mivel élni akar demokratikus jogaival, ami azt jelenti, hogy meg akar élni, pl. oylan melót akar, olyan fizetéssel, ami leképezi a tudását, és valós munkaerőpiaci értékét.
Nyugaton átlag emberekkel találkozni, akik elmentek, teszik a dolgukat, és fejlődnek, sokszor ott egy év alatt annyit, mint itthon fejlődtek volna 10 év alatt.
Hozzad haza Őket, hogy tolják itthon az innovációt, pl. és ne pl. Londonban.

itt van pl. Ő:
24.hu/kulfold/2020/06/24/podcast-kilepok-peterfy-gergely-szabo-anita-london/

"„Otthon mindig falakba ütközöl, mert senki nem kíváncsi arra, hogy valójában mit tudsz, csak arra, milyen papírjaid vannak" – többek között ezzel magyarázza Szabó Anita, hogy miért él immár 14 éve Angliában. Pedig nagyon megszenvedte az első éveket, nulla nyelvtudással kezdte felszolgálóként egy londoni olasz étteremben. Első évében bevállalt egy takarítói melót is, így csak a szerda délutánja maradt szabad, egyébként reggel öttől hajnali egyig dolgozott a hét minden napján. Sok mindennel foglalkozott 2006 óta, jelenleg a második férjével egy szépségszalont visznek, de közben szociális területen ügyintézőként is dolgozik. Azt mondja, nem vágyik haza. Péterfy Gergely Kilépők című podcast-sorozatának újabb epizódja."

Egy 12 évest nem tudsz meggyőzni az ország nyugati felén, hogy érdemes lenne magyar iskolába járnia, Ő inkább marad a határ osztrák oldalán található suliban, ha napi 4 óra utazásal is jár a történet, és szevasz.
Mert 12 évesen hisz a demokráciában.

Most éri világháborús veszteség az országot, csak nem látszik.

Azt, hogy kinek mekkora előnye van, meg hogy mit lehet, meg mit nem behozni, az egyéni szinten döntés kérdése. A fiatalok offolnak is. 30 év egy fél emberöltő, 2000- re pariban kellett volna lenni Ausztriával, kurva egyszerű a dolog, erre minden esély megvolt. Csak dilettánsok álltak neki, ennyi ez.
Most meg a nagyi nézheti az unokát a vaccappon, oszt kész.

kistót 2020.06.27. 22:44:21

@Laptop7712:
Nem hiszem, hogy bármilyen politikával is utolérhettük volna Ausztriát. Amúgy 30 éve nyaggatják az országot ezzel az Ausztria-komplexussal, ideje lenne kinőni belőle.
A fő válságtünetként állandóan a fiatalok elvándorlását emlegeted. Szerintem a kőgazdag német hegyi falvakból is elvándorol a fiatalság. Ezzel a dologgal együtt kell élni, idővel úgyis beáll az egyensúly. Lengyelországban máris beállt: sokan elmentek a 90-es években, helyettük a négermunkára beengedték az ukránokat. Az ukránok olcsó munkaereje idővel olyan bérarányokat alakít ki, hogy a helybéli fiataloknak már megéri itthon maradni. Nem tudom, hogy értelmes, nyitott politikával ez az út miért ne lenne nekünk is járható.
Eszmefuttatásaidból sohasem derül ki, hogy a szerinted alkalmatlan jelenlegi elit helyett honnan lehetett volna leakasztani egy másikat. Ha itthon mindenki hülye, a külfölddel együttműködni pedig hazaárulás, akkor mégis kik tudták volna felépíteni a szép, új, Ausztria-pari országot?

Laptop7712 2020.06.28. 08:07:48

@kistót: A válasz a kérdésedre roppant egyszerű. Ha 89-ben tényleg rendszerváltás lett volna, akkor rendszer- váltás lett volna, ahogy azt a neve is jelenti. Az azt jelentette volna, hogy az összes embert, aki valamilyen szinten tagja volt, vagy kollaborált a hatalommal, azokat egyszerűen kirakják a pozíciójukból, és megvonnak tőlük minden juttatást, és előnyt. Úgynökakták nyílvánosá tétele. Ez lett volna az alapfeltétele annak, hogy egyáltalán ki lehessen írni az első szabad választásokat. Oszt majd a parlament döntött volna arról, hogy hogyan nézzen ki pl. a privatizáció.
Tehát nem volt rendszerváltás, de módszerváltás sem, mivel ennek a csírájáról sem gondolkodtak, dilettánsok voltak, ilyen egyszerű ez.
Az 50-es évek vége óta nincs elitje az országnak, a történelem bevégezte a feladatát abban az időben.
Ha akkor meglépték volna ezt, akkor mi lett volna? 18-25 évesek lettek volna pozícióban mindenhol, és kész. Talán lett volna valami demokrácia ebben az országban, talán hittek volna abban, hogy 10 év alatt lehet itthon Ausztria, de ez nem így lett. A nagypapik szétloptak, és eladtak mindent, amit lehetett szarért-hugyért, - mert a nyugat seggét nyalták a meleg szarig -, ezzel szépen elintézték az országot 40-60 évre.
- Ezt elmondta viktor, a komcsi újratemetésénél, csak senki nem figyelt rá -
Olvasom a visszaemlékezéseket, abból az időből, hogy akik ott voltak, és csinálták a szart, mit írtak a korról. Sokan leírták, hogy egyszerűen elkúrták, nem tudták mit csinálnak. Mert féltudásúak voltak. - A Peter-elv nem hazudik - Akkor miért csinálták? Hogy is van ez?
Kb. így lehetett volna megelőzni azt, hogy a fiatalok ne offoljanak.
Lengyelország fényévekre van előttünk, azért ezt szögezzük le.
Az ország jelen esetben erősen fragmentált, minden szempontból, egyre mélyebb konfliktusokkal.
Globális ellátási láncok vannak, és arról beszélsz, hogy lokális bérarány? Ugyan már, a XIX. században a közgazdaságtani elméletek érvényessége korlátozott.
A takarítónő a nagy tó partján azt mondja, hogy lehet óránként elkéri majd a 10 rugót, ha vírusmentesre kell takarítani egy szállodai szobát, mert az kérlek mérnöki feladat, egy nem erre a célra tervezett helyszínen...

Laptop7712 2020.06.28. 08:23:58

@kistót:
www.youtube.com/watch?v=fdlGUPYdyiQ
Legényanya, 1989
- Kibaszták a demokráciát az alvégen, csak visszajött a felvégen.. -
Nagyon komoly lett a film, és minden így is történet ezzel a fránya demokráciával.

kistót 2020.06.29. 10:49:23

@Laptop7712:
Nem meszelhetsz el egy egész nemzedéket, ez a polkorrektségen kívül a józan észnek is ellentmond.
A "nagypapik" pellengérre állítása Bokros Lajos ötlete volt, ő kezdte terjeszteni a 90-es években, hogy a korábbi generáció "elherdálta" az ország vagyonát. Azért mondta ezt, hogy legyen mire hivatkozva csökkenteni a nyugdíjat. Most a jobberek ugyanezt teszik, ugyanolyan okból. Te akaratlanul kiszolgálod ezt a kampányt. Az indulataid jórészt jogosak, de vedd észre, hogy a rendszerváltás témáját figyelemelterelésként erőltetik.
Az ország akkori "szétlopása" persze igaz, csakhogy morzsák erről az asztalról a közembereknek is jutottak. De az átlag magyar nem akart lehajolni a morzsákért. A nyilvános részvényjegyzéseken nem tolongtak, a földárveréseken alig volt érdeklődés, pedig szép vagyonhoz lehetett jutni, kapcsolatok nélkül is. Szarért-hugyért pedig nem a külföldiek vásároltak, hanem a "nemzeti tőke", akárcsak most.
Amúgy a Legényanyát én is szeretem, jó film. Kösz a linket...

lecsós 2020.06.29. 17:10:49

@kistót:
Amit látok, az az, hogy pl. Londonból hazajön nyaralni egy 9-10 évessel egy negyvenes pár, elmondják a gyereknek, hogy miért élhetetlen az ország, miért is mentek ki anyáék Londonországba. Kb. ennyi, az, hogy most akkor mi, meg hogy volt a liciten, azt hagyjuk. Látszik a nagy tó partján, hogy mi, és hogyan volt, állatorvosi ló, lehet tanulmányozni. Ezt teszik a gazdaságtörténészek. .
Bokrost vasvellával kergették volna, ameddig tud futni, ha megjelent volna az ország nyugati felén.
Gyerekkoromban láttam, hogy a komcsik hogyan mentek le kutyába a nyugati befektető előtt. Szánalmas volt. Azt mondta a nyugati, hogy ingyen pénzünk van bassza meg, azért jöttünk, hogy fasza üzletet kössünk, de ezek balfaszok, hogy ezt evidenciának tartsák. Reggel vett 5 céget jegyért, nem írták be a nagykönyvbe a sorszámát, - pár maki ment a borítékba - délután ugyanazért a jegyért vett még 5 céget. Addig meg pár csaj szórakoztatta. Ez ment, semmi más. Meg az, hogy csak egy telefon, oszt tied lett a cég, pedig a váltáskor - volt pár nap, amikor esélyes volt a "rendszerváltás" komcsik összepakoltak, és várták a nagy fekete autót. És amikor nem jött napokig, akkor rájöttek, hogy nem is fog jönni, és lehet telefonálgatni, oszt ezzel helyben is vagyunk. Na most a közemberek - egy egyszerű lakatos, meg a többi - nagyon nem kapott e-hitelt, vagy valamelyik banktól hitelt, amit soha nem kellett visszafizeti, mert a bank leírta, és beolvadt, vagy megszűnt. Ettől az átlagember kibaszott messze volt, meg attól is, hogy az állami cégbe nyugati mókust húzzon be, és közösen szemezgessenek a jóból. Hagyjuk ezt, ezért van az, hogy egy 18 éves számára az elit - vagy a gazdagok - teljesen hiteltelenek, mivel nem saját jogon lettek azok, akik. A magyar amikor már le tudott volna hajolni a morzsákért, akkor már késő volt, az elvtársak 93-ra lezsíroztak mindent, tették úgy, hogy sikerült 95-re a teljes kereskedelmi szektort eladni nyugatra, esélye nem volt egy átlag magyarnak. Nemzeti tőke olyan nem volt, hanem az csókosok tolták azokat a lóvékat, melyeket nem kellett visszafizetni, hogy mégis legyen valami.
30 évvel vagyunk az elbaszás után, és ott tartunk, hogy kurvanehéz egy tehetséges 18 évest megtartani az országnak, mivel tudja, hogy mi volt a múlt, és mi lesz a jövő. Kurvafasza innovációs központok vannak, de honnan lesz bele fiatal? Elárulom, nem lesz, roppant egyszerű ez. Vonzóbb merkelisztán, Berlin, vagy London, vagy Párizs. Az elit ezt teszi. A gyerekeiket tolják Brüsszelbe a haverhoz, ott nyomja 2-3 évig, oszt megy tovább, ahogy kell.
A nemzethy tőke, - és a magyar gazdaság - nagyon komoly hr problémákkal fog szembenézni, mivel sokan veszítették el a melójukat, de az első dolguk az, hogy felhívják a havert, hogy mi van kint. És ha van meló, nyomnak egy kövérgázt. Ez tény.
Példa. Takarítónő nyugaton jelenleg egy hotelben technikusi órabérért tolja, mivel vírusmentesre kell takarítani a szobát, komplex protokoll mellett, amit mérnök felügyel. Csá van.
Pont nem érdekel a kampány, pont teszek rá. A gondom az, hogy ebben az országban semmi, ismétlem semmi nem változott a 30 év alatt, ugyanaz a komcsi tempó, csak a díszletek mások. Ugyanúgy le lehet rabolni ezt az országot, és ez roppantul szánalmas. Gondolom, még ez lesz 30 évig, oszt majd meglátjuk.

kistót 2020.06.30. 11:14:17

@lecsós:
Egyszóval, szerinted a nyugatiak úgy kerültek birtokon belülre, hogy nekik volt a legtöbb pénzük az itteni potentátok megkenésére. Ebben van valami, a MOL is így szerezte meg az INA-t. De egy árverésen akkor is a legtöbb pénzt ajánló nyer, ha azt teljesen tisztán bonyolítják. Magyarul, ha a sok gazemberség nem történik, a tulajdonosi összetétel akkor is nagyjából ugyanaz lenne, mint most. Egy kicsit kevesebb pénz ment volna magánzsebekbe, és egy kicsit több az államhoz, lehetett volna nyugdíjat emelni...
A "komcsi tempó" viszont engem nem zavar. Átlag embernek az életkörülményei a fontosak, ha azok javulnak, akkor a kutyát nem érdekli, hogy cégvezetői körökben komcsi tempó dívik-e, vagy sem. (De az életkörülményekbe beletartozik ám a demokrácia meg a sajtószabadság is, nemcsak az autó és a lakás.) Te mélyebbre ásol, és szerinted a "mélyben" minden stagnál vagy romlik, de azért a felszín csak maradjon változatlan. A kormánypárti nihilizmus újdonság az eszmetörténetben, Hafr tollára való.

lecsós 2020.06.30. 16:05:58

@kistót: Attól függ, milyen is annak az árverésnek a szabályrendszere. Nagypapiék azt mondták, hogy az nyer, akinek a legtöbb lóvéja van, vagy a legtöbb kárpótlási jegyet tudta összetarhálni pl. akkoriban szőnyegért, vagy mosógépért. Kb. ez ment. A baj ott van, hogy semmilyen rendszerváltás, vagy módszerváltás nem volt. Engem kibaszottul zavar ez a házmester, és komcsi tempó, ami a 40-70 éves hálózatokból táplálkozik. Szánalmas ez bassza meg. Ez nulla, zéró versenyképességet tud felmutatni, közben lenyomja a pógár maradék öntudatát is.
Schiffernek igaza van. itt vannak pl. a saláta ellenzékben a nagy fiatalok. Elnézést, komcsik unokái tolják a mantrát. Erre kőne szavazni? Kérdezi. Akkor inkább legyen a parlamentben a Toroczkai, mivel a csókának születése óta nem változtak meg az elvei. Mondja a Schiffer. maximálisan egyetértek vele.
Bele kellene nyugodni ebbe a langyos hugyszar meleg semmibe, amit összerakott a kedves elit az elmúlt 30 évben? Mivel lószar ez mama, - hogy egy klasszikust idézzek - Még egyszer. Ez az elit leszerepelt, és ha jön megint a szivárványos ellenzék, és egy erőset még behugyozik az amúgy is gőzölgő pancsi medencébe, akkor mi lesz?
Mondom ezt azért, mert az egyetlen fasza komplex pártprogramot amit lehet hallgatni, meg látni a jutúbon, az Toroczkaiék tolják. A többi láthatatlan.
Komoly baj van azzal, amit írsz. Mivel ezt elolvassa a kisember, megvakarja a fejét, és azt mondja, hogy ezek a rohadt büdös komcsik átbasztak 89-ben. Ennyi ez.
süti beállítások módosítása