1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.04.27. 07:47 HaFr

Még több pénzt az ellenzéki vezetők sminkjére!

Roncsderbire hasonlít a nagy ellenzéki összefogás – PestiSrácok

Orbán rendszer- és kulturális probléma. Nem lehet az ágytálak hiányával és az ellopott billiókkal megdönteni. Amíg az ellenzék nem tud rendszerben gondolkodni és konzisztensen érvelni, nem lehet kormányváltás, és csak politikán kívüli mozgalom döntheti meg a rezsimet (az ellenzékével együtt). Nekem lassan mindegy -- látva egomániás, nárcisztikus ellenzéki vezetők újabb és újabb videóit, láthatóan szerintük az ellenzéki politika az ellenzéki vezetők arcéléről és sminkjéről szól --, egyszerűen csak jelzem: fel nem foghatom, hogy miért nem lehet ilyen vagy jobb mondatokat minden nap legalább ötször elmondani, aztán napi egy videót felfűzni rájuk 365/év frekvenciával még két éven át (hogy most ne beszéljünk minden másról, amit az ellenzéknek tennie kéne): "a liberális (=szabad) demokráciák szolgálják a nemzetek javát, az orbánizmus nemzetellenes". - Miért? "Hát ezért meg ezért. (Egyszerű összehasonlító ábrák más régiós országokkal, utcaképek, boltok, emberek bevágva Krakkóból, Prágából, Pozsonyból; tőlem akár német és francia falvakból is, a liberális demokráciák jelenének illusztrálására. Mire az a rengeteg külföldön élő szimpatizáns, aktivista, szavazó, ha nem azért, hogy hasznosítsák végre magukat médiakampányokban? Ha már nem tüntetnek folyamatosan a helyi magyar nagykövetségek előtt.) Aztán elvarrni a szálakat: "Teplicén és Gdanskban egy átlagpolgár ennyit keres: x, Balmazújvárosban és Kaposváron ennyit: y. Ez azért lehet, mert a jogállam és demokráciák jobb gazdaságot tesznek lehetővé, mint az autokráciák (betét: autokráciának azt nevezzük...), a vezetők nem tehetik el a pénzek egy részét, mert bíróság előtt kell felelniük ezért stb. Orbán veje és gázszerelője ennyivel gazdagodott tavaly... Miért? Mert tehetségesebbek lennének Önnél? Feltehetően nem." Oktatni, oktatni, oktatni! Nem pedig tetszelegni, tetszelegni, tetszelegni. (Az adófizetők pénzéből élő ellenzéki vezető kiskátéja, 2. fejezet.)

Az ellenzéki pártok tíz éve ugyanazt a méretű tortát szeletelik egymás között. Orbán összehasonlíthatatlanul jobban fél egy vírustól, mint tőlük. Azért ez nem mond el sok jót róluk se az örökkévalóság, se a mai nap mércéjével. A hatékonyságuk trendvonala flat, mint a halottak szívgörbéje; mégis úgy gondolják, hogy azt és úgy kell csinálni ma, mint amit és ahogy tegnap csináltak. Kivárni az alkalmat. És várni, és várni. Vegyék tudomásul, hogy nem véletlen és a múló időt látva nem túlzás, hogyha őket az Orbán-rezsim egyik legfontosabb tartóoszlopának tekintjük.

108 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2315643578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kage kyōi 2020.04.27. 07:56:13

Csak közben elment 9 felesleges év erre a hazug bűnbandára. Sose fogom megérteni ki az a 300 ezer plusz aki képes volt rájuk szavazni. Vakok ők? Süketek észérvekre?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 08:32:03

Kedves Péter! Sajnos nem lehet mindegy neked, mert potenciálisan egyike vagy azon keveseknek, akik egyáltalán VALAMIT létre tudnának hozni. Ez extrém módon ritka. Nem a hatalmat, hanem a közéleti szolgálat és alkotás lehetőségét kell keresni. A liberalizmust pedig sokkal jobban elfogadja a lakosság, ha rámutatunk arra: itt egy bibliai értékről van szó. Jakab levele 1. fejezet 25 Aki ellenben figyelmesen tanulmányozza a szabadság tökéletes törvényét, és ki is tart mellette, aki nem feledékeny hallgatója, hanem tettekre váltója, az teljesítésében boldog lesz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.04.27. 08:33:14

@Főnix Oszlár Gazdag: mindenesetre megtisztelő a véleményed, köszönöm

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 08:44:46

@HaFr: Szívesen, de teljesen objektív módon mondom. Bajba lennék, ha még további neveket kellene felsorolnom, akik online jelen vannak és megütik a kellő szintet. EZ az igazán rémisztő.

civisvaros_ 2020.04.27. 09:06:48

@Kage kyōi:
a napokban volt 10 éve, hogy a fidesz divatos kifejezéssel "beházta" a kétharmadot. a 300 ezer többlet szavazó abból adódik, hogy a fidesz az ország egy jelentős részén konszolidálódott. túl azon, hogy zajlik a kultúrharc.

egy példa. hajdú szabolcs bemutatja békeidő című új filmjét schilling árpáddal, sárosdi nórával. ráadásul vitézy lászlónak van egy hasonló címmel futó alkotása. és mondjuk debrecenben interjút készítenek az alkotóval, meghívják, korrekt kritikát írnak róla azért, mert hajdú szabolcs debreceni. persze a fidesz nyeri a választást. szóval senki se szavaz az szdsz-re. mert annak másodvonala a fideszben van. nagyjából úgy, tarlós esetén. csakhogy budapest a tarlós féle konszolidáció ellen szavazott. ezért van kultúrharc.

aminek a végén lehet, hogy a fidesz elbukik. de az is lehet, hogy nem. egyszerűen csak konszolidálódik az ország. és az illiberális átmenetben az elit egy része lecserélődik, pozíciókat vesztenek. errefelé is van alföldi rendezés a szabadtéri színpadon, fellépnek a liberálisnak mondott művészek. de már nem kerülnek feltétlen az első vonalba. hanem oda, ahová a közönség szánja. a fidesz konzervatívabb az ellenzéki konzervatívoknál.

és ugyanez van a gazdaságban. a fidesz track record-ja jobb, mint a nem-fideszé. a makromutatók jobbak. mert hogy a fidesz a visszaélések ellenére is liberálisabb az ellenzéki liberálisoknál.

a fidesz szociálisabb az ellenzéki szocialistáknál. egyelőre legalább is. amíg a fidesz képes népjóléti intézkedéseket hozni addig szavazatokat hoz el balról.

és persze a fideszben van jelen a széljobb. nem hivatalosan a bécsi döntések revízióját hirdeti. ami a határon túli szavazatokat biztosítja.

ezeket egyesíti a fidesz. és ebből adódik tkp. egy vallási közösség.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 09:19:48

@civisvaros_: OK, de előre kellene lépni, hogy milyen vallást is gyakorolnak, mert az a vallás biztosan nem a kereszténység és nem is egy ószövetségi jellegű hit. Segítek: Nietzsche.

kószák egyike 2020.04.27. 09:35:34

Egyetértve a poszttal, egy apró de fontos megjegyzés. Talán nem a legjobb példa Lengyelország mint működő liberális demokrácia.

civisvaros_ 2020.04.27. 09:41:08

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz egy kettős hatalmi szerveződés. és amire te azt mondod, hogy a fidesz az annak a kultúrharcos része. és kétségkívül ez az első vonala. és az egy ellenvallást hirdet. filozofikusan is értelmezhető. azt mondja, hogy vannak a keresztényellenes (neo) szocialisták, a nemzetellenes (neo) liberálisok és az államellenes (neo) konzervatívok és a fidesz ezekkel szemben áll. keresztény államnemzetet hirdet. de a fidesz1 ellenvallásként. a fidesz2 ténylegesen a hitében. ez a vallási ünnepeken karácsonykor csúcsosodik ki. ez a tipikus posztmodern multikulturalitás.
www.youtube.com/watch?v=Zta8xf5r7mg
tehát a pogány tűzimádás, a fényvallás, a fáklyás zsidókeresztények (oké kis költségvetésű, tesco gazdaságos), a parasztok pásztortüze. a lappföldi mikulás, a krampuszok, tankcsapda zenekar és az afroamerikai godspel kórus. multikulturalitás a köbön. és a multik támogatásával. egy helyen áll szembe az akadémikus bölcselettel. az állam, az egyház és a piac nem válnak teljesen szét. intézményesen elkülönülnek. tehát lehet tudni, hogy ez a politikus, ez a pap, ez a szabad piaci árus, de ezek a vásári forgatagban összefonódnak. de ez egy klasszikus liberális világkép valójában. nem ortodox liberalizmus.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 09:55:58

@civisvaros_: A fidesz2 sima posztbolsevik bálványimádó, amelynek a kereszténysége nem bibliai és nem krisztusi. Apostolok Cselekedetei 17. fejezet 24 A világot s a benne találhatókat teremtő Isten nem lakik emberi kéz emelte templomokban, hiszen ő az ég és föld Ura. János evangéliuma 4. fejezet 24 Az Isten lélek, ezért akik imádják, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk.”

civisvaros_ 2020.04.27. 09:58:13

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz alkalmazhatna liberális retorikát is. a gazdaságpolitikában neoliberális az egyik oldalról. a betelepülő termelő gyáripart megtámogatja készpénzzel, infrastruktúrával és szabályozással. aztán az egy másik kérdés, hogy ezek a német cégek teljesíteni tudják a szerződésben vállalt kötelezettségeiket. könnyen lehet, hogy nem. állami segítségre szorulnak. az illiberális gazdaságpolitika és a kézi vezérlés abból adódik, hogy nyugat-európa elvesztette versenyelőnyét eurázsiával szemben. óceánia próbál a keletnek nekimenni. ez ugye az orwelli világ. a nyugati média is ilyen. meg kell nézni egy bbc vagy cnn riportert. pont olyanok, mint a karácsony gergellyel készített egy fidesz hölgyike. pont ilyenek a sztárriporterek. amire kovács azt mondja, hogy politikai lincselés folyik. igen. és a fidesz is lincsel és a fideszt is lincselik. tehát ez oda-vissza megy. és a ha fidesz állja ezeket, akkor ők maradnak. és a váltás az, amit a németek hirdettek meg. hogy diplomáciát a külgazdaságra alapozzák és abban a reálpolitika válik az elsődlegessé. és az uniós tagságot, a nemzetközösségi keretek között történő meghallgatásokat és a globális szerepvállalást (un, irc, who, stb.) addig ez a külpolika legitim. és a választók döntenek. többségi alapon. az a demokrácia minimuma. és amíg nem lesz államcsőd addig aligha tudom elképzelni, hogy egy fideszes beszavaz az ellenzékre. persze az embereket elég sok érdeksérelem éri. ágyszámcsökkentés a fideszeseknek sem feltétlen tetszik. vagy kísérletezgetés az érettségivel. a kijárási korlátozás részleges nyitása. ami indokolt, vagy sem. ez majd kiderül. és nyilván lesznek még érdeksérelmek. de az ellenzék nem kínál semmit. egész pontosan a semmit kínálja.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 10:04:48

@civisvaros_: A Fidesz XXI. századi módszerekkel visszatükrözi és manipulálja a magyar lakosság XX. századi politikai hulladékát és frusztrációját, miközben a háttérben egy erkölcstelen familista kapitalizmust épít fel. Krisztus ebben egy szál sincsen, Nietzsche viszont annál több.

civisvaros_ 2020.04.27. 10:16:01

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz2 a népvallást hirdeti. és abban meg van különböztetve a nem evilági lélek és a világias szellem. népi játékokban. a filoszemiták a népiességet a vidékkel azonosítják. a nép az államnép, az egyháznép és a piacnép is városias és vidékies egyben.

ez egy farsangi népi játékok, amiben a vidékiesség a testiséget, a városiasság a szellemet hangsúlyozza túl. és ezen a párviadalon hol az egyik, hol a másik győz. és a lélek emelkedik felül.
csodalatosmagyarorszag.hu/wp-content/uploads/2020/01/debrecen-debreceni-maskarade-farsang-csaladi-program-2020-csodalatosmagyarorszag.jpg
a népmesék, a népi kultúra mást se hirdet. a magyar vallás. ezzel áll szemben budapest "liberális" népe. ebből adódik a kultúrharc.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 10:24:53

@civisvaros_: Nincsen nép, amely isten, nincsen nemzet, amely Isten. Ez Nietzsche, és nem Krisztus. Izajás könyve 40. fejezet 15 Lám, a nemzetek olyanok előtte, mint a vízcsepp a vödörben, csak annyit számítanak, mint porszem a mérlegen, a szigetek íme annyit érnek, mint a porszem. Kolosszeieknek írt levél 3. fejezet 11 Itt már nincs görög vagy zsidó, körülmetélt vagy körülmetéletlen, barbár vagy szittya, szolga vagy szabad, hanem Krisztus minden mindenben.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.04.27. 10:39:43

@kószák egyike: Lengyelországot még annak tartja a sajtó -- szemben velünk

Célkereszt 2020.04.27. 10:43:11

Én szkeptikus vagyok. Addig, amíg a Fideszt össze nem roppantják, vagy össze nem roppan magától, addig itt fog kísérteni a maguk jól kiépített rendszerével, propagandaeszközeivel, gazdasági hatalmával. Az ellenzék arra nem képes, hogy eltakarítsa a rendszert. Törődjünk bele, hogy belátható ideig a Fidesz-hatalom velünk marad.

civisvaros_ 2020.04.27. 10:49:43

@Főnix Oszlár Gazdag:
kultúrharc csak és kizárólag budapesten van. a fidesz az általános iskolában felfesti nagy magyarországot. és a gyerekek felvonulnak a nélküledre.
www.youtube.com/watch?v=EGQVwJuYkRs
lehet mondani, hogy manipulálnak. de azt nem, hogy a köznépet frusztrálni akarják. azok éppen az ellenzék, az ellenzéki értelmiség az, amelyik frusztrált és igyekszik frusztrálni a többséget. de értem, hogy ez meg frusztrálja a magát nem-nemzetinek és "liberálisnak" mondó kisebbséget. és ebből adódik a kultúrharc. de ez budapesten dúl. errefelé a szoci kisnyugdíjasok egyébként okkal-joggal féltik a szociális rendszert, ezért szavaznak gyurcsányra. a határon túli magyarok támogatása szociális tehertételt jelentenek. de kultúrharc nincsen. mert hogy ez a kedvez a fidesznek. a fidesz2 tele van szociális programokkal.

lölő propaganda lapjából tudom, hogy egy debreceni születésű holokauszt túlélő néni karanténban ünnepli a 92. születése napját new york-i brooklyn-ban. lehet mondani, hogy minden manipulatív. de azt nem, hogy a fidesz2 frusztrált lenne, vagy hogy frusztrálni akarná a többséget.

kószák egyike 2020.04.27. 10:52:35

@Főnix Oszlár Gazdag:

"Krisztus ebben egy szál sincsen, Nietzsche viszont annál több." És még több Machiavelli.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 10:53:44

@Célkereszt: Hát ha beletörődünk, akkor velünk marad, ez szent igaz. És mindent meg is tesznek, hogy beletörődjünk. Na de nem fogunk. Mert van egy kis bökkenő: van jobb a Fidesznél, hiszen van jobb Nietzschénél. Azaz a Sátánnal nincsen alku és a bukása biztos. Minden csak idő kérdése. Feszítik a húrt, mert ilyen a természetük. Nem bírják ki békében. Tik-tak. Tik-tak. "Jól kiépített rendszert" meg láttam már hetek alatt összeomlani 1989-ben.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 10:55:18

@kószák egyike: Machiavelli csak eszköz, Nietzsche viszont cél és tartalom, esszencia meg érték.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.04.27. 10:55:36

@Főnix Oszlár Gazdag: egyetértek, a rendszer nagyon borulékony -- de a közvélemény, esetleg társadalmi mozgalmak fogják felborítani, nem a részét képező ellenzék

civisvaros_ 2020.04.27. 10:58:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
a magyar vallás részben világias hit, részben nem evilági. a népvallás azt hirdeti, hogy egy magyar keresztény számára jézus magyar. egy cseh keresztény számára cseh. egy cseh keresztény számára még a szűzanya is cseh. egy lengyelnek lengyel. egy zsidó keresztény számára legyen zsidó. és így válnak a népek mind eggyé az úrban. nem evilági módon.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 10:59:26

@HaFr: Ezért nagy a felelősségünk, hogy ne következzen be a káosz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:01:36

@civisvaros_: Igen, és ezt köszönjük meg a XIX. századi nacionalizmusnak, mint a felvilágosodás botcsinálta melléktermékének. És erre Nietzsche még rá is taposott a gázpedálra, hogy jééé, túl vagyunk jón és rosszon, meg Isten úgyis halott.

kószák egyike 2020.04.27. 11:06:12

@HaFr: Szerintem nem, ill.kérdés, hogy melyik sajtó tartja annak. ;) De akár annak tartja akár nem sajnos már Lengyelország sem az, a hétköznapi életben már nehezen nevezhető annak. Nagyon hasonló a helyzet az itthonihoz. A különbség abban rejlik, hogy:
1. Lengyel barátaink sokkal öntudatosabbak, harcosabbak ha kell, az ellenzéki gondolkodásúak így jobban mozdulnak, kevésbe hagyják magukat. Az átlag polgárra gondolok. Kicsit erősebb a polgári öntudat.
2. Az össznépi orosz gyűlölet miatt még a közelébe sem lóghat egyik lengyel politikus nyelve sem úgy putyin cár fenekéhez mint a mi kormányzó urunké.
3. A gazdasági térfoglalás kicsit lájtosabb, ott nincs annyi vej és lölö, de ott is próbálkoznak.

Visszakanyarodva a poszthoz, igen nagyon fontos lenne a magyar emberek informálása amit javasolsz. Rávilágítani, hogy hogyan lehet élni egy normálisan működő liberális demokráciában és hogyan az illiberális királyságban.

Kage kyōi 2020.04.27. 11:09:19

Hogy érted azt civisvaros, hogy liberális a Fidesz? Szidják a liberális oldalt , képet mint a bokrot !
hogy érted a szociálisat? Ez a társulat tevőlegesen népírtó, nem kisegítik hanem belelökik a népet az árokba.
hogy lehet konzervatív ami nyíltan fasiszta?
egyáltalán:
elfogadhat az ország ilyet?
nem szégyen ez?

Célkereszt 2020.04.27. 11:10:54

@Főnix Oszlár Gazdag: Igen. A nagy mű forog, de az alkotó nem tud pihenni. Lehetséges, hogy mindez, ami itt van európai trend lesz. Orbán abban bízik, hogy addig kihúzza anélkül, hogy nagyon konfrontálódna az EU-val.

kószák egyike 2020.04.27. 11:13:44

@Főnix Oszlár Gazdag: Eszköz, a módszerei maga a fogó amivel érzéstelenítés nélkül kihúzzák a fogunkat. Így elég fontos pont. A kormányzó úr vele kel és fekszik, motiválja, segíti.
@HaFr: Egyetértek Vona azon javaslatával mely szerint már rég ki kellene vonulni a Parlamentből és nem részt venni ebben a demokráciának csúfolt bohózatban. Amíg ezt nem teszi meg az ellenzék része a NER rendszernek.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:14:06

@kószák egyike: A normálisan működő liberális demokrácia rémisztő a magyar emberek számára, mert az a nem etnikai logikán nyugvó horizontális társadalomszervezést preferálja, gyengíti a vertikális-etnikai-rokoni társadalomszervezési logikát, kizárja a feudális önkényt, normakövetést ír elő, jutalmazza az aktivitást és az önszerveződést. Szerintem más lesz az illiberalizmus alternatívája. Optimális esetben egy átmenet kellene a liberális demokráciába, de nem lehet rögtön belecsapni a lecsóba.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:18:18

@Célkereszt: Nem lesz európai trend, mert ami itt van, az ellentétes a kereszténységgel és a kereszténység sokkal jobban beágyazódott a nyugati kultúrába, mint a miénkbe.

civisvaros_ 2020.04.27. 11:21:50

@Főnix Oszlár Gazdag:
már az 5. századi hun nacionalizmus is ilyesmi volt. amelyik a birodalmi rómával szemben harcolt. a magyar nacionalizmus is erre volt alapozva a 9. században. így jöttek létre a keresztény államnemzetek. így lettek a britek, a frankok, a germánok, a hispánok, az itáliaiak, a magyarok. így jött létre európa. ez a tradíció.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:23:59

@civisvaros_: A Biblia sokkal régebbi, mint a legtöbb európai nemzet. A Biblia és a görög-római hagyomány nélkül nincsen Európa. A barbárok kora ezer éve végetért és nem jön vissza. Bár Nietzsche és baráti köre nagyon szeretné, de sajnos nem lesz új pogányság.

civisvaros_ 2020.04.27. 11:27:05

@Főnix Oszlár Gazdag:
orbán egy magát liberálisnak mondó identitás nélküli kisebbség hegemónia kísérletével szemben hirdet szupremáciát többségi alapon. és ez egy unortodox, illiberális átmenet. nem új rendszer. a ner a rendszerváltó elit jogrendjére van alapozva. az egységállami keretekre és arra, hogy a kétharmad mindent visz. nem új rendszer. az mdf-szdsz paktum és az mszp-szdsz koalíciók (horn, gyurcsány, medgyessy) a hatalomból a fideszt, a kdnp-t és a fkgp-t rekesztette ki. és ennek a pandantja a ner. az ortodox liberalizmussal (egyén a közösség felett állássával) szemben álló unortodoxia és az illiberális demokrácia. antidemokratikus liberalizmussal szemben van meghirdetve.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:31:35

@civisvaros_: Orbán egy nietzscheánus-gnosztikus baloldalról a nietzscheánus-gnosztikus jobboldalra átevezett politikus, aki a nietzscheánus-gnosztikus globalizáció ellen küzd (?) nietzscheánus-gnosztikus immoralitással és nemzeti önzéssel. Történelmi események tanúi vagyunk. Ja, nem. És hol van Isten? És hol van a kereszténység?

Célkereszt 2020.04.27. 11:32:00

@Főnix Oszlár Gazdag: Pont az egyház, amely szigorúan hierarchikus, támogatná a liberális rendszereket? Legfeljebb jóképet vág hozzá.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:36:01

@Célkereszt: Mert a Biblia a liberalizmus mellett áll:Galatáknak írt levél 5. fejezet
III. ERKÖLCSI KÖTELESSÉGEK
Isten gyermekeinek szabadsága.
51 A szabadságot Krisztus szerezte meg nekünk. Álljatok tehát szilárdan, és ne hagyjátok, hogy újra a szolgaság igájába hajtsanak benneteket.

civisvaros_ 2020.04.27. 11:37:49

@Főnix Oszlár Gazdag:
a keresztény államnemzet nem újpogány. az úgy jön létre, hogy a népi hagyományokba beemelnek globalizáltnek tekintett szokásrendet. és a kettő egyesül. így válik a betlehemezés népszokássá. a zsidókeresztények egy menetben vonulnak a pásztorokkal. virágvasárnapi menetben. vagy így lesz a húsvét termékenység ünnepe és keresztény ünnep. a természet megújulása és a feltámadás összekapcsolódnak.

akik eltörölnék a népszokásokat azok kiüresítenék a vallást. mert csak nem evilági elemek maradnának benne. és szellemtelenné válna. ha pedig teljesen világias, akkor lélektelenné. és az ami külön vicces, hogy magyarországon ezeket ugyanazok hirdetik meg.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:41:08

@civisvaros_: Ez az egész (a kereszténység) egy életmód és egy civilizáció akar lenni, nem pedig vonulgatás és énekelgetés képmutató módon. Máté evangéliuma 6. fejezet Az imádság. 5 Amikor imádkoztok, ne tegyetek úgy, mint a képmutatók, akik az emberek szeme láttára szeretnek imádkozni a zsinagógában meg az utcasarkon, hogy mutogassák magukat! Bizony mondom nektek: megkapták jutalmukat.

civisvaros_ 2020.04.27. 11:42:36

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz is a szabadságot hirdeti csak a "liberálisokkal" szemben. egy politikai csoportosulással szemben amelyik valójában nem szabadelvű. politikailag korrekt módon így kell (!!!) őket megnevezni. mondhatná azt is, hogy egy szar, szemét társaság. csak nem polkorrekt.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:44:40

@civisvaros_: Erről beszélek. A nietzscheánus-gnosztikus jobboldal szidja a nietzscheánus-gnosztikus baloldalt. Mi meg tapsolunk, mert azt hisszük, ez Krisztus második eljövetele.

Khonsu 2020.04.27. 11:49:44

@Kage kyōi:

Kevesen járnak utána a dolgoknak/látják át az összefüggéseket, így a legtöbb embert féligazságokkal simán meg lehet vezetni.

civisvaros_ 2020.04.27. 11:51:57

@Főnix Oszlár Gazdag:
a keresztény államnemzetbe vetett hit is életmód. ennek része az adventi vásár. és megannyi minden. ezen a tradíción alapul ez európai civilizáció. ez az európai hagyomány. ezt nem nietzsche hozta létre hanem az evolúció.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 11:57:44

@civisvaros_: Ezzel semmi gond sincsen, csak ez nem keresztény, hanem pogány életmód. Ilyenkor át kell nevezni a pártot Pogánydemokrata Néppárttá.

civisvaros_ 2020.04.27. 12:37:09

@Főnix Oszlár Gazdag:
az adventi vásár, vagy a farsang, a húsvét ez népnemzeti (pogány) és és keresztény hagyomány elegye. ebből adódik a keresztény libertáriusság (befogadja a néphagyományt), a keresztény államnemzet. multikulturalitás. a pünkösd is ilyen. a kihajtási ünnep. a szent lélek kiáradása. világias módon a nyár. nils holgerson csodálatos utazása a vadludakkal. ez ugye semla lagerlöf meséje. az is része a lehet népvallásnak és kánonnak. azt hirdeti a fidesz másodvonala.

ezt a filoszemiták a liberalizmus nevében be akarják tiltani. a kereszténység nevében. és ezzel szemben választják meg lölőt. ők is jobbak, mint ti. ez a népítélet.

Reding Roli 2020.04.27. 12:48:28

Nőjünk fel ehhez a küldetèshez, teremtsünk meg magunknak ès mutassuk meg a világnak , milyen is az igazi mèly ès magasabb rendű èlet amelyet a keresztènyszabadság eszmèjère èpítünk "
A kèrdès csak annyi, hogy ők maguk már elèrtek-e a bűnök nèlküli èlethez, a jócselekedetekhez , a pèldamutatashoz, vagyis az igazi keresztènyszabadsághoz, vagy csak farizeus beszèd az egèsz , nem több mint politikai termèk..
Valójában pont az ellenkező módon- nem pèldamutató keresztènykènt - viselkednek Orbánèk , hiszen:
- A bèke meghirdetèse , a konszolidáció helyett az állandó- vèlt vagy valós ellensègekkel való harcot hirdetik ès folytatják ..
- Önző módon kisajátítják a társadalom javait , altruizmus helyett meghirdettèk a társadalmi darwinizmus elvèt: a hierarchiát termèsztes folyamatokra vezetik vissza , normálisnak tekintik ès nem harcolnak az egyenlőtlensègek ellen
- Nincs könyörületessèg bennük: szètvertèk a szociális rendszert , igazságtalan társadalmat alakítottal ki, ès kiöltèk az emberekben meglèvő szolidaritás ösztönèt ...
- Gyűlölködèst szítottak az emberek között , rejtett fèlelmeinek mestersèges felfokozásával , a kirekesztő -bezárkózó társadalom modelljèt èpítettèk fel...A fèlelem , bizalmatlanság falait emeltèk az emberek közzè, így valós nemzeti egysèget sem hoztak lètre, óriási a kirekesztettek tábora...
- A szèttörèsre èrdemes csökött hierarchiákat megerősítettèk, tovább èpítettèk, hogy anyagai függősègeken keresztül uralják a társadalmat ....

Ez lenne a keresztènyszabadság?
- Ebből èn nem kèrek!

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 13:02:08

@Reding Roli: Rosszul közelíted meg a legvégén. Hagyod, hogy Orbán és ne a Biblia határozza meg a keresztény szabadság fogalmát. Egyszerre a nacionalizmus és a kereszténység ellen harcolni ugyan lehet, de az 20-30%-nyi szavazatnál sohasem fog többet hozni. Másrészt teljesen jó nyomon jársz morálisan - azaz morális értelemben keresztény vagy, mint a baloldal jelentős része. Morális értelemben keresztény emberek meg miért utasítják el a Bibliát? Ez sokkoló és érthetetlen, no meg az ellenzék vélhetően legnagyobb és legkatasztrofálisabb gyengesége.

civisvaros_ 2020.04.27. 13:05:50

@Reding Roli:
tarlós budapesten konszolidációt, kulturálisan vallásbékét hirdetett. és a "liberálisok" leváltották. mondván, hogy azt nem lehet. és mondjuk kell az összes színház. és erre adott válasz a színházak részleges államosítása. a pim megerősítése. az új nat. a közalkalmazotti törvény. és lehet, hogy a fideszt elsöpri a vírus. de az is lehet, hogy a nem-fideszt söpri el.

Moin Moin 2020.04.27. 15:01:32

Mai parlamenti idézet:

"Mesterházy Attila (MSZP) azzal kezdte: szurkol, hogy a kormány intézkedései sikeresek legyenek. Szerinte egy válság sok esetben veszélyt és lehetőséget is jelent, ezért most a lehetőségekről akar beszélni. Mesterházy azt mondta, szerinte a mostani válság lehetőséget kínál, hogy újratervezzük Magyarországot is. „Az önellátás és egy új gazdasági szerkezet lesz, ami segíthet nekünk. Bármikor előfordulhat hasonló helyzet” – mondta, majd megkérdezte Orbánt, mi a véleménye erről.

Orbán válaszában azt mondta: „Kétségkívül zavarba hozott, hiszen azt mondta, hogy szurkol az intézkedés sikerességéért.” „Túllőttem a céllal, amikor önt egy kalap alá vettem a Jobbikkal, ezért elnézést kérek” – mondta a kormányfő, aki egyetértett Mesterházyval, szerinte is lehetőséget adott a válság, és „számos, korábban lezártnak hitt kérdés nyílt újra”. „A kormányzó párt és a kormány készen áll arra, hogy az ellenzéki párttal egyeztessen, és érdemi párbeszédet folytasson a magyar gazdaságpolitika jövőjéről” – mondta Orbán.

Mesterházy erre válaszul azt mondta, hogy nagyon komplex újragondolásra lesz szükség, ami érinti az egészségügyet, a szociális szférát is. „Létre kellene hozni egy jövőbizottságot vagy valami hasonlót, ami húsz-harminc éves távlatban, a kockázatokat is elemezve juthatna konszenzusra” – mondta Mesterházy.

Orbán viszontválaszában közölte: ezt a javaslatot szívesen elfogadja. „Még nem tudjuk, hogy ez a »valami« micsoda, de ártani nem fog. A fociban nem az a fontos, hogy oda kell futni, ahol a labda van, hanem ahol a labda lesz” – mondta Orbán."

...Mégis, mit akarsz még?:))))))))))))))))

Moin Moin 2020.04.27. 15:01:32

Mai parlamenti idézet:

"Mesterházy Attila (MSZP) azzal kezdte: szurkol, hogy a kormány intézkedései sikeresek legyenek. Szerinte egy válság sok esetben veszélyt és lehetőséget is jelent, ezért most a lehetőségekről akar beszélni. Mesterházy azt mondta, szerinte a mostani válság lehetőséget kínál, hogy újratervezzük Magyarországot is. „Az önellátás és egy új gazdasági szerkezet lesz, ami segíthet nekünk. Bármikor előfordulhat hasonló helyzet” – mondta, majd megkérdezte Orbánt, mi a véleménye erről.

Orbán válaszában azt mondta: „Kétségkívül zavarba hozott, hiszen azt mondta, hogy szurkol az intézkedés sikerességéért.” „Túllőttem a céllal, amikor önt egy kalap alá vettem a Jobbikkal, ezért elnézést kérek” – mondta a kormányfő, aki egyetértett Mesterházyval, szerinte is lehetőséget adott a válság, és „számos, korábban lezártnak hitt kérdés nyílt újra”. „A kormányzó párt és a kormány készen áll arra, hogy az ellenzéki párttal egyeztessen, és érdemi párbeszédet folytasson a magyar gazdaságpolitika jövőjéről” – mondta Orbán.

Mesterházy erre válaszul azt mondta, hogy nagyon komplex újragondolásra lesz szükség, ami érinti az egészségügyet, a szociális szférát is. „Létre kellene hozni egy jövőbizottságot vagy valami hasonlót, ami húsz-harminc éves távlatban, a kockázatokat is elemezve juthatna konszenzusra” – mondta Mesterházy.

Orbán viszontválaszában közölte: ezt a javaslatot szívesen elfogadja. „Még nem tudjuk, hogy ez a »valami« micsoda, de ártani nem fog. A fociban nem az a fontos, hogy oda kell futni, ahol a labda van, hanem ahol a labda lesz” – mondta Orbán."

...Mégis, mit akarsz még?:))))))))))))))))

Moin Moin 2020.04.27. 15:02:36

Mai parlamenti idézet:

"Mesterházy Attila (MSZP) azzal kezdte: szurkol, hogy a kormány intézkedései sikeresek legyenek. Szerinte egy válság sok esetben veszélyt és lehetőséget is jelent, ezért most a lehetőségekről akar beszélni. Mesterházy azt mondta, szerinte a mostani válság lehetőséget kínál, hogy újratervezzük Magyarországot is. „Az önellátás és egy új gazdasági szerkezet lesz, ami segíthet nekünk. Bármikor előfordulhat hasonló helyzet” – mondta, majd megkérdezte Orbánt, mi a véleménye erről.

Orbán válaszában azt mondta: „Kétségkívül zavarba hozott, hiszen azt mondta, hogy szurkol az intézkedés sikerességéért.” „Túllőttem a céllal, amikor önt egy kalap alá vettem a Jobbikkal, ezért elnézést kérek” – mondta a kormányfő, aki egyetértett Mesterházyval, szerinte is lehetőséget adott a válság, és „számos, korábban lezártnak hitt kérdés nyílt újra”. „A kormányzó párt és a kormány készen áll arra, hogy az ellenzéki párttal egyeztessen, és érdemi párbeszédet folytasson a magyar gazdaságpolitika jövőjéről” – mondta Orbán.

Mesterházy erre válaszul azt mondta, hogy nagyon komplex újragondolásra lesz szükség, ami érinti az egészségügyet, a szociális szférát is. „Létre kellene hozni egy jövőbizottságot vagy valami hasonlót, ami húsz-harminc éves távlatban, a kockázatokat is elemezve juthatna konszenzusra” – mondta Mesterházy.

Orbán viszontválaszában közölte: ezt a javaslatot szívesen elfogadja. „Még nem tudjuk, hogy ez a »valami« micsoda, de ártani nem fog. A fociban nem az a fontos, hogy oda kell futni, ahol a labda van, hanem ahol a labda lesz” – mondta Orbán."

...Mégis, mit akarsz még?:))))))))))))))))

Moin Moin 2020.04.27. 15:02:42

Mai parlamenti idézet:

"Mesterházy Attila (MSZP) azzal kezdte: szurkol, hogy a kormány intézkedései sikeresek legyenek. Szerinte egy válság sok esetben veszélyt és lehetőséget is jelent, ezért most a lehetőségekről akar beszélni. Mesterházy azt mondta, szerinte a mostani válság lehetőséget kínál, hogy újratervezzük Magyarországot is. „Az önellátás és egy új gazdasági szerkezet lesz, ami segíthet nekünk. Bármikor előfordulhat hasonló helyzet” – mondta, majd megkérdezte Orbánt, mi a véleménye erről.

Orbán válaszában azt mondta: „Kétségkívül zavarba hozott, hiszen azt mondta, hogy szurkol az intézkedés sikerességéért.” „Túllőttem a céllal, amikor önt egy kalap alá vettem a Jobbikkal, ezért elnézést kérek” – mondta a kormányfő, aki egyetértett Mesterházyval, szerinte is lehetőséget adott a válság, és „számos, korábban lezártnak hitt kérdés nyílt újra”. „A kormányzó párt és a kormány készen áll arra, hogy az ellenzéki párttal egyeztessen, és érdemi párbeszédet folytasson a magyar gazdaságpolitika jövőjéről” – mondta Orbán.

Mesterházy erre válaszul azt mondta, hogy nagyon komplex újragondolásra lesz szükség, ami érinti az egészségügyet, a szociális szférát is. „Létre kellene hozni egy jövőbizottságot vagy valami hasonlót, ami húsz-harminc éves távlatban, a kockázatokat is elemezve juthatna konszenzusra” – mondta Mesterházy.

Orbán viszontválaszában közölte: ezt a javaslatot szívesen elfogadja. „Még nem tudjuk, hogy ez a »valami« micsoda, de ártani nem fog. A fociban nem az a fontos, hogy oda kell futni, ahol a labda van, hanem ahol a labda lesz” – mondta Orbán."

...Mégis, mit akarsz még?:))))))))))))))))

lecsós 2020.04.27. 16:05:44

@civisvaros_:
Néztem azt a videót, amit beszúrtál az adventről. na most az nem keresztény ünnep, hanem Rómából nézve pogány szertartási ünnep, csak 2019-re konszolidálódott annyira az ország, hogy jelen van egy ilyen ünnepen a Római pap, meg pópa. Mindezt a Nagytemplom előtt adják elő. Na most ez se nem római, se nem ortodox keresztény ünnep, hanem sajátosan az ősmagyar vallás jegyeit tükrözi, ami természetesen keresztény, csak Rómából nézve eretnek keresztény. A mindenkori magyar királynak invesztitúra joga van, - ő nevezi ki a főpapot -, amit az ünnep sugall, az nem más, mint az, hogy a nép kezd visszatérni Jézus Krisztus igaz hitéhez, ez meg Rómából nézve eretnek kereszténység, amit szerencsére a Pozsonyi Csatában nem sikerült elpusztítani. Ezt a hitet a mai napig a legmarkánsabban a református vallás őrizi mind a mai napig. tehát nem vallás, Bendegúz, Attila hite.

„Õseinket felhozád Kárpát szent bércére, Általad nyert szép hazát Bendegúznak vére…” Attila Római falainál a Római Pápával tárgyal..Tehát Attila ott van Róma falainál, és a pápa kimegy tárgyalni vele. Két keresztény vallási vezető tárgyal Róma falainál.
Ezeket a tényeket elkezdték tanítani az iskolában, meg azt is, hogy 1054-ben volt az egyházszakadás, addig keresztény hit egy rítusú, integratív hit volt, lett belőle Keleti, és Római rítusú vallás, a tudott okok miatt.
Na most, ha 1054-ben volt az egyházszakadás. akkor azt kellene észrevennünk, hogy nem volt ilyen, hogy jöttek a Római papok, és jól megtérítették Istvánt, mert pogány volt. Nem, István is, meg Koppány is keresztény volt.
minden augusztus 20.-án tolják a szánkba, hogy "válaszd Rómát, és holnap tiéd az ország" ez döbbenetes baromság, de ez megy. Lassan kikopik majd.
Szóval Bendegúz igaz keresztény hitét látjuk újjáéledni itt a XXI. század elején, amit a nép magáénak vall mind a mai napig. Ez történik, ezért természetes az, hogy a gyerekek felvonulnak, és megformázzák a Magyar Királyság körvonalát a nélküledre - Népek Krisztusa Magyarország! -
Erről nem megy a disputa, csak ez látszik, bárhová tekintek az országban.
Roppant kíváncsi leszek, hogy 2023-ban Veszprémben mit fognak előadni ebben a történetben.

civisvaros_ 2020.04.27. 16:54:59

@lecsós:
a görög katolikus templombelső az attila téren. középen a kis jézust és a szűanyát a turul nemzetség pajzsa védelmezi.
hd.gorogkatolikus.hu/hatterVOLT.jpg
összeköti a zsidókeresztény hagyományt a magyarsággal. a nem-evilági hitet beemelik a néphagyományba. és így lehetnek krisztus katonák szent sírnak őrhelyén hajdúdorogon.
www.hbmo.hu/ertektar/webdocs/v33drurw/1/krisztus_k_2.jpg
és ez teremti népvallást. ehhez kapcsolnak polgári mintákat. görög katolikus bál.
debrecen.gorogkatolikus.hu/wp-content/uploads/2020/01/Egyh%C3%A1zk%C3%B6zs%C3%A9gi-B%C3%A1l-1.1-nk.jpg
az akadémikus értelmiség éretlenkedik, hogy ezt így nem lehet. hogyne lehetne. a fideszben meg van minden, mint a búcsúban. ez is.

balaton. ekf 2023. a magyar művészeti akadémiát kivinném veszprémbe.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 19:08:23

@civisvaros_: A populizmus legnagyobb csapdája az, hogy az "egyszerű" emberek elhiszik róla, hogy jé, de, mégiscsak van egy olyan elit, amely olyan mint mi. Nos, nem olyan, csak nagyon sok pénzért úgy tesz, mintha olyan lenne. A vallás több az evolúciós csoportalkotás melléktermékénél, de aki számára nem, azt nem csak a "Nagykörúton belüli értelmiség" nézi le. Az igazán ciki pillanat akkor jön el, amikor a Bibliát lapozva kiderül, hogy az állatember már a Bibliában sem főszereplő, hanem csak pellengérre állított tanmese arról, hogy mivé nem szabad válni. A nacionalista proletáröntudat igazi pofonja így az, amikor csaknem kétezer éve élt emberek szava bizonyítja be a populizmusról azt, hogy mindössze primitív és immorális hazugság. Na, erről szól a kereszténység, nem pedig a kifestett giccses Jézuskáról.

civisvaros_ 2020.04.28. 06:36:36

@Főnix Oszlár Gazdag:
már csak az a kérdés, hogy a hited miben különbözik a farizeusokétól.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.28. 07:40:06

@civisvaros_: Egyszerű. Én keresztény vagyok, ők zsidók voltak. Ha viszont te nem követed Jézust, nem lehetsz keresztény. Csak pogány nietzscheánus és/vagy liberális. Mint a FIDESZ.

civisvaros_ 2020.04.28. 09:03:26

@Főnix Oszlár Gazdag:
és ez miben különbözik a farizeusok hitétől. van egy filozofikus mesterrassz, amelyik egy nem létező világot kér számon a társadalmon. és tennék ezt egy vég nélküli vitában feltéve, hogy világias módon nem ők uralkodnak. a te hited miben különbözik ettől a világképtől.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.28. 09:22:41

@civisvaros_: Na, hát erre (volt) megoldás a kommunizmus. És most jön fel az esszenciális lényeg a társadalomból.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.28. 09:34:31

@civisvaros_: Igen, Isten csak őket teremtette. Külön bolygót adott nekik.

civisvaros_ 2020.04.28. 10:06:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
dehogy is. csak az emberiség nem egy homogén biomassza. hanem vannak humán populációk. ezek szaporodási közösségek eredendően. nemzésből adódóan ezeket elnevezték nemzeteknek. abban vannak többségi nemzetségek, kisebb nemzetiségek avagy nemzeti kisebbségek. és ezek alkotnak nemzetközösséget. és a magyar egy mini nemzetközösség. és vannak, akik magukat a nemzetek felett álló szuperelit tagjainak képzelik. a mesterrassz. a magyar tudományos akadémia bölcseleti intézeteiben ők a főokosok. és azért van megválasztva a fidesz, hogy őket elzavarják.

mészáros lölő propaganda lapjának címoldalán szász jános, akiről ezt írja a modern kori orákulim a wikipédia.

2013. november 6-án a Berliner Zeitungban próbálta felhívni a nemzetközi figyelmet arra, hogy Magyarországon verik a zsidókat, és fasiszták masíroznak az utcákon. „Sajnos hazajöttem” – tudatta rezignáltan a Fix TV 2018. január 16-i adásában, és az interjú egyik részében arról értekezett, hogy milyen szörnyű a náci szellemiségű Magyarországon élni.

ez a szász jánost hívta meg a fidesz kulturális potentátja.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.28. 10:09:07

@civisvaros_: Ha nem Istent ismered el a morális univerzum középpontjának, akkor nem vagy keresztény. Ha nem vagy keresztény, akkor pogány vagy. Ha pogány vagy, akkor lázadsz. Ha lázadsz, akkor immorális vagy. És most szembesülsz azzal, ami vagy és akit szolgálsz:János evangéliuma 8. fejezet 44 Az ördög az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja.

civisvaros_ 2020.04.28. 10:16:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
miben különbözik a hited a farizeusok hitétől?

civisvaros_ 2020.04.28. 10:23:26

@Főnix Oszlár Gazdag:
a hited miben különbözik a farizeusokétól?

lobaszopiatej 2020.04.28. 14:52:36

Az érveket lexarják, mindegy mit mond "az" ellenzék.

Ilyenek a szavazók: közepesnél jóval alacsonyabb IQ-jú (a többség egyszerű matematikaliag ilyen) egysejtű kiscselédek, akik igénylik a tekintélyes vezetőt (Kádár után ismét), nem értik és lexarják a teszetosza vitákat, szép hazugságokban élnek.

Ezt akarják a szavazók lényegi többsége, a többi meg vergődés meg játék a kifejezésekkel.

civisvaros_ 2020.04.28. 15:58:54

@lobaszopiatej:
ilyenek ezek a magyarok. ugyebár.

civisvaros_ 2020.04.28. 16:05:45

@lobaszopiatej:
a magyar közélet állapota:

kövér lászló: "nincs annál elszomorítóbb, amikor egy gyűlölettől eltorzult női arcot lát az ember férfi létére". mondja szabó tímea képviselőre.

index: bocsánatkérést követel az ellenzék Kövér László szexista megszólalása miatt. a házelnök bayer zsoltnak beszélt arról, hogy szánalommal tekint a női politikusokra.

kövér lászlótól lehetne mindenféle baromságot idézni. ebben a mediatizált világban szinte bárkitől egyébként. milyen szinten kell aljasnak lenni, hogy egy piacvezető napilap úgy érelemmeze, hogy szánalommal tekint a női politikusokra. nyílt hazugság. és ez nevezik úgy, hogy független újságírás. mert ezt majd harsogja a rtl klub. nincs ellenzéki média. dehogy nincs. csak ilyen szar.

lobaszopiatej 2020.04.28. 16:55:49

@civisvaros_:

Már kifejlődött bennem egy reflex, mikor szakítom félbe a médiafogyasztást, legyen az akármelyik médiaorgánum.

Értelmes, tényszerű vita már alig jön át.
Böfögött egyet a DK-s, már hülye is "az" (egész?) ellenzék.
Meghalt egy öreg a nyuggerotthonba (úristen, mik történnek!), karigeri a hibás. Minden nap.

abdul hackeem 2020.04.28. 17:53:48

@civisvaros_: Megnéztem azt a szutyok műsort.
Az országgyűlés elnöke egy cinikus, gátlástalan hazudozó. Képviselőtársait "ápoltak"-nak nevezi, hadovál az EU-ról, és alpári módon beszél, szó szerint:
„Én szánalommal tekintek ezekre a képviselőkre, különösen azokra a képviselőkre, akiknek a személyi száma kettessel kezdődik, amikor olyan helyzetbe keverik magukat, amilyenbe Szabó Tímeának is sikerült legutóbb." Kövér László

Milyen szinten kell aljasnak lenni, hogy így toljad a propagandát.

Ganter Joe 2020.04.28. 18:04:06

,,Nem a hatalmat, hanem a közéleti szolgálat és alkotás lehetőségét kell keresni. A liberalizmust pedig sokkal jobban elfogadja a lakosság,,,

Szerintem azok az erők , csoportok ,népek propagálják a Liberalizmust ( azaz anarchiát ) akik valahol valamit tisztességtelen módon el akarnak érni, megszerezni. Senkinek -egyetlen államnak sincs szüksége saját határain belül a liberalizmusra -ezt a szót az ideológiát a kitüzött célterületeken élőkkel szeretik elfogadtatni -- szerinted van Liberalizmus Ausztriában ? menj át vegyél magadnak egy hektár földet . van Liberalizmus Franciaországban ? Szerezd meg a Francia állampolgárságot és utána menj a Budapesti Francia nagykövetség elé tüntetni ellenük mert a Feketék nem épp egyenjoguak- ugy elviszenk amint hazatértél mint a rongyot ! Mindeki arrol a nagy liberalizmus álmodik de az nincs sehol egy államban sem tehetsz amit akarsz - és minden államban el kell ismerni a demokrácia adta választásokon elszenvedhető vereséget . Sajnos aki erre nem képes az azután - Liberalizmusozik mert nem tetszik a demokrácia- hanem az anarhizmust éltetnék mert adott esteben le kell nyelni a békát hogy, nem voltam jo, nem kampányoltam jól és most a gyözetesek huzzák a talpalá valót,,.

civisvaros_ 2020.04.28. 18:09:49

@abdul hackeem:
ezzel nem a nők ellen kelt ki. kövér azt mondta, hogy utálja a hisztis picsákat különösen akkor ha parlamenti képviselők.

abdul hackeem 2020.04.28. 18:15:34

@civisvaros_: Ezt mondta: „Én szánalommal tekintek ezekre a képviselőkre, különösen azokra a képviselőkre, akiknek a személyi száma kettessel kezdődik, amikor olyan helyzetbe keverik magukat, amilyenbe Szabó Tímeának is sikerült legutóbb."

Ez _szexista_ megnyilvánulás egy közjogi méltóságtól, mégpedig a parlament elnökétől.

civisvaros_ 2020.04.28. 18:16:48

@lobaszopiatej:
29-an haltak meg. errefelé is van egy kb. akkora idősotthon, mint a pesti úti. és ha ennyien haltak volna meg, akkor valakinek le kellene mondania. nem feltétlen a polgármesternek, valakinek.

civisvaros_ 2020.04.28. 18:18:39

@abdul hackeem:
na de nem csak kövér alázza az ellenzéket, hanem az ellenzék a kövért és általában véve a politikusok egymást, meg a közélet másról se szól. ez a komment csatorna is. ez a komment. hülye vagy bazdmeg. ez megy.

abdul hackeem 2020.04.28. 18:32:01

@civisvaros_: "Az Országgyűlés elnöke: gondoskodik az Országgyűlés tekintélyének megóvásáról, rendjének, biztonságának fenntartásáról "

Nem lehet szexista, ne alázza az ellenzéket, mert egy közjogi méltóság.
Nem beszélhet és viselkedhet úgy, mint egy kocsmai félrészeg kötekedő tahó.
Mivel úgy viselkedik, ezért (is) lett olyan a közbeszéd.
Ebben a blogban pedig nagyrészt te provokálsz ki ilyet.

civisvaros_ 2020.04.28. 18:43:00

@lobaszopiatej:
errefelé az idősotthonban csináltak egy elkülönítőt azoknak, akik a kórházi kezelésről visszatérőknek. külön bejárattal és személyzettel. kaptak külön tévét, telefont internet előfizetést
haon.hu/wp-content/uploads/2020/04/+otf/1920w/HQKNkkLzVxDZj7YsC77ovk5PVF9WRVJZX1NFQ2H19qt4QzU3W4HaU0FVwxPwQv0ROaiB1K6K+J80otl8LLYtdKE0ayPmUwTZCoNMFw==/id1-scaled.jpg
nagyrészt vállalkozási felajánlásból. és ezen idősotthon előtt épült egy körforgalom 500 millió forint eu pénzből. de a szociális otthont felelős módon igyekeznek ellátni. és a hr/pr tevékenységekben felülmúlják az ellenzéket.

errefelé minden nap adományoznak. termelők, kereskedők, szolgáltatók. 233 bérlő kért és kapott kedvezményt az önkormányzattól. de úgy, hogy ezek a cégek adományoznak. például ez a borozó.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/200428karitativadomany_ksz_8.jpg
felajánl valamennyi pénzt. abból megveszik a tartós élelmiszert, vegyi árut a helyi haveri kereskedőnél. és az megveszi a helyi termelőtől. és ez mind a fideszben van. és a városi karitász osztja a segélycsomagokat. ebbe bevonják a környékbeli kistelepüléseket, az egyházat. a fidesz szociálisan hatékonyabb, mint a nem-fidesz.

civisvaros_ 2020.04.28. 18:49:05

@abdul hackeem:
nem kövér lacát azért választják meg a jobberek, hogy mondja meg a tutit szabó tímeának és a többi hülyének, aki az ellenzéki pártokban veri seggét. és megfordítva. és tiltakoznak. ahhoz, hogy értelmes közélet legyen le kell váltani valamelyiket. legalább az egyiket. na de melyiket. ezen megy a vita. ez úgy dől el, hogy aki csődbe viszi az országot azt leváltják. és ha ez a fidesz lesz, akkor a fideszt. ha nem, akkor nem.

abdul hackeem 2020.04.28. 19:00:18

@civisvaros_: Szerintem meg az Országgyűlés elnökét kellene leváltani, aki úgy viselkedik mint egy kocsmai félrészeg kötekedő tahó.

civisvaros_ 2020.04.28. 19:05:37

@lobaszopiatej:
azt mondják a színháznak, hogy kaptok támogatást. de cserébe elvárják, hogy lakótelepi türnára menjenek. amúgy milánóba vitte volna őket az alpolgármester. aki azt mondja, hogy a társulat minden évben lépjen fel valamilyen fesztiválon egy nyugat-európai városban. és ezt megfinanszírozzák nekik. cserébe elvárják a lojalitást. csak ugye most nem mennek milánóba. hanem énekelnek a köznépnek. ez működik. a kocsma népe tapsol a kórusnak.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4146/200411csokonaiszerenad_ksz_(27).jpg
persze ezek nem világhírűek, mint a "liberálisok"
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4171/200424csokonaiturnetocoskert_ksz_(32).jpg
de hogy valójában ők baloldaliak. az nem kérdés.

VT Man 2020.04.29. 07:23:08

A helyzet ennél sokkal rosszabb.

Ha megnézzük, hogy Karácsony Gergõ miket mûvel, katasztrófa. Mintha szándékosan csak idióta lépéseket tenne, hogy hergelje a Budapestieket.

Sebességkorlátozás 30 km/h-ra?

VT Man 2020.04.29. 07:26:53

@kószák egyike:
"2. Az össznépi orosz gyűlölet miatt még a közelébe sem lóghat egyik lengyel politikus nyelve sem úgy putyin cár fenekéhez mint a mi kormányzó urunké"

Azért az valahol az ellenzék (és a DK) zsenialitása, hogy miközben Gyurcsány a feleségével privát magánvacsorán volt Putyinnal, mégis azt adja elõ, hogy õ az oroszgyûlölõ, a Fidesz meg a "putyinpincsi".

Egyszerûen zseniális.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.04.29. 08:35:27

@VT Man: nos, kapóra jöhet neked ez a poszt, de míg az orbánizmus és putyinizmus között szimbiózis van, "gyurcsányizmus" nincsen, csak egy nagyon rossz kormányfőt hívtak Gyurcsánynak, gondolom, érthető a különbség.

VT Man 2020.04.29. 09:10:46

@HaFr:
Gyurcsánizmus nincs, de ha nem tûnik el a süllyesztõben, akkor sajnos még lehet...

Jó lenne minimum kihajítani a ballasztot (MSZP, DK) az ellenzékbõl, bár a többi se lesz nagy elõrelépés.

morph on deer 2020.04.29. 09:40:29

@civisvaros_:
"nincs annál elszomorítóbb, amikor egy gyűlölettől eltorzult női arcot lát az ember férfi létére"

Gondolom az összes többi erőszaktevő is szokott emiatt búslakodni. Szörnyű lehet nekik, de tényleg...

morph on deer 2020.04.29. 09:57:12

@civisvaros_:
“ na de nem csak kövér alázza az ellenzéket”

Nem fogod fel, ugye nem?

Itt nem arról van szó, hogy “alázza az ellenzéket”, hanem arról, hogy az egyik legmagasabb rangú közjogi méltóságot (bitorló) betöltő személy egy büdös gyökér szintű, tahó és személyeskedő kijelentést tett egy politikai ellenfeléről a nyilvánosság előtt!

Ráadásul mindeközben állítólagos férfiúi mivoltával kérkedve, a képviselőt mint nőt sértegeti az ö távollétében!

Csak tájékoztatásul: aki valóban férfi, az nem nem viselkedik így!
Soha, semmilyen okból!

Így csak az olyan igazán aljadék puhatestűek viselkednek, mint a mi drága fideszes házelnökünk...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.29. 10:00:00

@civisvaros_: Nehogymár Isten jobban tudja, mint mi.

morph on deer 2020.04.29. 10:02:34

@VT Man:
“ Egyszerûen zseniális.”

De még mindig sehol nincs a Soros-ellenes Soros patronálthoz, vagy a “ruszkik haza” jelszóval befutó oroszbaráthoz képest, valljuk be.
Van még mit tanulniuk, na..!

ez is egy vélemény 2020.04.29. 10:52:10

Krakkó nem lesz jó.

Ott is diktatúra van, meg eljárás, meg minden.
Mindenhol az van, meg diktatúra, ahol nem tetszik a "liberális"-oknak a kormány.

Reding Roli 2020.04.29. 11:07:14

Lengyelországban még nincs diktatúra, nem is igen lesz , mert nem adottak a társadalmi felètelei ...Ott a demokratikus hatalomváltás esèlye mèg adott...
Ha analógiákat keresünk a kèt ország esetèben akkor ott is megfigyelhető ugyanaz a megosztottság mint nálunk:
Az ország keleti fele - az elmaradottabb , vallásosabb , konzervatívabb vidèki lakosság ( a volt orosz èrdekszfèra ) a populista PIS- re szavaz , az ország nyugati fele- a liberálisabb nagyvárosi és fővárosi lakosság pedig a Polgári Platformra ( volt nèmet èrdekszfèra)
A különbsèg annyi , hogy ott jóval erősebb az ellenzèk és annak társadalmi bázisa, fejlettebb az ország ..
Nálunk a Fidesz jóval nagyobb egyeduralomra tett szert..

lobaszopiatej 2020.04.29. 12:47:45

@civisvaros_:

Értelmezni is nehéz amiket össze off-olsz.
De amit írsz (adományozás, azaz alamizsna) meg fidesz meg támogatások , meg persze nyilván legötbb helyen fideszes a polg., ezek így a mutyi fogalmát körvonalazzák.

Persze, nyilván nem 1 nap alatt halt meg 26 nyugger az otthonba (nem irtad az idot), így meg ez sem kirívó.

A fideszes-kdnp-jobbikos szavazóközeg különös ismertetőjele, hogy bizalmas úton (= szintén fideszes közeg/fideszes ismerősök) hallanak inenn-onnan felkapott rögeszméket, és azt szajkózzák tovább bizonyításként. Ellentmondani nem illik, mert kiközösítenek, sőt az a trendi ha tóditod mennyire igaz (szintén ebből a közegből hallott féligazságokkal). A vallás is így terjedt el, csak régebben megégették akiben kétely merült fel.

BiG74 Bodri 2020.04.29. 12:50:50

@morph on deer:
Nem, nem fogja fel, mert ő kövérl2. Ennyi! Mivel most illiberalizmusnak nevezett intézményesített bunkóság van ezért ez a fideszesen elfogadott.

BiG74 Bodri 2020.04.29. 13:00:22

@VT Man:
Rossz hír, az ellenzék akkor fog tudni tisztulni, amikor a fidesz is ott lesz közöttük.
Jelenleg, az ellenzék kezdi elérni azt a pontot, hogy mindegy hogyan, de a fideszt le kell váltani. Ezen pont beváltásához nem kell a maszopnak, dknak bármit is váltani. Fidesz elérte ezt a pontot arrogáns, mindenkit kiszorító stílusával.
Az ellenzék valójában az emberek maguk, mint a fidesz is. Csak az ellenzéknek egy rém egyszerű dolgot kell lekommunikálni, konkrét hibalehetőség nélkül. A főpróba is azt mutatta, működik a dolog.

dare 2020.04.29. 14:31:14

@VT Man: Még az is sok, elég lenne a 20.
A 70-es tábláknál pedig a 40.
Csak ilyen lightosan, nyugisan közlekedjünk.
Csodájára járnának az tuti. ;D

@morph on deer: Nem túl erős ez a szexista magyarázat?
Annyit mondott Kövér, hogy nincs annál visszataszítóbb, ha egy női arcra kiül a gyűlölködés.
Kicsit messziről indult, de ide érkezett meg.
Akkor aki így gondolkodik, az mind szexista?

civisvaros_ 2020.04.29. 14:39:18

@lobaszopiatej:
a fidesz olcsóbban több szavazatot vásárol. ez ennyire egyszerű. a leghatékonyabban működő szocialista párt ebben a mezőnyben a fidesz. aztán lehet mondani, hogy ezek a piaci szereplők össze vannak fonódva az egyházzal és az állammal. persze. nyíltan. erre van alapozva a fidesz hr/pr. és lehet mondani, hogy így csődbe megy az ország. de eddig nem menet csődbe. és lehet, hogy a nettó tőkeexportőr államokat az ortodox liberalizmus viszi csődbe. a szabad piaci elmélet egy mese. egy sehol sem létéző világban hisztek. helyette az van, hogy szocik eladósítják az országot. a libsik eladják. a konzik asszisztálnak. a fidesz ezt politikai értelemben szétveri. vagy nem veri szét. ez majd elválik.

civisvaros_ 2020.04.29. 14:54:47

@BiG74 Bodri:
az ellenzék szerint minden kisebbség pozitívan diszkriminálandó leszámítva a magyart. és akkor ezzel szemben kövér laca látja el a bunkósbot szerepét. és liberálisék tiltakoznak, hogy ez szexizmus. illiberálisék azt mondják, hogy ez az laca adjad nekik. és ebből egyszer jól jött ki az ellenzék. lásd köteles beszéd. egyszer volt budán kutyavásár. mondja a kormánypárt.

Hauptrichter2 2020.04.29. 15:35:59

"...Amíg az ellenzék nem tud rendszerben gondolkodni és konzisztensen érvelni, nem lehet kormányváltás, és csak politikán kívüli mozgalom döntheti meg a rezsimet (az ellenzékével együtt)...."
Ez PONTOSAN így van. De mintha láttam volna valahol PONTOSAN e köré a gondolat köré egy komplett koncepciót, már kialakítva, azaz KÉSZEN.
Csak ez kell hozzá:
"...Főnix Oszlár Gazdag 2020.04.27. 08:32:03
Kedves Péter! Sajnos nem lehet mindegy neked, mert potenciálisan egyike vagy azon keveseknek, akik egyáltalán VALAMIT létre tudnának hozni. Ez extrém módon ritka. Nem a hatalmat, hanem a közéleti szolgálat és alkotás lehetőségét kell keresni...". vagy ha már HaFr nem, akkor más, még jobb személyek, a hitelességen túl (amiben HaFr nagyon erős) lehetőleg még sokkal jobban ismertek (ebben HaFr itt a szűk blogon túl nem túl erős).
Most beugrott az István, a királyból a fidesz fentiek szerinti leválthatósága mint esély kapcsán, hogy "...oly távol vagy tőlem és mégis közel..." :-)

Larrikin 2020.04.29. 16:02:23

@HaFr: '"gyurcsányizmus" nincsen'
A "gyurcsányizmus" a post truth sajátos magyar balodali változata, a tények és a moralitás béklyója alól felszabadult voluntarista politizálás szinonímája. Ez nem csak 2004-2008 között volt jellemző, ma is az: a dk tagjai gyakorlatilag mind kiugrott szocialisták, ennek ellenére egy dk-s megszólalás épp annyira elüt egy emeszpéstől, mint egy Trump tweet egy W idézettől. Az elnevezés is tökéletes, hisz kötelező eleme Gyurcsány követése, nincs helye árnyalt véleményeknek meg saját brand építgetésének.
A majdnem államcsőd természetesen nem célja vagy része, csak inherens kockázata a "gyurcsányizmusnak".

Larrikin 2020.04.29. 16:06:20

@civisvaros_: "helyette az van, hogy szocik eladósítják az országot. a libsik eladják. a konzik asszisztálnak. a fidesz ezt politikai értelemben szétveri."
Inkább csak ellopja.

Larrikin 2020.04.29. 16:13:07

@BiG74 Bodri: "Jelenleg, az ellenzék kezdi elérni azt a pontot, hogy mindegy hogyan, de a fideszt le kell váltani. "
Azért a választási szabályokat el ne feledd: a koordinált visszaléptetés szinte lehetetlen, a közös lista a bejutási küszöböt emeli, és amikor ezeken a pontokon kellene majd megegyezni, a mindegy hogyan hirtelen nem lesz mindegy.

morph on deer 2020.04.29. 16:56:56

@dare:
“Akkor aki így gondolkodik, az mind szexista?”

Igen, ez egy szexista kijelentés.
Mégpedig azért, mert hangsúlyt kap az illető neme, és a kijelentést tevő véleménye szerint eltér a számára kijelölt és tőle elvárt sztereotip nemi szereptől!
Ez egyértelműen szexizmus, ezen nincs mit szépíteni.
Ahogy az is, ha valaki úgy kezd egy mondatot, hogy “nekem egy nő“ ilyen-olyan legyen, vagy ne legyen. Ez van.

dare 2020.04.29. 17:07:17

@morph on deer: Ha ellenkező előjellel kerül szóba a nemi jelleg, pl heteroszexuális FÉRFIAK, az akkor miért nem veri ki a biztit.
Vagy amit Jupiternek van már megint?
Nem úgy került ez szóba, hogy minden nő szánalmas, hanem csak azok voltak górcső alatt, akik gyűlölködnek.
De ha vicceskedve elmodják azt a tv-ben, hogy vannak gyűlölködő heteroszexuális férfiak, akkor ez fordítva miért nem működhet.
Mert ez szexizmus?

civisvarosi__ 2020.04.29. 19:20:04

@lobaszopiatej:
a helyi szociális otthonnak ma egy autót ajándékozott a fidesz egy opel márkakereskedő jóvoltából. a fidesz folyamatosan adományoz azért, mert a vállalkozók döntő többsége a fidesz környékén van. és mondhatod, hogy ezek ügyeskednek. és azt is, hogy csődbe viszik az országot. lehet. és az is lehet, hogy nem. ki tudja?

morph on deer 2020.04.29. 20:37:46

@dare:
“ De ha vicceskedve elmodják azt a tv-ben, hogy vannak gyűlölködő heteroszexuális férfiak, akkor ez fordítva miért nem működhet.
Mert ez szexizmus?”

Csak éppen a kövéri kijelentés távolról sem ebben- vagy ilyen kontextusban hangzott el, a szándékról már nem is beszélve.

Elméletben ugyanis ő a politikai ellenfele politikusi tevékenységét teljes joggal kritizálhatja, kritizálhatta volna, de ő ehelyett női mivoltában próbálta megalázni, ami egy nagyon alja módszer.

Ez semmilyen módon nem hozható azonos szintre azzal, ha valaki valahol úgy általában a férfiakról beszél. Szerintem.

Amire hivatkoztál, az egyébként pontosan a meleg-ellenes attitűddel kapcsolatos kijelentés volt, ahol teljesen indokoltan hangzott el a heteró férfi megjelölés.

Ahol a párhuzam megáll, az a családon belüli erőszakkal kapcsolatos kijelentések, ahol sokan alapból természetesnek veszik, hogy a bántalmazó csak férfi lehet. De egyéb összefüggésben szerintem nem igazán jellemző, legalább is én még soha nem hallottam, hogy valakire azt mondták volna, hogy “hülye férfi”, viszont a “hülye nő” többször is megütötte a fülemet.
Ugyanakkor “bunkó férfiak” is, bár “bunkó nők” gyakorlatilag soha...

Kövér esetében viszont nincs kétség: egy ritkamód bunkó közjogi méltóságot tisztelhetünk személyében...

dare 2020.04.29. 21:21:05

@morph on deer: Akkor egy másik párhuzam.
Fideszes női és ellenzéki női politikusok.
Mind a kettő kap bőven a kemény magoktól szexista és bunkó beszólásokat, de ha az egyenjogúsítás jól működik, akkor a beszólásokat mind a két oldalon a női politikusoknak el kell tudni viselni.
Mind a trágár szöveg, mind a bunkó megnyilvánulások részei a politikai csatározásoknak.
Nincs bajom Jávor Benedekkel, tényleg nincs, de ő pl nem szexista beszólást produkált akkor, amikor Novák Katalin találkozott Berlusconival.
Vagy amikor Varga Judit kapja az ívet itt-ott, vagy a fiatalabbak (Zsófi, Alexandra) ellenzéki férfi politikusoktól?
Mindegy milyen arcot vágnak hozzá, kapják az ívet rendesen.
Viszont Szabó Tímea tényleg tud eltorzult arccal beszélni.
Ha erre azt mondja a házelnök, hogy ez nem egy szép dolog, akkor már fel kell tenni egyből a szexista bunkó lemezt?
Nem azt mondta, hogy minden nő szánalmat ébreszt benne, csak azokkal van így, akiknek a gyűlölettől eltorzul az arcuk, mert a férfiaknak ez nem túl szép látványt nyújt.
Nagyon sok más férfi gondolkodik így (köztük én is).
Kövér tényleg nem egy könnyű regény, de ebben a kijelentésében én nem látok semmi olyat, amit mondjuk a férfiak több mint 90%-a másként gondolna.
Akkor most ennyi férfi kérjen bocsánatot, ha szánakozva néz azokra a hölgyekre, akiknek a dühtől el van teljesen torzulva az arcuk?
süti beállítások módosítása