1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.02.13. 06:50 HaFr

Milyen táborokat javasolok -- kormánytagoknak

Képtalálatok a következőre: levente képző

Milyen átnevelő táborokat ajánlok én a kormány tagjainak és a főbürokratáknak?

-A kormányzás etikája tábor (propedeutika, azaz ált. köt. bevezető tábor)

Szabadon választott (tehát kötelező) alkalmak:

-Krisztus tanítása tábor (ha már a szájukra veszik a nevét)
-Közgazdász tábor (350 felé félúton)
-Emberség tábor (hosszú, soknapos)
-Mi a demokrácia? tábor
-Magyarország történelme tábor (különös figyelemmel a népellenes történelmi hazudozás tradíciójára)
-Épített környezetünk esztétikuma tábor
-Tudományos tábor (külföldre távozott kutatók tartják)

A résztvevők által finanszírozott kötelező fringe-ek (EU-támogatás nélkül):

-Kényelmesen minimálbérből, avagy kicsi zsemle vs. nagy pofa összehasonlító tábor (malomipari ankéttal); -Egy hét adásszünet a kormánymédiában (népszerűségkrízis tábor);-Humánusan éhezünk egy konténerben Ásotthalom mellett tábor (bentlakásos); -Milyen lenne a saját tehetségünkből a saját pénzünkön élni? horror tábor sírós jelenetekkel

Záró események (önként vállalt a résztvevők finanszírozásában):

-Kié valójában a közpénz? (elvonókúrával összekötött tábor)
-Drogambulancia és etikus közösségépítés szex-szel (végzősöknek, after party jelleggel)
-Kormányból a börtönbe szoktatótábor (meglepi tábor)

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8815472192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.02.14. 12:47:06

@Bánegressy:
drábik jánosnak és társaiknak tényszerűen van igazuk vagy legalább is féligazságuk. ez a probléma. nehéz őket cáfolni. hogy az nem úgy volt. ők beszélnek a valóságról, vagy legalább is egy félig igaz beállításról. persze drábik mondandóját nem árt elosztani kettővel és azt gondolni, hogy ez az érem egyik oldala. feltéve, hogy valaki nem akar mindent titkos háttérhatalmak ármánykodásának képzelni. csakhogy a drábikkal szemben álló akadémikus bölcselet világképe legjobb esetben is dekonstruált. a közgazdászok hadának világképe a kapitalizmusról alapjaiban hamis.

mert a kapitalizmusssal elsdőlegesen nem az a probléma, hogy kizsákmányolják a dolgozó néptömegeket, hanem maga a kapitalizmus. az, hogy egyesek szabadon teremtik a pénzt. és ezt a rendszert ner részben nacionalizálta. így lehet lebontani. és ha ez nem teremt tényleges háborúkat, akkor az egy adott nemzedéknek megéri. legalább is a többségnek. egy kisebbségnek nem. ők mehetnek külföldre.

2020.02.14. 12:52:10

@neoteny:
és a bölcseletben a kompetencia mégis mire van alapozva. vajda mihály és társai azt mondják, hogy kérem szépen mi vagyunk a szakma és nekünk van igazunk.

azt mondja egy "liberális" kör, hogy ők "a" "magyar" történelem/irodalom tanárok egyesülete. egy szűk kör, akiket nem választott meg senki. hanem mondjuk 5%. és egon a médialakáj azt mondja, hogy "a" magyartanárok egyesülete, mintha ők lennének "a" "magyarok". ez ugye rendben van. de ha o1g a fél országot maga mögött tudva mondja ugyanezt, hogy mégis csak őket választotta a nép, akkor ez kirekesztő. ők 50% véleményét rekesztik ki. a politikai ellenfeleik 95% véleményét.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 13:06:11

@civisvarosi:

"és a bölcseletben a kompetencia mégis mire van alapozva."

Ez retorikai kérdés tőled: te nem akarsz választ hallani.

"azt mondja egy "liberális" kör"

Nem: ezeket mind te mondod.

2020.02.14. 13:19:14

@neoteny:
a libsik budapesten és még 20-30 városban megnyerték az önkormányzati választást. ezzel a libsi értelmiség került újra helyzetbe, mert a dk-ban is libsi az értelmiség, a momentumban és a többi pártban nincs ilyen. se az mszp-t nem támogatják filozófusok, se a jobbikot. reálértelmiség egyik pártban sincs. a fideszbe se nagyon. hanem csak reálpolitikus. ami nincs az lmp-ben. tehát ebben a kultúrharcban "libsi" és "náci" elit néz farkasszemet. és a kérdés az, hogy melyik ugrik neki sikeresen a másiknak és harapja el a torkát.

szerintem ez majdnem mindegy. felőlem nyerhet vajda mihály és pöffeszkedői. nyerhetnek a "baloldali" "liberálisok". de ez esetben őket vágja szájon eg széljobbos csoportosulás. mert hogy ebből a helyzetből ez adódik. amikor is fasizmust kiálthatnak. ha erre az irányra szavaz a nép, akkor erre szavazott.

és a másik eset, hogy a fidesz a most tiltakozók ellenében is nyer 22-ben és még 26-ban is. és kvázi egypárti keretek között egyesek el kezedenek értelmesen beszélni. vajon az úgy jó, hogy egy szakközépiskolában az elektrotechnikusnak heti 4 irodalom és 3 informatika órája van? mert ugye le kell érettségiznie. érettségizzen le általános iskola végén alapfokon. az alapiskola befejeztével. és aztán ha szerelmes lesz, akkor olvasson szerelmi költészetet a könyvtárban. és úgy epekedjen szíve választottja iránt, ahogyan a kanonizált költők feltéve, hogy romantikus alkat.

csak akkor nem kell ennyi irodalomtanár a középsikolába. illetve kell, mert a művészei iskolába még több kellene. és az általános iskolánban is lehetne képezni. és lehet egy városi iskola, városi könytár ahol szabadon szerveződnek az olvasókörök. de az nem helyettesíti az állami iskolát. ahol fontos az, hogy kronologikusan haladnak.

és mondjuk a rádió 1-en balázs a népszerű műsorvezető tudja, hogy ezen a héten most kiről is tanulnak azok a fiatalok, akik iskolába menet hallgatják. és ezek után balázs úgy jópofáskodhatnak a kereskelmi műsorokban, hogy abba a kronologizált tananyagot becsemészik. és úgy lesz iskolarádió. és egyébként ugyanezt csinálhatja egy haveri kör egy másik fiatalokat megszólító kereskedelmi rádióban. valamilyen helyi frekvencián. és az adást feltölthetik internetre, vagy applikáción keresztül kiválaszthatják. és ebból kiderül, hogy ki a legnépszerűbb. kié legyen a rádió 1.

de ugye a kereskedelmi rádióban is úgy tud felelősen vicceskedni vadon jani, hogy tudja, hogy most ezen a héten erről és erről tanulnak és akkor megkérnek egy jó fej töri tanárt, hogy dumcsizzanak. és ez elér túrricsére, ahová ilyenből esetleg nem jut. többek között erre is jó a kronologikusság. ebből adódik a szociabilitás.

csak ha ezt valakinek el kell magyarázni, akkor régen rossz. arról van szó, hogy a tiltakozók nem akarnak közoktatást. azt, hogy egy közösség, nemzedékek együtt tanuljanak az iskolapadban. mert arról azt gondolják, hogy valami fasisztoid szörnyűség. a hagyományos iskoláról.

Bánegressy 2020.02.14. 13:28:44

@civisvarosi:
a ner szőröstűl bőröstűl része ennek a rendszernek.
bizonyos felügyeleti jogokat nacionalizált.
a nemzetállamok a saját nacionalista elitjük anyagi érdekének, ízlésének megfelelően lehetnek kvázi tartományai, az elitjei viszont teljesen a komprádorai a globalista világnak.
ettől viszont a gyarmati létük már most sokkal kifejezettebb és elviselhetetlenebb is a szolganépeiknek mint az u.n. liberálfasizmus, csak a nacionalista/etnicista populizmus narratíváiban, retorikáiban még van annyi tartalék, hogy a gyarmatosítás elleni dühöt a liberális elődeire tudja zúdítani.
de már nem sokáig.

2020.02.14. 13:32:42

@neoteny:
a kompetenciát most azt jelenti, hogy ha vajda mihály marxista filozófus ír egy esszét marxizmus kritikájáról (érthető ugye úgy marxisták, hogy nem-marxisták), akkor rájuk elég sok hasonló filozófus hivatkozik ráadásul úgy, hogy eleve magasabban vannak rangsorolva. mert úgy kerülhet be valaki az akadémira, hogy hivatkozik az akadémikusok írásművére. magyaul ha én nemzetközileg elismert filozófus akarok lenni, akkor vagy vajda mihály seggébe kellene belebújnom, vagy valaki másnak a seggébe, aki akadémikus.

és erre a jobberek azt mondták, hogy nem kell ide semmiféle nemzetközi elismertség. hanem össze állt egy bagázs. gé fodor gábor és a barátai. akik politikai értelemben a kuruc infó farvizén evezve elmagyarázták a köznépnek, hogy ezek a filozófusok nagy semmit képviselik. és ebben igazuk van. csak gé fodor és bandája se képviselnek semmit túl azon, hogy ők szétverik vadja mihály féle brancsot. hanem beülteti a kedves feleségét a tanácsadói székbe, a haveri körét a politikai elemző műsorokba és egyébként a nyugati trendeket követve a hírműsorokat humorbombákba csomagolják. a háttérből a közönség műnevetése hallatszik. és így jön létre a jobber heti hetes. ami annyira sem filozofikus, mint bogár laci bácsi. és annyira se tényszerű, mint drábik jános. de mit számít az. kultúrharc van. lőni kell ellenirányba. annyi a lényeg.

és ez így megy. de a lövészárok másik oldalán is ezt gondolják. és hatalom birtokában is. nem azt mondja karácsony gergely barátai, hogy figyeljetek. most mi nyertünk 51%-kal. és most akkor meghívunk benneteket egy kerekasztal tárgyalásra, mert szereztetek 44%-ot. és miénk lesz a főváros fele, mert ennyit nyertünk meg. és nem is akarunk többet. hanem azt, hogy majd 22-ben országosan összeszednek 51%-ot. addig se ártana a fidesz embereit kirúgni a vezetői székekből. mert hát kultúrharc van. lőni kell ellenirányba. annyi a lényeg.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 13:38:13

@civisvarosi:

"a kompetenciát most azt jelenti"

Itt van a kutya elásva: te nem vagy kompetens ennek elemzésére.

2020.02.14. 13:54:11

@Bánegressy:
engem nem az érdekel elsősorban, hogy milyen lesz állami iskola. mert megtanultam 1. osztályban erzsike nénitől. aki azt mondta. zámbó apuka. ön a bútorgyárban dolgozik ugye. kellene ide a terem végébe egy szekrény, ahová a gyerekek ledobálják a torna zsákot és esetleg itt hagynak valamilyen felszerelést. mikorra tudna ezt vállalni. mire zámbó apuka azt mondta, hogy ő nem maszek, hanem gyári munkás a bútorgyárban. erzsike néni azt kérdezte, hogy és szoktak onnan kihozni faanyagot ugye. na abból kellene egy szekrénysor a tanterem végére. megkezdődött a tanév. és az nincsen. leghamarabb mikorra vállalja? zámbó apuka azt mondta, hogy lemérné és a jövő hétre elkészíti. erzsike néni azt mondta, hogy és zámbó apuka, kellene még ide egy tablókeret is. ahová kitesszük lenint. mert valakit minden rendszerben ki kell tenni. elől a táblánál tanítjuk a gyerekeket írni, olvasni, számolni. szerencsére ahhoz szükséges eszközöket leszállítótták. de hátulra a szekrényt és a tablót lespórolták. zámbó apuka.

és azt mondta. budai apuka. a gyerekek összekenték a falat. ki kell festeni. budai apuka ön ugye festő. igen, de biztos nem az én fiam kente össze. valóban, hanem a függönyt szakította le. amit a gyöngyösiné fog visszavarrni. és mindez azért van, mert ancsa a napköziben megenged a gyerekeknek szinte mindent. a kötélmászást gyakorolta a sötétítő függönyön. nem arra tervezték. a másik gyerek a cipőjével összekoszolta a falat. úgy, hogy budai apuka. ezért kell jönni festeni.

amire azt mondta, hogy ne engedjék a gyerekekt a napköziben rosszalkodni. erzsike néni azt mondta. budai apuka, rosszalkodni nem engedjük őket. csak játszani. de mellette rendet is kell tanulni. mert tudja ez úgy van, hogy amikor a folyosó végén megjelenek, akkor az ön fia áll az ajtóban kiált a többieknek. ő az őrszem. mire beérek a tanterembe és lecsapom az asztalra az osztálynaplót, akkor tisztelettel jelentenek ezek a gyerekek. mert ilyen a poroszos iskola. erre is szükség van. és a francia nevelőnőre a napköziben. ez a magyar iskola. amire azt mondjuk: szovjet. érti már, budai apuka? nem probléma. festeni tessék jönni. erzsike néni centralizált, kiosztotta a feladatokat és megteremtette az autonómiát a minden milyen rendszerben.

2020.02.14. 14:09:25

@neoteny:
a filozófia egy "szakma". és abba nem-filozófusok ne szóljanak bele. és ebből lesz az, hogy az mta "tudósai" szerint elképesztő pusztítást végeztek a szakközépiskolákban. a kompetencia mérések eredményét vették alapul. de az mta szerint ezek a kompetencia mérések semmit se érnek. mert nem elég gyakorlatiasak. de az ellen is tiltakoznak, hogy a szakközépiskolai képzést gyakorlat orientálttá teszik. mert ők ülnének be az oktatási minisztériumba tanácsadónak.

de ezek a tanácsadók csinálhatnak iskolát. kaphatnak hozzá állami normatívát, a fővárosi önkormányzattal tárgyalhatnak a létesítményekről. megteremthetnék az altenatív intézményrendszert. de ők is az állami intézményeket akarják elfoglalni azért, hogy felszámolják az államiságot. ez az ideológia.

és ebben balfasz filozófus, egy jabbaként pöffeszkedő pöfögő főmajom ez a vajda mihály, aki marizmus kritikus marxista. ideológus nem-ideológus. és nem azt mondja, hogy ez trollkodás, hanem ő egy filozofikus mesterrassz tagja. úgy, hogy ne szóljanak be az inkompetens laikusok. mert ez a "liberális" "demokrácia".

Bánegressy 2020.02.14. 14:18:56

@civisvarosi:
erzsike néni sokat térdepelt a tanáriban az igazgató úr előtt a munkaidő végén.
de lehet, hogy az igazgató úr halmozta el nemi virtuozitása különlegességeivel erzsike nénit.
és?
mire akart ez válasz lenni?
ahány tantestület, annyi testületi szokás.

2020.02.14. 14:37:20

@Bánegressy:
erzsike néni egy mini autokratikus rezsim élén állt. és azt úgy hívták, hogy 1/b. erzsike néni autoriter személyiség volt, csak mellette emberséges.

és nem emberszerűtlen szakállas, bólogató, közben pislogó vagy pöffeszkedő minden ellen tiltakozó főokosok. ők ültek a pedagógiai intézetben. ők sem akartak feltétlen rosszat kivéve a valódi náci családokat, nem nagyon értették a világot. a szakértők mimóza lelkülettel voltak hataloméhesek. és ugyanúgy tiltakoztak a fasizmus minden formája ellen. oldalukon néhány nácival, mint most.

és ha a fidesz 22-ben és 26-ban is nyer, akkor egyszerűen bevégzi a rendszerváltást. és annak újra neki kell futni. és akkor magyarország legalább 10 év lemaradásban lesz lengyelektől. de ott a baloldali liberális pártokat hamarébb szétverték. a csehek és a szlovákok még hamarabb. azért tartanak előrébb.

Brix 2020.02.14. 14:49:35

@civisvarosi: A kormánypárt " ideológusai" , " megmondóemberei "- nincsenek azon a szinten, hogy komolyan megalapozott, filózófiai mèlysègekbe hatoló társadalomkritikat, korrajzot adjanak...Szánthó Miklós , G Fodor Gábor , vagy Megadja Gábor- messze nem az az intellektuális szint, amit mondjuk Vajda Mihály kèpvisel, vagy Tölgyessy Pèter, Tamás Gazsi...

Brix 2020.02.14. 15:03:41

@civisvarosi: Szerencsère, napról napra kisebb az esèlye hogy a Fidesz " bevègezze a rendszerváltást "- az autoriter társadalmi rendszer kièpítesèt....Hiszen , az új , felnövekvő generációk, nem kèrnek a kivènhedt 60- as" fidesz- korosztályból", a tolvaj , sumák, saját zsebre dolgozó elit országlásából.. A fiatalok nem hülyèk...Látják , hogy a nemzethy burzsoázia gyermekei , 20- 30 milliós nèmet rendszámú autókkal szaladgálnak, azt is tudják ,milliárdos közpènzeket akvirálnak, azt is kormányfő összes családtagja állami megrendelèsekből tesz szert milliárdos vagyonra, ès azt is, hogy az mind a tőlük állami erőszakkal elzabrált forrásokból van...Tudják ,hogy ebben az el...szott országban , soha nem lesz igazán esèlyük, az ő feladatuk csak annyi, hogy leszaporodjanak ennek a gumicsizmas, bumfordi , műveletlen "elitnek"
Pár èv ès ki lesztek pics...va innen, arra kèszülj!

Bánegressy 2020.02.14. 15:05:47

@civisvarosi:
a cseheket itt kihagynám, mert ami igaz a pártokráciára cseországban, az nem igaz magukra a csehekre.
a lengyelek, szlovákok egy langyi fasizmus. ugye láttuk mi lett velük, amikor rájuk zúdult a szovjet és az ideológia rokon náci uralom.
a magyar az más tészta. fő jellemzője a már messziről szagló korrupció. ingyen élés, élősködés.
az állampárt az államot saját vállalkozásaként működtető oligarchák és az általuk az ő ügyüknek(cosa loro) megnyert, a tőlük legcsekélyebb mértékben különböző, mást máshogy elképzelő emberekkel szemben gyanakvó és eleve rosszindulatú tömeg korporációja.
az, hogy egy tantónéni, vagy egy tanár autokratikus személyiség, most ebben mi a meglepi?
amikor még én jártam főisibe ez volt az alap.
a mi tanszékvezetőnk volt a főigazgató helyettes is egyben. olyan geci autokrata volt, hogy ha ma is élne leorbánoznák a hallgatók. :D
ettől még mázli kérdése, hogy az ember emberséges autokratát, vagy gecit fog ki. és az én érzésem szerint, meg a statisztikai valószínűség szerint az életben jóval nagyobb esély van geci gecit kifogni(l.:orbán), mint valami emberséges akarnokot.

2020.02.14. 15:19:04

@Brix:
így van. a fidesz1 egyszerűen csak szétverni igyekszik az akadémikus bölcselet intézményeit. megpróbálja kivásárolni a liberális értelmiséget kiszolgáló lakájmédiát, vagy költségvetési pénzekkel átpozícionálni, németh sándort, leisztingert, megteremteni a szórakoztatóiparban az rtl klub ellenpólusát. és ugyanúgy buci, nóci, tilla, milla vezeti az átöltöző show-t. csak közben a híradóban azt mondják, hogy rekordnövekedést produkált a magyar gazdaság. 4.9%. ilyen még nem volt úgy, hogy nem kellett eladni a közvagyont. az ellenzék azt mondja, hogy 4.7% az infláció. ilyen volt. és hogy elszaladt a forint árfolyama. ilyen is volt. ehhez a köznép hozzá van szokva. a balliberális kormányzatok idején is ez volt.

az első orbán kormány tudta 10% alá vinni az inflációt úgy, hogy bokros csomag idején 30% felettről indultak. persze 5-10%-os inflációval nehéz lesz eladni a sikerpropagandát. de ha a reálbérek emelkednek, akkor el lehet. persze ezzel a forint gyengül. amiből infláció lesz. de ez a termelőknek előnyös. a falunak 500 forintos euró árfolyam lenne ideális. alig valamit vesznek euróért. ez csak azért nem tartható, mert a magyar ipar fele részben sem látja el a közintézményeket.

2020.02.14. 15:26:08

@Brix:
felőlem picsázzák ki a fideszt. de többek azért választották meg a fideszt és a jobbikot is, hogy ezt a liberálisnak mondott filozófuskört, aminek része vajda mihály is elzavarják. abból következik a ner.

Brix 2020.02.14. 15:40:37

@Bánegressy: Annyi a problèma, hogy szinte minden autokrata vezető egy ge..i lesz előbb- utóbb, mert nincs a hatalmának demokratikus kontrollja, nincs kinek elszámoljon cselekedeteivel , nincsenek fèkek- ellensúlyok, a pártot vaskèzzel irányítja, felfelè(kifelè) nyal, lefelè tapos...
Minden autoriter vezető szemèlyisègtorzuláson megy keresztül, ès a vègèn , -mert mindennek vège lesz egyszer, sokszor csúnya ( lsd Csau..) - messziasnak kezdi magát meghatározni..
Orbán, pályafutása kezdetèn , elkezdte a polgári liberális vonalat nyomni: a liberális internacionalè alelnöke volt,
közben : " Csuhasok, tèrdre imahoz" ...
Majd lett belőle antikapitalista balosnak tűnő nèpvezèr: "plebejus demokrácia"
Mikor másodjára hatalomra került, mindjárt elfelejtette a beígèrt plebejus demokráciát, megcsinálta a " nagypolgári kormányt" ès tojt a plebsre..
Lett belöle klerikális jobboldali , nèpnemzeti..
Kèsőbb , kitalálta , vagy lenyúlta a Fared Zaccariatól, az illiberális demokrácia ötletèt , ès meg is valósította, így lettünk illiberális demokrácia..
Rájött, hogy minek demokrácia , szabad választás , ha egyszer meg lehet hekkelni a demokráciát ès " örök"hatalomra lehet szert tenni..
Átalakította az Alkotmányt, a választási rendszert, " a fèkek ès ellensúlyokat " a mèdiat ès fondorlatos eszközökkel leuralta a társadalmat..
De, a lènyeg mindig ugyanaz: bármit elkövet , szinte bármilyen ideológiát-, trednet elfogad , a hatalom megtartása èrekèben!
Legutóbb már elkezdett zöld lenni....

A kèrdès, hogy kivel állunk szemben, egy rendkívül tehetsèges zsivánnyal vagy egy nárcisztikus pszichopatával...
Viszont , ilyen mèly árkot ásni az emberek között mèg nem sikerült senkinek Magyarországon....
Ehhez kell majd 20 èv, hogy "begyógyulojon.."
A törtènelem majd ítèlkezeik felette, de az már látható , megosztó, gyűlölködő politikai nemzetvezetőkènt soha nem kerül oda , ahol magát szeretnè látni..

Bánegressy 2020.02.14. 15:46:57

@Brix:
a legjobb:
Soha semmiben nem hitt feltétel nélkül?

Valahogy nem sikerült.

:D :D :D
(de ez sem rossz: Egyetlen pillanat eufória sem jutott?

Ó, dehogynem. Boldog voltam én minden egyes rendszerváltásnál, boldog a holokauszt után, boldog Rákosi bukásakor, s boldog a Kádár-rendszer végén. Csak nem az újtól voltam boldog, hanem attól, hogy elmúlt egy rossz.)

Brix 2020.02.14. 15:56:21

@civisvarosi: A falunak 500 ft\ euro lenne ideális"
Hülye! A falusi is csak a multikhoz jár vásárolni, mert mèg mindig ott adjak nekik a legolcsóbb árut...A legtöbb faluban alig van valamilyen arutermelès - mert az Orbán által támogatott zöldbárok elvittèk a termőföld nagy rèszèt, ès extenzív módon termelnek , kevès munkaerővel...
A hajdúsámsoni pl Debrecenbe jár dolgozni 90% - ban, mert ott semmi lehetősèg nincs( csak de jure város)
Hazafelè meg megáll a Penny Market előtt ès bevásárol..Azért veszi a nèmet árukat, mert még mindig olcsóbb sok esetben mint a magyar ..Ha 500 Ft lesz az euro , akkor csak annyi fog törtènni, hogy 400 Ft os német ementáli 700 Ft lesz ès a magyar sajt is kb annyi, mert a többi termelèsi költsèg meg fog emelkedni a magyar termelőnèl is.. Ha egyáltalan kèpesek leszünk ugyanazt a minősèget hozni..
A kisember számára a legfőbb a pènzbiztonsag , mert a napi betevőjèt csak úgy tudja biztosítani!
A magasnyomású gazdaság egy" úri huncutság " ! Most nem írom le újra miért , nem vagy olyan hülye annyira ,hogy ne èrtsd meg..
Ahogy az infláció számítása is statisztikai trükk..

Bánegressy 2020.02.14. 16:06:25

@civisvarosi:
no látod, szerintem eddig magasan ez a legjobb hozzászólásod.
tömör, reális.
ezzel nehéz vitázni
kivéve az 500ft
az azért is hülyeség szerintem, mert a közvetlen mezőgazdasági termelői magyar árakon kívül mindenben van euro, vagy dollár. de ha van növényvédelem, még abban is. de a falusi is vesz tv-t, mobilt, autót, traktort stb., ja! üzemanyagot

Bánegressy 2020.02.14. 16:11:25

@Brix:
szerintem meg volt az árok elő-perforációja(ennek a munkálataiban a szadi is részt vett, de eleve volt egy jól kivehető felszíni árok mintázat).
orbán tudta, hogy nem kell túl sok erőfeszítés ahhoz, hogy perforációból szép mély árok legyen.

2020.02.14. 16:17:32

@neoteny:
Ingyenesen segít felkészülni az érettségire a Debreceni Egyetem
hétvégén vannak személyes találkozáson alapuló foglalkozások. hétközben e-learing portálon keresztül kapják meg az oktatási segédletet. tananyagot, olvasnivalót, házi feladatot. bárki jelentkezhet. egy mai hír. szerintem lényegesebb, mint az, hogy ilyen vagy olyan kultúrharcos irodalmat tanítanak. mennyivel lenne jobb lenne parti nagy lajos és baráti köre ülne a petőfi irodalmi intézetben, mint demeter nem tudom kicsoda.

- Azoknak a fiataloknak, akik természettudományi területen szeretnék folytatni tanulmányaikat, emelt szintű érettségi vizsgát kell tenniük a képzéshez kapcsolódó tantárgyból. Ennek támogatására indított a vizsgára felkészítő foglalkozást karunk, hogy minél több diák számára – olyan vidéki fiataloknak is, akiknek a középiskolájában nincs megfelelő infrastruktúra a laborfeladatokhoz – tegyük elérhetővé az emel tszintű érettségit, s ezzel a természettudományos diplomaszerzés lehetőségét. A középiskolai pedagógusok részvétele garantálja, hogy a diákok saját tanulmányaikhoz és meglévő tudásukhoz illeszkedően kapják meg a sikeres felvételihez szükséges tudásanyagot – tájékoztatott Kun Ferenc, a Természettudományi és Technológiai Kar dékánja.

a polgárodosás szempontjából ez mondjuk lényeges. tiltakozunk az embertelen nat ellen talán kevésbé.

2020.02.14. 16:20:42

@Bánegressy:
azért nem lehet 500 forint az euró, mert a magyar ipar nem látja el áruval a falut és a közintézményeket. ha videoton tévé lenne az átlag magyar háztartásban, akkor az euró lehetne 500 forint. és persze úgy nem lenne olcsó samsung tévé. de úgy fejlődhetne az ipar.

Bánegressy 2020.02.14. 16:23:28

véletlenül elbsztam az eddigi blog.hu profilomat :'(
az összes eddigi hozzászólásomat. írói munkásságomat :'( :'( .
nem baj. majd kevesebbet irka-firkálok.
mindig úgy éreztem, hogy csak az időmet baszom el itt valójában.
ennél hasznosabb egy jó pókerderby -vel elbaltázni az időt.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 17:10:18

@civisvarosi:

"Ingyenesen segít felkészülni az érettségire"

Fizetség nélkül, közadományként nyújtják ezt a felkészítő segítséget oktatók?

abdul hackeem 2020.02.14. 17:16:04

@neoteny: "nem teljesen mihaszna a ténykedésed, mert ez nekem lehetőséget nyújt az analitikus készségeim alkalmazására amely következtében magam is egy tanulási folyamaton haladok keresztül"

És miközben Te jót tanulsz, teleszemeteled a blogot azzal, hogy eteted a trollt.
Jó szórakozást.

Brix 2020.02.14. 17:17:40

@civisvarosi: a videoton tévé lenne az átlag magyar háztartásban, akkor az euró lehetne 500 forint. és persze úgy nem lenne olcsó samsung tévé. de úgy fejlődhetne az ipar..."
Az autark gazdaság eddig soha sehol nem működött, mindenhol a versenykèpessèg romlását, a technikai lemaradás zsákutcáját eredmènyezte. Videoton tv- t már nem vehetsz, de Oriont igen, ha jól tudom egy szingapúri cèg vette meg a márkanevet..
A Toshiba, Hitachi , vagy a JVC sem a règi már...Istállókban rakják össze Kínában, a tulajok pènzügyi befektetők, nem sok közük van a règi márkához, a nèven kívül...Ez (is) a globalizáció ...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 17:19:04

@abdul hackeem:

"teleszemeteled a blogot azzal"

Hmmm. Nemrégiben kihagytam néhány hetet itt (is): unionista/444/civisvárosi barátunk nem is osztotta az észt itt abban az időben?

Brix 2020.02.14. 17:22:03

@Bánegressy: Csinálj egy újat: " Bánegressy2"

2020.02.14. 17:36:08

@neoteny:
a debreceni egyetem a vagyonnal gazdálkodva valahogy kiköhögi. a saját tőkéje 129 milliárd forint, ami napi árfolyamon 380 millió euro. ez nemzetközi összehasonlításban lófasz esti fényben. de 2010-hez viszonyítva ez az összes euróban mérve is megduplázódott. 58 milliárd forint volt. ami nagyjából 190 millió euro.

abdul hackeem 2020.02.14. 17:37:21

@neoteny: Nem tudom, én inkább a Te kommentjeidet figyelem, az övéit ignorálom.
Oké. Inkább az fáj picit, hogy értelmesebben is el lehetne itt tölteni az időt.
Bocs.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 17:37:51

@civisvarosi:

"a debreceni egyetem a vagyonnal gazdálkodva valahogy kiköhögi."

A nettó adófizetők vagyonával gazdálkodva.

2020.02.14. 17:40:45

@Brix:
na de neked van egy elméleted, aminek a lényege, hogy te utálod orbánt és ebből következően a magyar gazdaság össze fog omlani. lehetséges. de egyelőre 4.9% növekedést produkál azzal együtt, hogy az infláció növekszik, a forint gyengül. és lehet, hogy összeomlik a gazdaság, amit az ellenzéki szakértők folyamatosan mondanak. és az is, hogy nem omlik össze.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 17:48:15

@civisvarosi:

Távol álljon tőlem az, hogy ebből a neked helyi hírből bármiféle messzemenő következtetések levonására hangoljak bárkit is, de ez is része a civisvárosi életnek:

Zebrán ütött el egy nőt egy férfi csütörtökön reggel 7 óra körül Debrecenben, a Csapó utcán, majd ezután segítségnyújtás nélkül elhajtott a helyszínről – később azonban visszament a helyszínre, nézelődni.

Brix 2020.02.14. 17:50:47

@mesterdalnok: Mièrt nem mèsz vissza a saját árkodba , a haverjaiddal fetrengeni... Ja, hogy a kutya sem nèzett ott rád , nem olvasott senki..Megèrtem hogy magányos vagy...De, itt se nagyon szeret senki ....Mièrt nem mèsz a 888- ra pacsizni?

2020.02.14. 17:54:15

@neoteny:

Bizony, el van maradva a birka magyar. Zebrán gázolgat, ahelyett, hogy halomra lőné egymást mint a haladó liberális demokráciákban, pl. a zusában.

2020.02.14. 17:55:43

@Brix:

Mert téged szeretnek igaz? Tudod öreg, ha a gondolkodás agyi orgazmust jelent, akkor te eddigi életed során még egyszer sem élveztél el.

2020.02.14. 17:57:18

@neoteny:
a debreceni egyetem egy autonóm intézmény. a saját bevételével (ez 2019-ben 24 milliárd forint) és a saját vagyonával (ez 2019-ben 129 milliárd forint volt) maga gazdálkodik. a debreceni egyetem rádió állomást üzemeltet, 2,700 versenysportolót foglalkoztat. a campus fesztiválon több, mint 100 ezer látogatót fogad. a debreceni egyetemnek mádon van szőlészete és egy kis kastélyparkja. szállodai szobákkal és apartmanokkal. saját vállalatai. tápszer és oltóanyag gyárat építenek. állam az államban.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 17:58:29

@cogitandi:

"ahelyett, hogy halomra lőné egymást"

Aztán ott van az afganisztáni háború, amely 2011 óta az USA leghosszabb háborúja: na ott ipari méretű pénzek kerülnek átlapátolásra az amerikai nettó (szövetségi) adófizetők zsebeiből a különféle, a háborúból igencsak jól megélő profi zsebébe.

Valóban: az amerikaiak is emberből vannak.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 18:00:41

@civisvarosi:

"a debreceni egyetem egy autonóm intézmény."

Az autonómiája nem terjed ki a magyar nettó adófizetők pénzeitől megtartózkodásra.

2020.02.14. 18:04:47

@neoteny:

Igen, mindenki emberből van, kivéve azokat a magyarokat, akik A Fideszre szavaznak, meg azokat, akik ellent mernek mondani nektek.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 18:06:25

@cogitandi:

"kivéve azokat a magyarokat, akik A Fideszre szavaznak, meg azokat, akik ellent mernek mondani nektek."

Miért vagy ilyen kemény magadhoz és elvtársaidhoz?

2020.02.14. 18:08:37

@neoteny:
a debreceni egyetemnek saját bölcsődéje, óvodája, általános és középiskolája van. persze az összes többi egyetemnek. csak az ellenzékiek azt mondják, hogy szörnyűséges elnyomatást jelent a klik. de az egyetem saját intézményei nem tartoznak a klik alá. és egyébként a debreceni egyetem költségvetése nagyságrnenben megegyezik debrecen városának költségvetésével. még meg is haladja. tehát szó nincs arról, hogy klik tankerületi felügyelője diktálna. arról sem, hogy neki diktálnának. hatalommegosztás és párbeszéd van. csak ezen intézmények mindegyikét a fidesz uralja.

és erre mondom azt, hogy kvázi egypártendszer. szabad választások vannak, az intézmények is legalább részben autonómok. ha debreceni egyetem el tud adni évi 24 milliárd forintnyi szolgáltatást, akkor a 10x ekkora és 2-3x gazdagabb budapest felteszem ennél még többet tud. úgy, hogy az összes multi központja ott van túl azon, hogy az akadémiai kutatóintézetek 90-95% is budapesten van. és sírnak-rínak, hogy micsoda sötét elnyomatásban kell létezni. ami abból áll, hogy esetlegesen nem az mszp-szdsz vagy a dk-momentum emberei ülnek a minisztériumi főosztályok és az országos közintézmények élére. és megválasztják karigerit, sopit és a baranyi krisztát. tüttő katát, gyé németh zsókát, hogy majd ővelük lesz budapest világváros. parti nagy lajos nem lesz magyar irodalom. de lesz. és pintér béla nélkül is lesz magyar színművészet. még akkor is ha a "szakma" szerint nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 18:10:27

@civisvarosi:

"a debreceni egyetemnek saját bölcsődéje, óvodája, általános és középiskolája van."

A magyar nettó adófizetők pénzéből.

Brix 2020.02.14. 18:14:34

@mesterdalnok: Szívesen elmagyarázom , örülök hogy előhoztad a GDP- növekedès kèrdèsèt!
Először nèzzünk egy pèldát:
Tegyük fel , van egy autógyár amely 2017- ben 105000 autót adott el, 30000 eurós átlagáron , legyen 307 ft\ 1 euro èves átlagos árfolyam 2017- ben, a következő èvben, 2018- ban , az autógyár csak 100000 autót adott el, ugyanúgy 30000 eurós átlagáron , de az èves átlagos euró ár 322 ft\ 1 euro...
A kèrdèsem a következő: nőtt , csökkent , vagy ugyanannyi az autógyár èves GDP- hozzájárulása, ( forintban számítva..) ? A megoldás nem is annyira lènyeges, de a pèldán keresztül jól èrzèkelhető, az árfolyamváltozás szerepe...
Vagy: Az èpítőipari beruházó- konkurencia hiányában - megemeli 20%- al a projekt beruházás árát, egyik èvről a másikra ..Most akkor ez reál GDP -növekedès?

2020.02.14. 18:16:20

@neoteny:

2010-ben szavaztam a Fideszre, azóta nem. Legközelebb akkor fogok megint rájuk szavazni, ha akár a legcsekélyebb mértékben is esély lesz arra, hogy ez a jelenlegi ellenzék veszélyt jelent rájuk.
Mert ennek az országnak, Magyarországnak, a magyar embereknek alapvető érdeke, hogy ez az ezer lejáratódott, megvetett liberofasiszta csőcselék még a hatalomnak a közelébe se kerüljön.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 18:19:33

@cogitandi:

Nagyon örülök, hogy így fogalmaztad meg mondandódat: mindezzel teljes mértékben egyet tudok érteni. (Már ha az én egyetértésem számít bármit is.)

2020.02.14. 18:20:10

@neoteny:
a debreceni egyetem kötelező közfeladatokat lát el. amit annak vezetése vállalt. például fenntart egyetemi klinikát és ambuláns ellátást. 150 ezeres és 3 milliós az éves fekvő- és járóbeteg esetszám. nem kell, hogy egy egyetemnek feltétlen legyenek saját egészségügy ellátó intézményei. de vannak. ehhez kapnak normatív finanszírozást az államtól. nem kell, hogy egy egyetemnek feltétlen legyen saját rádiója. de van. vagy nem kell, hogy az egyetemi sportklub 2,700 versenysportolót foglalkoztasson. de foglalkoztat. vagy nem kell, hogy szőlészete kastélyparkja legyen. de azt is üzemeltet. kihelyezett képzéseket nyújt kelet magyarországon. szolnok campus mellett, kisváradon, hajdúböszörményben, nyírbátorban, a határon túl beregszászon, nagyváradon, kolozsváron. és ezekről meg kell állapodnia az ukrán, román kormányzattal illetve önkormányzatokkal. tegnap az izraeli nagykövetet fogadták, aki az egyetem zsidó hallgatóinak képviselőivel is tárgyalt.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/izraeli_nagykovet.jpg
az egyetem állam az államban.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 18:21:29

@civisvarosi:

"a debreceni egyetem kötelező közfeladatokat lát el."

Igen.

"amit annak vezetése vállalt."

Nem.

2020.02.14. 18:43:05

@neoteny:
és hasonló autonómiával rendelkezik a kelet-magyarországi főegyházmegye. debrecen megyei jogú város és hajdú városmegye. és az önállóságát próbálja megőrizni nyíregyháza. amelyik partnerségben mindjért 5 egymástól független hatalmi központ. az egyetemnek karai, az egyházaknak felekezetei vannak, a városoknak városrészei, a városmegye városok szövetsége. amelyiknek hagyományosan saját statúduma van. ez egy 1 milliós várostérségben már egy elég jelentős hatalommegosztás. 20-30 hatalmi kisközpontot jelent kiterjedt külkapcsolatokkal. és ez a polgárosodás alapja.

és nem az, hogy egy magukat világhírűnek képzelő a leninista intézetben segget nyaló filozófusokat mártírnak állítják be. a fideszt azért választották meg, hogy bevégezze a rendszerváltást. és akiket 1991-ben kellett volna elzavarni. csak nem lehetett megtenni. és félre értés ne essék ezek nem "a" "zsidók", hanem egy keresztényellenes, államellenes, nemzetellenes, többségi magyargyűlölő csoportosulás. akiket budapest "liberális" népe a mai napig megválaszt. a vidéki jobbik egy része is inkább velük áll össze.

nem gondolom, hogy az egy illegitim törekvés lenne. hanem csak azt gondolom, hogy a pártok közül a polgári gondolkodás csírája a fidesz másodvonalában van jelen. legalábbis errefelé. de itt nincs másik párt. csak a fidesz. mert a momentum is kamupárt. nincsenek tömegrendezvényei. nem azért, mert az emberek sötét elnyomatásban kénytelenek élni, hanem mert az belpesti kliknek kelet-magyarország túl messze van. mehetnek gyöngyöspatára integrálni a cigányokat. nincsen megtiltva, hogy oda költözzenek egy hétre. a prezi élményközpontú szipiszupi oktatási modelljét odavigyék fejenként évi 1 millió forintért. vagy többért. mert gyönyöspata külsőt már nem támogatja meg egy globális tőkealap. a "liberálisok" a pozitív diszkriminációra alapozva próbálnak szavazatokat szerezi. orbán azzal, hogy ne fizessünk egy fillért se. elmaradt az angol óra. pótolják be. aztán erről nemzeti konzultáció is lesz. hogy erről vajon mit gondol a nép. és majd kijön, hogy 95% azt gondolja. és 5% mondja azt, hogy nácik. meg hogy az lmbtq közösséget is üldözik a leninistákkal.

2020.02.14. 19:20:37

@neoteny:
dehogy nem. megtehetné az egyetem, hogy a klinikákat lepasszolja az államnak. nem teszi meg. éppen fordítva történt. az állami kórházat is az egyetem vette át.

Brix 2020.02.14. 19:27:55

@cogitandi: Nem érdekel benneteket, hogy a mit gondol a társadalom, mit gondolnak az emberek, hogy minden fenntartásuk ellenére elégedettek az életükkel, mert jobban élnek, mint korábban, van munkájuk, emelkedik a fizetésük, megengedhetnek maguknak olyan dolgokat, amiket korábban nem."
Mièrt benneteket èrdekel, hogy mit gondolnak az emberek? Nem ti, kormánypártiak vagytok azok, akik vèlemènybuborèkban èltek?
A Kádár - rendszerben is az volt a narratív a mint most: " az emberek elègedettek az èletükkel , fejlődik az ország , minden fasza, normális ès ez legitimálta az önkènyuralmat....Persze, fejlődtünk akkor is ès most is, csak vègül mègis elmaradtunk a világtól..
Meg kell nèzni, hogy állnak a V4 országok fizetèsek terèn ès hogy állunk mi....

2020.02.14. 19:32:37

@neoteny:
a református kollégiumban volt egy hatvani istván nevű fickó, aki bázelbe ment tovább tanulni fizikát és kémiát. onnan hessenbe ment, hogy orvoslást tanuljon. és meghívták tanítani a németalföldre leidenbe. csak mária terézia és a bécsi udvar annyira akarták a magyar polgárosodást, hogy a protestánsok külföldi tanulmányait betiltották. ezért ez a derék hatvani istván fizikai, kémiai, mértani és orvosi eszközöket vásárolva visszatért debrecenbe és a református kollégiumban létrehozta az orvosi iskolát és az iskolaorvoslást.

a derék professzor szobra.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/vargaimremegemlekezes.jpg
és a szobrász nemrég hunyt el. rájuk emlékeztek.

2020.02.14. 19:39:20

@neoteny:
az autonómiát ebben a történelmi példában sem a piac hozta létre, hanem az egyház. a protestáns egyház hagyományosan a központi állammal (ez esetben béccsel) szemben valódi önkormányzatiságot teremtve. és ez a polgári hagyomány legalább is errefelé. de magyarország döntő többsége ellenreformált és azt kérdik, hogy mi ez az agymenés?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 20:34:19

@civisvarosi:

"a református kollégiumban volt"

A 7.2 tonnás színaranyborjú hol van?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 20:35:52

@cogitandi:

"Mi éltünk jobban. Jobban, mint most."

Lehetetlen: nem voltak digitális eszközök amikkel tudtuk volna a gondolatainkat világgá kürtölni, mint most tenni tudjuk.

2020.02.14. 20:44:34

@neoteny:
a garázsban a 200 dolcsival.
felőlem számoltassák el a politikusokat, a papokat, de az úgymond civileket is. és persze el kellene számoltatni a világbankárokat, elon musk projektjeit (amit állítólag csodás megtakarításokból finanszíroz), az amerikai és nem-amerikai haderőt, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 20:48:02

@civisvarosi:

"felőlem"

Az ilyesmire nincs nagy költséged.

2020.02.14. 21:50:14

@neoteny:
a rendszerváltás után kétféle módon bukott meg egy kormány. vagy úgy, hogy csődközeli állapotott teremtettek (antall/boross, horn, medgyessy-gyurcsány/bajnai) vagy úgy, hogy kampányidőszakban totális médiaellenszélbe kerültek (orbán1). és az ellenzék azt mondja, hogy orbán2 csődbe viszi az országot. nem. akkor az orbán3. az sem. akkor orbán4. nem állítom, hogy a forintgazdaság a legstabilabb. de most akkor legyen egy államcsőd azért, mert lovasi andrás tiltólistán van a közmédiában?

Szűcs Tamás, a PDSZ elnöke azt mondta, egy héten most is 55-57 órát dolgozik egy pedagógus, ha ez megfejelődik azzal, hogy ki kell dolgozniuk a majdani kerettanterv alapján a helyi tanterveket, akkor kijelenthető: teljesen reménytelen vállalkozás.

na most eddig mást se akartak, mint helyi tanterveket. mert felteszem nem úgy tanítanak, hogy ami éppen az eszébe jut. hanem van egy helyi tanterv, amit a kötelező tananyag mellett kidolgoznak. és most a tanórák 20%-a szabadon választott lenne. minden iskolában minden tanár mást akar tanítani, akkor bizony közalkalmazottként le kell írnia, hogy az micsoda.

vagy azt kell csinálni, ami a kádár rendszerben "bevált". kondorné azt mond, amit akar. mikóné megírja a miniszterériumba, amit hallani akarnak. a tantestületben összekacsintanak. úgy is lehet.

vagy ugye a tiltakozók csinálhatnak az államtól független alapítványi iskolákat. az lenne a korrekt. mert végtére is azt szeretnék.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 22:54:48

@civisvarosi:

"a rendszerváltás után kétféle módon bukott meg egy kormány."

Érdekes teória.

Neked akkor sincs nagy költséged a "felőlem" kezdetű nyögeteidre.

2020.02.14. 23:13:37

@neoteny:
hajdú megyében nagyjából 320 ezer fő aktív korú él. és ebből 160 ezer főnek nincs érettségi vizsgája. és 160 ezer érettségizettből 55 ezernek van főiskolai vagy egyetemi diplomája. úgy, hogy a megye 550 ezer főt számlál. az aktív korú diplomások száma 10%. ez nem túl sok. és abban sem vagyok biztos, hogy ez a réteg fel van készítve a vállalkozóvá válásra. különösen globálisan versenyképes vállalkozások indítására. amit ugye, mint egyetlen lehetséges célt a "liberálisok" megjelölnek.

budapesten ez az arányszám 20%. 1.7 millió lakosra jut 350 ezer aktív korú diplomás. és ennek legalább a fele azt mondja, hogy szörnyűséges elnyomatás van. van 200 ezer aktív korú diplomás, aki kormányellenes. és ennek nagyjából a fele brutális mértékben. tehát úgy 100 ezer aktív korú fővárosi diplomás abban reménykedik, hogy magyarország hátha újra csődbe kerül. és úgy kormányváltás lesz. na és akkor mi történik? tehát ha ennek a magasan kvalifikált és jól szituált rétegnek lenne bármi elképzelése, akkor azt mondanám, hogy oké. de nincs. hanem ezekben a családokban apuci beülne valamelyik minisztériumba. anyuci a főváros egyik intézményébe és a gyerek valamelyik multicégbe. és ebből képződne egy helytartó csúcselit. kis-magyar népesség 1%-a. és ők tiltakoznak.

ha orbánék csődbe viszik az országot, akkor minden bizonnyal ők lesznek a helytartó elit. de ha nem, akkor őket kell legalább részben szétzavarni. de ha valaki tud jobbat, akkor mondja.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.14. 23:19:33

@civisvarosi:

"hajdú megyében nagyjából 320 ezer fő aktív korú él."

Fascinating.

Neked akkor sincs nagy költséged a "felőlem" kezdetű nyögeteidre.

2020.02.15. 00:07:24

@neoteny:
a hajdú megyei közgyűlésben a költségvetésről tárgyaltak. ezzel kapcsolatban dk-mszp megyei frakció vezetője a következőt nyilatkozta a sajtónak.

Tóth-József (DK-MSZP): Nagyon fontos a településeken az együttműködés az önkormányzat és a falugazdász hálózat között. És ebben két dologra hívtuk fel a figyelmet. A mezei őrszolgálat finanszírozására és az önkormányzati tulajdonban levő mezőgazdasági utak karbantartásának forrásszükségletére.

15 igen, 0 nem 2 tartózkodás mellett fogadták el a megyei költségvetést. (7 fő nem volt jelen). errefelé egypártrendszer van. az dk-mszp frakcióvezetője azt mondja, hogy földutakat rakják rendbe és a lopásokat gátolják meg. primitív módon leegyszerűsítve: a cigányokat vezényeljék ki közmunkára. na most nyilván egy politikusnak el kellene odáig jutni, hogy ne így fogalmazzon és etnicista módon ne stigmatizáljon. és ezeket teljesítik. nincsenek valós versengő politikai ideológiák. nagy filozofikus viták. se A és B terv. hanem az van, hogy a mezőgazdaságot erősíteni kellene valahogy, az iparban beszállítóvá válni valahogy. a közbeszerzéseken osztozkodni a haverokkal valahogy, a közintézményekbe beültetni a családtagjainkat valahogy. és ebből esetleg képződik egy szellemi szabadfoglalkozású elit valahogy. mert olyan is kellene. tehát egyik párt se akarja lerombolni a "sztártápokat". és az agrárelit is komolyan gondolja, hogy ezt a világot helyreállítják.
www.youtube.com/watch?v=DCyfV1IG4BM
ők egyetemi hallgatók, akik táncikálnak ezzel a kedves kislánnyal. a legnagyobb büszkeség számukra az, hogy öt pár szerepelhettett a nemzeti megemlékezésen közös műsorban a makói forgatós táncegyüttessel. ez egy ilyen világ.
www.youtube.com/watch?v=2AZzqiY91W8
és ebbe lépne be a "momentum generáció". ez rendesen nem az elit, hanem az underground.
www.youtube.com/watch?v=Cbz3WAgeuq0

2020.02.15. 00:23:05

@neoteny:
az aktív korú népességben adva van 55 ezer diplomás és 265 ezer diplomával nem rendelkező egyén, amiből 160 ezernek nincs érettségije és 70 ezer szakképzetlen. 10 ezren az általános iskolát sem végezte el. és nekik kellene eltartani magukat is beleértve 550 ezer embert. az oktatás szempontjából ez az alapprobléma.

nem herczeg ferenc, vagy a faszom tudja kicsoda, hogy benne lesz a tananyagban. és ezek hisztiznek. ezek az emberek nem akarják eltartani vajda mihály filozófust. nem gondolják azt, hogy parti nagy lajost az irodami kánon részévé tegyék, stb. értem, hogy ezeknek a szellemóriásoknak ez szarul esik. és azt is értem, hogy ettől 10-20-30-50 vagy 100 ezer budapesti megretten, és abból lesz, hogy ezek a magyarok. semmire se alkalmas suttyó parasztok. és a fidesz hátha csődbe viszik az országot. és újra növekvő számban beülhetnek a minisztériumokba. és úgy lesz végre "demokrácia" és "jogállam".

2020.02.15. 00:53:15

@neoteny:
adva van 10% felső, 20% közép, 30% alsófokú végzettségű és 40% eltartott. leegyszerűsítve így rétegződik a társadalom egy átlagos magyar megyében. erre azt mondja az mta szociológus főokos, hogy ne akarjál már hieararchiát. akkor mégis mi legyen. ez egy tipikus társadalmi piramis.

budapesten 20% a diplomás, 25% érettségizett, 10% szakmukás 5% általános iskolai végzettséggel rendelkezik és 40% az eltartott. ezt kellene valahogy rendezni. hogy az eltartottakon túl a diplomásokból legyen 25% egyetemi végzettségű. és az érettségizett rétegből még további 15% tovább legyen továbbképezve. és ezen túl 10% érettségizett. 5% szakmunkás. és 5% iskolázatlan. ez már ugye nem piramis. és elvben nem irreális terv.

de mondjuk eddig melyik főokos jut el eddig a magyar tudományos akadémián. és ha eljut, akkor is a tovább képzett érettségizett réteg tipikusan a fideszt erősíti. nem világhírű, hanem a jó középszer, amit annyira utálnak. és a diplomás rétegből honnan adódhatna hozzá még 5%. a határon túlról. jön demeter nem tudom kicsoda. és hozza a haverjait. erdélyből beköltöznek károlyi palotába. a fideszt erősítve. azzal szűnne meg a hirerachia a fővárosban. az erősödő fideszen belül adódó hatalommegosztásból. a magyar vidék induló állapotában uradalmi jellegű. és ebből adódik egy félfeudális-félkapitalista rezsim a legjobb esetben is. és lehet mondani, hogy ez fals elemzés. mert az itt a lényeg, hogy mészáros lölő lopik.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 02:20:28

@civisvarosi:

"a hajdú megyei közgyűlésben a költségvetésről tárgyaltak."

Azért fizetik őket.

Neked akkor sincs nagy költséged a "felőlem" kezdetű nyögeteidre.

2020.02.15. 07:56:17

@neoteny:
és egy vidéki dk-s számára a költségvetési prioritás az, hogy a mezőgazdasági utakat rakják rendbe és mezőőri szolgálatot erősítsék meg. és egyébként elfogadja a megyei költségvetést. amit 15 szavazattal, ellenszavazat nélkül 2 tartózkodással fogadnak el. az majdhogynem konszenzus. ez történik hajdú megyében.

a kormányellenes értelmiség azt mondja, hogy a NAT EMBERTELEN. sohasem látott pusztítást végeznek. ember. az EURO majdnem 350 forint. meg kell dönteni a rezsimet. vagy a mezőőri szolgálatot kell megerősíteni és az utakat rendbe rakni. mondja a dk frakcióvezetője megszavazva a költségvetést, ami ugye a ner konszolidációja. a dk ugyanazt mondja, amit a jobbik. és az ugyanazt mondja, amit a fidesz. kvázi egypártrendszer.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 09:25:27

@civisvarosi:

"és egy vidéki dk-s számára a költségvetési prioritás az"

Neked nincs hiteled.

És neked akkor sincs nagy költséged a "felőlem" kezdetű nyögeteidre.

2020.02.15. 09:33:47

@neoteny:
ha az a kérdésed, hogy ki vagy mi tudja elszámoltatni a politikusokat és világias módon a papokat? akkor erre az a válaszom, hogy szövetségi államrend, nagyfokú (város/vidék) önkormányzatiság (konföderáció), protestáns egyházszervezet, aminek tagjait választják és félig világias (zsinat). amit errefelé hagyományosan úgy neveznek, hogy a választott hites közönség.

de mindez az ellenreformáltak körében értelmezhetetlen. mert ők azt mondják, hogy a nyugati típusú többpártrendszer. és ebből lesz az, hogy van a dk, az mszp, a p, lmp, a momentum és a jobbik. ezek létrehozzák az összefogást a fidesz ellen. megdöntik az autoriter rezsimet. és úgy lölő nem lopik. de nem lölő egymaga lopik. mert ha úgy lenne, akkor felhúzták volna az első lámpaoszlopra. hanem a fél ország benne van a buliban, vagy legalább is azt gondolja, hogy ezzel ő relatíve jól jár. és a népesség másik felét próbálják a fidesz ellen hergelni. illetve a fidesz az ellenzéki értelmiség ellen. akár az akadémiai intézményeivel szemben. így lesz lovász lászló egy lófasz lászló, aki éket ver a nemzettestbe. beleszart a nadrágba. nem mert se felállni, se megszólalni. ez a sok baromság. a pártpolitikából egy permanens vallásháború adódik. amerikában is ez van. és európában is. hogy akkor adva van a szocialista, a zöld, "konzervatív", néppárti spitzenkandidat. és végül kiegyeznek abban, hogy legyen ursula tánti, orsolya néni. és ő majd ért hozzá. mert egy idős hölgy a német hadügyminisztériumot is kiválóan elvezette. azért nem tud európa egy félnótásokból álló terrorszervezettel és ahhoz kapcsolódó embercsempészekkel elbánni. és erre az a válasz, hogy a fehérekkel szembeni rasszizmus. egy magát a nemzetek felettinek képzelő nemtelen csoportosulás. lmbtq és a gender studies. vagy az, hogy keresztényüldözés. vagy soros györgy. a másik oldalról. o1g. az autoriter rezsim. és ebből lehet választani. hiszen a csapból is ez folyik.

nem látom be, hogy miért olyan nagy probléma, hogy ha ez egyik irányba eldől. dunaújvárosban időközi választás lesz. ha az összefogás jelöljét választják, akkor felőlem válasszák. leváltják a fideszt. váltsák le. és akkor mi van? az index szerint most harmadjára is leválthatják. és?

az ellenzéki jelölt kampányszlogenje: VASAKARATTAL A DOLGOZÓKÉRT! ÁLLÍTSÁK VISSZA A KEDVEZMÉNYES NYUGDÍJAT!
ennél azért egy fokkal jobb a fidesz. ők azt mondják, hogy a multinacionális gyáripar és a helyi beszállítóik kapjanak beruházási adómentességet. és a haverok megépítik a hiányzó infrastruktúrát európai uniós forrásokból. magyar mércével nézve kissé túlárazott közbeszerzéseken. de ez csak a nyugati világban szokásos mérték. és ha ez nem tetszik, akkor az eurasia group tagjai leszünk. a lovas nomád őseink nyomán, a világ leghosszabb szárazföldi kereskedelmi útvonalán teremtjük meg a gazdagságot. a kelet felzárkózóban, a nyugat leszakadóban. szétvertünk már annyi birodalmat. pont ezeket a brüsszelieket ne tudnánk. kipcsák véreink a türk tanácsban. vagy a fiatalok a bmw inasai lesznek. viszonylag jól megfizeti őket. majd egy kicsit gyengítjük a forintot. de úgy, hogy nem szaladjon el nagyon az infláció, stb. ez egy fokkal jobb. ha dunaújvárosban azt mondják, hogy ez nem jobb, sőt rosszabb, akkor válasszák az összefogás jelöltjét. VASAKARATTAL A DOLGOZÓKÉRT! ÁLLÍTSÁK VISSZA A KEDVEZMÉNYES NYUGDÍJAT!

2020.02.15. 09:58:38

@neoteny:
errefelé nincs kultúrkampf. mészáros lölő propaganda lapjának címoldalán koreai diáklányok örülnek a napfénynek.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/02/Naplocimlap20200215.jpg
köszöntik szabó istvánt (!!!). schmidt mária azt mondja, hogy ki ne tüntessék már azt a komcsi ügynököt. de őt is meghívják filmbemutatóra sándor pállal. és egyébként meg beszavaznak a fideszre. amíg nem viszik az országot csődbe. mert a reálgazdasági programja kedvezőbbnek tűnik, mint a nem-fideszé.

de felőlem számoltassák el őket. váltsák le dunaújvárosban harmadszor is. harmadjára is bukjon a geci. az ellenzéki firkászai is csak ebbe próbálják belehergelni a köznépet. az értelmiség is. EMBERTELEN A NAT.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 10:15:11

@civisvarosi:

"errefelé nincs kultúrkampf."

Azért jársz te ide. :))

2020.02.15. 10:53:43

@neoteny:
demonstrálom azt, hogy az országos közéletben értelmetlen viták folynak. a fidesz is telepítene be migránsokat. csak nem úgy, ahogy a soros alapítvány. és az egy fokkal jobb. még akkor is ha a telepítési kötvények vásárlásában vannak visszaélések. mert az jobb, mint tömeges, illegális migránsáradat. amit az ellenzéki értelmiség kitörő örömmel, lelkesen fogadott és ez egészen odáig ment el, hogy a globális keveredés megteremti az új emberi fajt. mert hogy ők a náci fajelmélet antitézisében hisznek, ami szintén fasisztoid. a filoszemita bölcselet extremitása és az árja (fehér, hetero, keresztény) fajelmélet is fasiszta. és ezt orbán politikai értelemben kihasználta. és szétverte a 90 éves soros györgy alapítványi hálózatát. és az ellenzéki értelmiség színe java úgy érvel, hogy nem volt elég befolyása a rendszerváltásra. nem tehette meg azt, amit akart. szegény kis soros györgy. de megtehette. csak aztán ezt az alapítványt a történelem szemétdombjára küldte. mert hogy az nem a kisebbségek oldalán állt. a soros alapítvány a magyar kisebbség ügyében szinte sohasem állt ki.

mert ha támogatná a gyöngyöspatai romák felzárkóztatását modván, hogy lehet, hogy a szülők is tehetnek arról, amilyen helyzetbe kerültek, de a gyerekeket már csak ezért is sérelem éri és ha még ezek mellé társulnak az előítéletek, akkor nehéz helyzetbe kerül egy esetlegesen a fekete afrikaiaknál is rosszabb közegben. és ezért a soros alapítvány kiutal a gyöngyöspatai szegényeknek 80 millió forintot a cigányoknak, nem-cigányoknak egyaránt. de ugye nem ez van. hanem a magyar állam fizessen 80 milliót, mert elmaradt az angol óra. és ezt kihasználja orbán. mondván, hogy pótolják be az angol órát. minden segítséget megadnak, de nem fizetnek egy fillért se. és most erről lesz nemzeti konzultáció. meg arról, hogy ön egyetért azzal, hogy a gyilkosságokért elítéleteket jó magaviseletért a börtönökből mégis csak kiengedjenek? akarja ön, hogy gyilkosok leselkedjenek a szeretteire, a gyermekeire, hozzátartozóira. és nem elég, hogy a fogvatartás az adófizetők pénzébe kerül még ezen kívül milliós kártérítést kapjanak a jogerősen elítélt gyilkosok, akik aztán hamarabb kiszabadulnak. és ezen mesterkednek az ügyvédek. ezzel szereznek milliós sikerdíjat. hogyan számítják a perköltségeket. nézzük meg az ő számlakönyveiket is. egy aláírás. ötvenezer. egy pecsét százezer. az is közpénz, amit neki fizetnek. vessünk véget a börtönbiznisznek. állítsuk meg strasbourg-ot. az ottani bírák euro milliókat keresnek azzal, hogy látatlanban tömegével ítélkeznek. nem látják a helyszínt valójában. nem az van, hogy a debreceni táblabíró megnézi a helyszínt az ügyvédi kamara vezetőjével és a katonai ügyésszel. és megkérdezik a szociális munkásokat. és az elítélteket. és ebből látva a körülményeket azt mondják, hogy igen, ezt így mégse kellene. hanem ügyeskedő ügyvédek, debreceni is, budapesti is, szegedi is, mindenfelől 10+ ezer pert indítanak. egyenként 2 ezer euró a perköltség a joggyakorlat szerint. 20+ millió eurós biznisz alsóhangon. mert ez a perköltség. ehhez jön még a megítélt kártérítés és abból jár a sikerdíj. az ügyvéd is érdekelt legyen. és ez ellen fellépnek. lépjenek fel. az ellenzék azt, hogy ők elszámoltatják a fideszt. számoltassák el. vagy az egyházakat. tegyék. a dunaújvárosiak harmadjára is leváltják a fideszt. utána mi történik? kétszer leváltották, harmadjára is megtehetik. és?

2020.02.15. 12:04:57

@neoteny:
budapesten adva van 500 ezer aktív korú diplomás. ugye minden felmérés azt mutatja, hogy ezeknek a többségi ellenzéki. és ők a nagyon elégedetlenek a kormánnyal. de nem azzal, hogy nem jutnak a minisztériumi állásokhoz, mert olyanokat ők nem akarnak, nem az a problémájuk, hogy a fővárosi közintézményekben a barátaik, ismerőseik egy részét leváltották nem fideszesekre. mert most ugye azok visszülhetnek. hanem az, hogy embertelen a nat. az állami iskolarendszer.

idestova 30 éve a rendszerváltás óta miben áll a szabadság? abban, hogy az állami rendszer alternatíváját az alkotmányos kereteken belül meg lehet teremteni. és közfeladatokat közalapítványok is elláthatnak. azokat magánúton létrejött pénzalapok átlátható módon finanszíroznak. polgárjogi társaságokba szerveződve létrejöhet egy a hierarchikus állami iskolarendszertől független alternatív hálózat. és ezt közakarattól függően lehet adókkal súlytani, különadókkal is akár, de kaphat teljes körű adómentességet, állami normatívát, pályázati úton akár többlet támogatást is.

abban volt konszenzus, hogy egy ilyen rendszert építünk. amiben létezik államhatalom a népfelség elve alapján szerveződve, de működhet magánoktatás, magánegészségügy, ami az állami rendszerhez képest többlet kiadásokkal jár. mert hogy annak nincs ellátási kötelezettsége. nem kell feltétlen befogadni a szegény kis gyöngyöspataiakat. ezért előnyből indul. cserébe esetenként adót fizet. de ha a köznép úgy ítél, akkor többlet támogatáshoz is juthatnak.

ez ugye még egyszer 30 éve lehetőségként adva van. jelenleg is. csak ez a rendszer valamiért alig, vagy szinte egyáltalán működik. van 300 ezer elégedetlen aktív korú jól szituált főváros diplomás. és adva van egy csodálatos oktatási rendszer. 300 tanuló jár a prezi iskolájába. ehhez társul egy önzetlen tőkelap. és vannak csodálatos tanárok, akiket a gyerekkekel elnyom az embertelen nat, akkor ez piaci rés. 3, vagy 30 vagy 300 ezer gyerek is átléphet az alternatív hálózatba. ráaádul úgy, hogy 2024-ig az ellenzék adja a főpolgármestert. tehát 2022-ben sem kell feltétlen választást nyerni, lehet, de nem kötelező. és úgy ez az elégedtlen közeg, vagy legalább a gyerekeik, nincsenek kitéve az autoriter rezsim kénye kedvének. ez havi 100 ezer forint többlettel jár. a prezi iskolája ennyibe kerül. 25 ezer forint étkezési hozzájárulás. ennyit csak megér a gyermekek jövője ezen aktív korú, jól szituált, ámde elégedetlen fővárosi diplomás réteg számára.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 12:36:25

@civisvarosi:

"budapesten adva van 500 ezer aktív korú diplomás."

Nincs.

És még ha adva is lenne véletlenül, neked akkor sincs nagy költséged a "felőlem" kezdetű nyögeteidre.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 12:52:44

The U.S. total fertility rate has dropped to below 1.73 births per woman, according to a new report from the National Center for Health Statistics. This record low edges out the previous U.S. fertility nadir of 1.74 births per woman back in 1976.

[...]

So far, no developed country has succeeded in using pronatalist policies to sustain fertility above the "replacement rate" of 2.1 children per woman. Denmark's efforts to use wealth redistribution to make child-bearing more appealing raised the country's fertility rate from 1.4 births in 1983 to 1.7 now, or about where the U.S. is.

[...]

reason.com/2020/02/14/u-s-fertility-reaches-all-time-low-as-people-choose-things-other-than-children/

2020.02.15. 12:55:53

@neoteny:
a ksh szerint budapesti diplomások eloszlása életkor szerint.
18-39: 211 ezer
40-59: 142 ezer
60-: 114 ezer
az első két kategóriát vehetjük gazdaságilag aktívnak. ez 353 ezer. és ehhez adódnak az agglomerációban élők. akik ugye nagyrészt nem földművesek vagy az iparos munkásréteg. hanem gazdaságilag aktív, jól szituált diplomás. így jön ki a fél millió.

2020.02.15. 12:56:38

@neoteny:
mármint az agglomerációból élő ingázók.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.15. 13:12:02

@civisvarosi:

"a ksh szerint budapesti diplomások eloszlása életkor szerint."

Nem.

Neked akkor sincs nagy költséged a "felőlem" kezdetű nyögeteidre.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 09:43:35

@civisvarosi:

"a political compass irányai: economic left-right, libertarian-authoritarian."

Korrekt.

"ezek szterotip megfelelői: nőies-férfias és felnőttes-gyerekes."

Nem.

"baranyi krisztina"

Gyurákovics Andrea viselkedését elfelejtetted elemezni, balfaszka.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.16. 11:30:47

@civisvarosi:

"felnőttes (autoriter) kioktató tanítónéni."

No de az hogyan egyeztethető össze a nőiséggel, nőiességgel? vagy ennek semmi köze a biológiai nemhez, hanem a különféle társadalmi nemek manifesztálódása jelen esetben biológiai nők között?

Analitikus készségeidet gyakorlatoztathatnád ezen a problémakörön.

Bánegressy 2020.02.19. 13:34:36

@civisvarosi:
csak az nem mindegy, hogy a nebulón az iskolában éppen melyik tölti ki a haragját, mondjuk a nat, vagy a túl magas fizetések és az életpályamodell miatt.: a férfias, tekintélyelvű, a felnőttes, a poroszos, vagy épp a nőies.

vagy a nebuló csap bele a lecsóba és tölti ki a haragját frusztráltságában az oktatók rugdosásai miatt mindegyiken.
vagy rajtunk :D
pihentetőül itt egy kis valódi olasz intermezzo: www.youtube.com/watch?v=5QZFEi29OZo

az egyik(nőies?szabadelvű?gyermeki?!:D iskolát követő nebulók(pfujjj! még alakizni sem tudnak normálisan a hitványak.)
bántalmazzák !
a másik(nyilván centrista, férfias, tekintélyelvű, felnőttes, poroszos(ez itt épp digós:D), katonás nebulót, aki ráadásul sérült!
a bajtársiasságnak nem az a parancsa, hogy a sérültön inkább segíteni kéne?!
ejnye, ejnye! mindig ez a gyerekes(:D) bosszú, meg a bosszúállás a bosszúért. tisztára a maffia az egész világ.
hát ez már milyen iskola ez?
nincs itt rend gyerekek.
itt van ráadásnak ez. még ma sem rossz film.
nyugodtan(:D) meg lehet nézni
www.youtube.com/watch?v=HcbdvIK_o_Q

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.20. 22:27:15

@Bánegressy:

"még alakizni sem tudnak normálisan a hitványak."

"A 22-es csapdája"-ban van egy karakter, egy olasz öregember, aki az egyik kuplerájban (vagy ahhoz közel) lakik. Na ő magyarázza el a naiv amerikai repülőtisztnek (talán Nately-nek), hogy az olaszok minden háborújukat megnyerték, és ennek a megnyerésében is a legjobb úton haladnak. Amikor az amerikaiak felháborodnak, hogy hogy' lehet ilyet mondani, akkor az öreg rámutat, hogy ő életben van előrehaladott kora ellenére, míg sok fiatal, viruló német meg amerikai tiszt akik megfordultak a kupiban nem jöttek vissza mert közben hősi halált haltak a győztes hazáikért.

Több ilyen is van abban a részben, érdekes megkeresni.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.20. 23:27:08

@kiazmarmegint:

There's the line "how long do you think your country will last?" from the Eyetalian guy.

Talk like that always brings to my mind the words of William Bradford Huie, who wrote in the Afterword (IIRC) of "The Execution of Private Slovik" (paraphrased from memory):

"the day when the United States ceases to be a free country"

Now _this_ takes some enviable personality traits: calmly contemplating the passing of liberty in a land which was dedicated to it by its founders.

kiazmarmegint 2020.02.21. 05:34:58

@neoteny: Kosz, az o karrierjerol eddig nem sokat tudtam, csak az Emmett Till halalahoz kapcsolodo reszt ismertem. De most megneztem, mi mindent csinalt me'g.

Bánegressy 2020.02.21. 08:33:16

@neoteny:
sztem a 20.sz egyik legjobb könyve.
kb.10 évenként el szoktam olvasni.
legutoljára 2012-ben olvastam föl(kényszerfelolvasást tartottam)hétvége délelőttönként a zasszonynak, amíg főzött, mert az a képzetem támadt - különösen a manyup lenyúlás után, hogy a főninek(patás) is az egyik kedvenc olvasmánya lehetett valaha, talán még kollégista korában.
azt láttam benne bizonyítottnak akkor, hogy miután milo amikor elbukta az egyiptomi gyapot bizniszt, meg amikor a szindikátus német tagjaival kellett tárgyalnia(erre csak utalás van), hogy a saját táborát meg kéne bombáznia, és eközben állandóan az államra panaszkodik, hogy mindez elkerülhető lenne ha nem kéne adót fizetni az államnak, hogy a politikusokat eltartsák(pl.) a vállalkozás nehezen megkeresett jövedelméből . . . nos orbánnak szikra gyulladt a fejiben, feltalálta a meleg vizet: egyáltalán nem kell adózni. ha enyim az állam, akkor mindenki nekem fizet és mindent csinálhatok. akár meg is bombázhatom a saját táborom, ha a véletlenül olyan helyzet adódna. eddig még megúsztuk.
az asszonynak azért, mert ő zsigeri választó. ő nem tudta jól elmagyarázni magának sem, hogy miért utálja ezt és miért szavaz arra. sajnos az ilyen felolvasások sem sokat segítettek. az rendben, hogy utálja a mi milonkat, de mindig gyursányra szavaz. erre nem találtam még jó olvasmányt.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.21. 08:45:10

@kiazmarmegint:

A hivatkozott könyv igencsak jó.

Számomra különösen érdekessé tette az is, hogy Private Slovik kivégzését a hadosztályparancsnoka, Norman Cota hagyta jóvá elsőfokon (persze az felment jóváhagyásra egészen Eisenhowerig).

Ugyanez a Norman Cota meglehetősen híressé vált a (kivégzést megelőző) normandiai partraszállás során amikor pergőtűzben felállva buzdította az amerikai Rangereket, hogy vezessék a rohamot (amely szavai a Rangerek hivatalos mottójává is vált). Azt is ő mondta: "Gentlemen, we are being killed on the beaches. Let us go inland and be killed." (Kapott is egy DSC-t a sok okos nyögetéért.)

Aztán még később ez a Norman Cota volt felelős a Hürtgen erdei csatáért, ami az US Army mai napig leghosszabb egyetlen csatája volt -- és amit gyakorlatilag elveszítettek az amerikaiak: valami 33,000 halottat és sebesültet szedtek össze kb. 3 hónap alatt, és csak akkor érték el stratégiai céljukat amikor az már jelentőségét veszítette. Ott viszont a közkatonák mondása vált hírhedtté: "ne küldjétek az utánpótlást, nem tudjuk őket elég gyorsan eltemetni".

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.21. 08:48:46

@Bánegressy:

"mindig gyursányra szavaz. erre nem találtam még jó olvasmányt."

A "22-es csapdája" üzenete az, hogy szavazni (is) egy csapda.

Bánegressy 2020.02.21. 08:50:42

@Bánegressy:
hatalmas a digó bácsi.
fasi volt mussolini alatt, az amcsi megszállás után, meg antifasi.
a magyaroknak mindig rossz megszállók jutottak.(jó, hogy talán politikai eszük is kevesebb van, mert békeidőben mindig keresnek maguknak valami dicsőséges ügyet, amivel aztán hosszú időre elbukják a valódi szuverenitást. csak olyan marad - és ez még a jó, mint ez a német stb. konszernek, eu-s pénzek biztosította. és ráadásul mindezt úgy, hogy az elvek tekintetében állandóan és újra kiderül, hogy lényegében ugyanolyanok, mint digóbácsi )

kiazmarmegint 2020.02.21. 17:53:33

@Bánegressy: "szerintem a huszadik szazad egyik legjobb konyve". Csatlakozom.

Egy erdekesseg: mikor megjelent a konyv, a New York Times kritikusa lehuzta. Itt a recenzio:
www.nytimes.com/1961/10/22/archives/bombers-away-catch22-by-joseph-heller-443-pp-new-york-simon.html

Aztan tavaly volt egy osszeallitas a fent nevezett ujsagban, ahol osszeszedtek az ilyen eseteket, amikor is egy kesobb alapmuve valo konyvet valamelyik kritikusuk osszeszidott. Ezen a listan volt Darwin: A fajok eredete, meg a 22-es is. Sajnos ezt a cikket most nem talalom.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.21. 20:47:36

@kiazmarmegint:

"a New York Times kritikusa lehuzta"

Mert csak ahhoz értett, az olajkályha-adagoló megszereléséhez nem.

kiazmarmegint 2020.02.21. 21:18:53

@neoteny: @Bánegressy: Kozben megtalaltam a cikket, ami osszegyujti a kulonosen felrement konyvkritikakat.

Nem akarmi: Zabhegyezo (ujabban Rozsban a Fogo), Ulysses,
Buddenbrook haz, 22-es, Fajok Eredete...

www.nytimes.com/2019/03/09/books/scathing-reviews-classic-books.html

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.21. 21:33:46

@kiazmarmegint:

Cool. Mivel nem olvastam a legtöbb könyvet amit ezen a listán megemlítenek -- még az is lehetséges, hogy "A 22-es csapdája" az _egyetlen_ közülük amit teljes egészében elolvastam --, nem vagyok képes megítélni azt, hogy az eredeti értékelések hibásak voltak-e.

Mindenesetre ez

“Shall we frankly declare that, after the most deliberate consideration of Mr. Darwin’s arguments, we remain unconvinced?”

egy teljesen elfogadható mondat egy kritikus szájából: Darwin elmélete nagyon kontroverziális volt a korában (ld. pl. Thomas Huxley vitáját Wilberforce püspökkel), de még mai napság is vannak az elméletnek _tudományos_ kritikusai (ld. pl. az epigenetikát).

kiazmarmegint 2020.02.21. 21:57:01

@neoteny: Kulonben arrol tudtal, hogy 1998-ban valaki azt allitotta, hogy a 22-es tulzottan hasonlit egy elhunyt szerzo konyvere? Vegul is a szakma ugy velte, hogy csak veletlen egybeesesekrol volt szo.

www.nytimes.com/1998/04/29/books/critic-s-notebook-questioning-the-provenance-of-the-iconic-catch-22.html

en.wikipedia.org/wiki/Face_of_a_Hero#Controversy_about_Catch-22

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.21. 22:10:40

@kiazmarmegint:

Nem tudtam. Az NYT cikk már paywall mögé bújt nekem; a Wiki cikk meg elég hihető -- én még azt is el tudom képzelni, hogy Heller látott vagy hallott valamit Falstein könyvéről és ez hozzájárult _valamilyen mértékben_ Heller művének megírásához.

Ha így történt: good for both of them.
süti beállítások módosítása