1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.02.02. 19:42 HaFr

A Fidesz legyőzésének útja hat lépésben

Képtalálatok a következőre: how to win"

Vissza kell görgetni lépésről-lépésre, ami az utóbbi tíz évben történt.

1. A Momentumnak alternatív pártrendszert kell létrehoznia, körülötte a saját jövőbeni ellenzékével: egy konzervatív és egy balos párttal, és ezt (a világot) kell politikai, alkotmányos és kulturális választássá tennie a szavazók számára. Sajátos játékot kell elkezdeni játszani, mintha ez a pártrendszer volna egyedül legitim, úgyhogy a szavazóknak ne pártot, hanem pártrendszert és Magyarországot kelljen választaniuk. Ezt a lehetőséget kell tehát stratégiai választássá tenni a szavazók számára.

2. Meg kell csinálnia a saját nemzetfogalmát, a politika alternatív nemzeti szemléletét és a saját történelemszemléletét. Ezek köré kell szerveznie minden más megnyilvánulását. (Kíméletlen versenyt kell állítani neki, fel kell őrölnie és le kell győznie a Fidesz nacionalizmusát -- nemzeti narratívával.)

3. A Fidesz másodlagos fogalmainak (család, EU és migráció) is új jelentést kell adnia, kiegészítve a saját hívószavaival (környezetvédelem, szabadság, jövő/fiatalság). Nem többel, mint hárommal-néggyel, megtöltve ezeket jobbára érzelemmel és valamennyire értelemmel.

4. Kell keresnie egy miniszterelnökjelöltet, aki akar és tud győzni.

5. A saját pártrendszerén kívüli pártok (DK, MSZP, Jobbik) az ellenfelei. A Fideszt vegyesen -- mikor hogy -- vagy partiképtelen, legyőzendő nempártnak, nonentitásnak, vagy a politikán kívüli agresszornak és a nemzeten élősködő bűnszövetkezetnek kell tekinteni. A Fidesz fogalmaival szembeni saját értelmezéseit a fideszre való utalás nélkül kell képviselnie. A kő, papír, olló játék tanulmányozását javaslom és olyan politikai koncentrációt és profizmust hozzá, amelyre fel kell készülni, mert a Momentum még nincs birtokában.

6. A stratégiához folyamatosan innovatív politikai javaslatokkal kell élnie politikai és szakmai kulcskérdésekben, kormányzóképességet kell bizonyítania és 2021 végére, de nem előbb, árnyékkormányt kell alakítania.

(Az öt-, hatpárti összeborulást 2022-t illetően el kell felejteni. Nonszensz.)

166 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr1615451592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2020.02.05. 00:14:52

@Brix: "Ugyan, hogy èrnèk el az egyszerű vidèki szavazókat? Ahhoz pènz, mèdia ès óriási tagállomány - perzisztens hálózatèpítès kellene ."

jaj de tudatlan vagy te is. Mindenhol vidéken, minden 1-10 falus körzetben, önkormányzatban ott vannak az ellenzéki alapszervezetek, képviselök, támogatók, aktivisták, jelöltek stb. Nekik kell kimozdulni a saját vagy a másik faluba, politikai vita esteket tartani, közösségi igényekröl beszélgetni, magyarul rendszeresen MEGJELENEÍTENI saját magukat és a pártjukat.

Ehelyett azt hiszik, hogy nekik az a feladatuk, hogy csak üljenek otthon, aztán négyévenként elöbujnak mint ellenzéki jelölt, hogy ha a fideszt unják az emberek, akkor szavazzanak rájuk.

Hát ez lófasz, amiböl sose lesz vidéki fordulat.

Greccsi Zsot 2020.02.05. 00:52:12

"Kell keresnie egy miniszterelnökjelöltet, aki akar és tud győzni."

Én, én, én akarom !!

Hauptrichter2 2020.02.05. 01:36:31

Hát ez tényleg kicsit erős volt, mikor ennél azért sokkal jobb megoldások vannak - ahol konkrétan a Momentumra max. 2-3 %-ban van szükség...

RÉMÍSZTŐ KÉPZŐDMÉNY 2020.02.05. 01:44:09

'Meg kell csinálnia a saját nemzetfogalmát'

Ez igy ellentmondas, hiszen a momentum legalapvetobb celja mondanivaloja az, hogy NEM KELL NEMZET. Naluk nincs nemzetfogalom, mert meg akarjak szuntetni a nemzetet, el akarjak torolni a hatarokat, fel akarjak szamolni az orszagokat. Meg akarjak semmisiteni a nyelveket a nemzeti identitast, kuturat, vallast, hagyomanyokat.

werinter 2020.02.05. 08:19:47

Nem hiszem, hogy sok minden változna ha nem a Fidesz lenne hatalmon. Maximum más emberek kezében összpontosulna a hatalom, mások lopnának.
Itt alapvetően az egyes egyének szintjén vannak óriási gondok. A fejekben. Mindenki nézzen végig akár csak a saját családjában, szomszédságában vagy a településen ahol él. Az alapvető mentalitása olyan a magyar embereknek, ami jelenleg lehetetlenné teszi egy normális orszég felépítését.

Viszlát és kösz a halakat 2020.02.05. 08:20:12

"kell 30-40 ezer Ft csak az autóhasználatra.."

mondjuk nem turnékamionnal kell járni. Egyébként tényleg ugy képzeled, hogy ülnek és bólogatnak az okosok a 2. kerületben és majd rájuk szavaz Marikanéni Záhonyban?

2020.02.05. 08:43:21

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!:
azt elmagyarázza a másik oldal. és ezek után vannak akik azt mondják: igen, igen, soros és társainak alapítványi hálózatát kellene szétverni legalábbis európában. orbán viktornak igaza van, de kérem értsék meg, hogy nyíltan nem támogathatjuk. ilyen is van. és olyan is, akik azt mondják, hogy fel kell számolni a populista politikát, mert annak nincs helye az európai néppártban. a people's party mégis milyen legyen populista. volkspartei mégis milyen legyen? völkisch. népies.

2020.02.05. 09:35:39

@Brix:
ugye a momentumban ott kellene lakni a rokonoknak, barátoknak, ismerősöknek fehérgyarmaton. csak fekete győr andrás és társai ebben az országban idegenek. budapest birodalmi megszállói. németek, zsidók, hazaáruló szlávok, akik egy belvárosi beltenyészetben élnek és nem váltak magyarrá. olyan képviselők kellenek, akik hazautaznak fehérgyarmatra. a szüleikhez, a rokonaikhoz, az ismerőseikhez, a barátaikhoz vagy a barátnőjükhöz. nem ez belpesti banda néhány külbudaival. ha nekik nem tetszik a magyar államiság, akkor mehetnek nyugatra, vagy csinálhatnak magániskolákat, és járathatják oda a gyerekeiket. azért választották meg a fideszt, mert ez a "balliberális" "szuperelit" nem kellett a pórnépnek. a szocik az államot eladósították, a libsik eladták. a konzik asszisztáltak. a "felelős" értelmiség. és azért szavaznak a fideszre, hogy ezt a bagázst verjék szét. ezért váltottak irányt a rendszerváltás után. és a jobbik is ezért jött létre. és még a dk-ra is ezért szavaznak vidéken. hogy a fővárosi mszp-szdsz-t kiszorítsák.

Kánikula 2020.02.05. 09:39:02

@tompus: tehát alkalmatlan! Mondták már ezt rá és hogy bejött az is!

DrGehaeuse 2020.02.05. 10:07:42

@ursus artos: Mellesleg a gyenge forint és a nagyobb infláció együtt a magyar munkajövedelmek rovására külföldre kivitt profitot növeli jelentősen. Tehát a matolcsizmus nettó hazaárulás eddig. És még a magyar állam busásan meg is fizeti a főbűnösöket. A magyar állam egy (német) helytartó gyarmatigazgatási szervezetként működik, a kner-be egybesült ál-elit egy kövér koncért ezt a rezsimet működteti. A tényleges szellemi elit egy részéz az egzisztenciális félelem (a fizikai nyomor fenyegetése) rábírja, hogy bagóért eladja magát a rezsimnek, más része meg az amerikai tőke zsoldjába szegődik és fölösleges csatákat folytat a genderhiszti vs. kereszténynáci, a holokauszt kontra trianon, a szegregáció kontra cigánybűnözés álproblémái körül.

2020.02.05. 10:44:20

@DrGehaeuse:
nem amerikát, hanem soros alapítványi hálózatás és a libsik intézményeit verik szét nagyjából egy évtized alatt. mivel ezt nem tették meg 19-re az önkormányzati választásokra ezért a fővárost elvesztették és most a fideszben iparodniuk kell, hogy 22-as országgyűlési választásokat a vidékies hátországgal biztosan behúzzák.

Brix 2020.02.05. 11:08:00

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!:
A politikai vitaestek már régen kimentek a divatból, így nem lehet a saját politikát hatékonyan megjeleníteni
A 21-ik században 21-ik századi módszerekkel lehet pártot építeni, ami közösségépítést, hálózatépítést jelent.
Ebben a Momentum előnyös helyzetben van, hiszen a fiatalabb generáció hajlamosabb rá, hogy az új trendek alapján egy közösség tagjává váljon. Lehetne pl. fesztivált szervezni , a nagy nyári dzsemborikon momentumos napszemüveget osztani stb...
DE, az is egy elhibázott dolog, ha az ellenzéki gondolkodású emberek túl sokat várnak még a Momentumtól...
Ha valaki le akarja váltani Orbánt, akkor el kell menni egy neki tetsző politikai pártba politizálni, vagy ha nem tetszik a felhozatal , gründolni kell egyet..
A Momentum megteszi a maga részét, ha nem rontják el , elviszik a fiatal szavazókat, de a generációs és vidék-főváros ellentétek elsimítására már nem biztos hogy képesek..
Az idősebb, vidéki - így már koruknál fogva is alapvetően konzervatívabb - korosztályt jelenleg nem szólítja meg senki, így azok- hasonló módon ahogy a Kádár-korszakban- az állampártot támogatják...
Amíg ebben nem lesz változás, de nem nagyon várható, -mivel a pesti, fiatal értelmiség nehezen ért ezzel a korosztállyal szót, inkább jobban "Feriék"- Orbán hatalmon marad...
Reálisan én kb. 2026-ra gondolom , hogy elbukik az Orbán rendszer, elsősorban demográfiai okokból , de ha a sok feltétel együttállása összejön, az ellenzék jól tud koordinálni az egyéni körzetekben, akkor talán már 2022-ben is...

2020.02.05. 11:09:55

@DrGehaeuse:
a kormány amerikai cégekkel megegyezett. például a debreceni egyetemen a general electric healthcare és a mit nyit közös irodát. a debrecen-boszton napok keretében fellép john malkovich. egy texasi cég a gyártósor mellé épített egy új irodaépületet 5.5 milliárd forintért. és abból 2.5 milliád forintot visszatérített az állam. lényegében mindenféle adót, járulékot.
video2.dehir.hu/1114_NI_Szijjarto_mix.mp4
cserébe a cég támogatja az iskolákat robotika csomaggal, amit a nemzetközi iskola is megkapott. de a többi állami iskola is.
video2.dehir.hu/1218_ni_adomany_robot_mix.mp4
a fidesz azt csinálja, amiről béndek péter papol. multik, ipar 4.0, stb. csak a hülyék nem értik, hogy a multik egy részét kiszolgálja. azokat, akiknek nem tudna a helyébe lépni a haverok és lölő. egyes mulitkat (nagyrészt pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektorban) kiszorítanak, másokat megtámogatják (nagyrészt a high tech gyáripart). és ahhoz kapcsolják a szakképzést.
video2.dehir.hu/1209_DSZC-NI_mix.mp4
az mta oktatáskutatói szerint a fidesz szétveri a szakközépiskolákat. dehogy veri szét. az egyik vezetője a kisfilmen látható alpolgármester apukája.

2020.02.05. 11:29:42

@Brix:
vidéken így néz ki egy falusnap.
video2.dehir.hu/0202_derecskei_disznotor_mix.mp4
a csülökcsatában részt vettek a székelykeresztúriak. ebben a közben akarsz lila napszemüveget osztogatni azzal, hogy szavazzatok ránk lécci, lécci. ebben a közegben most a fidesz1 uralkodik. ebbe premodern világba elvben ebbe a jobbik férkőzhetne be.

és ez debrecen. posztmodern fidelitas buli. campus fesztivál.
www.youtube.com/watch?v=f8vq7vxWUOw
és elvben ebbe a közegbe léphetne be a momentum. amiben most a fidesz2 uralkodik.

na most a fidesz1 és a fidesz2 egy párttá összeállni. azért, mert a városi fesztiválozó fideszesnek vidékies falunapon tölti a kolbászt a rokona, testvére, unokatestvére, vagy a nagymamája. ők egy család ezért ők egy pártcsalád, amelyik eléri a határszéleket és átlép határon túlra felviékre, kárpátaljára, erdélybe, délvidékre. de a momentumos és a jobbikos szavazók nem alkotnak családokat. ezért aligha lehetnek egy pártcsalád. hacsak seggbe nem kúrják egymást. tehát azok nem a várost és a vidéket országosan behálózó familiáris politikai közösség, egy véd és dacszövetség. amire te mondhatod, hogy egy maffia, amelyik foglyul ejtette az államot. de a momentum is foglyul ejtené.

Argus_ 2020.02.05. 11:37:16

Hat lépésben a Fidesz ellen:

- Egy új jobb oldali párt alapítása
- Hitelesség építése / bizonyítása az új pártról
- Meggyőző miniszterelnök-jelölt állítás
- Mese / vízió állítás => saját sztori
- Orbán legyőzése retorikában, fellépésben, tettekben
- Alternatíva állítás

Brix 2020.02.05. 11:55:15

@civisvarosi: A kèrdès csak annyi, hogy 5-10-15 èv múlva ki fog a nemzeti ès nemzetközi nagytőkèseknek dolgozni, mert a fiatalok jelentős rèszènek nem ez a nekik felkínált bèrmunkás jövő az álma , hanem a saját individuális szabadságuk , a valódi anyagi függetlensègük megteremtèse.....Az álszent nemzeti elit -pl , Papp László , debreceni fideszes polgármestere, aki 3 millió forintos tandíjú, adófizetői pènzből èpült maganiskolaba adja a gyermeket - felháborító, pofátlan èletmódot èl, de azt várná a fiataloktól , hogy robotoljanak ennek a rendszernek....Nem biztos , hogy ezt a jövőkèpet elfogadják!
Jönnek majd a migránsok!? Mert elèg magyar fiatal sem lètszámában, sem szandèkában nem lesz meg a jövőben...

2020.02.05. 12:31:47

@Brix:
a bmw az általános iskolásokat szólítja meg. járműipari nyílt nap.
video2.dehir.hu/1204_BMW-DSZC_jarmuipari_nyiltnap_mix.mp4
egy fiatal 14 éves kortól a bmw inasa lehet. a bmw szakközépiskolájában tanul magyar-német kétnyelvű szakképzésben vehet részt, választhatja, hogy egy előkészítő évben angolul tanul. technikussá válik. műszaki főiskolára, műegyetemre juthat. és még a massachusetts institute of technology is nyitott egy irodát debreceni egyetemen. keresik a legtehetségesebb fiatalokat. ez a multik feltétlen kiszolgálása gyakorlatilag.

de ennél sokkal jobbat jelenleg aligha lehet ígérni. mert a globális versenyben másképp nem lehet helyt állni. és ha egy állam csak részlegesen kilép ebből a rendszerből, akkor azt büntetik. ebből következően magyarország lényegében kényszerpályán mozog.

és a momentum lila napszemüveget osztani. a bmw sütit és nyalókát.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3843/191204autoiparinyiltnap_ksz_(1).jpg
aztán majd a bmw szakdolgozói kikényszerítik a béremelést, a beszállítói az áremelést, vagy nem kényszerítik ki. és elfogadják, hogy kevesebbet kapnak. egyesek építenek egy saját gyártósort. ennek ez a menete. és persze, hogy lesznek kivándorlók. nem is lehet máshogy. van nagyon sok család, különösen budapesten, amelyik nem magyarországra való. a nyugatot keresi. a nyugat nyugaton van.

2020.02.05. 13:15:26

@Brix:
a fidesz ugyanúgy betagozódik az európai projektekbe. ma bologna mellől jött egy kisvárosi olasz csapat partnerséget ajánlva. szociáldemokraták. és a döbbent arc. hogy ezek nem nácik basszus hanem csak brutális elmaradásban vannak különöen a peremvidékeken.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/prospera0.jpg

screpes 2020.02.05. 16:29:19

@HaFr:

a fidesz legyőzésének utján, a hat pontban, kell e, van e sorrendiség?
Bizonyára lenne, de én nem tudom mi lenne az.
És nem tudnám betartani sem.

DrGehaeuse 2020.02.05. 18:31:30

@civisvarosi: Az NI fejlesztés amit zsúrpubi adott át 2.5 Mrd Ft adófizetői pénz hozzáadásával hozott létre 216 munkahelyet. Ez munkahelyenként csaknem 12 millió Ft.
Ugyanennyi pénzt magyar tulajdonú magyar cégnek kellene inkább adni. A 216 új munkaerőt egy részét a már létező más munkahelyekről fogják elszipkázni, vagy a határ közelsége miatt a romániai magyar munkaerőből. Mivel munkaerőhiány van, az új mukahelyek nem fognak érezhetően több adóbevételt generálni az államnak.
Ellenben ha magyar cégek kapnának ugyanennyit szigorú foglalkoztatási kötelezettség terhe mellett, akkor sokkal több új munkahelyet lehetne létrehozni mert esetleg a közmunkások közül is lehetne elhelyezni betanított munkakörbe. Ez többszörösen is megtérülő befektetés lenne az állam számára, és még az új kapacitások által termelt profit is magyar kézben maradna.

2020.02.05. 20:15:50

@DrGehaeuse:
ez nem "az" adófizetők pénze, hanem az ni adófizetési kötelezettsége. az állam azt engedte el. a szakmai befektető beruházási adómentességet kapott. így megéri, illetve csak így éri meg árut termelni. és ezt megkapták magyar vezetésű cégek is.
www.kormany.hu/hu/kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium/hirek/a-kormany-5-milliard-forinttal-tamogatja-a-richter-debreceni-beruhazasat
a richter 2012-ben, 2016-ban és 2018-ban kapott beruházási adókedvezményt/adómentességet.

járműipari beruházások, a bmw mellett a thyssenkrupp, contiental-vitesco, a diehl, ami repülőalkatrész gyártó. a fag-schaeffler csapágygyárat épített. egy krones nevű cég csomagolóanyag gyártósort. vagy deufol nevű csomagolóanyag gyárat. ez a német fickó kapott 1.4 milliárd forint adókedvezményt lényegében teljeskörű beruházási adómentességet 120 munkahelyért cserébe.
video2.dehir.hu/0204_DEUFOL_mix.mp4
de kapott pénzt az alföldi tej.
video2.dehir.hu/1003_Alfoldi_tej_mix.mp4
ezek jutnak hirtelen eszembe. vannak közöttük első, másod, harmad vonalbeli cégek, magyarok és külföldiek (nagyrészt németek). és ezeket a gyártelepeket a fidesz közeli vállalkozói kör építette, építi. de ez ugye piac. és a szabad piac. ezek a cégek szabadságot kaptak. lepacsiztak szijjártó petyával. a szabadságot az állam teremti.

2020.02.05. 20:39:41

@DrGehaeuse:
egy mai hír.
Német nyelvi versenyt tartottak Debrecenben a Német-Siker-Karrier elnevezésű kampány részeként. A mai döntőben a régió 150 pályázó középiskolása közül a tíz legjobb tartott német nyelvű prezentációt az egyetemen.

A verseny megnyitóján Barcsa Lajos alpolgármester hangsúlyozta, hogy a német nyelvtudásnak komoly értéke van, különösen Debrecenben. Az elmúlt 5 évben a városba érkezett befektetések több mint 80 százaléka német, és ezek sorra teremtenek új munkahelyeket.

Az alpolgármester azt is bejelentette, hogy novemberben német kulturális fesztivált rendeznek a városban.

Germán Györgyi, a Német-Siker-Karrier elnevezésű kampány koordinátora elmondta: Debrecen évek óta aktívan részt vesz a német, svájci és osztrák nagykövetség és az Emberi Erőforrások Minisztériuma közös népszerűsítő kampányában.

„Ösztönözzük a német nyelvtanulást minden életkorban Magyarországon, mert úgy gondoljuk, hogy a német nyelvvel jó egyetemekre lehet járni, jó ösztöndíjakat lehet szerezni és jó állásokat lehet kapni” – fogalmazott Germán Györgyi.

ezeket a fiatalokat támogatják. versenyekkel, adókedvezményekkel, mert németül tanulnak.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/nemetnyelvi2.jpg
ez a (felfüggesztett) néppárti tagságának ára. különben kirakták volna őket. így az eu költségvetés elfogadása után léphetnek ki. vagy visszaveszik, mert tudják, hogy ugyanezek kokit és sallert is kaphatnak. a pénzt különadókkal visszavehetik. amivel persze a magyar gazdaság is visszaesne. de ez lehet költségvetési kényszer. kérdés, hogy ez a nagyipari káosz egy válsághelyzetben hogyan teljesít.

a bmw a nem hivatalos közlemények szerint évente 0 és 400 ezer közötti autót szerelne össze. vannak olyan sajtóhírek, hogy nem lesz gyártás. és van aki azt mondja, hogy kínából is kelet-közép-európába vonnának vissza gyártókapacitást. ez esetben az m35 mellett gyárváros épülne. kis kína.

2020.02.05. 20:48:07

@DrGehaeuse:
az ellenzéknek reálisan kellene értékelni, hogy mit is csinált a fidesz. röviden: kiöntöttek betonból, amit csak lehetett. de ez valami.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.02.06. 16:04:02

@screpes: hát, én a pontokat sorrendnek is gondoltam, de egymást átfedve, illetve párhuzamosan is

2020.02.07. 13:45:50

@civisvarosi:

"a szabadságot az állam teremti".

-hát igen. pont így gondoltam. csak lehetőleg nélkülem.
az államnak bőven futná az egyéb presztízsberuházások mellé egy gyönyörű szép kovácsoltvas kerítésre az egész ország köré, és a kapukra ezt a feliratot biggyeszthetné ki szép magyar rovásírással és más egyéb nyelveken.
sztalinjóska göbbelsjóska elégedettek lennének.

az irracionális lojalitás - mert úgy önfeladó, hogy ugyanakkor ez az önazonossága, az identitása - valami extrém jó anyag lehet annak, aki biokémiailag és mentális receptorokon keresztül erre fogékony.
hogy az illető túl egy bizonyos életkoron is marad ilyen toothy guy(nincs rá jó magyar fordítás, de jobb kifejezés sem nagyon) a cuccért, esetleg csekély ellenszolgáltatásért.

2020.02.07. 14:35:43

@Bánegressy:
de a szabadságot részben az állam teremti. az államegyház ráadásul. és részben a piac. így működik a világ. lehet menni amerikába. ott is így van. az egyesült államokban aztán nincsen semmi politika a kutatás-fejlesztésben. ha valahol nem szól bele a politika a hadiiparba, akkor amerikában. és ha a kultúra valahol nem propaganda, akkor az amerika. mert ott aztán nem így van. de.

2020.02.07. 17:45:15

@Bánegressy:
a termelők nincsenek kiszolgáltatva. mert vannak saját termékeik. árut visznek ki a piacra.

2020.02.07. 18:22:38

@Bánegressy:
egy mai hír, hogy dr. papp a cívis álom című vetélkedősorozatot nyitja meg.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3973/200207civisalom2_ksz_(2).jpg
tavaly a város a várostörténete, a múltja volt a kiemelt téma. idén a természettudományé a fő szerep. mert az határozza meg a jövőt. és a legjobb diákok vip bérleteket kapnak a campus fesztiválon és elrepülhetnek debrecenből münchenbe a lufthansa regionális járatával bmw látogatóközpontjába. a termelő német gyáripar diktál. kereskedni a helyi kalmárok is tudnak. egy bmw márkakereskedést kósa lajos is elvevezetne. de egy autó és motorgyárat már nem. és azt kiszolgálják.

2020.02.07. 18:42:25

@Bánegressy:
ez a fickó a városi színházigazgató.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/200207kulturakoltsegvetes_msz_7.jpg
ő ki van szolgáltatva. a kulturális alpolgármesternek.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/200207kulturakoltsegvetes_msz_1.jpg
tavaly debrecen stuttgart, berlin és róma fesztiváljaink jelent meg. az idén nagyvárad, kolozsvár és milánó a főbb helyszínek. és a színészek azt mondják, hogy nem olyan nagyon rossz ez.

2020.02.07. 21:32:12

@Bánegressy:
a kapitalizmus kis túlzással pénzügyi diktatúra. hitelek nélkül nincs működő nagyvállalkozás. akié a bankrendszer az diktál. a fidesz az mszp-szdsz kormányokkal ellentétben ezt nem enegdte át a külföldnek.

2020.02.07. 21:37:37

@Bánegressy:
debrecen nagyon messze áll attól, hogy európai átlagot elérje. a magyar átlagot elérte. odafigyelnek arra, hogy mik jelennek a világsajtóban.

például a fox news lehozta, hogy debrecen az 5. leghalálosabb város (deadliest European city) európában. budapest a 9. a 2017-es emberölések száma alapján írták ezt a listát.

debrecenben 2017-ben volt 4 gyilkossági kísérlet és 2 gyilkosság. ez a statisztikában úgy szerepel, hogy 6 emberölés. valójában 2. így közöl adatokat a magyar rendőrség. mintha valakik le akarnák járatni ezt az országot.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 00:16:25

@civisvarosi:

"akié a bankrendszer az diktál."

Nah, a kormányzat diktál.

2020.02.08. 01:47:28

@neoteny:
magyarországon az a kérdés, hogy induló állapotában a bankrendszert kormánykörök vagy a külföld uralja. mert hogy nincs egy olyan széles közép- és nagypolgári réteg, amelyik a tőkepiacot maga tulajdonolni tudná.

és a rendszerváltó pártok a bankrendszert átengedték a nyugati szövetségeseknek mondván, hogy ők majd rendesek lesznek és minden szépet és jót megfinanszíroznak a magyaroknak. csak ez ugye nem vált be. és erre válasz a ner. a pénzjegynyomda, a kassza kulcsa legyen egy kézben. brüsszel is idedob egy a pénzes zsákot a fideszben azt mondják, hogy ők nem ugranak el előle és ezzel elég nagy befolyást szereznek.

de ha ezt a rendszert lebondják a városi önkormányzatok szintjére, akkor elég jelentős hatalommegosztást eredményez. csak ugye kérdés, hogy kié legyen budapest. mert az országos közintézmények is ott vannak. nem a külföld, hanem magyarország fővárosa.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 05:41:01

@civisvarosi:

"magyarországon az a kérdés"

Nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 05:42:28

@civisvarosi:

"mondván, hogy ők majd rendesek lesznek és minden szépet és jót megfinanszíroznak a magyaroknak"

Te ilyen gagyikkal házaltál?

2020.02.08. 09:38:51

@neoteny:
egy pártnak se voltam a tagja. a vegyesvállalatokat preferáltam. debrecen iparának felét adjuk el svájcnak. de csak a felét. és úgy engedjük be a pénzügyi-kereskedelmi szolgáltatásokat. engedjük át a város felét. és a vidék maradjon meg magyarnak. a vidékies hátországgal megmarad a többség. a vegyesvállalatok évi 1+1%-át kivásárolják a helyiek. a munkavállalók részvényekben kapják a fizetést. illetve azt kis lehet vásárolni. és így a központi állam 50%-os részaránya lecsökken 20%-ra. ami az adószedés mértéke. a külföld részaránya is lecsökken 20%-ra. és a többségi tulajdon a helyiek kezébe kerül.

és azt is mondtam, hogy budapestet hagyni kell a picsába. a szemben álló "zsidó" baloldal és "keresztény" jobboldal viaskodjanak. a kiegyezést kell támogatni. és az majd 2020-ra végbemegy. és addig ugye 1990-től számítva éppen létrejön egy vidékies polgári magyarország a fenti modellben. lezárul a 30 éves háború. és úgy ünnepeljük a reformációt. és nemzeti egységben meg lehet hirdetni a reviziót. de úgy, hogy ez ügyben a zsidók is a magyarok oldalán állnak. hiszen az elemi érdekük az, hogy a budapest a nagy-magyarország, a kárpát-medence pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató központjává váljon. mert másképp az országot a kis-magyar vidékiesség uralja. ha a főváros a vidékkel szembemegy, akkor a parasztok fellázadnak és csurkát és torgyán politikáját egyesítve a népi nacionalizmust hirdetik meg. a tiszai cigányok a vidékiességben integrálódni. a budai németek és a pesti zsidók nyilván nem hülyék, hogy a magyar jobbágyparaszti többséggel szembemenjenek. az egy újabb polgárháborúval fenyegetne. és akár újabb hidegháborúval is. ellehetetlenítené az európai integrációt. de ilyen nyilván nem lesz.

aztán kiderült, hogy dehogy nem. a jobbik egyesítette az miép és az fkgp politikáját. hjó, akkor majd vona és schiffer képeznek ellensúlyt. dehogy is. orbán népi nacionalizmusa újráz folyamatosan. és 22-ben is nyer (ami kérdéses), akkor 26-ban is nyer (ami onnantól kezdve nem kérdés). és úgy kifosztják a fővárost.

csak azt gondoltam, hogy demokratikus ellenzéki értelmiség ezt akarja elkerülni. és kiderült, hogy a francokat. és ezek után azt gondoltam, hogy mondani kell faszságokat de úgy, hogy odaírom, hogy vigyázzál. a komment egy része hülyeség. nyilván majd ebből érthető lesz. a francokat. nem tudok jobbat, mint ezt a konfliktust lejátszani.

demeter nem tudom kicsoda ösztöndíjat ad 45 írónak, és 2 visszaadja mondván, hogy dúl a fasizmus. és még néhány tiltakozik. na und. természettudományban már ez problémásabb. menjenek bosztonba. boszton jön debrecenbe. a mit nyit irodát.

2020.02.08. 09:46:45

@neoteny:
dr. papp azt mondja, hogy tavaly várostörténeti vetélkedőt tartott a középiskolásoknak. de idén a természettudományé a főszerep. és a győztesek belépőt kapnak a campus fesztiválra és a lufthansa regional city line járataival elutazhatnak münchenbe. és azt az ellenzékiek ezt is a müncheni sörpuccsal és a haláltáborokkal azonosítják. dr. papp nyilván a völkischer beobachter a padláson elrejtett példányait olvasgatja. nyilván.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 09:54:03

@civisvarosi:

"a vegyesvállalatokat preferáltam. debrecen iparának felét adjuk el svájcnak. de csak a felét. és úgy engedjük be a pénzügyi-kereskedelmi szolgáltatásokat. engedjük át a város felét. és a vidék maradjon meg magyarnak."

Hat évvel ezelőtt még más zajokat eregettél.

"és ezek után azt gondoltam"

Nem.

2020.02.08. 10:03:35

@neoteny:
a fidesz egy néppárt. és van egy építőipari kartell. amelyik idén 10.2 milliárd forintos megrendelést kap csak színházfelújításra. ezzel nyilván elég jól járnak. de eközben a helyi művészeket elküldik nyugat-európai várások fesztiváljaira. tavaly rómábam, stuttgartba. idén milánóba és brüsszelbe. a színházi előadások egy részét speciális módon játsszák. jeltolmáccsak a hallássérülteknek vagy audio narrációval a látássérülteknek. a moziból a látványos fény és hang effektusokat kivágják. azért, hogy legyenek speciális előadások. az autista gyerekek meg ne rémüljenek. csak ugye ezeket az mszp-nek vagy dk-nak kellene csinálnia. elvben ők a baloldaliak. a fidesz vette át a helyüket. ők hirdetik a szociális programokat is. a politikában teljességre törekednek. ami ugye magyarban a teljesítmény. power. leistung. lejt a pálya. a teljesítmény abból adódik.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 10:10:06

@civisvarosi:

"a fidesz egy néppárt."

Nem: tömegpárt.

2020.02.08. 10:18:51

@neoteny:
az uniós csatlakozáskor is azt mondtam, hogy be kell hívni minden megyei jogú városba 1 nyugati céget, vagy cégcsoportot. kb. 20 válallatot. ez lehet akár többségében német, osztrák, svájci, németalföldi. és budapesten egy nemzetközi városrész lehet amerikanizált. de ez német-magyar és amerikai-magyar vegyesvállalatokat jelent. meg kell őket államilag támogatni, de tulajdonrészért cserébe. és aztán az állami tulajdont fokról fokra privatizálni. és a külföldi tulajdont nacionalizálni (nemzeti tulajdonba venni). mindezt üzleti alapon.

az eu csatlakozáskor 24 képviselő hely járt magyarországnak. 19 megyei és 5 fővárosi képviselő. budapesten azt mondták, hogy mit képzelek. most szinte minden ep képviselő budapesti vagy határon túli. 1 vidéki képviselő van. járóka lívia, aki cigány. és kiknek van túlhatalma? a magyar parasztságnak. ők diktálnak. tényleg?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 10:25:23

@civisvarosi:

"az uniós csatlakozáskor is azt mondtam"

Nem: körbejártál a debreceni nyugati alkalmazóknál állásinterjúkat színlelve és közben zaklattad őket azzal, hogy miért nem finanszírozzák a matekszakkörösöket akik meg tudnák írni a Prezi szoftverét.

Ezt tetted.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 10:36:55

@civisvarosi:

"meg kell őket államilag támogatni, de tulajdonrészért cserébe."

Hatmilliárdos veszteséggel veszi át az állam a Mátrai Erőművet

2020.02.08. 11:26:11

@neoteny:
a modern pártok mindegyike tömegpárt. a tömegmédián keresztül próbálják eljuttatni az üzeneteit. azt, hogy ők az igazak, a jók és a szépek. és a politikai ellenfeleik hamisak, rosszak, csúnya gonoszak. és a nézőgyerekek ezekből választhatnak.

és erre mondom, hogy így majdnem mindegy, hogy egy vagy többpártrendszer van. tapasztalatból mondom. mert debrecenben egypártrendszer van. itt nem tiltakoztak a tanárok, hogy a nat gyerekellenes.

ősi falak. modern oktatás. hirdeti a református kollégium a hírlapban.
boon.hu/wp-content/uploads/2020/01/drhe01.jpg
alkalmazkodtak ehhez a posztmodern világhoz. és nyilatkozik egy ifjú teológus.
boon.hu/wp-content/uploads/2020/01/drhe02.jpg
nyilván a momentumban is papolhatna. de majdnem mindegy. a református kollégium is olyasmi, mint a momentum. csak ebben a hagyományból valami megőrződik. és van a progresszív, forradalmi posztmodern. és az csap össze a fidesszel. a fidesz 1-gyel. a fidesz2 olyasmi, mint a momentum. a képen látható fiatalok. ők ilyen zsákfotelben ülnek pata cipőben.
boon.hu/wp-content/uploads/2020/01/drhe05.jpg
és mondhatod, hogy ez az ördögi tervük. a kereszténység oltárát átvigyék a posztmodern világba. a momentum azt mondja, hogy az oltárt le kell dönteni. a fidesz2 konzervatív-liberális világképet hordoz. ilyesmit.
boon.hu/wp-content/uploads/2020/01/drhe04.jpg
és ugye ebből lehet polgári elit. nem azt állítom, hogy feltétlen az lesz. gazdaságilag összeomolhat. kulturálisan félrecsúszhat. és az ellenzéki pártok?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 11:34:17

@civisvarosi:

"a modern pártok mindegyike tömegpárt."

De te arról értekeztél, hogy a Fidesz egy néppárt. Nem.

2020.02.08. 11:44:00

@neoteny:
ezt is. mert azt mondtam, hogy ne csak kis robotokat adjon az "enáj", ami neki jó. és ne csak kémcsövecskéket a "boschlabor". kis villanykapcsolókat a "dzsíí". hanem városi matematika szakkört támogassák feltéve, hogy tényleg önzetlenek. amiről a csr és a pr szól. és erre a hr-esek ordítottak, hogy "mit képzel fiatalamber". a helyi cégvezetők elmondták, hogy nézze, ez nekünk nem érdekünk. van egy ágazat, amiben működünk. mondtam, hogy oké, rendben, értem ezt.

és ezek a cégek nem mondják, hogy nincs szükség államre. mert ők adókedvezményeket akarnak. és azt egyedi döntésekkel vagy legjobb esetben is oligopol jelleggel szeretnék megkapni azért, hogy a potenciális konkurenseiket kiszorítsák. és együtt működnek az oligarchákkal. a globális gyáripart a helyi építőipari kartell szolgálja ki. az eon és lölő egymással üzletelnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 11:56:35

@civisvarosi:

"mert azt mondtam, hogy ne csak kis robotokat adjon az "enáj", ami neki jó."

Ha önként megveszik a népek a kis robotokat, akkor a kis robotok eladása _nem csak_ neki jó.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 11:59:14

@civisvarosi:

"feltéve, hogy tényleg önzetlenek"

Annyira önzetlenek mint a vásárlóik.

2020.02.08. 12:37:27

@neoteny:
a fidesz egy uralkodó politikai szerepre törekvő állampárt, egy mediatizált tömegpárt és egy néppárt egyben. ez a fidesz hök (hallgatói önkormányzati) rendezvénye.
www.youtube.com/watch?v=3GlnFtxt-eA
lényegében a momentum. és számtalan szociális, jótékonysági rendezvényt tartanak. a város bálján befolyt adományt a beteg gyerekeknek adományozták. papp polgármester egy felgyógyult kislányt külön köszöntött egy tortával, aki most orvostanhallgató.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3965/200205varosibaladomany_ksz_(17).jpg
és az ilyen jellegű szociális média események mindennaposak. és lehet mondani, hogy ez csak pr. ez propaganda. szavazatvásárlás. ilyen a politika.

most báli szezon van. tegnap volt a katolikus bál. az "este sztárvendége: szandi" olvasható a plakáton hanjegyescskékkel.
www.dnyem.hu/media/k2/items/cache/47ba0d76efc08579b01650f8b1d7ea23_XL.jpg
és ők is mind adományozni fognak. ők a fellépő gyerekek.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/02/+otf/1336w/M9iyrFKmFsc0GV8MGqFWBU5PVF9WRVJZX1NFQ__t66N0mFUH5TfRbWvrfvw6hPjzpUu+s7__TGPxys34quFmn0Zv+5FXGxG4rkVS2DHwWTZek66F0j3__NgPTgZr0Y=/MG0508-scaled.jpg
akik találkoznak a megyéspüspökkel.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/02/+otf/1336w/__Hp1BX3onkh0dI26pKOA005PVF9WRVJZX1NFQ4DqwnE4yBoGb3Nw+GCYXvtpvKvIi3LtiZA2XGl+O9lJQxvxMkjZM1GlZKfgS35E+Q==/MG0544-scaled.jpg
és erre mondja azt az ellenzéki értelmiség, hogy igen, a 20-as, 30-as években is ez ment. és láttuk, hogy mi lett belőle. mert hogy ezzel szemben állt egy szélbalos anarcho-kommunista és extrém liberális anarcho-kapitalista bagázs és ez eredményezte a fasizálódást és a náci pártot. tehát nem a népvallás. a népviseletbe öltözött gyerekek a zsidókeresztény püspökkel. ez szimplán csak politika, ami lehet bőven civilizált.

2020.02.08. 12:52:13

@neoteny:
a fogyasztóktól sem lehet elvárni a szolidaritást. azt az államegyháztól lehet várni. a politikusok hozzák létre a szociális rendszereket. nem csak a szocialista pártok. érdemes kalmár istván bírósága idején rendelték el, hogy a piacon minden árut mérjenek meg és annak árából 1-1 dénárt adjanak a szegények. és megválasztották köböl és véka felügyelőit és gondviselőit (provisor et procurator) és ők is fizetést kaptak. ezeket a szociális rendszereket a politikusok létrehozzák. pártok se kellenek hozzá. és ebben a polgárság is érdekelt. kevesebb a lopás, és szigorúabban eljárhatnak. ha nincsenek éhezők, akkor kisebbek a járványok. és az egyéneken túl a hitközségek, felekezeti közösségek adományoznak. elsődlegesen attól lehet kulturálisan elvárni. és nem a szabad piaci (önző) fogyasztótól.

2020.02.08. 12:55:08

@neoteny:
de ezek nem önként megvásárolt robotocskák, hanem adományok. és azt mondtam, hogy ne csak ez legyen. hanem amiben közvetlen nem érdekelt. önzetlen módon adományozzanak úgy, hogy az nem pr. nem népszerűség. a multik teremtség meg a városi matematikai szakkört. amelyik kitermel egy új elitet. és az vagy az ő oldalukra áll, vagy nem. ha ők valóban önzetlen elitisták, akkor ebből ez következik. logikusan következtettem abból, amit hirdetnek.

2020.02.08. 13:17:54

@neoteny:
robotok birkóznak a nemzetközi iskolában. dr. papp kislánya és barátai is kaptak adományokat. ahogyan az összes többi iskola.
video2.dehir.hu/1218_ni_adomany_robot_mix.mp4
amikor bejött az ni még évekkel ezelőtt azt mondták, hogy ezt fogják megtenni. mert ebben érdekeltek. de ehhez az kellett, hogy szijjártó péter az 5.5 milliárd forintos beruházást 2.5 milliárd forinttal megtámogassa.

a nemzetközi iskola a tandíjból megvehetné a robotokat a gyerekeknek, vagy dr. papp a polgármesteri fizetéséből a kislányából. az ni veszi meg. őket szijjártó péter külgazdasági miniszter. az amerikai tulajdonos díszzsebkendője is nemzeti színű.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/11/+otf/839x538/BWnzkLlnnJ1VVlK86LSpCU5PVF9WRVJZX1NFQzr+UZA2W80R7lj6QcBo8Ipk__9JDrtgglCWAshgJCxss0gN+Cv8QqYrGdVp7VkPNu+2e1+z5UM15b__z70__fVolM=/PB149546.jpg

de ez a rendszer egy fokkal jobb, mint a 2010 előtti. megtámogatják mikroelektronikával a szakképző iskolákat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3855/191209nidszc_ksz_(11).jpg
megállapodnak az alpolgármesterrel. akinek a papája a gépipari technikum igazgatója. állami-piaci és családi összefonódások? igen. valóban, mindezt nyíltan teszik. azért tehetik, mert az mta "tudósai" megállapították, hogy 2010 óta "elképesztő pusztítást" végeztek a szakképzési rendszerben. dehogy is.

egyszerűen néhány család, hozzájuk kötődő érdekkör a kormányzati, önkormányzati hatalom birtokában kiegyezett a multik egy részével. azokkal, akik nem fordultak ellenük. aztán lehet, hogy ez ebből létrejött forintgazdaság az első válságban összeomlik. elszáll az árfolyam. de az is lehet, hogy nem száll el. és eddig rendre jobb makrogazdasági eredményeket mutatott a fidesz, mint a nem-fidesz.

tehát nem azt állítom, hogy ez a fidesz vezette rendszer überfasza. hanem azt, hogy a visszásságokat is látva az ország egésze számára tényszerűen kedvezőbb, mint az mszp-szdsz vagy az mdf-szdsz paktumok. és lehet mondani, hogy mert mázlijuk volt. lehet.

2020.02.08. 13:43:19

@neoteny:
és valaki mondhatja, hogy miért nem vett 2.5 milliárdból robotokat. azért, mert az valójában nem az állam megtakarítása, hanem a többlet beruházásból fakadó adókedvezmény. ami ha nincs, akkor az ni nem bővíti a mérnöki irodáit. vagy ott teszi meg ahol legjobb feltételeket kínálnak.

ha én nem munkavállalóként, hanem politikusként ültem volna le tárgyalni, akkor azt mondtam volna neki, hogy kapnak beruházási adókedvezményeket. ez a D épület. ha rajtam múlt volna, akkor az A, B, C épület is megkapta volna akár feles támogatást, de úgy egy ez egy amerikai-magyar vegyesvállalat. amire a befektető azt mondta volna, hogy kösz, de ezt nem kérjük. inkább megy szlovákiába, romániába, akárhová ahol ennél kezdvezőbb feltételeket kínálnak. és ezt tudva tudván nem is lettem politikusok. nem is leszek. mert a multik ilyesmibe legfeljebb kényszerhelyzetben mennek bele.

így reálisan azt lehet csinálni, amit a fidesz csinál. az ni néhány mérnöke, néhány szakmunkás összeállhatnak. de globálisan versenyképes nagyberuházást az állam nélkül ők se nagyon tudnak eszközölni. legfeljebb csak úgy, hogy felszámolják az államot. amire a köznép aligha szavazna. tehát reálisan a "legjobb" (a szabadság és a biztonság szempontjából még éppen elfogadható) politika az, amit a fidesz visz. a fidesz2 egész pontosan.

a fidesz1 meg vívja a kultúrharcot závada pállal. akinek kisfia is "író". és egy darabját a hétvégén előadja szabó kimmel tamás.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/szettepve4.jpg
"Rettegnek a politikai retorzióktól Karácsony kampánydalának alternatív zenész szerzői, ezért nem árulják el a nevüket" és ezért szabó kimmel tamás adja elő". aki pappa pia című andy vajna produkció főszereplője.
media.port.hu/images/000/965/367.jpg
de őket üldözik. rettegenek a politikai retorzióktól. sötét diktatúrában. de ugye 2017-ben nem rettentek meg, vagy most ugye hogy lehetséges, hogy meghívják. úgy, hogy fidesz2 kiegyezésre törekszik. andy vajnának is az volt a célja, ő nem egy flinkenstein volt. ahogyan tarlós is kigyezést akart, csak a budapest "liberális" népe leváltotta. marad a fidesz1.

2020.02.08. 14:34:33

@neoteny:
a lerégebben működő vállalatok. az index szerint ez a zwack.
index.hu/mindekozben/poszt/2020/02/08/terkepen_megnezheti_a_legregebbi_amde_mai_napig_mukodo_vallalatokat/
errefelé azt mondják, hogy a debreceni városi nyomda. 1561 óta működik folyamatosan. csak nem mindig szabad piaci alapon. hanem részben állami, részben magánvállalatként.
www.anyrt.hu/wp-content/uploads/2019/01/anylogo_125.png
a business financing vagy az index ezt nem hozná le. mert ez ellentétes a firkászai világképével.

2020.02.08. 15:26:57

@neoteny:
ezt a nyomdát debrecen városa alapította 1561-ban. urbánus világképben egy város tulajdonlhat vállalatokat. és az egy fokkal szabadabb, mint az állami köztulajdon. és ettől eltér az ortodox liberalizmus. ami az egyén szempontjából szabadabb, de a közösséget korlátozza. és elvben lehet úgy is.

a kereszténység mint államvallás közösségi alapú. és ezzel szemben áll egy államellenes, keresztényellenes, nemzetellenes csoportosulás. az európai tradícióval szemben álló ellenkultúra. nem "a" "zsidók", hanem zsidók és nem-zsidók is, akik identitást vesztettek. akik még csak nem is anarchisták, hanem identitás nélküliek. és ez újabban nemtelen és nemzettelen. az lmbtq közösség genderfluid szivárványos eszmeiségét hirdetik. ehhez próbál kapcsolódni niedermüller péter. hogy rémisztőek ezek a fehér, hetero, keresztények.

a magyar királyságban nem jött létre a szövetségi államrend, ami lehetővé teszi, hogy nagyvárad magyar is, román is. de errefelé ezt támogatják a zsidók. a mazsihisz szerint az revizió. és látjuk, hogy hová vezet. szegény románok és a kis romák. menjenek át bukarestbe. ott mindet megölték a kis cigányok. akikre azt mondják, hogy "lábszagú" "parasztok". a magyar királyságban a nemesség összeáll és király sem feltétlen kell, mert a szent korona uralkodik. és úgy vannak választott képviselők, modern kori nemesek, de egy család sem egyeduralkodó. névlegesen sem. és ugye mindez egy multikulturális államban európa közepén. ezt verték szét 1920-ban a nyugat és a hogy is hívjákok, hogy ez micsoda szörnyűség. és azóta minden mennyivel jobb.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 16:33:46

@civisvarosi:

"a fogyasztóktól sem lehet elvárni a szolidaritást."

Még kiktől nem lehet elvárni a szolidaritást?

2020.02.08. 19:56:23

@neoteny:
a piaci termelőktől. tőlük se lehet elvárni, hogy a köböl és véka árából adjanak 1-1 dénárt a szegényeknek. ezt az állam rendeli el. választott hites közönség javaslatára az utcák képviselői. megválasztják az ipotály mestereit, valamint a köböl és a véka felügyelőit és gondviselőit. valamint a nótáriust, aki ezeket jegyzi. és még az egyházfiakat is, amelyek ezt szentesítik. a zsinat egyházi és világi képviselőit. vásárbírákat. az utcakapitányokig ez egy elég összetett államszervezet. és ezt nem a földesúr rendeli el. mert az éppen isztambulban raboskodik. és a fia elmegy kiszabadítani. az egri csillagokból ismerjük. de aztán közben a felesége erdélyben megcsalja. le is fejezi. ezeket nem a földesúr dönti el, hanem a polgárság választott képviselői szervezik meg a közösségi piacot. létük attól függ, hogy a török porta által elvárt hódoltsági adót meg tudják-e fizetni.

a szolnoki szandzsákba beosztott debrecent csak egy palánk védte. a szolnoki bég azt mondta, hogy ha kell, akkor ő seregeivel felgyújtja az egészet. neki nem kell egy magyar nagyváros a szomszédjába. a város polgársága azt mondta, hogy ők fizetnének a szultánnak az oltalomlevélért cserébe. és a budai pasának megfizetik az elvárt adót. amit a királynak megfizettek. ez a nagy falu kitermel adóként évi 300 aranyat. és szultán azt mondta, hogy na jó, ha fizetnek akkor rendben van. és ha utána is, akkor nekik végül is nem olyan rossz, hogy az a nagy falu a piacával kitermeli az aranyat.

2020.02.08. 20:15:09

@neoteny:
béndek péter arról értekezik, hogy szegénység van. debrecenben a pláza parkolójába nem férnek el az autók. annyi a vevő.

csokifesztivál van.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3980/200208csokifesztival_ksz_(39).jpg
csokiból van a kugli.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3980/200208csokifesztival_ksz_(4).jpg
és rengeteg árus. kóstolót osztanak.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3980/200208csokifesztival_ksz_(19).jpg
tehát ha valaki elmegy a plázába, még a legszegényebb is különösen gyerekkel, akkor kaphat csokit. mert a marketinges felhívja őket a színpadra.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3980/200208csokifesztival_ksz_(18).jpg
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3980/200208csokifesztival_ksz_(41).jpg
tehát ez alapján mondhatnád azt is, hogy liberális kapitalizmus globális vívmányai elérték debrecent. na de mi ez az egész?

sohasem látott mély szegénység. ezt mondja az ellenzék. a kormány azt, hogy gonosz multik. miközben osztogatják az olcsó vagy marketing céllal az ingyen csokit. miért akarják őket elűzni? nem a multikat, hanem akik ezt mondják: ezek a magyarok! amire azt mondják, hogy nem-magyarok. vallásháborúsdi.

2020.02.08. 20:24:58

@neoteny:
ez a klasszikus keresletélénkítő politika eredménye. egy a napokban átadott út.
www.uft.hu/upload/images/galeria/2102/200124domokosmarton_ksz_(2).jpg
a környezetében nincs szinte semmi. hanem úgy gondolják, hogy majd mellé épül valami. az állam dolga, hogy fejlessze az infrastruktúrát. a potentátok átadják. amit a haverok megépítettek.
www.uft.hu/upload/images/galeria/2102/200124domokosmarton_ksz_(7).jpg
és te erre azt mondod, hogy igen. ez egyenes út az állam csőd felé. a keresletélénkítő politikai hívei azt gondolják, hogy ez így tartható lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 22:19:17

@civisvarosi:

"a piaci termelőktől. tőlük se lehet elvárni, hogy a köböl és véka árából adjanak 1-1 dénárt a szegényeknek. ezt az állam rendeli el."

1 Jézus azért hat nappal a husvét előtt méne Bethániába, a hol a megholt Lázár vala, a kit feltámasztott a halálból.

2 Vacsorát készítének azért ott néki, és Mártha szolgál vala fel; Lázár pedig egy vala azok közül, a kik együtt ülnek vala ő vele.

3 Mária azért elővévén egy font igazi, drága nárdusból való kenetet, megkené a Jézus lábait, és megtörlé annak lábait a saját hajával; a ház pedig megtelék a kenet illatával.

4 Monda azért egy az ő tanítványai közül, Iskáriótes Júdás, Simonnak fia, a ki őt elárulandó vala:

5 Miért nem adták el ezt a kenetet háromszáz dénáron, és [miért nem] adták a szegényeknek?

6 Ezt pedig nem azért mondá, mintha néki a szegényekre volna gondja, hanem mivelhogy tolvaj vala, és nála vala az erszény, és amit abba tesznek vala, elcsené.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 23:10:23

@civisvarosi:

"az állam dolga, hogy fejlessze az infrastruktúrát."

Nem.

2020.02.08. 23:33:07

@neoteny:
1553. ápr. 26. szerda
Feria quarta sequenti
Szíjjártó (Zyartho) Ágoston és Tót (Tott) Antal Csorba (Chorba) Bálintnak az egyházfinak az elmúlt évbeli köböl jövedelméből (proventus cubuli) átadtak 13 forint 14 dénárt.

a köböl és a véka felügyelői a beszedett összegből 1/4 részt tarthattak meg. persze nyilván lophattak a maradék 3/4 részből, de ez esetben kevesebb jutott az ispotálymesternek és az ispotály lakóinak is volt egy képviselőjük. ez azt jelenti, hogy nagyjából évi 3 forintot kerestek. egy átlagos polgári ház 40 forintba került. 1 forint 3.5 g aranyat jelentett. mai áron cca. 50-60 ezer forintot jelent. a köböl és a véka felügyelői és gondviselői évi 150-200 ezer forintot kerestek mai áron. kb. a közmunkabért.

2020.02.08. 23:33:40

@neoteny:
a képen látható politikusok ezt képzelik.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 23:36:37

@civisvarosi:

"a köböl és a véka felügyelői a beszedett összegből 1/4 részt tarthattak meg."

Miért?

2020.02.08. 23:38:42

@neoteny:
adót szednek a vállalatoknak. és abból infrastruktúrát építenek. megbízzák az építőipari kartellt. összekötik a gyárakat utakkal. és a lakosság pedig majd ezek mellé építkezik. ez az elképzelés.

2020.02.08. 23:46:11

@neoteny:
ezzel évente átlagosan 100 milliárd forint működő tőke érkezett debrecenbe. a gyáriparosok vagy legalább is egy részük azt mondta, hogy ez nekik megfelelne feltéve, hogy az igényeiknek megfelelően átalakítják a szakképzést. és azt is megtették.

2020.02.08. 23:48:24

@neoteny:
az volt a jövedelmük.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 23:55:32

@civisvarosi:

"adót szednek a vállalatoknak."

Nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 23:56:14

@civisvarosi:

"ezzel évente átlagosan 100 milliárd forint működő tőke érkezett debrecenbe."

Nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.08. 23:58:17

@civisvarosi:

"az volt a jövedelmük."

Helyesen: az volt a debreceni polgároktól politikai befolyás érvényesítésével kierőszakolt jövedelmük.

2020.02.09. 08:45:11

@neoteny:
a debreceni polgárok választották ki maguk közül a tanács tagjait. ők fogadták el (mohács után), hogy legyen városi ispotály. majd aztán ők fogadták el, hogy annak fenntartására adót szednek. és megválasztották a köböl és a véka felügyelőit és gondviselőit.

csorba bálint az egyházfi kéregetve kalapozhatott volna a piacon, hogy "a köbölből, a vékából 1-1 dénárt a szegényeknek". de ezt a tanács javaslatára elrendelte a bíró. a polgárság bevezetett egy helyi adónemet. és élvezték ennek előnyeit és hátrányait.

ha valaki a piacon lopott, akkor nem érvelhetett úgy, hogy szegény és beteg gyermekeinek vett el falatokat. mert a bíró azt mondta, hogy a szegényeket az ispotályban lakhatnak. de a tolvajokat a tömlöcbe vetik. kisebb a szabadság, de nagyobb a biztonság.

2020.02.09. 09:14:22

@neoteny:
tehát a piacon a termelők, az árusok, a fogyasztók nem garantálták az ispotály fenntartását. 1529-ben hozták létre és 1553-ban határozott úgy a tanács, hogy minden egyes véka és köböl áru árából 1-1 dénárt el kell vonni. úgy lehet fenntartani. a tanács javasolta, hogy a szegények egy részét a város árkán túl egy külső ispotályban kell elhelyezni. annyira mégse voltak szolidárisak. az ispotálynak volt egy város által kijelölt vezetője. de szegények is választottak képviselőt. az egyház imaházat épített, majd a részben a város költségén templomot emeltek. a belső városmagon kívül létrejön egy külső szegény negyed. ahol lakóknak nem volt szavazati joga a cenzus miatt. ahhoz a családnak saját házzal kell rendelkeznie és a városi taksát (tax) meg kellett fizetni. arra úgy tekintettek, mint egy elit klubban a tagsági díjra. a gazdagok vezették a várost. a polgári házakhoz el lehet szegődni cselédeknek. illetve a céhmesterek mellé legénynek, inasnak. illetve mindenki tanulhatott a kollégiumban. a szegények is. akár külföldre is mehettek. és később létrehoztak egy lánynevelő intézetet. mindezt uradalmi jelleggel tették. úgy, hogy abban nem volt uraság. hanem a város vásárolt földeket. vagy mondjuk a város alapít egy nyomdát. egy menekülő reformátor eszközeiből. mit csináljanak vele? legyen városi nyomda. és nyomtathatnak énekes könyveket az egyháznak, tankönyveket a kollégiumba. mindezt magyarul. magyar vallást hirdetnek.

2020.02.09. 10:52:49

@neoteny:
tehát a vagyonos polgárság döntött így. mohács után egy vagyonos család ajánlotta fel a saját házát a szegényeknek. vélhetően a tömeges sebesüléseken meggazdagodó boncmester és felesége. nem volt gyerekük. és abból jött létre a városi ispotály. de ezek után a törökök elfoglalták az ország középső részét. onnan a nemességet elűzték. a településeket feldúlták. elég sok volt a menekült. a polgárság a hódoltsági adót a török portának megfizeti, ahogyan a királyi udvarnak is adózott. de ehhez szociális intézkedéseket bevezetnek. korlátozásokat is. nem lehet teljesen szabadon halászni.

A tanács elrendelte, hogy senki idegen ne merjen a Tócó mocsárban halászni és a város lakói közül is senki a bíró pecsétje nélkül. És senki ne bátorkodjon többet fogni, mint amennyi a saját asztalára egy napra elegendő. A pecsétet pedig még aznap visszahozzák a bíró úrnak. Senki a parton az apró halakat ne hagyogassa ott, hanem a halászok tüstént visszadobják a mocsárba. A rendelkezés megszegőinek büntetése egy forint. E tó mesterének és gondviselőjének Nagy Gergely esküdtet választották.

2020.02.09. 11:58:10

@Bánegressy:
ha valaki valódi szociális intézkedéseket akar, akkor ahhoz a kereskedelmet kell megsarcolnia és abból közszolgáltatásokat szervezni. a szociálliberálisok az államot eladósítják és eladják. és abból próbálnak anarchiát teremteni.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.09. 14:14:55

@civisvarosi:

"ha valaki valódi szociális intézkedéseket akar, akkor ahhoz a kereskedelmet kell megsarcolnia és abból közszolgáltatásokat szervezni."

Vagy legalább azt kell hirdetnie, hogy ezt teszi.

2020.02.09. 18:43:36

@neoteny:
jelenleg csokifesztivál van a plázában. és az árusok kínálják a termékeiket.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3980/200208csokifesztival_ksz_(6).jpg
van ingyen ebéd, létezik ingyen piac? igen, az a marketing. a gyerekek felmennek a színpadra és kapnak ingyen csokit.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3980/200208csokifesztival_ksz_(41).jpg
és nem is akárkitől, hanem wossala rozinától, aki szerepelt a tévében. és egyébként kánya kata lánya, aki szintén szerepelt a tévében. kánya kata egy nem túl tehetséges színésznő, de a férje verebes istván, aki humor nagyúgyúiank egyike, és nevelt lánya is "híres". a család az rtl klub "sztárja". wossala rozina csokit osztogat a plázában. és ők a balliberálisok.

de hogy ahhoz gyerekeknek rendszeresen járjon heti egy "szociális" sportszelet, ahhoz el kell szedni a kereskedőktől. azt wossala rozina és fogyasztói társadalom már nem nyújtja az éhes szájaknak. "jóságos és igazságos" kádár jános azt mondja, hogy az elvesszük és kész. az járjon az úttörőknek. szélsőbaloldalra való tolódással. vagy orbán a népvezér. minden gyerek kapjon egy sportszeletet feltéve, hogy szereti a focit. na ki szereti?

így működik a politika. végletekig kisarkítva persze. tartok tőle, hogy ez az emberi természetből adódik. de a magyar elsősorban államnép, másodsorban egyháznép és harmadsorban piacnép. tehát az állam nem csak úgy kiosztja a sportszeletet. hanem még meg is szentelik a papok a foci egyházban. vagy az úttörő mozgalomban. edzett ifjúságért.

lecsós 2020.02.09. 19:31:59

@civisvarosi: Így kapcsolódik össze a félmúlt, a jele, és a jövő. Rozina a második generációt képviseli, megy számára a hájp, Balatonalmádi így kapcsolódik össze a civis várossal. Nincs új a nap alatt. Szóval rozina személye a színpadon, az maga a kiegyezés, mivel azt sugallja, hogy: látod, már nem baszogatjuk a második generációt, mivel ez már nem érdek, megláthassátok tik is. Na most ha onnan nézek rá a dologra, akkor azt mondom, hogy Debrecen nagyon közel van Balatonalmádihoz. Ha meg így van, akkor hogyan is magyarázzuk azt a sportszeletes játékot? Ezzel a történettel azt sugalljuk, hogy 25 éve sem volt új a nap alatt kis hazánkban, és tik is láthassátok, ma is ugyanaz van, mint 25 éve, a második generáció már lehet milliárdos, nem firtassuk feleim, imígyen vannak errefelé a dolgok a nap alatt.
Közben van a vérló, a Gy betűs, azt lehet ütni, mivel ottan a milliárdok másképp gyüttek, mint emitt.
Ezt sokan nem értik, hogy akkor most ezt így egyszer okkás, másszor meg nem okkás. A kocsma népe kb. úgy van ezzel, amikor nézi a híradót, mint Pelikán börtönőre, aki nem volt ideológiailag eléggé kiképezve, na Pelikán elmondta neki, mit kell tudni, az "utolsó vacsora közben" :) Szóval a kérdése, ezt így hogy ideológiailag, de tényleg?

2020.02.09. 20:03:54

@lecsós:
a debreceni egyetem aulájában "dizájn" kiállítás és vásár van. ilyen gyönyörűséges termékeket lehet vásárolni. ez a kedves néni a bolyhos sapkájában kaphat egy nyakéket a hölgytől, aki dizájn klipsszel a fülében nagyon trendi.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3981/200209designvasar_ksz_(40).jpg
lehet vásárolni ilyen szép színes öveket.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3981/200209designvasar_ksz_(42).jpg
és ilyen csodálatos karkötőket.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3981/200209designvasar_ksz_(17).jpg
hogy kerül ez a debreceni egyetemre? úgy, hogy kósa lajos feleségének barátnői. ki ne akarna vásárolni ilyen "dizájn" táskákat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3981/200209designvasar_ksz_(37).jpg
de ez nem oknyomozó újságírás, egy nagy leleplezés. hanem az közgondolkodás, hogy ha kósa lajost kiválasztották országgyűlési főképviselőnek, mert orbán viktor kollégiumi szobatársa volt, akit kiválasztottak miniszterelnöknek, akkor az ő családtagjaik, a kedves feleségeik is tölthessen be valamilyen közéleti szerepet. és ha kedveli a "dizájn" termékeket, akkor engedjük meg neki, hogy rendezzen egy kiállítást és vásárt. és egyébként bármelyik divatárus odamehet. nem hiszem azt, hogy kósáná bárkit is elutasítana.

2020.02.09. 20:28:58

@lecsós:
ez nem egy nagy lelepzés. így működik az ország. ez a képen dzsekiben kósa lajos felesége. és van egy punk zenésznek kinéző fickó. aki abból nem tudott megélni. összehaverkodott kósa feleségével és most ő is egy dizájn kiállító vagy gyártó. és a nyugdíjas hölgy felpróbálja az új nyakéket.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3981/200209designvasar_ksz_(36).jpg
egyébként az emeleti árkádok falán csokonai vitéz mihály, kölcsey ferenc nevei olvashatók. ők is egy ilyen világban éltek. egy ilyen világban alkottak.

lehet vásárolni dizájn kozmetikumokat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3981/200209designvasar_ksz_(39).jpg
a gyerekek készíthetnek dizájn mézeskalácsot.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3981/200209designvasar_ksz_(25).jpg
de még egyszer. ez piac. és bárki odamehet. akármelyik kézműves, hogy ó gyöngyike nagyon szép az új dizájn dzsekid. ahogyan a punk fiatalember is odament. a fidesz egy kiterjed familiáris közösség. olyan, mint az ország. és ez teremti meg a szabadságot. aligha hiszem, hogy ezen a vásáron büntet a nav ellenőr.

és lényegében az van, hogy a többség megtapasztalva a rendszerváltást azt mondja, hogy vissza ebbe a félfeudális világba. de ha kósáné gyöngyike mindenkit szívesen lát az ő dizájn világában - nem ismerem, de nem hallottam olyanról, hogy bárkit is elutasított volna - akkor ez egy lehetséges minta a polgárosodáshoz. na most mi van ha valaki nem szeretne az országgyűlési főképviselővel vagy a kedves feleségével, azok rokonaival, családtagjaival összebarátkozni, akkor keressen egy olyan kis világot, amiben ez ismeretlen.

2020.02.09. 21:30:40

@neoteny:
mészáros lőrincnek vannak alvállalkozói, beszállítói. tehát az ő üzleteivel közvetlen vagy közvetve nagyon sokan jól járnak. nyíradony városbál. beszédet mond tasó sándor polgármester, mellette balra tasó lászló országgyűlési képviselő és jobbra pajna zoltán megyei elnök, aki szerint össze kell fogni a polgármesterekkel, mert így épülnek fel a közösségek.
video2.dehir.hu/0209_Nyiradony_varosbal_mix.mp4
és fellép a hajdú néptáncegyüttes és egyébként a bálon felvonultak 400-an. ami egy 7600 lakosú településen nem olyan kevés. felteszem ők nyíradony vállalkozói. és ők beszélgethetnek a polgármesterrel, az országgyűlési képviselővel, a megyei közgyűlés elnökével, stb. és ezek után nyernek el egy kisebb nagyobb közbeszerzéseket. és ezt ellenőrzi a járási kormányhivatal. így működik az ország.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.09. 21:37:03

@civisvarosi:

"az ő üzleteivel közvetlen vagy közvetve nagyon sokan jól járnak"

Nem mindenki akinek adójából finanszírozzák az ő 'üzleteit'.

2020.02.09. 21:50:57

@neoteny:
és azt mondja az ellenzék, hogy ők leváltják ezt az autoriter rezsimet. és azzal globális versenyképessé válik magyarország. a nyíradonyi bálon felvonuló 400 vállalkozó globálisan versenyképes? talán nem véletlen választják meg tasó lászlót országyűlési képviselőnek, tasó sándort polgármesternek és talán nem véletlenül tapsolják meg pajna megyei közgyűlési elnököt, aki azt mondja, hogy a politikusok nem ellenfelei, hanem segítői a közösségnek.

ha a nyíradonyiak őket leváltják, akkor mi lesz? ledobva a vállukról a népnemzeti rabigát a globalizált szabad piacon bizonyíthatnak a nyíradonyiak.

2020.02.09. 22:10:28

@neoteny:
magyarország az európai uniónak, nyíradony a magyar költségvetésnek nettó kifizetőhelye. tehát ezt nyugat-európa és budapest polgárai fizetik nettó módon. akik többségében fidesz ellenesek. de orbán vezette népi nacionalista retorikával politikai értelemben sikeresen elhárították ezeket a támadásokat eddig legalább is.

ha nem lennének ezek a támogatások, akkor valószínűleg nem választanák meg tasó elvtársat, de az alapprobléma az, hogy nyíradony népe nem szakosodott semmire se, amit legalább egy kisebb, természetes módon védett piacon elcserélhetne a szomszédaival. mert a liberálisok azt mondják, hogy olyat nem lehet. hogy nyíradonyban van egy megyei adóhivatal központja. és a matáv adótoronyokhoz szerelnek össze eszközöket és fociznak és sakkoznak. ez a nyíradonyi sakk egyesület.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/74908126_147265136659517_1636370513867571200_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_oc=AQnsl23n6BVvw-6vvInfjAcUfbdXk7OLfTx-RkB84TvhNo8ThRzHMHTD6J_y_zdIzJQ&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=6812ae83f426b128c1c5cabe6cd6a687&oe=5EBD35F0
és az ő anyukája dolgozik az adóhivatalban, az apukája pedig a matáv telefonszerelője. adótornyokat épít nyíradonyban és mellette maszekol. ő fiuk az iskolában sakkozik, szeret focizni, a lányuk a hajdú néptáncegyüttesben turnézik erdélyben gyergyóditródon.

és az ellenzéki értelmiség azt mondja, hogy ezt így nem lehet. mert ez egyáltalán nem nyugatos és ez nem egy versenyképes világ. hanem ez lényegében majdnem ugyanaz, mint ami a reformszocializmus volt a hazafias népfronttal.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.09. 22:17:18

@civisvarosi:

"tehát ezt nyugat-európa és budapest polgárai fizetik nettó módon."

Nem.

2020.02.09. 22:22:02

@neoteny:
tehát nem egy félig idealista, de legalább félig reális programot kínálnak a nyiradonynak, hanem azt, hogy zavarják el orbánt. a nyíradonyi momentum facebook oldalán az első nem pártvezetőket ábrázoló kép.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/74156183_3189143631157019_4977077672485060608_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQlBDIjMIjhvY0ajzBerqfYclARIO1sCyX49ijBWdv_Rq8EoLp0yKm7Scd8SApcEMBA&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&_nc_tp=6&oh=1f5045acee8692f3a21ba5d37ebaa2eb&oe=5ED4FD9E
és van még ez.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/71132118_730223840733820_4112377979865137152_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQmKl6eOadyqgBxy2Ko6edrGao39FaVjXpRhucfmyPceVYK5Rh8HbFMVHs3kzohrhgU&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=3e4e6b7a8fb92a48d0c3daa5f7ee8a6f&oe=5EC5EA7D
tehát a nyíradonyi momentum valójában csak a budapesti ellenzéki pártelitnek nyal be. azzal, hogy budapesten ők is tiltakoznak a gyerekgyilkos erdogan és a "náci" bayer ellen. aki azt mondja, hogy szét kell verni ezeknek a pofáját. és ők elseprik ezeket a fasisztákat.

2020.02.09. 22:27:41

@neoteny:
dehogy nem. ők fizetnek szinte minden beruházást. tasó képviselő honlapján a legfrissebb hír ugyan tavaly nyáron készült. de ez egy tipikus projekt. szolgáltató házat avattak vámospércsen.
tasolaszlo.hu/wp-content/uploads/2019/06/DSC_0036-e1560779143578.jpg
tasolaszlo.hu/wp-content/uploads/2019/06/DSC_0072-e1560779186409.jpg
ennek építését az európai unió finanszírozta úgy, hogy az ehhez szükséges önrészt a magyar állam biztosítota. és azért báloznak tasó képviselővel, hogy beszállítsák a linóleumot vagy az ereszcsatornát.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.09. 22:31:11

@civisvarosi:

"ők fizetnek szinte minden beruházást."

Nem.

2020.02.09. 22:41:45

@neoteny:
és ők nagy többséggel nyernek választást azért, mert az ellenzéki értelmiség programja az, hogy ez rendszerszintű a korrupció, a gyerekgyilkos erdogan. tegyük fel, hogy az ellenzéki pártok nyerik a választást. mi történik? alacsony adók mellett kiváló lesz az oktatás. ez a nyíradonyi dk facebook oldala.
www.facebook.com/DK-Ny%C3%ADradony-818076895010674/
abból áll, hogy van gyurcsány és vannak ezek nácik. tasó elvtárs jótékonysági bálba hívja a helyieket. és úgy lehetnek egy nagyobb projektben lölő alvállalkozói.

2020.02.09. 22:53:37

@neoteny:
ezek nyíradonyban futó projektek:
www.nyiradony.hu/category/varos/palyazatok/aktualispalyazatok/
egytől egyig mind eu-s támogatás épül. amihez az önrészt a magyar állam biztosítja. nincs valódi önkormányzatiság. hanem zöld város lesz nyíradony, tudományos technológiai park, mert ezt támogatja az európai unió. 500 millió forintból fejlesztik a "humán kapacitást".
www.nyiradony.hu/wp-content/uploads/2018/08/hum%C3%A1n-800x445.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.09. 22:59:16

@civisvarosi:

"egytől egyig mind eu-s támogatás épül."

És?

Mészáros Lölö 'üzleteinek' finanszírozásáról volt szó.

2020.02.10. 08:07:00

@neoteny:
nyíradonyban mészáros lőrincnek fizetik a villanyszámlát. és aki előfizető lölőnek fizeti az újságszámlát. az ellenzék azt mondja, hogy ez összefügg. az újságírók manipulálta közéletből adódik a tulajdonrésze az energiaszektorban. ebben van valami. csakhogy lölő az e-on-nal üzletel. korábban a lapokat egy osztrák család birtokolta. és azok a nyugati típusú kapitalista világképet hirdették a nyiradonyiaknak, hogy az milyen jó lesz nekik. és abból következtek a tulajdonviszonyok.

most pedig a népi nacionalizmust hirdette meg orbán. és nyíradonyban ezt hirdeti meg tasó képviselő. aki szociális munkásnak tanult a főiskolán. felteszem politikai pályára készült. mert politikus ritkán lesz valaki csak úgy. és amikor szociológusnak tanult akkor még úgy képzelte, hogy a periféria perifériáján elég sok a szegény. valami balos párt tud majd errefelé győzni. keresztényszocialista vagy agárszocialista valóban győzhetne. csakhogy azt a budapest szociálliberális elitje elutasítja. amit nyíradony népe elutasít. ebből adódik a népi nacionalizmus. és az, hogy egy 7600 fős településen 400-an elmennek a bálba. nem feltétlen azért, mert annyira szeretnek táncolni. azt a falusi diszkóban is lehet. hanem mert összebeszélnek a fidesz potentátokkal. az országgyűlési képviselővel, a polgármesterrel, a megyei elnökkel. és ők lesznek az eu-s projektek beszállítói. a direkt36 és a 444 megírja, hogy ezen meggazdagodnak. ügyeskedéssel vagy túlárazással lenyúlnak 10-20-30-50 millió forintot. vagy esetleg még többet.
444.hu/2016/07/18/igy-kerultek-helyzetbe-sokmillios-unios-projekteknel-taso-laszlo-emberei-es-rokonai
ha az eu kioszt 500 millió forintot arra, hogy fejlesszétek a "humán kapacitást", akkor arra nyíradonyiak azt mondják, hogy na gyerekek. és aki amennyit nem szégyell annyit vesz el. nyilván vannak önzőbbek, mohóbbak, akik régebb óta vagy közelebbről ismerik a képviselőt, vagy szorosabb rokonságban vannak és ők többet nyúlnak le. de ez nem abból adódik, hogy mert ilyenek a nyíradonyiak, vagy a magyarok, hanem ebből a rendszerből egyenesen ez következik. és ezt a rendszert tasó elvtárs találta ki, mégcsak nem is a nyíradonyiak vagy a magyarok. hanem a dicsőséges nyugat.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.10. 08:28:59

@civisvarosi:

"nyíradonyban mészáros lőrincnek fizetik a villanyszámlát."

Meg az államnak az adót, amiből az megveszi a hatmilliárdos hiányú Mátrai Erőművet Mészáros Lölőtől.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.10. 08:38:49

@civisvarosi:

"és a kérdés legalább is számomra az, hogyan lehet ezt korrigálni, hogyan lehet a helyzetet normalizálni."

Nem egy kommentcsatornában.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.10. 09:22:02

@civisvarosi:

"a közéletben nyiradonyiak mint egy közösségi entitás léteznek."

Nem.
süti beállítások módosítása