1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.07.12. 06:55 HaFr

Az Orbán elleni harcban az életünk a tét

Képtalálat a következőre: „putyin orbán”

A világban háború zajlik az különféle mélységű autokratikus uralmi rendszerek és a liberális demokráciák (a nyugati civilizáció) között, amire az utóbbiak is lassan kezdenek rájönni. Ahogy minden háború esetében, az uralom mellett az eltérő uralmi logikák (itt globálisan) normatív igényű elfogadtatásáért megy a küzdelem. A NER célja (és egyre nyilvánvalóbban Moszkvától kapott és Peking által kihasznált küldetése) egyfelől az EU bénítása, másfelől kvázi politikai vámpírként a hazai társadalmi és politikai ellenállás végleges felszámolása a nemzet (gazdasági, kulturális, infrastrukturális, közösségi) erőforrásainak elszívásával, egy részének tönkretételével, a másik részének centralizálásával, a források ellenőrzésén túl a digitális és adminisztratív ellenőrzés erősítésével, majd teljessé tételével, és végső soron a demokrácia maradékának felszámolásával (amelyben komoly lépés lehet előre az önkormányzati választások után tervezett alkotmányrevízió). Aki nem látja az ország elképesztő romlását az utaktól az egészségügyi és az iskolarendszeren át az általános erkölcsi állapotunkig, aki nem látja mindennapi életünk tervszerű rombolását, annak nyilvánvalóan súlyosan deficites az értékrendje.

A helyzet veszélyességének világos hirdetésére volna szükség az ellenzék oldaláról. A töketlen MSZP kollaboráns gyakorlata után üdítő látni, ahogy a Momentum és a DK végre arra kezdi használni az EP-t, amit a nemzet érdeke kíván: az Orbánnal szembeni ellenállásra, illetve a Néppárt és Merkel ostoba appeasement politikájával szembeni európai ellenállás élesztgetésére. Nem véletlenül reagált Orbán köre ilyen dühödten: a nagy mű még nincs kész, feltehetően még megakasztható. A mi szempontunkból: még nem veszett el minden, még van esély a bűnözők visszaszorítására és megtörésére.

153 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr9814940220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.07.13. 00:13:24

@BéLóg: "KEMÉNYEN dolgoztok a Fidesz 2022-es NÉGYÖTÖDÖS eredményéért"

Ceaucescunak ÖTÖTÖDE volt, ahztán mégse ágyban párnák közt végezte a diktáori pályafutását. Orbán diktátor helyzete tehát iszonyúan függ a mindennapi agymosás sikerességétöl. Csak hogy a hatás egyre tompul, az ellenállás egyre erösebb.

moloy 2019.07.13. 00:50:46

@Brix: "Csak idő kèrdèse, hogy az új politikai erők megerősödjenek..." Most komolyan: Te most a Gyurcsányékra gondoltál, mint megerősödő ÚJ politikai erőre??

Brix 2019.07.13. 01:29:11

@moloy: Új politikai erőkre, azaz: nem Gyurcsányèkra gondoltam...

Brix 2019.07.13. 01:39:16

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.: Attól mèg hogy " nemzetinek definiálják magukat, egy bűnös rendszert èpítettek, melyben a kormányfő összes családtagja milliárdos vagyonra tett szert, jelentős rèszben állami megbízásokból, volt ott offshore cèg ( Tiborc) Rogán Tóni letepedèsi üzlete ( offshore szál) , Matolcsy- család disznóságai, meg a többi kispályás: Kósa, Farkas, simonka ès társai...Mèszaros dollármilliárdos lett, az 1000 milliárdos BP-Belgrád vasút 40%- át elvitte, de közben is zsákolja a költsègvetèsi milliárdokat - 5,6 milliárd támogatás izocukor gyárra...Elmehettek Ti fideszes trollok a picsába, a "nemzeti" kurmányotokkal együtt!

Brix 2019.07.13. 01:42:04

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.: "Visszaszereztük az országunkat" = fideszes, vagy inkább orbáni state capture...

Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.. 2019.07.13. 01:57:07

@Brix: "családtagja milliárdos vagyonra tett szert, jelentős rèszben állami megbízásokból, volt ott offshore cèg ( Tiborc) Rogán Tóni letepedèsi üzlete ( offshore szál) , Matolcsy- család disznóságai, meg a többi kispályás: "

Még ha ezekből a nevetséges demagóg, kétségbeesett hazugságokból bármi is igaz lenne, az még akkor is abszolut JELENTÉKTELEN veszteség lenne, az ország sosem látott mértékü, elképesztő, példátlan gazdasági fejlődéséhez képest. Megduplázodott az ország GDP-je, ti meg nevetséges pár száz milliárdról hadóváltok, amiről tudjuk, hogy a különbőző csunyán elbukott választásokra találtátok ki, és mostanra talán el is hiszitek, hogy ezek megtörténtek.
De persze sosem beszéltek a 4-es metróból Demszkiék által kilopott 270 milliárdról.

Khonsu 2019.07.13. 01:58:14

@Brix:

Orbán az ország javát akarja, és meg is szerzi...

Khonsu 2019.07.13. 02:24:42

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..:

"ti meg nevetséges pár száz milliárdról hadóváltok"

Azért tudnék vele mit kezdeni, de szerintem te is.

Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.. 2019.07.13. 03:21:05

@Khonsu: Az ország viszonylatában jelentéktelen lenne, és még csak nem is igaz. Mert pontosan tudjuk, hogy a mostanra arab szeretővé, és szélsőségesen ZSIDÓ GYÜLŐLŐVÉ vált baloldal, felváltotta a 30 évnyi antiszemitázást, korrupciózásra. Ez számukra csak egy politikai fegyver, mint sok évtizedes antiszemita vádaskodás. Elképesztő de, Adolf Hitler nem támadta olyan aggreszivan a zsidoságot annak idején, mint mostanában a magyar baloldal teszi.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 03:37:04

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..:

"korrupciózásra. Ez számukra csak egy politikai fegyver"

Így van, mint ahogy a korrupció intézményesítése is egy politikai fegyver.

Hindenburg is korrupt volt (ld. Neudeck), a fontosabb (és talán még a kevésbé fontos) Wehrmacht-tábornokok is korrumpálásra kerültek Dolfiék által.

A téma részletes tárgyalásáért ld. www.burmalibrary.org/docs13/The_Dictators_Handbook.pdf

DrGehaeuse 2019.07.13. 04:39:33

@Ekrü: Azt én is látom, de szerintem mindenki, hogy orv-bán a fizikai infrastruktúra felújítás és építés területen jobban teljesít mint furcsány.
De a kórház, vagy iskola nem attól működik jól, mert új vagy jó állapotú az épület. Ha nincs orvos és nincs fertőtlenítő és nincs légkondicionáló és a túlárazó haverineri cégtől beszerzett MRI-hez nem tudják a megfelelő szoftvert megvenni, akkor ugyanúgy hullanak a betegek mint málló vakolatú és beázott tetejű kórház esetén. Az oktatásügyről hasonlókat lehetne leírni.

DrGehaeuse 2019.07.13. 04:39:33

@Ekrü: Azt én is látom, de szerintem mindenki, hogy orv-bán a fizikai infrastruktúra felújítás és építés területen jobban teljesít mint furcsány.
De a kórház, vagy iskola nem attól működik jól, mert új vagy jó állapotú az épület. Ha nincs orvos és nincs fertőtlenítő és nincs légkondicionáló és a túlárazó haverineri cégtől beszerzett MRI-hez nem tudják a megfelelő szoftvert megvenni, akkor ugyanúgy hullanak a betegek mint málló vakolatú és beázott tetejű kórház esetén. Az oktatásügyről hasonlókat lehetne leírni.

nyerafidesz 2019.07.13. 05:10:50

A Fidesz el fog bukni. Majd egyszer. Addig azonban behúz még pár ciklust. És ez így van rendjén.
Soha nem volt ilyen arányú béremelkedés, foglalkoztatás, költségvetési állapot, stb., mint a Fidesz-kormány alatt.
Libsiék csak vonyítottak amikor anno Orbán emelni kezdte a minimálbért. "Jájj, kimennek a multik."
Maradtak.
De végül is szinte mindegy mit tesz a Fidesz, mert az ellenzéki vezetők erősen küzdenek az intellektuális kihívásokkal. Magyarul seggfejek gyülekezete.
Már régen rá kellett volna jönniük, hogy ez az "összefogásdi"szart sem ér. Ebből az elvtelen katyvaszból semmi esélye nincs egyetlen iránymutató erőnek sem kinőni.Semmi. Egymást húzzák a mélybe, márpedig Orbánnal szemben csak egy karizmatikus vezetőnek van esélye, akinek a PÁRTJA mögé beáll a többség.

DrGehaeuse 2019.07.13. 07:12:07

@nyerafidesz: Nekem nem hiányzik baloldalra karizmatikus. Inkább egy konzervatív-népi-zöld alternatívát kínáló karizmatikus ember hiányzik.

felucca02 2019.07.13. 07:51:50

@Pillangószelep: Nem deficites, csak kizárólag a fizikai megnyilvánulásokra érzékeny, a tartalomra pedig kevéssé. Van ez így, az emberek többsége ilyen, a többséghez tartozol.

Én is láthatnék szorgos építést, hiszen ez a szakmám, kizárólag a fizikára kellene koncentrálnom, és boldog lehetnék. Igaz, Szlovákiában, vagy Lengyelországban legalább ilyen, ha nem nagyobb szorgos építést látok, ami mögött elfogadhatóbb tartalom van.

Tudod, tőlem akár stadion is épülhetne, ha közben nem kellenevalamiért, a múltba révedve, tökéletesen ellenirányban haladva szétverni az alternatív iskolákat.

Mehetne a már egyáltalán nem is palástolt lopás, ha nem kezdenének rátelepedni olyan területekre, amihez semmi közük (MTA).

Nem, ezeket a húzásokat nem ellensúlyozza sem a beton, sem az aszfalt, pláne, hogy ezeknek egy része elavult struktúrákat fizikailag is megerősít, tartósít egy hátrányos állapotot (lásd közúthálózat, vagy vasúthálózat esztelen fejlesztése).

Ezeken túl nem tudom, milyen szorgosságot látsz. Igen, egy-két kiskirány (mint anno Veszprémben a Pap elvtárs) kibulizza magának a pénzeket, és beleöli ebbe-abba. Ebből így nem lesz versenyképes ország. Feudalizmus lesz, amit némi digitális csilivili fog eltakarni a hozzád hasonlóan a tartalomban olvasni nem tudók elől.

felucca02 2019.07.13. 08:43:06

@kárárámaispj: Ha az iho.hu-n rékeresel, hogy 150-es vonal, belgrád, satöbbi kulcsszavakkal, ott le vagyok írva, hogy körülbelül mennyit érhetne meg értelmesen ez a beruházás. Ha jól emlékszem, az ötödéből kijönne, persze csökkentett műszaki tartalommal, lévén az összes vasúti fővonalunk közül ez a legkevésbé fontos vonal, tehát feleslegességeket nem kell megépíteni.

felucca02 2019.07.13. 09:02:30

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..:

"...az ország sosem látott mértékü, elképesztő, példátlan gazdasági fejlődéséhez képest.."

Persze erősen túlzó jelzők, de ezt megbocsátható. Mondjuk azt, hogy néhány területen valóban látható változás az országon, óriási területeken pedig semmi, vagy éppen lecsúszás van.

A sosem látott mértékű, elképesztő, példátlan fejlődés az Lengyelországban, Szlovákiában van, és a balti államokban. Nyilván meglátszik rajtuk, hogy egyrészt strukturálisan jobb helyre mennek a pénzek (több értéket hoznak vele létre), másrészt kevesebbet lopnak el.

felucca02 2019.07.13. 09:07:04

@Cicmen.: Tök mindegy, mire jött létre, kreatív módon lehet használni arra is, nem?

Ahogy Széchenyi sem arra hozta létre az MTA-t, hogy egyszer egy bunkó focista azon keresztül nyúlja le a kutatási pénzeket.

Az Ellenálló 2019.07.13. 09:21:32

Kinek kell eladnom a hazát, hogy végre eltakarodjon ez a pöcs?

megvagyhadnagy 2019.07.13. 09:36:20

@Brix: "gis, azok jobban regenerálódtak, mert a humán erőforrásba ès startup vállalkozásokba fektettek, nem szüksègtelen stadionokba."
Te tényleg azt hiszed, hogyha nem épültek volna stadionok, akkor neked, az országnak, bárkinek jobb lenne? Az össznemzeti gazdasághoz képest ez kb. nem látható összeg.

megvagyhadnagy 2019.07.13. 09:38:50

"A sosem látott mértékű, elképesztő, példátlan fejlődés az Lengyelországban, Szlovákiában van"
A múlt héten voltam Szlovákiában, tényleg csak azért mert évtizede nem jártam ott. Csak körülnézni, kerülni egyet. Hát, Medve, Nagymegyer? Kb.megállt az idő a 2000-es évek elején.

megvagyhadnagy 2019.07.13. 09:42:39

@Khonsu: ""ti meg nevetséges pár száz milliárdról hadóváltok"

Azért tudnék vele mit kezdeni, de szerintem te is. "

Ne már! Azt hiszed, hogyha a Mészárosnak vagy a Tiborcnak kevesebb jut, (lop, na) akkor majd neked több lesz?

Brix 2019.07.13. 10:00:32

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..: "Elkèpesztő, soha nem látott mèrtèkű gazdasági fejlődès...megduplázódott az ország GDP- ne" Ha leírtok valamit , legalább annyira vegyètek már a fáradságot, hogy utánananèztek a valós adatoknak!
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt001.html
Hol látsz itt elkèpesztő gazdasági fejlődèst, GDP duplázódást, mert èn sehol...Orbánèk legjobb ève: 2018- akkor sikerült èves alapon 4,9%- ot elèrniük, ilyen a ballibák alatt is volt, nem nagy dolog, főleg ha azt nèzzük, mekkora deviza- gyengülès eredmènyekèpp jött lètre...A vállalatok túlnyomó rèsze euro elszámolású...
A kèrdèseim:
-Melyik volt szoci országot sikerült lehagyni az orbáni modellel a növekedèsi ütem tekintetèben, az elmúlt 10 èvben? A lengyeleket, Szlovákiát, a baltiakat államokat, Romániát? Ja, hogy egyiküket sem... Talán a csehekkel nagyjából megegyező az ütem...csak ott nem èrtèkeltèk le a koronát
Az elmúlt 3 -4 èv nyögvenyelős fejlődèse úgy lett meg, hogy extrèm gyenge a forint ès nagyobb az infláció ès euró milliárdokat hívunk le a strukturális alapokból...
Èrdekes tènyadatok: GDP - 2010 ----130,9 milliárd dollár versus GDP-2017 ---139,1 milliárd dollár. ( azóta eltelt 1,5 èv , de nem generálisan más a helyzet...
kèrdès: Orbánèk alatt javult- e az ország relatív nemzetközi pozíciója ami az ország világgazdasági súlyát illeti , vagy az EU- n belüli -GDP -rèszarányát tekintve? Szerintem nem. Nyilván 10 èv alatt előrèbb döcögtünk , a GNI 4-6 %- át kitevő EU forrással ès a sávos , csúszóleèrèkelèssel...De, valójában az " újonnan csatlakozott " országok között az egyik legrosszabb 10 èves növekedèst tudjuk felmutatni...

exterminador 2019.07.13. 10:09:15

@Brix: de ott Kaczynskiék nem nyelték le az egész jobboldalt.

tele.phone 2019.07.13. 10:26:47

Orbán egy bizonyos kimenetre fogadott az EU-s választásokon, és veszített. Viszont ennek -- és a többi hazardírozásainak is -- a következményeit sajnos az országnak kell viselnie.

felucca02 2019.07.13. 10:31:18

@megvagyhadnagy: Látom, sikeresen bejártad Szlovákia Szabolcs-megyéjét és most azzal büszkélkedsz, hogy áttekintésed van:)

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.07.13. 10:33:10

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..: "az ország sosem látott mértékü, elképesztő, példátlan gazdasági fejlődéséhez képest. "

hehehe te isióta troll, Orbansiztán az EU legutolsó orsagaui közé süllyedt le 2010 óta!

A magyarnak 12 éves átlagéletkorú autója van, 90%-ban hitelre, a szlováknak meg átlag 7 éves korú autója 50%-ban hitelre.

Hú, mekkora elképesztő, sose látott példátlan mértékben száguldanak az orbanisztáni magyarok!

felucca02 2019.07.13. 10:44:13

@megvagyhadnagy: Nem kizárólag az összegről van szó, bár nyilván ez sem elhanyagolható. Mondjuk a Puskás 140 milliárdos költségből tíz magyarországi vasúti csomópontot lehetett volna tokkal-vonóval modernizálni, nyugati szintre hozni, még akkor is, ha mondjuk ezek kétszeresen vannak túlárazva. Nem kétszeresen húszat.

Tíz (húsz) vasúti csomópont modernizálása az egész ország vasúti közlekedésén éreztetné már a hatását, különösen, ha mondjuk egy negyven éve a felújításra váró Rákospalota-Újpest állomást nézünk, ami várhatóan az örökkévalóságig így marad már. 140 milliárdból a MÁV teljes elővárosi járműállományát le lehetett volna cserélni korszerű motorvonatokra, és az összeg fele még így is megmaradt volna.

Ezek mind-mind termelő, a befektetést megsokszorozó beruházások, ellentétben a stadionnal.

Tehát a szemlélettel van a baj. Ahol az aprópénz szintjén (stadionok) ekkora baklövéseket követnek el, ott nyilván a magasabb szinteken ugyanez a színvonal.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.07.13. 10:48:28

@nyerafidesz: "Soha nem volt ilyen arányú béremelkedés, foglalkoztatás mint a Fidesz-kormány alatt. "

Hogyne te másik fidesz troll, épp ezért menekült el már egymillió magyar külföldre megélni, mert fasza az orbáni béremelkedés. Na meg az áremlekedés is, de erről már nem ad ki a fidesz trollgyár fényezett jelentést.

Azt a fidióták meg fel se fogják, hogy a reálbérek attól emelkedtek leginkább, hogy eddig dolgoztál 170 órát 140 ezer nettóért, most meg dolgozol 200 órát 170 ezer nettóért.
Máris megvan a soha nem látott béremelkedés oka.

De lehet majd ezt is überelni, jöhet a kötelező 300-as túlóra, aztán azzal már meglesz a havi 190 ezer nettó is!

Van itt tehát frankó illiberális fejlődés Orbanisztánban, csak akkor már kétmillióan fognak külföldre menekülni Orbanisztán sose látott arányú béremelései elől!!

felucca02 2019.07.13. 10:49:02

@megvagyhadnagy: Nem, azt hisazem, hogy ha Mészáros és Tiborcz nem mer lopni, mert levágják a kezét érte (és nem bátorítják erre, többé-kevésbé nyíltan), akkor ott más sem mer majd lopni, beleszámítva a roncsbiciklikre utazó cigánycsávót a strandon. És ezzel egy jelentős lépést tettünk arrafelé, hogy az ország közérzete jobb legyen.
Najó, azon kevesek közérzete, akik valamennyire érzékelik, hogy mi folyik itt, a többségnek úgyis mindegy.

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:11:39

@Ekrü: Ha minden ország arra használja az EU-t csak és kizárólag, hogy neki jobb legyen, akkor az EU hamarosan szétesik. Az a bizonyos empátia, mások szemszögéből és nézni a dolgokat, mások problémáit is figyelembe venni, ezt teljesen hiányzik a magyar közgondolkodásból.
Ez pont ugyanaz mint a dogmatikus liberalizmus, de nem egyéni, hanem kollektív szintű önzőség.
Legjobb megfogalmazása: senkinek semmi köze hozzá, hogy mi mit csinálunk.
Nemzetállamok együttéléséről van szó, nem folytonos marakodásáról, amelyet csak az EU léte tud megakadályozni.

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:16:18

@BéLóg: Tipikus szélsőjobber szöveg, tele van trágárságokkal. A pol-korrekt stílus másik véglete az ocsmány beszéd, az alapvető tisztelet teljes hiánya. A szar és húgy emlegetés ilyen kontextusban teljesen indokoltan, valszeg. a hozzászóló lelkivilágát tükrözi...

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:20:58

@putris72: Szerintem neked fogalmad sincs, hogy mi van tőlünk 15 ezer kilométerre és nem is lehet. A kivizsgálással mi a baj? Ez a szó nálunk elítélést is jelent, máshol pedig azt ami: kivizsgálást.

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:23:44

@felucca02: Ja, nem fognak rászokni az állampolgárok a vasúti közlekedésre, semmilyen tömegközlekedésre, ha piszkosak a vonatok és folyton késnek, mert 25 éves technológiát tükröznek. A jómódúakat nem érdekli az alacsonyabb jövedelműek helyzete, mert csili-vili autókkal járnak mindenhova - ennyit a kormánypárt empatikus hozzáállásáról.

felucca02 2019.07.13. 11:25:29

@kárárámaispj: Egyrészt bennem van annyi gerinc, hogy ha mondjuk egy beteglelkű, szégyenletes miniszterelnök és magasabb fizetés, vagy egy normális muki és alacsonyabb fizetés között kell választani, akkor szemrebbenés nélkül az utóbbit választom.

Nektek ez nem okoz gondot, mert csak a pénztárcátokat lesitek, erkölcs számotokra nem létezik.

Nekem napnál világosabb, hogy miért élek jobban most, mint tíz éve. Semmi köze hozzá egy kormánynak sem. Ez úgy van, hogy jön az EU-ból a lé, ezt a felső szinteken leboltolják, ki mennyit visz majd el belőle visszaosztás után.

Lesz ebből a pénzből út, vasút, térkő, meg ami belefér. A gazdaság hajszálrepedésein csurog lefelé, ami megmaradt belőle. Aki odafér a kondérhoz, az mind zsebretesz belőle valamit. Én körülbelül a huszadik szinten, vagy a kétszázadikon vagyok, ha a felettem lévő szinten valami megmarad, az leszivárog hozzám is. Nagyon sokat dolgozom érte, hogy akik a felettem lévő szinten döntenek, azok a jövőben is érdemesnek lássanak arra, hogy vessenek nekem az ő megrendelésükből valami részcafatot, amiért majd kiállíthatom szerény számlámat.

Bármilyen kormány lenne hatalmon, ez így működik. Semmiféle kormányérdem nincsen benne, legfeljebb annyi, hogy ezek az aprópénzért is lehajolnak, így viszonylag sok csurog lefelé.

Elképzelni sem tudom, mi lesz akkor, ha ezen a pénzcsapon egy picit zárnak majd elfelé.

moloy 2019.07.13. 11:47:03

@Brix: Reméltem, hogy nem az "ÚJhelyi-re fogsz gondolni. (Ezt csak viccnek szántam.)
Ellenben! Figyelmedbe ajánlom Váci Mihály, Még nem elég! c. versének MINDEN mondatát, mert Neked is válaszokat ad!
(Pl.: https://www.babelmatrix.org/works/hu/V%c3%a1ci_Mih%c3%a1ly-1924/M%c3%a9g_nem_el%c3%a9g!)
Legfőbb sora: "Nem elég a jóra vágyni"; meg kell tudnod mondani/fogalmazni, mit/milyet akarsz! Olyan nincs, hogy EZEK nem jók, egy ÚJ kell! De NE általánosságokat fogalmazz meg, mint ne lopjon, ne hazudjon, usw. És IGEN, abból KELL addigis választani abból ami VAN! (Amíg a Neked megfelelő új meg nem jelenik.)

moloy 2019.07.13. 11:54:39

@DrGehaeuse: Orbán 5 (azaz: öt) gyermeket nemzett. Ez lehetőséget ad arra, hogy az egyik akár olyan orvos lesz, aki nem hagyja el Magyarországot. Te, mit tettél? (Egy ismert ember mondása: "Ne azt kérdezd, hogy mit tett/tesz érted országod; Te mit teszel érte?!"

felucca02 2019.07.13. 11:55:09

@moloy: Ez nem probléma, hiszen van nála jobb. Van olyan, amelyik kicsivel és van olyan, amelyik sokkal.
Körülbelül egy valósi érv sincsen a színen, ami alapján a fidesz egyetlen szavazatot is kaphatna.
Nem valódi érv persze van, tonnányi, de aki ezeknek bedől, az kábé menthetetlen, ön- és közveszélyes.

moloy 2019.07.13. 12:00:29

@tele.phone: Okos! Tehát, ha nyert volna (pl. 100%-ban), akkor lett volna az országnak is jó?

ijontichy 2019.07.13. 12:09:39

A szerencsétlen fidesztrollok az élő bizonyítékok arra, amiben vitya és a komcsy band a legnagyobb kárt okozta az elmúlt 20+ évben: a fejekben :-(. És azt kikúrálni több nemzedékbe kerül majd. Sokkal nehezebb, mint például talpra állni egy (anyagi) csődből. De hát szegény fidesztrollok zöme annyira zokni agyilag, hogy csak a pártpíár tanfolyamon hallottakat tudja visszaböfögni (és már az is szép szellemi teljesítmény tőle). Tiszta Kádár-rezsim feeling, ebből a fajtából akkor is akadt bőven. Csak a "hal fejében" volt némi különbség:
nepszava.us/bartus-laszlo-mi-a-kulonbseg-kadar-es-orban-kozott/
Persze kétségem sincs, hogy egy átlagfideszesnek egy ilyen szöveggel már akadnak szövegértési problémái - hogy @HaFr filozofálásairól ne is beszéljünk. "Tökös magyarok vagyunk, földig ér a farkunk! Éljen Orbán és a vakkomondor!" - kábé ez az átlag fideszes színvonal :-)

Pipas 2019.07.13. 12:18:35

@moloy: Nem az a mondás, hogy "mit tett/tesz", hanem az, hogy "mit tud tenni".

During his inaugural speech on Jan. 20, 1961, U.S. President John F. Kennedy uttered the challenge, “And so, my fellow Americans: ask not what your country can do for you — ask what you can do for your country.”

Azaz "ne azt kérdezd, hogy mit tehet érted az országod, hanem azt, hogy mit tudsz te tenni az országodért".

Ja, tudom, szőrszálhasogatás, de én ilyen szőrszálhasogató vagyok. :D

Pipas 2019.07.13. 12:29:10

@ijontichy: "De hát szegény fidesztrollok zöme annyira zokni agyilag, hogy csak a pártpíár tanfolyamon hallottakat tudja visszaböfögni "

Igen, 2010-ben hirtelen lezoknisodtak a választók agyilag. Érdekes, hogy ugyanezek az emberek 2006-ban milyen műveltek, kifinomultak, haladó gondolkodásúak voltak, milyen bölcsen és megfontoltan döntöttek.

moloy 2019.07.13. 12:31:20

@Pipas: Kösz. Tudhattam volna, mivel a mondás is úgy szól:
"Pina mellett nem jó lakni, mert sok szőrszált kell hasogatni!"

ijontichy 2019.07.13. 12:33:22

@moloy: "Orbán 5 (azaz: öt) gyermeket nemzett." Ja. Fel is nevelte őket hibátlanul, közpénzen. Miközben hasznot nem, kárt annál többet okozott Mo-nak. Az ország mérlege az Orbán klánnal szemben eléggé veszteséges. Ami pedig az első két kölköt illeti, na azok se fognak ezen javítani :-/.

ijontichy 2019.07.13. 12:35:26

@Pipas: "hogy ugyanezek az emberek 2006-ban milyen műveltek" ki mondott ilyen marhaságot. Én biztosan nem. És hát "Egy az Isten, és az is én vagyok" (persze ezt úgy sem fogod érteni).

Pipas 2019.07.13. 12:38:51

@ijontichy: "ki mondott ilyen marhaságot. Én biztosan nem"

Implikáltad. ;)

ijontichy 2019.07.13. 12:57:27

@Pipas: Terelni lehet, ettől még a fideszest csak lenézni lehet (ld. Hofi).
A fideszest már nagyjából az ezredforduló óta nézem:
- agyilag zokninak;
- elvtelen gazembernek;
- a kettő keverékének.
Ez van.

Pipas 2019.07.13. 13:23:44

@ijontichy: Kirekesztő, ellenségeskedő, előítéletes, intoleráns ember vagy. Ez eddig világos.

De hogyan "nézed" az "ezredforduló óta" a "fideszest", ha az akkor még a szocialistákra szavazott? Tudtad előre? :D

moloy 2019.07.13. 13:26:47

@ijontichy: Felhívom figyelmedet, hogy Magyarországon MINDEN orvos közpénzen tanul, akár kőműves, akár miniszterelnök szülője van. De a lényeg nem ez, hanem, hogy esélyt teremt MINDEN megszületett gyerek arra, hogy hasznot hozzon az országnak. A Te kölkeid mely területeken, szakmákban termelik az ország hasznát?

kiskutyauto 2019.07.13. 13:51:24

Nem kell aggódni, mind bukni fognak, nagyon csúnyán...

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 14:15:37

@moloy:

"Magyarországon MINDEN orvos közpénzen tanul"

Helyesen: a nettó adófizetők pénzén.

Orbán Viktor nettó adófogyasztó: a (legális) jövedelme teljesen a beszedett adókból kerül kifizetésre. Habár nominálisan ő is megfizeti a különféle adókat (tehát ő is adófizető), de a végső egyenleg mindenféleképpen az, hogy több adópénz jut a zsebébe mint amennyi onnét kivételre kerül. Vagyis Orbán Viktor teljes családjának megélhetését a nettó adófizetők finanszírozták (kivéve azokat a jövedelmeket, amelyekre a felesége tett szert nem állami forrásokból vagy politikai befolyás érvényesítésével).

putris72 2019.07.13. 14:48:40

@Brix: hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_gazdas%C3%A1ga_1989-t%C5%91l Hát az a probléma,hogy még nálunk 2002-2010 között lecsúszás volt,a szomszédos országokban folyamatos gazdasági növekedés volt.És szépen lehagytak minket! Most viszont kezdjük utolérni őket! Amúgy magyarázd már el nekem,hogy a Gyurcsány kormánnyal rendkívül elnéző Eu-tol kapott pénzel miért nem tudta a balliberális oldal azt megvalósítani amit a Fidesz igen!Év 3-4 alkalommal kellet konvergenciaprogramot kuldeni az Eu-nak,mert az előzőek nem voltak jók(hazudtak).Mégsem indult soha semmilyen eljárás ellenük! A Balliberális oldal hátszéllel,sem tudta azt hozni,amit a Fidesz szembe szélben is megtud valósítani!

felucca02 2019.07.13. 15:12:01

@putris72: Énszerintem azért, mert rendkívül tehetségesek!

Ott van pl. Varga Mihály, aki egy téeszben akár a legjobb könyvelő lehetne. De említhetnénk Matolcsyt is, akit az egész nyugati világ irigyel és csodál, nyilvánvalóan látnok, eddig még soha nem tévedett és nem is fog. De mindegyiket túlragyogja a sok évtizedes üzleti gyakorlatban edződött Orbán, akiért nemhiába kapkodtak évtizedeken át külföldi vállalatok, ugyebár!

Dzseem 2019.07.13. 16:13:53

@ijontichy: minden szó így igaz, ahogy leírtad. Ami ehhez hozzátartozik még, hogy ezek az arcok ilyenkor előrántják a fiókból, hogy 2010 meg 2006 .. szentég 8 - 12 éves sztorikat. Azóta lassan felnő egy generáció. Ez tényleg olyan, mintha valaki 1972-ben olyannal jött volna elő, ami 1960-ban történt. Beteg. “Mer’ megvan mondva, hogy ottan az történt”. És ami ebből jön egyenesen, hogy az efféle emberek (nem is hívnám fideszesnek őket) .. szóval fura, de nem a saját sikerüknek örülnek. Hanem annak, ha a másik nem sikeres. Az okoz örömöt nekik, ha a másiknak azt hiszik, hogy szar. Ez a nagy mágus beteg gondolkodásából jön. Nem is tudom .. “legyőzni” vagy legalábbis úgy érezni? Ezért ez az egész fos, amit ők támogatnak, egy alkati kérdés. Egy gondolkodási forma. Legalábbis az a rétege, aki még valamilyen formában “gondolkodik”. Ha azonban kiveszed a nagy szavazó masszából a tudatlan réteget, aki azt is elhiszi, hogy jönnek a koboldok, a maradék birka brigád hirtelen egy jelentéktelen kis gonosz csoportosulás lenne.

Brix 2019.07.13. 17:02:29

@putris72:" az a problèma , hogy 2002-2010 között folyamatos lecsúszás volt"
Nem volt folyamatos lecsúszás, de ezt már kb. tizedjère magyarázom nektek ezen a bologon, egy hèten belül..Mielőtt leírnál valamit, előbb mindig nèzz utána a pontos adatoknak:
GDP- növekedès
2002-4,5%
2003-3,8%
2004-5%- ezt Orbánèk sem lèptèk át soha , legjobb eredmènyük a 2018- as 4,8%...
2005- 4,4%
2006-3,9%
Ezután , 2007- ben , 2008- ban belassult a gazdaság, 1% alá, mivel már nem lehetett külső forrásból finanszírozni az országot, de ez valójában a válság előszele volt már...4-5% közötti Fed funds rate, ECB lending facility rate : 3,75%..
A 2009- es világválságban estünk, 6,6%- ot, nem extrèm, ha pl a balti államokat nèzem, ott 14-15% èves szintű GDP- csökkenès volt...
A másik állításod, hogy kezdjük utolèrni közvetlen riválisainkat sem igaz! Az elmúlt 10 èvben szinte az összes riválisunk nagyobb növekedèst mutatott fel, ne abból indulj ki ,hogy volt nèhány nagyon jó magyar adat negyedèves alapon- vagy a 2018 - as èv....Ezt mèg nem lehet trendszerű folyamatnak nevezni...Ha csak nem folyik tovább az implicit forint- gyengítès, azaz: játèk a számokkal..... Tudomásul venni, sem a ballib kormányokkal sem Orbannal nem volt, most nincs olyan potenciális növekedèsi ütemünk, mint a közvetlen riválisaiknak...
A ballibek anno ott rontották el, hogy meglèptèk a 40%- os közalkalmazotti bèremelèst, amit kèsőbb nem tudtak finanszírozni.A világválság elsepert volna minden kormányt, Orbánt is....Gyurcsány volt a hülye, hogy nem mondott le az öszödi beszèd után...Egy előrehozott választással Orbán" megnyerte" volna a világválságot , ès akkor talán nem áll fel soha a 2\3, kèsőbb nincs Alaptörvèny- módosítás mára meg a kvázi egypártrendszer , az orbáni- önkènyuralom kièpülèse...

konrada 2019.07.13. 17:05:48

Valóban. Aki nem áll bele ebbe a harcba, azt egyből a Dunába lövik. Csak annak van esélye a túlélésre, aki a lövészárokból tüzel!

tele.phone 2019.07.13. 17:16:10

@moloy: Nem, nem feltétlenül. De a következményeket akkor is az országnak kellett volna viselnie. Demokratikusabb berendezkedés mellett kevesebb hazardírozást (pláne egy személyhez köthetőt) enged meg magának a politikai osztály.

putris72 2019.07.13. 18:01:13

@Brix: Akkor tizenegyedszere is! Igen lecsúszás volt,mert a csatlakozó országok közül mi voltunk a legjobb gazdasági helyzetben 2002-ben! Majd ezen országok szépen elhuztak mellőlünk! Most viszont nálunk az egyik legjobb az unióban a gazdasági növekedés! Világgazdasági válság!Akik egyből dőltek.Magyarország,Görögország,és Izland!A válságnak kb 2013-ra lett vége! Vegyük hozzá,hogy a balliberális oldal 8800 milliárd forintos IMF hitelt vett fel,hogy ne menjünk csődbe! Ez a számlát,már nem ők rendezték! Valamit a maastrichti kritériumok://hu.wikipedia.org/wiki/Konvergenciakrit%C3%A9riumok_(Eur%C3%B3pai_Uni%C3%B3) Egyszer nem kérték számon a Gyurcsányékon! A kormányváltás után mindjárt ezzel nyitott az EU !Volt egy Áfa törvény amit a baloldal hozott,és visszatartottak több 100 milliárd forintot Kb 1500.250 milliárd ha jól emlékszem!Az Eu 2010-ig itt sem lépet,sem a frekvenciák ügyében!Amikor csak a balliberális kormánytagok voltak jelen! Sem a 2006-ban történ rendőrségi beavatkozások ügyében!Sem a költségvetési tanács létrehozásának ügyében! Milyen szintű áremelések voltak?Csak a géz közel,vagy több mint 300% emelkedett náluk,víz villany,is szépen emelkedett! Az életszínvonal meg csökkent!Ha összegzem,hogy a baloldal milyen hátszéllel,és hova juttatta az országot(csődbe).És a Fidesz milyen szembeszéllel is jobban kormányoz,hat akkor inkább ők! Hidd el aki dolgozik,az jobban örül annak,hogy év szinten 10-20 % növekedik a bére mint,hogy azt hallja,már csak egy kis megszorítás,és minden jó lesz! Na ebből elég volt 12 év!

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 18:11:05

@kárárámaispj:

"adott esetben nem nyugaton fejlesztenek valamit, hanem az itthoni mérnökök csinálják meg a feladatokat"

Ha a magyarországi mérnökök megcsinálják a feladatokat.

Mert az is lehet, hogy a magyaországi mérnökök önhibájukon kívül _nem_ csinálják meg a feladatokat olyan jól, mint ahogy megcsinálták T-System korukban. Mert pl. az új menedzsment nem olyan kompetens mint a régi menedzsment volt. A fejlesztőmérnök meg is feszülhet azon, hogy megcsinálja a megoldást: hacsak nem teljesen egyedül fejleszt valamilyen tökéletesen interfészelt modult, már a szakmai menedzsmentje szerint kell dolgoznia és ettől függetlenül a vállalkozásnak van pénzügyi és vállalkozási (entreprenurial) aspektusa is.

Szóval nem érvényes az a feltételezés, hogy egy politikai einstand után beejtőernyőzött megbízható elvtársak képesek ugyanolyan kompetenciával működtetni a vállalkozást mint ahogy azt a magántulajdonosaik által felbérelt menedzsment tette.

putris72 2019.07.13. 18:20:56

@felucca02: Ja és még tedd hozzá Járait! 12 év Fidesz pénzügy ,gazdasági politikusai! És akkor vegyük a Galaktikusokat akik még egy háztartást sem tudnak elvezetni:Békesi László,Bokros Lajos,Medgyessy Péter, Pál László,Dunai Imre,Suchman Tamás,Fazakas Szabolcs, László Csaba,Draskovics Tibor,Csillag István,Veres János,Kóka János,Bajnai Gordon,Oszkó Péter
,Hónig Péter,Varga István,Simor András! Ezek ám a galaktikusok,nem a Reál Madrid! A legnagyobb teljesítményük egy IMF hitel 8800 milliárd,és egy Bokros csomag! Lett is vagy 20 év lemaradásunk velük,ha nem több!

Célkereszt 2019.07.13. 19:40:37

@kárárámaispj: Az üzlet erkölcs smafu? A rablók pénze lecsorgott valahová.

ijontichy 2019.07.13. 21:52:50

@Pipas: Így igaz. Igyekszem kirekeszteni az orbáni magyar mentalitást Európának ebből a feléből (az EP választás alapján úgy tűnik, nem csak én). Ha a "legszebb" emlékű létező szocializmusból ismert "98% a fideszre" választási eredmény lenne, akkor nem is írnék. De mivel csak ~2.5 milla idióta és/vagy aljas gazember szavazója van a fidesznek, ezért néha írogatok. Hátha észhez tér majd az a nyomorult ország, és megteszi, amit már 2002-ben meg kellett volna (ti. úgy bassza ki a fideszbolsikat a parlamentből, hogy a lábuk se éri a földet). Amikor ez majd megtörténik, igyekezni fogok tenni érte (a magam pici lehetőségeivel), hogy a tanulópénz (amit sokadszorra is meg kell majd fizetni) lehetőleg kevesebb legyen. Még akkor is, ha ~2.5 milla idióta és/vagy aljas gazember ezt nem érdemli meg. Mert ilyen egy szülőhazáját szerető ember.

ijontichy 2019.07.13. 21:59:06

@neoteny: "beejtőernyőzött megbízható elvtársak képesek ugyanolyan kompetenciával működtetni a vállalkozást"
Izé... asszem volt már erre példa a történelemben, mikor a "régi, kipróbált, megbízható elvtárs" alatt valahogy nem akar úgy muzérolni az elállamosított gyár :-(. Igaz, lehet, hogy ez csak hazugság, mert akkor én még nem éltem :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 22:43:46

@ijontichy:

"akkor én még nem éltem"

A Rubik-kocka történelmének idején már éltél:

hu.wikipedia.org/wiki/Rubik-kocka

Igaz, ebben az esetben nem elállamosítás történt, hanem már eleve állami volt a 'vállalkozás' ami gyártotta és terjesztette a kockát magyar részről.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 23:51:00

@kárárámaispj:

"Tudtommal a management megmaradt."

Ezt honnét lehet tudni? Mert ahogy látom, a T-Systems Zrt. egy zártkörű részvénytársaság: nem kell nyilvános beszámolókban közölniük a (potenciális) részvényeseikkel azt, hogy mi a (top) management összetétele vagy bármilyen abbéli változást.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 01:48:59

@kárárámaispj:

"Tudtommal megmaradt."

Ezt honnét lehet tudni? Mert ahogy látom, a T-Systems Zrt. egy zártkörű részvénytársaság: nem kell nyilvános beszámolókban közölniük a (potenciális) részvényeseikkel azt, hogy mi a (top) management összetétele vagy bármilyen abbéli változást.

"senki nem ellensége a pénztárcájának, miért rúgna ki egy jó vezetést?"

Mert pl. a saját csókosait akarja beültetni a zsíros pozíciókba?

Mert lehet valaki úgy is a saját (vagy haveri) pénztárcája barátja, hogy meglopja a saját vállalkozását: hogy csalást követ el a többi tulajdonostárs ellen úgy, hogy a saját hatáskörében nem a vállalkozás számára legjobb döntéseket hozza meg hanem a saját (vagy haveri) pénztárcájára legjobb döntést.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 02:29:56

@kárárámaispj:

"Tudod az ellenkezőjét?"

Te állítod azt, hogy tudtoddal nem: márpedig a te állításaid helyessége mellett neked kell érvelned. Ha ezt nem teszed meg, a puszta állításod annak puszta tagadásával elvethető.

"Tehát ez egy jó nagy marhaság."

Az összes pilótajáték (Ponzi scheme) ezen alapszik: a 'vállalkozó' meglopja a saját 'vállalkozását', ami nominálisan befektetés-menedzsmenttel foglalkozik, de valójában nem, hanem a befektetési célú betétek felélése folyik. Ami csalás a 'tulajdontársakon' olyan szempontból, hogy a befektetők tulajdonostárssá váltak a(z általuk hitt) vállalkozásban (a befektetésük mértékének erejéig): de becsapta őket a managing partner.

"Az megvan, hogy ekkora faszságot még a komcsik se csináltak?"

Ld. pl. a Rubik-kocka magyar gyártási és forgalmazási történelmét.

"Berakták a felső vezetésbe valami döntéstől tálol lévő helyre az embereiket"

A felső vezetésben volt a kádertemető? Azok, akik _politikai_ hibákat követtek el döntéseikben, a SzOT-ba kerültek parkolásra; a _szakmai_ hibák egyáltalán nem voltak karriert rongáló dolgok a megfelelő politikai készségekkel felruházott versenyzőknek.

ijontichy 2019.07.14. 12:08:34

@kárárámaispj: Téged - és persze az idiótákat, meg a fidesz píár igénytelenségét - minősít, ha azt hiszed, hogy egy pillanatot sem gondolkodtam. De hát én a vityával vagyok egy évjárat, nekem nehéz mesélni. Továbbá elég jó magyar vagyok ahhoz, hogy ne álljak be az álszent opportunisták közé.
Szóval, 9 év senkitől sem háborított (se válság, se ellenzék) "kormányzás" után az eredmény - a többség szempontjából - nem nulla, hanem negatív (oké, oké, a negatív növekedés is növekedés, mint a "zseniktől" tudjuk, azonban az ilyen, az ország bőrére magasról sz@ró dumát jópofinak találó az igazán idióta/aljas gazember). Ergo: a fideszesek lenézendő idióták és/vagy aljas gazemberek (valamivel megértőbb vagyok a csúcsra járatott etatizmus által totális függőségbe taszított, "mélymagyar" vidékkel szemben). Én meg morálisan annyival állok a fideszes magyarok fölött, hogy a google (a szám) gyenge kísérlet a távolság kifejezésére. Ha az értelmiségi és társdalmi elit többsége kellő idejében hasonlóan viselkedik, talán sok jó arc és agy nem vész oda az pártállam pöcegödrébe. Pont.

Amúgy, a munka nem szégyen, és Jézus koporsóját sem őrizték ingyen. Ha most elvonulsz a pénztárhoz, azt megértem. De ha magánemberként is azt hiszed, amivel itt rontod a kibertér levegőjét... :-D

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 19:42:06

@ijontichy:

"a munka nem szégyen"

Azért akadtak a történelem során munkakörök, amik végzői nem örvendtek túl nagy népszerűségnek. Ld. pl. Máté 9-et:

9 És mikor Jézus onnét tovább méne, láta egy embert ülni a vámszedõ helyen, a kinek Máté volt a neve, és monda néki: Kövess engem! És az felkelvén, követé õt.

10 És lõn, a mikor õ letelepedék a házban, ímé sok vámszedõ és bûnös jött oda és letelepedtek Jézussal és az õ tanítványaival az asztalhoz.

11 És látva ezt a farizeusok, mondának az õ tanítványainak: Miért eszik ez a ti Mesteretek a vámszedõkkel és bûnösökkel együtt?

Ebből érzékelhető az, hogy a vám/adószedők (akik ugye az elnyomó Római Birodalomnak szedték a vámot/adót) más generikus bűnösökkel kerültek egy kalap alá az Újszövetségben. Még a Mindenség Ura sem semleges minden pályaválasztási kérdésben.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 22:26:36

@Maxvall Bircaman:

"nem bírom elolvasni"

Woody Allen egyszer azt mondta, hogy ő elvégzett egy gyorsolvasó tanfolyamot, és utána 20 perc alatt elolvasta a "Háború és béke"-t. Midenféle oroszokról szólt.

ijontichy 2019.07.14. 23:49:22

@neoteny: "Még a Mindenség Ura sem semleges minden pályaválasztási kérdésben." :-D

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.15. 01:56:05

@kárárámaispj:

"Ez egy baromság."

Tájékozatlan vagy: https://hu.wikipedia.org/wiki/A_bizonyítás_kényszere kimondja azt, hogy

Argumentációs alapelv, mely szerint, ha valaki állít valamit, annak bizonyítania kell állítását.

"Nekem arról vannak infóim, hogy minden maradt a régiben. Ezt mégis hogyan lehet igazolni?"

Honnét származnak ezek az infóid és milyen formát öltöttek ezek az infók?

ijontichy 2019.07.15. 12:11:36

@kárárámaispj: Nem. Egy az isten, és az is én vagyok. Persze ezt a fideszes idióták biztosan képtelenek helyesen értelmezni.
De hát mit is várhatnánk azoktól, akik már az ezredforduló táján magukévá tették a legrosszabb futballszurkolói mentalitást, és képesek voltak családi, baráti és kollegiális kapcsolataikat alárendelni egy ostoba, cinikus, pöffeszkedő, paraszti politikai vonulatnak. A Kádár-rezsim narancsszínre fakult szemetjének. Sikerült igazán tré hangulatot elterjeszteni. A munkahelyeken a normális emberek igyekeztek félrehúzódni a diadalittas, megrészegült fidióták elől, akik a parlamentbe költözött ostoba, paraszti, de nekik érthető humort ünnepelték. Miféle ember az ilyen, aki még ma is képes tapsolni az okádva hazudozásnak, a hamisított statisztikáknak, honfitársai kicsinálásának egy félázsiai pöcsnek lelkendezve. Miféle magyar az ilyen? És mitől lenne sikeres az az ország, ahol a társadalom ízekre fragmentált, és van 2.5 milla ilyen idióta és/vagy aljas gazember.

Persze nem követhetjük őket az emberi silányságnak arra a szintjére, ahol ők léteznek. Nem vitathatjuk el, hogy magyarok. De azt világosan látni kell, hogy a fideszes az idióta és/vagy aljas gazember. Nem kell feltétlen kimondani - vannak a könyörtelen egzisztenciális függések. De szavak nélkül is lehet éreztetni.

Tibor Rajna 2019.07.18. 19:32:35

Ez egy magyarellenes terelő cikk. Sem Oroszországnak, sem Kínának nem érdeke a magyar egészségügy és oktatás tudatos szétverése, az ország eladósítása és lakosainak elüldözése. Sem az orosz, sem a kínai vezetők nem mondják azt, hogy ők felsőbbrendűek, és a magyarok csak azért születtek a Földre, hogy őket szolgálják. A magyar nép léte valóban veszélyben van, de nem az oroszok, nem a kínaiak, nem a muszlimok, nem a migránsok és nem is a terroristák veszélyeztetik. Nem ezek az entitások jelentették be 2007-ben felvásárlási szándékukat Magyarországot illetően.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.18. 19:54:16

@Tibor Rajna:

"Nem ezek az entitások jelentették be 2007-ben felvásárlási szándékukat Magyarországot illetően."

Magyarországot nem lehet felvásárolni: a magyar állam által kibocsátott és törvényes fizetőeszközzé tett magyar forintban denominált javakat -- belelértve vállalkozásokat -- lehet felvásárolni.

Ez rögtön egy nagy pukli a konteó-bringád kerekében.

Egyébként pedig: link.springer.com/article/10.1007/s12110-018-9310-x

Ez egy tudományos igényű válasz egy tudományos igényű zsidózásra. Ha már zsidózunk, akkor tegyük azt színvonalasan.

Janossz 2019.07.18. 21:02:06

@Tibor Rajna: " Sem Oroszországnak, sem Kínának nem érdeke a magyar egészségügy és oktatás tudatos szétverése, az ország eladósítása és lakosainak elüldözése. "

Ezek a dolgok mégis itt történnek, most.
Csak nem azt sugallja a színvonalas kommented, hogy OV a zsidók utasításait követve teszi mindezt?

ijontichy 2019.07.19. 00:23:10

@Janossz: Ez csak terelés, a pártpíárközpont utasítása alapján. Az Eü. és az oktatás lerohasztása a fityesz érdeke. Nota bene: "Akinek semmilye sincs, az annyit is ér" - röfögte Lázár.
A kormányzásuk alapcélja, hogy a választók minél nagyobb számban függjenek napi szintű egzisztenciájukban az államtól (lokális narancsbáróktól, fityeszközeli vállalkozóktól... aka. párttikár-tanácselnök-téeszelnök elvtárs). A fityesz-választók legkisebb része bennfentes, egy nagyobb rész, akinek elég jól megy, legnagyobb része pedig komoly függésben van. Az egész halmaz számát kell elég magasan tartani ahhoz, hogy a korántsem finnyás nyugat
számára még elfogadható minőségű "szabad" választásokon kormányon maradjon (lehetőleg kétharmaddal). A maradékot meg nem annyira falhoz nyomni, hogy kapa-kasza-villanypózna legyen - s ez Európa közepén nem lehetetlen feladat. A (köz)Eü lerohasztásával megszabadulnak a pénztelen betegesektől, rövidítik a nem eléggé tehetős nyugdíjas korosztály élethosszkilátásait. Ez ugyan aljas húzás, de talán még szemet lehetne hunyni fölötte (Ld. Sánta Ferenc: Sokan voltunk - bár szvsz. a 21. századi Európában már gusztustalan). Ami fölött nem - és ez bizonyítja, hogy a fityeszkurmány nem az egész ország (de legalábbis a jelentős többség) felemelkedésén dolgozik - az az oktatás züllesztése, a kölkök népnemzethy baromságokkal tömése. Minőségi tudáshoz az juthat, aki meg tudja fizetni. Felelős szülő ezért, ha teheti kifelé orientálja a kölkét az országból (ezért is nyerített fel horseblanket mihál (ezúton is a jó édes anyukája keservit), hogy ki a rossz szülő). Kína, Putyin, meg úgy minden más csak porhintés, hogy a nem teljesen egybiteseknek (akiknek ráadásul nem gond a tízdeka parizer) legyen min vitáznia, de ne legyenek senkinek illúziói: ott minden az Orbán családról és szűk fidesz belsőkörről szól. Ahogy a dolgok Mo-on állnak, a szoci 40 év után lesz még 40 elpazarolt év a NER-re (ennek ~ felén van túl az ország), de ezért már senkit nem hibáztathat a jóhülye magyar, csak saját magát (nincsenek idegen tankok, idegen bankok meg csak a félművelt félázsiaiakat tudják átverni ;-) ). Orbán egyszer úgyis megdöglik, és jelleméből fakad, hogy nem nőhet föl környezetében olyan, aki egy az egyben átvehetné a helyét. Már most is látszanak a jelei, hogy fogják ízekre cincálni egymást, meg az ebül szerzett jószágot. Aztán az ország majd csak utat talál. Vagy nem. Önsorsrontásból taníthatnánk a világot - csak sajnos nincs rá igény.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.19. 00:48:15

@ijontichy:

"Önsorsrontásból taníthatnánk a világot - csak sajnos nincs rá igény."

Ó, azért más nemzetek is kerültek dobogós helyekre ebben a versenyszámban különböző időkben. A magyarok csak folyamatosan nagyon tehetségesek az utolsó fél évezredben.

Amikor Mo belépett a NATO-ba, az első gondolat ami az agyamba villant a hír hallatán az volt, hogy ettől kezdve a NATO-nak vége van, mint a botnak: ahová a magyarok becsatlakoztak, az a szerveződés szét is esett záros határidőn belül, általában katonai vereség következtében. A magyar (katonai) szövetséges rossz ómen.

Mondjuk az teljesítmény lenne a magyaroktól, ha Kína a velük való szövetségtől menne tönkre, de a magyaroktól minden kitelik.

Tibor Rajna 2019.07.19. 05:39:46

@neoteny: A hivatkozott cikk számomra nem tudományos, hanem propaganda. Egy cikk akkor tudományos, ha nem hivatkozik kitalált fogalmakra. Márpedig az antiszemitizmus puszta kitaláció. A szemita a magyar (és a világ összes népeinek) barátja, mert sosem vágott alája. Nekem minden szemita a barátom, és vannak zsidó és arab barátaim is. És tisztelem mindkét népet. De legjobban a magyar népet tisztelem, mert magyarnak születtem és az is maradok. A történeted pedig ott kezdődött, hogy Sára elzavartatta Ismaelt, és nagy valószínűséggel vele elment az Isteni áldás és ígéret is, amit Ábrahám kapott. Az arab nép lélekszáma legalábbis erre utal.

Tibor Rajna 2019.07.19. 05:45:31

@Janossz: Yosef Ovadia főrabbi szerint a magyarok (az ő szavaival a gójok, beleértve tehát a magyarokat is) csak azért vannak a Földön, hogy a zsidókat szolgálják. Ovadiát Netanjahu a Tóra óriásának tartja, tehát vélhetően osztja ezt a nézetét is, Netanjahu pedig Orbán legfontosabb szövetségese. Kevés rabbi van a világon, aki egy párt kampányába nyíltan beszállna. Magyarországon van ilyen, a Fidesz mellett. Pedig egy bölcs rabbit nem lehet megvezetni migránsozással meg rezsicsökkentéssel. Hogy Orbán tévedésből, tanácsra vagy kényszerből teszi azt amit, az szinte részletkérdés. A lényeg az, hogy ami ma Magyarországon történik, az nemcsak hogy a zsidóság érdekeit szolgálja, hanem létében fenyegeti a magyar népet.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.19. 05:53:45

@Tibor Rajna:

"A hivatkozott cikk számomra nem tudományos"

Ahol is a hangsúly azon van, hogy számodra. De te nem vagy kompetens annak eldöntésében, hogy mi tudományos (igényű); így hát véleményed tudomásul lett véve és még mindig kognitíven igénytelen a zsidózásod.

Tibor Rajna 2019.07.19. 05:54:27

@moloy: Kolompár Leonárdó pedig 15 gyermeket nemzett. És Orbán mind a 15 cigánygyerektől elvette azt a lehetőséget, hogy egyikük is orvos legyen.

Tibor Rajna 2019.07.19. 05:58:59

@neoteny: A zsidó nép történelme közel hatezer éves, ami a zsidó nép nagyságát jelzi. Ennek a népnek nincs szüksége arra, hogy ártatlan népek mögé bújjon, ha jogos kritika éri. A szemitizmus 300, az antiszemitizmus 200 éves fogalom, és nyelvi eredetű. Az égvilágon semmi köze a zsidókat ért támadásokhoz. De elbújni egy ártatlan nép mögé kifizetődő. Ez nem vélemény, hanem tény. Te is azért bújsz a szemiták mögé.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.19. 06:10:25

@Tibor Rajna:

"Ez nem vélemény, hanem tény."

Mindenkinek joga van a saját véleményéhez, de senkinek sincs joga a saját tényeihez.

-- Daniel Patrick Moynihan

Tibor Rajna 2019.07.19. 06:56:41

@neoteny: Ismael elűzése nem az én tényem;
Az arab nép lélekszáma nem az én tényem;
Israel előző neve nem az én tényem;
Izrael vezetőinek szavai nem az én tényem;
Köves Slomó kampányolása nem az én tényem;
Hazám és népem helyzete nem az én tényem.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.19. 07:07:21

@Tibor Rajna:

De az ártatlan népről történő fantáziálgatásaid bizony vélemények. :)

Tibor Rajna 2019.07.19. 07:27:53

@neoteny: A szemita egy ártatlan nép, mert valójában a szemiták sohasem alkottak népet, nincs történelmük, maga a szemita fogalom is csak 300 éves nyelvészeti és nem politikai fogalom. De ha tudsz bármi rosszat, amit a szemiták követtek el, akkor add elő. Mégegyszer: a szemiták az arabokkal és a zsidókkal ellentétben tökéletesen ártatlanok és bűntelenek. A magyarok követtek el bűnöket, de sohasem rejtőztek a kritikák elől a finnugorok mögé. Az oroszok vagy szlovákok sem hárítanak a szlávokkal.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.19. 07:38:44

@Tibor Rajna:

"A szemita egy ártatlan nép"

Ártatlan a ma született bárány; egy nép -- virtuális vagy valós -- nem lehet ártatlan.

Meg te vagy ártatlan abban a vádban, hogy te bármiféle gazdaságtan tanulmányozására vesztegetnéd a drága idődet. Ami rendben van (te úgy használod fel az idődet ahogy te azt jónak látod), de már ha te gazdaságtani állításokat teszel, akkor azok már nem lehetnek a véleményeid: azokat te már tudásként árulod, és ebben az esetben meg kell tudnod válaszolni a reménybeli vásárlónak az áru milyenségére vonatkozó kérdéseit.

"A magyarok követtek el bűnöket, de sohasem rejtőztek a kritikák elől a finnugorok mögé."

Csak a törökök mögé meg az osztrákok mögé meg a németek mögé meg az oroszok mögé: mindig ezekre mutogattak amikor szóbakerültek a viselt dolgaik, ti. a magyaroké.

ijontichy 2019.07.19. 13:00:43

@neoteny: "A magyar (katonai) szövetséges rossz ómen." :-DDD Erre nem is gondoltam, de tény: "Két magyar, az három párt".
És ha már szólások: Az urban legend szerint azt hiszem Cincinnati környékéről származik a mondás: "Nem kell neked ellenség, ha van egy magyar barátod". A felismerés eléggé sokatmondó :-(

"Csak a törökök mögé meg az osztrákok mögé..." Amely hajlamot a fityesz-kultusz csak erősít. És van még valami, ami nagyon káros. Az oké, hogy az ember (család), hacsak lehet "nem teregeti ki a szennyest". De amikor már önmagának is hazudik, az eléggé romboló hatású. Sokadszorra írom: az Orbán-éra a legnagyobb kárt a fejekben okozta - és még nincs vége.

2019.07.19. 23:29:49

@ijontichy:
a törökök mögé meg az osztrákok mögé meg a németek mögé meg az oroszok mögé

így egyenként ezek ma már csak "stratégiai partnereink", amiről nehéz eldönteni, hogy jár-e valami olyan konkrét, következménnyel, ami rossz partnernek bizonyulván nem a mi adófizetői zsebünket rövidíti meg.
együttesben a nato-nak meg az eu-nak "csak" tagállama vagyunk, amiről az ember azt gondolná, hogy több, mint szövetséges, mégis úgy tűnhet, hogy lazább kötelék, mint anno bizonyos szövetségesi kötelékek és fegyverbarátságok, amik érdekellentétek felbukkanásával hamar átváltottak arra a szintre, amelyre már illik, hogy túl a barátságon.
azt kell látni, hogy minket semmi sem kötelez különösebben akkor, ha a legfelsőbb szinteken(maga az El Supremo szintjén) más érdek, más szempont merül fel.
Ha meg emiatt bárki bármilyen ellenlépést tesz(akár csak lebegtet) az egyszerűen magyarellenes, magyargyűlölő.
és mivel ezek a szövetségek, leginkább a nyugattal olyanok, amik feltételeken alapulnak és akár napi szinten, kemény zsebbevágó érdekeket érintenek - ami a "nemzeti szuverenitás súlyos sérülése", ők lehetnek a leginkább magyarellenesek.
a v4-es elvtikkel közös csónakban evickélünk ezekkel szemben, tht azokat bizonyos mértékig akár hergelni is tudjuk, az oroszokkal, meg a többi ázsiai partnerrel meg egyelőre könnyebben elalkudozgatunk.
változhat a helyzet, ha már be lesz építve a sok beton, meg az urán és a sok vasúti sin, de ez legyen az akkoriak gondja.
ha nagy a gáz, akár nyerhet az ellenzék egy ciklust és akkor végleg, egész biztosan kiderülhet, hogy ők a legfőbb magyarellenes erők.
akár a szeretett strat. partnereink kezdenek el keménykedni követeléseik behajtására, akár az eu-val, nyugattal romlik meg a viszony, különösen anyagi tekintetben.
vagy pláne, ha mondjuk politikailag javul, de anyagilag meg romlik az elődök áldásos tevékenysége következtében

szóval mi valójában mindig a legjobb, legmegbízhatóbb szövetségesek voltunk, vagyunk, csak a szövetségeseink képtelenek megérteni minket, megérteni a magyarokat.
egyszerűen előbb-utóbb mind bekeveredik a magyarellenesek hálójába, amit főleg a tengerentúli szabadkőműves műhelyekben szőnek egybe a globális pénzügyi háttérhatalom érdekeivel, amelyek a magyar küldetésben rejlő, rájuk nézve végzetessé válható veszélyétől rettegve mételyezik a szomszéd népeket magyar gyűlölettel és pénzelik az egyébként gyenge érdekérvényesítő képességgel rendelkező úgynevezett civileket és sok bizonytalan, identitás nélküli embert ugyan ezért.
xD
(ez van, ha van idő két játszma között :D)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.19. 23:58:24

@Bánegressy:

"szóval mi valójában mindig a legjobb, legmegbízhatóbb szövetségesek voltunk, vagyunk, csak a szövetségeseink képtelenek megérteni minket, megérteni a magyarokat.
egyszerűen előbb-utóbb mind bekeveredik a magyarellenesek hálójába, amit főleg a tengerentúli szabadkőműves műhelyekben szőnek egybe a globális pénzügyi háttérhatalom érdekeivel, amelyek a magyar küldetésben rejlő, rájuk nézve végzetessé válható veszélyétől rettegve mételyezik a szomszéd népeket magyar gyűlölettel és pénzelik az egyébként gyenge érdekérvényesítő képességgel rendelkező úgynevezett civileket és sok bizonytalan, identitás nélküli embert ugyan ezért."

Tudsz te ha akarsz. :))

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.20. 00:38:47

@ijontichy:

"az Orbán-éra a legnagyobb kárt a fejekben okozta - és még nincs vége"

Igen, ez az, amit 444-re is rákiabáltam: defining deviancy down, úgy beszélni mélyen antiszociális dolgokról mintha azok morálisan semleges megoldások lennének társadalmi problémákra. Ők tényleg azt csinálják, amivel Szókratészt megvádolták és amiért halálra ítélték őt: az ifjúság megrontása. Habár a NER esetében ez a nemzet megrontása.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.24. 02:10:57

[...]

The Party has also launched the “Belt and Road” Initiative, a hugely ambitious programme involving infrastructure development and investment in 152 countries. To date, the Initiative has enabled CCP enterprises to gain control of 76 ports and terminals in 34 of these countries. It has enabled the Party to gain footholds across the world by investing heavily in states that will never be able to repay their debt: the Sri Lankan government, for instance, ended up owing so much that it could not end a large Chinese port project at Hambantota, and so the authorities had no choice but to give a CCP-owned firm the rights to the port on a 99-year lease. Now special arbitration courts are being introduced at “Belt and Road” sites, where they will promote an “alternative” (read”Communist Party”) legal system.

[...]

quillette.com/2019/07/22/when-the-lion-wakes-the-global-threat-of-the-chinese-communist-party/

kiskutyauto 2019.07.24. 22:14:21

Ami most még "zajlik a világban", az max kiberháború. A fizikai fegyveres halálos háborúnak még csak az előszele érződik, ami azt jelenti hogy BÁRMIKOR kitörhet! Akárhogyis, a szarházi hazaáruló anyabaszó náci rablógyilkos szarbán ebben csak statiszta...
süti beállítások módosítása