1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.03.05. 11:20 HaFr

Tényleg nem lesz szükség migránsokra Magyarországon?

Kapcsolódó kép

Aszongya valamelyik ügyeletes gazember, hogy a kormány - az EU-bizottsággal szemben - előrelátó, ezért harcol a migráció ellen. Értem. Hadd ne firtassam most, hogyan értelmezhető az előrelátás a legtöbb releváns statisztika szerint leszakadó, néhány szempontból pedig stagnáló ország kormánya esetében, mert nem akarom legitimálni az propagandát azzal, hogy vitatkozom vele. Aki nem akarja, ne olvassa tovább a cikket, de e cikk alapvetése bizony az, hogy ez a rendszerváltás történetének legsilányabb kormánya, az elért pürrhoszi sikereinek költségét a jövő generációi fogják megfizetni, egyébként meg semmi máshoz nem ért, mint a szellemi és anyagi nyomor visszafogottan is csak aljasnak nevezhető kihasználásához. 

Hogy a címben feltett kérdésről is essen szó, a trendek - akár a születések számát, akár a halálozások számát, akár a nettó elvándorlást, akár a munkaerőpiac minőségi romlását és szűkösségét nézzük - nem azt mutatják, hogy ebbe az országba boldog-boldogtalan be akarná fektetni az életét. Ellenkezőleg, a racionalitás amellett szól, hogy az ember minél kisebb kockázattal vészelje át e kártékony senkiháziak tobzódását. Mármost tegyük fel, hogy a 6-8 éves trend az erőforrásvesztésben a következő tíz évben stabil marad (ami szerény becslés, gondoljunk a nemzeti romlás még megfizetendő költségeire!) és 2030 körül - amikor éppen Ausztriát kéne utolérnünk (drámai, hogy valakik pironkodás nélkül ki tudnak ejteni egy ilyen mondatot a szájukon, persze miért ne, ha van az a közönség) - a mainál további félmillióval kevesebb munkavállaló áll majd rendelkezésre (és nem azért, mert ezek mind szülni fognak), akkor milyen objektív lehetőségek állnak majd rendelkezésre a munkahelyek betöltésére? (A miheztartás végett, a nem jegyzett, a Nyugaton feketén foglalkoztatott munkavállalóink száma jóval megdobná a hivatalos statisztikát.)

A lehetséges stratégiák tehát. Egy, Rogán Antal és Deutsch Tamás dolgozni fog. Máris kettővel kevesebb produktív állás miatt fájhat a fejünk. De ez még így se tűnik elég robusztus stratégiának, habár azt a pillanatot azért megnézném, amikor a magyar dolgozók túlórára vonatkozó preferenciáiról első kézből tájékozott MEP Deutsch bekerül egy öltözőbe a békéscsabai öntöde délutános műszakával -- amelynek egy része jó eséllyel már ma is ukrán. Tolmácsot fog kérni. Miként sok helyen már ma is tolmácsot kérnek a munkaterületeken. Kettő, robotizáció. Ez lesz, de előbb fog a felére zuhanni az egyáltalán robotizálható KKV-k száma, egyszerűen mert a mai tőkeellátottságuk és versenyképességük mellett nem tudnak fejleszteni, hiába kap egy kis részük hozomra EU-s forrásokat (amelyek szűkülni fognak), nem tudják értelmesen befektetni ezeket, úgy mármint, hogy képesek legyenek kitermelni legalább a költségüket. A befektetés csak versenyképesség mellett járható út -- erről azonban fogalma sincs a kormánynak, se - túl gyakran - a cégvezetőknek. Ez a problémahalmaz mind abba a rubrikába tartozik, amit az orbánista tobzódás elhalasztott költségeként jellemeztem korábban.

Három, jól képzett, tömegesen rendelkezésre álló, piaci alapon foglalkoztatott magyar munkaerő. Ja, ilyen egyre kevésbé van és ez kb. húsz évig így is marad. Nézze meg az olvasó még egyszer ez a komplex jelzős szerkezetet, vajon melyik jelző az a felsoroltak közül, amelynek realitása van a hazai Matolcsy-Varga-Parragh univerzumban?!

Bingó, marad a migráns mint olcsó munkaerő. Per miraculum, a magyar gazdaság éppen abban a trackben mozog -- olcsó bérek, közepes szakképzettség, közepes életszínvonal-igények -- amely a keleti és déli migránstömegeket fel tudja szívni, miközben a magyarok újabb része áll odébb egy házzal. Nem mellesleg ez a nemzetközi tendencia a fejlett világban akár ha a svéd orvosok Amerikába áramlását, a magyar lakatosok németországi munkavállalását, vagy az ukrán munkások magyarországi karrierjét nézzük. Drang nach Westen.

Érdekli e trendet az, hogy a kormányunk 2019-ben mit hazudozik a kereszténydemokráciáról? (Édes Istenem, Németh Szilárd és a kereszténydemokrácia! Kövér László és a kereszténydemokrácia! Usw. Belegondolt már valaki ebbe?) De tovább megyek, érdekelni fogja ezt a kormány 2025-ben, hogy mit hazudozott a kereszténydemokráciáról 2019-ben (és ante)? A migráció a (jelenleg még elhanyagolható) reális problémáknál nagyságrendekkel erősebb politikai eszköz az EU-n belüli erőviszonyok átalakítására, amelynek legközelebbi próbája természetesen az EP-választások lesznek.

Közben megnyugtatom az etnonacionalista, most kereszténydemokratának hazudott olvasót is, rokonszenvezem a nehézségeivel (hacsak nem érdekelvű etnonaci, akkor persze a rokonszenv nem vonatkozik rá), Magyarországon nagyjából száz éve, de talán még korábban, befellegzett a civilizatorikus igényeknek, a demokrácia, szocializmus és a nacionalizmus ellenben olyan nyelv, amelyen az artikulálatlan szó is anyanyelvi közegben érzi magát. A tisztelt etnonacionalista olvasó miért állna ellent ennek a kísértésnek? Könnyebb, mint angolul megtanulni. Nem beszélve a latinról. Meg a programozásról.

Nem, nem szeretném a migrációt, de a migrációt ez a legkevésbé sem érdekli. Nem vonz a multikulti, de a multikultit se érdekli ez. És a migráció érdeke találkozni fog az országéval, ami egy röpke, odavetett miniszterelnöki fordulattal válik majd nyilvánvalóvá az MTV nézőinek ("mi sosem tagadtuk, hogy eljön az idő, amikor ki kell nyitnunk az ajtókat az arra érdemesek előtt", something like that), akik ezért alkalmasint feltételes reflexként a miniszterelnöki bölcsesség magasztalásába fognak. Az elkerülhetetlen majdani hatását éppen a kormány erősíti azzal, hogy most gyengíti a magyar társadalmat. Én ellenben azt mondom, addig kellene felkészülni a migrációra -- nem mellesleg azért, hogy el lehessen kerülni a dezintegratív erejű multikultit --, felkészülni (hogy is mondják?) úgy társadalomstratégiailag, mint a nyilvános WC-k számában, ameddig még van idő. Nem megkésve bámulni, hogy a NER-t heveny utazási iroda-alapítási láz veszi birtokba afrikai relációban, a mai ellenzék pedig kivonul a Duna-partra és szimbolikusan megszáll egy szárnyashajót. Vagy lehegeszt egy csatornafedelet. Vagy mindegy.

Felkészülni most. Nem verni a palávert. Nem rombolni az ország forrásait. Nem gyilkolni a népét. Tudom, lehetetlen. De ennyi időt mégis megért nekem.

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3914669137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gono 2019.03.05. 12:29:58

Szoval hogy egyrészt magyarországon nincs kultúra, másrészt a multikulti az meg rossz.

Hát ezt kicsit jobban is meg lehetne fésülni azt gondolom.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.03.05. 12:54:42

@gono: már mikor merre mér? Egyrészt nem írtam, hogy nincs kultúra, azt se, hogy rossz a multikulti --- khm, innen a T. kérdező már eleve kellemetlen helyzetben van, úgyhogy már csak annyit: miért ne férne össze a gyenge hazai versenyképesség állítása a multikulti veszélyeinek állításával?

DrGehaeuse 2019.03.05. 15:27:08

Attól tartok HaFr, nem ismered a kner "újbeszél" nyelvét.
Ha létezne olyan, hogy kner újbeszél - magyar szótár, még abban sem lenne definiálva a "migráns" értelmezése, mert az mindíg az aktuális politikai kampány agit-prop taktikai követelményei szerint változik térben és időben tetszőleges gyakorisággal és a kommunikáció aktuális alanyától (értsd: célcsoport) függvényében.
Sokkal könnyebb meghatározni azt hogy várhatóan a következő választási kampányig ki nem minősül nemkívánatos "migráns"-nak:

1. Határon túli magyar, vagy magyar felmenőkkel (is) rendelkező bármely állampolgár, különösen ha üldözik, kivéve ha politikailag nem eléggé unorthodox, vagy valamelyik kner-huszár samesznak nem tetszik a pofája.
2. Bárki aki európai és nem muszlim és valamilyen megmagyarázhatatlan okból épp Magyarországra akar költözni.
3. Aki megvette arrogánstóni sameszaitól a letelepedési kötvényt, még akkor sem ha bűnöző, gengszter, terrorista, muszlim vagy ezek tetszőleges kombinációja, kivéve az ISIS harcosokat és az azeri baltást mert az mégiscsak ciki lenne.
4. Bukott körözött külföldi politikus, feltéve ha orv-bán fan vagy haver.

DrGehaeuse 2019.03.05. 17:15:18

Tehát rengeteg munkavállaló fog érkezni a világ minden tájáról akik le is fognak hosszabb-rövidebb időre telepedni. A kner agit-prop média váltig tagadni fogja hogy ezek "migránsok" lennének. Ezek kérem rendes integrálható betelepülők lesznek és néha sikersztorikat fognak lehozni az M1-en egy egy ilyen derék újmagyar lakáshozjutási projektjéről.
Továbbá fog érkezni a spéci ungarische wilkommwnskultúr keretében számos kínai, arab, ukrán etc. aki befektetési jelleggel ingatlant vásáról és lakcímkártyát szerez be magyarországon, hogy EU-n belüli bokros üzleti teendőit mozgáskorlátozás és fölösleges adminisztratív korlátozások nélkül intézhesse.

2019.03.05. 18:22:15

@DrGehaeuse:
egy mai hír. fidesz alpolgármester asszony és a migráns.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2287449

2019.03.05. 18:42:15

@DrGehaeuse:
abszólúte! ez az egész migráncsozás egy kommunikációs játszadozás a szavakkal, mert a hatalmat erősítő propaganda oldaláról mindig megkülönböztetés nélkül használják a migráns, bevándorló szót.
ha úgy merül föl a kérdés, hogy és akkor mi ez a sok részben pénzért, részben ingyért befogadott, akkor azok nem migráncsok, legális menedékkérők. "mi csak az illegális bevándorlást ellenezzük".
a háborús/politikai menekülteken(l.:gruevszki) keresztény kötelességünk segíteni és mi azt is tesszük.

semmi más célja az egésznek, mint a témából óriási lufit fújva és a kormánynak ezt a fajta propaganda ügyeskedését kizárolagossá téve, kikerülni minden a kormányzás bármely területét érintő kérdésben attól eltérő nézőpontot, ill. adott esetben összemosni ezeket. aki a kormány megoldásait kifogásolja - legyen az bármilyen terület, mta, tao, közszféra munkaügyi kérdések, oktatás, egészségügy, bármi - az a kormány pozícióját soros és az eu kezére játszva próbálja meg gyengíteni.

együtt sírunk, együtt nevetünk, nem ? :D
ne sírjatok fürdőskurvák, most emelete a kormány a fizetéseteket! :D

nemá', hogy soros nevessen a végén! outside.mfor.hu/mfor/images/soros_kinevet_a_vegen_640.jpg

Célkereszt 2019.03.06. 08:29:08

Teljesen egyetértek a cikkel. A 80-as évektől kezdve, amikor megjelentek első személyi számítógépek, óriási fejlődés zajlott le az informatikában, és mondhatni, hogy robbanásszerű az utóbbi 5 évben. A kormánynak minden erővel kellene az új helyzetre készülni, amikor tömegével lesz szükség szakemberekre. Minden iskolában robotika szakkör, ellátva gyerekeknek szánt programozható robotokkal, korszerű számítógépekkel. Nem minden gyerekből lesz ugyan szakember, de valamilyen szinten képben kell lenniük.
Közbevetve: ebből az őrült stadionépítésből is látszik, hogy a tömegsport-igény is félre van ismerve. Az űlőmunkát végzőknek uszodákra, teniszpályákra, stb. lenne szüksége.

2019.03.06. 08:47:43

@Célkereszt:
döntsétek már el.
1) tömegével lesz szükség alacsonyan képzett bevándorlókra, mert munkaerő hiány lesz
2) nem lesz szükség alacsonyan képzett szakmunkásokra, mert jönnek robotok,
3) nem lesz emberek szakmunkásokra, mert jönnek a robotok
4) magasan képzett szakmunkásokra van szükség

utóbbit mondja parragh, palkovics és a többiek. előbb termelő gazdaság kell, vidéken elsősorban egyébként mezőgazdaság, utána ipari termelés, és utána ha az árut lehet kifelé vinni, akkor azzal szemben lehet befelé hozni. és ezek után lehet szolgáltatni. klasszikusan így működik a reálgazdaság.

a szellemi szabad foglalkozásúak szerveződjenek meg a kormánytól függetlenül és a tőkepiactól függetlenül. ahhoz nem kell orbán, de nem kell soros sem. akik soros és társai pénzére hajtanak kénytelenek lesznek kivándorolni jelen állás szerint. a magyar társadalom többsége ugyanis tisztességtelennek tartja orbán köreinek és soros és társainak meggazdagodását is. azzal a különbséggel, hogy orbán körei elszámoltathatók és ha nem adakoznak, akkor leválthatók. sorosék valamiféle pénzügyi világuralmat képzelnek el erőszakolt globális keveredéssel. az nyilván nem kap többséget. tehát ha a demokrácia minimuma érvényesül, akkor ezt a játszmát a fidesz nyeri meg. jelen állás szerint.

Célkereszt 2019.03.06. 08:57:45

@444: Szerintem nem kell dönteni. Mindegyik pontod prioritás, de készülni kell a jövőre.
Sokan azt gondolják, hogy emberszerű robotok fogják elárasztani a világot. Szó nincs arról, hogy a közeljövőben nem lesz szükség emberi munkaerőre. A bevándorlók arra lesznek jók, hogy elvégezzék azokat a munkákat, amelyeket a magyarok már nem. Ha lesz köztük kiemelkedő tehetség, az külön bónusz.
A Soros-támáról mit mondjak? Erős képzelőerőre vall részedről. "Orbán körei elszámoltathatók." :D:D:D

2019.03.06. 09:54:55

@Célkereszt:
az oligarchák érdeke, hogy nagypolgárrá váljanak. kósa lajos (körei) is inkább visszaadták az eu támogatást. sokkal inkább elszámoltatók, mint soros és társai.

2019.03.06. 10:14:44

@Célkereszt:
ugye érthető, orbán és soros pénzére hajtók nem lehetnek egy államban. és sorosisták azt mondják, hogy az orbánisták elveszik a pénzt. de közvetlen elszámoltható módon. és sorosisták generálják a pénzt a semmiből. valós árutermelés és társadalmilag hasznos szellemi munka nélkül növekedik a vagyon. és nem közvetve sem számoltatható el. mivel a soros alapítvány központja nem magyarországon van.

ha valakinek minden áron soros pénze kell, akkor menjen bécsbe. ott a ceu. menjen berlinbe. ott az alapítványi központ. és ezek után lehet kiegyezés vagy elszámoltatás orbán köreivel. a fidesz szavazók az aktív korú népességben 10x annyian vannak, mint a fidesz ellenzői. és utóbbiak is több pártra szakadtak. és ráadásul szinte csak budapesten vannak. egy az országos közintézmények közelébe se kerülhetnek. másképp nincs vallásbéke.

Khonsu 2019.03.06. 10:20:17

Ez szerintem is így lehet. A NER két célja: a szerzés és az ehhez szükséges hatalom megtartása. Nincs ideológiája, mindig azt teszi, ami az előbbi 2 cél elérését leginkább szolgálja.

Célkereszt 2019.03.06. 10:25:43

@444: Írtam egy csomót, de kitöröltem, mert annyi hülyeséget írtál, hogy felesleges szót vesztegetni rá.

2019.03.06. 12:19:27

@Célkereszt:
a soros alapítvány szemétdombjára kerül. ha a demokrácia minimuma érvényesül, akkor nyilvánvalóan. a történelem szemétdombjára. mindenki, aki vele tart. mindenki. a "szociáldemokrata" timmermans is, "liberális" verhofstadt is, a "néppárti" juncker is. mindegyik. és ez nem kérdés legalábbis magyarországon. az mta istandwithceu tagozata is. lovász lehetett volna az új akadémia első elnöke akkor ha nem áll ki soros mellett. így a régi mta utolsó elnöke lesz. azért, mert kiállt soros mellett. ez ilyen egyszerű. soros alapítvány egy brutális társadalmi abúzust készített elő a kényszerbetelepítéssel. a pozitív diszkriminációról és gender kurzusról nem beszélve. brutális társadalmi abúzus. csak és kizárólag azért nem lehetett ellene fellépni, mert az elkövetők egy része holokauszt sérült. a liberalizmusnak nevezett elfajzás brutális társadalmi abúzussal egyenértékű. ez nem kérdés.

ami viszont mégis csak az, hogy az ezzel szembe helyezkedő orbán kormány hogyan számol el a nyílt visszaélésekkel. a megszerzett vagyonból mennyit tartanak meg. az oligarchák nagypolgárokká válnak-e? orbán politikusból lesz-e államférfi? ez kérdés.

soros alex lesz-e a magyar polgárosodás záloga. nyilván nem.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.03.06. 12:25:21

"Könnyebb, mint angolul megtanulni. Nem beszélve a latinról."

Hát azért nem feltétlenül. Ott vannak rögtön azok a fránya ly-onok. Egyszerűen az őrületbe kergetik az embert..:)

Eltiltott Vélemény 2019.03.06. 12:52:07

" ... marad a migráns mint olcsó munkaerő ... "
Összevetve a hazai szakképzetlen munkanélküliekkel, még mindig a hazaiak a nyerők, ők legalább "beszélni magyar" ...

Ami pedig az integrálhatóságukat illeti, hát, nem egy sikertörténet, még a németeknek sem nagyon megy, hát még ha a hazai "integrátor szakember" állományát vizsgálom...

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.03.06. 12:58:16

És akkor malyd átírhatlyuk a Székely(j?) himnuszt is..

Maroknyi néger, porlik mint a szikla..:)

Ez a harc lesz a végső!S a haza fényre derül !

Brix 2019.03.06. 13:19:32

Teljesen egyetértek: a migráció tömegessé válására addig kell felkészülni, amíg van rá idő. A kormány azt kommunikálja az emberek felé, hogy meg tudjuk őrizni a jövőben is a fehér, keresztény, egykultúrájú, izolált magyar államot- és csakis velük- pedig , a jövőben ez biztos nem így lesz, hiszen a tömeges migrációt olyan nagy globális népesedési reálfolyamatok mozgatják, amelyeket esetleg lassítani lehet, de visszafordítani nem. A migrációt valós okok táplálják: a kontinensek- és régiók közötti óriási népesedési és gazdasági különbségek, így nem a migrációt szervező összeesküvőket kell keresni, ahogy a jobboldali populista politika teszi, hanem felkészülni a visszafordíthatatlan migrációs trendekre ... A multikulturális társadalom , ha úgy tetszik: a lakosság "kicserélődése" minden európai országban folyik , csak abban van különbség, melyik fázisban járnak...
Az első letelepülők már nálunk is megjelentek és a kormány - a kommunikációval ellentétben- implicit bevándorlóbarát politikát folytat, lsd: ukrán munkások behozatala, letelepedési kötvény, venezuelai migránsok beengedése...

Khonsu 2019.03.06. 13:19:35

@csentecsa:

Milyen ideológiai alapot tudsz felfedezni benne, melyet nem csak ideiglenesen vett fel a rendszer az említett két cél elérése érdekében a különböző életszakaszaiban?

Ha mégis van ilyen ideológia, akkor szerintem az nem lehet más, mint ennek a két célnak a folyamatos követése maga. Legfeljebb más megfogalmazásban...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.03.06. 14:09:00

Ebben a nyomorult országban
A hülyeséget míg ráció
Nem váltja fel, csupán fosztás van,
S nem folyik kellő migráció.

Khonsu 2019.03.06. 14:27:28

@teéjesenmindegy:

Orbán csak annyiban profibb politikus, mint a többi, hogy képes meglátni és kihasználni a lehetőségeket. Ha nem élne vissza ezzel a képességével, még akár hasznos is lehetne.

Exploiter 2019.03.06. 14:37:26

Azt végre elárulhatná valaki, hogyha az országban sok-sok százezer ember képtelen normális munkát találni (mert a közmunka nem az), pedig itt nőttek fel és elvileg hazai oktatást kaptak, beszélik a nyelvet, stb., akkor miért kéne további, még rosszabb emberanyagot importálni.

Mert ugye azt senki nem vitatja, hogy a szakképzett, legális migrációra szükség van. Még a kormány sem.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.03.06. 15:17:54

"akár a nettó elvándorlást,"

Bár eddig minden nickemet kitiltottad ahol ezt mondtam, nincs nettó elvándorlás Magyarországról, a migrációs ráta pozitív, azaz nagyobb a bevándorlás, mint a ki. A népességcsökkeés a természetes fogyásból (alacsony gyerekszám) adódik. Tudom nehéz megemészteni, de így van.

Források pl.:
www.indexmundi.com/hungary/net_migration_rate.html

knoema.com/atlas/Hungary/topics/Demographics/Population/Net-migration-rate

esa.un.org/miggmgprofiles/indicators/files/Hungary.pdf

screpes 2019.03.06. 15:23:25

@csentecsa:
ha orbánéknak van ideológiai alapja, "nagyonis", akkor kérlek vázold pár szóban. Valószínűleg ezen nem is lesz vita, alég ha annyit írsz, amiket 444 szokott.

Etniez 2019.03.06. 15:29:16

Nekem erről a migránsos dologról annyi a véleményem, hogy az egyik rokonom, (aki két lány édesanyja) a kormány kampánya óta folyamatosan retteg Facebookon.
Rendszeres olvasója lett a vadhajtásoknak, nyomja a szélsőséges és rasszista szövegeket folyamatosan. Pedig értelmes nő, de teljesen megvadította, hogy a kormány szerint jönnek a muszlimok és megerőszakolják a lányait és csak Orbán mentheti meg őket.
Ilyen szinten baszták szét az országot Orbánék.

Midnight Run 2019.03.06. 16:21:28

@teéjesenmindegy:
www.beol.hu/bekes/kozelet-bekes/a-gyulai-gyermekorvos-lett-az-ev-orvosa-656379/

Mondjuk ő is egy hülye kretén felbarbár fasz?

Jópáran köszönhetjük neki az életet.

Etniez 2019.03.06. 16:55:34

@teéjesenmindegy: látod mennyire ostoba vagy? Buta fejedben muszlim egyenlő arabbal, továbbá azt hiszed, hogy a késés támadásokat a muszlimok követik el, pedig ezek igazából drogleszámolások és bandaharcok.
Nagyon jól prezentáltad, hogy miről beszélek.
Ostoba, alultájékozott véglények azt hiszik, hogy előtt végre az idejük.

Brix 2019.03.06. 17:28:15

@teéjesenmindegy: Èn nem így látom a helyzetet...Szerintem, Európa etnikai átalakulása- ha tetszik , ha nem - egy trendszerű ,ès egyèrtelmű irányú folyamat,ami kb. 60-70 ève zajlik. Egy egèsz kontinenst hermetikusan nem lehet lezárni ès erre nem is lesz soha általános politikai akarat. A teljes elzárkózásnak- azon kívül hogy megvalósíthatatlan- a politikai üzenete is súlyos lenne, hiszen az afrikai államokat a gyarmatosító hatalmak kreálták, ès nèlkülük a mai napig nem működik az afrikai kontinens. Nincs erkölcsi alap a teljes elzárkózásra, ezèrt is keresnek legális kereteket egy szabályozott, limitált migrációhoz... A tömeges migráció valóban rengeteg problèmat hozott magával Európába, erre megoldást kell találni, de a felesleges gyűlöletkeltès nem old meg semmit. Eddig minket viszonylag elkerült a migráció, főleg csak tranzitországkènt funkcionáltunk, de ha lassan felzarkózunk bèrekben a nyugathoz, ide is egyre többen találnak majd utat. Valójában, minden fejlett ország sorsa az most a Földön , hogy embereket fogadnak a túlnèpesedett ès válságok sújtotta règiókból. Valószínű, hogy mèg az elejèn vagyunk ennek a legújabb kori nèpvándorlási folyamatnak...Azok, akik ezt szabályozott keretek közzé tudják terelni ès csak azonos alapèrtèkeket valló embereket fognak be, nyernek vele...Azok, akik ezt nem tudták megtenni, mint Nèmetország - mert abban az adott időpillanatban a beözönlő milliókat senki sem tudta volna megállítani- szenvedik a nem kívánt migráció által okozott társadalmi problèmákat...A konklúzióm az, hogy a globális migrációs problèmára megoldás nincs, mert èrdekellentèt van a fogadó ès a kibocsátó országok között ès a klíma- nèpesedèsi ès gazdasagi is problèmak növekednek...Magyarország úgy fog kinèzni mint Ausztria nèhány èvtized múlva,p csak azt lehet remèlni, hogy nálunk a spontán bevándorlás helyett társadalmilag\gazdaságilag hasznos emberek nèpesítik majd be az országot...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.03.06. 18:43:45

@csentecsa: azé emelkednek a bérek, mert elmennek, ember, ergo ha visszajönnek.... nem mellesleg így is már csak Bulgáriát előzzük, na

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.03.06. 18:45:36

@Kitiltott Vélemény: nem ismered a helyzetet sajnos, egy ideje elég keresett az ukrán-magyar és a mongol-magyar tolmács céges közegben... na miért?

Janossz 2019.03.06. 18:50:57

Jók ezek a címlapos szereplések.
Mindig kapunk ízelítőt a hatalmon lévők hangadóinak (vagy hangszóróinak?)
kifinomult vitakultúrájából és sziklaszilárd érvrendszeréből.

Brix 2019.03.06. 20:51:30

@teéjesenmindegy: Európa nem tud, nem èlhet izolálva a környező világ, elsősorban Afrika ès a Közel-Kelet problèmáitól. Nagyon naív, aki azt gondolja, hogy meg lehet a globalizació megatrendjeit fordítani. A jelen-kori nèpvándorlás- aminek mèg csak a kezdetèn tartunk szerintem -èppen egy olyan folyamat, amire vègső megoldást nem lehet kitalálni. Egy bizonyos ponton túl nem fog, nem tud menni az európai politika. Egyrèszt vannak fizikai korlátok: több ezer km- es EU határt nem lehet hermetikuson lezárni ès vannak erkölcsi\emberjogi korlátok is...Másrèszt, a jobb èlet remènyèbe vetett vak hittel felruházott embermilliók úgysem fognak visszafordulni, mindig megtalálják az èppen járható legális vagy illegális utakat...Ha a nyugati államok fejlődèsi modelljèt követjük, előbb-utóbb itt is teret nyer a multikulturális társadalom...Nem hinnèm, hogy pont mi, vagy a lengyelek lennènek kivètel...A nemzetállamok mèg csak fiatal, kb 200 èves kèpződmènyek. Hogy mi lesz a sorsuk 100 èv múlva, mèg nem tudjuk...Az eliteket mindenhol csak az èrdekli, hogy működjön a gazdaság, legyen fogyasztópiac ès munkaerő. A populista politika sok esetben csak illúziók kínálata a kisembernek, hogy a globális problèmákat megállítjuk a határokon, örökre így maradunk, nem változik az equilibrium...

ricardo 2019.03.06. 21:29:38

Ami az osztrákok utolérését illeti, az imént kezdtem bele Mellár tavalyi kis könyvébe, és rögtön az első ábra, ami szembe jön velem az egy főre jutó magyar és osztrák GDP aránya:

kep-feltoltes.info/image.php?di=WGAH

Etniez 2019.03.06. 22:40:12

@teéjesenmindegy: na, előbb még azt írtad, hogy a muszlimok, most megfordítottad: az arabok muszlimok.
Egyszerűbb lett volna beismerni, hogy hülyeséget írtál.
A másik hülyeséget viszont nem engeded el, Angliában nem a muszlim bevándorlók késelnek, hanem sima drogháború zajlik tinédzser bandák között.

Ostoba egy emberszabású vagy.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.03.06. 22:46:12

@Etniez: "Angliában nem a muszlim bevándorlók késelnek, hanem sima drogháború zajlik tinédzser bandák között. "

Ja jó, az más, akkor csak véletlenül arabok meg fekák.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.03.06. 22:51:48

@Midnight Run: hát nemtom, ő a zöldhatáron szaladt be, asyl asyl germany-t kiabálva? Tehát olyanfajta, amit a baloldal akar?

Vagy inkább olyanfajta, akiknek az orbán geci módon ösztöndíjat ad, hogy aztán az előbb még a "menekülteket" féltő baloldal a földhöz verje magát, hogy "a rohatt orbán hazudik mer támogattya a migrácijót!!4"

Etniez 2019.03.06. 22:51:59

@Orbánék Moszkva fele menekülnek! : na, kezdem elveszteni a türelmem.
Kurvára nem arabok, hanem itt Londonban fele fekete, fele fehér, Londontól északra meg inkább fehérek.
Láthatóan fogalmatok sincs a helyzetről, de okoskodtok nekem, aki 8 éve itt élek.
Ezek szegény, tanulatlan, iskolából kibukott gyerekek, akik különböző drogbandákba keverednek és egymást gyilkolják.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.03.07. 05:27:56

@Etniez:

"Ezek szegény, tanulatlan, iskolából kibukott gyerekek, akik különböző drogbandákba keverednek"

Mindegyik szegény, tanulatlan, iskolából kibukott gyerek drogbandába keveredik? Mert ha nem, akkor _önmagában_ a szegénység, tanulatlanság és iskolából kibukás _nem_ okozza a drogbandákba keveredést.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.03.07. 05:32:07

@Etniez:

Ja, és a csak már létező drogbandába lehet 'keveredni'; de akik _megalapítják_ a drogbandát, azokra nem mondható az, hogy 'belekeveredtek' a drogbanda-alapítási tevékenységbe.

2019.03.07. 09:21:27

@neoteny:
a többes szám relatív többséget (pluraitást) jelent. nem mindegy egyes (univerzalitást). tehát amikor azt mondják, hogy az arabok, keresztények, zsidók, feketék, fehérek, stb. amikor azt mondják, hogy a kínaiak nem azt jelenti, hogy az éppen most megszülető kínai csecsemő is.

Etniez 2019.03.07. 09:30:38

@444: white trash ugyanúgy benne van, mint a 2. generációs bevándorlók. De nekik mondhatod, megírta az Origo, tehát így van...

2019.03.07. 09:38:56

@Brix:
egy korlátozott multikulturalitás érvényesül. a magyar királyságban voltak anyaországi magyarok, erdélyi magyarok (székelyek), tótok (szlovákok), rácok (szerbek), német-rómaiak, oláhok (románok, romák, cigányok). társnemzetként horvátok (szlavónok), szlovének, szerbek. kisebbségként csehek, morvák, lengyelek, görögök, olaszok, különféle német hospesek, nem elég multikulturális? valakiknek ez nem volt jó. valakik azt mondták, a mai napig azt mondják, hogy ez nekik nem fogadható el multikulturalitásnak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.03.07. 17:33:36

@csentecsa: a kelet-európai életszínvonal (ez a lényeg, nem a bérek) már most is közelít a liberális demokráciát megőrző országokban, az autokráciákban nem is fog

neoteny · http://word.blog.hu 2019.03.07. 20:37:38

@444: @Etniez:

"a többes szám relatív többséget (pluraitást) jelent. nem mindegy egyes (univerzalitást)."

Akkor hát annak az állításnak, hogy "[e]zek szegény, tanulatlan, iskolából kibukott gyerekek, akik különböző drogbandákba keverednek" nincs sok magyarázó ereje: nem mond semmit arról, hogy a minoritás -- azok, akik vagy nem szegények, vagy tanultak, vagy nem iskolából kibukottak -- milyen okokból 'keveredik' drogbandákba.

És a drogbanda-alapítókra sem ad magyarázatot.

screpes 2019.03.08. 06:22:26

@csentecsa:

"A küzdelem itthon azért folyt, hogy kik zárkózhassanak fel, melyik politikai-gazdasági hálózat lesz képes arra, hogy politikai hatalma és gazdasági ereje birtokában felzárkóztassa saját magát (a rivális hálózat és mindenki más rovására).

E küzdelem a 2006 szeptemberében kirobbanó politikai krízis, majd a 2008-as pénzügyi-gazdasági válság nyomán 2010-ben dőlt el „a nemzet” zászlaját magasba emelők javára. A győztesek, mint tudjuk, ezúttal mindent vittek. A nemzet zászlaját „középre” húzták, az alul maradottakat pedig, akik alkalmatlanságukkal és felelőtlenségükkel alaposan hozzájárultak a nemzetiek túlhatalmához, szisztematikusan kiszorították. Olyan választási szabályokat hoztak, hogy a rendszert egy igazságosabb társadalom irányába elmozdítani hajlandók együttműködni legyenek kénytelenek azon hitelvesztett, olykor cinikus, olykor romlott, olykor egyszerűen csak alkalmatlan szereplőkkel, akiket Magyarországon tévesen hol „baloldaliaknak”, hol „baloldali liberálisoknak” neveznek.

E hatalmi célból eltorzított rendszer „középnek” nevezett abszurduma túloldalára a veszettek kerültek, azok a „még nemzetiebbek”, akiket paradox módon szintén a jogos népi felháborodás perverz kibicsaklása erősített meg helyzetükben. 2014-ben érdemi változás nélkül ez az akaratképzési struktúra kapott újbóli felhatalmazást és szilárdult meg. A „nemzeti közép” politikai, illetve gazdasági hálózatának vezetője 2014 nyara óta nyílt küzdelmet folytat egymással, ami a politikai főnök győzelmével, a gazdasági hálózat újjászervezésével és a korábbi gazdasági főnök félreállításával látszik zárulni. A nemzetgazdaságban megtermelt, illetve más területekről kiszivattyúzott források így ugyanúgy a saját hálózat jólétének és gazdasági felzárkóztatásának célját szolgálják, ahogyan európai uniós források jelentős tételei is e célnak rendelődnek alá."

kettosmerce.blog.hu/2016/12/27/miert_nem_zarkoztunk_fel_a_nyugathoz_1989_utan_635

2019.03.08. 12:00:59

@neoteny:
azt jelenti, hogy a többségük szegény családból jön, iskolából kibukott gyerekek. róluk a "magyarok" (értsd magyarok többsége) azt gondolja, hogy "feketék" (értsd nagyrészt) vagy szegény arabok, vidéken ők a "cigányok". de ez ugye politikailag korrekt, mert a "zsidók" ezt nem engedik meg.

a filoszemita értelmiség ilyenkor valóban rasszizmust kiállt. megköveteli a hámi (fekete-afrikai, balkáni fekete) népességet pozitív diszkriminációját. ez egyben a többségi "fehér" "keresztény" magyarok negatív diszkriminációját jelenti. orbán keresztény magyarokról beszél, ami integrálja a cigányságot (hámi népességet) és kiszorítja a filoszemita értelmiség egy részét (a világias zsidókat). de közben megállapodik az izraeliták egy részével és izraeli kormányzattal, azzal hogy védi az érdekeiket az unióban. brüsszel az antiszemita. szembe fordul az amerikai demokrata párttal és a soros alapítványi hálózatával, illetve az mta istandwithceu tagozatával. ők a "soros bérencek". akik azt mondják, hogy az ellentábor rezsimszolgából áll, és orbánt lakájmédia szolgálja. és ebből lesz a kultúrkampf.

az egyik tábor azt mondja, hogy álljon vissza a magyar keresztény államnemzet és majd ebből lesz modernizáció egy sajátosan magyar modellben. az ellentábor azt mondja, hogy (akármit is jelentsen) ez ne legyen. mert hogy ilyen fejlődési pálya nem lehet. finn iskolai kultúra lehet. de magyar nem. osztrák gazdasági iskola lehet. de magyar nem lehet. klasszikus amerikai, brit liberalizmus, konzervatizmus lehet. de attól a magyar el nem térhet.

2019.03.08. 12:10:30

@neoteny:
Hegedűvel és puskával. A Nagy Háború elfeledett cigány katonáira emlékeznek.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/nagyhaboruciganykatonai02.jpg
Az 1914. évi általános mozgósítás a Monarchia cigány férfiait is hadba szólította. I. Ferenc József önfeláldozó lelkesültséggel telt vitéz hadseregében a cigányok közül kerültek ki az ezredek hangászai – kürtösök, dobosok –, hivatásos és önkéntes frontzenészei. A cigányok többsége a gyalogságnál harcolt, de van adatunk cigány huszárokról és tengerészekről is. A „fekete honvédek” között nem egy ügyes kém, kovács és kosárfonó akadt, továbbá jó hasznukat látták a front mögötti kertgazdaságokban is – beszélt a tárlatról Scholtz Róbert Gergely régész, történész.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.03.08. 12:24:05

@444:

"azt jelenti, hogy a többségük szegény családból jön, iskolából kibukott gyerekek."

És a kisebbségükről nem mond semmit; ezt kifogásoltam.

screpes 2019.03.08. 12:33:13

@444:

jól van, lehessen magyar, sajátosan magyar modell, de akakor ki kell tudni mondani, hogy mi is lenne az...
Túl a felfésült nacionalizmuson, amit hatalmi esélyek dagasztanak. A finn (oktatási)iskoláról is megmopndható a mbenléte, az osztrákról nem is beszélve .(Neoteny betűkre szedi szét, ha kell...), Akkor mi lehetne ilyen értelemben a magyar?
Fehér horthysta álkeresztény orbániasság, ami belengeti majd megsétáltatja debrecenkörnyéken a lojalitást?

2019.03.08. 14:10:52

@screpes:
a zsidóság szerepe a kérdéses.

van egy kulturális örökség. erdős pál, rényi alfréd, turán pál, fejér lipót matematikában. wiegner jenő, teller ede, szilárd leó fizikiában. vagy kármán tódor. vagy gábor dénes hevesy györgy is nobel díjasok. és még van von neumann. a

és erre a válasz, hogy ha ezek emberek, illetve az örököseik részben magyarnak vallják magukat, akkor részei a magyar tudománytörténetnek. ha nem, akkor nem. ez a generáció nem ismételhető, vagy csak nagyon erős korlátokkal. és ha ezeknek az örökösei nagyrészt leköpik a magyarokat, akkor köpködjenek. ezzel nem tudunk mit kezdeni. megkeresztelkedett zsidó családokról, magyar keresztény iskolában tanult zsidókról van szó. de ha az örököseik szembefordulnak a magyarokkal, akkor tegyék. nem tudunk ezzel mit kezdeni. a zsidóság szerepe a kérdéses. és van a filoszemita bölcseletet, a soros alapítvány, az mta istandwithceu tagozata, akik magukat egy filozofikus mesterrasszként, nemzetek felett álló szuperelitként definiálják. és a keresztény államnemzetek tagjait alsóbbrendűnek tekintik. ezzel a csoportosulással mi legyen.

a politikai válasz az, hogy ezt a kulturális örökséget átveszi köves slomó és az emih. aki azt mondja, hogy magyarországon a zsidóknak sose volt ilyen jó dolguk. és ezt majd legitimálja izrael. trianon, a holokauszt, a gulág után úgysem lesz békés egymás mellett élés. és a rendszerváltás meghirdetett zsidó-keresztény köztársaság kudarcba fulladt, ezt betetőzi a migráns krízis. az amerikai demokrata párt kiszorul a térségből és izrael diktálja a tempót. ezt hozza a 21. század eleje.

Janossz 2019.03.08. 20:50:51

@444: Bocs.
Ez utóbbi hozzászólásod utolsó bekezdését esetleg magyar nyelven is megosztanád velünk?
Csak, hogy értsük, mire gondolt a költő, mikor a sorokat levetette.

Kösz.

Janossz 2019.03.08. 21:29:03

@444: " és ha ezeknek az örökösei nagyrészt leköpik a magyarokat, akkor köpködjenek. ezzel nem tudunk mit kezdeni. megkeresztelkedett zsidó családokról, magyar keresztény iskolában tanult zsidókról van szó. de ha az örököseik szembefordulnak a magyarokkal, akkor tegyék."

Ez meg szerintem egy nagyon csúnyácska rasszista náci propaganda-duma. Amire persze mondhatod majd, ha eljön eljön az ideje, hogy csak a környezeted véleményét továbbítottad, de azt vagy értékelik majd ott, vagy sem.
Az internet nem felejt.

ijontichy 2019.03.08. 22:17:38

@444: A helyzet úgy áll, hogy sajnálatos módon hiány volt arrafelé egy tökös etológusból, aki felhomályosította volna az egyéb tudományok jeles - és láthatóan szakbarbár - képviselőit, csakúgy, mint a magyra társadalmat, hogy az orbánállatka kártékony, kezelhetetlen, idomíthatatlan, nem tanítható és még súlyos, a kognitív képességek leépülését okozó fertőzést - kergemagyarkórt - is terjeszt. Szerencsére a betegek zöme, kellő időben egészséges közegbe áthelyezve, nagy biztonsággal gyógyítható. Sajnos te már láthatóan túl a vagy ezen a ponton. A jó hír, hogy ennek sosem leszel teljesen tudatában, így hátralévő életminőséged tkp. nem romlik. :-D

2019.03.09. 08:28:29

@Janossz:
von neumann apja magyar nemesi címet kapott. ezeknek a tudósoknak jelentős része keresztény iskolákba járt. ez miért lenne "rasszizmus"? és ez mégis mitől is lenne "náci" "propaganda"?

2019.03.09. 09:46:13

@ijontichy:
a helyi hírlap címoldalán bemutatja ezt a helyi fiatalembert, aki az északi és a balti tengeren hajózik.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/markus2.jpg

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.03.09. 11:43:48

@csentecsa: ne viccelj, ez a hafr blog, nem valamelyik bekokózott nertárs felülete :D

Janossz 2019.03.09. 15:04:32

@444: Fő, hogy neked tiszta a lelkiismereted, nem érzed kockázatát a folyamatos gyűlöletbeszédnek, náci dumáknak, amiket itt ontasz vég nélkül magadból.
Akkor jó.

Janossz 2019.03.09. 16:10:44

A poszthoz: Migránsokra már pedig óriási szükség van.
Ha máshol nem, hát a Magyar Sport nem élhet egy percet sem nélkülük!
Igaz, az volt a szlogen, hogy népegészségügyi okai vannak a sportba öntött számolatlan milliárdnak, de nézzük csak meg egy vidéki, nem élvonalbeli kézilabda meccs csapatainak összeállítását!
Melyik nép egészségét tartják ezek karban? Meg a focista kollégáik? De ők jöhet korlát nélkül.

index.hu/sport/kezilabda/2019/03/09/kisvarda-debrecen_noi_kezi_balhe/

2019.03.09. 16:55:54

@Janossz:
azokat a véleményeket írom le, amik a környezetemben megfogalmazódnak. számomra úgy tűnik, hogy, ez a közvélekedés. nem vagyok egy intézet, amelyik ezt reprezentatív módon felméri. de a kormányzat politikája nagyjából erre van alapozva. a fideszben ezt elég pontosan értik, érzékelik. kivégezik a régi komcsi, libsi elitet. és azokat a konzikat is, akik melléjük állnak. ez orbán történelmi küldetése.

screpes 2019.03.09. 17:00:54

@444:
azt írd, amit Irmuska mond! Kocsmáig sem kell elmenni.
Ne a Fácán legyen a "közvélekedés".

---------

Janossz 2019.03.09. 17:24:30

@444: Én nem tudom, hogy te a NER propagandistája, vagy csak afféle hasznos idiótája vagy-e.
Nem is érdekel.
Haszonélvezője egészen biztosan, mert ennyi időt-energiát belefeccölni ebbe a te internetes munkádba, vagy azt jelenti, hogy pénzt adnak érte, vagy azt, hogy eltartanak (értsd: ingyenélő vagy).
Ez sem érdekel.
De az a mocsok, ami belőled árad olykor (elég gyakran) a túlzott magabiztosságra utal. Tényleg azt hiszed, nem kérhetők ezek az ordas uszítások számon rajtad soha?
Birca elvtársad feltűnően elcsendesült mostanában.
Talán felfogta, hogy a tűzzel játszik/játszott mikor családostul kiirtással fenyegetett meg egy bloggazdát, kommentben.
Nem fog megmenteni a "környezetem véleményét sugároztam" duma. Nem eszik azt meg.

Tudod, vannak emberek, mint ez a GyMasa-féleség, akik bármikor előkapnak két éves kommenteket egy vitában.
Mit gondolsz, ha valaki (nem én leszek) szentel egy kis időt a munkásságod áttekintésére, nem jönne össze abból egy csinos kis vádirat?
És az igazán szaftosakat HaFr törölte, ha azok is ott lennének...

De, ha te úgy gondolod, folytasd, náci!

neoteny · http://word.blog.hu 2019.03.09. 19:15:48

@Janossz:

"bármikor előkapnak két éves kommenteket egy vitában"

Amikor előástam unionista dumáit 2012 tájékáról, az annyira rosszul esett neki, hogy azóta már gondot fordít arra, hogy eltüntesse a nickjét a múltbeli hozzászólásairól. Persze ez nem tökéletes (az így "árvává" tett hozzászólásokra még mindig ott vannak a hivatkozások, amik tartalmazzák az 'unionista' vagy '444' nicket), de pl. a keresést az ő dumáira megnehezíti.

Janossz 2019.03.09. 19:50:33

@neoteny: És elég pikáns a jóember folytonos "környezetemben hallom" hivatkozása.

Milyen környezet?
Ahol világhíres rasszista gyilkosság-sorozatot végrehajtó magánkommandó szerveződik?
Ahol kertvárosi utcában fényes nappal vaddisznó dagonyázik az utcai kátyúban?
Ezekre büszke?
A senkiházi úgy hordja ide a helyi csudamédiájuk sikerpropagandáját, mintha a Szabad Nép 53-as számait lengetné. Ezt úgy hívják magyarul: Cifra nyomorúság.

ijontichy 2019.03.09. 22:31:48

@Janossz: "kertvárosi utcákban" sokfelé fordulnak elő vicces, vagy ijesztő (vagy mindkettő) állatlátogatások. ettől persze olvtársnak még nem lesz igaza. :-)

Janossz 2019.03.10. 07:39:03

@ijontichy: Nálunk is megfordulnak olykor látogatók.
De itt a hangsúly a vaddisznófürdőnek alkalmas méretű kátyú és a nagyszerűen fejlődő, virágzó település reklámja közti kis ellentmondáson van.

screpes 2019.03.10. 07:43:05

@444:
"... ezen túl a "mészáros lőrinc propaganda lapjaiból" szemlézek. a napi vagy heti hírekből. ezek mintha ellentmondanának annak, hogy a fidesz egy sötét, bezárkózó diktatúrát épít. "
süti beállítások módosítása