1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.12.07. 08:15 HaFr

A "közérdek" veszélyes értelmezéséig jutottunk

Képtalálat a következőre: „arturo ui”

Orbán a közérdekre hivatkozva kormányrendeletben tiltotta meg az új fideszes médiaholding versenyhivatali vizsgálatát. A versenytörvény 2013-as módosítása kimondja: a kormány felhatalmazást kaphat arra, hogy az engedélyköteles összefonódást rendelettel közérdekből - így különösen a munkahelyek megőrzése, az adott ágazat nemzetközi versenyképességének megerősítése, az ellátás biztonsága érdekében - nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítse.

Demokráciában demonstratívan pártszempontokat szolgáló sajtóbirodalom, amelyet ráadásul közpénzek felhasználásával hoztak létre, eleve elképzelhetetlen lenne. Az ilyen sajtó és a demokrácia kizárják egymást. De ami itt van, az már régóta nem is demokrácia. Hogy mégis annak nevezik, az döntően éppen a most használt fordulattal lehetséges: mert a demokráciát olyan érdeknek - a "közérdeknek" titulált magán- és csoportérdeknek - veti alá a nemzet vezére, amely bevallottan túlmutat a demokrácián. A "közérdek", a nemzetstratégia és a nemzetbiztonság döntően szinonim fogalmakként, a demokrácia pedig ezek bunkósbotjaként kerül szembe a liberalizmus és a jogállam maradékával. A előbbiekbe az elasztikusságuk (gumifogalom voltuk) miatt bármi belé képzelhető, amit Orbán nem szégyell. De ha - mint most - közérdek a pártsajtó hegemóniája, azaz választók zavartalan pártcélú manipulálása, akkor ez nem demokrácia, hanem pártállam. Pontosabban, mivel párt nincs, csak a vezér és köre, ezért autokrácia. És közérdek válhat még bármiből, az olvasó fantáziájára bízom. A rossz szellemű Boross ex-miniszterelnök például leplezetlenül nyilas tempóban a "nemzetietlen" kultúrmunkások kirekesztését és egzisztenciális ellehetetlenítését nevezi annak. A jogállam ma addig tart, amíg az önkény érdeke engedi. De nemsokára az élet is tarthat csak eddig.

A magyar választók többségének fogalma sincs ennek a fordulatnak a veszélyeiről; arról, hogy egy precedensszerűen megnyitja az utat akár egy durva diktatúra előtt. Ha a demokrácia létjogosultsága abból áll, hogy ráüsse a pecsétet a jogállam nemzeti jelszóval való kivéreztetésére, az egyformán a demokrácia, a jogállam és a nemzet valós értelmének kiforgatása, és a szavak abszolút elértéktelenedésére utal. A magán- és hatalmi érdekek közérdeknek, a közérdek nemzeti érdeknek való beállítása, az eleve manipulált demokrácia felszívódása ebben a dekódolhatatlan, csak a Vezér által megfejthető nemzeti érdekben, azaz a nemzet és érdekének önkényes értelmezésében, végül -- ami egyedül várat még magára -- a neki való "ellenszegülés" kriminalizálása az emberi történelem legsötétebb lapjait idézi. Orbán nem áll távol attól, hogy a sötétség új lapjait nyissa meg a történelmünkben az övéi kollaborációjával, a választói ostobaságától kísérve és régen látott emberi szenvedések rémét a falra vetítve. Kétségbeesni nem kell. De komolyan kell venni, ami itt folyik.

Reménykedjünk, hogy a komoly idők végül felszínre dobják azokat is, akik komolyan szembenéznek velük túl az utóbbi tíz éve percpolitikusain és a Schiffertől Karácsonyig terjedő bohócellenzékén. Most már tényleg ideje lenne.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2514450766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gono 2018.12.07. 09:37:25

Én más irányból látom komolynak a dolgot. Számomra inkább a tapasztalható kontrollvesztés teszi azzá. Nyilván nem függetlenül attól amit az előző posztban írsz.

DrGehaeuse 2018.12.07. 10:59:24

Jó poszt, de én már a kettővel korábbi folytatását várom...

BTW szerintem 1984 az még egyszer nem lesz (akkor se volt Orwell-i).

DrGehaeuse 2018.12.07. 11:02:53

"A következő posztokban ebben a mederben tovább haladva kicsit gyakorlatiasabbá és részletesebbé teszem az elgondolást."

Ehhez képest lett két poszt aminek semmi köze az "elgondolás"-hoz...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.12.07. 14:15:52

@DrGehaeuse: nem felejtettem el, köszi, ezek közbejöttek

fgzb 2018.12.07. 20:55:17

Boross Péter nagyon szerény képességű min.elnök volt, meglehetősen rovott múlttal. A Horthy-világot akarta vissza hozni, undorító módon.
A zorbán addig nem fog megállni, amíg nem kerül valami erősen zárt helyre vagy intézetbe. Mindig van lejjebb és mindig lesz amit még el akar venni, szűkíteni, korlátozni.
Sajnos még megjósolni sem tudom , mikor telik be a pohár. Egy ígéretes politikusból egy szörnyeteg lett.

Nzoltan 2018.12.08. 07:57:09

Ez a demokrácia dolog felétek túl van gondolva. Mindenhol csak annyit jelent, hogy a polgár elvánszorog szavazni. Plusz még néha népszavaz meg tüntizik egyet. Aztán az nyer aki mögött van igazi bázis. A többi szájtépés.

screpes 2018.12.08. 09:32:03

ebből az egészből hiányzik, hogy annak a polgárszerűségnek aki elvánszorog szavazni, ELŐZETESEN mondanak is valamit, sok mindent..
Ami lehet igaztalan is, döntését nem a puszta megélt élethelyzet befolyásolja (és dönti el) hanem mindaz, amit összeszed a tudható dolgokból. Mennyire kell félnia, vagy miképpen változna változhat a sorsa, ha a szavazás így vagy úgy alakul.. (ld ígértek)... aztán
ahhoz is sok év kellhet hogy egyáltalán észrevegye., és szembesíthesse magát mindazzal, amit egyébként mondanak neki, vagy esetünkben inkább mondtak - a múltban.
A rendszer hatalmas erőkkel egyfolytában ezen dolgozik.

Ez persze nem üti, hanem alátámasztja, hogy "az nyer, aki mögött van bázis", csak nem szavazői bázisra kell gondolni, hanem arra a szervezett rendszerre, amit e bázis befolyásolására megépítenek és üzemeltetnek.
Mi tagadás, e rendszert nem gondolnám én sem demokráciának, csak azért mert a négyéves szakasz végén urnához járul a meghülyített.

screpes 2018.12.08. 09:32:55

@Nzoltan:
az iméntiek neked szólnak

2018.12.08. 17:00:28

birka ki van tiltva, vagy hogyhogy nem ír ide mostanság?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.12.08. 17:28:49

@erikgross: nincs kitiltva, másfelé rendelte a sors biztos

Hamihami 2018.12.08. 23:19:01

@HaFr: lehet, szabin van, vagy eligazitason. Mondjuk vannak temak, amiket eleg nehez bevedeni, ha megis megprobalja, nevetsegesse valik. En arra vagyok kivancsi, hogy mikor eri el a gyujtopontot a kormany ugykodese. Olyan nincs, hogy soha, csak az a baj, hogy ez evtizedekig eltarthat. Sajnalom a hazam, hogy 2018-ban itt tart.

Tamás Csacsicska 2018.12.08. 23:54:40

@Nzoltan: A demokrácia ennél sokkal, de sokkal több. Mindenek előtt leginkább nem világ- és országpolitikára kell gondolni, hanem helyi (lakóhelyi) demokráciára. Arra, hogy a helyi tisztségviselőket a programjuk alapján választjuk meg. Hogy mindennapos beleszólásunk van az önkormányzatok terveibe, pénzköltésébe. A demokrácia az is, hogy amikor képviselőt választunk, akkor a választás előtt megismerjük a programját, beleértve a versenytársai elgondolásait is. Mert nem kizárólag személyek (és éppen nem elsősorban személyek), hanem programok-tervek alapján döntünk. Demokrácia, hogy akiket képviseletünkkel megbíztunk, azokat beszámoltatjuk. Ha nem akar beszámolni, akkor megvonjuk a képviseleti jogát. Ha nem azt képviseli, amit ígért, felmentjük. A beszámoltatás alapvetően ugyan önkéntes, de ha elmarad, akkor ki lehessen kényszeríteni. Ebből a helyi demokráciából nőhet ki a nagyobb területi, illetve országos demokrácia, azonos elvek mentén.
Kérdés: a te területi (önkormányzati), illetve országos képviselőd mikor számolt be neked utoljára? És hogyan?

finisz 2018.12.09. 00:26:34

@Hamihami: Szerintem soha, ugyanis, akiknél már elérte, azok, ha tehették, elhagyták az országot. A többi nem NER-kompatibilis "egyén", akik valamilyen okból nem léphették meg ezt, a következő generációkat neveli olyan szellemben, hogy ne fulladjanak bele a magyar ugarba.

feketeesfeher 2018.12.09. 01:49:56

Ez a lépés nem lóg ki a fideszes politikai döntésekből.
Mondjuk akár hagyhatták is volna, mert a GVH meg az NMHH nyilván nem látott volna semmi problémát.
Strukturálisan és hatalmi szempontból ez nem jelent minőségi ugrást, illeszkedik az eddigi hatalomgyakorlásba.

A nagyobb probléma szerintem az, hogy a rezsim az információt sajátítja ki magának, és az állampolgárnak az információhoz való hozzájutását korlátozza. Önmagában az, hogy Orbán racionalizálni akarja a kezében lévő média működését, az akár érthető is lehet. Még hatalmi szempontból is lehet idegesítő, hogy egy nem túl hatékony, kevéssé olvasott/hallgatott/nézett médiakonglomerátum nagyon sok pénzt visz el. Itt a cél csak annyinak tűnik jelenleg, hogy legyen ennek a konglomerátumnak a fenntartása olcsóbb. Persze, bunkóság, meg a demokrácia leköpése az egész, de nem jelent szerintem minőségi ugrást az autokrácia szempontjából.

Aquincum 2018.12.09. 03:37:58

@fgzb: “Sajnos még megjósolni sem tudom , mikor telik be a pohár. Egy ígéretes politikusból egy szörnyeteg lett.” Egyetértek, de szép számú bűntársa is van, akik működtetik ezt az ocsmány rendszert.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.09. 08:56:00

@HaFr: birca most ébred az altatásból. Az esti gőzfürdő buli után most varrtuk össze az ánusz repedését itt a proktológián.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.09. 09:01:10

@Hamihami: Orbán egy gazdasági világválság után vette át a kormányzást. Úgy hogy most jó a gazdasági környezet, olcsó a hitel, sokat csökkent az energia ára, a GDP 3%-nyi EU-s pénz jön, miközben növelte az államadósságot, egy csomó tartalékot elvert (manyup, valutatartalék). Ennek egyszer vége lesz. A sok buta paraszt akkor tűzi vasvillára.

szepipiktor 2018.12.09. 09:17:13

A szerző pontosan fogalmazott, de gondolom szándékosan "letakarta" a valóság neki nem tetsző részeit.
Ugyanis nem csak az aktuális (és a MINDENKORI) hatalom teszi ezt, hanem az összes politikai párt, mozgalom, szervezet és szekták is.
Ha megfigyeljük az ellenzékiek kommunikáciióját, ők is pontosan ezt szeretnék, ezt is teszik a saját csatornáikon, azaz ők is kinyilatkoztatva kötelezőérvényűként kürtölik az Ő VÉLT IGAZSÁGAIKAT a társadalom felé.
Azaz ha a fideszé hazug, nem elfogadható, akkor vajon miért tartják hitelesnek és nem hazugnak a többi formációét????
Ha bármely ellenzéki kerülne hatalomra, akkor ők tartanák közérdekűnek az ő véleményüket, akaratukat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.12.09. 09:25:12

@szepipiktor: azért nem mindegy, hogy milyen kultúrával és politikai normák között teszik ezt

szepipiktor 2018.12.09. 09:30:32

@Tamás Csacsicska: Pontosan fogalmaztál.
Azaz alap az lenne, hogy alulról "építkezünk", a legalsó szinteken az egyének, a családok, a kisközösségek vannak és a saját sorsukról ők döntenek.
Ebből építhetők fel a települések (és más szerveződések) majd végül az állam maga.
Ez az alap.
De ezt lokálpatriotizmusként, individualizmusként vagy akár klasszikus liberalizmusként is értelmezhetjük.
Ugyanakkor a mai marketingalapú politika kizárólag a bolsevik vagy a feudális jellegű hatalomgyakorlást fogadja el, azaz minden oldal minden pártja azt, hogy majd ŐK MONDJÁK MEG! mi kell a népnek.
Nem kell a fideszt, putyint vagy erdogánt nézni, elég ennek igazolására a mai trendi neoliberális mozgalmak, szekták, aktivisták tetteit vizsgálni - nemzetközi szinten.
Ugye Trump nem azért közelleneség ezekenek az egész világon - például itt az indexen is! -, mert bolond vagy bármi, hanem mert nem az ő elveik szerint és annak megfelelő elnököt választott az amerikai társadalom!
Azaz a helyi emberi döntések szembementek a bolsevik, neomarxista parancsuralmi elvekkel. Ha Trump az ő emberük lett volna, most szobrot emelnének neki, se nem az, hanem az amerikaiaké, így nemzetközi lejáratóháború zajlik ellene.
Csak a diktatúrák és a balos mozgalmak tagadják az emberek önrendelkezéshez való jogát, orbán meg egy bolsevik szellemiségű diktátor... Az ellenzék "csak" a neobolsevik kirekesztésben hisz...
Egy banánköztársaság diktátora is "csak" az ellenségeti löveti le, a népet hagyja élni. A putyini stílus viszont a népet sem hagyja, hiszen ez a bolsevizmus lényeget.
Ne gondolja senki, hogy ha a momentum kerülne hatalomra, nem lenne itt félelmetesen sanyarú világ!

Harari 2018.12.09. 09:38:21

@Tamás Csacsicska: Tévedés összekeverni a demokrácia gyakorlásának technikáját (pl képviseleti) tartalmi jellemzőivel (amiről egyébként nincs közösen elfogadott meghatározás, tehát egyénileg/csoportosan helytől és pillanattól - szituációtól - függően eltérő értelmezések élnek, még a törvény sem deklarálja explicit módon). Mindezek alapján felnőtt, önmagukat értelmes embereknek gondolók részéről vicces/szánalmas azon rugózni, hogy a közérdek értelmezése veszélyes lehet a hatalom által, mivel trivia, hogy ez akármikor lehet veszélyes (kérdés kire nézve), ugyanakkor pedig a hatalom gyakorlásának természetes része a közérdek permanens újraértelmezése (ugyanis ha nem tenné vagy tehetné, már nem is lenne hatalomban) és ez a jellegzetesség független attól, hogy kinek tetszik vagy nem, néha elég a darabszámot vagy legtöbbször a sima megoszlási viszonyszámot (pl: az arány nagyobb mint 50%) kideríteni. A többi általában tényleg csak sápítozás, mint itt is.

Etniez 2018.12.09. 09:39:40

@szepipiktor: ez egy faszság.
Trump egy buta pojáca, aki azt hiszi hogy az USA LTD vezetője és nem egy országé.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.12.09. 09:48:40

@Harari: sápítozás lenne a "közérdek" parttalan kiterjesztése egyetlen ember döntései alapján? hm...

szepipiktor 2018.12.09. 09:50:56

@HaFr: Persze, csak a "milyen" alapból szubjektív, mindenkinek a sajátja az ideális, becsületes és tisztességes és a másiké nem az.
Ez a probléma!
Én nem akarom kisajátítani a jogot, hogy ítélkezzem, én kizárólag a saját véleményemet írom, ami szerint MINDEGYIK rossz!
De elfogadom, hogy aki momentumos, annak a momentumé a jó, akli lmp-s annak azokét, aki balos, annak a szociké vagy a dk-é stb.
Ti itt, az a alig tucatnyi blogger, akik rendszeresen kikerültök a blog.hura, pontosabban a index címlapjára, ti nem vagytok függetlenek, hiszen egy privát blogger a büdös életben nem jelenhet itt meg.
De az itt publikálók vagy az index beépített emberkéi vagy egy ideológiai azonosság miatt kapnak rendszeresen teret.
Azaz érthető, hogy nektek a fidesz nem jó, míg az itteni (indexes) ideológia meg rendben van.
Azonban ahogy egy normális kocsmában, az életben is mindenki más, jelenleg már meghatározók azok száma is, akik se nem orbániisták, se nem neoliberális ellenzékiek, így kérlek fogadd el, hogy mi nem kétpólusú világban hiszünk!
Szerintem nektek kellene odafigyelni a passzív milliók szavára, hangjára! El kellene fogadnotok, hogy millióknak más a véleménye, hogy mást szeretnének és akkor talán lehetne előrejutni.
Most ez a módi csak arra jó, hogy tömegesen zavarjátok a passzívak közé az embereket, ami meg a fidesznek ideális.
.
A mai bloggertársadalom azelkövethető hibák legnagyobbikat követi el, a "farkasvakságot". Ugye minden baráti társaság alapból hasonló emberekből áll, hasonló véleményűekből tevődik össze. Így van ez a politikai síkon is, de ha egy csoport folyamatosan és kizárólagosan csak a "sajátjai" között él, azokkal kommunikál, akkor minden ugyanannak fog látni, feketének és fehérnek!
Ha egy közösség imádja a piros tulipánt és a piros tulipán rajongás tartja őket össze, akkor ha egy virágokról szóló lapot, blogot indít, akkor abban kizárólag a piros tulipán fog megjelenni, csak az lesz a jó, és más virág vagy nem lesz vagy minden mnár csak rossz lehet!
Most ez van itt a blog.hu-n is, kizárólag az ellenék egy szeletének a világképe jelenik meg!!! Még több ellenzéki sem, mert itt nincs dk, mszp vagy jobbik, itt kizárólag momentum, lnp és a különböző aktivizmusok szerepelnek.
Itt ezek a piros tulipán, és MINDEN MÁS roszz!!!
De - ismétlem - a társadalom 1/3-a (ami valójában sokkal több, csak egy részük még kötelezően elmegy szavazni) nem így látja, nekik van ibolya is, hóvitág is, sárga rózsa is, tudja, hogy a kaktusz szúr, a csalán csíp.
Azaz nekünk a (politikai)világ színes, nektek, véleményt közlőknek meg fekete-fehér...
Ezért vitatkozom, kötözködöm, hiszen a színes világba beletartozik a véleményszabadság is.

Cinkes 2018.12.09. 09:52:04

Ez az igazi maffia önkényuralom, hivatalosan nem vizsgálhatja senki mennyi pénzt lopnak el. Az agyatlan birkákra alapozott hatalom mindig ide vezet, ott basszák át őket ahol akarják és még tapsolnak is hozzá.

szepipiktor 2018.12.09. 10:09:21

@Etniez: És? Nem EZÉRT támadják!
Azért támadják, mert a neoliberálisok szerint elavult világképet képvisel és a fehéramerikai őt választotta a kozmopolitizmus helyett!
Nem az a baj, hogy dilis, a W.Bush is az volt, hanem hogy szembement a világ számos mai problémájával.
Mi köze a bolondságának ahhoz, hogy a saját belső iparát akarja védeni? Szemben a neoliberálisok által képviselt globalizációval szemben? Mi a köze a debilségének ahhoz, hogy a illegális fegyver és kábítószercsempészek ellen fellép? Erre a aktivisták azonnal az orbáni sorosozást, a kerítést hozzák fel a támadásaikhoz.
Mi a köze Trumpnak bármiféle dolgához, hogy az szilám terrorizmust nem szerené szabadon beebgedni az országukba.
Ráadásul mi a fszom köze ven egy londoni, egy párizsi, egy budapesti, egy tokiói neolieberális aktivistának egy független ország polgárainak a választásához?
Nem Trumpról szóla történet, hanem elvekről, egy új, világméretű mozgalom izmusalapú harcáról.
Neked bolod Trump, de a krva anyját, hogy nem fizeti helyettünk a NATO pénzt. Bolond Trump, mert nem rúgja ki Orbánt... Ha kirúgná, akkor meg istenítenétek.
Miközben semmi közünk hozzá, igen, szar, ha egy ország a saját dolgával törődik, és nem jutunk ingyenkoncokhoz.
.
De igazad van!
Trump egy barom!
De ez miért ok arra, hogy az index napi három lejáratócikket készítsen naponta erről?
Egy budapesti bloggercsapat napi három gyalázócikket.
Ezt magyarázd meg kérlek, mert lényegtelen, hogy X vagy Y ország vezetője bolod-e vagy sem (mind az), de ez miért elég egy másik földrész pcsányi orszgának nulla értékű bloggereinek a napi szintű gyalázkodársa, a királólag trump gyalázására????

Janossz 2018.12.09. 10:22:27

@szepipiktor: " Azaz nekünk a (politikai)világ színes, nektek, véleményt közlőknek meg fekete-fehér..."
Kik azok a "nekünk"? Csak nem az egy a tábor, egy a zászló mozgalom sokszínű, heterogén tömege?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.09. 10:44:45

@szepipiktor: Mert kurvára nem mindegy hogy a világ vezető katonai hatalmának vezetője egy bohóc.

Etniez 2018.12.09. 11:20:28

@szepipiktor: Trump azért barom, mert hülyeségekben hisz.
Megakarja védeni az iparát? Globalizmus korában? Hogy?
Ha ő kibasz cégeket, mi is kibasszuk az Applet, mekit, Starbucks-ot, stb.
Globalizmusban nincs protekcionizmus.
Hogy gondolod? Ő hogy gondolja?

Kijelentette, hogy ő nem hisz a klímaváltozásban. A klímaváltozás meg kijelentette, hogy leszarja Trumpot és felperzselte Californiát.
Ő nem hisz a tudosok által bizonyított tényekben. A klíma változik, emberi befolyás által. A Föld klímája többször változott emberi beavatkozás nélkül, azokból lettek a jégkorszakok. Nem a felmelegedés. Buta ember.
A szavazói is egyszerű lények, ez az igazság.

neko1967 2018.12.09. 11:25:35

@szepipiktor:
Egyelőre még nem tudom hogy "fidesspatkány" vagy e, ez majd a reakciódból kiderül.

"Ha megfigyeljük az ellenzékiek kommunikáciióját, ők is pontosan ezt szeretnék, ezt is teszik a saját csatornáikon, azaz ők is kinyilatkoztatva kötelezőérvényűként kürtölik az Ő VÉLT IGAZSÁGAIKAT a társadalom felé.
Azaz ha a fideszé hazug, nem elfogadható, akkor vajon miért tartják hitelesnek és nem hazugnak a többi formációét????"

Akkor válaszolj!
Ezek "vélt igazságok", vagy maga a nyers valóság?

- A felcsúti birodalom - stadion, sportcsarnok, fűtőház stb. közpénzből épült a csuti geci tulajdonát képező ingatlanra, vagy nem?

- A magyar focira közpénzmilliárdok mennek el vagy nem?

- A magyar állami egészségügy rohad lefele vagy nem?

- Az oktatás színvonala romlik lefele vagy nem?

- A fidessesek a közbeszerzések segítségével százmilliárdojat lopnak vagy nem?

- A Ner rendszere maga a korrupció, igen vagy nem?

- A csuti geci az ország leggazdagabb embere, igen vagy nem?

neko1967 2018.12.09. 11:29:16

@szepipiktor:

És még egy!

2010 óta a munkavállalók, bérből, fizetésből élők kiszolgáltatottabbak e vagy nem?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.12.09. 11:55:53

@neko1967: azért nehéz lehet a trolloknak mostanában

finisz 2018.12.09. 12:14:58

Azért fájdalmasan csúfondáros nézni a mai Magyarországot. Azt a Magyarországot, ami olyan jól indult '90-ben, a térségben az élenjárók között, éppen megszabadulva egy diktatórikus rendszertől. És cirka 30 évvel később ott tart, hogy egy újabb diktatórikus rendszert betonoz be. Csak sokkal pofátlanabbat, mint a Kádár neve által fémjelzett.

Hamihami 2018.12.09. 12:20:48

@HaFr: mintha egy kicsit lejjebb is adtak volna, alig par jelenik meg. Lehet, hogy mar nekik is felfordult a gyomruk a sok hazugsagtol, amiket nap mint nap ideirtak. Bar zsoldosok mindig is voltak, csakhat az o szajukbol furcsan hat a hazaarulozas.

neko1967 2018.12.09. 12:29:41

@HaFr:
Igyekszem "megédesíteni" az életüket!

várom a levelet 2018.12.09. 12:30:26

ki az a mi?aki kivágná a mekit,a Starbucksot,gondolom nem az egyszerű ember.vajon kik járnak oda? ja,akkor a guccit se felejtsük ki.

zolia 2018.12.09. 14:24:39

@erikgross: Nekem is feltűnt, birka egyre ritkább vendég errefelé, aggódom, hátha megromlott az egészsége. Hiányzik az útmutatása, meg a mélyelemzései. Pedig én úgy várnám, hogy elmondja, mit gondol egy-egy témáról, enélkül sokszor én is tanácstalanul állok. Miatta olvasom a kommenteket. Lássuk be, birka máris nyomott hagyott a világban.

zolia 2018.12.09. 14:27:35

@finisz: Én is azon döbbenek meg, milyen hamar elfelejtettük, mitől akartunk megszabadulni rendszerváltáskor. Ezért tényleg kár volt.

finisz 2018.12.09. 14:47:42

@zolia: Yaps, a Kádár korszak "normálisabb" volt, mint az Orbán rendszer. Legalább nem hazudta magát demokráciának.
süti beállítások módosítása