1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.04.08. 08:00 HaFr

Előlegezzük meg a bizalmat az ellenzéknek!

Képtalálat a következőre: „szavazz”

Minden rosszat elmondtam ezekről, amit el lehetett az utóbbi négy-öt évben. Ennyire inkompetens, korrupt ellenzéket -- parlamenten belül és kívül --  valóban lámpással kell keresni a magyar demokráciák nem túl hosszú történetében. És igen, mi sem mutatja ezt jobban, minthogy Karigeri képes volt annyira komolyan venni magát, hogy végül megvalósította minden metafora rémálmát -- és karácsonyfát állított magának a köztéren! Miközben a közös MSZP-P lista népszerűsége a vezetése alatt pont nullával növelte a népszerűségét, és ami hullámzás akadt benne, azt jó eséllyel a Márki-Zaytól való távolmaradása -- majd az érdektelenségbe való visszacsúszása -- okozta.

Ennek ellenére nem tehetünk mást, mint hogy az ellenzéket támogatjuk, mert Orbán Viktor utóbbi nyolc évének trendvonalát meghosszabbítva négy év múlva Bulgária és Moldova között találjuk majd magunkat. Ilyen egyszerű. A liberális demokrácia intézményrendszerének újraalapozása az ország létszükséglete, ahogy létszükséglet az ennek helyébe lépett intézményes kormányzati korrupció és forráspazarlás felszámolása, a társadalmi hatékonyság növelése és az ország szociális szétcsúszásának visszafordítása. 

Az ellenzék sokat kér tőlünk -- konkrétan a közbizalmat a kormányzati felhatalmazásra, miközben ellenzékként se tudott akárcsak megközelítően felelősen viselkedni. Nincs illúzióm arról, hogy milyen kormányzásra lennének képesek. De minden kormányzás, amely alapvonalaiban, halványan emlékeztet egy civilizált demokráciára, vagy legalább nem fordul vele szándékosan szembe, máris összehasonlíthatatlanul jobb a mai cinikus, eltaknyolt, kocsmai rezsimnél. Nem lehet kérdés, hogy a civilizáció emlékét inkompetensen életben tartani mennyivel nemzetibb hozzáállás, mint a nemzetet megfosztani az anyagi, szellemi és erkölcsi lehetőségei maradékától, ezzel a saját sorsa feletti rendelkezéstől.

ORBÁNNAK MENNIE KELL! 2022-re pedig ki kell alakítani a XXI. századra szóló politikai rendszerünk új képet, amelyben a mai ellenzék sorsa végleg eldől. Vagy megszolgálják -- legalább egy részük -- addigra a mai bizalmat, vagy kotródhatnak ők is!

155 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4813817456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.08. 09:27:45

Mindjárt indulok is békemenetelni, a ballibek elleni határozott, de békés kisemberi voksomat leadni.

JoeP · http://mivanvelem.hu 2018.04.08. 09:32:25

Péter, most idézzem Örkényt, hogy mi lesz itt 2022-ben? Még ha Orbán meg is bukik, az összes eddigi hatalmával, az összes emberével keresztbefekszik minden változtatás előtt. A legjobb esetben is terméketlen négy évnek nézünk elébe.

abdul hackeem 2018.04.08. 09:59:15

@JoeP: A böriből kicsit nehezebb irányítani a maffiaszervezetet. A vád nyilvánvaló a csúcsvezetőkre és haverjaira: hazaárulás, hatalommal való visszaélés és hűtlen kezelés.
A többi azonnal megszeppenne, azt is letagadná, hogy látott már narancsot és beállna a sorba szépen.
Egyszerű nem?

Janossz 2018.04.08. 10:03:23

@JoeP: És ha egyszer sikerült leigázni, megszállni az államot, akkor maradjon örökre úgy, csak mert nehézségekbe ütközik a jogállam visszaállítása?

Janossz 2018.04.08. 10:05:49

Én már megelőlegeztem.
Városszéli, falusias körzet, négy éve nem volt sor, most igen. Feltűnően sok (a korábbiakhoz képest) fiatallal. Kisgyerekes fiatal párok. Üdítő látvány.

screpes 2018.04.08. 11:40:54

@Janossz:
A fiatalabbakban vakon bízik a jövő..
Úgy is mondhatnám, én addigra úgyis feldobom a talpam.

ijontichy 2018.04.08. 12:47:08

@poszt: "Nincs illúzióm arról, hogy milyen kormányzásra lennének képesek."
Ez egy másfél évtizedes tévhit - főképp az értelmiseggben. A "jó kormányzás" szükségessége. Épp elég a csúcsra járatott - és inkompetens - etatizmus, és a politikai lojalitás, mint első számú kiválasztási elv gyakorlatának visszaszorítása. Egy kormányzat, ami a "ha használni nem tudsz, legalább ne árts" alapján működik. Egy picit visszafognia magát ennek a töketlen, exhicionista bandának. A többit a piac elintézi. Ha szétesik a NER, majdcsak lábra vergődik egy életképesebb politikai nemzedék.

ijontichy 2018.04.08. 12:48:02

@ijontichy: Mármint "exhibicionista" :-)

Janossz 2018.04.08. 13:46:37

@screpes: Már, a tény, hogy érdeklődést mutatnak a jövőjük iránt, örvendetes.
Az ő bőrükre megy a játék.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.08. 16:07:17

@ijontichy: persze, jó kormányzás alatt nem okvetlenül a centrális vízfejben folyó alkalmas redisztribúciót kell érteni

2018.04.08. 17:27:01

akármi lesz a választás kimenetele. egy biztos. az ellenzéknek volt lehetőség a változtatásra. aztán, hogy ez mennyiben sikerült az majd kiderül.

2018.04.08. 17:30:26

@abdul hackeem:
legfelőbb ügyészt a parlament nevezi ki rendesen 19 végén. és egyébként miért is zárnák orbánt börtönbe? mert a szomszédja elnyerte a közbeszerzést, a támogatást, vagy a nagy összegű hiteleket? és a többi hogy nyerte el? lehet állítani, hogy orbán visszaél a hatalmával. de a gazdasaság egészét uraló pénzügyi rendszer ezekre a visszaélésekre van alapozva.

Janossz 2018.04.08. 17:47:43

@444: "az ellenzéknek volt lehetőség a változtatásra."
Érdemes lenne a derekadra kötni egy beton próbakockát, aztán bevágni a Tiszába Tivadarnál. Mert így gondolkodsz.
Lenne lehetőséged kiúszni...

2018.04.08. 18:05:19

@Janossz:
a választási rendszerben leglényegesebb változtatás az volt, hogy a két állami fordulót eltörölték.

komment csatornában az előválasztás (tudtommal) első javaslata 2011-es. de lehet, hogy korábban is javasolták, mert ehhez mondjuk nem kell érettségi.
török gábor blogjában unionista
2011.11.21. 22:35:06:
ez a kulcsa a dolognak. az ellenzék úgy tud nyerni, ha előválasztásokat tart.
csak ezt éppen az ellenzék egyáltalán nem szervezte meg 14-ben. és csak úgy félig-meddig 18-ban. nagyjából ez behatárolta az esélyeiket.

ha valaki tényleg liberális, akkor örülnie kellene, hogy nincs két állami forduló. hanem csak egy van. de a szokásjog lehet az, hogy az ellenzék informálisan tart egy nulladikat.

Bogomil 2018.04.08. 18:13:11

A poszt lényegéhez nem szólók hozzá, mert alapvetően egyetértek. Viszont: nem a blogger az első, aki "cikizi" Karácsonyt a faék-egyszerűségű karácsonyfás poénkedés miatt. Szeretném megvédeni: a neve az MSZP-P lista egyik azonosítója, amit mindenképpen kommunikálnia kell, miközben a fizetett kommunikációhoz nagyon kevés az eszköze; látható, hogy még az LMP-nek is több plakátja van, nem is beszélve a Jobbikról és a Fideszről. Tehát itt szimplán kommunikációs blickfangról van szó.
Egyébként örülök az igen magas részvételnek, és remélem, hogy a NER megsemmisül estére.

2018.04.08. 18:24:19

eljátszottam ugyanezt a trollkodást libsi mezben. a kommentekbe entellektüelnek ható hülyeséget csomagolva. arra is azt mondták, hogy fasiszta vagy. nem igaz az, hogy az ellenzék ne nyerhetett volna 14-ben, vagy akár most. a tv2 kormánypárti, de az rtl klub ellenzéki. az m1 kormánypárti és az echo tévé, de a hír tv, az atv ellenzéki. aztán lehet mondani, hogy a kormány ne éljen vissza és az egy állami csatornára ne ültesse be a saját embereit. meg hogy ne költsön túl sokat a köztelevízióra. meg az én adómból. de ugye az adózó nép egyik fele kormánypárti és kétharmada jobboldali. és a multik a reklámpénzből a balliberális médiát támogatják miközben a reklámok díját mindenki kénytelen fizetni. a kereskedelmi média, a kereskedelmi bank és a hipermarket is politikai tényező. csak épp a balliberális pártok hatalomra juttatásában érdekelt. és ezt ellensúlyozza a nacionalizmus. ami akkor is erősödni fog ha a fidesz ellenzékbe szorulna, mert a jobbik kormányra kerülve ezt hangsúlyozná. az egy másik, hogy gyurcsány és vona koalíciója karácsony gergővel és szél bernadettel mennyiben működne. feltéve, hogy a fidesz elveszti a többséget.

de a felállás hosszú ideje ugyanaz. van legalább 3-3,5 millió jobbos, szélsőjobbos választó. (fidesz és a jobbik). nagyjából 1 millió érthető módon szélbalos. (a többségében kisnyugdíjasokból álló mszp, dk). és van 0,5 millió "liberális". és ez a társaság veri a seggét, hogy nem jutnak hatalomba.

Janossz 2018.04.08. 18:34:27

@444: " korábban is javasolták, mert ehhez mondjuk nem kell érettségi.
török gábor blogjában unionista "
Höhö. Javasolták...
Unionista, aki, még lánykori neveden, te voltál.

Janossz 2018.04.08. 18:37:22

@444: " eljátszottam ugyanezt a trollkodást libsi mezben. a kommentekbe entellektüelnek ható hülyeséget csomagolva. arra is azt mondták, hogy fasiszta vagy. "
Talán, mert bármit bármibe csomagolsz, kilóg a lóláb...

abdul hackeem 2018.04.08. 19:20:11

@444: "de a gazdasaság egészét uraló pénzügyi rendszer ezekre a visszaélésekre van alapozva." Te meg ezzel egyetértesz.
A gazdaság SOKKAL jobban teljesítene, ha a pénzügyi rendszernek nem kellene ezeket a koloncokat cipelnie. Sőt, tilos!

2018.04.08. 19:28:02

@abdul hackeem:
ne viccelj már. ezeknek a visszaéléseknek a pénzügyi rendszer a haszonélvezője. ha nem lehetne a semmiből hitelpénzt teremteni, akkor a bankrendszer jövedelmezősége visszaesne. ha nem lenne állami eladósodás, akkor a tőkepiaci kapitalizáció és az abból fakadó a hatalomkoncentráció sem lenne ekkora, stb. ez nem kizárólag orbán hibája, hanem a rendszeré.

abdul hackeem 2018.04.08. 19:31:40

@444: Csak nézz rá a mostani eredményre majd és gondolkozz el, hogy jobb lenne-e arányos rendszer, 0,5-1%-os küszöbbel. Kicsivel sokszínűbb lenne a parlament, több vélemény testesülhetne meg a törvényekben. De ez nem felel meg a nemzethy-szocialistáknak.

2018.04.08. 19:42:50

@abdul hackeem:
legyen arányos rendszer. de 0,5-1% küszöbbel simán bekerülhetne a szélbal, a széljobb. akár a betyársereg. azon menne a balhé, hogy az ne jusson be. és ez esetben az országos listának nem kellene országosnak lennie. fővárosi gittegyletek médiamunkásai versengenének a főhatalomért vegyülve celebekkel. puzsér róbert elindítaná a puzsér pártot. és kelemen anna is elindítani a pussy pártot. és ő is bekerülne azzal, hogy majd villant a parlamentben.

abdul hackeem 2018.04.08. 19:47:38

@444: Hajrá, én ezt szeretném már látni! Hogy örülne Annácska a kétfarkúaknak!
Egyébként olvasd vissza a bloggazda bejegyzését erről az aggályodról, hogyan működne ez normális demokráciában.

abdul hackeem 2018.04.08. 19:49:44

@444: Ha rossz a rendszer, akkor orbán hibája, hogy kihasználja azt.
Elmúttnyócévben ezt se tudta kijavítani a vitya?

2018.04.08. 20:12:46

@abdul hackeem:
hollandiában ez működik. csak azt felejtik el hozzátenni, hogy hollandia külső adóssága $4,510,400,000,000. ez a holland éves gdp 522%-a. hollandia ezzel a többlet forrással gazdálkodva fektet be a nagyvilágban. klasszikus gyarmatosító politikát folytat. ebből vásárolgatnak fel mindenfélét. a semmiből teremtett hitelből. állami segédlettel teremtik. a holland vállalatok ugyanazt csinálják, mint mészáros lőrinc, vagy amit csányi, vagy demján, vagy akármelyik oligarcha. csak ezek szabad piacinak mondott oligopóliumok. és hollandiában ezzel a gyarmatosító politikával a szocialista, liberális és konzervatív pártok is benne vannak, szinte az egész politikai osztály. bunyós pityu haverja wilders és még néhányan. de hogy megnyugodjanak őket is beveszik a buliba. és ilyenformán nem probléma egy sokpárti, széthúzó kormányzás van. mert hogy a hátsó szobában leosztják, hogy kinek az emberei kerüljenek az igazgatótanácsokba. illetve ezek az elmúlt évszázadok felhalmozásainak következtében részben maguktól működnek. orbán egy hasonló államkapitalista berendezkedést akar csak egypárti keretek között. és putyin is. de hasonlóan működnek az arab országok. abszolút monarchiában nyilván kevesebb az ellenvetés.

felőlem nyerjen az ellenzék. vezessék be ezt a rendszert, de többsége abban is a jobboldali és szélsőjobboldali választóknak lesz. a liberálisok könnyebben bekerülhetnek a parlamentbe. bár valószínűleg 6-8 pártban indulva azt mondanák, hogy még midig túl magas a küszöb. tehát a probléma az, hogy egy 0,5 milliós, a közbizalmat nem élvező nagyrészt fővárosi értelmiség akarna uralkodni az ország felett. és őket lényegében 1 millió kisnyugdíjas védi, akiknek az elképzelései végképp inkompatíblilisek a szabad piaci elképzelésekkel. de legalább be lehet hergelni őket a "geci orbán" ellen. de felőlem váltsák le. és lássuk az ellenzéki koalíciót feltéve, hogy elegendő bizalmat szereznek.

abdul hackeem 2018.04.08. 20:26:21

@444: Ti nem tudtok másban gondolkodni, csak a
-tiltsák be
-teremtsenek
-vezessék be
kategóriákban. Ha a hollandok így csinálták volna, már elnyelte volna őket az óceán.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 20:57:28

@444:

"hollandia külső adóssága $4,510,400,000,000. ez a holland éves gdp 522%-a."

A hollandoknak még mindig többel tartoznak külföldről, mint amennyivel a hollandok tartoznak a külföldnek: 2016-ban valami +529.253 milliárd €-val, ami a holland GDP valami 76%-a.

2018.04.08. 21:42:46

@neoteny:
ami azt jelenti, hogy a holland gyarmatosító politika sikeres. de ugyanígy mészáros vállalatbirodalma is "beindulhat". ha orbán kormány marad, akkor lőrinc akár távközlési szolgáltatót is vehet. 200+ vállalat mellett még azt is eligazgatja. és a főzőversenyen is zsűriz.
web.dkp.hu/wp-content/uploads/m%C3%A9sz%C3%A1ros-l%C5%91rinc-k%C3%B3stol.jpg
a dkp szerint itt valami csalás van.

olytatódik a pofátlan lopás. Orbán strómanja, Mészáros Lőrinc annak ellenére nyerte meg a komáromi hídépítésre kiírt pályázatot, hogy ajánlata ötmilliárd forinttal került többe, mint a vetélytárs pályázóé, akit ki is zártak a versenyből.

Az Európai Unió nemrég hazánkban vizsgálódó küldöttsége már megállapította, hogy a Fidesz leginkább úgy dézsmálja az uniós adófizetők pénzét, hogy túlárazza a tervezett beruházásokat.

Mivel erős a gyanú, hogy ezúttal is ez történt, ezért a Demokratikus Koalíció az OLAF-hoz, az Európai Unió Csalásügyi Hivatalához fordul, hogy vizsgálják ki ezt az ügyet, és ha szükséges, indítsák meg az eljárást az Orbán-kormány ellen.

Niedermüller Péter
európai parlamenti képviselő

na de a többi esetben hogy folyt a hídépítés?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 22:02:54

@444:

"ami azt jelenti, hogy a holland gyarmatosító politika sikeres."

Mi jelenti azt? Hogy tartoznak a külföldnek, vagy az, hogy a külföld tartozik nekik?

Boross Bence 2018.04.09. 03:10:07

"Az ellenzék sokat kér tőlünk -- konkrétan a közbizalmat a kormányzati felhatalmazásra, miközben ellenzékként se tudott akárcsak megközelítően felelősen viselkedni."

Talán kevesebbet kellett volna kérni, vagy felelősebben kellett volna viselkedni.

2018.04.09. 07:45:40

@neoteny:
az, hogy nettó tőkeexportőrök. tehát a jelentős külső adóssággal szemben még annál is jelentősebb külső vagyon áll. a holland királyság a klasszikus gyarmatosító politikát folytatja. állami segédlettel generált pénzügyi termékekkel befektetnek. ahogyan teszi mészáros, garancsi, vajna, csányi vagy hernádi. így működik az otp vagy a mol. csak a hollandok esetén valamiért nem gondolod azt, hogy ez rablógazdálkodás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 07:49:32

@444:

"az, hogy nettó tőkeexportőrök."

Akkor hát ez:

"hollandiában ez működik. csak azt felejtik el hozzátenni, hogy hollandia külső adóssága $4,510,400,000,000. ez a holland éves gdp 522%-a. hollandia ezzel a többlet forrással gazdálkodva fektet be a nagyvilágban. klasszikus gyarmatosító politikát folytat. ebből vásárolgatnak fel mindenfélét."

ismét csak brutális idiótaság volt a részedről.

2018.04.09. 08:21:02

@neoteny:
nagyrészt ezt a 4,5 ezer milliárd dollár külső adósságot fektetik be. 80-90%-ban a semmit. és ebből lesz jövedelem. a saját tőke 80-90%-ban ebből lett.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 08:34:30

@444:

"nagyrészt ezt a 4,5 ezer milliárd dollár külső adósságot fektetik be."

No ha ez így van, akkor a hollandoknak tartozók meg azokat az adósságokat fektetik be.

"80-90%-ban a semmit."

Ez már megint brutális idiótaság.

2018.04.09. 09:58:31

@neoteny:
ez az adósság az államok segédletével generált hitelpénz.

hollandiai központú magyarországi cégek: heineken, friesland, shell, spar, gls, upc. ezek versenyelőnye a magyar versenytársaikkal szemben szinte kizárólag abból származik, hogy több pénzt képesek mozgósítani, régebb óta kapitalizálódnak. több állami segítséget kaptak. és ezek a nyugati típusú oligopol vállalat közvetettebb módon kapcsolódnak a politikához. az összes politikai párt támogatja őket és nem csak az aktuális kormánypárt, mint a keleties oligarchák esetében. a philips termékek nagy része kínai.

ha a philips hungaria egy holland-magyar vegyesvállalat lenne, akkor az valószínűleg kölcsönösen előnyös lehetne. vagy ha mondjuk a monarchia sörgyárakban egyenrangú. nem teljesen egyenlő, de egyenrangú partnerként tárgyalna a soproni, a csíki sör, vagy akár a pilzeni sörgyár és mondjuk az amstel. de ilyenről a hollandok hallani sem akarnak. mert hogy ez azt jelentené, hogy a gyarmatosító pozíciójukat feladják kelet-közép európával szemben. ezzel szemben a szociálliberalizmust erőltetik. egy liberálisnak mondott helytartó elitért cserébe nyújtanának a segélyeket, amiből az elvárás szerint megint csak nyugati gyarmatosító vállalatokat kellene helyzetbe hozni.

erre mondja azt orbán, hogy na jó, de a magyar nép választ. nem hollandia, vagy az ensz. és ha az unió idedobja a pénzes zsákot, akkor ők nem ugranak el előle. viszont a jogot az ők diktálják. amire verhofstadt és timmermans azt felelik, hogy vessék be a hetes cikkelyt. és a következő európai költségvetési ciklusban lehetőségük lesz a támogatásokat csökkenteni. ez esetben azonban semmiféle politikai érdek nem lesz, hogy magyarország a holland királyságnak bármilyen módon alárendelődjön hacsak az nem, hogy hága támogatja a kisebbségi jogok érvényesítését. csakhogy hollandiában ezt a muszlimok is érvényre juttatnák. és előbb vagy utóbb kikiáltanák új ruméliát németalföldön és persze németországban.

tehát a magyar és a holland többség számára a kölcsönösen előnyös megoldás a nemzeti kereszténység erősítése lenne. de ettől a liberálisnak mondott holland politikai osztály mereven elzárkózik. mondván, hogy az atlanti és transzatlanti multikulturalitás ezt már meghaladta, stb.

innentől kezdve az ellenérzéseké a terep. ezzel tarolt egyéniben orbán. és listán a közel 50% mellett ott van 20% jobbikos választó, akik le lettek csendesítve. de kérdés, hogy vona gábor lemondása után újra felkéri-e a párt elnöksége és ha igen, akkor milyen politikát folytat. és mit akar a párt tagsága. a szocik karácsony gergely személyében találtak egy bábot, aki mögött egyezkedhetnek anélkül, hogy a sajtóban üzengetnének egymásnak. karácsony az új medgyessy péter. csak ugye most az mszp-p messze leszakadva a fidesztől (karáncsony ötöd annyi szavazatot kapott, mint orbán) és még ott van gyurcsány. a "liberálisok", "civilek", "zöldek" (lmp, együtt, momentum) összesen 0,5 millió szavazóval rendelkeznek. az új "szdsz" budapesten kívül a támogatottságuk csekély.

vidéken az ellenzék leszerepelt. 88 elektori körzetből 3 egyéni mandátumot szereztek. egyet a szocik, egyet a jobbik és egyet független. és ezzel szemben áll 85 fideszes képviselő. a fővárosban 18 elektori körzetben a fidesz 6 egyéni helyet szerzett. és az ellenzék ilyenformán 12 főt delegálhat a parlamentbe. na de a szoci kunhalmi ágnes, vagy hiller istván lesz a kapitalizmus (fővárosiasodás) szószólója. vagy a párbeszédből szabó tímea, vagy karácsony gergely? vagy kik lesznek a liberális kapitalisták? a parlamenten kívül rekedt momentum? 150 ezer szavazójával se igazán ezt képviseli. hanem azt, hogy a nyugati típusú modernizáció jólétet teremt.

csak hollandia nettó befektető pozíciója gdp arányosan +50% körüli. magyarország -50%. tehát ha a magyar kiskeresedelmi üzletláncok, sörgyár, kábelszolgáltató, szállítmányozó, biztosítótársa is jelen lenne hollandiában és ők is magyarországon, akkor lehetne a jólét mellérendelő, kiegyenlített. hollandia ezt a pénzügyi fölényét az állam segítségével hozta létre. és a kapitalizáció jelenleg is az államok segítségével történik gyarmatosító politikával. így jönnek létre a holland óriásvállalatok.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 10:06:17

@444:

"ez az adósság az államok segédletével generált hitelpénz."

"nagyrészt ezt a 4,5 ezer milliárd dollár külső adósságot fektetik be."

No ha ez így van, akkor a hollandoknak tartozók meg azokat az adósságokat fektetik be.

"80-90%-ban a semmit."

Ez már megint brutális idiótaság.

2018.04.09. 10:20:44

@neoteny:
a hollandok jelentős részben az adósságot fektetik be. és a hollandoknak tartozók is azzal gyarmatosítanak. és ha ez a világban körbeér, akkor ez a befektetői kör sikeres. így jönnek létre a gyarmatbirodalmak. de az oligopol befektetésekben, a nyugati típusú gyarmatosításban a keleties oligarchák ellenérdekeltek, a helyi politikai potentátok, a "geci" orbán. és ezt a befektetési hálózatot igyekeznek a saját pillanatnyi politikai érdekeiknek megfelelően megosztani, illetve szétverni. lásd a termelőket megtámogatják, mert az vidéken munkahelyeket teremt. és reálbér növekedést eredményez különösen a szakmunkások körében. amivel a legfőbb politikai ellenféllel szembe lehet menni. és a nemzeti radikális retorikát attól átvenni. ezt csinálta orbán. szóval ha valamilyen úton módon ezt a befektetői csoportot megosztják, ez globális hurkot szétverik és a gráf körmentessé válik, akkor ez a játszma a hatalmi központok közötti viaskodássá válik. mert hogy az nem körkörös szerkezet, hanem hierarchikus, fa vagy erdő. és a politbürók viaskodnak. állítsuk meg sorost, brüsszelt a másik oldalról orbánt. és ezt a játszmát most a "liberálisok" vesztették el. tehát orbán folytathatja a jelenlegi gazdaság, társadalom és kultúra politikáját a következő válságig. utána nem tudjuk. mert hogy arra egyik pártnak sincs forgatókönyve.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 10:51:29

@444:

"a hollandok jelentős részben az adósságot fektetik be. és a hollandoknak tartozók is azzal gyarmatosítanak."

Ez egy brutális idiótaság: e szerint minden országhatáron túli befektetés gyarmatosítás. Akkor a MOL is gyarmatosítja Horvátországot meg az OTP Romániát és így tovább.

"a "geci" orbán. és ezt a befektetési hálózatot igyekeznek a saját pillanatnyi politikai érdekeiknek megfelelően megosztani, illetve szétverni. lásd a termelőket megtámogatják, mert az vidéken munkahelyeket teremt."

Aha, azzal veri szét Orbán "a befektetési hálózatot", hogy támogatást nyújt a Mo-ra települő multiknak. Te el is hiszed ezeket a brutális idiótaságokat?

2018.04.09. 11:07:19

@neoteny:
igen, az mol államhatalmi segítséggel gyarmatosítja horvátországot és az otp romániát. a tőkekivitel államhatalmi segédlettel történik. ehhez magyar forintot generálnak. amit átváltanak. és úgy lesz még több horvát kuna és román lei. a horvátok és a románok tovább gyarmatosíthatnak. és ha ez a magyar-horvát-román befektetői csoport behálózza a nagyvilágot, akkor olyan magyarország, horvátország és románia is sikeres és gazdag lehet, mint hollandia. a hollandok ugyanazt csinálják, amit mészáros vagy csányi. mészáros államhatalmi segéglettel veszi meg az alpesi üdülőfalvakat. de ebből a tiroliak tovább gyarmatosíthatnak. és ha ez osztrák-magyar befektetői csoport képes egy globális hurkot alkotni, mint az amerikai nagybefektetők, akkor budapest olyan gazdag lesz, mint boszton. a bécsi tőkebefektetések önmaguktól képesek. nekik se érdekük, hogy a magyar pénztőke meginduljon ausztria irányába. mert abban a faluban az a válasz, hogy a keleties oligarchák elveszik a sípályáinkat. de a nyugati oligopóliumok is lényegében hasonló módon jönnek létre, csak a politikai beavatkozás több régebb óta tart, közvetettebb és politikai konszenzussal történt. ezzel szemben a magyar közvetlen, nyílt és autokratikus módon egypárti akarattal zajlik (ha nem számoljuk ide a kdnp-t. semjén doktor is magánpénzből vadászik magánhelikopteren. kinek mi köze hozzá. na jó valakinek a valakicsodája előnyöket élvez. és ez bécsben hogy van? ott senki se ismeri a másikat, senki sem a másik valakicsodája)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 11:13:16

@444:

"igen, az mol államhatalmi segítséggel gyarmatosítja horvátországot és az otp romániát. a tőkekivitel államhatalmi segédlettel történik. ehhez magyar forintot generálnak."

Ez azt feltételezi, hogy a MOL és/vagy az OTP nem tesz szert semmi haszonra a mo-i működésével amit befektethetne -- ami megint egy brutális idiótaság.

2018.04.09. 11:19:11

@neoteny:
de azt a pénzt csak kis részben kockáztatják. hollandia gdp arányosan (+) 50% nettó befektetői pozíciója úgy jön létre, hogy (-) 450% a külső adósság. és (+) 500% a külső vagyon. tehát nem úgy, hogy 0% a külső adósság és 50% a külső vagyon. ez esetben a saját tőkét fektetik be. de ez csak (500-450)/500 rész. nagyjából 10%.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 11:26:45

@444:

"de azt a pénzt csak kis részben kockáztatják."

Ez ismét egy brutális idiótaság: mivel a hiteleket vissza kell fizetni, hitelből vásárolni/befektetni ugyanolyan kockázat, mint saját pénzből -- sőt valamivel nagyobb kockázat, mert a hitelből történő befektetés hozamának fedeznie kell a kamatokat is.

2018.04.09. 12:05:41

@neoteny:
a hiteleket korlátolt felelősséggel és állami garanciavállalással fektetik be. a saját tőke sokszorosát kapják hitelként. így épül a forest offices. és a bérlői multinacionális bérlői vissza nem térítendő állami támogatáshoz jutottak munkahely teremtés címen. cserébe kibérlik az épülő irodákat. és az amerikai mellett megjelenik a kanadai cég, hogy részt vennének az irodák értékesítésben. a financial times azt mondja, hogy igen, így kell ezt csinálni, ez a projekthez kötődik most a legjobb fdi stratégia az európai kisvárosok körében. na de ez állami segédletről egy szó sem esik. mert az közvetett és érinti a nyugat-európaiakat, tehát az nem úgy megy, mint mészáros lőrinc esetén. persze a szokásos módon. a statikus megállapítja egy normál épületről, hogy szörnyűséges életveszély. azonnal le kell bontani. aztán már készen állnak az engedélyek, csak szignálni kell az illetékeseknek. és kezdődhet az építkezés. ez megrendelést ad az építőiparnak. biztosítja a korszerű munkahelyeket a globális szolgáltató központnak. ebben részt vesz az egyetem. lényegében mindenki. mert hogy ez nagyjából így megy nyugaton is azzal a különbséggel, hogy ez egypárti irányítással történik. a választás előtti bokrétaavató ünnepség.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2018/om7a0237.jpg
forestoffices.hu/wp-content/uploads/2018/04/180405-forest-offices-pl-mj_65.jpg
és nyilván ez a politika mehet a következő válságig. de addig még a befektetők "szétszedik" a mészáros papírokat.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 12:14:09

@444:

"a hiteleket korlátolt felelősséggel"

A vállalkozás saját készpénzállományával is felelős a vállalkozás a felvett hitelek után.

"állami garanciavállalással fektetik be"

Te el is hiszed az ilyen brutális idiótaságokat?

"a saját tőke sokszorosát kapják hitelként."

Az a hitelező problémája ha fedezetlen hiteleket nyújt.

"de azt a pénzt csak kis részben kockáztatják."

Ez ismét egy brutális idiótaság: mivel a hiteleket vissza kell fizetni, hitelből vásárolni/befektetni ugyanolyan kockázat, mint saját pénzből -- sőt valamivel nagyobb kockázat, mert a hitelből történő befektetés hozamának fedeznie kell a kamatokat is.

2018.04.09. 12:29:29

@neoteny:
épül egy 20-25 ezer négyzetméter hasznosítható területtel rendelkező és leed gold minősítésű irodaház nagyjából 10 milliárd forintból. mennyi saját tőkét kockáztatnak a szabad piaci befektetők? 10 milliárdot? a piacon azok jutnak előre, akik kellőképpen önzők. tehát ebben érdekeltek? hogyan működik a "liberális" elmélet a gyakorlatban?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 12:55:38

@444:

"a hiteleket korlátolt felelősséggel"

A vállalkozás saját készpénzállományával is felelős a vállalkozás a felvett hitelek után.

"állami garanciavállalással fektetik be"

Te el is hiszed az ilyen brutális idiótaságokat?

"a saját tőke sokszorosát kapják hitelként."

Az a hitelező problémája ha fedezetlen hiteleket nyújt.

"de azt a pénzt csak kis részben kockáztatják."

Ez ismét egy brutális idiótaság: mivel a hiteleket vissza kell fizetni, hitelből vásárolni/befektetni ugyanolyan kockázat, mint saját pénzből -- sőt valamivel nagyobb kockázat, mert a hitelből történő befektetés hozamának fedeznie kell a kamatokat is.

"hogyan működik a "liberális" elmélet a gyakorlatban?"

Úgy, hogy felépítésre kerül az irodaház -- miközben te tolod a brutális idiótaságaidat.

2018.04.09. 14:19:42

@neoteny:
ez esetben a jelentős készpénzállománnyal rendelkező vállalatok 0 hitelt vennének fel. csakhogy azok is eladósodnak állami segédlettel korlátozott felelősség vállalás mellett azért, hogy a vagyonuk jelentős részét ne kockáztassák. ezt persze csak úgy tehetik, hogy a bankok a saját tőkéjük és a betétállományok összegének a többszörösét állíthatják elő szintén állami segédlettel és a betétesek állami garancia vállalása mellett.

2018.04.09. 14:20:18

@neoteny:
szerinted egy 10 milliárdos irodaház építésében átlagosan mennyi a saját tőke?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 18:42:10

@444:

"csakhogy azok is eladósodnak állami segédlettel korlátozott felelősség vállalás mellett azért, hogy a vagyonuk jelentős részét ne kockáztassák."

Ez egy brutális idiótaság: a hitelfelvétellel kockáztatják a vagyonukat annak összegére.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 18:47:13

@444:

Szerinted a MEGAKOM Tanácsadó Iroda mennyi saját tőkét fektetett a Komádi részére írt integrált városfejlesztési stratégia megírásába?

Szerinted a FORENSYS Kommunikációs Tanácsadó Kft. mennyi saját tőkét fektetett a Hajdúszoboszlónak adott kommunikációs tanácsokba?

Janossz 2018.04.09. 20:33:58

@neoteny: Az ő befektetésük az "alkotmányos költség "volt-utólag fizették.

2018.04.09. 20:58:46

@neoteny:
ez az financial times által kiemelt forest office projekt is azt mutatja, hogy a nyugat elvárása is az, hogy avatkozzon be az állam. csak persze ők azt mondják, hogy a nyugati cégek betelepülése érdekében. de ugye joggal merül fel a helyiekben, hogy őket is segítsék. és ugye mindenkit nem lehet kiemelt módon támogatni. egy ilyen kézi vezérelt rendszerben abszolút nyertesek és legjobb esetben is relatív vesztesek vannak. de ezt forszírozzák a nyugatról is.

Janossz 2018.04.09. 21:25:07

@444: " egy ilyen kézi vezérelt rendszerben abszolút nyertesek és legjobb esetben is relatív vesztesek vannak. "
Abszolút nyertes például a MEGAKOM KFt, mely a kézi vezérelt rendszerben n+1-szer tudja eladni városokká tett falvakban a településfejlesztési tanulmányait.

2018.04.09. 21:27:40

@neoteny:
hitelfelvétellel egy kft. saját tőkéjét kockáztatják, ami a beruházás összeértékének általában a töredéke.

2018.04.09. 21:31:25

@Janossz:
rendben, de nekem a megakom és semmiféle tanácsadó irodához semmi közöm. egyszerű műkedvelő vagyok, aki leírtam azt, amiket a környezetemben mondtak a legkülönfélébb emberek. és az érdekelt, hogy erre mi a reakció úgymond baloldali és liberális nézőpontból. és a válasz az volt, hogy ezt a kádárista/horthysta kommunista/fasiszta borzalmat nem kérjük. na de erre szavaztak a választók jelentős része immáron harmadjára.

Janossz 2018.04.09. 21:48:14

@444: " hitelfelvétellel egy kft. saját tőkéjét kockáztatják,"
Úgymint egy laptop, egy fénymásoló, és 500 ív A4-es papír.

Janossz 2018.04.09. 21:51:50

@444: " műkedvelő vagyok, aki leírtam azt, amiket a környezetemben mondtak a legkülönfélébb emberek. és az érdekelt, hogy erre mi a reakció úgymond baloldali és liberális nézőpontból."

Elképzelem a kocsmában busongó nemzetikeresztényeket, mikor az unimukk mellett megvitatják a Megakom Kft legújabb vidékfejlesztési agyszüleményének várható következményeit régiójukra.

Szebb, mint az Este a székelyeknél...

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 00:19:54

@444:

"de ugye joggal merül fel a helyiekben, hogy őket is segítsék. és ugye mindenkit nem lehet kiemelt módon támogatni. egy ilyen kézi vezérelt rendszerben abszolút nyertesek és legjobb esetben is relatív vesztesek vannak."

"na de erre szavaztak a választók jelentős része immáron harmadjára."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 00:56:03

@444:

"8 perc alatt 9 milliárdot keresett."

Papíron.

2018.04.10. 08:34:43

@neoteny:
ez a szabad piac. 77 millió és 4.1 millió részvény tőkeértéke percek alatt kumulálódott elérve a napi limitet. persze csak azért ilyen lassan, mert a budapesti értéktőzsde nem elég fejlett.

ebben az a vicc, hogy ha orbán viktor a "liberálisok" pártján állna és nem felcsút és mészáros elvégezte volna az egyik fizetős nemzetközi üzleti iskolát, akkor ugyanezt a sztorit úgy adnák elő az atlanti és transzatlanti világban, hogy a demokrácia fényes győzelme. és hogy ilyen üzletemberek kellenek a világnak, mint ez a lőrinc. meg hogy soha sem volt ilyen mértékű a szabadság. feltéve, hogy ezt a multik számára is biztosítja. és az vicc, hogy orbán vidékpolitikája kifejezetten befektetőbarát. ő a fővárosban a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektort akarja nacionalizálni. vidéken az ipari termelésben a multik betelepítését kifejezetten támogatja. ezzel megnyeri magának a német gyáriparosokat és megosztja a külföldet.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 08:38:36

@444:

"ez a szabad piac."

Valóban: és?

"és az vicc, hogy orbán vidékpolitikája kifejezetten befektetőbarát. ő a fővárosban a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektort akarja nacionalizálni. vidéken az ipari termelésben a multik betelepítését kifejezetten támogatja."

Na de szerinted nem annyira vicces:

"de ugye joggal merül fel a helyiekben, hogy őket is segítsék. és ugye mindenkit nem lehet kiemelt módon támogatni. egy ilyen kézi vezérelt rendszerben abszolút nyertesek és legjobb esetben is relatív vesztesek vannak."

2018.04.10. 08:39:27

@Janossz:
nagyjából ennyi is elég ahhoz, hogy valaki egy 10 milliárdos irodaházat építsen feltéve, hogy a tőkepiac támogatását élvezi. ahhoz kormányközelinek kell lenni, vagy bankár családba kell születni. vagy abba beházasodni. vagy összekapcsolni a pénzhatalmat kormánykörökkel. megépül az irodaház, és az ellenértékét majd kitermelik a szolganépek. ez a létező kapitalizmus. orbán annyit tesz, hogy mindezt nyíltan valósítja meg. tehát nem belepisil a medencébe, hanam a trambulinból belepisál.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 09:24:13

@444:

"nagyjából ennyi is elég ahhoz, hogy valaki egy 10 milliárdos irodaházat építsen feltéve, hogy a tőkepiac támogatását élvezi."

A tőkepiac támogatását pedig az élvezi, akiről azt gondolja a tőkepiac, hogy vissza tudja fizetni a hiteleket kamatokkal együtt.

"megépül az irodaház, és az ellenértékét majd kitermelik a szolganépek."

Ez ismét egy brutális idiótaság: az irodaháznak nem ellenértéke van, hanem értéke -- feltéve, hogy kielégít elég fogyasztói igényt.

2018.04.10. 11:18:47

@neoteny:
a hírek szerint mészáros lőrinc az andrássy úton luxus irodaházakat vásárolt. azoknak van piaci értéke. és mivel hitelből vásárolta ezért van ellenértéke. amit ki kell termelnie az irodai szolgáknak azért, hogy lőrinc komáé lehessen az ingatlan. ez a létező kapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 11:29:10

@444:

"a hírek szerint mészáros lőrinc az andrássy úton luxus irodaházakat vásárolt. azoknak van piaci értéke."

Így van.

"és mivel hitelből vásárolta ezért van ellenértéke. amit ki kell termelnie az irodai szolgáknak azért, hogy lőrinc komáé lehessen az ingatlan."

Ezek brutális idiótaságok.

2018.04.10. 11:52:09

@neoteny:
valakinek ki kell termelni az irodaház ellenértéket. az irodai szolgákank, vagy a ő szolgáiknak. de nem azoké lesz az iroda, akik abban dolgoznak. mert nekik sose lesz 10 milliárd forint szabad megtakarításuk. elég ha sokaknak van mondjuk 1 milliárd forintja. azt beteszik a bankba. és az generál 10 milliárd forint hitelt egy 10 millió forint alaptőkével létrehozott társaságnak. kiszolgálják őket az irodisták. azok majd visszafizetik a hitelt és lőrinc komáé lesz az ingatlan. egy ideig a banké. a dolgozók így jártak. vehetnek kisebbségi üzletrészt, amivel a részvényárak emelkednek. az még növeli mészáros koma vagyonát. 8 perc alatt keresett 9 milliárdot a kültelki gázszerelő. erre azt mondják, hogy ez csalás. így működik a rendszer. orbán csak kihasználja.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 12:18:37

@444:

"valakinek ki kell termelni az irodaház ellenértéket. az irodai szolgákank, vagy a ő szolgáiknak."

Ezek brutális idiótaságok.

Először is: az irodaháznak nincs semmiféle "ellenértéke": annyi az értéke, mint amennyit Mészáros fizetett érte, ill. annál valamivel több az értéke, mert másként Mészáros nem vásárolta volna meg.

Ha Mészáros (részben) hitelből vásárolta az irodaházat, akkor ki kell fizetnie a hitelösszeget (meg annak a kamatait). Ahhoz, hogy ezt Mészáros képes legyen megtenni, jövedelemre van szüksége. Ennek a jövedelemnek nem kell az irodaházból származnia: az származhat Mészáros más jövedelméből is, pl. a más vállalkozásai által neki fizetett osztalékokból. De Mészáros minden valószínűség szerint azért vásárolta meg az irodaházat, hogy abból jövedelme származzon: így hát kiadja az irodaházbeli irodákat vállalkozóknak (vagy esetleg egyes irodákba a saját vállalkozásainak irodistáit rakja). A bérleti jövedelme az irodákat kibérlő vállalkozók jövedelméből származik: az pedig, hogy a bérlő vállalkozók hogyan tesznek szert a jövedelmeikre nem ismert. Nem az irodisták "termelik ki" a bérleti díjakat, hanem a bérlő vállalkozások termelik meg azt a jövedelmet, amiből a bérleti díjak megfizetésre kerülnek.

"kiszolgálják őket az irodisták."

Helyesen: munkát végeznek az irodisták a bérükért cserébe.

"a dolgozók így jártak."

Mert a dolgozók így akartak járni. Ha nem így akartak volna járni, akkor nem ott dolgoznának olyan bérért ahol amilyenért.

"8 perc alatt keresett 9 milliárdot a kültelki gázszerelő."

Papíron keresett annyit: nem adott el 9 milliárd értékű részvényeket.

"erre azt mondják, hogy ez csalás"

Helyesen: erre azt mondja a kocsma népfőiskolás népe, hogy csalás.

"így működik a rendszer."

Valóban: úgy működik a rendszer, hogy vállalkozók felhasználnak "földet" (pl. a telket amint az irodaépület áll), munkaerőt és más erőforrásokat (nyersanyagok/félkész termékek/energiák) arra, hogy olyan javakat állítsanak elő, amelyekért azok vásárlói többet fizetnek, mint amennyibe azok kerültek (haszon = bevételek - költségek).

2018.04.10. 13:35:23

@neoteny:
mészáros lőrinc mesés gazdagodásában államkapitalista szempontból mi is a kivetnivaló?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 13:48:21

@444:

"de ugye joggal merül fel a helyiekben, hogy őket is segítsék. és ugye mindenkit nem lehet kiemelt módon támogatni. egy ilyen kézi vezérelt rendszerben abszolút nyertesek és legjobb esetben is relatív vesztesek vannak."

screpes 2018.04.10. 16:29:25

@444:

Mi a kivetnivaló?
az hogy dominál a személyes elem.
Nem jelen van, valamely súllyal, hanem dominál..
Ebből az következik, hogy hasonló tartalommal SENKI nem nyithat esélyt magának.
Ugyannez vonatkozik a Másik okosságodra, amit NEO beidéz:
ahol "relatív vessztesek"-ről írsz.
Nézzük szakmaszerűen:
1. Piacról beszélhetünk, üzleti megbízásokról.
A piac meghatározása szerint a vevők (potenciálisak is!) és az eladók rugaélmas folyamatosan alakuló közössége, és ami közte van : tudások, eszközrendszer, stb.
A maga egyszerűségében ez a meghatározás aligha vitatható.
A mészároslőrinci konstrukció nem viszonylagos, (relatív vesztesekkel), mert a vevők nem férnek hozzá egyáltalán az államkapitalistásnak nevezett ügyletekhez, de eladók oldalán sincs hasonló, versenyképesnek nevezhető partner (lásd megbuherált egyindulós közbeszerzések).

Hozzászólásaid a fentiek alapján: felületes szándékosan torzító fogalomértelmezés, helyzetértéklelést követően hamis megtévesztő következetetés, ami látszólagos közítélet mögé menekül:
"bizony így mennek ezek a dolgok."

2018.04.10. 17:48:51

@screpes:
magyarul a különbség nem az, hogy egyesek medencébe pisilnek, hanem az, hogy belepisálnak trambulinról. ha a médiapiac egy részét hanem nem egy kültelki gázszerelő venné meg, aki történetesen a miniszterelnök kertszomszédja, hanem egy mondjuk így "baloldali" "üzletember" aki, aki közülünk való izé. az a szabad sajtó. és csak az.

Janossz 2018.04.10. 18:11:04

@444: Nagyon jól tudod te is, hogy a kültelki gázszerelő úgy vesz mádiát, hogy tudhatja, ki lesz tömve állami hirdetésekkel, valami jó szomszéd által.
Ami másoknak nem, vagy sokkal kevésbé adatik meg.
Ez a szabad sajtó NER-módra.

screpes 2018.04.10. 18:46:50

@444:
de hát nem veszi, nem vette, nem veheti más -errről beszélünk.
Medgyesi péter kertszomszédja , vagy Bajanaié vett Balatont egyetlen "jelöltként?
A példáddal élve, ebben a medancében csak lölö vizelete van. Ez nem laborminta, hé!!
Te mondogathatod, hogy abban lehet elvileg úszni.
Felfogás kérdése, rajtad már látszik is.

2018.04.10. 19:51:31

@Janossz:
és amikor a népszabadság volt kitömve állami hirdetésekkel, vagy a multik hirdetéseivel, mert ugye egy pártállam lapjait nem beszántották, hanem kitömték pénzzel, akkor az nem volt probléma. csak a ner.

2018.04.10. 19:53:36

@screpes:
amikor a wallisé (bajnaié) volt az index, akkor az független, szabad sajtó volt. a politikai sajtótermékek ha nyugatosak, akkor oligopol, ha keletiesek, akkor oligarchikus modellben működnek. de ez ugyanaz a rendszer. ez nem a szabad és nem szabad. hanem kétféle unfair.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 20:06:47

@444:

"amikor a népszabadság volt kitömve állami hirdetésekkel"

... az probléma volt.

"vagy a multik hirdetéseivel"

... az nem volt probléma.

Janossz 2018.04.10. 20:09:05

@444: Időnként keverednek agyadban az idősíkok a féldecikkel, nehéz tartani a tempót.
A Népszabadság az ország legolvasottabb lapja volt, évtizedek óta, így nyilván jó hirdetési felület.
Pártállam 89 óta csak az utóbbi nyolc évben van.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 20:20:04

@444:

"ha nyugatosak, akkor oligopol, ha keletiesek, akkor oligarchikus modellben működnek. de ez ugyanaz a rendszer. ez nem a szabad és nem szabad. hanem kétféle unfair."

Ez egy brutális idiótaság: a nettó adófizetők adóiból finanszírozás definíció szerint nem szabadpiaci finanszírozás, míg a fogyasztók önkéntes döntéseiből következő bevételek szabadpiaci finanszírozás. Az pedig, hogy a kocsma népfőiskolás népe egyiket sem tekinti "fair"-nek csak a kocsma népfőiskolás népének problémája.

2018.04.10. 20:58:59

@neoteny:
ha valaki vásárol, akkor egy árukapcsolással reklámokért pénzt fizet a kereskedelmi médiumoknak. akár akarja, akár nem. tehát ha sanyi megveszi öcsikének a nike cipőt, akkor ő fizet az "retekklubnak", amit ugye nem akar. de kénytelen. tehát a piac nem teljesen szabad. többek között a reklámok miatt. meg persze a pénzpiac miatt sem.

2018.04.10. 21:00:53

@Janossz:
tehát a balos lapban az állami hirdetés fényességes liberális demokrácia és a "szabad" "piaci" működés maga, jobbosban ugyanez a sötét diktatúra.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 21:09:07

@444:

"ha valaki vásárol, akkor egy árukapcsolással reklámokért pénzt fizet a kereskedelmi médiumoknak."

Ez egy brutális idiótaság: ezt a logikát követve amikor valaki vásárol, akkor "pénzt fizet" mindazokért a jószágokért, amiket az eladó megvásárol a bevételéből. Amikor valaki megvesz egy színházjegyet egy olyan előadásra amelyikben Stohl András is szerepel, akkor "pénzt fizet" Stohl András kokain-dílerének is.

Janossz 2018.04.10. 21:19:43

@444: Az olvasott lapban elhelyezett állami hirdetés jó befektetés, mert eljut az olvasó közönséghez.
A nem (vagy alig) olvasott lapban elhelyezett állami hirdetés szívesség egy jószomszédtól.

2018.04.10. 21:41:52

@neoteny:
a probléma az, hogy a magyar lakosság fele nem kormánypárti szavazó. mégis kénytelen fizetni azt a hirdetést, hogy az ensz migránsokat telepítene magyarországra. ezért állítsák meg az enszt. mert erről a magyar emberek döntenek. és nem az ensz. ha a kormánypárti szavazó erre adja a pénzét, akkor erre adja. na de az ellenzéki nem erre adná. de kénytelen. habony árpád és rogán antal ezt okoskodta ki.

a lakosság egyik fele egyáltalán nem néz kereskedelmi tévét. de vásárol hipermarketekbe. és kénytelen fizetni azoknak a tévécsatornáknak. mert hogy a másik néz. ez egy hasonló kényszerítés. csak piaci.

erre lehet mondani, hogy ne vegyen olyan terméket, amit reklámoznak. azt nem olyan egyszerű. a másik oldalról lehet mondani, hogy váltsál kormányt. csak az se olyan egyszerű.

egy nyugati típusú oligopol és egy keleti típusú oligarchikus piac áll egymással szemben. egyik sem fair.

a hírtv holnao azért nem zár be, mert a kábelszolgáltatókkal szerződése van. előfizetőként szednek díjat. dolgoztam kábelszolgáltatónak. minden csatornának van előfizetési díja. de ez nem direkt előfizetés. mert van két vagy három csomag. a mozi csatorna direkt előfizetős. és a törvény korábban még azt is előírta, hogy a párttévéket a legolcsóbb "szociális" csomagba kell tenni. egy árukapcsolással mindenki kénytelen előfizetni.

irmuska szereti az átévét. de nem szereti az echo tévét. és nem teheti meg, hogy utóbbira nem fizet. sanyi fordítva. és ő se teheti meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 21:49:40

@444:

"mégis kénytelen fizetni azt a hirdetést, hogy az ensz migránsokat telepítene magyarországra."

Mert a kormánypropaganda adókból van finanszírozva.

"de vásárol hipermarketekbe. és kénytelen fizetni azoknak a tévécsatornáknak."

Ez egy brutális idiótaság: ezt a logikát követve amikor valaki vásárol, akkor "pénzt fizet" mindazokért a jószágokért, amiket az eladó megvásárol a bevételéből. Amikor valaki megvesz egy színházjegyet egy olyan előadásra amelyikben Stohl András is szerepel, akkor "pénzt fizet" Stohl András kokain-dílerének is.

2018.04.10. 22:09:00

@neoteny:
egy mai hír, hogy a helyi focisták csapatkapitánya 2 millió forintot ajánlott fel a gyermekklinikának arra az esetre ha a fradi elleni rangadón telt ház lesz. a közvélekedés az, hogy egy nemes gesztus.
www.youtube.com/watch?v=qOfS3KwKf6E
igen ám, de ha telt ház lesz a fradi elleni rangadón, akkor a szurkolók hangoskodnak. sanyi is ott ordít. de az esetleg nem tetszik irmsukának, aki sérafikálna böszörményinével. és több rendőrt kell kivezényelni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 22:09:57

@444:

"ha valaki vásárol, akkor egy árukapcsolással reklámokért pénzt fizet a kereskedelmi médiumoknak."

Ez egy brutális idiótaság: ezt a logikát követve amikor valaki vásárol, akkor "pénzt fizet" mindazokért a jószágokért, amiket az eladó megvásárol a bevételéből. Amikor valaki megvesz egy színházjegyet egy olyan előadásra amelyikben Stohl András is szerepel, akkor "pénzt fizet" Stohl András kokain-dílerének is.

2018.04.10. 22:28:00

@neoteny:
a szabad piac hívei ezeket a negatív externáliákat nem veszik figyelembe. a loki csapatkapitányának önkéntes felajánlása, nemes gesztusa adott esetben károkat is okoz. persze összességében nagyobb a társadalmi hasznossága a közvélekedés szerint.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.10. 23:58:04

@444:

"a telt ház lesz a fradi elleni rangadón, akkor a szurkolók hangoskodnak. sanyi is ott ordít. de az esetleg nem tetszik irmsukának, aki sérafikálna böszörményinével."

Ez feltételezi azt, hogy Irmuska néninek és Böszörményinének valamiféle tulajdonjoga van arra, hogy a futballstadion mellett sétafikáljanak a rangadó idején _és_ hogy ezt úgy tehessék, hogy nincsenek kitéve a szurkolók hangoskodásának. De azt nem mutattad meg, hogy ez a tulajdonjoguk honnét származna.

"és több rendőrt kell kivezényelni."

Vezényeljen ki több biztonsági őrt a stadion tulajdonosa(i).

2018.04.11. 08:30:01

@neoteny:
de ez nem ilyen egyszerű. mert ha a loki szurkolók telt házat ígérnek, akkor jönnek fradisták is. ők vonattal érkeznek. ezért a vasútállomás környékét is biztosítani kell. a stadionnal összekötő útvonalon a régi villamosokat állítják üzembe. azért, hogy a szurkolók a lehető legkevesebb kárt okozzák. erre joggal mondhatja irmuska és böszörményiné, hogy néhányak szórakozása (közte sanyié) korlátozza az övékét. na de a fradisták kifizetik a belépő jegy árát. fogyasztanak a kocsmákban. ami ugyebár hasznot hajt. ezt is vegyék figyelmbe. érvelhetnek a szurkolók (közte sanyi).

jelenleg a stadion állami tulajdonban van. és az üzemeltetés egy magánvállalkozásé azzal a kitétellel, hogy ha az esetleges veszteséges lenne, akkor azt az önkormányzat kifizeti. és egyébként a stadion üzemeltetése veszteséges. leszámítva évente egyszer a fradi meccset és a campus fesztivált. na de olyankor is nagy a zaj. és az állatkertben se érti a zsiráf, hogy mi ez a hangzavar. na most erre is lehet mondani, hogy miért kell egyáltalán zsiráf. vagy ha már kell, akkor a zsiráf szokjon hozzá. a fesztivál a fontosabb. amire lehet azt felelni, hogy azt tegyék olyan helyre, ahol nem zavarják a környezetüket. na de egy kicsit mindenhol zavarja.

screpes 2018.04.11. 08:40:51

@444:
ezért oly fontos, hogy pontosan lássuk mi a tényleges különbség.
Nem mellesleg a Wallisnál Bajnai helyettesei (aligazgatói) közt legalább két vezető fideszes volt...Továbbá miniszterelnökként már nem volt funkciója a Wallisnál, befolyása sem igazán végképp nem indexnél.
Valamint, ismertem az Index főszerkesztőjét- ő azt se tudta, ki az a Bajnai - persze idézőjelben..
Tényszerűen nem igaz, amiket írsz.
Az ellenpéldád?
A megyei lapok szerinted nem tudják, ki az a Mészáros Lőri?!
ELSŐ NAP összehívta őket Almádiba a szintén frissen vett Ramada Hotelbe.Központi anyagokat vesznek át nap mint nap, és nemcsak címoldalra... (nehogy azt írd, hogy "így gazdaságos...")
Végül pedig, nézd meg az akkori Indexet, és hasonlítsd össze a mai (mondjuk) megyei lapokkal. Vagy nézd meg a tulajt váltott Figyelő (gazdasági hetilap) címlapjait (kik vannak rajta) az új éra óta.
Fárasztó ám veled vitatkozni a relativizáló félreinformáló "stílusoddal " birkózva. A kocsma hangjára is hivatkozhatnál ritkábban, mondtad már nekik, hogy évek óta ír neked egy szar finnugrászos , akit nem vett meg se a rendszer, se soros, se más, a pesti belvárosból kiugrott SCREPES, és azt írta hogy: ....
(itt BÁRMIT beidézhetsz)
HIba azonosként összevetni a korábbi rendszert a jelenlegivel.

screpes 2018.04.11. 08:43:09

@screpes:
úgy értem: azonosakként...

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 08:45:35

@444:

"joggal mondhatja irmuska és böszörményiné, hogy néhányak szórakozása (közte sanyié) korlátozza az övékét"

Ez feltételezi azt, hogy Irmuska néninek és Böszörményinének valamiféle tulajdonjoga van arra, hogy a futballstadion mellett sétafikáljanak a rangadó idején _és_ hogy ezt úgy tehessék, hogy nincsenek kitéve a szurkolók hangoskodásának. De azt nem mutattad meg, hogy ez a tulajdonjoguk honnét származna.

2018.04.11. 09:13:14

@screpes:
a nyugati oligopol modell mögött többpárti konszenzus áll (kétpártrendszer, politikai váltógazdálkodás, a válságban nagykoalíció). a keleties oligarchikus modell pedig kvázi egypárti (válsághelyzetekben magukhoz vonják a hatalmat a populisták, a régi elitek felszámolódnak). róna péter azt mondja, hogy simicska nem finanszírozza tovább a magyar nemzet veszteségeit. ezzel a szabad sajtó utolsó védőbástyája is leomlott. róna péter egy parlamenti pártnak vezető tanácsadója. és annak képviselője ungár péter. aki örökölt vagyonából megvenné a lapot. vagy indíthat egy újat. és létrehozhatja az lmp pártsajtót, a pártközpontban. hátrányból indulnak, mert az államkassza kulcsa nincsen náluk. a bankok brutális mértékű hiteleket generáltak. ebből brutális mértékű pénzt szereztek. mindezt kormányzati segédlettel. ebből lett gazdag róna péter. az ingatlanalapok önkormányzati segédlettel gazdagodnak. az lmp vezetői ebben érdekeltek. és ezeket ők nem tekintik jogtalan állami beavatkozásnak. csak azok, amik a politikai ellenfeleik hasznát hajtják.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 09:23:18

@444:

"a bankok brutális mértékű hiteleket generáltak. ebből brutális mértékű pénzt szereztek. mindezt kormányzati segédlettel. ebből lett gazdag róna péter. az ingatlanalapok önkormányzati segédlettel gazdagodnak."

Helyesen: ez a kocsma népfőiskolás népének féktelen fantáziálgatása.

2018.04.11. 09:43:38

@neoteny:
a városi alkotmányosságból. persze ehhez azt kell, hogy azt az állam elismerje. debrecen éppen ma 325 éve lett de jure szabad város i. lipót kegyelméből, aki magyar és cseh király, német római császár volt. amit az feljegyzések szerint az akkori polgárság nem fogadott kitörő örömmel. "Mi itt éltünk egy keresztyén respublikában és most belekényszerültünk egy monarchiabéli rendbe, ami megszabja nékünk, hogy hogy kell élnünk.".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 09:59:58

@444:

"a városi alkotmányosságból."

Akkor perelje Irmuska néni meg Böszörményiné a stadion üzemeltetőit, hogy azok jogsértő módon korlátozzák Irmuska néni meg Böszörményiné tulajdonjogait.

2018.04.11. 10:00:11

@neoteny:
róna péter bankárként (brit) kormányzati segédlettel lett gazdag, ungár péter családja pedig (budapesti) önkormányzati segédlettel. ha jól tudom, akkor fővárosi ingatlanokat privatizáltak. a róna péter és az ungár péter is összefonódott az állammal. úgy egyébként az egyik állampárt parlamenti képviselője, illetve vezető tanácsadója. csak történetesen ez az országgyűlésben kisebbsége szorult. hozzák létre az lmp pártlapját a párközpontból, legyen egy ilyen zöld újság, vagy akármi. és a céljuk ugyebár az, hogy ők szerezzenek alkotmányos többséget. hasonló célokat, eszközöket használ orbán csak nála még ott az államkassza kulcsa. na ungár és róna is éppen azt akarja megszerezni. csak szerintük ők abból színvonalasabb oktatást és egészségügyi ellátást szerveznének. de ezt a tervet előzetesen el kell fogadtatni a köznéppel. néhány napja éppen erről volt kvázi népszavazás. jobbnál jobb elképzelések közül lehetett választani.

2018.04.11. 10:07:22

@neoteny:
a városi alkotmányosság elveszett. azt újra kell teremteni. abból következne egy szabad piacot közelítő vásárvárosi lét választott vásárbírákkal.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 10:11:24

@444:

"róna péter bankárként (brit) kormányzati segédlettel lett gazdag, ungár péter családja pedig (budapesti) önkormányzati segédlettel."

Igen, ez a kocsma népfőiskolás népének féktelen fantáziálgatása.

"hasonló célokat, eszközöket használ orbán csak nála még ott az államkassza kulcsa."

Bizony: Orbán Viktor az államhatalmi erőszak (értsd törvényhozás és -végrehajtás) birtokosa.

"de ezt a tervet előzetesen el kell fogadtatni a köznéppel."

Miért kellene? A Fidesz-KDNP sem fogadtatott el semmilyen tervet a köznéppel.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 10:13:02

@444:

"a városi alkotmányosság elveszett."

Ja, hogy akkor Irmuska néninek és Böszörményinének nincs tulajdonjoga arra, hogy a futballstadion mellett sétafikáljanak a rangadó idején _és_ hogy ezt úgy tehessék, hogy nincsenek kitéve a szurkolók hangoskodásának.

2018.04.11. 10:22:46

(ez ugye a polgári konzervatív hagyomány legalábbis errefelé. mert hogy például budapest nem egy ilyen mezővárosias, háziiparos, közbirtokos, szövetkezeti jelleget kíván teremteni, hanem globális kapitalizmust és világvárost. sanyi azt mondja, hogy ha edit akar valamit a konyhába, akkor korongozzon sárándon. és cserélje el a cserepeket az áfész boltban. ő meg dolgozik a vízműnél. hétvégi házat a közösségi erdért vállalatban építene. és azt gondolja, hogy öcsike aki autószerelőnek tanul úgy lehetne tulajdonos egy összeszerelő üzemben, hogy a betelepülő multik támogatott üzletrészt előzetesen nacionalizálják. és abból jut öcsikének. és így munkavállalói résztulajdon, szövetkezeti üzletrész és ehhez hasonlók a polgárosodás alapjai.

az lmp azt mondja, hogy ne az összeszerelő üzemek országa legyünk, hanem magas hozzáadott értékű vállalatokra van szükség. de öcsike éppen autószerelőnek tanul. tanulhatna járműipari mérnöknek is. de sanyi szerint elég a hármas csak sportoljon, edit szerint inkább legyen négyes, bár neki semmiféle végzettsége nincs. csak esti gyors és gépíró iskolája, amit nem fejezett be. 14 éves kora óta munkaviszonya leszámítva amíg gyesen volt öcsikével. úgy, hogy a 40 éves munkaviszonnyal járó kedvezményes nyugdíjat el ne töröljék.

ezek a jogok mind miből fakadnak?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 10:25:43

@444:

"ez ugye a polgári konzervatív hagyomány legalábbis errefelé."

De már elveszett: "a városi alkotmányosság elveszett."

2018.04.11. 11:25:30

@neoteny:
ehhez a polgári hagyományt kellene helyre állítani, vagy újrateremteni. elvben ez lenne egy konzervatív párt programja. csak ezeknek a hagyományok a helyi társadalmakra vannak szabva. a magyarság össznépileg vagy nemzeti függetlenségért vívott háborút vív, vagy őrzi a szociális vívmányokat. orbán ezt értette meg. ebből lesz a rezsicsökkentés, nyugdíjprémium, stop soros/brüsszel/ensz. és a többi.

2018.04.11. 11:37:09

@neoteny:
ungár péter parlamenti képviselő lesz a simicska birodalom új tulajdonosa, akkor az mitől lesz független és szabad sajtó, mintha andy vajna vagy mészáros lőrinc a tulajdonos. a népszabadság az mszp résztulajdona volt. csak eladták. a népszava puch lászló az mszp pénztárnokának tulajdonában volt. csak az állítólag lapaktált a fidesszel, hogy a kormányt bírálják, de orbán családi érdekeltségeivel nem foglalkoznak. ungár péter védi a sajtószabadságot, mert ő majd kiteregeti a kormánypárti szennyest. a mamája azt mondja, hogy nem teregetsz ki semmit. ebből is van egy összeesküvés elmélet. az lmp ezért tett be a "demokratikus" ellenzéknek. de hadházy megszervezte a visszaléptetést, amihez a pártban állítólag nem volt joga. és most vissza kell fizetni az állami támogatást és a pártvezetők a saját vagyonukkal felelnek, amiért beperelik a saját frakciótársukat. vona és karácsony a parlamenti mandátumait átadják. gyurcsány ferenc viszont nem ad fel semmit se. ő szervezi újra a "demokratikus" ellenzéket. szinte minden a fidesz forgatókönyve szerint zajlik. de ez ugye egy hatalmi játszma, amiben orbán és párttársai a maguk szempontjából ügyesen keverik a lapot.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 11:50:49

@444:

"ehhez a polgári hagyományt kellene helyre állítani, vagy újrateremteni."

Mihez?

"ebből lesz a rezsicsökkentés, nyugdíjprémium"

Ezek forrása az adók/járulékok: Orbán a szavazóktól származó javakkal vásárol szavazatokat.

"stop soros/brüsszel/ensz"

Ami egy színjáték: közben pedig orosz hitelből építtet atomerőművet (jórészt) az oroszokkal, meg a magyarok javaiból épít vasutat a kínaiaknak. És a többi.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 11:57:52

@444:

"ungár péter parlamenti képviselő lesz a simicska birodalom új tulajdonosa, akkor az mitől lesz független és szabad sajtó, mintha andy vajna vagy mészáros lőrinc a tulajdonos."

Attól, hogy Ungár Péter ellenzékben van, míg Andy Vajna és Mészáros Lőrinc a nettó adófizetőktől államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) elsajátított javakból finanszírozza a kormánypropagandát, ami a hatalmon lévő pártok propagandája.

Majd ha Ungár Péter lesz a miniszterelnök és ő tolja be az adófizetők pénzét a médiabirodalmába (feltéve azt, hogy összevásárol magának egy médiabirodalmat), akkor az ő médiabirodalma nem lesz független és szabad sajtó.

2018.04.11. 12:42:28

@neoteny:
de ungár péter azért szeretne a fizetési listájára felvenni újságírókat, hogy a segítségükkel a kassza kulcsát elvegye orbán viktortól, andy vajnától és mészáros lőrinctől. schmidt mária szerint nem kellene elvennie. illetve van egy konteó, hogy anya és fia a családban összebeszéltek. az se lehetetlen. és az is lehet, hogy úgy beszélték meg, hogy az örökölt vagyont két ellenérdekelt lóra teszik fel. az egyik csak befut győztesként.

az ungár család sem azt csinálja, hogy korán és későn fekszik azért, hogy valós árut termeljen és azt eladja a piacon. hanem az államhatalomhoz közel kerülve az egyik oldalról nézve ügyeskedve, a másik oldalról nézve a haza és haladás ügyét szolgálva, a nemzeti ügyek kormányában szerepet vállalva, szijjártó péterrel vállvetve szolgálják az emberek. vagy az emberek őket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 13:47:57

@444:

"de ungár péter azért szeretne a fizetési listájára felvenni újságírókat, hogy a segítségükkel a kassza kulcsát elvegye orbán viktortól, andy vajnától és mészáros lőrinctől."

Valóban: majd ha Ungár Péter lesz a miniszterelnök és ő tolja be az adófizetők pénzét a médiabirodalmába (feltéve azt, hogy összevásárol magának egy médiabirodalmat), akkor az ő médiabirodalma nem lesz független és szabad sajtó.

"az ungár család sem azt csinálja, hogy korán és későn fekszik azért, hogy valós árut termeljen és azt eladja a piacon."

Ezt te honnét tudnád?

2018.04.11. 14:30:43

@neoteny:
ungár péter azért hozná létre a független szabad sajtót, hogy az a lehető legrövidebb időn belül ne legyen független és szabad. hanem náluk legyen a kassza kulcsa. remek.

böszörményiné szerint a megyei napilap átverés. mert ő lemondta naplót. túl sokba kerül. aztán a kis hölgy a napló székházban felajánlott neki egy kávéfőzőt feltéve, hogy nem mondja le. és egy évre előfizet. de szerinte többe került a kávéfőző, mint az éves előfizetési díj. szóval szerinte csak a szavazatok kellenek. de ő nem ül fel ezeknek. nem mondta le a naplót, megkapta a kávéfőzőt. de karácsony gergelyre szavazott. mert hogy megígérte a tizenharmadik havi nyugdíjat. az milyen jó volt. ő nem szavaz a "szélforgóra", mert nem léptek vissza karácsony gergely javára.

böszörményiné szerint a helyi lapkiadó vezetőjét válasszuk. csak azért adják a kávéfőzőt, hogy végül a szavazatot megszerezzék. az olvasók válasszák meg a főszerkesztőt. két egymást követő évben senki se lehessen. ez a polgári hagyomány. legalábbis errefelé.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 14:37:31

@444:

"ungár péter azért hozná létre a független szabad sajtót, hogy az a lehető legrövidebb időn belül ne legyen független és szabad. hanem náluk legyen a kassza kulcsa. remek."

Ez a polgári hagyomány. Nem tetszik?

2018.04.11. 20:57:58

@neoteny:
sanyi szerint csak az lehessen vezető bróker, akit megválasztanak.
index.hu/belfold/2018/04/11/2_milliard_forintot_csalt_ki_az_ebesi_albroker/
kell a városba egy főkincstárnok. az vezesse a tőzsdét. felügyelje a tőzséreket. a tőzsérek privát kötéseit a főjegyző még ellenjegyezze. így nincs a csengeri ügy, az ebesi csaló. vagy legalábbis kevesebb van. mert minden nagy összegű pénzmozgás "hivatalos".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.11. 21:06:20

@444:

"ungár péter azért hozná létre a független szabad sajtót, hogy az a lehető legrövidebb időn belül ne legyen független és szabad. hanem náluk legyen a kassza kulcsa. remek."

Ez a polgári hagyomány. Nem tetszik?

2018.04.12. 10:53:40

@neoteny:
az egy vita, hogy miért nincs tömeges felzárkózás. azért, mert luca ne tud megvenni egy kávéfőzőt.

22 éves vagyok.
Kinéztem egy kávéfőzőt egy hónapja, de nem tudtam megvenni magamnak. Mondom egy kávéfőzőt. Nem autót, nem gyémántékszert, nem egy 26. táskát: egy kávéfőzőt. Szóljatok, ha sokat akartam.

444.hu/2018/04/09/14-ezer-megosztasnal-jar-a-22-eves-luca-reggeli-posztja-arrol-hogy-miert-kell-elhagynia-az-orszagot-barmennyire-is-nem-szeretne

a magyar önmaga ipar nem állít elő kávéfőzőt. nem autót (mert az első körben talán túl bonyolult), nem gyémántot (mert nincsenek bányái) hanem kávéfőzőt fémhulladékból. erre lehet mondani, hogy nem is kell, mert ezt majd megoldják kínában. előállít helyette valami mást. például? bele lehet ülni a gyógyvízbe. vagy lehet jönni a bulinegyedbe. és liberálisabb lesz a város. lehet az utcán pisálni és kakálni is. ebből a bulinegyedben évi 300 milliárdos forgalom adódik. na de ez nem az ország, hanem néhány utca. ami a helyi lakosokat is megosztja, mert meggyalázzák a mártírok emlékét.

luca óvónő szeretne lenni. vigyázna másik gyerekére. jóska dolgozik a háztartási gépgyárban. és gyárt kávéfőzőt. ad egyet lucának. aki vigyáz a gyerekére, amíg jóska felesége julcsa felszolgál egy kávéházban. és ez így működik.

de budapesten luca azokra szavaz, akik azt mondják, hogy nem kell kávéfőzőt gyártani, hanem elég lesz a kávéház és az óvoda. hiszen bécsben is így van. miért ne lehetne ugyanígy budapesten. azért, mert a bécsben a tőkepiac fejlettebb. elég régóta gyűjtik a zsetont. ausztria nettó tőkebefektető. magyarország nettó tőkeexportőr. így luca kimegy bécsbe bébiszitternek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:14:27

@444:

"miért nincs tömeges felzárkózás"

Tömeges felzárkózás kikhez? A filoszemita nyugathoz, akik feladták a nemzeti kereszténységet?

"a magyar önmaga ipar nem állít elő kávéfőzőt."

Miért írkálsz olyanokat amiket egy perc kereséssel meg lehet cáfolni?

www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&fokat_id=2

"bécsben a tőkepiac fejlettebb. elég régóta gyűjtik a zsetont."

Ez egy brutális idiótaság. Egyrészt a gazdagság nem a pénzből származik hanem az elfogyasztott javakból, bármennyi "zseton gyűjtéséből" sem származik gazdagság, hanem csak a zsetonért vásárolt jószágokból származik gazdagság.

Másrészt "a zseton gyűjtése" épp' úgy történik, hogy javakat állítanak elő és azokat eladják zsetonért -- amely zsetonokból más javakat vásárolnak, amelyeket elfogyasztanak és így gazdagodnak (emelkedik az életszínvonaluk).

"ausztria nettó tőkebefektető. magyarország nettó tőkeexportőr."

Mi a különbség a nettó tőkebefektető és a nettó tőkeexportőr között?

2018.04.12. 11:19:21

@neoteny:
ez luca szüleinek kispolgári világa.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20621010_1579558772095669_7371690347748568886_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ac1dd65841dbab5d1717b5b3f4ede80f&oe=5B5A9DCF
na de ugye luca papája és mamája dolgoztak egy gyárban. luca nagypapája és nagymamája pedig földet műveltek. és ebből lett kenyér, szalonna, nyárs, drótkerítés és valami lóca, amire leültek. terítettek egy pokrócot.

de luca ilyen világot szeretne a barátnőivel.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20914169_1595299480521598_4231074528899987435_n.jpg?_nc_cat=0&oh=20a67b22f1b79784236f9adc2c5ff1f8&oe=5B27DA05
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17022489_1414114951973386_927363500779406196_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ecbf7a89a5da8d77fd4c740c4298683c&oe=5B722F3A
és a barátjával.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20620834_1579558768762336_1514610406626791459_n.jpg?_nc_cat=0&oh=f3f0555ad19a2acdb80e9c4114b9f4d4&oe=5B72FBFF
de a barátjának hét közben kávéfőzőt kellene gyártani ahhoz, hogy hétvégén csak kávézgassanak és luca nappal óvónő és este a kávéházban bulizhassanak.

ha egy ország nettó tőkeexportőr, akkor nem probléma. egyébként időlegesen akkor sem ha brutális mértékű a tőkeimport a szolgáltató szektorba. soros györgy felajánlja a vagyonát az ngo-k számára, akkor luca vehet kávéfőzőt abból, hogy védi az emberi jogokat. na de ha valaki emberi jogvédelemből akar jól megélni, akkor valakit ki kell zsákmányolnia. mert másképp hogy lesz kávéfőzője és belevaló kávéja. tehát valakit el kell nyomni az üzemben és földeken. ha luca elég buta, akkor ezt nem látja át. és hisz abban, hogy ez működhet budapesten is, hiszen bécsben is így van.

lázár parancsnok szerint ez már bécsben se működhet, mert a migránsok ugyan olcsón takarítanak, de összepiszkolják az utcát. és veszélyesek. és ezzel megnyerik a választást. helyben nem, mert hódmezővásárhelyen nincsenek migránsok. de országos méretekben úgy tűnik, hogy sikeresen kampányoltak a habony művek.

én szóltam, hogy így lesz. mert hogy környezetemben ezt tapasztaltam. de ezekkel az emberekkel ki kellene egyezni. lucával is persze. kérdés, hogy az álláspontok közelítése mennyiben lehetséges. úgy tűnik, hogy semennyire.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:23:57

@444:

"miért nincs tömeges felzárkózás"

Tömeges felzárkózás kikhez? A filoszemita nyugathoz, akik feladták a nemzeti kereszténységet?

"a magyar önmaga ipar nem állít elő kávéfőzőt."

Miért írkálsz olyanokat amiket egy perc kereséssel meg lehet cáfolni?

www.vasipari.hu/index.php?p=termekeink&fokat_id=2

"bécsben a tőkepiac fejlettebb. elég régóta gyűjtik a zsetont."

Ez egy brutális idiótaság. Egyrészt a gazdagság nem a pénzből származik hanem az elfogyasztott javakból, bármennyi "zseton gyűjtéséből" sem származik gazdagság, hanem csak a zsetonért vásárolt jószágokból származik gazdagság.

Másrészt "a zseton gyűjtése" épp' úgy történik, hogy javakat állítanak elő és azokat eladják zsetonért -- amely zsetonokból más javakat vásárolnak, amelyeket elfogyasztanak és így gazdagodnak (emelkedik az életszínvonaluk).

"ausztria nettó tőkebefektető. magyarország nettó tőkeexportőr."

Mi a különbség a nettó tőkebefektető és a nettó tőkeexportőr között?

"én szóltam, hogy így lesz."

A féktelen fantáziálgatásaidban.

2018.04.12. 11:27:11

@neoteny:
magyarország nettó tőkeimportőr*. budapest lokálisan tőkeexportőr. kiszervezik a gyártást vidékre. csak éppen a vidék nem fogadja el ezt az alárendelt szerepet.

mert lehetne úgy is, hogy luca vigyáz lajos gyerekére. és lajos kávéfőzőt tervez egy pesti irodában. amit jóska legyárt miskolcon. jóska felesége juli pedig kávét termel? ez utóbbi ki van szervezve a gyarmatokra. budapest számára ez a vidék lenne, vagy nem érteni.

2018.04.12. 11:29:03

@neoteny:
és a kávéfőzőért cserébe mit adna luca a szavasiaknak, vagy akárkinek a nagyvilágba.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:31:25

@444:

"ausztria nettó tőkebefektető. magyarország nettó tőkeexportőr."

Mi a különbség a nettó tőkebefektető és a nettó tőkeexportőr között?

2018.04.12. 11:37:50

@neoteny:
jelzem a szarvasi vasipari kft. állami támogatással bővítette a termelést éppen a választások előtt.

2018. 04. 03. hirado.hu
Mintegy kétmilliárdot ruházott be a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt.

A kétmilliárd forintos beruházási költség körülbelül 10 százalékát pályázati forrásból, 15 százalékát saját erőből, a fennmaradó részt banki hitelből finanszírozták – mondta el az MTI-nek. Dankó Béla (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, az ilyen fejlesztések járultak hozzá, hogy tavaly a magyar gazdaság 4 százalékos növekedést tudott elérni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:38:07

@444:

"budapest lokálisan tőkeexportőr. kiszervezik a gyártást vidékre. csak éppen a vidék nem fogadja el ezt az alárendelt szerepet."

Ez egy brutális idiótaság: vidéken ugyanazért gyártanak (általánosságban: termelnek) bármiféle jószágokat mint akárhol, ti. hogy azokat eladják és az eladásból származó pénzekkel vásároljanak olyan javakat, amikre szükségük van. Semmiféle "alárendelt szerep" nem származik a javak termeléséből.

2018.04.12. 11:38:33

@neoteny:
magyarország globális nettó tőkeimportőr*.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:39:27

@444:

Akkor hát ismét bullshit-eltél amikor azt állítottad, hogy "a magyar önmaga ipar nem állít elő kávéfőzőt."

2018.04.12. 11:41:58

@neoteny:
luca és a többi budapesti háziasszony megvenné a szarvasi kávéfőzőt. oké. mit adnak érte cserébe a szarvasiaknak, vagy akárkiknek a nagyvilágba? és erre az a válasz, hogy pénzt. matolcsy frissen nyomott bankjegyeiből átvisznek a szarvasi a közmunkásoknak. vagy átutalnak elektronikusan a költségvetésből. de a valós áruféleség micsoda, amit a főváros nyújt szarvasiaknak vagy akárkinek?

2018.04.12. 11:43:21

@neoteny:
a magyar ipar nem állít elő annyi iparcikket, amennyi luca és társai szeretnének. ez a probléma.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:50:07

@444:

Igen; és?

Ha a TEVA nem fektetne be tőkét a debreceni gyárába, akkor Zolikának nem lenne kenőcskikeverő munkája: nem lenne kenőcskikeverő gép amit üzemeltethetne. Mehetne kapálni a gyógynövényeket. De ahhoz, hogy termelékenyebben tudjon gyógynövényeket termeszteni, szintén tőkebefektetésre van szükség: legalább egy rotációs kapába (és ahhoz benzinbe) be kellene fektetnie. Ha ezt nem teszi meg, akkor alacsonyabb szinten marad a termelékenysége: kelhet korán és feküdhet későn, mégis kevesebb a jövedelme, mint ha tőkebefektetést alkalmaz.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:56:37

@444:

"de a valós áruféleség micsoda, amit a főváros nyújt szarvasiaknak vagy akárkinek?"

Milyen valós áruféleséget nyújt a MEGAKOM Tanácsadó Iroda a szarvasiaknak vagy akárkinek?

Milyen valós áruféleséget nyújt a FORENSYS Kommunikációs Tanácsadó Kft. a szarvasiaknak vagy akárkinek?

2018.04.12. 11:57:03

@neoteny:
a fővárosi háztartásoknak és vállalatoknak van egy brutális mértékű áruigénye. hordanak be a kamionokkal. mi jön kifelé? a thyssenkrupp presta kormányműnek a szoftvere. ezért fizetnek néhány tucat alkalmazottnak bért. a prezi foglalkoztat tíz embert. van a szoftver. remek.

gerendai karesz azt mondja, hogy övé a hajógyári sziget, akkor lesz egy nagy buli. a másik azt mondja, hogy a zsidónegyedben is lesz buli. és ebből lesz egy balhé, hogy ezt lehessen korlátozni, vagy ne lehessen. a bulinegyed is csak spekulatív módon tartható fent. mert valós áru nem nagyon jön kifelé. nem gyártanak italt. elfogyasztják. kétféle italt összekevernek. és drágábban adják. de ez spekuláció. ha eladják az új fajta koktélnak palackját a bulinegyeden kívül. de nem adják el. ez a rendszer akkor lenne tartható ha budapesthez tartozna egy külső gyarmatbirodalom.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 11:59:36

@444:

"a magyar ipar nem állít elő annyi iparcikket, amennyi luca és társai szeretnének."

Szeretnének?

Luca és társai praktikusan végtelen mennyiségű iparcikket szeretnének: kazántól kezdve mosogatógépen keresztül okostelefonon át autóig millió és egy iparcikket szeretnének. És?

2018.04.12. 12:05:16

@neoteny:
a megakom és a forensys tanácsadó irodát is akkor lehetne piaci alapon fenntartani ha a magyarország madagaszkári gyarmatain a szolganép munkahelyeit tervezgetnék. és madagaszkárra kellene egy "liberális" helytartó elit, amelyik elmondaná az őslakosoknak, hogy milyen jó dolog, hogy a nagy magyar birodalom részei lehetnek. de nem ez a helyzet.

hanem ugyanezt mondja a pwc vagy a kpmg. ezek adtak kormányzati, önkormányzati tanácsot. és ezek helyére lépett be a megakom vagy a forensys. és ezzel nyert a fidesz. de a rendszer továbbra se tartható, mert ahhoz kellene egy külső gyarmatbirodalomnak lennie.

2018.04.12. 12:08:24

@neoteny:
vegyük az első oldalt. ezek közül melyik az, amelyik valós árut termel és exportál. árnyékolástechnikával foglalkozó cég hordja befelé a redőnyt, hogy azt haszonnal felszerelje. de mi megy kifelé a fővárosból?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 12:08:54

@444:

"nem gyártanak italt."

Az unimukkot épp' a Zwack Soroksári úti üzemében gyártják.

Bebuktál ismét.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 12:09:48

@444:

"de a valós áruféleség micsoda, amit a főváros nyújt szarvasiaknak vagy akárkinek?"

Milyen valós áruféleséget nyújt a MEGAKOM Tanácsadó Iroda a szarvasiaknak vagy akárkinek?

Milyen valós áruféleséget nyújt a FORENSYS Kommunikációs Tanácsadó Kft. a szarvasiaknak vagy akárkinek?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 12:12:33

@444:

"vegyük az első oldalt."

Ne vedd az első oldalt; keresgélj nyugodtan az egész adatbázisban, mind az 1320 cég között (és ez nem az összes budapesti vállalkozás).

2018.04.12. 12:22:43

@neoteny:
és erre a válasz az, hogy budapest ezért cserébe pénzt ad, és pénzügyi termékeket. de a pénzt az állam állítja elő. a pénzügyi termékek a közvagyon értékesítésére vannak alapozva.

2018.04.12. 12:27:17

@neoteny:
a megakom vagy a forensys gazdasága is teremthető meg piaci alapon, hogy van egy gyarmatbirodalom, aminek a működését megtervezik. és a gyarmatokon van egy liberálisnak mondott helytartó elit, amelyik elhiteti a helyiekkel, hogy nekik milyen jó gyarmati sor. mert úgy egyébként semmire se alkalmasak. csakhogy ilyen nincs. ezért a megakom és a forensys gazdagságát legfeljebb csak részben lehet a piacra alapozni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 12:31:26

@444:

"és erre a válasz az, hogy budapest ezért cserébe pénzt ad"

Valóban: pénzt, amit az általuk előállított javakért kapnak cserébe.

"és pénzügyi termékeket"

Amely pénzügyi termékekre létezik kereslet, hiszen azért tudják eladni.

"de a pénzt az állam állítja elő."

És? Azt a pénzt is az állam állítja elő, amit Zolika odaad Andikának, hogy az vásároljon be a TESCOban ... csak ne mondja meg Zolikának hogy a TESCOban költötte el, mert attól felhorgadnak Zolika nemzeti keresztény radikális érzelmei.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 12:32:05

@444:

"de a valós áruféleség micsoda, amit a főváros nyújt szarvasiaknak vagy akárkinek?"

Milyen valós áruféleséget nyújt a MEGAKOM Tanácsadó Iroda a szarvasiaknak vagy akárkinek?

Milyen valós áruféleséget nyújt a FORENSYS Kommunikációs Tanácsadó Kft. a szarvasiaknak vagy akárkinek?

2018.04.12. 12:48:29

@neoteny:
semmit. a megakom és a forensys gazdagsága nem a valós árupiacra van alapozva.

2018.04.12. 12:50:12

hanem pénzre. és a főváros pénzt ad a szavasiaknak és pénzt von el. és a "baloldal" azt mondja, hogy ehhez nem kell (belső) államhatalom. a "jobboldal" azt, hogy ehhez nem kell (külső) tőkepiac.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 12:54:23

@444:

Akkor miért vásárolja meg bárki is a MEGAKOM Tanácsadó Iroda és a FORENSYS Kommunikációs Tanácsadó Kft. szolgáltatásait?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 13:03:17

@444:

"a főváros pénzt ad a szavasiaknak és pénzt von el"

Helyesen: a fővárosi fogyasztók pénzt cserélnek el a szarvasiakkal az általuk előállított javakért; a fővárosban székelő központi kormányzat pedig államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) pénzt von el a szarvasiaktól (is).

De még mindig igaz az, hogy (ismét) bebuktál azzal az állításoddal, miszerint "a magyar önmaga ipar nem állít elő kávéfőzőt."

2018.04.12. 13:16:21

@neoteny:
kétségtelen. a kávéfőző példa akart lenni. de rossz példa. mert abból éppen előállít a magyar ipar. és kormányzati támogatással bővítik a termelést. 2 milliárd forintos beruházás esetén a hírek szerint 300 millió forint önrész és 200 millió forint vissza nem térítendő állami támogatás mellé kaptak még 1,500 millió forint állam által garantált hitelt. és ez 200 új munkahelyet teremt. ők és családtagjaik kávéfőzőket adnak azért, amiket megvesznek a hipermarketben.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 13:23:59

@444:

"kétségtelen. a kávéfőző példa akart lenni. de rossz példa. mert abból éppen előállít a magyar ipar."

Bizony: és rossz példa volt az is, hogy Bp-en nem gyártanak italt.

Te egy megbízható rossz példa-forrás vagy.

2018.04.12. 13:26:35

@neoteny:
kérdés, hogy a magyar ipar mivel tudná megtölteni a centrum áruházakat. ehhez a klasszikus "liberális" működéshez kellene visszatérni nemzeti/nemzetközi keretek között.

ennek az alternatívája, hogy van egy nemzetek felett álló multinacionális elit, amihez luca is tartozna. mert így ő és a barátja megvehetnék a kávéfőzőt és járhatnának kávéházakba úgy, hogy nem kellene se kávét termelni, kávéfőzőt gyártani. menjen luca bécsbe.

olyan csajszi kell, aki azt mondja, hogy büszke vagyok a pasimra, mert azt a kávéfőzőt gyártja, amit közösen terveztünk. vagy rakodja a kávét, amit közösen behoztunk. cserébe eladjuk a tejport. a bátyám tehenészete állít elő. csak ez most nem "trendi".

2018.04.12. 13:38:31

@neoteny:
nem gyártanak annyit, amennyit elfogyasztanak. tehát az árumérlegben van egy hiány. és a munkaerőpiaci mérlegben is. mert hogy a népesség kifelé vándorol. és ezt egy jelentős tőkekivitel ellensúlyozhatná. de a főváros népe további tőkebehozatalra szavazott. szegény kis luca vehessen már egy kávéfőzőt. ne gyémánt nyakéket, mint vajna tímea.

értem, hogy a sztyúdió se ad el semmit se. hanem adómentesen lehet filmet forgatni. és a nemzeti kulturális alap megteremti a pappa piát. de annak a kópiáit nem adják el nagyvilágba, hogy megnézzék nagy ferót és dobó katát. hanem a filmiparosok bedolgoznak a hollywood-i szuperprodukciókba. és kapnak alkalmazotti bért. lényegében orbán is ugyanazt kínálja, amit demszky gábor kínált volna. csak ők ezt nem csinálták meg. még ezt se.

a nép meg azt mondja, hogy forgassunk igaz magyar filmet a pozsonyi csatáról. csak nem nézik meg, amennyibe ez kerülne. ki fizesse ki ennek a többlet költségeit. soros györgy? őt megállítjuk. és brüsszelt is. és utána hogy lesz? erre nincs válasz.

a jobbikban vitatkoznak, hogy most a zsidókra fogják, vagy a cigányokra. vagy esetleg a melegekre. a népfőiskola lépésről lépésre átírja a korábbi akadémikus bölcseletet. egy működő gazdaságot kellene teremteni. amiben a caola dezodort gyárt. és ebből egy kgst 2.0 következik. alternatíva?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 13:41:07

@444:

"kérdés, hogy a magyar ipar mivel tudná megtölteni a centrum áruházakat."

Helyesen: a kérdés az, hogy a magyar ipar _milyen árakon_ árult cikkekkel tudná megtölteni a Centrum áruházakat.

"multinacionális elit, amihez luca is tartozna"

Hát abban a sirámban amit betolt a Facebook-ra (és amit azóta leszedett), Luca óvónő akar(t) lenni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 14:00:09

@444:

"nem gyártanak annyit, amennyit elfogyasztanak."

És? Sanyi sem gyárt annyi unimukkot, amennyit elfogyaszt: sőt semennyi unimukkot sem gyárt.

"tehát az árumérlegben van egy hiány."

Sanyi árumérlegében is van egy hiány: a Fácánban csak vásárol, nem ad el semmit a Fácánnak (esetleg egy nagyon kis mennyiségű vizet, de abból Sanyi nem tudna még egy szalonspiccre elegendő unimukkot sem vásárolni).

Aztán a Vízmű árumérlegében is van egy hiány: nem ad el semmit Sanyinak (esetleg egy kis mennyiségű vizet, de annak az ára jóval kevesebb, mint amennyi bért Sanyinak fizet a Vízmű).

Az egy brutális idiótaság, hogy két gazdasági szereplő között egyenlő árumérlegnek kell fennállnia.

"a nép meg azt mondja, hogy forgassunk igaz magyar filmet a pozsonyi csatáról. csak nem nézik meg, amennyibe ez kerülne."

No ha nem nézik meg, akkor miért mondják azt, hogy "forgassunk"?

"egy működő gazdaságot kellene teremteni."

Már van egy működő gazdaság; amiről te álmodozol, az egy _szocialista_ gazdaság. Volt olyan is; működött az is valahogyan; de a népeknek nem kellett, mert ők a kapitalista gazdaság gyümölcseire vágytak.

2018.04.12. 14:28:01

@neoteny:
sokadjára. nem a saját véleményemet írom le, hanem amiket a környezetemben mondanak. és azt gondolom, hogy ebben is van valamennyi igazság. de úgy látszik ezt sem sikerült megérteni. egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást. engem csak az érdekelt, hogy van-e mód a "liberálisokkal" bármiféle kiegyezésre. nincs. és ilyen politikai kényszer sincs. mert hogy ezért lett fidesz kétharmad. viszont budapesten folytatódik a balhé, mert ott a többség elveszett. ez egy új helyzet. a jövőben ehhez kell majd alkalmazkodni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.12. 14:38:02

@444:

"azt gondolom, hogy ebben is van valamennyi igazság"

Rosszul gondolod.

"egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást."

Inkább egyezzünk meg abban, hogy te egy gyenge troll vagy, aki brutális idiótaságokat meg rossz példákat tologat szakmányba.
süti beállítások módosítása