1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.02.28. 11:37 HaFr

Mit tud elérni a balos ellenzék a Jobbik nélkül?

 Képtalálat a következőre: „ravaged democracy”

Röviden azt, hogy megszerezze a mandátumok kb. 20%-át. Kormányt alakítani biztosan nem fog. (Egész egyszerűen a baloldal szavazatszerző képessége az, ami reménytelenül gyenge. Új szavazókat nem tudott megmozdítani 2008/9 óta. Abban a valószínűtlen esetben, ha a Fidesz elveszítené, mondjuk, a szavazói 15%-át, mert sikeresen kampányol az ellenzék az elkövetkező hónapban, ezek nagyobb része a Jobbikhoz menne vagy otthon maradna.) Ennek nem elsősorban az az oka, hogy a balos ellenzék 1. tehetségtelen, 2. megosztott, 3. néhány kulcsfigurája a Fidesznek játszik. Hanem az, hogy nyolc év után sem veszi észre, hogy nincs -- bakker! bakker! NINCS -- benne semmi vonzó azoknak, akik nem von Haus aus tartoznak hozzá. Hogyan válhatna vonzóbbá?  Ha lenne narratívája, víziója, összeszedett stratégiája. TGM szerint a parlamentarizmus kreténség, mert semmi lényegileg különbözőt nem tud produkálni a Fidesztől. Szerintem ebben neki elvileg nincs igaza, a gyakorlat pedig csak azért támasztja alá a véleményét, mert nincs akcióképes baloldali politikai identitás. Magyarán nem a parlamentarizmus a probléma, hanem a baloldal; az a tény, hogy megközelítően sincs olyan potens világképe, mint az etnicizmus.

Nagyon igazuk van azoknak, akik szerint a hazai baloldal -- amelynek a baloldaliságához persze komoly kétségek fűzhetők, de kétségtelenül nem etnicista, tehát ennyiben a felvilágosodás alapján áll, ami elég ahhoz, hogy ma baloldalinak legyen mondható -- égető problémája, hogy az Orbán-vezette átfogó támadás közben nem nézett szembe elfogulatlanul és definitíven a Gyurcsány-kormányzással. Ebben van valami. De ez is csak azért lehet, amiért a Gy-kormányzás megtörténhetett: mert a baloldalnak nincsen identitásszerűsége az antiorbánizmuson túl. És mivel nincs identitásszerűsége más (identitása egyáltalán nincs), ezért nem tud vonzó jövőképet sem adni (hiszen az, hogy nem-Orbán, még nem jövőkép). A baloldali szavazók által választható pártok kritikus tömegükben szellemi és erkölcsi roncsok, de mint ilyenek, nem veszik komolyan, hogy erkölcsi és szellemi roncsok. Óriási hiba. Ha Orbán nem tudja magát áthazudni a magyar nirvánába, amit Vásárhely megmutatott, ők sem fogják tudni. A demokrácia érdekes dolog. Mindig megüt, amikor néha megvillan az igazsága. Engem kivált megüt, aki abszolút antipopulista vagyok. Néha -- ekkor -- azonban hálás vagyok a népnek és rövid időre el is szégyellem magam. MZP győzelme ilyen alkalom volt. Ami nem mellesleg azért történhetett meg, mert a baloldali pártok nem voltak ott.

Nos, a baloldal tehát semmire sem fog menni a Jobbik nélkül. Az egyetlen oka annak, hogy tamáskodik vele kapcsolatban, az otthonról hozott beidegződések. Mivel az én beidegződéseim egyformán szólnak a balos pártok és a Jobbik ellen, csak nehezen tudom átérezni a problémájukat (átlátni persze inkább). Nekik nincs erkölcsi rendjük, a Jobbik meg rasszista (amit ugyan megpróbál egy ideje ad acta helyzeni, ami mégiscsak valami). Egyiknek sem lehet oka büszkeségre. Melyik a jobb? Fogalmam sincs. Van okuk nem összefogni ez alapján? Semmi, hacsak nem a részleges politikai haszonszerzés. Megnyugtatom mind a kettőt, ezen a szinten bárki összefoghat bárkivel, egyik sem süllyedhet már sokkal mélyebbre. Abban az esetben pedig, ha közös ellenfelük konkrétan a nemzet ellensége, lehet érvelni amellett, hogy az összefogásuk (brrr) éppenséggel kötelesség.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6213704938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.02.28. 12:28:44

Listán nekem egyenlőre az LMP*-UK a befutó...az UK miatt, pedig Gémesit mindig rüheltem...nem kicsit, nagyon. Nagy igazság, szegény ember vízzel főz. Ha egy műholdról figyelem Gémesit és homályos az ablak, akár konzervatívnak is láthatom. :)

Az egyéni az érdekes. Felénk az MSZP-nek áll a zászló. (ellenzéki oldalon)

* Szél Bernadett határozottan csinos buksza. Jól áll rajta a kosztüm, jó is mozog benne. Jó az új imázs! Mielőtt bárki férfi sovinizmussal vádolna, valahogy meg kell magamnak magyaráznom, hogy egy gyökereiben szélsőbalos szövetség mellé fogom tenni az x-et.....nyolc danos, feketeöves konzervként.

P.S. Sokat gondolkodtam a Jobbikon is....de tele vannak Német Szilárdokkal, csak most egy kicsit hátérbe szorították őket.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.02.28. 12:39:48

@Fuxos (ex bömis): hát, Gémesi ügyében (is) egyetértünk

nevetőharmadik 2018.02.28. 13:18:08

@Fuxos (ex bömis): 30 év múlva én is jó bukszának fogom tartani a mai Dettit :)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.28. 13:21:39

@Fuxos (ex bömis):

A Berni valóban szép lány. Egy baj van vele: nagyon tanárnősen öltözik.

Ugyanazt a hibát követi el, mint Kunhalmi: direkt idősebbnek akar látszani, mint amennyi.

Mintha kötelező lenne nyugdíjas tanárnőnek lennie egy politikusnőnek.

Dickon 2018.02.28. 13:45:21

"Mit tud elérni a balos ellenzék a Jobbik nélkül?"

Nem sok mindent.

Saga 2018.02.28. 14:02:14

Azon nincs mit csodálkozni, hogy egy korrupt rendszer ellen fellép egy közösség, mert ez evolúciós örökség. Mármint szociál evolúciós. Az érdekes inkább az, hogy ennek ellenére hogyhogy évtizedekik képesek egyesek ilyeneket üzemeltetni.

Ugye Piaget mutatott rá, hogy a gyermeki fejlődésben mennyire fontos a játék, amin keresztül megtanulja, hogyan kell közösségben gondolkozni, cselekedni, együttműködni. Alapvető kimondatlan mintázatok, elvárások épülnek bele, mint például a játék igazságossága.

Még Skinner egereinél is, amelyek a hierarchia által formált szocializációjuk okán sokat játszanak, ha nem nyerhet a gyengébb 3-ból egyszer, többet nem kezdeményez játékot.

Az utimátum játéknál pedig, ahol felajánlanak 20 dollárt egy embernek, hogy ossza meg egy másik emberrel és ha az elfogadja, mindkettőjük megtarthatja a pénzt, nem a Nash egyensúly jön ki empírikus eredménynek, pedig az lenne a racionális, hanem a fifty-fifty és jellemzően igazságtalannak tartják az 1-19-es ajánlatot és inkább visszautasítják az alanyok.

Ennek a következménye, hogy ha egy ember, vagy embercsoport igazságtalannak lát egy játékot - márpedig minden szociális interakció végsősoron játék - akkor az ellen fel fog lépni, mert ezt az erkölcsi, morális mintázatot gyerekkorától kezdve hozza magával.

A játékrontók is tudják ezt, ezért náluk jön az elfolytás, kognitív diszonancia feloldások, majd a patológiás személyiségtorzulások.

Ha úgy tetszik, ez a szociológiai immunrendszer egy eleme, amivel az emberi faj biztosítja alkalmazkodóképességét. Ez az "Isteni" morál része, aminek a vallási tanítások az évezredes lenyomatai, amivel átadhatóvá vált az írás előtti korok generációinak a túlélés kulcskészlete.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.02.28. 14:07:57

@Saga: igen, ezért van a modern nyugati kultúrában áthallás (és átjárás) az igazságosság és az egyenlőség között

Saga 2018.02.28. 14:21:16

@HaFr: Hát igen, pedig mennyire nem mindegy mi/ki/miben egyenlő. Nitzsche is megmondta, hogy azzal, hogy kirúgtuk Istent a morális ítélőszékből, és helyébe a racionalizmust tettük, nem lesz jó vége - és itt nyilván nem az egyházra és nem a tudományra gondolt konkrétan - és láss csodát az ideológia simán benyomult az üres térbe és elfüstöl(t) pár száz millió életet.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.02.28. 14:29:10

@Saga: Ha már Nietzsche: Az igazságérzet nem más, mint meggyökeresedett konvekciók szerinti folyamatos és kitartó hazudozás.....hozzáteszem, első helyen saját magunknak.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.02.28. 14:31:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "A Berni valóban szép lány. Egy baj van vele: nagyon tanárnősen öltözik."
Nem tanárnősen, hanem ízlésesen...de te ezt nem értheted.

Saga 2018.02.28. 14:38:27

És milyen igaza van. Ahogy Dr. House mondta: "Mindenki hazudik."

Ha a legméllyére akarok ásni, akkor a valóság annyi, hogy vagyok. A többi meg ...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.28. 14:42:52

@Fuxos (ex bömis):

Én nem vagyok híve ennek a stílusnak. Határozott elképzeléseim vannak a női divatról, a téma nagyon érdekel.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.02.28. 14:54:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Én nem vagyok híve ennek a stílusnak."
Ez nem stílus kérdése, hanem az ízlésé. :)
" Határozott elképzeléseim vannak a női divatról, a téma nagyon érdekel." Csak el ne mond!!!! Távol áll tőlem a prudéria, de mindennek van határa! :)

Moin Moin 2018.02.28. 15:12:53

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Határozott elképzeléseim vannak a női divatról, a téma nagyon érdekel." - Na, végre, bevallod, bazmeg: travi vagy!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.28. 15:25:20

@Fuxos (ex bömis): @Moin Moin:

Autodidakta nőidivat szakértő vagyok, ezt ritkán mondom el magamról, mert sokan ezt félreértve homokosnak rágalmaznak.

Nekem is vannak gyenge pontjaim: a mélyelemzés mellett néha időt szakítok a felszínre is.

Moin Moin 2018.02.28. 16:03:56

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Hát nem úgy van, hogy a kommunizmusban majd mindenki Mao-zubbonyt és pufajkát hord???

Mi ez a liberálglobalista-hedonista jobboldali elhajlás, hogy "divat"?! A divat, elvtársak, versengést szül - az meg piacot, a piac meg kapitalizmust, amit le akarunk győzni!!!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.28. 16:26:12

@Moin Moin:

A divat természetes jelenség. Ami tény: el kell szakítani a piac láthatatlan kezétől, ebben igazad van.

Már az ősember is igyekezett állatbőrét csinosítani.

zenonküp 2018.02.28. 16:26:24

Erkölcsi rend nélkül nem lehetséges választás.
Az erkölcsi rend nem esetleges, nem választás kérdése.
Ha e feltételek hiányában mégis választunk...
Jól aligha jöhetünk ki belőle.
Ez sajnos több, mint szomorú.

2018.02.28. 20:12:26

@Moin Moin:
a német cégek szinte csak vissza nem térítendő állami támogatással beruháznak magyarországon. ennyit a versenyről.

2018.02.28. 20:13:49

@Moin Moin:
a német gyáriparosok és a néppárt mit gondolsz miért nyalják ki orbán seggét?

dare 2018.03.01. 00:18:07

Érdekes egy húzd meg, ereszd el helyzet kezd itt kialakulni, ami még érdekes fordulatokat hozhat. :D

Az Mszp a mostani 17%-on való méréssel biztos megint a Botka féle tárgyalóasztalt képzeli el újra a kicsik számára.
Ez nagyon nem jó, ha valaki arroganciában fel tudja venni a Fidesszel a versenyt, az pont ők, és akiknek egy ilyen mérés megint nem a velünk lehet beszélni oldalukat fogja kihangsúlyozni.
Már olyan alacsonyan voltak, hogy voltak szakértők akik a Fidesszel való koalíciót is el tudták volna képzelni velük kapcsolatban a hatalomért.
Nekik a félelmük egy Fidesz-Jobbik koalíció, ha túl jól szerepelnének ( a "demokratikus" oldal) a választáson, a jobboldali érzeműek szövetkeznének-e ellenük.

A Jobbik korszakváltóként határozza meg magát, tehát ha az Mszp-P-vel és a Dk-val közelednének-e egymáshoz egy választási szövetség végett, azt vajon hány szavazójuk tudná megérteni.
Mennyien értenék meg az először is jogállam, és csak aztán korszakváltás receptet.
Az ellenségem ellensége jelenleg a barátom mekkora károkat tudna okozni?
Mennyi szavazót adjunk még a Fidesznek vesszőfutásos fejezet következik most.

Kinek hogy sikerül hatalomba kerülni?
Ha csak ennyi lenne a helyzet, az minden idők legkevesebb részvételi arányát hozhatná a választáson.

Viszont vannak még itt pártok, akik egészen más színezetet tudnának adni a választás után az egész történetnek.
Az Lmp, az Együtt, a Momentum, a Kétfarkú, akiktől én jól szereplést várnék, vagy legalábbis nagyon jó lenne.
Ők is Korszakváltók, tehát pont jó helyen szerepelnek a politikai térben.
Ha a 4 pártból csak kettő megerősödne és bejutna, az kikenyszeríthet egy olyan helyzetet, amit a Jobbik is elsősorban akar, vagy inkább az első helyen szerepel a zászlójára tűzve. Nincs kétségem afelől, hogy sokuknál valóban ez a helyzet, de van aki nem győzött meg még közüllük.

Én személy szerint annak örülnék a legjobban, ha mind a 4 párt bejutna, mert tök mindegy kinek melyik szimpatikus és melyik nem, az számít csak, mennyire tudnák ezt a bemerevedett helyzetet valahogy feloldani.

Azt mindenki láthatja egy ilyen helyzetnél megszűnne a háttéralkus szitu.
Nem lehetne egy labdával kidobost játszani, több labdát kellene hozzá eldobni a hatalomban maradáshoz, vagy akár a kerüléshez.
És ami a legbiztosabb, ez a felállás egyik nagyobb (Fidesz, Jobbik, Mszp) pártnak se nyújthatna lehetőséget a hatalomba kerüléshez (azért a megszerzett mandátumok és jelöltek függvényében persze ez lehet másként).
Sanszos lenne egy új választás, ami a mostani helyzetben a lehető legjobb lehetne, amit ki lehetne hozni

Nem is a 3 nagyobbon van most a hangsúly, hanem a 4 kisebben.
Nagyon sok szavazót kell nekik meg megmozgatni, ha ez nem sikerül nekik, akkor korai még a hurráoptimizmus a rendszer és korszakváltás után áhítozóknak.

dare 2018.03.01. 00:31:14

@dare: Hoppsz
jav.:közülük

Kicsit furcsa a csodaváró hangulat sokaknál, ami egyáltalán nem a megújúlásnak kedvez.
A baloldal által felvert hullámot a Fidesz idáig tudta csak kihasználni.
Nagyon úgy néz ki ez a hullám kezd elapadni, innentől már evezni kell nekik is.
És sokat fog számítani milyen utasok kérezkednek fel a hajókra.

jotekony koc 2018.03.01. 05:44:41

Elválik a szar a májtól.
Minden közíró leteszi a baloldalozást és gyurcsányozást az asztalra.

Tzp 2018.03.01. 06:36:07

Azzal lényegében csak egyetérteni tudok, hogy a baloldalnak nincs mondanivalója. A Párbeszédnek van némi, az MSZP nem mond semmit. Főleg a dolgozó embereknek.

A Jobbikból a szélsőségesek meg egy jelentős részt a Fideszbe távoztak.

nevetőharmadik 2018.03.01. 10:52:08

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "...el kell szakítani a piac láthatatlan kezétől..."

Mi a pöcsért használsz olyan olyan kifejezéseket, amelyek jelentéséről nyilvánvalóan fogalmad sincs? A piac láthatatlan keze az egyes ember személyes preferenciája. Ha a divatot te ettől szakítod el, akkor csak annyit teszel, hogy az emberekre olyan ruhát adsz, ami _nem tetszik nekik_.

Ami minőségében ugyanaz a bizonyos maoista kényszerzubbony.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.01. 11:20:18

@nevetőharmadik:

Ne kamuzz liberális meséket. A piac láthatatlan keze a háttérhatalom manipulatív uralma.

nevetőharmadik 2018.03.01. 11:24:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az illiberális meséidben. Ha lenne akár csak felületes ismereted a "láthatatlan kéz" fogalma megalkotójának munkásságáról, akkor pontosan tudnád, hogy a fogalom mit jelent és mit nem jelent.

nevetőharmadik 2018.03.01. 12:12:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ha nem értesz egyet a fogalom megalkotójával, akkor milyen alapon használod a fogalmát, ráadásul teljesen más értelemben?

zipe moha 2018.03.02. 09:30:37

.. a cikk lényeglátóan irja le a helyzetet a balosokkal kapcsolatban valóban -ha ez a konzervatív szemlélet eredménye akkor akár maradhat is-bár valószínűbb, hogy az aggodalmaskodó individualizmus tesz kísérletet a roncs balosok lehető legtöbb pozícióhoz juttatásához..amikor arra hivja fel a figyelmet, hogy a jobbikkal (liberális szemüvegen át az ördöggel magával) kell összefogni...azon túl, hogy már a jelöltek sem pártagok csak pártok által támogatott " fuggetlenek"...27 év alatt igy leamortizálni a demokratikus kellékeket szép kis értelmiségi teljesítmény...ám lehet még fokozni ,pontosabban

ugyanis...igen a balosok szellemi és erkölcsi roncsok...és a jobbosok is szellemi és erkölcsi roncsokká válnak hamarosan

én már csak kérdezni szeretnék :mi lesz ebből, miután mindenki csupa ronccsá válik??
süti beállítások módosítása