1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.12.08. 05:02 HaFr

A baloldal törzsi szemlélete akadályozza a tisztánlátást Jobbik-ügyben

Related image

A baloldalon jobban aggódnak a Jobbik, mint a Fidesz miatt. Oh, dear. Miközben a Fidesz most küldött mindenkinek selyemzsinórt, aki a jövőben a leváltásáért merne dolgozni, és még sikerre is számíthatna. Az Állami Számvevőszék rászabadítása a Jobbikra -- ha nem lett volna idáig is elég bizonyíték rá -- valóban a pártállami időket hozza vissza a magyar közéletbe. Az állam felhasználása a politikai ellenfelek tönkretételére semmi más, mint b-o-l-s-e-v-i-z-m-u-s. Pont. Nem tudom, minek kell még történnie, hogy a politikában úszkáló fatörmelékek észrevegyék, hogy bármikor érnék el maguk a 15%-ot, amire nyilvánvalóan és kényelmesen semmi reményük nincs a belátható időben, azonmód a magyar állam támadásának céltáblái lesznek. Értik, a magyar államé, amelyet elvileg a polgárok védelmére és a jogaik gyakorlásának garantálásra tartunk.

De nem, Magyarországon ismét elkövetkezett, hogy nemcsak a közvélemény döntő része nem látja, hova jutottunk, de az ellenzéki pártok professzionális politikusai sem, jóllehet önmaguk bevallása szerint az ún. demokratikus oldalt képviselik. A mai demokratikus oldal világosan nem tudja megvédeni a demokrácia legelemibb feltételeit sem, igazából, mert maga sose értette a liberális demokráciát, hanem azt csak a saját törzsi, identitáspolitikai szűrőjén át tekintette.

Ezért nem árt nyilvánvalóvá tenni nekik: a Jobbikot nem azért számolják fel, mert nyilas, hanem amiért a demokráciát, és bár a baloldal titokban azért kárörvend ezen, mert ezzel megszabadulni látszik egy ideológiai ellenféltől, és hozzá még szavazatokat is remél ettől, valójában újabb bizonyítékát adja annak, hogy maga is semmibe veszi a demokráciát. Kit érdekelne különben, hogy a Jobbiknak milyen a múltja (de ha már itt tartunk, milyen az MSZP-é??), ha a történet már rég nem róla szól, hanem arról, hogy feladjuk-e a demokrácia utolsó vonalait!

Miközben a T. baloldali közvélemény kedvenc passziójának hódol és azon okoskodik, hogy Vona Gábor és bajtársi köre mennyire antiszemita és ez az antiszemitizmusuk mit fog eredményezni, to wit, egy Jobbik-kormány felállásával (!), addig a liberális demokráciából itt a valóságban nem marad már meg a demokrácia maradéka sem (ez a maradék idáig az a hit volt, hogy a kormány választások útján leváltható). Míg a balos politizáló értelmiség -- tisztelet a kivételnek -- megint, ki tudja, hányadszor, az egyrészt-másrészt ostobaságával hekkeli meg a közvéleményt és a saját szellemileg felkészületlen pártjait, addig -- értelem, műveltség, rátermettség és most már pénz  híján -- a nyilvánosság befolyásolására láthatóan képtelen Jobbikkal az elárvult demokrácia az utóvédharcaiba kezd. Igen, a Jobbik védelme momentán a demokrácia védelme lenne -- de evidensen nem lesz. Miközben jól tudjuk, hogy ott a terv már a bíróságok bedarálására, amit követ majd a sajtó további megfegyelmezése, és felvirrad előbb-utóbb a személyre szabott eljárások napja is. De a Bayer, G. Fodor, Lánczi & Co. nyilvánvalóan ezt is meg tudja magyarázni, miközben az egymással középszerű szellemi viadalt folytató progresszív klerikusok a teve meg a tű foka közötti összefüggésekkel múlatják a napjaikat.

2018 után durva világ jöhet. Aminek összehasonlíthatatlanul nagyobb az esélye, mint a Jobbik-vezérelte pogromoknak. Ha ez vigasztalja a baloldali pártokat, semmiféle erkölcsi gátja nem lehet a Jobbik melletti kiállásuknak, mert nekik sincs semmiféle erkölcsi tartalékuk. A puszta erkölcsmentesség állapotában kellene a maradék értelem mellett dönteni. Az értelem pedig egyedül azt diktálja, hogy a Fideszt meg kell akadályozni a többség megszerzésében. Lehet, hogy a Jobbik melletti kiállás az utolsó alkalom erre. (Legend. A "törzsi"-hez lásd TGM Törzsi fogalmak c. opuszát. Nem összekeverendően a hvg.hu-n a napokban megjelent opuszaival. A kép politically incorrect provokáció. Sir Francis Bacon arca viszont kevésbé érdekes. Viszont egyik sem ad alkalmat a szerző lenácizására. A "klerikusok" utalás Bendára.)

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6713454345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 06:38:56

2018 után durva világ jöhet. A liberalizmus számára. Ami jó hír.

ijontichy 2017.12.08. 07:32:09

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Aha. Csak lehet, hogy te is a bot boldogtalanabb végére kerülsz (vö: " Anyám, én nem ilyen lovat akartam!")
www.tnellen.com/cybereng/harrison.html

"Keresztapámban" az a jó, hogy néha egészen alsós szinten tud roppant szórakoztatóan magyarázni. Ld: "Zűrkavari Zuárd és a legárok" története. :-)

Lavinia Pinkerton 2017.12.08. 07:38:40

Nem értem. A Jobbiknak mi is a gondja ?
Valami pénzügyi, ugye ?
Az elmúlt nyolc évben a Jobbik a baloldal ellen tevékenykedett, nem a fidesz ellen.
Ha a fidesz felszámolja, akkor csak a saját embereit teszi egyik szervezetből a másikba.

2017.12.08. 08:14:38

a jobbikért aggódni fölösleges! :D
csak a Vonaféle irányzattól kell megszabadulni.
a nemzeti radikalizmusra szükség van-
antiszemitizmusunk iránt meg egyre fokozódó igény lesz hamarosan kimutatható.
lényeg, hogy ezt mindig egy jól körülhatárolható törzsi/politikai kisebbség jelenítse meg(mint ahogy a tevékenységük javának is egy jól körülhatárolható kisebbség ellen kell irányulni)
a demokráciának meg a haja szála sem fog görbülni.
(az itten sosem volt)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.08. 08:28:46

@Bánegressy:

"a nemzeti radikalizmusra szükség van-
antiszemitizmusunk iránt meg egyre fokozódó igény lesz hamarosan kimutatható.
lényeg, hogy ezt mindig egy jól körülhatárolható törzsi/politikai kisebbség jelenítse meg"

Mindaddig, amíg ez a "megjelenítés" nem államhatalmi erőszakkal (értsd: törvényekkel) történik.

Az, hogy valaki nem akar zsidó(k)tól vásárolni vagy zsidó(k)nak dolgozni, a magánügye. Még az is a magánügye, ha szervezetet alakít, és egymást fűti, hogy ne vásároljanak zsidóktól és ne dolgozzanak zsidóknak. Még az is a magánügyük, ha ilyen propagandát fejtenek ki. A bojkott egy teljesen legitim viselkedésforma: a szabad (nem) társulás jogának érvényesítése.

De az már nem magánügy, ha valaki(k) erőszakkal megakadályoz(zák) _másokat_, hogy azok ne vásároljanak zsidóktól vagy ne dolgozzanak zsidóknak. Mert az már nem bojkott, hanem blokád (amely utóbbi a nemzetközi jogban is háborús cselekménynek számít). És az államhatalmi erőszak (értsd: törvények) alkalmazásával történő blokád éppúgy megengedhetetlen, mint az erőszakos magántevékenységgel történő blokád (pl. ha gárdisták/betyársereg tagjai elállják zsidó üzletek vagy üzemek bejáratát és fizikailag megakadályozzák, hogy oda bemenjenek emberek).

2017.12.08. 09:12:58

@neoteny:
ez most nem tudom hogy jön ide, de a bojkott csak egy jelenség. még egy pogrom is csak az.
a lényeghez az "eszmeiség" tartós fennmaradásához nem is feltétlenül szükséges.
a lényeg, hogy az adminisztráció kezelje és legyen képes kezelni az igényeknek megfelelően az ügyeket.
és ez az izé ez képes rá.
az igény meg benne van az értékrendben, amelyet "kizárólagos joggal" képvisel.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.08. 09:35:30

@Bánegressy:

"a bojkott csak egy jelenség. még egy pogrom is csak az."

Csak épp' hatásukban (kimeneteleikben) lényegesen különböző jelenségek.

"a lényeg, hogy az adminisztráció kezelje és legyen képes kezelni az igényeknek megfelelően az ügyeket."

Kiknek az igényeinek megfelelően és milyen ügyeket?

2017.12.08. 10:11:51

@neoteny:
Kiknek az igényeinek megfelelően és milyen ügyeket?

amilyen ügyek az aktuális gazdasági-politikai fennforgásból eredően a kormány ügykezelését megkövetelik, azon értékrend alapján, ami a bizalmát belé helyező többségéből ered.

ez ilyen jó kis bullshit, de ahogy kommunikációnk egyszerűsödik ez ma már elegendő egy ner/kormány szóvivőnek.

2017.12.08. 10:40:27

@Bánegressy:
amúgy mindent le lehet vezetni abból az egyszerű kijelentésből, hogy "A NEMZET NEM LEHET ELLENZÉKBEN".
ez az amivel a baloldal nem tudott és azóta sem mit kezdeni. a jobbik meg?
nemzeti elkötelezettségű párt ellenzékben?!
no aztat már nem!
lehet egy párt nemzeti és radikális, de csak a nemzet igényei szerint. :D

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 11:27:16

@ijontichy:

Itt a lényeg a távolodás a liberális-nyugati modelltől.

Ebben a lakosság 99 %-a csak a jobb oldalra kerülhet, az 1 % meg kit érdekel?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.08. 11:48:56

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Kár, hogy nem tudsz mutatni egyetlen helyet sem, ahol a lakosság 99%-a a jobb oldalra került volna a liberális kapitalizmus elvetésével. Még a jóléti szociáldemokráciák is jórészt a liberális kapitalizmus szerint szervezik a gazdaságukat, és utána ezt adóztatva újraosztanak. És minél nagyobb a közvetlen állami beavatkozás a gazdaságba, annál nagyobb pl. a munkanélküliség (vö. Franciao-t Németo-al).

Ahol pedig a nagyon erős állam csinálja az osztályharcot, ott olyan is a gazdasági helyzet (legújabb példa Venezuela).

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 12:08:23

@neoteny:

Az átmenet mindig gond. De ez nem ok arra, hogy tovább tűrjük a globálkulákok tombolását.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.08. 12:18:07

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Az átmenet mindig gond."

Különösen akkor, amikor lehetetlen.

"De ez nem ok arra, hogy tovább tűrjük a globálkulákok tombolását."

Te vígan tűröd: dolgozol a multinak. Habár először ezt szenvedésnek nevezted, de aztán kiderült, hogy lelki derűdet ez nem rongálja.

2017.12.08. 12:36:58

@neoteny:
a tyúk is szenved amikor kikölti a tojást, amiben ott van benne az új élet.
aztán jön az át menet.
kotlik rajta.
s tán reméli, nem lesz záp
:D

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.08. 12:43:30

@Bánegressy:

"a tyúk is szenved amikor kikölti a tojást"

Ha szenvedne, nem költené ki. A tyúk számára nincs nagyobb élvezet, mint tojást költeni: a világ leggyönyörűbb dolga egy saját maga tojta tojás amin ő kotolhat, hogy aztán abból cuki kiscsibe keljen ki.

Hidvégi Mihály 2017.12.08. 15:29:06

Sok-sok ostoba ember, aki a Jobbik elnémításában lát valami jót...

Mert különbséget tudni kéne tenni, hogy egy náci párt a demokráciában hull el, vagy egy autokráciában. Előbbi dicsőség lenne, utóbbi rettegésre adhat okot.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.08. 16:18:30

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Kár, hogy nem tudsz mutatni egyetlen helyet sem, ahol a lakosság 99%-a a jobb oldalra került volna a liberális kapitalizmus elvetésével. Még a jóléti szociáldemokráciák is jórészt a liberális kapitalizmus szerint szervezik a gazdaságukat, és utána ezt adóztatva újraosztanak. És minél nagyobb a közvetlen állami beavatkozás a gazdaságba, annál nagyobb pl. a munkanélküliség (vö. Franciao-t Németo-al).

Ahol pedig a nagyon erős állam csinálja az osztályharcot, ott olyan is a gazdasági helyzet (legújabb példa Venezuela).

nevetőharmadik 2017.12.08. 17:24:50

@Hidvégi Mihály: A náci Németországban is betiltották a kommunista pártot. Tök jó is volt az egész :P

meszena 2017.12.08. 19:51:51

A bolsevizmusban nem voltak más pártok. Csak a komcsik voltak, akik elvből, vagy érdekből (végső soron mindegy is miért)buzgón kiszolgálták az országot megszállva tartó szovjeteket.

Moin Moin 2017.12.08. 19:54:30

Bocs, de a "baloldali törzs" alatt, ha jól dekódolom, a Kongó bal parján élő bonobókat kell érteni?

Mert azok baszogatják oda-vissza egymást örökösen!

meszena 2017.12.08. 19:58:35

Arra a kérdésre nem kaptunk választ a posztból, hogy vajon jogszerű-e a fellépés a Jobbik gazdálkodásával kapcsolatban. Ha ez törvényes, akkor, a semmi baj a demokráciával. Ha törvénytelen, akkor tényleg baj van.
Ha valaki le akarja váltani a kormányt, akkor tartsa be a szabályokat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.08. 20:38:24

@meszena: nem jogszerű, mert szelektíven alkalmazza a jogot, kire igen, kire nem

morph on deer 2017.12.08. 20:38:47

@Lavinia Pinkerton:
“Ha a fidesz felszámolja, akkor csak a saját embereit teszi egyik szervezetből a másikba.”

A módszer a gond.
Az a gond, hogy milyen célból használják a Számvevőszéket, és mindez hogyn történik.
A Jobbik helyében gyakorlatilag bárki lehetne bármilyen ürüggyel, és lesz is, amint veszélyt jelent(het) orbán hatalmára.
És azért a Jobbik, mert a többi bohóc még nem érte el a küszöbértéket, meg így hátha a Simicskának is oda lehet vágni.

Az igazi üzenet az, hogy ma ezt Magyarországon meg lehet tenni, szóval jobb, ha mindenki behúzza fülét-farkát!

Régi szép idők...

Anselmo 2017.12.08. 20:38:48

Ajjaj, egyet kell értsek a posztolóval. Ide jutottunk, cudar világ...

morph on deer 2017.12.08. 20:42:23

@Hidvégi Mihály:
“Előbbi dicsőség lenne, utóbbi rettegésre adhat okot.”

Ad is, ezzel semmi probléma.
A probléma azzal van, hogy teljesen igazad van..!

morph on deer 2017.12.08. 20:43:42

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
“Az értelem képes kívülről nézni a szenvedést is.”

És te ezt honnan tudod?

gigabursch 2017.12.08. 21:02:10

Aki szelet vet, az v ihart arat.
Nagy vihar lesz még ebből, főleg ha a zsidó tőke fordít egyet és megfojtja a hazai stróman bárókat.
Persze lehet, hogy csa símacska tekert egyet a ruletten. Egy éve...

meszena 2017.12.08. 21:04:25

@HaFr: Tehát más pártok is plakátoltak olcsón a Jobbikkal együtt és őket nem bűntették meg?
Ha három éve téged elengedett rendőr gyorshajtásért, akkor nem jogszerű, ha engem holnap megbüntet ugyanezért?

nick papagiorgo 2017.12.08. 21:05:55

Na most ha eltekintünk bizonyos dolgoktól, és csak az objektiv folyamatokat nézzük, az a helyzet, hogy a Jobbik TÉNYLEG kapott először ingyen (vagy fillérekért) plakáthelyeket, utána meg a plakátokat magukat, a Mikulásbácsitól.

És ez nem helyes.

Azon lehet rugózni, hogy mondjuk a Fidesz 2010-es kampányát miért nem vizsgálja az ÁSZ, de azon ne rugózzunk már, hogy az ÁSZ miért büntette meg a Jobbikot most.

meszena 2017.12.08. 21:06:16

@morph on deer: Szerinted ennyire törvénytelenül működnek a pártok, hogy a Számvevőszék bármelyiket megfoghatja?

meszena 2017.12.08. 21:09:03

HA már itt tartunk, a baloldalnak (most) egy gyengébb jobbik az érdeke. Feltéve,ha nem politikai válságra játszanak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.08. 21:09:51

@meszena: ne, értsd meg, nem jogszerű, mert a vak is látja, hogy diszkriminatívan alkalmaznak (bár érvényes) törvényt -- jogi egyetem első évf.

meszena 2017.12.08. 21:18:00

@HaFr: Oké, próbállak követni.
Attól, hogy az alkalmazása diszkriminatív, a jobbik még törvénysértést követett el, nem? Vagy felmentést ad nekik?
Ha már itt tartunk, bejelentést tett valaki korábban hasonló esetben?
Nem használható-e fel minden törvényes eszköz a politikai küzdelemben?
(Véleményem szerint egyébként, ha ez valóban a fidesz ötlete volt, akkor hibát követtek el.)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.08. 21:22:17

@meszena: mint világosan leírom a postban, nem a Jobbik konkrét esete a lényeges, hanem a demokráciára mért újabb csapás -- nem érdekel a Jobbik, általában sem és konkrétan is csak néha

nick papagiorgo 2017.12.08. 21:23:24

@HaFr:
jó, részemről ez szellemi zabhegyezés.

Azért mert a "csúnyabácsi törvénytelenkedik", az nem ment fel senki mást ez alól. Hogy egy példát mondjak, ha pl. Orbán/Rogán/Mészáros stb. átmegy a piroson, elüt egy embert, és az meghal, az nem jogosit fel senki mást, hogy szintén áthajtson a piroson és embereket öljön. Mert akkor majd egy év múlva majd azon fogsz rugózni, hogy "ő öt embert ölt meg, én meg csak kettőt, tehát én kisebb bűnös vagyok, ez az előzőhöz képest egy piti ügy, ne is ezzel foglalkozzunk, hanem az előző öttel". Jó szórakozást ehhez, de én nem akarok ennek része lenni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.08. 21:25:48

@nick papagiorgo: oké, szerintem meg nagyon nem az, nézz körül (vagy ne nézz)

meszena 2017.12.08. 21:29:22

@HaFr: Ha a jobbik valóban törvénytelenséget követett el, akkor a többi párt is számíthat arra, hogy hasonló esetben fellépnek vele szemben. Ezt nem tekintem fenyegetésnek. Viszont ez megnyitja a kaput a többiek előtt is, hogy minden párttal szemben elvárják a törvények betartását. Az, hogy most a jobbiknak ez rosszabb helyzet, elvi szempontból jelentéktelen.
A Jobbikról: Úgy látom, hogy az utóbbi időben a mindenáron jobb eredményt hajszolja Vona, és ehhez szinte minden eszközt képes bevetni. Arculatváltás, plakátkampány, Havas Henrik, bármi. Ez a kampány egyre izzadságszagúbb.

nick papagiorgo 2017.12.08. 21:58:16

@HaFr:
Nézd, a következő a helyzet:

a rendszerváltás óta kb tégláról téglára bontottuk le az úgynevezett "nyugati tipusú demokráciát". Először a gazdasági életben vált megszokottá, hogy ha van egy riválisom, akkor először megpróbálok vele a szinfalak mögött egyezkedni, ha nem megy, utána legyőzöm és megsemmisitem", utána a politikaiban. Ha nem lennék olyan lusta, meg is mondanám ennek a folyamatnak az egyes állomásait, de szerintem Te is tudod, miről beszélek. Például egy nagy "lebontás" volt, hogy Gyurcsány belehazudott mindenki képébe, még büszke is volt rá, és semmi retorzió nem érte, semmi következménye nem lett, ugyanúgy maradt miniszterelnök. Ez az embereknek egy példa, hogy hát kérem, itt akkor bármit meg lehet tenni, következmények nélkül. Ha miniszterelnök megteheti, akkor én is, max. kicsiben.

Szóval szépen lebontottuk, úgyhogy igazából a "demokrácia" mint olyan, itt igazából senkinek nem is kell már. A Fidesz ezt felismerte, és kihasználja. A baloldal meg nem, és még mindig a régi paneleket károgja, hogy a fékek meg ellensúlyok, eltűnik a demokrácia stb. De ez igazából senkit nem érdekel, meg nem is hisznek nekik (a fentiek miatt pl.) ezért van a Fidesz ott, ahol, a baloldal ott, ahol, az ország is ott, ahol, meg a "demokrácia" is ott ahol. Ezen lehet "rugózni", csak kb. felesleges. A folyamatok nem tegnap kezdődtek, mindenki eljátszotta benne a szerepét, ne csináljunk már úgy, mint egy külföldről tegnap hazaérkezett illető, hogy jé, itt meg ilyen állapotok uralkodnak? Miért? És hol a demokrácia? Stb.

morph on deer 2017.12.08. 22:21:37

@meszena:
“Szerinted ennyire törvénytelenül működnek a pártok, hogy a Számvevőszék bármelyiket megfoghatja?”

Szerintem teljesen mindegy, hogy VALÓJÁBAN mennyire törvényesen vagy törvénytelenül működnek, ha a szándék megvan! Mint most. Olvass utána: csak egy döntést kaptak egy darab végösszeggel, de hogy az miért annyi, vagy hogy jött ki 330 milla, egy szó sincs.

Ja, és fellebezésnek helye nincs az ÁSZ döntéseivel szemben!

Innentől rád bízom...

nick papagiorgo 2017.12.08. 22:46:48

@morph on deer:
azért azt szolidan jelezném, hogy az ÁSZ eddig nem fogott meg SENKIT. Ne állitsuk már be úgy, mint egy "boszorkányvadász szervezetet", aki mindenkit elkapkod, százmilliókra, csak a Fideszt nem, kb a Fidesz "ökle".

Tehát nem kapták el az MSZP-t, az LMP-t az Együttet, sorolhatnám. Most elkapták a Jobbikot, mert annyira nyiltan csinálták a törvénytelen hülyeségüket, hogy kb csak az nem látta, aki vak (pl. ki kap plakátfelületeket ezerszám, "ajándékba"? Jó, hogy a Hirtévét nem kapták meg ajándékba a Mikulásbácsitól).

Lehet, hogy a Fidesz adott esetben az ÁSZ-t "használta", hogy a Jobbikba rúgjon egy jó nagyot, de azért azt is lássuk már át, hogy a Jobbik se egy nincsteleneket ingyen vastüdővel segitgető legényegylet, akik alapvetően humanitárius nonprofit alapon működnek, mélyen tisztességes, alázatos és karitativ alapokon. Ők is nagyon jól tudták, hogy mit kapnak, kitől és mire, és ennek az egésznek mi a célja. Azt is sejthették, hogy ennek mi lesz a következménye, hiszen nem tegnap alakultak. Megint ez a "min csodálkozunk?" dolog.....

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.08. 22:57:45

@nick papagiorgo: a helyzet az, hogy a Fidesz autokráciát épít, ebben a most folyó Jobbik-ellenes húzás egy nagy lépés még előrébb, a "mindenki megtette a magáét" dumát meg nem szem be sajnos, nice try, relativizmusnak hívják, nekem nem jön be

nick papagiorgo 2017.12.08. 23:09:39

@HaFr:
a helyzet az, hogy a Fidesz autokráciaépitését simán meg lehetne akadályozni, ha erre lenne akarat, pl. az ellenzék nem viselkedne balfasz módon.

De nincs, ezt lássuk be.

A választások még mindig demokratikusak, ezt is lássuk be. Aki több szavazatot kap, az győz. Akarat sincs rá, hogy legalább megszorongassák.

Ez az "azért fogunk veszteni, megmondjuk már előre, mert a Fidesz igymegúgy", meg "esélyünk sincs", meg a "mindenről a Fidesz tehet", ez a gyengék és bénák szövege. Ezzel mindent meg lehet magyarázni, itt van a nagy csodaszer mindenre, leginkább a saját hülyeségükre. Igy majd talán nem kell elvinni a balhét, mert elbuktak.Csak sajnos, ezt a választók is érzik, ezért nem is szavaznak rájuk.

Amig ez az álláspont nem változik, semmi se változik. Nevezheted relativizmusnak, és mondhatod, hogy MINDEN a Fidesz hibája, ők az ősgonoszok, Szauron maga, irgumburgum. Fogjál kezet Gyurcsánnyal, ő folyamatosan ezt mondja, meg azt, hogy ő miért nem tehet semmiről. Pedig pl. ő kezdte az egészet, vagy legalábbis nagy szerepe van benne. A történelmet mint folyamatot kell vizsgálni, nem egy adott időpillanatot. Lehet azt is persze, annak, akinek ez igy könnyebb :)

nick papagiorgo 2017.12.08. 23:33:06

Még egy dolog:
Azt kell észrevenni, hogy a Fidesz kb csak azt csinálja, amit Te is megtennél, ha politikus lennél (az ellenség megsemmisitése kb minden áron, és a választási győzelem bebiztostiása). Ez tökegyszerű "törvény", kb olyan, mint a fajfenntartás, a génekből jön.

Ha viszont Te ezt nem tennéd meg (mert Te egy jellem vagy, aki csak tisztességes eszközökkel él, akinek a tisztesség és feddhetetlenség többet jelent, mint a választási győzelem), akkor viszont ne menj politikusnak, mert az ilyen amatőröket a profik lazán lenyomják, még olyan "kicsik is", mint az Együtt, vagy a PM. Esetleg eléldegélhetnél olyan "jellemes" helyeken, mint mondjuk Németország, de Kelet-Európában tuti nem.

De akkor meg ne is próbáld megérteni, hogy mit tesz egy politikus, meg miért, mert sose fogod :)

morph on deer 2017.12.09. 01:39:57

@nick papagiorgo:
“az ÁSZ eddig nem fogott meg SENKIT.”

There’s always a first time...

Amúgy: de, a fidesz ökle, és igen, őket is lett volna miért felelősségre vonni, bőven.

Tudod, a probléma nem azzal van, hogy az egyik párt gyepálja a másikat, hanem azzal, amikor a ‘bizonyos’ egyik párt már az államaparátust használja a piszkos munka elvégzésére!

Ez ugyanis kihúzza alólad (is) az utolsó szőnyeget, amin az állammal és a kormányzattal szembeni utolsó szemernyi bizalom állt!

Innentől tudatában kell, hogy legyél annak, hogy veled is megtörténhet bármilyen jogtalanság, abban a pillanatban amikor ezt úgy hozza kedve, vagy úgy diktálja az érdeke ezeknek az uraknak/elvtársaknak/stb.

Ez történt most. Azt a határt lépték demonstratívan át, amelyen belül még eddig legalább kicsit a látszatra is figyeltek, most már csak érdek van és hatalom.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.09. 05:42:51

@morph on deer:

"There’s always a first time..."

... and you always remember the first time.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.09. 09:03:19

@HaFr:

A liberális jog mindigis csak elméletben volt egyenlő, a valóságban mindig szelektív volt.

Lopsz a közértből mint hajláktalan = börtön.
Lopsz milliárdokat mint befektető = semmi.

ijontichy 2017.12.09. 11:35:36

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ha megint fölvizezed a misebort a tiszi előbb-utóbb felpofoz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.09. 11:52:32

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: kár, hogy ennek semmi köze a liberalizmushoz, csak neked az a sajnálatos fixációd, hogy a világban (Nyugaton) lévő minden visszás jelenségre rásütöd ezt

Hidvégi Mihály 2017.12.09. 16:43:03

@nick papagiorgo: Apád lópikulás izéjét. Magyarázod a magyarázhatatlant. Mondd mindjárt, hogy éljen a főgeciorbán, sokkal tisztább a kép.

"a helyzet az, hogy a Fidesz autokráciaépitését simán meg lehetne akadályozni, ha erre lenne akarat, pl. az ellenzék nem viselkedne balfasz módon."

Nem lehet megakadályozni, legalábbis békés eszközökkel nem. Orbán bebetonozta magát, onnét csak erőszakkal lehet kirobbantani, az ún. ellenzéknek ez a hibája, próbálkozna, de mindhiába, csupán leégetik magukat a nép előtt.

Ellenállás vagy halál. Sajnos, ez van, ehhez tartsd magad te is.

Hidvégi Mihály 2017.12.09. 16:46:09

@nick papagiorgo: Marha, marha, marha. Magyarázod a magyarázhatatlant.

Demokráciában a politikai ellenfelek is kulturáltak, vitáznak, nem a másikat igyekeznek megsemmisíteni.

Meg ne szólalj még egysz ilyen ostobaságot: "ökegyszerű "törvény", kb olyan, mint a fajfenntartás, a génekből jön."

Marha, fizetett marha, rosszindulatú köcsög aki ilyet leír.

eßemfaßom még áll 2017.12.09. 19:55:03

@Hidvégi Mihály: "Nem lehet megakadályozni, legalábbis békés eszközökkel nem. "

Azért meg lehetne próbálkozni azzal a trükkel, hogy több szavazatot kap valaki mint a fidesz. Ez már többször működött a történelemben. Persze ehhez orbánt tömegesen elzavarniakaró szavazók kellenének, akiket sokkal nehezebb megszerezni mint diktatúrát rikoltani kommentben köldöknézés közben

Hidvégi Mihály 2017.12.09. 20:54:00

@eßemfaßom még áll: Próbálod te is magyarázni a magyarázhatatlant.

Hülyeség amit írsz. A zsarnokság épp arról ismerszik meg, hogy leválthatatlan a zsarnok. S ehhez ti asszisztáltok, hisztek egy szarnak, vagy csak meg vagytok fizetve, a lelketek pedig üres, ahogyan az agyatok is.

Nagy árat fizet a magyar nép a butaságotok és gonoszságotok miatt.

eßemfaßom még áll 2017.12.10. 09:34:50

@Hidvégi Mihály: Választások - több szavazat - nyer

tényleg hülyeség. Igazi nemzsarnok demokráciában nem az győz akire a legtöbben szavaznak hanem az aki a hídvégimihályoknak szimpi

eßemfaßom még áll 2017.12.10. 09:36:01

@Hidvégi Mihály: Ja és a kurvaanyád a gonosz

(úgy látom itt a demokratikus minimum a személyeskedés, nem szeretnék kilógni a sorból)

zipe moha 2017.12.10. 11:39:09

@eßemfaßom még áll:
"Azért meg lehetne próbálkozni azzal a trükkel, hogy több szavazatot kap valaki mint a fidesz. Ez már többször működött a történelemben. Persze ehhez orbánt tömegesen elzavarniakaró szavazók kellenének..."

a szavazókat megszervezni akarók kellenének....a szavazók önmagukat sosem tudják megszervezni...legföljebb elfogadják ha valaki lefizeti őket valamivel...vagy háborognak ha senki sem akarja képviselni ( lefizetni) őket...ez a tömeg, nagyban...az elit sem jobb...a tömeg megszervezői MINDIG az elit az aktuális hatalom által MELLŐZÖTT része....manapság az látszik hogy az elitnek nincs "mellőzött" része..érdekazonosság van a tömeg által megtermelt közbevételből való részesedés...nem lehet ezt a bizniszt tönkretenni a jelenlegi elit egy részének úgy , hogy az ne menne tönkre a másik részének is....míg az egyes ember rendelkezik iskolázottsággal, képességekkel...a tömeg ember ( mindenki aki nem az elithez tartozik vagy nem azt szolgálja ki) ugyan olyan oktalan mint az ókorban...a folyamatok gyorsabbak..az egyes ember leválasztja magát látszólag a tömegről( aminek a része marad persze..) és azon mélázik, hogy mi lesz ebből, jóra nem számit...hátha jön majd valaki aki megragadja....ennyiért ennyi jár...a jövőben a tömeg ember( y generáció) sokkal öntevékenyebb lesz, sokkal mobilisabb és kiszámíthatatlanabb mint a maiak...rendszer legyen a talpán ami belasszózza őket tartósan...hogy élősködjön rajtuk, mint amire az összes elődein berendezkedett...ezek a gyerekek már nem cselédek és szolgák , de még csak nem is jobbágyok...a mai közbeszédnek mára semmi értelme sincs, becsontosodott mentalitások és manipulatív intellektuális nyomás alatt állva...nem igaz már semmi..hazudozni pedig mindenki maga is tud..minek ehhez közönség:)

Hidvégi Mihály 2017.12.10. 18:44:46

@eßemfaßom még áll: kevered a demokráciát a zsarnoksággal. Zsarnokságban sosem beszélhetünk szabad választásról, hiszen a zsarnok egyedül bitorolja Magyarország minden erőforrását.

Ja, igen, a sértésem a zsarnokság védelme miatt volt, nem öncélú...

Hidvégi Mihály 2017.12.10. 18:48:47

@eßemfaßom még áll: orbánt tömegesen elzavarniakaró szavazók kellenének?

Tudod, a zsarnokság azért is zsarnokság, mert a főgeci van annyira főgeci, hogy szemrebbenés nélkül lehazudja a csillagot is az égről. Hogyan lehetne egy végtelen hazug populistával versenyezni szegény megvezetett emberek lelkéért és szavazatáért? Ha?

a sértés ezért is ment neked is. mert olyan rendszert védtek, ami szinte felszabadíthatatlanul ejtette
fogságba a magyar nép lekét, eszét pedig igyekszik minimalizálni.

Lavinia Pinkerton 2017.12.11. 08:04:39

@eßemfaßom még áll: Fóton egy ősfideszes " városban" minden fideszes városvezetőt valami bűntényért zavarták el. Aztán 2014-ben egyszercsak emeszpés győzött.
Több szavazatot kapott, és kész.
Még aznap érvénytelenítette a fidesz a választást és új választást írt ki, amiben ismét valami elvtárs lehetett a győztes.
Eddig tartott a leváltásuk szavazatokkal.
Ha nem ők győznek, akkor érvénytelen és jöhet az új szavazás, amíg mindenki otthon nem marad és beírják maguknak a végeredményt.

zipe moha 2017.12.11. 08:08:38

@Hidvégi Mihály:

"ami szinte felszabadíthatatlanul ejtette
fogságba a magyar nép lekét, eszét pedig igyekszik minimalizálni."...dehogy ejtette foglyul..ilyen érvelés mentén nem terem babér...tömegpszichológia, tanítják, működi...a tömegember a maga szempontjából nacionális és önérdek vezérelt..így lehet, hogy kiscsoportok a történelem során mindig uralmat tudnak venni egy számszaki többség felett...ha a tömegembert úgy képzeled el mint a szamarat..akinek az orra elé boton belógatják a marhák kajáját ..és ő ennek érdekében halad..ám soha sem éri utól...akkor nem tévedsz sokat a hatalom technológia működtetésével kapcsolatban.....mert aki ma nyertes, holnap mindent elveszít ( pedig még el is dugja, mint egy gyerek..) ...Magyarországon SOHA semmi nem maradt meg az eb meg a szerzett jószág, ugye...soha véget nem érő konfliktus sorozatnak ágyazott meg a tegnap a holnapnak...mint mindig..

eßemfaßom még áll 2017.12.11. 09:11:53

@Hidvégi Mihály: "a zsarnok egyedül bitorolja Magyarország minden erőforrását. "

No akkor megnyugodhatunk, hogy nincs zsarnokság, mindenki hazamehet.

eßemfaßom még áll 2017.12.11. 09:28:37

@Lavinia Pinkerton: "Még aznap érvénytelenítette a fidesz a választást é"

a valóságban nem a fidesz hanem választási bizottság majd utána a Budapest Környéki Törvényszék és hát ez van akkor ha kampánycsendet sért valaki.

Senki nem tiltotta meg az első körben mszpsre szavazóknak, hogy legközelebb is elmenjenek és rá szavazzanak és még vigyenek magukkal egy embert.

eßemfaßom még áll 2017.12.11. 09:31:37

@Lavinia Pinkerton: "Ha nem ők győznek, akkor érvénytelen és jöhet az új szavazás,"

megjegyzem az n+1 helyen győzött az elmúlt években ellenzéki jelölt és meglepetéééés!!!44!!! nem irtak ki új választásokat miattuk.

De rettegni jó, szóval további kellemeset

screpes 2017.12.11. 10:14:24

@eßemfaßom még áll:
Arra válaszolj, hogy van e túlhatalma a fidesznek..
2. ez azt jelenti e, hogy nehezen kontrollálható ?
3. Neked ez így megfelel e?

Miért?

eßemfaßom még áll 2017.12.11. 17:23:27

@screpes: Mihez képest túlhatalom. Kétharmaduk van (kerekítve), legközelebb tessék több választót meggyőzni arról, hogy ne a fideszre szavazzon és akkor nem lesz "túlhatalmuk".

Miért ne?

screpes 2017.12.12. 08:22:04

@eßemfaßom még áll:
Válaszolnál a kézenfekvő kérdéseimre?
Egyébként pedig már 2014 ben is elég választót meggyőztünk, hogy NE a fideszre szavazzon, jelenleg is itt dühöngünk jobbról balról, többséget alkotva, csak a túlhatalom elérte saját magánál, hogy ennek semmi jelentősége nem volt, sőt neki kétharmadot hozott.
Miközben többen nem akarták, mint igen.... (Foszdd meg. és plurálkodj!)
Lennél szíves azt is megírni, hogy miért jó ez a rendszer, ha egyszer képtelen formára hozni a többségi akaratot??
Neked nyilván azért, mert vakságodért vagy piti kis alkuszként kapod a járandóságodat.

-----

@Hidvégi Mihály: @HaFr:

Ma (tegnap) megnt a csapból is MSZP folyik, de most először jó a víz: a szociék NEM MSZP-s miniszterelnök jelöltet támogatnak! (hanem Karácsony Gergelyt)! Bravo!
Végre egy jóízű (már.már zseniális?) lépés, ami mögé oda lehet (kell) állni..
Végre nem magukról beszélnek, és mindjárt izgalmassá tudták tenni a témát, úgy tematizálnak, hogy nem ők viszik a prímet, hanem az a maradék civilség amit még Karácsony megtestesít - ezért legnépszerűbb.
Sőt, járulékos hasznon, hogy Gyurcsány szóhoz sem jut.
Most már csak abban kell bízni, amit fél éve itt (is) leírtunk: Karácsi Gergőnek titkos megbeszélsét kellene (újra) folytatnia Vonával..
Tessék, itt van az összefogható jelölt. fogócska nélkül
, amihez választési győzelmet vízionálhatunk.
Innentől az LMP, Momentum vagy akár a DK is csak kártékony, köszáló esélyeket mészároló mozgalomgyilkos, a választási vereség ügynökei. Mostantól a parlamentbe jutósdi kulcsa is Karávsonynál. Nem azért mert pártje erős volt, hanem épp azért mert szinte nincsen! Az MSZP-s és az elárvult DK-s szavazókkal együtt már Karácsony a legnagyobb ellenzéki erő, főleg, hogy hatszázmillió forintott veszít a jobbik.

Karácsony MSZP-s elfogadaása, marginalaizálja a DK-t, és rossz, ellenséges szerepbe löki az LPMP t Momentumt. Vajon hogy fordul most szembe Gergelllyel Bernadett? (Mindketten induló LMP-sek voltak!

eßemfaßom még áll 2017.12.12. 09:08:57

@screpes: "Egyébként pedig már 2014 ben is elég választót meggyőztünk, hogy NE a fideszre szavazzon, jeEgyébként pedig már 2014 ben is elég választót meggyőztünk, hogy NE a fideszre szavazzon, je"

Ha nektek elég amennyi választót 2014-ben meggyőztetek akkor semmi probléma.

Tudod ha 10főnek kell kitalálni, hogy mi legyen az egyfajta ebéd, 4-en krumplilevest akarnak, ketten vajaskenyeret ketten szilvásgombócot 1-1 fő meg pacalt és töltöttkáposztát akkor bizony mindenki krumplilevest fog enni.

OFF komolyan érdekelne az alapnickem miért van itt tiltva.

abdul hackeem 2017.12.12. 10:23:01

@eßemfaßom még áll: Sztem csak hirdetik az egyfajta ebéd verzióját. Úgy, hogy a népnek marad a krumplileves, amiből a kolbászt is kilopják, a maffiózó poltikusok meg eszik töltött kápit pacallal, desszertnek szilvásgombóc. Ilyenek a bolsevikok.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.12. 11:10:02

@eßemfaßom még áll:

"ha 10főnek kell kitalálni, hogy mi legyen az egyfajta ebéd"

Azt ki találta ki, hogy egyfajta ebédet kell ennie mind a 10 főnek?

screpes 2017.12.12. 12:17:02

@eßemfaßom még áll:
Nem jó az analógiád.
Először is nem igaz, hogy egyfélét, levest kell enni, azon belül pedig krumplit
Nagyobb probléma, hogy a gombócos-pacalos , vajaskenyeres népség azt mondja, menj a francba a leveseddel..
Ami ráadásul tök más, mint amiért szakács lehettél.
Nem csupán más, hanem az ellenkezője.
Nemcsak rossz szakácsnak látszol, hanem arcátlannak is.

Szimijo 2017.12.13. 14:21:08

Az elvtelenség kora – tora

A Jobbik csalt. A csalásban résztvevőket meg kell büntetni.
A Jobbikot, mint pártot, ennek örve alatt viszont nem lehet ellehetetleníteni.
A „jól időzített” vegzálást és annak mértékét, módját vissza kell utasítani, amit a DK és az MSZP meg is tett.
DE nem elegendő nyilatkozatban elitélni a maffiakormány ál-„törvényes” eljárását!
Határozott, egyértelmű – és a helyzet diktálta szükség szerint – egyre fokozódó nyomást kell(ene) gyakorolniuk a rezsimre!
Ennek nem kötelező része a Jobbik tüntetésén való részvétel (bár én megtenném), viszont elengedhetetlen eleme lenne egy SAJÁT utcai demonstráció a demokrácia (és a Jobbik, mint párt) védelmében! Csak elvszerűen, kedves barátaink (ha még tudjátok, milyen az). www.youtube.com/watch?v=hb6QsKSw_GI

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 14:08:55

@neoteny: Adottság, ebből kell kiindulni.

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 14:11:10

@screpes: "Nagyobb probléma, hogy a gombócos-pacalos , vajaskenyeres népség azt mondja, menj a francba a leveseddel.."

De ezek nem tudnak megegyezni, hogy mi legyen helyette, vlamit pedig enniük kell, így a szakács kénytelen azt elkészíteni amire a legtöbben rábólintanak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.14. 14:18:04

@eßemfaßom még áll:

Ezt csak azok a szakácsok mondják akik azt akarják, hogy mindenki az ő főztüket egye.

screpes 2017.12.14. 18:52:57

@eßemfaßom még áll:

Ma már ott tartunk, hog pimasz pincérek hada nem is akarja felvenni a rendelést, de közben őket is mi fizetjük. Azt mondogatják, rendelési hajlandóságunk - az étllapforgatás - egy undok szokás, egyetlen gazdag amerikai hatása alá került....

Azt javaslom, lépjünk ki a képletes beszédből, mert már nem segít a jobb megértésben.
A friss politikai menüt rendelni akarók Valóban nem tudnak megegyezni egységes, részletekig menő nézetrendszerben, de ez nem is feltétlen cél, mert épp az együttélés képessége az első prioritás.
Orbán 2002 óta tudatosan, verbálisan is feladta ezt a nemzeti normát. Most hagyjuk azt, hogy ellenzékben nem is tudnánk megflelően kommunikálni ezt a sokarcú nézetrndszert, hiszen valóban nem jutottunk odáig, hogy legyen egyáltalán. . Csakhogy a z európai fejlődéstörténet, és benne a magyar nem kínálja meg az ellenzékieket azzal, hogy mindenekelőtt egy zseniális társadalomtudományi intézetben (-szerűségben) az ő "saját" társadalommérnökeik rajzoljanak meg egy lábon kihordható, modellértékű politikai rendszert amely már jóelőre, elméleteben is feldolgozza az ellentmondásokat. Ilyet Orbán sem talált ki, mi több a múét felé pedálozik az ellenkezőjéért...
Ezért az ellenzéki attitűd minimunokra törekszik - ahhoz, hogy közös belső céljai lehessenek, minél keevsebb prioritást jelöl ki - például, hogy "nem ezt akartuk" "hova vezetne ez?" "nem maradhat így".
Nincs olyan, hogy maradjon a rendszer, meg a kormány és a jövőképzelen jövőképe, mert (álllítólag 3 % a GDP-növekmény, és akkor hurrá..
Az egészségügy, a népeség létszáma és mentális állapota, benne a gyerekek fiatalok esélyei és helyzete , a közélet tisztasága és valaemelyes harmóniája ls EU kompatibilitás - ezek a minimmumok. A haza védelme is fontos, de nem azért nem támadták meg eddig sem, mert obánt kerítést húzott 100 km-en

screpes 2017.12.15. 08:23:00

@screpes:
Javítások:

múlt felé pedálozik...

utolsóelőtti bekezdésben:
jövőképtelen jövőkép
süti beállítások módosítása