1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.12.16. 13:06 HaFr

Lassan, de tervszerűen körbefon a diktatúra

Vona elvállalta a pofozóbábu szerepét: Orbán azzal üti -- orosz kitartottság és korrupció --, ami ő maga. Ez, mint tudjuk, egy bevett fideszes trükk (egyébként pedig általában a diktatúráké). A rezsim megtalálta a helyet Vonának, ahogy korábban a posztkommereknek is, ő meg (ahogy ez utóbbiak) elfogadta. Közben gerjesztik az egyre vadabb Európa-ellenességet, hogy ne legyen lelkifurdalása a holdudvarnak, később pedig a választóknak, amikor egy nyilvánvalóan irracionális, gyilkos döntéssel belenyugszanak majd Magyarország újraigazodásába Moszkva felé. Így csak a lelkes közvélemény hiszi, hogy bármi a valóságról szól, ami ma ebben a nyilvánosságban elhangzik -- minden a dezinformációra és tömegmanipulációra megy ki. Putyinizmus light valóban. Mielőtt a putyinizmus teljes és férfias lesz.

"A Fideszhez azok tartoznak, akik hisznek abban, hogy saját életükön túlmutató dolgokat szolgálnak: családunkat, hazánkat, Isten országát. Ez a 'titkos szolgálat', amiről 'férfias szeméremből' nem sokat beszélnek Fideszben" – közölte a kongresszuson Orbán. Ez a nyilvánvaló, szégyentelen hazugság (most mindenki egy pillanatra képzelje maga elé Habony, Rogán, Mészáros Lőrinc, szinte bármelyik hasonszőrű szemérmes képét, miközben a hazát és Isten országát szolgálják) -- tehát ez a szemérmetlen, cinikus hazugság -- ma elsősorban egy Nyugat-ellenes mítosz (narratíva) további megalapozását szolgálja, amelyhez hasonlót Oroszországból ismerünk. A kritikus közvélemény leragadt annál, hogy Orbán "eltereli" a figyelmet a lopásokról. Ennél azonban sokkal súlyosabb a helyzet. Egy politikai rendszer -- a liberális demokrácia -- végleges felszámolását készíti elő. A béka főzésben van, előrehaladott állapotban. De még reménytelien pislogunk kifelé. És igen, ezeket a sorokat már abban a hitben írom, hogy leginkább 2018 után már simán eltehetnek láb alól. Hadd válaszoljam erre, nem szeretem a szégyenletes életet mint alternatívát.

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr678176900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2015.12.17. 12:32:55

@gellért mária:
...avagy mindenki hülye, aki nem paranoiás.. ...illetve: a paranoiás a maga szemében nem - így másik hasonló fóbiás szemében sem - paranoiás, így persze természetes, hogy a töbiek a hülyék!;)))

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 12:52:53

@Afrika steht an der Elbe:

"Röhejes, amikor angolul játszák a libsik az eszüket, aztán egy perc alatt kiderül, angolul sem tudnak (magyarul pláne)."

Játsszák. Mert ugye játsz(ik) + ják, és teljes hasonulás.

Hoisted on your own petard. Or retard.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 12:59:00

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"az, hogy ez a svájci össztermékhez viszonyítva mekkora azt senki sem tudja pontosan. svájci kormány se. becsülni lehet. szerintem nagyjából 50:50."

www.swissinfo.ch/eng/by-the-numbers_is-switzerland-really-the-country-of-bankers-/40473658

"ausztria lényegében nem rendelkezik a világban eladható áruval"

en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_of_Austria

Cuhavidéki 2015.12.17. 13:13:43

@unionista᠍᠍᠍᠍:
na jó, legyen!
de azért át kell egy kicsit profilíroznia magát:
bastion-karpenko.narod.ru/T-90AM_tagil-2011.html

conchita 2015.12.17. 13:23:02

@Afrika steht an der Elbe: " játszák " - ki is nem tud magyarul?
Három hónap után felélesztetted ezt a tartalék nickedet?

gellért mária 2015.12.17. 13:27:50

@konrada: Ez igen! "Logikus" következtetés.Gratulálok!Olvasd el még egyszer.
Azt írtam: HaFr NEM paranoid csak jól látja.Ebből nem következik az amit írsz.Ebből az következik, hogy senki nem paranoid, csak nem jól látja.Az sem következik,hogy mindenki hülye, az következik belőle hogy CSAK a hülyék nem látják.

Andy73 2015.12.17. 13:36:23

@megamind: Nézd, én éltem már a rendszerváltás előtt is. És baromira unom, hogy azóta a baloldaliaknak mindig diktatúra van, ha nem ők kormányoznak, már Antall idején is ugyanígy cirkuszoltak.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 13:41:24

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a köztulajdonban levő bankrendszerük támogat. és van egy teljes egészében virtualizált, a valódi árutermeléssel, értékteremtéssel semmilyen kapcsolatban nem álló magánbankrendszerük"

Nem követed te figyelmesen a trendeket:

Az állam által megvett MKB helyzetével, szanálásával kapcsolatban a jegybank elnöke elmondta: "a közszolgáltatásokban a közösségi tulajdon a fontos. A bankrendszerben azonban nem. A Magyar Nemzeti Bank, amikor szanálási eljárás alá vonta az MKB-t, az első pillanatban világossá tette, hogy – az egyébként már most sikeres – rendbetétel után privatizálni kell a bankot, ahogy a Budapest Bankot is."

hvg.hu/gazdasag/20151217_Matolcsy_az_allami_banktulajdon_karos

egyetmondok 2015.12.17. 13:59:55

@neoteny:
Meg is érkezik majd a Fidesz híveitől a válasz:

"Na,most meg az a baj,hogy a Fidesz privatizál ?
Nektek akkor se jó a Fidesz,ha államosít,meg akkor se,ha privatizál...,mert csak gyűlölni tudtok."

borzimorzi 2015.12.17. 14:04:14

Az igen jó, hogy ezt mi itt a kiscsoportos foglalkozáson ilyen szépen látjuk, csak azért ennek ismertebbnek kellene lennie, ha 2018-ra szabad szemmel is láthatóvá akar válni a PKP. Biztató, hogy egyre több embernek esik le a 20 fillér:
www.youtube.com/watch?v=-T-ivj7lqk0

A nemzet ostorozását azonban okosabban és főképpen moderato cantabile kéne csinálni, mert aki azt túltolja, azt már csak dafke is büntetik a választók. Akin érzik, hogy minden keserűsége ellenére is elsősorban és mindenek felett szereti a hazáját és a nemzetét, arra szavaznak. Akkor is, ha olyasmit is mond, amit nem szeretnek hallani. De tőle elfogadják a keserű pirulát. A flagellánsokból viszont nem kérnek. Okosabb népeknek erről van nótájuk is:

www.youtube.com/watch?v=vLkp_Dx6VdI

Üdv:
b

konrada 2015.12.17. 14:18:55

@gellért mária:
Fuss neki mégegyszer!;))
Szerinted nem paranoia az a hít, hogy 2018 után egy 0%-os pártocska vicces megmondó emberétől, hogy belőle mártírt csinálnak, mert hogy jól látja.
S aki nem így gondolja, az hülye....

Szerinted ez a logika...;))

2015.12.17. 14:53:37

@Andy73: És majd akkor fogod elhinni, hogy igaz, amikor a rendszerváltás előttről származó tapasztalataidat újra átéled? Amíg ez nem történik meg, addig a szokásos fideszes narratíva az utolsó mentsvárad?

gellért mária 2015.12.17. 16:09:24

@konrada: Szerintem nem paranoia, inkább fokozott veszélyérzet, ami a történelem tanulságai alapján nem irreális. A paranoia , az elmekórtani fogalom, azt jelenti, hogy nincs semmi alapja.Gondolj a nácizmusra, akinek volt veszélyérzete, az időben elmenekült, nem csak zsidókra gondolok, pl. Thomas Mann, akiknek nem volt azoknak a túlnyomó többsége meghalt.Az, hogy hány százalékos pártocska emberéről van szó, az lényegtelen, vagy ettől független.
Én nem mondom, hogy itt nácizmushoz hasonló diktatúra van, de "illiberalis" állam már van és hát..."repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg"...a veszélyérzet nem irreális.
Ami a hülye szót illeti, nem kell szó szerint venni, "a vak is látja".."csak a hülye nem látja" ezek használatos kifejezések. Mondhatom finomabban, nem látja, mert jóhiszemű, mert elfogult, mert nem eléggé tájékozott, stb., sok oka van.

abdul hackeem 2015.12.17. 16:40:11

@megamind: A megbízható pártemberek zsíros álláshoz juttatása, önkormányzatok, állami cégek, bíróságok, megszállása nem elég? Dohánymutyi, földmutyi, visszamenőleges törvényhozás, ááááá....
Reménytelen.

Hidvégi Mihály 2015.12.17. 18:35:46

@Andy73: Apád ...t, andy hülyeségeket beszélsz. Azt hiszed te anyaszomorító, hogy akinek a gazember Orbán nem tetszik, mert ez a marha ellopja az országot, nyomorba dönti népessége nagy részét, elveszi a fiatalok jövőjét, s te anyaszomorító azt hiszed, hogy aki ezt utálja, az baloldali.

Hülye vagy fiam, leülhetsz. Orbán gyűlöletéhez nem baloldalinak kell lenni, hanem gondolkodó igaz embernek, akit nem szédít el a szirén-hang.

explanatus 2015.12.17. 18:43:30

@A varázsló születésnapja: @gellért mária: Ma reggel hallva a hírt www.krone.at/Oesterreich/EU-Gelder_Faymann_droht_Osteuropa_mit_Kuerzung-Fluechtlingskrise-Story-487388 , az jutott eszembe, kancellár úr olvasta beszélgetésünket és a segítségemre siet, azaz bizonyítja, miért nem hihetünk osztrák (párt)politikusnak.

Az EU támogatások szegényebb országoknak nyújtott támogatásai, jól (alattomosan?) átgondolt fogyasztásélénkítő programjai a fejlett EU tagországoknak. Az osztrák kancellár fenyegetőzése ebbe a sorba illik bele. Eddig is lehetett sejteni (látni), hogy a támogatások nagy része visszacsurog azokhoz az országokhoz, amelyek melldöngetve mondják, hogy ők nettó befizetők, ezért nem szólnak bele a fölhasználás mikéntjébe addig, amíg abból hasznot húznak. Ha azonban egy (jó, legyen több, a keletiek) tagország nem akar menekültet befogadni, akkor nyíltan fenyeget azzal, hogy csökkenteni fogja a befizetést.

Amúgy meg teljesen félreismeri a magyar helyzetet, mert minden ilyen kinyilatkozással (fenyegetéssel) az aláírásgyűjtők malmára hajtja a vizet és lehet megint valaki ellen harcolni. Azért az elképesztő, hogy szomszéd ország legfőbb méltósága ennyire beavatkozzon a hazai kormánykoalíció oldalán (nem elírás!) vagy a lakásépítési programhoz nem az ismert (tetőcserép, építőanyag) gyártóval kötöttek stratégiai együttműködést, és így vág vissza.

gellért mária 2015.12.17. 19:11:12

@explanatus: És? Az EU nettó befizető ez tény.Hogy az EU tagoknak is van a tagságunkból haszna az miért baj? Ki ad a világon pénzt semmiért cserébe? Senki.Mit szeretnél? Továbbra is szeretnél kijárni Bécsbe "gorenjé"-ért? Zavar, hogy már itt is minden kapható?Azt szeretnéd, amit Orbán Viktor, hogy mindenkinek az legyen az érdeke ami a magyarok érdeke?Na ilyen nincs. Meg kell elégedni azzal, hogy mi járunk jobban. Nem beszélve arról , hogy az EU-s pénzek nagy része nem fogyasztás növelésére megy.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 19:33:05

@explanatus:

"Eddig is lehetett sejteni (látni), hogy a támogatások nagy része visszacsurog azokhoz az országokhoz, amelyek melldöngetve mondják, hogy ők nettó befizetők, ezért nem szólnak bele a fölhasználás mikéntjébe addig, amíg abból hasznot húznak."

Tegyük fel hogy Anna ad Bélának 1000 euró vissza nem térítendő támogatást (nem hitelt, hanem ingyen pénzt), és azt Béla elkölti Cecíliánál, aki Anna lánya.

1) a pénz "visszacsurgott" Cecíliához, vagyis Anna családtagjához, de azért Cecília valamilyen javakat adott Bélának

2) természetesen Cecíliának van haszna a tranzakción, de ezt a hasznot Anna fizette meg, nem Béla

3) Béla ingyen jutott hozzá (ajándékba kapta) a javakat amiket Cecíliától megvásárolt, hiszen Annától kapta a vissza nem térítendő támogatást, amiből Cecíliától vásárolt

Vagyis sem a "visszacsurgás", sem a "haszon" nem jelenti azt, hogy Béla ne lett volna nettó nyertese ("haszonélvezője") az egész tranzakciónak.

2015.12.17. 19:38:57

@abdul hackeem: és a többi...

Az irányukba táplált reményem lényege: egyszer eljön az a pillanat...ebben belátják majd. Csak sajnos túl késő lesz. Talán azt is csak nagy sokára fogják belátni, hogy ez az "akkor már késő lesz" mit is jelent...

2015.12.17. 20:40:52

@neoteny:
a kapitalizmusban a pénzt generálják. előzetesen nincs mögötte nincs megtermelt valódi érték. hanem azt utólag kell létrehozni.

schwartz bácsi azt mondja, hogy ő európának adna százcsillió euró hitelt. cserébe európa integrálja a szegény kis afrikai és közel keleti bevándorlókat. így fizessék vissza a kölcsönt kamatostól. és ezzel mindenki jól jár. schwartz bácsi annyit tesz, hogy egy füzetbe, vagy elektronikus munkafüzetbe, vagy oracle adatbázisba felvezeti, hogy európa tartozik. majd a kettős könyvelés logikájából következően követel. ezt hívják úgy, hogy kapitalizmus.

az a vicc, hogy ez a gazdagabb országoknak jó. feltéve, hogy találnak szegényebbeket, amelyek bérmunkában dolgoznak nekik. csakhogy észak-amerika és nyugat európa a dél-kelet ázsiával nem tud versenyezni. az usa ezért összefogott a szaudi arabokkal. és időnként háborúkat indít. az eu nem tudja, hogy mitévő legyen. itt tartunk.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 20:47:10

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a kapitalizmusban a pénzt generálják. előzetesen nincs mögötte nincs megtermelt valódi érték. hanem azt utólag kell létrehozni. [...] ezt hívják úgy, hogy kapitalizmus."

Ezt hívják úgy hogy részleges tartalékolású bankhitelezés, nem úgy hogy kapitalizmus. Ne okoskodj, nincs neked annyi eszed.

2015.12.17. 21:25:26

@neoteny:
a kapitalizmus nem a piacgazdaság, hanem a szabad tőkepiac. innen kapta a nevét. az a lényege, hogy a kereskedelmi bankok önkényesen megfinanszíroznak szabad piaci terveket, ötleteket, elképzeléseket. így az államnak nem kell beavatkoznia, hiszen lényegében mindenre szinte korlátlanul teremthető pénz. amivel úgy lehet előzetesen vásárolni, hogy még nincs mögötte áru. ebből következően a világ folyamatosan adósodik. lassan mindenki látja, hogy ez így nem működhet globális méretekben. mert a fél világot még éppen be lehet csapni, de az egészet nem lehet.

A varázsló születésnapja 2015.12.17. 21:37:58

@explanatus: Hirtelen Pozsgay jutott az eszembe, aki harmincakárhány évvel utána jött rá hogy 56-ban mégis inkább valami más volt, mint amit addig hirdettek.
Azért mindig vannak sokan olyanok, akiknek idő kell.
Ahogy a Seresnek a mindent félreérteni akaráshoz.
Te komolyan azt gondoltad, valamiféle 'nyugati' altruizmus hajtotta az Unió bővítését, az euró erőltetését? Persze amíg belenyugszik a csicskaszerepbe, addig van ciróka-maróka, ha meg lázadozik, hát jól fejbekólintják.
Itt tartunk, mondanám ha unionyista lennék.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 21:42:09

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a kapitalizmus nem a piacgazdaság, hanem a szabad tőkepiac. innen kapta a nevét."

Capitalism is an economic system based on private ownership of the means of production and the creation of goods and services for profit. Central characteristics of capitalism include private property, capital accumulation, wage labour and competitive markets. In a capitalist market economy, investments are determined by private decision and the parties to a transaction typically determine the prices at which they exchange assets, goods, and services.

en.wikipedia.org/wiki/Capitalism

"mindenre szinte korlátlanul teremthető pénz. amivel úgy lehet előzetesen vásárolni, hogy még nincs mögötte áru. ebből következően a világ folyamatosan adósodik"

Ezt hívják úgy hogy részleges tartalékolású bankhitelezés, nem úgy hogy kapitalizmus. Ne okoskodj, nincs neked annyi eszed.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 21:46:33

@A varázsló születésnapja:

Mizujs a NERben, leponex? Nem lehet rossz neked, ha tudsz dolgozni a 15 fős családod eltartására, és még blogolásra is marad időd.

Látom idén augusztus 31-én nem csak a hármasiker trollfiókák születtek ... :))

egyetmondok 2015.12.17. 21:52:22

@unionista᠍᠍᠍᠍:
" a kapitalizmusban a pénzt generálják. előzetesen nincs mögötte nincs megtermelt valódi érték. hanem azt utólag kell létrehozni. " --

ugyanezt csinálták a szocializmusban is.

2015.12.17. 22:17:05

@neoteny:
oké, de ilyen alapon az ókorban és középkorban is kapitalizmus volt. hiszen a termelő eszközök döntő többsége magántulajdonban volt.

2015.12.17. 22:20:49

@neoteny:
sőt már az ősközösség is kapitalizmus volt, mert jóskáé volt fejsze, pistáé a balta. lófaszt. a kapitalizmus a részleges tartalékolású bankrendszerrel teremtődött.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 22:37:34

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a kapitalizmus a részleges tartalékolású bankrendszerrel teremtődött."

Lófaszt: a részleges tartalékolású bankrendszer csalásként kezdődött, aztán a 19. sz. egyik brit bírósági ítélete szentesítette, amelyik kimondta hogy a bank nem megőrzésre veszi át a betétes pénzét, hanem a betétes kölcsönadja azt a banknak, amelyik azt csinál vele amit akar. (Pl. az én számlanyitó szerződésemben benne van, hogy a betéti számlámon lévő összeg -- amelyre nem fizet a bankom semmi kamatot -- kivételét kötheti a bankom 30 napos határidőhöz. Persze ezt nem teszi, de törvényes joga van ahhoz hogy ha ma bemegyek hogy ki akarom venni a pénzem, akkor ezt bejelentésként vegye és csak jan. 16-án köhögje ki a pénzem.)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.17. 22:40:03

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"már az ősközösség is kapitalizmus volt, mert jóskáé volt fejsze, pistáé a balta."

Ha Jóska fejszegyártó volt, Pista meg baltagyártó, és abból éltek meg hogy fejszét ill. baltát gyártottak, és elcserélték azokat mammuthúsért, gyimilcsért és dugásért ŐsVeronkával, akkor igen, kapitalisták voltak.

gellért mária 2015.12.17. 23:17:04

@unionista᠍᠍᠍᠍: Se kapitalizmus, se bankrendszer nem volt, mikor már rég pénzzel kereskedtek.A pénz az árú, haszon fejében eladó, a bank pont olyan cég , mint a többi, csak pénzzel kereskedik, ezen van haszna.jogosan., Azért hozták létre a pénzt, hogy ne csak birkáért vehess selymet, akkor is vehess selymet ha csak tehened van.Árukereskedelem meg ősidők óta van.és ezt a pénz bevezetése megkönnyítette.
Unionista, te olyan zavaros agyú vagy, hogy....na.

2015.12.18. 01:16:48

@gellért mária:
ezek szerint az ókorban is kapitalizmus volt. hiszen volt árucsere. lófaszt. a kapitalizmus nem a piacgazdaság. hanem a szabad tőkepiac. free capital market.

a pénz eredendően például egy ritka földfém volt. tipikusan arany vagy ezüst. a kapitalizmusban a pénz adósság. ami úgy jön létre, hogy a bank leüti az entert. így lesz a pénz. minden egyes bankjegy adósság. kapitalizmusban az állam is csak úgy bocsáthat ki pénzt, hogy eladósodik. de tipikusan nem az egyik állam ad kölcsön a másiknak, hanem schwartz bácsi és a többiek. és ezt az emberek elfogadják. a gazdagok azért, mert ez összességében számukra jó. a kapitalizmus biztosítja a szabadságot és a jólétet úgy, hogy a létfenntartáshoz szükséges árut nem kell semmilyen létrehozni. hanem a szolganépek megteremtik. csakhogy ezek fellázadnak. magyarroszágon választottak egy cigányvezért, hogy verje szét az egészet. és ha nem teszi meg, akkor választanak egy másikat. dmitro haverom azt mondja, hogy szupertitkos "üzleti" terveik vannak. kérdem tőle: gdgye? azt mondja: svejcárija. mit csináltok ott? azt nem mondhatja el, csak ha lelő. rendben, ne mondja el. lehet, hogy rosszul érzékelem, de amit látok abból nekem úgy tűnik, hogy az orosz-ukrán alvilág fellázadt a svájci pénzügyi központ ellen. de lehet, hogy nem. én csak néhány hülyét ismerek, akik lehet, hogy félre beszélnek. engem az érdekel, hogyan lehet ebből majd országot építeni. és ha nem lesz konszolidáció, akkor úgy aligha, mint eddig.

2015.12.18. 01:17:56

@neoteny:
az ókorban volt fejszegyártás. mégsem volt kapitalizmust. mert nem volt részleges tartalékolású bankrendszer. nem volt szabad tőkepiac.

2015.12.18. 01:36:54

@Cuhavidéki:
várjál. azért rögtön csak ne legyenek orosz tankok szentgotthárdon. legyen ez a b terv. el kellene magyarázni ausztriának, svájcnak, hogy lehet így is. az oroszok ellen magyar nép lázadt fel fegyverrel. mi voltunk azok, akik először küldtük ki őket. és mi lehetünk azok, akik elsőként hívjuk vissza őket. a másik opció, hogy a semleges zónát kelet felé bővítjük. erre baráti lépésként tekinthetnek az oroszok. és egy semleges középeurópai haderőt létrehoznak a németek.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 01:39:15

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"az ókorban volt fejszegyártás. mégsem volt kapitalizmus"

Hogyne lett volna kapitalizmus: a félkész termékek meg a már elkészült, de még el nem adott fejszék alkották a "capital stock"-ot, a tőkét.

De még a bankok léte, sőt a hitel sem egyenlő a részleges tartalékolású bankrendszerrel. Ahhoz az szükséges hogy a bank "pénzt tudjon nyomtatni", vagyis a nála betétként elhelyezett pénznél többet tudjon kikölcsönözni. Ennek semmi köze sincs a kapitalizmushoz, de még csak a tőkepiacokhoz sem: ez egyszerűen legalizált csalás.

Ne okoskodj, nincs neked ahhoz meg az eszed.

"magyarroszágon választottak egy cigányvezért, hogy verje szét az egészet. és ha nem teszi meg, akkor választanak egy másikat"

Ja, majd 2258-ban.

2015.12.18. 02:04:24

@neoteny:
te úgy definiálod a kapitalizmust, hogy az a nem pártállami piacgazdaság. lényegében antikommunizmus.

az, hogy pontosan ki mikor mit akar szétverni nem tudom. és az is lehet, hogy senki semmit. vagy csak 2258-ban. ez majd kiderül.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 02:30:24

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"te úgy definiálod a kapitalizmust, hogy"

Capitalism is an economic system based on private ownership of the means of production and the creation of goods and services for profit. Central characteristics of capitalism include private property, capital accumulation, wage labour and competitive markets. In a capitalist market economy, investments are determined by private decision and the parties to a transaction typically determine the prices at which they exchange assets, goods, and services.

"magyarroszágon választottak egy cigányvezért, hogy verje szét az egészet. és ha nem teszi meg, akkor választanak egy másikat"

Ja, majd 2258-ban választanak egy olyat aki "szétveri az egészet". Magyarán sohanapján kiskedden. Elfelejted, hogy a politikusoknak egy célja van: megszerezni a hatalmat és azt megtartani. Ehhez pedig az szükséges, hogy legyenek támogatóik: azoknak a támogatását pedig meg kell vásárolni. Ehhez pénz kell: az pedig adókból van, meg az ország természeti kincseinek kiaknázásából. A politikusok ezzel vannak elfoglalva, nem bármiféle "egész szétverésével". "A nép" meg vergődhet: a gyügyei paraszt kétszer is a rezsimre szavazott, de még mindig ingyen osztja a meggyét.

unionista᠍᠍᠍᠍ (törölt) 2015.12.18. 02:49:35

@neoteny:
a nyugatot nem politikusok akarják szétverni, hanem a népek. dmitro és a többiek. de nem kell túl komolyan venni, mert dmitro délután öt után merev részeg. nem az angolszász szokások szerint teázik.

majd kiderül, hogy mit lépnek ruszkik. merkel maminak hála jönnek a törökök. lehet velük is üzletelni. és nem feltétlen lenne rossz az országnak. ez azt jelenti, hogy magyarország közép-európa, eurábiai és eurázsiai találkozási pontja. római egyház, bizánci állam.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 03:13:35

@unionista᠍᠍᠍᠍:

"a nyugatot nem politikusok akarják szétverni, hanem a népek."

Korábban ezt írtad:

"magyarroszágon választottak egy cigányvezért, hogy verje szét az egészet. és ha nem teszi meg, akkor választanak egy másikat"

Én azt mondom, hogy soha nem fognak tudni olyan politikust választani, aki "szétveri az egészet". A Castro testvéreket se' választotta meg a kubai nép: ők "szétverték az egészet", de ettől nem lett olyan nagyon jó a kubaiaknak. Hugo Chavez-t valóban megválasztották a venezuelaiak, még Maduro elvtársat is az utódjának, de ő sem "verte szét az egészet", legalább is nem eléggé ahhoz hogy ne szenvedjen el a pártja egy méretes vereséget a dec. 6-i választásokon: az ellenzék pontosan 2/3-ot szerzett. :)

Az egy álom hogy majd jön a magyar istenkirály aki mindent "a nép" érdekében csinál. Már csak azért is, mert "a nép" közel sem olyan egységes a vágyait tekintve, ahogy azt te megpróbálod feltüntetni. Ill. a gyakorlati istenkirály Orbán: és bár ő eléggé ügyesen pengeti "a nép" lelkének húrjait, de azért csak eladja a közpénzből feltőkésített bankokat (és a támogatóinak fogja eladni, ebben biztos lehetsz), csak bérbe adja "a nép" földjét (és a támogatói jutnak a zsíros darabokhoz, ebben biztos lehetsz), csak lepasszolta a trafikokat a támogatóinak stb. Nem Gyügyén épített meggykonzerv-gyárat állami bank támogatásával.

2015.12.18. 05:41:59

@unionista᠍᠍᠍᠍: "a bank leüti az entert. így lesz a pénz" - bullshit. jah, és én is láttam azt a videót a miből ezt szedted.

2015.12.18. 05:48:33

@neoteny: " a részleges tartalékolású bankrendszerrel. Ahhoz az szükséges hogy a bank "pénzt tudjon nyomtatni", vagyis a nála betétként elhelyezett pénznél többet tudjon kikölcsönözni"

ez majdem ugyanaból a videócskából van, amit az uniosta is megnézett. szóval lol áruld el, honnét veszi azt a "többet"? ugye nem azt gondolod, hogy csak lenyomja a zentert?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 06:36:03

@megamind:

you wouldn't believe the bullshit they do, lol

2015.12.18. 07:24:18

@neoteny: hát nem vártam más reakciót. az viszont feltünt, hogy te minden területen mindig mindent tudsz. nálad semmi sem hit kérdése. mindig mindenben biztos és helyes tudással bírsz. csak megnézel egy netre feltött videót, esetleg elolvasol néhány blogbejegyzéstés máris tied a tiszta tudás... lol

( s..almas.hu)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 07:26:57

@megamind:

"nálad semmi sem hit kérdése"

Nálad meg minden hit kérdése: épp' ezért fölösleges neked bármit is magyarázni, mindig mondhatod azt hogy te nem hiszed.

A lovat le lehet vezetni a patakra, de nem lehet rávenni hogy igyon.

2015.12.18. 07:29:19

@megamind: de arra mégsem tudsz válaszolni, hogy a bank rendelkezik x összeggel - betét, etc-, amit kihitelezhet, akkor ezen felül hogyan "nyomtat pénzt" honnét van a többlet? erre miért nem tudsz válaszolni, neotény?

2015.12.18. 07:30:33

@neoteny: van ami hit kérdése nálam, és van ami nem. mint minden normális embernél. de te mindent tudsz. oké. lol

2015.12.18. 07:31:14

@neoteny: arra mégsem tudsz válaszolni, hogy a bank rendelkezik x összeggel - betét, etc-, amit kihitelezhet, akkor ezen felül hogyan "nyomtat pénzt" honnét van a többlet? erre miért nem tudsz válaszolni, neotény?

2015.12.18. 07:32:11

@megamind: ja tudom, lenyomja az entert... komoly tudás ez.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 07:40:21

@megamind:

"arra mégsem tudsz válaszolni, hogy a bank rendelkezik x összeggel - betét, etc-, amit kihitelezhet"

Mivel te nem tudsz a jegybanki (központi banki) pénz és a kereskedelmi banki számlapénz közötti különbségről, nem tudod elhinni, hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok.

Mivel te nem tudod, hogy mi a különbség a kölcsön és a hitel között, nem tudod elhinni, hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok.

Mivel te nem tudsz angolul, és így nem tudod elolvasni ezt: en.wikipedia.org/wiki/Fractional-reserve_banking#Money_creation_process , nem tudod elhinni, hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok.

Mivel te nem tudsz angolul, és így nem tudod elolvasni ezt: en.wikipedia.org/wiki/The_Mystery_of_Banking , nem tudod elhinni, hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok.

Nincsen annál vakabb, mint aki nem akarja kinyitni a szemét.

2015.12.18. 08:05:15

@neoteny: Milyen jó, hogy Te tudod, hogy mit tudok. Ráadásul úgy tudod, hogy azt sem tudod ki vagyok - és mihez értek. Mindössze nagyjából 600 tervezett komment áll rendelkezésedre, hogy az általam elvárt következtetésekre juss. Majd mikor alkalmad lesz gondolkodni is,akkor kérdezd meg magadtól: ki vezet kit az itatóhoz.

2015.12.18. 08:07:24

@neoteny: lemaradt: ezt a kommentet se nekem írtad, hanem egy a fejedben elevenen élő illúziónak

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 08:10:56

@megamind:

"hogy mit tudok"

Nyilvánvalóan semmit nem tudsz: mert ha tudnád, akkor nem nekem kellene "elárulnom", hogyan "nyomtatnak pénzt" a bankok a részleges tartalékolási rendszeren keresztül. Az információ nyilvánosan elérhető (adtam két hivatkozást is): de nem, te itt vergődsz hogy "de hogyan? de hogyan?"

2015.12.18. 08:13:45

@neoteny: már régóta nem gondolkodsz. sajnos.

"Nyilvánvalóan semmit nem tudsz" - így állnak az emberekhez hazánk regnáló politikusai is. az már teljesen mindegy, hogy ők vagy te mivel magyarázod meg magadnak...

2015.12.18. 08:16:20

egyszer már leírtam, másodszor is leírom. ha vitatkozni nem blogbejegyzések alatt, nem a neten fogok...

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 08:16:45

@megamind:

Demonstráld még az ismereteid hiányát egy darabig: meggyőző. :)

2015.12.18. 08:23:03

@neoteny: a smile a mondandó komolyságát veszi el.

próbálkozz olyan módszerrel, ami hatásos ellenem.

2015.12.18. 08:24:53

@neoteny: ilyenkor mindig nagy a csábítás, hogy odapörköljek.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 08:30:53

@megamind:

" a smile a mondandó komolyságát veszi el."

Ki kezdte a lol irkálását? ;-)

Ha tudod, akkor nem kell megkérdezned, hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolási rendszerrel.

Ha nem tudod, megadtam a hivatkozásokat, amik elolvasásával megtudhatod.

De te itt vergődsz azzal hogy te mi mindent tudsz, csak épp' azt nem ami a kérdés: hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolási rendszerrel?

Így hát hülyén fogsz meghalni: számodra mindig titok marad ez a folyamat.

2015.12.18. 08:37:27

@neoteny: LOL= röhög. igazad van, leírhattam volna, hogy most röhögök. és amikor azt írom LOL, akkormindig röhögök.

szóval: LOL

--> rajtad kívül az égvilágon senki nem vergődik itt. lehet, hogy később magadtól is rájössz erre. <-- itt nincs se LOL, se smile.

nem akarlak megfosztani a felfedezés örömétől:)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 08:42:20

@megamind:

"leírhattam volna, hogy most röhögök"

Te már itt röhincsélgettél:

"szóval lol áruld el, honnét veszi azt a "többet"?"

Csak akkor még nem tudtad hogy nem csak a tudatlanságodat demonstrálod, de később azt is fogod, hogy nem is áll szándékodban megszerezni az ismereteket; csak vergődni tudsz, tanulásra képtelen vagy.

2015.12.18. 08:44:08

@neoteny: a te egód egy kövér disznó, én viszont éheztetem.

2015.12.18. 08:44:26

@megamind: mármint a sajátomat.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 08:46:46

@megamind:

Tudod már hogy hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolás rendszerén keresztül?

2015.12.18. 08:47:21

@megamind: pedig hogy várom, hogy valaki végre áttörést érjen el, és nekem essen.

2015.12.18. 08:48:46

@neoteny: Kezdesz zavarossá válni: korában azt írtad, hogy semmit sem tudok. most pedig azt próbálod firtatni, hogy mit tudok? ... hát, csak nem kizökkentél? vagy bele sem melegedtél?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 08:52:43

@megamind:

"korában azt írtad, hogy semmit sem tudok"

Mert demonstráltad hogy ez a helyzet.

"most pedig azt próbálod firtatni, hogy mit tudok?"

Közben elolvashattad pl. az első hivatkozásomat, ahol röviden és velősen leírják a folyamatot, még egy kis táblázatban meg is mutatják a kereskedelmi bankok pénzteremtését a részleges tartalékolási rendszeren keresztül.

Vagy ez a képességeidet meghaladó feladat?

2015.12.18. 08:56:14

tovább állok. mindenkinek további jó virtuális karatéjozást --> ezzel a harcmodorral, márha nevezhetm így, az a legfőbb bajom, hogy hiábavaló... értsd meg: így nem lehet előréb jutni. ezermilliószor ugyanzt ismételgetni... értelmetlen. legalábis én már 5 évvel ez előtt is untam...

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 08:58:15

@megamind:

"az a legfőbb bajom, hogy hiábavaló"

Ezt én már itt megállapítottam:

@neoteny:

"fölösleges neked bármit is magyarázni, mindig mondhatod azt hogy te nem hiszed."

2015.12.18. 09:02:04

@neoteny: erre még reagálok. a kedvedért sem fogok visszaugrani jó pár évet. ugyanis hiába írnék bármit, nem tudok vele időt spórólni, neked. mondhatnám úgy is, te a tudás egyik letéteményese vagy. más szóval, azért nem viszlek az itatóhoz, mert nem vagy szomjas. megint más szóval: kövér disznó az egód. tele van. ha azt látnám, hogy éhes, akkor dobnék eledelt...

2015.12.18. 09:06:09

@neoteny: huh, sikerült valamit kiragadnod, amihez a saját környezetedből társítottál valamit...

emlékeszem, vagy 8 éve összeakadtam figurával. neki is az volt a szokása, ami neked. idővel rájött...

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 09:10:56

@megamind:

Én tudom, hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolási rendszeren keresztül; te voltál az aki nagy lol közepette azt kívántad hogy én "áruljam el", hogyan történik az.

Megadtam két hivatkozást is, ahol röviden is meg hosszan is elmagyarázzák a folyamatot: de akkor kiderült, hogy te nem választ akartál a kérdésedre, hanem vergődni a blogolás szociopszichológiáján. Vagyis nem tanulni -- megérteni -- akartál, hanem villogni azzal, hogy te olyan tökös gyerek vagy, hogy téged nem lehet meggyőzni arról, amit nem akarsz elhinni.

2015.12.18. 09:55:37

@neoteny: Te úgy véled. Megadtál két hivatkozást is. Csak kettőt? Több nem volt? Én nem azt kérdeztem, hogy tudsz-e linkelni valamit, ami helyetted magyarázattal szolgál. Mint a múltkor egy más témában: szokásodhoz híven linkeltél magyarázatot, és mint most is, valaki más magyarázatait véded, miközben nem bírsz olyan tudással, hogy azzal vitába szállj, akire hivatkozol. Csak kérdés és feltétel nélkül hiszel valakinek. A Te dolgod, de ha más, nem csak én,hanem más valaki vitatkozna a celebjeiddel, akiknek a magyarázatait linkelgeted - mert valójában csak ennyi a tudásod -, akkor az nem veled fog és nem egy blogbejegyzés alatt vitába szállni. Hiszen nem Te vagy a forrás,Te csak egy báb vagy, mások magyarázatait közvetíted. Mielőtt belevágsz egy mirror harcmodorba, elárulom, ellenem az is hatástalan. HA már így visszanéztem ide...

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 10:00:14

@megamind:

"Én nem azt kérdeztem, hogy tudsz-e linkelni valamit, ami helyetted magyarázattal szolgál"

Vagyis nem tanulni -- megérteni -- akartál, hanem villogni azzal, hogy te olyan tökös gyerek vagy, hogy téged nem lehet meggyőzni arról, amit nem akarsz elhinni.

2015.12.18. 10:10:00

@megamind: lemaradt... Fentebb írtam: " az a legfőbb bajom, hogy hiábavaló" - ezt ragadtad ki. Belátod, hogy ha csak linkelgetsz másoktól, akkor azokkal a másokkal lenne helyénvaló a vita, és nem veled. Mert nem vagy kompetens, ezért linkelgetsz. És ugyanez az oka annak is, hogy kiragadsz a kommentekből részeket, miközben törekedni kéne arra, hogy az egészet egyben megértsd, ha már olvasod. És még akkor sem helyes dolog kiragadni kommentekből, ha adott esetben számodra zavaros a környezet.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 10:12:13

@megamind:

Tudod már hogy hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolás rendszerén keresztül?

2015.12.18. 10:13:37

@neoteny: Önismétlésbe keverdtél, beragadtál. Látod már? Még nem, sebaj. Pedig elolvastad. Nem ment át a mondanivaló? Sajnálom, ha nem érted, azt is, ha nem látod be, de meddig várjak?

2015.12.18. 10:15:30

@neoteny: még nem is olvastam ezt a kommented és azt írtam: "Önismétlésbe keverdtél, beragadtál. Látod már? Még nem, sebaj. Pedig elolvastad. Nem ment át a mondanivaló? Sajnálom, ha nem érted, azt is, ha nem látod be, de meddig várjak?"

Vedd már észre, hogy bebábozódtál... Egyszer pillangó lehet belőled. Bár azzá válnál!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 10:15:49

@megamind:

Tudod már hogy hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolás rendszerén keresztül?

Ha nem, miért nem? Mi akadályoz meg abban hogy megszerezd ezt a tudást, hogy megértsd a folyamatot?

2015.12.18. 10:18:52

@neoteny: SAjnos még a választ sem sikerült felfognod. Azt képzeled, engem püfölsz? Csak magadat!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 10:19:56

@megamind:

Tudod már hogy hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolás rendszerén keresztül?

Ha nem, miért nem? Mi akadályoz meg abban hogy megszerezd ezt a tudást, hogy megértsd a folyamatot?

2015.12.18. 10:23:39

@neoteny: Van itt néhány kommentelő, akikről jó véleményem alakult ki. Te is közéjük tartoztál, de most valami óvodás szintjére csúsztál. Szedd már össze magad. A fentebi kommentjeim valamelyikében már rég ott lapul a válasz. Sajnálom, hogy nem vagy képes felfogni. Nagy csalódás vagy.

2015.12.18. 10:27:59

@megamind: (ps az a válasz nem olyan, amit vártál, de válasz... ennyit segítek)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 10:31:53

@megamind:

Tudod már hogy hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolás rendszerén keresztül?

Ha nem, miért nem? Mi akadályoz meg abban hogy megszerezd ezt a tudást, hogy megértsd a folyamatot?

Ha igen, akkor mi a megválaszolatlan kérdésed?

unionista᠍᠍᠍᠍ (törölt) 2015.12.18. 11:46:49

@megamind:
a takarékszövetkezet működik úgy ahogyan a legtöbb ember a bankrendszer egészét képzeli. a betétesek terhére kölcsönt nyújtanak az adósnak. aki jogosult a pénzösszeg használatára. és azt köteles kamatokkal együtt egy meghatározott időre visszafizetni, vagy időszakonként törleszteni. valamit egyszeri kezelési költséget leróni. ez lényegében egy szövetkezeti tagi kölcsön.

a kereskedelmi bank nem kölcsönöz, hanem hitelez. hitelintézet az adós számára hitelkeretet tart fent. amit az ügyfél jutalék ellenében használhat. egy plasztik kártyával elektronikusan fizethet. vagy egy automatából kivehet bankjegyeket. ebben az esetben a pénz adósság. tehát az a bankjegy, amit használsz adósság. amit a kereskedelmi bank generált az ügyfelei számára. a hitelügyletet a nemzeti bank elnöke engedélyezte. azzal, hogy a bankjegyeket szignálja. a kapitalizmus elvben az, hogy az államok a pénz kibocsátást nem korlátozzák. valójában megteszik. mert ennek érdekében nekik is el kell adósodni. elvben azért kell a liberalizált devizapiac, hogy a fiskális túlköltést a monetáris piac gátolja. a világbank és a nemzetközi valutaalap pedig azért, hogy az országokat kimentsék a csődközeli állapotból vagy az államcsődből. ez a rendszer az, ami globális keretek között egyre kevésbé működik. azért, mert az összes állam 100% környékére eladósodik (lényegében ezt kellene megengedni) és a rendszert (részlegesen) felszámolni, vagy konszolidálni.

2015.12.18. 11:48:16

@neoteny: Csak ismételgeted az értelmetlen kérésedet. Számodra persze - és azok számára, akikkel együtt mindenféle feltétel és kérdés nélkül hiszed, hogy - értelmes kérdés.

2015.12.18. 11:55:53

@unionista᠍᠍᠍᠍: félre ne értsd a "LOL" reakciót, értékelem a szándékod.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 12:12:04

@megamind:

Nem akartad megtudni, hogy hogyan "nyomtatnak pénzt" a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolás rendszerén keresztül?

Mert ha nem, akkor mondhattad volna ezt a legelején: ti. hogy a kérdésed költői, hogy te megingathatatlanul hiszel abban hogy a kereskedelmi bankok nem "nyomtatnak pénzt" a részleges tartalékolás rendszerén keresztül, és bármiféle magyarázat csak so much bullshit számodra.

unionista᠍᠍᠍᠍ (törölt) 2015.12.18. 12:40:54

@megamind:
magyarázd már el, hogyan lehetséges, hogy lényegében az összes kormány el van adósodva. a lakosság, a vállalatok. hol van minden ezek mögött teljes megtakarítás? részleges tartalékolás van, a pénzt semmiből előteremtve "generálják".

2015.12.18. 12:49:42

@neoteny: Van harmadik verzió is. Talán még több is. Válogathatsz, de ha csak kettőt tartasz elképzelhetőnek...

egy kicsit belemegyek a játékod egy apró részébe. tegyük fel, hogy igazad van abban, hogy megingathatatlan hitem van ezzel kapcsolatban.

volt egy időszak, sok éven át éppen ugyanúgy voltam ezzel "pénzt nyomtatnak...stb" agyhúzóval, mint te. ha most ezt az énemet elővenném, pont egy neotény 2.0 lenne itt és pont úgy rugoznék, mint te...

annyira biztos voltam benne, mint te. mígnem aztán élő szóban - ez fontos - egy kompetens személyt sikerült belerángatnom ebbe az agymenésbe... na ott, abban az órákon át tartó beszélgetésben jöttem rá, hogy az, hogy "a kereskedelmi bankok a részleges tartalékolás rendszerén keresztül "pénzt nyomtatnak", az csak egy makacs hit.

2015.12.18. 12:52:15

@unionista᠍᠍᠍᠍: élőszóban szívesen, de erősen kétlem, hogy összehozható lenne.

2015.12.18. 12:53:30

@megamind: mármint hogy ütközzünk egy kis dumcsira. a világ végén élek. vagy még azon is túl...

2015.12.18. 13:10:51

@megamind: ops, csak erre: "magyarázd már el, hogyan lehetséges, hogy lényegében az összes kormány el van adósodva. a lakosság, a vállalatok." ... "részleges tartalékolás van" - erre értettem, hogy élőszóban szívesen... na további kellemes agymenést

neoteny · http://word.blog.hu 2015.12.18. 13:53:14

@megamind:

"tegyük fel, hogy igazad van abban, hogy megingathatatlan hitem van ezzel kapcsolatban"

Ha nem megingathatatlan hited lenne ezzel kapcsolatban, akkor keresnéd a magyarázatot a kérdésedre: de te nem azt teszed, hanem hitvitát kívánsz folytatni. Mint minden más kérdésben. Ezért utasítod el a hivatkozásokat: mert azokkal nem tudsz hitvitát folytatni. Pedig csak annyit kellene tenned, hogy megmutatod, hol hibás a hivatkozásokban kifejtett gondolatmenet. De ahhoz tisztességes kognitív munkát kellene végezned, nem csak azt hinned hogy tudományos igényű kritika az, hogy "a tudósok olyan összefüggéseket látnak az adatokban, amiket látni szeretnének". Anélkül, hogy akár rápillantottál volna a tanulmányra, a metodologikájára, a statisztikai adatfeldolgozás minőségére, stb.

igenytelen.hu

2015.12.18. 14:37:15

@neoteny: hatalmas tévedésben vagy. amikor azt írtam le, hogy nem egy blog alatt fogok vitatkozni, ahogy a valóban igénytelen lúzerek teszik azt éveken át...eredménytelenül... lásd önmagad...

nem utasítom el a hivatkozásaidat, csak közöltem: nem te vagy a forrása, ez pedig azt jelenti, hogy ha bárki vitatkozna a hivatkozásaiddal, akkor téged annak át kell lépnie, hiszen te csak mások véleményét véded vagy nem véded. ennyi vagy.

megamind (törölt) 2015.12.18. 14:40:38

@neoteny: egyébként pedig fel sem fogod, hogy más mit ír neked. pontosan tudom, hogy erről mit gondolsz, mert én is gondoltam azt, amit te. csak aztán jött valaki, aki nme csak linkelked, mint te... le is írtam, de te ignorálod a másik embert, és ezt is leírtam. nem nekem írod a kommentjeidet, hanem a fejedben élő illúziónak. amit te alkottál.

megamind (törölt) 2015.12.18. 14:45:17

@neoteny: és ismét a hülyeséged, hogy valamit kritikának fogsz fel, annak állítod be, miközben teljesen egyéterlmű, hogy nem az, és nem is annak szántam.

élő szóban már rég a sarokban nyűszítenél, sírdogálnál... sőt, ilyen hozzáállásoddal megkockáztatom, azért éled az életed blogbejegyzések alatt, mert már senkit nem érdekelsz ...

megamind (törölt) 2015.12.18. 14:57:44

@neoteny:.. és mellesleg, igencsak nagy valóságtévesztész tőled, hogy azt hazudod, hitvitát akarok folytatni. miközben már amikor erre a blogra először felnéztem, s azota még kétszer közöltem, hogy nem akarok vitatkozni: mit nem fogsz fel ezen? ha felgod, akkor miért hazudod azt, hogy vitatkozni akarok? elismétlem: nem akarok blogbejegyzések alatt vitatkozni, mert az az igénytelenség tetőfoka.

2015.12.19. 21:32:27

a trollszűrő működjön így. Péter ír 1-2K karaktert valamiről. aki 2 mondatban betol valami szart, az nem hozzászólás. az fodeszes prop szar.

aki a poszt témáját komolyan érintő érvelést letesz, az maradjon.

demokrata vagyok, de inkább agroface. amit nem rég le a kecske, az szemét. igonore.
süti beállítások módosítása