1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.09.26. 14:39 HaFr

A budaörsi Illyés Gimnázium tiltakozik -- és a többiek?

Egy korrupt, erkölcstelen kormányzat etikai kódexben szabályozná a magyar pedagógusok lélegzetvételét is. A korrupt, erkölcstelen kormányzat ilyeneket akar aláíratni a magyar gyerekeket oktató-nevelő értelmiséggel:

-- Elkötelezetten végzik a munkájukat, "azonosulva a magyar társadalom előmozdításának céljával".

-- "Cselekedeteink meghatározó erkölcsi mércéjének tartjuk a hivatásunk iránti belső tiszteletet. (Kiemelés az eredetiben.)

-- "Nem vállalunk közösséget jogi és morális szabályok illetve követelmények megsértőivel, tudatosan elkerülünk minden olyan helyzetet, amely tisztességtelen és jogellenes befolyás alá kerülésünkhöz vezethetne."

-- "őszinte és komoly önbírálatot is gyakorlunk"

-- "munkája térbeli és időbeli keretein túl is tudatában kell lennie annak, hogy minden megnyilvánulásával kollégái közösségét is minősíti"

-- "gondosan kerüli a szenvedélybetegségek kialakulását", és "küzd az elszürkülés (...) ellen"

-- nem tesz semmiféle "diszkriminatív különbséget" a szülők között

-- erkölcsi ítélőképességét megszokások és külső kényszerek nem tompítják...

Hosszan idézhetnék még annak bizonyítására, hogy az ún. Kódex végtelenül ostoba, prosztó, megalázó, kontraproduktív, szakmaellenes -- és erkölcstelen. Éppen olyan ostoba és erkölcstelen, mint az egész oktatási kormányzat, az élén Baloggal, az aktuális Hoffman-alteregóval, a Karral, a Klikkel, a PÖCS-csel, a cinikus életpályamodellel, a megalázó bérezéssel, a minőségi oktatásnak a magyar társadalmi életből való kipusztításával. Ostoba és erkölcstelen, mint a jelenvalónk, az Orbán-éra teljesen egészében. Mégis alig lesznek, akik csatlakoznak majd az Illyés akciójához. Végül is, igazuk van: minek az ugribugri, úgyis előbb-utóbb elviszi az ördög ezt a kormányt is. Csak az évek, az évek múlnak el addig tanárok és gyerekek ezrei fölött visszavonhatatlanul. 

"Nem vállalunk közösséget jogi és morális szabályok illetve követelmények megsértőivel, tudatosan elkerülünk minden olyan helyzetet, amely tisztességtelen és jogellenes befolyás alá kerülésünkhöz vezethetne." Nos, ha ez így van (feltételezem, jól értem a bikkfanyelvet), akkor a pedagógus nem is adhatja nevét ehhez a fércműhöz, amelyek kiötlői nap mint nap, lépten-nyomon megsértik jogi és morális szabályok garmadát. A Kódex úgy illegitim és önellentmondó, ahogy van.

90 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr577836634

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hittan megfojtja az iskolát 2015.09.27. 16:38:27

Az általános iskolákban kötelező jelleggel bevezetett hittan, vagy erkölcstan megöli, megfojtja az iskolákat. Kifelé a magyar iskolákból a politikai tantárgyakkal és a politikával is!

Trackback: Gyerekek jogait sérti a hittan 2015.09.27. 16:36:43

A gyerekeknek emberi joguk, hogy agyukat ne nyomorítsa meg mások rossz gondolatainak való kiszolgáltatottság. forrás

Trackback: Szakértői kormányban teológiai végzettséggel 2015.09.27. 16:34:59

Teológiát, azaz hazudozástant végzett embereket mikor távolítják már el Magyarország "szakértői" kormányából? Mi szényenkezünk miatta Magyar Erkölcsös Emberek Országos Köre tagjai.

Trackback: Balog Zoltán csúcs esztergályos és teológus 2015.09.27. 16:34:38

Erkölcstelen dolog s_ggnyalókat és f_szszopókat alkalmazni ilyen fontos állami beosztásokba. Mert, hogy a teológia és az esztergályozás nem szakirányú végzettség az tuti.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiazmarmegint 2015.09.26. 17:06:29

En egyszeruen nem ertem, hogy van az, hogy egyetlen donteshozonak sem jutott eszebe, milyen hulyen fog hangzani ez a POCS rovidites. Szerintetek ezt azt csinaltak, hogy megmutassak, hogy me'g ezt is megtehetik?

nevetőharmadik 2015.09.26. 17:20:23

Kábé olyan szinten van ez a Kódex, mint a bugyuta amcsi filmekben azok a bizonyos lányszövetségek.

Khonsu 2015.09.26. 18:21:28

"Nem vállalunk közösséget jogi és morális szabályok illetve követelmények megsértőivel, tudatosan elkerülünk minden olyan helyzetet, amely tisztességtelen és jogellenes befolyás alá kerülésünkhöz vezethetne."

Már csak ezt a részét nézve is, aki ezt valóban be akarja tartani, az kénytelen lenne azonnal felmondani.

Újabb okos ötlet.

Most persze mindenki a menekültekkel foglalkozik és észre se veszik az emberek a növekvő elmebajt és az egymás után kibukó disznóságokat.

Piszkosul jól jött a Fidesznek ez a menekültáradat, ha ez nem lenne, már valahol a DK szintjén járna a népszerűségük.

ricardo 2015.09.26. 18:43:41

"őszinte és komoly önbírálatot is gyakorlunk”, elvtársak

zipe moha 2015.09.26. 21:16:19

..a hatalom szervezi a társadalmat...ha a tanárok haboznak, a kerék már tovább is gördül... a "társadalmi középbe" beszáll helyettük a frissen állami földet vásárló "új parasztság"...elég 4 millió szavazót összeterelni, akik leszavaznak az ismert étlapra...bárhova... már megy is tovább az előadás a szereposztás szerint míg világ-a világ.....hiába az elforduló 6 millió.. közöttük nincs meg az általuk megértett jelenségek rendezett summázata

Amadeus62 2015.09.27. 10:25:51

@Khonsu:

"Piszkosul jól jött a Fidesznek ez a menekültáradat, ha ez nem lenne, már valahol a DK szintjén járna a népszerűségük."

Ennyire ostobák lennének az emberek, hogy CSAK amiatt szavaznának a fideszre mert "harcol" a menekültek ellen? CSAK emiatt leszavaznának orbánra?!

Ez eléggé hihetetlenül hangzik.

ebella 2015.09.27. 13:49:26

@Amadeus62: Ennyien éppen amiatt. Már régen nem volt többsége, most újra afelé tart.

zipe moha 2015.09.27. 14:16:24

..."Ismerem tetteidet, hogy se hideg, se meleg nem vagy. Bárcsak hideg volnál, vagy meleg! De mivel langyos vagy, se hideg, se meleg, kivetlek a számból." (Jel 3,15-16)

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.09.27. 14:42:01

@kiazmarmegint: "Szerintetek ezt azt csinaltak, hogy megmutassak, hogy me'g ezt is megtehetik? "

Én maradok Hanlon borotvájánál: ezek tényleg ennyire ostobák, csak ezt modoros pozőrséggel a nyilvánosság előtt leplezni tudják (nem véletlen, hogy ezek az emberek aktívan kerülnek minden olyan helyzetet, ahol nem csak a bemagolt szöveget kell visszamondani, hanem érvelni is kéne).

zipe moha 2015.09.27. 15:34:18

@stoic79: ..."aktívan kerülnek minden olyan helyzetet, ahol nem csak a bemagolt szöveget kell visszamondani, hanem érvelni is kéne). "....mert ki érvelne velük szembe ha megfogadnák a tanácsod??...te?...az ellenfelet ostobának ostobaság minősíteni, már ne is haragudj....

zipe moha 2015.09.27. 15:39:14

@stoic79: ...ahhoz képest, hogy ostobák elég szépen lerendeznek egy népet, a komplett értelmiség lebénultan vagy lefizetve ténfereg....mi lenne ha okosak is lennének??

Hidvégi Mihály 2015.09.27. 16:04:00

@zipe moha: Az ostoba szó nem valami szép kifejezés. De nem gondolod, hogy mégis helytálló? Nézzük csak.

Orbán népszavaztatta a népét, hogy ne legyen tandíj, ne legyen vizitdíj.
Most nincs vizitdíj, pedig milyen jól jönne az egészségügyi kasszának. Van tandíj, csak épp máshogy hívják, s kell a pénz az oktatási kasszának, még sokkal több is kéne.

Nem volt ostoba dolog az akkori népszavazás kezdeményezése? De, az volt, mert olyan ellen szavaztatott, ami szükséges lenne a normális működéshez. Csupán politikai értelme volt, hogy előtérbe kerüljön a kis köcsög.

Vagy az adócsökkentés is ilyen. Hangoztatta, hogy kell, valóban szükséges is lenne az adóterheket csökkenteni. De nem csökkentette végül is, mert amit elengedett egyik helyen, kénytelen beszedni a másikon. S persze ez mindig így van, a politika lényege az arányok kialakítása, a súlyok helyezése egyik helyről a másikra, de minden tettük csak kártékony. Szinte.

Tehát ostoba is a viselkedésük, meg cinikus is. De ennél is többről van szó. Az ostobaság mellett a nép butítása még kártékonyabb hosszú távon. Mert hitelteleníti az egész elit tevékenységét, s tereli a nép gondolkodását a szélsőségesség felé. Ez már így együtt hazaárulás.

Nem csak ostoba tehát, hanem egyenesen hazaáruló a Fidesz politikája.

zipe moha 2015.09.27. 16:19:50

@Hidvégi Mihály: ...nézd, Mihály..ez ennél egyszerűbb: tér üresen nem maradhat... ha a népek csak akkor hajlandók mozdulni...teret elfoglalni , betölteni ha konkrétan a többiekéből lefizeti a szerep tévesztett hatalom valamivel...egyébként pedig mindenki mindenkit magára hagy..így ő is magára marad...amin nem is csodálkozik, mert magára ismer....akkor a politikának sincs más dolga, mint profitálni abból, hogy az embereknek nincs meg az általuk megértett jelenségek rendezett összegezte ....magyarán annak a következménye se...
az a hatalomrészéről nem ostobaság hanem (ki) számítás...mert ilyen embereken így lehet uralkodni...
az ökörnek sem jut eszébe, hogy erősebb és nagyobb az embernél...különben az ember húzná a kocsit és az ökrök ülnének a bakon

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2015.09.27. 16:25:46

Szórakoztató Erkölcstan
fb közösség megosztotta az írást
www.facebook.com/SzorakoztatoErkolcstan

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.09.27. 16:26:10

@zipe moha:

"mert ki érvelne velük szembe ha megfogadnák a tanácsod??"

Számít? Ha alapból olyan a hozzáállás, hogy úgysem lehet érvelni, akkor sosem derül ki, nem?

"az ellenfelet ostobának ostobaság minősíteni, már ne is haragudj.... "

Milyen "ellenfél"? A törvénytervezet több, mint egy vélemény.

"A kormány által életre hívott kötelező tagságú Nemzeti Pedagógus Kar október 4-ig fogadja az Etikai Kódex módosítására vonatkozó javaslatokat. A kódex visszavonására vonatkozó javaslatokkal “nem tudnak mit kezdeni” nyilatkozta Horváth Péter elnök. A kötelező tagságot sem változtatná meg a szervezet elnöke, azt törvény írja elő." (www.budaorsiinfo.hu/blog/2015/09/26/az-etikai-kodex-ellen-tiltakoznak-a-budaorsi-illyes-gyula-gimnazium-tanarai/)

zipe moha 2015.09.27. 16:33:14

@stoic79:

..."Számít? Ha alapból olyan a hozzáállás, hogy úgysem lehet érvelni, akkor sosem derül ki, nem?"....naná, hogy számít! Kik mögé, akarom mondani mellé ..lehet beállni kérem szépen..?

Milyen "ellenfél"? A törvénytervezet több, mint egy vélemény.
..."ellenérdeket fél", ha így jobban tetszik...most így boldogabb vagy? vagy csak szavakon akartál rugódozni....?

zipe moha 2015.09.27. 16:34:48

@zipe moha:
rugódozni, ez így gáz..:)
helyette
rugódzni

OkoskaTo:rp 2015.09.27. 16:39:41

"Ezeknek" odafönt úgy látszik, épp ennyire telik. Még saját hülyeségeket sem képesek kitalálni, csak lenyúlni, amit Rákosi et. egyszer már kitalált, és megvalósított.

Netuddki. 2015.09.27. 16:49:45

A baloggal kéne legelőször aláíratni. Aztán akár fel is köphetne és aláállhatna, mielőtt lemond...

Netuddki. 2015.09.27. 16:50:59

@tanBá: "Mi szényenkezünk miatta Magyar Erkölcsös Emberek Országos Köre tagjai."

Mér'? Rájuk szavaztál? Akkor?

Amadeus62 2015.09.27. 16:55:34

@zipe moha:

Mert inkább a nép az ostoba??

Amadeus62 2015.09.27. 16:58:08

@Hidvégi Mihály:

És ehhez kell egy végtelenül birka nép mint a magyar. A Fidesz semmire nem menne a németeknél vagy a franciáknál. Nem tudná őket hülyíteni. Orbán egy senki, egy 0 lenne ott, itt csak azért tud érvényesülni mert ostoba a magyar nép.

Netuddki. 2015.09.27. 17:09:51

@tanBá: "Nem járok szavazni, sőt kértem a OVB-t, hogy töröljenek a választók listájáról, mert a jövőben sem akarok."

Akkor szégyellheted is! A hozzád hasonlók miatt lett az orbán bandának 2/3-a.

P.S.: Persze, kérted az OVB-t. Tudod kit hülyítsél! Ostoba!

Girhes Joe 2015.09.27. 17:11:07

Tételesen mi is a probléma az idézett mondatokkal? Már azon túl, hogy kissé közhelyesen és bugyután vannak fogalmazva.

zipe moha 2015.09.27. 17:40:29

@Amadeus62: .... azért tegyük hozzá a nép védelmére, hogy a magyar gyáva, inkompetens, szervilis értelmiségnek jelentős szerepe van a folyamatok ilyetén alakulásában, ami természetszerűleg az ő fejükre is visszaszáll mint a mutatott antipéldák sokasága mutatja....nem Tanítók és nem is Szervezők...egzisztenciális bérerő forrás, a mindenkori uralom játékszerei... pedig az ökör is csak akkor tudja mit kell felszántani ha alkalmasítják és vezetik..:)

zipe moha 2015.09.27. 17:48:12

@TanNé: ...nem is Erkölcstan...nem is Szórakoztató...inkább az istentelen kínlódása hogy valaki hajoljon már le hozzá, mert minden hitét és bizalmát elvesztette...már csak arról beszél mi micsoda nem...és mi az igen???

Hidvégi Mihály 2015.09.27. 18:07:53

@zipe moha: "mert ilyen embereken így lehet uralkodni..."

Totál igaz. Mindaddig, amíg az emberek fel nem nőnek a feladathoz. Felnőnek-e? Jó lenne ha igen, de ehhez szerveződnünk kell. Ha csak megállapítjuk az igazságot százszor, ezerszer, akkor még így uralkodnak rajtunk száz évig, ezerig.

Hidvégi Mihály 2015.09.27. 18:09:17

@Amadeus62: Hát, hát. A németeket is hogyan meg tudta hülyíteni egy másik gazember.

Egyik nép sem különb a másiknál...

Netuddki. 2015.09.27. 18:55:19

@vilagnezet.blog.hu: Na itt a másik hibbant, az ige.

Még mindig ki vagyok tiltva a blogodról beszari?

2015.09.27. 18:57:09

@Hidvégi Mihály: Dehogynem: minden nép különb az összes többinél!

Nézd csak meg, ahogy magukról beszélnek és gondolkoznak!:)

ursus artos 2015.09.27. 19:18:41

Az elitgimnázium tiltakozik...

Amadeus62 2015.09.27. 19:49:17

@Hidvégi Mihály:

De ők tanultak belőle (talán nincs is szélsőjobbos párt a Bundestagban). A magyarok viszont nem tanultak Szálasiból, Rákosiból, Kádárból. Nem tanultak a magyarok semmiből sem.

ördöngös pepecselés 2015.09.27. 20:11:18

Budaörs mindig is liberális volt. Wittinghopf szemétdombja.

Nem csodálkozom hogy ott fogják elsőként kritizálni amit a Kormány csinál!!
Ugyanitt uszították az embereket az új autópálya matrica ellen is még év elején.

Hidvégi Mihály 2015.09.27. 20:11:55

@Amadeus62: Tanultunk belőle te is, én is, a harmadik is. Rajtunk múlik, hogy minél többen legyenek ebben a táborban.

2015.09.27. 20:37:50

@Hidvégi Mihály: az 80 éve volt. Leírva ez olyan, mint az Aranycsapatot mint afféle szakmai alapot emlegetni a mai magyar focinál.

Sir Galahad 2015.09.27. 20:42:54

Nehezen tudok igazságot tenni a vitában.

Az alapprobléma az, hogy nagyjából minden embernek más a világnézete, és az ebből fakadó etikai magatartása. Ha nincs egy közös írott mérce, ami mindenkire érvényes, és mondjuk előírja, hogy "nem tesz semmiféle "diszkriminatív különbséget" a szülők között", akkor lesznek, akik ügyesen kikerülve a tételes jogszabályi tiltásokat ezt mégis megteszik, aztán azt mondják, bocs, de semmi törvénybe ütközőt nem tettem.

Azt aláírom, hogy jelenlegi formájában az etikai kódex elég suta. De azt gondolom, alapja lehet egy párbeszédnek, aminek a végén kikristályosodhatna, milyen legyen. Feltéve persze, ha úgy döntünk, kell ilyen kódex, mert el tudom fogadni azt is, hogy nincs rá szükség - az ebből adódó konfliktushelyzetek kezelésére meg nyilván tesz javaslatot az, aki ellenzi a szabályozást.

tralalala 2015.09.27. 20:43:57

@ursus artos: Illyés: volt SZDSZ aktivista is akad a tanári karban, meg Millás aktivista is, nyilván Wittinghof is támogatja őket :) Ezek alapvetően rendes normális emberek, de sajnos olyan idealisták, akik ideái már rég alulmaradtak a valósággal szemben. De még harcolnak :D

Bernik 2015.09.28. 00:04:17

Balog Zoltán miniszter elvtárs pontosan azt az utat járta be, mint a többi őskommunista fideszes. Véresszájú kommunista MSZMP funkcionárius volt a szovjet megszállás idején és egyik győztese volt a "Ki tud többet a Szovjetunióról?" című bolsevik valóságsónak.
Jutalmul utazhatott Szocsiba, ott szervezte be a KGB, ezért kapta parancsba a Kedves Vezér elvtársunk a moszkvai főnök elvtárstól, Putyin gazdától, hogy Balognak kell felügyelnie a jövő kommunista ifjúságának "keresztény-nemzeti" (bruhaha) nevelését.

ördöngös pepecselés 2015.09.28. 00:45:25

@Bernik:

Szerintem meg a Gyurcsány meg a Bajnai meg a Juhász Petike a kommunista. Most akkor mi van??!!

Ezek közül a Fletó az köztudottan KISZ-es is volt!

Bajnairól meg lerí hogy komcsi államot akart itt létrehozni. Szerencsére a béka feneke alatt van az Együtt támogatottsága, Bajnai meg eltünt mint szamár a szűrke ködben!

Bernik 2015.09.28. 01:14:34

@ördöngös pepecselés:
Szerinted a lepra attól kellemesebb, hogy az ebola is sz@r?
Ezen felül óriási, alapvető és veszélyes különbség, hogy az általad felsoroltakról mindenki tudja - hiszen magad mondod, "köztudott" -, hogy balosok.
A fideszes védenceid meg az ellenkezőjét hazudják magukról, miközben több köztük a kommunista ügynök és volt MSZMP-s, mint a nyíltan balosok közt. Miközben "keresztény-nemzeti"-nek hazudva magukat, a menekültek ürügyén bevezetik a legsötétebb kommunista diktatúrát.
"Most akkor mi van??!!" Ilyet csak az kérdez, aki még nem tapasztalta meg, milyen volt Rákosi diktatúrája.

mojszipupi 2015.09.28. 07:39:52

Etika és a posztkommunista fidesz kormány? Köztörvényes tolvajok, nem etikai kódexet hanem a megemlékezésüket kellene írniuk egy hűvös cellában

2015.09.28. 08:49:27

@Khonsu: "Piszkosul jól jött a Fidesznek ez a menekültáradat"

Nem véletlenül intézték úgy, hogy botrány legyen belőle. Volt több mint fél évük rendesen felkészülni arra, hogy problémamentesen kezelhető legyen az "áradat", ehelyett arra gyúrtak rá, hogy minél nagyobb probléma legyen, mert azzal ki lehet húzni a talajt a jobbik alól, fanatizálni lehet a gyűlöletre éhes tömeget és megmentőként lehet tetszelegni, majd be lehet gyűjteni a 2018-as választásokat is.
Közben persze tovább lopnak, csalnak, hazudnak és baszogatják a magyar népet, de a gyűlölettől elvakult tömeg ezt már nem látja.

Most majd lehet gyűlölni a tanarakat is, mert ellenkeznek a kormány akaratával.
Eközben a százmilliárdokért épített/felújított stadionok a meccsek alatt is üresen konganak.

Még néhány év és újra eljön a Kádár-korszak, csak most máshogy hívják a főtitkárt.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 09:03:36

@Bernik:

Ne hazudj !

Az MSZP mint azt a kisikolás is tudja, az az MSZMP utódpártja.

Az MSZP-ben nem is sikerült eddig csak egy pufajkást 56-os gyilkost, egy D-209 fedőnevű KGB ellen küzdő hőst, és egy Dialógus csoportrólo jelentgető Gyurcsány nevű elkúrót jelölni.
Ezen nemes versenyben, hogy kit jelöljenek, nem volt a kommunista káderektől alkalmasabb választás.

Szemben Orbánnal és Lévai Anikóval, akiknek a lakására lehallgató berendezést telepítettek a Gyurcsány féle spiclik.

Megjegyzem Gyurcsány volt Rákosi óta az egytelen aki beazonosíthatatlan karhatalmistákkal veretett ellenzékieket.

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 09:06:14

@Ylim:

Na megvan a legújabb ballib mantra..

Hogy a menekülteket Orbán hozatta ide, direkt azért hogy tereljen..

Hogy lehet ennyire agyatlan a ballib törzsközönség ? :DDD

Pilotax 2015.09.28. 09:07:12

Nekem alapvetően minden olyan etikai kódexel gondom van amelyet úgymond "önkéntes" alapon kell elfogadni.
Jogi ismeretek tanulása folyamán azt tanultam ,hogy a jog és az etika is társadalmi norma, azzal az eltéréssel, hogy a jogot ki lehet állami eszközökkel kényszeríteni, míg az etikai szabályokat nem lehet állami eszközökkel kikényszeríteni.
Nálunk az történik, hogy ezeket az etikai kódexeket úgy vezetik be, hogy akire vonatkozik "önkéntesen" elfogadja, ha nem fogadja el akkor eleve nem lehet tagja annak a csoportnak amelyre az vonatkozik. Ha nem fogadja el akkor helyből ki van rúgva. Ha elfogadja, de megsérti akkor meg olyan passzusok vannak elfogadtatva, hogy annak alapján "önként" vállal jogi következményeket ("Elfogadja" az etikai testület elmarasztaló döntését). Így lesz a nem kötelező szabályból kötelező szabály.
A pedagógusok etikai kódexével legfőbb problémám, hogy olyan a magánéletet súlyosan sértő és korlátozó szabályokat tartalmaz ami alapvető emberi és személyiségi jogokat sért.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 09:14:21

@Pilotax:

"A pedagógusok etikai kódexével legfőbb problémám, hogy olyan a magánéletet súlyosan sértő és korlátozó szabályokat tartalmaz ami alapvető emberi és személyiségi jogokat sért."

Melyek ezek, és mit séretenek ?

Más..

"Nekem alapvetően minden olyan etikai kódexel gondom van amelyet úgymond "önkéntes" alapon kell elfogadni."
Szóval évszázados gondjaid vannak a jogászok, orvosok, ... etikai kódekszeivel.

Akarsz róla beszélni ?

Pilotax 2015.09.28. 09:20:23

Továbbá minden etikai szabályzat olyan gumiszabályokat, értelmezhetetlen többértelmű és hihetetlenül szubjektív véleményeknek ad teret, hogy bárkit bármikor bármilyen ürüggyel etikai bizottság elé lehet idézni. Pl. A pedagógus öltözködése kinek a szemét szúrja. A családi életbe is beavatkoznak, amikor feddhetetlen családi életet írnak elő. Milyen a feddhetetlen családi élet? Lojálisnak kell lennie a munkáltatójához, de a munkáltatójának nem feltétlenül kell lojálisnak lennie a munkavállalóhoz? Nem lehet értelmes kritikát megfogalmazni mert az éppen nem tetszik a munkáltatónak és etikátlannak tartja. Ateistát milyen alapon bírál el egy vallásos etikai bizottsági tag, hiszen a világlátásuk teljesen más alapokon nyugszik, teljesen más lehet az etikai megközelítésük egy egy kérdésben?! lehet mindkettő helyes, vagy mindkettő helytelen, de ki dönti el, hogy melyik álláspont a helyes?

nu pagagyí 2015.09.28. 09:26:12

Nem normatív dolgokat tartalmaz a kódex. A lényege, hogy bárkit ki lehessen kúrni a testületből, ha nem tetszik a pofája. Például azért, mert "elszürkült", aztán bizonyítsa, hogy nem. A PÖCS meg a jól ismert besúgórendszer megalapozása. Lényeg, hogy mindenkiről legyen valami terhelő, amivel alkalomadtán zsarolható. A PÖCS működni fog, ismerjük a magyarok beteges vonzódását a másik bemártásához.

Pilotax 2015.09.28. 09:28:53

@Ballib Cenzúra:
Az orvosoké ill. a jogászoké egy kicsit más tészta, éppen a hosszabb történelmi háttér miatt. Ezekben az esetekben egy kicsit másképpen van az "önkéntesség". A pedagógusok esetében jelenleg nem igazán beszélhetünk önkéntességről, hiszen államilag diktált szervezet a ún. Pedagógus Kamara készíti,ahová ugye kötelező volt belépni, mi több meg sem kérdezték e pedagógusokat, hogy akarnak-e a tagjai lenni!
Ez az etikai kódex nem önkéntesen elfogadott, hanem diktált.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 09:33:00

@Pilotax:

A tanárok felelőssége szerintem vetekszik (ha nem nagyobb) az orvosokétól, jogászokétól.
Hisz a gyermekek személyiségfejlődésének aktív részesei, befolyásolói.

Én nem látok problémát abban, ha etikai kódexet állítanak össze számukra.
Az általad problémásnak érzett részeket erőltetett belemagyarázásnak gondolom.

Nem hiszem hogy a „külső megjelenésével is kifejezi hivatása rangját" passzus kapcsán a rendszeresen miniben riszáló, tanárnak egyébként sem való, "tanárnőkön" kívül, ez bárkit hátrányosan érintene.

Pilotax 2015.09.28. 10:36:28

@Ballib Cenzúra:
"Nem hiszem hogy a „külső megjelenésével is kifejezi hivatása rangját" passzus kapcsán a rendszeresen miniben riszáló, tanárnak egyébként sem való, "tanárnőkön" kívül, ez bárkit hátrányosan érintene".
Honnan veszed a bátorságot ahhoz, hogy az öltözködése alapján ítéld meg egy ember szakmai kvalitásait? Érdekes, hogy mindenki természetesnek veszi, hogy lehet kritizálni a pedagógust azon az alapon, hogy én is nevelek gyereket jeligével. Gyereket csinálni az üregi nyúl is tud.
Mikor is sérti meg e passzust a pedagógus? Amikor valaki akinek ez nem tetszik ahogyan öltözik a pedagógus eljárást nem indít ellene. Csak példaként. A hatvanas években voltam gimnazista. Személyesen ismerek olyan tanárt akit azért rúgtak ki akkor, mert az akkor tiltott farmernadrágot viselte munkán kívül még csak nem is az iskolában! Miért? Mert az akkori felfogás szerint imperialista kapitalista csökevény. (Ezt Hofi szebben mondta:)) Ekkor még szó sem volt a magasabb erkölcs védelmében Etikai Kódexről. A pedagógus hivatás rangját ne az öltözködésével mérjék! Hanem hogy tisztességesen megfizetik, ne készíttessenek velük száz oldal számra értelmetlen fölösleges adminisztrációt, ne engedjék hogy antiszociális elemek tettlegességgel fenyegessék hanem hatékony védelemben legyen részük de ne utólag, ne a pedagógust tegyék felelőssé olyan gyermeki viselkedésekért amiért ő tehet a legkevesebbet (hányszor találok példát rá amikor a helytelenkedő gyereket egy felnőtt úgy tesz helyre, hogy megkérdi tőle "Ezt tanultad az iskolában?," pedig viselkedni megtanítani a gyereket elsősorban a szülő dolga stb..
Miért is nem alkalmas az elvált, vagy dohányzó pedagógus etika oktatására???? Miért kell ezeket az embereket farizeus magatartásra kényszeríteni ha gyakorolni szeretnék a hivatásukat??? Tessék az iskolák környékén szünetekben széjjelnézni, és nézni az iskolakapu mellett dohányzó pedagógusokat. Mennyivel különb az az ember aki titkolja gyengeségeit, hiányosságait mint az aki őszintén vállalja a hibáit?

pottompanna 2015.09.28. 10:37:37

@Amadeus62: Jaja, csak egy osztrák szobafestő volt sikeres a nem buta németeknél...

pottompanna 2015.09.28. 10:42:49

@Pilotax: A kis ügyvédi irodáktól kezdve a többezres cégekig van dresscode. Nem kérdezik meg a munkavállalókat, hogy egyetértenek-e vele, hanem betartatják. Akinek nem tetszik az keressen olyan állást, ahol nem fontos az igényes megjelenés. Sajnos rengeteg slampos tanár tanított engem is, egyetértek vele, ha változtatni kívánnak a jelenlegi gyakorlaton.

pottompanna 2015.09.28. 10:42:49

@Pilotax: A kis ügyvédi irodáktól kezdve a többezres cégekig van dresscode. Nem kérdezik meg a munkavállalókat, hogy egyetértenek-e vele, hanem betartatják. Akinek nem tetszik az keressen olyan állást, ahol nem fontos az igényes megjelenés. Sajnos rengeteg slampos tanár tanított engem is, egyetértek vele, ha változtatni kívánnak a jelenlegi gyakorlaton.

zipe moha 2015.09.28. 10:54:33

@Ballib Cenzúra: "...A tanárok felelőssége szerintem vetekszik (ha nem nagyobb) az orvosokétól, jogászokétól.
Hisz a gyermekek személyiségfejlődésének aktív részesei, befolyásolói.

Én nem látok problémát abban, ha etikai kódexet állítanak össze számukra.
Az általad problémásnak érzett részeket erőltetett belemagyarázásnak gondolom."

le kellene szokni arról az egyszerű, rövidlátó gondolkodásról, hogy mindig pontosan arra reagálunk ami az orrunk előtt van....a véleménykifejtéseid iskolapéldák erre....

ha én minőséget és teljesítményt akarnék az oktatásügyben általánossá tenni...akkor a belépő ponton tenném magasra a mércét...presztizst teremtve ennek a hívatásnak, ugyanakkor csak olyanokat engednék be akik ezt a presztizst képesek is folyamatosan fenntartani, adott esetben fokozni...jobban szűrnék , mint a jogi-vagy orvosi karon....ha itt kezdeném és kritika érne e miatt jogosan hárítanám el akkor amikor minőségi és teljesítményre képes oktatást szervezek....

jelen esetben egészen másról van szó....a pedegógusi kar olyan amilyen, a pálya presztizse a kohómérnöki pálya agrárországbeli preszizsével azonos...mindössze arról van szó, hogy a hatalom érzékelteti a kompetencia hiányos pedagógusokkal , hogy a kezében vannak bármit meg tehet velük...és rajtuk keresztül a gyerekekkel ..és azokon keresztül a szülőkkel.....érted-e?

ez a hagyományos évszázados magyar modell, ahol az államból származó hatalom nem szolgál, hanem uralkodik...és ahol az alávetettek úgy viselkednek mint a cselédek és a szolgák....ilyen értelemben rend van valóban?...végül is kinek van baja ezzel a mentalitással...? senkinek....eljátssza mindegyik a szerepet amit oly jól ismer...
...és ilyen értelemben igazad van, mi a frásznak pampog itt bárki...miközben folyamatosan hétrét hajolva keresi az aznap kinyalandó valagot...

Pilotax 2015.09.28. 11:07:22

@pottompanna: Ok! Csakhogy ez nem etikai kérdés és nem a kódexben kell rendezni (és főleg nem utólag) hanem már a munkaszerződésben le kell írni!

nu pagagyí 2015.09.28. 11:25:37

@zipe moha: Szerintem meg a teljesítményt kellene mérni. Öltönyben is lehet hülye a tanár és a pulóver sem garanciája a tudásnak. Az ilyenfajta gumifogalmakkal operáló "etikai" kódexek a felesleges ökörségeikkel tipikus példái a bürokratikus gondolkodásnak, amely nem a valós problémákra koncentrál, hanem csak a látszatokra, célja az, hogy az illetékes elvtársak adminisztrálják magukat, ha az eredménytelen munka miatt felmerülne a felelősség kérdése.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 12:07:03

@Pilotax:

Az okfejtésed hülyeség.
Ugyanis senki nem mondta, hogy a "az elvált, vagy dohányzó pedagógus nem alkalmas etika oktatására".

Azaz egy olyan premisszára hivatkozva hozod meg a konklúziót (hogy baromság az etikai kódex), mely nem létezik.

Az etikai kódex az nem okoz semmiféle hátrányt a tanároknak, leginkább csak segíti hivatásuk gyakorlását, egyfajta minimum követelmény rendszert fogalmaz meg a célokat, és működést illetően.
Mint az orvosoknál, jogászoknál, ügyvédeknél.

Az más kérdés, hogy kinek kell ezt összeállítani, és milyen elemeket kell beletenni.
Legjobb lenne kétségteelen, ha a tanárok által delegált szervezetek állítanák össze, és nem minisztériumok.

De ez nekem erőltetett bérrettegésnek tűnik, ami itt zajlik.
Egy pontot se tudnék mondani, mely valós egzisztenciális gondot okozhatna, egy szakmáját becsülő pedagógussal szemben.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.28. 12:10:47

@zipe moha:

Kicsit zavaros.

Az etikai kódex lényege, hogy megmutassa az állam, hogy bármit megtehet ?

Nem lenne egyszerűbb akkor egy törvény, mintsem egy alapvetően semmitmondó, senkit nem fenyegető, önmagában semmilyen szankciót nem hordozó kódex nevű izé ?

zipe moha 2015.09.28. 12:27:40

@Ballib Cenzúra: nem csak egyszerűbb de célszerűbb is lenne egy törvény...ami a maga komplexitásában dinamikusan pályára állítja az oktatás ügyet...ha ez cél lenne...ha ez lenne a cél
nem ez a cél...
a társdalom szétrohad, a belső erjedést nem további erjedés fokozóval lehet orvosolni....

a kódex egy komplett minőségre és teljesítményre alkalmasított rendszerben jó volna, sőt alkalmas...így viszont csak a további erjedéshez járul hozzá...pont írott mondandója ellentétes hatását kiváltva...a szisztéma mára cselédeknek és ökröknek való...az új feudalizmus annak jellege szerint működik...és belátom, hogy ilyen embereknek ez való....már mint olyanoknak akiknek momentán sem jut eszébe semmi jobb..

zordonbordon 2015.09.28. 12:37:43

@Ballib Cenzúra:
Létezik "érzelmi zsarolás" bűnelkövetési forma?

És hányszor élünk érzelmi zsarolással - büntetlenül? ...

Pontosan ez a "büntethetetlenség" - azaz jogképtelenség - a hasonló kódexek lényege: nem jogi úton, hanem a "közösség színe előtt" érvényesítik - így aztán védekezni is csak a "közösség színe előtt" lehet.

Nagy Proletár Kulturális Forradalom indul...

zipe moha 2015.09.28. 12:41:49

@zordonbordon: ...a pedegógusokat akiket a 89'-es kamu rendszerváltás nem tudott egértelműen rendszertámogatóvá tenni...semlegesítik...belső, egzisztencát érintő, mocsár-cicaharcba kényszerítve, lekötve őket...már nem játszanak a "társadalmi közép" koncepcióban...belépnek helyettük az " új parasztok" frissen suvickolt ex -állami bírtokaikkal

zordonbordon 2015.09.28. 12:54:20

@zipe moha:
A "reverz osztályharc" (=privatizáció) azért talán pár szinttel följebb zajlik. Vagy más terepen - hiszen itt pont az ÁLLAMI iskolák bekussoltatásáról esik szó...

zipe moha 2015.09.28. 13:01:09

@zordonbordon: ...szerintem egyáltalán nem...legalább is addig amíg a demokrácia és jogállam látszatának meg kell felelni....
ha egy " megbízhatatlan" réteget félre kell tenni...akkor egy másikat, egy egzisztenciálisan még jobban függőt be kell emelni...kell az a 4 millió aki leszavaztatható az ismert étlapra...mert az étlapon belül a hatalom már önjáró...lásd álellenzék-többpártrendszer kérdése körüli legújabb problémakőr

Pilotax 2015.09.28. 13:19:54

@Ballib Cenzúra:
"A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete azt javasolja, hogy erkölcstan tantárgy oktatására csak erős hivatástudattal rendelkező, feddhetetlen életmódot folytató pedagógusokat lehessen alkalmazni.
A szervezet állásfoglalásában ezen kritériumoknak megfelelő pedagógusként említi azokat, akik példás családi életet élnek, nem elváltak, nem élnek élettársi kapcsolatban és legalább egy, házasságban született gyermeket nevelnek (vagy örökbe fogadtak).
Erkölcstan tantárgyat tanító pedagógus csak az lehet, akinek nincsenek káros szenvedélyei, nem dohányzik, nem alkoholizál, "aki mentes a szexuális aberrációktól, otthonukban sem néznek szexfilmeket". A szervezet szerint az általános iskolákban az erkölcstan tantárgyat oktató pedagógus életviteléről alapos környezettanulmányt kell készíteni, és nem elég a módszertani, elméleti felkészültség, illetve a gyorstalpaló továbbképzési tanfolyamok elvégzése."
eduline.hu/kozoktatas/2013/2/20/Ujabb_otlet_szingli_es_elvalt_tanar_ne_okta_FRY2WR

Ez csak egy hely ahol ezt komolyan felvetették.
Ez a szervezet véleményezi a pedagógusok Etikai kódexét!!!

Pilotax 2015.09.28. 13:22:05

@Ballib Cenzúra:
Ja és udvariasan eltekintek e hozzászólásod első mondatától!

pottompanna 2015.09.28. 13:23:23

@Pilotax: Nincs benne a munkaszerződésemben, de nem is hőbörgök miatta. Egy vezetői utasítás szól róla, teljesen mindegy mire keresztelik, egy tanár nem járhat igénytelenül dolgozni. Akit zavar, az meg keressen másik állást.

pottompanna 2015.09.28. 13:35:47

@Pilotax: Az indokolásod kimerül abban, hogy nem lehet, mert csak. Semmi akadálya nincs annak, hogy etikai kódexben szabályozzák az öltözködést, tele van vele a net, jó mazsolázást.

uzleti.hu/cmsarticle/7824/Dress_code__azaz_oltozkodesi_szabalyok_a_munkahelyeken

idegenvezetes.hu/hu/erdekvedelem/etikai-kodex/

munkaugyilevelek.hu/1998/12/viselkedes-munkaviszonyon-belul-es-kivul/

www.napi.hu/print/208814.html

zordonbordon 2015.09.28. 13:37:49

@pottompanna:
"Akit zavar, az meg keressen másik állást."

Meg is teszik, tömegesen. Legtöbben már a pályaválasztáskor.

A pedagógusok kontraszelekciója* lassan, de biztosan ölő méreg.

(kontraszelekció = elhivatott renitensek helyett butácska illedelmesek)

pottompanna 2015.09.28. 13:46:16

Jó reggelt! Ott vannak az egyéb példák (belinkeltem), bármelyik területen lehet ilyen szabályokat alkotni és a munkaadók meg is teszik.

Aki pedig szereti a szakmáját, nem fog az ellen küzdeni, hogy normális ruházatban jelenjen meg.

Pilotax 2015.09.28. 14:06:45

@pottompanna:
Félreértetted! Nem a rendes öltözködés ellen van kifogásom, hanem az ellen, hogy ennek nincsenek konkrét lefektetett kritériumai. Ha az igazgatómnak nem tetszik a pöttyös szoknyám, vagy az iskolába járó migránsgyerek muzulmán szüleinek nem tetszik, hogy kalapban és nem a teljes arcot fedő kendőben tanítok akkor lehet ellenem etikai eljárást indítanom. Még ha nem is marasztalnak el, egy két év múlva jön a kabátlopási effektus. Tapasztalat nem feltételezés!

pottompanna 2015.09.28. 14:31:26

Szerintem te érted félre ez nem így működik. Továbbra is szajkózni tudom, hogy belinkeltem a példákat. Egyéb ágazatokban is jól működik és egy tanár sem fog belepusztulni abba, hogy ne kitérdepelt trenyában álljon a katedrán.

Lexa56 2015.09.28. 14:43:28

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy a politikusoknak mikor lesz olyan erkölcsi kódexe, amit számon is lehet kérni rajtuk?

zipe moha 2015.09.28. 16:20:18

@pottompanna:
"és egy tanár sem fog belepusztulni abba, hogy ne kitérdepelt trenyában álljon a katedrán. ".... mert a tanárok mostanában "kitérdepelt trenyában" állnak a katedrán...persze.
érdekes lenne ha kitárnád az elkötelezettséged, motivációd valós okát...ha már így átsüt a szövegeden az elkötelezettség ...persze csak őszintén érdekelne...gondolom nem teszed meg

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.09.28. 21:13:19

@pottompanna: Van két lényeges különbség. 1)Magáncégeknél az öltözködésre, viselkedésre stb. vonatkozó szabályok csak és kizárólag az adott cég dolgozóira érvényesek, nem az ágazatban szereplő összes cég dolgozóira. 2) Függetlenül attól, hogy ezek hány cégnél vannak érvényben én alapíthatók egy olyan céget, ahol mások lesznek a szabályok.

Hoffman József 2015.09.28. 21:28:10

Kedves budaörsi Illyés Gimnázium tanári kara!

Ha jól értem, önök nem szeretnék elkötelezetten végezni a munkájukat, nem akarnak azonosulni a magyar társadalom előmozdításának céljával.
Nem kívánják cselekedeteik meghatározó erkölcsi mércéjének tartani a hivatásunk iránti belső tiszteletet.
Közösséget kívánnak vállalni a jogi és morális szabályok, illetve követelmények megsértőivel, tudatosan keresni kívánnak minden olyan helyzetet, amely tisztességtelen és jogellenes befolyás alá kerülésükhöz vezethet.
Nem kívánnak őszinte és komoly, sőt semmiféle önbírálatot sem gyakorolni. Mert a tanárnak mindig igaza van. Pont.
Munkájuk térbeli és időbeli keretein túl, tehát az iskolán kívül nem érdekli önöket, hogy megnyilvánulásaikkal hogyan minősítik kollégáik közösségét. Értsem úgy, hogy önök szabadok akarnak maradni a trágár beszédre, erkölcstelen életvitelre, és nem kívánnak azzal foglalkozni, hogy ez a többi tanárra milyen fényt vet?
Nem kívánják kerülni a szenvedélybetegségek kialakulását. Miért éppen önöknek ne legyen joguk dohányozni és lerészegedni? Hadd lássák a csak diákjaik önöket is így, hiszen ebből tanulják meg az élet valóságát! Nem akarnak küzdeni az elszürkülés ellen. Ha unják is az egész tanítást már, és óráik unalmasak, mi köze ehhez bárkinek? Önöknek alanyi joguk unalmasnak lenni?
Fenn kívánják tartani maguknak a jogot, hogy diszkriminatív különbséget tegyenek a szülők között. Ebben sem kívánják, hogy korlátozzák önöket.
Ha az erkölcsi ítélőképességüket a megszokások és külső kényszerek eltompítják, kinek mi köze hozzá?

Ezekre gondoltak a tiltakozásukkal, amikor azt írták, hogy "Az Etikai Kódex tartalmát és szellemiségét elutasítjuk"? Úgy értik, önöknek jogaik vannak (magasabb anyagi megbecsülés, elismerés stb.), de kötelezettségeik nincsenek?

Ha nem így gondolják, mire fel ez a tiltakozás? Miért nem merik vállalni aláírásukkal az elkötelezettségüket?
Talán azt mondják, hogy önök írásba foglalt kötelezettségvállalás nélkül is tudják, mi a kötelességük. Erre enged következtetni a nyilatkozat szövege. Ekkor azonban úgy gondolkodnak, mint az élettársak, akik nem akarják vállalni a házassági köteléket, mert úgymond „papír nélkül is szeretjük egymást”.
„Nem akarok megházasodni, mert akkor felelősséggel kellene tartoznom a házastársamnak még a lélegzetvételemért is!”
Mit tanítanak ezzel a diákjaiknak a kötelezettségvállalásról?

Az önök iskolájában van házirend. Le is tölthető az iskola honlapjáról. Mégis, hogy veszik hozzá a bátorságot egy ilyen dokumentum kiadásához? Mondhatnók, hogy egy ilyen Házirend "végtelenül ostoba, prosztó, megalázó, kontraproduktív, szakmaellenes -- és erkölcstelen"!
Remélem e nyilatkozat után sürgősen összetépik, eltávolítják ezt iskolájukból! Hogyan is volna lehetséges deklarált szabályokat kényszeríteni bárkire is?

Hol a többi iskola? Talán nekik több józan ítélőképességük van! ...és talán a kormány iránti gyűlöletük nem zavarta össze a gondolkodásukat annyira, mint e blog szerzőjének.

Hoffman József 2015.09.28. 21:39:51

@stoic79:
Ön is elmehet, alapíthat magániskolát, ahol a tanárok akár fürdőruhában is tarthatnak órákat.
Amelyik szülő ilyen iskolába akarja járatni a gyerekét tegye meg. (Szegény gyerekek!)
De az állami iskolákban helyes, ha van központilag megkövetelt mérce. A szabadelvűség mérhetetlen károkat okozott már nekünk. Minden eszközzel meg kell akadályozni, hogy az iskolákban a már most is meglévő szintnél tovább burjánozzon.

abdul hackeem 2015.09.28. 21:44:38

@Ballib Cenzúra: Nekem a Corvinuson volt nagyon csinos, miniszoknyas elöadom. Minden elöadasara bejartam.
Megfogtad a lenyeget. Helyes, abayat a tanarnökre!
Impotens buzi-e vagy?

tamas11 2015.09.30. 07:04:26

@ördöngös pepecselés:
Az autópályaszakasz díjassá tétele beterelte a városka (budaőrs) főutcájára a helyi és helyközi forgalom jelentős részét , amitől a lakosok joggal ódzkodtak (hiába) . Az M0-ás, és hasonló pályaszakaszok AZÉRT épültek, hogy tehermentesítsék a városi sűrűnlakott kerületek belső forgalmát..
A díjas szakaszok szembemennek ezzel, az építtetés szándékával, és a környezetvédő törvényhozás szellemével. (ha most az Északi hidat is ( M0 pályaszakaszként) tarifássá alakítják, 5000 forint évi egyszeri költséggel sújtva az átmenőket, akkor mindenki, aki ezt a költséget el akarja kerülni, mindkét oldalon beautózik az Árpád hídig , és ott jut át, majd vissza, északnak).
"Uszítanod" kéne ez ellen a merénylettel felérő intézkedés ellen is, ez nem a liberális Wittinghof-szemétdombja lenne, hanem a Fidesz-lojális törvényhozók szeméttel összetéveszthető szerepe, ahogy a tiéd is.
süti beállítások módosítása