1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.08.31. 05:06 HaFr

Megeszi-e a Jobbik a Fideszt reggelire?

Egyrészt, Tapolca ide vagy oda, a Fidesz nagyon vezet még, másrészt nem tudjuk -- ha 2018-ról beszélünk. Ám a kormányzás megrekedt, egyelőre nem képes újítani. A politikai kormányzásról beszélek -- szakmai kormányzás sosem volt, az ország nem fejlődik, eseti "vak tyúk" döntések, és közben pimasz ferdítések vannak, mint legutóbb a balos kormányzás idején tapasztalható tanévkezdési "káoszról" -- hát ha van káosz, az azóta van, hogy KLIK van, bár nem értem, min lehet egy ilyen szervezet esetében csodálkozni. Szakmai kormányzás tehát nincs, a politikai kormányzás motívumait viszont a Jobbik diktálja, és ami történt -- hogy a Fidesz lemondott az önálló napirendről, és túltolja a migráns témát politikai szinten (a közvélemény felé) -- óriási hiba. A Fidesz sosem lehet olyan jó az etnikai, önvédelmi, "nemzeti" témákban, mint a Jobbik -- miért? Legfőképp, mert feladta a szakmai kormányzást, és a választók pontosan értik, hogy nincs benne több, mint az ideológiai, szimbolikus állásfoglalások lehetősége, ezek viszont nem illeszkednek egy biztos kormányzati útitervbe, és ha már így van, akkor hitelesebben hangzanak jobbikos szájakból. (Strukturális problémává nőtte immár ki magát a szavak sámáni erejébe vetett hit a kormánypártban. Azt hiszik, a valóságérzékelés mindenképp felülírható a nagyhangú öblögetéssel -- ennek a lehetősége azonban csak addig áll fenn, amíg van bizalom és hit egy adott politikai alakulat körül. Mostanra már inkább visszaüt.)

Valójában Orbán egy belül üres csigahéj, és ezt vélhetően egyre többen látják. Erkölcsi tartás és vízió nélkül nincs, ami motiválja és egységet teremtsen a kormányzásában, napról napra, közvéleménykutatásról közvéleménykutatásra él, tehát valójában nem használ ki sokkal több eszközt, mint a saját ellenzéke -- a viszonylagos ereje mindössze a propagandagépzetéből adódik. Ha viszont -- ahogy megtörtént -- ez a politika egyoldalúan a "nemzeti" témákban látja a kiutat a kormányzati válságból, azzal átadja a kezdeményezést azoknak, akiknek ugyan kisebb a sajtójuk, de -- közvetlen, lokális emberi tőkéjük és az erkölcsi fölényük révén -- sokkal erősebb a nyilvánosságuk. A Fidesz tábora ráadásul enervált, a Jobbiké pedig -- ha nem is olyan lelkes, mint egy-másfél éve, de -- tele van bizalommal. A Fidesz-szavazók is pontosan kiismerték már a vezetőjüket, de egyelőre kivárnak. Ebből akár jelentős beszakadás is lehet Fidesz-oldalon.

Orbán persze több sírból visszahozta már a pártját (ahova előtte rendszerint ő lökte be), de óhatatlanul kopik, ötéves kormányzásának vitathatatlanul legerősebb motívumai a pofátlanság és a korrupció, a kormányzás megújulásának szellemi és anyagi forrásai végesek, az odds-ai stratégiai szinten egyre rosszabbak. (Arra, hogy 2018-ban kormányfő lesz a két évvel ezelőttinél szerintem jóval nagyobb kockázat mellett lehetne fogadni, noha közeledünk a dátumhoz.) Lehetséges-e még olyan fideszes téma, egy újabb adu, amelyik újra háttérbe szoríthatja a bűn rossz kormányzás lehúzó erejét? Nyilván sok, drágán fizetett ember gondolkodik most ezen -- de arra egyre kisebb az esélyük, hogy szélsőségesnek állítsák be (magukhoz képest) a Jobbikot. Mégis, ha érti az olvasó, ezen gondolkodnak. Nem a társadalmi válság megoldásán és a szakmai kormányzás maradék lehetőségein. Az újabb hazugságon gondolkodnak, és nem a magyarok életéről és érdekeiről.

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr267747232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amator 2015.08.31. 05:48:12

Igen, a csapda ott van, hogy a Fidesz retorikája utolérte a Jobbikét, tehát nem mondhatja a Jobbikra hogy szélsőséges, mert akkor magáról is kiállítja a bizonyítványt. Inkább szép csendben megpróbál előzni, természetesen jobbról.

a nagy hohoohooo 2015.08.31. 06:24:58

És mi ebben a meglepő?Orbán már régóta nem a FideSS vezére,hanem a neonáci jobbikusoké,az ők programját,retorikáját vette át,vagy valaki halott mostanában Vonáról?Ha megnézzük szélsőjobb weboldalait,de akár a hvg,444,stb.balos-jobbos blogok megszállták a nácik,s minden náci Orbánt isteníti.Orbán személyes(ő adta meg uszítás alaphangját Párizsból a Charlie elleni merénylet tüntetésről hazatérve) menekültgyűlöletkampányából a Jobbik profitálni tudott, így mostanra előállt az a helyzet, hogy 2018-ban meglehet,sőt szerintem Orbán elhúzza 2018-ig a gyűlöletszítást, a FideSS megint tarolna,vagy a hatalomért a neonácikkal a rég elvesztett ,ill.sosevolt(!)szüzességgel összehálnának.Ez pedig olyan lesz, mintha a pestisből kigyógyulva elkapnánk a leprát. ... A demokratikus ellenzék meg eközben nincs sehol.

2015.08.31. 07:05:39

Bizony megeszi . Sőt már elkezdte felszeletelni. Jönnek majd a fideszből kiugrók, a kibeszélők, az "én megmondta " seggnyalók és az én soha nem voltam fideszes "hősök ". Mint Kövér, Lázár és a sok sok éhenkórász.
A Jobbik pedig okos. Mert kivárásra játszik. Közben röhög a dilettáns, a szófosókkal tüzdelt , CÖF által megerősitett éhenkórászok baromságain.
Igaz ezeken a hülyéken mást nem lehet csak nevetni , mert szánalmas egy bagázs .

Az Orsós kormányt, a pökhendisége, a nagyképűsége és a határtalan bunkó stilusa vitte oda ahol van.
És akkor most majd lehet a szófosóknak, a haveroknak és a seggnyalóknak ismét kiabálni hogy mindezért "gyurcsányésanyócévahibás " .

De ilyen emberekkel mint Giró Szász, hugyozós Lőrinc, húgyos Máté, a sok bunkó rezsibiztos, a kürtös Tóni , sasszem Gyuri, olajos Sanyi, és a vőm uram, ezekkel csak bukni lehet. De azt nagyon nagyot.

Apa, már kezdődik !Remélem lesz felelőségrevonás és vagyonelkobzás is ! Mert ha igen, akkor én a Jobbikra szavazok !

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.31. 07:07:57

@janos551: én valószínűbbnek tartok egy paktumot Putyin áldó keze alatt, de ez már legyen az én bajom

Sebestyén Mária 2015.08.31. 07:16:04

Álmodik a nyomor? Csak szeretné a Jobbik!

2015.08.31. 08:04:38

hosszú időn át a kommunisták és a fasiszták harcoltak egymással. a rendszerváltás után jöttek a népnemzetiek és a szocialisták. most a liberális demokraták és az illiberálisok harcolnak. majd jönnek a nemzeti radikálisok és a mérsékeltek. azért, hogy a végén összecsapjanak a nemzeti keresztények és a zsidók. mindez azért, hogy együttműködhessenek a többségi magyarok és a kisebbségek. mert ez ilyen egyszerű lenne. csak ehhez kell 100 év.

Marcus015 2015.08.31. 08:54:17

Igen, megeszi. A PKP pedig ezt csak a partvonalról nézi mert egyetlen képviselőjelöltet sem állít soha a büdös életben, mint ahogy most sem, mint ahogy most is csak szövegeléssel múlatja az időt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.31. 09:16:49

@Marcus015: a heti lottó számokat is tessen megírni -- vagy tenni valamit az ügy érdekében, LOL

almodhi 2015.08.31. 09:19:58

Milyen érdekes, pont ma derült ki hogy Vona tíz éve egy csaló MLM cégnél volt magas pozícióban... :-)

index.hu/gazdasag/2015/08/31/vona_gabor_hirhedt_cegnel_volt_mlm-ugynok/

egyetmondok 2015.08.31. 09:24:29

Azért az Hafr jelentősen előrelépés lehet,ha tényleg megépül az egykori nyugati határsávhoz,zárhoz hasonló valami ott délen,és a rozsdamentes zsilettpengezárak gyilkos vonalai között magyar, bocsánat: MAGYAR határvadászok, habos szájjal morgó hatalmas őrkutyákkal grasszálnak le és föl.

Abból lehet valóban történelmileg egyedülálló,monumentális, élő-mozgó választási gyűlölet-plakátkampány,és azért gondoljunk bele: A nagy Finkelbruber ilyenre melyik állam politikai pártjától kaphatott volna kampány megrendelést ?

Közben csak arra kell ügyelni,hogy a szocializmusból ránk ragadt állami jóléti rendszerek végzetesen ne menjenek gallyra,de oda mindig tudnak majd pártízmilliárdot toszogatni úgy,hogy ne változzon semmi.
Ehhez ők is értenek,igaz nem is kell hozzá semmi ész.

zipe moha 2015.08.31. 09:28:51

@Marcus015: .....bár nem vagyok PKP tag, de én ezt úgy tudom elképzelni, hogy van néhány okos tisztességes ember akiknek az elsődleges beállítottsága konzervatív ( "mert otthon ezt látták..vagy épp mert otthon nem ezt látták")...s ők a létező "jobboldalra" gondoltak valami jobbat.

az a tragédia, hogy a "jobboldal" önmagában már nem reformálható...mert mára már más sincs csak "jobboldal"...jól érzékelhető, hogy az egész politikai osztály beteg...a PKP-nak pedig a "fertőző osztályra" kellene behatolnia. Minek? Hogy ő is beteg legyen?

A PKP a politikai osztályt meggyógyítani nem tudja....rétegpártként pedig a lecserélni sem ( vagy legalább elindítani a cserét)...értem , hogy csalódott vagy de ez akkor szokott megtörténni, ha a vágy vezérelt gondolatok elhatalmasodnak...annak pedig nem sok köze van a politikához...
A PKP jelen van, mindössze egy eszköz lehet (ha...) egy megoldás része..DE nem a megoldás! Én így látom

zipe moha 2015.08.31. 09:36:56

@egyetmondok: ..."Közben csak arra kell ügyelni,hogy a szocializmusból ránk ragadt állami jóléti rendszerek végzetesen ne menjenek gallyra,de oda mindig tudnak majd pártízmilliárdot toszogatni úgy,hogy ne változzon semmi."......ilyen kis Machiavellikkel van tele az állami bürokrácia mint te??

szerintem menjen csak tönkre mihamarabb végzetesen....annál mélyebbre hatol a kanál ami lemeri a penészt a lekvárról...

egyetmondok 2015.08.31. 09:41:47

@zipe moha:
De nem megy tönkre zipe,miért is menne,ha ügyelnek arra,hogy ez meg ne történjen.
És őszintén szólva mennyire rothadt gondolat már a részedről, hogy te a tönkremenetelben látsz valami előre mutatót...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.31. 09:41:52

@zipe moha: valóban, a megoldás a magyar választó, aki minél aktívabb politikailag, annál értékesebb a közéleti mivoltában

zipe moha 2015.08.31. 09:51:52

@egyetmondok: "És őszintén szólva mennyire rothadt gondolat már a részedről, hogy te a tönkremenetelben látsz valami előre mutatót..."

nem a gondolat rohadt, hanem az állapot...lassan már az sem egyértelmű, hogy rákról, pestisről , szívinfarktus , agydaganatról, teljes lebénulásról van szó...vagy mindről egyszerre...

zipe moha 2015.08.31. 09:54:15

@HaFr: ...az aktivitás leginkább az érdekeltté tétel által növelhető...magyarán, hogy unionista sanyija is felismerje magát az Alternatíva Ajánlatának tükrében..

zipe moha 2015.08.31. 09:59:22

@zipe moha:... és Irmus néniről nem is szóltam még...neki is látni éreznie kell, hogy szükség van rá...:)

zipe moha 2015.08.31. 10:00:43

@zipe moha: ...különben mindenki marad a meggyesben... ( a málnásban)...

Egy napon 2015.08.31. 10:17:32

@zipe moha:Egy napon végre kiürül az a lekvárosüveg, addig kanalazzuk a tetejét.

tamas11 2015.08.31. 10:30:58

@zipe moha:
Nagyon jó hasonlat, ahol sok beteg van, az a helyszín alkalmas a politika leképezésére.
Én is így gondolom, ahogy Te. Csakhogy nem hagyható figyelmen kívül a szolgálati út, azaz, amit minderről Béndek PKP pártelnök gondol, és le is ír.
Százezer embert vesz célba, vagy félmilliót, esetleg a "lakosságot"?
Szükség lenne csoportképző elvekre, de a meglévő készlet túl sokaknak nem alkalmas vonzerőnek.

Egy napon 2015.08.31. 10:48:12

@unionista᠍᠍:
'majd jönnek a nemzeti radikálisok és a mérsékeltek. azért, hogy a végén összecsapjanak a nemzeti keresztények és a zsidók.'

Egy napon kik lennének azok a mérsékeltek akik a radikálisokkal állnának szembe?

És a leendő kettős meccs második felvonását kik rendeznék ??

Vagy ez csak egy provokáció?

Marcus015 2015.08.31. 11:14:37

@HaFr: Tévedtem volna és a mostani választáskor voltak PKP-jelöltek Tapocán? Szabad megtudni a nevüket?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.31. 11:16:47

@Marcus015: Tévedtem volna, hogy nem jelentkeztél jelöltnek? Körbekérdezek a pártban, hátha hallottak rólad.

Marcus015 2015.08.31. 11:27:05

@zipe moha: Nem csalódott vagyok hanem a realitásra próbálom felhívni (én is) a figyelmet a magam módján. Azt írogatom rendszeresen hogy (mondjuk most így:) a PKP nagy készséget mutat a szavak megformálásban de véleményem szerint messze elmarad a tettekben.
"A PKP jelen van" - írod. Jelen van a neten egy blogban amit esetenként szemléz a mandiner. Ennyi.

Elég volna ennyi? Kötve hiszem.
Ha epés kedvemben lennék akkor azt írnám hogy ez így csak szájtépés.
Most azonban - figyelemmel a szimpantizánsok együttartásának jelentőségére is - inkább csak azt írom hogy ez kevés.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.08.31. 12:02:52

@Marcus015: nem ez a lényeg -- az, hogy irkálsz és számon kérsz, vagy csinálsz is valamit

Khonsu 2015.08.31. 12:33:14

A Fidesz nagyon belemászott ebbe a menekültkérdésbe a rövidtávú népszerűségnövekedés érdekében, de egyre jobban látszik, hogy az áradatot nem tudják megállítani, mert hiszen senki sem tudja. Az csak akkor lenne lehetséges, ha rendet tennének a kibocsátó országokban.

A kudarc nagyon látványos lesz, garantáltan beszakad majd a népszerűségük, amikor ez a támogatóik számára is nyilvánvalóvá válik.

A Jobbik néha ugyan beszólogat a témában, de nagyon nem másznak bele, inkább kivárnak, valószínűleg épp a kudarcot, hogy azután lendüljenek támadásba.

Ezzel önmagában még valószínűleg nem, vagy nem nagy arányban tudnának győzni (mert megoldást ők sem tudnak kínálni), de ha példát vesznek a szerbiai testvérpártjukról, és hasonló hadjáratot hirdetnek a korrupció ellen és az felelősségre vonásért, a lopott vagyonok visszaszerzéséért, az könnyedén 2/3-os szintre röpítheti őket.

Fekete Mamba 2015.08.31. 14:03:33

@Khonsu: bármikor rákenik az egészet az EU-ra, még csak nem is lesz nehéz, hisz teljes a fogalmatlanság ott is, lásd a francia, ill. német nyilatkozgatást össze meg vissza, a tényleges intézkedésekről nem is beszélve.

Egyébként is minél rosszabb, annál jobb: semmi se növelné az összetartást jobban a saját retardóik között, mint ha mondjuk tényleg fosztogató, erőszakoló leprás migránsbandák dúlnának az országban. Még akkor is, ha ez azt bizonyítaná IQ-80 fölöttieknek, hogy a kerítésezés kudarc. Kognitív disszonancia, tankönyvi eset.

bontottcsirke 2015.08.31. 14:49:23

@almodhi: Te ilyen hülyeségeket olvasol? Ez a nagy leleplezés? Mi? Hogy pályája elején broker volt? Még nézz egy kis ATV-t is.

bontottcsirke 2015.08.31. 14:49:42

A jobbik meg fogja nyerni a 2018-as választásokat.

a nagy hohoohooo 2015.08.31. 15:08:32

@bontottcsirke: Tartok tőle,van a jónép bizonyos részének olyan merevedése, de akkor ez az ország,ez a nép egy időre kizárta magát az európai gazdasági,kultúr...stb világból,ilyenkor normális ember inkább a tőkére teszi azt a nemi szervét amit a bontottcsirkefélék a nyakukon viselnek és inkább önként megszabadul tőle egy csapással.
Végülis jobb bäszás nélkül élni,mint örökös rábäszással ,mondták az eunuchok is...

2015.08.31. 15:39:33

@janos551: "A választott, jellemzi választóit!" Tudni kéne!
Fejtő Ferenc: (József Attilával, Szép szó, szerkesztője)

„”A Kelet-Közép-Európai államok politikai sorsa, és a lakosság civilizációs színvonala szorosan összefügg! A Népi. Demokráciák. története 1954!
Értsd saját bunkóságunk, (választásunk) következményeit szenvedjük, tűrjük el, kollaboráns uraikkal, uraiktól!
Szálasján nemzetvezető is fényes jövőbe vezette követőit! Most Horthy éltetik, aztán jön ami jó vóna elhülyült hazafiasch híveknek!

2015.08.31. 15:41:14

@bontottcsirke: Most meg bóher! Politikai hadlé! Abból dől a lé!

Sexual Harassment Panda 2015.08.31. 16:09:47

Nem, nem fogja.
A fidesz ùjràzni fog 2018ban.

kiazmarmegint 2015.08.31. 16:12:49

@HaFr: Azt mire alapozod, hogy a Jobbik hivei mar nem olyan lelkesek, mint egy-masfel eve?

Amadeus62 2015.08.31. 16:18:08

Kérdés, hogy a Jobbik milyen erős Budapesten. Tudna-e hozni olyan eredményeket, mint mondjuk Kiskunhalason, "Bivalybasznádon", vagy épp Tapolcán.

Sexual Harassment Panda 2015.08.31. 16:23:45

@Amadeus62: dehogy tudna.Azèrt mert tegnap 500szavazatot japott, nem fog nyerni 2018ban.

Amadeus62 2015.08.31. 16:28:51

@Sexual Harassment Panda:

Kérdés mennyiben változott ott a pártpreferencia tavaly óta. Mondjuk mindegy, fidesz-jobbik egy kutya, mint a kettő elhúzhat a kurva anyjába az agyhalott szavazóikkal együtt.

program készítő 2015.08.31. 16:35:49

Politikusbűnözés bizony van,és lassan ki is rukkolnak majd vele,amint közeleg a választás.1800 szavazóból 260 szavazattal nyerni,hát igen ez valami csodás--valakinek.DE elég csak megnézni a facebook profilt,,hány ismerősből jött össze pl a 40 szavazat az MSZP-nek?

2015.08.31. 16:36:14

@Sexual Harassment Panda:

"dehogy tudna.Azèrt mert tegnap 500szavazatot japott, nem fog nyerni 2018ban. "

De ennek az ellenkezője sem igaz.

Sexual Harassment Panda 2015.08.31. 16:45:41

@Amadeus62: dehogy.van 1 kūlönbsèg:a jobbik azonnal kilèpne az eubòl, ès lenne 1m. Munkanèlkülink.

bontottcsirke 2015.08.31. 16:51:41

@a nagy hohoohooo: Valld be te sem érted amit írsz.

bontottcsirke 2015.08.31. 16:53:04

@Amadeus62: Nem erős. Bécs is a baloldalé. A fővárosok ilyenek. Ettől függetlenül nem csak a fővárosban élnek emberek.

Amadeus62 2015.08.31. 16:53:51

@bontottcsirke:

Bécsben eléggé erős a szélsőjobb (FPÖ)

Sexual Harassment Panda 2015.08.31. 16:59:12

@MikeBoy: ha a jobbik el tudja fogadtatni magàt a nèmetekkel, amerikaiakkal, akkor lehet sikeres.
Különben nem.

Amadeus62 2015.08.31. 17:02:47

@Sexual Harassment Panda:

Bécsben a második legerősebb párt a szélsőjobb, pedig kozmopolitább hely mint Bp., ezt ne felejtsd el.

Sexual Harassment Panda 2015.08.31. 17:14:30

@Amadeus62: meg azt se hogy a jobbik az fpo től jobbra van..

Khonsu 2015.08.31. 17:16:00

@Sexual Harassment Panda: Ha a németekhez és az amerikaiakhoz közelednek, akkor az az oroszoknak nem fog tetszeni, ha az oroszokhoz, akkor az a németeknek és az amerikaiaknak. Ebből nehezen jönnek ki jól, de a szerbeknél is megoldották, akár nekik is sikerülhet, de nagyon meg kéne változniuk.
Jelen formájában csak annyiban különböznek a Fidesztől, hogy ők még relatíve tiszták.

Az EU-ból mondjuk szerencsére nem akarnak kilépni. Azt már megértették, hogy annak olyan következményei lennének, amik valószínűleg a meglincselésükhöz vezetnének, az meg nem túl biztató perspektíva egyetlen politikusnak sem.

Sajnos most úgy állunk, hogy ha a Fidesz marad az is rossz, ha nyer a Jobbik és nem változnak meg, az is rossz, és ha visszatérnek a ballibek, az is.

Ennek ellenére esélyes, hogy a lakosság még kipróbál egy Jobbikos kormányzatot is.

Sir Galahad 2015.08.31. 17:28:15

Valóban megvan a lehetősége annak, hogy a Jobbik legyűri a Fideszt. Orbán pillanatnyilag ügyesen taktikázik, kifogta a Jobbik vitorlájából a szelet a migránskérdés kezelésével, de jól látja a szerző, hogy nem tudni, ez a lendület meddig tart. Lehet, hogy elég lesz 2018-ra, lehet, hogy nem. Az is lehet, hogy nem, de Orbán kitalál valami újat. Egy dolog látszik biztosnak: ha Orbán bukik is, a liberális és a baloldal jelen állás szerint aligha rúg labdába. És a t. szerző baráti társasága sem.

Khonsu 2015.08.31. 17:51:26

@Sir Galahad: Pedig hidd el, "a t. szerző baráti társaságával" jobban járnál.

Lehet örömködni, siránkozni még egy darabig, amíg ezek biztosítják a szokásos műsort, csak közben a világban elég durva folyamatok zajlanak. Amikor majd a valóság ajtóstul jön, akkor nem lesz természetes a mosoly.

Most még van lehetőség rá, hogy szerves részként épüljünk be a hamarosan formát öltő új struktúrákba, mert a jelenlegi és az elkövetkező kihívások ide vezetnek.

Ha ezek megformálódnak, a következő fázis a terjedés, terjeszkedés, láthattuk már ezt a történelemben, hiszen az egész erről szól. Változás a körülményekben, a struktúrák újrarendeződnek, alkalmazkodnak, aztán az új elterjed és felváltja a régit.

Ha megformálódott, és úgy dönt, hogy jön, akkor jön. Akár szép szóval, akár erővel, és akkor a játéknak vége.

Most még van lehetőségünk formálni a sorsunkat, hogy a centrum részei legyünk, vagy periféria, de ha nem használjuk ki, akkor a kegyelmi állapot lejártával azt kapjuk, amit dob a gép.

bkkzol 2015.08.31. 18:33:03

megy a vita európa jövőjéről és nem Moszkvában van Nagy Mecset hamen az EU-ban. Akkor most ki az idióta? Esetleg a svájciak a minaret tilalommal? Vagy ők is nem elég befogadók? Ja, bárkit befogadnak, van a kis apró amiért az összes diktátor gyereke svájci iskolában tanulhat. Oda nekik 200 ezer afgánt... Genf az ENSZ egyik székhelye...

baldoc 2015.08.31. 18:42:32

@Khonsu: "Sajnos most úgy állunk, hogy ha a Fidesz marad az is rossz, ha nyer a Jobbik és nem változnak meg, az is rossz, és ha visszatérnek a ballibek, az is."
Mi az égért ennyire vállalhatatlan a ballib???
Összehasonlítva a 8 évet az 5 évvel, egyszerűen érthetetlen miért jobb a sikertelen, az országot elszegényítő és kirabló Fidesz-kormányzás??
A Jobbik meg buta.
Vezetni sikerrel csak ésszel lehet.
Az Európa-parlamentben még a szélsőjobb frakcióba se vették be, már ott is túl nácik!
A kocsmában jók, népszerűek.

Khonsu 2015.08.31. 19:12:28

@baldoc: Annak a gazdaságpolitikának a hazai képviselői, ami a válsághoz vezetett. Eladósodást okoz és hosszú távon az egész világgazdaságot bedönti annak minden negatív hatásával. A rendszer valódi megreformálásának legkitartóbb ellenzői.

A társadalompolitikájuk pedig uniformizálás. Ugyanúgy tönkreteszi az organikus struktúrákat, mint a NER.

Khonsu 2015.08.31. 19:15:41

@Khonsu: Ezért olyan vállalhatatlan a ballib.

Persze a Jobbik se egy főnyeremény, csak másképp rossz.

baldoc 2015.08.31. 19:27:23

@Khonsu: Válságok mindig voltak, ettől még nem kell kidobni a kapitalizmust!
Hitel nélkül, hogyan működne a gazdaság?
Még mindig a legelfogadhatóbb eredményt ez hozta.
Ráadásul ez még szabadságot is ad az egyénnek.
A többihez képest!

Khonsu 2015.08.31. 19:34:59

@baldoc: Nem kidobni, csak megreformálni kéne, de ők csak a neoliberális változatban hajlandók gondolkodni. Hitel kell, de a jelenlegi rendszert megérné alaposan átgondolni. Akkor a válságok ellen is többet lehetne tenni, mint beletörődni, hogy vannak. Legrosszabb esetben is, tompítani lehetne rajtuk.

baldoc 2015.08.31. 19:45:46

@Khonsu: De, diktatúra nem alternatíva!
Legalább is nekem!
Irányított verseny szörnyű!
Kontraszelekció végzetes!
Látjuk a Fidesz mire képes 2/3-os szabadsággal.
A Jobbik még ezt is alulmúlja!
Akkor dobjuk ki a ballibeket??

Hidvégi Mihály 2015.08.31. 19:53:09

@baldoc: "Mi az égért ennyire vállalhatatlan a ballib???"

Mert épp olyan szarok, mint Orbán. Majdnem olyan szarok, kicsit tán kevésbé, de szinte olyan szarok.

Ezért vállalhatatlan. Nem kell a kisebb rossz, ebből már elég kell legyen.

Csak a jó kell, a PKP, az ész, az erő, az erkölcs.

Khonsu 2015.08.31. 19:55:38

@baldoc: Dobjuk ki, a többivel együtt.
Minél több folyamat érvényesüljön a társadalom organikus struktúráin keresztül.
Persze ehhez hagyni kéne őket rendesen kifejlődni és megerősödni.
Több visszacsatolt, önszabályozó rendszert, kevesebb felülről jövő szabályozást.

baldoc 2015.08.31. 20:01:13

@Hidvégi Mihály:" Nem kell a kisebb rossz,"
Hanem a nagyobb rossz kell??
Maga nem tanult történelmet?
Nézegessen 1945.-ös berlini fotókat!
Hú,de nagy siker!
Tényleg ez kell magának??

Hidvégi Mihály 2015.08.31. 20:39:47

@baldoc: Ön nem tanult értelmezni, Uram?

Tanuljon.

Nem kell a kisebbik rossz, nem kell a nagyobbik rossz sem. Jó kell, csak a jó. A PKP. Én, Ön, s a többiek. Nem kellenek a gazemberek már, soha többé!

Hű, de visszafogott vagyok, itt arra gondolok, még hogy én nézegessek '45-ös berlini fotókat?! Uram, kinek hisz Ön engem?

2015.09.01. 08:36:25

@Hidvégi Mihály:

"Csak a jó kell, a PKP, az ész, az erő, az erkölcs. "

Egy társadalomnak valójában semmilyen pártra nincs szüksége.
Feltéve, hogy a PKP egy párt. :)
süti beállítások módosítása