1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.07.02. 14:55 HaFr

A kultúra legalább olyan fontos, mint a jogok

Van az a téves liberális nézet, hogy az ember szabadnak született és a legjobb társadalmi rendszer az, amely képes visszaadni neki a szabadságát. Ezzel szemben az az igazság, hogy az ember sosem volt "szabad", mindig is történeti intézmények közé született, és sikeresen bővítette az intézményes szabadságot (=a szabadság kultúráját) évezredeken keresztül lassan, folyamatosan -- egy darabig. A szabadság kultúrájának helyét azonban egy, e blogon máshol már elemzett másfélszáz éves folyamat eredményeként mára gyakorlatilag átvette tömegdemokrácia és a doktriner módon megállapított (emberi, polgári és alkotmányos) jogok kettős kultúrája, ez pedig -- egyéb jelenségekkel együtt, döntően e jogok kikényszeríthetőségének és vélt egyetemességének okán -- az állam és bizonyos szupraállami szervezetek óhatatlan erősödéséhez vezetett, ami viszont felszámolja a szabadságot. A liberalizmus megvalósult (jogias, egyenlősítő) formája, úgy is mint a Progresszív Nyugati Civilizáció, jelenleg éppen a szabadságát veszíti el az állammal, a jogegyenlőséggel és az erősen technokratikus fejlődési szemlélettel szemben, mert nem tudja megőrizni a szabadság hagyományának kulturális alapjait.

A liberalizmus folyamatos, kíméletlen kritikája a valósággal, a tapasztalattal, a természettel és a hagyományokkal szemben az említett fikció (ti. mindenki egyetemes szabadsága) nevében a szabadság kultúrájának és a civilizációnknak a gyengülését vonta maga után.

Az iszlám és a terrorizmus fenyegetésének egyre növekvő realitása, a bevándorlókkal szembeni világos elvárások és kikényszerítésük hiánya, a tömegek bulvár értékrendjének felülkerekedése a jellemen és az erkölcsi tartáson (holott ez utóbbiak a szabadságnak mindig is legalább olyan fontos összetevői voltak, mint maga a "nem ártás" piaci doktrínája), a keresztény egyházak kiüresedése, a neveléssel és az oktatással szemben támasztott igények általános hanyatlása egy "demokratikus" (laissez faire, "kompetenciaalapú", technokratikus) iskolai modellel és a teljesen emancipált gyerek képével szemben, továbbá az európai civilizáció és a szabadság fundamentumai meghatározására való mai képtelenségünk mind szorosan összefügg azzal, hogy ma se Európának, se a Nyugatnak általában nincs mindent felülíró önképe (kultúrája), amelyben az egyéni szabadságjogok követelése és folyamatos kiterjesztése elnyerhetné az őt megillető helyet. Azért, hogy ne fordítva, a jogok terjeszkedése közepette kelljen megtalálnia helyét -- reálisan: elenyésznie -- a kultúránknak.

Európa addig lehet számottevő erő a világban, ameddig a fokozatosan kialakult, vegyes -- de egyaránt szabadságalapú -- hagyományokra visszavezethető kultúrája megmarad társadalmi élménynek és féltett kincsnek, amely nem esik eszetlen eurokraták és nemzeti türkménbasik (egyrészről atomizáló, technokrata, üzleties, másrészről korrupt, etnicista) törekvéseinek frontvonalába. De félő, Európa (az Európa-eszme) ma nincs olyan állapotban, hogy kétfrontos harcát sikerrel vívja meg. Kevesen vagyunk, akik hadba indíthatók, akik látnák a veszteség hatalmas kockázatát.

65 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr807590818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajasgiga 2015.07.02. 16:26:57

Kedves Hafr,

Gratulálok. Úgy tűnik utóbbi, provokatív, kirohanás jellegű bejegyzései után figyelmesen olvasta a nép, kommentelői gondolatait. Visszatért talán a kiegyensúlyozottsághoz.

Egyértelmű, hogy az erőszakos "liberalizáció", a kissebbségek hangoskodása, a marginális pl. homoszexuális érdekcsoportok nyomulása, -akiknek a kezében van a média túlnyomórészt-, a mindenkit befogadó -de a költséget fizesse az állam azaz mindenki-, naiv (?), társadalmi öngyilkossággal nem törődő überhumánus városi értelmiség "krisztuskodása" kiváltja a többségi társadalom immunreakcióit. Megjelenn(t)ek a rendpárti szélsőségek, a türkménbasik akik majd rendet vágnak. Isten ne adja, esetleg még pogromok is jöhetnek Európában.

Az elemzés, a kritika megvan, hogyan nem kéne (kellett volna) csinálni. Mostmár azt kellene kigondolni, hogyan kéne csinálni és azt világos nyelvezetű, nem filozófiai fejtegetésekkel operáló programmá, "társadalmi munkautasítássá" formálni, amiaz "egyszerű nép" is ért és egyetért. Mert tényleg elege van az egymásnak feszülésből.

Tisztelettel

egyetmondok 2015.07.02. 16:37:23

@vajasgiga:
Ezért hát egy okos állam leveri a hangoskodó kisebbségeket,a homoszexuálisok kezén lévőt médiát elveszi e marginális csoporttól,és végre kussoltatja az űberhumánus,"krisztuskodó" városi értelmiséget ...,csak hogy mindezen beteges,kisebbségi abberációk ne kezdjék ki a többségi társadalom immunképéességeit.

Na,hát ez az okos állam a türkménbasik és rendpárti szélsőségesek állama,amely bizony előfordulhat,hogy deportálni kezd...,csak hogy megvédje a többségi társadalom immunitását.

Okos...,nem mondom, kitalálni már csak azt kell, hogy mit kezdjünk az ilyen sötét nyelvezetű,veszedelmes filozófiai fejtegetésekkel.

explanatus 2015.07.02. 17:33:46

A mostani görög krízis és a menekültek ügyeinek összeurópai megoldása kapcsán világossá vált, minden olyan lépés, ami az Európai Unióból valamiféle Egyesült Európai Államokat akar kihozni, hibás lépés. Az egyes országok "hagyományokra visszavezethető kultúrája" csak úgy maradhat meg, ha Európa országai megmaradnak független országoknak. Ha a görögök több száz éves olajfák árnyékában akarnak pihenni, mert úgy érzik jól magukat, tegyék. Érdekes volt látni, micsoda zavart okozott az "erős" országokban a görög NEM. Az erősek mindaddig játsszák csak a demokráciát, amíg az számukra előnnyel jár, mihelyt egy gyengébb ország mond ellent nekik, zavar támad és jön az arrogáns kioktatás. Úgy őszintén, a görög kultúra nem hasonlítható össze egy autóexportáló ország (munka)kultúrájával. Ha egy trojka nevű EU intézmény mégis ezt akarja rájuk erőltetni, akkor hibát követ el.

Ha mi kerítéssel akarjuk megvédeni határainkat, akkor építsünk kerítést. Ne mondjuk, egyik nap, lesz kerítés, másik nap, hogy mégsem, aztán harmadnap megint, hogy lesz. Az ilyesmi nem a határozottság jele, hanem a kapkodásé, meg hogy mennyi szavazatot hozna. Ha egy szomszéd ország segítség gyanánt küld pár (tucat) rendőrt, hogy majd ők megmutatják hogyan kell ezt csinálni, akkor ott megint csak az arrogancia érhető tetten, nem a valós probléma összeurópai megoldására irányuló törekvés.
"a szabadság hagyományának kulturális alapjait" csak úgy tudjuk megőrizni, ha a gazdaságilag erős országok diktátumainak képesek vagyunk ellenállni. A nevezetes pofon legfőbb szimbolikus üzenete, hogy öcsi ne ugrálj.

Van nekünk is kultúránk, ezer évnél is régebbi, és nem lenne szabad hagyni, hogy ez a kultúra eltűnjön a (jobb- és baloldali) haverok érdekeinek alávetve. Ez a csákmátés világ is csak véget ér egyszer!

zipe moha 2015.07.02. 18:08:44

Kedves Hafr...léptél ide is oda is...a 2 fronos háború felismerése igen lényeges...." nem lehetsz egyszerre 2 úr szolgája"
nem harcolhatsz egyszerre Istennel és az Ellenségével szemben is.... a fegyvert valamelyik oldallal szemben le kell tenned és elköteleződnöd a harcra a másik oldal ellen...természetesen , nem csak Te mindannyiunk számára feladat..elodázása nem marad következmény nélkül..egyre növekvő károk, egyre nagyobb ár (rok)...:)

vajasgiga 2015.07.02. 19:01:16

@egyetmondok: Nem azt írtam, amire végkövetkeztetésedben jutsz. Olvasd el mégegyszer.

Szerintem te a saját nézőpontod olvasatában látod a szöveget és aszerint értelmezed a szavakat.

Vegyük pl. a bevándorlós témát. Látod, még te és énközöttem is van kultúrális különbség, pedig mindketten itt nőttünk fel, itt élünk, magyarul beszélünk. (Unionista: gyügye és budapesti érdek, kultúra) De azért szerintem együtt tudunk élni több kevesebb vitával, össze azért nem költöznénk. Hogy távolodjunk: szerbekkel, románokkal stb kissé munkásabb még üzletelni is nemhogy együtt élni, afrikai, más vallású, más neveltetésű emberekkel még nehezebben, ha tömegben vannak szinte megoldhatatlan. A cigányok velünk vannak 600 éve. Meddig jutottunk a dualkultival?

Nem írtam, hogy okos az az állam amelyik leveri a hangoskodó kissebbséget. Gyűlölöm az erőszakoskodást. Az állam a többség érdekeit kell képviselje, figyelve arra is, hogy a kisebbségek ne legyenek terrorizálva, mert nekünk ez a kultúránk. (Unionista: lehet-e rádiózni az utcán este 10 után, hangoskodni az éjjelnappali bolt előtt. Igény lenne rá, de a többség nem szeretné)

A homoszexuális kézben lévő sajtó ügyetlen fogalmazás, elnézést. A sajtó főleg az ún. liberális körök kezén van, kivéve nagyon kevés marginális nemliberális sajtó/multimédia eszköszt.

A "krisztuskodó arra akart utalni, hogy mindenkit megmentenének, -azt is aki azt hazudja üldözik otthon, pedig csak a jobb megélhetésért, segélyen élésért jön- de a költséget, társadalmit és anyagit fizesse az állam. A "krisztuskodás" jelző onnan ered, hogy Krisztust is majdnem megölték, eltaposták a betegek, nyomorultak, hogy tegyen velük csodát. De Ő csak az ember fia volt, talán isteni atyával -ki hogy érti ezt. Európa sem Krisztus. Segíthet néhány ezer, százezer nyomorulton, de ha az összesen akar, belepusztul. A betegségnek már vannak jelei nyugaton, Malmö, Koppenhága, Stockholm, Párizs már lángolt, régebben Brixton. Madridi, londoni metró. Enyhébben: ültél már étteremben más kultúrájú, hangoskodó társaság mellett? Egy darabig elviseli az ember, de aztán vagy rájuk ordít (agresszió) vagy odébbál (átadja nekik a terepet)

Nem írtam, hogy az állam kell megvédje a társadalom immunitását, az annak a sajátja. Az állam nem akarhat pogromokat, az megingathatja az uralmát, mert anarchia. A többségi társadalom fogja magából kitermelni. Előfordulhat, hogy deportálni kell az arra "érdemeseket" A kérdés, ki az? Köznapi, sarkított példa: mit tennél a lakásodban randalírozó részeg vendégekkel? Nevelnéd őket viselkedésre amit nem hoztak otthonról? Szerintem kiraknád az ajtón.

"mit kezdjünk az ilyen sötét nyelvezetű,veszedelmes filozófiai fejtegetésekkel"

Szerinted? Tiltsuk ki, be? Megérkeztünk a "liberalizmus" oxomoronjához. (Ezt a szót itt a blogon tanultam, pedig van magyarul is) Mindent szabad, feltéve ha mi megengedhetőnek nyilvánítjuk.

egyetmondok 2015.07.02. 21:24:36

@vajasgiga:
Hogy mit lehet kezdeni az olyan sötét,uszító politikai provokációkkal,mint ami a soraidból süt kifele ? (Gondolod,hogy elhiszem,hogy szerencsétlenül fogalmaztál,amikor a melegek kezén lévé sajtót emlegetted ? Ejnye,hülyének nézel ?)

Két dolog fontos:
1. Az államnak tilos bármit is tenni ezzel. Semmi dolga nincsen.

2. A közösség ki kell rekessze az ilyen sorokat, pont mint azt a darab szart,aki a Los Angeles Clippers kosárcsapatának a tulajdonosa volt,s akit az NBA közössége 24 óra alatt kicsinált az amerikai profi kosárlabda közösségéből,de úgy,hogy pisi áron volt kénytelen eladni a kosárcsapatát. A szabadság nagy napja volt az.

Egyenként kell meggyőzni a bloggereket,hogy az ilyen sötét szövegeket ne hagyják megjelenni,hogy tiltsák ki a kommentelőt;
meg kell győzni a netes lapkiadókat,hogy semmi esetre se jusson felülethez az ilyen sötét beszéd; a könyvkiadókat,hogy ilyet nem szabad kinyomtatni; a tévétársaságok tulajdonosait, hogy nem szabad riportot készíteni az ilyennel..,stb.,stb.,

s persze mindig hangsúlyozni,hogy az államnak nincsen dolga a sötét soraid körül,ha dolga lenne,esetleg tiltani gondolná,oda rothadna,mint maguk a sötét sorok vannak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.02. 21:50:49

@zipe moha: nem, nem értek egyet -- semmiféle táncolás nincs, mivel egy tartható, az ország számára értékes álláspont kialakítása folyik nyilvánosan, amibe mindenki betekinthet, akit érdekel, de se nem pártálláspont, tehát semmit sem fenyeget a gondolkodás, se nem ezer évre szóló szentenciagyűjtemény. KOnzervatív gondolatfejlesztés, amelynek nyilván vannak szélesebb keretei, de azon belül csak a koherenciakeresés irányítja

2015.07.02. 22:24:43

@egyetmondok:
a sztori arról szólt, hogy a manager egy egy privát beszélgetésben azt mondta, hogy ha több fehér játékost igazolnának, akkor országszerte esetleg többen szurkolnának nekik. ezek után nem az nba közönsége, nem is a csapat csinálta ki, egyes fekete játékosok is apjukként tisztelték, hanem az amerikai sajtó 24 óra alatt. és ezek után a los angeles clippers csapatát ki vette meg? steve balmer. egész véletlen egy zsidó. kirúgták a microsoft éléről, és kosárlabda csapatot akart magának. de nem olyan egyszerű az nba tulajdonosai közé kerülni. valakit ki kellett csinálni. még az is lehet, hogy skype beszélgetés volt. ezek hatalmi játszmák. semmi köze a filozófiához. eredetcsoportok harcolnak. a férfiak körében az y-kromoszómák.

vigyázni kell, mert az ilyen játszmákban egyénileg nagyot lehet nyerni, de a közösségek hatalmasat bukhatnak. a németek is milyen kulturáltnak tűntek. amerika sokszínű. de úgy, hogy 77.7% fehér amerikai. és 62.6% white, non-hispanic or latino. ha az amerikaiakat megkérdik, hogy milyen családból erednek, akkor a relatív többség azt feleli: német. amerikai afrikai a világban annyi van, mint lengyel. kevesebb, mint 40 millió. szóval a feketék indokolatlan fölényével is vigyázni kell.

vajasgiga 2015.07.02. 22:30:42

@egyetmondok: Ne haragudj, mire ez a düh? Mivel sértettelek meg?

"Hogy mit lehet kezdeni az olyan sötét,uszító politikai provokációkkal,mint ami a soraidból süt kifele ? (Gondolod,hogy elhiszem,hogy szerencsétlenül fogalmaztál,amikor a melegek kezén lévé sajtót emlegetted ? Ejnye,hülyének nézel ?)"

Nem provokálni akartam, elmondtam a véleményem. Lehet nem egyezik a tiéddel, de nekem ez a véleményem. Milyen sötét, milyen uszító. Kifejtenéd? Nem nézlek hülyének, félreérthetően fogalmaztam. Másodszor is elnézést kérek, semmi bajom a melegekkel, ha nem erőszakosak. Semmi jót nem tudsz feltételezni rólam? Mégegyszer: a sajtó jelentős része jellegénél fogva is, talán pénzügyileg is "liberális" kézen van. A sajtómunkások nem 6-tól 2-ig dolgoznak. Szabadok.

"A közösség ki kell rekessze az ilyen sorokat, pont mint azt a darab szart,"

Melyik közösség? Ez a szar egy PC dolog?

"Egyenként kell meggyőzni a bloggereket,hogy az ilyen sötét szövegeket ne hagyják megjelenni,hogy tiltsák ki a kommentelőt;
meg kell győzni a netes lapkiadókat,hogy semmi esetre se jusson felülethez az ilyen sötét beszéd; a könyvkiadókat,hogy ilyet nem szabad kinyomtatni; a tévétársaságok tulajdonosait, hogy nem szabad riportot készíteni az ilyennel..,stb.,stb.,"

Hafr? Meg van győzve? Nehéz egy politikus élete. Nem irigylem.

"s persze mindig hangsúlyozni,hogy az államnak nincsen dolga a sötét soraid körül,ha dolga lenne,esetleg tiltani gondolná,oda rothadna,mint maguk a sötét sorok vannak."

Ezt nem értem.

vajasgiga 2015.07.02. 22:50:31

@unionista᠍: Vigyázz, megint zsidóztál.

NotaBene 2015.07.02. 22:52:03

@vajasgiga: Egyetértek, „az erőszakos "liberalizáció… überhumánus városi értelmiség "krisztuskodása" kiváltja a többségi társadalom immunreakcióit”
Ennek az immunreakciónak a megnyilvánulása Magyarországon a Jobbik előretörése. A Fidesz népszerűség csökkenés megállítását, ( támogatottság növekedését) is jelentősen segítette az ellenzék "krisztuskodása".

Egy rosszul sikerült mondatot betegesen túlreagált @egyetmondok:.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.03. 01:07:12

Sic transit gloria mundi.

Én még emlékszem amikor Hayek-idézet volt ott, ahol most a pártlogó (és a számlaszám) van. :)

Lexa56 2015.07.03. 08:30:20

Lepo ismét új néven virít. Csak azt nem tudom, kit néz hülyének.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.03. 09:02:30

@Lexa56: ő egy ragaszkodó, bár nevelhetetlen alkat... legfeljebb majd ezután is lesz egy új nickje

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.03. 09:05:23

@neoteny: én is emlékszem.. semmiféle gloria nem tranzitált, és a posztok értő kritikáját most is szívesen veszem, addig is egy hosszú, de elég félelmetes cikk egy liberális magazinban arról, amiről én is írtam www.newyorker.com/magazine/2015/06/22/the-death-treatment

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.07.03. 09:27:45

"... mind szorosan összefügg azzal, hogy ma se Európának, se a Nyugatnak általában nincs mindent felülíró önképe (kultúrája), amelyben az egyéni szabadságjogok követelése és folyamatos kiterjesztése elnyerhetné az őt megillető helyet. Azért, hogy ne fordítva, a jogok terjeszkedése közepette kelljen megtalálnia helyét -- reálisan: elenyésznie -- a kultúránknak."

Szerintem a liberális hozzáállás és a kultúra hanyatlása között nem ennyire szoros a kapcsolat. A probléma ott van, hogy a nagyon nem mindegy, hogy a liberális jogegyenlőség az pozitív vagy negatív jogokon alapul: en.wikipedia.org/wiki/Negative_and_positive_rights A jelenlegi problémák jelentős része abból származik, hogy az állam által alkotott jogrendszerben túl sok a pozitív jog.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.03. 09:39:17

@stoic79: igen, valóban, és ez azért van, mert mindenki végső soron az elismertetésért küzd,tehát nem elégszik meg a negatív jogával

_Epikurosz_ 2015.07.03. 09:46:53

b+ hafr!

A szabadságjogok között van pozitív meg negatív, először ezt nézd át fél év alatt.

A nem ártani meg nem piaci, hanem orvosi elv.

mit szívsz ???

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.03. 09:49:47

@_Epikurosz_: :) fejtsd ki, mit nem értek/értesz

borzimorzi 2015.07.03. 10:45:00

@egyetmondok: Milyen "sötét szöveg"-ről beszélsz? Nem az volt a sztoriban, hogy az ürge olyan csapatot akart, amelyikben nemcsak négerek vannak, hanem fehérek is, hogy jobban tükrözze a sokszínű amerikai népességet és jobban azonosuljanak vele a szurkoló tömegek? Te tapsolsz annak, hogy ezért eltapostak és lejárattak valakit?

Beteg vagy. Nem kicsit.

Üdv:
b

egyetmondok 2015.07.03. 11:00:12

@unionista᠍:
Nem,nem keltt valakit kicsinálni. Azt az embert volt érdemes kicsinálni,és igen,azt az embert az NBA csinálta ki,az NBA közössége a szurkolók is.
Ami ebben a fontos,hogy erről nem kell bírói döntés,ehhez nem kell törvénytg hoznia a parlamentnek,nem kell ügyész,stb.
Elég hozzá egy egészséges közösség,hogy kiszekálja a szart maga közül.

explanatus 2015.07.03. 11:02:45

"mit tennél a lakásodban randalírozó részeg vendégekkel? Nevelnéd őket viselkedésre amit nem hoztak otthonról? Szerintem kiraknád az ajtón"

Nagyon jó meglátás! Ha mondjuk neked lenne egy saját blogod és beleunnál a kommentelők nevelésébe, te is kiraknád őket. Ha visszajönnének álruhában (új név alatt) a nyelvezetből azonnal rájönnél. Ha ez sűrű egymásutánban történne, akkor feltennéd magadnak a kérdést, miért jön vissza, hiszen világosan tudtára adtam neki, nem kívánom beszélgető asztaltársammá. Ehhez, még ha a blog nyilvános is joga van a blog gazdájának, mert az ilyen kommentelők célja nem a beszéljük meg, hanem a beszéljük meg folyamatos megakasztása.

Sokkal egyszerűbb az időszakosan ablakon bekiabálók esete, mert ott a kinyilvánított cél, a blog által felvetett témák zátonyra futtatása, ha kell durva személyeskedésekkel tarkítva.

És akkor itt jön a címben megfogalmazott kultúra és jog kapcsolata. Mindenkinek joga van kifejteni véleményét, viszont ügyelnie kell, hogy ez a véleménynyilvánítás kulturált formában történjen. Nem illik például a menyasszony előéletét az oltár előtt a násznéppel megvitatni, még ha az (köz)érdeklődésre is tartana számot :)

Végül, bármennyire is fontosnak tartja valaki, hogy bekerüljön a Guiness Rekordok Könyvébe, mint újraregisztrált, a kívülállókban egy idő után érdekes gondolatok fogalmazódnak meg. Mi a célja egy ilyen kommentelőtársnak ? Őszintén szólva, nem tudom. Valami biztosan, mert ilyen kitartás cél nélkül csak elhalna valamikor az igyekezet.

Ez a blog nem arról nevezetes, hogy egymondatos kommenteket generál. Alkalmanként hosszabb kommentek születnek, mint maga az indító bejegyzés, azaz a blog szellemiségéből adódó beszéljük meg felhívást, sokan szó szerint veszik és kulturált formában blog gazdájának jogait nem sértve teszik közzé véleményüket.

Nyugati lapok, blogok ezt úgy oldják meg, hogy minden egyes kommentmegjelenés előzetes moderáción esik át és arra is lehetőség van, hogy IP cím alapján zárjanak ki kommentelőket (hazai blogon erre nincs mód). Ennek hátránya, hogy ez sok pénzbe és időbe telik, így szabad az út a rekord felé.

egyetmondok 2015.07.03. 11:07:41

@vajasgiga:
Oksi, akkor beszélgessünk konkrétan erről:
" ..homoszexuális érdekcsoportok nyomulása, -akiknek a kezében van a média túlnyomórészt " --

írtad. Mit kéne tenni azzal,hogy szerinted a homoszexuálisok kezében van a média túlnyomó részben ?

panellburzsij 2015.07.03. 11:42:53

@Lexa56:
Ja,
a Leples Bitang!
pedig senkit nem néz hülyének ...
hát ha nem kapta vissza magát, hát mit tehet szegény, legfeljebb egy ideje nem hagy vízjeleket :)
és ott lapulhat minden gyanús nick mögött ;)

vajasgiga 2015.07.03. 12:41:24

@explanatus: Hobbivá vált. Elkaptam ezt az addikciós betegséget, de igyekszem kigyógyulni :))

Nem jók a példáid.

A blog címe A mi hazánk. Ez analóg a mi házunkkal. A bennélők közösen döntik el kik kívánatosak vendégként. A bekopogókat meghallgatjuk és beengedjük ha úgy döntünk. A személyit eldobó kert kerítésén átugrókkal, besurranókkal kissé gyanakvóak vagyunk. A bennélőket, oda születetteket nyilván nem utasítjuk ki akkor se, ha pl. hangoskodnak vagy bűnözők. De a vendégek között van jogunk szelektálni.

Ha a házigazda megnyitott -vegyünk egy példát, ami analóg a blogokkal- egy nyilvános helyet mindenki előtt, akkor mindenki bemehet. Persze bőrszín, világnézet, nem, életkor, pártállás, viselkedés alapján ki lehet rugdosni. De lehet, ez nem állja ki a közmegegyezés próbáját. Példa, a trágárság, közmegegyezés szerint nem ildomos viselkedés, de én ilyet nem produkáltam. A homoszexualitásról való vélemény esetében megoszlanak a vélemények, egyelőre szerintem nincs közmegegyezés.

Persze, ha zártkörű a rendezvény pl pártgyűlés, akkor csak meghívóval lehet belépni. Arra rá lehet írni, hogy homokosok, homofóbok, liberálisok, nácik, feketék, fehérek, gyúrcsányórbánisták vagy kik nem jöhetnek.

Amire te gondolsz, az levelezőlista, nem nyilvános blog. Fájdalom, akkor meg nincs nyilvánosság. Lehetne még azt, hogy egyáltalán nem lehet kommentelni. Egyébként sajnos fáradságosan gyomlálni kell és kidobni a kártevőket mint én. Mert a gaz, vadvirág mint szerinted én lennék, újra és újra felüti a fejét. Akkor marad nektek egy szép művelt virágoskert, ahol a nektek tetsző gondolatvirágokban lehet gyönyörködni. A mi hazánkban azonban mindenféle virág van, gaz is -kártékonyabb vagy kevésbé-, vadvirág is nemcsak olyan amit te kedvelsz.

Lehet gyomlálni, totális növényirtót használni, szelektív gyomirtani vagy burokba zárni a kertet.

unionista᠍ (törölt) 2015.07.03. 12:43:40

@explanatus:
itt mindenki vendég. az ellenzéki bloggerek és a kedves kommentelők egy takarékbankot gründoltak össze a tulajdonosnak. amit a nácik népbíróság ítélete alapján majd nacionalizálnak. vagy nem. attól függően, hogy mennyire sikerül a rendszert konszolidálni.

vajasgiga 2015.07.03. 12:55:22

@egyetmondok: Harmadszor írom, hogy elnézést kérek. A mondat rossz. Kiragadtál belőle egy részletet, hogy igazad bizonyítsd. Ez most fixálódott neked?

Ide idézem a teljes mondatot. "Egyértelmű, hogy az erőszakos "liberalizáció", a kissebbségek hangoskodása, a marginális pl. homoszexuális érdekcsoportok nyomulása, -akiknek a kezében van a média túlnyomórészt-, a mindenkit befogadó -de a költséget fizesse az állam azaz mindenki-, naiv (?), társadalmi öngyilkossággal nem törődő überhumánus városi értelmiség "krisztuskodása" kiváltja a többségi társadalom immunreakcióit."

Rossz mondatszerkesztés ebben kicsi át nem látható komment ablakban.

Liberális érdekcsoportok kezében van a média nagy része, úgy gondolom. Persze attól vannak liberális nyomuló homoszexuálisok is. De nyilván vannak konzervatívok is.

Még egy rossz mondatot találtam egy másik szövegemben és ide tárom eléd mielőtt beakad neked az is.

"Előfordulhat, hogy deportálni kell az arra "érdemeseket" A kérdés, ki az?"

Mielőtt a homoszexuális polgártársaink deportálására való buzdítással vádolnál javítom. Sajnos előfordulhat, hogy a beözönlő illegális -nem üldözött, csak azt hazudó- bevándoroltakat Európa kénytelen lesz deportálni. Na ez egy nem könnyen megoldható egyenlet lesz. Ha nem tesszük, ide özönlenek milliók akiknek se munkát, se kenyeret nem tudunk adni, nem tudunk velük békében együtt élni. Ha tesszük, mi van az űberliberális értékeinkkel.

vajasgiga 2015.07.03. 12:57:15

@panellburzsij: Én voltam azt hiszem az elkövető -de talán ez alaptalan önhittség. Bocs, hogy a tisztelt bíróság téged gyanúsított.

Lexa56 2015.07.03. 12:57:16

@vajasgiga: én nem járok bizonyos fajta blogokra. Már csak higiéniai okokból sem. Meg felvilágosító céllal sem. Ha meg kiderül, hogy nem szívesen látnak, akkor eltűnök. Akár innen is, pedig itt jól érzem magam. Az meg végképp nem jutna eszembe, hogy folyamatosan zavart kelteni járjak oda, ahol nem szívesen látnak.

Egy választáson mindenkinek helye van, aki valahová szzületett. Egy klubban vagy rendezvényen már nem föltétlenül. Mondjuk ahhoz ízlés és jólneveltség is kell(ene), hogy piszkítson bele az ember mások beszélegtésébe még akkor sem, ha nem ért egyet vele. Ez elég egyszer deklarálni, mindeki tudomásul fogja venni.

panellburzsij 2015.07.03. 13:08:22

@explanatus:
'Nem illik például a menyasszony előéletét az oltár előtt a násznéppel megvitatni, még ha az (köz)érdeklődésre is tartana számot :)'
magyarra fordítva: ne firtassuk ki volt kinek a tanácsadója, mert az tabu?

'Mi a célja egy ilyen kommentelőtársnak ? '

Talán az, amit például az egyik ilyen kommenttárs nem egyszer megfogalmazott, hogy a szerinte is kívánatos konzervatív forradalom hitelességét rontja az itteni prezentációjának jónéhány meggondolatlan és tarthatatlan írása?
Hogy lehetne ezt a számos okból joggal kritizálható 'politikai osztályunk' megválasztott képviselőit a nekik is kijáró minimális emberi tisztelet mellett bírálni?
Hogy nem ártana egy kis önreflexió is?
...

panellburzsij 2015.07.03. 13:11:22

@vajasgiga: ezek elvi kérdések, az igen tisztelt Bíróságnak meg nagy rutinja van az ilyen döntéseiben :)

vajasgiga 2015.07.03. 13:17:30

@Lexa56: Én se. Mindenki ott kommentel ahol akar.

"Egy választáson mindenkinek helye van, aki valahová szzületett" Ebben egyetértünk. Látod vannak közös pontok is.

"Mondjuk ahhoz ízlés és jólneveltség is kell(ene), hogy piszkítson bele az ember mások beszélegtésébe még akkor sem, ha nem ért egyet vele."

Ebben nem. Most én piszkítottam bele a te beszélgetésedbe, vagy te az enyémbe? (Unionista: Egyes vélemények szerint az egyik, mások szerint a másik. A gyügyeiek szerint így, a dánok másképp gondolják). Főleg, hogy "ad hominem". Ezt is itt tanultam.

Megint mondom, hol van kiírva a bejáratnál, hogy ide az énfélék nem jöhetnek be? Tessék levlistát vagy világnézeti klubbot csinálni, akkor békében beszélgethettek, a valóság nem zavar.

Kezd nem tetszeni ez a hobbi.

unionista᠍ (törölt) 2015.07.03. 13:18:45

@egyetmondok:
egyénileg sokat lehet ezen nyerni. az amerikai zsidó közösség tud nagyot bukni. mert egy menedzsernek joga van úgy spekulálni, hogy inkább a jóképű fiút igazolja le mert több női nézőt akar, és nem zavarja ha ez vonzza a melegeket. persze ahhoz is joga van, hogy éppen ne azt igazolja le. ha sok hasonló kosárlabda tudású közül kell válogatni. jogában áll akárhogy dönteni. az amerikaiak álláspontja, hogy ezt nincs jogában kimondani. magánbeszélgetésen, vagy magánlevelezésben sem.

egy ír edzőt azért tiltottak el, mert a magánlevelezésében egy izraeli játékosügynökre úgy hivatkozott, hogy "a zsidó".

én attól tartok, hogy csurka istvánt is rehabilitálni fogják. azt fogja mondani az utókor, hogy igen. egy pontig igaza volt. a zsidók az irodalomban összetartanak. körbe dícsérik egymást, hogy micsoda világhírű írók. és a külföldi nyelven megjelent fordítások sokszor jobbak, mint az eredetiek. a sorstalanság sincs igazán jól megírva. ez a filmben ütközött ki. remek színészek képtelenek voltak a párbeszédeket hitelesen eljátszani. a zene jó volt hozzá.

az is egy kérdés egyébként, hogy miért gondoljuk azt, hogy olaszok, németek és oroszok adják a zeneiség csúcsát. miért van az, hogy debrecenben a tankcsapda mellett az orosz romantika képes megtölteni a főnix csarnokot. miért van az, hogy a magyarok többségének az álmodj királylány típusú slágerek kellenek. és a főváros belső kerületei kívül kevesen értékelik a zazie az ágyban szövegének "mélyrétegeit".

szóval nagyon úgy tűnik, hogy az ízlést befolyásolja a természet. és ha ez így van, akkor legitim kicsit fehérebb nba csapatot építeni, jelentős fekete többség esetén is. és ez persze fordítva is igaz. ebben a feketék és a fehérek akár ki is egyezhetnek. a legfelső bíróság 5:4 arányban akár erre a következtetésre is juthat. mert az alkotmányjog is olyasmi, mint hogy írjuk le azt, hogy "kapucsínó". kával, cével, egy csével, kettővel, rövid ível és óval, vagy hosszúval.

egyetmondok 2015.07.03. 13:22:08

@vajasgiga:
Rossz a mondat ? Ez mit jelent ?
Azt jelenti,hogy a média túlnyomó részben nem is a melegek kezén van?

unionista᠍ (törölt) 2015.07.03. 13:22:36

@panellburzsij:
az igazságos talán az lenne ha alkotmányos alapjogokat évente kidobnánk kockán. nem szabad ezt komolyabban venni, mint a ki nevet a végén játékot.

egyetmondok 2015.07.03. 13:24:44

@unionista᠍:
Csurkát elítélték valamiért ? Én ilyenre nem emlékszem,bár volt valami rajzfilm előleg,amivel nem tudott a hírek szerint elszámolni,de úgy emlékszem,nem lett belőle semmiilyen büntetőeljárás.
Miért kéne őt rehabilitálni?

vajasgiga 2015.07.03. 13:31:56

@egyetmondok: Igen ebben az értelemben rossz a mondatom. Negyedszer kérek elnézést csiszolatlan fogalmazási tehetségemért, de úgy látom igen szigorú tetszel lenni.

A véleményem helyes mondatban: A MÉDIA TÚLNYOMÓ RÉSZBEN A LIBELÁRIS ÉRDEKKÖRÖK KEZÉBEN VAN. (Elnézést a hangoskodásért)

Átszerkesztve az eredeti szöveget, eredeti szándékomnak megfelelően: "Egyértelmű, hogy az erőszakos "liberalizáció", a kissebbségek hangoskodása, a marginális pl. homoszexuális érdekcsoportok nyomulása, a mindenkit befogadó -de a költséget fizesse az állam azaz mindenki-, naiv (?), társadalmi öngyilkossággal nem törődő überhumánus városi értelmiség "krisztuskodása" kiváltja a többségi társadalom immunreakcióit. Megjelenn(t)ek a rendpárti szélsőségek, a türkménbasik akik majd rendet vágnak. Isten ne adja, esetleg még pogromok is jöhetnek Európában."

Ezt így teljes egészében kéretik vizsgálni, nem kiragadott félmondatot.

Remélem, az önreflexió, bocsánatkérés enyhítő körülmény.

egyetmondok 2015.07.03. 13:42:42

@vajasgiga:
Abban az értelemben rossz a mondatod, hogy a média nem is áll túlnyomó részben a melegek kezében ?
De,hát ez így nem egy rossz mondat,hanem egy hazug állítás. Miért hazudsz ?

explanatus 2015.07.03. 14:05:54

Nem címzetten válaszolnék. Az előbb se tettem. Jó. Szedjük sorba.

1 Van ez a magánemberként megnyitott blog. A blog gazdája egyben egy parlamenten kívüli párt elnöke.

2 Ez sokaknak tetszik, 77.651 oldalmegnyitásból gondolom egy poszt kapcsán.

3 Sokaknak meg nem tetszik. Gondolom a mandiner blogszemlézőjén a reakciókból.

4 Nekem tetszik, és örülök annak, hogy van egy hely, ahol a posztok sugallta gondolatok nagyon nagy részben fedik az enyémeket.

5 Párt elnöke úgy gondolja, hogy tanulmányai, élettapasztalata alapján tud megoldást bajainkra. Az ország bajaira.

6 Saját élettapasztalatomból tudom, hogy mi magyarok (titeket is beleértve) többre vagyunk képesek, de olyan keretek közé vagyunk szorítva, hogy ez a többre-való-képesség nem jöhet ki belőlünk.

7 Ezt azért merem mondani mert a több, mint félmillió pizzafutár, meg mosogató sokkal jobban megél ebből, mint hazájában az általa tanult szakmákból.

8 Ezért jogom van ezt az alternatíva törekvést (amit a blog kínál) támogatnom a magam eszközeivel. Így itt a blogon a kommentjeimmel.

9 Nem vitatom el senki jogát, hogy ebbéli törekvésembe megakadályozzon, saját kommentjeivel.

10 Viszont fenntartom magamnak a jogot, hogy kifejtsem kommentelő társaimmal szembeni ellenvéleményemet. (sértés, személyeskedés, az adott tartalom kiforgatása nélkül)

11 Nem szeretem a tények, saját szájíz szerinti kiforgatását. Ha a hőmérő 18 fokot mutat, akkor az egy olyan tény, amit el kell fogadni akkor is ha az egyikünknek meleget, másikunknak hideget jelent.

12 Amikor párt elnöke többször kifejtette, hogy "előéletében" nem csak gazdasági tanácsadóként dolgozott, akkor az tény. Az is tény, hogy mivel úgy érezte, tanácsai süket fülekre találtak, megpróbálja felhalmozódott tapasztalatait más módon a köz javára fordítani. Alapított egy pártot.

13 Ez a párt nem hajlandó besorolni, a neki szánt szerepbe.

14 A parlamenti pártoknak nem érdeke, hogy velük szemben (az összessel szemben) egy alternatívát kínáló párt a politizáló emberek ingerküszöbét elérje.

15 Vagy "hivatalból" vagy önszorgalomból vannak emberek, akik ezt a törekvést szeretnék megakadályozni, mert jelenlegi viszonyok fenntartásában, fennmaradásában érdekeltek.

vajasgiga 2015.07.03. 14:09:56

@egyetmondok: Na ezt meguntam. Szerintem a többiek meg sokkal jobban, hagyjuk már ezt a rugózást.

Ne hazugozz, én se tettem veled, pedig negyedszer ferdíted el a mondandómat.

Igen: Abban az értelemben rossz a mondatoM, hogy szerintem a média nem áll túlnyomó részben a melegek kezében. Viszont tartom, hogy a média túlnyomó részben liberális érdekcsoportok kezében van.

Persze ezt senki se tudja bizonyítani és az ellenkezőjét sem. A médiatulajdonosok nemi identitása magánügy. Semmi közöm hozzá, neked se. Szerintem.

Ismét itt a javított szöveg, de ez is CSAK az én véleményem. Lehet gyügyén, vagy a dánok, vagy a texasi kocsmavendégek másképp gondolják. Trade mark: Unionista

"Egyértelmű, hogy az erőszakos "liberalizáció", a kissebbségek hangoskodása, a marginális pl. homoszexuális érdekcsoportok nyomulása, a mindenkit befogadó -de a költséget fizesse az állam azaz mindenki-, naiv (?), társadalmi öngyilkossággal nem törődő überhumánus városi értelmiség "krisztuskodása" kiváltja a többségi társadalom immunreakcióit. Megjelenn(t)ek a rendpárti szélsőségek, a türkménbasik akik majd rendet vágnak. Isten ne adja, esetleg még pogromok is jöhetnek Európában."

egyetmondok 2015.07.03. 14:13:47

@vajasgiga:
Akkor tehát szerinted igaz az az állítás, hogy a média túlnyomó részben a melegek kezén van.
Oksi, akkor beszélgessünk erről.
Lehet,hogy én tényleg kissé túlreagáltam azt kommentedet, oksi,lehet,hogy így van.

Bocs,gondolom ez így oké...,és akkor beszéjük meg,hogy mi legyen azzal,hogy szerinted a média túlnyomó részben a melegek kezén van.

vajasgiga 2015.07.03. 14:36:29

@explanatus:

"Nem címzetten válaszolnék. Az előbb se tettem." Ez így ebben a formában nem bontja ki a teljes igazságot.

Idézet:
"mit tennél a lakásodban randalírozó részeg vendégekkel? Nevelnéd őket viselkedésre amit nem hoztak otthonról? Szerintem kiraknád az ajtón"

Ez az én szövegem volt, tehát címzésnek veszem. Semmi gond, apróság.

Közeledünk, közeledünk.

Amennyire látatlanban, egymást nem ismerve két ember megértheti egymás gondolatait rövid írásokból, néha ügyetlen mondatait. És ez vonatkozik Elnök Úrra is. Nadehát nem lehet minden egyes mondatot ötször megrágni és oldalakat szentelni egy részletnek. Tömören, érthetően is kell fogalmazni, ami nem könnyű. Hogy lehetne egy munkásnak, egyszerű szavazónak irányt mutatni.

Lényegében majdnem a teljes listáddal egyetértek, persze amennyire a fogalmazás, keret engedi. Az én percepciómban, hogy latinos félműveltségemet is csillogtassam.

"mi magyarok (titeket is beleértve" Ez szerintem kicsit ügyetlen és a titeket-nek van egy kis rossz mellékíze. De én erre nem vetek követ, én is fogalmazok rosszul sokszor.

"9 Nem vitatom el senki jogát, hogy ebbéli törekvésembe megakadályozzon, saját kommentjeivel." Nem teljesen értek egyet, itt akadályozásról nincs szó. Más véleményről van szó.

"15 Vagy "hivatalból" vagy önszorgalomból vannak emberek, akik ezt a törekvést szeretnék megakadályozni, mert jelenlegi viszonyok fenntartásában, fennmaradásában érdekeltek." Ha ezt rám és más ellenvéleményt, kritikát megfogalmazókra gondoltál, akkor nem értek egyet. Én azt feltételezem mindenkiről, hogy jobbítani akarja a világot. Legfeljebb nem értünk egyet a módszereket, a részleteket illetően. Másrészt mi van, ha érdekelt vagyok a jelenlegi viszonyok -irány- fenntartásában úgy átlagosan mérlegre téve a jó és rossz dolgokat? Akkor nincs itt szavam? Persze mint fentebb írtam, nincs tökéletes állapot. Béndek Úr tudja a vállalati világból. There is no perfect company, we have always room to improve our peformance.

Na mennem kell műszakba.

Lexa56 2015.07.03. 14:38:36

@vajasgiga: te rondítasz bele mások beszlgetésébe, tendenciózusan, zavaró szándékkal. Azt pedig hogy nem örülnek neked, észrvehetted volna az n-szeri kitiltásból. Úriember ebből ért. Ebből is látszik, hogy semmi más célod nincs, mint mások megzavarása. Ha nem ez lenne, akor már tényleg rég meguntad volna és hagynád az egészet fenébe, hiszen kár belénk a bölcsességed. Ha Te nyitnál blogot, eszembe sem jutna odajárni zavart kelteni, csak egyszerűen elkerülném. A gyügyeieknek is megvan a joguk a kedvük szerinti eszmecserére meg a dánoknak is de egymást minek bosszantani?

vajasgiga 2015.07.03. 14:40:03

@egyetmondok: Ezt most tényleg nem értem, olvastad az előtted lévő bejegyzést vagy közben gépeltél?

vajasgiga 2015.07.03. 14:42:19

@Lexa56: Nem vagyok úriember. Egy egyszerű ember vagyok.

egyetmondok 2015.07.03. 14:44:17

@vajasgiga:
Hogyne olvastam volna. Sima ügy,szerinted nem hazudsz abban a kommentben,amikor azt állítod, hogy a média túlnyomó részben a melegek kezén van.
Oké,akkor jó! Akkor a melegek kezén van szerinted. Akkor beszéljünk erről.
Mi legyen azzal a helyzettel, hogy szerinted a média túlnyomó része a melegek kezén van.
Hogyan tovább szerinted a magyar média sorsát illetően,ha az szerinted túlnyomó részben a melegek kezén van ?

Lexa56 2015.07.03. 14:48:05

@vajasgiga: ja, értem. Csak aztán ha más is egyszerű emberként megmondja a véleményét, akkor ne legyél érzékeny.

vajasgiga 2015.07.03. 15:26:58

@Lexa56: @egyetmondok: Értem, de meg nem értem az indulatokat. Most sajnos 5 perc múlva be kell mennem a géptérbe, ott se térerő, se internet. További jó mulatást demokraták.

Lexa56 2015.07.03. 15:34:40

@vajasgiga: bennem nem indulat van, inkább értetlen csodálkozás, meg egy jó adag idegenkedés.

panellburzsij 2015.07.03. 15:38:36

@unionista᠍: 'nem szabad ezt komolyabban venni,'

Némi (ön)irónia sokat tud segíteni még egy halálosan fontos, nagyon komoly blogon is, ha nem fél valaki ettől.

panellburzsij 2015.07.03. 15:48:47

@explanatus:
Jó explanatus barátom!
'9 Nem vitatom el senki jogát, hogy ebbéli törekvésembe megakadályozzon, saját kommentjeivel.'

Ne marháskodj, ki tudna megakadályozni ebben? Legfeljebb a bloggazda, ha kitilt.

'Az is tény, hogy mivel úgy érezte, tanácsai süket fülekre találtak, megpróbálja felhalmozódott tapasztalatait más módon a köz javára fordítani. Alapított egy pártot.'

Ez rendben való, de az ennyire túlzó, irracionális, néha a gyűlölködéssel kacérkodó kijelentéseivel épp azt a konzervativizmusra affinitív egyszerű pógárt taszítja el még az érdeklődéstől is, akiket amúgy szeretne megnyerni a maga sajátos konzervativizmusához.
Szíve joga, és ahogy bölcsen írta: Az eredmény minősít!
Nézd meg 3 év eredményét ...

panellburzsij 2015.07.03. 16:11:45

@explanatus:
ne haragudj, erre még mondani kell valamit.

'15 Vagy "hivatalból" vagy önszorgalomból vannak emberek, akik ezt a törekvést szeretnék megakadályozni,'

Ha vannak itt ilyenek, azok bizony épp az ismertséget segítik elő, ahogy például az elébb szapult mandiner - már azzal is hogy egyáltalán másodközli posztjait néha.

Persze, Krahácsot mindig el akarják nyomni - ha már nincs komolyabb támogatás ezt a magyarázatot mindig elő lehet húzni.

SEMMI nem tudja megállítani bloggazdánk politikai sikereit, ha lesz akit vonz a programja - hajrá!

egyetmondok 2015.07.03. 21:04:19

@vajasgiga:
Mi legyen a magyar médiával,ha annak túlnyomó része a melegek kezén van?

vajasgiga 2015.07.03. 21:34:07

@egyetmondok: Mit tudom én. Döntsd el te, ha tényleg úgy gondolod hogy meleg kézen van.

egyetmondok 2015.07.03. 22:24:55

@vajasgiga:
Nem barátom,szerintem a magyar média nincsen a melegek kezén,ezt nem én,hanem te állítottad a kommentedben, és később te tiltakoztál az ellen, hogy ez hazug állítás lenne.

Nos,ha szerinted igaz,akkor mi legyen a magyar média sorsa,ha az szerinted túlnyomó részben a melegek kezén van?

vajasgiga 2015.07.03. 22:56:20

@egyetmondok: Zavaros. Aludd ki a fixaciódat. Nincs dolgunk egymással.

egyetmondok 2015.07.03. 23:02:30

@vajasgiga:
Már hogyne lenne dolgunk. Te írtad és nem én:

" ...a kissebbségek hangoskodása, a marginális pl. homoszexuális érdekcsoportok nyomulása, -akiknek a kezében van a média túlnyomórészt ".

Nos,mi legyen azzal a médiával,amely szerinted a homoszexuálisok kezében van túlnyomórészt?

Valami ötleted csak van erről,ha már ilyen világosan és egyértelműen fogalmaztál. Mi az?

explanatus 2015.07.03. 23:14:52

@vajasgiga: Akkor most címzetten csak neked, csak most. A hivatkozott idézet egy hozzászólással feljebb volt és nem erre hivatkozol, hanem a kettőből csinálsz egyet. Látod, ezt nem szeretem. Ha összemossuk a színes ruhát a fehérrel, akkor az egyik elszínezi a másikat. A titeket én nem megbélyegzésként használtam, hanem nyomatékosítottam , hogy az ellenoldalt is beleértem, amit te is érzel, de valamiért csak csavarsz egyet rajta.

A legfontosabb. Kérlek ne vegyél magadra mindent, amibe valamilyen bántást vélsz felfedezni. Nem neked szól.

Végül, nincs abban semmi rossz, ha valaki ellenérdekelt. Rajtad kívül még vagy kétmillió szavazópolgár kívánja a jelenlegi állapot fenntartását. Joguk, jogod van hozzá. Az egész kommentemből az olvasható ki, igen, mindenkinek lehet/legyen véleménye, de a másét (az enyémet) ne forgassa ki értelméből. Én se teszem a tieiddel, pedig megehetném. Nem legyőzni akarlak, se kifigurázni, csak beszélgetni, mert hátha pont a kettőnk beszélgetéséből kerekedik ki valami olyan, ami kivinne bennünket ebből az egész országot fogva tartó a másik-meg-nem-értése dzsungelből.

A jövőt illetően. Hidd el nekem, ha egy véletlen folytán egy asztalnál kávéznánk, koccintanánk, nem szeretném a tekintetedet kerülni, ezért szándékomba sincs, hogy személyedben bántsalak.

(Zárójelben. Bárcsak érteném, miért harcolsz ilyen kitartó következetességgel "Béndek Úr" világával, amikor újra meg újra helyt ad gondolataidnak !)

explanatus 2015.07.03. 23:42:21

@panellburzsij: “Nézd meg 3 év eredményét …” Ha a meglévő parlamenti pártok “eredményéhez” hasonlítjuk, akkor természetesen nem értékelhető az eredmény, hiszen jóhiszemű magánszemélyek álltak össze párttá, hogy az “egyszerű pógárt” olyan helyzetbe hozzák, hogy választható alternatívaként jelenjenek meg a következő választás alkalmával a szavazólapokon. Ha ezt elérik, már az eredmény a mindent utaló mai parlamenti pártok médiafölényét figyelembe véve.

Egy újonnan alakult párthoz, amelyik nem tud/akar ígérni se pénzt, se paripát, se fegyvert, de még egy nyamvadt rezsicsökkentést se nem akarnak békemenet-méretű tömegek csatlakozni.

Huszonöt évnyi majd megoldom én nektek minden gondotok, bajotok mentalitással uralkodó választottaink károkozását az emberi fejekben csak kemény munkával lehet helyrehozni. Ha csak annyit ér el a PKP, hogy tudatosítja a választókban, nincs semmi ingyen, rezsicsökkentés se, hogy a jólét alapja a munka és nem a valahova tartozás, már akkor eredményes volt a tevékenysége.

Boross Bence 2015.07.04. 00:59:58

@explanatus: Egyelőre sem a párt alelnöke, sem az elnökség tagja nem mert saját néven megszólalni a párt ügyeiben.

panellburzsij 2015.07.04. 09:45:00

@explanatus:
'Ha a meglévő parlamenti pártok “eredményéhez” hasonlítjuk, akkor természetesen nem értékelhető az eredmény'

Márpedig a 'politizálás' eredményét valahol mégis csak a megszólítani vágyott és a megszólításra rezonáló polgárosulatlan szavazópógárok számán tudod mérni, esetleg a PKP nyilvánosság előtti megjelenését prezentáló blogon való aktivitáson.

EZ a poszt például tényleg remekre sikeredett, (egy gazemberezést nem találok benne), érdekes lett volna tényleg megismerni a PKP elitjének ehhez való viszonyulását.

De a tiedre is egy pirospontot hirtelen:
', hogy a jólét alapja a munka'
Csak nem?
:))

PS:' ha egy véletlen folytán egy asztalnál kávéznánk, koccintanánk'

mintha egyszer már ígértél volna ilyet nekem;-)

Levee44 2015.07.06. 19:21:32

Ez a cikk fájdalmasan nem szól semmi másról, mint hogy: öreg vagyok, rossz kedvem van és fáj a gyomrom/hátam.

Az emancipált (valójában súlyosan, ijesztően, disztópikusan kirekesztett) gyerek különösen tetszett, mondjon még ilyeneket, hadd derüljünk.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2015.07.06. 22:14:44

Nincs olyan "liberális nézet", hogy "az ember szabadnak született". Ugyanis ez egy nyilvánvalóan hamis, sőt értelmetlen tényállítás lenne. Az ember nem tud szabadnak születni, és a liberalizmus ezzel kapcsolatban nem tényállítást, hanem egy vágyat, egy célt fogalmaz meg. Azt, hogy a szabadság számára a legfontosabb (az természetesen vitatható, hogy mi a legfontosabb) társadalmi "tulajdonság" (az egyéni is, és az egyes közösségeké is), az a jól működő társadalom, amely ezt a célt minél magasabb szinten megvalósítja.

Na most, ha nem tudod, hogy a liberalizmus ezzel kapcsolatban mint mond, mit akar, hogy ezek a szóban forgó állítások egyáltalán tények-e, vagy inkább normatív, vagy preskriptív (előíró) kijelentések-e, akkor nincs is nagyon miről beszélni tovább. A többi, amit írsz, az csak egy konzervatív zavaros "egyvelege" arról, amit az általa utált liberalizmusról hallucinál össze.
süti beállítások módosítása