1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.11.06. 11:33 HaFr

Várjuk a jobboldali szimpatizánsok csatlakozását!

A Fidesz szembefordult a nemzetet Nyugat-Európa felé közelítő, és a klasszikus, keresztény és polgári értékek mentén berendezendő versenyképes, szabad társadalom eszméjével, elidegeníti Magyarországot a természetes szövetségeseitől, és szembefordítja a civilizált világ közvéleményével. Aki nem hitte ezt két éve, ma már jobban hiszi. Újabb két év múlva, ha minden ebben a mederben folyik tovább, sajnos világosan fogja látni is. Az ország stratégiai vesztese az Orbán-rezsimnek, mert az még a saját "keleti nyitását" sem képes úgy átültetni a gyakorlatba, hogy az a javára szolgáljon az országnak, és ellensúlyozza a Nyugat vehemens kritikájából következő pozícióvesztésünket. A Kelet Orbán számára nem a működő gazdasági kapcsolatok új hálóját jelenti, hanem az államberendezkedés autokratikus mintáját. Számottevő keleti működő tőke nem érkezik, a függőség új szálai viszont egyre vastagabbra fonódnak. A "stratégia" mögött azonban mindössze a butaság, a hatalomféltés, és a felelősségre vonástól való félelem munkál. Orbán beosztott miniszterei inkompetensek, silányak, erkölcstelenek, alkalmazásuk egyetlen kritériuma a miniszterelnök-pártelnökhöz való hűség, tehát semmit sem lehet remélni a kormányzás minőségétől. A nemzet csak a kárukat látja: a politikai perspektíváink beszűkültek, idő kérdése, hogy a néhány tucat ember korrupt céljaiból következő hanyatlás a török uralmat háromszázötven évvel követően újra a Balkánhoz soroljon bennünket.

Nem arról beszélek, hogy Orbán bűnös politikájának alternatívája szükségszerűen a szuverenitásunk iránti igény feladása kellene, hogy legyen. Ellenkezőleg: pontosan kell látni, hogy a szuverenitásunk mennyiben érték, hol húzódnak a határai, és mennyiben szolgálja a magyar nép boldogulását. Az EU-t jelentősen más, érték- és autonómiaelvű alapokra kell helyezni. Egy biztos: a szuverenitásunk elképzelhető legnagyobb teljességét a nyugati szövetségi rendszeren belül lehet elérni, ahogy a versenyképes és nemzeti értékeit megtartó társadalom modelljét is ezen belül lehet csak kidolgozni.

Nem szabad hagynunk, hogy az Orbán-rendszer eróziója újra a leszerepelt baloldali erők malmára hajtsa a vizet, és visszakerüljenek a hatalomba a jól ismert -- és a politikai jövőjükhöz makacsul ragaszkodó, a népet 1989 óta a saját gazdasági és kulturális befolyásuk továbbéltetésének alárendelő -- politikusok. Ehhez azonban új jobboldali politikai centrumot kell kialakítani. A Polgári Konzervatív Párt pontosan ebből a célból jött létre, ezért folyamatosan várjuk a bevezetőben jelzett értékek híveit, várjuk őket a gazdasági, erkölcsi, politikai erejük, a szakmai tapasztalataik, az eszük és a szorgalmuk, végül pedig elégedetlenségük, vagy a puszta érdeklődésük miatt.

Jelentkezni vagy érdeklődni a pkonzervativok@gmail.com-on lehet. 

Dr. Béndek Péter, pártelnök

148 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr826869671

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A nemzetközi helyzet ismét fokozódik! 2014.11.07. 10:09:10

Orbán úr pedig kioszt pár sallert a parlamentben. Filmelőzetes!A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.     

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemhívő 2014.11.06. 21:18:02

@Zipser: ..az a "baj",..hogy szóról szóra leírtad, ..amin a cikk olvasása közben gondolkodtam...

Még szerencse, ..hogy átfutottam a hsz-eket.. :)

Hidvégi Mihály 2014.11.06. 21:45:04

@rs232: Csökött cinikus vagy kedves riposztoló. Nem hiszel semmiben, azt hiszed csak a nihil számít.

Frászt. Hogy csúnyábbat ne mondjak. De akkor mi a fenéért jársz ide, ha csak ótvarkodni tucc?

Hidvégi Mihály 2014.11.06. 21:48:14

Mert amúgy igen unok mindenkit, aki idejár jártatni a lepcsest, röhigcsélni, miközben ez az ország a földön fetreng, agonizál évtizedek óta s a szavakon lovagol vajon mi a konzarvativizmus, jó-e ez neki vagy sem, lesz-e haszna vagy sem, jobb lenne más, tamáskodik, értetlenkedik.

Ember, embereld meg magad ha idetévedsz!

FehérB (törölt) 2014.11.06. 22:00:32

@Hidvégi Mihály: Ahogy nőni fog a PKP, egyre több lesz az ellendrukker, erre érdemes felkészülni. Sőt, ha több emberhez jut el az üzenet, akkor egyre vehemensebbek, frusztráltabbak is lesznek.

@Zipser: Attól, hogy valakik elmennek az országból, még lehetnek a szavazók, sőt, a családtagjaik minden bizonnyal nem éppen a kormány sikertörténetét látják egy ilyen helyzetben. Az emberek butaságában/tudatlanságában nem hiszek, a PKP-nek pedig érdemes olyan messze eltartania magát a tisztelt balliberális oldaltól, amennyire csak tudja. Nem lesz könnyű, mert a Fidesz-MSZP maffia minden bizonnyal nehezen adja az elért pozícióit, vagyis a politika-csinálás (és rablás) monopóliumát. Kénytelenek lesznek viszont előbb-utóbb megszokni, hogy az úri huncutságaiknak vége.

egyetmondok 2014.11.06. 22:50:39

@Moin Moin:
Ja,erre el is felejtettem reagálni:

" (Hiszen, ha anyag értelemben valóban ez tenne a leggazdagabbá, akkor ugyan miért menekülnének magyarok, lengyelek, románok, stb. százezres tömegekben el a nemzetállamukból?) "

a magyar büszkén nem is nemzetállam,s minden magyar "nemzetben gondolkodó" haragosan tiltakozik,hogy pl. Szlovákia,vagy Románia az lehessen.

Tán azért (is) menekülnek innen,mert valahogyan nem tudunk nemzetállammá lenni...

rs232 2014.11.06. 23:45:17

@Hidvégi Mihály:
Tehát ha helytelenítem, hogy kiváló bloggerünk csuklóból lehitványoz embereket, csak mert ő úgy gondolja, akkor én ótvarkodva tucc-tuccolok.

Pedig szerintem egy konzervatív ilyet nem tesz, mint itt poszterünk.

De ahogy gondolod, nyilván itt meg Te lehetsz a nevelőtanár.
Azért majd számolj be, kérlek, hol tart a tagtoborzás :)

rs232 2014.11.06. 23:55:19

@Moin Moin:
' egyetlen állandó dolog van: a változás. Ettől kapnak frászt a konzervatívok! '
:))
ohhh, a jól ismert permanens forradalmár ...

Moin Moin 2014.11.07. 00:13:40

@rs232: Ez nem forradalom, hanem fizika, amely uralja az egész Univerzumot, azon belül pedig a szintén az anygai világ szerves részét képező társadalmakat is.

(Ha esetleg neked mást mondtak volna avasárnapi iskolában: a világot, az embereket és a társadalmakat nem a Zisetnke teremtette!)

explanatus 2014.11.07. 00:46:46

@Zipser: Kérlek, ne orrolj meg rám, de jobban szeretem, ha valakihez szólva beszélek, meg téged olvasva indult meg bennem alábbi gondolatsor.

Akkor nézzük, máshol hogy megy az ilyesmi, mármint új párt megjelenése. A tagság létszámának alkulása, és a támogatók, szavazók körében az elfogadottság. Nézzük multiország legújabb pártját az Alternative für Deutschland-ot www.alternativefuer.de/ Megalakulása pillanatától alternatívát kínál a nem-választóknak, a minden-oldalban csalódottaknak az Unió- és Euróelleneseknek. (itt meg kell jegyezzem, nem a kedvenceim, nem is pártprogramról akarok szólni, hanem a pártról)

Tekintsünk el a céloktól és pusztán a társadalmi elfogadottságát nézzük. Megalakulása után a régi pártok (beleértve a valamikori baloldal -ott is széthullott- pártjait) azonnal ráakasztották a pártra a professzorok-pártja címkét (erre a címkére nyomatékosan felhívnám a hazai értelmiség figyelmét), hogy ezzel is rést üssenek a szélesebb elfogadottságon. Nem jött össze. Olyannyira, nem hogy hamarosan a belépni kívánók tömeges jelentkezése miatt létszámstopot kellett elrendeljenek. Alig másfél év alatt a tagok száma (a kilépések ellenére) a másfélszeresére nőtt. A meglévő pártok a megjelenést negligálták.

A 2013-as Bundestagwahl-on 4,7%-ot szereztek, alig maradtak le a küszöbről. Az EU választásra annyira megerősödtek, hogy 7,1%-ot szereztek. A tartományi választásokon sorban bekerülnek.

Függetlenségüket, anyagi biztonságukat a párttagok mellett komoly, a tagok mintegy 10% kitevő (Förderer) szavazati joggal nem rendelkező támogatók is biztosítják. Világosabban. Van a pártnak egy anyagilag tehetős támogató tábora, amelyik nem akar (pénze arányában) beleszólni a párt működésébe, irányvonala meghatározásába.

Itt, álljunk meg egy kicsit, és ízlelgessük. Szóval, én adok valamire komoly összeget, de nem akarok beleszólni, hogy mit csináljanak vele, mert -itt a lényeg- megbízom a pártban, mert a megszemélyesítői a garancia arra, hogy jó az irány és nem kell a pénzem mértékben beleszólnom. Ez nekünk magyaroknak legalább annyira nehéz megérteni, mint mondjuk a németeknek, hogy mit jelent a színhibás autó.
- - -
Akkor pártelnök felhívásához. Szóval, pártelnök nem azt mondja, (mint az orvos a betegnek) itt a recept, váltsd be, azaz szavazz rám, és a „haza fényre derül”, hanem azt mondja, gyere, segíts nekem (a pártnak), hogy olyan országot csináljunk magunknak, melyben jó élni, melyből nem kell százezer számra a (jobb) megélhetés miatt élni az „el lehet menni” joggal.

De mi nem részt venni akarunk ebben, hanem pártelnök és pártja teljesítményét pontozni (egy valamikori szavazás alkalmával)

Van még egy kis gondolkozási idő, meg áttanulmányozni alábbi linket. Van még egy kis idő, hogy eldöntsük akarunk-e tevőlegesen részt venni sorsunk (hazánk) alakításában, vagy megelégszünk mobillal „villogni”. Van még egy kis idő, hogy ha egyszer a gyerekeink, unokáink megkérdezik, akkor el tudjuk majd mondani, hogy igen én is ott voltam az elején, és nem kell szemlesütve azt válaszolni, nem volt rá időm meg lehetőségem, esetleg azt, tudod olyan idők voltak akkor, jobb volt meghunyászkodni, mert, mert … és lehet majd sorolni, mi miatt volt jó, mi miatt érte meg, gyávának lenni.

www.handelsblatt.com/politik/deutschland/afd-mitglieder-alternative-fuer-deutschland-waechst-rasant/10789344.html

Hidvégi Mihály 2014.11.07. 06:28:46

@Dbm: Ha nem szimpatizálsz velünk, mondd, miért jársz ide? Mert rendben, jó az, ha valaki a hibákat, a hibáinkat a szemünkbe mutatja, abból valszeg tanulunk. De minap is rád kellett ripakodjak mert valami nemtelent észleltem veled kapcsolatban, mondd, erre mi szükség van? Ha nem segíteni mész valahová, akkor annak mi értelme? Ha nem azért élsz, hogy valamit jobbá tégy, annak, mondd, mi értelme?

Ha nem szimpatizálsz, akkor végy részt másik pártban. Vagy részt veszel? Netán te vagy Lázár Dzsoni? Ha nem, de ott vagy a fityuszban, akkor meghallják a hangod? Ha nem, akkor miért nem alapítasz te új pártot, olyat, ami neked tetszik?

Mert az utca embere nélkül nem lesz változás, ezt nem bízhatjuk az elitre, ahhoz csúnyán leszerepeltek.

Tedd hát a dolgod.

Hidvégi Mihály 2014.11.07. 06:36:10

@rs232: A konzervatív is ember, a polgár is, hogyne hitványozhatna le másik embert? Hogyne tehetné, Magyarország a béka feneke alatt s ezt bizony emberek okozták, nyilván hitvány emberek. Akik valszeg nem mindenben hitványak, lehet a családjukat szeretik, lehet az asszonyt nem is veri mindnyájuk, lehet a szomszédnak is segítenek, de országot vezetni bizony azok. S ezt ki kell mondani. Hitler is nyilván hitvány volt, nekünk is fel kell mutatnunk a mi hitványainkat.

Fene nagy tapintatosság, amihez magam nem szoktam hozzá ócska parasztkölökként, hogy az embert nem lehet minősíteni. Dehogynem, a politikai tettét kell minősíteni, különben frászt, megyünk tovább a lecsóba.

Mondd, ugye nem ezt akarod?

quendelapo 2014.11.07. 07:55:25

@HsFr
Ez legalább egyenes beszéd.
Bár az még mindég homályos, hogy szerinted a baloldal enbloc leszerepelt, vagy van különbség az mszp és deravatívái, illetve az új baloldali formációk és személyek között?

Ha ezt alkalomadtán kifejtenéd... Olyan nagyon jó lenne!
és akkor majd arra is térj ki lécci, hogy ha van különbség, akkor esetleg az új baloldallal szóba lehet-e állni? Szigorúan persze az Orbán rezsim megdöntésének erejéig.

Barátsággal:
Quendelapó

rs232 2014.11.07. 07:59:49

@Hidvégi Mihály:
Természetesen szabadságában áll, csak akkor nem kell mindenféle avíttas más ember tisztelete meg ehhez hasonló végtelenül konzervatív szólamokkal megmosolyogtatni az érdeklődő közönséget.
Valahol azt olvastam, hogy az eredmény minősít ...

rs232 2014.11.07. 08:13:07

@Moin Moin:
Én mindössze azon mosolygok hogy Te tényleg azt hiszed, egy konzervatív frászt kap bármiféle technikai meg társadalmi 'haladástól'.

Te nyugodtan higgy egy Egyesült Föderális Világköztársaságban, tekints a nemzetre, mint meghaladni kötelező ostoba csökött konzervatív maradványra...

Azért ha megkérdezném Tőled, mit válaszolnál?
E derék Univerzum fizikája vajh konzervatív, ragaszkodik a sokmilliárd éves szabályaihoz, vagy oly állandó változásban szerkeszt magának újabb összefüggéseket, törvényeket, amiktől egy konzervatív frászt kap?

Lexa56 2014.11.07. 09:01:02

@Moin Moin: Biztos vagy ebben? Csak annyit mondhatok: majd meglátjuk.

32FNewYork 2014.11.07. 09:13:05

@Hidvégi Mihály: látom ráültél a kályhára, de még idejében leszállhatnál: ez a hely ugyanis nem egy pártgyűlés, hanem egy blog, ahová mindenki azért jár, amiért akar. Ha te világmegváltani, a te dolgod, én pl. szórakozni, és tudtommal ez egyelőre sem a blog moderációs alapelveiben, sem a PKP programjában nincs betiltva.

Moin Moin 2014.11.07. 09:24:25

@rs232: Minden társadalmi jelenség, koncepció és formáció sorsa az, hogy meghaladottá válik. Mi pedig az Univerzumban zajló folyamatokat szabályozó törvényszerűségeket illeti: látom, nem erősséged az elméleti fizika! Ha az lenne, tudnád, hogy:
• ezek a szabályok csupán ennek az univerzumnak ebben a fejlődési periódusában működnek,
• A keletkezése idején egészen más viszonyok – ebből visszakövetkeztethetően pedig más törvények – működtek,
• ezen korábbi törvények jelen tudásunk szerint rekonstruálhatatlanok – csupán annyit tudunk biztosan, hogy mások voltak,
• a korai Univerzum ún. „inflexiós fázisában” is működniük kellett olyan, a mostaniaktól eltérő fizikai hatásoknak, amelyek valamiért időlegesen eltértek a maiaktól (pl. a tömeggel rendelkező anyag maximálisan elérhető sebességét illetően)
• végtelen nagy energia-/anyagsűrűség esetében is más törvények lépnek működésbe,
• az Univerzum „rejlett szerkezetében” jelenlévő „plusz 6 dimenzió”, valamint ( gravitációs hullámok létéből következtethetően létező) párhuzamos Univerzumok is más fizikai törvényszerűségek szerint működnek,
• általánosságban: a „szilárnak tapasztalt” fizikai törvények és az általuk determinált viszonyok csupán a kis gravitáció és az alacsony sebességek viszonyai közepette működnek ekként.
Ami pedig az egyesült világföderációt illeti: nyilvánvaló, hogy valódi és tartós együttműködés csak értékrendjükben hasonló emberek, emberi közösségek között lehetséges.

szabomorvai 2014.11.07. 09:39:13

@Spániel: "egy olyan reális és véghezvihető, hitelesnek elfogadható, átlátható, mindenki számára megérthető és ellenőrizhető, demokratikus és jóléti programmal áll elő" - fején találta a szöget kedves Spániel. Gazdasági, oktatási stb. programot kell írni, ezekkel tematizálni a közbeszédet, ami nem is oly nehéz, hiszen a Fidesz nem sok mindenről mond valamit. Ráadásul a hazai értelmiség egész egy része apátiába süllyedt mert nincs aki komolyan meghalgatná őket, mások trollkodásban élik ki a frusztrációikat. Hatalmas energiák feszülnek a néma felszín alatt, ha ezeket sikerül pozitív, alkotó energiává gyúrni, azok berepítik a pártot a parlamentbe. Én itt látom azt az erkölcsi és világnézeti szilárd alapot, amire felépíthető a dolog. DE: amíg az új politika (pl. ez a blog) a köldöknézegetésről, fröcsögésről (néhány előző poszt, amikhez nem volt kedvem pont amiatt kommentelni, mert fröcsögtek/fikáztak), EU-hoz segítségért szaladgálásról szól, addig nem tudom ehhez a támogatásomat adni. Ha látom, hogy alkotó energiára, együtt-gondolkodásra, szakszerű véleményre van szükségetek, akkor lelkes leszek, csatlakozom, szólok az összes elkeseredett és tenni vágyó barátaimnak, akik szintén fognak szólni az ő barátaiknak. Kapásból tudok 10 olyan embert, aki képes és kapható volna egy, a Béndek Péter által felvázolt keretekben gondolkodó gazdasági program megírására. Kérlek, legyetek (legyünk) vállalhatóak. Szeretnék néhány nagy formátumú demokratát látni, akik irányt mutatnak, akihez beállíthatom az iránytűmet. Köszi!

Anselmo 2014.11.07. 09:41:12

Egy újabb indexes cikk az Orvbán-rezsim rombolásáról :D

www.napi.hu/tozsdek-piacok/elkepeszto_orban_sikerrol_ir_a_bloomberg.589135.html

Ez tűrhetetlen, itt az ideje Orbánt és minisztereit szobatudósokra és filozófusokra cserélni. Szerintem még a szárszói értelmiség is szívesen vállalná, hogy kivezet minket ebből a fertőből :)

visóvölgy 2014.11.07. 10:04:19

A legfőbb kérdés: Mi lenne a garancia arra, hogy egy újabb jobboldali formáció nem egy újabb Orbán-rendszert hoz létre? Engem már minden megoldás érdekel, ami nem hazugságra épül.
Ja, és mi lesz a különbség a "régi" és az "új" jobboldal közt? A "klasszikus, keresztény és polgári értékek mentén berendezendő versenyképes, szabad társadalom eszméje"? De hiszen a Fideszt most is ezt vallja!

turista a saját országában 2014.11.07. 10:07:04

Bokros Lajos konzervatív, és már teljesített. Te felőlem lehetsz konzervatív, szavazni rárok sosem tudnék.

visóvölgy 2014.11.07. 10:10:19

@Anselmo: Te most összekevered a gazdaságot az erkölccsel. Az Orbán-rendszer hazug. Ez itt a legnagyobb baj!

micsoda? 2014.11.07. 10:12:14

"A Fidesz szembefordult a nemzetet Nyugat-Európa felé közelítő, és a klasszikus, keresztény és polgári értékek mentén berendezendő versenyképes, szabad társadalom eszméjével, elidegeníti Magyarországot a természetes szövetségeseitől, és szembefordítja a civilizált világ közvéleményével. "

Szép hosszú mondat. Az elejét még csakcsak, de tovább már nem olvasom:)

turista a saját országában 2014.11.07. 10:14:05

@visóvölgy: Jogos az aggodalom. Aki eddig nálunk "klasszikus, keresztény és polgári" értékeket hirdetett és "versenyképes, szabad" társadalomról regélt, és kormányon volt, arról előbb-utóbb kiderült, hogy a retorika és a kormányzás milyensége fényévekre állt egymástól. (MDF, KDNP, Fidesz).

Anselmo 2014.11.07. 10:24:37

@visóvölgy: "Te most összekevered a gazdaságot az erkölccsel."

Az erkölcs szubjektív, mindenki önmagát tartja a legjobbnak, és akiket nem kedvelünk, vagy akikkel ellentétesek az érdekeink, azok a legalávalóbbak.

A gazdaság teljesítménye viszont mérhető.

Továbbá az Orbán-kormánnyal szembeni egyik fővád eddig az volt, hogy elhibázott gazdaságpolitikát folytatnak, nagy baj lesz ebből (kuszaszemű pénzügyminiszter, stb...). Úgy tűnik, ez se volt igaz. Akik alaptalan lejárató kampányt folytatnak személyes ambícióik miatt, azoknak milyen az erkölcse? Ők is a nemzet érdekeit nézik?

visóvölgy 2014.11.07. 10:47:36

Rendben, az erkölcs szubjektív, ne is részletezzük, hogy van ez... Akkor most térjünk a hazugságra, ami már egyértelműbb. Nos, az Orbán-rendszer hazug! Nincs olyan, hogy "szubjektíve" hazug, tehát ez tény. Nem kell lejáratókampányt folyatni, hogy ezt felismerd, tudd. Ha viszont hazudik, akkor erkölcstelen is. De elég az, hogy hazug.

Hohó60 2014.11.07. 10:48:07

Sztem nálunk nem alkalmazható az egyszerű jobb-bal fogalom.
Magyarországon vannak a haza sorsa iránt érdeklődő patrióták, vagyis hazafiak, és vannak internacionalisták, akik mindig valamilyen külső erőtől várják a megoldást, az útmutatást.
Korábban a szovjetektől várták, most meg az amerikai ügyvivő, meg a szélsőliberális sajtó és politikai erők behívásától remélnek valamit.
Sosem zavarta őket, hogy a kívülről behívottak csöppet sem törődtek hazánk érdekeivel, kizárólag saját irányvonaluk ránk való erőltetése határozta meg tetteiket.
Nem érdekelte őket, mert az internacionalisták mindig is féltek a szabadságtól (a valóditól, nem az aberráció jegyeit mutató szabadosságtól), féltek a gondolkodástól. Számukra nem létezik magyar érdek, annak már a felvetésétől is idegrohamot kapnak.

2014.11.07. 10:55:08

@Anselmo: Te el is olvasod, amit belinkelsz, vagy elég a címe?

Elképesztő siker.... Ja, hogy két éve még 1,7%-kal csökkent, és ehhez képest most talán 3,2%-kal nő.... Te vagy hülye, vagy annak néznek?
Az azért talán világos, még neked is, hogy az USA pénzpumpája nélkül nem lett volna ekkora siker a magyar államkötvény... Utalnék a sikertelen kibocsájtásokra, 2012-ből...

nnnnnnnn 2014.11.07. 10:57:28

ebben a blogban mindig a posztok első mondata tetszik a legjobban. ilyen hangulatokat csak a walking dead főcímének képsorai tudnak elkapni Hágridon kívül :D

Lexa56 2014.11.07. 11:01:49

@Hohó60: sztem meg a magát patriótának nevező és a haza képviseletét kisajátítani igyekvő agresszív kisebbség nem törődik az (amúgy többségben levő) magyarság érdekével (azaz bárkiével, aki nem a saját brancsba tartozik). Kérnék szépen már egy használható definíciót arra nézve, hogy ki a magyar és hogy definiáljuk a magyar érdeket. Kéretik ellenőrizhető, tényszerű, megfogható fogalmakat használni. Kiváncsi vagyok a végeredményre. Eddig hablatyon kívül nem sokat hallottam.

dr Smittpálelnökúr 2014.11.07. 11:06:08

Ha az egész baloldal "bukott baloldal", akkor a jobboldal az orbáni ámokfutás után mitől ne lenne "bukott jobboldal"?

Tudomásom szerint a jobboldal összes formációja végig asszisztálta az fidesz rombolását.

dr Smittpálelnökúr 2014.11.07. 11:07:47

@Hohó60: Valóban sokkal jobban szereti a hazáját az, aki önként, külső nyomás nélkül hódol be egy külső hatalomnak.

Pl. orbán is önként cumizta le putyint.

bigmax 2014.11.07. 11:19:27

@$$$=$$$: mi van felcsúti trafikos ma se ment be hozzád? :D
Majd vasárnap a templom után.......:D

nnnnnnnn 2014.11.07. 11:20:41

@bigmax: ? a trafikos én vagyok :D

bigmax 2014.11.07. 11:21:56

@Moin Moin: te hol tanultad az elméleti fizikát ,a vízalatt?

bigmax 2014.11.07. 11:22:49

@$$$=$$$: tudom,neked szólt. :D
na de a trafikod csak felcsúton lehet.......

nnnnnnnn 2014.11.07. 11:26:16

@bigmax: nem dehogy, elég messze van onnan. mellesleg többes számot használj, mert nem trafik, hanem trafikok.

bigmax 2014.11.07. 11:28:34

@$$$=$$$: és mindben egyidejüleg vagy jelen?Te tényleg megdolgozol a pénzedért! :D

Blogger Géza 2014.11.07. 11:31:22

@Spániel: Akkor már megint ellentmondásba keveredett magával (nem először) szegény ügyvivő, mert korábban meg azt mondta, hogy konkrét lépéseket várna ez ügyben a kormányzattól.

Blogger Géza 2014.11.07. 11:34:10

"Orbán beosztott miniszterei inkompetensek, silányak, erkölcstelenek"

Kíváncsian várom a PKP Vargánál kompetensebb gazdasági miniszterjelöltjét, Pintérnél kompetensebb belügyminiszterét, Fazekasnál kompetensebb agrárminiszterét stb.

Andras J Fazekas 2014.11.07. 11:34:24

Teljesen kizárt, hogy bolsi retorikával operáló politikai csoporthoz, épeszű jobboldali csatlakozzon.

bigmax 2014.11.07. 11:38:02

@Blogger Géza: neked még mindig nem engedi a bandavezér ,hogy lopj......valamit nagyon rosszul csinálsz trotyi!LOL

bigmax 2014.11.07. 11:38:48

@Blogger Géza: minden érettségizett jobb náluk....ez evidens!

Blogger Géza 2014.11.07. 11:39:23

A gazdaságpolitikát érintő kritikákhoz kapcsolódóan hadd hozzak egy friss hírt:

"Az idei év kilencedik hónapjában az export euróban számított értéke 5,8, az importé 5 százalékkal nőtt az előző évhez viszonyítva. A havi többlete soha nem látott szintre ugrott."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/uj_rekordot_utott_a_havi_kulkertobblet.589250.html

Anselmo 2014.11.07. 11:39:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: olvasom is: "A friss, csütörtöki adatok szerint az ipari termelés szeptemberben 7,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - szerk", "A stabilitás korszaka", meg effélék vannak benne. A baloldal kormányzása idején még az államcsőd elkerüléséhez kellett IMF hitel, ehhez képest egyértelmű a javulás.

bigmax 2014.11.07. 11:41:43

@Blogger Géza: mert a lopott pénz kivitelét is beleszámolják.....LOL

Anselmo 2014.11.07. 11:42:36

@Lexa56: "sztem meg a magát patriótának nevező és a haza képviseletét kisajátítani igyekvő agresszív kisebbség "

soha nem nevezték magukat patriótának, sőt a hazaszeretetet a nacionalizmussal vagy a nácizmussal kívánták azonosítani. a kisajátítással és az agresszivitással egyetértek.

bigmax 2014.11.07. 11:45:02

PKP ez megint valami elb..tt párt lenne?Az aki pártban gondolkodik az semmit se ért a mai válságból......

visóvölgy 2014.11.07. 11:52:59

@Hohó60: "Magyarországon vannak a haza sorsa iránt érdeklődő patrióták, vagyis hazafiak, és vannak internacionalisták, akik mindig valamilyen külső erőtől várják a megoldást, az útmutatást." Ezt - finoman szólva - nagyon rosszul látod! De a többit olvasva, látom, nem is saját gondolataidat mondod. :)
Több önállóság, és még több gondolkodás kéne!

Balt 2014.11.07. 11:55:59

@bloodhamster: A prémium tagsághoz (á.: 500e Ft, adómentesen) jár egy wellness hétvége. :)

(Tegnapi Munkaügyek.)

Balt 2014.11.07. 11:57:30

"Nem szabad hagynunk, hogy az Orbán-rendszer eróziója újra a leszerepelt baloldali erők malmára hajtsa a vizet, és visszakerüljenek a hatalomba"

Olyan itt nem lesz, még ha Obamák és/vagy cigánygyerekek potyognak az égből, akkor sem.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.11.07. 12:00:50

@Blogger Géza: Jaj, fél órán át röhögtem, nagyon köszi!

Lexa56 2014.11.07. 12:04:48

@Anselmo: nevezték már azok magukat mindennek, ami eladható ...

Andras J Fazekas 2014.11.07. 12:06:09

Itt is lehet olvasgatni egy kicsit a kommenteket, mert reálisabb képet fest a valóságról, mint ez a belterjes blog.

mandiner.hu/cikk/20141106_bendek_peter_varjuk_a_jobboldali_szimpatizansok_csatlakozasat

Blogger Géza 2014.11.07. 12:07:54

@HaFr: Hát, ha végignéztél a jelöltjeiden, és ez a reakció, az elgondolkodtató... :)

A kompetens, karizmatikus, meggyőző stb. miniszterelnök-jelölt kérdését tapintatból fel sem hoztam...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.11.07. 12:19:51

@Andras J Fazekas: Fogalmazzunk úgy, kedves András, két más világról van szó, nem véletlenül nem azt választottuk

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.11.07. 12:21:01

@Blogger Géza: NE légy tapintatos, de még jobb, ha összeszeded magad, mert az ideszabadított új trollok el fogják venni a kenyeredet

Tudományos libsizmus 2014.11.07. 12:52:45

"A Fidesz szembefordult a nemzetet Nyugat-Európa felé közelítő, és a klasszikus, keresztény és polgári értékek mentén berendezendő versenyképes, szabad társadalom eszméjével,..."

Ezzel a mondattal csak az a baj, hogy a nemzetet Nyugat-Európa felé közelítő "eszme" se nem klasszikus, se nem keresztény, se nem polgári, se nem versenyképes, se nem szabad. A többi stimmel.

Hohó60 2014.11.07. 12:53:06

@visóvölgy:

Köszönöm, hogy nem teljesen a szokásos stílusban fejtetted ki egyet nem értésedet, már ezt is eredménynek tekintem.
Ugyanakkor el kell mondanom Neked, a saját gondolataimat közöltem, nem állok és soha nem is álltam kapcsolatban senkivel, akiét közölhetném. (Ez a vonulat válaszodban már nagyon is a szokványos sztereotip válaszokra hasonlít.)
Én évek óta ezen a nézeten vagyok, mostanában találkoztam hasonlóakkal, de nagyon ritkán.
Amint korábban írtam is, az önálló gondolatokat én éppen az internacionalista oldaltól várnám, mert ott bizony csak a központokból kapott érthetetlen és értéktelen maszlagok mantrázása folyik meglátásom szerint.

Conchobar 2014.11.07. 13:00:50

"várjuk őket a gazdasági, erkölcsi, politikai erejük, a szakmai tapasztalataik, az eszük és a szorgalmuk, végül pedig elégedetlenségük, vagy a puszta érdeklődésük miatt" - Nem világos, mi célt szolgál ez a hirdetmény. Evvel most párt-tisztségekre és más stallumokra ácsingózókat próbálnak lasszóval összefogdosni? Netán a trollok, vagy a jövendő aktivisták odacsábítását célozza? De akkor miért nem azt írják, hogy minimális díjazás melletti propaganda-anyagok kézbesítésére, demonstrációkon való részvételre várnak jelentkezőket? Akiknek szimpatikus a párt és akiket megnyert az eddigi tevékenységével (már ha volt ilyen egyáltalán) azok az efféle hirdetések nélkül is érdeklődni fognak a párt iránt

Szélmalomharcos 2014.11.07. 13:08:46

"elidegeníti Magyarországot a természetes szövetségeseitől,"

Kiket tart a szerző "természetes szövetségesnek"? Mert én Lengyelországon kívül senkit nem ismerek, aki a történelemben tartós szövetségesünk lett volna. A lengyelek Orbánt példátlanul támogatják, elég megnézni mennyi sok lengyel zászló leng a kormánypárti tüntetéseken), szemben a fordított előjelű Gyurcsány korszakkal

Az USA-val minden eddigi háborúban szemben álltunk, és ez még csak nem is döntés kérdése volt, hanem a "természetes" geopolitikai helyzetünkből adódóan

Németországról meg az jut eszembe, hogy a náci időkben használta a magyar sajtó lépten-nyomon a "természetes szövetséges" fogalmát, hogy benyaljon a fricceknek. Bár használták Japánnal kapcsolatban is, egy homályos "turáni testvériségre" hivatkozva, amiből eredően Japán is a természetes szövetségesünk

Úgyhogy szerintem ezt a fogalmat mindenki a saját kénye-kedve szerint tudja csűrni-csavarni, nem volna helye egy komoly publicisztikában

bloodhamster 2014.11.07. 13:12:43

@HaFr: Kimaradt a "jár" szó a kérdésből.
Tehát, mivel jár ha jelentkezem szimpatizánsnak? :) Makó bérletem nincs és @Balt wellness-hétvégére sem tartok igényt.

Hohó60 2014.11.07. 13:36:00

@Lexa56:

Példát kértél:

Tényszerű és megfogható dolog, hogy Magyarországnak evidens érdeke a Déli-áramlat megépítése. Ezt épeszű ember még nem vonta eddig tudomásom szerint kétségbe.
Ennek ellenére a SZU, bocs nem tudom áthúzni, (szóval: az USA) közölte, hogy ő megakadályozza ezt, magyarán kárt okoz Magyarországnak, mert ha rajta múlik, nem engedi érvényesülni nemzeti érdekünket saját pitiáner oroszellenessége miatt. És bármilyen megdöbbentő, de a magyarországi internacionalisták ezt nem határozottan visszautasítják, hanem saját érdekünkkel szemben természetesen az USA pártján állnak. Tehát számukra nem a nemzeti érdek a fontos, hanem az internacionalista központból kapott eszement parancsok minden áron való végrehajtása.

De mondhatnám azt is, amikor magyar állami hivatalnokok (mert csak egy hónapja vannak az ilyenek valami rejtélyes oknál fogva KORMÁNYZATI TISZSÉGVISELŐNEK nevezve Magyarországon...)megvádolására (megrágalmazásra?) kerülnek egy velünk szemben ellenségesen fellépő hatalom által, akkor az ország tisztessége érdekében nem szólalnak fel az internacionalista körök. Nem szólítják fel a vádat megfogalmazókat arra, hogy bizonyítsák állításaikat, hanem teli szájjal fröcsögik tovább a gazdáik által megfogalmazott bizonytalan, és bizonyítatlan vádakat.
Nem várom el tőlük, hogy megvédjék honfitársaikat, nem kell azt mondani, hogy ártatlanok a megvádoltak, hiszen őket a Fidesz nevezte ki, és mint ilyenek nem számítanak az internacionalisták szemében embernek. Csak talán annyit kellett volna mondani: kedves Andrej Veesenmayer, ha azzal vádolod a hazámat, hogy itt még az adóhatóság is korrupt, akkor legyél kedves legalább ezt valószínűsítő ("alapos gyanú") információkkal előállni, ha meg nem tudsz, akkor menj a fenébe és szégyelld magad.
Ezzel szemben az internacionalisták a felfelé nyal, lefelé tapos elvet követve segítenek gyalázni hazájukat, teli szájjal fröcsögik világba a minden bizonyítékot nélkülöző vádakat. És hiába mondjátok a szokásos mantrát, hogy csak a kormányt akarjátok gyalázni. Külföldön szinte senki sem tudja, ki itt a miniszterelnök, milyen kormány van. (Te tudod ki a portugál vagy a dán miniszterelnök, és milyen párt van ott hatalmon?) Csak annyit tud egy német polgár ezekből az acsargásokból, hogy nálunk még az adóhatóság is korrupt, meg itt még a fű sem nő.
És ami a leginkább felháborító az egészben, hogy a vádat megfogalmazó ország köztudottan a világ egyik legkorruptabb országa, igaz ők nagyban csinálják, lásd Lockheed-botrány, Hulliburton-botrány, stb..
De más is van a rovásukon, amivel a magyar kormányt vádolják. pl. a Tea-party támogatók (vagyis CIVILEK) adóhatóság általi vegzálása, stb...

Remélem, elég konkrét.

Netuddki. 2014.11.07. 13:47:00

@HaFr: Peti!

Az orbán rezsim mind szakmailag, mind erkölcsileg alkalmatlan az ország vezetésére. Nem tudom ez még kinek nem világo? Na, azoknak hiába magyarázod.

Az is világos, hogy elhatárolódsz a "bukott" "bal" oldaltól. De egyvalamit fogadj el jó tanácsként! Ha te is csak a másik kettővel foglalkozol normális célok helyett, akkor te sem leszel különb "ezeknél". Szerintem már régen eljutottunk oda, hogy "ezekre" nincs szüksége az ország, józanabb, becsületesebb felének. Amire szükség lenne az a célok, és az hogyan kellene egy új politikai erőt országosan megszervezni. Az messze nem elég ha néha kirakják egy-egy bejegyzésedet az Index címlapra...

Tudományos libsizmus 2014.11.07. 13:51:27

@Hohó60:
Az USA-ban előbb-utóbb sztálinista rezsim lesz. A mi drága liberálisaink legnagyobb örömére.

Netuddki. 2014.11.07. 13:54:03

@Hohó60: Ó bammeg! Nem kell itt adnod az elsőbálozós, naiv fideszest! Qrvára nem érdekel mit csinálnak az amcsik. Ami érdekel, az az, hogy hogyan jutott el az ország a kitiltásos botrányig? Na erről kéne regélned kis tolvaj fideszes szarcsimbók! Mega rról, hogy az orbán rezsim miért nem próbálja felderíteni a bűncselekményeket. Bazmeg te balfasz, ahhoz nem kell USA kitiltás, hogy itt tudják a zemberek egy utolsó tolvaj banda vagytok a NAV dolgozóival együtt összejátszva. Még mindig nem fogtátok fel, hogy ebből a szarból kellene valahogy hihetően kimásznotok? E helyett csak terltek, mocskolódtok, elhallgattok. Szerinted ez az ártatlanságotokat bizonyítja balfasz? Hát nem...

Hohó60 2014.11.07. 14:03:29

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Szia Cserny elvtárs!
Már megint a szokásos internacionalista stílus: érved nincs, helyette az ellenfél megsemmisítése a cél. Gratulálok, hoztad a kötelezőt, mehetsz a kasszához.

Megkérlek ha lehet, ne írj rám többet,lealacsonyítónak tartom az ilyen szintű szöveget. Érveid nincsenek, csak mocskolódni tudsz, ebből nem kérek.
Ha mégis írsz, próbálj normális ember módjára viselkedni.

visóvölgy 2014.11.07. 14:06:36

"@Hohó60: "a saját gondolataimat közöltem, nem állok és soha nem is álltam kapcsolatban senkivel, akiét közölhetném."

Már elnézést, de ezt nehezen hiszem. Értem én, hogy sajátodnak véled, de azért ilyen bizonyosan még a tudatos, nagy gondolkodók sem hihetnek saját eredetiségükben. :)

"(Ez a vonulat válaszodban már nagyon is a szokványos sztereotip válaszokra hasonlít.)"

Attól, hogy igaz, még nem sztereotip. :)

"Én évek óta ezen a nézeten vagyok, mostanában találkoztam hasonlóakkal, de nagyon ritkán."

Lecsaphatnám azzal, hogy üvegbúra alatt élsz-e, de hagyjuk most ezt...

Maradjunk abban, hogy semmivel sem értek egyet veled. Fogalmaid önkényesek, tisztázatlanok! Internacionalista?! Magyar érdek? Mi az, kérem? Ne magyarozzunk már! Vezessük be helyette mondjuk, a becsületes szót, azt meg lehet határozni. Ja, hogy ebből sokan megbuknának, akik "magyarok"?

Netuddki. 2014.11.07. 14:06:53

@Hohó60: Nem érdemelsz mást fideszes...

Eric Pilgrim 2014.11.07. 14:18:49

Mi történik, ha jelentkezem (annak ellenére, hogy még nem tudom, mire és mit vállalok, mert a blogból ilyen téren nem olvasható ki sok minden), milyen jogokkal és közelezettséggel jár?

rs232 2014.11.07. 14:23:52

@Moin Moin:
:)
Mindig csodáltam hihetetlenül sokrétű, magabiztos tudásodat.

Nekem a Maxwell egyenletrendszer volt a határ a Pointing vektorral, a Scrödinger egyenletrendszerben mint egy izgalmas képzőművészeti alkotásban tudtam már csak gyönyörködni.
(nyáron fizikus barátainkkal odáig jutottunk, hogy jelenleg energia, meg impulzus meg hullámjelenség van, de a 'kézzelfogható' anyagról egyre bizonytalanabb a modellünk.)

Merthogy ugye a fizikai valóság épp aktuális modelljéről beszélhetünk csak, és igazad van, minden modell egy idő után nem elégséges a világmagyarázathoz, így aztán újat kell fabrikálni.
Ami azt is jelent(het)i, hogy nem azok a frány fizikai törvényszerűségek változtak, henam csak a mostani magyarázataink gyöngécskék még.

Ezért lehetett leírnod ezt a gyöngyszemet is:
'a korai Univerzum ún. „inflexiós fázisában” is működniük kellett olyan, a mostaniaktól eltérő fizikai hatásoknak, amelyek valamiért időlegesen eltértek a maiaktól '

Fogalmunk sincs róla mi, miért, hogyan, mikor de azért biztosan időlegesen jól meggondolták magukat közben az akkori kvarkok, hadronok, leptonok, bozonok, meg az egész família.

quendelapo 2014.11.07. 14:28:45

mégegyszer:

Kérdések a pártelnökhöz:

Milyen gazdaságpolitikát tartana kívánatosnak az ország jelenlegi helyzetében a PKP?
- mi legyen a különadókkal?
- ha megszünnének a különadók milyen forrásból lehetne pótólni a kieső bevételt?
- megmaradna-e az egykulcsos szja?
- csökenthető lenne-e az ÁFA?
- csökkenthető-e a nagyvonalú családtámogatás, ha igen hogyan? Mi lenne a családi pótlék és a családi adókedvezmény helyes aránya?
- hogyan lehet fenntarthatóvá és az ország jelenlegi gazdasági lehetőségeihez mért nyugdíjrendszert kialakítani? Rövid távon csökkenthetőek-e a nyugdíjkiadások?
- hogyan változna a segélyezés rendszere?
- mit lehet tenni a közmunkások hadával?
- hogyan javítható rövid idő alatt a közoktatás?
- hogyan alakítható jobban működő egységekké az alap- és középszintű közigazgatás és az önkormányzati rendszer?
- mit lehet tenni a vidéki közlekedés fejlesztése érdekében?

Hohó60 2014.11.07. 14:38:06

@visóvölgy:

Köszönöm válaszaidat, soraidat.

Hohó60 2014.11.07. 14:38:15

@visóvölgy:

Köszönöm válaszaidat, soraidat.

Lexa56 2014.11.07. 14:46:32

@Hohó60: most már csak azt mondd meg nekem, hogy ha csak a magunk érdekét nézzük, hogy mi érdeke fűződik az USA-nak ahhoz, hogy minket megvédjen, ha egyszer Putyin úgy gondolja, hogy pár száz kilométerrel odébbtolja a határokat? Mert azt ugye elvárnád? Egyébként Magyarországnak nem a Déli Áramlathoz fűződik érdeke, hanem az energiaellátáshoz sok egyéb párhuzamos érdek érvényesülése mellett. Ezek nem egyismeretlenes egyenletek. Ha az egyikre optimnalizálok, a másik még nagyon elszállhat. Ahhoz pedig semmi érdekünk nem fűződik, hogy a szerződések részleteiről semmit ne lehessen tudni. Azt hiszem, ez is evidens. Egyébkét Orbán hangosan kiabált a Déli áramlat ellen, amíg Gyurcsány tárgyalt róla. akkor mégsem olyan evidens az az érdek?

2014.11.07. 14:55:07

@rs232: Jól megadtad Moin Moinnak. de azért az alapvetésben nem sikerült cáfolnod. Minden változik. Lehet, hogy azért, mert más a tudásunk, mint korábban, de a szemlélet változása is változás. Tudod, a Föld már nem lapos. Eddig sem volt, de azt hittük. És leestünk a Valhallába...

2014.11.07. 15:00:29

@Hohó60: Csak némi érdeklődés: mikor vádolta meg az USA a magyar kormánytagokat? Soha. Egy magyar újság hozott nyilvánosságra valamit. Az USA csak kitiltott személyeket. Az uSA figyelmeztetett egy kormányt, hogy szerinte visszaélések vannak az országában. A kormány nem tett semmit.
Ha valakin számon lehet kérni a vádat, az Pót Peti, tudod, aki a legfőbb ügyészt pótolja.

Göntér László 2014.11.07. 15:04:42

Azt hiszem, hogy a pártokat el kell választani az államtól és azt kell a pártoktól elvárni, hogy meglátásaikról a választókat meggyőzzék, a megvalósítást pedig bízzák a meggyőzött és megválasztott képviselőikre. Javaslom a következők átgondolását!
ktkj.blog.hu/2011/09/25/a_demokratikus_kozhatalom_felepitese
ktkj.blog.hu/2011/09/26/merlegen_a_kepviselok_es_a_kepviseleti_intezmenyek
ktkj.blog.hu/2012/09/19/tombosodes

2014.11.07. 15:05:17

@Hohó60: Nos, egyetlen tényezőt mondj, ami a Déli-Áramlat mellett szól. Mondjuk tíz év távlatában... Ja, hogy nem látsz előre tíz évet? Hát pont ez az.
Mint a Paks . nincs hatástanulmány, senki nem vizsgálta, milyen lesz az energiaigény, mire felépül, senki nem tudja, hogyan alakul az import, egyáltalán lesz-e, és senki nem tudja, hogy nem drágábban állítja-e elő Paks az áramot, mint a majdani világpiaci ár. Akkor pedig egyéb adókból kell behajtani a különbözetet, ha el akarjuk adni az áramot mondjuk a magyarországi vállalatoknak...

2014.11.07. 15:10:05

@Anselmo: Rosszul látod. A világválság mindenkit érintett. A ném,eteket is. Ott is államcsőd volt? Államcsőd volt-e, mikor átvette az országot a fidesz? Nem. A forint bedőlése épp a két prominens fideszbaromnak volt köszönhető. A devizahiteles kalamajka sem üt ekkorát, ha nem borítják be a forintot. Matolcsynak könnyebb dolga lett volna.
De most arra vagy büszke, hogy a gazdaság nő, a nagggyon szar 2012-es évhez képest...
Akkor némi megdöbbentő információ: most tartunk ott, mint Gyurcsány alatt. 2006-ban.
Sikerült elérni a gyurcsányi fejlődést.... Nevetséges vagy.

2014.11.07. 15:11:03

@Balt: Nyehe. Olvasd el, amit belinkeltél, ne csak a címnél ragadj le.

gizmo266 2014.11.07. 15:12:40

Ahogy látom, valami hataloméhes idióta megint közhelyes marhaságokkal dobálózik, és azt hiszi, hogy képes alternítvát létrehozni a mostani hatalmi elittel szemben. Ez rendben, tudjuk mi lesz a sorsa.

De miért egy nyavajás email címmel szerencsétlenkedik, miért nem facebook csoportot hoz létre, ahol mindenki lájkolhatja a sületlenségeit.

2014.11.07. 15:17:51

@Hohó60: Ja, még egy kérdés: ha olyan sikeres a keleti nyitás, ha olyan súlyos érdek fűződik az oroszokhoz, miért van az, hogy a Déli-Áramlat vonatkozásában Orbán sikertelen?
Mert ugye az világos, hogy Gyurcsány még arról tárgyalt, hogy a Déli-Áramlat Magyarországon keresztül fog futni, és itt lesz a betározása?
A fidesz akkor azt mondta, hogy Gyurcsány az új orosz-magyar gázszervezet elnöki székébe menekül...
Aztán Orbán oly sikeres volt két moszkvai látogatása alatt, hogy Schwechat-ban tásol be az orosz. És úgy néz ki, a vezeték nyomvonala is kikerül minket...

nu pagagyí 2014.11.07. 15:20:20

Szükség van egy polgári értékeket felvállaló pártra, mert jelenleg nincs képviseletük. A konzervatív kifejezés viszont taszító egy olyan országban, amelynek legnagyobb gondja az elmaradottság, gazdasági, társadalmi téren egyaránt. Magyarországon a konzerválni jelenleg csak a feudális viszonyokat és mentalitást lehetne, azt viszont nem érdemes.

Ha az alapítók szándéka nem a maradiság konzerválása, akkor változtassák meg a nevet.

nu pagagyí 2014.11.07. 15:25:00

@gizmo266: Téged nem hívnak, de ezért nem kell megsértődnöd. Uraknak és cselédeknek ott van a Fidesz, militáns gyűlölködőknek és lúzereknek meg a Jobbik.

gizmo266 2014.11.07. 15:30:40

@nu pagagyí:
Értem.
Akkor biztos össze is fog jönni egy tucat érdeklődő.
Válasszatok magatoknak egy romkocsmát, ott biztosan nem lógtok ki a sorból.

Hohó60 2014.11.07. 15:32:58

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"Csak némi érdeklődés: mikor vádolta meg az USA a magyar kormánytagokat? Soha."

Biztosan nekem válaszoltál? Mert én nem írtam ilyesmit.
Arról írtam, hogy mi magyarok soha az életben nem hívtuk az APEH dolgozókat, vagy pl. a KöJÁL ellenőröket "kormányzati tisztségviselő"-nek. Ez a kifejezés eddig nem volt használatban Magyarországon. Ez is a Fidesz borzasztó gyenge kommunikációjára utal, hogy ezt a dolgot sem tette helyre. Hagyta, hogy folyamatosan a "kormányzati" és a "korrupció" szavak hangozzanak el, mert az internacionalisták ezt akarták sulykolni.
Így lett Magyarország egyik napról a másikra a világ legkorruptabb országa. Köszönjük elvtársak...

"A kormány nem tett semmit."

Sztem nem is neki kell, hanem az erre hivatott hatóságoknak. Azok meg -amint hallhattad esetleg- tettek is, ha jól rémlik, 4 ember van előzetesben, több tucat eljárás alatt, nagy összegű lefoglalások történtek az étolaj-ügyben.

A többi az amerikaiak meséje habbal - ha nem állnak elő nem hogy bizonyítékkal, de még nyomozásra alkalmas sztorival sem.

De hát mindketten tudjuk, hogy nem erről van szó, nem érdekli őket a korrupció. Ha érdekelné, Amerikában évezredekre elegendő tennivalójuk lenne. Pontosan tudjuk, hogy mivel a magyar kormány ragaszkodik az ország szuverenitásához, ezért meg akarják az amerikaiak buktatni, akár ilyen koholmányok útján is. Azt hiszem épeszű ember a világon nincs, aki vitatná, hogy Amerika bármilyen gátlástalanságra képes "érdekei" érvényesítésére.
Olvastad hogy a MOL a Gazpromnak esetleg eladná az INA részesedést, és az amerikaiak ezt MEG AKARJÁK AKADÁLYOZNI??? Hát hol élünk? Milyen alapon??? Amerika rendszeresen ad el fegyvereket olyan országoknak, amelyek civilek gyilkolására használják azokat. Saját magát miért nem akarja megakadályozni?

tamas11 2014.11.07. 15:37:50

@Lexa56:
Abban, hogy miként definiáljuk a magyar érdeket, az egyik (sokaknak az egyetlen) prioritás, ha behívod Orbán szavait erről. Ha hiszel neki, hogy ne higyj neki, akkor
inkább a tetteit elemzed.
Tekintsünk most el attól, hogy mi örülünk e ennek, vagy hogy helyesnek tartható e, amit kiolvastunk.
Maradjunk annál, hogy ez érvényes, hiszen VAN választott min.elnök, többséget konstruált, és e többség hivatkozik önmagára folyvást., Külügyérként Szíjjártó pedig csak színezi az eltökéltségeket.(ha válság van, akkor mélyíti).
Akkor tehát a magyar érdekben 4 évenként lehet jelentős fordulat, olyan ritmusban, amely ritmus a világnak nem sajátja.
A nyolc- vagy tizenkét évre terjedő uralkodási alapgondolat meg végképp túl soknak tűnik egy zajló, eseményes világban.
Szerencsére, közben persze a szélkakasok ritmusa érvényesül, akik látens megélhetési táncot lejtenek nemzeti szinten, magántáncot igazi hatalmi terekben.
Ezt szopogatják az elemzők, szakértők.
De Mi van akkor, ha a magyar érdeket MÁS megközelítésben tárgyaljuk, nem kormányközeli sunnyogás az alfája és omegája?
Teszem azt itt van, vagy nincs a népességfogyás.. Biztosan tragédia? Biztosan mértékadó?
A kivándorlók hova könyvelendők a tragédia forgatókönyvében? (tudva, hogy szerepelnek a hazai munkaerő statisztikában, és jórészt hazautalják keresményüket a hazai rokonaiknak.)
Vagy tán a nemzeti biztonságunk mérvadó? El sem képzelt fegyverektől védendő a magyar, vagy a függéstől, általában?
Na de a függési rendszerekben lépéstartás kell, kis országnak hátrányos geopolitikai farfekvéssel, elkerülhetetlen! Nyitott a Kárpát-medence, vagy huzatos?
Szóval kedves LEXA 56, csalódást okoztam: nem tudok válaszolni a kérdésedre. De nem baj, lesz majd túl sok is, aki tud.

Hohó60 2014.11.07. 15:43:37

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Tényleg? Kikerül a vezeték? Akkor Te tudsz valamit, amit senki más sem.
Én ilyenről nem tudok, de ha mégis lenne ilyen, azt én az alábbiak szerint látnám magyarázhatónak.
Az oroszok nyilván látják, hogy Magyarország nem megbízható számukra. Most Orbánnal ugyan elvannak, de előbb-utóbb az internacionalisták nyilván legyűrik valahogyan, és amikor majd Amerika bábjai kerülnek ismét hatalomra, akkor Oroszország ott áll majd egy vele szemben ellenséges országgal, aki számára ráadásul még valami nagyon kedvezményes feltételeket is kell adnia.
Gondolom, nem akar még egyszer úgy járni, mint Ukrajnával, ahol üldözték az orosz kisebbséget, aztán még a kedvezményes árú gázt sem fizették ki, meg ellopták a tranzitgázt.

Hohó60 2014.11.07. 15:55:37

@Lexa56:

Sztem Magyarországnak inkább kell egy amerikaki agressziótól tartania, mint egy orosztól.
De a kérdésedre válaszolva Amerikának elvben azért kellene megvédenie Magyarországot, mert Magyarország is védi Amerikát. Pl. Afganisztánban. Vagyis mert szerződés kötelezi rá.
A szerződés arról viszont nem szól, hogy Amerika politikailag valamiféle fennebbi hatóság lenne számunkra, és belepofázhatna a mi dolgainkba.

Természetesen igazad van abban, hogy nem a Déli áramlat, hanem az energiabiztonság a prioritás. Csak éppen az utóbbinak az előbbi az egyetlen már ismert megoldóképlete. És ez a képlet egyáltalán nem zárja ki más képletek alkalmazását is, ha azokat végre valaki felfedezné.

Hohó60 2014.11.07. 16:01:37

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Sztem mi itt politikai vitát folytatunk általában, nem szakmai kérdésekről beszélünk.
Persze ha Te energetikai kérdésekkel foglalkozó nemzetközi szakközgazdász vagy, akkor bocsi.
Ha viszont a másoktól hallott érveket visszhangzod, akkor közlöm, hogy olyanokkal én is rendelkezem bőven.

wantaan 2014.11.07. 19:34:52

@Hohó60: Már éppen ideje lenne hadat üzenni az Usá-nak! Azért még is csak a mi szeretett tolvajainkat vádolja korrupcióval. A mi drága korrupt tolvaj kormányunk egy IGAZ MAGYAR (TOLVAJ-KORRUPT)KORMÁNY!

rs232 2014.11.07. 20:09:00

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Tiltakozom, MoinMoin mellett semmi vagyok de tényleg.
Jó ezt néha felemlegetni magunknak.

A Pakshoz azért annyit, hogy az Inkompetensnek mintha a villanyos autómobilok lehetséges elterjedése (is) elképzelhető lenne, ahhoz meg olaj helyett villany kell jelenlegi tudásunk alapján, ha csak Moin kolléga tudományosan rám ne pirít, hiszen addigra meggondolhatja magát az a fránya bozontos leptonfamília, aztán vízzel is megyen majd a motor, jól kiröhögve Orbán kedvenc villanytelepeit.

Balt 2014.11.07. 21:44:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Elolvastam. A Bloombergnél nem, az igaz. Most szólj hozzá!

Zipser 2014.11.08. 02:18:00

@explanatus: Mindez szép, de nem stimmel! Az AfD egy tipikus protesztpárt, amellett végtelenül demagóg, polulista. Mondhatni, a német Fidesz. Csak azért nem lesz sosem kétharmada, mert a németek többsége tud számolni és ezért tudja, hogy az AfD hazudik.

Most vissza a mi PKP-nkhez. Mit látok az előbb? A PKP-elnöktől egy újabb posztot, amelyben valami belterjes értelmiségi definícióval foglalkozgat. Az a baj ezzel hogy nincs semmiféle tömegmozgósító hatása az ilyesminek. Emiatt nem lesz lényeges politikai befolyása a PKP-nek, az megmarad egyfajta belterjes értelmiségi vitaklubnak.
A karaván meg közben halad.
Figyelj: a szavazóbázis a magamfajta huszonéves lehetne, de nekünk mindaz, amiről itt szó van, érdektelenül van előadva, csupa olyan szlogen mögé téve, ami minket kb. annyita hoz tűzbe, mint egy reformkori nagyregény. Uncsi, száraz, lendülettelen, semmi közünk hozzá.
Azt hiszem, hogy a PKP-alapító nagyon jól ismerheti a politiaki és filozófiai irodalmat, meg a történelmet is, de az embereket nem!

explanatus 2014.11.08. 08:14:24

@Zipser: Ami az AfD-t illeti nincs vita köztünk.

"Most vissza a mi PKP-nkhez. Mit látok az előbb?" Hát, azt látod, hogy ez az újabb poszt az ötszázharminchatodik.

panelburzsuj 2014.11.08. 11:03:26

@Zipser:
Azt gondolom, hogy nem maga a téma, a kérdés "uncsi, száraz, lendülettelen" - hanem az előadásmódja. Mert a "probléma" éppenhogy a fiatalabbak, a helyüket keresők számára egyenesen égető:

"az autonómia lényege az adott cselekvők életének teljes autentikussága"

Szóval nagyon lecsupaszítva úgy fest a dolog, hogy a Magyarországon felnövő fiatalok találhatnak-e egyáltalán olyan - az államnál kisebb - autentikus autonómiákat ("szerves közösségeket"), amelyekbe érdemes, sőt egyáltalán lehetséges "belenőni".

Zipser 2014.11.11. 18:36:17

@panelburzsuj: Ott el van @va ez a PKP, hogy a konzervatív jelzővel akar akarja az egyáltalán nem konzervatív embereket magához csábítani. Ez alapvető marketinghiba!
Szerves közösségek pedig nem léteznek Magyarországon, amibe a fiatalok, vagy akár az idősebbek betagozódhatnának.

Szúrófény 2014.11.19. 08:58:02

@Hidvégi Mihály: Polgárság dicsősége! (összeollózás!)

. A magyar urak ezer éven keresztül mindig szem előtt tartották, hogy hatalmuk csak addig biztos, amíg nincs magyar etnikumú polgárság. Nem szabad követniük a nyugati népek példáját, ahol minden társadalomban volt viszonylag erős, saját etnikumú polgársága. Azt egyetlen királyunk nem engedte meg, hogy a városok polgárai magyarok legyenek, mert azok végül még autonómiát is követelnének. Ezért uraink örömmel fogadták a Galíciából, Ukrajnából ide igyekvő zsidókat.
Hiába, Magyarországon a polgárságot is úgy kell kinevezni, mint ezer fundamenumtalan kulturális intézményt: nincs polgárságunk. Ez az ország penészes, feudális, tarthatatlan romlottságát talán legjobban polgárságának szörnyű, silány gyávasága mutatja. Egy zagyva, kevés polgárság, amelynek élelmesei sietnek felkapaszkodni az uralkodó osztály pódiumára. Mely a polgári címet szégyelli.
A magyar polgárság csinált talpnyalást, üzletet, kalábriászt, (=hazárdjáték), de forradalmat soha, s ezért nincs! Ady Endre
Végül a középosztály tényleges magyar része: a lefelé és felfelé bukottak két rétegéből tevődött össze: az első típus az úr betyár, minden szociális igazság, kultúra, könyv művészet ösztönös ellensége, a születési kivételezettség és kiváltságosság vadagyarú emberbaromja. A második típus az ezercsalafintaságú ravasz haszonvadász, szolgál minden űrt és érdeket, elnyom minden gondolatot és munkát, lesz bármily párt vagy érdekszövetség ágense, lesz idegen érdekek zászlója, poroszlója, vagy vérebe: csakhogy a maga vagyonát és hatalmi helyzetét emelje. A harmadik típus: talán a leghitványabb, aki nem vállal soha semmilyen felelősséget, kezdeményezést, nem kockáztat semmilyen melléállást, aki minden színű és semmi színű, barátja minden sikernek, és elszökője minden tragédiának.
A középosztály felfelé bukott magyar elemeinek, minden lépésüket előre, minden deka több kenyerüket azzal kellett és kell megfizetniük: hogy buzgón megmutassák az uralkodó érdekszövetségnek, mindenképpen alkalmasak az álláshoz jutásra, az előléptetésre. A fentebbi lelki sajátosságból szükségszerűen következik a magyar középosztály egy másik általános vonása: antidemokratikus, demokráciaellenes... egyszerűen a jól nevelt házi kutya úrkutyasága, mely fogat vicsorít a kevésbé pártfogolt és „be nem érkezett vértestvérei ellen!... a folytonos szolgaságban Annyira úri emberré csonkult, hogy képtelen emberré egészségesedni. Szabó Dezső: Virrasztó Koppányból
(És ez az a „polgári középosztály" amelyet az új politikai kurzus szerint újjá kell teremteni?)
A „Jobboldaliság” dicsérete:
Márai Sándor Naplójából:

Ha vége lesz ennek a háborúnak, a feladatok mérhetetlen sora vár ránk: államot kell építeni a cserepekből, amit a rablógyilkos horda, melynek nagy része megszökött már, reánk hagyott…Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit;
Ha egy közösség a hazugságnak valamiféle zsákutcájába beleszorul, annak első következménye, hogy nem talál realista és lényeglátó emberekre, akikre a maga vezetését rábízhassa. Talál bőségesen gyakorlatias embereket, akiknek a számára a gyakorlati munka vagy az érvényesülés lehetősége áll mindenek felett, és ennek érdekében hajlandók abban az értelemben „realisták lenni", hogy a hazugság fennálló és érvényesülő konstrukcióját elfogadják valóságnak. Bibó István: Eltorzult magyar alkat, zsákutcás történelem! Új zsákutca vagy a régi? Mi az amit beszopunk?
süti beállítások módosítása