1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.06.04. 22:08 HaFr

Tiltakozom a reklámadó ellen!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr346279231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 06:43:52

Kevesebb lesz az irritáló reklám?
Ritkábban fogják megszakítani a filmeket hüvelygombával, kék menstruációval és vizelési panaszokkal?
Tényleg képes valaki aggódni a két szennytévé sorsáért?

Carmichael 2014.06.05. 07:36:16

@kovi1970:
Képes vagy többet látni, mint amit mások látni engednek?
Nem csak két, de három, négy dimenziót is felszín alatt?
Folyamatokat látni és megérteni?
Ha nem, akkor te vagy ma itt a boldog ember, mert akkor neked ez tényleg csak ennyi...és én szinte már irigyellek..

Carmichael 2014.06.05. 07:37:39

@HaFr:
Így nem ér, hogy te csak négy szót írsz.. :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.06.05. 07:41:19

@Carmichael: OK. A reklám nem lesz kevesebb -- éppenséggel több lesz, hogy be lehessen hozni kieső bevételek egy részét -- ha kisebb hatékonysággal is. A cél nem a reklámok számának csökkentése, hanem a csatorna ellehetetlenítése (a befektetők profitot szeretnének látni, ha nincs profit stb.), végső soron a kormánymédia egyeduralmának biztosítása a nézhető mádia piacán, legvégsőbb soron pedig az indoktrináció és az agymosás telenovelláknál jóval aljasabb és veszélyesebb alkalmazása.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 07:41:33

@HaFr: A progresszív adó csak akkor jó, ha középosztályt szívatják vele, ha a multikat, akkor rossz!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.06.05. 07:44:45

@kovi1970: Ezért mondim, hogy kár neked bármit is írni, a fixáció nem olyan, amit egy blogon oldani lehet, ahhoz szakember kell

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 07:56:34

@HaFr: Borzasztó ez a durva állami beavatkozás a szabadpiac önszabályozó rendszerébe. Nyilván az állam így akarja ellehetetleníteni a társadalom morális felemelkedéséért fáradhatatlanul tevékenykedő független tévécsatornákat!
Ez bizony már diktatúra!

prognosys 2014.06.05. 08:28:10

RTL / TV2 => a 90-es évek közepén a két közszolgálati adó mellett országos frekvenciákat kaptak. Az akkori M1 / M2 - höz képest tényleg minőséhi ugrás volt
Hamar átszokott a lakosság ezekre a csatornákra.

Ekkor még nem látszott a ma már sokaknak nyilvánvaló veszély: az ő szórakoztató műsoraikon nevelkedett fel egy hihetetlenül tehetségtelen, sokszor csak rombolni képes generáció.

Műsoraikkal (Mónika- show, 'való világ') olyan valóságot állítottak a gyermekek elé, ami sosem létezett. Az ő híradásaikból tájékozódnak szüleik is, akik nem veszik észre, hogy szórakoztatás gyanánt bulvár és a valóság elfogult, egyoldalú bemutatásának vagy sorozatos hírhamisításnak az áldozatai.

Abszolút nincsenek tekintettel a felnövekvő generációra és még arra a gyalázatra is képesek, hogy egy gyilkosság áldozatának emlékéből is telwfonálós vagy emelt díjas SMS küldős, pénzbehajtós, ostoba kérdésekkel alázzák meg az országot (ld. Szita Bence esetének TV2- beli bemutatása)

Máskor pedig a nemzeti jelképeinket takarják ki 'tudósításaikból' vagy egyoldalúan hallgatnak el egy egy esemény bemutatásakor fontos körülményeket

Összegezve tehát ez a két szennycsatorna legalább annyi morális kárt okozott ennek az országnak az eddigi műkődésük során, mint amekkora gazdasági kárt okoztak az eddigi kormányink.

Mehetnek a pokolba (ahonnan jöttek) Nem kár értük!

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 08:30:55

@Carmichael: Nem vagyok vak! Nyilván több dimenziója van az ügynek, amiből én kiemeltem a számomra pozitív narratívát.

@prognosys: +1 Beszántani és behinteni sóval a helyüket!

almodhi 2014.06.05. 09:07:21

@kovi1970: @prognosys:

Nem jutott eszetekbe a zseniális megoldás? Nem tetszik, nem nézitek. Problem solved.

Ahozz pedig hogy _más_ mit néz, nos ahhoz semmi, de semmi közötök...

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 09:20:40

@almodhi: Tényleg az a megoldás, hogy elfordulsz, amikor valami gyomorforgatót látsz?

Itt szimpla nézettséghajszolásról van szó.
Ha megtehetnék, akkor a jelenleginél is mélyebbre mennének a nagyobb nézettségért.
Szerinted hagyni kéne?

Lexa56 2014.06.05. 09:23:52

@kovi1970: az lesz a különbség hogy turul farkát fogják mutogatni kenetes szavak kísérete mellett

Lexa56 2014.06.05. 09:27:28

@kovi1970: ha a kereskedelmi TV hajszolja a népszerűséget és hozza ki a legrosszabbat az emberekből, az elítélendő. Ha a politikusok teszik ugyanezt, azt, az jó, mert úgy hívják hogy NER meg kétharmad (a lakosság egynegyedének lelkes támogatása mellett)?

Carmichael 2014.06.05. 09:52:18

@HaFr:
Kösz, bár igazad van, elpazarolt idő volt...

Carmichael 2014.06.05. 10:03:54

@kovi1970:
"Nem vagyok vak! Nyilván több dimenziója van az ügynek, amiből én kiemeltem a számomra pozitív narratívát."

Igen, ez a magyar focicsapatok teljesítmény-elemzésének is az alapja úgy 40 éve...ott is csak az a gond, hogy a pozitív narratívának semmi köze a lényeghez.

"Tényleg az a megoldás, hogy elfordulsz, amikor valami gyomorforgatót látsz?"

Nálad pont úgy tűnik, hogy ez remekül beválik.

prognosys 2014.06.05. 10:08:44

@almodhi: Azért kell foglalkozni ezzel a dologgal, mert nem magánügy! Emberek folyamatos butítása, lealjasìtása ezen a szinten már közügy...és enyhe csúsztatás ennrk magánügyként való kezelése!

A tömeges szellemi mételyezés pontosan olyan, mint a tömeges ételmérgezés: az egyén ott is eldöntheti, hogy megeszi-e azt, amit eléraknak...de ha sokan lesznek tőle rosszul, akkor már az sem magánūgy, nemde!?

almodhi 2014.06.05. 10:54:06

@prognosys:
"A tömeges szellemi mételyezés pontosan olyan,..."

Értem. És te vagy a hét bölcs egyike, ki elválasztja a mételyezést a felemelőtől. Gratulálok.
Átküldenéd a tiltott könyvek listáját, lécci?

almodhi 2014.06.05. 10:57:47

@kovi1970: "Szerinted hagyni kéne?"

Igen.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 11:07:15

@almodhi: Nagy nézettséget lehetne elérni a nyilvános kivégzések közvetítésével.
Szerinted az is rendben lenne?

prognosys 2014.06.05. 11:10:50

@almodhi: Kedves almodhi! Én egyik bölcs sem vagyok, nincs fekete listám, meg ilyesmi...válogatás nélkül szoktam ilyet is olyat is olvasni / hallgatni. Bolgár úr műsorát péédául kifejezetten kedvelem, mert ott legalább elhangzanak olyan dolgok, ami gondolkodásra késztet...még akkor is ha alapvetően egy sor kérdésben nem értek vele egyet.

Viszont ami ezeken a kereskedelmi adókon megy: 'megölték..leszúrták...megfojtották...lövöldöztek...verekedtek..szétszakadt Győzike alsógatyja a reggeli nyújzózkodás közben (most montym valamit)'

Ezek az emeletes gondolatok egy RTL színvonalú híradóban - ami a legtöbbekhez eljut -, miközben a fél ország éhezik és azon agyal, hogy zudná elhagyni ezt az országot.

De gondolom, téget ez ne izgat

prognosys 2014.06.05. 11:12:54

Bocs az elgépelésekért, de elég nagy kihívás egy lassú mobilról kommentelni...

almodhi 2014.06.05. 11:16:12

@kovi1970:
"Nagy nézettséget lehetne elérni a nyilvános kivégzések közvetítésével.
Szerinted az is rendben lenne?"

Ez egy ronda és tisztességtelen csúsztatás. Összekeverni valami megmutatását magával a dologgal.

De igen, ha egy országban a törvények megengedik a nyilvános kivégzést, akkor bizony a médiának kutya kötelessége azt bemutatni. Lássák a polgárok, mit is támogatnak.
Vö. Umberto Eco - Nyilvános akasztást, vacsoraidõben!

almodhi 2014.06.05. 11:19:35

@prognosys:
"'megölték..leszúrták...megfojtották...lövöldöztek...verekedtek..szétszakadt Győzike alsógatyja a reggeli nyújzózkodás közben (most montym valamit)'"

És? Ez megy, mert sokan ezt nézik. Ha nem néznék sokan, nem ez menne. (Egyébként ez ment száz, ötszáz és kétezer éve is...)

Amit tehetsz: nem nézed, megygyőzöl másokat hogy nenézzék, gründolsz egy tv-t azoknak, akik mást szeretnének nézni... Minden más cenzúra.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 11:50:45

@almodhi: Értem a gondolatmeneted. Szerinted Amerikában élőben kellene közvetíteni a háborúkat, emberek halálát, hadifoglyok megkínzását és megalázását, ezáltal felnyitva a társadalom szemét. Ezzel egyet tudok érteni.

Mi van a nem valóságos helyzetekkel?
Ha cirkusz kell a népnek, akkor azt is meg kell neki adni?
Ha nem a valóságot, hanem a nézettséget fokozandó, mesterségesen kreált szituációkat mutat a média, az is rendben van?
Szerinted szabad manipulálnia a médiának az embereket?

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.06.05. 11:51:51

@almodhi: Nem akarok tisztességtelen lenni, arra vagyok kíváncsi, hogy szerinted hol a határ?

prognosys 2014.06.05. 11:53:45

@almodhi: nincs igazad, bocs...az RTL előtti időkből max. a 'rabszolgasors' és hozzá hasonló szappanoperák tekinthetők bulvárnak. Vagyis nem volt dugig vele a tévé. Betelefonálós műsorként pedig a 'kapcsoltam'...persze egy ilyen ma már nyilván nem állja meg a helyét, viszont a mostani bugyuta telefonálgatós műsorok szerintem kifejezetten károsak és túlon-túl sok van belőlük

Az egykor futott szappanopera (a szomszédok) pedig kifejezetten értéket közvetítettek...kicsit a mindennapjainkról is szólt. Neves, kiváló színészekkel, előadó művészekkel.

Az RTL Győzkkével, Mónikával meg Fekete Pákóval közvetít olyat, amire nem tudok értékként tekinteni..arról a valagnyi reklámről meg már nem is beszélve, ami időnként még az étvágyát is elveszi az embernek

Az egyetlen valamire való műsoruk ami említésre méltó (és kilóg a profiljukból) az a 'házon kívül'. Sokan nem is tudják, hogy létezik ilyen, mert éjfélkor adják...de nyugottan megcserélhetnék a vetítési időpontját azzal a sz@rdarab 'fókusszal'. Akkor még talán engem is rá tudnának venni, hogy többet nézzem őket.

De tudod mit! Megfordítom a kérdést: szerinted milyen érvek szólnak a két országos terjesztésū szennycsatorna mellett? Mi az a dolog, amiért ezek után meg kéne siratnom őket?

prognosys 2014.06.05. 12:27:27

@kovi1970: Jogos a felvetés! Nekem a II. János Pál pápa halálának élő közvetítése jutott eszembe róla. Ezek a szennycsatornák egymással versengtek: "nah mi lesz már, mikor hal már meg? Közben emelt díjas SMS-be három válasz...az SMS-ezők Karibi nyaralást sorsolnak ki (most megint mondtam valamit)"

És mivel az emberi méltóságnak és empátiának még a halvny szikráját sem mutatják, ezétt én is ilyen halált kívánok nekik, hogy haláluk idején ne kegyelettel emlékezzenek róluk, hanem fogadásokat kössenek a mielőbbi felfordulásukról!

Akik nem a gusztustalan dögkeselyűket látják bennük, azok szerintem átaludták az elmúlt 18 évet: süketek és vakok

almodhi 2014.06.05. 12:38:18

@prognosys:
"Az egykor futott szappanopera (a szomszédok) pedig kifejezetten értéket közvetítettek...kicsit a mindennapjainkról is szólt. "

Na látod: Szerintem meg a Szomszédok kifejezetten káros és hazug sorozat volt. Győzikénél sokkal rosszabb.

Csak a Szomszédoktól én nem akarok senkit sem eltiltani.

almodhi 2014.06.05. 12:52:31

@kovi1970:
"Szerinted szabad manipulálnia a médiának az embereket?"

Haha, néztél mostanában köztévét?
Manipulálni meg miért ne lenne szabad? Mindenkinek. Hogyan akadályoznád meg?

"szerinted hol a határ?"
Felnőtteknek sehol. (Ezt ne értsd félre, direkt megölni valakit, csak hogy film legyen belőle az bűncselekmény - azért, mert a gyilkosság is bűncselemény).

De elképzelni és leírni valamit, bármilyen utálatos is, azt nem tudom elképzelni, hogyan lehet büntetendő inkvizíció nélkül.

Mindez nyilván nem vonatkozik konkrét bűncseleményekre való uszításra ("Öljétek meg Kovács Lajost, címe:...") és veszélyes ténybeli hazugságokra ("Egyetek gyilkos galócát, egészséges").

És biztos, a fentieknek vannak érdekes határesetei, ha lehet, ne gyere ilyenekkel, azokat majd eldönti a bíróság...

A gyerekek esete más tészta, röviden: ebben egyetértek a (liberálisabb) közmegegyezéssel.

prognosys 2014.06.05. 13:05:46

@almodhi: eltiltani nem akarok én sem senkit, csupán sajnálom azokat a fiatalokat, akiket a megélhetés nehézségei miatt gyermekként a szüleik helyett a TV nevelt fel.

És jőnnek is az "eredmények" az őregek napi szintű módszeres agyonverése, meztelenül örjöngés a blahán...lúzer, aki nem iszik, nem drogozik, nem szív...vagyis nem egy önmagából kifordult erōszakos konzum idióta

Tegnapi hír, hogy a nagy körúton "sietségből" autó elé lökött egy 85 éves nénit egy "fiatal". Térfigyelő kamera rōgzítette az esetet.

Az ilyen esetek mindig elgondolkodtatnak: én kerékpáros vagyok de neveltetésemnél fogva a tisztán kerékpárúton gyaloglók közül sem ütök el senkit...még sietségbõl sem. Akkor én most lúzer vagyok? És az lenne az elvárható viselkedés (akkor lennék valaki), ha beszívva berúgva géppisztollyal tüzet nyitnék rájuk? Mekkora szerinted a hozadéka az ilyen viselkedésnek?

Ha te a Győzike-showt értéknek (követendő példának) tartod, akkor valószínűleg téged is ez a moslék csatorna nevelt! Sajnállak..úgy tíz év múlva talán megérted, miért

almodhi 2014.06.05. 14:08:42

@prognosys:
Szóval neked mindebből az jön le, hogy a "Győzike-showt értéknek (követendő példának)" tartom.
Látom, ha valakit a Szomszédok nevelt, az sem garancia a szövegértésre.

Hagyjuk.

Maradjunk annyiban, hogy Győzike ide, Győzike oda, ha esetleg arra jársz biciklivel, ahol én autózom, ha sietek, akkor sem foglak elütni. :-)

prognosys 2014.06.05. 16:31:29

@almodhi: Ahham, érdekes vitakultúra! Az ellenfél kifárasztására játszol, miközben várod hogy hibázzon! Most hibáztam és azonnal lecsaptál rá (jogosan), de módszeresen nem válaszoltál egyetlen kérdésemre sem!

Ahogy Kohn bácsi mondaná: ügyes!

Minden jót :)

2014.06.05. 20:05:48

Nem politikai/gazdasagi nyomasgyakorlassal kellene a Nyugatnak probalkoznia, hogy eltakarodjon ez a tetű banda (FIDESZ), boven elég lenne, ha a ket legnagyobb informatikai mammut - a Facebook es a Google - valaszul a reklamadora beszuntetne tevekenyseget es csatolt leanyaival egyutt kivonulna az orszagbol. Innentol a magyar felhasznalok szamara nem mukodne a Facebook (nem tudnanak belepni), a Messenger, az ebay, a Paypal, az Instagram, az OSSZES elektronikus kaszino es pokerterem, a Youtube, a Google terkep/dokumentum es kepszolgaltatasai (a már mentett adatok elerhetetlenne valnanak), a Google.play alkalmazasok, az Instgram, a Twitter. Nem, vagy csak nehezkesen mukodnenek az Android alapu telefonok/tabletek/TV-k alapszolgaltatasai, az android alá mentett nevjegyzekek elvesznenek (es ez lenne a gmail-os mentesekkel is). A kulonbozo eszkozok kozott mukodo filemegosztok is elerhetetlenne valnanak (Evernote, Dropbox stb.). Nem is sorolom tovabb.
Viszont ebben az esetben szivesen kotnek fogadasokat arra, hogy O.V. bandajanak hány ORAJA maradt hatra a forradalom kitoreseig.

2014.06.05. 22:26:32

@HaFr: anno a Raiffeisennel tobben hagytak el a Bankot onkent amikor megszunt az ingyen udito/kave, mint amikor (ellenszolgaltatas nelkul) megemeltek a nyitvatartast (es ezzel a munkaidot) napi (!!) kettő oraval. Tudom mi az ami "betesz" az embereknek :-)

unionista (törölt) 2014.06.05. 22:39:39

@ericghar:
ezt elvben közmegelégedésre meg tudják oldani. feltéve, hogy a fideszben kicsit is értenek hozzá. ha mondjuk az mtv feltolna a youtube csatornára az archívumot, akkor ezekhez ugye google reklámok kötődnének. aminek a bevétele megoszlik a tartalom előállítója (a magyar állam) és a szolgáltató (a google) között. tehát a google fizetne a magyar államnak. megvalósulna a reklámadó. voila. lehet pezsgőt bontani.

a facebook esetén nincs ilyen bevételmegosztás. de lehet családi emlékezet programot indítani a fotómegosztón. vagy mondjuk régi városi fotókat feltölteni facebook csoportokra. a reklámadó helyett kvázi szolgáltatásokat nyújtanak.

szóval ezt meg tudják oldani. másik kérdés, hogy valószínűleg nem fogják. de jó lenne.

nevetőharmadik 2014.06.06. 00:55:59

@unionista: De hát ez értelmes és tisztességes üzlet lenne...! Hol élsz? :D

explanatus 2014.06.06. 07:29:30

Inkább örülni kellene, mármint a hatásnak, és a kiváltott reakcióknak. Minden elbukott „szabadságharc” után (lásd: EU-Juncker vilag.transindex.ro/?hir=22813 ) kell egy újabb „ellenség, aki ellen hadba lehet vonulni.

Járulékos haszna is van. Ezzel szép nagy köd ereszkedett a bloggazdák felelőssége projektre. hafr.blog.hu/2014/05/30/paczolay_peternek Miután elült a „csatazaj” és kivilágosodik minden képernyő, majd a blogcímekre kattintva a monitorokon információ- és véleménymentes betűhalmazok jelennek meg a nagy mű bevégeztetett.

Újabb szakmával fogunk gyarapodni: újságíró-közmunkás. Ennek kezdetleges jelei egyes „ingyenes”, betűkkel teleírt lapokon (újság) már megtalálhatók ma is, de egy napocskarajzolós és hogyan készítsünk pitypangfotót tanfolyam elvégzése után, menni fog ez jobban is.

Kovenant 2014.06.06. 13:07:04

"Védeni fogom a sajtószabadságot, de még mielőtt vérem ontom érte, gyorsan elárulom, hogy én halálát kívántam e sajtónak akkor, amidőn a legszabadabb volt, amikor a legszabadabban prosti­tuálta magát. A legjobb esetben egy üres tartályt védek, abban a reményben, hogy valamikor egyszer talán mégis megtelik."

bal-jobb.blogspot.com/2014/06/11-ha-hulyeseg-van.html

Lexa56 2014.06.06. 13:57:40

Agitprop leckék a Fitch ratings döntéséről:
Világgazdaság: maradtunk a bóvliban
Mandiner: Megerősítette Magyarország adósosztályzatát a Fitch Ratings
Mindez azután, hogy negyed éve másról sem beszél a Fidesz, hogy most már nagyon el kellene ismerniük a hitelminősítőknek a fergeteges haladást ...
Hát ezért kell megrendszabályozni a sajtót.
Csak emlékeztetőül az 1950-es évekbeli sztorit: a Ford és a Moszkvics versenyében a Ford győzött. Hogy írta meg a Népszabadság? Az amerikai márka csak az utolsó előtti lett, a Moszkvics pedig elnyerte a tiszteletre méltó második helyet. No ilyen a helyesen működő állampárti sajtó! (N.B. a mandi szerencsére még nem ilyen)

fvipera 2014.06.06. 14:12:16

@kovi1970: már rég diktatúra, te majom
süti beállítások módosítása