1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.03.26. 06:32 HaFr

Lehet-e a nép ellenében?

  Orbán Viktor rutinszerűen értelmetlen megszólalásai dacára az ország természetesen nagyüzemben süllyed. Miközben a miniszterelnököt tegnap egy zacskónyi Lego-darab ihlette meg, holnap egy tasak pudingpor, holnapután meg egy újabb vágóhíd fogja, de teljesen mindegy mit beszél, mert a kormány nem működik, a Lego fröccsöntő gépei az alacsony munkabérért mennek az EU legszélső megyéiig, ahogy annak is oka van, hogy a pudingport meg a tojástálcát sem a Szilícium-völgyben gyártják, hanem mifelénk. Ezekből az iparágakból nem lehet megélni, közlöm. Lopni, köszöni a politikai osztály, igen, de egy országnak megélni nem. A miniszterelnök minden tódítása ellenére elődei vállán állva elérte, hogy ebben az országban tényleg minden második ember fölöslegesnek érezheti magát, mi több, a valós perspektívája is a nullához konvergál. 

2004-ben "csak gyenge emberek akarhattak gyenge forintot", ma már kiderült, inkább az erős emberek akarják azt, az oroszok felszabadítókká léptek elő, a kormány a korrupció ellen küzd, a CÖF az egyetlen független civilszervezet, a rezsi csökken és lassan eltűnik, az ország erős, a posztkommunizmus az utolsókat rúgja, Szaúd-Arábia holnap küldi a lóvét: jószerivel nincs egyetlen mondat a nyilvánosságban, amely ne volna hol aljas, hol naiv hazugság, szellemi szennyezés, hol egyperces szavatosságú szentenciákba, hol agresszív körmondatokba öltöztetve.

Az ország idomul a hazugságokhoz, várja a csodát, ami nem jön. Albánia jön (aztán megy el mellettünk). A nép 100%-os többséggel államelvű pártokat küld a parlamentbe áprilisban, amelyek 250 ezertől 1 millióig teremtenének új munkahelyeket állami pénzen -- nyilván, mert egyébként fogalmuk sincs a piaci munkahelyek létrejöttének mechanizmusáról. Hasznavehetetlen, nagyszájú, a magánjavaikat kereső politikusok, vágyaiban és álmaiban élő frusztrált nép. A demokrácia pőrén. Szabad a haláltánc.

Csak hogy már az elején tisztázzuk: ha majd békésen vagy haragosan lenyomjuk az Orbán-rendszert, közvetlenül azután, hogy összeomlott alatta az ország, azért azt ne nevezzük forradalomnak, please. Annak ugyanis semmi köze nem lesz a nép ún. forradalmi hagyományához, csak ahhoz, hogy elfogyott a kenyere a spájzban. Ideje, mindent összevetve, megbarátkoznunk a nép kussolási hagyományának létezésével, amely van olyan erős, mint a másik. Tehetünk egy lépést ezzel az önismeret felé az n+1-dik újrakezdés hajnalán. Hogy a kussolás-lázadás (és közte egy-egy népvezér) dinamikáját mikor váltja fel a (polgári) fejlődésé, azt nem tudom, de nem az én életemben lesz. 

 

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr445879280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.26. 07:11:30

A demokrácia lényege: a nép akarata a jó. Nincs más ismérv. A Fidesz jó, mert a nép akarja. Más szempont nincs.

egyetmondok 2014.03.26. 07:21:03

@maxval a gondolkodó birca:
Csak tegyük hozzá mindig Max, hogy ez nem a demokrácia egyetlen lényege. Lényegből lehet több is,van is,és a joguralom éppen úgy a hatalom lényege (Nyugaton még mindig az),mint a nép akarata.

belll 2014.03.26. 07:32:07

Egy vezérkultuszban a vezér kudarca után, vezéráldozat következik.

egyetmondok 2014.03.26. 07:38:21

" Értelmetlen megszólalások " --- írod, s ez fontos,esett erről szó nemde, hogy a nyelv,amivel,amin,stb. (helytelenül) el van beszélve a magyar politika, óriási bajba jutott,nem csak Orbánnal,ebben ludas a baloldal keményen,de arra a gigantikus hamisításra,amire Orbánék bármikor képesek,hát, magyar politikusok ebben az országban tán még sose jutottak.

savanyujóska 2014.03.26. 07:44:37

A címet én se értem. Mi az, hogy a nép ellenében? Kivétel nélkül minden felmérés azt mutatja, a magyarok nemcsak jó étvággyal megkajálták, amit a Fidesz főzött, hanem még repetát is kérnek belőle. A támogatottságuk igen nagy. A környéken minden volt munkásőr a Fidesz mellett agitál, és fiatalos lendülettel szervezik a Pártot. Amivel úton-útfélen dicsekszenek is.
Magam részéről nem bízok már az összeomlásban sem. Az olcsó munkaerő meg a gyenge forint idevonz még néhány összeszerelő üzemet, amik majd produkálják azt az egy-két százalékos növekedést, amire hivatkozva lehet kiadni a győzelmi jelentéseket. A brüsszeli marhákat is lehet tovább fejni, meg talán bejön egy kis apró Putyintól, a kirgiz basitól, meg az arab sejkektől is. Ez elég lehet ahhoz, hogy a víz felett tartsák az országot.

panelburzsuj 2014.03.26. 08:45:06

@savanyujóska:
"víz felett tartsák az országot"

Pontosítsunk: az állami költségvetést.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2014.03.26. 09:48:45

Erre rámegy az egész ország!!! A fiatalok és azok az aktivak akik szeretnének előrébb jutni ők már elhagyták az országot a birka nép meg maradt. Meg a FIDESZ holdudvar. Mivel a fölosztható javak pedig egyre kevesebb lessz igy a saját holdudvara fogja fölfallni Orbánt. De hogy mikor??? Azt még nem tudjuk.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2014.03.26. 09:49:14

Erre rámegy az egész ország!!! A fiatalok és azok az aktivak akik szeretnének előrébb jutni ők már elhagyták az országot a birka nép meg maradt. Meg a FIDESZ holdudvar. Mivel a fölosztható javak pedig egyre kevesebb lessz igy a saját holdudvara fogja fölfallni Orbánt. De hogy mikor??? Azt még nem tudjuk.

nevetőharmadik 2014.03.26. 10:25:44

Nagyon tetszik, különösen a végén a forradalomra vonatkozó rész, az telitalálat.

Annyit tennék hozzá, hogy a völgy az Szilícium (silicon), a szilikon (silicone) a nőben van :)

stoppos76 2014.03.26. 10:40:14

Az esetet nevezzük majd rácsodálkozásnak, forradalom helyett. Rácsodálkozik majd a nép, hogy az úgy nem működik, hogy akarnok barmokat választunk meg, akik átláthatatlnanná teszik a rendszert, hogy tudjanak lopni. Olyan embereket, akiknek fogalmuk sincs a világ működéséről és szabadságharcot folytatnak a izé... na... mi ellen is? itt volt a nyelvemen, esküszöm... De lényegtelen is. Ha a nép annyira hülye akar lenni, hogy azt hiszi, a vezetői harcolnak érte egy világmáretű összeesküvés ellenében, hát tegye. De én köszönöm, nem kérek belőle.

belll 2014.03.26. 11:01:52

@savanyujóska: Rövid távon lehet működtetni, minden működésképtelen rendszert. Átmenetileg egy féltégláról is el lehet hitetni, hogy repülő képes. Aztán jön a becsapódás.
Az Orbán féle rendszereket hosszú távon csak külső forrás folyamatos bevonásával lehet fenntartani, pl egy alattunk lévő olajtengerrel. A Szovjetunió azért volt képes sokáig haldokolni, mert olajban és nyersanyagban gazdag ország. Az Orbán féle örültséggel csak rövid távon kell számolni, utána valaminek nagyon meg kell változni. Az alternatíva az, ha hozzászokunk a kőkorszakhoz, de az szerintem nem fog menni. A szocializmus is Mariahilfer strasse látványától omlott össze.

nevetőharmadik 2014.03.26. 11:43:40

@belll: "A szocializmus is Mariahilfer strasse látványától omlott össze."

Ez mekkora tételmondat! Minden benne van, az egész kibaszott elmúltharmincév történelmünk :D

savanyujóska 2014.03.26. 11:56:15

@belll: Ez a rövid táv történelmi léptékben mérve rövid táv. Simán lehet egy-két évtized is, ami nekem viszont már rohadt soknak tűnik. A vég nagyjából ugyanaz lesz mint a Kádár rendszeré, de lehet, hogy ugyanolyan hosszú idő elteltével. És akkor kezdhetünk megint mindent elölről.

panelburzsuj 2014.03.26. 12:02:23

@sziklamolnár:
Teccettek volna a balos feltámadást nem budai villák ablakából prédikálni.

almodhi 2014.03.26. 12:04:07

Ami szintén hungarikum: a magyar "kussolás-lázadás" ciklus egy nagyon hosszú (20-40 év) kussolási szakaszból, és az ezt követő intenzív (és így destruktív) lázadásból áll.

Más népek szerencsésebbek, ott kisebb amplitúdóval és rövidebb periódussal leng az inga... (ha egyáltalán leng...)

almodhi 2014.03.26. 12:07:35

@nevetőharmadik:

"...a Mariahilfer Straße látványától..."

Vö.:

Külvárosi utcasarkon,
Két iszákos harákol,
Nem kell ide forradalom,
összedől ez magától.

:-)

Carmichael 2014.03.26. 12:23:51

@maxval a gondolkodó birca:
Ugye ez ugyanaz a logika, mint ami a milliárd légy és a fekália esetében működik?
Tényleg jó lesz valami attól, hogy sok (megtévesztett, információhiányos, érdektelen, stb.) ember akarja? Így épül a közjó és a közszép?

Ja, Péter, nem állom, meg, érdekelne a véleményed erről: hvg.hu/w/20140326_Vonzasok_es_valasztasok

abc80xx 2014.03.26. 12:43:09

'Hogy a kussolás-lázadás (és közte egy-egy népvezér) dinamikáját mikor váltja fel a (polgári) fejlődésé, azt nem tudom, de nem az én életemben lesz. '

Ezt most értsük úgy, kedves HaFr, hogy szeptember hét sikere után végleg lemondhatunk a KF-ről?

Akkor még 30-40 évet vándoroltattál volna velünk, idén februárban pedig már a 'Keressük a 2014-18-as Nemzetgyűlés tagjait' proklamációt bocsátottad ki.

Hol a PKP???

Semmit, de semmit nem vehetünk eztán komolyan tőled?

Most akkor mi lesz velünk???

Lexa56 2014.03.26. 12:52:19

@almodhi: ebben valamelyest emlékeztetünk az oroszokra

unionista (törölt) 2014.03.26. 14:09:02

@maxval a gondolkodó birca:
amiről te gondolsz az a népi demokrácia. az angolszász liberók abból indulnak ki, hogy a nép hülye. (ennek az alapja a keresztény egyház világképe: az ember eleve bűnös.) a nyugati koncepció az, hogy a liberóknak a konzervekkel kell konszenzusra jutni, vagy váltógazdálkodni. és ebben a játékban minimális hatalmat kapnak a munkáspártiak (a szocialisták). a német modellben a keresztényszocialisták. a népi nacionalistákat, német modellben nemzeti-szocialistákat pedig ki kell szorítani a hatalomból. a balkánon a népi nacionalizmuson alapul a vallás. orbán ezt a balkáni mintát követi. balkáni cigány mentalitást egész pontosan. hogy ennek jó, vagy rossz vége az még nem dőlt el. nem vagyok hurráoptimista.

2014.03.26. 14:13:11

@maxval a gondolkodó birca: "A demokrácia lényege: a nép akarata a jó. Nincs más ismérv. A Fidesz jó, mert a nép akarja. Más szempont nincs. "
egy faszt, legfeljebb az ókori görögöknél volt ilyen egyszerű, a mai demokráciáknak sokkal mélyebb, több rétegű jellemzői vannak
ez a mi kis rezsimünk valójában már most sem demokrácia, de ápr. 6 után már jogilag sem lesz az

panelburzsuj 2014.03.26. 14:34:10

"Ideje, mindent összevetve, megbarátkoznunk a nép kussolási hagyományának létezésével, amely van olyan erős, mint a másik."

Azér az nagy öröm, ha egy filozófus-pártelnök a fogmanókon, gólyahozzán és Mikuláson túl, de még kormányzaton innen idáig eljut a felvilágosodásban.

Lexa56 2014.03.26. 15:34:49

OFF és UFF: a beszéld másodkiadása megint eltűnt és az elsőhöz még mindig nem lehet hozzászólni. Mi lehet az oka??? Te távolítottad el, Péter?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.26. 15:35:57

@Carmichael:

Igen, így, ez a demokrácia. Amit te akarsz, az felvilágosult diktatúra.

belll 2014.03.26. 16:13:05

@savanyujóska: Nem fog sokáig tartani. Szügyig a mocsárba ragadva figyelni, ahogy elhúznak mellettünk azok a népek, akiket egyébként alábbvalónak tart a népimagyar... Nos az sokkal ingerlőbb lesz mint orosz megszállás alatt nézni, ahogy a sógorok a szabadságban elhúztak mellettünk anno.

Moin Moin 2014.03.26. 16:13:22

@maxval a gondolkodó birca:

A demokrácia az, amikor a pozíciót a képességek határozzák meg és nem pedig valamiféle kontraszelektív elv, mechanizmus (pl. a származás, a vagyon, vagy az összeköttetések) – és minél inkább a legjobbak kerülhetnek pozícióba, annál jobban működik az a demokrácia. A demokrácia nem is csupán egy „államberendezkedés”, hanem alapvetően és mindenek előtt egy, az adott társadalom polgárainak zömét átható mentalitás: hogy „az egyenlő szabadok közösségeként” fogják fel önmagukat. Ebből következően a demokrácia, a demokratizmus elengedhetetlen kellékei azok az állampolgárokban lakozó kompetenciák is (a belátás, a tudatosság, a következményekkel való számvetés, stb.), amelyek híján nem lehet egy rendszer demokratikus – csak populista.

Éppen a fentiekre való tekintettel igen nehéz olyan közegekben demokráciát létesíteni és azt jól működtetni, amelyekben másmilyen mentalitás él, vagy amelyből hiányoznak a demokrata kompetenciák.

unionista (törölt) 2014.03.26. 16:48:27

@Moin Moin:
a magyarok többsége kevés őssel rendelkezik. első, másod, harmad-unokatestvér házasságból ered. ennek az erősen feudális uram-bátyám gondolkodásnak egyszerű biológiai oka van. a nemzetiségek nem keveredtek annyira össze, ahogy a liberálisok magyarázzák. talán ezért alacsony a mobilitás. a többség ragaszkodik a jól bevált "évezredes" élőhelyéhez. a magyar alapvetően egy patrióta-lokálpatrióta közösség. népiek és urbánusok. a fővárosban és a megyékben kellene kiegyezni. országosan soha nem lesz egyezség. soha nem is volt. háborúban sem.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.26. 16:55:45

@Lexa56: A másodikat én vettem le, mert zavaró volt.. a kommenteléssel nem tudok mit kezdeni sajnos. az már így marad

savanyujóska 2014.03.26. 17:28:40

@belll: A magyaroknak megvan az a jó tulajdonsága, hogy külföldre nem utaznak, külföldiül nem tudnak, következésképpen külföldi újságot sem olvasnak, és tévét sem néznek. A többség még egy jó darabig be fogja venni a számukra szinte kizárólagos információforrásnak számító közmédiákban ezerrel nyomott propagandát, hogy mi vagyunk Kelet-Európa hajtómotorja, és már csak a németek és a csehek előznek meg bennünket, de már azok se sokáig. Persze ha már a románok fölénye is szemmel láthatóvá válik, az kínos lesz, de ez megint elfog még tartani egy darabig.

abc80xx 2014.03.26. 17:38:24

@HaFr:
váóóó, egy szmájli!
Oszt mér is vagyok én a pojáca?
Mert komolyan vettem a KF víziódat?
Mert komolyan vettem a legutóbbi két felkonfodat gyülizni?
Vagy azt gondolod, még a kommereid emlékezete nem tart egy hónapig se?

De hogy aktuális is legyek, emígyen ekéznéd a patásot:
'2004-ben "csak gyenge emberek akarhattak gyenge forintot", ma már kiderült, inkább az erős emberek akarják azt'

Mert ugye 2004 elején még a 2008-as euróbevezetési céldátum volt, már az euró érmék pofikázatáról társadalomvitáztak demokratikusan.
Ugye akkor egyáltalán nem mindegy, milyen árfolyamon váltanák át az egész magyar vagyontömeget.

2010-re meg nyilvánvalóvá vált, az is kétséges, lesz-e valaha euró nálunk, de nem ebben az évtizedben, az valószínű.

A saját fizetőeszköz erősségével/gyengítésével kapcsolatban meg Róna úr mondott néhány szót, mint a kevés megmaradt eszközök közül egy, hiszen az MNB immár csak a saját hazájától független, közvetlen ukázt csak az Uniótól fogadhat el. Igaz, attól kötelezően. Elvégre a függetlenség a legnagyobb érték, ugye?

belll 2014.03.26. 17:41:22

@nevetőharmadik: Sokkal felemelőbb lenne azt mondani, hogy ősi szabadság vágytól hevülve levettettük láncainkat, de az igazság az, hogy sokkal többet nyomtak a latba a Gorenje hűtőládák, amiket Ausztriában lehetett beszerezni. :-) vagyis inkább :-(

camilló 2014.03.26. 17:50:53

Ha elfogy a kenyér, pont akkor fog elkezdődni a forradalom. Legalábbis Marxi értelemben biztos. Ha így haladunk, közel az idő.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.03.26. 19:03:31

@maxval a gondolkodó birca:

Ez a lincselés meg a fosztogatás a csoportos nemi erőszak ismérve.

Carmichael 2014.03.26. 19:12:44

@maxval a gondolkodó birca:
A többség dönt elve a demokrácia egyik ismérve, nem több. De az, hogy a többség dönt nagyon nem egyenlő azzal, hogy amit dönt az jó. Ha így lenne, nem lenne vita arról, hogy a demokrácia-e a legjobb létező rendszer.

profilo 2014.03.26. 19:13:31

És ha jól értelmezlek,olvaslak titeket,akkor a tételmondatod most zúgott arccal a sárba,mert hozzászólásaitok tucatjai szólnak arról,hogy mintha a coccializmust építenénk újra gőzerővel...akarom mondani úgy,olyan módon és tempóban,ahogy az azóta felmagasztosult és megszépült átkosban tanultuk.

Tehát már a "Mariahilfer strasse" látványa sem elegendő ahhoz,hogy a "nyugatos demokráciát" válasszuk.
Egy vagy akár több tételmondatban megtudjátok-e fogalmazni azt,hogy mi a pacipéniszt toltak el a közel negyedszázada készülő hazai demokráciánk építőmesterei,hogy ez így alakult?
Talán így közelebb jutnánk a megoldáshoz...

a 17 éves Parker Schnabel 2014.03.26. 19:22:57

@panelburzsuj:

Akkor nem egy párttitkár füstös gyereke lenne a jobboldal vezére ?

nevetőharmadik 2014.03.26. 20:05:02

@profilo: Ó, dehogy! A tételmondat él és virul. A tételmondat azt jelenti, hogy nekünk a (kései) szocializmussal az volt a bajunk, hogy itt nem lehetett nyugati csilivili bőség. Többpártrendszer, demokrácia, szabadság? Nem ezt akartuk, hanem jól bevásárolni. Ha a szocializmusban is lehetett volna nyugati színvonalon fogyasztani, soha a büdös életben nem kívánkoztunk volna ki belőle.

Most viszont, hogy azt látjuk, hogy a demokrácia nem hozta meg automatikusan a csilivili bőséget, hogy mindent megvehessünk, amit megkívánunk, ebből is kívánkozunk kifele - vissza a szocializmusba, mert akkor legalább némi létbiztonság volt. Az mostani "demokráciát" is a Mariahilfer Strasse látványa buktatja meg, az, hogy maradt ott Ausztriában, és senki sem hozta ide.

És hogy mit rontottak el a demokráciaépítőink? Azt, hogy sem magukban, sem bennünk nem alakították ki a demokrácia és a piacgazdaság sikeres működtetéséhez szükséges kompetenciákat. Nem állították rá a társadalmat a teljesítményelvűségre, az önállóságra, a felelősségvállalásra, a kooperációra való készségre, a hosszú távban való, stratégiai gondolkodásra. Megelégedtek a magántulajdon létezésével, a liberális demokrácia jogrendszerének kialakításával, de tartalommal nem töltötték fel ezeket. Nekik jó volt az, hogy a magyar maradt államfüggő, hiszen így nem zavartuk a köreiket, sőt, beléjük vetettük a bizalmunkat és rájuk bíztuk a sorsunkat és pénzünket. A versenyképesség, innováció számukra nem jelentett semmit, így velünk sem ismertették meg ezeknek a mibenlétét, ami nélkül fejlődés nem képzelhető el. Idecsalogattak multikat, akik fejlődést hoztak ugyan, de továbbra sem értették, hogy ennek a potenciálja véges, és elfelejtették megalapozni a jövő fejlődését, a tudásalapú társadalom és gazdaság kialakítását. Annyira el voltak telve önnön elit-tudatukkal, hogy meg sem gondolták, mire lenne képes a nép, ha kibontakozhatna a kreativitása - ehelyett ők akarták fejleszteni a gazdaságot.

Mi pedig, magyarok ezekről a dolgokról mit sem tudtunk, e tudás nélkül pedig eleve lecsúszásra voltunk ítélve. Mi csak jólétet akartunk, de senki sem mondta el, hogy mi kell ahhoz, hogy kialakíthassuk a saját jólétünket - hacsaknem azzal, hogy ide, vagy oda szavazzunk, mert ők a jók, a másikok meg a rosszak. A vágyott jólét, a Mariahilfer Strasse így nem jöhetett össze. Ezt a tudást pedig igyekeznek továbbra is elzárni az emberektől (anélkül, hogy ez a tudás a sajátjuk lenne), mert erre a tudatlanságra építették saját politikai karrierjüket.

Hát, röviden ennyi. Ha hosszan vagy rá kíváncsi, akkor pedig olvasd többet ezt a blogot, vagy a Progresszívet.

NotaBene 2014.03.26. 20:34:45

Nekem nem tetszik ez a bejegyzés. A "bulvár" helyett inkább a kocsmai törzsközönség szintje feletti írásokat szeretnék olvasni!

ricardo 2014.03.26. 20:50:21

@nevetőharmadik: (Szilikon völgy? Ott tanultam meg a mellúszást. Fejet kiemel, alámerül, fejet kiemel, alámerül.)

32FNewYork 2014.03.26. 21:01:00

"A nép 100%-os többséggel államelvű pártokat küld a parlamentbe áprilisban, amelyek 250 ezertől 1 millióig teremtenének új munkahelyeket állami pénzen -- nyilván, mert egyébként fogalmuk sincs a piaci munkahelyek létrejöttének mechanizmusáról."

A 100% biztos nem igaz, mert pl. én nem. Meg aztán persze nyilván a piaci munkahelyek létrejöttének mechanizmusáról neked sincs fogalmad. Nekem van, mert ezt csinálom tizenöt éve. Aztán ezért a tudásért cserébe nyilván adózom. Szóval a mókuskerék: dolgoznak az alkalmazottak, befizetem a fél világegyetemet, és fent meg mindenki hülye.

nemhívő 2014.03.26. 22:04:22

@maxval a gondolkodó birca:

valszeg É-Koreában is győzne Kim és bandája, ...még akkor is, ha demokratikus lenne a választás...

..sőt, szerintem a 70-es, de még a 80-as évek elején is Kádár simán nyert volna bármilyen demokratikus választást.
A demokráciához megfelelő intellektusra is szükség lenne,...ez ma nincs meg M.o-gon..

panelburzsuj 2014.03.26. 22:11:15

@a 17 éves Parker Schnabel:
Mindegy, hogy ki és mi lenne, mert a többség nem kívánna inkább vele tartani.

Amúgy te nem tartod röhejesnek, hogy "egy párttitkár füstös gyereke" kétszer is kiénekelhette a sajtot az olyan sugárzóan okos, erős és hiteles balos szájakból?

toportyánzsóti 2014.03.27. 05:16:59

@maxval a gondolkodó birca: Cusival összefekvő moszkovitya és mutyipincsijei jók?Mekkota baromnak kell lenni ilyenek leírásához?

toportyánzsóti 2014.03.27. 05:18:53

@nemhívő: Állati ösztöneinkre rájátszó kormányzás van,a vezetésből hiányzik az intellektus nem a becsületes emberekből.

toportyánzsóti 2014.03.27. 05:20:51

@panelburzsuj: Sok trükköt tud a füstös gyerek,gagyizás az egyik.

panelburzsuj 2014.03.27. 08:35:13

@toportyánzsóti:
Lehet.

De ha ennek a gagyizásnak két-hárommillió ember simán bedől, sőt jelentős részük még lelkesen tapsikol is saját elbolondulásának, akkor ez csakis a mágus sikere - vagy legalább annyira a "társadalom" azon részének kudarca, amelyik képtelen olyan "ellenvarázslatokat" (és ellenvarázslókat....) találni, amivel feloldhatná a megbűvölteket a varázs alól?

tamas11 2014.03.27. 09:52:00

@maxval a gondolkodó birca:
Valaki már meglengette az ókori demokráciák szellemét, nálad hitelesebben.
De nézzük konkrétan, mondjuk a cserépszavazást. (Osztrakiszmosz).
Azokra a cserepekre rá lehetne írni NEVEKET, négy évre. Keletkezik egy többség. De ugyanott írhatnak ügyeket is a cserépdarabokra. IGENt, NEMet.
Nálunk is volt hasonló: akarsz e nemfizetni 300-at, ha orvoshoz mész?
Na erre jössz te, Birca, hogy íme a többségi demokrácia. Ha ma cserépen szavaznánk, - akarunk e így folytatni valamit - ki lenne többségben?
Ezzel szemben arról tartalmaznak infót a fülkeforradalmas cédulák, alkalmasabb lenne e nekem x y meg z -ha egyáltalán szóba jöhetne - hogy kormányozzon nekem? Egy blődlibe kergetjük egymást, a szervezők dörzsölik kezüket.

Adam Ant 2014.03.27. 10:07:11

" Hogy a kussolás-lázadás (és közte egy-egy népvezér) dinamikáját mikor váltja fel a (polgári) fejlődésé, azt nem tudom, de nem az én életemben lesz. " Lehet, hogy nem holnap lesz, de egyszer bekövetkezik. Ha nem tudnék ebben hinni, bízni, már ma a kardomba dőlnék. Remélem, hogy Béndek Péter sem marad el hitben mögöttem, hiszen világos meglátásaival remekül szokta mutatni az utat.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.03.27. 10:08:32

@panelburzsuj:

Dehát a többség füstös fajta, úgyhogy ha a füstösre néz, akkor sajátmagát látja benne.

Te is csak a budai villák ellen kapálózol, mint a többiek.

Na, ezért.

Pálinkaszabadságharc a szaporák nemzetségének.

panelburzsuj 2014.03.27. 10:20:48

@a 17 éves Parker Schnabel:
Meggyötörtnek tűnsz.

(Vagy megzizzentnek?)

a 17 éves Parker Schnabel 2014.03.27. 10:27:05

@panelburzsuj:
Ne búsulj, cigány. Itt Budán elvagyunk.
Neked meg ott az Orbán-oltár a boldogsághoz.

Adam Ant 2014.03.27. 12:26:36

@maxval a gondolkodó birca: A birkaszellem jó, mert a birka azt mondja?

toportyánzsóti 2014.03.27. 18:28:37

@maxval a gondolkodó birca: Még bircának is gagyi vagy oktalan.Gazdád feleslegesen abrakoltat.

toportyánzsóti 2014.03.27. 18:48:30

@panelburzsuj: 1-szer minden normális ember hisz felebarátjának,nem feltételezi alapból hogy átveri a gagyizó csávó.

panelburzsuj 2014.03.27. 19:54:07

@toportyánzsóti:
Tény, hogy még nincs ki egészen az negyedszázad, amikor először lépett fel a nagyszínpaon a "Zabszemmel a seggemben is ordítok!" mutatványával.

És hát mi az a 25 év?

aszterixagall 2014.03.28. 08:59:31

Lehet-e a nép ellenében?

Nem lehet, de muszáj.

fvipera 2014.03.28. 10:59:36

@maxval a gondolkodó birca: a demokrácia lényege inkább a (békés) korrekció lehetősége. véletlenül sem a többség igazsága vagy inkább uralma. de még ha az is lenne, esetünkben orbán uralmáról beszélhetünk csak. ez pedig ugye nem felel meg még a végtelenül egyszerűsített, ostoba definíciódnak sem.

fvipera 2014.03.28. 11:08:08

@32FNewYork: szerintem félreértetted a hivatkozott mondatot, ami csak annyit állít, hogy a következő parlament pártjai kivétel nélkül államelvű. ha ezzel nem értesz egyet, akkor kivételként nem magadat, hanem valamelyik pártot kellene említened. Bokros pártja lenne a kivétel, talán nem véletlen, hogy nem is indul.

tamas11 2014.03.28. 11:32:33

@maxval a gondolkodó birca:
miféle logika, és miféle erkölcs teli szájjal a népről beszélni, amikor egyik fele szemmel láthatóan mást akar, mint a másik?
Ilyenkor jön a többségekkel való manipuláció... "Tévedés alatt az ítélkezés zavartalan!"
Meg a jogalkotás, joghézaggal.
Az ÚR első napon teremté a joghézagot.
Visszatérva a NÉP-hez: Hatszáz-nyolcszázezernek (talán)jobb az Orbán -hatalom. Attól még ellenezhetné is akár, de nem fogja!
Viszont parlamenti szavazóklakká erősíteni e kisebbségeket immár rutinfeladat: ott a pénz, a média, a karhatalom, a jogrend, amibe beépíteték a hézagot.
Alattomos azt várni, hogy a többi, a hat-nyolc milliós szintetikus kisebbség (IDÉZŐJELBEN!!) majd megformálja magát, mer'hogy demo van...
A kisebbségi többség domináló kedvezményezettjei mellett ott a közszolga, aki hivatalból nem lehet államrend-ellenes, ugyebár. Ők státus quo fogyasztók.
A harmadik, többséginak látszó elem a félelemmel átszőtt attitűdű csapat.
A békemenetben ott van mindhárom: aki pénzeli, aki szervezi, és utaztatja a statisztákat, meg az Ingyenvonattal megvett, vagonírozott vidéki nyugdíjas, és eszmei hatalomrészesedésre aspiráló család.
Olyan nép ez tehát, amely teljesen azonos a MÁSIK oldalon feltételezhető tömeggel: a pénz és hatalom szinte korlátlanul, teljes joggal sodorgatja őket szemünk előtt. A BIRCA meg hozzászól: ilyen a demo(k)ráció. A miénk pontosan ilyen.

fvipera 2014.03.28. 12:20:43

@belll: orbán szerencséjére van 2,5 millió rajongó, aki nem beszél idegen nyelven és/vagy trafikos (értsd. elvtelen nyertese a rendszernek) és/vagy közmédiából tájékozódik. ezeket nem zavarja semmi, ha meg zavarja a süllyedés, akkor csak annyi a vágya, hogy a többiekkel együtt süllyedjen. egymás kezét fogva.

tamas11 2014.03.28. 15:49:24

@fvipera:
A közélet tudatos durva átpolitizálása azt hozza magával, hogy a lehetséges karrier, a középosztály-beliség összetapadt a hovatartozással, azaz a pártállással (és nem a teljesítménnyel).
Ezt a folyamatot 2002 óta már nem nevezhetjük "Orbán szerencséjének".
Ez olxan, mint az ötvenes-hatvanas évek érvényesülési modellje, de rosszabb annál. Itt gátlástanul átlépnek a tudás, mint érték szerepén, de a származásalapú kirekesztés helyébe még szolgaibb mechanizmus lép. Ez a mi hazánkban a MÚLT ÉS JÖVŐ IDŐ..

fvipera 2014.03.28. 15:51:48

@tamas11: egyetértek. azzal kapcsolatban neveztem ezt orbán szerencséjének, hogy a 2,5 milliós csapatának nem fog feltűnni az ország végzetes leszakadása (a hozzászólásomban sorolt indokok miatt).

Flyer68 2014.03.29. 23:21:43

Tisztességes és gondolkodo ember számára joszerével felfoghatatlan, hogyan lehet ekkora a Fidesz támogatottsága annak fényében, miket müveltek. Ez a megmagyarázhatatlanság az, ami sokakat elkeseredéssel tölt el. Ugy gondolom Hafr is ebbe a körbe tartozik, sokunkkal együtt.
Hisze hiába probáljuk felhivni a figyelmet a nyilvánvalo zsákutcára, amibe a jelenlegi hatalom vezeti az országot, ugy tünik a közvélemény jelentös része teljesen süket erre. Ami azt jelenti, hogy az ország rendületlenül csuszik lefelé és nem látni, hol lehet ennek vége.

tamas11 2014.04.01. 17:41:18

@Flyer68:
Gondolkodó ember miért írja azt, hogy "felfoghatatlan"? Gondolom, a CÖF-ös, civil öszzefogdosásos, Hősök téri tömegdemo hatása alatt fogalmaztál így.
Igazi indokok után kutatva, elég belenézni az ott készült képekbe. Kik voltak ott?
Az első sorban Széles, Bayer Zsolt, és Bencsik a Demokrata szerkesztője... A massza pedig: vidékies, többségben korosodó emberek, nagy arányban asszonyok.(kiderülget, hogy kintiek is, Vajdasági, stb) Állítólag (!) lengyelek is... (Láttam őket a délelőtti közös városnéző programokon is közelről).
Felkerekedik magától, pártos szenvedélyből a szűkös anyagiak közepette egy falusi asszony, hogy egy regnáló kormánynak ill. Orbánnak ácsorogjon/tapsoljon hétvégén? Aligha.
1. Ingyen utaztatják.
2. A falvakban nyoma van, egyszerűen kiderül, hogy elment e demonstrálni valaki. Ezt a szomszédok közvetlenül LÁTJÁK. Kimaradni - ez ma egy közszolgának bukta...(gondolj a régi május elsejékre!)
3.Létezik az a hálózat (és pénz), amely meg is szervezi a félremotívált embereket.
4. A többségi álláspont, az arra való törekvés nyomatéka zárt közösségekben igen erős, az államias propaganda pedig (CÖF+FIDESZ+állam) nagyüzemi úton állítja elő azt a benyomást, amiből a csoportmagatartás lesz.
(immár zárójelben: ellenoldalon mindez fordítva van, ott az lenne elvárható, hogy saját zsebből, megygyőződésből, ellenszélben tedd -ugyanezt).
süti beállítások módosítása